Ons Net Eindhoven (Deel 1)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 60.470 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.grasrijk.nl/images/onsnet.jpg
Inhoudsopgave

Inleiding
Prijzen
Routers en 100 Mbit
Optimalisatie
Snelheid testen
Voortgang per wijk
Problemen en oplossingen
Aansluitprocedure
PlusTV
Links
Waarschuwing
Updates

Inleiding

Ons Net Eindhoven verbindt mensen via een glasvezelnetwerk. Onder de grond via kabels. Boven de grond via diensten. In 2010 in heel Eindhoven.

Ons Net Eindhoven is een coöperatie. Zonder winstoogmerk kopen zij namens de leden diensten in bij verschillende providers. Samen, namens iedereen uit de buurt, staan zij een stuk sterker in de onderhandelingen over de prijs en de kwaliteit. Met de inkomsten uit de abonnementen kunnen ze namens én voor iedereen in de buurt extra diensten ontwikkelen of inkopen die mensen daadwerkelijk verbinden. Laagdrempelig, analoog en digitaal. Live en in cyberspace.

Internet- en telefoniediensten kopen zij namens alle leden in bij Edutel, Radio en Televisie bij Hertzinger Satelliet BV. Eigenaar en exploitant van het glasvezelnetwerk is NEM Eindhoven BV.

Iedereen met een abonnement op een dienst van Ons Net Eindhoven wordt automatisch lid van de cooperatie. De coöperatie heeft de toevoeging ‘u.a.’, dat staat voor uitgesloten aansprakelijkheid. Dit betekent dat de leden nooit aansprakelijk kunnen worden gesteld.

Prijzen

Internet abonnement
€22,95 - 2 Mbit/s Internet
€39,95 - 100 Mbit/s Internet

Telefonie
€9,49 p/m - excl. gesprekskosten
€13,49 p/m - onbeperkt bellen
€21,42 p/m - ISDN2 excl. gesprekskosten
€31,42 p/m - ISDN2 onbeperkt bellen

Analoge televisie
€13.95 p/m

Digitale televisie (PlusTV)
€149,95 - Digibox (eenmalig, daarna wordt de digibox jouw eigendom)
€7,50 p/m - Digitaal basis (beschikbaar per 1 september 2008)
€11,45 p/m - Digitaal extra (beschikbaar per 1 oktober 2008)

€12,95 p/m extra - Film1
€12,95 p/m extra - Sport1
€22,95 p/m extra - Film1 en Sport1 samen

Routers en 100 Mbit

Mensen die al zijn aangesloten zullen waarschijnlijk al gemerkt hebben dat lang niet alle routers de volle 100 Mbit aankunnen. Dit ondanks dat er op de doos of in de handleiding termen te vinden zijn als "10/100 Mbit WAN en LAN poorten" of zelfs "300 Mbit wireless".

Dit komt omdat in veel gevallen de CPU van de router niet snel genoeg is om 100 Mbit van de WAN zijde naar de LAN zijde te kunnen routeren. Met de nieuwe generatie wireless N routers is dat in de meeste gevallen sterk verbeterd, maar ook hier is lang niet elke router snel genoeg. Voor een actueel volledig overzicht welke routers de volle 100 Mbit kunnen verwerken verwijs ik jullie naar Smallnetbuilder.

Optimalisatie

Zowel in de router als op je eigen pc kun je enkele dingen doen om het maximale uit je verbinding of router te halen.

Router
• Qos uitschakelen, deze functie kost namelijk veel CPU die beter aan het routeren besteed kan worden.
• Firewall uitschakelen, ook dit kost veel CPU die hard nodig is om 100 Mbit te kunnen routeren.
• UPnP uitschakelen, ook dit bespaart veel CPU.

Je eigen pc
• Controleer in ieder geval of je netwerkaart niet op 10 Mbit ingesteld staat. Meestal kun je het beste "auto" gebruiken.
• Vervolgens kun je aan de gang met programma's als DrTCP. Het beste kun je hiermee je RWIN waarde instellen op 192720.

Snelheid testen

Het testen van de snelheid kan via sites als www.speedtest.net, feit is echter dat de bestanden die deze sites gebruiken te klein zijn om een betrouwbaar beeld te geven aan een 100 Mbit verbinding.

Het beste kun je dus grote testfiles down en uploaden, voor downloaden is dat geen probleem (zie hieronder) maar voor uploaden is dat iets lastiger helaas.

Goede sites waar je grote bestanden van kunt downloaden:

http://speedtest.onsneteindhoven.nl/ (officiele testsite van Ons Net Eindhoven)
http://speedtest.bbned.nl
http://www.nxs.nl/content/nxsinternet/netwerk/snelheidstest/
http://www.fiberupdate.nl/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Voortgang per wijk

De beschikbaarheid in de wijken is, zover mogelijk, gebaseerd op de indeling volgens: Wikipedia: Lijst van buurten en wijken in Eindhoven

Op dit moment zijn de volgende wijken aangesloten:

Stadsdeel Tongelre
• Wijk - De Laak
Buurt - Villapark
Buurt - Lakerlopen

• Wijk - Oud-Tongelre
Buurt - Doornakkers-West
Buurt - Doornakkers-Oost
Buurt - Muschberg en Geestenberg
Buurt - Urkhoven
Buurt - 't Hofke
Buurt - Karpen
Buurt - Koudenhoven

Stadsdeel Stratum
• Wijk - Putten
Buurt - Kruidenbuurt

Op dit moment worden de volgende wijken aangesloten:

Stadsdeel Gestel
• Wijk - Rozenknopje
Buurt - Schrijversbuurt
Buurt - Oude Spoorbaan

Stadsdeel Stratum
• Wijk - Oud-Stratum
Buurt - Elzent-Zuid

Informatiefase: 19/10/07 t/m 31/12/07
Aanlegfase: 03/2008 t/m 08/2008

Stadsdeel Woensel-Zuid
• Wijk - Begijnenbroek
Buurt - Oude Gracht-West
Buurt - Oude Gracht-Oost
Buurt - Eckartdal

Stadsdeel Woensel-Noord
• Wijk - Dommelbeemd
Buurt - Luytelaer
Buurt - Vaartbroek
Buurt - Heesterakker

Informatiefase: 03/12/07 t/m 17/03/08
Aanlegfase: 05/2008 t/m 11/2008

Stadsdeel Meerhoven
• Wijk - Bosrijk
• Wijk - Grasrijk
• Wijk - Zandrijk

Informatiefase: 16/05/08 t/m 01/08/08
Aanlegfase: 10/2008 t/m 02/2009

Problemen en oplossingen

Ik krijg geen ip adres toegewezen nadat mijn modem geplaats is
Na plaatsing van het modem moet je ongeveer 4 dagen wachten totdat internet geactiveerd is.

Ik heb een ander apparaat aangesloten en nou krijgt dit apparaat geen ip adres
Het oude mac adres staat nog in het systeem bij Ons Net Eindhoven, je kunt een uur wachten en dan werkt het wel. Maar je kunt ook op de oude pc in opdrachtprompt het volgende typen:
code:
1
ipconfig/release

Dan kun je meteen een andere apparaat aansluiten, soms kun je ook in de router het ip adres releasen.

Aansluitprocedure

De aansluiting gaat globaal gezien als volgt in zijn werk:

Fase 1: De kabel wordt door de straat gelegd, hiervoor wordt dus de straat open gemaakt. Men streeft ernaar de straat dezelfde dag weer dicht te maken.

Fase 2: De kabel wordt onder een eventuele oprit of voortuin door naar de meterkast geschoten (of naar de plaats waar de aansluiting gemaakt wordt in ieder geval. Er komt een oranje rolletje kabel tegen de gevel aan te liggen.

Fase 3: Dit is de zogenaamde huisaansluiting, de kabel wordt naar binnen gebracht en de modem wordt geplaatst. Dit gebeurt allemaal in één dag.

Hierna worden de diensten als volgt geactiveerd:
• Radio & Televisie (Analoog) --> Dit kun je dezelfde dag van de huisaansluiting nog gebruiken.
• Internet -->Dit kan maximaal 5 werkdagen duren na aansluiting voordat dit kan gebruiken.
• Telefonie --> Zonder nummerbehoud ongeveer 8 dagen en met nummerbehoud ongeveer 12 dagen.

Tenzij je het optionele installatiepakket hebt gekozen (€75- extra) moet je je eigen appartuur zelf aansluiten.

PlusTV

Langzaam komen er meer details beschikbaar over PlusTV, het digitale televisie aanbod van Ons Net Eindhoven. Voor PlusTV is een zogenaamde settopbox (digibox genaamd) vereist die je via Ons Net Eindhoven moet kopen.

