Als je wilt weten wanneer je aan de beurd bent dan moet je heel even bellen met gebroeders van den donck die hebben de planning bij de hand. Ik heb mijn glasvezel afgelopen woensdag gekregen en vrijdag had ik al signaal is misschien handig om te weten ivm opzeggen huidige provider.[b][message=31209139,noline]Zijn er al mensen die voorbij het kruispunt van de airbornelaan en de mercuriuslaan de kabel naar binnen getrokken is ? (5632EK)
Thanks Pietpool en ik maar geduldig wachten
Zal ze maandag even bellen en posten wat het wordt.
Was net even naar de appie en zag een nieuwe kast bij het kruispunt(van de Airbornelaan en de Mercuriuslaan) staan. Een veel grotere dan die er al stond. Met spikes op het dakje ervan. Is dit nu de Point Of Presence ?
Was net even naar de appie en zag een nieuwe kast bij het kruispunt(van de Airbornelaan en de Mercuriuslaan) staan. Een veel grotere dan die er al stond. Met spikes op het dakje ervan. Is dit nu de Point Of Presence ?
[ Voor 6% gewijzigd door won op 20-12-2008 21:12 ]
Ik zie dat eigenlijk niet, dat het slechter is... maar ik heb dan ook maar een 21 inch tvVerwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:51:
De TV van onsnet is echt wel te slecht voor woorden zeg...
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Inmiddels aangesloten...
Binnen 10 dagen zou de boel actief moeten zijn..
We wachten af..
Binnen 10 dagen zou de boel actief moeten zijn..
We wachten af..
Verwijderd
Wat vind je er slecht aan? Ben wel benieuwd naar je reden. Heb je dof beeld (schaduw effecten / kleurbleeding op logos bijv) of diagonale strepen? Of veel ruis? Of hou je zwarte balken bij breedbeeld uitzendingen?Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:51:
De TV van onsnet is echt wel te slecht voor woorden zeg...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 03:30 ]
Verwijderd
Nou ik heb UPC digitale televisie, dat ziet er echt strak en top uit. Daarnaast natuurlijk UPC analoog, dat ziet er gewoon normaal uit, geen rare zaken.
Dan de Onsnet analoge TV (vergeleken met UPC analoog, vergelijken met UPC digitaal is belachelijk dat is een Bluray met een grammofoonplaat vergelijken):
- Veel meer korrels
- Kleuren veel minder, alles is grijsachtig en bleek, iets te licht
- Resolutie lijkt lager, het is vrij dof allemaal
- Rare soort spookrandjes om bijvoorbeeld ondertitels en logo's heen
- Bij groot contrast (Praxis reclame bijvoorbeeld) doen de kleuren raar, rare onscherpe randjes etc.
- Bij sommige zenders wat vage strepen over het beeld
Het zit em 100% niet in de kabel die ik gebruik of de TV aangezien ik dezelfde spullen gebruik met de UPC analoog (daar ook met eenzelfde connector op de splitter).
Voordeel van de onsnet is dan wel weer dat er iets meer kanalen beschikbaar zijn dan de UPC analoog en aangezien UPC digitaal maar op 1 TV werkt is dat een groot voordeel.
Het geluid is wel goed van de onsnet TV trouwens, daar geen problemen mee. Nadeel is wel dat sommige zenders een iets ander volume hebben, sommige harder, sommige zachter. Dat heeft UPC analoog helemaal niet, daar is iedere zender ongeveer gelijk qua volume (geen merkbaar verschil).
Dan de Onsnet analoge TV (vergeleken met UPC analoog, vergelijken met UPC digitaal is belachelijk dat is een Bluray met een grammofoonplaat vergelijken):
- Veel meer korrels
- Kleuren veel minder, alles is grijsachtig en bleek, iets te licht
- Resolutie lijkt lager, het is vrij dof allemaal
- Rare soort spookrandjes om bijvoorbeeld ondertitels en logo's heen
- Bij groot contrast (Praxis reclame bijvoorbeeld) doen de kleuren raar, rare onscherpe randjes etc.
- Bij sommige zenders wat vage strepen over het beeld
Het zit em 100% niet in de kabel die ik gebruik of de TV aangezien ik dezelfde spullen gebruik met de UPC analoog (daar ook met eenzelfde connector op de splitter).
Voordeel van de onsnet is dan wel weer dat er iets meer kanalen beschikbaar zijn dan de UPC analoog en aangezien UPC digitaal maar op 1 TV werkt is dat een groot voordeel.
Het geluid is wel goed van de onsnet TV trouwens, daar geen problemen mee. Nadeel is wel dat sommige zenders een iets ander volume hebben, sommige harder, sommige zachter. Dat heeft UPC analoog helemaal niet, daar is iedere zender ongeveer gelijk qua volume (geen merkbaar verschil).
Verwijderd
Bleek heb ik ook inderdaad als ik analoog en digitaal vergelijk van Hertzinger op dezelfde tv. Dan is analoog inderdaad wat bleek en vlak. Kleuren zijn soms erg fel en wazig hier.- Kleuren veel minder, alles is grijsachtig en bleek, iets te licht
Helemaal mee eens! Maar vroeger was dat niet, toen was het beeld nog wel helder en scherp. Dat het beeld zo dof is geworden is sinds die laatste storing zo gekomen.- Resolutie lijkt lager, het is vrij dof allemaal
Heb ik ook. Volgens mij is dit gewoon een soort postprocessing in het signaal. Misschien is dat ook wel de reden dat het zo dof is nu... Ruis filtering, Randverscherping... Typisch van die dingen...- Rare soort spookrandjes om bijvoorbeeld ondertitels en logo's heen
Daarmee bedoel je zeker ook die wazige schaduw rand die om de logos heen zit? Soort van color bleeding is dat. Heb ik ook last van. Lijkt ook wel weer door een of ander filter te komen want het is inderdaad een erg raar effect.
Hier vb:

Daar bloeden de kleuren gewoon van de balk af zowat.
Onrustige kleuren en randen bedoel je? Dat je bijv de kleuren of randen ziet trillen/flikkeren bij hoog contrast? Ook gezien hier.- Bij groot contrast (Praxis reclame bijvoorbeeld) doen de kleuren raar, rare onscherpe randjes etc.
Bedoel je diagonale strepen? En op welke zenders?- Bij sommige zenders wat vage strepen over het beeld
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 05:10 ]
Zijn er al mensen in de Koppele die al wel een modem met mogelijk actieve verbinding hebben?
Enkele weken geleden hebben ze wel de kabel naar binnen gebracht en de basisplaat opgehangen, maar het is nu toch al weer even erg rustig.
Toen ik zojuist rond de flat liep zag ik dat de kabels vanuit de grond verbonden zijn met de kabels die naar boven lopen, dus een fysieke verbinding zou nu toch wel zo ongeveer mogelijk moeten zijn.
Ik heb geduld, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze mij vergeten. (Ik heb het idee dat bellen alleen nut heeft als ze je daadwerkelijk zijn 'vergeten')
Enkele weken geleden hebben ze wel de kabel naar binnen gebracht en de basisplaat opgehangen, maar het is nu toch al weer even erg rustig.
Toen ik zojuist rond de flat liep zag ik dat de kabels vanuit de grond verbonden zijn met de kabels die naar boven lopen, dus een fysieke verbinding zou nu toch wel zo ongeveer mogelijk moeten zijn.
Ik heb geduld, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze mij vergeten. (Ik heb het idee dat bellen alleen nut heeft als ze je daadwerkelijk zijn 'vergeten')
- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Hier wel de kabel op het balkon, maar nog geen grondplaat. Heb me wel aangemeld, wacht nog maar even af. Ik zag dat ze bij de eerste 3 flats al goten hebben geplaatst, bij nummer 4 nog niet, zal nog wel komen denk ik...
Ook heb ik vorige week volop busjes zien staan om de vezels te lassen, vandaag nog niks, uberhaupt geen activiteit gezien vandaag, ik denk dat ze 2 weken gesloten zijn ivm de feestdagen...
De aannemer is inderdaad 2 weken gesloten deze vakantie
dus als je nu nog geen modem/grondplaat hebt, dan zal je nog zeker 2 weken moeten wachten.
dus als je nu nog geen modem/grondplaat hebt, dan zal je nog zeker 2 weken moeten wachten.
[ Voor 5% gewijzigd door JaWSnl op 22-12-2008 21:07 ]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
@Alexander01 en TRRoads: Die problemen heb ik dus ook exact (heeft iedereen maar veel mensen zien het niet denk ik). Volgens mij is het grotendeels toe te schrijven aan overmatige nabewerking door Hertzinger. Ik snap dat niet, lever ons gewoon een helder en scherp signaal en laat ons die nabewerking lekker zelf doen op tv als ik er behoefte aan heb...
Mark_640, vreemd dat jij nog geen grondplaat hebt, al heb ik er wel gelijk om gevraagd toen ze bezig waren. Na wat gebel van de eerste installateur (die de kabel naar het balkon trok) kwam er al snel een tweetal die de kabel naar binnen kwam trekken en om de grondplaat op te hangen. Ik denk, als ik hier niet om gevraagd had, dan was dit waarschijnlijk nog niet gebeurd.
Ik heb ook gezien dat de goten bijna klaar zijn in onze flat (aan de rechterzijde was er nog niet een volledige goot).
De aannemer mag natuurlijk ook wel even met vakantie, dus ik wacht gewoon af.
Ik heb ook gezien dat de goten bijna klaar zijn in onze flat (aan de rechterzijde was er nog niet een volledige goot).
De aannemer mag natuurlijk ook wel even met vakantie, dus ik wacht gewoon af.
Flat aan de muzenlaan heeft inmiddels internet 
Heerlijk snel...
Voor de TV moet ik nog iets aan mijn bekabeling doen denk ik. Eerst had ik iptv van tele2, dus coax was nooit getest. Kabels die ik heb leveren in ieder geval geen beeld op wat uberhaupt aan te zien is (Alles onder de ruis...).
Heerlijk snel...
Voor de TV moet ik nog iets aan mijn bekabeling doen denk ik. Eerst had ik iptv van tele2, dus coax was nooit getest. Kabels die ik heb leveren in ieder geval geen beeld op wat uberhaupt aan te zien is (Alles onder de ruis...).
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Ik denk dat dat niet eens aan je kabels ligt...
Hm, en waar ligt het dan aan ? Het signaal wat nog niet geheel geactiveerd is ?
