OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:35:
[...]

Nee, deze freqentie geeft die bij alle zenders. dit had ik gevonden in het menu van de tv.

Als ik bv kijk bij MTV ziet het beeld eruit of het gewoon analoog is. de ondertitels zijn ook grijs en een beetje vaag, terwijl de Nederlandse zenders (SBS RTL enz...) wel witte ondertitels hebben en scherp beeld.
Dat is bij IPTV ook. MTV ziet er daar ook wat wazig en geblured uit. Inderdaad een beetje een analoge look.
ik222 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:24:
[...]
Maar toch ben ik er van overtuigd dat die afwijkingen van de standaard (wat het gewoon zijn natuurlijk) wel ergens een reden hebben.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het bij andere plaatsen ook zo is met die afwijking.

Zijn er niet nog wat mensen hier met een DVB-C kaart en OnsBrabantNet, waarbij het coax signaal al omgegooid is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:06:
@ik222
De frequency_list_descriptor in een Transport Stream geeft enkel aan of diezelfde Transport Stream nog op meerdere frequenties te ontvangen is. Waar jij op doelt wordt al aangegeven in de NIT.

@Wissertje
Als ik bij de bitrates van UPC/Ziggo/Caiway kijk, dan zijn die zenders daar ook allemaal rond de 4mbit (met pieken naar 5 wat ik ook bij Glashart Media zie). Ik denk dat er voor die zenders geen betere aanvoer te krijgen is. Als ik in de stream kijk bij 'Uitgever' dan staat daar wel NOB overigens. Maar het lijkt mij dat het daar ook via de SAT binnenkomt.

Ik hoop trouwens dat ONE bij de uitrol van IPTV ook gelijk meteen dat hele coax signaal omgooit. Ik erger me bond en blauw aan dat extra geknijp van de kwaliteit bij dat PlusTV-DVB-C signaal van Nederland 1,2,3,RTL4 sinds begin vorige week. Minder helderheid en meer zweem over het beeld, de kleuren zijn fletser, er is minder detail en minder diepte en het geluid is minder zuiver (blikkeriger en net of er bij praatprogramma's overal een lap over de microfoon ligt, waardoor de hoge tonen minder goed doorkomen). En het rare is dat er in die 303MHz 256-QAM Transport Stream (met 50.6Mbit aan ruimte) maar 4 zenders zitten welke maximaal 8mbit kunnen zijn. En toch zag je dan regelmatig blokjes/strepen door het beeld toen de kwaliteit nog hoger stond. Ik blijf me toch afvragen waar men tegenaan loopt daar in dat headend.
Ook ik zie duidelijk dat de kwaliteit bij die zenders de laaste tijd is achteruit gegaan. Hopleijk gaan we snel over op iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een maand of 2 heb ik OBN internet en sinds een maand ofzo verlies ik regelmatig de verbinding. Als ik dan in W7 (x64) probleemoplosser start krijg ik de melding: Standaard gateway niet beschikbaar. De andere keer krijg ik weer de melding dat de toegangspoort van de modem/router of netwerkkaart kapot is. Echter als ik de router herstart is het probleem weer opgelost. Op het moment dat dit voorkomt kan ik ook niet de router pingen. Krijg dan de melding: doelhost niet gevonden. Inloggen in de modem resulteerd in een wit scherm. Inmiddels al 5x de router in de winkel gerolen.

Nu komt het mooie. Ik heb sinds gisteren geen router er meer tussen zitten en nu krijg ik nog steeds hetzelfde probleem. als ik dan het modem reset werkt het weer.

Ik begin het echt irritant te vinden. Kan het zijn dat het modem kapot is of heeft iemand een oplossing? Ik lees op het net veel verhalen van mensen met windows 7 die hetzelfde ervaren. o.a. http://social.answers.mic...ca-44a4-b1db-787b1d269825

Dankje voor het meedenken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driver van je netwerkkaart al geupdate? Al een format/reinstall gedaan? Heb je het ook met een andere PC als die direct op het modem zit?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al drivers geupdate, geformatteerd. Ik heb hier helaas geen andere pc dus dat kan ik niet testen.

ik heb zelfs al een nieuwe netwerkkaart gekocht gehad. Ook hier had die het mee.

Zelfs deze tip werkt niet http://www.helpmij.nl/for...17&viewfull=1#post3124717

Edit:Wat ik mij afvraag, is het überhaupt wel mogelijk als het probleem in het modem zit dat de probleemoplosser van Windows de verbinding kan herstellen? Zal mijn MoBo misschien een beetje gaar zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in het modem zit kan Windows daar niks aan oplossen inderdaad.

Heb je trouwens na die format meteen weer programma's geinstalleerd? Of ben je eerst gaan testen met een kale Windows install?

Wat je in ieder geval nog kunt proberen:
- een andere netwerkkabel.
- als je een packetfront/drg modem hebt, een andere port op het modem gebruiken.
- testen of het op een andere pc ook gebeurd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze modem

Afbeeldingslocatie: http://www.packetfront.com/export/sites/default/left_imgs/drg-500_160x146.jpg

Je mag toch alleen poort 1 voor Inet gebruiken?

Ik heb inderdaad alle programma's weer geïnstalleerd. Zo heb ik er een week geen last van en zo tig keer achter elkaar.

Netwerkkabel heb ik ook al een nieuwe gehaald CAT6.

Laatste optie gaat helaas over. Zou niet weten waar ik een andere vandaan moet toveren. Zal straks OBN wel eens bellen met dit probleem. Neem aan dat ze dat ding wel uit kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet echt uit op jou modem welke poort je gebruikt, gezien alle poorten gedeeld zijn op een Packetfront/DRG modem. Misschien is poort 1 half kaduk om een of andere reden, al lijkt me dat sterk. Heb je trouwens wel eens gekeken of alle lampjes nog branden op het modem als je internet wegvalt?

Ik gok zelf ook dat het iets met je verbinding/modem is. OBN kan dat wel zien inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Een wegvallende verbinding in Windows 7 is een bekend probleem, en heeft in de meeste gevallen te maken met de netwerkdrivers. Die van Microsoft zouden niet zo best zijn. Probeer eens de drivers van de fabrikant te installeren ipv Windows zelf de drivers te laten vinden.

Mijn vriendin heeft hier ook last van gehad, daardoor ben ik erachter gekomen dat dit een vrij veel voorkomend probleem is.

Als het probleem zich alleen voordoet/-deed tussen het modem en de router/PC dan zou ik ook wel geneigd zijn het modem te controleren. Maar jij hebt het probleem ook gehad tussen router en PC, en daar heeft het modem dan niks mee te maken. Grote kans dat de verbinding tussen modem en router op dat moment prima was, maar dat kon jij natuurlijk niet controleren.

[ Voor 31% gewijzigd door Robtimus op 15-10-2010 10:15 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de helpdesk gebeld. Ze hadden een goeie vraag of de telefonie dan ook niet werkt, maar dit heb ik nog niet gecontroleerd.

Verder kon ik poort 1,2 of 3 voor internet gebruiken en adviseerde ze mij om een andere poort te gebruiken. Als daarna het probleem blijft zouden ze als het alleen de poort is (dus als de telefoon blijft werken) niks doen omdat je 3 poorten ervoor hebt, stopt de telefonie ook dan komt er een monteur de boel nameten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wanneer komt die opname Amino nou ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
VonFoX schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:48:
Wanneer komt die opname Amino nou ...
Niet binnekort, gok ik ;) Het kan ook zijn dat ze gaan kiezen voor opname op hun servers, zodat je geen andere amino nodig hebt. Maar kost allemaal tijd.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb na de problemen van de week mijn oude moederbord terug in mijn pc geschroefd. Het valt me op dat de snelheid veel stabieler is nu en heb nog geen uitval gehad. Hopelijk blijft het zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Na alle vragen over het beeld heb ik een vraag over de radio.
Het is mij opgevallen dat na de zenderwijzing (overgang naar glashart media) de rds niet meer naar behoren werkt. Zo is de RT (radio text verdwenen) en ook PTY werkt niet meer.
RT is erg handig bij sommige zenders laten ze zien welk nummer en artiest er uitgezonden.
Voor de wijziging werkte het wel. Dit is niet alleen bij mij maar ook bv bij buurman
Volgens OBN is er niets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: 'Capaciteitslimiet glasvezelkabels dichterbij dan gedacht'

De capaciteit van glasvezel wordt begrensd door de lasers en elektronica die aan elke kant van de 'lichttunnels' zitten om de optische signalen voor te bereiden en om te zetten.

De wetenschapper van de universiteit van Southampton erkent dat de capaciteit door technologische ontwikkelingen nog verder kan worden uitgebreid: "Als je de bandbreedte door middel van een signaalversterker met een factor twee vergroot, kan het netwerk twee jaar langer mee."

Zou dit niet het probleem kunnen zijn waar men tegenaan loopt wat betreft het haper/blokjes/strepen probleem in het digitale signaal bij PlusTV? Zou een goede verklaring kunnen zijn waarom men kwaliteit de knijpt van de zenders, terwijl het aantal Transport Streams eigenlijk nog genoeg ruimte bied om het huidige zenderpakket in zijn volle kwaliteit te kunnen doorgeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
simpel, nee bij lange na niet.

Ze praten dan meer over beperkingingen van 1Tb/s ofzo of nog meer. niet de ~14 mbit die een hd kanaal verbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar lees je dat het over zulke hoge snelheden gaat? Ik zie daarover nergens een getal genoemd in de bron. En vergeet ook niet dat het analoge signaal er ook nog bij zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
IceManX schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:12:
Een wegvallende verbinding in Windows 7 is een bekend probleem, en heeft in de meeste gevallen te maken met de netwerkdrivers. Die van Microsoft zouden niet zo best zijn. Probeer eens de drivers van de fabrikant te installeren ipv Windows zelf de drivers te laten vinden.

Mijn vriendin heeft hier ook last van gehad, daardoor ben ik erachter gekomen dat dit een vrij veel voorkomend probleem is.

Als het probleem zich alleen voordoet/-deed tussen het modem en de router/PC dan zou ik ook wel geneigd zijn het modem te controleren. Maar jij hebt het probleem ook gehad tussen router en PC, en daar heeft het modem dan niks mee te maken. Grote kans dat de verbinding tussen modem en router op dat moment prima was, maar dat kon jij natuurlijk niet controleren.
mwoah gebruik al 1,5 jaar win7 icm obn en nooit ergens last van gehad..... gewoon via utp ingang van mijn mobo + standaarddrivers geinstalleerd daarvoor

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:59:
Waar lees je dat het over zulke hoge snelheden gaat? Ik zie daarover nergens een getal genoemd in de bron. En vergeet ook niet dat het analoge signaal er ook nog bij zit.
wikipedia, het signaal wat er per huishouden overheen gaat is echt gewoon te verwaarlozen voor de capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

sheez88 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:12:
[...]

mwoah gebruik al 1,5 jaar win7 icm obn en nooit ergens last van gehad..... gewoon via utp ingang van mijn mobo + standaarddrivers geinstalleerd daarvoor
Het is ook een combinatie van factoren zoals chipset e.d. Sommige chipsets zijn gevoelig voor dit probleem, andere niet.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceManX schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:08:
[...]

