OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 162.447 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een maand later dus. Eerst was het september. Als het november wordt hebben we meer dan een jaar moeten wachten op fatsoenlijke beeldkwaliteit 8)7

In september vorig jaar is men gestopt met de uitrol van PlusTV. OnsBrabantNet is toen half februari met iets nieuws gekomen en ONE heeft nu nog steeds niks. Hier is nog het persbericht van zaterdag 9 januari 2009:
Glasvezelaar werkt aan oplossing digitale tv

De glasvezelaanbieders in de regio werken aan een oplossing voor de slepende problemen met digitale televisie. OnsBrabantNet, OnsNet Nuenen en OnsNet Eindhoven besloten in september de uitrol van digitale tv te staken, na maandenlange storingen in de doorgifte van de dienst Plus TV. Rond half februari verwacht de exploitant de tv-diensten weer op orde te hebben. Dat zei woordvoerder Bas van der Kolk van exploitatiemaatschappij NEM Brabant gisteren desgevraagd. Eerder liet OnsBrabantNet weten eind december weer digitale televisie te willen aanbieden. Van een hervatting van de uitrol is echter nog geen sprake. „De dienst voldoet niet aan de verwachtingen. Klanten die echter perse Plus TV willen, sluiten, we nog steeds aan. Dat zijn er maar enkelen per maand. Actief bieden we dienst niet meer aan", aldus Van der Kolk. NEM Brabant, die -de glasvezelnetwerken exploiteert, verwacht half februari nieuwe televisiediensten te kunnen aanbieden. Er komen drie varianten: analoge- en digitale tv en een vorm van IPTV (tv via internet). Van der Kolk: „In het nieuwe digitale pakket zullen iets minder televisiezenders zitten dan nu het geval is. Daarentegen is de kwaliteit wel zoals van digitale televisie verwacht mag worden. Die dienst is met nagenoeg iedere set-top-box te gebruiken. Voor IPTV is wel een speciaal apparaat nodig." Volgens de zegsman zullen bestaande glasvezelklanten die momenteel gebruikmaken van Plus TV een goed voorstel krijgen. Zij hebben tenslotte hun nek uitgestoken."
Televisie zal straks worden aangeboden door Glashart Media, dat onder andere bestaat uit het voor een deel overgenomen bedrijf Hertzinger. Na aanhoudende klachten over dat bedrijf, nam Reggefibber Hertzinger over. Reggefiber is de moeder van de glasvezelinitiatieven in de regio.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Het lijkt de politiek wel daar, misschien nog wel erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen hebben hun sites vernieuwd en hun abonnementsstructuur aangepast voor alle gebieden. Het lijkt erop dat de abonnementsstructuur voor heel OBN en ONN gelijkgetrokken is met die van Sint-Oedenrode en Schijndel. Er wordt nu met dezelfde Flex-pakketten gewerkt als in Sint-Oedenrode en Schijndel en de prijs voor internet is FLINK omhoog gegaan.

Nieuwe brochure OnsNet Nuenen
Nieuwe brochure OnsBrabantNet

Een paar belangrijke veranderingen op een rij:
100Mbit internet gaat van € 32,50 naar € 54,95
Radio/Televisie (Analoog/DVB-C) gaat van € 13,95 naar € 9,95
Telefonie gaat van € 8,50 naar naar € 7,50

Je kunt voortaan ook andere internetsnelheden kiezen:
30Mbit internet (€ 34,95)
60Mbit internet (€ 44,95)

Er komen ook 3 Flex-pakketten:
Flex 30 -----> (€ 49,95): Internet 30Mbit, Radio/Televisie (Analoog/DVB-C), Telefonie.
Flex 60 -----> (€ 64,95): Internet 60Mbit, Radio/Televisie (Analoog/DVB-C), IPTV met HD-pakket, Telefonie.
Flex 100 --> (€ 84,95): Internet 100Mbit, Radio/Televisie (Analoog/DVB-C), IPTV met HD-pakket en Plus-pakket, Telefonie met onbeperkt bellen.

Als je zelf een pakket samenstelt waar minimaal Internet, Radio/Televisie en Telefonie inzitten, krijg je een korting op je abonnementsprijs, afhankelijk van je gekozen internetsnelheid:
30Mbit -----> € 2,45 korting p/m.
60Mbit -----> € 9,35 korting p/m.
100Mbit --> €14,25 korting p/m.

Conclusie:
100Mbit Internet, Radio Televisie en Telefonie (wat de meeste mensen afnemen) wordt € 3,20 duurder. Al weet ik niet of dit ook voor bestaande klanten gaat gelden.
Mensen die alleen los 100Mbit internet willen afnemen zijn wel zwaar de sjaak. Dat gaat omhoog van €32,50 naar €54,95 !!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Dit lijkt als twee druppels water op de opzet van Edutel. Prijzen zoals je ze ook in de rest van de glasvezel markt terug ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Er staat nergens dat je moet overstappen op de site voor zover ik zie. Je kunt dus neem ik aan ook gewoon het oude pakket houden. En inderdaad als je alle diensten afneemt maakt het niet veel uit. Een kleine prijsverhoging misschien (afhankelijk van je exacte pakket) maar goed eerder is er nog nooit een prijsverhoging geweest dus dat is vrij redelijk.

Enkel internet gaat inderdaad fors in prijs omhoog als je geen andere diensten afneemt.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 07-09-2010 22:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je reeds internet hebt kunnen ze de prijs niet verhogen, je hebt immers een contract waar zij niet eenzijdig een wijziging in kunnen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Je zult waarschijnlijk alleen als je iets wilt wijzigen in je diensten het volgens de nieuwe prijzen moeten doen. Pas als je een nieuwe dienst erbij wilt die je nog niet had, ga je voor die dienst naar het nieuwe systeem, maar blijven je oude gelijk (neem ik aan).

Internet gaat fors in prijs omhoog, maar als je kiest voor internet, analoge tv en bellen valt het allemaal best mee.

OUD = 54.95
• Internet: 32.50
• RTV: 13.95
• Telefonie: 8.50

NIEUW = 58.15
• Internet: 54.95
• RTV: 9.95
• Telefonie: 7.50
• Pakketkorting: -14.25

De configurator werkt bij mij trouwens niet, zowel in Chrome als in IE.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jammer is is dat ze niet meteen een mogelijkheid hebben gemaakt om IPTV los van Analoog/DVB-C af te nemen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:57:
Als je reeds internet hebt kunnen ze de prijs niet verhogen, je hebt immers een contract waar zij niet eenzijdig een wijziging in kunnen aanbrengen.
Dat kunnen ze wel.

In de algemene voorwaarden van onsneteindhoven staat het volgende:
2.3 Aanbieder heeft het recht de diensten, deze Voorwaarden met inbegrip van de tarieven en de Overeenkomst van tijd tot tijd te wijzingen. De wijzigingen zijn geldig een maand nadat de wijzigingen kenbaar zijn gemaakt.
Ik ga ervanuit dat onsnetnuenen een vergelijkbare tekst in de voorwaarden heeft staan, maar kon de voorwaarden niet op de website vinden.

Dus een maand nadat de nieuwe tarieven op de website vermeld staan gelden die voor iedereen die een abonnement heeft. Ben je het er niet mee eens, dan moet je binnen 1 maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF, dat lijkt me wettelijk niet correct. Maar IANAL dus mogelijk heb ik het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

http://www.ed.nl/regio/ei...ders-weg-uit-tvpakket.ece

Wat een schoften als dit ook voor bestaande klanten gaat gelden. Ik heb nu 100 mbit internet, bellen onbeperkt en IPTV. Dat wordt flink duurder :(

[ Voor 46% gewijzigd door VonFoX op 08-09-2010 10:24 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
Het verhaal voor Eindhoven word opeens wel wat anders als ik dit lees!
EINDHOVEN - Abonnees van de Eindhovense glasvezelmaatschappij OnsNet Eindhoven hoeven voorlopig nog niet bang te zijn dat hun analoge zenderpakket wordt aangepast.

Bij OnsBrabantNet (OBN) en OnsNet Nuenen verdwijnen negentien analoge tv-zenders omdat die aanbieders zijn overgestapt op een andere leverancier.

OnsNet Eindhoven heeft die overstap nog niet gemaakt. Hoewel een woordvoerder van de glasvezelaar bevestigt wel in gesprek te zijn met Glashart Media - de nieuwe leverancier van OBN en OnsNet Nuenen - maar praat ook met andere partijen. Daaronder is ook het Eindhovense bedrijf Iphion van zoekmachine Ilse-oprichter Merien ten Houten. De komende maanden gaat OnsNet Eindhoven bekijken met welke partij in zee wordt gegaan. "We zijn volop in onderhandeling over de condities'', aldus de zegsman.

Tot die tijd krijgen klanten van OnsNet Eindhoven nog het televisiesignaal van Hertzinger doorgegeven. De andere glasvezelaanbieders braken juist met die partij omdat er veel klachten waren over de diensten. "Die betroffen vooral de digitale televisiedienst. Overigens zijn de problemen redelijk nu onder controle. Met analoge tv waren geen problemen.''

http://www.ed.nl/regio/ei...hrapt-tv-zenders-niet.ece
Wat zal ik blij zijn als ik ooit op een dag buiten Eindhoven mag gaan wonen :W

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gebeld voor informatie. Schijnt zolang je niks veranderd je hetzelfde blijft betalen. Mocht je iets aan je pakket veranderen dan gelden de nieuwe tarieven.

(overigs was de site nog in ontwikkeling) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:28:
Zojuist gebeld voor informatie. Schijnt zolang je niks veranderd je hetzelfde blijft betalen. Mocht je iets aan je pakket veranderen dan gelden de nieuwe tarieven.

(overigs was de site nog in ontwikkeling) ;)
Dat is goed nieuws. En anders had ik terug gezakt naar het Flex60 pakket... maak zelden gebruik van de volle 100 mbit (nooit eigenlijk, zou zelfs met 30 mbit wel toekunnen :P).

Ik merk trouwens dat ik nu 61,90 betaal. Als ik voor het flex60-pakket zou gaan dan betaal ik 64,95, maar dan heb ik dus wel het HD-pakket erbij in. Als ik die er uit zou laten dan ben ik dus voor 60 euro klaar. Want die pakketkorting krijg je (als ik het goed begrijp) altijd als je internet, RTV en telefoon hebt. De hoogte van de pakketkorting is afhankelijk van de dienst internet.

