IDTV is in ontwikkeling; maar de snelheid van het 'kastje' is groter dan van UPC. Ik denk dat IDTV UPC voorbijzalgaan qua gemak en snelheid.
Yo.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Yo.
Ik ben met je eens dat PlusTV erg teleurstellend is en ik snap uberhaupt niet waarom ze daarmee nog reclame gaan maken tijdens het WK. IDTV daarentegen is gewoon uitstekend, heb het nu bijna twee maanden en in die tijd nog geen storingen gehad. Verder worden alle zenders gewoon 1:1 doorgegeven zoals ze van de omroepen komen dus geen kwaliteitsverlies. Ook het HD aanbod is bij IDTV wel prima in orde, in tegenstelling tot bij PlusTV waar het inderdaad waardeloos is.maartmeester schreef op zondag 27 juni 2010 @ 01:36:
[heel verhaal]
Dat gezegd hebbende, lijkt het me duidelijk dat ik een overstap naar UPC sterk aan het overwegen ben (de opzegformulieren voor OnsNet Eindhoven liggen al op mijn bureau). Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden in jullie opinie voor ik deze overstap ga maken? Denk ik te makkelijk over sommige dingen? Zie ik ontwikkelingen over het hoofd? Ik hoor graag van jullie!
Waarop baseer je die verwachting? Vooralsnog is de track record van OnsNet Eindhoven niet om over naar huis te schrijven... En als we toch aan het voorspellen zijn: wat zouden de kosten hiervan ongeveer zijn (zowel voor de hardware als voor het abonnement)?VonFoX schreef op zondag 27 juni 2010 @ 08:09:
IDTV is in ontwikkeling; maar de snelheid van het 'kastje' is groter dan van UPC. Ik denk dat IDTV UPC voorbijzalgaan qua gemak en snelheid.
Apparaten zien is iets heel anders dan ze ook daadwerkelijk kunnen bereikenBlueone schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:11:
doe voor de aardigheid maar eens een scan op dat netwerk, dan kan je alle online apparaten dus zien, het lijkt mij toch wel een veiligheidsrisico om je pc open en bloot op dat netwerk te zetten. Als iemand anders ook zijn pc in dat netwerk heeft staan kan die zo in je pc.
[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 01-07-2010 07:46 ]
Inderdaad, hier ook zenders eruit, ALLESbenchMarc schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:05:
Dat PlusTV is echt dikke vette kak. Hoop zenders waar af en toe van die blokjes doorheen komen. Geluid is zo nu en dan bij bepaalde zenders redelijk gaar. Soms valt er een zender op zwart en bij de ander doet het geluid het dan weer niet.
Op dit moment klaagt mijn vriendin dat bijna alle zenders op zwart staan (zit nu zelf niet thuis).
Binnenkort even die klote digibox bij onsneteindhoven naar binnen gooien en mijn 150 euro terughalen. Hoe durven ze mensen daar ook nog eens 150 euro voor te laten lappen. Waarom schieten ze niet eens op met dat IPTV gebeuren hier...
[ Voor 5% gewijzigd door Stefie2010 op 02-07-2010 01:26 ]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Yo.
Waarschijnlijk is het dan nu alleen een probleem van ONE ipv OBN & ONE, want bij ONE is in ieder geval bij het analoge signaal BBC1 en BBC2 vervangen door BBC World en BBC Entertainment.VonFoX schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:12:
Ik heb gisteren gewoon Top Gear op de BBC2 gekeken, via IDTV. Analoog was het er ook.
Dus BBC is helemaal niet weg.
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 02:46 ]
Alexander ze hebben bij ONE een klantenpanel (of iig de intentie/toekomst) waar jij deel uit van moet maken! You've got my vote!Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:48:
Ik snap er ook niks van dat ONE niet begint met het omgooien van analoog en DVB-C. Dan hebben we in ieder geval IETS fatsoenlijks in de tussentijd.