Het is ook een combinatie van factoren zoals chipset e.d. Sommige chipsets zijn gevoelig voor dit probleem, andere niet.
Ander moederbord zelfde verhaal. als ik zoek op internet valt het me op dat ik nog alleen gezien heb dat dit probleem bij Intel speelt en niet bij AMD. Of is dit toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ander moederbord maar zelfde chipset? ;)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, lag hier nog in de kast. Geloof P45.

Maar die vlieger gaat trouwens niet meer op. Vandaag belde een maat van me met een AMD bordje die hetzelfde probleem heeft. 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Op dit moment storingen en hickups met IDTV bij iig Ned 1 (blik op de weg), en Glee. Iemand anders nog last van ?

[ Voor 4% gewijzigd door VonFoX op 19-10-2010 21:33 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:56:
Op dit moment storingen en hickups bij iig Ned 1 (blik op de weg), en Glee. Iemand anders nog last van ?
Op dit moment ook op NED3 bij het CL voetbal enorme haperingen. Het is de eerste keer dat ik dit zie sinds ik IDTV heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
Het is nu echt dikke vette ellende met PlusTV. Nu op SBS6 de ene hapering na de ander. Ook bij NL1 af en toe artifacts.

Baggermeuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
benchMarc schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:24:
Het is nu echt dikke vette ellende met PlusTV. Nu op SBS6 de ene hapering na de ander. Ook bij NL1 af en toe artifacts.

Baggermeuk.
Ik neem aan dat je het over IDTV hebt?

En oke het is nu inderdaad even slecht door flinke haperingen maar om het gelijk "baggermeuk" te noemen slaat natuurlijk nergens op aangezien dit zo ongeveer de eerste keer is dat er een serieuze storing is op IDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik heb eens even een vraagje, ik zit op dit moment voetballen te kijken op NED 3 HD .
ik heb interactive tv van onsbrabantnet , maar het is niet om aan te zien , alleen maar haperen en stotteren zijn er meer mensen die dat probleem hebben ?

Ik heb gewoon het modem hangen , aan poort 1 hangt een router en op poort 2 zit de tv dus volgens mij zit dit goed.

( niet goed gelezen iedereen heeft er dus last van , ik heb dit al een paar weken dat hij af en toe eens hapert maar nu is het wel heel erg )
baggerzooi is het zeker niet ik ben er absoluut tevreden over .

[ Voor 22% gewijzigd door sonyfreakje op 19-10-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:59
Analoge TV hapert ook, dus er is meer aan de hand. Vandaag zijn in Geldrop de zenders op de nieuwe kanalen over gegaan, misschien dat dit gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
ik222 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:32:
[...]

Ik neem aan dat je het over IDTV hebt?

En oke het is nu inderdaad even slecht door flinke haperingen maar om het gelijk "baggermeuk" te noemen slaat natuurlijk nergens op aangezien dit zo ongeveer de eerste keer is dat er een serieuze storing is op IDTV.
IDTV? Nee, volgens mij is het PlusTV. OnsnetEindhoven (gebied Tongelre). En baggermeuk slaat wel degelijk ergens op. Niks dan compressie. Als ik Discovery Channel opzet krijg ik eerst 5sec haperingen etc, alsof een DivX verkeerd gecompressed is. Vaak dat bij zenders het geluid klinkt alsof het uit blik komt. Zap je even weg en weer terug, dan is het goed. Zenders die af en toe op zwart gaan. Ik heb er nog geen goed woord voor over. HD my ass. Gelukkig kijk ik dan zelf amper TV, maar mijn vriendin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Met die omrastering zal het niets te maken hebben. Dat analoge televisie ook hapert zal wel komen doordat voor analoge televisie volgens mij IP headends gebruikt worden.

@benchMarc: Dat wist ik niet dat je echt nog PlusTV had bij ONE maar goed blijkbaar dus ook daar (extra) problemen nu.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 19-10-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

Ik heb ook last van haperingen in het beeld in Geldrop bij OnsBrabantNet.

Tevens heb ik een Samsung LCD tv met DVB-C Tuner ingebouwd, maar ik kan het digitale signaal wat gratis meegestuurd zou worden, niet vinden. Ik heb even op de website gekeken, maar daar wordt ik ook totaal niet wijzer van. Zij verwijzen naar de handleiding van mijn televisietoestel, maar daar staat het natuurlijk niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De problemen lijken sinds een half uur weer grotendeels opgelost te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik heb er eerder in de avond ook last van gehad inderdaad. Op IDTV was dat, maar toen ik een keer omhoog en weer terug omlaag zapte was het een tijdje verdwenen.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:03:
Ik heb er eerder in de avond ook last van gehad inderdaad. Op IDTV was dat, maar toen ik een keer omhoog en weer terug omlaag zapte was het een tijdje verdwenen.
Dat had ik ook geprobeerd maar dat werkte helaas niet. Dit was wel echt een storing in het IDTV signaal die op meerdere zenders speelde. De storing begon rond 20.45 en sinds 22.00 uur werkt IDTV weer normaal. De storing heeft dus een uur en een kwartier geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
De storing zat ook in het analoge signaal van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Sinds gisteren maak ik (in Geldrop) gebruik van het DVB-C signaal. De kwaliteit is naar mijn mening erg goed, maar ik moet wel zeggen dat ik niet veel gewend ben natuurlijk; het analoge signaal is al jaren slecht dus dan ben je al snel positief verrast.

Het valt me op dat ik niet 39 digitale zenders heb zoals aangegeven in de folder, maar 40. Wat me ook opvalt, is dat er enkele zenders ontbreken en dat er een aantal dubbel zijn:

32: Arte
35: Arte

17: CNN
(30: CNN Turk)
37: CNN

21: TV oranje
38: TV oranje

19: MTV
39: MTV

Dat ik Arte kan ontvangen is een mooie bijkomstigheid, dit stond oorspronkelijk niet op de lijst. Maar al die dubbele zenders.... Ik zie een kans voor Glashart om het zender aanbod te verbeteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Poolijs schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:01:
Het valt me op dat ik niet 39 digitale zenders heb zoals aangegeven in de folder, maar 40. Wat me ook opvalt, is dat er enkele zenders ontbreken en dat er een aantal dubbel zijn:
Ik zie een kans voor Glashart om het zender aanbod te verbeteren :-)
Probleem is iets van opgelost. ik kan nu in Geldrop omroep Best ontvangen... (heb inmiddels 42 DVB-C zenders en geen duplicaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
http://www.onsbrabantnet....met-een-druk-op-de-knop-1

Invoering van het nieuwe IDTV menu is dus op 26 oktober volgens dat bericht op de website van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Kun je met programma gemist van obn programma's in hd of sd terugkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
sanderrink schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:33:
Kun je met programma gemist van obn programma's in hd of sd terugkijken?
Programma gemist is momenteel allemaal SD. Dat komt overigens waarschijnlijk vooral omdat de zenders geen HD varianten beschikbaar stellen voor uitzendinggemist. De bitrate van de verschillende gemist diensten is daarnaast ook een stuk lager dan reguliere SD uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hi all,

ook wij zijn de dupe van omschakeling van analoog signaal.
Maar nu kan ik me Digitale kanalen niet meer met ingebouwde tuner vinden.
Iemand een idee welke frequenties ik nu moet afscannen?

alvast bedankt.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frequentie: 304 MHz
Netwerk ID: 5600
Symbol rate: 6.875

Maar waar ben je dan de dupe van geworden? Een paar zenders minder? Je krijgt er wel fatsoenlijke beeldkwaliteit voor terug en niet meer die geknepen kwaliteit waar wij nog steeds naar kijken in Eindhoven :/
Een beeldkwaliteit met een volle 8mbit bitrate kijkt zoveel prettiger (minder inspanning) dat je die paar zenders al snel gaat vergeten denk ik. En met die enquête trekt het zenderpakket nog wel bij straks ;)

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:56:
Je krijgt er wel fatsoenlijke beeldkwaliteit voor terug en niet meer die geknepen kwaliteit waar wij nog steeds naar kijken in Eindhoven :/
Een beeldkwaliteit met een volle 8mbit bitrate kijkt zoveel prettiger (minder inspanning) dat je die paar zenders al snel gaat vergeten denk ik.
Als ik een Hertzinger Transport Stream capture bestand met Nederland 1, 2 en 3 vergelijk met een Glashart Transport Stream capture bestand waarin ook Nederland 1, 2 en 3 zitten, dan zie ik in beide gevallen een bitrate van 8.21 Mbps voor deze kanalen. Nu was het bestand van Hertzinger in december 2009 gemaakt, dus zou het kunnen zijn dat Hertzinger tussen december 2009 en nu de bitrate heeft verlaagd. De vraag is dan wel waarom ze dat gedaan zouden hebben aangezien in die Transport Stream van Hertzinger nog zo'n 16 Mbps aan ongebruikte ruimte aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Dat was mij ook opgevallen in die one.ts file van december 2009 die frenkya toen had gemaakt. De bitrate van die MPEG2 videostreams zijn inderdaad 8mbit in die .ts file. Echter, OOK in die periode kneep men de kwaliteit van het digitale PlusTV signaal:
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:01:
Het blokjesprobleem heeft men overigens wel tot een minimum beperkt. Ik zie nog heel sporadisch eens wat in het beeld. Maar helemaal weg en verholpen is het volgens mij nog niet. En de bitrate van het Digitale Signaal is duidelijk niet hoog. De kleur rood ziet er flets/gecomprimeert/nep uit bij NL1,2,3,RTL4 wat je ook terugziet in het analoge signaal van NL1,2,3 (RTL4 analoog is nog HEEL VEEL slechter). In het analoge signaal waast of zakt die fletse/gecomprimeerde rode kleur dan ook nog naar onder uit. In de rode balk bij het NOS nieuws is dit perfect te zien.
Dan kan het dus niet anders dan dat er al bij de IP aanvoer geknepen wordt. Dat is ook logisch, gezien er dus inderdaad nog zat ruimte is in die 303mhz Transport Stream. Geen reden dus om de bitrate daar omlaag te zetten. Ik begin dan toch weer te denken aan een limiet in de glasvezelapparatuur (optische omzetters/versterkers etc) wat ik hier ook al aanhaalde:
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:18:
nieuws: 'Capaciteitslimiet glasvezelkabels dichterbij dan gedacht'

De capaciteit van glasvezel wordt begrensd door de lasers en elektronica die aan elke kant van de 'lichttunnels' zitten om de optische signalen voor te bereiden en om te zetten.

De wetenschapper van de universiteit van Southampton erkent dat de capaciteit door technologische ontwikkelingen nog verder kan worden uitgebreid: "Als je de bandbreedte door middel van een signaalversterker met een factor twee vergroot, kan het netwerk twee jaar langer mee."

