Ons Net Eindhoven (Deel 1)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 60.472 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeppie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-03 08:04
Ik begrijp dat niemand het digitale signaal direct op de tv heeft gekregen zonder tussenkomst van de settopbox. ik zou dit toch heel graag willen. is dit uberhaupt mogelijk? ik las op dit forum dat er wel tv kaarten zijn die de encryptie (zij het met aanvullende apparatuur) op zich kunnen nemen. is dit al iemand gelukt. vind het zonde om zo'n dure tvkaart te kopen als het niet werkt. ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeppie schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:03:
Ik begrijp dat niemand het digitale signaal direct op de tv heeft gekregen zonder tussenkomst van de settopbox. ik zou dit toch heel graag willen. is dit uberhaupt mogelijk? ik las op dit forum dat er wel tv kaarten zijn die de encryptie (zij het met aanvullende apparatuur) op zich kunnen nemen. is dit al iemand gelukt. vind het zonde om zo'n dure tvkaart te kopen als het niet werkt. ben benieuwd...
Met een FloppyDTV zul je nog altijd de smartcard nodig hebben die bij de OnsNet settopox geleverd wordt en voor zover ik weet kun je die niet los krijgen. Je zou eens kunnen mailen/bellen naar OnsNet. Ik heb ze al een paar keer gemailt over de mogelijkheid van het gebruiken van een eigen decoder. Maar ik krijg hier steeds vaage antwoorden op dat dit niet mogelijk door een combinatie van technieken en een toegangscode die nodig zou zijn voor het digitale signaal te kunnen ontvangen. Volges mij moet het gewoon kunnen. Die OnsNet decoder is geschikt voor de DVB-C standaard dus OnsNet moet gewoon een DVB-C signaal uitenden wat aan die standaard voldoet. Dus een ander apparaat zou dit netzo goed moeten kunnen ontvangen. Daarbij, een toegangscode op het signaal zetten heb ik nog nooit gehoord of gezien.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al ervaringen met de snelheid van onsneteindhoven in de Schrijversbuurt?
Zelf haal ik maximaal 30 Mb/s down en 20 Mb/s up. Bovendien is het signaal nogal onregelmatig. Ik zit achter een Netgear wndr 3300 router (draadloos N). Ook met een kabelverbinding haal ik deze snelheden, evenals rechtstreeks aangesloten op het modem. De router blijkt dus niet het probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

zeppie schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:03:
Ik heb de vraag nog eens bij ONE uitgezet hoe ze IPTV gaan doen, op welke termijn, wat de encrypties e.d. gaan zijn, en of ze bijv. ook PCIe-kaarten gaan aanbieden/adviseren als alternatief voor de STB:
Onze Set-Top Box is geschikt voor IP-televisie. De IP- dienst bieden wij nog niet aan. Wij hopen dat deze dienst straks goed werkt.

Wij ‘kopen’ digitale televisie in bij Hertzinger HSO. Zij garanderen ons de werking van digitale televisie bij de combinatie van de smartcard met de betreffende Set-Top Box.
Wellicht wordt alles makkelijk wanneer straks IP televisie werkt. Op dit moment hebben wij niet meer te bieden dan onze Set-top Box met onze smartcard.
Inhoudelijk nutteloos antwoord dus.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeppie
Ik begrijp dat ze de settopbox niet los leveren, aangezien niemand het nog werkend heeft gekregen zonder settopbox. Als iemand het aan de praat krijgt mbv tv-kaart dan hoor ik het graag. durf de tv kaart nog niet aan te schaffen, aangezien die nutteloos is als het niet werkt....blijf graag op de hoogte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Laatst online: 25-10-2020
De reden dat men een afgeschermde omgeving voor IP Televisie gebruikt is dat glasvezel ook een hoge upstream heeft en eindgebruikers daardoor televisie zenders 'illegaal' kunnen verspreiden via het internet.
Oftewel een rechten probleem.

Persoonlijk vind ik het een achteruitgang van mogelijkheden van televisie kijken, en denk dat gebruikers het op de langere termijn wel gaan winnen.
Zelf gebruik ik een HAVA Platinum HD, zie http://www.myhava.com/ . Met deze box kun je via het IP protocol videosignalen doorzetten naar je computer.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Dat ding ziet er redelijk briljant uit Jurjen, maar ik snap even niet hoe dat ding werkt qua tunen en alles. Als ik je goed begrijp zet je deze samen met de STB in de meterkast en knoop je hem aan je switch, en heb je vervolgens op alle verbonden computers met MCE de mogelijkheid om los channels te kiezen en op te nemen? Kun je dan ook op 1 MCE bak bijvoorbeeld 2 programma's opnemen en eentje kijken?

[edit]
bliep, begrijp ik nu goed dat ie via een IR-emitter de STB aanstuurt waardoor je alsnog alleen op 3 TV's hetzelfde kanaal kunt kijken?

[ Voor 15% gewijzigd door curry684 op 30-09-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:08
* Intheweb meld zich ook even in dit topic :)

Begin november neem ik samen met min vriendin intrek in een gloednieuw appartement. En tijdens het kijk en meet uurtje zat daar dus al netjes het kastje van OnsNet al geïnstalleerd in de meterkast... maar ook die van KPN en UPC waren al aanwezig... Wat ik begreep was dit voor het eerst dat een gloednieuw appartementen gebouw gelijk werd voorzien van glasvezel.

Ik blijf dit topic volgen :)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
curry684 schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:43:
Dat ding ziet er redelijk briljant uit Jurjen, maar ik snap even niet hoe dat ding werkt qua tunen en alles. Als ik je goed begrijp zet je deze samen met de STB in de meterkast en knoop je hem aan je switch, en heb je vervolgens op alle verbonden computers met MCE de mogelijkheid om los channels te kiezen en op te nemen? Kun je dan ook op 1 MCE bak bijvoorbeeld 2 programma's opnemen en eentje kijken?

[edit]
bliep, begrijp ik nu goed dat ie via een IR-emitter de STB aanstuurt waardoor je alsnog alleen op 3 TV's hetzelfde kanaal kunt kijken?
Die laatste conclusie klopt. Het apparaat stuurt namelijk puur het signaal door wat het in de video ingang krijgt, en dat kan maar maximaal 1 signaal zijn, het is namelijk geen tuner op zich.
Ik heb nog geen ervaring met meerdere sessies. Het beeld op m'n computer komt goed aan.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Net zoiets als een slingbox dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
lowfi schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:44:
Net zoiets als een slingbox dus.....
Klopt ook. Alleen is de Slingbox in Nederland vooralsnog alleen voor UPC abonnees verkrijgbaar, ook niet te importeren, de My Hava wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Eigenlijk dus gewoon nutteloos terwijl we wachten tot er eindelijk iemand met een fatsoenlijke oplossing komt voor digitale TV kijken op een media center 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
curry684 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:28:
Eigenlijk dus gewoon nutteloos terwijl we wachten tot er eindelijk iemand met een fatsoenlijke oplossing komt voor digitale TV kijken op een media center 8)7
Ligt eraan wat je nutteloos vind, door dit kastje kun je meer dan met de STB alleen, maar inderdaad minder dan dat je het IPTV signaal gewoon op elke media center zou kunnen gebruiken.
Welke merk en type STB's gebruiken ze bij ONE? Bij XMS en nog wat andere Reggefiber providers de Amino AmiNET110 en 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Dit apparaatje van Sagem:

Afbeeldingslocatie: http://www.onsneteindhoven.nl/images/home/digibox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Heeft iemand digitale TV al aan de praat?
Bij mij zou er een monteur langskomen, maar aangeven wanneer dat ongeveer zou zijn konden ze niet. Ik wacht dus maar verder af. Mocht er volgende week niet serieus aan het probleem (slechte signaalkwaliteit) gewerkt worden, dan steek ik mijn licht weer eens op bij UPC. Die schijnen leuke aanbiedingen te hebben voor (ex-)ONE klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeppie
jurjen: ik had die hava apparaten ook al bekeken. wel goed om te horen dat ze icm met de brabantnet iig werkt dan. Zit echter nog met een paar vraagjes.

1) begrijp dat via een ir emitter de stb aanstuurt, neem aan dat ik dan dus gewoon mijn afstandsbediening voor media center kan gebruiken en dan heb ik toch wel mijn digitale tv in mijn MC gekregen!

2) kan ik mijn STB aansluiten op mijn tv (normaal dus) en op mijn hava, zodat ik (hetzelfde kanaal) kan kijken op mijn tv en/of op mijn computer. en beide digitaal natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray076
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-05 19:18
Ik woon op het kastelenplein, zal eens rondkijken wat de status is, er stond van de week wel plots een groot houten bord van onsnet aan de weg.
Zou mooi zijn als we eindelijk van dat snert-upc afzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog over de keuze van een eigen STB. Wat ik al wist was dat OnsNet/OnsBrabantNet conax codering toepaste op het DVB-C signaal. Echter zou je daar gewoon een losse smartcard voor kunnen pakken en die in een andere decoder kunnen stoppen. Ik heb een tijd terug een mail naar OnsNet gestuurd met de vraag of je ook een andere decoder kon gebruiken. Toen kreeg ik dit als antwoord:
Nee, we willen nogmaals benadrukken dat het gaat om een combinatie van:

A: de techniek van de digibox waarmee het signaal wordt ontcijferd

B: de code die nodig is om toegang te krijgen tot het signaal.