1. Maak een mooi compact DVB-C/Analoog basispakket van +/- 30 basiszenders waarbij de NL-basiszenders (NL123,RTL,SBS,NET5,Veronica) in HD worden doorgeven (zowel via DVB-C als omgezet via analoog). Zorg dat ALLE zenders met maximale bitrate (zowel analoog als digitaal) in de frequentieruimte passen (dus geen 50 zenders digitaal en analoog erin proppen!!!). Gebruik voor ALLE Nederlandse zenders de Mediagateway IP aanvoer van Glashart Media. En voor de buitenlandse zenders niet meer die armoedige lokale Hertzinger schoteltjes, maar de nieuwe grote 'Satan' schotel (en omzettingsapparatuur) van Glashart Media. Het verschil tussen BBC World News op 695,25mhz en op 703,25mhz zegt genoeg!
2. Gooi een firmware-update eruit voor die Sagem boxen zodat ze om kunnen gaan met standaard DVB-C signaal. (Waarschijnlijk gewoon de 'standaard' firmware van Sagem).
3. Pas het netwerk aan zodat het DVB-C signaal volledig volgens de DVB-C standaard is en elke decoder ermee overweg kan.
4. Stuur een brief eruit naar alle mensen die analoog en/of PlusTV afnemen met de mededeling dat:
- PlusTV vervalt.
- Er standaard DVB-C signaal wordt meegezonden bij het analoge-tv abonnement, wat werkt op elke DVB-C ontvanger incl. de Sagem boxen van PlusTV klanten.
- Het zenderpakket gewijzigd wordt in een basispakket van de hoogste kwaliteit zonder geknepen bitrates, waarbij de NL-basiszenders in HD worden doorgegeven.
- Er op XX-XX-2010 IPTV beschikbaar komt als losstaande TV dienst van Analoog/DVB-C (dus geen aanvulling waarbij je verplicht Analoog/DVB-C moet afnemen!) waarbij gekozen kan worden voor uitgebreidere zenderpakketten, uitzendinggemist en andere interactieve diensten.
Ik hoop echt dat ze dit nou eens gaan doen.
Wachten tot het eind van het jaar op IPTV zonder een fatsoenlijke basis tv-dienst van HOGE kwaliteit is echt geen doen.
Yo.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 23:00 ]
flickr - WOT Profile - Game PC
Enkelen hebben het systeem al werkend via een homeplug systeem. Misschien is dat wat voor jou?Gizzy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:49:
Kort een vraagje. Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is. Meerdere stukkies gelezen over iptv via wifi naar pc en settopbox of via switch naar pc en settopbox. Ik wil echter iets anders realiseren.
Ik wil van de iptv poort op de modem naar een WIFI AP en dan een AP als bridge naar de settopbox. Denken jullie dat dat gaat werken? Een kabel vanaf de modem naar de settopbox kan ook is alleen veel meer werk.
Kan ik ook wel proberen wellicht. Had ik inderdaad gelezen, maar eens even zo'n systeem proberen op te snorren.3ssen schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:31:
[...]
Enkelen hebben het systeem al werkend via een homeplug systeem. Misschien is dat wat voor jou?
flickr - WOT Profile - Game PC
Yo.
200 mbps of minder?VonFoX schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:42:
Ik heb hier IDTV via een Devolo homeplug: geen probs
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Yo.
Op welke zender heb je dat?Blueone schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:42:
zijn er nog meer mensen met een storing in mierlo? Bij mij blijft het beeld continu hangen en er is geen geluid, het is sinds gisteravond laat maar ik dacht dat het wel met het onweer te maken zou hebben maar nu is het nog.
Verwijderd
Yo.
In het XMS topic is daar al meer over gesproken en aangezien daar ook Glashart achter de IPTV dienst zit denk ik dat je dat vrij goed kan vergelijken.VonFoX schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:43:
Zou er nog ooit een opnamemogelijkheid komen voor IDTV? Is dat ooit medegedeeld ?
Yo.
Kun je mij vertellen wat het verschil is tussen beide? Ik wist niet eens dat er twee verschillende 130's waren...Blueone schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:02:
de digitale tv is nu weer gemaakt bij mij, er staat nu wel tegen mijn zin in een amino 130 in plaats van een 130m tegen mijn zin in. Hier moet ik toch nog maar even voor gaan bellen.
Yo.
A130m:Blueone schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:00:
die zwart is net 10x10 x 3 ofzo.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 16-07-2010 09:05 ]
'Maximale bitrate' en DVB-C is een wat lastige combinatie. Als je van de zenders welke VBR gebruiken de peakrates ook wilt kunnen halen binnen 1 transponder kun je maar erg weinig kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:48:
Ik snap er ook niks van dat ONE niet begint met het omgooien van analoog en DVB-C. Dan hebben we in ieder geval IETS fatsoenlijks in de tussentijd.