Het is zeg maar niet gewoon een beetje ruis, maar gewoon het halve beeld wat wegvalt. En ik vind ook maar 11 zenders ongeveer. Met ook effecten dat de bovenkant van het beeld in het midden van het beeld staat. Ik verwacht dus dat dit gewoon aan mijn binnenbekabeling ligt.
Als het straks werkt verwacht ik wel wat ruis over het beeld als ik de verhalen zo hoor. Maar niet dat je het gewoon helemaal niet kan kijken en dat het geluid keihard loopt te brommen en zoemen.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Beste testen, als je denkt dat het aan je kabel ligt, is in dat informatie centrum in eindhoven een testkabel lenen. Werkt het dan nog niet, dan ligt het toch wss wel aan ONE.
Verwijderd
Ik heb ze gemailt gister. Kreeg vandaag dit terug:
Beste Alexander,
Jouw melding betreffende de kwaliteit van het signaal wordt door Hertzinger na de feestdagen in behandeling genomen.
Ik ga er van uit je hiermee, tot zover, te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Hertzinger
Als je dit topic leest, dan zul je zien dat iedereen last heeft van slecht beeld.Theuno schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:29:
[...]
Hm, en waar ligt het dan aan ? Het signaal wat nog niet geheel geactiveerd is ?
Het is zeg maar niet gewoon een beetje ruis, maar gewoon het halve beeld wat wegvalt. En ik vind ook maar 11 zenders ongeveer. Met ook effecten dat de bovenkant van het beeld in het midden van het beeld staat. Ik verwacht dus dat dit gewoon aan mijn binnenbekabeling ligt.
Als het straks werkt verwacht ik wel wat ruis over het beeld als ik de verhalen zo hoor. Maar niet dat je het gewoon helemaal niet kan kijken en dat het geluid keihard loopt te brommen en zoemen.
Ikzelf heb er verder niet zo veel moeite mee, kijk niet zo veel TV, de kwaliteit is wel duidelijk minder dan bij UPC.
Slecht beeld is nog altijd iets anders als half beeld. Je hebt denk ik niet alles goed gelezen.eX0duS schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:54:
[...]
Als je dit topic leest, dan zul je zien dat iedereen last heeft van slecht beeld.
Ikzelf heb er verder niet zo veel moeite mee, kijk niet zo veel TV, de kwaliteit is wel duidelijk minder dan bij UPC.
Inmiddels heb ik het probleem gevonden, een verkeerd gemaakte F connector op mijn modem. Ik had dat pigtailtje mooi uit een bak gepakt. Helaas klopte mijn veronderstelling dat dat ding goed zou zijn niet.
Nieuw stukje koka kabel, nieuwe f connector erop. Tevens een nieuwe kabel van tv contactdoos in de woonkamer naar de tv.
Ineens veel meer zenders, die wel aan te zien zijn.
Nogmaals, kwaliteit kan ik niet vergelijken met UPC omdat ik hier altijd brakke Tele2 iptv heb gehad.
Nu nog betere koffie...
Inderdaad ik heb zelf niet goed gelezen, was in de war met het andere topic denk ik.
Blijkbaar maakt fatsoenlijke bekabeling wel degelijk uit, toch wel knap dat je maar half beeld krijgt als de connector niet goed is, ik zelf zou zeggen dat je of wel óf geen beeld hebt... Maar half...
Blijkbaar maakt fatsoenlijke bekabeling wel degelijk uit, toch wel knap dat je maar half beeld krijgt als de connector niet goed is, ik zelf zou zeggen dat je of wel óf geen beeld hebt... Maar half...
Mirabelweg vaartbroek ook aangesloten sinds een week of drie...
Nou heb ik echter een probleempje. In de schrijversbuurt heb ik ook een aansluiting van onsnet sinds een paar maanden. Ik heb nu dus op twee locaties een onsnet lijntje. Beiden hebben een vast ipadres (in de 88.159.82.0/23 range, met .83.254 als gateway). Maar verhip, tussen die 2 vaste ipadressen is geen route mogelijk. Dat lijkt mij toch niet zoals bedoeld?
Is er iemand hier met een vast ipadres in dezelfde range om wat testjes uit te voeren?
Thanx
Maurice
Nou heb ik echter een probleempje. In de schrijversbuurt heb ik ook een aansluiting van onsnet sinds een paar maanden. Ik heb nu dus op twee locaties een onsnet lijntje. Beiden hebben een vast ipadres (in de 88.159.82.0/23 range, met .83.254 als gateway). Maar verhip, tussen die 2 vaste ipadressen is geen route mogelijk. Dat lijkt mij toch niet zoals bedoeld?
Is er iemand hier met een vast ipadres in dezelfde range om wat testjes uit te voeren?
Thanx
Maurice
Verwijderd
Natuurlijk werkt dat niet, anders zou je zomaar bij de buren kunnen. Gezien het aantal mensen zonder firewall lijkt me dat een zeer slecht plan.
Verwijderd
Op laag 2 moet dat niet kunnen, maar op laag 3 wel natuurlijk. Op IP basis kun je immers bij 'het hele internet', zou een leuke boel worden als dat niet meer gaat...Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:27:
Natuurlijk werkt dat niet, anders zou je zomaar bij de buren kunnen. Gezien het aantal mensen zonder firewall lijkt me dat een zeer slecht plan.
Of er een 'route' moet zijn weet ik niet, immers zit je in principe in hetzelfde subnet dus is er geen specifieke route nodig. Dat wil dan wel zeggen dat je het IP adres direct zou moeten kunnen ARPen, wat weer zou betekenen dat je een laag-2 verbinding hebt wat weer niet is toegestaan.
Het lastige is dus dat de IP adressen 'zeggen' dat je op hetzelfde subnet zit, wat niet mag voor een 'veilige' verbinding. Zo'n situatie zou het netwerk moeten oplossen door bijvoorbeeld ARP-spoofing door het access-netwerk waar je glasvezel aanhangt. Als je vanaf de ene locatie de andere niet kunt PINGen, zou ik even bij Ons Net navragen waarom dat niet werkt (en of ze dat kunnen repareren
Verwijderd
Pingen kan zeer zeker wel, iedere soort IP verkeer ook. Ik heb zelf ook goede verbindingen naar de buren en vrienden in de buurt. Maar ook al zit je in hetzelfde subnet, dat is dus eigenlijk niet zo, al het verkeer moet via de gateway gaan alsof het een ander subnet betreft. Gelukkig is die lekker vlotjes, de volle 100mbit zonder probleem.
Ehm, volgens mij is communicatie toch wel een van de dingen waar het nou net om draait bij het internet. Buren of niet.Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:27:
Nou, in dit geval dus niet. Tussen de twee vaste ipadressen is geen communicatie mogelijk. Dus ook geen echo verkeer.Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 01:52:
Pingen kan zeer zeker wel, iedere soort IP verkeer ook.
Dan moeten ze me geen ipadressen geven met een /23 subnetmask.Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 01:52:
Maar ook al zit je in hetzelfde subnet, dat is dus eigenlijk niet zo, al het verkeer moet via de gateway gaan alsof het een ander subnet betreft.
Inmiddels ietsje wijzer geworden; arp of routetabellen staan nog niet helemaal lekker.
Als ik een traceroute uitvoer naar mijn ander vast ipadres, dan loopt dat op niets uit:
Bezig met het traceren van de route naar xxx [88.159.82.xx]
via maximaal 30 hops:
1 6 ms 15 ms 20 ms my.router [192.168.253.1]
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
etc
Heb een ander adres gevonden in dezelfde range, als ik daarnaartoe een traceroute uitvoer:
Bezig met het traceren van de route naar xxx [88.159.82.xx]
via maximaal 30 hops:
1 7 ms 18 ms 17 ms my.router [192.168.253.1]
2 16 ms 21 ms 20 ms 254-83-ftth.onsneteindhoven.nl [88.159.83.254]
3 21 ms 19 ms 18 ms 172.17.172.70
4 25 ms 18 ms 40 ms 172.17.172.74
5 17 ms 20 ms 18 ms xxx [88.159.82.xx]
De trace is voltooid.
Heb maar eens een mailtje naar de helpdesk gestuurd met de vraag tot uitleg. Wordt vervolgt.
Verwijderd
@mdlaat:
Natuurlijk gaat het om communicatie, maar OnsNet maakt uiteindelijk de dienst uit. Ze blokkeren genoeg dingen ter beveiliging en daar heb ik eigenlijk weinig moeite mee.
Welk IP adres je hebt en in welk subnet je zit boeit eigenlijk geen reet, dat wil alleen zeggen dat verkeer in theorie mogelijk is binnen het subnet. Dat zij dat blokkeren dat is iets anders.
In theorie is verkeer over poort 25 vast ook wel mogelijk over het OnsNet netwerk, maar dat is simpelweg geblokkeerd.
Dat je niet kunt pingen is wel vreemd, maar dat lijkt me een zaak voor de helpdesk. Maar gezien mijn ervaring met OnsNet tot nu toe en de ervaringen die staan op internet zal de helpdesk niets voor je kunnen betekenen. De routes zijn wellicht nog niet goed ivm de aanleg van het netwerk, dan komt het vanzelf weer goed.
Natuurlijk gaat het om communicatie, maar OnsNet maakt uiteindelijk de dienst uit. Ze blokkeren genoeg dingen ter beveiliging en daar heb ik eigenlijk weinig moeite mee.
Welk IP adres je hebt en in welk subnet je zit boeit eigenlijk geen reet, dat wil alleen zeggen dat verkeer in theorie mogelijk is binnen het subnet. Dat zij dat blokkeren dat is iets anders.
In theorie is verkeer over poort 25 vast ook wel mogelijk over het OnsNet netwerk, maar dat is simpelweg geblokkeerd.
Dat je niet kunt pingen is wel vreemd, maar dat lijkt me een zaak voor de helpdesk. Maar gezien mijn ervaring met OnsNet tot nu toe en de ervaringen die staan op internet zal de helpdesk niets voor je kunnen betekenen. De routes zijn wellicht nog niet goed ivm de aanleg van het netwerk, dan komt het vanzelf weer goed.
helpdesk bellen heeft wel zin, maar niet direct. Gewoon vragen of ze t uit kunnen zoeken en dan sturen ze het naar hun technische afdeling... paar dagen later weet je wss meer.
Inmiddels brief ontvangen het zou moeten werken..