Zou dit niet het probleem kunnen zijn waar men tegenaan loopt wat betreft het haper/blokjes/strepen probleem in het digitale signaal bij PlusTV? Zou een goede verklaring kunnen zijn waarom men kwaliteit de knijpt van de zenders, terwijl het aantal Transport Streams eigenlijk nog genoeg ruimte bied om het huidige zenderpakket in zijn volle kwaliteit te kunnen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:48:
Klopt. Dat was mij ook opgevallen in die one.ts file van december 2009 die frenkya toen had gemaakt. De bitrate van die MPEG2 videostreams zijn inderdaad 8mbit in die .ts file. Echter, OOK in die periode kneep men de kwaliteit van het digitale PlusTV signaal:

Dan kan het dus niet anders dan dat er al bij de IP aanvoer geknepen wordt. Dat is ook logisch, gezien er dus inderdaad nog zat ruimte is in die 303mhz Transport Stream.
Maar het is toch vrij zinloos om een 8 Mbps bronsignaal eerst te knijpen om dat vervolgens weer te gaan MPEG hercoderen zodat het weer 8 Mbps wordt wat dan wordt gemultiplexd in de Transport Stream? Dan is het toch veel eenvoudiger om het originele 8 Mbps bronsignaal direct te gaan multiplexen in de Transport Stream?

[ Voor 9% gewijzigd door ArChie op 23-10-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dat lijkt mij ook voor de hand liggend. Maar het zal wel een reden hebben. Het zit hem in ieder geval niet in de mpeg2 videostreams bij het DVB-C signaal.

Wat ook nog kan is dat het een capaciteitsprobleem is in de wijkrouter waar het IP signaal op binnenkomt, en het dus daar al geknepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:30:
Wat ook nog kan is dat het een capaciteitsprobleem is in de wijkrouter waar het IP signaal op binnenkomt, en het dus daar al geknepen wordt.
Wijkrouter? We hebben het hier toch over een TV kanalen met een bitrate van 8 Mbps die gemultiplexd worden tot een Transport Stream die uiteindelijk op de coaxkabel wordt gemoduleerd voor DVB-C transmissie. Je denkt toch niet dat er in het kastje bij je thuis een soort mini headend zit die de diverse bronsignalen gaat MPEG hercoderen en multiplexen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik bedoel de router waar de ip signalen op binnenkomen die ze in het headend gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:31:
Nee, ik bedoel de router waar de ip signalen op binnenkomen die ze in het headend gebruiken.
Zo'n headend staat toch ergens centraal bij Hertzinger, dus begrijp ik nog steeds je opmerking t.a.v. wijkrouter niet. Ziggo heeft bijvoorbeeld maar twee digitale RTV headends waarmee ze de Transport Streams maken die in het gehele kabelgebied bij de klanten worden aangeboden, namelijk een digitale RTV headend in het Ziggo West netwerk en een digitale RTV headend in het Ziggo Oost netwerk. Vanuit die twee headends worden de Transport Streams via glasvezel gedistribueerd naar de modulatoren in het coax netwerk waar de Transport Stream op de coax kabel wordt gemoduleerd. Bij de glasvezelbedrijven zoals Hertzinger en Glashart gebeurt dat moduleren van de analoge RTV signalen en digitale RTV Transport Streams op coax kabel bij klanten thuis i.p.v. aan het begin van de coax kabel waarop meerdere klanten van een kabelbedrijf zijn aangesloten.

Bij de digitale RTV headend komen alle bronsignalen van de kanalen binnen en die bronsignalen kunnen van allerlei distributie vormen afkomstig zijn zoals IP, DVB-S en DVB-T. In de headend worden dan de bronsignalen samengevoegd tot een Transport Stream in een multiplexer waarna die Transport Stream via glasvezel gedistribueerd zal gaan worden. Zie bijvoorbeeld deze uitleg over de digitale RTV headend van voormalig @Home in Zwolle (tegenwoordig de digitale RTV headend van het Ziggo Oost netwerk): http://www.digitalekabelt...techniek/kopstation.shtml

Wat jij nu eigenlijk beweerd is dat Hertzinger een bijvoorbeeld vanuit Hilversum verstuurd 8 Mbps bronsignaal van een kanaal eerst gaat knijpen tot een lagere bitrate op de plek waar dat bronsignaal via hun glasvezel netwerk binnenkomt. Daar moeten ze dus speciale apparatuur voor aanschaffen. Vervolgens sturen ze dat bronsignaal met een lagere bitrate door naar de centrale digitale RTV headend waar ze dat bronsignaal dan weer gaan MPEG hercoderen tot een signaal van 8 Mbps voordat het de multiplexer in gaat. Ook voor dat MPEG hercoderen zullen ze dus speciaal apparatuur moeten aanschaffen. En al die extra handelingen per kanaal worden dan gedaan omdat volgens jou de capaciteit van glasvezel de beperkende factor is waar de glasvezelbedrijven tegen aan lopen als ze in hun netwerk een paar bronsignalen willen distribueren die ze willen gaan gebruiken in hun headend om het signaal te maken dat ze uiteindelijk bij de klant op die coax uitgang moduleren.

Hoe doen ze het dan bij kabelbedrijven die veel meer frequenties op die coax kabel in gebruik hebben voor doorgifte van hun VOD Transport Streams, Kabel Internet downstreams, digitale RTV Transport Streams en analoge RTV kanalen. Een groot deel van hun netwerk bestaat immers ook uit glasvezel, dus zou je dan denken dat zij tegen dezelfde glasvezel beperkingen moeten aanlopen. En waar hebben we het nu eigenlijk over, zo'n 50 bronsignalen? Laten we eens aannemen dat die bronsignalen allemaal op één knooppunt in het glasvezel netwerk van Hertzinger binnenkomen en dat Hertzinger om onduidelijke redenen besloten heeft dat hun headend zich op een andere plek in hun netwerk bevindt. Dus al die 50 bronsignalen moeten vanaf dat knooppunt via de glasvezel naar de headend gedistribueerd worden voor verdere verwerking. Laten we ook aannemen dat Hertzinger die 50 bronsignalen allemaal weet af te nemen met een bitrate van 8 Mbps bij de diverse leveranciers, dan vraagt dat dus om een capaciteit van 8 * 50 = 400 Mbps. Dat zijn toch nauwelijks getallen om je druk over te maken wanneer de capaciteit van glasvezel zo'n 100 Gbps is? En laten we niet vergeten dat in de praktijk maar voor een deel van de TV kanalen 8 Mbps bronsignalen beschikbaar zijn. Ook zal er na de headend meer distributie capaciteit nodig zijn omdat er dan sprake is van een analoge en een digitale variant van ieder kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:42:
[...]

Zo'n headend staat toch ergens centraal bij Hertzinger, dus begrijp ik nog steeds je opmerking t.a.v. wijkrouter niet. Ziggo heeft bijvoorbeeld maar twee digitale RTV headends waarmee ze de Transport Streams maken die in het gehele kabelgebied bij de klanten worden aangeboden, namelijk een digitale RTV headend in het Ziggo West netwerk en een digitale RTV headend in het Ziggo Oost netwerk. Vanuit die twee headends worden de Transport Streams via glasvezel gedistribueerd naar de modulatoren in het coax netwerk waar de Transport Stream op de coax kabel wordt gemoduleerd. Bij de glasvezelbedrijven zoals Hertzinger en Glashart gebeurt dat moduleren van de analoge RTV signalen en digitale RTV Transport Streams op coax kabel bij klanten thuis i.p.v. aan het begin van de coax kabel waarop meerdere klanten van een kabelbedrijf zijn aangesloten.

Bij de digitale RTV headend komen alle bronsignalen van de kanalen binnen en die bronsignalen kunnen van allerlei distributie vormen afkomstig zijn zoals IP, DVB-S en DVB-T. In de headend worden dan de bronsignalen samengevoegd tot een Transport Stream in een multiplexer waarna die Transport Stream via glasvezel gedistribueerd zal gaan worden. Zie bijvoorbeeld deze uitleg over de digitale RTV headend van voormalig @Home in Zwolle (tegenwoordig de digitale RTV headend van het Ziggo Oost netwerk): http://www.digitalekabelt...techniek/kopstation.shtml
Die site maakt het gelukkig wat duidelijker het hoe de bronsignalen verwerkt worden :) Maar dat voorbeeld gaat over dvb-s. Wat ik nog niet helemaal snap: in het geval van IP aanvoer lijkt mij dat de glasvezelkabel met alle ip signalen nog gesplitst moet worden zodat meerdere multiplexers met glasvezelaansluiting voorzien kunnen worden van signaal? Gebeurd dit niet nog door een router of switch? Stel je hebt 8 multiplexers. Dan heb je 8 glasvezelkabels met ip signaal nodig. Dit wordt toch ook in het headend gesplitst lijkt mij door een of andere router of switch?
Wat jij nu eigenlijk beweerd is dat Hertzinger een bijvoorbeeld vanuit Hilversum verstuurd 8 Mbps bronsignaal van een kanaal eerst gaat knijpen tot een lagere bitrate op de plek waar dat bronsignaal via hun glasvezel netwerk binnenkomt. Daar moeten ze dus speciale apparatuur voor aanschaffen. Vervolgens sturen ze dat bronsignaal met een lagere bitrate door naar de centrale digitale RTV headend waar ze dat bronsignaal dan weer gaan MPEG hercoderen tot een signaal van 8 Mbps voordat het de multiplexer in gaat. Ook voor dat MPEG hercoderen zullen ze dus speciaal apparatuur moeten aanschaffen. En al die extra handelingen per kanaal worden dan gedaan omdat volgens jou de capaciteit van glasvezel de beperkende factor is waar de glasvezelbedrijven tegen aan lopen als ze in hun netwerk een paar bronsignalen willen distribueren die ze willen gaan gebruiken in hun headend om het signaal te maken dat ze uiteindelijk bij de klant op die coax uitgang moduleren.
Volgens mij komen die bronsignalen niet direct van de mediagateway, maar van een centraal headend van Glashart Media (die ook voor IPTV gebruikt wordt).

Dat het niet direct van de Mediagateway komt denk ik om 2 redenen:
1. Afgelopen dinsdag avond haperde het IPTV signaal van OnsBrabantNet. Die hapers waren hier ook merkbaar bij het DVB-C signaal in Eindhoven.
2. Soms gaat het beeld hier 's nachts op zwart (of staat het stil) omdat men aan het werk is. Ik heb toen een keer van een kennis gehoord dat hij ook zwart beeld had bij IPTV van OnsNet Nuenen toen het hier ook zwart was/stil stond.

