OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
JaWSnl schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:12:
Wat ik wel jammer vind is dat het pauzeren, terugspoelen e.d. van live uitzendingen niet kan. Zoals ik het op tv zie is dat nu bij UPC (of was het een ander, die met de pratende stoelen?) wel mogelijk om dat te doen.
[...]
klopt ja. Ik heb nu ook UPC. Ik kwam er laatst achter dat ik zelfs bij live televisie direct een minuut terug kan spoelen...
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:16:
@JaWSnl: Daar heb je een PVR voor nodig aangezien je stb dan natuurlijk het programma op moet kunnen slaan ergens om het daarna verder af te spelen ;) Daarvoor moeten we nog even geduld hebben :)
Is er al iets aangekondigd m.b.t. dedicated recorders van OBN? Ik heb namelijk laatst ook iets opgevangen dat ze mogelijk opname functionaliteit via een server willen aanbieden...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bij OBN is er wat dat betreft nog niets aangekondigd. Wel is laastst aangekondig dat XMS in november gaat starten met het uitleveren van de Amino M532 PVR. Dit is dus een settopbox met 160GB harddisk. Volgend jaar komen ze dan met de M540 welke een 250GB harddisk heeft en bovendien over HDMI 1.3a beschikt.

Maar aangezien XMS ook IPTV van Glashart Media levert, net als OBN, verwacht dat het ook hier niet lang meer duurt voordat dat beschikbaar is.

Dat van opnemen op servers is inderdaad ook ooit genoemd als mogelijkheid maar bij XMS komt nu in ieder geval eerst gewoon een stb met harddisk beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Net van de website ONE:

Interactieve Digitale Televisie
Eindelijk hebben we goed nieuws over Digitale Televisie via Ons Net Eindhoven. Te lang naar uw én onze zin hebben we met die aanvullende dienst niet de kwaliteit kunnen bieden die we voor ogen hadden. Daarom hebben we nu besloten te stoppen met Digitale Televisie en over te stappen naar een nieuwe aanvullende dienst: Interactieve Digitale Televisie. Nog voor het eind van het jaar, met een verrassende kwaliteit. Dat beloven we. Binnenkort ontvangen alle abonnees van Ons Net Eindhoven een brief in de bus.

Eindelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:26:
Bij OBN is er wat dat betreft nog niets aangekondigd. Wel is laastst aangekondig dat XMS in november gaat starten met het uitleveren van de Amino M532 PVR. Dit is dus een settopbox met 160GB harddisk. Volgend jaar komen ze dan met de M540 welke een 250GB harddisk heeft en bovendien over HDMI 1.3a beschikt.

Maar aangezien XMS ook IPTV van Glashart Media levert, net als OBN, verwacht dat het ook hier niet lang meer duurt voordat dat beschikbaar is.

Dat van opnemen op servers is inderdaad ook ooit genoemd als mogelijkheid maar bij XMS komt nu in ieder geval eerst gewoon een stb met harddisk beschikbaar.
Hmm dat baart me toch weer zorgen of het dan wel zo verstandig is om nu een (gratis) amino 130 aan te schaffen, als ik straks moet betalen voor zo'n M532/540 recorder (die voor nieuwe klanten gratis zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Je bent te laat, een paar postjes naar boven staat dit al :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die M532 is ook voor nieuwe klanten niet gratis bij XMS hoor, die kost 160 euro. En klanten die nu een A130(m) hebben kunnen hem daar voor 50 euro omruilen. Natuurlijk geeft dat geen garanties maar ik verwacht toch dat men hier tegen die tijd ook met een omruilaanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
meer screenshots van de nieuwe GUI trouwens hier:
http://www.flickr.com/pho...u/sets/72157624947012449/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Hadden ze dit niet eerder kunnen doen? Vanwege de gebreken aan de digitale TV diensten heb ik UPC genomen in plaats van ONE. Nu zit ik daar tot eind september aan vast, terwijl alles van ONE goedkoper is.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik vraag me ook nog altijd af waarom ONE er zo lang over gedaan heeft, terwijl OBN al in februari 2010 begonnen is met IPTV van Glashart Media. In september 2009 is men gestopt met de uitrol van PlusTV. Toen was dus al duidelijk dat het product geen toekomst had door de slechte kwaliteit en het gesloten model.

Ik hoop wel dat ONE in die gigantische tijdsperiode wel wat verbeteringen eruit heeft kunnen slepen bij Glashart Media:

- Nederlandse basiszenders in HD in het IPTV basispakket ipv in een apart HD pakket.
- Mogelijkheid tot opzeggen analoog abonnement (voor mensen die helemaal over willen stappen op IPTV).
- Mogelijkheid om IPTV zonder internet abonnement te kunnen afnemen (bijv voor een bepaalde groep ouderen die geen internet willen/hebben).

En straks met een nieuw Analoog/DVB-C signaal:

- Nederlanders basiszenders in HD doorgeven bij DVB-C (ipv SD zoals bij OBN/ONN).
- EPG informatie bij DVB-C (in ieder geval voor de meest bekeken zenders).

Al ben ik bang dat OnsNet Eindhoven hier niets over in te brengen heeft bij Glashart Media :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail terug trouwens van Reggefiber op mijn vraag waar de problemen zitten bij het huidige DVB-C signaal van ONE:
Goedemiddag Alexander,

Voor deze vraag moeten we u doorverwijzen naar de service provider, OnsNet Eindhoven. Wanneer het blijkt dat zij dit probleem niet kunnen verhelpen behoren zij contact op te nemen met het NOC van Reggefiber.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Glashart Customer Service Center
Jammer, want aan ONE heb ik het al eens gevraagd, maar die weten het ook niet.
Het enige wat mij verteld is is dat Hertzinger de hele keten na heeft laten kijken door 2 bedrijven. En die konden ook niet vinden waar het probleem zat. Wat dan weer opmerkelijk is, is dat men blijkbaar wel weet dat het haper/blokjes/strepen probleem beperkt kan worden door de zenders met een lagere beeldkwaliteit door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Hoe krijg je dat mozaiek te zien eigenlijk? Ik zie de rest van de veranderingen wel, maar het mozaiek kan ik niet vinden.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
onder het kopje interactief :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Hmm toch maar (tijdelijk) afscheid nemen van OBN. Wij maken alleen gebruik van de internetdienst omdat ik vanaf het begin af aan geen vertrouwen had in de TV dienst van OBN, voor het overige, tv en telefonie, daarom bij UPC gebleven. Omdat alles in 1 pakketten toch een stuk goedkoper zijn beslissing genomen om 1 van de 2 de deur uit te doen.

Bij OBN zijn de kosten gelijk aan die van UPC bij een totaal pakket dat aan onze eisen voldoet (redelijke internetsnelheid, goedkoop bellen, HD-TV) maar helaas is er geen DVR mogelijk. Ook de recente haperingen bij de TV dienst van OBN en het nog steeds niet vlekkeloze digitale tv hebben gezorgd dat het dubbeltje net de andere kant opviel. Bij UPC moet ik nu genoegen nemen met een 25 mb/s download + 3 mb/s upload ipv de 100 mb/s up and down maar de kosten gaan met 20 euro per maand omlaag.

Dus hopelijk tot volgend jaar als OBN het totale pakket compleet heeft tegen een schappelijke prijs want over de internetdienst ben ik erg tevreden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat is er volgens jou dan mis met de IDTV dienst? De eerste en enige keer dat ik daar problemen mee had was afgelopen weest. Verder in ruim een half jaar geen enkel probleem gehad ermee.