Nou mooi niet dus, krijg geen IP van het modem en de HD is dicht..
Nou mooi niet dus, krijg geen IP van het modem en de HD is dicht..

Verwijderd
Dit heeft niet met veiligheid te maken (ten minste niet direct). Je moet gewoon van een publiek IP adres naar een ander publiek IP adres kunnen verbinden, in ieder geval basisverkeer zoals HTTP (en ICMP). Als Ons Net dat niet levert, dan kun je er dus niet van op aan dat je gewoon 'het internet' op kunt. Blokkeren van SMTP heeft in ieder geval wel een duidelijke reden - om spam te beperken - dus dat is niet vergelijkbaar.Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:33:
Dat dit een technische uitdaging vormt voor dit soort gevallen is niet zo vreemd, want IP is niet berekend op het gebruik van IP adressen binnen eenzelfde subnet waartussen toch geen laag-2 verkeer mogelijk mag zijn (dit wel vanwege security). Omdat er echter niet genoeg IP adressen (en dus ook subnets) zijn om iedereen zijn eigen subnet te geven - zoals eigenlijk natuurlijk wel de bedoeling is van IP - moet hier omheen gewerkt worden.
Overigens heeft iedereen die geen vast IP heeft in principe dezelfde situatie, want daar zitten ook veel klanten op hetzelfde subnet en die moeten ook via IP met elkaar kunnen verbinden. Ik neem aan dat er dus wel een oplossing voor is binnen dit netwerk, alhoewel natuurlijk niet iedereen van zoiets last heeft omdat veel mensen 'toevallig' niet binnen het subnet proberen te verbinden.
Let niet te veel op ARP en routes tenzij je de details begrijpt van hoe een FttH (of ander IP-gebaseerd access netwerk werkt). Voor dit soort situaties wordt niet de standaard IP/Ethernet gevolgd vanwege de laag-2 security. Je zult in het algemeen zien de er een antwoord op je ARP komt dat eigenlijk niet klopt (het is niet het MAC-adres van de netwerkkaart die daarwerkelijk het doel-IP heeft, maar eentje van een apparaat in het centrale netwerk). Zo zie je ook dat je bij de (werkende) traceroute een aantal hops krijgt, terwijl dat normaal niet zou moeten zijn - binnen een subnet heb je 'normaal gesproken' een rechtstreekse verbinding...mdlaat schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 02:42:
Inmiddels ietsje wijzer geworden; arp of routetabellen staan nog niet helemaal lekker.
In ieder geval moet de helpdesk dit oplossen, en kun je er zelf weinig aan doen - mits de fout natuurlijk niet bij jezelf zit
Verwijderd
Ik weet eigenlijk niet precies hoe de modem verbinding maakt met de gateway, dit kan goed wel eens een of ander tunneling protocol zijn om optimaal gebruik te maken van de glasvezellijn.
Maar wat _ep zegt klopt helemaal, waar je een directe verbinding verwacht zie je hops in de traceroute. Ik heb ook nog niet echt logica kunnen vinden in de subnets, het lijkt geen relatie te hebben met het fysieke netwerk (niet dat dat moet ofzo, maar dat zou logisch(er) zijn).
Maar wat _ep zegt klopt helemaal, waar je een directe verbinding verwacht zie je hops in de traceroute. Ik heb ook nog niet echt logica kunnen vinden in de subnets, het lijkt geen relatie te hebben met het fysieke netwerk (niet dat dat moet ofzo, maar dat zou logisch(er) zijn).
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 12:51 ]
Verwijderd
Er wordt vrijwel zeker geen tunneling gebruikt, maar gewoon Fast Ethernet (100Mb/s) zoals in de meeste glasvezelnetwerken (zie ook de specs van de gebruikte modems). Het modem is waarschijnlijk weinig meer dan een (door de provider) managed laag-2 switch*, waarbij de poorten/diensten typisch van elkaar gescheiden worden door gebruik te maken van VLANs.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:47:
Ik weet eigenlijk niet precies hoe de modem verbinding maakt met de gateway, dit kan goed wel eens een of ander tunneling protocol zijn om optimaal gebruik te maken van de glasvezellijn.
Helaas zijn er (nog) niet echt goede standaarden voor de scheiding van laag-2 verkeer in Ethernet zoals dat in de glasvezelnetwerken toegepast wordt, dus iedere fabrikant noemt dat weer anders, en de precieze werking kan ook varieren. Omdat de computer dit niet kent/ondersteunt zal het netwerk de ARP requests voor binnen het subnet in ieder geval moeten afvangen en het verkeer op de juiste manier doorsturen. Dit zorgt dus dat de ARP respons niet is wat je eigenlijk verwacht (ander MAC adres). Na die 'hop' kan er weer vanalles anders tussen zitten.
* Los van de eventuele VoIP implementatie, en natuurlijk de CATV die over een aparte vezel gaat.
Nog geen reactie van OnsNet mogen ontvangen, maar door aan beide kanten een statische route te definiëren die de weg naar de andere kant langs de gateway laat lopen, is het probleem tijdelijk opgelost.
Heb je momenteel al wel reactie van hun terug?Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:40:
Ik heb ze gemailt gister. Kreeg vandaag dit terug:
[...]
Doe maar een onsje meer...
Verwijderd
Nope, nog niks. En kwa beeld ook nog niks veranderd. Nog steeds even dof, flets en bleek.Intheweb schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:22:
[...]
Heb je momenteel al wel reactie van hun terug?
Bij OnsBrabantNet precies hetzelfde verhaal overigens:
Verwijderd in "OnsBrabantNet (Deel II)"
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 22:00 ]
Het is allebei hertzinger he. Zo lang die geen verbetering doorvoeren zal het er niet beter op worden ben ik bang.
Verwijderd
Nooit gedacht dat ik onderstaande ooit zou uiten:
- Wat TV betreft heb ik spijt dat ik bij UPC ben weggegaan, zo het is eruit.
Analoge beeld via ONE is idd bagger, alle issues zijn inmiddels well gemeld. Enige voordeel, signaal lijkt sterker (waardoor het beeld op andere TV in huis beter is geworden), maar in de woonkamer op een 42" LCD geval was het beeld van UPC echt beter.
Maar geen ramp dacht ik, want ik wilde toch al digitale TV.
Voor 150 euro!! de sagem opgehaald, behalve dat het ding er niet uitziet heb ik nog wel meer issues:
- Auto scaling werkt niet. Sommige zenders geven een 4:3 beeld (bron) en dan moet je zelf 4 keer op een knopje drukken om fullscreen te krijgen. Een keer durven te zappen, en de 4:3 instelling is weer terug.
- Nog belachelijker, sommige zenders zijn wel 16:9, maar die zie ik alsof ik een 30" TV heb, dus balken links, rechts, boven en beneden. Weer 4 x op knopje drukken. Iedere keer weer.
- Kwaliteit van action-now (of hoe heet die zender) is niet veel soeps.
- NED1 HD is er ineens NIET MEER.!
- KRO kindertijd is altijd zwart.
- private spice doet het niet, er staat doodleuk in beeld dat ik er geen abo op heb (zit in basispakket).
- Veel haperingen/storingen bij met name Nick Jr en veronica.
- Geen EPG.
- Zendervolgorde niet aan te passen volgens ONE (heb er nog niet naar gekeken).
Plussen:
- Beeld van ongeveer alle zenders is idd beter dan analoog.
- Discovery HD is echt heel mooi.
Maar ik twijfel nog of ik de boel wil houden (TV bedoel ik dan).
Internetten werkt geweldig, ik haal met gemak 8.5MB/sec download.
Telefoon doet het ook prima.
Analoge beeld via ONE is idd bagger, alle issues zijn inmiddels well gemeld. Enige voordeel, signaal lijkt sterker (waardoor het beeld op andere TV in huis beter is geworden), maar in de woonkamer op een 42" LCD geval was het beeld van UPC echt beter.
Voor 150 euro!! de sagem opgehaald, behalve dat het ding er niet uitziet heb ik nog wel meer issues:
- Auto scaling werkt niet. Sommige zenders geven een 4:3 beeld (bron) en dan moet je zelf 4 keer op een knopje drukken om fullscreen te krijgen. Een keer durven te zappen, en de 4:3 instelling is weer terug.
- Nog belachelijker, sommige zenders zijn wel 16:9, maar die zie ik alsof ik een 30" TV heb, dus balken links, rechts, boven en beneden. Weer 4 x op knopje drukken. Iedere keer weer.
- private spice doet het niet, er staat doodleuk in beeld dat ik er geen abo op heb (zit in basispakket).
- Geen EPG.
Plussen:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 12:35 ]
Dat NED1 HD er niet meer is ligt natuurlijk niet aan OnsNet he..
ik mis EPG het meest... die van UPC was enorm handig
Wat die 4:3 betreft, ben ik het er niet mee eens dat dit een slecht punt is. Als married with childern op 3:4 wordt uitgezonden, wil ik niet dat het hoofd van Peggy nog meer wordt uitgetrokken, kapsel is al groot genoeg.
Ik heb NOOIT zwarte balken boven, onder, links en rechts.. misschien heb ik ergens een instelling anders staan.
Action-now.... spice.... waar kijk jij allemaal naar man. Ik ben juist blij met die Jodel zender..
Wat die 4:3 betreft, ben ik het er niet mee eens dat dit een slecht punt is. Als married with childern op 3:4 wordt uitgezonden, wil ik niet dat het hoofd van Peggy nog meer wordt uitgetrokken, kapsel is al groot genoeg.
Ik heb NOOIT zwarte balken boven, onder, links en rechts.. misschien heb ik ergens een instelling anders staan.
Action-now.... spice.... waar kijk jij allemaal naar man. Ik ben juist blij met die Jodel zender..
Verwijderd
Van NED1HD had dan iets beter gecommuniceerd mogen worden he..
W.b. 4:3. Ik wil dat ik kan kiezen tussen wel/niet autoscaling, dan kan ik het aan zetten en kan iemand anders het weer uitzetten, iedereen blij.
Action-now zat ik idd niet op te wachten, maar ik vind de belabberde kwaliteit wel vermeldenswaardig.
W.b. spice, als er op de website staat dat het in het pakket zit, dan moet het ook in het pakket zitten. Geen flauwekul, en ja, misschien wil ik er wel naar kijken ja. Waarschijnlijk als enige op de hele wereld, hahaha
W.b. 4:3. Ik wil dat ik kan kiezen tussen wel/niet autoscaling, dan kan ik het aan zetten en kan iemand anders het weer uitzetten, iedereen blij.
