Ons Net Eindhoven (Deel 1)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 60.329 views

Anoniem: 216489

Anoniem: 120071 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:15:
[...]
. Vooralsnog ben ik toch ook benieuwd of er hier mensen zijn met een andere decoder dan die in de Sony Brvia 3000 series. Bijv in de 4000 serie. Of die in Loewe TV's. Een decoder van UPC of Ziggo kan natuurlijk ook als je daar de juiste gegevens insteld. Dan ben ik benieuwd wat die aan zenders vinden.
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe Aurea met DVB-c en heb uiteraard ook interesse in het gebruik van de interne decoder. Als ik iemand kan helpen dmv testen van bepaalde zaken om het werkend te krijgen, dan met alle plezier. (in bezit van dig tv onsnet tongelre)

Anoniem: 120071

Anoniem: 216489 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:45:
[...]

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe Aurea met DVB-c en heb uiteraard ook interesse in het gebruik van de interne decoder. Als ik iemand kan helpen dmv testen van bepaalde zaken om het werkend te krijgen, dan met alle plezier. (in bezit van dig tv onsnet tongelre)
Welke type heb je? 37PFL9903H/10 of 42PFL9903H/10 denk ik? Of een andere?

In deze PDF op pagina 32 staat precies hoe het moet met die 2 modellen iig: http://www.p4c.philips.co...37pfl9903h_10_dfu_nld.pdf

Let er even op dat je Netwerkfrequentie vastzet op 303 en Signaalsnelheid op 6956

Dan pas scannen

Volgens mij is het bij jou zo:

Op de afstandsbediening Menu knop > Configuratie > Installatie > Installatie Zenders > Automatische installatie > Nu starten

Land slecteren met de pijltjestoets en dan op de groene knop drukken

Dan voor 'Kabel' kiezen en daarna zou je een menu 'instellingen' moeten krijgen waar je van alles in kunt vastzetten

Daarin zet je dus vast bij Frequentie: 303 en bij signaalsnelheid: 6956

En dan start je de scan
Ben ik benieuwd hoeveel zenders je vind.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-11-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 37PFL9903H/10

heb ik een CAM module met onsnet smartcard nodig voor zo'n scan?
scan ik via antennekabel of moet ik een utp kabel aansluiten (op onsnet kast)?

frequentie instellen kan bij kanaaltest, signaalsnelheid ben ik niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216489 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:01:
Ik heb de 37PFL9903H/10

heb ik een CAM module met onsnet smartcard nodig voor zo'n scan?
scan ik via antennekabel of moet ik een utp kabel aansluiten (op onsnet kast)?

frequentie instellen kan bij kanaaltest, signaalsnelheid ben ik niet tegengekomen
Voor het vinden van de zenders heb je geen CAM module nodig. Alleen voor het krijgen van beeld op die zenders (maar dan moet je ze dus wel eerst allemaal vinden). Je moet gewoon de COAX kabel in je TV pluggen. Meer is er niet nodig. Geen UTP nee. Volgens mij zit je in het verkeerde menu trouwens. Die stappen die ik aangaf, kreeg je toen niet ergens toegang tot een menu 'instellingen' ? Daar moet je dat instellen namelijk. Signaalsnelheid en Frequentie moet je namelijk wel vast instellen om iets te vinden.

In die PDF (http://www.p4c.philips.co...37pfl9903h_10_dfu_nld.pdf) bij '6.1 Automatische Installatie' op pagina 32/33 staat het precies uitgelegd in 4 stappen hoe het moet. En let dan even op 'Stap 4: TV- en radiozenders installeren'. Daar staat dat stukje waar je de signaalsnelheid en netwerkfrequentie moet vastzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-11-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:46:
Vraagje nog voor /\/\|)

In deze pdf: http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=730 op pagina 18 staat in het middelste plaatje 'CONAX SW VERSIE' met een getal erachter. Zou je eens willen kijken op jou decoder welk getal dat is? Ik kan dat niet goed zien in de PDF.
Dit zie ik nu pas.
De versie is 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/\/\|) schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:25:
[...]

Dit zie ik nu pas.
De versie is 64.
Oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een scan gedaan en 17 digitale kanalen gevonden.

NB als je nederland kiest bij installatie krijg je niet de keuze optie antenne/kabel > instellingen, ik heb nu Noorwegen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216489 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:27:
Ik heb een scan gedaan en 17 digitale kanalen gevonden.

NB als je nederland kiest bij installatie krijg je niet de keuze optie antenne/kabel > instellingen, ik heb nu Noorwegen gekozen.
Ah oke, zelfde resultaat dus als op de Sony Bravia's. Hoe is bij jou de zendervolgorde? Klopt dat wel een beetje? Staat Nederland 1 op 1 en heb je beeld op die zender? En bij de optie 'Signaalsnelheid', hoeveel cijfers kon je daar invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Heeft iemand hier met een OnsNet Eindhoven of een andere glasvezel lijntje, al een gameserver gedraaid ? En wat waren de pings van je clients en van waar connecten ze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/\/\|) schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:25:
[...]

Dit zie ik nu pas.
De versie is 64.
Nog een vraag: Heb je in het menu van die Sagem ergens een status overzicht van frequenties van de zenders? Of kun je die zien per zender als je zapt? Als je bijv dit plaatje bekijkt:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2j2zuo4.jpg

Dan zie je in dit status scherm F:303000. Zodra ik bijv. 12 zenders verder zap en weer naar dat zelfde scherm ga dan veranderd die F:xxxxxx ook. Zit er in dat Sagem kastje ook ergens zo'n status pagina waar je zulke info kan zien? Of staat dat ergens bij het zappen erbij?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 15-11-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 20:37
En nog steeds niet aangesloten en/of wat gehoord... Heb inmiddels een tiental keer gebeld, maar telkens bij ene mevrouw die kon me nooit wat vertellen en schakelde me elke keer (zonder uitleg waar naar toe) gelijk door naar de aannemer, die me vervolgens weer verwees naar Onsnet, dus ik werd elke keer van het kastje naar de muur gestuurd, niemand kon me wat vertellen over hoe of wat, ik zou teruggebeld worden, maar dit gebeurde ook niet.

Maar uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die het wél wilde uitzoeken voor me, en ik zou een brief krijgen voor een aansluiting van gebr. vd Donk. Toen ik hun belde werkte hun systeem niet (ik neem dat toch maar met een korreltje zout), dus heb ik direct weer teruggebeld naar OnsNet, waar ik iemand aan de lijn kreeg die me dus wel kon helpen blijkbaar.

Vervolgens werd ik terug gebeld door vd Donk, maar dat was naar aanleiding van mijn eerste telefoon, en niet vanwege Onsnet, maar goed, uiteindelijk is er een afspraak gemaakt, ik hoop in elk geval dat ze komen en dat alles gaat werken, we zullen het zien...

Ik snap best waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, maar dit is natuurlijk wel een triest gebeuren op deze manier. :P

Een paar medewerkers vind ik érg laks, daar moeten ze zeker wat aan doen daar, leuk initiatief dat glasvezel, maar dat betekend nog niet dat je het maar moet doen met een paar lakse medewerkers...