1. Maak een mooi compact DVB-C/Analoog basispakket van +/- 30 basiszenders waarbij de NL-basiszenders (NL123,RTL,SBS,NET5,Veronica) in HD worden doorgeven (zowel via DVB-C als omgezet via analoog). Zorg dat ALLE zenders met maximale bitrate (zowel analoog als digitaal) in de frequentieruimte passen (dus geen 50 zenders digitaal en analoog erin proppen!!!). Gebruik voor ALLE Nederlandse zenders de Mediagateway IP aanvoer van Glashart Media. En voor de buitenlandse zenders niet meer die armoedige lokale Hertzinger schoteltjes, maar de nieuwe grote 'Satan' schotel (en omzettingsapparatuur) van Glashart Media. Het verschil tussen BBC World News op 695,25mhz en op 703,25mhz zegt genoeg!
Verwijderd
Wie moet dat doen dan? Edutel? Dan moeten ze natuurlijk ook de rechten hebben om die zenders te mogen doorgeven he. Volgens mij heeft Edutel die niet.DJSmiley schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:05:
[...]
'Maximale bitrate' en DVB-C is een wat lastige combinatie. Als je van de zenders welke VBR gebruiken de peakrates ook wilt kunnen halen binnen 1 transponder kun je maar erg weinig kwijt.
De mediagateway als bron gebruiken is natuurlijk wel een goede optie, maar of dat dan perse via Glashart Media moet: ze kunnen het ook zelf ophalen in Hilversum.
Geen idee. Heb me nooit echt verdiept in allerlei verschillende merken/type schotels.Wbt die schotels: Heb je toevallig linkjes? ik ben nl aan het kijken naar de mogelijkheden om zelf eea op de mediagateway op te halen ism schotel voor de overige kanalen. Goede kwaliteit is natuurlijk wel een vereisteZit dus beetje rond te kijken naar goede meerkanaals schotelontvangers met multicast/asi outputs.
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 01:19 ]
Geloof je het zelf? Elke bedrijf moet uiteindelijke winst maken namelijk anders is het zo over en ook elk bedrijf wil zo veel mogelijk winst maken uiteraardVerwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:41:
Commercieel gezien wel ja, maar gelukkig is ONE geen KPN of UPC die zich niks aantrekken van de wensen van hun klanten en alleen maar denken aan zoveel mogelijk winst.
[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 17-07-2010 09:41 ]
Verwijderd
Tuurlijk, maar moet elke cent winst ten koste gaan van de klantvriendelijkheid en het imago van een bedrijf?ik222 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:37:
[...]
Geloof je het zelf? Elke bedrijf moet uiteindelijke winst maken namelijk anders is het zo over en ook elk bedrijf wil zo veel mogelijk winst maken uiteraard
Ligt eraan of de basis HD zenders gratis blijven na 31-12-2010. Glashart Media is daar wel mee bezig om dat voor elkaar te krijgen. Maar vergeet niet dat ik het enkel heb over 10 basiszenders en niet over het hele IPTV HD pakket he. Bovendien, als je van 53 naar 30 zenders dan kunnen die 10 HD zenders toch nog makkelijk erbij voor 13,95 p/m? En als je die 10 SD zenders upgrade naar HD dan scheelt dat ook weer in licentiekosten, omdat je niet beide doorgeeft, maar enkel de HD variant. Tuurlijk zal HD duurder zijn dan SD, maar nog altijd goedkoper dan SD + HD.Nee heel dat DVB-C gebeuren zal echt enkel het huidge analoge pakket in SD worden als je het mij vraagt En sowieso HD is ook een extra pakket waar je 6,95 extra voor moet betalen dus dan kan het helemaal niet via DVB-C in deze opzet.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 18:03 ]
Verwijderd
Laten we hopen van niet. Het is natuurlijk veel beter als ze gewoon investeren in een systeem waarbij bepaalde multicast adressen volledig geautomatiseerd worden geblokkeerd in het modem aan de hand van het afgenomen zenderpakket. Dat is een stuk eerlijker dan encryptie waarmee je ook gelijk al je HTPC klanten verliest.ik222 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:18:
Wat betreft het multicast signaal zonder encryptie van Glashart Media zal dat ook wel tijdelijk zijn als je de posts daarover in het XMS topic leest. Ook wel logisch van de ene kant dat ze op de een of andere manier controle moeten houden of er wel betaald wordt voor de zenders waar men naar kijkt. Dat ze door encryptie de mogelijkheden met HTPC's beperken is jammer maar ik denk niet dat er technisch zeer lastig iets anders te bedenken is om die controle te houden.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 19:18 ]
Of ik moet me sterk vergissen, maar kanalen via de mediagateway haal je via glas binnen en niet via de schotel. Dat is nu net de mediagateway.DJSmiley schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:05:
[...]