Action-now zat ik idd niet op te wachten, maar ik vind de belabberde kwaliteit wel vermeldenswaardig.
W.b. spice, als er op de website staat dat het in het pakket zit, dan moet het ook in het pakket zitten. Geen flauwekul, en ja, misschien wil ik er wel naar kijken ja. Waarschijnlijk als enige op de hele wereld, hahaha
Ik kan me er iets van herinneren dat als je private spice wilt, dat je daar een keer voor moet bellen of iets in moet vullen o.i.d. om er voor te zorgen dat kinderen die zappen hier niet automatisch op terecht kunnen komen. Ik meen iig dat het een 18+ zender isVerwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:33:
[knip]
Op zich wel een goeie regel.
Maar ook qua de rest heb je veel goede punten.
Sterker nog, de Barrier (bij "de vijver") is bijna helemaal gerenoveerd. Wij kwamen daar in oktober 2005 te wonen en rara wat lag er in de meterkast? Inderdaad, een ongebruikte glasvezelkabel. En dat is in de hele wijk zo. En die hangt daar al meer dan 3 jaar niks te doen. En dat hangt me nu echt de keel uit. Het zal er dadelijk wel aan bijdragen dat die hele wijk gewoon door één schakelaar om te zetten lekker aan de slag kan. De vraag is alleen wanneer....Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:20:
Mmm, heb helaas nog geen flyers of artikelen gezien in Woensel-West. Kan dus nog wel even duren. Hoopvol is wel dat in Woensel-Oost ook geen 50% is gehaald en ze toch gaan aansluiten. Kunnen ze net zo makkelijk gelijk de kabels in Woensel-West trekken ;-)
Nu alleen nog iemand die de complete planning tot (na) 2010 bij Cees Kox weet los te peuteren.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Nou maak je me toch wel heel erg geinteresseerd in over welk gebied je het hebt en hoe je weet dat het een glasvezel kabel is!jbr schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:25:
[...]
Sterker nog, de Barrier (bij "de vijver") is bijna helemaal gerenoveerd. Wij kwamen daar in oktober 2005 te wonen en rara wat lag er in de meterkast? Inderdaad, een ongebruikte glasvezelkabel. En dat is in de hele wijk zo. En die hangt daar al meer dan 3 jaar niks te doen. En dat hangt me nu echt de keel uit. Het zal er dadelijk wel aan bijdragen dat die hele wijk gewoon door één schakelaar om te zetten lekker aan de slag kan. De vraag is alleen wanneer....
de barrier en de vijver zeggen me allebei niet zo veel... ik weet wel wat de achtse barrier is maar die bedoel je vast niet.
Wellicht zou je het nog iets kunnen verduidelijken, een straatnaam o.i.d.?
Ik denk dat jbr in de buurt van de Tweede Lieven de Keylaan woont... 
Tussen de Boschdijk en de Dr. Berlagelaan...
Tussen de Boschdijk en de Dr. Berlagelaan...
[ Voor 25% gewijzigd door Mark_640 op 12-01-2009 22:11 ]
Okeej dat is idd een vijver (die mooie tijdens de lichtjesroute
) maar vindt het wel verrassend dat daar dan al glasvezelkabels liggen. Hoewel het mss wel logisch is aangezien het daar pas geleden allemaal open heeft gelegen.
Maar ze zullen dan natuurlijk wel nog een modem op moeten hangen, en alle aanmeldingen moeten verwerken. Maar ben nog steeds benieuwd of het echt zeker een glasvezelkabel is!
Maar ze zullen dan natuurlijk wel nog een modem op moeten hangen, en alle aanmeldingen moeten verwerken. Maar ben nog steeds benieuwd of het echt zeker een glasvezelkabel is!
Het is enkel de huls. Vraag is of alles in de wijk ook al aangesloten is... dat hoeft namelijk nog helemaal niet zo te zijn. De huizen zijn enkel klaargemaakt om een mogelijke aansluiting te versnellen.JaWSnl schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:00:
Okeej dat is idd een vijver (die mooie tijdens de lichtjesroute) maar vindt het wel verrassend dat daar dan al glasvezelkabels liggen. Hoewel het mss wel logisch is aangezien het daar pas geleden allemaal open heeft gelegen.
OnsNet Eindhoven lijkt het momenteel druk genoeg te hebben, dus het lijkt me verstandig als ze niet teveel hooi op hun vork nemen.
Nu nog betere koffie...
Precies waar ik aan zat te denken. Ze komen nu al handen tekort getuige de wachttijden aan de telefoon bijvoorbeeld, dat het me alleen maar een slecht idee lijkt om nu al snel heel eindhoven aan te sluiten. Daar komen problemen van!
Verwijderd
Ik vraag me af wanneer de boel in Grasrijk aangelegd gaat worden. De communicatie is inderdaad niet al te best (slechts summiere info op die website van onsnet.nl). Dat het beeld van de analoge TV niet al te best is, vind ik niet erg: ik kijk bijna nooit TV.
Wel hoop ik dat in februari de boel aangelegd gaat worden. Het is anders een mooie bak dat Bosrijk eerder glas gaat krijgen dan Grasrijk, verdorie en dat ik zowat buren ben van Bosrijk
Ik heb hetnet.nl inmiddels opgezegd (ivm aflopen jaarcontract en eigenlijk wil ik er niet meer terug).
Wel hoop ik dat in februari de boel aangelegd gaat worden. Het is anders een mooie bak dat Bosrijk eerder glas gaat krijgen dan Grasrijk, verdorie en dat ik zowat buren ben van Bosrijk
Ik heb hetnet.nl inmiddels opgezegd (ivm aflopen jaarcontract en eigenlijk wil ik er niet meer terug).
Vers van de ONE pagina:
14 januari 2009
De vergunningen voor de bouw van een drietal verdeelstations is door de gemeente Eindhoven nog niet afgegeven. Dit heeft tot gevolg dat er nog niet gestart kan worden met de civiele werkzaamheden. Zodra de vergunningen binnen zijn, zal direct met de aanleg gestart worden. Ons Net Eindhoven verwacht voor eind januari definitief uitsluitsel ontvangen te hebben.
Onderstaand ziet u de aangepaste planning.
14 januari 2009
De vergunningen voor de bouw van een drietal verdeelstations is door de gemeente Eindhoven nog niet afgegeven. Dit heeft tot gevolg dat er nog niet gestart kan worden met de civiele werkzaamheden. Zodra de vergunningen binnen zijn, zal direct met de aanleg gestart worden. Ons Net Eindhoven verwacht voor eind januari definitief uitsluitsel ontvangen te hebben.
informatiefase | aanlegfase | |||
Project Meerhoven | start | einde | start | einde |
Grasrijk | 16-05-08 | 01-08-08 | 02-2009 | 07-2009 |
Zandrijk | 16-05-08 | 01-08-08 | 02-2009 | 07-2009 |
Bosrijk | 16-05-08 | 01-08-08 | 02-2009 | 07-2009 |
Verwijderd
Voor de geinteresseerden:
Na Woensel-Oost is Meerhoven aan de beurt, zegt Kox. En vervolgens Hanevoet en Genderbeemd in Gestel. "Ook met Acht en de Achtse Barrier zijn we in verregaande bespreking."
Bron: http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/2892962/Glasvezel-Woensel-gaat-door.ece
Het is al een redelijk oud bericht, maar ik was het nog niet eerder tegengekomen terwijl ik de voortgang toch nauwgezet in de gaten hou.
Na Woensel-Oost is Meerhoven aan de beurt, zegt Kox. En vervolgens Hanevoet en Genderbeemd in Gestel. "Ook met Acht en de Achtse Barrier zijn we in verregaande bespreking."
Bron: http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/2892962/Glasvezel-Woensel-gaat-door.ece
Het is al een redelijk oud bericht, maar ik was het nog niet eerder tegengekomen terwijl ik de voortgang toch nauwgezet in de gaten hou.
Verwijderd
Mozeskriebels!!! De gemeente ligt ONE nu wel echt dwars, zegdarthmuil schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:32:
Vers van de ONE pagina:
14 januari 2009
Vanochtend zijn ze in de schildstraat begonnen met of hebben een verdeelstation, hoe noem je het, gemaakt ? aangesloten ? in gebruik genomen ?
Volgende week zouden ze dan met de thuis-aansluitngen beginnen in de Schildstraat
Volgende week zouden ze dan met de thuis-aansluitngen beginnen in de Schildstraat
100% met je eens, ongelovelijk dat deze meuk 150 euro kost. Nog steeds stotterend beeld en geluid, trage zenderwisseling, geen eigen volgorde, geen EPG. En ga zo maar door......Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:33:
Nooit gedacht dat ik onderstaande ooit zou uiten:
- Geen EPG.
Plussen:
Enige pluspunt is inderdaad discovery HD. Ik zet hem af en toe op alleen maar om mezelf te overtuigen dat ik die sagembox niet uit het raam moet gooien.
Wil al een tijdje het digitale signaal aanlsuiten op mijn htpc, maar na een (duur) experiment met een HAVA box (zie wat posts eerder) heb ik die plannen maar even in de ijskast gestopt. Schijnt met upc ook niet ideaal te zijn, maar werkt in ieder geval met floppy pci kaart?
Heeft iemand al ervaring met het teruggeven van de settopbox. Krijg je dan je geld terug? Want ik denk er sterk over om maar weer een tijdje upc (had niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen) voor tv/radio/digitaletv in huis te halen.
Zou mooi zijn als OnsNet iets van een roadmap zou presenteren waarin ze wat milestones opnemen tav:
- Stotter problemen
- Uitrol schema
- EPG
- IP-TV
- Opneem functie (via server)
- On-demand diensten
- ...
Dus eerst problemen oplossen, dan netwerk uitbreiden, vervolgens de beloofde functionaliteit aanbieden.
Ik snap best dat het eng is om zo'n roadmap te presenteren, want dan commiteer je jezelf ergens aan, en gaan mensen je er op aanspreken als je milestones mist.
Kunnen we als leden van OnsNet niet zoiets afdwingen?
(ik zal zo eens bellen met OnsNet)
---------> Zojuist gebeld.