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 18-11-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ben je al eens langs geweest op het infopunt op de tongelerese straat? Behulpzame lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nee, infopunt zit in mijn buurt trouwens ergens anders... Maar ik wacht nog even af (op de brief), er is inmiddels wel een afspraak gemaakt voor de aansluiting, ik hoop dan maar dat er iemand op komt dagen... Ben zéér benieuwd naar de internetsnelheid en tv beeldkwaliteit, wil misschien ook wel digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zerveza schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:24:
ik heb een KDL-40D3500,

Alles werkt zoals jouw screenshots, ik krijg ook een 14-tal zenders ingelezen, ik krijg alleen overal zwart beeld (ook bij NED1,2 en 3)

Ik kan niet wachten op digitale TV!! Beeld is niet je-van-het... toen UPC kastje het nog deed, kreeg ik waar voor m'n geld ('t was gratis). Beeld was enorm veel beter!
Ook in "ons" topic XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV over XMS waar Hertzinger het analoog beeld levert klaagt men over de kwaliteit van het analoge beeld.
Het is zelfs een reden waarom ik weer met TV terug ben naar Ziggo, de kwaliteit van analoog is slecht.
Toen ik daar een search over deed kwam ik hier terecht en het verbaast me dan ook niet dat meer mensen de kwaliteit van analoge tv van Hertzinger minder vinden dan de standaard kabelaar.
Jammer, ik had eerlijk gezegd toch gehoopt dat het een incident was.

Ben trouwens benieuwd of dit: http://www.digitalekabelt...decoder/sagem/index.shtml de bedoelde sagem decoder is, zo ja dan is dat dus een oude viaccess systeem welke al gekraakt is.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 18-11-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:43:
[...]

Ook in "ons" topic XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV over XMS waar Hertzinger het analoog beeld levert klaagt men over de kwaliteit van het analoge beeld.
Het is zelfs een reden waarom ik weer met TV terug ben naar Ziggo, de kwaliteit van analoog is slecht.
Toen ik daar een search over deed kwam ik hier terecht en het verbaast me dan ook niet dat meer mensen de kwaliteit van analoge tv van Hertzinger minder vinden dan de standaard kabelaar.
Jammer, ik had eerlijk gezegd toch gehoopt dat het een incident was.

Ben trouwens benieuwd of dit: http://www.digitalekabelt...decoder/sagem/index.shtml de bedoelde sagem decoder is, zo ja dan is dat dus een oude viaccess systeem welke al gekraakt is.
Kwaliteit Analoog bij Hertzinger was vroeger beter inderdaad. Het was helderder, scherper en minder dof. Bij het gebruik van splitters zag je daardoor ook sneller ruis. Maar dat was prima op te vangen met een versterker. Nu is het beeld wat doffer en is er ook minder ruis bij splitters. Dat is allemaal pas sinds die laatste storing in hilversum/luxemburg van 'dat het signaal verstoord werd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Nick39 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:43:
[...]
[knip]

Het is een andere helaas, de "Sagem ICAD-81 HD HZ". Zie ook een paar pagina's terug in dit topic.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Anoniem: 102836

Aanleg glasvezel in Meerhoven vertraagd

Eindelijk is met de Gemeente Eindhoven overeenstemming bereikt over de locaties van de glasvezelcentrales in Meerhoven. Omdat er vanuit de centrale naar iedere aan te sluiten woning twee unieke kabels moeten komen is het van groot belang de centrales strategisch te plaatsen. Samen met de gemeente zijn er diverse opties onderzocht waardoor het proces helaas wat langer geduurd heeft dan voorzien en loopt de planning wat achter op het oorspronkelijke schema.

Inmiddels zijn vergunningen aangevraagd voor het bouwen van de glasvezelcentrales en de graafwerkzaamheden in de straten. Zodra deze verleend zijn maken we een nieuwe planning en informeren wij u over de nieuwe aansluitdata.

Bron: website Ons Net Eindhoven

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
JaWSnl schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:49:
[...]

Het is een andere helaas, de "Sagem ICAD-81 HD HZ". Zie ook een paar pagina's terug in dit topic.
Ok dank je,was ff nieuwsgierig,leek er op dat Hertzinger de oude sagem kastjes van ziggo/casema/@home gebruikte,dit is viacces en die was al gekraakt, ze gebruiken dus de conax variant die digitenne ook gebruikt.

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 21:14
Gaat lekker met mijn aansluiting.

Twee week geleden de aanvraag gedaan en was benieuwd wat de status er van was.
Dus er achteraan gebeld.

Eigenlijk is de hele aanvraag goed gegaan, maar nu hebben ze een probleem met de toevoeging in het adres wat ik en meerdere mensen dus hebben op mijn adres.

Dus het gehele appartementen complex kan nu niet worden aangesloten vanwege een administratief probleem met de toevoegingen. Hij is fijn }:|

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update mbt Digitale TV van OnsNet op de pc: Anoniem: 120071 in "OnsBrabantNet (Deel II)"

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 23-11-2008 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Beetje irri dat alles wat in het ene topic gezegd wordt ook in het andere gezegd wordt... misschien een idee om een apart topic te creeren van "Digitale TV Ons(Brabant)Net(Nuenen/Eindhoven)". Think about it...

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Tis technisch niet dezelfde provider, ze hebben alleen toevallig digitale TV van dezelfde leverancier. Dan denk ik eerder dat het nuttig is om die discussie bij \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3] te gaan voeren.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ze gebruiken dezelfde servers, dezelfde Set-Top-Box, en hebben dezelfde digitale zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Volledig mee eens. Ik begin mij inmiddels ook te ergeren aan al het tv-geweld. Het lijkt wel alsof HET INTERNET !? niet meer belangrijk is maar digitale tv agenda punt nummer 1 is. Dit is toch http://www.tweakers.net ? Ondertussen zien we weer een reeks screencaps in vol ornaat. Kunnen die niet in een .rar met een linkje ? Leest een stuk beter voor alle mensen en zeker die geen interesse hebben in digitale tv.

Nogmaals dan: Hoe zit het met de pingtijden van andere mensen NAAR jouw OnsNet verbinding ?
JaWSnl schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:40:
Beetje irri dat alles wat in het ene topic gezegd wordt ook in het andere gezegd wordt... misschien een idee om een apart topic te creeren van "Digitale TV Ons(Brabant)Net(Nuenen/Eindhoven)". Think about it...
@HIERONDER
Alles wat je weet wordt gewaardeerd met betrekking tot de pingtijden. Maar met name pings van mensen uit Duitsland, België, Frankrijk en de UK ben ik geïnteresseerd in.
Ik weet dat je ~4ms op AMS-IX zit maar is het dan redelijk om te stellen dat wat een ander naar AMS-IX pingt + 4ms zijn ping op jouw ip-adres is ? Of is het nauwkeuriger om te stellen dat wat een ander naar www.edutel.nl pingt + 1-2ms zijn ping op jouw ip-adres zal zijn ?
Alvast bedankt :)

[ Voor 22% gewijzigd door won op 24-11-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb express alleen een linkje gezet naar dat andere topic. Juist om niet meer dubbel te posten. De pingtijden die verschillen natuurlijk per land, dus vanaf waar moet je het weten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

won schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:11:
Nogmaals dan: Hoe zit het met de pingtijden van andere mensen NAAR jouw OnsNet verbinding ?

@HIERONDER
Alles wat je weet wordt gewaardeerd met betrekking tot de pingtijden. Maar met name pings van mensen uit Duitsland, België, Frankrijk en de UK ben ik geïnteresseerd in.
Ik weet dat je ~4ms op AMS-IX zit maar is het dan redelijk om te stellen dat wat een ander naar AMS-IX pingt + 4ms zijn ping op jouw ip-adres is ? Of is het nauwkeuriger om te stellen dat wat een ander naar www.edutel.nl pingt + 1-2ms zijn ping op jouw ip-adres zal zijn ?
Alvast bedankt :)
Door de manier waarop routing op het internet gebeurt kan het rustig zijn dat als jij 2ms naar iemand pingt hij andersom 50ms heeft.... en het een uur later andersom is en weer een uur later allebei de kanten op 2ms. Kun je dus volstrekt geen peil op trekken in principe, en al helemaal niet voor wat betreft 'vice versa' routing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Ik heb vernomen dat Vaartbroek ongeveer al helemaal internet heeft (of binnen nu en 1 week dat zal hebben waar het nu nog niet gereed is). Heesterakker loopt nog een eindje achter met enkel oranje kabels bij de mensen uit de grond (dus nog niet eens naar binnen gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
curry684 schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:18:
[...]