Dus u heeft wel een digibox nodig om gebruik te kunnen maken van het
digitale signaal.

Met vriendelijke groet,

Ons Net Eindhoven
A: de techniek van de digibox waarmee het signaal wordt ontcijferd ---> Hier wordt de conax codering mee bedoeld waarschijnlijk.

B: de code die nodig is om toegang te krijgen tot het signaal. ----> Dit was me nog onduidelijk.

Nou ben ik nog eens wat uit gaan zoeken. Op een forum kwam ik iemand tegen die het volgende zei:
heb begrepen bij een info avond in Veldhoven dat er een cam-lock op de smartcards komen. Maar een echt duidelijk antwoord was het niet.
Dus dat laatste met die code daar wordt gok ik die cam-lock mee bedoeld. Een cam-lock is hetzelfde als een sim-lock voor de telefoon. De smartcard zal dan alleen werken met de ingebouwde cam-module van de Ons Net digibox. Dus voor mensen die een andere decoder willen gebruiken voor het DVB-C signaal (bijv. FloppyDTV icm Media Center of de ingebouwde DVB-C decoder in Sony Bravia's) in plaats van de standaard OnsNet Digibox: Het is echt een no-go! OnsNet doet wat dat betreft precies hetzelfde als UPC hierin: Codering en Cam-Lock erop en mensen dik vet laten dokken voor hun dure decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:35:
Even nog over de keuze van een eigen STB. Wat ik al wist was dat OnsNet/OnsBrabantNet conax codering toepaste op het DVB-C signaal. Echter zou je daar gewoon een losse smartcard voor kunnen pakken en die in een andere decoder kunnen stoppen. Ik heb een tijd terug een mail naar OnsNet gestuurd met de vraag of je ook een andere decoder kon gebruiken. Toen kreeg ik dit als antwoord:

[...]

A: de techniek van de digibox waarmee het signaal wordt ontcijferd ---> Hier wordt de conax codering mee bedoeld waarschijnlijk.

B: de code die nodig is om toegang te krijgen tot het signaal. ----> Dit was me nog onduidelijk.

Nou ben ik nog eens wat uit gaan zoeken. Op een forum kwam ik iemand tegen die het volgende zei:

[...]

Dus dat laatste met die code daar wordt gok ik die cam-lock mee bedoeld. Een cam-lock is hetzelfde als een sim-lock voor de telefoon. De smartcard zal dan alleen werken met de ingebouwde cam-module van de Ons Net digibox. Dus voor mensen die een andere decoder willen gebruiken voor het DVB-C signaal (bijv. FloppyDTV icm Media Center of de ingebouwde DVB-C decoder in Sony Bravia's) in plaats van de standaard OnsNet Digibox: Het is echt een no-go! OnsNet doet wat dat betreft precies hetzelfde als UPC hierin: Codering en Cam-Lock erop en mensen dik vet laten dokken voor hun dure decoder.
Ik ben toevallig precies hetzelfde aan het uitzoeken. Heb zelf een Loewe TV met ingbouwde DVB-C tuner en wil er een conax module inzetten om het signaal van brabant.net te decrypten. Het zou echt zonde zijn als dit niet mogelijk is want dan heb je weer twee afstandbedieningen nodig :(. Heeft iemand al praktijk ervaringen met een dergelijke setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Meh ik ben al aan het kijken of CanalDigitaal niet interessanter is volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ray076 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:03:
Ik woon op het kastelenplein, zal eens rondkijken wat de status is, er stond van de week wel plots een groot houten bord van onsnet aan de weg.
Zou mooi zijn als we eindelijk van dat snert-upc afzijn.
Als je dat bord bedoelt dat nabij het Shell tankstation staat, dat staat er al weer een tijdje. Ik had begrepen dat eerst Veldhoven en Meerhoven aangesloten worden, en dan de buurt rond het Kastelenplein - maar zeker weet ik dat ook niet en planningen veranderen ook nog wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
zeppie schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:46:
jurjen: ik had die hava apparaten ook al bekeken. wel goed om te horen dat ze icm met de brabantnet iig werkt dan. Zit echter nog met een paar vraagjes.
Het werkt met elk apparaat met een video uitgang en infrarood bediening. Dat maakt het lekker universeel.
1) begrijp dat via een ir emitter de stb aanstuurt, neem aan dat ik dan dus gewoon mijn afstandsbediening voor media center kan gebruiken en dan heb ik toch wel mijn digitale tv in mijn MC gekregen!
Dat durf ik niet te zeggen, ik heb geen media center en qua software alleen de Windows cliënt van de hava gebruikt. Daar kun je IR codes in laden, en dat heb ik voor de AmiNET gedaan. Ik weet niet of ze er ook voor de Sagem zijn, ga ik wel even vanuit.
2) kan ik mijn STB aansluiten op mijn tv (normaal dus) en op mijn hava, zodat ik (hetzelfde kanaal) kan kijken op mijn tv en/of op mijn computer. en beide digitaal natuurlijk...
Hoe ik het nu heb, is dat mijn STB naar de Hava gaat, en de HAVA door loopt naar mijn TV. Hiermee kan ik hetzelfde kanaal inderdaad op zowel de TV als de computer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ik ga binnenkort verhuizen en in ons nieuwbouw appartement is al de aansluiting gemaakt voor de glasvezel. Dus ik ben bij OnsNet al aan het informeren gegaan hoe lang het opleveren zou gaan duren:
Normaalgesproken wordt er in de nieuwbouwprojecten op een later tijdstip (als de wijk gereed is) een aanvraagronde gedaan onder de bewoners. U krijgt dan allemaal een inschrijfformulier in de bus met alle informatie over OnsBrabantNet en de verschillende services die we u kunnen bieden.

De tijd tussen aanmelden en oplevering kan verschillen, omdat dit afhankelijk is van de diensten die u kiest en of u nummerbehoud kiest voor een telefoonnummer dat u nu gebruikt bij een andere provider. Maar om toch een schatting te geven, gemiddeld duurt het 3 weken.

Hopende u hiermee tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ons Net Eindhoven
Dat vind ik wel jammer dat ze willen wachten tot een hele wijk klaar is... dat zou betekenen dat ik minstens 3 week zonder internet kan komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:51
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:40:
Zijn er al ervaringen met de snelheid van onsneteindhoven in de Schrijversbuurt?
Zelf haal ik maximaal 30 Mb/s down en 20 Mb/s up. Bovendien is het signaal nogal onregelmatig. Ik zit achter een Netgear wndr 3300 router (draadloos N). Ook met een kabelverbinding haal ik deze snelheden, evenals rechtstreeks aangesloten op het modem. De router blijkt dus niet het probleem te zijn.
Ik haal ongeveer 87Mb/s down en 50 Mb/s up. Lijkt dat er iets niet goed is bij jou. Ik heb de test gebruitk die in de intro van deze draad wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Rikki schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:11:
[...]

Ik haal ongeveer 87Mb/s down en 50 Mb/s up. Lijkt dat er iets niet goed is bij jou. Ik heb de test gebruitk die in de intro van deze draad wordt aangeraden.
Ik zit ook in de schrijversbuurt en haal 95 Down en 65 Up, ben tot nu toe zeer tevreden, over zowel de aansluiting als de kwaliteit van Internet en TV, bij mij is het begin september aangesloten en sinds afgelopen weekend in gebruik.
Ik merk wel dat de snelheid fluctueerd, maar met mijn gebruik heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Eindelijk hier een brief gekregen met bevestiging van mijn abbo gegevens + abbonee nummer.
Ze beginnen hier in Woensel Oost volgens de brief, medio oktober met de aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensel oost (vaartbroek loopt een vertaging op van 1 a 2 maanden.

De buren van het verdeelstation in vaartbroek hebben geklaagd omdat het hok 20 cm te hoog is gemaakt
Alle apparatuur moet eruit en het hok moet opnieuw gemetseld worden

verwachting eerste aansluitingen eind dec 2008

helaas alle apparatuur hangt er al in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook digitale TV via OnsNet (woon zelf in de schrijversbuurt).

Alles werkt op zich prima, alleen zitten er soms wat storingen in het (digitale) beeld in de vorm van een blokkerig beeld en kortstondig vervormd geluid. De ene zender lijkt er wat meer last van te hebben dan de andere, maar het komt op iedere zender voor. Zijn er meeer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:34:

De buren van het verdeelstation in vaartbroek hebben geklaagd omdat het hok 20 cm te hoog is gemaakt

Hoe weet jij dat?
Zijn natuurlijk weer van die zeikerds, 20 cm te hoog, de wereld vergaat... :p
En waar staat dat verdeelstation dan? Zal het zelf eens bekijken dan...

Viel me op dat bij alle huizen de aansluiting niet te zien is, alleen bij mij steekt nog een groene buis met oranje kabel uit de grond, overigens niet tegen de gevel aan, maar een goede 30 cm er vanaf, er stond daar een struik, maar die heb ik inmiddels weggehaald.
Toen bleek ook dat de coax kabel van UPC de grond uit komt... :X

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 17-10-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:34:

Bron please.

Echt te triest voor woorden weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:55:
[...]

Bron please.

Echt te triest voor woorden weer...
Gevalletje rijdende rechter, ik zie het al weer helemaal voor me hahaha :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Ik weet niet wat triester is:
Boos omdat je 1 of 2 maanden langer moet wachten op je 100mbits
OF
Klagen dat een verdeelstation 20cm te hoog is gebouwd.