Er zijn maar weinig mensen die bellen of aangeven dat ze dingen als een EPG missen... dus hier klagen is niet voldoende, iedereen ff telefoon oppakken en bellen met onze vrienden van OnsNet: 040 787 4000
Man aan telefoon was erg vriendelijk en goed op de hoogte, durfde geen harde beloftes te maken, mn. omdat hij ook afhankelijk is van de ontwikkelsnelheid van de leveranciers.
- Stotter problemen
- Uitrol schema
- EPG
- IP-TV
- Opneem functie (via server)
- On-demand diensten
- ...
Dus eerst problemen oplossen, dan netwerk uitbreiden, vervolgens de beloofde functionaliteit aanbieden.
Ik snap best dat het eng is om zo'n roadmap te presenteren, want dan commiteer je jezelf ergens aan, en gaan mensen je er op aanspreken als je milestones mist.
Kunnen we als leden van OnsNet niet zoiets afdwingen?
(ik zal zo eens bellen met OnsNet)
---------> Zojuist gebeld.
Er zijn maar weinig mensen die bellen of aangeven dat ze dingen als een EPG missen... dus hier klagen is niet voldoende, iedereen ff telefoon oppakken en bellen met onze vrienden van OnsNet: 040 787 4000
Man aan telefoon was erg vriendelijk en goed op de hoogte, durfde geen harde beloftes te maken, mn. omdat hij ook afhankelijk is van de ontwikkelsnelheid van de leveranciers.
[ Voor 26% gewijzigd door Zerveza op 20-01-2009 13:36 ]
Verwijderd
Punt 1: daar ben ik het met je eens!Zerveza schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:16:
Zou mooi zijn als OnsNet iets van een roadmap zou presenteren waarin ze wat milestones opnemen tav:
...
- Uitrol schema
...
Punt 2: op zich heb je gelijk, echter... dan moet je niet eerst beloven dat in augustus aanvang wordt gedaan met aanleg en pas in januari naar de (2be) klanten communiceren dat je in februari gaat beginnen met de uitrol. Bij jouw voorstel kan het nog veel langer gaan duren, terwijl voor mij internet het belangrijkste upgrade wordt: van 4 Mbs naar 100 Mbs is een stevige upgrade (voor 5 euro meer)
Dat de gemeente debet is aan de vertraging wil ik best aannnemen, maar COMMUNICEER dat dan naar de klanten! Het lijkt wel een snelgroeiende kwaal: communicatiestoornissen bij bedrijven. 'De klant is koning' kent niemand meer (een paar uitzonderingen gelaten, natuurlijk). De slogan lijkt wel 'De klant is koning, maar ik ben keizer'...
Vanmorgen is bij mij het modem gehangen.
Internet/telefoon werkt nog niet, kon nog een aantal dagen duren volgens de heren monteurs.
TV werkt al wel, maar helaas kan ik bevestigen wat hier al meerdere malen verteld is, het beeld is niet om aan te zien.
Volgens de monteurs klagen hier veel mensen over, en het signaalnivo wat uit het modem komt is ook wat aan de hoge kant, bij mij 80 dBuV.
Ik heb van de monteur een 'verzwakker' gekregen van 12 dB, waardoor het signaalnivo nu op zo'n 68 dBuV ligt, wat meer overeen komt met wat er normaal op je WCD staat bij een kabelaansluiting.

Het beeld word er helaas alleen niet veel beter van...
[edit]
Nog even een quote van de onsneteindhoven website:
Q: Waarom is de kwaliteit van analoge televisie via Ons Net Eindhoven hoger?
A: De kwaliteit van analoge televisie via Ons Net Eindhoven is hoger dan bij andere providers zoals UPC omdat de radio- en televisiesignalen via glasvezel pas bij u thuis worden omgezet in een normaal elektrisch signaal. Dat geeft een scherper beeld, met een goede signaal/ruis verhouding. Waarschijnlijk veel scherper dan u gewend bent.
Internet/telefoon werkt nog niet, kon nog een aantal dagen duren volgens de heren monteurs.
TV werkt al wel, maar helaas kan ik bevestigen wat hier al meerdere malen verteld is, het beeld is niet om aan te zien.
Volgens de monteurs klagen hier veel mensen over, en het signaalnivo wat uit het modem komt is ook wat aan de hoge kant, bij mij 80 dBuV.
Ik heb van de monteur een 'verzwakker' gekregen van 12 dB, waardoor het signaalnivo nu op zo'n 68 dBuV ligt, wat meer overeen komt met wat er normaal op je WCD staat bij een kabelaansluiting.

Het beeld word er helaas alleen niet veel beter van...
[edit]
Nog even een quote van de onsneteindhoven website:
Q: Waarom is de kwaliteit van analoge televisie via Ons Net Eindhoven hoger?
A: De kwaliteit van analoge televisie via Ons Net Eindhoven is hoger dan bij andere providers zoals UPC omdat de radio- en televisiesignalen via glasvezel pas bij u thuis worden omgezet in een normaal elektrisch signaal. Dat geeft een scherper beeld, met een goede signaal/ruis verhouding. Waarschijnlijk veel scherper dan u gewend bent.

[ Voor 25% gewijzigd door Mark_640 op 20-01-2009 17:05 ]
Vorige week hebben ze ook bij mij het modem opgehangen.
Nog geen internet, maar ik wacht geduldig op de brief die moet gaan komen.
TV weet ik niet, ze hebben het signaal wel getest (geen verzwakker nodig) maar omdat ik geen TV dienst ga afnemen heb ik ook (nog) niet gekeken of er iets op staat.
Nog geen internet, maar ik wacht geduldig op de brief die moet gaan komen.
TV weet ik niet, ze hebben het signaal wel getest (geen verzwakker nodig) maar omdat ik geen TV dienst ga afnemen heb ik ook (nog) niet gekeken of er iets op staat.
En Ino Dekker, in welke straat wonen jullie ?Mark_640 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:00:
Vanmorgen is bij mij het modem gehangen.
Verwijderd
Heb Hertzinger vrijdag weer gemailt voor de 2e keer omdat er beloofd was dat mijn melding m.b.t. de kwaliteit van het TV signaal na de feestdagen in behandeling werd genomen. Heb echter nog niks terug gehad of verbetering gezien. Ik heb in die mail wel aangegeven dat er een berg klachten staan in het OnsNetEindhoven en OnsBrabantNet topic met allemaal hetzelfde kwaliteitsprobleem. Ik heb ook gevraagd wat nou de reden is waarom het signaal zo dof/wazig is geworden de afgelopen maanden en wanneer het weer op het oude niveau terug komt zoals het een aantal maanden geleden was. Ik hoop dat ik hier de komende dagen een antwoord op ga krijgen.
Ik snap niet waarom het allemaal zo lang duurt met dat slechte tv signaal. Het is nou al maanden zo terwijl de klachten hier in het ONE/OBN topic steeds meer worden over dit probleem van de slechte kwaliteit van het analoge tv signaal. Zowel mensen van OnsNet Eindhoven als Hertzinger lezen hier mee dus waarom is er nou nog geen verbetering? Ik kan daar niet bij met m'n hoofd. Als zelfs de monteurs al op de hoogte zijn dat mensen klagen over het slechte signaal, dan moet het toch onderhand wel een keer aankomen bij OnsNet en Hertzinger?
Ik snap niet waarom het allemaal zo lang duurt met dat slechte tv signaal. Het is nou al maanden zo terwijl de klachten hier in het ONE/OBN topic steeds meer worden over dit probleem van de slechte kwaliteit van het analoge tv signaal. Zowel mensen van OnsNet Eindhoven als Hertzinger lezen hier mee dus waarom is er nou nog geen verbetering? Ik kan daar niet bij met m'n hoofd. Als zelfs de monteurs al op de hoogte zijn dat mensen klagen over het slechte signaal, dan moet het toch onderhand wel een keer aankomen bij OnsNet en Hertzinger?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 20:55 ]
Verwijderd
Woon in Zoekant/ Aalkensland.
Heb inmiddels Zowel ONE als Hertzinger een email gestuurd met mijn klachten over:
- De DigBox van Sagem (scaling, goedkope kwaliteit ondanks prijs)
- De kwaliteit van het signaal (de DigiBox ziet het signaal als 'goed' en komt tot een score van '130'. Toch kan ik zo'n 10 zenders niet zien vanwege een 'te laag ingangs-signaal' (zenders 15 t/m 43, in totaal zo'n 15 zenders). Ik heb satteliet-kwaliteit kabel gebruikt en metalen, goed geïsoleerde Hirschmann connectoren, rechtstreeks op het modem, de coax is ongeveer 8 meter naar de DigiBox...(mededeling op de site van ONE: '30 meter is geen probleem')...
- Het ontbreken van EPG en de onvolledige user interface in het algemeen
Voor mij heeft glasvezel, daar waat het Digitale TV betreft, nu geen voordelen boven kabel van UPC bijvoorbeeld. Ik heb beide kastjes nu nog in huis, dus kan goed vergelijken Het analoge signaal is wel verbeterd (lekker belangrijk
). Concluderend heb ik ONE voorgehouden dat wegens het leveren van wanprestatie ik weiger mijn abo te betalen na de drie gratis maanden conform de malus-regeling zoals die staat in de Algemene Voorwaarden. Beloftes gedaan op de info-bijeenkomsten worden tot nu toe ook niet nageleefd.
ONE moet snel gaan reageren naar aanleiding van de klachten in Woensel-Oost, anders gaan ze in het rijtje thuis horen waar UPC zich een paar jaar geleden terugvond wegens slechte communicatie (waar blijft info op de site die er toe doet - het marketing verhaal kennen we nu wel), het zich niet houden aan beloftes en gebrek aan actie. Ik geef het een paar maanden. Geen verbetering, dan ga ik terug naar UPC.
Heb inmiddels Zowel ONE als Hertzinger een email gestuurd met mijn klachten over:
- De DigBox van Sagem (scaling, goedkope kwaliteit ondanks prijs)
- De kwaliteit van het signaal (de DigiBox ziet het signaal als 'goed' en komt tot een score van '130'. Toch kan ik zo'n 10 zenders niet zien vanwege een 'te laag ingangs-signaal' (zenders 15 t/m 43, in totaal zo'n 15 zenders). Ik heb satteliet-kwaliteit kabel gebruikt en metalen, goed geïsoleerde Hirschmann connectoren, rechtstreeks op het modem, de coax is ongeveer 8 meter naar de DigiBox...(mededeling op de site van ONE: '30 meter is geen probleem')...