Door de manier waarop routing op het internet gebeurt kan het rustig zijn dat als jij 2ms naar iemand pingt hij andersom 50ms heeft....
Onwaarschijnlijk aangezien het bij ping om de RTT gaat. Het te volgen pad A->B en B->A is gelijk aan B->A en A->B alleen in omgekeerde volgorde. Waar jij waarschijnlijk op doelt is dat het pad van A->B en B->A kunnen verschillen.
en het een uur later andersom is en weer een uur later allebei de kanten op 2ms.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rukapul schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:36:
[...]

Onwaarschijnlijk aangezien het bij ping om de RTT gaat. Het te volgen pad A->B en B->A is gelijk aan B->A en A->B alleen in omgekeerde volgorde. Waar jij waarschijnlijk op doelt is dat het pad van A->B en B->A kunnen verschillen.
De vraag ging dan ook over 'incoming pings', oftewel iemand die vanuit B het pad naar A probeert. Dat kan idd verschillen, en daarmee ook de transit times :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

@hierboven: de routings veranderen zeer zeer zelden en laat staan ieder uur. Dat wat je nu pingt ping je 92% :) zeker ook morgen, volgende week, etc.
De serversettings zijn

Achtergrond:
Gameservers. quake3. UDP poorten (dunno of dat wat uitmaakt?) serversettings zijn 'altijd' rate 25000, sv_fps 30, maxpackets 125.
Ik weet donders goed dat 'je er geen peil op kunt trekken' in sommige gevallen.
Het lijkt mij duidelijk dat ik ook niet vraag om gevallen als een 56K modemmer naar een glasvezel lijn. De clients die ik bedoel hebben allen breedband hetzij een ADSL soort hetzij kabelinternet en in het geval van ADSL en ongure landen als Frankrijk en Duitsland met 'fastpath' en in UK met 'Interlacing' uit. De gevallen waar ik op doel zijn dus mensen die 'goede verbindingen' hebben.

Is er dan niemand die een gameserver host met zijn glasvezel en die mijn vraag begrijpt ?

http://www.yadegari.nl/wa...tion=screen&screenid=1100 Dit plaatje is genomen op een gameservers.net server (leaseweb). Het team links komt uit Engeland. "ApAje" uit Spanje.
Het team rechts bestaat uit Duitser, Duitser, Nederlander(Chello), Fransman, Nederlander(Chello).

Dikke noot echter. De scoreboard pings zoals deze heten zijn in OSP niet zoals de werkelijkheid maar geven wel voldoende duidelijk aan 'wat het kan zijn'.
wit 31 betekent 15-25ms
groen 64 duidt op 40-50ms
Tweede noot :) van ApAje.esp, robbeh,de en hemostx.fr is bekend dat ze notoire verbindingen hebben desalnietemin pingen ze toch 40-50ms naar leaseweb (gameservers.net)

En Alexander sorry dat ik zo scherp uit de hoek kwam.

[ Voor 10% gewijzigd door won op 24-11-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Anoniem: 178962 schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:20:
Ik heb vernomen dat Vaartbroek ongeveer al helemaal internet heeft (of binnen nu en 1 week dat zal hebben waar het nu nog niet gereed is). Heesterakker loopt nog een eindje achter met enkel oranje kabels bij de mensen uit de grond (dus nog niet eens naar binnen gehaald).
Zie mijn post, mijn kabel steekt gewoon nog uit de grond, heb na 10x bellen eindelijk een afspraak voor aansluiting deze donderdag, het was een hoop gedoe, maar het is nu toch gelukt, ze zijn mij gewoon vergeten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

won schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:24:
Is er dan niemand die een gameserver host met zijn glasvezel en die mijn vraag begrijpt ?
Ik denk dat je naar een bevestiging van kwaliteit zoekt die je op een consumer grade glasvezel niet kan of mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pingen naar 88.159.79.* met 32 bytes aan gegevens:

Antwoord van 88.159.79.*: bytes=32 tijd=15 ms TTL=47
Antwoord van 88.159.79.*: bytes=32 tijd=16 ms TTL=47

Ping-statistieken voor 88.159.79.*:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 15ms
Dat is gepingt vanaf .BE (Telenet TurboNet, iprange 78.21.62.*) naar OnsNet Eindhoven.
Heb een stuk of 4 keer ping cmd gedaan vanaf die .BE en zit constant tussen de 15-17ms.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 24-11-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

curry684 schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:13:
[...]

Ik denk dat je naar een bevestiging van kwaliteit zoekt die je op een consumer grade glasvezel niet kan of mag verwachten.
100/100mbits met ONS lijkt mij toch 1 van de beste optie voor particulieren qua bandbreedte? En bovendien zou je met glasvezel de beste latency moeten bereiken. En dan vergelijk ik het dus niet met glasvezel in een peeringstation oid zoals jij dat doet maar met andere producten voor particulieren zoals alle xDSL varianten, kabelinternet en zelfs satelliet.
Natuurlijk mag je er dan meer van verwachten. Zeker meer dan een ADSL en kabel verbinding en waarom niet eigenlijk. Ken jij dan een product voor particulieren met betere eigenschappen cq. kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

won schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:06:
[...]

100/100mbits met ONS lijkt mij toch 1 van de beste optie voor particulieren qua bandbreedte?
Bandbreedte heeft niets van doen met peerings of de feitelijke quality of service. Consumer-internet gaat door een hoop congested lijntjes voordat het feitelijk echt vrij komt, en als iedereen in jouw wijk simultaan op 100mbit gaat downloaden heeft iedereen kut bandwidth en latencies.
En bovendien zou je met glasvezel de beste latency moeten bereiken. En dan vergelijk ik het dus niet met glasvezel in een peeringstation oid zoals jij dat doet maar met andere producten voor particulieren zoals alle xDSL varianten, kabelinternet en zelfs satelliet.
Die allemaal, zoals het goede consumer-grade produkten betaamt, infrastructuurtechnisch niet ingericht zijn op high performance servering. En al helemaal niet op high performance high reliability high response servering zoals game-related toepassingen.
Natuurlijk mag je er dan meer van verwachten. Zeker meer dan een ADSL en kabel verbinding en waarom niet eigenlijk. Ken jij dan een product voor particulieren met betere eigenschappen cq. kwaliteit ?
Ja, colocatie in een datacenter met goede redundant peerings op diverse hoge kwaliteit transits.

Wat jij wil is een distributiecentrum voor supermarkten midden in een woonwijk opzetten. Die dingen bouwen ze met een goede reden aan de rand van steden op industrieterreinen met grote brede uitvalswegen dichtbij een snelweg. Ik zeg niet dat je geen gameserver thuis mag runnen, ik zeg alleen dat je zot bezig bent als je verwacht er de laatste milliseconde performance uit te persen vanuit willekeurige locaties wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

curry684 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:16:
[...]

Bandbreedte heeft niets van doen met peerings of de feitelijke quality of service. Consumer-internet gaat door een hoop congested lijntjes voordat het feitelijk echt vrij komt, en als iedereen in jouw wijk simultaan op 100mbit gaat downloaden heeft iedereen kut bandwidth en latencies.
Denk je nou echt dat iedereen in mijn wijk de volle 200mbits _tegelijk_ gaat benutten ? En zelfs als velen dat doen, is het toch erg kortzichtig om te stellen dat ze de POP's en de backbone karig zullen verbinden. Bovendien zal een dergelijk geval altijd maar een spike zijn en dat is de einde van de wereld nog niet.