Kosten
€149,95 - Digibox (eenmalig, daarna wordt de digibox jouw eigendom)
€7,50 p/m - Digitaal basis (beschikbaar per 1 september 2008)
€11,45 p/m - Digitaal extra (beschikbaar per 1 oktober 2008)

€12,95 p/m extra - Film1
€12,95 p/m extra - Sport1
€22,95 p/m extra - Film1 en Sport1 samen

Kanalen basis
• Nederland 1
• Nederland 2
• Nederland 3
• RTL 4
• RTL 5
• RTL 7
• RTL 8
• Net 5
• SBS 6
• Jetix / Veronica
• Discovery
• Animal Planet
• Eurosport
• Eurosport 2
• Discovery World
• Discovery Science
• Discovery Travel & Living
• Discovery HD
• BRAVA TV HD
• Nostalgienet
• Geschiedenis
• Comedy Central
• Nick Junior
• MTV Action Now
• TMF Private Spice
• National Geo Wild
• één
• Ketnet / Canvas
• CNN
• Euronews
• Journaal 24
• Hilversum Best
• 101 TV
• Humor TV
• Holland Doc
• NCRV Geloven
• Family-7
• KRO Kindertijd
• KRO Opvoed TV
• Consumenten TV
• Cultura
• Nederland-E
• AVRO DNTV
• NOS Politiek 24
• Exploding Television
• 3voor12 Central
• 3voor12 On Stage
• Sterren.nl

Kanalen extra
• Alle kanelen van het basispakket
• L! TV
• TV Rijmond
• TV Noord-Holland
• Omroep Friesland TV
• TV Noord
• TV Drenthe
• TV Oost
• TV Gelderland
• Omroep Zeeland TV
• Omroep Brabant TV
• TRTi
• Rai UNO
• TVE i
• Euro Star
• ATV Avrupa
• Euro D
• NTV INT
• TGRT
• Samanyolu TV Avrupa
• CNN Turk
• Al Jazeera

Links

Hieronder staan enkele handige links

http://www.onsneteindhoven.nl
http://www.smallnetbuilder.com
http://www.fiberupdate.nl (Alles over glasvezel)

Waarschuwing

Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over Ons Net Eindhoven en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.

Updates

• 29-7-08 --> Deel I geopend

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We wachten hier in Woensel-West al heel lang op de aansluiting. Zeker nu ze in Woensel-Oost al begonnen zijn. Echter een planning of roadmap maken ze niet bekend. Frustrerend dat je niet weet wanneer het komt...

Of weet er iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik mis tongelre in de lijst. Bovendien is er al meer bekend over plusTV:
Sinds enkele dagen wordt deze brief verspreid onder de abbonees van OnsNetEindhoven.

Hier in staat dat vanaf 1 September wordt begonnen met de uitrol van het langverwachte digitale televisie over de glasvezel. Enkele punten hieruit die belangrijk zijn en wellicht anders dan eerder vermeld:
- De Digibox (set top box) gaat eenmalig 150 euro kosten en wordt daarna JOUW EIGENDOM.
- 2 verschillende pakketten: Basis (7,50) en Extra (3,95).
- In het begin 2 zenders in HD-kwaliteit, de rest in DVD-kwaliteit. Nieuwe HD-zenders hebben zich al aangekondigd zoals Nederland en de VRT (vlaanderen radio televisie).
- Meerdere Digiboxes kosten 150 euro meer maar geen extra maandbedrag.
- Gesprekken zijn begonnen over het nieuwe Eredivisiekanaal.

En klik voor de rest van de zeker interessante informatie eens door op bovengenoemde site of klik op Specificaties Digitale TV

Dus het begint in eindhoven allemaal, en dan zal het op zeer korte termijn vast ook uitgerold worden in OnsNetNuenen en de verschillende gemeenten van OnsBrabantNet.

Ik ben alvast heel erg benieuwd, gezien de bandbreedte van het glasvezel lijkt het aantal toekomstige HD-kanalen onbeperkt!

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:37
Ik ben benieuwd op hoeveel procent we uit gaan komen in Meerhoven. Enkele weken geleden hebben ze bij de reeds aangemelde huizen een paatltje geplaatst, waaronder bij ons huis. Als ik zo in de wijk rondkijk, zitten we nog onder de 50% (ik schat zo'n 35%). Volgende week zullen we het weten.

Over de topic start: ziet er goed uit. Je zou het volgende nog aan kunnen passen:
* bij telefonie mis ik nog de ISDN mogelijkheid
ISDN2, excl. gesprekskosten >>> 21,42
ISDN2, onbeperkt bellen* >>> 31,42

* wijken: volgens mij is de Schrijversbuurt inmiddels helemaal aangesloten. Van Woensel-Oost is bekend dat het doorgaat: ik weet niet zeker of ze daar al begonnen zijn met de aanleg.

* PlusTV: er is ondertussen bekend gemaakt wanneer het beschikbaar komt en welke zenders er in het pakket zitten: 1 september Basis en 1 oktober Extra

Zenderaanbod Digitale Televisie
50 zenders Digitaal Basis
Nederland 1 National Geo Wild
Nederland 2 één
Nederland 3 Ketnet / Canvas
RTL 4 CNN
RTL 5 Euronews
RTL 7 Journaal 24
RTL 8 Hilversum Best
Net 5 101 TV
SBS 6 Humor TV
Jetix / Veronica Holland Doc
Discovery NCRV Geloven
Animal Planet Family-7
Eurosport KRO Kindertijd
Eurosport 2 KRO Opvoed TV
Discovery World Consumenten TV
Discovery Science Cultura
Discovery Travel & Living Nederland-E
Discovery HD * AVRO DNTV
BRAVA TV HD * NOS Politiek 24
Nostalgienet Exploding Television
Geschiedenis 3voor12 Central
Comedy Central 3voor12 On Stage
Nick Junior Sterren.nl
MTV Action Now
TMF Private Spice

21 extra zenders Digitaal Extra
TRTi L! TV
Rai UNO TV Rijmond
TVE i TV Noord-Holland
Euro Star Omroep Friesland TV
ATV Avrupa TV Noord
Euro D TV Drenthe
NTV INT TV Oost
TGRT TV Gelderland
Samanyolu TV Avrupa Omroep Zeeland TV
CNN Turk Omroep Brabant TV
Al Jazeera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik snap niet dat BBC niet bij deze zenderlijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de Duitse zenders, die standaard bij elke kabelaar doorgestuurd worden, zijn eveneens niet aanwezig.

Ik vind wel dat het aantal HD kanalen nog erg weinig is, vergeleken met andere aanbieders. Hopelijk komt daar snel verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Update vanuit Woensel oost,
De gele kabels zijn geplaatst maar meer informatie is er ook voor ons nog niet beschikbaar.
De communicatie vanuit OnsNet Einhoven valt een beetje tegen.

UPDATE:

Zojuist even contact opgenomen.
Het blijkt dat de aannemer (Gebr van der Donk) door de bouwvak gesloten is.
Op dit moment kunnen er geen planningen afgegeven worden na 11 Augustus kan dit weer wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Security op 29-07-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:26:
En de Duitse zenders, die standaard bij elke kabelaar doorgestuurd worden, zijn eveneens niet aanwezig.

Ik vind wel dat het aantal HD kanalen nog erg weinig is, vergeleken met andere aanbieders. Hopelijk komt daar snel verandering in.
UPC komt in dezelfde regio niet veel verder:
Welke zenders kun je in HD-kwaliteit ontvangen?
Er zal een aantal zenders/programma`s in HD-kwaliteit uitgezonden worden. Beschikbare zenders:

* National Geographic Channel HD (zender 304)
* Discovery Channel HD (zender 302)

HD zenders beschikbaar bij Film1 Sport1:

* Film1 HD (zender 105)
* Sport1 HD (zender 219)
En dat is met het Royaal HD pakket (http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Royaal_DVR-HD).
Zoals het op de site van OnsNet staat zullen er nog wel gratis meer bijkomen:
Zoveel mogelijk zenders in HD (High Definition) kwaliteit, zonder extra kosten;
(bron: http://www.onsneteindhove...x.php?menu=10&submenu=143)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:09:
Ik snap niet dat BBC niet bij deze zenderlijst staat.
BBC is traditioneel lastig om door te geven op niet-kabel netwerken. Dit heeft te maken met afspraken die BBC met kabelaars gemaakt heeft, en niet wil maken met nieuwe bedrijven (ze willen liever hun programmarechten verkopen dan de hele zender beschikbaar maken).

Hier is al veel over geschreven, en zijn zelfs rechtzaken over gevoerd. (Meer info kun je vinden in een aantal van de andere glasvezel threads, als je op 'BBC' en 'glasvezel' zoekt moet je wat kunnen vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stadsdeel Woensel-Noord
• Wijk - Dommelbeemd
Buurt - Luytelaer
Buurt - Vaartbroek
Buurt - Heesterakker

Informatiefase: 03/12/07 t/m 17/03/08
Aanlegfase: 05/2008 t/m 11/2008
Dit klopt inderdaad zeg, tijdens de aanlegfase krijg je dus echt 0.0 informatie.

Heb al een hele tijd zo'n groen ding uit de grond steken, ben benieuwd wanneer er ook echt iets mee gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPC geeft op dit moment in HD door:

- Discovery Channel HD
- National Geographic HD
- The History Channel HD
- VOOM HD
- Nederland 1 HD
- Film1 HD
- Sport1 HD

Valt op zich nog mee, vind ik. Maar ik sta open voor de aanvullingen die Ons Net Eindhoven gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:05:
[...]

Dit klopt inderdaad zeg, tijdens de aanlegfase krijg je dus echt 0.0 informatie.

Heb al een hele tijd zo'n groen ding uit de grond steken, ben benieuwd wanneer er ook echt iets mee gedaan kan worden.
Hier hetzelfde, maar zie ook even mijn voorgaande reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat ze dicht waren wist ik al.

Bij mij zijn ze sowieso een beetje aan het kloten geweest, eerst was ik niet thuis dus konden ze geen afspraak maken over de tuinboring. Ik belde er zelf achteraan want ik hoorde niets meer terwijl de rest van de straat al klaar was.

Toen kwam er iemand langs, alles uitgebreid doorgesproken enzo, ze zouden zsm (waarschijnlijk die week nog volgens die jongen) de tuinboring komen doen. Weer helemaal niets, een paar weken later weer gebeld zijn ze het meteen komen doen.

Maar de gast die het ging doen wist blijkbaar niets van wat er afgesproken was. Dus hij belde mij op, ik hem uitgelegd hoe en wat. Vervolgens kom ik 's avonds thuis heeft ie het nog fout gedaan ook, terwijl ik toch volgens mij duidelijk ben geweest (zo ingewikkeld was het niet) en hij zei dat ie het begreep.

Nu zit de aansluiting dus een meter te ver naar links, de kabel is op zich lang genoeg dus zal uiteindelijk geen probleem zijn, maar het geeft naar mij wel aan hoe de organisatie daar is.

Hopelijk gaat het aansluiten zelf wat soepeler, niet dat ik daarbij ook als laatste ben terwijl ik vanaf dag 0 sta ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Beetje jammer @ hierboven.
Heb je daar nog iets meegedaan of heb je het doorgegeven aan OnsNet?

Naar wat ik begrepen heb wil men eerst nieuwbouw / hoogbouw aansluiten.
Verder blijft het tot augustus even koffie dik kijken..
Heb al vaker minder prettige ervaringen gehad met gebr van der donk.
Ik kijk het nu maar even aan en wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het domme is als je onsnet belt zeggen ze niets anders als: Je moet bij de aannemer zijn.

Waarop ik heb gezegd: Ik heb niets met die aannemer te maken, ik heb een contract met jullie en verwacht dan ook dat het uitgezocht wordt. Jullie hebben de organisatie niet op orde en daar ben ik de dupe van.

Waarop ik obviously geen reactie meer kreeg (was via e-mail, telefoon is hopeloos bij die mensen) en het alsnog maar gewoon met die aannemer heb geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Heb hetzelfde meegemaakt bij de aanleg van onsnet nuenen..
Beetje pot verwijt de ketel verhaaltje. In ieder geval 8 augustus hang ik aan de bel bij de aannemer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen die wel goede ervaringen met Ons Net Eindhoven hebben? Of die meer informatie kunnen geven omtrent het verdere verloop in Eindhoven. Zo'n ondoorzichtige planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:15:
Zijn er nog mensen die wel goede ervaringen met Ons Net Eindhoven hebben? Of die meer informatie kunnen geven omtrent het verdere verloop in Eindhoven. Zo'n ondoorzichtige planning.
Ik heb wel goede ervaringen hoor, echter de communicatie.. die loopt gewoon niet lekker.
Op het info punt weet men veel te vertellen over de mogelijkheden en de diensten maar de status dat is voor hen een groot vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah ik heb het ook meegemaakt met onsnet in Geldrop waar ik familie heb wonen.

Dat was ook echt een ramp, aanleg erg traag, toen lag er op een gegeven moment een kabel in de meterkast en zelfs het modem was opgehangen. Echter moesten die twee nog verbonden worden dmv een 'las'.

Toen dat een keer gedaan was bleek er verderop in de kabel een breuk, dat moest eerst gefixed worden. Toen dat een keer gedaan was bleek het modem nog niet geactiveerd.

Zo heeft er ongeveer 2 maanden gezeten tussen fysiek de kabel + modem in de meterkast en daadwerkelijk de 1e keer internetten. En dat lag echt niet aan onze kant, wij hebben er bijna dagelijks bovenop gezeten.

Misschien hebben we wel teveel erop gezeten en hebben ze daarom een hekel aan ons ;)

Op het werk (de Hurk) is het ook belachelijk, eerst was het september 2007 dat het opgeleverd zou zijn, toen november 2007, toen februari 2008, toen juli 2008 en nu hebben ze het over september of november dit jaar..

In februari zijn ze ook echt gaan graven en ongeveer een maand geleden is er ook echt een lijn in de meterkast neergelegd (maar ik hoor van sommige mensen op het industrieterrein dat dat bij hun nog niet het geval is).

Organisatie is echt bagger, majah je moet toch glasvezel hebben als Tweaker he?

Er zijn ook veel organisaties bij betrokken en er is niet echt 1 organisatie die het regelt. Dat zou Onsnet moeten zijn maar zij schuiven het alleen maar af.

Zo is er een organisatie die de abbo's en administratie doet (Onsnet), verschillende aannemers die de fysieke aanleg doet, dan een combo van KPN en BBned die een groot deel van de infrastructuur beheren (dus de uplinks naar het internet), en zo nog meer organisaties die allemaal een klein stukje doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk gaat het bij hen ook over veel schijven. Een goede projectleider is geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:37
Over het informatiecentrum in Meerhoven ben ik ook niet echt te spreken. Eind mei ben ik langs geweest om een aantal vragen te stellen. Je merkt al vrij snel dat de vragen die ze kunnen beantwoorden niet verder gaan dan de standaardvragen, b.v. 'kan ik gewoon TV blijven kijken met mijn huidige TV?'. Op de wat moelijkere vragen, b.v. 'jullie vermelden een overstap van ISDN-2 naar ISDN-2: hoe zit het met de overstap van ISDN-1 naar ISDN-2, en dan met name met de twee telefoonnummers die we nu hebben?' hebben ze geen antwoord. Dit soort vragen noteren ze en geven ze door aan de technische helpdesk, die dan vervolgens contact met je op zal nemen. Daar hoor je vervolgens helemaal niets meer van, zoals ik ook van meerdere mensen in de wijk heb gehoord.

Wij hebben ons dan ook alleen aangemeld voor TV en Internet: met de telefoon nemen we geen risico en laten we dus zoals die is.

[ Voor 3% gewijzigd door pleunbaan op 29-07-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 01:04:
We wachten hier in Woensel-West al heel lang op de aansluiting. Zeker nu ze in Woensel-Oost al begonnen zijn. Echter een planning of roadmap maken ze niet bekend. Frustrerend dat je niet weet wanneer het komt...

Of weet er iemand meer?
Hier nog een Woensel Westenaar die glasvezel wil. ;)
Maar ik denk dat we nog lang kunnen wachten...

Ik denk dat onze wijk als laatste aan de beurt is, gezien het gemiddelde inkomen van de mensen in WW. Plus de 'slechte naam' van de wijk, dat helpt ook al niet mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee Richub. Oke, Woensel West is niet de beste wijk van Eindhoven, maar ze hebben er al veel aan verbeterd en er wonen toch ook heel wat mensen die glasvezel willen hebben. Als je UPC kan betalen, kan je zeker Ons Net Eindhoven betalen. Ik hoop dan ook echt niet dat we de laatste zijn.

Nog meer mensen uit Woensel West op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

Na Meerhoven gaan ze waarschijnlijk beginnen met Blixembosch en de Achtse Barrier. Ze waren in elk geval met foldertjes in de weer op een opendag in de Achtse Barrier.

Zo ie zo is geloof ik de planning om eind 2010 heel Eindhoven aangesloten te hebben (dit zal vast uitlopen). Misschien is er zelfs de mogelijkheid om je wijk voorrang te geven als zich genoeg mensen melden bij OnsNet dat ze in hun wijk graag glasvezel willen!

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Theuno schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:36:
Na Meerhoven gaan ze waarschijnlijk beginnen met Blixembosch en de Achtse Barrier. Ze waren in elk geval met foldertjes in de weer op een opendag in de Achtse Barrier.

Zo ie zo is geloof ik de planning om eind 2010 heel Eindhoven aangesloten te hebben (dit zal vast uitlopen). Misschien is er zelfs de mogelijkheid om je wijk voorrang te geven als zich genoeg mensen melden bij OnsNet dat ze in hun wijk graag glasvezel willen!
Het is nog maar de vraag of het in Meerhoven komt. 14 juli was de einddatum van de inschrijftermijn en toen waren kennelijk lang niet genoeg aanmeldingen om de 50% te halen. Nu is de volgende einddatum 2 augustus, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

Exocet schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:06:
[...]

Het is nog maar de vraag of het in Meerhoven komt. 14 juli was de einddatum van de inschrijftermijn en toen waren kennelijk lang niet genoeg aanmeldingen om de 50% te halen. Nu is de volgende einddatum 2 augustus, ben benieuwd...
Woensel Oost hebben ze ook aardig lang aan het lijntje gehouden. Die datum is wel 3 keer opgeschoven, en toen was het iedere keer ook lang niet genoeg.
Ik vermoed dat ze in Woensel Oost ook de 50% niet gehaald hebben, maar ze gaan toch aansluiten. Het probleem lijkt te zijn dat mensen lang lopende abbonementen hebben, en de 2 Mbit verbinding is in verhouding erg duur (en zelfs traag).

Zou dat 2 Mbit abbonement trouwens niet een 10 Mbit versie worden ?

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Wat betreft Woensel, half volgend jaar zou idd ook de Achtse Barrier aangesloten worden.

Zal mij benieuwen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Waar haal je die planning vandaan voor de rest van Eindhoven zoals Blixembosch, Achtse Barrier? Ik kan op de site van OnsNet niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Rukapul schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:05:
Waar haal je die planning vandaan voor de rest van Eindhoven zoals Blixembosch, Achtse Barrier? Ik kan op de site van OnsNet niets vinden.
Stond een tijdje geleden in Het Barrierke oid, wijkkrantje.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

TommyGun schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:08:
[...]

En ze stonden daar op een buurtfeest/activiteit foldertjes uit te delen waarin het duidelijk ging over de Achtse Barrier en Blixembosch.
Theuno schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:36:

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
TommyGun schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:08:
[...]

In het online archief van "t brierke" van Mei (deze website) staat er inderdaad wat over vermeldt.

"Volgens Cees Kox, directeur van Ons Net Eindhoven (ONE) zullen we, als alles goed gaat, over precies één jaar aangesloten zijn op deze supersnelle opvolger van de kabel, welke ons nu van TV, internet en telefoon voorziet."
Als alles goed gaat dus: zie het resterende verhaal!

"Eind mei/begin juni start ONE met het informeren van de wijkbewoners van de Achtse Barrier (alsook de bewoners in Blixembosch)."
De barrierse feesten bijvoorbeeld, waar uitleg werd gegeven hierover.

"Tot en met augustus kan iedereen in de wijk inschrijven op de diensten van ONE."
Aangezien dit nog niet eens is begonnen zal het wss wat langer duren dan de eerder vermelde "precies 1 jaar".

De tijdlijn volgens het artikel:
Mei/Juni 2008: Informatieperiode
Juli/Aug 2008: Inschrijfperiode (Vertraagd!)
Jan-Mei 2009: Aanlegperiode (Hoogst waarschijnlijk vertraagd!)

Bij de helpdesk weten ze iig nog niks van de Achtse Barrier, afwachten dus.

Edit: Mss hebben ze van eerdere projecten wel geleerd om langer te wachten tussen informatieperiode en inschrijfperiode om mensen meer kans te geven de zaken te overwegen en om langlopende contracten geen een kleinere rol te laten spelen. Alleen geven ze daar dan weer vrij weinig informatie over.

[ Voor 16% gewijzigd door JaWSnl op 30-07-2008 15:15 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, heb helaas nog geen flyers of artikelen gezien in Woensel-West. Kan dus nog wel even duren. Hoopvol is wel dat in Woensel-Oost ook geen 50% is gehaald en ze toch gaan aansluiten. Kunnen ze net zo makkelijk gelijk de kabels in Woensel-West trekken ;-)

Nu alleen nog iemand die de complete planning tot (na) 2010 bij Cees Kox weet los te peuteren.

Ben trouwens ook wel benieuwd of ze met HD televisie ook Dolby Digitaal geluid mee gaan sturen. Ze zeggen dat ze het zo op de kabel zetten als dat ze het aangeboden krijgen, dus ik neem aan van wel. Ben benieuwd naar de eerste reacties (in september).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Iemand die al wat gehoord heeft van Woensel-Noord (/Woenselse Heide)?

De volgorde door Eindhoven heen lijkt nogal arbitrair :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

Interesant stukje over OnsNet (in dit geval in Nuenen, maar is in grote lijnen vast vergelijkbaar): http://www.dse.nl/node/view/1072
Rukapul schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:35:
Iemand die al wat gehoord heeft van Woensel-Noord (/Woenselse Heide)?

De volgorde door Eindhoven heen lijkt nogal arbitrair :P
Ik vermoed dat ze ineens zo'n wijkwinkel openen. Voor mij kwam het onverwachts dat ze Woensel Oost gingen aansluiten. Maar het komt me verdomt goed uit >:)

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Bij mij steekt er in de tuin zo'n groene buis uit de tuin, tegen de voorgevel aan.
Is dat voor het glasvezel?
Ze zijn hier wel flink aan het graven geweest, voor mij deur heb ik ze nog niet gezien, maar wel in de grote hoofdstraten er om heen.
Verder heb ik nooit een bevestiging gehad, wel wat reclamefoldertjes.
Heb toen eens een mail gestuurd, ze zeiden toen dat mijn aanvraag ontvangen was.
Ik heb toen ook gevragen of het mogelijk was dat aansluitpunt niet te plaatsen waar nu de UPC en KPN kabel binnen komt, maar in de meterkast.
Hiervoor moest ik bij de aannemer zijn.
Ik heb begrepen dat er iemand langs komt om te bekijken waar het aansluitpunt het beste kan komen, maar nog niemand gezien...
Ik woon trouwens in Vaartbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:59:
Bij mij steekt er in de tuin zo'n groene buis uit de tuin, tegen de voorgevel aan.
Is dat voor het glasvezel?
Ze zijn hier wel flink aan het graven geweest, voor mij deur heb ik ze nog niet gezien, maar wel in de grote hoofdstraten er om heen.
Verder heb ik nooit een bevestiging gehad, wel wat reclamefoldertjes.
Heb toen eens een mail gestuurd, ze zeiden toen dat mijn aanvraag ontvangen was.
Ik heb toen ook gevragen of het mogelijk was dat aansluitpunt niet te plaatsen waar nu de UPC en KPN kabel binnen komt, maar in de meterkast.
Hiervoor moest ik bij de aannemer zijn.
Ik heb begrepen dat er iemand langs komt om te bekijken waar het aansluitpunt het beste kan komen, maar nog niemand gezien...
Ik woon trouwens in Vaartbroek.
Ha ha ha, je hebt zo'n buis maar je weet er niets van _/-\o_

Als het goed is heb je daar toch een handtekening voor gezet, ze komen niet zomaar in je tuin graven ;)

De aannemer staat er wel bekend om om het niet zo goed geregeld te hebben, ze komen lang niet bij iedereen langs (wat wel moet) en als ze dan langs komen dan doen ze soms nog niet wat de afspraak was (zoals bij mij het geval was).

Zwaar hopeloos dit, en nog lopen ze achter op schema.

Ik gok erop dat of het budget beperkt is of mensen wat geld achter over drukken waardoor er te weinig mankracht en materiaal is om het in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mijn vriendin die ontdekte het toen ze weer eens wat planten aan het wegknippen was... Steekt gewoon zo'n groene buis naar boven (tussen een struik, je ziet hem zo dus niet, maar wel ongeveer op de plek waar ik toen aangegeven heb op dat aanvraagformulier). Heb nergens een handtekening voor gegeven. Ben overdag ook gewoon werken dus kan best dat ze aan de deur geweest zijn, maar dan ben ik vast toch niet thuis....

Een tijdje geleden werden er ook overal van die OnsNet sluit u aan bordjes geplaatst in de tuinen, behalve bij mij... |:( :p

En volgens mij hebben ze ook nog wat achtergelaten, een mooie schup, en nog een dure ook volgens mij, bedankt hé. ;) :D
Maar echt gegraven hebben ze niet volgens mij. Ik zie nml. niet echt graafsporen. Denk dat die huis gewoon naar boven geschoten is, weet niet precies hoe dat werkt.

Verder zal het me worst wezen, zolang ik dat glasvezel maar krijg.
Zie dat wel zitten, 100 mbit up/down, digitale TV (alhoewel ik analoog aangevragen heb, digitaal misschien later), in elk geval beter als wat het nu is (alhoewel ik niet mag klagen met mijn 18 mbit, wat er overblijft van de 20 mbit dus).

[ Voor 66% gewijzigd door eX0duS op 31-07-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt.

Ze graven dan op de openbare weg een gat, vanaf daar 'schieten' ze dan de leiding onder de tuin door.

Eventueel moeten ze ook nog een beetje graven waar ie uitkomt, of zoals bij mij de tegels weghalen.

Bij mij hadden ze een mooie hamer achtergelaten, maar die kwamen ze later weer ophalen en ik ben dan zo iemand die het gewoon terug geeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan iemand mij meer vertellen wat eventueel de mogelijkheden zijn met zo'n digibox van onsneteindhoven, behalve dat hiermee digitale tv bekeken kan worden uiteraard :-P

Ik heb het dan over de uitgangen wat er op dat apparaatje zit, media center mogelijkheid? Liefst een lijst met alle mogelijkheden van zo'n ding, ik heb namelijk totaal geen ervaring met een set top box.

En omdat het data overdracht betreft, merken wij dit dan aan de Internet verbinding als er tv gekeken wordt?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Judge Duck schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:49:
Kan iemand mij meer vertellen wat eventueel de mogelijkheden zijn met zo'n digibox van onsneteindhoven, behalve dat hiermee digitale tv bekeken kan worden uiteraard :-P

Ik heb het dan over de uitgangen wat er op dat apparaatje zit, media center mogelijkheid? Liefst een lijst met alle mogelijkheden van zo'n ding, ik heb namelijk totaal geen ervaring met een set top box.

En omdat het data overdracht betreft, merken wij dit dan aan de Internet verbinding als er tv gekeken wordt?

Thnx!
http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=659

Daar staan alle specs in. Zelfde box die onsneteindhoven ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik ben nu ook al een tijdje aangesloten (woon in de Schrijversbuurt, die is volgens mij nu wel volledig klaar ;)). Het werkt hier alleen nog niet zo lekker. De snelheid valt vies tegen, we hebben een nieuwe router (Netgear RangeMax Next, deze haalt zeer hoge scores (de hoogste) in tests op o.a. hardware.ino). Maar hier met een verbinding die 'goed' is (3 van de 5 streepjes bij Vista) haal ik maar 10 mbit, ipv 100mbit!

Ik heb er ook gewoon een Netgear RangeMax Next ontvanger bij dus snappen doe ik het niet helemaal. Op de andere PC met 4 streepjes haalde hij vanmiddag 38mbit, een stuk beter dus maar ook dat moet echt hoger kunnen vind ik >:) Heeft iemand misschien nog goede tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
disweb schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:23:
...
Ik heb er ook gewoon een Netgear RangeMax Next ontvanger bij dus snappen doe ik het niet helemaal. Op de andere PC met 4 streepjes haalde hij vanmiddag 38mbit, een stuk beter dus maar ook dat moet echt hoger kunnen vind ik >:) Heeft iemand misschien nog goede tips? :)
Tip: UTP kabel gebruiken ipv draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
disweb schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:23:
Ik ben nu ook al een tijdje aangesloten (woon in de Schrijversbuurt, die is volgens mij nu wel volledig klaar ;)). Het werkt hier alleen nog niet zo lekker. De snelheid valt vies tegen, we hebben een nieuwe router (Netgear RangeMax Next, deze haalt zeer hoge scores (de hoogste) in tests op o.a. hardware.ino). Maar hier met een verbinding die 'goed' is (3 van de 5 streepjes bij Vista) haal ik maar 10 mbit, ipv 100mbit!

Ik woon ook in de Schrijversbuurt, en had ook het probleem dat ik maar met 10MBit kon down-/uploaden. Na een weekje werkte het wel op 100MBit, ik kan nu met ongeveer 11MB/s downloaden, en 7MB/s uploaden :)

Edit: hmz, op andere PC's haal je dus wel meer dan 10MBit. In mijn geval was het op elke PC 10MBit.

Edit 2: En je had het natuurlijk over wireless B)

[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 05-08-2008 21:28 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
In Tongelre zijn wij aangesloten op OnsNet en dat verliep zonder problemen.Tuurlijk gaat het nooit snel genoeg maar binnen redelijke termijn na de inschrijvingen werd er gestart met graven en aansluiten geen commentaar over.

Woon nu in een wijk die nog niet is aangesloten maar als het goed is binnenkort wel. In ieder geval voor eind 2010 zoals OnsNet zelf al zegt.

ik ben wel op de hoogte van een korte termijn planning maar die kan ik helaas (omdat die nog niet definitief is) niet online zetten. Misschien snel meer.....

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Laatst online: 10-09 07:09
Is het iemand al opgevallen dat OnsNet Eindhoven de Sagem ITAD81 HD gaat gebruiken voor digitale TV? Dit is een DVB-T tuner. Zeer mooi voor het gros van de gebruikers die een HDTV met DVB-T tuner hebben.

Ik hoop alleen dat in de loop van volgend jaar mijn wijk ook een keer aangesloten wordt...

[ Voor 18% gewijzigd door knirfie244 op 06-08-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
ZiSE schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:33:
[...]

Tip: UTP kabel gebruiken ipv draadloos.
Tsja dat heb ik al vaak voorgesteld aan mijn vader, helaas is er geen beginnen aan en wil hij het ECHT niet.
Chester schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:18:
[...]

Ik woon ook in de Schrijversbuurt, en had ook het probleem dat ik maar met 10MBit kon down-/uploaden. Na een weekje werkte het wel op 100MBit, ik kan nu met ongeveer 11MB/s downloaden, en 7MB/s uploaden :)

Edit: hmz, op andere PC's haal je dus wel meer dan 10MBit. In mijn geval was het op elke PC 10MBit.

Edit 2: En je had het natuurlijk over wireless B)
Ja wireless is toch anders ja :9 Maar wat ik ga proberen is de router verplaatsen naar een iets betere plek. Hopen dat hij daar wel goede verbinding heeft. Ik denk dat het probleem bij ons ligt en niet aan OnsNetEindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
disweb schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:22:
[...]

[knip]
Ik denk dat het probleem bij ons ligt en niet aan OnsNetEindhoven.
En dat kun je dan weer testen door je pc een keer met een kabel direct op de modem aan te sluiten. Dus niet om te houden zo, maar leg een kabeltje over de gang en testen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
knirfie244 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:00:
Is het iemand al opgevallen dat OnsNet Eindhoven de Sagem ITAD81 HD gaat gebruiken voor digitale TV? Dit is een DVB-T tuner. Zeer mooi voor het gros van de gebruikers die een HDTV met DVB-T tuner hebben.
Nee, hoor, OnsNetEindhoven gebruikt gewoon DVB-C, zie link naar spec-pdf enkele posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
van de OnsNet site: • Alle programma’s in de hoogst mogelijke resolutie (voor SD 8 Mbp/s stream, voor HDTV 12 Mbp/s MPEG-4 tot 22 Mbp/s MPEG-2 Stream)

Maar die decoder in de PDF odnersteund geen MPEG-2@22Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog steeds geen digitale zenders vinden als ik een volledige scan uitvoer van mijn dvb-c tuner. Iemand anders al geprobeerd die ook een tv met ingebouwde dvb-c tuner heeft? Als de zenders versteuteld waren zou ik dat ook moeten zien, maar volges mij staat er gewoon nog niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Dat zal wel kloppen dan, dat er nog niks op staat. Er wordt op de site en de nieuwsbrief aangegeven dat er pas vanaf 1 september wordt begonnen met de grote uitrol in eindhoven. Dus check het nog even na die tijd :)
En wss moet je dan eerst aangegeven hebben dat je het uberhaupt wilt, en dat ze de digitale zenders dan pas over de kabel naar je huis gaan sturen, maar goed dat weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
JaWSnl schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:31:
[...]

En dat kun je dan weer testen door je pc een keer met een kabel direct op de modem aan te sluiten. Dus niet om te houden zo, maar leg een kabeltje over de gang en testen maar.
Die ga ik zo nog even proberen, ik heb al wel stukken betere resultaten. Ik haalde nu normaal 1800KB/s. Ik heb de router naar boven verplaatst met een kabel over de gang en hem op verschillende plekken gezet, overal is het signaal 4 of 5 streepjes, bijna perfect. Met 5 streepjes en de router 1 meter van de ontvanger haal ik 4.5 MB/s. Dat is nog steeds pas de helft van wat zou kunnen, ook met deze router (die haalt op internet in tests meestal 8.5 MB/s ongeveer)

Weet iemand wat tweaks voor deze Netgear RangeMax NEXT wnr834b v2? :)

[ Voor 3% gewijzigd door disweb op 08-08-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Heeft iemand zich al aangemeld voor digitale televisie en al wat gehoord van ONE?
Ik heb me direct via de website aangemeld maar nog niet eens een ontvangstbevestiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ONE zegt dat vanaf 15 september de eerste 150 set-top-boxen worden geleverd, de mensen die daarvoor zijn uitgekozen hebben al bericht gehad. Exact een week later vanaf 22 september wordt dit verder uitgebreid.
Verder kan je er een harddisk op aan sluiten, het signaal is van een "DVB/C Conax" codering.

Er wordt verder overwogen, als er genoeg belangstelling is, een aansluitservice aan te bieden. maar kom, welke GOT-er heeft dat nou nodig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JaWSnl op 11-08-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:18:
ONE zegt dat vanaf 15 september de eerste 150 set-top-boxen worden geleverd, de mensen die daarvoor zijn uitgekozen hebben al bericht gehad. Exact een week later vanaf 22 september wordt dit verder uitgebreid.
Verder kan je er een harddisk op aan sluiten, het signaal is van een "DVB/C Conax" codering.

Er wordt verder overwogen, als er genoeg belangstelling is, een aansluitservice aan te bieden. maar kom, welke GOT-er heeft dat nou nodig ;)
Gatverdamme, codering. Dacht dat ONE wel beter wist... Typisch gedrag van consumentje pesten om er codering op te zetten. Nou ik hoop dat de 21 basis kanalen in ieder geval geen codering hebben en ik deze zo op kan scannen op m'n Sony Bravia tegen 1 september.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
Precies. Codering is helemaal nergens voor nodig gezien het wel of niet aanbieden van het digitale signaal gewoon vanuit de "modem" te regelen zou moeten zijn.

Als ze via de modem alleen het signaal beschikbaar zouden maken voor de mensen met het digitale abonnement, dan had die stomme codering achterwege gelaten kunnen worden. En had je gewoon fijn zonder poespas je HTPC of andere apperatuur aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knirfie244 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:02:
Precies. Codering is helemaal nergens voor nodig gezien het wel of niet aanbieden van het digitale signaal gewoon vanuit de "modem" te regelen zou moeten zijn.

Als ze via de modem alleen het signaal beschikbaar zouden maken voor de mensen met het digitale abonnement, dan had die stomme codering achterwege gelaten kunnen worden. En had je gewoon fijn zonder poespas je HTPC of andere apperatuur aan kunnen sluiten.
Inderdaad. Ik vind dit ONTZETTEND slecht van OnsNet Eindhoven. Juist HET punt waar ze op konden scoren tegenover UPC en Ziggo laten ze links liggen. Dit had ik echt niet verwacht van Onsnet Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vakanties in de bouw (zuid Nederland) zitten er op, dus nu moeten de komende weken toch vorderingen worden gemaakt met de uit de grond stekende kabels. Althans, dat is te hopen.

Ben ook benieuwd of ONE binnenkort met meer nieuws naar buiten komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nieuwe status over meerhoven:
Op 2 augustus sloot de inschrijftermijn voor Meerhoven.
Het aantal aanmeldingen is hoopgevend. Ons Net Eindhoven is nu in bespreking met de financiers en verwacht binnen enkele weken definitief uitsluitsel te kunnen geven.
Het informatiekantoor blijft in de middaguren normaal geopend. Inschrijven is nog steeds mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Ff een nieuwtje voor de Eindhovenaren onder ons (wat zou je anders in dit topic doen :)).
'k zag net bij de grens van Eindhoven/veldhoven (bij ASML) dat ze er een bord in de grond hebben geplaatst. De wijk hanevoet (bij het kastelenplein) is aan de beurt. :9~ :9~

Ik heb ook al via via vernomen dat er wat Onsneteindhoven bordjes zijn opgedoken her en der...
Ik zie nog niets op de website staan maar dat zal wel binnenkort geupdate worden.

Meer informatie:
http://www.ed.nl/regio/ei...zel-Woensel-gaat-door.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Er staat er ook 1 bij de Daf, op de weg van Geldrop naar Eindhoven... welke wijk is dat? stratum? Tjah maar mss gewoon reclame he... wss goedkoper als het zo'n bord is ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de buurt van de airbornelaan activiteiten gezien, grote kabels die in de straat gelegd werden en nummers op de grond gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
JaWSnl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:37:
Er staat er ook 1 bij de Daf, op de weg van Geldrop naar Eindhoven... welke wijk is dat? stratum? Tjah maar mss gewoon reclame he... wss goedkoper als het zo'n bord is ofzo ;)
Dat gaat waarschijnlijk over de wijk Tongelre :) en die hebben al glasvezel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
kalechinees schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:38:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk over de wijk Tongelre :) en die hebben al glasvezel :9
Alleen is hij me gister pas opgevallen :P maar dat zou kunnen hoor, dan is het gewoon echt reclame. Mss kost het minder geld als het zo'n bord is, dat de gemeente dan lagere tarieve hanteert ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:33

BramT

Rule #1

Hier ook iemand uit Woensel ("zuid", aan de rondweg) die ook niet kan wachten. Helaas kan het allemaal nog wel even duren. Nu wel duidelijk is dat de Hanevoet, Genderbeemd en Achtsebarier na Meerhoven komen hoeven we denk ik niks voor eind 2009 aan informatie hoeven te verwachten.

En als ze "2010 heel eindhoven" halen dan eet ik m'n auto op. 2012 tot zelfs 2014 lijkt me met de huidige voortgang/snelheid realistischer. Maar goed, ik wacht wel...

Waar ik me veeeeeel meer zorgen over maak is het KPN wat her en der glasvezelaanbieders aan het opslokken is. OnsNetEindhoven heeft prima tarieven voor prima diensten. KPN daarentegen hanteerd een zoveel-mogelijk-geld-uit-de-consumenten-persen prijsbeleid. Ik hoop echt dat ik (en zoveel mogeiljk mensen) een contract met OnsNetEindhoven heb voordat KPN langskomt en het overneemt, want dan wordt het dus 200% betalen voor 50% diensten.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
Ik kom zelf vanaf oktober/november in De Lichttoren te wonen en er zijn inmiddels twee aanbiedingen opgestuurd naar mij door OnsNet Eindhoven en UPC. Mijn voorkeur gaat uit naar OnsNet (vanwege de 100 MBit/s ofcourse) en in hun folders ziet er natuurlijk allemaal prima uit, maar wat zijn jullie ervaringen met OnsNet?
Ik lees in deze thread in ieder geval al dat de communicatie naar klanten toe wat stroefjes is en dat ze codering toepassing op de signalen (hoewel ik moet toegeven dat dat laatste me (nog) niet veel zegt). Verder nog dingen wat jullie tegen valt? Of wat jullie als positief bestempelen?

Ik ben al jaren klant van UPC en ik moet zeggen dat ik er erg weinig problemen (zo goed als geen) mee heb gehad. Dus ik wil een beetje een beeld krijgen van wat er verandert wanneer ik klant wordt van OnsNet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de prijs/kwaliteit-verhouding bij OnsNet Eindhoven veel beter is dan bij UPC. UPC is eigenlijk te duur voor wat ze bieden. Ook vergeleken met andere aanbieders naast OnsNet Eindhoven. En idd, 100mbit is wel erg fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
BigDplayboy schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:57:
Ik kom zelf vanaf oktober/november in De Lichttoren te wonen en er zijn inmiddels twee aanbiedingen opgestuurd naar mij door OnsNet Eindhoven en UPC. Mijn voorkeur gaat uit naar OnsNet (vanwege de 100 MBit/s ofcourse) en in hun folders ziet er natuurlijk allemaal prima uit, maar wat zijn jullie ervaringen met OnsNet?
Ik lees in deze thread in ieder geval al dat de communicatie naar klanten toe wat stroefjes is en dat ze codering toepassing op de signalen (hoewel ik moet toegeven dat dat laatste me (nog) niet veel zegt). Verder nog dingen wat jullie tegen valt? Of wat jullie als positief bestempelen?

Ik ben al jaren klant van UPC en ik moet zeggen dat ik er erg weinig problemen (zo goed als geen) mee heb gehad. Dus ik wil een beetje een beeld krijgen van wat er verandert wanneer ik klant wordt van OnsNet :)
M.b.t. de codering van de signalen:
dit heeft betrekking op digitale televise. UPC heeft nog een veel geslotener systeem.

Communicatie kan wat mij betreft beter, zeker als je wijk compleet aangesloten is, wordt het stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat de Hanevoet binnenkort zou worden aangesloten was al zo goed als duidelijk. Mijn huisbaas heeft al contact gehad met OnsNet namelijk. Ze wilden weten vanaf waar ze de glasvezel bij ons de appartementen (Kastelenplein) in kunnen schieten. Dan weet je dat het niet lang meer duurt. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

/\/\|) schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:34:
[...]

Communicatie kan wat mij betreft beter, zeker als je wijk compleet aangesloten is, wordt het stil.
Je kan altijd even een bakkie gaan doen in een informatiecentrum.
Zelf moet ik daar binnenkort ook maar eens langsgaan, Woensel-Oost moet namelijk niet verder uitgesteld worden, anders zit ik straks met 2 internetverbindingen te kijken.