- Het ontbreken van EPG en de onvolledige user interface in het algemeen
Voor mij heeft glasvezel, daar waat het Digitale TV betreft, nu geen voordelen boven kabel van UPC bijvoorbeeld. Ik heb beide kastjes nu nog in huis, dus kan goed vergelijken Het analoge signaal is wel verbeterd (lekker belangrijk
ONE moet snel gaan reageren naar aanleiding van de klachten in Woensel-Oost, anders gaan ze in het rijtje thuis horen waar UPC zich een paar jaar geleden terugvond wegens slechte communicatie (waar blijft info op de site die er toe doet - het marketing verhaal kennen we nu wel), het zich niet houden aan beloftes en gebrek aan actie. Ik geef het een paar maanden. Geen verbetering, dan ga ik terug naar UPC.
Ik heb zonet eens even vlug wat metingen gedaan, ik zal later in de week er eens wat meer tijd voor nemen...
Als ik er de NVN 5175 bijpak (Technische Richtlijnen CAI), dan staat daar in onder paragraaf 5.5.1 dat het nominale signaalnivo maximaal 77 dBuV mag zijn.
Ik heb zojuist op een 3-tal frequentie's gemeten:
189,25 -> 79,4 dBuV
567,25 -> 80,7 dBuV
823,25 -> 85,8 dBuV
Dit is erg hoog, en de meeste tv's zullen hier geen mooi plaatje van kunnen maken. Vandaar de verzwakker die ik erbij kreeg...
Vervolgens heb ik de C/N-ratio gemeten op deze 3 frequentie's.
Volgens paragraaf 6.3 van de NVN 5175 is de systeemeis minimaal 45 dB.
ik heb gemeten:
189,25 -> 45,1 dB
567,25 -> 39,8 dB
823,25 -> 44,2 dB
Zeker op 567,25 (ARD) zou dit dus heel goed zichtbaar moeten zijn, dit is ver beneden de norm die door alle nederlandse kabelmaatschappijen wordt gehanteerd.
Ik zal later in de week wat meer metingen verrichten, en dit ook eens vergelijken met het door UPC geleverde analoge signaal.
Als ik er de NVN 5175 bijpak (Technische Richtlijnen CAI), dan staat daar in onder paragraaf 5.5.1 dat het nominale signaalnivo maximaal 77 dBuV mag zijn.
Ik heb zojuist op een 3-tal frequentie's gemeten:
189,25 -> 79,4 dBuV
567,25 -> 80,7 dBuV
823,25 -> 85,8 dBuV
Dit is erg hoog, en de meeste tv's zullen hier geen mooi plaatje van kunnen maken. Vandaar de verzwakker die ik erbij kreeg...
Vervolgens heb ik de C/N-ratio gemeten op deze 3 frequentie's.
Volgens paragraaf 6.3 van de NVN 5175 is de systeemeis minimaal 45 dB.
ik heb gemeten:
189,25 -> 45,1 dB
567,25 -> 39,8 dB
823,25 -> 44,2 dB
Zeker op 567,25 (ARD) zou dit dus heel goed zichtbaar moeten zijn, dit is ver beneden de norm die door alle nederlandse kabelmaatschappijen wordt gehanteerd.
Ik zal later in de week wat meer metingen verrichten, en dit ook eens vergelijken met het door UPC geleverde analoge signaal.
Verwijderd
Volgens mij klopt dat wel met de specs van OnsNet
Alleen als er zo'n sterk signaal uit komt en je pompt er slecht signaal in dan valt dat natuurlijk nog eens extra op.Zowel de verhouding signaal/ruis (C/N circa 45 dB) als de signaalsterkte (tussen de 75 en 80 dBuV) zijn beiden uitstekend.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 22:44 ]
Alleen wil je niet een C/N hebben van ca. 45 dB, deze moet minimaal 45 dB bedragen...
Zelfde geld voor het signaalnivo, dit is echt te hoog imho...
Zelfde geld voor het signaalnivo, dit is echt te hoog imho...
Verwijderd
Wel grappig dat je dat zegt. Bij mijn tante is ARD samen met SBS een van de weinige zenders die heel erg slecht is (ruis en storingspatronen in het beeld). Maar die heeft dan ook 2 kabels aan elkaar met van die witte stekkers. Die 2 zenders zijn daar blijkbaar het gevoeligst voor.Mark_640 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:20:
Ik had de hoop op enige reactie al opgegeven, maar gisteren, 1 maand na dato, werd ik terug gebeld.mdlaat schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 02:42:
Heb maar eens een mailtje naar de helpdesk gestuurd met de vraag tot uitleg. Wordt vervolgt.
Actie is echter niet meer nodig, ik heb het abonnement opgezegd (geloof ik, nog geen reactie op ontvangen...)
Gisteravond waren er wat kortstondige storingen in het televisie signaal. Nederland 3 klapte er een paar keer uit en een andere zender was helemaal niet meer te ontvangen...
Bah zeg, had ik gehoopt in mijn nieuwe woning OnsNet te hebben, is er nog niks bekend over de Tempel. Nou moet ik alsnog naar de UPC
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
Klopt was hier ook vannacht op Ned3. Had gehoopt dat ze aan het werk waren om de oorzaak te zoeken van het doffe beeld. Maar het is nog steeds hetzelfde hier.Intheweb schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:07:
Gisteravond waren er wat kortstondige storingen in het televisie signaal. Nederland 3 klapte er een paar keer uit en een andere zender was helemaal niet meer te ontvangen...
Heb na het opleveren (de koppele) direct een vast ip adres aangevraagd, en nu kreeg ik gisteren ineens geen verbinding meer nadat de router een keer uit was gegaan, dus ik dacht, mooi, vast ip adres gebruiken..... Ik even gebeld met OnsNet, ja dat klopte, het vaste ip adres moest ik gaan gebruiken. Maar dat werkte niet, na terugbellen gaven ze aan dat het aan mijn netwerk kaart zou liggen, ja tuurlijk, op 3 computers en 1 router zeker :-)
Maar goed, helaas, het werkte nog niet zoals ik had gedacht. Nu werkt zowel het vaste ip adres niet en ik krijg ook geen dhpc adres.
Net maar even nog een keer gebeld met de helpdesk, krijg ik te horen dat ik het modem maar even van het stroom moet halen en dan nog een keer moet proberen. Dat had ik dus al geprobeerd..........
Maar verder kunnen ze mij niet helpen.
Errug handig allemaal, vanavond maar weer even verder kijken hoe of wat.....
Nog iemand met soortgelijke problemen en een oplossing?
Maar goed, helaas, het werkte nog niet zoals ik had gedacht. Nu werkt zowel het vaste ip adres niet en ik krijg ook geen dhpc adres.
Net maar even nog een keer gebeld met de helpdesk, krijg ik te horen dat ik het modem maar even van het stroom moet halen en dan nog een keer moet proberen. Dat had ik dus al geprobeerd..........
Maar verder kunnen ze mij niet helpen.
Errug handig allemaal, vanavond maar weer even verder kijken hoe of wat.....
Nog iemand met soortgelijke problemen en een oplossing?
Verwijderd
Ik heb al paar keer meegemaakt dat je een ander subnet krijgt 255.255.255.253
sommige routers kunnen dit niet aan
probeer even een gewone pc op dat adres te zetten om dit uit te sluiten
Heb gisteren al een computer eraan gehangen, ook dat werkte niet. Maar dat subnet 255.255.255.253 ipv 255.255.254.0 zal ook horen bij een andere gateway, het ip adres zit namelijk in 88.159.82.x en de gateway is nu 88.159.83.254 met dus een subnet vna 255.255.254.0Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:29:
Ik heb al paar keer meegemaakt dat je een ander subnet krijgt 255.255.255.253
Ik vind die reeks in iedergeval nogal groot, maar oke. heb maar 1 ip adres aangevraagd.
Zal vanavond nog wel even verder kijken.
Volgens mij wordt er inderdaad alleen een subnet gebruikt van 255.255.254.0... altijd.
Kwa gateway zou je kunnen variereren met de 83... probeer eens 85,84, 82, 81 iig.
Maar heb je dan al 3 computers en een router allemaal ingesteld en aangesloten gehad direct op de modem?
Kwa gateway zou je kunnen variereren met de 83... probeer eens 85,84, 82, 81 iig.
Maar heb je dan al 3 computers en een router allemaal ingesteld en aangesloten gehad direct op de modem?
Hallo,
Sinds kort ben ik aangesloten op de glasvezel van OnsNet (internet en telefonie, Vaartbroek)
Telefonie werkt naar behoren maar over de internetverbinding heb ik een vraagje.
Ik maak gebruik van een Sitecom Gaming Router welke de snelheden zonder problemen aan kan.
Ik heb een van mijn PC's via draad aan de router liggen. De downloadsnelheden zijn ruim 100Mbit (soms zelfs een stuk daarboven volgens dieverse test-sites. Alleen de uploadsnelheden blijven steken op ongeveer 20Mbit. Op zich is dat wel voldoende doch OnsNet pretendeerd ook uploadsnelheden van 100Mbit.
Wat heb ik tot nu geprobeerd:
Antivir uitgeschakeld: geen verbetering'
Windows firewall uitgeschakeld: geen verbetering
Spybot uitgeschakeld: geen verbetering
De poort staat ingesteld op 1 gigabit dus daar ligt het ook niet aan.
Welke mogelijkheden heb ik nog meer? In de router zijn ook diverse aanpassingen mogelijk doch ben ik bang daar bijv. de beveiliging mee uit te schakelen.
Alvast bedankt voor de input aan deze (relatieve) leek...
Sinds kort ben ik aangesloten op de glasvezel van OnsNet (internet en telefonie, Vaartbroek)
Telefonie werkt naar behoren maar over de internetverbinding heb ik een vraagje.
Ik maak gebruik van een Sitecom Gaming Router welke de snelheden zonder problemen aan kan.
Ik heb een van mijn PC's via draad aan de router liggen. De downloadsnelheden zijn ruim 100Mbit (soms zelfs een stuk daarboven volgens dieverse test-sites. Alleen de uploadsnelheden blijven steken op ongeveer 20Mbit. Op zich is dat wel voldoende doch OnsNet pretendeerd ook uploadsnelheden van 100Mbit.
