OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

IDTV is in ontwikkeling; maar de snelheid van het 'kastje' is groter dan van UPC. Ik denk dat IDTV UPC voorbijzalgaan qua gemak en snelheid.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
maartmeester schreef op zondag 27 juni 2010 @ 01:36:
[heel verhaal]

Dat gezegd hebbende, lijkt het me duidelijk dat ik een overstap naar UPC sterk aan het overwegen ben (de opzegformulieren voor OnsNet Eindhoven liggen al op mijn bureau). Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden in jullie opinie voor ik deze overstap ga maken? Denk ik te makkelijk over sommige dingen? Zie ik ontwikkelingen over het hoofd? Ik hoor graag van jullie!
Ik ben met je eens dat PlusTV erg teleurstellend is en ik snap uberhaupt niet waarom ze daarmee nog reclame gaan maken tijdens het WK. IDTV daarentegen is gewoon uitstekend, heb het nu bijna twee maanden en in die tijd nog geen storingen gehad. Verder worden alle zenders gewoon 1:1 doorgegeven zoals ze van de omroepen komen dus geen kwaliteitsverlies. Ook het HD aanbod is bij IDTV wel prima in orde, in tegenstelling tot bij PlusTV waar het inderdaad waardeloos is.

Nu overstappen naar UPC is bij gebrek aan IDTV inderdaad een mogelijkheid, echter bedenk wel dat het gras bij de buren niet perse groener is. Zo heeft UPC weer behoorlijk stabiliteitsproblemen met bepaalde HD mediaboxen en ook problemen met de HDMI handshake. Los daarvan heeft UPC bijvoorbeeld ook nog geen SBS6 HD.

Maar goed die afweging moet je uiteindelijk zelf maken, wel zou ik dus even kijken of het bij UPC wat betreft digitale televisie zoveel beter is, al zal het sowieso wel beter zijn als het oude PlusTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartmeester
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04-2021
VonFoX schreef op zondag 27 juni 2010 @ 08:09:
IDTV is in ontwikkeling; maar de snelheid van het 'kastje' is groter dan van UPC. Ik denk dat IDTV UPC voorbijzalgaan qua gemak en snelheid.
Waarop baseer je die verwachting? Vooralsnog is de track record van OnsNet Eindhoven niet om over naar huis te schrijven... En als we toch aan het voorspellen zijn: wat zouden de kosten hiervan ongeveer zijn (zowel voor de hardware als voor het abonnement)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat zal wel ongeveer gelijk liggen aan OBN en XMS (waar glashart ook de leverancier is van IPTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat voor firewall gebruiken jullie eigenlijk als je de pc rechtstreeks op de modem hebt aangesloten (en dat je pc dus een 10.x.x.x adres heeft). De windows firewall werkt namelijk niet fatsoenlijk omdat er geen gateway in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een firewall op het multicast netwerk lijkt mij niet nodig eigenlijk aangezien je op dat netwerk toch enkel de streams binnen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
doe voor de aardigheid maar eens een scan op dat netwerk, dan kan je alle online apparaten dus zien, het lijkt mij toch wel een veiligheidsrisico om je pc open en bloot op dat netwerk te zetten. Als iemand anders ook zijn pc in dat netwerk heeft staan kan die zo in je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:11:
doe voor de aardigheid maar eens een scan op dat netwerk, dan kan je alle online apparaten dus zien, het lijkt mij toch wel een veiligheidsrisico om je pc open en bloot op dat netwerk te zetten. Als iemand anders ook zijn pc in dat netwerk heeft staan kan die zo in je pc.
Apparaten zien is iets heel anders dan ze ook daadwerkelijk kunnen bereiken ;) Ik heb het zelf niet getest maar normaal zouden dingen als bijvoorbeeld bestanden delen gewoon geblokkeerd moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 01-07-2010 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Dat PlusTV is echt dikke vette kak. Hoop zenders waar af en toe van die blokjes doorheen komen. Geluid is zo nu en dan bij bepaalde zenders redelijk gaar. Soms valt er een zender op zwart en bij de ander doet het geluid het dan weer niet.

Op dit moment klaagt mijn vriendin dat bijna alle zenders op zwart staan (zit nu zelf niet thuis).

Binnenkort even die klote digibox bij onsneteindhoven naar binnen gooien en mijn 150 euro terughalen. Hoe durven ze mensen daar ook nog eens 150 euro voor te laten lappen. Waarom schieten ze niet eens op met dat IPTV gebeuren hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
benchMarc schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:05:
Dat PlusTV is echt dikke vette kak. Hoop zenders waar af en toe van die blokjes doorheen komen. Geluid is zo nu en dan bij bepaalde zenders redelijk gaar. Soms valt er een zender op zwart en bij de ander doet het geluid het dan weer niet.

Op dit moment klaagt mijn vriendin dat bijna alle zenders op zwart staan (zit nu zelf niet thuis).

Binnenkort even die klote digibox bij onsneteindhoven naar binnen gooien en mijn 150 euro terughalen. Hoe durven ze mensen daar ook nog eens 150 euro voor te laten lappen. Waarom schieten ze niet eens op met dat IPTV gebeuren hier...
Inderdaad, hier ook zenders eruit, ALLES :( Analoog wel een paar commercielen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefie2010 op 02-07-2010 01:26 ]

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
heeft iemand misschien nog een goede m3u file? het bestand wat op http://iptv.gehost.nl/ staat lijkt namelijk corrupt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb gisteren gewoon Top Gear op de BBC2 gekeken, via IDTV. Analoog was het er ook.
Dus BBC is helemaal niet weg.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
VonFoX schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:12:
Ik heb gisteren gewoon Top Gear op de BBC2 gekeken, via IDTV. Analoog was het er ook.
Dus BBC is helemaal niet weg.
Waarschijnlijk is het dan nu alleen een probleem van ONE ipv OBN & ONE, want bij ONE is in ieder geval bij het analoge signaal BBC1 en BBC2 vervangen door BBC World en BBC Entertainment.