Wbt die schotels: Heb je toevallig linkjes? ik ben nl aan het kijken naar de mogelijkheden om zelf eea op de mediagateway op te halen ism schotel voor de overige kanalen. Goede kwaliteit is natuurlijk wel een vereisteZit dus beetje rond te kijken naar goede meerkanaals schotelontvangers met multicast/asi outputs.
Ons Net Eindhoven is een coöperatie. Zonder winstoogmerk, staat op de site.ik222 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:37:
[...]
Geloof je het zelf? Elke bedrijf moet uiteindelijke winst maken namelijk anders is het zo over en ook elk bedrijf wil zo veel mogelijk winst maken uiteraard
Ja de cooperatie wel maar de dienstenleveranciers zijn gewoon commerciele bedrijven die winst moeten maken. En laat nu niet de dienstenleveranciers het aanbod / model bepalenfrenkya schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:39:
[...]
Ons Net Eindhoven is een coöperatie. Zonder winstoogmerk, staat op de site.
Hier op dit moment geen enkel probleem met het internet...Blueone schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:12:
hebben er weer mensen last van een slechte internet verbinding?
Beide sites werken hier gewoon...eja_s schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:56:
Hier in veldhoven ook een aantal sites niet benaderbaar. (www.izz.nl en www.digid.nl, misschien dat er nog meer zijn weet ik niet maar deze 2 sites wilde ik bezoeken en dat werkte niet) Geprobeerd via een free proxy server naar deze sites te komen en dat lukte. Tijdelijk DNS aangepast (opendns servers) maar dat werkt niet.
Lijkt er op dat vanaf OBN geen verbinding gemaakt kan worden.
zou dit er iets mee te maken hebben misschien? : nieuws: Uitrol van dnssec op root zone afgerond
[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 18-07-2010 21:12 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 21:29 ]
Yo.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Tracing route to www.digid.nl [212.159.196.171] over a maximum of 30 hops: 1 2 ms <1 ms <1 ms firewall.homenetwork.lan [10.1.1.1] 2 <1 ms 1 ms 1 ms 254-161.ftth.onsbrabantnet.nl [88.xx.xx.xx] 3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.26.48.157 4 <1 ms <1 ms <1 ms 10.254.3.50 5 <1 ms <1 ms <1 ms te1-2.bb1-ehv-dor.edutel.nl [88.159.2.41] 6 <1 ms <1 ms <1 ms te1-2.bb1-ehv-dor.edutel.nl [88.159.2.41] 7 4 ms 3 ms 3 ms 85.12.0.209 8 4 ms 3 ms 3 ms 85.12.0.209 9 4 ms 7 ms 5 ms 10ge-v2.core-9.ipv6-mg8.telecity2-ams.euroaccess .nl [85.12.0.25] 10 931 ms 36 ms 391 ms xe-3-3-0-201.bb1.ams1.nl.gbxs.net [77.243.180.12 9] 11 16 ms 19 ms 19 ms 66.216.50.81 12 6 ms 6 ms 6 ms rt-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net [195.69.144.89] 13 9 ms 9 ms 9 ms IPT-ATOS001.nl.kpn.net [193.172.66.242] 14 * * * Request timed out. 15 7 ms 71 ms 28 ms 212.159.206.177 16 12 ms 12 ms 12 ms 212.159.255.6 17 7 ms 7 ms 7 ms 212.159.248.124 |
[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 19-07-2010 08:51 ]
Yo.
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 19-07-2010 19:37 ]
[ Voor 45% gewijzigd door ik222 op 22-07-2010 14:48 ]
Doe maar een onsje meer...