En denken dat UPC / Ziggo nooit een keer een storing hebben is natuurlijk ook naief, ook daar gaat wel eens wat fout.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kluutmaran schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:43:
maar helaas is er geen DVR mogelijk.
Bij XMS wordt er in december een nieuwe STB uitgerold waarmee je PVR functionaliteit hebt. Uiteraard komt dit uit de hoed van Glashart Media, dus ik verwacht dat OnsBrabantNet ook met die box komt in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
Bosfazant schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:30:
Net van de website ONE:

Interactieve Digitale Televisie
Eindelijk hebben we goed nieuws over Digitale Televisie via Ons Net Eindhoven. Te lang naar uw én onze zin hebben we met die aanvullende dienst niet de kwaliteit kunnen bieden die we voor ogen hadden. Daarom hebben we nu besloten te stoppen met Digitale Televisie en over te stappen naar een nieuwe aanvullende dienst: Interactieve Digitale Televisie. Nog voor het eind van het jaar, met een verrassende kwaliteit. Dat beloven we. Binnenkort ontvangen alle abonnees van Ons Net Eindhoven een brief in de bus.

Eindelijk _/-\o_
Wat je zegt, eindelijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:48:
Wat is er volgens jou dan mis met de IDTV dienst? De eerste en enige keer dat ik daar problemen mee had was afgelopen weest. Verder in ruim een half jaar geen enkel probleem gehad ermee.

En denken dat UPC / Ziggo nooit een keer een storing hebben is natuurlijk ook naief, ook daar gaat wel eens wat fout.
Nou in Valkenswaard heb ik meer mensen horen klagen over de TV dienst dan dat er mensen tevreden over zijn. Dit kan natuurlijk ook aan mijn referentiegroep liggen. Onder andere verhalen dat de HD Amino al 4x vervangen is en nog steeds niet fatsoenlijk werkt. En nu het een beetje beter begint te worden komen de storingen.

UPC heeft hier op enkele haperingen in het digitale beeld nog nooit gefaald (jaar of 15 tv), wel een beetje met Chello op het begin maar dat was ook sporadisch. Dat OBN nog opstartproblemen heeft is niet zo verwonderlijk want dat heeft ieder tv doorgeef bedrijf (kan even niet op de naam komen) gehad maar totdat het allemaal gewoon vloeiend werkt neem ik er even afscheid van.

Misschien dat het vanaf nu vloeiend gaat werken maar aangezien ik nu over wil schakelen omdat het aardig wat geld scheelt elke maand is het voor de twijfelaar genoeg reden om voorlopig maar veilig voor UPC te kiezen. Als de DVR box er is, Sport1 / Film1 beschikbaar komt en ze een periode probleemloos gewerkt hebben stap ik weer terug over want IPtv en glasvezel internet hebben wel meer toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg eens uit waarom de coax geen toekomst heeft? Volgens mij is UPC de komende 10 jaar nog zeker sterk aanwezig met hun kabeldiensten. Immers hebben ze miljoenen geinvesteerd in de infrastructuur, dat geld moet terugverdiend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC (maar ook Ziggo) passen op een aantal zenders bitrate shaping toe (zie dtvmonitor.nl). Alleen dat is al een goede reden om de kabel links te laten liggen. Men is blijkbaar niet echt happig om met regelmaat te blijven investeren in nieuwe apparatuur en extra multiplexers waardoor alle zenders gewoon 1:1 van de bron kunnen worden doorgegeven, zonder dat er bitrate shaping moet worden toegepast.

Los van het feit dat de kabelaanbieders veel te DRM- en contentleverancier gericht zijn met hun CI+, waardoor je wordt beperkt in het aantal apparaten waarop je de content kan kijken.

Dus beeldkwaliteit en openheid zijn voor mij dus de grootste redenen waarom ik absoluut niet terug wil naar UPC. Ik moet er niet aan denken dat ik gebonden ben aan die verschikkelijke UPC Mediabox.

En daarnaast is UPC gewoon een graaier, net als KPN. De houding van het bedrijf naar de klant vind ik ook echt belangrijk! Hoe goed wordt er naar de wensen van de klanten geluisterd en hoe open en transparant is een bedrijf? En hoe hard doet deze zijn best om te innoveren, de kwaliteit te verbeteren en zoveel mogelijk te bieden voor zo weinig mogelijk geld? Dat speelt voor mij ook echt een hele grote rol in de keuze met welke aanbieder ik in zee ga. Als ik daarin UPC/KPN met Glashart Media vergelijk zie ik echt een wereld van verschil!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
Kluutmaran schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:20:
[...]
Nou in Valkenswaard heb ik meer mensen horen klagen over de TV dienst dan dat er mensen tevreden over zijn. Dit kan natuurlijk ook aan mijn referentiegroep liggen. Onder andere verhalen dat de HD Amino al 4x vervangen is en nog steeds niet fatsoenlijk werkt. En nu het een beetje beter begint te worden komen de storingen.
Ik ben dan misschien een uitzondering 8) . Ik ben een tevreden IPTV gebruiker in Valkenswaard. Afgezien van een kleine storing en een aantal uitzendingen die niet te bekijken waren in uitzending gemist werkt alles prima. Zeer recent (gisteren) een upgrade van de Amino firmware gehad waardoor de programmagids verbeterd is evenals wat andere zaken.

Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit (van het HD pakket) en ben ook te spreken over de helpdesk die ik 1x nodig heb gehad. Ze namen mijn vraag serieus en ben netjes teruggebeld.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee hoor je bent geen uitzondering, zelf ben ik ook een tevreden IDTV gebruiker uit Valkenswaard. Maar goed wat ik al eerder heb gezegd, mensen die niet tevreden zijn zullen eerder hun verhalen posten dan tevreden gebruikers.

En ja bij elke aanbieder, dus ook bij UPC, heb je mensen die niet tevreden zijn. En als je dan zoekt naar dat soort verhalen kan je ze dus van elke aanbieder makkelijk genoeg vinden op internet en kun je eigenlijk geen een provider meer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Zelf ben ik ook blij dat ik ga verhuizen en dus afscheid mag nemen van UPC. Regelmatig last gehad van niet werken van on-demand. Niet aan krijgen van mediabox of simpelweg geen signaal.

Vorig jaar moest ik, als klap op de vuurpijl, nog een Sport 1 abonnement afsluiten omdat ESPN America (wat ik regelmatig kijk als honkbalfan) uit het plus pakket werd gehaald...weer een tientje p/m erbij.

Dan nog niet gesproken over de helpdesk waar ik al een flinke zak geld aan verbelt heb. Gelukkig maakt Youp van 't Hek daar binnenkort wel korte metten mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storing van BBC1 en 2 OBN Helmond gaat de 3e week in zonder enig zicht op oplossing; in 1 woord: TREURIG!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik volg dit topic zijdelings, woon in Eindhoven, Woensel Noord, heb altijd gedacht: ik mis OBE niet, mede wegens de tv problemen. Maar nu ziet het er wel veel beter uit, echter ik kan nergens vinden hoe snel OBE verder gaat met de uitrol? Zie alleen dat Meerhoven nu uitgerolt wordt, maar dat is al oude info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:50:
Nee hoor je bent geen uitzondering, zelf ben ik ook een tevreden IDTV gebruiker uit Valkenswaard. Maar goed wat ik al eerder heb gezegd, mensen die niet tevreden zijn zullen eerder hun verhalen posten dan tevreden gebruikers.

En ja bij elke aanbieder, dus ook bij UPC, heb je mensen die niet tevreden zijn. En als je dan zoekt naar dat soort verhalen kan je ze dus van elke aanbieder makkelijk genoeg vinden op internet en kun je eigenlijk geen een provider meer nemen.
Hier nog een tevreden gebruiker van iptv uit V'waard. Het enige probleem dat ik af en toe had was het ontbreken van de ondertiteling bij bv Veronica, na een reset van de Amino kwam deze dan weer terug. En misschien is dat bij de nieuwe upgrade ook opgelost. Ook over Internet en telefoon heb ik geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat hebben jullie hier trouwens aan routers? Ik heb sinds kort ONE, met een SonicWALL TZ200 erachter, maar met IPS en gateway anti-virus aan blijft er nog geen 15Mbps over van de anders 91Mbps. Nu wil ik nog wel verder werken aan de configuratie, maar volgens een expert zal er waarschijnlijk niet meer dan een 30Mbps kunnen worden geleverd, tenzij ik het overgrote deel van de beveiliging uitzet.