Ik zit alleen nu voor alles nog binnen het jaarcontract (5 maanden inmiddels ofzo) en ik vraag me af per wanneer dit dan omgezet kan worden. Want als ik het HD-pakket erbij zou nemen (wat mijn vrouw graag wil) dan zit ik in feite toch al aan de nieuwe methode? hm, maar eens uitzoeken.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Intheweb schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:31:
Het verhaal voor Eindhoven word opeens wel wat anders als ik dit lees!

[...]

Wat zal ik blij zijn als ik ooit op een dag buiten Eindhoven mag gaan wonen :W
"De komende maanden gaat OnsNet Eindhoven bekijken met welke partij in zee wordt gegaan. "We zijn volop in onderhandeling over de condities'', aldus de zegsman."

Komende maanden bekijken? zijn ze daar nog niet mee bezig dan?! Ik denk dat als heel Nederland aan de glasvezel zit te lurken wij nog steeds Hertzinger signaal doorkrijgen... :'(

Misschien kunnen we ze een koude douche toesturen >:) :
http://www.trosradar.nl/douche-inzenden/

[ Voor 21% gewijzigd door promo-1 op 08-09-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EINDHOVEN - Abonnees van de Eindhovense glasvezelmaatschappij OnsNet Eindhoven hoeven voorlopig nog niet bang te zijn dat hun analoge zenderpakket wordt aangepast.
Er MOETEN zenders uit als je weer dezelfde beeldkwaliteit wil zoals het vroeger ook was toen er nog geen PlusTV was! Het zit nu gewoon te vol en men heeft daarom zowel aan de analoge kant als de digitale kant de kwaliteit omlaag moeten gooien. Dat OnsNet Eindhoven dat niet snapt zeg. Ik kan daar dus niet bij he. Beeldkwaliteit gaat sowieso ALTIJD boven het zenderaanbod!!
Tot die tijd krijgen klanten van OnsNet Eindhoven nog het televisiesignaal van Hertzinger doorgegeven. De andere glasvezelaanbieders braken juist met die partij omdat er veel klachten waren over de diensten. "Die betroffen vooral de digitale televisiedienst. Overigens zijn de problemen redelijk nu onder controle. Met analoge tv waren geen problemen.''
Dit is gewoon gelogen. Met de kwaliteit van het analoge signaal zijn al problemen sinds de uitrol van PlusTV. Het beeld is nu wel iets opgepoetst dan hoe het was vlak na de uitrol van PlusTV (toen was het NOG veel doffer, fletser en blurrier!), maar nu is het nog steeds lang niet zo scherp en helder als dat het was voordat PlusTV er was! Ik vind dit echt schandalig dat ONE dit zo blijft ontkennen!
OnsNet Eindhoven heeft die overstap nog niet gemaakt. Hoewel een woordvoerder van de glasvezelaar bevestigt wel in gesprek te zijn met Glashart Media - de nieuwe leverancier van OBN en OnsNet Nuenen - maar praat ook met andere partijen. Daaronder is ook het Eindhovense bedrijf Iphion van zoekmachine Ilse-oprichter Merien ten Houten. De komende maanden gaat OnsNet Eindhoven bekijken met welke partij in zee wordt gegaan. "We zijn volop in onderhandeling over de condities'', aldus de zegsman.
Ik beb het kastje hier staan (doe mee aan de pilot van Iphion) en het is werkelijk een aanfluiting. Opstarttijd van het kastje: 30 seconden. Zaptijd: 3-4 seconden. Beeldkwaliteit voor de SD zenders is SLECHTER dan het huidige DVB-C signaal van Hertzinger. Ook trilt het beeld. Waarom is dit? Iphion geeft niet zoals Glashart Media de door Technicolor geëncodeerde streams 1:1 door aan de eindgebruiker. In plaats daarvan werken ze met eigen encoders (van veel mindere kwaliteit dan bij Technicolor) waarbij alle zenders in MPEG4/H264 geëncodeerd worden. Dit gebeurd dus veel minder mooi dan bij Technicolor en tevens geeft Iphion het ook niet in origineel bronformaat door (576i voor SD zenders of 1080i voor HD zenders). In plaats daarvan wordt alles geupscaled/gedeinterlaced door Iphion zelf naar 720p. Het kastje is ook op dit formaat gelockt. Het deinterlacen door Iphion veroorzaakt waarschijnlijk ook het trillende beeld (vergelijkbaar met een CRT TV). Tevens zijn de streams geencrypt dus een HTPC wordt weer onmogelijk gemaakt (bah!). Het belang van de contentleveranciers wordt weer voor het belang van de klant geschoven, terwijl men met een goed Conditional Access systeem die streams niet had hoeven te encrypten.

Het kastje zelf is knalwit en glossy afgewerkt (vergelijkbaar met een D-Link DIR-655 router). Er wordt een afstandsbediening zonder cijfers bijgeleverd, maar er werd nog aan een andere afstandsbediening gewerkt. De huidige afstandsbediening is niet aan je TV te koppelen (zoals dat bij de Amino afstandsbediening wel kan). Je zit dus met 2 afstandsbedieningen te kloten en ik weet niet of dit gaat veranderen met de nieuwe afstandsbediening. Iphion is in 2006 begonnen met dat kastje en nu is het 2010 en is het nog niks. De interface is ZEER, maar dan ook ZEER traag. Als je met een Amino van Glashart Media hebt gewerkt en dan met de Iphion dan weet je niet wat je mee maakt. Elke handeling duurt minimaal een halve seconde. Niks gaat direct. En dit is dan nog niet eens het ergste. Vooral die zaptijd en opstarttijd is echt niet van deze wereld. Er zit een EPG in en een zapcarrousel. Met de zapcarrousel kun je zeg maar door de zenders bladeren en bij elke zender staat dan een thumbnail (klein plaatje) van het het beeld op dat moment van die zender. Hier heb je eigenlijk weinig aan. Je wilt hier liever zenderlogos zien gezien dit veel herkenbaarder is tijdens het zappen/bladeren. Sowieso is de hele interface aan de kleine kant. Met een 32" TV waar je 3 meter vanaf kun je de letters niet ontspannen lezen. Er zitten ook een aantal radio zenders in. Dit zijn webstreams (dezelfde streams waar je ook naar kan luisteren op de sites van de radio zenders zelf). Dit klinkt soms blikkerig en bij sommige zenders krijg je elke keer reclame vooraf als je de streams opent.

Tot slot nog een foto vergelijking wat betreft de beeldkwaliteit. Iedereen is hier natuurlijk het meest in geïnteresseerd. Deze foto vergelijking heb ik een week terug gemaakt 's nachts in het pikke donker. Ik heb 2 vergelijkingen van Nederland 1 en en van RTL4 gemaakt. Het gaat hier dus om de SD zenders bij het ONE DVB-C signaal en de SD zenders van Iphion. Beide inputs staan PRECIES hetzelfde ingesteld kwa settings. De beeldscherpte staat op max.

http://www.hostfile.nl/fi...25m/1111/afbeeldingen.zip

Zoals je ziet: Het beeld van Iphion heeft minder scherpte, minder detail, minder diepte en fletsere kleuren. Waarom de kwaliteit zoveel slechter is heb ik hierboven al uitgelegd.

Kortom:
De meer open houding en de technisch betere basis en aanpak geeft mij meer vertrouwen in Glashart Media dan in Iphion. Zeker als ik zie dat Iphion al vanaf 2006 bezig is en Glashart Media pas in 2009 is begonnen met een IPTV dienst op te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat een onzin wordt er geschreven zeg in de reacties onder dat artikel van het ED. Allemaal mensen die te dom lijken om te snappen dat 50 zenders analoog anno 2010 niet meer van deze tijd is. Analoog kost namelijk dermate veel bandbreedte dat je dan geen DVB-C meer kan aanbieden op een fatsoenlijke manier, zie wat er bij PlusTV aan de hand was.

Dus ja beter dan wat analoog weg en dan daarvoor in de plaats een open DVB-C signaal wat wel van deze tijd is. En wat uiteindelijk gewoon de natuurlijke opvolger van analoog is aangezien je nu al bijna geen televisies meer kunt kopen zonder DVB-C tuner.

Even los van de domme berichten over dat ze wel over gaan stappen naar UPC dan, vergeten ze voor het gemak even dat UPC nog minder analoge zenders heeft dan de 37 die er nog altijd overblijven bij OBN / ONN :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
jammer dat internet los zoveel duurder wordt :(
maar het complete pakket wordt niet echt veel duurder, da's wel weer een voordeel.

vanaf wanneer gaan deze prijzen gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
yannickie111 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:01:
jammer dat internet los zoveel duurder wordt :(
maar het complete pakket wordt niet echt veel duurder, da's wel weer een voordeel.

vanaf wanneer gaan deze prijzen gelden?
Per direct voor nieuwe klanten, en zoals eerder gezegd kunnen bestaande klanten gewoon hun huidige pakket met bijbehorende tarieven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Ben zelf woonachtig in Geldrop-Mierlo, heb de brief ook gehad deze week. Ben op zoek naar wat meer info die jullie hier vast al weten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :)

(1) Ten eerste even over de verhoging van de internetprijs... blijft die prijs eigenlijk niet ongeveer hetzelfde omdat vastrecht nu in de prijs zit ipv los? Als ik nu in de configurator hetzelfde kies als we al hebben, scheelt het maar een paar euro, en ik meende me te herinneren dat je dat vastrecht alleen voor internet hoefde te betalen ?

(2) Digitaal en HD. We hebben hier een Samsung LE37B650. Naar wat ik begrijp kunnen we hiermee digitaal kijken zonder extra kastje (hoera!), maar voor HD is er wel een extra kastje nodig (argh!) ?

(3) Voor digitaal+HD heb je alleen de HD ontvanger nodig, of beide ?

(4) De zenders die verdwijnen. Wij kijken hier eigenlijk vrijwel exclusief National Geographic, Discovery, Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel & Living, en Comedy Cental (zoals vrijwel iedereen die ik gevraagd heb eigenlijk, maar soort zoekt soort natuurlijk). Hoe ik het begrijp zouden we om deze zenders te behouden verplicht IDTV en Plus Pakket erbij moeten nemen (16,90 extra! buiten die paar euro dat het sowieso duurder wordt). Kan dit zomaar? Is er ergens al een protest actie hiertegen? Kassa? Radar?

