Ons Net Eindhoven (Deel 1)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 60.473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guppjedunnie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-07-2024
Wel knap
Duitsland is nog niet klaar voor HD.
Ben benieuwd welke zenders in HD gaan uitzenden dan?
Arte en Anixe zijn de eingste 2 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderrink schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:00:
ONE heeft ook op hun website staan beschikbare hd zenders direct en zonder kosten door te geven.
Ben benieuwd of dat ook opgaat als straks de eerste nederlandse commerciële zenders in hd komen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Heb net glasvezel aansluiting gekregen. Zag dat ook het tv signaal actief was, dus meteen getest op mijn 28" JVC beeldbuis van 7 jaar oud. Het analoge onsnet beeld is niet slecht maar wel duidelijk minder dan van UPC. Vooral de kleuren zijn een stuk minder uitgesproken. Beetje grauw. Ik denk dat het minder goede analoge signaal van onsnet bij oude kleine beeldbuizen zowieso een stuk minder opvallend is. Vooral bij flatscreens vanaf 32" zal het niet mooi zijn! Ik heb op een gloednieuwe 42" Philips met NET tv (net 2 wk oud!) het analoge UPC signaal gezien (met scart aansluiting) en dat is ook niet fraai. Vooral de kleuren zijn over saturated. Het digitale (SD) signaal van UPC is gelukkig heel goed.
Conclusie: zorg bij grotere flatscreens voor digitaal signaal. UPC en Ziggo zijn gewoon goed.
Overigens is het internet top. Haal 95 down/75 up MBit met simpele wrt320n router (gigabit wired netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat fletse en oversaturated beeld hangt allemaal samen met dat uitwazen/uitzakken van kleuren. Dan krijg je gewoon een heel rommelig/wazig beeld waarbij de kleuren dus niet strak zijn maar blurry. Een fel rode trui is bijv gewoon 1 blok rood waarbij je nog moeilijk details van die trui kan zien.

Persoonlijk denk ik dat analoog weinig onder hoeft te doen van de digitale SD varianten mits:

- Dezelfde aanvoer/bron wordt gebruikt die ook voor het PlusTV signaal wordt gebruikt.
- Er wordt geinvesteerd in goede recente apparatuur voor omzetting van het signaal.
- Het bij de mensen thuis pas wordt omgezet naar een elektrisch signaal (gebeurd nu al).

Op die manier zal het analoge signaal nagenoeg gelijk zijn aan het digitale signaal (oke, je houd altijd iets ruis en de kleurbreedte is wat minder).

Nou is het wel zo dat met die omzettings-apparatuur die nu wordt gebruikt echt het grootste verlies wordt geboekt op de beeldkwaliteit. De bron (Canaal Digitaal) waar het overgrote deel van alle zenders in het analoge pakket bij OnsNet gebruikt van maakt is echt 10x beter dan die troep wat Hertzinger over de CATV vezel naar de mensen thuis stuurt. De omzettingsapparatuur van Hertzinger veroorzaakt ontzettend veel kwaliteitsverlies en beeldfouten tijdens het omzetten van digitaal naar analoog. Dit zie je ook terug bij Nederland 1, 2 en 3. Deze zijn duidelijk helderder dan RTL, SBS etc. omdat hiervoor dezelfde bron wordt gebruikt die ook voor het PlusTV signaal wordt gebruikt. Echter, vergelijk je Nederland 1,2 en 3 analoog met de digitale versies op dezelfde TV met een ingebouwde DVB-C ontvanger, dan zie je bij die analoge versies ook al die uitwazingen en blurry kleuren die je ook bij de andere zenders ziet zoals RTL en SBS die Canaal Digitaal als bron hebben. Het beeld wordt door de slechte omzetting dus veel rommeliger, doffer, wazig en minder scherp.

Zolang Hertzinger die oude meuk blijft gebruiken zal dit beeldtype nooit veranderen.

Quote van Nick39 in XMSNet topic:
Nick39 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald |:(
Voor de duidelijkheid, de apparatuur die bij XMSNet wordt gebruikt is dezelfde apparatuur die ook bij OnsNet/OnsBrabantNet wordt gebruikt. Dat werd mij door denan van XMSNet bevestigd:
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:24:
[...]
Nee, maar jullie gebruiken dezelfde hardware en hebben dezelfde bron (satelliet). Het is niet zo dat XMS en al die andere leveranciers op hetzelfde headend zitten. Doordat jullie dezelfde hardware hebben (en ook in beheer door Hertzinger volgens mij) zie je bij jullie dezelfde foutjes als bij ons.
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:05:
[...]
Mocht je willen weten hoe iets in het XMS netwerk zit dan kun je dat best vragen.. en van een aantal zaken weet ik (toevallig) ook hoe ze bij jullie ingeregeld zijn. Voor detailinformatie zul je echter naar je eigen leverancier moeten gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darthmuil schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:51:
[...]