De IP aanvoer hier in Eindhoven lijkt dus gekoppeld te zijn aan een centraal IPTV headend van Glashart Media. Het kan dus zijn dat men de ip signalen daar al knijpt omdat men weet dat ontvangende apparatuur hier in Eindhoven anders over z'n nek gaat.
Hoe doen ze het dan bij kabelbedrijven die veel meer frequenties op die coax kabel in gebruik hebben voor doorgifte van hun VOD Transport Streams, Kabel Internet downstreams, digitale RTV Transport Streams en analoge RTV kanalen. Een groot deel van hun netwerk bestaat immers ook uit glasvezel, dus zou je dan denken dat zij tegen dezelfde glasvezel beperkingen moeten aanlopen. En waar hebben we het nu eigenlijk over, zo'n 50 bronsignalen? Laten we eens aannemen dat die bronsignalen allemaal op één knooppunt in het glasvezel netwerk van Hertzinger binnenkomen en dat Hertzinger om onduidelijke redenen besloten heeft dat hun headend zich op een andere plek in hun netwerk bevindt. Dus al die 50 bronsignalen moeten vanaf dat knooppunt via de glasvezel naar de headend gedistribueerd worden voor verdere verwerking. Laten we ook aannemen dat Hertzinger die 50 bronsignalen allemaal weet af te nemen met een bitrate van 8 Mbps bij de diverse leveranciers, dan vraagt dat dus om een capaciteit van 8 * 50 = 400 Mbps. Dat zijn toch nauwelijks getallen om je druk over te maken wanneer de capaciteit van glasvezel zo'n 100 Gbps is? En laten we niet vergeten dat in de praktijk maar voor een deel van de TV kanalen 8 Mbps bronsignalen beschikbaar zijn. Ook zal er na de headend meer distributie capaciteit nodig zijn omdat er dan sprake is van een analoge en een digitale variant van ieder kanaal.
Ik bedoel niet een limiet in de glasvezelkabel zelf, maar in de glasvezelapparatuur die het electrische signaal naar optisch moet omzetten om het vervolgens op de glasvezel te versturen. Misschien loopt men daar tegen een limiet aan ofzo. Blijft echter de vraag de waarom men dan de IP aanvoer knijpt en niet de bitrates verlaagt in de transport streams, wat meer voor de hand ligt.

De enige reden die ik dan kan bedenken waarom men de IP aanvoer knijpt (vanuit het centrale Glashart Media headend) is dat het al mis gaat bij het ontvangen van het signaal hier in het lokale headend (dus dat iets over z'n nek gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:40:
Die site maakt het gelukkig wat duidelijker het hoe de bronsignalen verwerkt worden :) Maar dat voorbeeld gaat over dvb-s.
Nee hoor, het gaat over een headend voor de kabel die o.a. bronsignalen verwerkt die afkomstig zijn van DVB-S bronnen en ook bronsignalen die via glasvezel binnen komen vanaf de mediagateway.
Wat ik nog niet helemaal snap: in het geval van IP aanvoer lijkt mij dat de glasvezelkabel met alle ip signalen nog gesplitst moet worden zodat meerdere multiplexers met glasvezelaansluiting voorzien kunnen worden van signaal? Gebeurd dit niet nog door een router of switch? Stel je hebt 8 multiplexers. Dan heb je 8 glasvezelkabels met ip signaal nodig. Dit wordt toch ook in het headend gesplitst lijkt mij door een of andere router of switch?
Het boeit voor deze discussie toch nauwelijks hoe het netwerk binnen de headend in elkaar zit? Zolang iedere multiplexer maar als input de bronsignalen heeft die gemultiplexd moeten worden tot een Transport Stream.
Volgens mij komen die bronsignalen niet direct van de mediagateway, maar van een centraal headend van Glashart Media (die ook voor IPTV gebruikt wordt).

Dat het niet direct van de Mediagateway komt denk ik om 2 redenen:
1. Afgelopen dinsdag avond haperde het IPTV signaal van OnsBrabantNet. Die hapers waren hier ook merkbaar bij het DVB-C signaal in Eindhoven.
2. Soms gaat het beeld hier 's nachts op zwart (of staat het stil) omdat men aan het werk is. Ik heb toen een keer van een kennis gehoord dat hij ook zwart beeld had bij IPTV van OnsNet Nuenen toen het hier ook zwart was/stil stond.
Uiteraard zal men een bronsignaal voor een kanaal voor meedere toepassingen benutten. Analoge uitvoeringen van de Nederlandse kanalen bestaan bijvoorbeeld ook niet meer, dus zal men hetzelfde digitale bronsignaal afkomstig van de de mediagateway ook gebruiken om de analoge TV kanalen te produceren. Dat doet Ziggo ook.
De IP aanvoer hier in Eindhoven lijkt dus gekoppeld te zijn aan een centraal IPTV headend van Glashart Media. Het kan dus zijn dat men de ip signalen daar al knijpt omdat men weet dat ontvangende apparatuur hier in Eindhoven anders over z'n nek gaat.
Nog maar een keer: Als we jouw redenatie zouden volgen dan is men dus in Eindhoven weer bezig om een bronsignaal met een verlaagde bitrate eerst weer te MPEG hercoderen zodat het weer die 8 Mbps wordt die jij in de Transport Stream aantreft. Dus hoezo gaat er ontvangende apparatuur over zijn nek in eindhoven?
Ik bedoel niet een limiet in de glasvezelkabel zelf, maar in de glasvezelapparatuur die het electrische signaal naar optisch moet omzetten om het vervolgens op de glasvezel te versturen. Misschien loopt men daar tegen een limiet aan ofzo. Blijft echter de vraag de waarom men dan de IP aanvoer knijpt en niet de bitrates verlaagt in de transport streams, wat meer voor de hand ligt.
Je blijft maar draaien. Nu is het weer de glasvezel apparatuur die het dan niet zou aan kunnen terwijl die apparatuur gewoon met 100 Gbps overweg kan en men druk bezig is om de bitrates naar de 1 Tbps te brengen. Als je een beetje op het Internet zoekt lees je al over proeven met hogere snelheden dan die 100 Gbps.
De enige reden die ik dan kan bedenken waarom men de IP aanvoer knijpt (vanuit het centrale Glashart Media headend) is dat het al mis gaat bij het ontvangen van het signaal hier in het lokale headend (dus dat iets over z'n nek gaat).
Het "knijpen" van de IP aanvoer is niets meer dan een aanname van jou. De bitrates zoals die uiteindelijk op jouw adres binnenkomen komen zijn toch immers niet lager dan die 8 Mbps? Dat had je zelf ook gezien in de Transport Stream capture file? Bij Ziggo knijpt men wel en dat kun je dus ook gewoon zien aan de hand van de Transport Stream capture bestanden. De constante bitrate van 8 Mbps van diverse kanalen is dan lager bij de klant. Het doel is ook duidelijk, namelijk meer kanalen in een Transport Stream proppen zodat ze met minder multiplexers toe kunnen. Een dergelijk doel ontbreekt bij Hertzinger/Glashart Media gezien de bitrates die jij binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:28:
[...]
Nog maar een keer: Als we jouw redenatie zouden volgen dan is men dus in Eindhoven weer bezig om een bronsignaal met een verlaagde bitrate eerst weer te MPEG hercoderen zodat het weer die 8 Mbps wordt die jij in de Transport Stream aantreft. Dus hoezo gaat er ontvangende apparatuur over zijn nek in eindhoven?
De apparatuur vóór de multiplexers in de hele keten misschien? Die het ip signaal moet opsplitsen voor meerdere multiplexers? En moet het eigenlijk nog omgezet worden naar een electrisch signaal, voordat de multiplexers er gebruik van kunnen maken? Of hebben die allemaal ook een glas aansluiting? Dit zijn allemaal dingen waar je ook rekening mee moet houden waar het mis kan gaan. Het hoeft niet in het DVB-C gedeelte te zitten in de keten.
Je blijft maar draaien. Nu is het weer de glasvezel apparatuur die het dan niet zou aan kunnen terwijl die apparatuur gewoon met 100 Gbps overweg kan en men druk bezig is om de bitrates naar de 1 Tbps te brengen. Als je een beetje op het Internet zoekt lees je al over proeven met hogere snelheden dan die 100 Gbps.
Ik had het al in het begin over Glasvezelapparatuur hoor en niet over de vezel zelf. Zie mijn post van 23:48
Het "knijpen" van de IP aanvoer is niets meer dan een aanname van jou. De bitrates zoals die uiteindelijk op jouw adres binnenkomen komen zijn toch immers niet lager dan die 8 Mbps? Dat had je zelf ook gezien in de Transport Stream capture file? Bij Ziggo knijpt men wel en dat kun je dus ook gewoon zien aan de hand van de Transport Stream capture bestanden. De constante bitrate van 8 Mbps van diverse kanalen is dan lager bij de klant. Het doel is ook duidelijk, namelijk meer kanalen in een Transport Stream proppen zodat ze met minder multiplexers toe kunnen. Een dergelijk doel ontbreekt bij Hertzinger/Glashart Media gezien de bitrates die jij binnenkrijgt.
Ja, maar jij gaat er dan vanuit dat het probleem zit in het DVB-C gedeelte van de keten, terwijl ik denk dat het al veel eerder in de keten zit.

Als die bitrates van 8 Mbps gewoon hercodeerde MPEG streams zijn, dan kun je niet zien wat de originele aanvoer is. Ik zie hier dat het beeld gewoon minder helder is en meer zweem + minder diepte heeft, dus er wordt in de aanvoer gewoon ergens geknepen. Ik zal kijken of ik straks wat beelden naast elkaar kan zetten van de one.ts file van december en een dump van het IPTV signaal in Nuenen. Dan zou je alleen al aan de zenderlogo's het verschil moeten kunnen zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik denk dat een meer realistische verklaring is dat nu inderdaad alles waarschijnlijk uit een centraal headend komt waar men betere apparatuur heeft. Hertzinger gebruikte vroeger volgens mij meedere lokale headends. En waarschijnlijk was de apparatuur in die headends van mindere kwaliteit dan de apparatuur die Glashart Media nu in het centrale headend gebruikt.

Het verhaal over het afknijpen van bitrates over de glasvezel is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:54:
Het verhaal over het afknijpen van bitrates over de glasvezel is onzin.
Leg mij dan eens uit hoe het kan de bitrate van Nederland 1,2,3,RTL4 bij DVB-C gewoon 8mbit is (hercodeerd waarschijnlijk), terwijl de beeldkwaliteit gewoon bagger is? Er zal toch ergens geknepen moet worden. Als het niet in het DVB-C gedeelte gebeurd, dan moet het al bij de IP aanvoer zitten lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Er zijn zoveel andere aspecten die invloed hebben op de beeldkwaliteit dan alleen bitrate. Verklaren kan ik het niet aangezien ik niet weet hoe de volledige keten in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:51:
De apparatuur vóór de multiplexers in de hele keten misschien? Die het ip signaal moet opsplitsen voor meerdere multiplexers? En moet het eigenlijk nog omgezet worden naar een electrisch signaal, voordat de multiplexers er gebruik van kunnen maken? Of hebben die allemaal ook een glas aansluiting? Dit zijn allemaal dingen waar je ook rekening mee moet houden waar het mis kan gaan. Het hoeft niet in het DVB-C gedeelte te zitten in de keten.
Nog maar een keer: Wat boeit het hoe het interne netwerk van de headend in elkaar zit waarmee de bronsignalen worden afgeleverd bij de juiste multiplexers? In geval van een multiplexer die is ingesteld voor een Transport Stream die uiteindelijk met QAM256 gemoduleerd wordt op de coax hebben we het over een een maximale capaciteit van zo'n 50 Mbps aan de uitgang. Dus zal de gezamenlijke bitrate van de kanalen dat op de ingangen wordt aangeboden lager zijn. Capaciteit die nog via een gewone UTP kabel en netwerk componenten kan worden gerealiseerd.
Ik had het al in het begin over Glasvezelapparatuur hoor en niet over de vezel zelf. Zie mijn post van 23:48
Tja, en ik heb het gewoon over de capaciteit van glasvezel inclusief de benodigde glasvezelapparatuur om het signaal te versturen als ik het heb over die 100 Gbps.
Ja, maar jij gaat er dan vanuit dat het probleem zit in het DVB-C gedeelte van de keten, terwijl ik denk dat het al veel eerder in de keten zit.
Ik ga er helemaal niet vanuit dat het probleem in het DVB-C gedeelte van de keten zit. Ik constateer alleen dat via dat DVB-C gedeelte bepaalde kanalen gewoon een bitrate hebben van 8 Mbps die overeenkomt met de bitrate zoals voor die kanalen verstuurd wordt via de mediagateway. Daaruit concludeer ik dan dat er in ieder geval na de multplexer geen sprake is van capaciteit problemen anders had de bitrate van die kanalen wel lager geweest.
Als die bitrates van 8 Mbps gewoon hercodeerde MPEG streams zijn, dan kun je niet zien wat de originele aanvoer is. Ik zie hier dat het beeld gewoon minder helder is en meer zweem + minder diepte heeft, dus er wordt in de aanvoer gewoon ergens geknepen. Ik zal kijken of ik straks wat beelden naast elkaar kan zetten van de one.ts file van december en een dump van het IPTV signaal in Nuenen. Dan zou je alleen al aan de zenderlogo's het verschil moeten kunnen zien denk ik.
Een lagere beeldkwaliteit is toch geen synoniem voor knijpen? Een lagere beeldkwaliteit kan aan van alles liggen waaronder het knijpen van het inkomende bron signaal. En dat is iets waar ik je nu al een hele tijd op probeer te wijzen. Misschien gebruikte Hertzinger wel het satelliet signaal van CanalDigitaal als bronsignaal dat een lagere variabele bitrate heeft dan het bron signaal van de mediagateway en hercodeerden ze de uitgang van de satelliet ontvanger wel weer tot een signaal met een constante bitrate van 8 Mbps voor gebruik in de multiplexer. Dan hebben we het dus gewoon over een slechtere beeldkwaliteit door allerlei conversies voordat het bij de klant aankomt. Partijen die rechtstreeks gebruik maken van het 8 Mbps bronsignaal van de mediagateway hebben dergelijke conversies niet en dus zal de beeldkwaliteit van die kanalen beter zijn. Misschien is het bronsignaal dat Glashart Media tegenwoordig gebruikt ook wel afkomstig van de mediagateway waardoor hun beeldkwaliteit ook beter is terwijl de klant in beide gevallen een 8 Mbps signaal heeft voor die kanalen. Zonder een schematische voorstelling van het netwerk van Hertzinger en de gebruikte componenten valt er echter totaal niets met zekerheid te zeggen. Ik vind het dan opmerkelijk dat jij aan de hand van de beeldkwaliteit tot de conclusie kan komen dat:
  1. Hertzinger aan het knijpen is;
  2. Het knijpen een gevolg moet zijn van capaciteit problemen van het glasvezel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:58:
Leg mij dan eens uit hoe het kan de bitrate van Nederland 1,2,3,RTL4 bij DVB-C gewoon 8mbit is (hercodeerd waarschijnlijk), terwijl de beeldkwaliteit gewoon bagger is?
Bijvoorbeeld door conversies van de gebruikte bronsignalen. Stel een MPEG encoder zodanig in dat deze een constante bitrate van 8 Mbps uitspuwt en geef hem een slechte kwaliteit ingangssignaal. Gevolg: een kwalitatief slecht uitgangssignaal met een bitrate van 8 Mbps. De bitrate is dus geen maatstaf voor beeldkwaliteit. Je kan alleen maar hopen dat het signaal van de bron met zo min mogelijk conversie uiteindelijk op jouw adres wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:41:
[...]
Nog maar een keer: Wat boeit het hoe het interne netwerk van de headend in elkaar zit waarmee de bronsignalen worden afgeleverd bij de juiste multiplexers?
Omdat juist daar het capaciteitsprobleem kan zitten? Daarom ben ik dus benieuwd wat voor (netwerk)apparatuur er allemaal nog voor die multiplexers zit.
Ik vind het dan opmerkelijk dat jij aan de hand van de beeldkwaliteit tot de conclusie kan komen dat:
  1. Hertzinger aan het knijpen is;
  2. Het knijpen een gevolg moet zijn van capaciteit problemen van het glasvezel netwerk.
  1. Omdat ik ook weet hoe het er uitziet als het niet geknepen wordt. Satelliet kan het niet zijn, want als het onweert vallen die zenders niet weg, terwijl andere dan wel op zwart gaan dan. En ook het feit dat wij haperingen hebben op dezelfde zenders als bij IDTV van OBN/ONN (afgelopen dinsdag avond) en het feit dat als het beeld hier stilstaat/op zwart gaat, het ook bij IDTV op zwart gaat. Dit duid op dezelfde aanvoer uit een centraal IPTV headend van Glashart Media.
  2. Noem eens een andere reden dan. Satelliet aanvoer kan het niet zijn. Het enige wat ik dan kan bedenken is een capaciteitsproblemen in de glasvezelapparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:07:
Omdat juist daar het capaciteitsprobleem kan zitten? Daarom ben ik dus benieuwd wat voor (netwerk)apparatuur er allemaal nog voor die multiplexers zit.
Zo kunnen we natuurlijk wel bezig blijven. Jij weigert om in te gaan op andere oorzaken zoals bijvoorbeeld veel meer voor de hand liggende signaal conversies en je verwacht dan van de anderen dat zij jouw ideetjes gaan uitzoeken. Zullen we het eens een keer omdraaien: Zoek zelf uit waar die door jouw verzonnen capaciteitsproblemen dan wel in dat interne headend netwerk zitten en gebruik de resultaten van dat onderzoek vervolgens om ons onderbouwd uit te leggen waarom jouw aanname klopt. Ik heb denk ik nu ondertussen wel genoeg zaken aangedragen waarom die ideetjes weinig hout snijden gezien alle conversie die er dan moeten worden uitgevoerd en apparatuur die er speciaal voor dat "knijp" doel moeten worden aangeschaft per "geknepen" kanaal. De bitrates gaan immers niet zomaar omlaag en en uiteindelijk weer omhoog als het bij de klant aankomt, daar moet men wel wat voor doen (en aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-au-L
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04-2023
Hoi,

Vraagje,

Ik heb een Philips tv. nu zit daar een dvb-c tuner in. Helaas krijg ik als ik het signaal ga testen op een 304 Mhz een kwaliteit slecht terug en kan hij niks met het signaal doen.

Doe ik iets verkeerd om de digitale gegevens binnen te krijgen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Mijn Philips tv doet het zonderproblemen. (signaalsterkte 90 kwaliteit 100 (BER:0:0 X 1E-6 voor de liefhebber).

Netwerk aanbieder "Glashart Eindhoven" Mijn locatie: Geldrop

P-AU-L, ik denk dat het aan je interne netwerk ligt. Misschien een splitter er tussen zitten die niet alle kanalen doorgeeft?

Mijn vraag voor vandaag: Sinds dat het signaal hier overgezet is naar 'DVB-C' (19-10) krijgt mijn Philips DVD recorder geen EPG gegevens meer door via Eurosport. (Guide+). Ook werken de EPG van de TV en van mijn Blu-ray niet meer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:37:
[...]

Zo kunnen we natuurlijk wel bezig blijven. Jij weigert om in te gaan op andere oorzaken zoals bijvoorbeeld veel meer voor de hand liggende signaal conversies...
Dat die 8 Mbps gehercodeerd is zie ik ook wel. En dat dit sowieso kwaliteitsverlies geeft snap ik ook. Maar jij denkt toch niet dat dat het enigste is waarom de beeldkwaliteit zoveel zweem heeft, er weinig diepte/detail in zit, en de kleuren grauwer zijn?

Ik heb Reggefiber gemailt in ieder geval, maar ik gok dat ik toch niks terug krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Poolijs schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:07:
Mijn Philips tv doet het zonderproblemen. (signaalsterkte 90 kwaliteit 100 (BER:0:0 X 1E-6 voor de liefhebber).

Netwerk aanbieder "Glashart Eindhoven" Mijn locatie: Geldrop

P-AU-L, ik denk dat het aan je interne netwerk ligt. Misschien een splitter er tussen zitten die niet alle kanalen doorgeeft?

Mijn vraag voor vandaag: Sinds dat het signaal hier overgezet is naar 'DVB-C' (19-10) krijgt mijn Philips DVD recorder geen EPG gegevens meer door via Eurosport. (Guide+). Ook werken de EPG van de TV en van mijn Blu-ray niet meer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Dat klopt, EPG wordt niet meer doorgegeven via analoog en DVB-C. Enkel bij IDTV is EPG nog beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 24-10-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
ik222 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 09:52:
[...]