(5) Stel dat we dus IDTV en Plus erbij nemen om deze zenders te behouden, en onze TV kan dus digitaal aan zonder extra kastje, hebben we dan alsnog een extra kastje nodig omdat bv Discovery Science in het plus pakket zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
BoomSmurf schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:15:
Ben zelf woonachtig in Geldrop-Mierlo, heb de brief ook gehad deze week. Ben op zoek naar wat meer info die jullie hier vast al weten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :)

(1) Ten eerste even over de verhoging van de internetprijs... blijft die prijs eigenlijk niet ongeveer hetzelfde omdat vastrecht nu in de prijs zit ipv los? Als ik nu in de configurator hetzelfde kies als we al hebben, scheelt het maar een paar euro, en ik meende me te herinneren dat je dat vastrecht alleen voor internet hoefde te betalen ?
Nee internet los wordt wel degelijk duurder, eerst was het 20 euro vastrecht + 12,50 = 32,50 p/m voor alleen internet. Nu wordt 100/100 internet 54,95 p/m. Dat je met een totaalpakket ongeveer hetzelfde blijft betalen klopt echter ook, dit komt door de pakketkorting die je krijgt wanneer je een totaalpakket afneemt. De hoogte van de korting is afhankelijk van de gekozen internetsnelheid en is bij 100/100 bijvoorbeeld 14,95. Het verschil tussen oud en nieuw wordt nog kleiner omdat ook sommige diensten goedkoper zijn geworden, bijvoorbeeld het basispakket televise is van 13,95 naar 9,95 gegaan. Dus met een totaalpakket maakt het onder de streep niet gek veel uit inderdaad :)
(2) Digitaal en HD. We hebben hier een Samsung LE37B650. Naar wat ik begrijp kunnen we hiermee digitaal kijken zonder extra kastje (hoera!), maar voor HD is er wel een extra kastje nodig (argh!) ?
Die televisie heeft inderdaad een DVB-C tuner waarmee je het DVB-C pakket zonder extra kastje kan ontvangen wanneer je de basisdienst Radio en Televisie hebt. Echter HD biedt men alleen aan via IDTV en daarvoor heb je inderdaad een extra kastje + abonnement nodig.
(3) Voor digitaal+HD heb je alleen de HD ontvanger nodig, of beide ?
Als je IDTV aanvraagt heb je inderdaad de beschikbare zenders in HD en de rest gewoon in digitale kwaliteit. Met IDTV heb je dus het meest uitgebreide HD en digitale pakket, als je dat hebt heb je dus verder ook geen extra ontvanger meer nodig voor de digitale DVB-C zenders aangezien die ook allemaal via IDTV te ontvangen zijn.
(4) De zenders die verdwijnen. Wij kijken hier eigenlijk vrijwel exclusief National Geographic, Discovery, Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel & Living, en Comedy Cental (zoals vrijwel iedereen die ik gevraagd heb eigenlijk, maar soort zoekt soort natuurlijk). Hoe ik het begrijp zouden we om deze zenders te behouden verplicht IDTV en Plus Pakket erbij moeten nemen (16,90 extra! buiten die paar euro dat het sowieso duurder wordt). Kan dit zomaar? Is er ergens al een protest actie hiertegen? Kassa? Radar?
Ja uiteraard kan dit, glasvezelproviders zijn vrij om hun eigen aanbod te bepalen. De consument kan vervoglens bepalen wat hij wenst af te nemen, dat is de vrije markt van vraag en aanbod in Nederland.
(5) Stel dat we dus IDTV en Plus erbij nemen om deze zenders te behouden, en onze TV kan dus digitaal aan zonder extra kastje, hebben we dan alsnog een extra kastje nodig omdat bv Discovery Science in het plus pakket zit?
Ja Discovery Science kun je dan enkel ontvangen via IDTV en dus kun je die inderdaad ook alleen kijken achter een IDTV ontvanger (los kastje). Via DVB-C met een ingebouwde ontvanger kun je altijd enkel de digitale basiszenders kijken ongeacht welke pakketten je bij IDTV hebt. DVB-C is namelijk een compleet losstaand systeem waarop enkel de basiszenders analoog en via DVB-C worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Bedankt voor de info! Kun je nog ergens zien wat de oude prijzen / specs van alles waren ter vergelijking? Op de site staan nu alleen de nieuwe prijzen natuurlijk :)

Maar gadverdamme zeg, moet dus +- E 20 extra gaan betalen, en heb ik ook nog nog rotkastje nodig... Ben hier echt niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
BoomSmurf schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:06:
Bedankt voor de info! Kun je nog ergens zien wat de oude prijzen / specs van alles waren ter vergelijking? Op de site staan nu alleen de nieuwe prijzen natuurlijk :)
Ja, zie daarvoor de startpost van dit topic: ik222 in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Nu alleen de oude analoge zenderlijst nog... kan vooralsnog alleen de oude digitale lijst vinden :(

Ofwel: WELKE zenders nu precies verdwijnen en welke ervoor terugkomen ...

[ Voor 28% gewijzigd door BoomSmurf op 12-09-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Heeft er iemand misschien goede vergelijkingsfoto's tussen analoog en DVB op hoge resolutie? Mijn vader weigert de 50 euro voor een DVB kastje neer te leggen omdat "de analoge kwaliteit al hartstikke goed is" 8)7

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Zo, ik ben vervelend vandaag :)

Nog een vraag: ik zie dat BBC World in het standaard pakket analoog+digitaal zit, maar bij IDTV zit deze in het Plus pakket.

Stel nou dat je bij IDTV niet het plus pakket zou bestellen, dan heb je geen toegang tot deze zender via je IDTV kastje? Dus om deze alsnog digitaal te krijgen heb je dan nog steeds een DVB-C tuner nodig (in TV of los) ?

Beetje vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik moet zeggen dat ik het toch erg jammer vindt er veel zenders uit het analoge pakket gaan aangezien we hier op 3 tv nog alleen analoog gebruiken en de kwaliteit is zeker goed genoeg voor ons. En ook dat je eigenlijk 17 euro extra zou moeten betalen als je de discovery zenders etc wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
BoomSmurf schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:27:
Zo, ik ben vervelend vandaag :)

Nog een vraag: ik zie dat BBC World in het standaard pakket analoog+digitaal zit, maar bij IDTV zit deze in het Plus pakket.

Stel nou dat je bij IDTV niet het plus pakket zou bestellen, dan heb je geen toegang tot deze zender via je IDTV kastje? Dus om deze alsnog digitaal te krijgen heb je dan nog steeds een DVB-C tuner nodig (in TV of los) ?
Dat klopt inderdaad, IDTV staat helemaal los van het DVB-C aanbod dus om die zender via IDTV te kijken heb je inderdaad het plus pakket nodig ook al is hij analoog en via DVB-C wel te ontvangen. Ziet er een beetje vreemd uit inderdaad maar het is natuurlijk gewoon een kwestie van keuzes. Ik bedoel zouden ze die zender in het IDTV basispakket zetten dan zou er wat anders naar het pluspakket gaan en omgekeerd.

En de zenderpakketten van IDTV komen weer rechstreeks van Glashart Media en worden bijvoorbeeld ook gebruikt voor providers waar ze helemaal geen analoog en DVB-C hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

En blijkbaar kunnen die keuzes dus niet op veel steun van de klanten rekenen. Zie het discovery verhaal, er zijn nogal wat mensen over de zeik daarover.

En of het zo van Glashart komt, dat is leuke informatie om te weten, maar doet er uiteindelijk natuurlijk niet toe. Ik ben klant van OBN, niet van Glashart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou ja persoonlijk juich ik de keuze om minder analoge zenders te gaan doorgeven wel toe. Om het simpele feit dat 50+ analoge zenders niet meer van deze tijd is anno 2010. En met de ruimte die nu vrij komt kunnen ze diezelfde basiszenders nu wel ook in goede kwaliteit via DVB-C aanbieden.

Wat betreft welke zenders dan verdwijen kun je dat nooit goed doen, de ene klant wil dit en de andere klant wil dat. Persoonlijk begrijp ik wel de keuze om op in totaal 37 zenders niet 4 Discovery kanalen door te gaan geven, puur om het pakket in balans te krijgen voor diverse doelgroepen. En ja ook ik ben iemand die regelmatig naar de divere Discovery kanalen kijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 12-09-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Is het eigenlijk al iemand opgevallen dat je vanaf nu per se internet in je pakket moet hebben? Je moet minimaal internet afnemen, het is niet meer mogelijk om alleen bellen en/of tv af te nemen. Voor de bestaande klanten wijzigt dit niet, die mogen het houden zoals ze het al hadden.

Ter info: ik heb de OP uitgebreid met de huidige prijzen.

[ Voor 11% gewijzigd door JaWSnl op 12-09-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

@ik222

Ik wil ook zeker niet stellen dat het een slechte zaak is om over te gaan op digitaal, dat is alleen maar goed natuurlijk, zeker als het aan standaarden voldoet waar vrijwel alle nieuwe TVs die nu in productie zijn zo al mee om kunnen gaan.

Maar dan had ik een stuk liever gezien dat er meer analoge zenders weggevallen waren en het nieuwe aanbod digitaal hetzelfde was gebleven als het oude analoog. Geeft mensen ook wat incentive om over te stappen, zonder dat het veel extra geld kost.

Wat ik echter zeker niet vind kunnen is dat ik nu rond de 80 euro moet gaan betalen (meer dan 20 euro meer) om alle 6 zenders die ik daadwerkelijk kijk te kunnen blijven ontvangen. En wat komt er voor in de plaats? Een hoop zut waar niemand op zit te wachten. Het lijkt mij persoonlijk waarschijnlijk dat (zoals door iemand anders geopperd) dat ze voor de goedkoopste zenders zijn gegaan ipv kwaliteit.

Dus, 20 euro extra. En dan moet ik ook nog een extra stroomslurpend lelijk kastje aansluiten, UTP trekken, etc. En ik ben echt niet de enige die er fors op achteruit gaat. Zie de mensen die alleen internet afnemen, of die juist helemaal geen internet afnemen.