Je zegt verder dat een consumenten verbinding eerst door 'een hoop congested lijntjes' heen gaat. Gast, wat voor een gare 1970 internetverbinding heb jij wel niet? Wanneer ik een traceroute trek ga ik echt niet over 'een hoop congested lijntjes' maar over 2, 4gbs glasvezel backbones van upc. 8 hops naar deze website(11ms). 9 hops naar inquake.de (17ms), 9 hops naar een veelgebruikt duitse server 195.13.62.62 (22ms), 9 hops naar xs4all server 194.109.69.97 (11ms). En ga zo maar door, dan is het toch een gerechtvaardigde verwachting dat het straks met glasvezel alleen maar beter wordt.
[...]

Die allemaal, zoals het goede consumer-grade produkten betaamt, infrastructuurtechnisch niet ingericht zijn op high performance servering. En al helemaal niet op high performance high reliability high response servering zoals game-related toepassingen.
sigh :? Heb ik ooit gevraagd om high performance high reliability dan. Ik vraag, nogmaals, een schatting van hoe anderen pingen naar jouw glasvezel.
[...]

Ja, colocatie in een datacenter met goede redundant peerings op diverse hoge kwaliteit transits.
...voor particulieren, als ik bedrijfsmatig een gameserver wou dan wist ik het ook wel. Sterker nog dan hadden we deze eindeloze discussie nu niet, maar dat is niet waar het mij om gaat.
Wat jij wil is een distributiecentrum voor supermarkten midden in een woonwijk opzetten. Die dingen bouwen ze met een goede reden aan de rand van steden op industrieterreinen met grote brede uitvalswegen dichtbij een snelweg.
Je bent appels met peren aan het vergelijken. De eisen die voor een DC gelden, hoeven bij lange na niet voor mijn doel. Geen 24/7 uptime nodig, geen hoog belang bij de kwaliteit van service en zeker geen economisch belang.
Ik zeg niet dat je geen gameserver thuis mag runnen, ik zeg alleen dat je zot bezig bent als je verwacht er de laatste milliseconde performance uit te persen vanuit willekeurige locaties wereldwijd.
Waarom zeg je nu zoiets. Ik dacht toch duidelijk te zijn dat glasvezel van huis naar backbone meer van verwacht mag worden dan koper/kabel naar backbone. Dat jij daar "de laatste milliseconde performance uit te persen" van maakt begrijp ik niet.
Tot slot zijn het geen willekeurige locaties wereldwijd, zucht. Volgens mij verveel je je of lees je scheel. Er staat toch duidelijk dat ik meer specifiek geïnteresseerd ben in een aantal europese landen. Welke moet je maar in mijn post lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

won schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:39:
[...]
Denk je nou echt dat iedereen in mijn wijk de volle 200mbits _tegelijk_ gaat benutten?
Dacht jij dat de backplane van de switching apparatuur tussen jouw huis en de backbones dat ook maar zou _benaderen_?
Je zegt verder dat een consumenten verbinding eerst door 'een hoop congested lijntjes' heen gaat. Gast, wat voor een gare 1970 internetverbinding heb jij wel niet? Wanneer ik een traceroute trek ga ik echt niet over 'een hoop congested lijntjes' maar over 2, 4gbs glasvezel backbones van upc.
........je denkt serieus dat jouw huis linea recta een dedicated lijn naar de backbone heeft of zo? Daar zitten heel veel routers en switches (die zie je niet op je hops nee!) heel veel verbindingen samen te persen op veel kleinere lijntjes dan hun totale capaciteit zou vragen. Dat kan ook probleemloos omdat max capacity zoals je zelf ook al aangeeft in principe niet nodig heeft. Neemt niet weg dat je wel met tig man met hele dikke pijpen over dezelfde hardware zit te frotten. Als er 10 man in jouw straat uitgebreid op 100mbit torrents zit te seeden is dat echt wel van invloed op de kwaliteit van jouw eigen internet.
...voor particulieren, als ik bedrijfsmatig een gameserver wou dan wist ik het ook wel. Sterker nog dan hadden we deze eindeloze discussie nu niet, maar dat is niet waar het mij om gaat.
Zo duur is colocatie niet, ik ken genoeg fanatieke gamers die met clans hun eigen servers in racks hebben hangen.
[...]
Je bent appels met peren aan het vergelijken. De eisen die voor een DC gelden, hoeven bij lange na niet voor mijn doel. [...] geen hoog belang bij de kwaliteit van service [...]
Het gaat je juist om de kwaliteit van service als je voorspellingen over pingtijden gaat vragen?

Ik probeer je niet af te zeiken of zo (en stel een aantal opmerkingen uit je post ook niet bepaald op prijs), ik wijs je er enkel op dat pingtimes naar een bak op een consumer line een leuk nummertje zijn voor op de muur maar nul indicatie voor de kwaliteit van gameservering op die lijn. Daarvoor zit er teveel clutter tussen jou en degene die aan je connect. En dus zal een uncongested 1Mbit ADSL lijn met goed opgezette connecties en kwaliteitshardware naar de backbones wellicht beter performen voor gameservering dan een heavily congested fibre omgeving waarvan je niet weet hoeveel open porno-FTP's er in de rest van je straat staan. Bandwidth is gewoon het minst interessante getalletje tenzij het je om de hoeveelheid data per seconde gaat, en dat boeit je bij UDP gamehosts nou net het minst.

Ik heb iig een IP uit de range die hierboven al was aangehaald even gepingd vanuit een server op een business fibre, en hoewel ie vrijwel flat 8 en 9ms ging het een tijdje lang ook zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=8ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=10ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=9ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=10ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=11ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=16ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=15ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=14ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=12ms TTL=51
Reply from 88.159.79.*: bytes=32 time=18ms TTL=51

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 25-11-2008 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Colocaten heb ik vroeger overwogen en nu, ik heb naar aanleiding van jouw suggestie, nogmaals gezocht kwam ik uit op 30euro incl. BTW p/m. Dat is zeker niet verkeerd maar voor de ene avond in de week dat ik het nodig heb toch te duur en daarnaast is het niet wenselijk om geld te vragen van de spelers. Bovendien moet ik dan een 1U server aanschaffen die op zichzelf meerdere servers kan draaien.
Ander punt is die van de wijk. In Woensel-Oost komen er 4 wijkcentrales en op iedere centrale worden maximaal 2500 aansluiting aangesloten. Ik weet niet precies hoe dit zich ophoudt in vergelijking met telefooncentrales voor ADSL en de verbindingspunten van UPC maar ik verwacht echt niet dat het slechter zal zijn. Natuurlijk hebben zij per aansluiting minder verkeer te verwachten maar Edutel zal daar toch vast rekening mee houden? Hoe het vanaf dat punt verder gaat ligt aan de backbone van Edutel.nl en bijv. naar AMS-IXNIKHEF is dat 10Gbps.
Ik ben het niet met je eens dat de pingtijden geen enkele waarde hebben. Er zijn immers teveel mensen die overstappen van ISP juist voor een betere ping naar servers waar ze veel op spelen of in zijn totaliteit een betere routing en latency. Het posten van pingtijden kan dus wel degelijk een belangrijke rol spelen.
Maar even tussen ons zullen we de replies kort houden ten einde de thread niet volledig op te eisen.
Wellicht interessant voor jouw standpunt: Edutel's business fibre: Pagina 3.
Heb jij er zakelijk belang bij dat de ONS klanten die willen hosten, dit bij jouw bedrijf doen en niet thuis ? Want je blijft volhouden dat het ONS glasvezel slecht van kwaliteit en 'consumer-grade' is vergeleken met ADSL en kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door won op 25-11-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
En nu mag ik ook meepraten (6) want mijn verbinding doet het eindelijk :D