Dat klopt, EPG wordt niet meer doorgegeven via analoog en DVB-C. Enkel bij IDTV is EPG nog beschikbaar.
Dat vind ik toch vreemd. Zover ik weet zit het in het standaard signaal van eurosport ingebakken (voor het Guide+ systeem). Dit is ook wat er verkocht word door de verschillende electronica leveranciers. De standaard EPG's in de harddisk recorders werkt dan dus bij niemand meer. (er kan dan dus niet meer eenvoudig opgenomen worden...). Als dit echt zo is ga ik een officiele klacht indienen; ik denk dat dit nooit de bedoeling kan zijn (ook niet die van Eurosport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou begin ik te twijfelen, DVB-C weet ik zeker dat daar geen EPG wordt meegezonden. Analoog heb ik eigenlijk nooit wat over gehoord maar ik ging er vanuit dat als het bij DVB-C niet wordt doorgegeven dat bij analoog ook wel niet het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:18:
Dat die 8 Mbps gehercodeerd is zie ik ook wel. En dat dit sowieso kwaliteitsverlies geeft snap ik ook. Maar jij denkt toch niet dat dat het enigste is waarom de beeldkwaliteit zoveel zweem heeft, er weinig diepte/detail in zit, en de kleuren grauwer zijn?
Jij stelt dat de beeldkwaliteit van de 8 Mbps kanalen van Hertzinger anders/slechter is dan de dezelfde 8 Mbps kanalen van Glashart Media. Als dat inderdaad zo is, dan is het enige dat we kunnen concluderen dat beide partijen niet op dezelfde manier tot dat 8 Mbps signaal komen dat zij op het adres van de klanten leveren. Verder is het een gegeven dat de mediagateway de SD uitvoeringen van Nederland 1, 2 en 3 als 8 Mbps kanalen levert, dus als beide partijen die bronsignalen rechtstreeks aan de klanten zouden doorgeven dan zou ook de beeldkwaliteit van beide partijen gelijk moeten zijn. Daarnaast is één van de eigenschappen van het knijpen van een kanaal dat de bitrate van dat kanaal omlaag gaat (zie bijvoorbeeld bij Ziggo). Er wordt echter geen lagere bitrate waargenomen op het adres van de klant wanneer de bitrates van de betreffende kanalen van beide partijen wordt vergeleken. Dan denk ik in eerste instantie aan de mogelijkheid dat in ieder geval één van beide partijen zelf de 8 Mbps signalen genereert waarbij de kwaliteit van de gebruikte MPEG encoder en/of gebruikte bronsignalen een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Het guideplus signaal (is dat exact hetzelfde als EPG?) wordt meegezonden met het eurosport kanaal. Dit geven ze gewoon 1:1 door, ik betwijfel of ze dat er uberhaupt uit zouden kunnen halen. Zolang een recorder/stb op het analoge eurosport kanaal wordt ingesteld zou dat ontvangen moeten worden.

edit: dus wel je recorder/stb even naar de nieuwe eurosport frequentie laten zoeken en opnieuw instellen in het menu voor epg.

[ Voor 18% gewijzigd door JaWSnl op 24-10-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:06:
Nou begin ik te twijfelen, DVB-C weet ik zeker dat daar geen EPG wordt meegezonden. Analoog heb ik eigenlijk nooit wat over gehoord maar ik ging er vanuit dat als het bij DVB-C niet wordt doorgegeven dat bij analoog ook wel niet het geval zou zijn.
Het Guide+ systeem staat los van het eventueel doorgeven van EPG bij DVB systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:22:
[...]

Het Guide+ systeem staat los van het eventueel doorgeven van EPG bij DVB systemen.
Oke dan zal Guide+ over analoog wel werken. EPG over DVB-C werkt daarentegen niet via Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:26:
EPG over DVB-C werkt daarentegen niet via Glashart Media.
Glashart Media geeft geen Present/Following EPG en geen Schedule EPG informatie door. De Present/Following EPG informatie wordt normaal gebruikt om de programma informatie tijdens het zappen te tonen en wordt in de DVB wereld min of meer gezien als een basis voorziening. De kindersloten van ontvangers/TV's maken bijvoorbeeld ook gebruik van deze Present/Following EPG informatie om de leeftijdscategorie van een programma te bepalen. De Schedule EPG informatie wordt gebruikt voor de meerdaagse volledige EPG overzichten die via een apart menu zijn op te roepen. Deze Schedule EPG informatie wordt in de DVB wereld als een optionele voorziening gezien. Zelfs als een provider Schedule EPG verstuurt dan is het ontvanger/TV fabrikant niet verplicht om daar ook een implementatie voor te bieden.

In tegenstelling tot Hertzinger geeft Glashart Media tenminste wel netjes in de Service Description Table (SDT) aan dat er geen Present/Following en Schedule EPG is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
=================================================================================================================================================================
1                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Service name                 Type  Service ID       Y/N  Sect/Avail   Version       Y/N  Sect/Avail   Version    First event (UTC)     Last event (UTC)    Events
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nederland 1                     1         101         N                               N                                                                          
Nederland 2                     1         102         N                               N                                                                          
Nederland 3                     1         103         N                               N                                                                          
NDR                             1         104         N                               N                                                                          
100%NL                          2        8101         N                               N                                                                          
Arrow Classic Rock              2        8102         N                               N                                                                          
Arrow Jazz                      2        8103         N                               N                                                                          
BBC radio 1                     2        8104         N                               N                                                                          
BBC radio 2                     2        8105         N                               N                                                                          
BBC radio 3                     2        8106         N                               N                                                                          
BBC radio 4                     2        8107         N                               N                                                                          
BNR                             2        8108         N                               N                                                                          
Classic FM                      2        8109         N                               N                                                                          
=================================================================================================================================================================
2                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Service name                 Type  Service ID       Y/N  Sect/Avail   Version       Y/N  Sect/Avail   Version    First event (UTC)     Last event (UTC)    Events
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RTL 4                           1         204         N                               N                                                                          
RTL 5                           1         205         N                               N                                                                          
SBS 6                           1         206         N                               N                                                                          
RTL 7                           1         207         N                               N                                                                          
Fun-X                           2        8210         N                               N                                                                          
Juize FM                        2        8211         N                               N                                                                          
3                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
RTL 8                           1         308         N                               N                                                                          
NET 5                           1         309         N                               N                                                                          
Veronica                        1         310         N                               N                                                                          
Een                             1         311         N                               N                                                                          
Kink FM                         2        8312         N                               N                                                                          
Q-Music                         2        8313         N                               N                                                                          
4                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Discovery                       1         413         N                               N                                                                          
NGC                             1         414         N                               N                                                                          
Animal Planet                   1         415         N                               N                                                                          
Nick/Comedy Central             1         416         N                               N                                                                          
CNN                             1         417         N                               N                                                                          
Euronews                        1         418         N                               N                                                                          
MTV                             1         419         N                               N                                                                          
TMF                             1         420         N                               N                                                                          
Radio 1                         2        8414         N                               N                                                                          
Radio 2                         2        8415         N                               N                                                                          
Radio 3 FM                      2        8416         N                               N                                                                          
Radio 4                         2        8417         N                               N                                                                          
5                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
TV Oranje                       1         521         N                               N                                                                          
Eurosport                       1         522         N                               N                                                                          
Car Channel                     1         523         N                               N                                                                          
Schlager TV                     1         524         N                               N                                                                          
BBC World                       1         525         N                               N                                                                          
BBC Entertainment               1         526         N                               N                                                                          
Radio 5                         2        8518         N                               N                                                                          
Radio 6                         2        8519         N                               N                                                                          
Radio 10 gold                   2        8520         N                               N                                                                          
Radio 227                       2        8521         N                               N                                                                          
Radio 538                       2        8522         N                               N                                                                          
Radio Decibel                   2        8523         N                               N                                                                          
6                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Ketnet/Canvas                   1         612         N                               N                                                                          
ARD                             1         627         N                               N                                                                          
ZDF                             1         628         N                               N                                                                          
Al Jahzeera                     1         629         N                               N                                                                          
CNN Turk                        1         630         N                               N                                                                          
TV 5 monde                      1         631         N                               N                                                                          
Arte                            1         632         N                               N                                                                          
WDR                             1         633         N                               N                                                                          
Radio Veronica                  2        8624         N                               N                                                                          
Sky Radio                       2        8625         N                               N                                                                          
Slam FM                         2        8626         N                               N                                                                          
VRT Klara                       2        8627         N                               N                                                                          
VRT Radio 1                     2        8628         N                               N                                                                          
7                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Brava NL                        1         734         N                               N                                                                          
TV 35                           1         735         N                               N                                                                          
Omroep Brabant                  1         736         N                               N                                                                          
TV 37                           1         737         N                               N                                                                          
TV 38                           1         738         N                               N                                                                          
TV 39                           1         739         N                               N                                                                          
VRT Radio 2                     2        8729         N                               N                                                                          
WDR 2                           2        8730         N                               N                                                                          
Radio 31                        2        8731         N                               N                                                                          
WDR 4                           2        8732         N                               N                                                                          
Omroep Brabant                  2        8733         N                               N                                                                          
Radio 34                        2        8734         N                               N                                                                          
8                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
01 91 01 04                    -1        1797         N                               N                                                                          
Radio Hollandio                 2        8835         N                               N                                                                          
Royaal FM                       2        8836         N                               N                                                                          
X-FM                            2        8837         N                               N                                                                          
Radio 38                        2        8838         N                               N                                                                          
Radio 39                        2        8839         N                               N                                                                          
Radio 40                        2        8840         N                               N                                                                          

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een dump gemaakt van de Glashart Media IP stream van Nederland 1 en deze vergeleken met de Nederland 1 in de one.ts file. Als je ze vergelijkt op de zenderlogo's, dan zie je dus duidelijk meer zweem over dat Nederland 1 logo van het DVB-C/PlusTV signaal bij OnsNet Eindhoven. De kleur rood ziet er ook fletser uit (flets/nep/gecomprimeerd/fluoriserend, hoe je het wil noemen). Die 8mbit stream is dus echt gehercodeerd en duidelijk van een slechtere bron.

Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/images/wk0fpf1stw/3427/logos.png

Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/m4sld8mpa1/3428/ned1dvbc.jpg
OnsNet Eindhoven DVB-C
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/caev0lgnoh/3429/ned1iptv.jpg
Glashart Media IPTV

Ik kan me echter nog steeds niet voorstellen dat de echte bron de satelliet is, gezien wij altijd op dezelfde tijden dezelfde problemen met dezelfde zender(s) hebben als bij IDTV ('s nachts soms zwart of stilstaand beeld en afgelopen dinsdag avond haperingen op dezelfde zenders). Ook vallen die zenders niet weg bij onweer, wat ik bij andere zenders nog wel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:47:
Ik heb gisteren een dump gemaakt van de Glashart Media IP stream van Nederland 1 en deze vergeleken met de Nederland 1 in de one.ts file. Als je ze vergelijkt op de zenderlogo's, dan zie je dus duidelijk meer zweem over dat Nederland 1 logo van het DVB-C/PlusTV signaal bij OnsNet Eindhoven. De kleur rood ziet er ook fletser uit (flets/nep/gecomprimeerd/fluoriserend, hoe je het wil noemen). Die 8mbit stream is dus echt gehercodeerd en duidelijk van een slechtere bron.
Ik neem aan dat die one.ts het bestand van december 2009 is? Die vergelijk je nu met een IP stream van Glashart Media die je gisteren gemaakt hebt, terwijl deze discussie begonnen is naar aanleiding van een opmerking die je maakte over de "volle 8 Mbps" die Phyt_ nu zou hebben via het DVB-C signaal van Glashart Media. Ik neem dus ook aan dat jij aanneemt dat Glashart Media via IP en DVB-C dezelfde MPEG stream verstuurt van een kanaal.