En nu kan die helpdesk wel roepen dat de prijs hetzelfde blijft zolang je je pakket niet wijzigt, maar daar heb ik dus geen keuze in omdat ze mijn zenders niet meer doorgeven zonder dat ik het pakket wijzig.

Verder is het ook nog mogelijk dat ik die IPTV decoder ook nog eens mag gaan betalen, het lijkt mij of die eerste alleen gratis is voor nieuwe klanten - maar ik hoor graag het tegendeel als ik dat verkeerd begrepen heb.

Vooruitgang, prima. Met de tijd meegaan, prima. Maar niet op deze manier. 30% hogere prijs en een hele hoop extra ongemak OF 50% minder zenders :)

Bovendien moet je niet onderschatten hoe populair de Discovery kanalen zijn ... En als ze nou in het basis IPTV pakket zaten viel er misschien nog over te pragen (alhoewel dat ook alweer meer dan 10 euro scheelt), maar nee, twee ervan zitten in het plus pakket.

Tijd voor een relletje.

@JaWSnl

Ja dat was me idd opgevallen. Ook is 100mbit + telefoon duurder dan 100mbit + telefoon + TV :) Zo zijn er nog een paar van die rariteiten.

Jammer dat je de oude prijzen weggehaald hebt, was net bezig een punt voor punt dynamische prijsvergelijking in elkaar te draaien. Maar we hebben de OP van deel 1 nog, hopelijk klopt die met de oude prijzen tot een paar maanden geleden :)

[ Voor 5% gewijzigd door BoomSmurf op 13-09-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
BoomSmurf schreef op maandag 13 september 2010 @ 01:27:
@ik222

Ik wil ook zeker niet stellen dat het een slechte zaak is om over te gaan op digitaal, dat is alleen maar goed natuurlijk, zeker als het aan standaarden voldoet waar vrijwel alle nieuwe TVs die nu in productie zijn zo al mee om kunnen gaan.

Maar dan had ik een stuk liever gezien dat er meer analoge zenders weggevallen waren en het nieuwe aanbod digitaal hetzelfde was gebleven als het oude analoog. Geeft mensen ook wat incentive om over te stappen, zonder dat het veel extra geld kost.

Wat ik echter zeker niet vind kunnen is dat ik nu rond de 80 euro moet gaan betalen (meer dan 20 euro meer) om alle 6 zenders die ik daadwerkelijk kijk te kunnen blijven ontvangen. En wat komt er voor in de plaats? Een hoop zut waar niemand op zit te wachten. Het lijkt mij persoonlijk waarschijnlijk dat (zoals door iemand anders geopperd) dat ze voor de goedkoopste zenders zijn gegaan ipv kwaliteit.
Denk dat het zoals ik hierboven al uitleg wel meevalt. Probleem is dat jij er nogal tegenaan kijkt vanuit jou eigen standpunt. Nogmaals waarschijnlijk heeft een groot deel van de klanten ook juist helemaal geen behoefte aan Discovery zenders maar kijken die wel graag naar wat jij "zut" noemt. Dus nogmaals dat zijn keuzes om voor ieder wat erin te laten.

Wat betreft meer analoge zenders schrappen was dat natuurlijk ook een mogelijkheid geweest maar goed bijvoorbeeld oudere mensen zouden daarmee dan weer niet blij geweest zijn. Zij zien een extra kastje namelijk als ingewikkeld en blijven vaak graag gewoon analoog kijken.
Dus, 20 euro extra. En dan moet ik ook nog een extra stroomslurpend lelijk kastje aansluiten, UTP trekken, etc. En ik ben echt niet de enige die er fors op achteruit gaat. Zie de mensen die alleen internet afnemen, of die juist helemaal geen internet afnemen.

En nu kan die helpdesk wel roepen dat de prijs hetzelfde blijft zolang je je pakket niet wijzigt, maar daar heb ik dus geen keuze in omdat ze mijn zenders niet meer doorgeven zonder dat ik het pakket wijzig.

Verder is het ook nog mogelijk dat ik die IPTV decoder ook nog eens mag gaan betalen, het lijkt mij of die eerste alleen gratis is voor nieuwe klanten - maar ik hoor graag het tegendeel als ik dat verkeerd begrepen heb.
Nee die 1e IDTV settopbox is voor iedereen gratis, ook als je al andere diensten hebt nu. En volgens mij kun je nog prima IDTV aanvragen en daarnaast de rest van je pakketten omgewijzigd laten, zie het formulier op de website waarmee je dat kan doen ;)
Vooruitgang, prima. Met de tijd meegaan, prima. Maar niet op deze manier. 30% hogere prijs en een hele hoop extra ongemak OF 50% minder zenders :)

Bovendien moet je niet onderschatten hoe populair de Discovery kanalen zijn ... En als ze nou in het basis IPTV pakket zaten viel er misschien nog over te pragen (alhoewel dat ook alweer meer dan 10 euro scheelt), maar nee, twee ervan zitten in het plus pakket.

Tijd voor een relletje.
Dat is weer jou "ik" standpunt waarbij je moet bedenken dat het lang niet voor iedereen geldt. En een provider heeft met alle klanten te maken, niet alleen met klant x die zender x wil en verongelijkt is als hij die niet krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 13-09-2010 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
BoomSmurf schreef op maandag 13 september 2010 @ 01:27:
Jammer dat je de oude prijzen weggehaald hebt, was net bezig een punt voor punt dynamische prijsvergelijking in elkaar te draaien. Maar we hebben de OP van deel 1 nog, hopelijk klopt die met de oude prijzen tot een paar maanden geleden :)
Ik heb alleen die van OBN aangepast, ik zal ze hier nog eens posten voor zover ze veranderd zijn:

Internet 100/100 €32,50
Telefoon €8.50
Onbeperkt bellen €4,00
RTV analoog €13,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Opzich goed dat Edutel werkt aan nieuwe innoverende dingen. Wat ik ook goed vind is dat men de klant nu drie pakketten aanbied tegen verschillende tarieven.

Waar ik op afknap zijn de rigoreuze acties m.b.t omrastering/zenderwisselingen. Zenders verdwijnen omdat de kwaliteit moet verbeteren. Lastige daarvan is dat je dat niet kunt uitleggen aan je klanten.
Mijn schoonouders hebben om die redenen een streep gezet onder de dienst TV van OBN en zijn overgestapt naar UPC.
Opzeggen kon enkel bij het informatiecentrum. Tactisch natuurlijk, want zo verhoog je voor veel mensen de drempel om op te zeggen.

Waar ik zelf de grootste moeite mee heb is dat er politieke spelletjes gespeeld worden waar de klant dupe van is. Overnames door Reggefiber (wat op zijn beurt weer deels is overgenomen door KPN) hebben reeds veel veranderingen teweeggebracht in de feitelijke organisaties achter Ons(Brabant)Net.
OnsNet in Nuenen is in ieder geval niet geworden wat het zou moeten worden.

De klant gaat uiteindelijk meer betalen.
Voorheen kon je kiezen om enkel radio/TV, internet of telefonie af te nemen. Bij de internetddienst betaalde je standaard € 20,- vastrecht plus abonnementsgeld.
Nu is het aanbod dusdanig gewijzigd dat je ALTIJD internet afneemt. Oké..ze hebben drie gradaties waaruit je kunt kiezen maar het gaat om het principe. Het is pure geldklopperij, je betaalt zo altijd minimaal € 34,95 per maand.

In Nuenen worden de acties gevolgd door de lokale politiek. Hoe dan ook is het tijd voor stevige concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar dat is het hufterige. Als ik nu nog mijn kabel-abbo eruit wil gooien, krijg ik de nieuwe pakketprijzen.. En ben dus een stuk duurder uit.

En nee, ik wil juist mijn analoge zenders behouden. Alle tv's in mijn huis zijn beeldbuizen zonder enige digitale ontvanger. En nee, die wil ik ook niet vervangen. Voordeel is wel dat tv kijken me weinig boeit. Keek eigenlijk alleen naar engelse zenders (die ik nu voornamelijk ga kwijtraken).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Pingelmonster schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:53:
Opzich goed dat Edutel werkt aan nieuwe innoverende dingen. Wat ik ook goed vind is dat men de klant nu drie pakketten aanbied tegen verschillende tarieven.

Waar ik op afknap zijn de rigoreuze acties m.b.t omrastering/zenderwisselingen. Zenders verdwijnen omdat de kwaliteit moet verbeteren. Lastige daarvan is dat je dat niet kunt uitleggen aan je klanten.
Mijn schoonouders hebben om die redenen een streep gezet onder de dienst TV van OBN en zijn overgestapt naar UPC.
Ik vraag me dan altijd af waarom aangezien analoge televisie bij UPC een stuk duurder is (ongeveer 16 euro p/m) en je ook nog minder zenders hebt dan wat je nu nog steeds over hebt bij OnsNet.
Opzeggen kon enkel bij het informatiecentrum. Tactisch natuurlijk, want zo verhoog je voor veel mensen de drempel om op te zeggen.

Waar ik zelf de grootste moeite mee heb is dat er politieke spelletjes gespeeld worden waar de klant dupe van is. Overnames door Reggefiber (wat op zijn beurt weer deels is overgenomen door KPN) hebben reeds veel veranderingen teweeggebracht in de feitelijke organisaties achter Ons(Brabant)Net.
OnsNet in Nuenen is in ieder geval niet geworden wat het zou moeten worden.

De klant gaat uiteindelijk meer betalen.
Voorheen kon je kiezen om enkel radio/TV, internet of telefonie af te nemen. Bij de internetddienst betaalde je standaard € 20,- vastrecht plus abonnementsgeld.
Nu is het aanbod dusdanig gewijzigd dat je ALTIJD internet afneemt. Oké..ze hebben drie gradaties waaruit je kunt kiezen maar het gaat om het principe. Het is pure geldklopperij, je betaalt zo altijd minimaal € 34,95 per maand.

In Nuenen worden de acties gevolgd door de lokale politiek. Hoe dan ook is het tijd voor stevige concurrentie.
Concurrentie lijkt er ook te komen, had tenminste ergens gelezen dat bijvoorbeeld tweak ergens rond november ook diensten gaat aanbieden hier via het ftth netwerk. Echter hun prijzen zijn nog een stuk hoger volgens mij dus een overstap is voorlopig totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:09:
Maar dat is het hufterige. Als ik nu nog mijn kabel-abbo eruit wil gooien, krijg ik de nieuwe pakketprijzen.. En ben dus een stuk duurder uit.
Zoals ik al aangaf, mijn schoonouders gooien de TV-dienst van OnsBrabantNet eruit. Ik mag toch aannemen dat dit verder niet van invloed is op de Internet en Telefonie-diensten?! Daar is me overigens bij het opzeggen bij het informatiecentrum niets van gezegd dus wat mij betreft veranderd er niets aan de tarieven!

@ik222 omdat er al een poosje onvrede bestaat over de kwaliteit van de dienstverlening is ook dat een punt geworden voor de opzegging.

[ Voor 10% gewijzigd door Pingelmonster op 13-09-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Pingelmonster schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:20:
[...]

Zoals ik al aangaf, mijn schoonouders gooien de TV-dienst van OnsBrabantNet eruit. Ik mag toch aannemen dat dit verder niet van invloed is op de Internet en Telefonie-diensten?! Daar is me overigens bij het opzeggen bij het informatiecentrum niets van gezegd dus wat mij betreft veranderd er niets aan de tarieven!
Dat kan ook gewoon, en zo kun je ook nog gewoon diensten toevoegen zonder dat de andere diensten van tarief wijzigen. Zie het formulier op http://www.onsbrabantnet....OBN_Diensten_Wijzigen.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:58:
[...]

Dat kan ook gewoon, en zo kun je ook nog gewoon diensten toevoegen zonder dat de andere diensten van tarief wijzigen. Zie het formulier op http://www.onsbrabantnet....OBN_Diensten_Wijzigen.pdf
Er is mij door OBN verteld dat als je een dienst erbij neemt je overgezet wordt naar de nieuwe prijzen!
Geachte heer, ************,

Graag reageren wij hierbij op uw bericht.

Indien u ook radio en televisie bij ons gaat afnemen gelden de nieuwe prijzen. Omdat we echter pakketprijzen hanteren, waarbij u meer krijgt naar u meer diensten afneemt, is het in de praktijk zo dat u rond dezelfde tarieven zult uitkomen en vaak zelfs lager, ook afhankelijk van de internetsnelheid die u kiest. Het lijkt wellicht in eerste instantie ongunstig voor u om zoiets te doen, maar we raden u zeker aan eens te vergelijken of dit werkelijk zo is, omdat u daarin wel eens blij verrast zou kunnen zijn. Overstappen is natuurlijk altijd mogelijk. Kijkt u hiervoor gerust op www.onsbrabantnet.nl , door uw postcode in te vullen kunt u vrijblijvend pakketten naar believen samenstellen en wijzigen en ziet u meteen het maandtarief dat u gaat betalen, voordat u zich daadwerkelijk voor iets heeft aangemeld.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OnsBrabantNet
E-mail: info@onsbrabantnet.nl
Website: www.onsbrabantnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik lees in dat bericht nergens dat je dan ook voor de bestaande diensten de nieuwe tarieven gaat betalen. Enkel dat je de nieuwe tarieven betaald voor de nieuwe dienst, in jou geval radio en telvisie :)

[ Voor 81% gewijzigd door ik222 op 13-09-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze nog gebeld en toen werd me verteld dat ik naar een Flex pakket zou verhuizen.
Indien u ook radio en televisie bij ons gaat afnemen gelden de nieuwe prijzen. Omdat we echter pakketprijzen hanteren, waarbij u meer krijgt naar u meer diensten afneemt, is het in de praktijk zo dat u rond dezelfde tarieven zult uitkomen en vaak zelfs lager, ook afhankelijk van de internetsnelheid die u kiest.
Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik geef ONE nog tot november om met een nieuw aanbod voor t.v. te komen anders ben ik weg. Voel me nu wel lang genoeg aan het lijntje gehouden.

Interesante optie voor mij:

UPC Alles-in-één Voordeelpakket voor 67 euro.

Internet 25mb, onbeperkt bellen, tv analoog + digitaal + HD Pakket met HD hard-disk recorder

Ik denk niet dat ONE dit aanbod gaat overtreffen. Leuk IPTV maar ik wil graag langer dan 10 dagen programma's in HD terug kunnen kijken!

Verder ga ik er alles aan doen om het geld van die Decoder terug te krijgen. Ik heb dat ding aangeschaft omdat op de site van ONE werd beloofd (staat er nu nog steeds op!) dat zenders die in HD beschikbaar komen zo snel mogelijk worden doorgegeven. Alle Nederlandse zenders zenden inmiddels uit op HD en ONE geeft er maar 1 door. Dat noem ik gewoon misleiding en het leveren van een wanprestatie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:01
De prijs is trouwens €59 volgens mij.

[ Voor 34% gewijzigd door Simple mind op 13-09-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
http://www.onsbrabantnet.nl/content/storingen

Daar staat dus al dat vanacht vanaf 00.00 uur mogelijk diensten uit kunnen vallen, dan weten de mensen die daar niet dagelijks kijken het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb vorige week een brief van OBN in de bus gehad over de wijziging in TV diensten (Geldrop-Mierlo).
Het feit dat ze radicaal snoeien is idd belachelijk; de Discovery kanalen zijn het meest bekeken hier in huize.

Het kwaliteit verhaal gaat bij mij ook niet op: de IPTV dienst is geweldige kwaliteit, waarom moet er een tussenproduct komen tussen analoog en IPTV?

Afgezien daarvan zie ik nergens dat ik meer/minder moet gaan betalen? Heb ik niet goed gekeken, of komt zulk een mededeling pas veel later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Minder betalen voor radio en televisie ga je alleen maar als je helemaal overstapt op de nieuwe tarieven volgens mij. Als je niets doet veranderd er helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:19:
Het kwaliteit verhaal gaat bij mij ook niet op: de IPTV dienst is geweldige kwaliteit, waarom moet er een tussenproduct komen tussen analoog en IPTV?
Omdat alle nieuwe TV's een ingebouwde DVB-C decoder hebben en oude TV's met analoog steeds minder worden. Verder moeten er gewoon zenders uit aan beide kanten (analoog + digitaal) om beide signalen in de hoogst mogelijke kwaliteit door te geven. De analoge beeldkwaliteit (en later ook de digitale beeldkwaliteit) is de afgelopen jaren gewoon echt veel te laag geweest doordat men het PlusTV signaal erbij heeft gepropt.

Wel ben ik het met je eens dat het jammer is ze kwaliteitzenders als de Discovery's en BBC 1+2 geruild hebben met sjonniezenders als Car Channel, SchlagerTV en TV Oranje. Dit is puur een financiële afweging geweest denk ik. Zoals ook al in het bericht van het ED stond: 'aanpassing van het aanbod is onder meer het gevolg van kosten- en kwaliteitsoverwegingen'.

De prijs van Analoog/DVB-C gaat ook omlaag, dus in principe is het wel fair wat ze doen. De drempel wordt dan ook wat lager om aanvullend nog IPTV te nemen. Al was het natuurlijk beter geweest als ze van IPTV en Analoog/DVB-C gewoon gescheiden diensten hadden gemaakt ipv aanvullend (en dan met korting als je ze beide afneemt ivm dubbele zenderrechten).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Ik heb hier ook even gelezen omdat mijn schoonouders in Nuenen ook de brief kregen waarbij vermeld wordt dat er een nieuw zenderpakket komt omdat klanten niet tevreden zouden zijn. Nou, van dit nieuwe zenderpakket wordt ik pas ontevreden! Een hoop zenders die ik vaak kijk worden zomaar verwijderd. Voor mijn gevoel gaat bijna de helft van de zenders zo maar weg.

Sowieso de extra Discoveries, Wild, Pebbles (voor de kinderen). Nu lees ik hier een verhaal dat het grootste probleem is dat IPTV niet goed werkt (als ik het tenminste goed begrijp). Zijn dat die extra diensten als buienradar en PSV-TV? Kunnen die mensen die daar klachten over hebben niet gewoon op internet hun regen bekijken? Dat zijn toch gadgets die maar door weinigen gebruikt worden? Jammer dat dit niet eerst wordt afgestemd en gewoon als feit wordt neergezet. Eerst halen ze je binnen en vervolgens dien je maar te volgen voor hun gewin...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:06:
Nu lees ik hier een verhaal dat het grootste probleem is dat IPTV niet goed werkt (als ik het tenminste goed begrijp). Zijn dat die extra diensten als buienradar en PSV-TV? Kunnen die mensen die daar klachten over hebben niet gewoon op internet hun regen bekijken? Dat zijn toch gadgets die maar door weinigen gebruikt worden? Jammer dat dit niet eerst wordt afgestemd en gewoon als feit wordt neergezet. Eerst halen ze je binnen en vervolgens dien je maar te volgen voor hun gewin...
IPTV staat compleet los van analoge zenders dus dat heb je helemaal verkeerd gelezen, IPTV werkt ook gewoon uitstekend. Maar IPTV werkt sowieso via een UTP kabel. Nee je bedoelt denk ik DVB-C, dat is een digitaal signaal wat (bij je thuis) ook over de coax kabel gaat net als analoge televisie. Dat vrije DVB-C signaal wordt met het nieuwe pakket zonder meerkosten meegestuurd. En inderdaad om dat in een fatsoenlijke kwaliteit aan te bieden moet er in het aantal analoge zenders gesnoeid worden wat men dan ook doet.

Maar even voor de duidelijkheid je kunt straks op 3 manier televisie kijken:
- Analoog: 39 basiszenders met elke analoge televisie / tuner te ontvangen --> Coax
- DVB-C: Diezelfde 39 basiszenders in digitale (SD) kwaliteit, te ontvangen met nagenoeg elke DVB-C tuner --> Coax

- IDTV(=IPTV): Veel zenders, HD televisie, optionele pakketten en interactieve diensten zoals Uitzendinggemist
--> UTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31

Ino Dekker

Mr. Guide

Misschien handig om een idee te krijgen: 1 analoog kanaal neemt toch ruim 40Mbit in beslag, waar je toch al gauw 5-8 DVB-C SD zenders van fatsoenlijke kwaliteit in kwijt kan. Mijns inziens een verstandig beslissing om het zo te doen.
Helaas, ik woon in Eindhoven, dus nog geen IPTV en ik ben ook blij dat ik nog bij UPC zit.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je DVB-C als opvolger van analoog ziet dan zit er nog wel wat in en TVs hebben DVB-C/DVB-T tuners en helaas nog geen DVB-IPTV (ook al hebben sommige een Ethernet connectors).

Analoog kan trouwens in principe ook een heel fatsoenlijke kwaliteit opleveren en wat ik niet wil snappen is dat upc een 104 kanalen digitaal levert en 30 analoog, waarom lukt het OBN dan niet om er ~50 analoog en 50 digitaal te leveren?

Wat mij lijkt is dat er gewoon een standaard pakket van Glashart is gekozen (op basis van $$$ idd) en niet naar klantenwensen.

Ook vraag ik me af hoe het in de toekomst moet; op een gegeven moment zal er toch iets van CI of CI+ geeisd worden door de broadcasters, dus dat worden dan CAM modules voor iedereen?
En HD via DVB-C, dat kost immers ook meer ruimte.

Ik zal morgen de klantenservice eens bellen om een klacht in te dienen; zal wel niks helpen maar ja.

Edit:
Net zitten puzzelen met de calculator. Snap niet hoe de totaalprijs slechts 5 euro scheelt terwijl het Internet abo wat je kiest 10 euro scheelt? Afijn, het blijkt dat ik toch zo'n 5 euro voordeliger uit bent met de huidige prijzen, tenzij ik voor 30Mbps kies... dan is het nieuwe pakket zo'n 2 euro goedkoper, maar dat vind ik toch niet de moeite.
Wat me WEL opviel is dat TV Basis flink goedkoper is; gezien de 39 ipv 50+ zenders mag dat wel, maar blijkbaar alleen voordeel als je een nieuw 'pakket' kiest...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:54:
Tja, als je DVB-C als opvolger van analoog ziet dan zit er nog wel wat in en TVs hebben DVB-C/DVB-T tuners en helaas nog geen DVB-IPTV (ook al hebben sommige een Ethernet connectors).

Analoog kan trouwens in principe ook een heel fatsoenlijke kwaliteit opleveren en wat ik niet wil snappen is dat upc een 104 kanalen digitaal levert en 30 analoog, waarom lukt het OBN dan niet om er ~50 analoog en 50 digitaal te leveren?
Bedenk wel dat in de ruimte van 1 analoog kanaal 5 tot 10 digitale SD kanalen passen (afhankelijk van de modulatietechniek en bitrate). Aangezien UPC dan 20 analoge kanalen minder levert kunnen ze in ruil daarvoor tussen de 100 en 200 kanalen extra doorgeven. 50 analoog en 50 digitaal kost dus veel meer ruimte dan hetgeen UPC levert. Overigens nog wel een opmerking daarbij is dat UPC ook nog internet en telefonie moet leveren over die kabel, daar tegenover staat dan weer dat coax bij UPC het hoofdproduct is en zij dus meer kunnen investeren in bijvoorbeeld modulatietechniek.

Maar met bovenstaande in gedachten is 50 analoge zenders dus echt niet van deze tijd anno 2010.
Wat mij lijkt is dat er gewoon een standaard pakket van Glashart is gekozen (op basis van $$$ idd) en niet naar klantenwensen.

Ook vraag ik me af hoe het in de toekomst moet; op een gegeven moment zal er toch iets van CI of CI+ geeisd worden door de broadcasters, dus dat worden dan CAM modules voor iedereen?
En HD via DVB-C, dat kost immers ook meer ruimte.
HD via DVB-C zal niet komen aangezien men daarvoor IPTV heeft en mocht dat over jaren alsnog een keer komen omdat SD niet meer bestaat dan is tegen die tijd analoog wel volledig afgeschaft waardoor er weer een hoop ruimte vrij komt.

@Ino Dekker: Een analoog kanaal neemt geen 40Mbit in maar in de frequentieruimte van een analoog kanaal past via DVB-C ongeveer 40Mbit aan digitale kanalen. Dat is wel een verschil aangezien je bij een analoog signaal geen Mbit's hebt maar frequenties. En DVB-C is dan een techniek om digitaal signaal wat te meten is in Mbit's over die frequenties te sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 14-09-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ik222: snap het argument van de modulatietechnieken, maar ken het spectrum bij upc. OBN moet nog ruimte hebben als ze zouden willen.

Het is gewoon zonde dat we zenders verliezen in ruil voor een DUPLICAAT in zogenaamde 'digitale kwaliteit'. Als ze nou die extra kanalen aan zouden bieden (gratis) maar dan alleen digitaal dan zou ik er nog begrip voor hebben.

Dat HD over DVB-C er niet komt weet ik niet; het argument dat vrijwel iedere TV ten dage DVB-C is geldt natuurlijk nog veel meer voor HD: al ruim 5 jaar zijn TVs HD-ready... we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:33:
@ik222: snap het argument van de modulatietechnieken, maar ken het spectrum bij upc. OBN moet nog ruimte hebben als ze zouden willen.
Ik denk dat het ook komt door de limitatie van de gebruikte Hertzinger apparatuur waarin destijds in geïnvesteerd is. Ze kunnen dan 2 dingen doen: zwaardere apparatuur kopen van het niveau UPC/Ziggo, waardoor ze meer zenders kwijt kunnen, zonder concessies te hoeven doen aan de signaalkwaliteit. Of gewoon leven met de huidige apparatuur en een zenderpakket maken wat precies past zonder dat de signaalkwaliteit geknepen moet worden. Aangezien IPTV de toekomst heeft kan ik wel begrijpen dat er niet meer geïnvesteerd wordt in zwaardere apparatuur voor Analoog/DVB-C. Dat hadden ze 2 jaar terug al moeten doen toen PlusTV erbij kwam. Nu is het te laat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 00:13 ]

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Erg jammer van die prijsverhogingen van Onsbrabantnet. Televisie kijk ik al nooit i.v.m. alle crap op de buis, dat beetje dat ik telefoneer doe ik met een 3 euro/mnd sim only abonnement mobiel, het enige wat ik nodig heb dus is een snel internet abonnement.

Voor UPC betaal ik nu 54 euro per maand voor 25Mbit internet + telefonie + tv waarvan ik de laatste 2 dus niet gebruik. Mijn plan was dus om aan het einde van m'n UPC contract over te stappen naar 100mbit onsbrabantnet voor 32,50. Nu zou dat dus gaan betekenen dat ik nog meer geld kwijt zou zijn dan dat ik nu aan UPC betaal, of ik moet weer terugzakken naar 30Mbit, beetje schrale snelheid voor de inspanning die je moet maken voor de overstap. Je krijgt dan wel een lading upload retour, maar het blijft een flinke domper, 70Mbit van het originele plan afhakken.

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:33:

Het is gewoon zonde dat we zenders verliezen in ruil voor een DUPLICAAT in zogenaamde 'digitale kwaliteit'. Als ze nou die extra kanalen aan zouden bieden (gratis) maar dan alleen digitaal dan zou ik er nog begrip voor hebben.
Ooh ik geloof zeker dat als ze daarin investeren en nog iets meer uit te halen is. Alleen aangezien analoog / DVB-C alleen een bijproduct is zijn die investeringen waarschijnlijk simpelweg niet rendabel. Ook op de lange termijn heeft IPTV over glasvezel de toekomst.
Dat HD over DVB-C er niet komt weet ik niet; het argument dat vrijwel iedere TV ten dage DVB-C is geldt natuurlijk nog veel meer voor HD: al ruim 5 jaar zijn TVs HD-ready... we'll see.
Logisch gedacht komt dat niet nee omdat men dan met DVB-C in het vaarwater van IDTV komt te zitten.Het lijkt mij namelijk dat HD nu juist de grote meerwaarde van IDTV is dus dan gaat men dat niet zonder meerkosten via DVB-C aanbieden.

• Ino Dekker
  • Laatst online: 21:31

Ino Dekker

Mr. Guide

ik222 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:04:
[...]
@Ino Dekker: Een analoog kanaal neemt geen 40Mbit in maar in de frequentieruimte van een analoog kanaal past via DVB-C ongeveer 40Mbit aan digitale kanalen. Dat is wel een verschil aangezien je bij een analoog signaal geen Mbit's hebt maar frequenties. En DVB-C is dan een techniek om digitaal signaal wat te meten is in Mbit's over die frequenties te sturen.
Zo bedoelde ik het ook, kwam er misschien niet helemaal zo uit. ;)

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/24171873.png
Iemand meer last van hoge ping?

Edit:
Normaal nergens last van maar net op PS3 een slechte connectie en dus even getest. Nu voetbal aan het kijken dus maakt het niet zoveel uit en wacht ik dus nog even met modem en routers resetten hier thuis. Als meer mensen er last van hebben bespaard mij dat weer moeite.

[ Voor 51% gewijzigd door Kluutmaran op 15-09-2010 20:54 ]

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Kluutmaran schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:51:
[afbeelding]
Iemand meer last van hoge ping?

Edit:
Normaal nergens last van maar net op PS3 een slechte connectie en dus even getest. Nu voetbal aan het kijken dus maakt het niet zoveel uit en wacht ik dus nog even met modem en routers resetten hier thuis. Als meer mensen er last van hebben bespaard mij dat weer moeite.
nee, hier helemaal nergens last van.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/24172881.png

wat is jitter BTW?

antwoord op pingtest.net gevonden :P
Jitter
Once you understand ping, jitter should also make sense. Jitter is merely the variance in measuring successive ping tests. Zero jitter means the results were exactly the same every time, and anything above zero is the amount by which they varied. Like the other quality measurements, a lower jitter value is better. And while some jitter should be expected over the Internet, having it be a small fraction of the ping result is ideal.
edit:

jouw test gaf een verbinding van kwaliteit D aan... :'(

op pingtest staat bij D:
Concerning. Most online applications will not perform well but should function in some capacity. Try testing to other servers to verify the result. You might need to contact your ISP for help.
Dat is niet echt iets wat je mag verwachten van glasvezel/OBN.

[ Voor 40% gewijzigd door yannickie111 op 15-09-2010 21:10 . Reden: aanvullingen ]

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Nee ik ben het ook totaal niet gewend en denk het eerste probleempje sinds 2 jaar met de verbinding. De verbinding is trouwens van OBN Valkenswaard. Zal straks alles wel eens resetten dan mogelijk dat het dan al over is want qua snelheid en al is er niks van te merken. Ping van 6 is trouwens wel enorm goed!

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/24174531.png
En zonder iets te doen is het weer in orde. Nouja hopelijk was het maar eenmalig.

[ Voor 23% gewijzigd door Kluutmaran op 15-09-2010 21:33 ]

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Hier ook geen problemen
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/24235180.png

Verwijderd

http://www.ed.nl/regio/ei...lanten-tegemoet-komen.ece
OnsBrabantNet wil klanten tegemoet komen

EINDHOVEN - OnsBrabantNet (OBN) overweegt klanten tegemoet te komen nu negentien analoge televisiezenders worden geschrapt. De glasvezelprovider is in gesprek met tv-aanbieder Glashart om klanten alsnog te laten kiezen welke zenders zij wensen te ontvangen.

Hoewel het volgens OBN onvermijdelijk is dat kanalen verdwijnen, wil het bedrijf abonnees laten kiezen welke zenders ze graag zouden willen behouden. Mogelijk dat een enquête wordt gehouden onder de glasvezelklanten. Een financiële compensatie zit er volgens het bedrijf niet in.
Dat is toch wel netjes vind ik :)

Nu OnsNet Eindhoven nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de instellingen voor een router (draytek) voor ONE?

Mijn verbinding knalt er telkens uit, telkens een nieuw ip nr ook en na de nieuwe draytek al een keer omgewisseld te hebben weet ik het niet meer.
ONE ondersteunt geen routers en met mijn dir-655 had ik dit niet.

Dus, laat ik eerst maar eens met de juiste instellingen beginnen waarmee het volgens ONE hoort te werken.

Zoals, het zou met DHCP als connectie type en ARP als connectie detectie mode moeten werken?

Standaard instellingen graag waarna ik in de router sectie een nieuwe draad aan maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gewoon standaard DHCP inderdaad zou normaal gezien prima moeten werken. Jou probleem klinkt alsof er een probleem is in de communicatie tussen DHCP server en jou router bij het verlengen van een lease. Lijkt dus nog het meeste op een bug in de firmware van de router, kijk dus eens of op je router de meest recente firmware staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Vandaag in de upc winkel geweest in Eindhoven. Ik wil graag overstappen naar UPC omdat zij wel de mogelijkheid bieden om in HD op te nemen d.m.v. een hd decoder met ingebouwde HDD. Ik schrok echter van de kwaliteit van de HD zenders zoals die in de winkel werden getoond. Het beeld had een erg hoog contrast en was vlekkerig.
Ik moet bekennen dat het HD signaal van ONE toch echt een stuk beter is! In de UPC winkel zeiden ze dat de HD kanalen met een bitrate van 8 Mb werden doorgegeven. Met een 1080i verhouding was dat volgens hen voldoende?
Zien meer mensen een verschil in beeldkwaliteit tussen ONE/ONB en UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verschil in beeldkwaliteit van de HD zenders is er naar mijn mening niet tussen UPC en IDTV van OBN. Sowieso is ook bij UPC de bitrate hoger dan 8Mbit (ook 12 - 14 Mbit net als bij IDTV van OBN). Het beeld wat jij daar hebt gezien lijkt me dan ofwel SD ofwel was de televisie compleet verkeerd ingesteld. Typisch geval van medewerker die er totaal geen verstand van had denk ik...

Maar jij hebt het over ONE, dat betekend dat je nu nog PlusTV hebt en geen IDTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC en Ziggo snoepen vaak nog wat van de bitrate af:
Nederland 1 bij Ziggo -> 7332 kbit/s
Nederland 1 bij UPC -> 7241 kbit/s

Bij Glashart Media schommelt het tussen de 8000-8300 kbit/s

Bij de HD zenders zie je overigens hetzelfde. Daar snoept UPC/Ziggo ook de laatste Mbit vanaf. UPC zit op 12273 kbit/s bij Nederland 1 HD, terwijl deze bij Glashart Media schommelt tussen de 13000 en 14000 kbit/s.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Laatst online: 12-09 11:00
Als het goed wordt op vrijdag mijn OBN geactiveerd, helaas zijn de Animo 130M, dit ik erbij had besteld niet leverbaar, de levertijd is onbekend. Is het ook mogelijk om zonder Animo een HTPC in te richten om toch iptv te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan. Om een IP te krijgen op het IPTV-VLAN moet je de dhcpcore.dll/dhcpsvc.dll van de Windows DHCP client aanpassen zodat hij dezelfde option 60 (Vendor Class Identifier) meestuurt in het DHCP request als de Amino doet. Daarnaast moet je bij de netwerkkaart in je PC waar je IPTV op binnenkomt een Amino MAC-adres instellen (00:02:02:xx:xx:xx). Misschien dat OBN je kan helpen aan een geldig MAC-adres. Anders even op internet zoeken naar een MAC-adres van een Amino en kijken welke werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:48

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Hier in Best is nu de nieuwe zenderindeling ingebruik. Maar nu zoek ik de frequentie lijst voor de analoge tv en radio kanalen, op de oude website kreeg je het met wat moeite nog terug gevonden. Maar op de nieuwe site kom je bij een postcode check die je weer terug stuurt naar de begin pagina.

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
ik222 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:24:
Verschil in beeldkwaliteit van de HD zenders is er naar mijn mening niet tussen UPC en IDTV van OBN. Sowieso is ook bij UPC de bitrate hoger dan 8Mbit (ook 12 - 14 Mbit net als bij IDTV van OBN). Het beeld wat jij daar hebt gezien lijkt me dan ofwel SD ofwel was de televisie compleet verkeerd ingesteld. Typisch geval van medewerker die er totaal geen verstand van had denk ik...

Maar jij hebt het over ONE, dat betekend dat je nu nog PlusTV hebt en geen IDTV?
ONE is nog niet over op IDTV. Wat betreft de UPC winkel. Het waren wel degelijk HD kanalen op 2 verschillende t.v.'s die ik heb bekeken. Een derde tv had een SD signaal. Iemand bij mij in de straat heeft ook HD tv van upc en ook daar viel de kwaliteit mij erg tegen. Het HD beeld lijkt wel de goede resolutie/ scherpte te hebben maar dan gecomprimeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
sanderrink schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:07:
[...]
ONE is nog niet over op IDTV. Wat betreft de UPC winkel. Het waren wel degelijk HD kanalen op 2 verschillende t.v.'s die ik heb bekeken. Een derde tv had een SD signaal. Iemand bij mij in de straat heeft ook HD tv van upc en ook daar viel de kwaliteit mij erg tegen. Het HD beeld lijkt wel de goede resolutie/ scherpte te hebben maar dan gecomprimeerd?
HD kanalen zegt nog weinig, aangezien de content zelf meestal SD is. Het logo is dan prachtig gedetaileerd en scherp, maar het beeld zelf is dan een beetje blurry. Alleen zenders als bijvoorbeeld Discovery HD showcase, National Geographic HD en Film1 HD zenden vrijwel alle content echt HD (1080i) uit. Vooral Discovery HD heeft vaak prachtig beeld; schitterende kleuren en zeer veel detail. Ook de Tour de France in HD was indrukwekkend.
Zover ik weet is UPC nog steeds een van de aanbieders met de beste digitale beeldkwaliteit. Jammer alleen van die verplichtte DVR van hun met de zeer beperkte en buggy software van UPC :(

Verwijderd

Flitzer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:20:
[...]Jammer alleen van die verplichtte DVR van hun met de zeer beperkte en buggy software van UPC :(
Niet helamaal correct meer. Binnenkort kun je ook een CI+ module bij hun huren.
CI+ module
UPC kondigde vandaag ook de introductie van de Digitale TV module (CI+) aan. Dit is een insteekkaart voor de TV, gebaseerd op het CI+ protocol (Common Interface Plus). Hiermee kunnen klanten genieten van de voordelen van digitale televisie zonder extra apparatuur, afstandsbedieningen of kabels. Deze module biedt ook uitkomst voor digitaal TV kijken via een tweede TV toestel in huis. De CI+ module wordt nog dit jaar op de markt gebracht. Dan wordt ook meer bekend over de prijsstelling, het zenderpakket en de distributie. De CI+ module zal, net als de huidige Mediaboxen bij UPC, in een huurmodel worden aangeboden. Naast de digitale kanalen die in het pakket zitten, kunnen klanten ook het HD pakket en de premium kanalen (zoals Film1 / Sport1) bestellen. CI+ biedt echter geen interactieve mogelijkheden, zoals Video on Demand of Uitzending Gemist.
Heel het verhaal hier

Maar nu ga ik een beetje heel erg offtopic. 8)7

Verwijderd

Leuk, maar met CI+ bij UPC kan ik nog steeds geen HTPC gebruiken. UPC is net als KPN een schroothondje van contentleveranciers. UPC koppelt hun smartcard aan hun CI+ module, dus ik kan geen andere module gebruiken welke met een DVB-C kaart te combineren is. Er zijn namelijk geen DVB-C kaarten die CI+ modules ondersteunen. Daarnaast kun je bij UPC de CI+ module niet kopen, maar moet je deze huren (ja echt, zelfs een CAM module 8)7). Ook zal UPC natuurlijk weer maximale DRM toepassen met CI+. Als jij bijvoorbeeld een losse DVB-C PVR-decoder koopt met ondersteuning voor CI+, dan kun je de PVR functionaliteit als opnemen, timeshiften en pauzeren wel vergeten. Dat kan natuurlijk alleen weer met die verschikkelijke UPC Mediabox welke je braaf mag huren. Uiteraard zijn de extra kosten om PVR functionaliteit te mogen gebruiken hier nog niet bij inbegrepen.

Nee echt... met bedrijven als UPC of KPN wil ik niks te maken hebben. Dit zijn grootgraaiers 1e klas welke alleen maar luisteren naar hun contentleveranciers en niet naar de consument die al jaren schreeuwt om openheid.

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 04:37 ]

Verwijderd

Weet iemand wat nu in Best de DVB-C instellingen zijn? Werkt dat op een FTA DVB-C ready TV?
(staat dat ergens op de OBN site, extreem goed verstopt?)