Ik ga voor de tweede maar denk dat er meerderen het idee hebben om die 'buren' af te schieten :)

Best kut dat het nog eens 2 maanden langer gaat duren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Volgens mij is dat gewoon kolder. Er is niks van terug te vinden op de website, en ik heb eind vorige week een brief gekregen met daarin dat de medio oktober alles aangesloten zou worden... Net of in die 3 dagen op het laatste moment nog zoiets gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:42:
Ik heb sinds kort ook digitale TV via OnsNet (woon zelf in de schrijversbuurt).

Alles werkt op zich prima, alleen zitten er soms wat storingen in het (digitale) beeld in de vorm van een blokkerig beeld en kortstondig vervormd geluid. De ene zender lijkt er wat meer last van te hebben dan de andere, maar het komt op iedere zender voor. Zijn er meeer mensen die hier last van hebben?
Heb ik ook, lijkt ook per dag te schelen, niet alleen per zender. Lijkt bijvoorbeeld met humorTV erg veel voor te komen, geen idee of daar een technische verklaring voor kan zijn.

Omdat ik digitale tv heb aangesloten moest ik ook voor de andere tv in huis over op het analoge signaal van ons net. Daarvoor gebruikte ik signaal van UPC. Op mijn 50'' plasma zie je echt een verschil in kwaliteit, en jammer genoeg is de kwaliteit van het signaal van OnsNet de mindere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Kan iemand mij vertellen wat het dns adres van ons net eindhoven.
Heb in mijn router nog het oude chello adres staan dus dat wordt even aanpassen.

Heb even ge-googled echter geen reseltaat misschien kan iemand mij misschien hier helpen

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Rikki schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:20:
[...]

Omdat ik digitale tv heb aangesloten moest ik ook voor de andere tv in huis over op het analoge signaal van ons net. Daarvoor gebruikte ik signaal van UPC. Op mijn 50'' plasma zie je echt een verschil in kwaliteit, en jammer genoeg is de kwaliteit van het signaal van OnsNet de mindere.
"zie je echt een verschil in kwaliteit"
Het analoge signaal van ONE in vergelijking met UPC analoog, of het digitale signaal van ONE in vergelijking met UPC digitaal?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestra schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:39:
Kan iemand mij vertellen wat het dns adres van ons net eindhoven.
Heb in mijn router nog het oude chello adres staan dus dat wordt even aanpassen.

Heb even ge-googled echter geen reseltaat misschien kan iemand mij misschien hier helpen
88.159.1.200
88.159.1.201
"zie je echt een verschil in kwaliteit"
Het analoge signaal van ONE in vergelijking met UPC analoog, of het digitale signaal van ONE in vergelijking met UPC digitaal?
Je hebt denk ik minder detail bij het OnsNet signaal dan bij het het UPC signaal omdat dat van OnsNet van de satteliet komt en van UPC rechtstreeks komt. Ik heb trouwens gemerkt dat het signaal de laatste dagen 'doffer' is geworden maar ook minder ruis zichtbaar is. Het lijkt wel of ze een interne ruisfilter aan het toepassen zijn. Ik denk dat dit is om steeds meer mensen met LCD-TV tegemoet te komen omdat ruis daar slopend op is om te hebben. Maar ik had toch liever geen post processing gezien. Laat mensen maar een versterker kopen als er teveel ruis komt door splitters. Heb ik zelf ook, maar nu zit ik alleen maar doffer signaal te versterken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een 100MBit abonnement hebben, en een hoge data verbruik hebben? Ik vroeg me af bij hoeveel GB OnsNet aan de deur gaat kloppen dat je het wat rustiger aan moet doen :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Chester schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:55:
Zijn er hier mensen die een 100MBit abonnement hebben, en een hoge data verbruik hebben? Ik vroeg me af bij hoeveel GB OnsNet aan de deur gaat kloppen dat je het wat rustiger aan moet doen :P
Volgens mij zit je dan toch al aan de terrabyte voor er vragen/beperkingen gesteld zullen worden.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
JaWSnl schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:03:
[...]

Volgens mij zit je dan toch al aan de terrabyte voor er vragen/beperkingen gesteld zullen worden.
uh oh O-)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

* Security vraagt zich af wat de stand van zaken is in woenseloost.
Hier bij ons in de meterkast ligt de kabel inmiddels.
Via de site is bijster weinig informatie terug te vinden

Fill me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met een lage down/up:
  • Vergewis je ervan dat je of geen of een router gebruikt die die snelheden aan kan.
  • Zelf haalde ik niet wat ik behoorde te halen, oorzaak Firefox.
Google Chrome en IE trokken wel de max. FF amper 40Mbit down/55Mbitup.

Wat wel alles uitmaakt iig na de FF tweaks is als ik in FF de IE engine gebruik, gewoon strak 11,2MByte/sec ofwel 89,6Mbit/sec en zo hoort het ook.

Over digitale tv van ONE,
tis nu blijkbaar nog gratis.

En persoonlijk begin ik er niet aan tot ik m'n eigen hardware kan gebruiken.
En dan bedoel ik niet de ontvanger die ze je in de strot duwen.
Reden voor mij om Chello d'r uit te ketsen en reden om niet eens te beginnen aan ONE digitale tv.

Heb een Dreambox uit de eerste lichting en lach me nog steeds een ongeluk als ik 'm vergelijk met de diverse upc dozen, die EPG is zóóó traaag, op de DM niet optimaal maar iig beter bruikbaar, zaptijden zenderlijsten ach ach, dan mag upc tegenwoordig (want dat is ook pas iets van het laatste half jaar of zo) een wat beter beeld hebben, dat voordeel staat wat mij betreft in geen verhouding tot de meerwaarde die een DM je bied.

Nu nog een DM8000 en als ONE me daar niet mee wil hebben dan houden ze hun tv maar.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 19:28 . Reden: WaH ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:18:
Mensen met een lage down/up:
  • Vergewis je ervan dat je of geen of een router gebruikt die die snelheden aan kan.
  • Zelf haalde ik niet wat ik behoorde te halen, oorzaak Firefox.
Google Chrome en IE trokken wel de max. FF amper 40Mbit down/55Mbitup.

Wat wel alles uitmaakt iig na de FF tweaks is als ik in FF de IE engine gebruik, gewoon strak 11,2MByte/sec ofwel 89,6Mbit/sec en zo hoort het ook.

Over digitale tv van ONE,
tis nu blijkbaar nog gratis.

En persoonlijk begin ik er niet aan tot ik m'n eigen hardware kan gebruiken.
En dan bedoel ik niet de ontvanger die ze je in de strot duwen.
Reden voor mij om Chello d'r uit te ketsen en reden om niet eens te beginnen aan ONE digitale tv.

Heb een Dreambox uit de eerste lichting en lach me nog steeds een ongeluk als ik 'm vergelijk met de diverse upc dozen, die EPG is zóóó traaag, op de DM niet optimaal maar iig beter bruikbaar, zaptijden zenderlijsten ach ach, dan mag upc tegenwoordig (want dat is ook pas iets van het laatste half jaar of zo) een wat beter beeld hebben, dat voordeel staat wat mij betreft in geen verhouding tot de meerwaarde die een DM je bied.

Nu nog een DM8000 en als ONE me daar niet mee wil hebben dan houden ze hun tv maar.
Ben het helemaal met jou eens. Die vieze spelletjes dat je zelf geen eigen decoder mag gebruiken omdat ze zo nodig 'alles in de hand willen hebben' moet je niet hebben inderdaad. Probleem alleen in Eindhoven is dat je hier zowat geen keuze hebt in Kabelmaatschappij. Tis UPC of OnsNet. Meer heb je hier niet. Als ze nou eens rap zorgen dat Ziggo hier komt of CAIW dan kan je tenminste je eigen decoders gebruiken (ziggo verkoopt ze los de smartcards en bij CAIW is het basispakket zoiezo onversleuteld). Heb al een paar keer met OnsNet gemailt maar ze blijven vage antwoorden geven dat hun manier waarop het signaal verzonden wordt is gekoppeld aan hun decoder en daarom niet met een andere decoder werkt. Ook zeggen ze dat er encryptie op moet omdat het signaal gebroadcast wordt waardoor het bij iedereen binnenkomt. Maar blijkbaar kan niemand dus iets ontvangen omdat hun signaal alleen met die Sagem decoder werkt (Had wel ergens gelezen dat Sagem die speciaal ontwikkeld had voor Hertzinger/OnsNet). Snap niet waarom er dan encryptie op moet als hun zo afwijken van de DVB-C standaard. Hun zeiden ook dat er wildgroei is aan DVB-C standaarden en ze daarom voor een gesloten systeem hadden gekozen.. Toch blijf ik me afvragen wat bij hun nou toch de afwijking is dat mijn TV met DVB-C tuner 0,0 vind. Bij alle kabelproviders in NL kan je normaal digitale (versleutelde) kanalen opscannen met TV's die een ingebouwde DVB-C tuner hebben. Waarom ik bij OnsNet niks vind blijft me echt een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Security schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:59:
* Security vraagt zich af wat de stand van zaken is in woenseloost.
Hier bij ons in de meterkast ligt de kabel inmiddels.
Via de site is bijster weinig informatie terug te vinden

Fill me in!
Bij mij steekt de kabel nog steeds uit de grond, maar als ik naar andere huizen kijk zie ik hem niet meer, net of dat alleen bij mij de kabel er nog uit steekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
Je hebt denk ik minder detail bij het OnsNet signaal dan bij het het UPC signaal omdat dat van OnsNet van de satteliet komt en van UPC rechtstreeks komt. Ik heb trouwens gemerkt dat het signaal de laatste dagen 'doffer' is geworden maar ook minder ruis zichtbaar is. Het lijkt wel of ze een interne ruisfilter aan het toepassen zijn. Ik denk dat dit is om steeds meer mensen met LCD-TV tegemoet te komen omdat ruis daar slopend op is om te hebben. Maar ik had toch liever geen post processing gezien. Laat mensen maar een versterker kopen als er teveel ruis komt door splitters. Heb ik zelf ook, maar nu zit ik alleen maar doffer signaal te versterken.
Ik heb juist het idee dat het analoge beeld scherper is geworden. Zeker Net5 is sterk verbeterd, de golfjes in het beeld zijn weg. Versterken van het signaal is mij juist door de helpdesk afgeraden. Het signaal zou al sterk genoeg binnen komen, en versterken zou eerder een nadelig effect hebben. Metingen bij mij bevestigen dat het signaal sterk genoeg binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:48:
[...]