Wat dat laatste betreft komt dat vooral omdat bij OnsBrabantNet en OnsNetNuenen IDTV al een paar maanden beschikbaar is. Dus de verwachting is dan dat het binnenkort ook wel bij OnsNetEindhoven beschikbaar zal komen. Echter waarom het er daar nog niet is weet niemand hier.Intheweb schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:36:
Dit weekend even een HD videobestand gekeken op mijn Grunding HD-Ready tv'tje.
Schakelde daarna weer over naar de analoge kabels van ONE... ik schok me voor het eerst rot wat voor belabbelde tv kwaliteit ONE aanbied! Ik begin steeds meer serieuzer na te denken over een overstap naar UPC.
Ik las een paar berichten terug dat ONE wel aan het kijken is naar de implementatie van IDTV/IPTV en dat het later dit jaar beschikbaar moet komen, maar hoe en waar komen deze schattigen vandaan?
"If it ain't broke, don't fix it!"
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Frank S op 27-07-2010 20:16 ]
"If it ain't broke, don't fix it!"
Verwijderd
[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 20:45 ]
Doe maar een onsje meer...
Ik heb (van mensen die in een Ziggo gebied wonen) goede dingen gehoord over de Humax iHDR-5050c, Twin tuner én opnemen. Caveat; ik heb geen idee of hij ook met OnsNet werkt !Frank S schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:38:
Tja, mijn TV is pas 2 jaar oud (Philips 47PFL9732D/10) en die heeft wel een DVB-T ontvanger ingebouwd, maar geen DVB-C. Ik wil eigenlijk pas overstappen op IPTV als de meegeleverde ontvanger ook kan opnemen en tot die tijd gebruik maken van het "gratis" DVB-C signaal. Ik hoop echter dat er een goede DVB-C ontvanger te koop is met opnamemogelijkheid, liefst 2 tuners.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 13:22 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Verwijderd
Klopt, ik heb dit ook geprobeerd. Eerst de MCE drivers geinstalleerd, daarna de transponderlist aangepast voor de juiste mappings:ShadowLord schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:17:
Alexander, zover ik het ken van de FloppyDTV maak je handmatig een mapping aan van de DVB-C kanalen naar DVB-T kanalen zodat MCE het snapt. Ook al heb je deze juist staan (met alle afwijkende instellingen van ONE), dan krijg je nog steeds niet het gewenste effect?
En daarna gescant in MCE op DVB-T. Je loopt dan tegen precies hetelfde probleem aan als bij een TV met ingebouwde DVB-C decoder. Nederland 1,2,3,RTL4 zijn de enige gevonden worden en die je kunt kijken. Als je echter de BDA driver installeert en vervolgens in DVBviewer of FireDTV scant met diezelfde transponderlist dan kun je wel alle kanalen vinden. Heeft te maken dat DVBViewer/FireDTV andere of extra scan methodes gebruiken.[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel (QAM256)
[DVB]
0=106
1=303000,5,6956
2=311000,5,6956
3=319000,5,6956
4=327000,5,6956
5=335000,5,6956
6=343000,5,6956
7=351000,5,6956
8=359000,5,6956
9=367000,5,6956
10=375000,5,6956
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 19:22 ]
[ Voor 70% gewijzigd door Jeroen op 01-08-2010 17:19 ]
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Verwijderd
Remarks in usage
Because the STB is now connected through a linux router and not directly the firmware upgrade will not work. During the firmware upgrade the STB is doing a DHCP request with a different vendor class. This difference DHCP vendor class will return a slightly difference vendor encapsulated options back in the DHCP Offer. This time it will not hold a webpage with a menu for the STB, but a multicast address, which is be used by the STB to download the new firmware. Because the DHCP request to the IPTV network in the setup bescribed above is not done by the STB but by the router, and we have set the vendorclass on the router to Aminoaminet130fisys, this firmware upgrade will not work. If you really need an firmware upgrade, then connect the STB directly to the fiber modem, do the firmare upgrade, and then reattach it to the dd-wrt router.
The extra services like ‘Uitzending gemist’ also don’t work. I’m not sure (yet) why they don’t work, so I’ll try to figure that out some time and see if I can fix this.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 17:46 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq