OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.446 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Thx voor die link, ik zal het uitzoeken. In principe kan ik via ssh alles veranderen dus wss ook dat, maar ik weet niet in hoeverre ik dan mijn huidige setup sloop. Eventueel kan ik altijd nog dd-wrt x86 versie virtueel draaien op een andere box, maar dat is plan b.

Trouwens, ik kan ook gewoon een tweede router/switch aansluiten in de meterkast op deze manier:

code:
1
2
3
Internet  ->  pfSense  ->  LAN netwerk 
TV -> router/switch -> server -^
                    '-> Amino

En dan kan ik dus als het goed is wel streamen via alle computers en gewoon TV kijken op de amino, dat tweede is eigenlijk het belangrijkste.

Ik heb gelezen dat je dan met de router je amino mac moet spoofen en igmp moet doorlaten, maar moet je dus ook per se die dhcp optie instellen? Als dat dan werkt, kan ik dan gewoon een computer met DVBLink neerzetten en die ook aan de LAN hangen om zo de stream door te lussen? Wat is de handigste manier om dit te doen?

[ Voor 60% gewijzigd door Jeroen op 02-08-2010 13:47 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Dit bericht van 23 juli kwam ik tegen, Ik hoop dat dit voor ONE/OBN analoog ook goed nieuws kan zijn :

"Tele2 gaat BBC via analoge kabel doorgeven

Door Jeroen Rosier, vrijdag 23 juli 2010 17:44
Submitter: Devian, views: 17.912

Kabelaar Tele2 heeft een overeenkomst bereikt met BBC Worldwide Channels voor de analoge doorgifte van de Britse zenders. De prijsvechter sloot eerder al een exploitatieovereenkomst met UPC en Ziggo.

De deal heeft alleen betrekking op de zenders BBC 1 en BBC 2. Vooralsnog zullen BBC World News, BBC Entertainment en BBC 3 en 4 analoog niet beschikbaar zijn via Tele2. Volgens de kabelaar is Tele2 door de overeenstemming met de BBC een stap dichter bij zijn introductie van analoge kabel-tv in Nederland.

"Voordat Tele2 de kabelmarkt op kan, is het noodzakelijk dat het bedrijf contracten sluit met alle zenders die in de analoge pakketten zitten", stelt Tele2 in een verklaring. "De overeenstemming met BBC Worldwide Channels is een cruciale stap."

De overeenkomst met de BBC komt redelijk onverwacht. De Britse omroep staat niet bekend om zijn soepele beleid als het op dergelijke doorgiftedeals aankomt. Hoewel er geen financiële details bekend zijn gemaakt, is wel bekend dat de BBC in Nederland hoge doorgiftetarieven rekent. Naar verwachting zal Tele2 op korte termijn van start gaan met zijn analoge aanbod via het UPC- en Ziggo-netwerk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:56:
Thx voor die link, ik zal het uitzoeken. In principe kan ik via ssh alles veranderen dus wss ook dat, maar ik weet niet in hoeverre ik dan mijn huidige setup sloop. Eventueel kan ik altijd nog dd-wrt x86 versie virtueel draaien op een andere box, maar dat is plan b.

Trouwens, ik kan ook gewoon een tweede router/switch aansluiten in de meterkast op deze manier:

code:
1
2
3
Internet  ->  pfSense  ->  LAN netwerk 
TV -> router/switch -> server -^
                    '-> Amino

En dan kan ik dus als het goed is wel streamen via alle computers en gewoon TV kijken op de amino, dat tweede is eigenlijk het belangrijkste.

Ik heb gelezen dat je dan met de router je amino mac moet spoofen en igmp moet doorlaten, maar moet je dus ook per se die dhcp optie instellen? Als dat dan werkt, kan ik dan gewoon een computer met DVBLink neerzetten en die ook aan de LAN hangen om zo de stream door te lussen? Wat is de handigste manier om dit te doen?
Het ligt eraan of je een Packetfront/DRG of een Genexis modem hebt.

Bij een Packetfront/DRG modem zijn alle netwerkpoorten gedeeld met als gevolg dat het IPTV signaal ook op je internetverbinding zit. Je kunt dan dus gewoon de multicast streams openen op elke pc in je netwerk die internet heeft. Voorwaarde is wel dat je router (in jou geval PfSense) multicast ondersteund en dat je een Amino hebt die rechtstreeks op de Packetfront/DRG zit. Zolang je Amino namelijk een IP lease heeft kun je de multicast streams via je internetverbinding openen. De Amino kun je overigens wel gewoon op standby zetten zonder dat ie z'n lease verliest.

Bij een Genexis modem zijn alle poorten gescheiden en heb je dus enkel op poort 2 het IPTV signaal. In dat geval heb je dus wel een switch nodig om een Amino en een PC aan te sluiten. Om de PC een IP te laten krijgen moet je het MAC-adres van je Amino clonen op je PC en option 60 (vendor-class) in het DHCP request aanpassen. In Linux kun je dit laatste gewoon instellen, in Windows moet je dan de dll aanpassen van de Microsoft DHCP client. In plaats van een Windows of Linux PC kun je natuurlijk ook gewoon een 2e netwerkkaart in je PfSense pc erbij zetten, en daar een Dual WAN router van maken zodat je in je hele netwerk de multicast streams kan openen. In PfSense kun je alleen niet direct DHCP option 60 veranderen, maar het is wel mogelijk door dhclient_wan.conf aan te passen. Zie ook deze posts.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:15:
[...]

Het ligt eraan of je een Packetfront/DRG of een Genexis modem hebt.

Bij een Packetfront/DRG modem zijn alle netwerkpoorten gedeeld met als gevolg dat het IPTV signaal ook op je internetverbinding zit. Je kunt dan dus gewoon de multicast streams openen op elke pc in je netwerk die internet heeft. Voorwaarde is wel dat je router (in jou geval PfSense) multicast ondersteund en dat je een Amino hebt die rechtstreeks op de Packetfront/DRG zit. Zolang je Amino namelijk een IP lease heeft kun je de multicast streams via je internetverbinding openen. De Amino kun je overigens wel gewoon op standby zetten zonder dat ie z'n lease verliest.

Bij een Genexis modem zijn alle poorten gescheiden en heb je dus enkel op poort 2 het IPTV signaal. In dat geval heb je dus wel een switch nodig om een Amino en een PC aan te sluiten. Om de PC een IP te laten krijgen moet je het MAC-adres van je Amino clonen op je PC en option 60 (vendor-class) in het DHCP request aanpassen. In Linux kun je dit laatste gewoon instellen, in Windows moet je dan de dll aanpassen van de Microsoft DHCP client. In plaats van een Windows of Linux PC kun je natuurlijk ook gewoon een 2e netwerkkaart in je PfSense pc erbij zetten, en daar een Dual WAN router van maken zodat je in je hele netwerk de multicast streams kan openen. In PfSense kun je alleen niet direct DHCP option 60 veranderen, maar het is wel mogelijk door dhclient_wan.conf aan te passen. Zie ook deze posts.
Op de modem staat groot 'Packetfront', dus dat is handig. Voor pfSense heb ik een 'IGMP Proxy' geinstalleerd, als het goed is kan ik hiermee de streams doorsturen naar de computers die daar behoefte aan hebben. Ik ben nu dat topic via die link daarover aan het bekijken. Het scheelt al een hoop dat ik nu de dhcp niet aan hoef te passen en geen multi-wan nodig heb!

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _V_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:10

_V_

marcos5 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:53:
Dit bericht van 23 juli kwam ik tegen, Ik hoop dat dit voor ONE/OBN analoog ook goed nieuws kan zijn :

"Tele2 gaat BBC via analoge kabel doorgeven
[...]"
BBC 1&2 via de analoge kabel schijnt een of ander gewoonterecht te zijn. Positiever lijkt me het bericht dat in 2009 Belgacom TV het recht kreeg om via IPTV BBC1, BBC2, BBC Three, BBC Four, CBBC, CBeebies en BBC HD uit te zenden.

Aan de andere kant, Tele2 had binnen 2 weken nadat ze een deal hadden met Ziggo de rechten voor BBC1 & 2 bemachtigd. Ik begin te denken dat Glashart Media het wel goed vindt zo. Geen website voor zover ik kan vinden, dus niemand die hun lastig valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Een korte zoektoch leidt mij naar Google: Glashart Media Rijssen met een telefoonnummer erbij vermeld op het eerste maps-resultaat. Of hier in de nationale bedrijvegids. Dus als je zin hebt... :)

[ Voor 23% gewijzigd door JaWSnl op 05-08-2010 13:58 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Klein brokje informatie over IPTV in Eindhoven. Vorige week mijn aanvraagformulier voor glasvezel + TV + telefoon ingeleverd op het kantoor in Eindhoven (Tongelre). Daar wist de aanwezige medewerker mij te vertellen dat IPTV 'waarschijnlijk begin september' van start zou gaan.

Wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Er zijn wat zenders ineens weg bij IDTV, zoals Nick en Nick jr (kinderzenders).
Box gereset en het werkt weer ...

[ Voor 21% gewijzigd door VonFoX op 06-08-2010 10:05 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
Eindhoven: Kan iemand anders ook bevestigen dat het signaal van Omroep Brabant de laatste tijd ook zo slecht is geworden? Het lijkt net of ze het trekken van een internetstream want er is veel last van blokvorming en wazems over het beeld. Bijvoorbeeld de tickertape in de ochtend is niet te lezen.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel overgezet zijn op satelliet feed. Als ik in Nuenen kijk naar Omroep Brabant via IPTV dan komt die met 3Mbit binnen volgens VLC. Satelliet dus. En de kwaliteit is inderdaad gewoon slecht dan. Bij bewegende objecten krijg je meteen een zooi artifacts erom heen, de kleuren zijn niet helder maar flets, nep en gecomprimeerd, en inderdaad die dikke zweem over het hele beeld. Het lijkt inderaad net een slechte DivX video. Tel daarbij op dat het hier in Eindhoven nog eens een keer naar analoog omgezet moet worden met slechte apparatuur. Dus dan krijg je nog een extra bak ruis, blur en waas in het beeld. En dan wordt het nog eens een keer extra gecomprimeerd zodat het allemaal nog past in die veel te volle frequentieruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk zijn er hier mensen die al verder zijn dan ik. Ben bezig om in mediaportal de streams van OBN in te stellen. Ik heb ze werkend in vlc, echter krijg ik ze niet ingesteld in mediaportal.

Ik krijg het niet voor elkaar om de media portal tv service configuratie in te stellen. Bij de TV server geeft deze netjes het ip adres aan van de netwerrkkaart waarop de streams binnen komen. Ik kan bij de DVB-IP source filter alleen maar buitenlandse services kiezen en zie geen optie om mijn streams te importeren. Het enige dat ik kon vinden was een m3u bestand waarop ik al mijn streams kan bekijken met VLC, echter met geen mogelijkheid in MP. Het zal vast wel ergens een optie zijn of aanpassingen van de instellingen die ik over het hoofd heb gezien en het staat ongetwijfeld ergens beschreven alleen ik zie het echt niet meer! Ik weet ook niet zo goed wat ik met de optie imort/export van channels kan in xml vorm.

Deze vraag zal misschien beter thuis horen in het mediaportal topic ( ik heb hem ook daar gesteld) alleen hoop ik dat er andere OBN/ONE gebruikers zijn die tegen hetzelfde zijn aangelopen en ondertussen een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Mijn antwoord staat ook in het MediaPortal topic.

Je kan de m3u lijst gewoon plaatsen in de map C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbip\ . Daarna staan deze in de lijst beschikbaar.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:27
Intheweb schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:20:
Eindhoven: Kan iemand anders ook bevestigen dat het signaal van Omroep Brabant de laatste tijd ook zo slecht is geworden? Het lijkt net of ze het trekken van een internetstream want er is veel last van blokvorming en wazems over het beeld. Bijvoorbeeld de tickertape in de ochtend is niet te lezen.
Bij mij is het nooit geweldig geweest. Soms ineens een blikken geluid, en als je dan de zender wegzapt en weer terug zapt is het weer goed. Al sinds de 2 maanden dat ik dat glasvezel tv van ze heb is het niks. Discovery HD en NL HD waar vaak van die scrambled divx achtige blokken doorheen komen zo nu en dan. Ik vind het maar waardeloos. Het is dat mijn vriendin TV wil kijken, anders had ik niet eens zo'n abbo afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Weet iemand iets over glasvezel in Helmond. (in de warande) Het is wel angstvallig stil geworden bij OBN....
Jammer, zit nu nog vast aan duurdere abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Misschien wat rare vragen, maar de site geeft mij niet al te veel duidelijkheid.

Ik heb een huis gekocht in Helmond in Mierlo-'t Hout, postcode 5707KN. Volgens de postcode check zou hier OBN komen te liggen maar zitten ze nu nog onder de 50%. Heeft iemand een idee hoe lang dit al zo is? Ik wil (verrassend genoeg) ook OBN maar als ik het goed begrijp is de kans dus minimaal dat dit nog op korte termijn gaat gebeuren?

Als iemand toevallig weet dat het binnen een x aantal maanden komt, dan zou ik nog een ADSL kunnen nemen ipv UPC bijvoorbeeld :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
De persoon boven je heeft het over dezelfde locatie. Alleen in helmond brandevoort is glasvezel. Voor de rest was er niet genoeg interesse in glasvezel van OBN, dus gaat het niet door. Of ze ooit nog een animo ronde houden in helmond is nog maar de vraag.

Het zal dus vermoedelijk niet op korte termijn (lees: enkele jaren) aangelegd worden.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Ik wil toch even het volgende kwijt over de 'professionaliteit' van ONE.

Het volgende. Bijna 3 weken terug heb ik mijn aanvraagformulier ingeleverd aan de balie van ONE. 2 weken later had men nog niets (!) van zich laten horen, dus maar eens gebeld. Men zou mij z.s.m. terugbellen met een antwoord. Na 5 dagen ga ik zelfs maar weer eens bellen. Nu weet men het wel. Er moet bij mij nog de modem geplaatst worden; dit gebeurt door een aannemer (?), en op het moment is het ....bouwvak. Lees: ook deze week zal er niks gebeuren. Daarna kan het nog maximaal 4 weken duren voordat er iemand de modem komt plaatsen, "maar dat kan best wel eerder worden".

Nou zegt dit alles niets over de uiteindelijke kwaliteit van het product. Maar een levertijd die kan oplopen tot bijna 2 maanden, uitsluitend vanwege het feit dat het vakantie is, en een aannemer een modem moet komen plaatsen, vind ik wel veel... Is het echt zo moeilijk om een modem te plaatsen, als de glasvezel al tot in je woning ligt, en de grondplaat (het lege doosje) al tegen de muur zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartS12 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:50:
Is het echt zo moeilijk om een modem te plaatsen, als de glasvezel al tot in je woning ligt, en de grondplaat (het lege doosje) al tegen de muur zit?
Glasvezel kan heel makkelijk beschadigd worden, en die vezel die van je huis tot de centrale ligt vervangt men niet zomaar even. Bovendien kun je jezelf ook beschadigen als je niet uitkijkt. Die glasvezel is zo dun als een haar, maar wel scherp. Als je zo'n ding in je vinger steekt en dan afbreekt dan kan dat erg vervelend zijn want een houten splinter wordt door het lichaam eventueel na enige tijd zelf afgebroken, maar met glas kan dat niet.

Ook als de vezel vies wordt - en dat gaat vrij makkelijk met een paar kleine stofdeeltjes - kan het zijn dat je verbinding niet meer werkt en goed schoonmaken kun je ook niet zomaar met een nat doekje.

Natuurlijk zal het in veel gevallen zo'n vaart niet lopen, maar op dit moment kiezen bijna alle partijen die glasvezel naar consumenten aanleggen ervoor om zelf het modem te monteren. Er zijn wel systemen op de markt die het makkelijker maken (ook voor de monteur :)) maar helemaal fool-proof zal het (voorlopig) niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het knippen van de vezel moet deze machinaal afgeslepen worden om een perfect glad oppervlak te creeren. Dit is niet iets wat je zomaar ff zelf doet.

Een monteur om het modem te plaatsen is dan ook zeer zeker nodig, dit is niet echt mogelijk om zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Maar volgens mij is het in bovenstaand geval zo dat de glasvezel zelf al afgemonteerd is op de grondplaat en dat er alleen nog maar een modem op moet worden geklikt, dus dat is geen ingewikkeld glasvezel werk dan op zich.

Probleem is daarom denk ik ook eerder de procedure in dit geval. ONE kan namelijk simpelweg niet zomaar zelf nieuwe klanten aansluiten omdat het netwerk niet van hen is maar van de netwerkbeheerder. En ja als de aannemer van de netwerkbeheerder met vakantie is dan kan men niets anders dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Bij mij waren er tijdens de aanleg ook veel problemen. Ze waren mij gewoon vergeten. Ik was de enigste in de buurt waarbij de glasvezel nog uit de grond stak.
Na een bepaalde periode is toen het modem aangesloten, maar de glasvezel was stuk/gebroken. Moest er weer iemand anders komen. De buitenmantel moest door midden (die plastic buis), en vervolgens werd dus die glasvezel zo, zonder buitenmantel, in de grond gegooid.
Nu ligt er dus een aantal meter glasvezel zonder buitenmanten zo in de grond... Echter werkt het na twee jaar nog steeds, dus het zal wel.
Verder zit er ook een "mof" tussen, waar ze een nieuw stuk glasvezel aan gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

JaWSnl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:22:
De persoon boven je heeft het over dezelfde locatie. Alleen in helmond brandevoort is glasvezel. Voor de rest was er niet genoeg interesse in glasvezel van OBN, dus gaat het niet door. Of ze ooit nog een animo ronde houden in helmond is nog maar de vraag.

Het zal dus vermoedelijk niet op korte termijn (lees: enkele jaren) aangelegd worden.
Dat is wel jammer, zou jezelf met je buurt kunnen regelen? Want ik weet niet wanneer die animo check is geweest. Kan op de site van OBN niks vinden.
Heb al contact opgenomen met onsbrabandnet en de gemeente helmond zelf. Wacht nog steeds op een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
ik222 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:53:
Maar volgens mij is het in bovenstaand geval zo dat de glasvezel zelf al afgemonteerd is op de grondplaat en dat er alleen nog maar een modem op moet worden geklikt, dus dat is geen ingewikkeld glasvezel werk dan op zich.

Probleem is daarom denk ik ook eerder de procedure in dit geval. ONE kan namelijk simpelweg niet zomaar zelf nieuwe klanten aansluiten omdat het netwerk niet van hen is maar van de netwerkbeheerder. En ja als de aannemer van de netwerkbeheerder met vakantie is dan kan men niets anders dan wachten.
Zo is het inderdaad.

De SLA die ONE en de netwerkbeheerder voor het plaatsen van het modem hebben afgesproken is volgens mij 4 weken (buiten bouwvak), dus zolang die 4 weken niet voorbij zijn kan ONE sowieso niets zeggen, pas daarna kunnen ze Reggefiber op de vingers tikken.

Het monteren van de glasvezelmodem op de grondplaat is inderdaad niet zo ingewikkeld, de glasvezel is dan namelijk al aan een connector gelast, die hoeft er enkel in geklikt te worden. Maar i.v.m. het risico op beschadiging of vervuiling zou ik het zeker niet zelf doen. Bovendien moet er dan alsnog een monteur op locatie komen om de lijn op te leveren.
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:44:
Na het knippen van de vezel moet deze machinaal afgeslepen worden om een perfect glad oppervlak te creeren. Dit is niet iets wat je zomaar ff zelf doet.
Machinaal "slijpen" van vezels doen ze tegenwoordig volgens mij niet meer met ftth vezels. De uiteindes worden in een fabriek gemaakt en op locatie eraan gelast. De vezel is dan kwalitatief minder maar het is een stuk makkelijker te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulkiedulkie op 17-08-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze bij mij wel gedaan hoor, met daarna een meting in een apart apparaat om de kwaliteit te testen. Vervolgens weer in een andere apparaat om de verbinding naar de centrale te testen. En dat dan 2x voor beide vezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het meer mensen opgevallen dat de bitrate omhoog is gegaan bij NL1,2,3,RTL4 van het PlusTV signaal? Wellicht ook bij andere zenders, maar dat kan ik hier niet zien op de Sony. Wat mij vooral opvalt is dat de helderheid omhoog is gegaan. Er is meer diepte en detail in het beeld en de kleuren zijn sterker/helderder en niet meer zo grauw en flets. Ik weet niet of dit al 8mbit is, maar volgens mij komt het nu wel aardig in de buurt met zoals het PlusTV signaal vroeger was :)

Maargoed, ik wacht nog steeds met smart totdat het hele CATV gebeuren omgegooid wordt naar een analoog/DVB-C pakket met minder zenders en maximale beeldkwaliteit voor alle analoge en digitale zenders.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
BartS12 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:50:
Ik wil toch even het volgende kwijt over de 'professionaliteit' van ONE.

Het volgende. Bijna 3 weken terug heb ik mijn aanvraagformulier ingeleverd aan de balie van ONE. 2 weken later had men nog niets (!) van zich laten horen, dus maar eens gebeld. Men zou mij z.s.m. terugbellen met een antwoord. Na 5 dagen ga ik zelfs maar weer eens bellen. Nu weet men het wel. Er moet bij mij nog de modem geplaatst worden; dit gebeurt door een aannemer (?), en op het moment is het ....bouwvak. Lees: ook deze week zal er niks gebeuren. Daarna kan het nog maximaal 4 weken duren voordat er iemand de modem komt plaatsen, "maar dat kan best wel eerder worden".

Nou zegt dit alles niets over de uiteindelijke kwaliteit van het product. Maar een levertijd die kan oplopen tot bijna 2 maanden, uitsluitend vanwege het feit dat het vakantie is, en een aannemer een modem moet komen plaatsen, vind ik wel veel... Is het echt zo moeilijk om een modem te plaatsen, als de glasvezel al tot in je woning ligt, en de grondplaat (het lege doosje) al tegen de muur zit?
Mijn ervaring is dat Onsnet sowieso problemen heeft in communicatie en planning bij calamiteiten/problemen. Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van gezien ik primair het internet gebruik en alle andere diensten heb afgestoten.

Bij mijn oplevering had ik overigens in de winkel een termijn van vier weken afgesproken. Vervolgens staan ze na anderhalve week al voor de deur. De beste man begon erg te morren toen ik vroeg of hij niet later terug wilde komen. Lastig idd, omdat het een nieuwbouwhuis betrof en de oplevering nog niet had plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
In Best gaat de zender-indeling op 21 september om (en wordt 't DVB-C signaal actief)

URL:
http://www.onsbrabantnet....ikel_id=9998&module_id=21

Daar staat:

Vanaf 21 september 2010 ontvangt u het nieuwe zenderpakket voor de basisdienst Radio & Televisie in zowel analoge als digitale kwaliteit via onze nieuwe leverancier Glashart Media. Wij doen ons best de omzetting naar het nieuwe zenderpakket vlot te laten verlopen. Als gevolg van deze verandering zult u uw radio en televisie voor het analoge signaal opnieuw in moeten stellen. Meer informatie over het zenderaanbod en het opnieuw instellen van uw televisie vindt u hier.

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
recharge schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:30:
In Best gaat de zender-indeling op 21 september om (en wordt 't DVB-C signaal actief)
Lekker betrouwbaar weer. De helpdesk heeft vorige maand aan me verteld dat na Helmond Geldrop aan de beurt was. Niet dus. :(

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
Zal het niet zo zijn dat als ze het in Best aanpassen, het eigenlijk in heel de regio wordt aangepast? (aangezien het signaal van de zelfde bron komt)

• ik222
  • Niet online
ranjo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:51:
Zal het niet zo zijn dat als ze het in Best aanpassen, het eigenlijk in heel de regio wordt aangepast? (aangezien het signaal van de zelfde bron komt)
Nee dat hoeft niet hoor.

• JaWSnl
Vermoedelijk zullen ze het allemaal snel na elkaar gaan overzetten. Ik neem niet aan dat als je in een andere gemeente woont, je niet lang zult hoeven wachten. Maar het hangt dus niet samen aan 1 kabel als in: het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
Poolijs schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:39:
[...]

Lekker betrouwbaar weer. De helpdesk heeft vorige maand aan me verteld dat na Helmond Geldrop aan de beurt was. Niet dus. :(
Zijn er al mensen (uit Helmond ?) die zo'n DVB-C decoder (49,95 euro) hebben aangeschaft via OBN ?
Ik ben benieuwd naar merk/type en ervaringen.

Edit: Of is 't het nog dezelfde setupbox uit de PlusTV tijd ?

[ Voor 7% gewijzigd door recharge op 24-08-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt in de brochure van Schijndel en Sint-Oedenrode (waar ze het eerst zijn begonnen met de nieuwe analoge/dvb-c indeling), dan is het waarschijnlijk een Humax IR-FOX C. De afbeelding en de prijs van 79 euro matcht daar precies mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:05:
Als je kijkt in de brochure van Schijndel en Sint-Oedenrode (waar ze het eerst zijn begonnen met de nieuwe analoge/dvb-c indeling), dan is het waarschijnlijk een Humax IR-FOX C. De afbeelding en de prijs van 79 euro matcht daar precies mee.
Da's dezelfde als Ziggo standaard aanbood bij hun digitale TV dienst.
Ik heb 'm thuis nog liggen.

Nadeel van dat kastje is dat er geen HDMI uitgang op zit.
Krijg je DVB-C signaal binnen....dan wordt het alsnog vrolijk via de analoge SCART uitgang naar je TV doorgezet.

[ Voor 9% gewijzigd door recharge op 24-08-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
recharge schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:31:
[...]

Da's dezelfde als Ziggo standaard aanbood bij hun digitale TV dienst.
Ik heb 'm thuis nog liggen.

Nadeel van dat kastje is dat er geen HDMI uitgang op zit.
Krijg je DVB-C signaal binnen....dan wordt het alsnog vrolijk via de analoge SCART uitgang naar je TV doorgezet.
Daar is ook niet veel mis mee aangezien ze nooit HD via DVB-C zullen aanbieden. En scart kan op zich prima een digitaal signaal weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Kan het kloppen dat OnsNetEindhoven er uit ligt? Vanmorgen werkte het in elk geval niet. Ik heb een vast IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Hier ook problemen. Zowel Omroep Eindhoven als op mijn werk ligt het verkeer eruit.

Heb begrepen dat er een migratie heeft plaats gevonden op het netwerk en dat een reset van het modem zou moeten helpen. Maar dat is niet de oplossing helaas... Hier op m'n werk al twee keer het modem gereset.

Vreemde is wel dat mijn prive aansluiting er geen last van heeft, die kan ik zo benaderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Intheweb op 25-08-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Mijn thuisaansluiting kan ik vanaf m'n werk gewoon benaderen. Ik zit in Woensel-Oost, dus daar lijkt het nog gewoon te werken...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
De verbinding op mijn werk was om 9:20 weer herstelt.
Helaas ligt Omroep Eindhoven er nog steeds uit... hierdoor is er momenteel ook geen uitzending op het tv kanaal van E-tv, aangezien de uplink over de OnsNet verbinding loopt.

== Update 11:15 ==
Ook de verbinding bij Omroep Eindhoven is weer hersteld. Oorzaak voor alsnog onbekend.

[ Voor 19% gewijzigd door Intheweb op 25-08-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Hier op mijn werk (Woensel Oost) ligt de ISDN er nog steeds uit. Ik vond het al zo stil vandaag. :)

Verbindingen naar buiten toe eindigen met een in gesprek toon en verbindingen van buiten naar ons krijgen een melding "Vanwege technische storing is dit nummer tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog een keer."

De ISDN kastjes (wij hebben een Patton) krijgen geen IP. Prognose van de klantenservice is "vanmiddag opgelost". En anders weer de klantenservice bellen.

En waarom dit niet op de site onder storingen staat? Dat had me een kwartier in de wacht staan gescheeld.
"Dat mag niet van het bestuur", omdat het negatieve berichtgeving zou zijn. Kom op zeg, alsof willekeurig welke provider nooit een storing heeft. Ik zou het veel meer waarderen als men eerlijk zou informeren. Haal desnoods de storingsmelding weer weg als het probleem achter de rug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Er waren vannacht werkzaamheden. Daardoor is er een storing opgetreden. Ik heb 12 uur geen internet gehad.

Hierdoor ben ik uren bezig geweest mijn eigen apparatuur te testen... dat bedoel ik nu met de communicatie daar. Simpel mailtje van tevoren met geplande werkzaamheden en het was duidelijk. Heeft me weer een halve dag gekost.

[ Voor 26% gewijzigd door Paquito op 25-08-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Het heeft wel op de site van OnsNetEindhoven gestaan (en nog steeds).
Overigens heb ik behalve dat ik nu een nieuw IP adres heb, niets gemerkt
onderhoudwerkzaamheden 24-8-2010
Wegens onderhoud ter verbetering van onze diensten zullen een aantal werkzaamheden uitgevoerd gaan worden waardoor alle diensten tijdelijk niet beschikbaar zullen zijn in de nacht van maandag 23 op dinsdag 24 augustus.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Paquito
  • Niet online
bobsnl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:41:
Het heeft wel op de site van OnsNetEindhoven gestaan (en nog steeds).
Overigens heb ik behalve dat ik nu een nieuw IP adres heb, niets gemerkt

[...]
Ik kijk zelf niet elke dag op die website. Sterker nog, ik kijk er nooit op.
En als ik er wel op wil kijken is het al te laat, omdat mijn verbinding er dan al uit ligt.
Mailing rondsturen bij belangrijke gebeurtenissen zou al veel helpen.

• Intheweb
Maar dit ging om een onderhoudsschema van maandag op dinsdag.

De storing vond plaats dinsdag op woensdag, met andere woorden: deze mededeling sloeg daar dus niet op.

Deze mededeling staat er nu over de storing van gisteren:
Storing mbt vast IP, ISDN en analoge telefonie

Naar aanleiding van de onderhoudwerkzaamheden van afgelopen nacht zijn er problemen geconstateerd met betrekking tot de diensten Vast IP en Subnet. Daarnaast zijn er ook storingen op de dienstenn ISDN en wanneer u gebruikt maakt van een 3e en/of 4e analoge telefonielijn.

Inmiddels is gebleken dat het probleem mbt vast IP en subnet opgelost is. We zij nu nog druk bezig om het probleem met ISDN en extra analoge telefoonlijnen op te lossen. Wanneer het probleem is opgelost, zal uw apparatuur zich automatisch aanpassen, hier hoeft u verder niets voor te doen.

Analoge telefonie blijkt ook enige problemen te hebben, we kunnen op dit moment nog geen oplostijd te geven, maar we zullen u op de hoogte houden.

**Update 15:22**
Analoge telefonie is opgelost, mocht u nog steeds last ondervinden van dit probleem, willen wij u verzoeken om uw glasvezelmodem even 5 minuten spanningsloos te maken.

• JaWSnl
Paquito schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

Ik kijk zelf niet elke dag op die website. Sterker nog, ik kijk er nooit op.
En als ik er wel op wil kijken is het al te laat, omdat mijn verbinding er dan al uit ligt.
Mailing rondsturen bij belangrijke gebeurtenissen zou al veel helpen.
Als je op de hoogte wil blijven van geplande werkzaamheden moet je iig niet "nooit op de site kijken". Een mailing verwachten van geplande werkzaamheden? Dat zouden 100000 mails kunnen zijn als iedereen die krijgt, beetje overbodig. Misschien had je graag een mogelijkheid gehad om je in te schrijven voor een storingsmail.

Mailen als er een storing is, dat kunnen duizenden mails zijn, waarvan de meeste mensen er niet eens op zitten te wachten. Bovendien: Als je geen internetverbinding hebt, zou een mailing wellicht niet de beste communicatiemethode zijn. Dan zijn er natuurlijk altijd mensen die hun mail ergens anders kunnen checken, maar de gemiddelde klant zeker niet.

• Paquito
  • Niet online
Als je onderhoud gaat plegen moet je dat duidelijk aankondigen. En een mail vooraf helpt dan heel erg. Storingsmailing. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik vind een mail ook een goed idee. Hoevaak check je die site nou? Ik nooit.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05
Zijn er ook mensen die problemen hebben met uitzending gemist van de dienst Digitale TV van OnsBrabantNet (in Valkenswaard).
Als ik uitzending gemist kies (op alle netten), komt de melding "De verbinding is verbroken". Digitale TV (en HD TV) werkt wel gewoon.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
SpeedingWilly schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:41:
Zijn er ook mensen die problemen hebben met uitzending gemist van de dienst Digitale TV van OnsBrabantNet (in Valkenswaard).
Als ik uitzending gemist kies (op alle netten), komt de melding "De verbinding is verbroken". Digitale TV (en HD TV) werkt wel gewoon.
Keertje de amino uit en aan zetten? Ik heb wel eens die melding als de amino de hele nacht o.i.d. op een bepaalde zender heeft gestaan, een keert wegzappen en terugzappen helpt dan vaak al, maar goed je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier in Valkenswaard geen probleem met uitzendinggemist momenteel. Maar die melding heb ik hier ook wel nu en dan. Meestal helpt een keer op en neer zappen wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik ook ;) op het artikel had ik al gereageerd: Ik zou graag 50 euro extra betalen om zo'n ding met opname-functie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Voor 50 euro eenmalig zou ik ook zeker overwegen om hem om te ruilen. Ook al mis ik de opname functionaliteit totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 19:05
JaWSnl schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:52:
[...]
Keertje de amino uit en aan zetten? Ik heb wel eens die melding als de amino de hele nacht o.i.d. op een bepaalde zender heeft gestaan, een keert wegzappen en terugzappen helpt dan vaak al, maar goed je kunt het altijd proberen.
Bedankt voor de tips. Dit had ik al geprobeerd en dat maakte niets uit. Het probleem was na een paar uur opgelost.

Verder heb ik gisteren een aantal keer een hickup in het signaal gezien en van die blokartefacten die typisch zijn bij digitale tv. Ze hebben bij OnsBrabantNet dus blijkbaar wel wat probleempjes gehad dit weekend.

En dat is voor het eerst sinds ik IPTV heb (sinds juni 2010).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Weet er eigenlijk iemand wat er de bedoeling is met digitale TV van OnsNetEindhoven? Ik woon in Woensel en gebruik nog steeds het Sagem kastje om digitale TV te ontvangen.

Toen de tijd heb ik dit forum bijgehouden en een paar keer gebeld met als antwoord dat ze nog in besprekingen zitten met verschillende partijen...

Nu hoor ik dat half Brabant aan de IPTV zit en ikke niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:27
promo-1 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:48:
Weet er eigenlijk iemand wat er de bedoeling is met digitale TV van OnsNetEindhoven? Ik woon in Woensel en gebruik nog steeds het Sagem kastje om digitale TV te ontvangen.

Toen de tijd heb ik dit forum bijgehouden en een paar keer gebeld met als antwoord dat ze nog in besprekingen zitten met verschillende partijen...

Nu hoor ik dat half Brabant aan de IPTV zit en ikke niet :(
Troost je, Tongelre heeft ook nog geen IPVTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
benchMarc schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:54:
[...]

Troost je, Tongelre heeft ook nog geen IPVTV.
Ja dat is ook OnsNetEindhoven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat OnsNet Eindhoven snel de onderhandelingen rond gaat krijgen met Glashart Meda. Het wordt nu toch wel tijd. Glashart Media heeft z'n IPTV dienst toch echt wel goed voor elkaar. Ook kwa beeldkwaliteit zijn ze onovertroffen omdat ze al het bronmatriaal direct vanuit de Technicolor apparatuur in Hilversum 1:1 doorsturen, zonder re-encoding, deinterlacing, upscaling, encryptie, of extra compressie toe te passen.
Nu ze ook met een PVR box komen begint het langzaam aan een volwassen product te worden :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:50:
Ik hoop dat OnsNet Eindhoven snel de onderhandelingen rond gaat krijgen met Glashart Meda. Het wordt nu toch wel tijd. Glashart Media heeft z'n IPTV dienst toch echt wel goed voor elkaar. Ook kwa beeldkwaliteit zijn ze onovertroffen omdat ze al het bronmatriaal direct vanuit de Technicolor apparatuur in Hilversum 1:1 doorsturen, zonder re-encoding, deinterlacing, upscaling, encryptie, of extra compressie toe te passen.
Nu ze ook met een PVR box komen begint het langzaam aan een volwassen product te worden :)
Dat klinkt in ieder geval al beter, dat ze nu echt ergens mee bezig zijn. Maar vind het nog steeds slecht management dat ik dit via een forum op tweakers moet vernemen...

Maar zoals ik hoor is er nog geen datum bekent waarop deze onderhandelingen af zouden lopen?

En wat gaat er gebeuren met het Sagem kastje waar ik 150 euro voor heb neergelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Waarschijnlijk krijg je een aanbieding dat de eerste IDTV stb gratis is (dat was tenminste hier bij OBN zo). en daarnaast zal je die Sagem denk ik kunnen blijven gebruiken voor DVB-C wanneer dat open gaat net als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:50:
Waar haal je de informatie vandaan dat er onderhandelingen gaan? Want de persoon niet ver boven mij ging er gelijk van uit dat dit al bekend was en ik heb er nog niks over gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij zegt Alexander01 ook helemaal niet dat er onderhandelingen aan de gang zijn, hij hoopt enkel dat IPTV snel verkrijgbaar is bij ONE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik stipte het vooral even aan omdat de persoon er onder al gelijk conclusies trok op basis van die informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
JaWSnl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:50:
Ik stipte het vooral even aan omdat de persoon er onder al gelijk conclusies trok op basis van die informatie ;)
Oftewel er is nog niks bekent over IPTV bij ONE? Ik ging er vanuit dat het klopte omdat pak hem beet 3/4 jaar geleden ONE volgens hun informatie in onderhandelingen was met verschillende partijen. In de loop van een half jaar zouden zij met informatie komen over de bereikte resultaten en eventuele nieuwe abonnementen. Dit werd mij telefonisch medegedeeld door ONE zelf.

Ik word er echt simpel van, de informatie op hun site betreft digitale TV stampt nog uit de beginperiode. Het huidige digitale TV concept is echt dramatisch, 3 HD zenders waarvan 1 nutteloos (Brava), geen EPG en die lange opstarttijd van dat *** kastje.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om afspraken te maken met leveranciers en daarbij fatsoenlijke informatie te verschaffen aan de leden, wat voor SLECHT management hebben ze daar rondlopen??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hebben er meer mensen last van dat af en toe het geluid wegvalt voor een halve seconde ofzo? Dit gebeurd bij mij op analoog en iptv en ook wel op bijna iedere zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@promo-1

Het is inderdaad jammer dat er niet wat medewerkers van OnsNet Eindhoven hier op Tweakers zitten om de communicatie op een wat hoger niveau te brengen. Bij XMSNet wordt dit wel actief gedaan en dat werkt gewoon heel erg goed. De klantbinding wordt hierdoor een stuk beter denk ik en mensen krijgen weer wat meer vertrouwen.

Wat betreft IPTV van Glashart Media: ONE is hier nog steeds met Glashart Media over in onderhandeling. Met name het punt over de afhandeling van de PlusTV klanten met een Sagem kastje schijnt nogal moeilijk te liggen. Hertzinger/Glashart Media schijnt geen zin te hebben om hier nog voor op te draaien. Maarja, er zal toch snel een oplossing moeten worden gevonden, want het duurt wel heel erg lang nu. Zowel met de IPTV dienst van Glashart Media als met het omgooien van analoog/DVB-C naar een kleiner pakket met maximale beeldkwaliteit voor alle zenders en een DVB-C signaal wat volledig volgens de standaard werkt.

Ik hoop iig wel dat OnsNet Eindhoven straks de mogelijkheid bied om Analoog/DVB-C volledig op te zeggen als je IPTV van Glashart Media afneemt. Dus niet zoals bij OnsBrabantNet dat je per se een analoog abonnement moet hebben om dan aanvullend IPTV te kunnen krijgen. Die abonnementen moeten gewoon los van elkaar te krijgen zijn. Wel zou men dan een korting moeten geven als je ze beide afneemt. Dit omdat je anders 2 keer de uitzendrechten betaald bij Analoog/DVB-C en IPTV voor dezelfde zenders.

Ik denk dat er namelijk best wel wat mensen zijn die volledig op IPTV willen overstappen en geen Analoog/DVB-C meer willen. Het is wel lullig als die dan moeten betalen voor iets wat ze niet gebruiken. Nu IPTV en Analoog/DVB-C volledig gescheiden op de CPE zitten wordt het mogelijk om hier 2 volledig losstaande diensten van te maken zonder dat je verplicht het ene moet afnemen.

[ Voor 154% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:32:
hebben er meer mensen last van dat af en toe het geluid wegvalt voor een halve seconde ofzo? Dit gebeurd bij mij op analoog en iptv en ook wel op bijna iedere zender.
Bij IPTV heb ik het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
@Alexander01

Ik hoop dat ze binnenkort dan wel een keer met nieuws komen over wat ze gaan doen. Als het loopt zoals jij schrijft zou het perfect zijn maar ik moet het eerst zien dan geloven.

Dat stukje wat je schrijft over alleen IPTV afnemen en geen analoog signaal lijkt me de ideale situatie maar denk dat dat nog wel een even gaat duren als je bedenkt dat bijna geen één kabelaar dit gescheiden levert. Ik noem dit dan ook gewoon koppelverkoop, als je alleen analoog signaal wil hoef je toch ook niet voor analoog en digitaal af te rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Zelfs als dat al mogelijk wordt (geen analoog) dan zal IPTV ongetwijfeld gecombineerd moeten worden met een dienst zoals internet. Want als mensen alleen IPTV afnemen a 6.95 (of zelfs een dubbele of anders aangepaste prijs) dan betalen ze meer voor de huur van de glasvezelkabel aan de netwerkbeheerder dan ze zelf verdienen. En dat is gewoon een slecht idee.
Dus alleen IPTV zal niet kunnen gok ik, maar wellicht gecombineerd met internet? Zou een optie kunnen zijn. Het lastige aan ONE is dat het gewoon een heel apart verhaal is t.o.v. OBN, anders kon je nog voorspellingen doen a.d.h.v. ontwikkelingen bij OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, IPTV zonder internet abo zal financieel niet haalbaar zijn denk ik. Al zou het mooi zijn als het wel kon. Zeker voor de mensen die geen internet hebben of willen (denk bijvoorbeeld aan een bepaalde groep ouderen).

Als ik OnsNet Eindhoven was zou ik de abonnementstructuur en prijzen ook meteen een complete refresh geven zodra IPTV beschikbaar komt. En dan net zoals OnsBrabantNet gewoon met zoveel mogelijk losse abonnementen gaan werken ipv samengestelde pakketten. Op die manier heb je maximale keuzevrijheid. Het zou er dan ongeveer hetzelfde als OBN/ONN uit komen te zien, maar dan met IPTV als losstaande dienst:

Basisdiensten
Leverancier
Eenmalig
Per maand
100 Mbit/s Internet
Edutel
€ 32,50
Radio en Televisie Analoog/DVB-C (**)
Glashart Media
€ 13,95
IPTV Basispakket (**) (***)
Glashart Media
€ xx,xx
Vaste Telefonie, excl. gesprekskosten
Edutel
€ 8,50
Vaste Telefonie, onbeperkt bellen (*)
Edutel
€ 12,50
ISDN2, excl. gesprekskosten
Edutel
€ 75,00
€ 21,42
ISDN2, onbeperkt bellen (*)
Edutel
€ 75,00
€ 29,42

Aanvullende internetdiensten
Leverancier
Eenmalig
Per maand
Een vast IP adres
Edutel
€ 25,00
Subnet 8 adressen
Edutel
€ 59,50
€ 44,00
Subnet 16 adressen
Edutel
€ 59,50
€ 90,00

Aanvullende e-maildiensten
Leverancier
Eenmalig
Per maand
Extra e-mailbox
Edutel
€ 1,50

Aanvullende televisiediensten
Leverancier
Eenmalig
Per maand
IPTV Plus pakket
Glashart Media
€ x,xx
IPTV HD pakket
Glashart Media
€ x,xx
IPTV Talen pakket
Glashart Media
€ x,xx
IPTV Eredivisie pakket
Glashart Media
€ xx,xx
IPTV Gemist pakket
Glashart Media
€ x,xx
Amino A110 SD IPTV-settopbox
Glashart Media
xxx,xx
Amino A130M HD IPTV-settopbox
Glashart Media
xxx,xx
Amino A532 HD PVR IPTV-settopbox
Glashart Media
xxx,xx
Humax IR-FOXC SD DVB-C-settopbox
Glashart Media
xx,xx

Aanvullende telefoniediensten
Leverancier
Eenmalig
Per maand
2e analoge telefoonlijn, excl. gesprekskosten
Edutel
€ 3,50
3e analoge telefoonlijn, excl. gesprekskosten
Edutel
€ 25,00
€ 3,50
4e analoge telefoonlijn, excl. gesprekskosten
Edutel
€ 25,00
€ 3,50
2e analoge telefoonlijn, onbeperkt bellen (*)
Edutel
€ 7,50
3e analoge telefoonlijn, onbeperkt bellen (*)
Edutel
€ 25,00
€ 7,50
4e analoge telefoonlijn, onbeperkt bellen (*)
Edutel
€ 25,00
€ 7,50

(*)
24 uur per dag gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland, met uitzondering van 0800, 0900, 082, 084, 085, 087 en 088 nummers.

(**)
Wanneer u de dienst Radio en Televisie Analoog/DVB-C en de dienst IPTV Basispakket beide afneemt, krijgt u X euro korting op de totaalprijs.

(***)
Alleen mogelijk in combinatie met de dienst 100 Mbit/s Internet.

• likewise
  • Laatst online: 09-08 09:08
Waar ik bij deze glasvezelops van schrik: EUR 44 *per maand* voor 8 vaste IP adressen?

Bij KPN/Tele2 Zakelijk stoppen ze er 8 (je houd er 5 over) gratis bij, vanaf 30 EUR / maand voor het abonnement.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Mijn sagem settopbox ontvangt nu zenders buiten het pakket (zoals eredivisie Live 1/2/3/4), betekend dit nu dat er geen Conax encryptie meer op het DVB-C signaal zit en ik eindelijk mijn TV zonder CAM in kan stellen? (de sagem box werkt overigens niet zonder smartcard (Ik heb een PlusTV smartcard die volgens het apparaat al 6 maanden verlopen is maar nog werkt))?

Mijn samsung TV kan nog steeds geen zenders vinden, iemand enig idee welk Netwerk ID, frequentie, modulatie en symboolfrequentie ik moet gebruiken om de TV in te stellen icm. OnsBrabantNet Best?

[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 02-09-2010 16:33 ]

/dev/null

Verwijderd

frequentie 304mhz
netwerk-id 5600
symbolfrequentie 6875

edit:

Best wordt pas omgegooid op 21 september zie ik. Wellicht zijn ze er al deels mee bezig. Kan goed zijn dat ze nog enkel de Conax encryptie eraf hebben gegooid, maar nog niet de frequenties en het zenderpakket hebben omgegooid. Dit lijkt me ook voor de hand liggend, gezien het feit dat je zenders nog steeds werken op de Sagem (anders had je daar ook opnieuw moeten scannen op een andere frequentie).

de oude indeling bij OBN is:

frequentie 707mhz
netwerk-id auto
symbolfrequentie 6956
modulatie QAM-256

Probeer die settings eens op je Samsung TV. Misschien heb je geluk en kan je Samsung TV omgaan met het oude afwijkende DVB-C signaal.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 16:45 ]

• donny007

donny007

Try the Nether!

Nope het werkt niet,

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/0%20found.JPG

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/settings.JPG

:(

707, 9656, 256 werkt ook niet, ik kan de optie AUTO niet selecteren bij netwerk ID.

[ Voor 22% gewijzigd door donny007 op 02-09-2010 16:47 ]

/dev/null

Verwijderd

Het is 6956

Netwerk-ID op 0 instellen werkt ook.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 16:49 ]

• donny007

donny007

Try the Nether!

Helaas, bij de optie Netwerk-ID kan ik auto niet selecteren, de /\ en \/ pijltjes verschijnen niet.

Met netw.id 5600 werkt het ook niet.

Met de laatste nieuwe instellingen (707000Khz,0,256,6956) herkent hij wel Hertzinger en lijkt er iets langer over te doen, maar nog geen zenders.....

[ Voor 46% gewijzigd door donny007 op 02-09-2010 16:58 ]

/dev/null

Verwijderd

Misschien zoekmodus Snel veranderen naar Volledig ofzo? Werkt dat misschien beter?

• donny007

donny007

Try the Nether!

De zoekmodes en Netwerk ID auto/Handm. willen niet veranderen, daar verschijnen en reageren de /\ en \/ pijltjes niet.

Edit: Op mijn Sagem STB staat ook 707000 en 6956(0) Ingesteld, alleen kan ik geen Modulatie en netwerk ID vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door donny007 op 02-09-2010 17:04 ]

/dev/null

Verwijderd

Probeer eens netwerk-id 1
Kan zijn dat ik me heb vergist tussen 0 en 1.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 17:06 ]

• donny007

donny007

Try the Nether!

Helaas, met NetID 1 verschijnt het woordje Hertzinger niet meer, duurt het langer dan de vorige keer (NetID 0) en worden er geen zenders gevonden.

/dev/null

Verwijderd

Dan gaat het niet werken denk ik. Welke Samsung TV heb je? Een Samsung LE***650 schijnt wel pap te kunnen maken van dat afwijkende DVB-C signaal (zie deze post). Maar de 650 modellen (B650 en C650) zijn TV's van de laatste 2 jaar.

• donny007

donny007

Try the Nether!

Type UE40B6000

/dev/null

Verwijderd

Hmm ok. Das de LED versie van een jaar terug. Raar dat die ze niet gevonden krijgt dan. Ik zou toch eens kijken of er niet een mogelijkheid is om die scanmodus te veranderen. Lijkt mij toch dat dit zou moeten kunnen. En anders op een later moment nog eens proberen. Misschien zijn ze aan het werk met DVB-C signaal. Dan vind je soms ook niks meer als je op die frequentie scant. Dat is hier ook vaak als ze 's nachts aan het werk zijn. De TV loopt dan heel snel van 0-25-35-40-60-75-100% zonder iets te vinden.

• donny007

donny007

Try the Nether!

Hij loopt met Net ID 1 van 7% naar 100% en met Net ID 0 van 7% naar 80% naar 100% en laat er hertzinger bij zien, ik zal is kijken of er firmware updates zijn voor de TV, hij heeft nog de stock FW.

Ik denk niet dat ze aan het werk zijn, mijn sagem ontvangt nog prima:
Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/Sagem%20info.PNG

[ Voor 25% gewijzigd door donny007 op 02-09-2010 17:28 ]

/dev/null

Verwijderd

Wat ook nog kan is dat het pas bij de C650 werkt die dit jaar is uitgekomen. Ik weet namelijk niet of degene in die post een B650 of C650 heeft. Maar een firmware update kun je altijd proberen idd :)

edit:

er staat:
net gescand met mijn nieuwe samsung le650

Dus ik denk dat het een C650 is inderdaad. Die is in maart uitgekomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 17:31 ]

• donny007

donny007

Try the Nether!

Helaas, ook met de nieuwste FW, hetzelfde resultaat.

/dev/null

• ik222
  • Niet online
Encryptie staat los van het formaat van het signaal. Als de datum nog niet geweest is dat het in jou plaats omgezet is dan staat het ook echt nog niet in het juiste standaard dvb-c formaat. Zodra ze dat doen moet namelijk ook iedereen zijn zenders opnieuw instellen (zowel analoog als eventueel digitaal).

Verwijderd

signal sterkte
groter als
'goed, laag, slecht' is ook niet echt een logische reeks
8)7 :'(

Misschien is de taalkennis van je Samsung TV te goed en werkt het daarom niet :+

• JaWSnl
Dit is de taalkennis van de sagem box ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Het kan nog erger:

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/sagem/1.PNG

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/sagem/3.PNG

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/sagem/5.PNG

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/sagem/6.PNG

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/sagem/7.PNG

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/sagem/8.PNG

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/sagem/2.PNG
(Wat is een "Martcard")

Is de vertaling ooit gecontroleerd?, hoe is het mogelijk om zoveel fouten te maken in die 50 woordjes?

[ Voor 14% gewijzigd door donny007 op 03-09-2010 13:05 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
donny007 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:55:
Het kan nog erger:

...

Is de vertaling ooit gecontroleerd?, hoe is het mogelijk om zoveel fouten te maken in die 50 woordjes?
Ongelofelijk. Zegt denk ik wel het één en ander over de "kwaliteit" van Hertzinger als je dergelijke producten in de markt zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
donny007 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:10:
Helaas, met NetID 1 verschijnt het woordje Hertzinger niet meer, duurt het langer dan de vorige keer (NetID 0) en worden er geen zenders gevonden.
Misschien dat het nog iets uitmaakt hoe je 1 invoert. Er zijn namelijk DVB-C ontvangers waarbij je voorloop nullen moet invoeren om de 1 op de juiste positie in het invoerveld te krijgen. Dus probeer eens 00001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is Veldhoven al wel omgezet met het DVB-C gebeuren? En zo ja wat zijn de frequenties? Kan niks vinden op de site van OB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ze hebben inmiddels in Laarbeek en in Best de brieven gehad (correct me if i'm wrong), Valkenswaard volgens mij ook net... Maar het is gefaseerd. Dus iedere week krijgt een andere gemeente de brief. Niet vreemd, gezien de extra drukte die zo'n grote verandering met zich mee zal brengen.

* JaWSnl typt dit terwijl zn vrouw weeen heeft :P

[ Voor 9% gewijzigd door JaWSnl op 04-09-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
JaWSnl schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:41:
Ze hebben inmiddels in Laarbeek en in Best de brieven gehad (correct me if i'm wrong), Valkenswaard volgens mij ook net... Maar het is gefaseerd. Dus iedere week krijgt een andere gemeente de brief. Niet vreemd, gezien de extra drukte die zo'n grote verandering met zich mee zal brengen.

* JaWSnl typt dit terwijl zn vrouw weeen heeft :P
We hebben de brieven in Valkenswaard hier een paar dagen gelden gehad :)

En schiet de baby al op? :+ (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier in Valkenswaard geen brief gehad, misschien komt het omdat wij al IDTV afnemen. Verder gaat de omzetting inderdaad gefasseerd. Best is nu net over en Valkenswaard gaat volgens de site van OBN op 5 oktober over.

[ Voor 44% gewijzigd door ik222 op 04-09-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vandaag hier in Veldhoven de brief gehad over DVB-C, 12 oktober gaat de boel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Dus even samengevat, op chronologische volgorde, zoals momenteel op de site staat vermeld:

Helmond: 27 juli (al geweest)
Laarbeek: 14 september
Best: 21 september
Nuenen: 28 september
Valkenswaard: 5 oktober
Veldhoven: 12 oktober (staat nog niet op de site, ik heb zelf ook nog geen brief gehad, maar ik neem IDTV af, mss dat dat het is?)
Geldrop/Mierlo: 19 oktober (verwachting, staat nog niet vermeld op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:01:
Is Veldhoven al wel omgezet met het DVB-C gebeuren? En zo ja wat zijn de frequenties? Kan niks vinden op de site van OB.
Van de site:
Instellen digitale ontvangers

Voor het instellen van uw digitale ontvanger dient u de volgende codes in te voeren:

• Netwerk ID: 5600
• Frequentie: 304 MHz
• Symbol rate: 6.875
Deze gegevens kun je gebruiken in alle OnsBrabantNet gebieden en bij OnsNet Nuenen. Dit wordt overal hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Ik heb contact gehad met ONE met de vraag hoe het nu zit met IPTV aangezien ze niks laten weten.

Hun reactie was dat er eind oktober begin november een begin gemaakt gaat worden met de uitlevering van de IPTV diensten van ONE. Waarbij de klanten met het oude Sagem kastje als eerste benaderd gaan worden voor deze overstap. Nu maar hopen dat het niet weer een half jaar duurt....
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.