[knip]
Toch blijf ik me afvragen wat bij hun nou toch de afwijking is dat mijn TV met DVB-C tuner 0,0 vind. Bij alle kabelproviders in NL kan je normaal digitale (versleutelde) kanalen opscannen met TV's die een ingebouwde DVB-C tuner hebben. Waarom ik bij OnsNet niks vind blijft me echt een raadsel.
Dat komt wss doordat ze pas een kleine uitrol gedaan hebben, en het nog niet overal erop hebben staan. Slechts bepaalde gebieden van eindhoven hebben Digitale TV, en andere gebieden nog niet... ik gok daar eigenlijk op.
Dus wellicht is je 'raadsel' bij deze opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
Heeft iemand al iets gemerkt van werkzaam heden in Meerhoven.
Volgens de planning zou in oktober begonnen worden met de aanleg.

Ik heb nog niets gezien, wie wel?

Hoe zit het met Bosrijk (meerhoven), zijn die al (werkend) aangesloten?

Groetjes,

Remko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:07:
[...]

Dat komt wss doordat ze pas een kleine uitrol gedaan hebben, en het nog niet overal erop hebben staan. Slechts bepaalde gebieden van eindhoven hebben Digitale TV, en andere gebieden nog niet... ik gok daar eigenlijk op.
Dus wellicht is je 'raadsel' bij deze opgelost :)
Wordt dat niet naar iedereen tegelijk gebroadcast dan die ook een analoog tv tv abo heeft? Wat jij bedoeld is dat jou wijk bijv pas digitaal erbij krijgt op de kabel als minimaal 1 iemand het afneemt? Maar onsnet nuenen/eindhoven en onsbrabantnet gebruiken wel allemaal t zelfde tv signaal he. Waarom is die uitrol van het digitale signaal dan niet gelijk zichtbaar voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:45:
[...]

Wordt dat niet naar iedereen tegelijk gebroadcast dan die ook een analoog tv tv abo heeft? Wat jij bedoeld is dat jou wijk bijv pas digitaal erbij krijgt op de kabel als minimaal 1 iemand het afneemt? Maar onsnet nuenen/eindhoven en onsbrabantnet gebruiken wel allemaal t zelfde tv signaal he. Waarom is die uitrol van het digitale signaal dan niet gelijk zichtbaar voor iedereen?
Ik zeg dat het pas in een wijk op de vezel komt als de ontwikkelingen zo ver zijn dat het in die regio uitgebracht gaat worden. Wellicht is het zo dat het netwerk er op sommige plekken nog niet klaar voor is, of om wat voor reden dan ook. Mss moet er in wijkgebouwtjes iets van software/hardware worden toegevoegd o.i.d.
Mocht er dan nog niemand zijn die het afneemt, dan staat het er toch al op.
edit: wellicht is er gewoon bewust voor gekozen dat DTV in een bepaalde regio aan/uit-gezet kan worden.

maar goed dat is slechts een theorie :)

[ Voor 5% gewijzigd door JaWSnl op 28-10-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rikki schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:19:
[...]

Ik heb juist het idee dat het analoge beeld scherper is geworden. Zeker Net5 is sterk verbeterd, de golfjes in het beeld zijn weg. Versterken van het signaal is mij juist door de helpdesk afgeraden. Het signaal zou al sterk genoeg binnen komen, en versterken zou eerder een nadelig effect hebben. Metingen bij mij bevestigen dat het signaal sterk genoeg binnenkomt.
Zoals het hier voorheen was, was het zo dat de aansluiting perfect helder was voor 1 tv. Als ik er een hirschmann f-connector splitter tussen zette zag je al snel ruis toenamen bij donkere beelden. Toen heb ik er een hirschmann versterker voorgezet om dat te compenseren. Wat ik nu zie de laatste dagen is dat het signaal een stuk doffer is geworden (dus minder ruis maar ook minder scherpte), dan wordt het al makkelijker om eeb splitter ertussen te zetten zonder versterker omdat je met scherper signaal al snel meer ruis ziet. Nou weet ik niet wat ze gedaan hebben maar het kan ook gewoon zijn dat ze zelf het signaal sterker heben gezet hier waardoor het al licht overstuurd binnenkomt. SBS6 was dat overigens al nadat de upgrade was uitgevoerd voor digitale TV mogelijk te maken (toen NL1/2/3 tijdelijk op satteliet gingen die periode). Daarna is SBS6 echt bagger geworden. Iedereen heeft dit. Ook mensen in Nuenen. Je ziet dat het signaal ontzettend dof is (wss door oversturing ofzo). Nu het zo is dat het hele zender pakket sterker wordt gemaakt (waardoor het dus doffer wordt met minder ruis) ziet SBS6 er helemaal belabberd slecht uit. En SBS6 is dus een extreem voorbeeld voor wat ik bedoel wat nu bij alle zenders is, het doffere signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

eX0duS schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:14:
[...]

Bij mij steekt de kabel nog steeds uit de grond, maar als ik naar andere huizen kijk zie ik hem niet meer, net of dat alleen bij mij de kabel er nog uit steekt...
Ja zo heb ik het bij meerdere mensen gezien..
Communiceren blijft een zwakpunt van OnsNet Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik snap dat ook niet helemaal, is het nu zoveel gevraagd om even op je website korte statusupdates te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
Jurjen de Vries schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:16:
De reden dat men een afgeschermde omgeving voor IP Televisie gebruikt is dat glasvezel ook een hoge upstream heeft en eindgebruikers daardoor televisie zenders 'illegaal' kunnen verspreiden via het internet.
Oftewel een rechten probleem.

Persoonlijk vind ik het een achteruitgang van mogelijkheden van televisie kijken, en denk dat gebruikers het op de langere termijn wel gaan winnen.
Zelf gebruik ik een HAVA Platinum HD, zie http://www.myhava.com/ . Met deze box kun je via het IP protocol videosignalen doorzetten naar je computer.
LET OP!!!! Dit apparaat is niet in staat (in tegenstelling tot wat op de site staat) om HD signaal te ontvangen en verwerken. Ik heb zo'n apparaat laten komen (platinum HD, what's in the name?), maar na levering blijkt dat het bij PAL signaal maximaal 576P kan ontvangen. Als je de output op de Sagem op 720p of 1080i zet werkt het niet. Dat is dus, op z'n zachtst gezegd, niet best. Voor de rest, na wat firmware en software upgrades, werkt het wel, maar dus GEEN HD. Moest ik achter komen door ergens in hun forum een draadje te vinden waarin de specs voor PAL worden genoemd.

Ik zit nu met dat apparaat, en ben met ze aan het mailen over condities waarop ik het apparaat kan terugsturen; wie betaald voor verzendkosten enzo. Allemaal onder het mom van 'falsely informed customers'. Loopt niet echt soepel. Als iemand het appraat toch interessant vindt om over te nemen, houd ik aanbevolen, scheelt een hoop gedoe van terugsturen naar de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Rikki schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:11:
[...]

LET OP!!!! Dit apparaat is niet in staat (in tegenstelling tot wat op de site staat) om HD signaal te ontvangen en verwerken. Ik heb zo'n apparaat laten komen (platinum HD, what's in the name?),
[...]
Hmm. Dat is inderdaad een slechte zaak. Was ik zelf nog niet van op de hoogte. Ik heb zit nu ook in een Pilot HD bij glasvezel van XMS dus ga binnenkort eens proberen hoe dat bij mij werkt gezien ik dezelfde MyHava heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik heb een Sony Bravia, met DVB-C, ik kan een kaartje in de zijkant stoppen... kan ik deze feature van mijn TV gebruiken in combinatie met digitale televisie van OnsNetEindhoven? of zit ik vast aan dat Sagem kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:38
darthmuil schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:57:
[..]