Alleen krijg ik de telefoon nog niet aan de praat. Het lampje op het modem brand wel maar geen toon als ik de telefoon oppak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Intheweb schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:13:
En nu mag ik ook meepraten (6) want mijn verbinding doet het eindelijk :D

Alleen krijg ik de telefoon nog niet aan de praat. Het lampje op het modem brand wel maar geen toon als ik de telefoon oppak...
Had ik ook, telefoontje naar helpdesk kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Probleem met de telefoon was een fout van de installateur van het appartementen complex. Precies de verkeerde pennetjes verbonden :S

• eX0duS
Vandaag eindelijk een monteur geweest, wat blijkt, kabel gebroken. :X Komen ze (hopelijk) morgen weer terug, kunnen ze weer graven en dan alsnog de boel aansluiten... Laatste in Vaartbroek. :p
Komen ze hopelijk morgen maken, zul je zien dat het dan alsnog niet werkt (heb wel al klantgegevens). :P

Rare manier van werken ook, OnsNet kan niet zien wie nu wel of niet aangesloten is, kunnen dus niet in het systeem kijken van gebr. vd Donk, ze weten het pas op het moment dat ze een aansluitingsformulier van hun zien.

OnsNet huurt vd Donk in, vd Donk huurt weer iemand anders in om de boel aan te sluiten, morgen moet er weer iemand anders komen die die kabel moet komen maken, en dan moet het bedrijf wat vd Donk inhuurt weer komen om het modem aan te sluiten, en dat is dus omdat vd Donk blijkaar goedkoper is om zo'n kabel te maken dan weer een andere partij die die modems aan sluit...

[ Voor 76% gewijzigd door eX0duS op 27-11-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou, het is hier uiteindelijk toch aangesloten, heeft heel wat op en neer gebeld gekost, maar nu hangt het er allemaal, helaas nog geen internet & telefoon, wel TV.
TV beeld valt me trouwens mee, had het slechter verwacht (na wat verhalen gehoord te hebben), het is in elk geval zeker niet slechter als UPC, én meer zenders...
Vreemde is wel de allerste zender die de TV vind is een erotiek zender, en die staat dan ook op nr 1... :X
Na 20 minuten in de wacht gehangen te hebben (fijn dat elke keer als ik daar naar toe bel er 6 wachten voor zijn), konden ze het internet vandaag als het goed is activeren (had een aantal weken geleden al klantgegevens ontvangen en dat alles opgeleverd zou zijn).
Dus we wachten af... :p

[ Voor 25% gewijzigd door eX0duS op 28-11-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

@hierboven...

Geluksvogel.. Ik mag nog 2 weken wachten.. tot ik wat hoor...
Nou... dan ga ik dus ergens aangesloten worden in Januari vrees ik... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb anders nog al wat af moeten bellen, want zelf ondernamen ze niks!
Maar het hangt nu dus... Nu alleen wachten ofdat er nog internet en telefoon op komt. :p

/edit
Opzeggen bij UPC is ook een crime zeg... Eerst sta je 25 minuten in de wacht (á 10c per minuut), vervolgens krijg je een slecht verstaanbaar iemand, duidelijk zo'n telemarketeer, begint allemaal te zeveren over hoe geweldig UPC wel niet is en dat ik bij Onsnet instapkosten moet betalen, dat de kwaliteit slecht is, blablabla, heb 3x gezegd absoluut geen interesse te hebben, bleef maar doorgaan, ik krijg een opzegbevestiging tegen het einde van de contractdatum, wat ik wel laat vind, maar goed, we zullen zien... :p

/edit2
Nog geen internet... Blijkbaar is het toch moeilijk voor ze...

[ Voor 66% gewijzigd door eX0duS op 28-11-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Security schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:03:
@hierboven...

Geluksvogel.. Ik mag nog 2 weken wachten.. tot ik wat hoor...
Nou... dan ga ik dus ergens aangesloten worden in Januari vrees ik... |:(
Waar zit je ergens dan? Vaartbroek is volgens mij nu helemaal voorzien.

Hopelijk werken ze een beetje door en komen ze nog in december aan Heesterakker toe.

Hoe zit het eigenlijk met Luytelaer en Eckart? Is het daar al allemaal in orde?

Ik heb gehoord dat Esp ook nog niets heeft, Bokt boeit niemand die 3 mensen die daar wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277573

Hier in Vaartbroek vind ik het beeld niet zo super
ik vind de beelden erg flets op een 41" philips LCD

Internet werkt nog niet over paar dagen wordt het geactiveerd 4-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien leuk voor andere tweakers in wijk vaartbroek
aansluitdata ons net Eindhoven
als er meerdere mensen dit doorgeven hebben we een beetje overzicht hoever en waar ze zijn

Ik ben aangesloten 26-11 (winterjanstraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 20:09

Ino Dekker

Mr. Guide

Vaartbroek is nog niet helemaal klaar, aangezien ook De Koppele flats nog aangesloten moeten worden.
Ze zijn inmiddels bezig met het trekken van de kabels en het aansluiten van de basisplaat (wat dus bij mij inmiddels gebeurd is), maar zover ik heb begrepen duurt het nog een paar weken voordat we een fysieke verbinding hebben. Volgens mij moeten de grondkabels nog verbonden worden met de kabels in de flat. Een modem mist uiteraard ook nog.

Nog even afwachten dus.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Anoniem: 277573 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:53:
Hier in Vaartbroek vind ik het beeld niet zo super
ik vind de beelden erg flets op een 41" philips LCD
8)7 verrassend, analoog op 41". (of heb je het over digitaal?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaWSnl schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:32:
[...]

8)7 verrassend, analoog op 41". (of heb je het over digitaal?)
Het beeld is ook echt dof op 't moment. Vroeger was het scherper. Ik weet niet wat er gebeurd is maar is allemaal begonnen naar die laatste storing die op de OnsNetEindhoven site stond van dat het signaal ernstig verstoord werd door een probleem in luxemburg ofzo... Sindsdien heeft iedereen (iig wel in Tonglere) hetzelfde doffe beeld. Er zit een soort van 'waas' overheen en op elke zender is dat. bij SBS6 en op t moment ook op Nederland3 zie je dat erg goed. Vergelijk Nederland 3 maar eens met Nederland 1 en 2, dan zie je wat ik bedoel. Ik hoop toch echt dat er snel eens naar gekeken wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 29-11-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hier ook dat het geluid later komt als video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ino Dekker schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:21:
Vaartbroek is nog niet helemaal klaar, aangezien ook De Koppele flats nog aangesloten moeten worden.
Ze zijn inmiddels bezig met het trekken van de kabels en het aansluiten van de basisplaat (wat dus bij mij inmiddels gebeurd is), maar zover ik heb begrepen duurt het nog een paar weken voordat we een fysieke verbinding hebben. Volgens mij moeten de grondkabels nog verbonden worden met de kabels in de flat. Een modem mist uiteraard ook nog.

Nog even afwachten dus.
Ja flats lopen altijd heel veel achter, maar daar kan onsnet weinig aan doen.

Voor zo ver ik het begrijp doen zij de aanleg in de flat zelf niet echt zelf, alleen naar de flat toe. Ik heb een stel vrienden in Geldrop wonen en daar was het hetzelfde. De een in een gewoon huis had internet en de ander in een flat maar een paar straten verderop moest nog maanden wachten voordat hij in z'n flat ook echt internet had. Dit terwijl de lijnen naar de flat toe tegelijk zijn aangelegd met de lijnen naar de huizen toe.

Bij een huis is het ook veel simpeler, eerst een tuinboring (waar een tuin aanwezig), dan wachten tot de lijnen in de straat zijn aangelegd, dan door de leiding schieten, door de muur, glasvezelhouder ophangen en dan het modem aansluiten en ophangen.