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glompie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Hello,

Hier nog 1tje uit Woensel West die met smart zit te wachten op glas.
Jammer dat 't allemaal zo lang moet duren, en 't ligt al zo lang in Tongelre.
Als ik 't zelf kon lag 't hier allang en zat ik niet te kijken met een lijntje van 5,5 down
met een abbonement van 20 mbit. Wel triest als Woensel West tot 2010 of later moet wachten op een buisje in de meterkast.
Misschien heeft iemand hier nog tips hoe ik die adsl voorlopig sneller kan krijgen.
Er hangt een Zyxel 2602h aan maar denk dat al mijn verlies door de 2350 meter afstand van de wijkcentrale komt.

wees gegroet,
Bart

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Theuno schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:10:
[...]

Je kan altijd even een bakkie gaan doen in een informatiecentrum.
Zelf moet ik daar binnenkort ook maar eens langsgaan, Woensel-Oost moet namelijk niet verder uitgesteld worden, anders zit ik straks met 2 internetverbindingen te kijken.
Zelf langsgaan kan inderdaad ook.

Maar als voorbeeldje waar de communicatie beter kan:
Ik heb me eind juli opgegeven voor digitale TV met het formulier op de website.
Ik heb zelfs geen ontvangstbevestiging gekregen, laat staan info over wanneer ik aangesloten wordt e.d. Natuurlijk kan je zelf gaan bellen (dat doe ik deze week ook), maar ik vind het professioneler als een bedrijf zijn klanten op de hoogte houdt zonder dat je daar zelf achteraan moet.

E-mailen heeft overigens ook geen zin, want daar heb ik nog nooit een reactie op gekregen behalve een automatisch ontvangstbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newsserver adres:
news.onsnet.nu
4 draadjes voor in totaal max. 2000Kb/sec met een retentie van 40 dagen.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:18:
Ik weet wel dat je als je digitale tv wilt je die ontvanger met smartcard voor 149 euro af moet nemen.
Of je een andere ontvanger kunt gebruiken is de vraag, antwoorden hierop worden niet beantwoord.

DVB-C met conax encryptie is an sich geen probleem, UPC gebruikt hetzelfde maar koppelt de smartcard ook nog eens aan de ontvanger waardoor je de kaart niet in een andere ontvanger met meer mogelijkheden kunt gebruiken.
En hoezo DVB-C?
Wil je zeggen dat ze geen DVB-IPTV of andere IPTV variant gebruiken maar gewoon DVB-C?

Het lijkt erop dat de Sagem ITAD84 HD gebruikt wordt een IPTV ontvanger, niet te verwarren met de ITCAD84 HD een DVB_C ontvanger.
Volgens mij is het eerste model waar ze mee beginnen niet voorbereid voor een harde schijf.

Ik ben iig zeer benieuwd naar welke ontvanger en techniek ze gebruiken, ik hoop op DVB-C zonder extra beveiligingsmeuk zodat ook andere ontvangers gebruikt kunnen worden.

edit: Sagem heeft een gecombineerd IPTV/DVB-C model gehad en wel de SAGEM ICAD81 HD, hybrid decoders for cable and TV over IP

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:10:
[...]

En hoezo DVB-C?
Wil je zeggen dat ze geen DVB-IPTV of andere IPTV variant gebruiken maar gewoon DVB-C?

Het lijkt erop dat de Sagem ITAD84 HD gebruikt wordt een IPTV ontvanger, niet te verwarren met de ITCAD84 HD een DVB_C ontvanger.
Volgens mij is het eerste model waar ze mee beginnen niet voorbereid voor een harde schijf.
Zoals volgens mij al heel vroeg duidelijk is gemaakt, wordt er nog geen gebruik gemaakt IP-TV. Ze zorgen er wel voor dat de modem en decoder er op zijn voorbereidt. Op de website staat bij de veelgestelde vragen dat ze bezig zijn met de eerste proeven maar betwijfel dat hier veel vaart in zit. Wss zullen ze zich eerst richten op het rustig uitbrengen van de digitale televisie.

Dat er een hardeschijf gebruikt kan worden is wel waar, alleen is deze niet ingebouwd maar moet dit met usb worden aangesloten. Daarvoor een usb-poort op de voorkant (d8 ik, rare plaats dat wel) van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik heb een huis gekocht in Bosrijk, dat dus pas in het voorjaar van 2010 opgeleverd gaat worden. Vanzelfsprekend zijn we nu al wel met meerwerk en dat soort dingen bezig, en als het aan mij ligt gaat er geen coax- of telefoonkabel door heel het huis lopen en monteer ik alles af met CAT-6 of CAT-5e tzt. Daarvoor is het natuurlijk wel nodig dat TV en radio via internet te benaderen zijn via iets van een media center ipv zo'n brakke settop box.

JaWSnl schrijft hierboven dat er nog geen gebruik van echte IPTV gemaakt wordt, maar op de website staat inderdaad wel dat ze bezig zijn met het uitrollen ervan. Is er wellicht iemand met afdoende inside knowledge of praktijkervaring om in te kunnen schatten of het risicovol is om een huis dat pas over anderhalf jaar af is compleet zonder CAI af te bouwen? Is het worst case mogelijk om (tijdelijk) de huidige DVB-variant via een media center te ontvangen?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat door in Meerhoven: op het reclamebord vlakbij ons huis is nu een sticker 'Profociat, we gaan beginnen!' geplakt.

##########################################

Op de site staat nu het volgende:

Aanleg glasvezel Meerhoven gaat door!
Goed nieuws! De aanleg van glasvezel in Meerhoven gaat door! Omdat meer dan 50% van de bewoners zich heeft ingeschreven heeft NEM Eindhoven, eigenaar en exploitant van het glasvezelnetwerk, besloten om daadwerkelijk te starten met het uitrollen van het glasvezelnetwerk. Komende tijd wordt er achter de schermen hard gewerkt aan de voorbereidingen.

Tot de eerste schop de grond in gaat kunnen bewoners die zich nog niet hebben aangemeld alsnog inschrijven en profiteren van de gratis aansluiting en de uitrolaanbieding; de eerste 3 maanden gratis abonnement.

Ons Net Eindhoven bedankt Klankbordgroep Glasvezel Meerhoven, de initiatiefnemers om glasvezel naar Meerhoven te halen, voor hun belangrijke bijdrage aan het succes van de inschrijfactie!

28 augustus 2008

##########################################

Edit: deze brief per e-mail ontvangen

Eindhoven, 29 augustus 2008
Betreft: Start aanleg Meerhoven

Geachte heer / mevrouw,

Proficiat de aanleg van glasvezel in Meerhoven gaat door.

U heeft zich aangemeld voor een aansluiting op het snelle glasvezelnetwerk van Ons Net Eindhoven. Op dit moment krijgen bijna 1.800 van de 2.800 woningen een aansluiting. Wij danken u voor uw vertrouwen. Het aantal aansluiting is boven verwachting.

De komende twee maanden werken wij aan de voorbereiding. Daarna ziet u onze aannemer in de wijk. Eerst bij de aanleg van de hoofdleidingen, daarna in uw straat en in de laatste fase volgt de huisaansluiting. Over de exacte data informeren wij u nog.
Wij adviseren u uw abonnementen pas op te zeggen op het moment dat wij u hebben aangesloten op het glasvezelnetwerk.
Op onze internetsite www.onsneteindhoven.nl plaatsen wij actuele informatie.

Een aantal van u heeft op dit moment gekozen voor alleen een aansluiting en nog niet voor diensten. Mogelijk was het ontbreken van digitale televisie een reden om nog geen diensten af te nemen, voor anderen wellicht de problemen die bij het opzeggen van oude contracten verwacht werden.
o Op dit moment kunnen wij u, aanvullend op het analoge pakket, Digitale Televisie aanbieden;
o Op onze internetsite hebben wij een opzegservice geplaatst.

Voor iedereen die zich aanmeldt of besluit om extra diensten af te nemen, blijft onze startaanbieding gelden: gratis aansluiting en drie maanden gratis diensten (behoudens gesprekskosten telefonie en Digitale Televisie).
De startaanbieding geldt tot dat de eerste schop de grond in gaat.

Wanneer wij iets verder zijn in deze projectfase dan ontvangt u ter controle een Klantkaart waarin al uw persoonlijke gegevens en diensten zijn opgenomen.
Zijn er vragen, aarzel dan niet om ons te bellen ( 040 7874002) of langs te komen bij informatiecentrum in Meerhoven, Zandkasteel 172.