Enige bijzonder eis is dat ik een site-to-site VPN nodig heb, maar daar kan DD-WRT me geloof ik wel mee helpen (is alleen niet beschikbaar voor SonicWALL apparaten).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik gebruik een server en daarop draai ik ClearOS virtueel als firewall / router, werkt uitstekend. Ik heb IDS/IPS dan aan staan en haal nog steeds de volle 100Mbit. Zelf gebruik ik die bak ook als OpenVPN server waardoor ik met mijn laptop overal remote op mijn netwerk kan inloggen en zo bijvoorbeeld IPTV kan kijken. Maar ClearOS kan ook prima overweg met bijvoorbeeld een IPsec site tot site VPN.

Deze VM draait op een Windows Server 2008 Standard host welke beschikt over een Intel Core 2 Duo E6550 (2,33Ghz) met 4GB geheugen. Aan de ClearOS VM heb ik dan 768MB geheugen toegewezen wat door ClearOS al nooit gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:26
Ik ben ook wel benieuwd wanneer ze eens in tivoli/gijzenrooi beginnen met de uitrol.
Voor de vakantie waren ze nog aan de andere kant van de heezerweg bezig (bosbungalows).
Bij de helpdesk weten ze ook weinig tot niets.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Quantor schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:45:
Ik volg dit topic zijdelings, woon in Eindhoven, Woensel Noord, heb altijd gedacht: ik mis OBE niet, mede wegens de tv problemen. Maar nu ziet het er wel veel beter uit, echter ik kan nergens vinden hoe snel OBE verder gaat met de uitrol? Zie alleen dat Meerhoven nu uitgerolt wordt, maar dat is al oude info?
Volgens mij is Meerhoven inmiddels al ca. anderhalf jaar aangesloten. Ik weet het niet meer precies, omdat het een vanzelfsprekendheid is geworden. Laten we zeggen dat het onderhoud van de website iig te wensen overlaat.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Waar is Ons Net Eindhoven verkrijgbaar?

Anno 2010 zijn de producten en diensten van Ons Net Eindhoven al verkrijgbaar in de buurten:

• Villapark
• Lakerlopen
• Doornakkers
• Muschberg
• Geestenberg
• Urkhoven
• ‘t Hofke
• Karpen
• Koudenhoven
• Kruidenbuurt
• Schrijversbuurt
• Oude Spoorbaan
• Elzent Zuid
• Appartementencomplex De Lichttoren
• Appartementencomplex Grijze Generaal
• Het Klokgebouw
• Woensel Oost
• Meerhoven (projectfase tot ± eind 2009):
  • Bosrijk
  • Zandrijk
  • Grasrijk
  • Waterrijk
Woont u in en van deze gebieden, heeft u nog geen aansluiting op het glasvezelnetwerk en wilt u wel gebruik maken van de diensten van Ons Net Eindhoven, neem dan contact met ons op.
http://www.onsneteindhove....php?menu=111&submenu=116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 03:14:
UPC (maar ook Ziggo) passen op een aantal zenders bitrate shaping toe (zie dtvmonitor.nl). Alleen dat is al een goede reden om de kabel links te laten liggen. Men is blijkbaar niet echt happig om met regelmaat te blijven investeren in nieuwe apparatuur en extra multiplexers waardoor alle zenders gewoon 1:1 van de bron kunnen worden doorgegeven, zonder dat er bitrate shaping moet worden toegepast.

Los van het feit dat de kabelaanbieders veel te DRM- en contentleverancier gericht zijn met hun CI+, waardoor je wordt beperkt in het aantal apparaten waarop je de content kan kijken.

Dus beeldkwaliteit en openheid zijn voor mij dus de grootste redenen waarom ik absoluut niet terug wil naar UPC. Ik moet er niet aan denken dat ik gebonden ben aan die verschikkelijke UPC Mediabox.

En daarnaast is UPC gewoon een graaier, net als KPN. De houding van het bedrijf naar de klant vind ik ook echt belangrijk! Hoe goed wordt er naar de wensen van de klanten geluisterd en hoe open en transparant is een bedrijf? En hoe hard doet deze zijn best om te innoveren, de kwaliteit te verbeteren en zoveel mogelijk te bieden voor zo weinig mogelijk geld? Dat speelt voor mij ook echt een hele grote rol in de keuze met welke aanbieder ik in zee ga. Als ik daarin UPC/KPN met Glashart Media vergelijk zie ik echt een wereld van verschil!
De slechtere kwaliteit van de hd zenders van upc vergeleken met ONE is voor mij ook een reden om voorlopig nog bij ONE te blijven alleen baal ik wel van het uitblijven van een opneemfunctie.

Een medewerker van digitale tv ONE vertelde mij 2 weken geleden dat een opname functie geen onderdeel zal uitmaken in het nieuwe dienstenaanbod. Dit had ook geen prioriteit, ze willen eerst kijken of alles goed gaat werken, daarna gaan ze de mogelijkheden van nieuwe diensten zoals opnemen verkennen, misschien via een interne server. Deze mederwerker had zelf(s) nog nooit gehoord van de Animo met pvr. Toen ik hem zei dat Glashart deze in het najaar via bijvoorbeeld xms en obn gaat lanceren en ik had verwacht dat ONE dan ook zou volgen antwoorde hij dat ONE hier een eigen keuze in zal maken.

Het zou dus kunnen dat ONE helemaal niet met een animo met pvr gaat komen, maar opnemen via een server gaat aanbieden in de toekomst. Ben benieuwd hoe lang dat dan wel niet weer gaat duren! Misschien kies ik in de toekomst toch voor functionaliteit (UPC) i.p.v. kwaliteit (ONE) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Denk jij echt dat ze bij ONE compleet wat anders zullen gaan doen dan bij andere Glashart Media resellers? Als je daar logisch over nadenkt is dat nogal onwaarschijnlijk natuurlijk.

Even los daarvan is er bij ook bij OBN nog niets bekend over een amino PVR. Het enige feit is dat XMS, wat ook een Glashart Media reseller is, binnenkort gaat starten met het leveren van de PVR. En natuurlijk weet je dan logischerwijs dat het ook bij OBN en andere resellers gaat komen maar in principe is die situatie niet anders dan bij ONE. Enig verschil is dat de IDTV dienst bij ONE nog moet starten.

[ Voor 69% gewijzigd door ik222 op 27-10-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
[quote]ik222 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:58:
Denk jij echt dat ze bij ONE compleet wat anders zullen gaan doen dan bij andere Glashart Media resellers? Als je daar logisch over nadenkt is dat nogal onwaarschijnlijk natuurlijk.

Volgend de medewerker van ONE hebben ze bij glashart een wensenpakket neergelegd. Hij zei nadrukkelijk dat ONE hierin het initiatief heeft. Het was volgens de medewerker niet zo dat ONE automatisch nieuwe diensten (bijvoorbeeld Animo met pvr) gaat aanbieden. Hierin maken ze eigen keuzes/ afwegingen. Ze willen ook de mogelijkheid om op te nemenen via de server bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Glashart Media een centrale opname mogelijkheid simpelweg (nog) niet aan gaat bieden, dan vallen er voor ONE weinig eigen keuzes te maken. Men zal dan bij een andere leverancier moeten aankloppen die IPTV over Glasvezel aanbied. En wat ik tot nu toe heb gezien is er geen 1 die een hogere (beeld)kwaliteit kan bieden dan Glashart Media.

Maar begrijp me niet verkeerd: ik ben zelf ook voor het opnemen op een centrale server met de standaard Amino 130M. Het grote voordeel is dat je dan overal in huis waar je een Amino hebt staan dezelfde opnames kan terugkijken. De Amino 130M is ook kleiner en compacter dan de M532/M540 (dit is mooier en en moderner naar mijn mening) en omdat er geen harddisk ingebouwd is maakt hij geen geluid en verbruikt hij minder stroom. En als ik per se wil opnemen op een harddisk (omdat ik bijvoorbeeld de opnames op mijn laptop wil zetten om onderweg te kijken), dan ga ik natuurlijk niet de Amino openschroeven om deze van de harddisk te halen. Dan neem ik het gewoon op via de PC.