Bij een flat komt veel meer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 20:09

Ino Dekker

Mr. Guide

Anoniem: 178962 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:27:
[...]

Ja flats lopen altijd heel veel achter, maar daar kan onsnet weinig aan doen.

Voor zo ver ik het begrijp doen zij de aanleg in de flat zelf niet echt zelf, alleen naar de flat toe. Ik heb een stel vrienden in Geldrop wonen en daar was het hetzelfde. De een in een gewoon huis had internet en de ander in een flat maar een paar straten verderop moest nog maanden wachten voordat hij in z'n flat ook echt internet had. Dit terwijl de lijnen naar de flat toe tegelijk zijn aangelegd met de lijnen naar de huizen toe.

Bij een huis is het ook veel simpeler, eerst een tuinboring (waar een tuin aanwezig), dan wachten tot de lijnen in de straat zijn aangelegd, dan door de leiding schieten, door de muur, glasvezelhouder ophangen en dan het modem aansluiten en ophangen.

Bij een flat komt veel meer kijken.
Ja, dat klopt.
Veel is ook afhankelijk van de VVE. Zij moeten eerst akkoord gaan met hoe de kabel naar de appartementen gelegd gaat worden. Ze zijn een paar weken terug dus begonnen met De Koppele I en nu bezig met III. Zover ik kan zien moeten bij alle flats de grondkabels nog verbonden worden met de kabels die langs de muren omhoog lopen. Volgens de beste man die de kabel naar boven kwam trekken ging het waarschijnlijk niet meer dan een paar weken duren voordat er een actieve verbinding zou zijn.
Maar, ik had ook het idee dat de teams (kabel trekken, basisplaat aansluiten, etc.) niet wisten wanneer wat gedaan ging worden, ze weten alleen wat ze zelf op de agenda hebben staan en voor de rest communiceren ze met 1 opzichter, zo leek het.
Als je ziet hoeveel flats er in Woensel Oost staan en dat Vaartbroek de eerste wijk lijkt te zijn, dan kan het ook niet meer lang duren, anders is rest voor 2010 ook nog niet aangesloten.

Overigens, een eerdere melding van de te hoog gebouwde wijk centrale in Vaartbroek kwam de beste man bekend voor, maar was volgens hem (blijkbaar) snel opgelost.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
In de nieuwe bouw appartementen op het Picuspark is gelijk bij de bouw rekening gehouden met het trekken van de glasvezelkabels.
Het geheel is 3 weken geleden opgeleverd en afgelopen dinsdag werkte alles hier naar behoren :)
Bij oude flats moeten veel nieuwe gaten geboord worden gok ik en tja, dat kost tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nog steeds geen internet hier, schijnbaar is het moeilijk om dat gewoon even te activeren... :X Zou gisteren gebeuren, mooi niet dus, vandaag is het zaterdag dus zijn ze gesloten.

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 29-11-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Hier lag gisterenmiddag internet er een uurtje of wat uit.
Oorzaak was blijkbaar een wijkrouter.
Snel genoeg verholpen maar ik heb wel gebeld en aangezien d'r geen gewone telefoonlijn was en ook mijn voip kassie dus niet meer werkte toch maar via mobiel...

Volgende keer wacht ik een uurtje maar dan moet er wel iemand bellen of zou d'r zowiezo een alarmbelletje afgaan?

Wie weet wat zo 123 de beste en toch makkelijke manier is om video's en iso's via het netwerk zo te delen dat die gewoon direct af te spelen zijn op bijv. een Popcorn Hour A-100 of een gemodde xbox met xbmc of zo.
Filezilla server werkt perfect om te downloaden maar een uitvoerbaar maken optie heb ik helaas niet kunnen vinden.
Zal wel uit veiligheidsoverwegingen gedaan zijn maar met sftp en een whitelist op ip zie ik geen groot probleem wat beveiliging betreft.
Ok, is er wel maar het is ook niet zo dat ik hier belangrijke bedrijfsgegevens op m'n server heb opgeslagen of zo.

Wie weet er een manier om via wan toch een dvd.iso af te kunnen spelen, op het remote adres zou bijv. een release van de cross platform xbmc kunnen draaien of zo maar wat voor server heb ik voor zoiets nodig?
Moet wel een beetje veilig zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 30-11-2008 00:08 . Reden: je mot toch wat met die 100Mbit upload, Eweka gaat de laatste weken ook erg lekker :-D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik denk dat als je een goed antwoord zou willen, of iig meer mensen die de vragen lezen, je het beter kan zoeken op het forum of de vraag kan stellen in een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Hier wijngaardplein.. Niks nada noppes..
God wat baal ik hiervan, huidige abo loopt bijna af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 21:07

Mark_640

In my memory

Hier op de Koppele een brief gehad dat de aannemer Maandag over een week (8 December) langs komt tussen 08:00 en 12:30 om de vezels langs de balkons en naar binnen te voeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Vanmorgen maar weer eens gebeld, was van vrijdag weer geen notitie gevonden en ze weten weer eens van niks... Zo vandaag geregeld worden, en helaas nog steeds geen internet, hij zei zelf al dat het maar een kleine administratieve handeling is, maar blijkbaar blijft het moeilijk.. :X

/edit
The soap continues...
Vanmorgen (dinsdag) nog maar eens gebeld, kreeg eindelijk iemand aan de lijn die iets meer moeite deed, hij ging met de administratie bellen...
Wat blijkt, ze wachten totdat ze de opleverbrief krijgen van die monteur... Dat wist ik niet, heeft niemand het over gehad, ik had al een maand geleden de klantgegevens etc, maar goed, dat zou dan een dezer dagen geregeld worden, dus we zullen zien...

[ Voor 43% gewijzigd door eX0duS op 02-12-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Digitale TV staat duidelijk nog in de kinderschoenen. Sinds een paar dagen neemt het aantal korte storinkjes in beeld en geluid weer toe. Nieuw is nu dat op een aantal kanalen nu regelmatig de melding komt dat het signaal te zwak is (en er dus geen beeld meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

kan er iemand iets zinnigs zeggen over wanneer de EPG geimplementeerd gaat worden? Vind ik echt een gebrek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/\/\|) schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:42:
Digitale TV staat duidelijk nog in de kinderschoenen. Sinds een paar dagen neemt het aantal korte storinkjes in beeld en geluid weer toe. Nieuw is nu dat op een aantal kanalen nu regelmatig de melding komt dat het signaal te zwak is (en er dus geen beeld meer is).
Misschien heeft dat ook alles te maken dat het analoge signaal zo bagger is de laatste tijd.. Kan goed zijn dat het gewoon echt aan de zwakke kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook nog steeds geen internet aangesloten 26-11

zijn er hier ervaringen in vaartbroek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Vorige week donderdag is monteur geweest, vrijdag aangesloten, kabel was kapot, wel meteen TV, tot nu toe geen internet, 20x gebeld, nog steeds geen internet...

Is de monteur de 26e bij jouw geweest?

/edit
Heb nog steeds geen internet, ze zeiden dinsdag dat ze maandag die aansluitbrief ontvangen hadden, ik kan me haast niet voorstellen dat er daar een paar man continu abbonementen in zitten voeren, want het is maar 2 klikken werk waarschijnlijk, stel dat er 4000 man in moeten, dan is dat toch wel te doen, of zie ik dat verkeerd?
Lijkt wel of er iets aan de hand is ofzo. :X

[ Voor 59% gewijzigd door eX0duS op 04-12-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Internet werkt hier nu perfect

op speedtest server van ons net 88776 kbps

volgens mij netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Het is een vrij nieuw bedrijf natuurlijk, die snel groeit en waar op veel plaatsen veel dingen tegelijk gebeuren. Best, Valkenswaard, Veldhoven, Laarbeek, Eindhoven zijn nu allemaal bezig.... kan me wel voorstellen dat er soms wat fout gaat :P volgens mij zijn ze in een jaar tijd verdubbeld en hebben ze soms moeite zichzelf bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem is dat het niet een bedrijf is maar een verzamling van losse bedrijven, ieder doet zo z'n kleine stukje en er is ongeveer 0 communicatie tussen de bedrijven onderling.