Met vriendelijk groet,

Cees Kox
Olaf Aelbers
(bestuurders Ons Net Eindhoven)

P.S: bewoners van Bosrijk ontvangen nog aanvullende informatie over het aansluiten.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Binnenkort krijgen diegenen die zich opgegeven hebben voor digitale televisie een mail/brief met de stand van zaken omtrent digitale televisie van OnsNetEindhoven. Voor zover ik begrepen heb, staat de uitrol nog steeds gepland in de tweede helft van september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Voor zover ik begrepen heb gaat dit wat langer duren door kinderziektes die op het einde ontdekt zijn, na het uitbrengen in de testgroep nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
JaWSnl schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:05:
Voor zover ik begrepen heb gaat dit wat langer duren door kinderziektes die op het einde ontdekt zijn, na het uitbrengen in de testgroep nog.
Gisteren heb ik iemand gesproken die direct betrokken bij de uitrol van digitale televisie zou zijn en die gaf nog steeds tweede helft september aan. Maar goed, ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister ook weer gescand en nog steeds niks gevonden op m'n TV. Heb zelfs de splitter en de versterker ertussen uitgehaald maar dat maakte ook geen verschil. Vreemd want er staat toch echt dat je een analoog tv abo moet hebben om digitaal te kunnen ontvangen. En als de zenders gecodeerd waren dan moet mijn TV alsnog aangeven dat er digitale (gecodeerde) zenders op de kabel staan. Ik begin het idee te krijgen dat ze dit toch apart activeren bij mensen die Digitale TV pakken. Dan is het wel ontzettend bagger dat ze dan ook nog eens die rot codering gebruiken! Nergens voor nodig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hier in Vaartbroek liggen er volgens mij al heel veel kabels in de grond.
Bij mij hebben ze gisteren de glasvezelkabel tot aan het huis gelegd, weet iemand toevallig hoelang het nog duurt voor dat alles in werking gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
eX0duS schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:56:
Bij mij hebben ze gisteren de glasvezelkabel tot aan het huis gelegd, weet iemand toevallig hoelang het nog duurt voor dat alles in werking gaat? :P
aannemer bellen! (gebroeders van de donk toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
eX0duS schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:56:
Bij mij was het dinsdag aangelegd, en vrijdag kreeg ik een brief dat het allemaal al werkte. Probeer het anders eerst even, misschien werkt het al :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
De kabel ligt nog buiten (opgerold).
Is het nog niet te laat dan om te bellen of dat nog naar de meterkast gelegd kan worden?
Dan zou het volgens mij ergens anders het huis in moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
eX0duS schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:02:
De kabel ligt nog buiten (opgerold).
Is het nog niet te laat dan om te bellen of dat nog naar de meterkast gelegd kan worden?
Dan zou het volgens mij ergens anders het huis in moeten komen...
Ah, mijn fout, ik las dat het al aangesloten was tot in je huis. Het duurde bij mij best een tijdje (langer dan een maand volgens mij) voordat ze de modem kwamen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Heeft iemand al een werkende aansluiting bij OnsNet Eindhoven (ONE) of BrabantNet met digitale TV en dit aangesloten op een MediaCenter? Ik hoop echt dat dit mogelijk is. In het ergste geval pak ik wel het analoge signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door JantjeO op 09-09-2008 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er al iemand ervaring met HDTV van ONE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Binnekort gaat OnsBrabantNet beginnen met Eredivisie voetbal. Gezien dezelfde televisie provider voor onsneteindhoven, denk ik dat iedereen die er op zit te wachten in eindhoven ook aan zijn trekken komt!

Overige informatie:

OnsBrabantNet en Eredivisie Live zijn tot een overeenkomst gekomen waardoor het mogelijk wordt vier voetbalzenders toe te voegen aan het huidige PlusTV pakket van OnsBrabantNet.

Vanaf eind oktober is het mogelijk om Eredivisie Live te ontvangen. De kosten bedragen €10,95 per maand.

Eredivisie Live:
Er zijn in totaal vier kanalen beschikbaar. Eén kanaal is dagelijks te zien met o.a. door Eredivisie Live te bepalen keuzewedstrijden. De overige drie kanalen zijn op zaterdag en zondag te zien. Daarop zullen live wedstrijden uitgezonden worden.

• /\/\|)
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:32:
Heeft er al iemand ervaring met HDTV van ONE?
Ja, bij mij werkt het niet.
Na overleg met ONE complete bekabeling en connectoren vervangen door beste kwaliteit nieuw spul, maar zonder resultaat.
ONE mag nu een monteur sturen.

• JaWSnl
/\/\|) schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:55:
[...]

ONE mag nu een monteur sturen.
Wat aardig van je ;)

maar serieus, is het niet zo dat er ergens in een informatiecentrum van ONE een testopstelling staat waar je het beeld kan bekijken?

• /\/\|)
JaWSnl schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:53:
[...]

Wat aardig van je ;)

maar serieus, is het niet zo dat er ergens in een informatiecentrum van ONE een testopstelling staat waar je het beeld kan bekijken?
Ja, bij infocentrum Tongelre (waar ik mijn digibox kon ophalen) staat een testopstelling. Dat ziet er goed uit.
Hopelijk kan ik er snel ook thuis van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:33:
[...]

Ja, bij infocentrum Tongelre (waar ik mijn digibox kon ophalen) staat een testopstelling. Dat ziet er goed uit.
Hopelijk kan ik er snel ook thuis van genieten.
Er staat nog helemaal geen digitaal signaal op de kabel bij mensen thuis, iig hier niet. Als ik scan via mn tv 'met DVB-C tuner vind ik 0,0. Dus ook geen gedecodeerde zenders ofzo. Er klopt gewoon iets niet want normaal (althans zo gaat dat bij elke kabelprovider) wordt het gecodeerde digitale signaal gewoon al meegezonden als je een analoog abonnement hebt. Ik heb volledige scan en snelscan gedaan. Tevens splitter/versterker er tussenuit gehaald. Heeft niks uitgehaald. Er is gewoon nog geen digitaal signaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 17:17
Ik lees niets over de de bergen (centrum).... Hoe zit het daarmee ik wil graag van dat dsl gebeuren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:56:
Ik lees niets over de de bergen (centrum).... Hoe zit het daarmee ik wil graag van dat dsl gebeuren af.
Het hele centrum valt toch al jaren onder de Kenniswijk? Volgens mij hadden ze daar het eerste glasvezel van allemaal (in eerste instantie aangesloten op het netwerk van de TU als ik het niet verkeerd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:49:
[...]

Er staat nog helemaal geen digitaal signaal op de kabel bij mensen thuis, iig hier niet. Als ik scan via mn tv 'met DVB-C tuner vind ik 0,0. Dus ook geen gedecodeerde zenders ofzo. Er klopt gewoon iets niet want normaal (althans zo gaat dat bij elke kabelprovider) wordt het gecodeerde digitale signaal gewoon al meegezonden als je een analoog abonnement hebt. Ik heb volledige scan en snelscan gedaan. Tevens splitter/versterker er tussenuit gehaald. Heeft niks uitgehaald. Er is gewoon nog geen digitaal signaal.
Zover ik weet moet elke dienst voor elke klant geactiveerd worden. Analoge televisie is de enige die er automatisch opstaat. Maar voor de rest is het heel goed mogelijk dat ze digitale zenders pas beschikbaar maken als de dienst geactiveerd wordt op jouw adres. Maar dat is slechts een vermoeden. (en nou hoor ik je van alles denken maar goed :P) En anders komt het wellicht doordat het gewoon in jouw wijk nog niet erop staat omdat het nog niet volledige geleverd wordt.
(De vergelijking met kabelprovider gaat gewoon niet op want dit is gewoon heel iets anders. Een andere kabel, een andere verbinding.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 02:34:
[...]

Het hele centrum valt toch al jaren onder de Kenniswijk? Volgens mij hadden ze daar het eerste glasvezel van allemaal (in eerste instantie aangesloten op het netwerk van de TU als ik het niet verkeerd heb).
Hmm... ik woon hier net eerlijk gezegd en heb nooit iets gehoord. Eensch informeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:49:
[...]

Dat is niet waar. Er staat wel een digitaal signaal bij de mensen thuis. In ieder geval bij de mensen die plus-tv hebben besteld en die inmiddels aangeschreven zijn door ONE.
Mijn digibox vindt dat signaal ook, alleen is bij mij de kwaliteit te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

JantjeO schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:06:
Heeft iemand al een werkende aansluiting bij OnsNet Eindhoven (ONE) of BrabantNet met digitale TV en dit aangesloten op een MediaCenter? Ik hoop echt dat dit mogelijk is. In het ergste geval pak ik wel het analoge signaal.
Vriend van me gaat het proberen zodra zijn glasvezelaansluiting rond is :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het inderdaad zo is dat het digitale signaal pas erbij gezet wordt als je het PlusTV abo afneemt dan moeten ze maar eens rap gaan zorgen dat die codering eraf wordt gegooid want dat is dan nergens meer voor nodig... Zonder codering kunnen mensen ook met andere decoders aan de slag (Media Center en/of Ingebouwde decoder in TV). Maar bij OnsNet maken ze vast ook winst op die decoders dus dan coderen ze de boel zodat mensen hun dure decoders blijven kopen. Lekker doordacht allemaal. Echt een UPC constructie wat betreft digitale TV. Dit 'consumentje pesten gedrag' had ik toch niet verwacht van een provider als OnsNet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 20:47 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.