Begrijp ik goed dat je een internet abo hebt bij upc van 92 mbit/sec download? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Over het internet bij ONE ben ik heel tevreden. Bij UPC merkte ik dat er tijdens piek uren duidelijk geknepen wordt op de bandbreedte van populaire protocollen. Bij ONE is dit duidelijk niet het geval.
Ook het woordtje "tot" in de aanbiedingen van UPC bevalt me niet. "Internet met een snelheid tot ...mbit/sec." Daar had natuurlijk gewoon "van" moeten staan.

Bij de prijs van ONE zit ook een usenet service met binairies van =/- 10 mbit/sec, waar ik tevreden over ben. UPC heeft dit niet en ben je dus aangewezen op een third party usenet abo a min 7 euro per maand denk ik. Dit zit echter niet in jou berekening.

Het grote verschil tussen UPC en ONE is natuurlijk de upload snelheid. De up van 100mbit/sec is foto's en filmpjes delen via bv msn een feestje.

Verder is de keuze van internet provider natuurlijk heel persoonlijk, en heeft UPC er alles aan gedaan om een concurerent aanbod te bieden. Ik ben daarom ook blij voor je dat je zo tervreden bent over UPC.
Nee ik zeg het verkeerd excuses.
Bij UPC download ik via usenet met 2 MB per sec.
Bij ONE is dat dus 10 MB
daar zit die 8 MB in, ik zei mbit, dat bedoelde ik niet.
Verder was ik niet op de hoogte van die nieuwsgroepen inderdaad, ik heb nu inderdaad maandelijks een abbo lopen bij eweka a 7,5 per maand..
Uploaden doe ik niet zo gek veel dus ik ben bang dat ik daar de vruchten nauwelijks van ga plukken.
Al met al blijft ONE natuurlijk wel enorm trekken ivm de snelheid EN nu met die 7,5 per maand verschil....

Dat knijpen van UPC heb ik de laatste tijd niet meer gemerkt tijdens het downloaden en surfen eigenlijk..
Welke combi heb jij dan eigenlijk?
want je zegt dat je over internet van ONE tevreden bent.
of heb je alles van ONE en ben je alleen over internet tevreden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:47:
[...]

Bij ONE is dat dus 10 MB
Tip: deel het aantal mbit door 8, niet door 10.

ONE heeft dus 12,5 MByte aan download en 12,5 MByte aan download.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:47:
[...]

Nee ik zeg het verkeerd excuses.
Bij ONE is dat dus 10 MB
daar zit die 8 MB in, ik zei mbit, dat bedoelde ik niet.
Verder was ik niet op de hoogte van die nieuwsgroepen inderdaad, ik heb nu inderdaad maandelijks een abbo lopen bij eweka a 7,5 per maand..
Uploaden doe ik niet zo gek veel dus ik ben bang dat ik daar de vruchten nauwelijks van ga plukken.
Al met al blijft ONE natuurlijk wel enorm trekken ivm de snelheid EN nu met die 7,5 per maand verschil....

Dat knijpen van UPC heb ik de laatste tijd niet meer gemerkt tijdens het downloaden en surfen eigenlijk..
Welke combi heb jij dan eigenlijk?
want je zegt dat je over internet van ONE tevreden bent.
of heb je alles van ONE en ben je alleen over internet tevreden?
Ik heb alles van ONE en ben over analoge TV en telefoon tevreden. Ik heb geen digitale TV, had ik ook niet bij UPC.
Ik had wat problemen met de telefoon (zie eerdere posts) maar een monteur heeft het opgelost.

Ik ben echter over internet van ONE heel tevreden, dus meer dan tevreden.
Die snelheid is echt en dat merk je ook.
Ik ben nog maar een maand over en had daarvoor ook UPC. Ik merk gewoon dat ik nu echt de bandbreedte heb waarvoor ik betaal.
Tot op het laatst merkte ik bij UPC dat tussen 19:00 en 22:00 uur je gewoon minder bandbreedte had. Download snelheden lopen terug, websites reageren traag.
Natuurlijk heb ik dit niet onderbouwd met meetrapporten en is dit dan ook niet meer dan een gevoel dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dat is dan duidelijk! Bedankt.
ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen heb dat ook wel aantal keren gehad bij UPC, echter nu zet ik gewoon mijn downloads aan en laat de pc rammelen, echt internetten doe ik op deze tijden toch niet meer ivm drukte in het huis door kinderen etc. :P
Wel zou ik graag gebruik willen maken van het glas netwerk ivm internet, maar zoals al eerder gezegd weinig zin om daar dan 15,- per maand extra voor te moeten schokken....

Die nieuwsgroepen waar je het over hebt, kun je deze ook delen met andere die geen glas hebben (denk het niet?)
Dat kan dan bij een abbo weer wel en dat doe ik ook, onder de streep betalen we met 3 man 2,50 per maand voor die nieuwsgroepen.

Mja
blijft lastig..
als die verrekte digitale TV nou OF niet zo belangrijk OF niet zo ruk was zou dat al schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

IEF

Why so serious?

We gaan verder in een gezamenlijk topic over OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven.

OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.