Hoe zit het met Bosrijk (meerhoven), zijn die al (werkend) aangesloten?
De huizen die nu bewoond zijn in Bosrijk zijn aangesloten op een beperkte snelheid. 100Mbit/s komt pas beschikbaar zodra de rest van de huizen opgeleverd zijn (er is een hoop nieuwbouw die bijna opgeleverd gaat worden inclusief Onsnet aamsluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Zerveza schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:39:
ik heb een Sony Bravia, met DVB-C, ik kan een kaartje in de zijkant stoppen... kan ik deze feature van mijn TV gebruiken in combinatie met digitale televisie van OnsNetEindhoven? of zit ik vast aan dat Sagem kastje?
Nee, wegens het lammezak zijn van ONE mag je hun digiTV alleen afnemen met brakke Sagem decoder omdat ze er een custom encryptie overheen doen bovenop reguliere smartcard.
De huizen die nu bewoond zijn in Bosrijk zijn aangesloten op een beperkte snelheid. 100Mbit/s komt pas beschikbaar zodra de rest van de huizen opgeleverd zijn
Ik hoop dat dat niet zo is, nu Diamantentuin gecanceld en Verandapark vertraagd is gaat het volgens mij nog wel 5 tot 8 jaar duren voordat Bosrijk als geheel met alle 8 clusters af is :X

[ Voor 26% gewijzigd door curry684 op 02-11-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Digitale TV is bij mij (na een moeilijke start) al enige tijd aan de praat:

positief:
- kwaliteit is (meestal) zeer goed, in het bijzonder natuurlijk de HD zenders.

negatief:
- soms kortdurende hikjes (artefacten op scherm, kost scherp geluid). Dat is een algemeen probleem. Totdat dit opgelost is betalen de digi tv klanten geen abo-kosten (wat weer netjes is). Alle digitale TV klanten zijn hierover schriftelijk geïnformeerd.
- teletekst implementatie brak
- Nederlandse menu's (en een zendernaam) bevatten spelfouten.
- geen EPG. Bij zoveel zenders eigenlijk een must.
- NAT GEO HD ontbreekt t.o.v. andere aanbieders, wel jammer.
- bij HDMI output moet je kiezen tussen altijd 720p of altijd 1080i. Ik wil het formaat van het bronmateriaal, dus bij de ene zender is dat 720p en bij de andere (Discovery) 1080i.

Als de negatieve punten voor het grootste start-problemen blijken te zijn (en daar ga ik vooralsnog vanuit), dan ben ik tevreden. Ik geeft het een jaar de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:07:
Digitale TV is bij mij (na een moeilijke start) al enige tijd aan de praat:

positief:
- kwaliteit is (meestal) zeer goed, in het bijzonder natuurlijk de HD zenders.

negatief:
- soms kortdurende hikjes (artefacten op scherm, kost scherp geluid). Dat is een algemeen probleem. Totdat dit opgelost is betalen de digi tv klanten geen abo-kosten (wat weer netjes is). Alle digitale TV klanten zijn hierover schriftelijk geïnformeerd.
- teletekst implementatie brak
- Nederlandse menu's (en een zendernaam) bevatten spelfouten.
- geen EPG. Bij zoveel zenders eigenlijk een must.
- NAT GEO HD ontbreekt t.o.v. andere aanbieders, wel jammer.
- bij HDMI output moet je kiezen tussen altijd 720p of altijd 1080i. Ik wil het formaat van het bronmateriaal, dus bij de ene zender is dat 720p en bij de andere (Discovery) 1080i.

Als de negatieve punten voor het grootste start-problemen blijken te zijn (en daar ga ik vooralsnog vanuit), dan ben ik tevreden. Ik geeft het een jaar de tijd.
En hoe zit het met de encryptie? Staat er iets op de smartcard of decoder waaraan je het type encryptie kan zien? En wat is het typenr. van de Sagem decoder? Hebben hun die zenders al voorgeprogrameerd en staat er een pincode of iets dergelijks ingesteld bij de instellingen van de decoder?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Vanavond (als ik thuis ben) zal ik kijken wat ik voor je kan vinden. Zenders zijn prégeprogrammeerd, maar kun je opnieuw scannen. Ik heb nergens iets van een pin gezien (behalve voor parent supervision).
Van een technische man kreeg ik de indruk dat ze digitale TV per aansluiting activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

zijn er al IR-codes van die Sagem box bekend voor mijn logitech harmony (555)? scheelt me weer een AB op tafel.

(WAT GEEN EPG??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Set-top box ICAD-81 HD HZ.
Frequentie 303000
Symbol rate 69564
Modulatie 256

Set-top box heeft Herzinger (leverancier) firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:14:
Set-top box ICAD-81 HD HZ.
Frequentie 303000
Symbol rate 69564
Modulatie 256

Set-top box heeft Herzinger (leverancier) firmware.
Ah, bedankt voor de info. Staat er nog iets op het Smartcard kaartje die in de decoder zit? Type encryptie ofzo of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:44:
[...]

Ah, bedankt voor de info. Staat er nog iets op het Smartcard kaartje die in de decoder zit? Type encryptie ofzo of iets dergelijks?
Nee, ik zie nergens een referentie naar het type encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:10:
[...]

Nee, ik zie nergens een referentie naar het type encryptie.
En 'Network-ID' die mis ik nog. Staat die nergens ingesteld bij Frequentie/Symbol rate/Modulatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Komende donderdag eindelijk sleutel van mijn nieuwe appartement en dan maar eens kijken hoe dat glasvezel erbij hangt in de meterkast. Tevens gelijk naar het informatiepunt aan de overkant om de aanvraag te doen... ben bang dat ik echt 3 week of maybe nog langer moet wachten op een aansluiting :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Intheweb schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:49:
Komende donderdag eindelijk sleutel van mijn nieuwe appartement en dan maar eens kijken hoe dat glasvezel erbij hangt in de meterkast. Tevens gelijk naar het informatiepunt aan de overkant om de aanvraag te doen... ben bang dat ik echt 3 week of maybe nog langer moet wachten op een aansluiting :/
Kom jij in een van die nieuwbouw appartementen aan de tongelresestraat in het Picus Park.? De woningen in dat plan hebben inmiddels internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ja daar kom ik idd... en ik heb de aansluiting ook al zien hangen in de meterkast tijdens de kijkdag.

Maar volgens OnsNet kan het aansluiten tot wel 3 weken duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:56:
[...]

En 'Network-ID' die mis ik nog. Staat die nergens ingesteld bij Frequentie/Symbol rate/Modulatie?
Ik zie nergens een "Network-ID" staan. Ik denk dat die hard ingesteld staat op die van het Herzinger netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Zerveza schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:37:
[...]

Kom jij in een van die nieuwbouw appartementen aan de tongelresestraat in het Picus Park.? De woningen in dat plan hebben inmiddels internet...
Bij de weg: hoe weet jij dit trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Intheweb schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:56:
[...]

Bij de weg: hoe weet jij dit trouwens? :)
Woon daar om de hoek, in hetzelfde project, en maak al een paar weken naar volle tevredenheid gebruik van Full-Speed OnsNet. Ben nu in afwachting van die sagem doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Zerveza schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:13:
[...]

Woon daar om de hoek, in hetzelfde project, en maak al een paar weken naar volle tevredenheid gebruik van Full-Speed OnsNet. Ben nu in afwachting van die sagem doos
* Intheweb groet de buurman...
In dat geval verwacht ik ook snelle oplevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag hier voor mensen die een normaal analoog TV abbonement hebben bij OnsNet/OnsBrabantNet en ook in het bezit zijn van een willekeurige DVB-C PC-TV kaart.

Zou diegene een 'Transport Stream capture file' kunnen maken van de 303Mhz van het OnsNet TV signaal? Op die manier kan er gekeken worden of Hertzinger inderdaad afwijkingen heeft waardoor andere decoders niet gebruikt kunnen worden.

Edit: Ik heb 't al gezien, het DVB-C signaal werkt dus gewoon perfect met andere decoders waaronder de DVB-C decoder van mijn Sony Bravia TV (KDL-32D300). Totaal geen rare afwijkingen ofzo wat OnsNet/OnsBrabantNet wil doen laten voorkomen.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/af7wav.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2j2zuo4.jpg

Absoluut GEEN blokken of haperingen. Het beeld is net wat scherper dan analoog en het geluid is iets zuiverder. Maar het is geen wereld van verschil ofzo. Bij mij zit er ook nog een splitter tussen. Dus ondanks dat er bij signaal sterkte 'middel' staat is het signaal gewoon strak zonder blokjes of iets degelijks. Ik krijg overigens ook signaal sterkte 'middel' als ik de tv direct op het breedband kastje aansluit dus het zal wel. Grappige is dat OnsNet/OnsBrabantNet altijd heeft ontkent en zegt dat het niet gaat werken met een andere decoder dan die van hun. Op hun site staat dit:
Kan ik ook via andere apparatuur dan de homebox van OnsBrabantNet de digitale kanalen van PlusTV bekijken?

Nee, dit is niet mogelijk. Op dit moment is het alleen mogelijk om de digitale kanalen van PlusTV te bekijken via de door OnsBrabantNet geleverde homebox. U kunt dus voor de digitale kanalen geen gebruikmaken van uw eigen mediacenter of PC
En dit heb ik ooit als reactie ontvangen op een mailtje wat ik had gestuurd naar OnsNet Eindhoven over het gebruik van encryptie en andere decoders:
De encryptie op het digitale signaal zal er niet vanaf gaan. Dit omdat
het digitale signaal gebroadcast wordt, dat wil zeggen dat het bij
iedereen binnenkomt. Dit maakt encryptie noodzakelijk.
Daarnaast is het zo dat het signaal in een formaat wordt verstuurd dat
eigen is aan de gekozen settopbox. Het is dus niet mogelijk om, ook al
heeft u onze smartcard, het digitale signaal op een andere tuner te
decoderen. Dit is dus een compleet ander probleem dan cam/conax
perikelen.
Algemeen gesproken bestaat er geen standaard DVB-C signaal, er is geen
echte standaard in deze sector dus er is een wildgroei aan
zelf-uitgeroepen standaarden. Ons Net Eindhoven wil hier niet aan mee
doen en kiest daarom voor een gesloten systeem, waarover wij kwaliteit
kunnen garanderen. In de toekomst gaan we naar ip-tv over, hopelijk is
het dan niet nodig om deze beveiliging toe te passen.

Met vriendelijke groet,
Ons Net Eindhoven
Nou je ziet het. Gewoon complete onzin dat het signaal in formaat wordt verstuurd die alleen met hun decoder kan worden gebruikt. Nou moet ik wel zeggen dat het me een paar keer scannen heeft gekost om eindelijk beeld te krijgen op Nederland 1, 2 en 3. De rest van de zenders is dus WEL versleuteld. Maar dit moet op te lossen zijn met een Conax CAM/Smartcard, net als bij andere kabelaars. Wat ik nog wel vreemd vind is dat ik bij elke scan steeds een ander pakketje zenders vind. De ene keer vind hij er 14, dan weer 7, en dan weer 11. Ik heb Nederland 1, 2 en 3 al een paar keer erin gehad bij de zenders maar tot nu toe gaf die ook geen beeld. Ik heb nu bij mijn laatste scan NL 1, 2, 3 en RTL 4 en 5 waarbij NL1,2,3 dus ineens beeld gaven toen de scan klaar was. RTL4 en 5 zijn volgens mij echt versleuteld en de rest van alle commerciele zenders waarschijnlijk ook. Ned 1 2 en 3 staan ook vaak FTA op de kabelnetten bij grote kabelaars. Maar waarom ik steeds bij elke scan verschillende zender pakketjes vind en niet gewoon alles snap ik niks van. De enige reden die ik kan bedenken is omdat ik geen netwerk-id heb ingevoerd in de TV. Maar die is dus ook niet in te stellen op de STB van OnsNet/OnsBrabantNet en staat ook niet vermeld op de smartcard. Daarbij is het zo dat Hertzinger gewoon 1 dezelfde dienst levert aan OnsNet/OnsBrabantNet waardoor je in alle regios hetzelfde zender pakket hebt en dat is denk ik de reden dat er geen aparte netwerk-id's zijn. Het kan ook nog aan mijn TV liggen overigens omdat de DVB-C inplementatie brak is, vooral in de eerste 3000 series. Die hebben al een paar grote ontwerp fouten waardoor je bijv. niks kan vinden op de 396mhz.

Zijn er hier nog meer mensen met een DVB-C decoder (los of in een ingebouwde in de TV). Zoja, dan zou ik wel graag willen weten of die wel alle zenders vind.

Dit moet je even handmatig instellen in je decoder:

Frequentie: 303.000 Mhz
Symbol rate: 6956

Dan pas zul je wss zenders vinden. Alles Op 'Auto' dat werkt dus niet, dan vind ie niks.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, bij voorkeur een Bravia uit de 4000 serie.. Want ik heb sterk het idee dat het aan de 3000 ligt hier. De manier van scannen werkt niet goed bij deze modellen volgens mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:38:
Nou je ziet het. Gewoon complete onzin dat het signaal in formaat wordt verstuurd die alleen met hun decoder kan worden gebruikt.
Met alle respect voor goed speurwerk, maar ik snap je conclusie niet echt dat het signaal niet custom versleuteld zou zijn omdat je de FTA channels kunt kijken - het hele punt van FTA is nu net dat die niet versleuteld zijn.

Je hebt me overtuigd zodra je RTL4 en Cartoon Network via een floppyDTV aan de gang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:17:
[...]

Met alle respect voor goed speurwerk, maar ik snap je conclusie niet echt dat het signaal niet custom versleuteld zou zijn omdat je de FTA channels kunt kijken - het hele punt van FTA is nu net dat die niet versleuteld zijn.

Je hebt me overtuigd zodra je RTL4 en Cartoon Network via een floppyDTV aan de gang hebt.
De versleuteling die gebruikt wordt is Conax. Dat werd al eerder bevestigd door iemand hier

was dit bericht JaWSnl:
ONE zegt dat vanaf 15 september de eerste 150 set-top-boxen worden geleverd, de mensen die daarvoor zijn uitgekozen hebben al bericht gehad. Exact een week later vanaf 22 september wordt dit verder uitgebreid.
Verder kan je er een harddisk op aan sluiten, het signaal is van een "DVB/C Conax" codering.

Er wordt verder overwogen, als er genoeg belangstelling is, een aansluitservice aan te bieden. maar kom, welke GOT-er heeft dat nou nodig
En je kan het ook zien in deze pdf:

http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=730

Daar staat op pagina 18 in het middelste screenshot 'Conax SW Versie'

OnsNet/OnsBrabantNet heeft altijd gezegd dat hun signaal gelijk was aan hun decoder en wat ze dus willen doen voorkomen is dat hun DVB-C signaal allerlei afwijkingen heeft en niet met normale DVB-C apparatuur werkt. Dan heb ik het dus puur over het signaal en nog niet de encryptie die daarop zit. Wat ik heb laten zien is dat hun signaal dus niks anders is dan dat van een andere provider die z'n kanalen via DVB-C broadcast.

Dus nu ik weet dat het kan moet ik alleen nog verder met de encryptie maar dan moet ik wel zeker weten dat mijn TV de zenders op de goede manier vind want anders dan heeft het misschien helemaal geen zin om met Conax cams te gaan testen. Als het zo is dat iedere andere decoder ook steeds verschillende pakketjes zenders vind dat moet ik daar eerst mee aan de slag voordat ik met het encryptie gebeuren aan de slag ga. Want die zenders moeten in ieder geval perfect gevonden worden in 1 keer. En op mijn TV krijg ik bij elke keer dat ik zoek een ander setje zenders. Dus daarom wil ik zo graag weten of mensen die toevallig ook een DVB-C decoder hebben hier ook last van hebben. Als dat niet zo is dan kan ik met een FloppyDTV gaan testen met de encryptie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:38:

Dit moet je even handmatig instellen in je decoder:

Frequentie: 303.000 Mhz
Symbol rate: 6956

Dan pas zul je wss zenders vinden. Alles Op 'Auto' dat werkt dus niet, dan vind ie niks.
Waar heb je dit ingevuld in je Sony Bravia? Ik heb het gehele menu doorgefietst en niets kunnen vinden. Als ik bij signal strength kijk, krijg ik no signal.... Moet je kabel eerst "gepatcht" worden? gebruik jij kaart die je bij sagem hebt ontvangen? of zonder iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:27:
[...]

Waar heb je dit ingevuld in je Sony Bravia? Ik heb het gehele menu doorgefietst en niets kunnen vinden. Als ik bij signal strength kijk, krijg ik no signal.... Moet je kabel eerst "gepatcht" worden? gebruik jij kaart die je bij sagem hebt ontvangen? of zonder iets?
Menu -> 'Instellingen'
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/mt2tt5.jpg

Dan helemaal naar het onderste icoon gaan en kiezen voor 'Digitale Instellingen'
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/9h4ajs.jpg

Dan bij 'Digitale afstemming' in het eerste icoon kiezen voor 'Digitale Autom. Afstemming'
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2mfzp1g.jpg

Dan kiezen voor Kabel
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/oi7oew.jpg

En in dit menu wat je nu krijgt stel je alles in en begin je de scan
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2ey99c1.jpg

BTW, welk typenr is jou Bravia?

Ik heb alleen een analoog TV abo bij OnsNet Eindhoven. Maar omdat digitale zenders 'gebroadcast' worden zitten die er al bij dus. Zoiets doen ze er niet achteraf bij als je digital abbonement afsluit. Vandaar ook het gebruik van de Conax encryptie bij de commerciele zenders.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

ik heb een KDL-40D3500,

Alles werkt zoals jouw screenshots, ik krijg ook een 14-tal zenders ingelezen, ik krijg alleen overal zwart beeld (ook bij NED1,2 en 3)

Ik kan niet wachten op digitale TV!! Beeld is niet je-van-het... toen UPC kastje het nog deed, kreeg ik waar voor m'n geld ('t was gratis). Beeld was enorm veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:24:
ik heb een KDL-40D3500,

Alles werkt zoals jouw screenshots, ik krijg ook een 14-tal zenders ingelezen, ik krijg alleen overal zwart beeld (ook bij NED1,2 en 3)

Ik kan niet wachten op digitale TV!! Beeld is niet je-van-het... toen UPC kastje het nog deed, kreeg ik waar voor m'n geld ('t was gratis). Beeld was enorm veel beter!
Oke, dan staat NED1, 2 en 3 bij jou denk ik niet op kanaal 1, 2 en 3 he maar op 7,8,9 of 10,11,12 ofzo? Kun je nog eens een paar keer die scan doen en dan ben ik wel benieuwd of bij jou ook het aantal gevonden zenders verschilt steeds. Als je beeld wil hebben op Nederland 1, 2 en 3 dan moet je netzo lang scannen totdat die op kanaal 1, 2 en 3 worden gezet. Want dan hebben ze de juiste frequentie. Als ze op 10,11,12 ofzo staan dan hebben ze een verkeerde frequentie erbij (359mhz) en dat is denk ik de reden waarom ze geen beeld geven.

Waarom ik steeds andere setjes zenders vind en het aantal zenders verschilt probeer ik uit te vinden. Misschien missen we toch een netwerk-id maar het kan ook aan de manier liggen waarop Sony Bravia digitale zenders scant. Al zou dat raar zijn omdat ik dit probleem nog nooit heb gehoord van iemand met een bravia in de 3000 serie (verschillen in het aantal gevonden zenders en plaatsting van zenders per scan).

Als we echt willen weten hoe dat netwerk van Hertzinger in elkaar steekt dan moet ik iemand hebben die een willekeurige DVB-C kaart heeft liggen en ook een TV abo heeft van OnsNet. Dan kan er een Capture file gemaakt worden en dan hebben we alle gegevens van zenders, netwerk-id evt. noem maar op.

BTW, bij 'Symboolsnelheid' in het menu 'Kabel afstemming' bij jou Bravia, hoeveel cijfers kun jij daarinvullen? 4 of 5?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

1,2 en 3 stonden niet op 123 maar hoger... ik scan nog wel eens.. vreemd dat hij niet alle zenders vind bij de scan. en verschillende hoeveelheden. Heb je al contact met sony gehad hierover?

ik kan 4 cijfers invullen bij de scanspeed.

EDIT: iedere keer als ik scan vind hij andere zenders.. sommige zenders lijken niet op zenders maar meer op programma's, lijkt wel of hij informatie binnenkrijgt die hij niet goed kan plaatsen. Zojuist zelfs een x gescand dat er geen NL1 2 3 bij zat.
Ik kan wel de volgorde van de zenders wijzigen, om 1 2 3 te laten corresponderen met 1 2 3... maar dat werkt niet... na tig keer scannen zet hij ze zelf niet op juiste plek..

[ Voor 47% gewijzigd door Zerveza op 10-11-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:52:
1,2 en 3 stonden niet op 123 maar hoger... ik scan nog wel eens.. vreemd dat hij niet alle zenders vind bij de scan. en verschillende hoeveelheden. Heb je al contact met sony gehad hierover?

ik kan 4 cijfers invullen bij de scanspeed.
Sony geeft geen support in NL over de ingebouwde DVB-C in hun TV's. En bij providers als Ziggo werkt het wel. Dit is een probleem wat ik nog nergens ben tegengekomen in reacties op de DVB-C tuner in de Sony 3000 series.

Hier is iemand Verwijderd in "Ons Net Eindhoven (Deel 1)"

die heeft een Loewe TV. Als die ook zulke gekke dingen heeft met de gevonden zenders dan kan het haast niet anders dat er toch iets met dat netwerk is (we missen een netwerk-id of hun doen iets afwijkend). Enige manier om daarachter te komen is met een DVB-C kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:52:

EDIT: iedere keer als ik scan vind hij andere zenders.. sommige zenders lijken niet op zenders maar meer op programma's, lijkt wel of hij informatie binnenkrijgt die hij niet goed kan plaatsen. Zojuist zelfs een x gescand dat er geen NL1 2 3 bij zat.
Ik kan wel de volgorde van de zenders wijzigen, om 1 2 3 te laten corresponderen met 1 2 3... maar dat werkt niet... na tig keer scannen zet hij ze zelf niet op juiste plek..
Klopt heb precies hetzelfde hier. Bij sommige scans idd geen NL1,2 en 3. Die programma's wat jij bedoeld zijn waarschijnlijk die Thema zenders die ook in het digitale pakket zitten. Verplaatsen heeft inderdaad geen zin. Hij moet ze bij het scannen inderdaad al zelf op 1, 2 en 3 zetten. De Frequentie verschilt dan ook als ze op 1, 2 en 3 staan (303mhz). Want als ze bijv op 7,8,9 staan zitten ze op de 359mhz. Je zult netzo lang moeten scannen totdat je beeld hebt. Want je ziet gelijk beeld dan aan het einde van de scan. Volgens mij moet je naar 20 keer scannen toch wel een keer geluk hebben. Maar de eerste keer was het bij mij al de 5e keer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje nog voor /\/\|)

In deze pdf: http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=730 op pagina 18 staat in het middelste plaatje 'CONAX SW VERSIE' met een getal erachter. Zou je eens willen kijken op jou decoder welk getal dat is? Ik kan dat niet goed zien in de PDF.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Als alles mee zit kan ik met jullie mee lullen vanaf eind deze week.

Afgelopen donderdag nadat we de sleutel gekregen hebben gelijk een abbo afgesloten.

Op woensdagen worden altijd TV aansluitingen geregeld en de rest gebeurd binnen 5 werkdagen. Afwachten :)

Is dat digitale televisie een echte toevoeging of moet ik nog even wachten tot ze echt met IPTV beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

ik ga vanmiddag kastje ophalen.. ook eens met kaart e.d. gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een mail gestuurd naar Hertzinger over hoe en wat en ze hebben alles gevolgd hier :P

Dit is wat ik terug kreeg:
Beste Alexander,

Ik heb je mail ontvangen maar ook je post op tweakers gezien.

Allereerst mijn reactie op je Tweakers post. De reden waarom we geen andere ontvangers ondersteunen heb je zelf onomstotelijk vast gesteld. We zenden naast de eigenlijke DVB-C TV kanalen in het QAM kanaal allerlei descriptors mee zoals PAT, CAT, PMT, NIT, SDT, actual, SDT others, LCN,EIT, TOT. Met name met de SDT actual/others en LCN descriptors hebben we de timing afgestemd op de door ons gebruikte Sagem box. Het feit dat jij slechts gedeeltes van de zenderlijst binnen haalt, en bij rescan andere delen heeft niets te maken met het feit dat e.e.a. gecodeerd is maar alles met de timing van de SDT/ LCN descriptors. Op dit moment worden er 55 kanalen via QAM gedistribueerd, dus 14 kanalen is maar een heel klein deel dan het totale pakket. Dat is de reden dat we andere STB niet ondersteunen.

Dus de melding door ONE over de compatibiliteit van andere ontvangers op het netwerk is juist, en dus niet zoals je schrijft complete onzin. Je hebt immers zelf het bewijs geleverd, de door jou gebruikte ontvanger kan niet het totale zender pakket inlezen. De door jou gebruikte instellingen zijn juist.

Mbt je vragen over de codering kan ik je melden dat alle zenders muz NL1,2,3 in Conax Cas 7 gecodeerd zijn.

Verder wil ik opmerken dat Ons Brabant net en ons net Eindhoven twee verschillende netwerken zijn met eigen Headend playout eigen id en een eigen frequentie plan. Home frequentie Ons net Eindhoven 303 ons, Nem 707 MHz. Ook het aangeboden pakket zal tussen deze twee netwerken gaan verschillen, er zal binnenkort een additioneel talen pakket op ONS net Eindhoven bij geschakeld worden.

Ik hoop je vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord
Heb altijd gedacht dat OnsNet bedoelde dat ik nooit beeld zou kunnen krijgen met een andere decoder. Maar het gaat er hier dus om het vinden van de zenders en niet zo zeer om het weergeven van de zenders op een andere decoder. Het ligt dus niet aan de Sony TV's dat ze steeds andere setjes zenders vinden maar aan de instellingen op het Hertzinger netwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:40:
Ik had een mail gestuurd naar Hertzinger over hoe en wat en ze hebben alles gevolgd hier :P
Da's nog eens een nette reactie. Zie je niet vaak meer van (grote) bedrijven :)
Het ligt dus niet aan de Sony TV's dat ze steeds andere setjes zenders vinden maar aan de instellingen op het Hertzinger netwerk.
Dat is toch niet helemaal juist: Het ligt aan beide. Afzonderlijk zijn ze allebei goed, getuige dat zowel de Sony TVs op bepaalde netwerken werken, als ook het Hertzinger netwerk met bepaalde set top boxen. Er is echter geen interoperabiliteit tussen de twee, waardoor ze niet met elkaar werken.

Dit is een algemeen probleem als standaarden niet tot in detail vastgelegd worden, of keuzes open laten. Het voordeel is dan wel dat je voor een specifiek netwerk de optimale instellingen kunt kiezen en een 'lokale' afweging tussen functionaliteit, flexibiliteit en kosten kunt maken...

Vermoedelijk zullen dit soort issues vaker van toepassing zijn op 'DVB-C' netwerken, waardoor bijna elk netwerk officieel alleen zijn zelf gekozen apparatuur ondersteunt, en het met alternatieven vaak afwachten is of, en hoe dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:48:
[...]

Da's nog eens een nette reactie. Zie je niet vaak meer van (grote) bedrijven :)

[...]

Dat is toch niet helemaal juist: Het ligt aan beide. Afzonderlijk zijn ze allebei goed, getuige dat zowel de Sony TVs op bepaalde netwerken werken, als ook het Hertzinger netwerk met bepaalde set top boxen. Er is echter geen interoperabiliteit tussen de twee, waardoor ze niet met elkaar werken.

Dit is een algemeen probleem als standaarden niet tot in detail vastgelegd worden, of keuzes open laten. Het voordeel is dan wel dat je voor een specifiek netwerk de optimale instellingen kunt kiezen en een 'lokale' afweging tussen functionaliteit, flexibiliteit en kosten kunt maken...