En IDTV hebben ze tot einde jaar nog niet bij ONE, en voor het oude plus tv wat ze bij ONE aanbieden ga ik zeker niet op intekenen.

Dus ik wacht nog tot september af en dan ga ik waarschijnlijk tv bij ONE opzeggen en overstappen naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er ook niks van dat ONE niet begint met het omgooien van analoog en DVB-C. Dan hebben we in ieder geval IETS fatsoenlijks in de tussentijd.

1. Maak een mooi compact DVB-C/Analoog basispakket van +/- 30 basiszenders waarbij de NL-basiszenders (NL123,RTL,SBS,NET5,Veronica) in HD worden doorgeven (zowel via DVB-C als omgezet via analoog). Zorg dat ALLE zenders met maximale bitrate (zowel analoog als digitaal) in de frequentieruimte passen (dus geen 50 zenders digitaal en analoog erin proppen!!!). Gebruik voor ALLE Nederlandse zenders de Mediagateway IP aanvoer van Glashart Media. En voor de buitenlandse zenders niet meer die armoedige lokale Hertzinger schoteltjes, maar de nieuwe grote 'Satan' schotel (en omzettingsapparatuur) van Glashart Media. Het verschil tussen BBC World News op 695,25mhz en op 703,25mhz zegt genoeg!

2. Gooi een firmware-update eruit voor die Sagem boxen zodat ze om kunnen gaan met standaard DVB-C signaal. (Waarschijnlijk gewoon de 'standaard' firmware van Sagem).

3. Pas het netwerk aan zodat het DVB-C signaal volledig volgens de DVB-C standaard is en elke decoder ermee overweg kan.

4. Stuur een brief eruit naar alle mensen die analoog en/of PlusTV afnemen met de mededeling dat:
- PlusTV vervalt.
- Er standaard DVB-C signaal wordt meegezonden bij het analoge-tv abonnement, wat werkt op elke DVB-C ontvanger incl. de Sagem boxen van PlusTV klanten.
- Het zenderpakket gewijzigd wordt in een basispakket van de hoogste kwaliteit zonder geknepen bitrates, waarbij de NL-basiszenders in HD worden doorgegeven.
- Er op XX-XX-2010 IPTV beschikbaar komt als losstaande TV dienst van Analoog/DVB-C (dus geen aanvulling waarbij je verplicht Analoog/DVB-C moet afnemen!) waarbij gekozen kan worden voor uitgebreidere zenderpakketten, uitzendinggemist en andere interactieve diensten.

Ik hoop echt dat ze dit nou eens gaan doen.
Wachten tot het eind van het jaar op IPTV zonder een fatsoenlijke basis tv-dienst van HOGE kwaliteit is echt geen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:48:
Ik snap er ook niks van dat ONE niet begint met het omgooien van analoog en DVB-C. Dan hebben we in ieder geval IETS fatsoenlijks in de tussentijd.

1. Maak een mooi compact DVB-C/Analoog basispakket van +/- 30 basiszenders waarbij de NL-basiszenders (NL123,RTL,SBS,NET5,Veronica) in HD worden doorgeven (zowel via DVB-C als omgezet via analoog). Zorg dat ALLE zenders met maximale bitrate (zowel analoog als digitaal) in de frequentieruimte passen (dus geen 50 zenders digitaal en analoog erin proppen!!!). Gebruik voor ALLE Nederlandse zenders de Mediagateway IP aanvoer van Glashart Media. En voor de buitenlandse zenders niet meer die armoedige lokale Hertzinger schoteltjes, maar de nieuwe grote 'Satan' schotel (en omzettingsapparatuur) van Glashart Media. Het verschil tussen BBC World News op 695,25mhz en op 703,25mhz zegt genoeg!

2. Gooi een firmware-update eruit voor die Sagem boxen zodat ze om kunnen gaan met standaard DVB-C signaal. (Waarschijnlijk gewoon de 'standaard' firmware van Sagem).

3. Pas het netwerk aan zodat het DVB-C signaal volledig volgens de DVB-C standaard is en elke decoder ermee overweg kan.

4. Stuur een brief eruit naar alle mensen die analoog en/of PlusTV afnemen met de mededeling dat:
- PlusTV vervalt.
- Er standaard DVB-C signaal wordt meegezonden bij het analoge-tv abonnement, wat werkt op elke DVB-C ontvanger incl. de Sagem boxen van PlusTV klanten.
- Het zenderpakket gewijzigd wordt in een basispakket van de hoogste kwaliteit zonder geknepen bitrates, waarbij de NL-basiszenders in HD worden doorgegeven.
- Er op XX-XX-2010 IPTV beschikbaar komt als losstaande TV dienst van Analoog/DVB-C (dus geen aanvulling waarbij je verplicht Analoog/DVB-C moet afnemen!) waarbij gekozen kan worden voor uitgebreidere zenderpakketten, uitzendinggemist en andere interactieve diensten.

Ik hoop echt dat ze dit nou eens gaan doen.
Wachten tot het eind van het jaar op IPTV zonder een fatsoenlijke basis tv-dienst van HOGE kwaliteit is echt geen doen.
Alexander ze hebben bij ONE een klantenpanel (of iig de intentie/toekomst) waar jij deel uit van moet maken! You've got my vote!
Anders laat je je als consultant inhuren :)

Heb je je ideeen al eens gemailed naar ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Waarom staan OBN en ONE zo los van elkaar dan?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnsBrabantNet/OnsNet Nuenen en OnsNet Eindhoven zijn 2 verschillende organisaties. En volgens mij is de (financiële) constructie bij ONE ook weer anders dan bij OBN/ONN. Die laatste 2 zijn volgens mij veel meer afhankelijker van Reggefiber over welke weg er ingeslagen wordt. ONE had geloof ik ook subsidie gehad om het netwerk aan te leggen, terwijl bij OBN/ONN Reggefiber zelf de investeerder is (correct me if i'm wrong).