Daar zitten mij net wat te veel aannames in. Als je wilt vergelijken, dan is het volgens mij in ieder geval een voorwaarde dat je er dan ook op de één of ander manier voor zorgt dat je de beschikking krijgt over gelijktijdig gemaakte capture bestanden van de drie systemen en dan het zelfde frame uit de drie capture bestanden naast elkaar zet. Anders wordt het wel zeer lastig om met zekerheid iets over de huidige beeldkwaliteit van de drie systemen te kunnen zeggen.
Ik kan me echter nog steeds niet voorstellen dat de echte bron de satelliet is, gezien wij altijd op dezelfde tijden dezelfde problemen met dezelfde zender(s) hebben als bij IDTV ('s nachts soms zwart of stilstaand beeld en afgelopen dinsdag avond haperingen op dezelfde zenders).
Om te beginnen zegt niemand dat de bron de satelliet moet zijn, dat maak jij er nu weer van. Wat er gezegd wordt is dat het misschien zou kunnen liggen aan het gebruik van verschillende bronsignalen. Het is echter ook mogelijk dat men hetzelfde bronsignaal gebruikt, maar dat de eventuele bewerkingen na binnenkomst anders zijn of op andere apparatuur worden uitgevoerd waardoor je verschillen krijgt. In het gehele Ziggo gebied worden bijvoorbeeld in principe dezelfde kanalen geleverd, maar de in beide headends gebruikte apparatuur en instellingen zijn zeker niet hetzelfde waardoor er ook sprake is van kwaliteitsverschillen.

Het punt is en blijft dat wij op basis van het vergelijken van de output gewoon geen conclusies kunnen trekken over eventuele bewerkingen in de headends omdat we geen idee hebben hoe de keten in elkaar zit. Het enige dat we kunnen concluderen is dat de beeldkwaliteit anders is, als we tenminste exact hetzelfde frame van de drie systemen kunnen vergelijken. Daarna kan je alleen maar hopen dat Hertzinger en Glashart Media bereid zijn om een verklaring af te geven waarom er een verschil is.
Ook vallen die zenders niet weg bij onweer, wat ik bij andere zenders nog wel zie.
Nu kijk ik al jaren digitale TV en wordt er door Ziggo (en voorheen Multikabel) toch voor een redelijk aantal kanalen gebruik gemaakt van een bronsignaal dat van satellieten afkomstig is, maar het wegvallen van kanalen bij onweer is voor mij geen bekend fenomeen. Ik vind het daarom opmerkelijk dat je op basis van dit soort observaties meent conclusies te kunnen trekken over wat Hertzinger en Glashart Media achter gesloten deuren aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:04:
[...]

Ik neem aan dat die one.ts het bestand van december 2009 is? Die vergelijk je nu met een IP stream van Glashart Media die je gisteren gemaakt hebt, terwijl deze discussie begonnen is naar aanleiding van een opmerking die je maakte over de "volle 8 Mbps" die Phyt_ nu zou hebben via het DVB-C signaal van Glashart Media. Ik neem dus ook aan dat jij aanneemt dat Glashart Media via IP en DVB-C dezelfde MPEG stream verstuurt van een kanaal.
Klopt. De reacties die ik tot nu toe gelezen heb over het nieuwe DVB-C signaal duiden er sterk op dat men voor DVB-C dezelfde (onbewerkte) IP aanvoer gebruikt als als bij IDTV. In het XMSNet topic heb ik zelfs letterlijk gelezen dat iemand geen verschil kon zien tussen het IPTV signaal en het DVB-C signaal, terwijl je dat toch echt wel moet zien als de beeldkwaliteit hetzelfde is als hier in Eindhoven. Sterker nog: in het bericht hier op Tweakers stond ook: 'de beschikbare tv-kanalen zullen uitsluitend in sd-kwaliteit bekeken kunnen worden, met bitrates tussen de 4 en 8Mbps'. Ik ga er dan vanuit dat men niet loopt te hercoderen. Als jij jou .ts file van OnsNet Nuenen hier ook upload (ik neem aan dat daar ook een paar seconden Nederland 1 in zit?), dan kunnen we dat logo er naast zetten en weten we zo of de kwaliteit gelijk is met de originele IP stream (iig de kwaliteit van het logo dan) :)

Die one.ts is inderdaad degene van december. Dit omdat ik geen DVB-C kaart heb hier om een nieuwe capture file te maken, maar ook voornamelijk omdat de beeldkwaliteit op het moment ongeveer hetzelfde is als in december 2009 (dus met dezelfde hoeveelheid zweem en fletse kleuren). Het mooiste is inderdaad als je dezelfde frames kan vergelijken, maar lukt helaas niet en daarom leg ik ook de nadruk op de zenderlogo's.
Daar zitten mij net wat te veel aannames in. Als je wilt vergelijken, dan is het volgens mij in ieder geval een voorwaarde dat je er dan ook op de één of ander manier voor zorgt dat je de beschikking krijgt over gelijktijdig gemaakte capture bestanden van de drie systemen en dan het zelfde frame uit de drie capture bestanden naast elkaar zet. Anders wordt het wel zeer lastig om met zekerheid iets over de huidige beeldkwaliteit van de drie systemen te kunnen zeggen.
Als er iemand is met OnsNet Eindhoven en een DVB-C kaart die gelijktijdig wil capturen terwijl ik een dump maak van de IP stream, graag!
[...]
Om te beginnen zegt niemand dat de bron de satelliet moet zijn, dat maak jij er nu weer van.
Ik zeg ook niet dat iemand dat beweert.
Het was gewoon een reactie op een stukje van jou post:
ArChie schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:41:
[...]
Misschien gebruikte Hertzinger wel het satelliet signaal van CanalDigitaal als bronsignaal dat een lagere variabele bitrate heeft dan het bron signaal van de mediagateway en hercodeerden ze de uitgang van de satelliet ontvanger wel weer tot een signaal met een constante bitrate van 8 Mbps voor gebruik in de multiplexer.
Wat er gezegd wordt is dat het misschien zou kunnen liggen aan het gebruik van verschillende bronsignalen. Het is echter ook mogelijk dat men hetzelfde bronsignaal gebruikt, maar dat de eventuele bewerkingen na binnenkomst anders zijn of op andere apparatuur worden uitgevoerd waardoor je verschillen krijgt. In het gehele Ziggo gebied worden bijvoorbeeld in principe dezelfde kanalen geleverd, maar de in beide headends gebruikte apparatuur en instellingen zijn zeker niet hetzelfde waardoor er ook sprake is van kwaliteitsverschillen.
Dat lijkt mij meer waarschijnlijker inderdaad, gezien ik sterk het idee heb dat men hier ook gewoon diezelfde IP aanvoer gebruikt als bij IDTV van OnsBrabantNet/OnsNet Nuenen. Alleen geeft men deze dus niet orgineel door bij DVB-C. Sowieso het hercoderen, maar daarvoor gebeurd ook nog van alles volgens mij.
Het punt is en blijft dat wij op basis van het vergelijken van de output gewoon geen conclusies kunnen trekken over eventuele bewerkingen in de headends omdat we geen idee hebben hoe de keten in elkaar zit. Het enige dat we kunnen concluderen is dat de beeldkwaliteit anders is, als we tenminste exact hetzelfde frame van de drie systemen kunnen vergelijken. Daarna kan je alleen maar hopen dat Hertzinger en Glashart Media bereid zijn om een verklaring af te geven waarom er een verschil is.
Inderdaad. Ik ben benieuwd of ik iets terug krijg op mijn vraag naar Reggefiber/Glashart Media :)
Nu kijk ik al jaren digitale TV en wordt er door Ziggo (en voorheen Multikabel) toch voor een redelijk aantal kanalen gebruik gemaakt van een bronsignaal dat van satellieten afkomstig is, maar het wegvallen van kanalen bij onweer is voor mij geen bekend fenomeen. Ik vind het daarom opmerkelijk dat je op basis van dit soort observaties meent conclusies te kunnen trekken over wat Hertzinger en Glashart Media achter gesloten deuren aan het doen zijn.
Hier is het al vanaf het begin zo geweest dat het beeld op zwart ging bij zware regenval of hagel. Dit gebeurt enkel bij zenders waarvan het bronsignaal van de satelliet komt. Dit was bijvoorbeeld zo bij de analoge RTL zenders (welke sinds een maand nu ook IP aanvoer gebruiken voor het bronsignaal). Toen deze nog satelliet aanvoer gebruikte waren die analoge zenders niet om aan te zien (nu is het iets beter), maar het was ook zo dat als men 's nachts aan het werk was en Nederland 1,2,3,SBS,NET5,Veronica op zwart gingen (door werkzaamheden) dat de RTL zenders nog gewoon doorspeelde. En als het dus hard regende of hagelde vielen de RTL zenders weg terwijl Nederland 1,2,3,SBS,NET5,Veronica gewoon netjes door bleven spelen, zonder haperingen/onderbrekeningen of wat dan ook.

De satellieten die Hertzinger hier neer heeft gezet zijn niet van die zware dure satellieten die Ziggo gebruikt gok ik.

http://www.dse.nl/node/view/1072#1504
Boven op de centrale staan de satelietschotels.
Een nadeeltje van een eigen TV netwerk is dat we ook zelf moeten zorgen dat de sneeuw en ijzel van de schotels wordt verwijderd, als de ontvangst te leiden heeft van te veel ijzige aanslag.
Een ladder is dan ook prominent aanwezig in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort verhuis ik naar Geldrop. Ik twijfel nu tussen UPC en Onsbrabantnet. Wat raden jullie aan? Ik krijg niet het idee dat iedereen erg enthousiast over Onsbrabantnet is. Ik lees overal dat de internetsnelheid erg tegenvalt. Klopt dat? Het gaat mij om een goede internetverbinding en goede digitale tv-ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:11:
Binnenkort verhuis ik naar Geldrop. Ik twijfel nu tussen UPC en Onsbrabantnet. Wat raden jullie aan? Ik krijg niet het idee dat iedereen erg enthousiast over Onsbrabantnet is. Ik lees overal dat de internetsnelheid erg tegenvalt. Klopt dat? Het gaat mij om een goede internetverbinding en goede digitale tv-ontvangst.
Waar je dat van die tegenvallende internetsnelheid vandaan haalt is mij een raadsel? De constante snelheid en stabiliteit van internet is nou juist een van de sterke punten van OBN... Verder telefonie werkt gewoon zoals het moet, niets op aan te merken. Digitale (HD) televisie werkt tegenwoordig ook prima. Vroeger met PlusTV was dit inderdaad het zwakke punt maar met de introductie van van IDTV hebben ze in een keer een prima werkende dienst geintroduceerd.

Natuurlijk zijn er op internet altijd negatieve verhalen te vinden maar goed die kun je overal vinden, voor wat betreft UPC zijn die ook voldoende te vinden. Dat is ook logisch mensen die ontevreden zijn zetten dat eerder op internet dan tevreden klanten.

In ieder geval ben ik wel een tevreden klant van OBN, overigens was ik totdat OBN kwam ook een tevreden klant van UPC. Maar OBN had gewoon een interessantere aanbieding toen men hier kwam dus ja toen was de keuze voor mij toch makkelijk om over te stappen op OBN, en tot nu toe heb ik daar geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:11:
Ik vind digitale tv van upc (bij mijn buren en in de upc winkel) van duidelijkere slechtere kwaliteit dan ONE. Ook digitale tv van ziggo (bij mijn ouders) is van mindere kwaliteit. Het contrast van het beeld van UPC en Ziggo is veel te groot waarschijnlijk omdat het signaal gecrompimeerd (lagere bitrate of zo) wordt doorgegeven. De hd kanalen van ONE ogen veel natuurlijker. Heb het wel over het dvb-c signaal maar ik lees dat idtv van onb nog beter van kwaliteit is.