Wat heb ik tot nu geprobeerd:
Antivir uitgeschakeld: geen verbetering'
Windows firewall uitgeschakeld: geen verbetering
Spybot uitgeschakeld: geen verbetering
De poort staat ingesteld op 1 gigabit dus daar ligt het ook niet aan.
Welke mogelijkheden heb ik nog meer? In de router zijn ook diverse aanpassingen mogelijk doch ben ik bang daar bijv. de beveiliging mee uit te schakelen.
Alvast bedankt voor de input aan deze (relatieve) leek...
De belangrijkste mogelijkheid:
Sluit je pc direct aan op de modem, zonder router ertussen. Want die is het vaakst de bottleneck... niet vergeten dat je een uur moet wachten tussen de verbindingen, en dat het niet altijd bij je thuis ligt als je een online test doet... kan gewoon aan de testserver liggen.
Sluit je pc direct aan op de modem, zonder router ertussen. Want die is het vaakst de bottleneck... niet vergeten dat je een uur moet wachten tussen de verbindingen, en dat het niet altijd bij je thuis ligt als je een online test doet... kan gewoon aan de testserver liggen.
Ik heb gestest via diverse sites (speedtest.net, UPC en diverse sites op www.glasvezel.nu).JaWSnl schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:40:
De belangrijkste mogelijkheid:
Ik heb juist de SItecom aangescahft vanwege het feit dat ie gigabitpoorten heeft dus daar zou het volgens mij dan toch niet aan mogen liggen..toch?
LAN->WAN throughput zal het probleem zijn.
Zie voor tests http://www.smallnetbuilder.com/, de enige gangbare router die beschikbaar is in nederland is de Dlink Dir 655. De sitecoms zijn daar niet getest.
Maar probeer inderdaad het ding maar eens direct aan de modem te hangen. Grote kans dat het dan toch wel prima zal werken.
Zie voor tests http://www.smallnetbuilder.com/, de enige gangbare router die beschikbaar is in nederland is de Dlink Dir 655. De sitecoms zijn daar niet getest.
Maar probeer inderdaad het ding maar eens direct aan de modem te hangen. Grote kans dat het dan toch wel prima zal werken.
Nu nog betere koffie...
Quote van de Ons Net Eindhoven site:
Eindelijk28 januari
Het heeft wat langer geduurd dan verwacht maar nu is het zover. Wij zijn blij u te kunnen berichten dat Spitters b.v., in opdracht van Ons Net Eindhoven, in de eerste week van februari start met de aanleg van het glasvezelnetwerk in Meerhoven. Een en ander is afhankelijk van de weersomstandigheden. De aannemer zal met zijn werkzaamheden starten in Zandrijk, daarna worden Grasrijk en Waterrijk aangesloten. In de straten bij u in de wijk zullen graafwerkzaamheden plaatsvinden om de hoofdroutes aan te leggen. Vervolgens vinden er werkzaamheden plaats in en rondom uw huis. Wij zullen u schriftelijk berichten wanneer er bij u in de straat werkzaamheden worden verricht. Een planning is gemaakt voor drie soorten werkzaamheden:
Planning werkzaamheden aanleg hoofdinfrastructuur.We beginnen met het graven van hoofdsleuven in trottoirs en leggen daarin kunststof buizen ten behoeve van de glasvezels. Bij alle huizen die we passeren leggen we gelijktijdig een glasvezelkabel tot aan de gevel cq erfgrens. Voor deze werkzaamheden hoeft u niet thuis te zijn.
Planning tuinboringen.Indien er een voortuin aanwezig is zal er voor zover mogelijk een tuinboring verricht worden vanaf het trottoir tot aan het invoerpunt van uw woning. Op deze site kunt u in een filmrapportage zien hoe een tuinboring werkt. Op het moment dat we met het graven van de hoofdsleuf langs uw woning komen wordt de aanwezige kabel op de kabel van de hoofdsleuf aangesloten. Voor deze werkzaamheden hoeft u niet noodzakelijkerwijs thuis te zijn.Bent u wel thuis tijdens deze werkzaamheden dan wordt in overleg met u bepaald of de kabel gelijktijdig in uw woning wordt binnengebracht. Het voordeel hiervan is dat dan alle graaf/- en boorwerkzaamheden in 1 keer kunnen worden afgerond en dat voor de huisaansluiting buiten geen werkzaamheden meer hoeven te worden verricht.
Planning huisaansluitingen.Voor de huisaansluiting zal een zogenaamde grondplaat worden geplaatst. Heeft u er voor gekozen om diensten af te nemen van Ons Net Eindhoven (televisie, internet, telefoon), dan wordt ook het modem geplaatst. De werkzaamheden hiervoor staan gepland vanaf medio april 2009 tot en met juli/augustus 2009. Over het moment waarop dit bij u plaats zal vinden nemen wij in een later stadium contact met u op. Voor deze werkzaamheden dient u thuis te zijn. Op de website plaatsen wij informatie over de planning en de voortgang.
Heeft u nog vragen over abonnementen en diensten van Ons Net Eindhoven, dan verzoeken wij u contact op te nemen met Ons Net Eindhoven. U kunt ons bellen op 040-2341159 of kunt het Informatiecentrum van Ons Net Eindhoven, Zandkasteel 172, bezoeken.
Wij adviseren u te wachten met het opzeggen van uw lopende contracten bij uw huidige provider tot het moment dat de huisaansluiting bij u actief is. Ook hierover ontvangt u tijdig bericht. Op onze website staat een opzegservice met voorbeeldbrieven en met informatie over het opzeggen bij verschillende providers.
Wij hebben het volste vertrouwen dat wij samen met u dit project in Meerhoven tot een groot succes gaan maken. Uiteraard proberen wij de overlast, ontstaan door de noodzakelijke werkzaamheden, tot het minimum te beperken.
Wij danken u bij voorbaat voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet, Ons Net Eindhoven C.Kox
Op welk net kun je de EPG vinden?
Mijn HDD recorder (met EPG/Guide+ natuurlijk), ontvangt de zenders niet (meer), voorheen met UPC wel, ik dacht dat na de omschakeling de recorder nog wel gegevens ophaalde, maar blijkbaar nu niet meer.
Ik heb wel alle zenders opnieuw ingeprogrammeerd, nu staat het host kanaal op Eurosport (was bij UPC zo), is dat het goede kanaal?
/edit
Hier staat het toch wel:
Mijn HDD recorder (met EPG/Guide+ natuurlijk), ontvangt de zenders niet (meer), voorheen met UPC wel, ik dacht dat na de omschakeling de recorder nog wel gegevens ophaalde, maar blijkbaar nu niet meer.
Ik heb wel alle zenders opnieuw ingeprogrammeerd, nu staat het host kanaal op Eurosport (was bij UPC zo), is dat het goede kanaal?
/edit
Hier staat het toch wel:
Zou dus goed moeten zijn, toch de instelling nog eens nakijken dan maar...> Kan ik gebruik maken van een interactieve digitale programmagids?
Ja, als uw televisietoestel of opnameapparatuur ervoor geschikt is, dan kunt u gebruik maken van Guide Plus+, een interactieve digitale programmagids. Guide Plus+ is gratis vanwege de reclame die er op te zien is. Via het beeldscherm van uw televisietoestel kunt u zenders kiezen, sorteren en eenvoudig programma’s opnemen. Zonder dat u zelf handmatig alles in hoeft te stellen. De up-to-date programma-informatie wordt in Nederland via Eurosport uitgezonden.
[ Voor 48% gewijzigd door eX0duS op 31-01-2009 09:21 ]
Eurosport is het goede kanaal en op de analoge tv werkt het hier nog gewoon. Maar op de digitale tv schijnen daar wat problemen mee te zijn.... oplostijd: T.B.A.
[ Voor 3% gewijzigd door JaWSnl op 31-01-2009 11:58 ]
Inmiddels doet Guide+ het weer, heb de instellingen alleen bekeken, verder niks gedaan... Of het een storing was bij Onsnet weet ik niet, maar gelukkig werkt het weer zoals vanouds...
Ik heb het gevoel dat er is mis is met de routering van OnsNet vandaag... ik krijg veel time-outs op websites en het lijkt allemaal wat trager dan anders. Kan iemand dit bevestigingen?
In het OnsBrabantNet (Deel II) staan meer berichten, iedereen heeft het dus.Intheweb schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:12:
Ik heb het gevoel dat er is mis is met de routering van OnsNet vandaag... ik krijg veel time-outs op websites en het lijkt allemaal wat trager dan anders. Kan iemand dit bevestigingen?
Vandaag een brief gehad van de Gebr. Van Donk en ze komen 10 feb de huisaansluiting doen - in de Schildstraat.
Hoe moet zo een Point Of Presence (P.O.P) eruit zien van OnsNet ? Komen ze in de al bestaande schakelkastjes die je op iedere straathoek ziet ? Iemand een locatie van een OnsNet POP in bijv. de Koppele ?
Ik word as we speak aangesloten. Het valt me op dat het glasvezelmodem geen nieuwe is maar een gebruikte met sommige icoontjes al weggevaagd door gebruik.
Voor de tv-discussie:
Ik heb nu de UPC analoog en de OnsNet analoog langsmekaar en op dezelfde Panasonic CRT (69cm) platte beeldbuis e.d. kom ik tot de volgende voorlopige conclusie:
Veel kanalen zijn scherper
Sommige zijn ietsje scherper
Andere zijn meer scherper
en
Enkele kanalen zijn slechter waaronder:
SBS6
TMF
Powermeting IP vezel: 0,5
Powermeting CATV vezel 0,7
Niveau UHF 83
Niveau VHF 72
Met scherper bedoel ik dat de kleuren voller zijn, lijnen en tekst minder gekarteld zijn en de snelheid waarmee de TV een WIDE (breedbeeld) oppikt van het signaal 3x sneller is geworden, wat ik opzich erg apart vind.
Hoe moet zo een Point Of Presence (P.O.P) eruit zien van OnsNet ? Komen ze in de al bestaande schakelkastjes die je op iedere straathoek ziet ? Iemand een locatie van een OnsNet POP in bijv. de Koppele ?
Ik word as we speak aangesloten. Het valt me op dat het glasvezelmodem geen nieuwe is maar een gebruikte met sommige icoontjes al weggevaagd door gebruik.
Voor de tv-discussie:
Ik heb nu de UPC analoog en de OnsNet analoog langsmekaar en op dezelfde Panasonic CRT (69cm) platte beeldbuis e.d. kom ik tot de volgende voorlopige conclusie:
Veel kanalen zijn scherper
Sommige zijn ietsje scherper
Andere zijn meer scherper
en
Enkele kanalen zijn slechter waaronder:
SBS6
TMF
Powermeting IP vezel: 0,5
Powermeting CATV vezel 0,7
Niveau UHF 83
Niveau VHF 72
Met scherper bedoel ik dat de kleuren voller zijn, lijnen en tekst minder gekarteld zijn en de snelheid waarmee de TV een WIDE (breedbeeld) oppikt van het signaal 3x sneller is geworden, wat ik opzich erg apart vind.
[ Voor 109% gewijzigd door won op 10-02-2009 15:09 ]
Ik heb gisteren een "stunt" aanbieding binnen gekregen van UPC, als antwoord op de glasvezel aansluiting van ONE in meerhoven.
Ik kan nu voor 45 euro (boven op de normale kosten van radio en tv) digitale TV, telefoon en 60 mb internet krijgen van UPC.
Als argument gebruiken ze dat UPC al jaren glasvezel gebruikt als backbone.
Ik denk dat ik toch maar ONE ga uitproberen, die verkoop tactieken van UPC vind ik echt irritant.
Ik kan nu voor 45 euro (boven op de normale kosten van radio en tv) digitale TV, telefoon en 60 mb internet krijgen van UPC.
Als argument gebruiken ze dat UPC al jaren glasvezel gebruikt als backbone.

Ik denk dat ik toch maar ONE ga uitproberen, die verkoop tactieken van UPC vind ik echt irritant.
Goed nieuws voor de Barier:
Ons Net Eindhoven binnenkort in de Barrier
Tijdens de renovatie van de woningen in de Barrier (tussen de Boschdijk en de dr. Berlagelaan) is al tot in de woningen glasvezel aangelegd. Momenteel monteert de aannemer (Spitters) in de hele buurt de glasvezelkabels in de meterkasten. Later volgt nog het breedbandkastje. Als deze werkzaamheden klaar zijn, waarschijnlijk uiterlijk april, komt het aanbod van Ons Net Eindhoven in deze buurt beschikbaar. Vóór die tijd ontvangen bewoners meer informatie over ons aanbod en de benodigde aanvraagformulieren.
12 februari 2009
Nooit geweten dat dat de barrier heette... ken alleen de achtse barrier dus ik was al in de war toen de Dr Berlagelaan genoemd wordt! Jammer voor m'n ouders in de AB.
Verwijderd
UPC gebruikt dan wel glasvezel tot in de wijken, daarna word het toch weer coax.darthmuil schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:54:
Ik heb gisteren een "stunt" aanbieding binnen gekregen van UPC, als antwoord op de glasvezel aansluiting van ONE in meerhoven.
Als argument gebruiken ze dat UPC al jaren glasvezel gebruikt als backbone.![]()
Coax heeft ook weer verlies en daarnaast blijft de upload bagger....
Uiteindelijk liggen er altijd nog de nodige meters buiten je woning!!!
Ook wanneer je aan het uploaden bent gaat de d-load naar beneden.
Bij Ons Net Eindhoven heb je gewoon 100 Mb up en down.
Uiteindelijk betaal je hetzelfde.....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 09:58 ]
sorry foutje, dit bericht kan delete worden.
[ Voor 97% gewijzigd door stefanmaas op 17-02-2009 20:55 ]
Verwijderd
Vorige week dinsdag is hier iemand van Hertzinger geweest om het analoge tv signaal eens na te kijken. Hij heeft toen een aantal metingen gedaan waaronder rechtstreeks op het breedband kastje. Net als wat hier staat kwam hij ook tot de conclusie dat de C/N waarde aan de lage kant was. Tevens was SBS6 gewoon slecht. Dit zou komen door een DVB-H mast die het sattelietsignaal van SBS6 zou verstoren. Met Nederland3 waren ook problemen met de stream (viel steeds weg om de haverklap). Die was ook tijdelijk op de satteliet versie gezet (wat ik al vermoede omdat hij dinsdag wel stabiel was maar een stuk doffer was). Nu is dat gelukkig weer goed en hij valt niet meer weg. Hij zou een rapport gaan maken van zijn bevindingen, dus ik ben benieuwd of het de signaal in zijn algemeen de komende weken wat gaat verbeteren (voornamelijk scherpte / waas over het beeld).
Wat een onzin. Als die persoon van Hertzinger met deze veklaring is gekomen dan geeft dat te denken over de kennis van die persoon.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:56:
Tevens was SBS6 gewoon slecht. Dit zou komen door een DVB-H mast die het sattelietsignaal van SBS6 zou verstoren.
Verwijderd
Ja ik weet het ook niet. Was een mast, ik dacht DVB-H, maar kan ook DVB-T zijn geweest. Ergens in Mierlo dacht ik.ArChie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:59:
[...]
Wat een onzin. Als die persoon van Hertzinger met deze veklaring is gekomen dan geeft dat te denken over de kennis van die persoon.
EDIT: Dit was het:
DVB-T interferentie door de zendmast van Mierlo.
Hier gevonden: http://brandevoort1.hyves...e1788aed276a81a9a9fae5cd3
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 21:06 ]
Satelliet (DVB-S) signalen zitten in een veel hogere frequentie band dan DVB-H en/of DVB-T signalen. Dergelijke masten kunnen dus nooit het signaal afkomstig van satellieten in de weg zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:05:
Ja ik weet het ook niet. Was een mast, ik dacht DVB-H, maar kan ook DVB-T zijn geweest. Ergens in Mierlo dacht ik.
Verwijderd
Maar als ik het zo lees daar dan is sinds die mast een hoop van de zenders slechter geworden. En volgens mij was die periode dat het beeld zo extrem dof was van de een op de andere dag ook in die periode. Op RTL8 en Veronica heb ik nog steeds lichtelijke diagonale strepen overigens (op RTL8 sterker as Veronica). Iets wat ik daar ook lees (diagonale strepen). En ik heb toch overal Hirschmann kabels/stekkers/spltter liggen. De monteur van Hertzinger zei dat mijn TV kaart het signaal mss te sterk kon vinden en daarom diagonale strepen kreeg in het beeld. Maar op de Sony Bravia is het ook en mijn tante en oma hier in de buurt hebben het ook op precies diezelfde 2 zenders. Lijkt er toch op dat iets al gewoon verstoord binnenkomt. SBS6 erg dof, RTL8/Veronica diagonale strepen. Ik vraag me af hoelang satteliet signaal nog bruikbaar blijft.ArChie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:08:
[...]
Satelliet (DVB-S) signalen zitten in een veel hogere frequentie band dan DVB-H en/of DVB-T signalen. Dergelijke masten kunnen dus nooit het signaal afkomstig van satellieten in de weg zitten.
Ben trouwens vergeten te vragen van die zwarte balken op RTL5 bij widescreen uitzendingen die tv's niet detecteren ;/
Zowel bij samsung als sony heb ik het al gezien.
Misschien dat die persoon van Hertzinger het had over het uitgangssignaal van die glasvezel/COAX kabel omzetter/modulator waarop de DVB-T mast een invloed had? Als jij alleen van goede Hirschmann materialen gebruik maakt dan is misschien die omzetter/modulator zelf wel niet helemaal goed afgeschermd tegen interferentie signalen. Dat zou dan betekenen dat Hertzinger overal die omzetter/modulators bij de klanten moet gaan vervangen door een beter exemplaar en daar zullen ze niet veel zin in hebben. Het is dan makkelijker om het probleem te wijten aan het deel van COAX huis installatie dat van de klant zelf is. Via www.stai.nl kun je een inteferentie melding aanmaken en dan sturen ze je geloof ik een setje extra goed afgeschermde kabels. Als je met die kabels nog steeds problemen hebt met een slecht signaal als je die COAX kabel rechtstreeks tussen die omzetter/modulator en je TV hebt aangesloten dan zou ik die omzetter/modulator gaan verdenken. Misschien kun je dat kastje eens goed omwikkelen met meerdere lagen aluminium folie om te zien of dat de interferentie tegen gaat?
Dat kan niet, want er staan geen DVB-T zender op de toren in Mierlo, deze staan ergens anders.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:05:
[...]
Ja ik weet het ook niet. Was een mast, ik dacht DVB-H, maar kan ook DVB-T zijn geweest. Ergens in Mierlo dacht ik.
EDIT: Dit was het:
DVB-T interferentie door de zendmast van Mierlo.
Hier gevonden: http://brandevoort1.hyves...e1788aed276a81a9a9fae5cd3
Er staat wel een T-DAB zender op de toren in Mierlo, deze is voor proefuitzendingen gebruikt, ik weet echter niet zeker of deze nog actief is...
Omdat ik 5 weken na aansluitingen van modem nog steeds geen verdere informatie over de activering had ontvangen van ONE, heb ik vanmiddag maar eens een e-mailtje gestuurd.
Vrij vlot kreeg ik een reactie dat ik volgens hun administratie 'uitgestelde diensten' had aangevraagd. Dat was inderdaad het geval, maar volgens mij heb ik daar 1 oktober 2008 als datum opgegeven en da's inmiddels al weer eventjes geleden.
Door op hun antwoord te reageren zouden ze de diensten activeren.
Dus, mochten meerdere mensen (Mark_640?) nog geduldig wachten op een brief en heb je ooit 'uitgestelde diensten' aangevraagd, bel of mail ONE dan even.
Nu nog even afwachten tot het werkt en ik de informatie toegezonden heb gekregen.
Vrij vlot kreeg ik een reactie dat ik volgens hun administratie 'uitgestelde diensten' had aangevraagd. Dat was inderdaad het geval, maar volgens mij heb ik daar 1 oktober 2008 als datum opgegeven en da's inmiddels al weer eventjes geleden.
Door op hun antwoord te reageren zouden ze de diensten activeren.
Dus, mochten meerdere mensen (Mark_640?) nog geduldig wachten op een brief en heb je ooit 'uitgestelde diensten' aangevraagd, bel of mail ONE dan even.
Nu nog even afwachten tot het werkt en ik de informatie toegezonden heb gekregen.
@Ino Dekker,
Brief allang gehad, en al zo'n 3 weken een actieve internetverbinding...
Brief allang gehad, en al zo'n 3 weken een actieve internetverbinding...
Ben jij die van het WiFi netwerk 'patricia' ?Edje040 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:08:
Hallo,
Dit topic is gesloten.