Echt nieuw zijn ze ook niet natuurlijk, volgens mij bestaan ze al bijna 5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
JaWSnl schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:19:
Het is een vrij nieuw bedrijf natuurlijk, die snel groeit en waar op veel plaatsen veel dingen tegelijk gebeuren. Best, Valkenswaard, Veldhoven, Laarbeek, Eindhoven zijn nu allemaal bezig.... kan me wel voorstellen dat er soms wat fout gaat :P volgens mij zijn ze in een jaar tijd verdubbeld en hebben ze soms moeite zichzelf bij te houden.
T"is geen bedrijf maar een coöperatie. En de rest word door bovenstaande al uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Eindelijk een keer terug gebeld, na inmiddels al 20 x contact te hebben gehad met de helpdesk, en niemand die wat wist en/of me door mocht of kon verbinden met iemand die wél wat wist, nu een soort van antwoord, vanaf vandaag over 12 dagen ben ik (als het goed is), aangesloten...
Vind ik wel lang (inmiddels staat mijn DIR-655 al een week te "niksen", hopen op verbinding :p), geeft wel aan dat ze dus problemen hebben of achterstand hebben.

Stel je voor dat je verbinding om de een of andere reden stuk gaat, en je belt naar de helpdesk, kunnen ze je dan ook niet helpen? Eigenlijk is het allemaal maar een magere bedoeling.

/edit
Met IE haal ik 11,5 mb/sec, met Firefox bleef deze steken op zo'n 8,5 mb/sec, moet dus ergens nog wat te tweaken zijn... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 10-12-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 16:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, achterstand hebben ze sowieso opgelopen, want van het aanleggen/aansluiten van onze wijk hoor ik ineens ook helemaal niets meer. Ik denk dat ze op een bepaald punt eerst maar eens moeten reviewen wat er nu allemaal precies gebeurd is, en wat er nog moet gebeuren in al aangesloten wijken. (Klachtenafhandeling en dergelijke.) Anders wordt het er niet beter op.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ze hebben daar echt een goede projectmanager oid nodig, iemand die wel met alle betrokken partijen praat want zoals het nu gaat loopt het echt niet.

Voor zo ver ik weet is het altijd al zo, ik heb toch wel redelijk wat horror verhalen gehoord van mensen in Nuenen die zo weken zonder internet kwamen te zitten voordat er iemand het kwam fixen door die gare structuur bij onsnet.

Niemand praat met elkaar en ze lijken er ook allemaal niets om te geven, klantvriendelijkheid en service is ver te zoeken. Aan de andere kant is het wel super goedkoop megasnel internet dus dan boeit het me ook eigenlijk niet zoveel.

Het domme is dat ik ook verhalen heb gehoord van de Hurk waar ze het zakelijk aanbieden en wel flinke prijzen vragen, daar loopt het ook voor geen meter, slechte organisatie, 0 communicatie en geen service bij problemen.

Deadlines zijn sowieso nogal figuurlijk bij onsnet, ze lopen echt op alle fronten een heel eind achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
En aangesloten... _/-\o_ 12 dagen, vandaag is het gebeurd... :p
Kun je nagaan hoe dat langs elkaar heen gaat daar...
Even een snelle speedtest, 1000 mb, pompt hier binnen met 8,5 mb/sec, en loopt langzaam op...

/edit
Met IE kan ik downloaden met 11,5 mb/sec, Firefox blijft hangen op 8,5 mb/sec, dus er is nog wat te tweaken. ;)
Valt niet tegen die snelheid. :P

[ Voor 40% gewijzigd door eX0duS op 10-12-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
eX0duS schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:31:
Een aangesloten... _/-\o_ 12 dagen, vandaag is het gebeurd... :p
Kun je nagaan hoe dat langs elkaar heen gaat daar...
Even een snelle speedtest, 1000 mb, pompt hier binnen met 8,5 mb/sec, en loopt langzaam op...

/edit
Met IE kan ik downloaden met 11,5 mb/sec, Firefox blijft hangen op 8,5 mb/sec, dus er is nog wat te tweaken. ;)
Valt niet tegen die snelheid. :P
Als je het antwoord weet (heb dezelfde Router :P) dan hoor ik het graag over die snelheid in FF :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Kunt ook zelf zoeken natuurlijk. ;) Zal hem vast ergens in zitten dat verschil...
11,5 mb is volgens mij ook gewoon het maximale...
Mijn PC die zit op 100 mbit aangesloten ipv 1 gbit op de 655, maar dat heeft met de kabel te maken, en dan toch nog de hoogst mogelijke snelheid halen, niet slecht.

Toch vraag ik me af hoe ze dat bij OnsNet nou organiseren, ik neem aan dat ze niet de duurste en beste routers en switches gebruiken als backbone voor het hele netwerk, zal vast allemaal zo goedkoop mogelijk zijn waarschijnlijk, gezien de slechte organistatiestructuur, en medewerkers die totaal geen knowhow hebben, en nooit wat weten, op een enkele na...

Hoe is de verbinding tussen de verschillende wijkcentrales bijvoorbeeld, ik neem aan dat deze niet met één glasvezelkabeltje aangesloten zitten op elkaar, maar gewoon met 10 stuks gebundeld oid.
Stel dat nou ineens veel mensen die 100 mbit gaan gebruiken, dan slipt dat netwerk toch al heel snel dicht, stel dat 10 mensen daar gebruik van maken, dan zit je dus al op 1 gbit, dat is niet iets wat je zomaar snel even routeert...
En 10 mensen is nog niks, stel dat het er 100 zijn, op 6000 huishoudens, dan zit je dus op 10 gbit...
Dat haal je echt niet met een slechte organisatie en slechte goedkope apparatuur...

Ik geloof trouwens dat mijn centrale bij de Pippelingstraat is, de straat naast waar ik woon, ik ben daar eens gaan kijken, maar er staan enkel wat houten keten (waar ooit de parkeerplaatsen waren voor die garages), zit daar die apparatuur in?

Niet dat iemand heel de dag de verbinding dicht trekt waarschijnlijk, alhoewel het theoretisch mogelijk zou zijn, als je bijv. een webserver zou hebben en een goed usenet abbonement...

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 10-12-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
eX0duS schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:40:
Kunt ook zelf zoeken natuurlijk. ;) Zal hem vast ergens in zitten dat verschil...
Nog geen tijd voor gehad :$ Maar ik vind 8,5 mb/s ook niet verkeerd :P

Zit nu al een tijdje te spelen met mijn remote netwerkcamera... en dat gaat verbazingwekkend lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Zo eindelijk eens goed nieuws.
Deze week vrijdag zal de boel bij ons worden aangesloten!
Vanmorgen met gebr v Donk gebeld en zij gaven mij het nummer van de wijkcoordinator.
Ervaringen post ik vrijdag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Kreeg jij zomaar een nummer? Ik kreeg nooit een nummer van iets, wilden me ook niet doorschakelen, tenzij ik er NIET om vroeg... :S

Maar goed, even een screenshot voor de patsfactor:

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/9159/onsneteu3.jpg

* eX0duS like :p

Firefox gaat trouwens net zo snel, waarom dat eerder niet ging weet ik niet, ik heb nadien wel m'n PC een keer herstart...