Internet van UPC heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 18% gewijzigd door sanderrink op 25-10-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord!
Dat van de tegenvallende internetverbinding had ik op diverse fora gelezen. Maar je hebt gelijk, negatieve verhalen lees je snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderrink schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:45:
[...]

Ik vind digitale tv van upc (bij mijn buren en in de upc winkel) van duidelijkere slechtere kwaliteit dan ONE. Ook digitale tv van ziggo (bij mijn ouders) is van mindere kwaliteit. Het contrast van het beeld van UPC en Ziggo is veel te groot waarschijnlijk omdat het signaal gecrompimeerd (lagere bitrate of zo) wordt doorgegeven. De hd kanalen van ONE ogen veel natuurlijker. Heb het wel over het dvb-c signaal maar ik lees dat idtv van onb nog beter van kwaliteit is.

Internet van UPC heb ik geen ervaring mee.
Ook bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:45:
Bedankt voor je antwoord!
Dat van de tegenvallende internetverbinding had ik op diverse fora gelezen. Maar je hebt gelijk, negatieve verhalen lees je snel.
En dan hebben we het nog niet over het feit dat een groot percentage van die "klachten" uiteindelijk gewoon bij de gebruiker thuis blijkt te liggen in bijvoorbeeld router of pc.

Nee als je op internetfora af moet gaan kun je geen enkele provider nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OBN biedt voor zo ver ik weet bij iedereen gewoon dik 100 megabit up and down, als je router het aankan in ieder geval. Sinds ik OBN heb heb ik nog nooit last gehad van tegenvallende snelheden, ik trek de 100mbit altijd lekker vol met mijn DIR-655.

Ook uitval heb ik zelf pas een paar keer meegemaakt. Het enige nadeel was dat de uitval een paar keer erg kort was maar ook een paar keer echt uren aan een stuk. Gelukkig heb ik altijd een UMTS stick als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het nieuwe IDTV menu is nu actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:30:
Het nieuwe IDTV menu is nu actief :)
Ja, en het ziet er geweldig uit.
Ook een zeer mooie tv-gids.
echt een grote vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb ook geen enkel probleem met Onsnet. In de 2 jaar dat ik het heb, heeft het er volgens mij één keer een paar uur uitgelegen. Verder haal ik met gemak de bijna volle 100mbit. Constant met 11,5 mb/sec down én uploaden is geen enkel probleem, dit ook met een DIR-655.

[ Voor 4% gewijzigd door eX0duS op 26-10-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
paul_wg schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:04:
[...]
Ja, en het ziet er geweldig uit.
Ook een zeer mooie tv-gids.
echt een grote vooruitgang.
Ik merkte het ook vanochtend, het ziet er echt gelikt uit naar mijn idee. De informatiebalk onderin is een stuk mooier geworden. De verschillende knopjes zijn ook iets veranderd (Groen ipv blauw voor uitzending gemist). Je kunt (erg smooth) met het pijltje naar rechts kijken wat er allemaal komt de rest van de dag op die zender. Als je vervolgens op "OK" drukt bij het programma (of via de tv-gids dat programma selecteert) kun je een herinnering aanzetten. Dan krijg je 1 minuut van te voren een melding in beeld dat je programma zo begint.

De tv-gids werkt nu naar mijn idee een stuk sneller (er valt nog wel wat winst te behalen). En je ziet nu zelfs als achtergrond van je gids nog je programma nog doorlopen.

De mozaiek is ook erg leuk, hoewel ik wel merk dat de stb daar moeite mee heeft. De toekomst moet uitwijzen of die ook echt nuttig gebruikt gaat worden.

Klik voor groter:
MenuInformatiebalkTV-gidsHerinneringMozaiek
IPTV: MenuIPTV: StatusbalkIPTV: TV-GidsIPTV: HerinneringIPTV: Mozaiek

edit: Heb je net alles geupload naar tinypic, incl een keer extra voor een thumbnail, (damn captcha's) en dan bedenk je je: owjah! ik heb tegenwoordig een fotoboek op tweakers |:( . Maar goed, het staat nu allemaal goed ;)

[ Voor 41% gewijzigd door JaWSnl op 26-10-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
Kan niks anders zeggen dat ik als ONE gebruiker jaloers aan het worden ben op de IPTV dienst van ONB... ONE schiet toch es op!

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Intheweb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:49:
Kan niks anders zeggen dat ik als ONE gebruiker jaloers aan het worden ben op de IPTV dienst van ONB... ONE schiet toch es op!
Ze horen je blijkbaar: http://www.onsneteindhoven.nl/ zegt nu
Interactieve Digitale Televisie
Eindelijk hebben we goed nieuws over Digitale Televisie via Ons Net Eindhoven. Te lang naar uw én onze zin hebben we met die aanvullende dienst niet de kwaliteit kunnen bieden die we voor ogen hadden. Daarom hebben we nu besloten te stoppen met Digitale Televisie en over te stappen naar een nieuwe aanvullende dienst: Interactieve Digitale Televisie. Nog voor het eind van het jaar, met een verrassende kwaliteit. Dat beloven we. Binnenkort ontvangen abonnees van Digitale Televisie een brief in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
Als of je het over de duivel hebt _O-

Maar das dus goed nieuws *O*
[edit]
Ow wacht... ik lees dat alleen de huidige abonnees van Digitale televisie een aanbod krijgen. Dus nieuwe gebruikers moeten nog even geduld hebben dus?

[edit 13:45]
Ze blijven aanpassen! Nu staat eronderaan:
Binnenkort ontvangen alle abonnees van Ons Net Eindhoven een brief in de bus.

Owke, wie zit er hier van ONE mee te lezen? O-)

[ Voor 47% gewijzigd door Intheweb op 26-10-2010 13:46 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Dat was in de OBN/ONN gebieden ook. De plustv afnemers kregen de eerste aanbieding, voornamelijk ook omdat zij kosten hebben gemaakt om een stb aan te schaffen voor plustv. Zij zullen bovendien ook een extra korting krijgen neem ik aan, net als bij OBN/ONN het geval was. En voor het einde van het jaar, dat zou betekenen binnen 2 maanden zo ongeveer. Het komt over alsof ze het menen, met 'beloofd' :P

Maar geen zorgen dus, je zult niet veel later zijn gok ik. Bovendien hoeft het niet zoals bij OBN/ONN nog getest te worden: ze weten al dat het werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door JaWSnl op 26-10-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ach hier kon je toen ook gewoon als niet PlusTV klant al naar een informatiecentrum gaan en daar een aanvraagformulier meenemen. Dus ook als niet PlusTV klant zul je niet lang meer hoeven wachten waarschijnlijk.

Zelf heb ik het ook gelijk aangevraagd toen de brief naar PlusTV klanten was gestuurd en twee weken later had ik de twee amino's in huis.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Kan iemand mij vertellen of je bij die Informatiebalk van OBN ook naar rechts/links kunt klikken om te zien wat er op andere zenders bezig is, terwijl je wel blijft kijken naar het huidige kanaal? Zoals dit ook kan bij UPC.

Mijn ouders hebben namelijk Ziggo, waarbij dat dus niet kan en ik moet zeggen dat dat 1 van de redenen is dat ik Ziggo zowiezo uit sluit bij mijn keuze voor een nieuwe aanbieder...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee dat kan niet volgens mij maar daarvoor hebben ze nu juist de mozaiek gemaakt, daar zie je in een oogopslag meerdere kanalen...

Edit: Foutje, dit kan wel gewoon met het pijltje omhoog en omlaag :)

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 14:58 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:46:
Nee dat kan niet volgens mij maar daarvoor hebben ze nu juist de mozaiek gemaakt, daar zie je in een oogopslag meerdere kanalen...
Hmm ok, dan moet dat blijken of dat een geschikt alternatief is. Kun je wel snel heen en weer schakelen naar dat mozaïek scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
DaTiezl schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

Hmm ok, dan moet dat blijken of dat een geschikt alternatief is. Kun je wel snel heen en weer schakelen naar dat mozaïek scherm?
Sorry ik had het fout! Heb het even getest en wat jij wilt kan wel gewoon. Als je de informatiebalk ziet dan kun je met het pijltje omhoog en omlaag door de gids / programmainfo van de andere zenders bladeren terwijl je gewoon het huidige programma blijft bekijken.

Werkt dus wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

Sorry ik had het fout! Heb het even getest en wat jij wilt kan wel gewoon. Als je de informatiebalk ziet dan kun je met het pijltje omhoog en omlaag door de gids / programmainfo van de andere zenders bladeren terwijl je gewoon het huidige programma blijft bekijken.

Werkt dus wel gewoon :)
nice. Ik neem aan dat je ook snel in die balk kunt zien wat er op de zelfde zender na het lopende programma komt?

[ Voor 64% gewijzigd door DaTiezl op 26-10-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja dat kan met de pijltjes naar links en rechts, daarmee blader je in de EPG van de huidige zender.

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik222 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:01:
Ja dat kan met de pijltjes naar links en rechts, daarmee blader je in de EPG van de huidige zender.
Kun jij niet bij de klantenservice gaan werken? ;)

Ik verhuis per aanstaande maandag. Ik zal in de loop van de week mijn bestelling eens plaatsen. Ik ga ervanuit dat OBN snel is met leveringen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Wat ik wel jammer vind is dat het pauzeren, terugspoelen e.d. van live uitzendingen niet kan. Zoals ik het op tv zie is dat nu bij UPC (of was het een ander, die met de pratende stoelen?) wel mogelijk om dat te doen. Wellicht een feature die nog komt, maar ff pauzeren zou ideaal zijn, zeker met een pasgeboren kind die nog lang niet zo 'goed' luistert als de oudste van 2.

edit: owja dat met die pijltjes door andere zenders bladeren kan ik bevestigen, dat had ik ook nog niet gemerkt.
DaTiezl schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:10:
Ik verhuis per aanstaande maandag. Ik zal in de loop van de week mijn bestelling eens plaatsen. Ik ga ervanuit dat OBN snel is met leveringen...?
Een kleine twee weken is de levertijd geweest van een decoder voor IPTV bij ons.

[ Voor 39% gewijzigd door JaWSnl op 26-10-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@JaWSnl: Daar heb je een PVR voor nodig aangezien je stb dan natuurlijk het programma op moet kunnen slaan ergens om het daarna verder af te spelen ;) Daarvoor moeten we nog even geduld hebben :)

Levertijd is inderdaad maximaal twee weken volgens mij, maar dat kan ook sneller zijn. Ligt een beetje aan de drukte denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 26-10-2010 15:16 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.