Dat fletse en oversaturated beeld hangt allemaal samen met dat uitwazen/uitzakken van kleuren. Dan krijg je gewoon een heel rommelig/wazig beeld waarbij de kleuren dus niet strak zijn maar blurry. Een fel rode trui is bijv gewoon 1 blok rood waarbij je nog moeilijk details van die trui kan zien.
Persoonlijk denk ik dat analoog weinig onder hoeft te doen van de digitale SD varianten mits:
- Dezelfde aanvoer/bron wordt gebruikt die ook voor het PlusTV signaal wordt gebruikt.
- Er wordt geinvesteerd in goede recente apparatuur voor omzetting van het signaal.
- Het bij de mensen thuis pas wordt omgezet naar een elektrisch signaal (gebeurd nu al).
Op die manier zal het analoge signaal nagenoeg gelijk zijn aan het digitale signaal (oke, je houd altijd iets ruis en de kleurbreedte is wat minder).
Nou is het wel zo dat met die omzettings-apparatuur die nu wordt gebruikt echt het grootste verlies wordt geboekt op de beeldkwaliteit. De bron (Canaal Digitaal) waar het overgrote deel van alle zenders in het analoge pakket bij OnsNet gebruikt van maakt is echt 10x beter dan die troep wat Hertzinger over de CATV vezel naar de mensen thuis stuurt. De omzettingsapparatuur van Hertzinger veroorzaakt ontzettend veel kwaliteitsverlies en beeldfouten tijdens het omzetten van digitaal naar analoog. Dit zie je ook terug bij Nederland 1, 2 en 3. Deze zijn duidelijk helderder dan RTL, SBS etc. omdat hiervoor dezelfde bron wordt gebruikt die ook voor het PlusTV signaal wordt gebruikt. Echter, vergelijk je Nederland 1,2 en 3 analoog met de digitale versies op dezelfde TV met een ingebouwde DVB-C ontvanger, dan zie je bij die analoge versies ook al die uitwazingen en blurry kleuren die je ook bij de andere zenders ziet zoals RTL en SBS die Canaal Digitaal als bron hebben. Het beeld wordt door de slechte omzetting dus veel rommeliger, doffer, wazig en minder scherp.
Zolang Hertzinger die oude meuk blijft gebruiken zal dit beeldtype nooit veranderen.
Quote van Nick39 in XMSNet topic:
Nick39 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald

Voor de duidelijkheid, de apparatuur die bij XMSNet wordt gebruikt is dezelfde apparatuur die ook bij OnsNet/OnsBrabantNet wordt gebruikt. Dat werd mij door denan van XMSNet bevestigd:
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:24:
[...]
Nee, maar jullie gebruiken dezelfde hardware en hebben dezelfde bron (satelliet). Het is niet zo dat XMS en al die andere leveranciers op hetzelfde headend zitten. Doordat jullie dezelfde hardware hebben (en ook in beheer door Hertzinger volgens mij) zie je bij jullie dezelfde foutjes als bij ons.
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:05:
[...]
Mocht je willen weten hoe iets in het XMS netwerk zit dan kun je dat best vragen.. en van een aantal zaken weet ik (toevallig) ook hoe ze bij jullie ingeregeld zijn. Voor detailinformatie zul je echter naar je eigen leverancier moeten gaan.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 29-06-2009 00:35
]