[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 10-12-2008 19:21 ]

• Security

Security

it's just me

Ja, ik kreeg zomaar een nummer.
Je snelheid ziet er erg mooi uit.
Overigens ben ik ook benieuwd of ik nu de enige bewoner ben die zal worden aangesloten of dat men meteen het gehele complex meeneemt.

• JaWSnl
eX0duS schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:40:
[knip]
Stel dat nou ineens veel mensen die 100 mbit gaan gebruiken, dan slipt dat netwerk toch al heel snel dicht, stel dat 10 mensen daar gebruik van maken, dan zit je dus al op 1 gbit, dat is niet iets wat je zomaar snel even routeert...
En 10 mensen is nog niks, stel dat het er 100 zijn, op 6000 huishoudens, dan zit je dus op 10 gbit...
Dat haal je echt niet met een slechte organisatie en slechte goedkope apparatuur...

Ik geloof trouwens dat mijn centrale bij de Pippelingstraat is, de straat naast waar ik woon, ik ben daar eens gaan kijken, maar er staan enkel wat houten keten (waar ooit de parkeerplaatsen waren voor die garages), zit daar die apparatuur in?

Niet dat iemand heel de dag de verbinding dicht trekt waarschijnlijk, alhoewel het theoretisch mogelijk zou zijn, als je bijv. een webserver zou hebben en een goed usenet abbonement...
Mss is het zo dat hoe groter het netwerk wordt, hoe meer er afgehandeld kan worden binnen het netwerk, en niet meer via de AMS-IX verbinding. maar weet niet of dit noemenswaardig is :P Maar ik vraag het me ook al een tijdje af, maar ik vermoed dat klantenservice bellen vragen is naar de bekende weg: "het wordt niet constant door iedereen gebruikt, het is meer dan genoeg, etc"... mss als je vraagt wat de gemiddelde bezetting van de AMS-IX verbinding is, dat ze dat uit kunnen zoeken.i

• eX0duS
Weet iemand hoe je je SMTP server in moet stellen?
Als ik deze aanwijzingen volg, dan krijg ik dus een mail terug:

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject:
Sent: 11-12-2008 19:23

The following recipient(s) cannot be reached:

'xxxl' on 11-12-2008 19:23
554 5.7.1 <xxx>: Relay access denied

Er staat ook nergens dat je een ander poort nummer in moet vullen, met die authenticatie vraagt hij dus om een wachtwoord, maar die heb ik niet, ik gebruik geen email van OnsNet, heb een eigen domein...

/edit
Gelukt, ik heb een email adres aangemaakt bij onsneteindhoven, en deze gegevens gebruikt, nu werkt het wel... :p

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 11-12-2008 19:30 ]

Kan ik via een andere mailserver mail ontvangen en versturen?

Ja, als u een vast IP adres heeft dan kunt u via een andere, bijvoorbeeld een eigen, mailserver mail versturen. Omdat wij dan Poort 25, die normaal is afgesloten voor verkeer naar andere mailservers, open zetten dient u inkomende e-mailberichten wel zelf op spam en virussen te filteren. Een vast IP adres kunt u aanvragen bij het afsluiten van uw lidmaatschap of op uw persoonlijke pagina, als u op onze website bent ingelogd.
ff een vast ip aanvragen dus..

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-12-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

sow om 9 uur zou er iemand langs zijn gekomen.
helaas niemand, zit nu aan de lijn met v Donk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zag vanmorgen uit het raam wel allemaal van die hoogwerkers, misschien zijn ze nog wel ergens anders bezig... :P
Bij mij kwamen ze ook niet op tijd, heb er zelf ook nog achteraan moeten bellen.

[ Voor 26% gewijzigd door eX0duS op 12-12-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Zojuist toch iemand geweest.
De grondplaat hangt.. maar geen signaal.. * Security zit weer te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

zijn er meer mensen waarbij de digitale TV opvallend veel meer begint te shokken en haperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Security schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:00:
De monteur heeft de modem weer meegenomen, of kwamen ze daar niet voor?
Als ze het modem neerhangen, dan moet er signaal op staan, dat testen ze nml,anders geven ze geen verklaring af natuulijk.

Op dat papier staat dat er dus signaal op staat, en bijv. wat het uitgangssignaal van de tv antenne is, ook zal de monteur in moeten loggen op hun interne netwerk om je aan te melden...

We delen trouwens dezelfde geboortedag... :p

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 12-12-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Zerveza schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:11:
zijn er meer mensen waarbij de digitale TV opvallend veel meer begint te shokken en haperen?
Ja, bovendien kwam het afgelopen week regelmatig voor dat een aantal kanalen geen geluid hadden. Positief is dat sinds kort ondertiteling beschikbaar is voor sommige kanalen.

Ik denk dat digitale televisie voorlopig nog gratis blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
gratis? volgens mij is het 7,50 per maand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
JaWSnl schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:46:
gratis? volgens mij is het 7,50 per maand toch?
Ons Net Eindhoven heeft schriftelijk aangegeven dat zolang de technische problemen niet opgelost zijn, digitale televisie niet in rekening gebracht zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Inmiddels al wat wijzer geworden?

Zelf heb ik nog nooit zo'n goede internetverbinding gehad. Niet alleen haal ik ook daadwerkelijk die 100 mbit (natuurlijk niet van alle servers), maar ook de ping is lekker laag, en ook nog eens goedkoper...

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 13-12-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
De grondplaat hangt... maar de modem dan? zonder modem kun je toch niet een signaal krijgen?
Als je modem eenmaal hangt, dan teken je een opleververklaring, en dan na een paar dagen heb je wel signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Helaas bleek dat bij ons het appartement nog niet klaar was...
Miscommunicatie tussen planning en installatie.
Deze week verwacht men (op een kleine marge na) de boel toch te kunnen opleveren.
Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ben ik de enige die de laatste tijd Analoge televisie slechter vind worden? Vaak word het 16x9 signaal niet goed opgepikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Ondertussen zie ik de kans voor 2009 aangesloten te worden slinken. Zijn er al mensen die voorbij het kruispunt van de airbornelaan en de mercuriuslaan de kabel naar binnen getrokken is ? (5632EK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
hangt ook een beetje van de temperatuur af... onder bepaalde temperaturen mag er op last van de gemeente niet gegraven worden. had het ergens gelezen maar kon het nu even niet vinden... volgens mij hoofdkabels niet onder 5 graden, en huiskabels niet onder 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intheweb schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:21:
Ben ik de enige die de laatste tijd Analoge televisie slechter vind worden? Vaak word het 16x9 signaal niet goed opgepikt...
Bedoel je 'niet helder', 'niet scherp', 'dof' of 'wazig' ?

Ik ben het met je eens dat het signaal vroeger een stuk helderer en scherper was. Nu is het dof. Het lijkt wel of er een soort waas overheen zit. Bij OnsBrabantNet hebben ze ook last van slecht beeld (kleuren te fel etc., iets wat typisch is voor een overstuurd signaal, dan wordt het namelijk ook doffer).

Dat 16:9 signaal probleem is zeker op RTL5? Die blijft zeker zwarte balken houden boven en onder bij een 16:9 uitzending? Dat probleem is al heel lang

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-12-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Hmm, dat het vaag is en af en toe dat je ziet dat het gedigitaliseerd is heb ik al vanaf het begin.

RTL5 wilde eerst wel netjes op 16x9 maar nu helemaal niet meer, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietpool
  • Laatst online: 06-05 09:09
Ik heb vanaf gisteren ook glasvezel gekregen en het bevalt echt super. Mijn maximale download is 11,3 mb de seconde en de maximale upload 8,5 MB de seconde. Dat is niet slecht en zeker niet voor 40 euro per maand. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Pietpool op 20-12-2008 12:26 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.