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Netwerk ID: 5600
Frequentie: 304.00 Mhz
Aantal Symbolen: 6.875 KS/S

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:58:
[...]

Dus nog steeds helemaal correct, want CI+ is nog niet beschikbaar ;)
Daarnaast wordt zover ik weet opnemen niet ondersteund, dus zit je nog steeds aan een DVR vast.
Verder is het niet mogelijk zo'n module te kopen en ik verwacht niet dat ze veel goedkoper worden dan de mediabox.

Dus het wordt een goed alternatief voor de mediabox, maar het is en wordt geen alternatief voor de DVR.
Maar het is een eerste stap, dus wie weet wat de toekomst nog brengt...

Als UPC abonnee (met glasvezel van ONE in de materkast) houd ik de ontwikkelingen bij de concurrent scherp in de gaten, maar ik ben voorlopig nog wel even gedwongen bij UPC te blijven.
Overigens ben ik, op de vele bugs in de DVR software na, best tevreden over UPC :)

Verwijderd

@Hulkiedulkie - dank, het werkt!

(edit - nu goede naam gebruikt)

Sagem doosje en Sony DVB-C capable TV werken er prima mee.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:58:
[...]

[...]

Heel het verhaal hier

Maar nu ga ik een beetje heel erg offtopic. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door sanderrink op 24-09-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Flitzer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:20:
[...]

HD kanalen zegt nog weinig, aangezien de content zelf meestal SD is. Het logo is dan prachtig gedetaileerd en scherp, maar het beeld zelf is dan een beetje blurry. Alleen zenders als bijvoorbeeld Discovery HD showcase, National Geographic HD en Film1 HD zenden vrijwel alle content echt HD (1080i) uit. Vooral Discovery HD heeft vaak prachtig beeld; schitterende kleuren en zeer veel detail. Ook de Tour de France in HD was indrukwekkend.
Zover ik weet is UPC nog steeds een van de aanbieders met de beste digitale beeldkwaliteit. Jammer alleen van die verplichtte DVR van hun met de zeer beperkte en buggy software van UPC :(
Ook Discovery HD showcase zag er in de upc winkel minder uit als bij ONE. Haren van mensen zagen er onnatuurlijk uit. Ze staken erg donker af tegen de rest van het beeld. Ook bomen tegen een horizon zagen er te donker en vlekkerig uit. In het hd beeld van ONE lopen de kleuren vloeiender in elkaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe hoog de bitrate van Discovery HD bij ONE is, maar bij UPC is deze 6726 kbit/s, terwijl deze bij Ziggo 7696 kbit/s is. De bitrate die Ziggo doorgeeft is zo goed als gelijk aan de bitrate die Canaal Digitaal hanteert voor Discovery HD. UPC knijpt dus de bitrate bij die zender. Als ONE, net als Ziggo, Discovery HD niet knijpt, dan kan dat verklaren waarom de kleurresolutie en kleurhelderheid minder is bij UPC.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier is die variabel tot maximaal ongeveer 9000kbit/s dus ja dan kun je dat verschil verklaren tenminste als dat bij UPC inderdaad vaste bitrates zijn en ze daarop gewoon worden afgenepen.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 24-09-2010 23:01 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij UPC en Ziggo zijn het ook variabele bitrates zo te zien. Bij UPC is het nu 7296 kbit/s en bij Ziggo 8618 kbit/s.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Oke dan zal het met het moment van meten te maken hebben gewoon inderdaad. Hier schommelt het namelijk ook van 6000kbit tot zelfs ruim 9000kbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal dat bij Canaal Digitaal ook wel zijn waar UPC/Ziggo/Glashart Media die zender vandaan halen denk ik. Eigenlijk zou Glashart Media die stream van Telenor moeten pakken. Dat doen ze ook met Animal Planet HD. Bitrates van 15000-16000 kbit/s. Dat moet je hebben.

Telenor:
http://www.linowsat.com/cgi-bin/lsat.cgi?3590-12015-H-41-0-0
http://www.linowsat.com/cgi-bin/lsat.cgi?3590-12130-H-42-0-0

Canaal Digitaal:
http://www.linowsat.com/c...cgi?0235-11856-V-3208-0-0

Dat is nogal een verschil in de kwaliteit.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:47:
Ik weet niet hoe hoog de bitrate van Discovery HD bij ONE is, maar bij UPC is deze 6726 kbit/s, terwijl deze bij Ziggo 7696 kbit/s is. De bitrate die Ziggo doorgeeft is zo goed als gelijk aan de bitrate die Canaal Digitaal hanteert voor Discovery HD. UPC knijpt dus de bitrate bij die zender. Als ONE, net als Ziggo, Discovery HD niet knijpt, dan kan dat verklaren waarom de kleurresolutie en kleurhelderheid minder is bij UPC.
Mijn ouders hebben Ziggo en daar is het HD beeld beter dan bij UPC vind ik. Waarschijnlijk hanteert Ziggo over het algemeen dan een hogere bitrate dan UPC. Het HD beeld van ONE blijft er echter met kop en schouders bovenuit steken.
Ondanks dat ik graag in HD wil kunnen opnemen twijfel ik nu wel of ik naar UPC overstap. Het mooiste zou zijn als ONE z.s.m. ook deze mogelijkheid gaat bieden in een nieuw product. Ik ben bang dat ze het echter bij een uitzendinggemist functionaliteit houden. Een gemiste kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bij IPTV van OBN en ONN zal binnen niet al te lange termijn wel een amino met PVR beschikbaar komen. Bij ONE is het echter zeer de vraag aangezien ze voorlopig nog helemaal geen IPTV hebben daar maar nog steeds PlusTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik kan niet wachten op een Animo met PVR! Eindelijk in HD opnemen.

Bestaat dat uberhaupt ?

Ja dus!

http://www.aminocom.com/product?pid=26

[ Voor 33% gewijzigd door VonFoX op 26-09-2010 15:53 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
VonFoX schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:51:
Ik kan niet wachten op een Animo met PVR! Eindelijk in HD opnemen.

Bestaat dat uberhaupt ?

Ja dus!

http://www.aminocom.com/product?pid=26
Je kan ook gewoon een htpc gebruiken hiervoor, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
drpeer_holland schreef op maandag 27 september 2010 @ 06:23:
[...]

Je kan ook gewoon een htpc gebruiken hiervoor, werkt ook prima.
Op m'n HTPC met windows 7 krijg ik het toch niet aan de gang, heb alles hierboven en uit het XMS topic geprobeerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Wagij op 27-09-2010 23:27 ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wagij

Heb je de dhcpcore.dll aangepast en op je 2e NIC een IP gekregen op het IPTV-VLAN? Je hebt nog wel Internet, maar je kunt nog geen IPTV kijken? Zoja, dan moet je nog de METRIC van de 224.0.0.0/4 route aanpassen bij je 2e NIC:

1. Typ in Command Prompt:
route print

Kijk wat het interfacenummer is van de LAN kaart waar het IPTV signaal op binnenkomt. Dit 2-cijferige nummer staat helemaal links in de bovenste tabel.

2. Typ in Command Prompt:
route -p CHANGE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0.0.0.0 METRIC 1 IF <interfacenummer>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:43:
@Wagij

Heb je de dhcpcore.dll aangepast en op je 2e NIC een IP gekregen op het IPTV-VLAN? Je hebt nog wel Internet, maar je kunt nog geen IPTV kijken? Zoja, dan moet je nog de METRIC van de 224.0.0.0/4 route aanpassen bij je 2e NIC:

1. Typ in Command Prompt:
route print

Kijk wat het interfacenummer is van de LAN kaart waar het IPTV signaal op binnenkomt. Dit 2-cijferige nummer staat helemaal links in de bovenste tabel.

2. Typ in Command Prompt:
route -p CHANGE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0.0.0.0 METRIC 1 IF <interfacenummer>

[ Voor 16% gewijzigd door Wagij op 27-09-2010 23:25 ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het beste gewoon de dhcpcore.dll eerst kopieren naar een andere map en hem daar aanpassen.

Daarna stop je de DHCP-client service (in cmd: net stop dhcp).

Vervolgens hernoem je de orginele dhcpcore.dll in system32 naar dhcpcore.dll.bak (wel even eerst de gebruikersrechten ervan aanpassen) en dan kun je zo de aangepaste dll in de system32 zetten en de DHCP-client service weer starten (in cmd: net start dhcp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
Wagij schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:38:
[...]

Op m'n HTPC met windows 7 krijg ik het toch niet aan de gang, heb alles hierboven en uit het XMS topic geprobeerd. op een oude laptop met XP heb ik het wel werkend.

Heeft iemand een stappenplan voor windows 7 om dit aan de gang te krijgen?

Ik zie in Wireshark dat de stream over de 2e netwerkkaart loopt (met mac en ip adres van Amino) maar ik krijg in VLC geen beeld en geluid te zien.
Gebruik deze handleiding van thasaidon, werkt prima. Mocht je vragen hebben laat het dan maar weten. Heb het ook sinds vorige week werkend en heb zelfs geen enkele route hoeven toe tevoegen of te wijzingen. Misschien is het handig om deze handleiding toe te voegen bij de beginpost. Eventuele playlists kan ik ook voor je aankomen, tevens ook de aangepast dhcpcore.dll.

[ Voor 13% gewijzigd door drpeer_holland op 27-09-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die handleiding is alleen wel wat langdradig en een beetje achterhaald. Eerst moet je daar testen met een gecloned/vast ingesteld IP in je 2e NIC en dan pas ga je met de dhcpcore.dll aan de slag om het via de DHCP manier op te zetten. Ook het aanpassen van de multicast route in die handleiding is niet optimaal omdat je dan een nieuwe 224.0.0.0/4 route toevoegd die gekoppeld wordt aan de huidige gateway op het IPTV VLAN. Je wilt liever de bestaande 224.0.0.0/4 route van de 2e netwerkkaart een lagere METRIC te geven. Deze is ook niet gekoppeld aan een specifiek gateway. Daarnaast is het veel makkelijker om in Windows de DHCP-client service te stoppen en de gebruikersrechten aan te passen van de dhcpcore.dll in system32, in plaats van met een Linux CD te gaan booten om het filetje te kunnen renamen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 20:46 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.