Vermoedelijk zullen dit soort issues vaker van toepassing zijn op 'DVB-C' netwerken, waardoor bijna elk netwerk officieel alleen zijn zelf gekozen apparatuur ondersteunt, en het met alternatieven vaak afwachten is of, en hoe dat gaat werken.
Inderdaad nette reactie :) Veel beter dan al die onduidelijke reacties die ik van OnsNet kreeg hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Als ze toch meelezen ;) : meer HD-zenders (zoals NG HD zoals de "concurrentie" wel heeft), maar dat is meer een kwestie voor ONE, denk ik.

Wat (na de opstartfase) wel een showstopper zal zijn voor meerdere mensen: een lege EPG.

(O ja, Animal Plannet heeft maar één N in Planet. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Een nette reactie inderdaad maar nog steeds geen oplossing voor het feit dat de power-user consumenten de schurft hebben aan proprietary lelijke hardware die gemiddeld genomen ruk functioneert omdat het geen drol mag kosten 8)7 Zo heb ik zelf atm een UPC-DVR mediabox waarvan de kabelconnector zo brak is dat er een paar millimeter speling in zit, en signaal alleen goed is als de connector toevallig goed 'staat'.

De dag dat settopboxen niet meer nodig zijn door dit soort proprietary geneuzel tel ik graag 200 euro neer voor een PCI-x kaart die ik in een zelfgekozen super-STB aka 'media center' kan zetten.

Beste Hertzinger meneer trouwens: registreer even en praat gewoon mee als je het toch leest, handiger voor ons dan om de tijd een mailtje sturen als we weer wat te zeiken hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb een mooie, krijg een brief dat ik aangesloten ben en dat het kastje onlangs geinstalleerd is... De kabel steekt nog steeds uit de grond! :p

/edit
20 minuten in de wacht gestaan bij Onsnet, zeggen ze bel de aannemer maar, deze is er vandaag maar tot 4 uur, dus met andere woorden; los het zelf maar op.
Volgens mij neem ik een dienst van hun af dus moeten ze het maar voor mij regelen, maar ja... 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door eX0duS op 12-11-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

eX0duS schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:32:
Ik heb een mooie, krijg een brief dat ik aangesloten ben en dat het kastje onlangs geinstalleerd is... De kabel steekt nog steeds uit de grond! :p

/edit
20 minuten in de wacht gestaan bij Onsnet, zeggen ze bel de aannemer maar, deze is er vandaag maar tot 4 uur, dus met andere woorden; los het zelf maar op.
Volgens mij neem ik een dienst van hun af dus moeten ze het maar voor mij regelen, maar ja... 8)7
Hier precies hetzelfde hier steekt het kabeltje uit de meterkast..
Maar goed morgen gaan we dus bellen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja komop zeg, dit is natuurlijk wel een hele foute binnenkomer...
Mijn buurvrouw van 87 heeft nu een 100 mbit pijplijn naar de rest van de wereld, en bij mij steekt de glasvezel kabel moederzielalleen nog uit de grond!

Heb jij ook een brief gehad dan vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:00:
Een nette reactie inderdaad maar nog steeds geen oplossing voor het feit dat de power-user consumenten de schurft hebben aan proprietary lelijke hardware die gemiddeld genomen ruk functioneert omdat het geen drol mag kosten 8)7 Zo heb ik zelf atm een UPC-DVR mediabox waarvan de kabelconnector zo brak is dat er een paar millimeter speling in zit, en signaal alleen goed is als de connector toevallig goed 'staat'.

De dag dat settopboxen niet meer nodig zijn door dit soort proprietary geneuzel tel ik graag 200 euro neer voor een PCI-x kaart die ik in een zelfgekozen super-STB aka 'media center' kan zetten.

Beste Hertzinger meneer trouwens: registreer even en praat gewoon mee als je het toch leest, handiger voor ons dan om de tijd een mailtje sturen als we weer wat te zeiken hebben ;)
Er is nog hoop :)

Dit mailtje ontving ik vandaag van Hertzinger op de vraag hoe het zat met koppelen van de smartcards aan de boxen:
Vooralsnog doen we niet aan pairing (linken STB chipset en Smartcard), waarbij ik niet denk dat dit op korte termijn wordt ingevoerd. Of je door jou genoemde Conax cam kan gebruiken weet ik niet maar let er op dat hij geschikt is voor CAS 7. Ik dacht dat alleen Technisat een goedgekeurde CAM voor CAS 7 heeft. (maar ik heb me hierin niet verdiept dus mogelijk zijn er meer, en mogelijk zijn er ook die het wel aankunnen maar nooit bij Conax geweest zijn voor certificering)

De losse kaart met een CAS 7 geschikte CAM zou coderingstechnisch gewoon werken
Het enige wat dus voor elkaar gekregen moet worden is om alle zenders te vinden op het netwerk. Volgens mij moet dat met een FloppyDTV wel een stuk makkelijker gaan omdat je daar via een Transport Stream Capture File alle frequenties van de zenders kunt uitlezen. Vooralsnog ben ik toch ook benieuwd of er hier mensen zijn met een andere decoder dan die in de Sony Brvia 3000 series. Bijv in de 4000 serie. Of die in Loewe TV's. Een decoder van UPC of Ziggo kan natuurlijk ook als je daar de juiste gegevens insteld. Dan ben ik benieuwd wat die aan zenders vinden.

• Security

Security

it's just me

Vanmorgen even met het installatiebedrijf gebeld.
Overigens zeer net te woord gestaan en tevens even gewezen op dit draadje.
Men kon mij aangeven dat e.e.a. wat vertragingen opgelopen heeft waardoor dit ook impact had op de planning. Er zijn al acties uitgevoerd met betrekking tot het aansluiten van de Pops echter deze zijn nog niet voltooid.

Op dit moment is de verwachting dat rond de 19e deze maand men verder zal gaan met het uitrollen in Woensel breed.

Overigens wist deze persoon mij aan te geven dat OnsNet zelf (de helpdesk) niet op de hoogte is van planningen rondom aansluiting of vragen rondom de aansluiting het advies is om onderstaande nummer te bellen.

Persoonlijk baal ik er wel van daar eind november mijn ISP abo afloopt. Ik ga nu even met mijn ISP bellen om te kijken of dit nog opgerekt kan worden.

@exodus bel even met het installatie bedrijf 040-2903770

• eX0duS
The soap continues....
Na gisteren Onsnet gebeld te hebben en gehoord dat ik vd Donk maar moest bellen omdat de glasvezel van hun was, met goede moed vanmorgen gebeld, en inderdaad, volgens hun gegevens was ik niet aangesloten, of ik dus maar even contact op wilde nemen met Onsnet...
Dus word weer van het kastje naar de muur gestuurd...
Vervolgens die weer gebeld (wel direct aan de beurt), en uiteindelijk zouden ze contact met met me opnemen over de verdere aansluiting...

En inderdaad, ze weten er zelf niks van af van die aansluitingen... Vind het maar een rare manier van werken daar...
Al de buren zijn allang aangesloten, tenminste, de kabel is niet meer te zien, alleen bij mij steekt er nog een mooie groene buis met oranje glasvezel uit de grond... :p

Verwijderd

Heren,

Ik heb zojuist contact gehad met "it's just me" wat betreft vragen gerelateerd aan de planning voor Woensel.
Zoals jullie natuurlijk begrijpen zal ik niet dagelijks deze draad gaan volgens want we zijn druk bezig met het realiseren van het glasvezelnetwerk.

Wel zie ik wat verkeerde info of info die net even anders is als nu verteld wordt. Wel zeg ik er even bij dat wij alleen verantwoordelijk zijn voor de aanleg van het netwerk en niet de diensten zelf.

Er is nogal wat onduidelijkheid wat betreft de planning en in hoeverre OnsNet daarvan op de hoogte is. Momenteel zijn we bezig met een systeem zodat de Klantenservice (KS) op de hoogte is van de actuele stand van zaken. U kunt het zien als een soort inkijk functie in ons planningsysteem.

Hiermee voorkom je dat de agents van OnsNet verkeerde of geen informatie kunnen geven, dit is nog een work-in-progress maar zal wel op korte termijn gaan werken.

Wat betreft de techniek achter het netwerk is het zo dat er in Woensel momenteel 3 Pops (Point of Presence) aanwezig zijn. Op elke Pop zitten zo'n 2700 woningen aangesloten, de planning is gebaseerd op het afwerken van de Pops één voor een beginnend bij de hoofdpop.

Qua planning is het natuurlijk niet verstandig om op 3 Pops tegelijktijd te beginnen, technisch gezien trouwens ook niet vandaar de keuze voor deze gefaseerde aanpak. Er is vertraging onstaan door problemen tijdens het vergunningstraject voor de plaatsing van deze Pops, dit was jammer genoeg niet te voorkomen.

Mvg,

Ronald van der Heijden

• Security

Security

it's just me

dubbelpost...
Fijn dat de installateurs nu af en toe een blik hier werpen.

[ Voor 91% gewijzigd door Security op 13-11-2008 11:17 ]

• eX0duS
Mooi om te zien dat ze bij vd Donk ook een tweakgerelateerde interesse hebben... :p

Maar vraag me toch af waarom ze mij overgeslagen hebbeen, nergens is nog een kabel te vinden, alleen bij mij voor de deur nog... :p

Zoals ik al zei heeft mijn buurvrouw van 87 nu een 100mbit lijn, ik zit nog op een brakke "20 mbit" ADSL verbinding... :p

[ Voor 61% gewijzigd door eX0duS op 13-11-2008 11:20 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.