@JantjeO

Ik heb ze weer gemailt met een link naar hier, dus maar weer kijken wat ze terugmailen.
In een eerdere mail van een tijdje terug werd me al verteld dat het hele DVB-C gebeuren intern besproken werd, en dat er een brief uit zou gaan in de wijk. Maar ik heb daar niks meer van gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb zojuist EredivisieLive aangevraagd bij IDTV van OBN.

Volgens de medewerker in het servicecenter zou het normaal gesproken komende dinsdag al geactiveerd moeten zijn. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Kort een vraagje. Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is. Meerdere stukkies gelezen over iptv via wifi naar pc en settopbox of via switch naar pc en settopbox. Ik wil echter iets anders realiseren.

Ik wil van de iptv poort op de modem naar een WIFI AP en dan een AP als bridge naar de settopbox. Denken jullie dat dat gaat werken? Een kabel vanaf de modem naar de settopbox kan ook is alleen veel meer werk.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:43
Gizzy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:49:
Kort een vraagje. Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is. Meerdere stukkies gelezen over iptv via wifi naar pc en settopbox of via switch naar pc en settopbox. Ik wil echter iets anders realiseren.

Ik wil van de iptv poort op de modem naar een WIFI AP en dan een AP als bridge naar de settopbox. Denken jullie dat dat gaat werken? Een kabel vanaf de modem naar de settopbox kan ook is alleen veel meer werk.
Enkelen hebben het systeem al werkend via een homeplug systeem. Misschien is dat wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
3ssen schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:31:
[...]

Enkelen hebben het systeem al werkend via een homeplug systeem. Misschien is dat wat voor jou?
Kan ik ook wel proberen wellicht. Had ik inderdaad gelezen, maar eens even zo'n systeem proberen op te snorren.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb hier IDTV via een Devolo homeplug: geen probs :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
VonFoX schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:42:
Ik heb hier IDTV via een Devolo homeplug: geen probs :)
200 mbps of minder?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Op de doos staat 200, de Devolo informer geeft 130 mbit aan. (Werkelijke snelheid). Nu hoef ik ook maar een kort stukje te overbruggen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
zijn er nog meer mensen met een storing in mierlo? Bij mij blijft het beeld continu hangen en er is geen geluid, het is sinds gisteravond laat maar ik dacht dat het wel met het onweer te maken zou hebben maar nu is het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:42:
zijn er nog meer mensen met een storing in mierlo? Bij mij blijft het beeld continu hangen en er is geen geluid, het is sinds gisteravond laat maar ik dacht dat het wel met het onweer te maken zou hebben maar nu is het nog.
Op welke zender heb je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
alle zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hmm raar, hier in Valkenswaard heb ik in ieder geval nergens last van. Heb de hele middag de tour gekeken op NED1 HD maar heb niks vreemds gezien. Natuurlijk hapert dat redelijk wat maar dat komt door de verbindingen met de motoren e.d., dat is altijd bij wielrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hij werkt nu nog steeds niet, ik zou terug gebeld worden door een monteur (gister middag nog) maar nog niets gehoord, vanmiddag gebeld hoe het zat en dan krijg je één of andere chagrijnige reactie na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, dat kon er toch net niet in bij mij. Ik krijg al meteen de neiging de dienst op te zeggen als je zoiets krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens gekeken hoe warm de adapter is van je Packetfront? Onweer en die 'Sunny' adapters gaan niet goed samen. Ik heb het zowel hier als bij andere al een paar keer meegemaakt dat die loeiheet worden (door teveel spanning). Zodra je dan de stroom eraf/erop deed knalde ie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zou er nog ooit een opnamemogelijkheid komen voor IDTV? Is dat ooit medegedeeld ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:43:
Zou er nog ooit een opnamemogelijkheid komen voor IDTV? Is dat ooit medegedeeld ?
In het XMS topic is daar al meer over gesproken en aangezien daar ook Glashart achter de IPTV dienst zit denk ik dat je dat vrij goed kan vergelijken.

Daar wordt gesproken over twee mogelijkheden:
- Een firmware update die ervoor zorgt dat je kan opnemen door een harde schijf aan de USB poort van de amino 130 of 110 te hangen.
- NetPVR wat er op neer komt dat je opnames op een centrale server bewaard worden.

Wat het definitief wordt en wanneer het er is staat is nog niks van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

NetPVR zou ik tof vinden. We wachten af!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Weet iemand al iets van Onsbrabantnet in Helmond. Er is een tijdje geleden op de website aangekondigd dat Helmond West zich kan inschrijven. Alleen wij vallen net buiten het gebied (Warande).

Kunnen we ons toch ergens inschrijven, of moeten we een soort van handtekeningen verzamelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de digitale tv is nu weer gemaakt bij mij, er staat nu wel tegen mijn zin in een amino 130 in plaats van een 130m tegen mijn zin in. Hier moet ik toch nog maar even voor gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:02:
de digitale tv is nu weer gemaakt bij mij, er staat nu wel tegen mijn zin in een amino 130 in plaats van een 130m tegen mijn zin in. Hier moet ik toch nog maar even voor gaan bellen.
Kun je mij vertellen wat het verschil is tussen beide? Ik wist niet eens dat er twee verschillende 130's waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
130 vs 130m

Heeft er misschien ook nog iemand een werkende m3u file?

de 130 is een stuk groter en grijs ipv zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Aha oke nooit geweten, ik heb dan dus echt de 130m die kleine zwarte. Kan me goed voorstellen dat je die liever hebt dan zo'n groot grijs ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

??? Er is een nog kleinere? Ik vond die grijze al klein tov mijn UPC box 8)7

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
die zwart is net 10x10 x 3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Blueone schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:00:
die zwart is net 10x10 x 3 ofzo.
A130m:
114 x 102 x 35

Ter vergelijking de A130:
133 x 180 x 40

Aldus de handleiding :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kan wel kloppen ja, die afmetingen die ik noemde was een gokje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Veel problemen met internet vanavond. Diverse sites willen helemaal niet, of gedeeltelijk laden. Ook de pings willen soms wel en soms niet doorkomen.