Echter een Amino 130M die je centraal laat opnemen heeft 1 heel groot nadeel ten opzichte van een Amino M532/M540 met ingebouwde harddisk:
Je kunt bij Live TV niet timeshiften of pauzeren! Dit omdat je geen opslag hebt in de Amino 130M om de stream op te bufferen. Dit is denk ik 1 van de redenen geweest waarom Glashart Media heeft besloten om eind dit jaar een nieuwe Amino PVR STB uit te rollen in plaats van met een centraal opslag systeem te gaan werken. Je mist dan gewoon belangrijke PVR functionaliteit.

Maar @sanderrink
Als je echt graag nu al wil kunnen opnemen dan kun je dat doen via de PC. Dat is het mooie van de openheid bij Glashart Media :)

btw: OnsNet Eindhoven is inmiddels toegevoegd in het Amino menu:

Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/ig58vcsllj/3436/one.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Is er al ergens een goed stappenplan hoe je idtv op je pc kan krijgen? Helaas is er in dit forum op pagina 1 deze nog niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JantjeO schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:28:
Is er al ergens een goed stappenplan hoe je idtv op je pc kan krijgen? Helaas is er in dit forum op pagina 1 deze nog niet te vinden.
http://thuis.oversoft.nl/iptv/howto.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
En ook maar gelijk deze link toegevoegd aan de startpost.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:17:
[...]
Hier nog een tevreden gebruiker van iptv uit V'waard....
Het gaat wat mij betreft zelfs zo ver dat ik een beetje OBN verslaafd ben. Ik ben heel tevreden over de internetdiensten en 100Mb up/down went erg snel. Sinds IPTV ben ik ook heel tevreden over de (HD) kwaliteit (i.c.m. een 47" Full HD TV).

Ik heb verhuisplannen, maar ik zou het heel erg jammer vinden als ik op mijn nieuwe stekje niet de mogelijkheid heb om diensten van OBN af te nemen. Uiteraard is een dikke 70 euris/maand niet niets, maar dan krijg je ook wel wat }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is om een hele een dual WAN router op te zetten. Het kan natuurlijk veel makkelijker met een 2e netwerkkabel vanuit je CPE naar een 2e NIC in je PC.

Zie daarvoor dit topic:
IPTV op je HTPC

En als je een Packetfront/DRG modem hebt, dan hoef je zelfs helemaal geen extra netwerkkabel of 2e NIC te gebruiken. Als je namelijk een Amino hebt aangesloten op de Packetfront/DRG dan krijg je automatisch ook multicast signaal op je internetverbinding. Om dan IPTV te kunnen kijken op al je computers in het LAN moet je wel een router gebruiken die multicast ondersteund. De D-Link DIR-655 met firmware 1.34WW doet dit prima! :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Hallo

Onsbrabantnet gaat 'langzamere' paketten aanbieden (30/60/100)

Weet iemand of dat onsneteindhoven dit ook van plan is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:46:
[...]

Dat is om een hele een dual WAN router op te zetten. Het kan natuurlijk veel makkelijker met een 2e netwerkkabel vanuit je CPE naar een 2e NIC in je PC.

Zie daarvoor dit topic:
IPTV op je HTPC

En als je een Packetfront/DRG modem hebt, dan hoef je zelfs helemaal geen extra netwerkkabel of 2e NIC te gebruiken. Als je namelijk een Amino hebt aangesloten op de Packetfront/DRG dan krijg je automatisch ook multicast signaal op je internetverbinding. Om dan IPTV te kunnen kijken op al je computers in het LAN moet je wel een router gebruiken die multicast ondersteund. De D-Link DIR-655 met firmware 1.34WW doet dit prima! :)
Werkt dit ook met Linksys WRT320n? Iemand die deze router met iptv gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Als ik deze thread http://forums.smallnetbui...ive/index.php/t-1950.html
mag geloven dan werkt de wrt320n met multicast en iptv. Zie vanaf message met datum 08-11-2009, 02:07 PM.

[ Voor 15% gewijzigd door JantjeO op 28-10-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Als je een router van DD-WRT firmware voorziet ondersteund deze ook meteen multicast :)

Met de standaard Linksys firmware wordt multicast trouwens ook al ondersteund bij de WRT320N.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.onsbrabantnet.nl/resultaten-zenderenquete
http://www.onsnetnuenen.nl/resultaten-zenderenquete

Resultaten zenderenquête
Onze dienst ‘Radio & Televisie Basis’ bevat 39 tv-zenders, die zowel analoog als digitaal beschikbaar zijn. Hiervan ontvangt u vijftien zenders standaard, onder andere vanwege wetgeving en het advies van de programmaraden. De overige zenders zijn ingevuld door onze televisieleverancier, Glashart Media, op basis van het nationale Kijk- en Luisteronderzoek.

Om het zenderpakket verder aan te passen aan de wensen van onze klanten stelden we in onze enquête van oktober 2010 de vraag welke zenders men naast de verplichte zenders het liefst wil hebben. Onze klanten konden daarbij de 15 meest gewenste zenders selecteren uit een lijst van 65 zenders. Daarbij kon men zelf ook nieuwe suggesties aandragen. Het resultaat op deze enquêtevraag dient als basis voor de gesprekken met Glashart.

Hier onder vindt u een overzicht met de 40 meest gewenste aanvullende zenders, welke naar voren zijn gekomen uit het onderzoek. De gekleurde zenders zijn de zenders die momenteel beschikbaar zijn in het zenderpakket.

OnsBrabantNet:

Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/images/sovcerqb0t/3438/resultaten-zenderenquete.png

OnsNet Nuenen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/images/po1twa4ep9/3439/resultaten-zenderenquete.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
De personen die iptv icm htpc gebruiken: welke hardware (behuizing,mb,videokaart,voeding,harddisk) en mediacenter s/w (mythtv,mediaportal,dvbviewer,...) gebruiken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Dus 1 op de 20 wil XXL behouden (uniform voor OBN en ONN ongeveer), Travel Channel is de grote winnaar in de categorie nieuwkomers, en al die '24' zenders.

Maar dit zegt dus nog niks over de zenders die er echt in komen? Dit zijn slechts de resultaten. Hoewel het raar zou zijn als ze nu heel andere dingen zouden doen terwijl ze dit toch publiceren.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn inderdaad slechts de resultaten van zenders die het meest gewenst zijn. Eind november komt er meer duidelijkheid over de uiteindelijke aanpassingen in het nieuwe zenderpakket.

http://www.onsbrabantnet.nl/content/enquete1
http://www.onsnetnuenen.nl/content/enquete1

Wat gebeurt er met de uitslag van de enquête?
Op basis van de uitslag gaan we met de leverancier van de Radio & Televisiedienst, Glashart Media, bekijken wat de mogelijkheden zijn om het zenderpakket aan te passen. De definitieve samenstelling van het zenderpakket wordt bepaald nadat met alle televisiezenders is onderhandeld. Glashart Media zal daarbij proberen zoveel mogelijk aan de uitkomst van de enquête tegemoet te komen. Wij houden u uiteraard op de hoogte van de vorderingen. Uiterlijk eind november zullen wij u hierover verder informeren op deze pagina.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je het mij vraagt tonen deze enquete uitslagen eigenlijk aan dat het bij de hele discussie enkel gaat om de vraag welke paar zenders als opvulzenders gekozen worden. Want over het algemeen komt de uitslag grotendeels overeen met wat nu al doorgegeven wordt.