Restart van modem en router heeft geen gewenst effect. Op de site van Onsbrabantnet staan geen storingen, ben ik de enige met dit probleem?

Locatie Geldrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bij mij loop hij ook slecht vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde verhaal. Hopeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Heej wat toevallig, ik dacht al dat het aan mij lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier ook wat packetloss lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00
en same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook veel problemen in Veldhoven,pagina's laden zeer langzaam of helemaal niet,nu maar hopen dat ze het snel oplossen want het irriteert me mateloos.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zelfs nu is de verbinding nog hangerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het probleem lijkt hier weer opgelost :)

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 16-07-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Is er al iets meer bekend over IPTV bij OnsNet in Eindhoven.
Heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk maar geen antwoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook niks terug gehad op mijn mail van vorige week donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:48:

'Maximale bitrate' en DVB-C is een wat lastige combinatie. Als je van de zenders welke VBR gebruiken de peakrates ook wilt kunnen halen binnen 1 transponder kun je maar erg weinig kwijt.
De mediagateway als bron gebruiken is natuurlijk wel een goede optie, maar of dat dan perse via Glashart Media moet: ze kunnen het ook zelf ophalen in Hilversum.

Wbt die schotels: Heb je toevallig linkjes? ik ben nl aan het kijken naar de mogelijkheden om zelf eea op de mediagateway op te halen ism schotel voor de overige kanalen. Goede kwaliteit is natuurlijk wel een vereiste ;) Zit dus beetje rond te kijken naar goede meerkanaals schotelontvangers met multicast/asi outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:05:
[...]

'Maximale bitrate' en DVB-C is een wat lastige combinatie. Als je van de zenders welke VBR gebruiken de peakrates ook wilt kunnen halen binnen 1 transponder kun je maar erg weinig kwijt.
De mediagateway als bron gebruiken is natuurlijk wel een goede optie, maar of dat dan perse via Glashart Media moet: ze kunnen het ook zelf ophalen in Hilversum.
Wie moet dat doen dan? Edutel? Dan moeten ze natuurlijk ook de rechten hebben om die zenders te mogen doorgeven he. Volgens mij heeft Edutel die niet.

Ik ben er overigens vanuit gegaan dat in het nieuwe DVB-C zenderpakket van Glashart Media niks meer geknepen wordt. Ze hebben natuurlijk niet voor niks het zender aantal teruggebracht van +/- 53 naar 39. Als je dan nog 10 zenders in HD wil doorgeven ipv SD dan moeten er nog een paar paar uit (zie hier). Als het goed is zou het dan dus moeten passen. Wellicht dat er nog 1 zender extra weg moet als een van de HD zenders een hogere bitrate dan 14mbit heeft, maar ik denk je met +/- 29-30 zenders toch wel uitkomt. Het is een kwestie van meten :)
Wbt die schotels: Heb je toevallig linkjes? ik ben nl aan het kijken naar de mogelijkheden om zelf eea op de mediagateway op te halen ism schotel voor de overige kanalen. Goede kwaliteit is natuurlijk wel een vereiste ;) Zit dus beetje rond te kijken naar goede meerkanaals schotelontvangers met multicast/asi outputs.
Geen idee. Heb me nooit echt verdiept in allerlei verschillende merken/type schotels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik denk dat HD over DVB-C er ook gewoon nooit komt zoals ik al eerder zei. Dat is logisch omdat men anders een groot stuk meerwaarde van IDTV wegneemt en dat zullen ze niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commercieel gezien wel ja, maar gelukkig is ONE geen KPN of UPC die zich niks aantrekken van de wensen van hun klanten en alleen maar denken aan zoveel mogelijk winst.

Naast de HD zenders bied IDTV natuurlijk nog veel meer extras boven een DVB-C basispakket.
Bij IDTV heb je standaard veel meer zenders, je hebt extra zenderpakketten, EPG, uitzendinggemist en andere interactieve mogelijkheden, en straks ook PVR functionaliteit. Dus er zijn nog zat redenen om voor IDTV te gaan als je allerlei extras wilt.

Maar er zijn ook zat mensen die helemaal niet zoveel zenders hoeven + allerlei toeters en bellen, maar gewoon de meest bekeken zenders in de hoogste kwaliteit. Als je daarvoor zo'n basispakket hebt met 30 zenders Analoog/DVB-C waarvan de 10 basis-NL zenders in HD, dan kun je daar ook veel klanten mee winnen van UPC. Bij UPC moet je voor het goedkoopste pakket met HD al 30 euro p/m dokken. Oke, je hebt dan wel iets meer zenders, maar dat is nou net wat deze doelgroep niet hoeft. Die wil gewoon basis en kwaliteit wat vrij te ontvangen is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:41:
Commercieel gezien wel ja, maar gelukkig is ONE geen KPN of UPC die zich niks aantrekken van de wensen van hun klanten en alleen maar denken aan zoveel mogelijk winst.
Geloof je het zelf? Elke bedrijf moet uiteindelijke winst maken namelijk anders is het zo over en ook elk bedrijf wil zo veel mogelijk winst maken uiteraard ;)

Nee heel dat DVB-C gebeuren zal echt enkel het huidge analoge pakket in SD worden als je het mij vraagt En sowieso HD is ook een extra pakket waar je 6,95 extra voor moet betalen dus dan kan het helemaal niet via DVB-C in deze opzet.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 17-07-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:37:
[...]

Geloof je het zelf? Elke bedrijf moet uiteindelijke winst maken namelijk anders is het zo over en ook elk bedrijf wil zo veel mogelijk winst maken uiteraard ;)
Tuurlijk, maar moet elke cent winst ten koste gaan van de klantvriendelijkheid en het imago van een bedrijf?
Als dat zo was had Glashart Media niks gedaan aan het analoge signaal, waren ze niet met DVB-C zonder encryptie gekomen (waar veel vraag naar was), en hadden ze standaard de multicast streams geencrypt om HTPC's volledig onmogelijk te maken. Zo'n beetje de volledige KPN mentaliteit dus.

En eigenlijk is het natuurlijk omgekeerd he. Als een provider meer doelgroepen aantrekt dan gaan ze ook meer winst maken. KPN loopt bijvoorbeeld alle HTPC klanten mis en mensen die gewoon zonder kastje tv willen kijken via analoog/dvb-c.

Dus als ONE met een DVB-C basispakket komt waar de NL-basis zenders in HD worden doorgegeven, dan hebben ze daar ook weer een klantengroep door. Want zoals ik al zei, er zijn ook zat mensen die helemaal niet zoveel zenders hoeven, maar wel de NL basiszenders in maximale kwaliteit (HD). UPC bied zoiets niet. Mensen die daar nu 30 euro p/m betalen om enkel NL1,2,3,RTL,SBS,NET5,Veronica in HD te kunnen kijken zullen overstappen naar ONE als het daar voor 13,95 p/m kan.
Nee heel dat DVB-C gebeuren zal echt enkel het huidge analoge pakket in SD worden als je het mij vraagt En sowieso HD is ook een extra pakket waar je 6,95 extra voor moet betalen dus dan kan het helemaal niet via DVB-C in deze opzet.
Ligt eraan of de basis HD zenders gratis blijven na 31-12-2010. Glashart Media is daar wel mee bezig om dat voor elkaar te krijgen. Maar vergeet niet dat ik het enkel heb over 10 basiszenders en niet over het hele IPTV HD pakket he. Bovendien, als je van 53 naar 30 zenders dan kunnen die 10 HD zenders toch nog makkelijk erbij voor 13,95 p/m? En als je die 10 SD zenders upgrade naar HD dan scheelt dat ook weer in licentiekosten, omdat je niet beide doorgeeft, maar enkel de HD variant. Tuurlijk zal HD duurder zijn dan SD, maar nog altijd goedkoper dan SD + HD.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat betreft het multicast signaal zonder encryptie van Glashart Media zal dat ook wel tijdelijk zijn als je de posts daarover in het XMS topic leest. Ook wel logisch van de ene kant dat ze op de een of andere manier controle moeten houden of er wel betaald wordt voor de zenders waar men naar kijkt. Dat ze door encryptie de mogelijkheden met HTPC's beperken is jammer maar ik denk niet dat er technisch zeer lastig iets anders te bedenken is om die controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:18:
Wat betreft het multicast signaal zonder encryptie van Glashart Media zal dat ook wel tijdelijk zijn als je de posts daarover in het XMS topic leest. Ook wel logisch van de ene kant dat ze op de een of andere manier controle moeten houden of er wel betaald wordt voor de zenders waar men naar kijkt. Dat ze door encryptie de mogelijkheden met HTPC's beperken is jammer maar ik denk niet dat er technisch zeer lastig iets anders te bedenken is om die controle te houden.
Laten we hopen van niet. Het is natuurlijk veel beter als ze gewoon investeren in een systeem waarbij bepaalde multicast adressen volledig geautomatiseerd worden geblokkeerd in het modem aan de hand van het afgenomen zenderpakket. Dat is een stuk eerlijker dan encryptie waarmee je ook gelijk al je HTPC klanten verliest.

En daarnaast is er voor Glashart Media er nog een groot voordeel: Ze hebben niet steeds die terugkomende extra licentiekosten voor het gebruik van encryptie. Zoiets drukt de prijzen van de zenders natuurlijk ook omhoog, met als gevolg dat Glashart Media daardoor weer minder concurrerend wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
DJSmiley schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:05:
[...]
Of ik moet me sterk vergissen, maar kanalen via de mediagateway haal je via glas binnen en niet via de schotel. Dat is nu net de mediagateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
ik222 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:37:
[...]

Ons Net Eindhoven is een coöperatie. Zonder winstoogmerk, staat op de site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
frenkya schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:39:
[...]

Ons Net Eindhoven is een coöperatie. Zonder winstoogmerk, staat op de site. :)
Ja de cooperatie wel maar de dienstenleveranciers zijn gewoon commerciele bedrijven die winst moeten maken. En laat nu niet de dienstenleveranciers het aanbod / model bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hebben er weer mensen last van een slechte internet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:12:
hebben er weer mensen last van een slechte internet verbinding?
Hier op dit moment geen enkel probleem met het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook slechte verbindingen, lijkt op hetzelfde probleem maar in mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eja_s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02-2024
Hier in veldhoven ook een aantal sites niet benaderbaar. (www.izz.nl en www.digid.nl, misschien dat er nog meer zijn weet ik niet maar deze 2 sites wilde ik bezoeken en dat werkte niet) Geprobeerd via een free proxy server naar deze sites te komen en dat lukte. Tijdelijk DNS aangepast (opendns servers) maar dat werkt niet.
Lijkt er op dat vanaf OBN geen verbinding gemaakt kan worden.

zou dit er iets mee te maken hebben misschien? : nieuws: Uitrol van dnssec op root zone afgerond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
eja_s schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:56:
Hier in veldhoven ook een aantal sites niet benaderbaar. (www.izz.nl en www.digid.nl, misschien dat er nog meer zijn weet ik niet maar deze 2 sites wilde ik bezoeken en dat werkte niet) Geprobeerd via een free proxy server naar deze sites te komen en dat lukte. Tijdelijk DNS aangepast (opendns servers) maar dat werkt niet.
Lijkt er op dat vanaf OBN geen verbinding gemaakt kan worden.

zou dit er iets mee te maken hebben misschien? : nieuws: Uitrol van dnssec op root zone afgerond
Beide sites werken hier gewoon...

Ik zit bij OBN in Valkenswaard en heb wel een vast ip adres voor zover dat misschien een verschil maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 18-07-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Eindhoven werken ze ook niet, maar In Nuenen werken ze wel.

Beide een dynamisch IP.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eja_s
Hier ook een vast ip adres. Even via een andere pc geprobeerd maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ping www.digid.nl

Pingen naar www.digid.nl [212.159.196.171] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 212.159.196.171:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

Schiet niet op dus.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Misschien eens een tracert doen, dat laat wat meer zien. De ping lukt hier ook niet maar dat komt waarschijnlijk omdat de webserver die gewoon dropped, ik kan de website wel gewoon bereiken namelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Tracing route to www.digid.nl [212.159.196.171]
over a maximum of 30 hops:

1     2 ms    <1 ms    <1 ms  firewall.homenetwork.lan [10.1.1.1]
  2    <1 ms     1 ms     1 ms  254-161.ftth.onsbrabantnet.nl [88.xx.xx.xx]
  3    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.26.48.157
  4    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.254.3.50
  5    <1 ms    <1 ms    <1 ms  te1-2.bb1-ehv-dor.edutel.nl [88.159.2.41]
  6    <1 ms    <1 ms    <1 ms  te1-2.bb1-ehv-dor.edutel.nl [88.159.2.41]
  7     4 ms     3 ms     3 ms  85.12.0.209
  8     4 ms     3 ms     3 ms  85.12.0.209
  9     4 ms     7 ms     5 ms  10ge-v2.core-9.ipv6-mg8.telecity2-ams.euroaccess
.nl [85.12.0.25]
 10   931 ms    36 ms   391 ms  xe-3-3-0-201.bb1.ams1.nl.gbxs.net [77.243.180.12
9]
 11    16 ms    19 ms    19 ms  66.216.50.81
 12     6 ms     6 ms     6 ms  rt-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net [195.69.144.89]
 13     9 ms     9 ms     9 ms  IPT-ATOS001.nl.kpn.net [193.172.66.242]
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     7 ms    71 ms    28 ms  212.159.206.177
 16    12 ms    12 ms    12 ms  212.159.255.6
 17     7 ms     7 ms     7 ms  212.159.248.124

Ik ben wel benieuwd naar de tracert van iemand waar het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digid valt gewoon niet te pingen?

Site werkt hier wel (NO Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eja_s
Tracert vanuit Veldhoven (waar het dus niet werkt, i.i.g. bij mij)

Bezig met het traceren van de route naar digid.nl [212.159.196.171]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms 1 ms 1 ms 254-209.ftth.onsbrabantnet.nl [88.XX.XX.XX]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 172.26.84.77
3 <1 ms <1 ms <1 ms 10.254.3.42
4 <1 ms <1 ms <1 ms te1-2.bb1-ehv-dor.edutel.nl [88.159.2.41]
5 <1 ms <1 ms <1 ms te1-2.bb1-ehv-dor.edutel.nl [88.159.2.41]
6 3 ms 3 ms 3 ms 85.12.0.209
7 3 ms 3 ms 3 ms 85.12.0.209
8 4 ms 4 ms 4 ms 10ge-v2.core-9.ipv6-mg8.telecity2-ams.euroaccess
.nl [85.12.0.25]
9 4 ms 6 ms 5 ms xe-3-3-0-201.bb1.ams1.nl.gbxs.net [77.243.180.12
9]
10 4 ms 4 ms 4 ms 66.216.50.81
11 6 ms 6 ms 6 ms rt-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net [195.69.144.89]
12 8 ms 8 ms 8 ms IPT-ATOS001.nl.kpn.net [193.172.66.242]
13 6 ms 6 ms 6 ms 212.159.206.173
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je dat ziet lijkt het probleem niet in het netwerk van OBN te liggen, alles gaat namelijk goed en pas in het doelnetwerk na het internet knooppunt van Amsterdam gaat het fout zo te zien. Dan is het wel raar dat het hier wel allemaal werkt...

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 19-07-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nu werkt www.digid.nl hier wel.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Eredivisie Live komt met een HD kanaal: nieuws: Eredivisie Live start hd-kanaal en NOS krijgt sd-samenvattingen

Ik ben nu dus heel benieuwd of we Eredivisie Live HD binnenkort ook bij Glashart te zien krijgen, ik hoop echt dat ze ook bij Glashart nog voor 6 augustus een overeenkomst bereiken met Eredivisie Live hierover... Ik kan namelijk niet wachten om Eredivisie voetbal ik HD te zien :)

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 19-07-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eja_s
ja hier nu ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Eredivisie Live HD dus ook bij OBN IDTV :D http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3450

Dan zal er voor Eredivisie Live ook wel een prijsverhoging komen maar ik betaal best wat extra voor HD beeld dus dat vind ik geen probleem :)

[ Voor 45% gewijzigd door ik222 op 22-07-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik kan vanaf vandaag ook het iptv kastje ophalen maar ben nu op zoek naar een hdmi switch.
Mijn pana heeft 3 hdmi poorten, maar deze zijn allemaal in gebruik.
Iemand een aanbeveling t.b.v. de hdmi switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De mooiste oplossing is natuurlijk een A/V receiver die vervolgens ook gelijk voor het geluid zorgt via speakers die erop zijn aangesloten. Echter omdat een beetje goed te doen heb je toch wel een redelijk budget nodig dan.

Maar wat betreft een goedkope HDMI switch zal daar niet veel verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
Dit weekend even een HD videobestand gekeken op mijn Grunding HD-Ready tv'tje.
Schakelde daarna weer over naar de analoge kabels van ONE... ik schok me voor het eerst rot wat voor belabbelde tv kwaliteit ONE aanbied! Ik begin steeds meer serieuzer na te denken over een overstap naar UPC.

Ik las een paar berichten terug dat ONE wel aan het kijken is naar de implementatie van IDTV/IPTV en dat het later dit jaar beschikbaar moet komen, maar hoe en waar komen deze schattigen vandaan?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Intheweb schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:36:
Dit weekend even een HD videobestand gekeken op mijn Grunding HD-Ready tv'tje.
Schakelde daarna weer over naar de analoge kabels van ONE... ik schok me voor het eerst rot wat voor belabbelde tv kwaliteit ONE aanbied! Ik begin steeds meer serieuzer na te denken over een overstap naar UPC.

Ik las een paar berichten terug dat ONE wel aan het kijken is naar de implementatie van IDTV/IPTV en dat het later dit jaar beschikbaar moet komen, maar hoe en waar komen deze schattigen vandaan?
Wat dat laatste betreft komt dat vooral omdat bij OnsBrabantNet en OnsNetNuenen IDTV al een paar maanden beschikbaar is. Dus de verwachting is dan dat het binnenkort ook wel bij OnsNetEindhoven beschikbaar zal komen. Echter waarom het er daar nog niet is weet niemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Het laatste dat ik van ONE gehoord heb is dat ze nog druk aan het testen waren/zijn (mei 2010).
Hier in de Barrier ligt de glasvezel al 2 jaar in de grond en zijn de modems al geïnstalleerd, maar er wordt gewacht op de nieuwe TV dienst...De verwachting is dat het nog dit jaar rond moet zijn.
Ondertussen zitten we opgescheept met de ellendige UPC dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Een aantal dagen terug info ontvangen over de nieuwe zenderindeling van OBN Helmond. Vandaag is e.e.a. geëffectueerd, dus alle TV's maar weer ingesteld. Ik begrijp echter uit de verstrekte informatie dat je met een normaal analoog abonnement ook beschikt over dezelfde kanalen in DVB-C. Info over te gebruiken ontvangers zou op de OBN website staan, maar daar vind ik het niet. Iemand hier ervaringen met een DVB-C ontvanger voor OBN, liefst gecombineerd met opnamemogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Ik/wij hebben geen info ontvangen, kwam er dan ook bij toeval achter. Wat me op valt is dat we van 50 analoge zenders er nog maar 39 over hebben. Het zal allemaal wel te maken hebben met de uitrol van IDTV, maar erg netjes vindt ik het niet.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de kwaliteit niet omhoog gegaan dan? Die zenders hebben ze er namelijk uit gehaald zodat je eindelijk fatsoenlijke kwaliteit hebt, zowel voor Analoog als Digitaal.

De DVB-C instellingen voor Helmond zullen gok ik hetzelfde zijn als in de nieuwe gebieden van OBN:

Frequentie: 304 Mhz
Symboolsnelheid: 6875
Netwerk-id: 5600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ja, die instellingen worden inderdaad genoemd in de folder. Maar ik vraag me af of ik hier elke DVB-C ontvanger voor kan gebruiken, en vooral, of iemand ervaringen daarmee heeft i.c.m. OBN.

Edit: t.a.v. de kwaliteit kan ik nog niet echt iets onderbouwd zeggen. Op het eerste gezicht lijkt het scherper, maar dat kan best wishful thinking zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Frank S op 27-07-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Analoog zie ik niet heel veel verschil.

Op de plasma is het net zo goed/slecht als eerst maar dat kan ook komen omdat ik het signaal opgesplitst heb naar meerdere tuners (1 x TV en 2 x Saber 2020). Op de "oude" TV, boven ziet het er wel goed uit (is eigenlijk altijd al zo geweest, maar dat was bekend).

Ik heb mijn signaal eerst gesplitst via een Hirschmann versterker, naar boven bijna geen versterking, beneden waar ook de MediaCenter staat heb ik het signaal moeten versterken. De enige reden dat we analoog nog gebruiken is de teletekst, die werkt op de TV veel prettiger dan op de Amino.

Ik ben nu al een paar weken bezig met IDTV, ook (vooral) op de MediaCenter, dus met een beetje geluk kunnen de analoge tuners in de archiefkast. Zit alleen nog te twijfelen tussen Windows 7 MediaCenter (met DVBLogic) of MediaPortal (standaard IPTV ondersteuning). Ik ben beide afzonderlijk van elkaar aan het testen. Ik maak gebruik van een DIR-655 met de DIR655Ax_FW134WWB02Beta firmware, multicast aangezet in de router en werkt zonder aanpassingen aan de rest van het netwerk.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frank S

Je kunt inderdaad nu eindelijk gewoon een standaard losse DVB-C ontvanger gebruiken, maar een ingebouwde DVB-C ontvanger in een nieuwe TV kan ook gewoon.

Kwaliteit zal inderdaad wel iets scherper zijn als ik het verschil in apparatuur zie hier in Eindhoven tussen BBC World News op 695,25mhz en BBC World News op 703,25mhz (en BBC Entertainment op 711,25mhz). Een bak minder ruis. Niet meer die kleuruitwazingen/blur en geen fletse kleuren meer (geen neprood of geel-achtige huidskleuren). Tel daarbij op dat bij jullie de bitrate/helderheid per zender wss ook nog omhoog is gegaan door de bandbreedte die is vrijgemaakt.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Tja, mijn TV is pas 2 jaar oud (Philips 47PFL9732D/10) en die heeft wel een DVB-T ontvanger ingebouwd, maar geen DVB-C. Ik wil eigenlijk pas overstappen op IPTV als de meegeleverde ontvanger ook kan opnemen en tot die tijd gebruik maken van het "gratis" DVB-C signaal. Ik hoop echter dat er een goede DVB-C ontvanger te koop is met opnamemogelijkheid, liefst 2 tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
Gisteren toevallig in contact gekomen met wat mensen achter het netwerk en het klopt inderdaad dat er later dit jaar wijzigingen gaan plaatsen op het netwerk van ONE.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Frank S schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:38:
Tja, mijn TV is pas 2 jaar oud (Philips 47PFL9732D/10) en die heeft wel een DVB-T ontvanger ingebouwd, maar geen DVB-C. Ik wil eigenlijk pas overstappen op IPTV als de meegeleverde ontvanger ook kan opnemen en tot die tijd gebruik maken van het "gratis" DVB-C signaal. Ik hoop echter dat er een goede DVB-C ontvanger te koop is met opnamemogelijkheid, liefst 2 tuners.
Ik heb (van mensen die in een Ziggo gebied wonen) goede dingen gehoord over de Humax iHDR-5050c, Twin tuner én opnemen. Caveat; ik heb geen idee of hij ook met OnsNet werkt !

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Eergisteren heb ik via MCE en mijn FloppyDTV kaart (DVB-C) eens gekeken of een auto-scan wat kanalen opleverde bij ONE, maar helaas is dat niet het geval. Dat was wel met de Ziggo instellingen die ik nog had staan.

Als ik eens rustig tijd heb (de kaart heb ik uit m'n HTPC gehaald om plek te maken voor een analoge kaart), zal ik hem weer eens aankoppelen en wat verder spelen met de settings. Heeft er hier iemand überhaupt al een DVB-C signaal weten te ontvangen bij ONE?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het huidige DVB-C signaal van ONE gaat het in MCE niet lukken. Die vind hoogstens Nederland 1,2,3,RTL4 (scant op dezelfde manier als TV's). DVBviewer of of de Software bij de FloppyDTV (FireDTV viewer) daar lukt het wel mee omdat die andere zoekmethodes gebruiken. Zie stap 3 en 4 in deze post.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Alexander, zover ik het ken van de FloppyDTV maak je handmatig een mapping aan van de DVB-C kanalen naar DVB-T kanalen zodat MCE het snapt. Ook al heb je deze juist staan (met alle afwijkende instellingen van ONE), dan krijg je nog steeds niet het gewenste effect?

Overigens heb ik geen SmartCard aangezien ik liever afwacht totdat DVB-C normaal werkt, ipv ergens voor extra bij te betalen zonder dat het naar wens werkt (TV via MCE dus).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:17:
Alexander, zover ik het ken van de FloppyDTV maak je handmatig een mapping aan van de DVB-C kanalen naar DVB-T kanalen zodat MCE het snapt. Ook al heb je deze juist staan (met alle afwijkende instellingen van ONE), dan krijg je nog steeds niet het gewenste effect?
Klopt, ik heb dit ook geprobeerd. Eerst de MCE drivers geinstalleerd, daarna de transponderlist aangepast voor de juiste mappings:
[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel (QAM256)

[DVB]
0=106
1=303000,5,6956
2=311000,5,6956
3=319000,5,6956
4=327000,5,6956
5=335000,5,6956
6=343000,5,6956
7=351000,5,6956
8=359000,5,6956
9=367000,5,6956
10=375000,5,6956
En daarna gescant in MCE op DVB-T. Je loopt dan tegen precies hetelfde probleem aan als bij een TV met ingebouwde DVB-C decoder. Nederland 1,2,3,RTL4 zijn de enige gevonden worden en die je kunt kijken. Als je echter de BDA driver installeert en vervolgens in DVBviewer of FireDTV scant met diezelfde transponderlist dan kun je wel alle kanalen vinden. Heeft te maken dat DVBViewer/FireDTV andere of extra scan methodes gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Is er ergens een overzicht van wat je allemaal moet/kan doen met het iDTV signaal? Ik wil proberen mijn pfSense router aan beide poorten te hangen om zo gewoon alles over hetzelfde netwerk te routen.

[ Voor 70% gewijzigd door Jeroen op 01-08-2010 17:19 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je DHCP option 60 (vendor-class) kan aanpassen in PfSense? Mocht dat lukken, dan zit je sowieso met het probleem dat de Amino geen firmware updates meer kan ophalen en dat diensten als Uitzendinggemist niet meer werken.

http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-router/
Remarks in usage
Because the STB is now connected through a linux router and not directly the firmware upgrade will not work. During the firmware upgrade the STB is doing a DHCP request with a different vendor class. This difference DHCP vendor class will return a slightly difference vendor encapsulated options back in the DHCP Offer. This time it will not hold a webpage with a menu for the STB, but a multicast address, which is be used by the STB to download the new firmware. Because the DHCP request to the IPTV network in the setup bescribed above is not done by the STB but by the router, and we have set the vendorclass on the router to Aminoaminet130fisys, this firmware upgrade will not work. If you really need an firmware upgrade, then connect the STB directly to the fiber modem, do the firmare upgrade, and then reattach it to the dd-wrt router.

The extra services like ‘Uitzending gemist’ also don’t work. I’m not sure (yet) why they don’t work, so I’ll try to figure that out some time and see if I can fix this.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 17:46 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.