Als we het namelijk even in detail analyseren is de situatie als volgt:

• 15 kanalen staan compleet buiten discussie (advies programmaraad) en waren dan ook geen onderdeel van de enquete ( http://www.onsbrabantnet.nl/Opbouw-zenderpakket )
• Het totaal aantal kanalen zal 39 blijven dat betekend dat er dan 24 plaatsen over zijn voor extra kanalen.
• Voor 18 van de 24 vrij door de provider te kiezen kanalen geldt dat de respondenten het eens zijn met de huidige keuze van OBN / ONN. Immers die kanalen staan ook in de enquete uitslag in de top 24.
• Daaruit volgt dat 6 kanalen uit het huidige pakket weg moeten als het aan de respondenten ligt:
- Al Jazeera (niet eens in top 40)
- CNN Turk (niet eens in top 40)
- Brava NL
- Car Channel
- TV Oranje
- Schlager TV

• Dan zijn er dus ook zes plaatsen over voor nieuw toe te voegen zenders. Vier kanalen zouden sowieso volgens beide enquetes toegevoegd moeten worden:
- Travel Channel (bij beide de meest gewilde toevoeging)
- Geschiedenis 24 (bij beide in top 24)
- Journaal 24 (bij beide in top 24)
- Zappelin/Familie 24 (bij beide in top 24)

• Dan heb je dus nog twee plaatsen over waarover beide enquetes het niet 100% eens zijn in de uitslag. Maar waarschijnlijk zou men op deze twee plaatsen het liefste BBC 1 en 2 willen. Die stonden niet standaard in de enquete en konden alleen handmatig aangegeven worden, vandaar de lage score. BBC 2 staat overigens nog wel gewoon goed erbij ondanks dat, dus dat zegt wel iets Maar goed BBC is voorlopig niet realistisch waarschijnlijk vanwege het probleem tussen de BBC en Glashart Media over de doorgifte.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 28-10-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:55:
De personen die iptv icm htpc gebruiken: welke hardware (behuizing,mb,videokaart,voeding,harddisk) en mediacenter s/w (mythtv,mediaportal,dvbviewer,...) gebruiken jullie ?
Je kunt beter nog even wachten met kopen gezien er eind dit jaar/begin volgend jaar nieuwe chipsets en processors uitkomen. Als je nu iets koopt heb je over 2-3 maanden voor dezelfde prijs iets wat dubbel zo goed presteert. Ik wacht zelf ook nog even met het upgraden van mijn PC (die ik ook als HTPC gebruik) totdat AMD met de Fusion APU komt:

AMD Fusion is a new approach to processor design and software development, delivering powerful CPU and GPU capabilities for HD, 3D and data-intensive workloads in a single-die processor called an APU. APUs combine high-performance serial and parallel processing cores with other special-purpose hardware accelerators, enabling breakthroughs in visual computing, security, performance-per-watt and device form factor.

De performance van het GPU gedeelte zit op het niveau van een Radeon 5670, waardoor de meest complexe postprocessing mogelijk wordt. AMD/ATI claimt daarom ook de hoogst mogelijke HQV 2.0 score (videokwaliteit) te kunnen halen met de Fusion APU (link). Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen gezien AMD nu ook al voorop loopt in de HQV tests (zie deze HQV vergelijking). Intel doet het kwa HQV echt een heel stuk minder met zijn Clarkdale. Daarnaast heeft de Clarkdale problemen met uitsturen op 23hz (23.976 hz om precies te zijn), wat nadelig is voor 24p (23.976fps) film content. Dit is een driver bug die al maanden bestaat, maar waar niks aan gedaan wordt door Intel. Ik verwacht trouwens ook niet dat Intel's Sandy Bridge straks ook maar in de buurt zal komen bij de HQV scores van AMD's Fusion APU. AMD heeft met ATI een te grote voorsprong als het om het video gedeelte gaat.

Als OS schijf en opslag (heb niet veel ruimte nodig) ga ik voor een Intel Postville G3 SSD (tegen die tijd ook wel uit). Lekker veel IOPS (50.000 lezen en 40.000 schrijven) zodat alles lekker vlot start en het wat betreft lees- en schrijfacties geen belemmering is om veel tegelijk te doen. Windows Media Center is ook heel erg afhankelijk van snelle storage. Dit omdat er voor de EPG en zenderlijst uit een database file gelezen wordt die soms kan oplopen tot over de 100mb. Dit is goed te merken bij een laptop met een 5400rpm harddisk. Het scrollen door de EPG gaat dan heel laggy en op elke EPG handeling wordt traag gereageerd.

Voor wat betreft het geheugen kies ik voor 8GB DDR3 1600, maar dit is omdat ik veel met VM's werk.

Voeding en kast ben ik nog niet over uit. Ik wil eigenlijk een compleet passief gekoelde (HT)PC zonder ventilatoren (omdat die steeds meer herrie gaan maken door slijtage in de loop van de tijd). Dan moet je dus weinig warmte ontwikkeling hebben in je kast. En dat heb ik ook omdat ik geen uitbreidingskaarten gebruik, er enkel 1 SSD is ingebouwd en ik kies voor een APU-model met een max TDP van 45 watt. Verder moeten er voldoende luchtgaten zijn in de bovenkant van kast (zoals bij een Antec Three Hundred) zodat de opstijgende wamte van de processor middels convectie kan worden afgevoerd. Om zoiets volledig passief te laten doen heb je een grote heatsink nodig (ik dacht dan aan een Scythe Orochi). De voeding wordt denk ik een PicoPSU. Deze is efficiënter bij laag verbruik en door de externe adapter heeft deze geen warmte ontwikkeling in de kast. Audio loopt via SPDIF naar een aparte versterker met ingebouwde DAC. De video gaat gewoon direct via HDMI vanuit het mobo naar de TV (ik hoef geen surround geluid bij films/video). Verder moet de PC monitor en de TV nog vervangen worden door schermen met een FullHD resolutie. Dan kan ik ze in clone mode zetten (clonen vraagt ook minder van de GPU dan het bureaublad uitbreiden) zodat ik ook vanaf de TV op hetzelfde gedeelte van het bureaublad kan werken met een remote toetsenbord. Als afstandsbediening gebruik ik gewoon de standaard Microsoft MCE remote en receiver. Een LCD display op de behuizing boeit me ook niet echt (wil zo min mogelijk lichtjes en bling bling).

De software moet ik nog even kijken. Ik heb tot nu met met Windows Media Center gewerkt en ook even kort kunnen testen met DVBLink for IPTV. Dat werkt opzich goed, alleen mis ik in Windows Media Center de mogelijkheden om alles tot in de puntjes te kunnen instellen. Ik ben daarom van plan om MediaPortal en XBMC ook nog te gaan testen. Hier kun je veel meer mee tweaken en er zijn ook diverse plugins voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD5450 512MB DDR2 HDMI Silent LP
Intel Core i3 530 2.93GHz 4MB Box
Intel Solid State Disk 2.5" 80GB SATA, X25-M Postville 9.5mm Retail
Kingston 1x2GB DDR3 PC8500 CL7.0
Asus P7H55D-M EVO iH55, SATA2, GLAN, USB3.0
Samsung DVD-/+/RAM SH-S222A/BEBE 22x/22x/12x (zwart)
Scythe Processor Koeler Shuriken Rev. B AMD & Intel
be quiet 350w sfx voeding
ms-tech MC-1200S behuizing

Ik heb zelf dit systeem 3 maanden terug samengesteld, opzich redelijk betaalbaar (op de ssd na). Het voordeel van dit systeem is dat hij gewoon niet te horen is wat het erg gunstig maakt om als htpc te gebruiken.

@Alexander01: XBMC heeft geen tv ondersteuning dus die valt al snel af.

[ Voor 7% gewijzigd door Avvd op 29-10-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:17:
[...]
Hier nog een tevreden gebruiker van iptv uit V'waard. Het enige probleem dat ik af en toe had was het ontbreken van de ondertiteling bij bv Veronica, na een reset van de Amino kwam deze dan weer terug. En misschien is dat bij de nieuwe upgrade ook opgelost. Ook over Internet en telefoon heb ik geen klachten.
Helaas ook na de upgrade heb ik last van het ontbreken van ondertiteling. De ondertiteling is aanwezig als ik de Amino aanzet. Ga ik naar een andere zender en weer terug dan is de ondertiteling verdwenen. Dit is regelmatig het geval bij de zenders Veronica en Net5. Na een reset van de Amino is de ondertiteling er weer.
Heeft iemand anders hier ook last van (gehad), kan dit aan de Amino box liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik zowel voor als na de upgrade dat probleem nog nooit gehad heb. Welk type amino heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:23:
Ik moet zeggen dat ik zowel voor als na de upgrade dat probleem nog nooit gehad heb. Welk type amino heb je?
De 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Echt de A130 of de A130m? De 130 heeft een zilvere bovenkant en de 130m is een kleine helemaal zwarte stb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:20:
[...]

Helaas ook na de upgrade heb ik last van het ontbreken van ondertiteling. De ondertiteling is aanwezig als ik de Amino aanzet. Ga ik naar een andere zender en weer terug dan is de ondertiteling verdwenen. Dit is regelmatig het geval bij de zenders Veronica en Net5. Na een reset van de Amino is de ondertiteling er weer.
Heeft iemand anders hier ook last van (gehad), kan dit aan de Amino box liggen ?
Er heeft geen upgrade plaatsgevonden, alleen een aanpassing van de layout (menu, tvgids, mozaiek), dus de problemen met bv. ondertitels en teletekst bestaan nog.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:14:
[...]

Echt de A130 of de A130m? De 130 heeft een zilvere bovenkant en de 130m is een kleine helemaal zwarte stb.
De standaard Amino 130 die Onsbrabantnet uitleverde, helemaal zwart dus de 130m.
Ik vermoedt toch dat het aan de Amino ligt, omdat als ik hem reset de ondertiteling weer aanwezig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Vreemd, zelf heb ik dit probleem nog niet gehad. Je kunt proberen een keer zelf de software opnieuw in te laden via Menu --> Software upgraden.

Als je toevallig twee amino's hebt dan wel zorgen dat tijdens de upgrade slechts een amino aan je CPE hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:42:
Vreemd, zelf heb ik dit probleem nog niet gehad. Je kunt proberen een keer zelf de software opnieuw in te laden via Menu --> Software upgraden.

Als je toevallig twee amino's hebt dan wel zorgen dat tijdens de upgrade slechts een amino aan je CPE hangt.
Een tijdje terug geprobeerd, maar gaf toen een foutmelding. Ik zal het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:35:
[...]

De standaard Amino 130 die Onsbrabantnet uitleverde, helemaal zwart dus de 130m.
Ik vermoedt toch dat het aan de Amino ligt, omdat als ik hem reset de ondertiteling weer aanwezig is.
Standaard is toch juist de zilveren 130 uitgeleverd ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Nee, het begon met de 130m, of de 110 als je geen hdmi-poort hebt. Omdat de 130m op was, kwam daar de 130 voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik222 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:39:
• Dan heb je dus nog twee plaatsen over waarover beide enquetes het niet 100% eens zijn in de uitslag. Maar waarschijnlijk zou men op deze twee plaatsen het liefste BBC 1 en 2 willen. Die stonden niet standaard in de enquete en konden alleen handmatig aangegeven worden, vandaar de lage score. BBC 2 staat overigens nog wel gewoon goed erbij ondanks dat, dus dat zegt wel iets Maar goed BBC is voorlopig niet realistisch waarschijnlijk vanwege het probleem tussen de BBC en Glashart Media over de doorgifte.
Op de pagina staat ook het volgende over de doorgifte van BBC:

Ook de zender BBC 1 wordt in het standaardpakket opgenomen, wanneer wij deze zender weer analoog mogen doorgeven. Dit hangt echter af van de bereidheid van BBC. Hier hebben wij geen invloed op en daarom kunnen we helaas niet aangeven of en wanneer we de doorgifte hervatten.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertiteling kan je aanzetten door op de play toets van je Amino-afstandsbediening te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:06
paul_wg schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:04:
Ja, en het ziet er geweldig uit.
Ook een zeer mooie tv-gids.
echt een grote vooruitgang.
Ik ben over 2 dingen echter niet te spreken:

- Het doorlopen van de zenders met de "next" knop gaat stukken trager als voorheen. Soms duurt het wisselen van een zender enkele secondes lang, met het bericht dat er programma info opgehaald moet worden. Ik zou het prettiger vinden als er meteen geswitched wordt, en de info iets later eroverheen gezet wordt.

- De programma info is wel erg groot en fors, en een groot deel van de info wordt besteed aan het uitleggen van knoppen. Voorheen stond daar het volgend programma vermeld, wat veel informatiever en compacter met het scherm om ging.

User interfaces is een vak...

[ Voor 4% gewijzigd door imarcus op 29-10-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Weet iemand toevallig of de amino's HDMI-CEC ondersteunen:

CEC
Consumer Electronics Control (CEC) is a one-wire bidirectional serial bus that uses the industry-standard AV.link protocol to perform remote control functions. CEC wiring is mandatory, although implementation of CEC in a product is optional.[68] It was defined in HDMI Specification 1.0 and updated in HDMI 1.2, HDMI 1.2a, and HDMI 1.3a (which added timer and audio commands to the bus).[80][81][82][83] The feature is designed to allow the user to command and control multiple CEC-enabled boxes with one remote control and for individual CEC-enabled devices to command and control each other without user intervention.[81]

Trade names for CEC are Anynet (Samsung); Aquos Link (Sharp); BRAVIA Sync (Sony); HDMI-CEC (Hitachi); Kuro Link (Pioneer); CE-Link and Regza Link (Toshiba); RIHD (Remote Interactive over HDMI) (Onkyo); SimpLink (LG); HDAVI Control, EZ-Sync, and VIERA Link (Panasonic); EasyLink (Philips); and NetCommand for HDMI (Mitsubishi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtjevz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Bij mij doen de uitzending gemist van alles zenders het niet meer (dus ook RTL, SBS, NET, Veronica). Donderdag nog gebruikt, gisteravond werkt t niet meer. scherm wordt zwart en daarna de tekst de verbinding is verbroken. Iemand hier ook last van en misschien een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtjevz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Hij doet t weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De mozaiek lijkt het momenteel niet te doen, ik krijg meteen een zwart scherm met "Verbinding verbroken" zodra ik mozaiek probeer te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik kan al een aantal dagen niet naar www.popcap.com, ook pingen geeft een 100% loss. Toch lastig als je Bejeweled wil spelen... Zou dit een DNS-probleem bij OBN kunnen zijn? Voor zover ik weet en heb kunnen testen heb ik het niet met andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Frank S schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:56:
Ik kan al een aantal dagen niet naar www.popcap.com, ook pingen geeft een 100% loss. Toch lastig als je Bejeweled wil spelen... Zou dit een DNS-probleem bij OBN kunnen zijn? Voor zover ik weet en heb kunnen testen heb ik het niet met andere sites.
Als ik een traceroute doe dan kom ik wel buiten het netwerk van OBN dus daar lijkt het probleem niet te zitten. Maar ik kan de site ook niet bereiken. Volgens http://downforeveryoneorjustme.com/popcap.com is het ook niet zo dat de hele site niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb even ingebeld via KPN mobile en kan dan wel naar popcap. Verbreek ik die verbinding en maak ik weer connectie met mijn draadloze netwerk (en dus met OBN) dan is de site weer onbereikbaar. Zou het een poortprobleem kunnen zijn?

Edit: ik krijg nu overigens wel een foutmelding, waar ik voorheen gewoon een blanco scherm bleef krijgen en "waiting for"

Foutmelding:

code:
1
2
3
4
Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand.
Apache/2.2.14 (Unix) Server at labs.popcap.com Port 80

Edit2: ik heb dit probleem zowel met Chrome7 als IE9.

Edit3: als ik OpenDNS gebruik ipv de standaard OBN DNS servers, dan heb ik het probleem ook.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

[ Voor 54% gewijzigd door Frank S op 31-10-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:19:
De mozaiek lijkt het momenteel niet te doen, ik krijg meteen een zwart scherm met "Verbinding verbroken" zodra ik mozaiek probeer te openen.
Hoe kan ik het mozaiekscherm oproepen ?
Is er ergens een handleiding voor de nieuwe mogelijkheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:30:
[...]

Hoe kan ik het mozaiekscherm oproepen ?
Is er ergens een handleiding voor de nieuwe mogelijkheden ?
Via menu --> interactief --> Mozaiekscherm maar bij mijn werkt dat nu in ieder geval niet.

Handleiding over nieuwe functies: http://www.onsbrabantnet....0Televisie%20V2%20OBN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Frank S schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:27:
Ik heb even ingebeld via KPN mobile en kan dan wel naar popcap. Verbreek ik die verbinding en maak ik weer connectie met mijn draadloze netwerk (en dus met OBN) dan is de site weer onbereikbaar. Zou het een poortprobleem kunnen zijn?

Edit: ik krijg nu overigens wel een foutmelding, waar ik voorheen gewoon een blanco scherm bleef krijgen en "waiting for"

Foutmelding:

code:
1
2
3
4
Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand.
Apache/2.2.14 (Unix) Server at labs.popcap.com Port 80

Edit2: ik heb dit probleem zowel met Chrome7 als IE9.

Edit3: als ik OpenDNS gebruik ipv de standaard OBN DNS servers, dan heb ik het probleem ook.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
Even mezelf quoten voor een update: het probleem lijkt zich uit te breiden. Nu kan ik ook www.linkedin.com niet bereiken, terwijl dat gisteren nog geen probleem was. Ik denk dat het tijd wordt voor een storingsmelding naar OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Frank S schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:57:
[...]

Even mezelf quoten voor een update: het probleem lijkt zich uit te breiden. Nu kan ik ook www.linkedin.com niet bereiken, terwijl dat gisteren nog geen probleem was. Ik denk dat het tijd wordt voor een storingsmelding naar OBN.
Met Linkedin heb ik ook ruzie sinds vandaag; ook al met DNS lopen stoeien maar dat maakt geen verschil. vi.nl is een andere site waar ik al geruime tijd problemen mee heb; dacht dat het incident was maar meer mensen die dus problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.supernews.com
http://www.newsleecher.com

zelfde probleem. Supernews kan ik al bijna een week niet bereiken. Dacht eerst dat het aan hun lag tot ik gisteren bij iemand met een kpn verbinding moeiteloos op hun site kwam.

beide sites zijn met een proxy (hide ip) wel goed te benaderen.

Edit: Zojuist doorgegeven via helpdesk. Wordt een onderzoek ingesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supernews laad weer, nu de andere nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem met Linkedin en newsleecher, ik heb getest met een aantal verbindingen van OnsBrabantNet. Met OnsNetEindhoven gaat het wel goed.

ICMP (ping) werkt wel naar de meeste sites die niet over http te bereiken zijn. Wel heeeel veeel packetloss. Zowel over OBN als ONE.

code:
1
2
3
4
5
6
7
aike@broflovski: ~$ ping www.linkedin.com
PING www.linkedin.com (64.74.98.80): 56 data bytes
64 bytes from 64.74.98.80: icmp_seq=8 ttl=234 time=106.235 ms
64 bytes from 64.74.98.80: icmp_seq=12 ttl=234 time=106.403 ms
64 bytes from 64.74.98.80: icmp_seq=27 ttl=234 time=106.429 ms
--- www.linkedin.com ping statistics ---
145 packets transmitted, 10 packets received, 93.1% packet loss

Edit; verbindingen via Level3 zijn slecht, geven veel packetloss.

[ Voor 12% gewijzigd door Aike op 02-11-2010 14:53 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Er staat nu een storingsmelding hiervan op de site van OBN (http://www.onsbrabantnet.nl/content/storingen?6):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Storingen:

Internet:
Op dit moment is er een storing waardoor enkele websites niet of minder goed bereikbaar zijn
De betreffende sites zijn o.a.:

http://www.thepiratebay.com
http://www.linkedin.com
http://www.pbase.com
http://www.popcap.com
https://apps.rackspace.com

Het kan zijn dat de er meer sites zijn waar deze problemen zich voordoen.
De problemen zijn bekend en we zijn druk bezig de problemen op te lossen.

Wij houden u via deze website op de hoogte.

Deze melding is niet gedateerd, vandaar dat ik het hier even kopieer, zodat we in ieder geval de eerste meldingsdatum in de gaten kunnen houden.

Nog een site die het niet doet: www.forummotion.com (en alle fora die daarop zijn aangemaakt).

De lijst met niet-werkende sites wordt steeds langer. Niet alleen omdat we er meer ontdekken, maar ook sites die ik gisteren nog wel kon bezoeken werken nu niet meer. Dus sinds dit voor het eerst geconstateerd werd is het probleem in omvang toegenomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Frank S op 02-11-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom hier ook niet meer op www.dropbox.com, toch wel een ernstig DNS probleempje heb ik 't idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Het is GEEN dns-probleem. Het is een (routing)probleem in of met het netwerk van Level3.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
aike@eeew: ~$ traceroute www.dropbox.com
traceroute to www.dropbox.com (174.36.30.70), 64 hops max, 40 byte packets
 1  254-83-ftth.onsneteindhoven.nl (88.159.83.254)  0.400 ms  0.459 ms  1.969 ms
 2  88.159.2.2 (88.159.2.2)  0.469 ms  0.479 ms  0.471 ms
 3  88.159.2.2 (88.159.2.2)  0.717 ms  0.479 ms  0.475 ms
 4  te1-4.bb1-ehv-r05.edutel.nl (88.159.2.1)  0.716 ms  0.729 ms  0.473 ms
 5  * * *
 6  * * *
 7  xe-11-2-0.edge5.Amsterdam1.Level3.net (212.72.41.65)  3.435 ms  3.495 ms  3.477 ms
 8  ae-33-51.ebr1.Amsterdam1.Level3.net (4.69.139.129)  3.725 ms  3.749 ms  3.729 ms
 9  ae-48-48.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net (4.69.143.210)  6.728 ms ae-46-46.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net (4.69.143.202)  6.997 ms  6.998 ms
10  ae-1-100.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net (4.69.141.149)  6.723 ms  11.496 ms  6.732 ms
11  ae-46-46.ebr2.Frankfurt1.Level3.net (4.69.143.170)  10.477 ms  10.498 ms ae-48-48.ebr2.Frankfurt1.Level3.net (4.69.143.178)  12.232 ms
12  ae-43-43.ebr2.Washington1.Level3.net (4.69.137.58)  99.743 ms  98.498 ms ae-42-42.ebr2.Washington1.Level3.net (4.69.137.54)  99.980 ms
13  ae-92-92.csw4.Washington1.Level3.net (4.69.134.158)  102.500 ms ae-62-62.csw1.Washington1.Level3.net (4.69.134.146)  101.725 ms  99.478 ms
14  ae-91-91.ebr1.Washington1.Level3.net (4.69.134.141)  101.215 ms ae-71-71.ebr1.Washington1.Level3.net (4.69.134.133)  99.478 ms ae-61-61.ebr1.Washington1.Level3.net (4.69.134.129)  99.227 ms
15  ae-2-2.ebr3.Atlanta2.Level3.net (4.69.132.85)  122.221 ms  117.228 ms  113.264 ms
16  ae-7-7.ebr3.Dallas1.Level3.net (4.69.134.21)  134.158 ms  134.244 ms  144.730 ms
17  ae-1-60.edge3.Dallas1.Level3.net (4.69.145.8)  139.237 ms  131.476 ms  132.715 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Dat het geen DNS-probleem was vermoedde ik al, omdat OpenDNS hetzelfde resultaat gaf. Zit er dan een gammele router in het OBN-netwerk, die wel packetloss heeft, maar onvoldoende om te failen? Is dit clientside te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Probleem breid zich in vergelijking met gisteren inderdaad uit. imdb.com / macrumors.com kon ik gisteren nog prima bereiken; vandaag niet meer. Via ONE is dit. Over VPN werken ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 16:16
Ik heb ook een hoop sites die ik niet meer kan bereiken, al een paar dagen. Terwijl deze met een VPN wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Frank S schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:18:
Dat het geen DNS-probleem was vermoedde ik al, omdat OpenDNS hetzelfde resultaat gaf. Zit er dan een gammele router in het OBN-netwerk, die wel packetloss heeft, maar onvoldoende om te failen? Is dit clientside te omzeilen?
Echt makkelijk is het niet op te lossen op je client. Tenzij je een vpn kunt gebruiken zodat je via een ander netwerk surft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank S schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:59:
Er staat nu een storingsmelding hiervan op de site van OBN (http://www.onsbrabantnet.nl/content/storingen?6):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Storingen:

Internet:
Op dit moment is er een storing waardoor enkele websites niet of minder goed bereikbaar zijn
De betreffende sites zijn o.a.:

http://www.thepiratebay.com
http://www.linkedin.com
http://www.pbase.com
http://www.popcap.com
https://apps.rackspace.com

Het kan zijn dat de er meer sites zijn waar deze problemen zich voordoen.
De problemen zijn bekend en we zijn druk bezig de problemen op te lossen.

Wij houden u via deze website op de hoogte.

Deze melding is niet gedateerd, vandaar dat ik het hier even kopieer, zodat we in ieder geval de eerste meldingsdatum in de gaten kunnen houden
Toch is die melding pas nieuw, gezien ik gisteren gekeken heb of er een storing was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Hij doet het weer!

Ben benieuwd voor hoe lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Voor sommige sites (o.a. linkedin) is het inderdaad opgelost. Andere (bijvoorbeeld popcap) hebben nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Wagij schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:15:
[...]
Er heeft geen upgrade plaatsgevonden, alleen een aanpassing van de layout (menu, tvgids, mozaiek), dus de problemen met bv. ondertitels en teletekst bestaan nog.
Ik moet zeggen dat ik na de upgrade ook wat probleempjes heb, of ten minste een wat mindere gebruikerservaring :'(

De Animo reageert vaak erg traag. Dit is vooral merkbaar in de menu's van uitzending gemist. Als je 3x achter elkaar drukt om lager in de menus te komen gebeurt het vaak dat hij eerst 1x omlaag springt en na een flinke vertraging ineens 2x.

Verder heb ik ook soms last van ontbrekende ondertitels. Ik wist niet dat dat aan de Animo kan liggen. ik dacht dat de ondertitels gewoon in het videosignaal zitten.

Verder heb ik soms dat de verbinding verbroken is of wordt. Dit heb ik vooral bij uitzending gemist.

Verder ontbreken er een hoop uitzendingen in uitzending gemist op de diverse kanalen. Dit is vooral de laatste paar weken het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:20:
Ondertiteling kan je aanzetten door op de play toets van je Amino-afstandsbediening te drukken
Verborgen feature? Dat wist ik niet. Dat ga ik eens proberen.

Erg rare toets trouwens om ondertitels uit- of aan te zetten :? .
Je bedoelt toch de play toets die je (ook) gebruikt voor uitzending gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
SpeedingWilly schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:52:
[...]

Verborgen feature? Dat wist ik niet. Dat ga ik eens proberen.

Erg rare toets trouwens om ondertitels uit- of aan te zetten :? .
Je bedoelt toch de play toets die je (ook) gebruikt voor uitzending gemist?
Dat is de teletekst ondertiteling die dan aangezet word.

Het kan ook zijn dat er ondertiteling ingebakken, daarmee zullen geen problemen zijn, maar het kan ook zijn dat de ondertiteling later word toegevoegd en dan kan het helaas nog wel eens mis gaan.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
Op de ONE site zag ik afgelopen maandag (1-11-2010) een melding nieuwe staan over digitale TV.
Nu is deze melding echter weg.
Heeft iemand anders die gezien en weet iemand waarom dat deze melding weer weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
darthmuil schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:31:
Op de ONE site zag ik afgelopen maandag (1-11-2010) een melding nieuwe staan over digitale TV.
Nu is deze melding echter weg.
Heeft iemand anders die gezien en weet iemand waarom dat deze melding weer weg is?
Staat er nog steeds hoor, op de homepage in het oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de storing mbt het benaderen van websites wel lang duren. Begint knap vervelend te worden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ja, ik vond die storing ook al veel te lang duren. Gecombineerd met het zenderbeleid voor TV en hun gebrekkige manier van communiceren bij een eerdere storing voor mij aanleiding om alles op te zeggen. Ik stap weer terug naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heb ik het nog niet eens over de IPTV storing mbt BBC1 en 2 en Hallmark die al een MAAND duurt!
Helpdesk komt niet verder dan: "inderdaad, klopt dat er een storing is; we werken eraan"

Daar kun je dus niets mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Frank S schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:15:
Ja, ik vond die storing ook al veel te lang duren. Gecombineerd met het zenderbeleid voor TV en hun gebrekkige manier van communiceren bij een eerdere storing voor mij aanleiding om alles op te zeggen. Ik stap weer terug naar UPC.
En dan denk je dat er daar nooit wat mis gaat of in ieder geval dat problemen daar sneller opgelost worden? Ik kan je frustratie wel begrijpen maar ik denk niet dat het bij UPC beter is, in tegendeel zelfs. Zeker als je het over communicatie richting klanten hebt.

Overigens de meeste sites die onbereikbaar waren werken wel weer lijkt het, alleen thepiratebay inderdaad nog niet echt. De site doet op zich wel iets maar blijft gewoon ontzettend langzaam laden. Het lijk dus net of er enorm veel packetloss is op de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
ik222 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:44:
[...]

En dan denk je dat er daar nooit wat mis gaat of in ieder geval dat problemen daar sneller opgelost worden? Ik kan je frustratie wel begrijpen maar ik denk niet dat het bij UPC beter is, in tegendeel zelfs. Zeker als je het over communicatie richting klanten hebt.

Overigens de meeste sites die onbereikbaar waren werken wel weer lijkt het, alleen thepiratebay inderdaad nog niet echt. De site doet op zich wel iets maar blijft gewoon ontzettend langzaam laden. Het lijk dus net of er enorm veel packetloss is op de verbinding.
Ik zat bij de eerste 100 aansluitingen van UPC in Eindhoven op kabel-internet (toen nog Goldmine geheten). Ik heb dus alle kinderziektes meegemaakt en heel wat staaltjes van gebrekkige communicatie van UPC gezien. Maar inmiddels is hun product redelijk stabiel en zijn ze echt bezig om hun content daadwerkelijk te verbeteren (bijvoorbeeld de Disney Channel deal, exclusief voor UPC). Als je dat vergelijkt met OBN, die zeker wat betreft beeldkwaliteit en zenderkeuze zich verschuilen achter de keuzes en problemen van hun leveranciers, dan is UPC voor mij, na 2,5 jaar OBN, toch een aantrekkelijker alternatief. Ik ben geen hi-volume down- of uploader, dus ik zal het verschil tussen 100 Mbps en 25 Mbps niet eens merken. De analoge beeldkwaliteit van UPC is aanzienlijk beter dan bij OBN, digitaal zijn er wel verschillen met IPTV (wat ik nog niet had en waar ik ook nog een tweede netwerkkabel voor had moeten trekken), maar dat is het verschil tussen erg goed of heel erg goed. Ook dat is voor mij minder relevant. Doorslaggevend om weg te gaan bij OBN is toch het gebrek aan ownership dat ze tonen bij aantoonbare problemen in hun dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:44:
[...]

Nou, hier doet www.newsleecher.com en nog vele andere het toch nog steeds niet.

En wat betreft UPC, die komen er hier niet meer in. Als je kijkt naar het fiberpower upload probleem, dit duurt al een paar jaar dit probleem en wordt nog steeds niet opgelost. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nu lijkt alles het weer 100% te doen, ook netjes snel zonder packetloss :)
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.