Ons Net Eindhoven (Deel 1)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 60.474 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

ik222 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:50:
Dan moet je er voor zorgen dat de buitenmantel van je coax kabel geen verbinding maakt met de koper kern. Waarschijnlijk maakt dat ergens verbinding waardoor er een soort spanning opbouwt. Die is inderdaad weg na even de stekker uit de modulator gedaan te hebben.
Ik denk dat dat wel goed zit... Ik heb al eerder in dit topic wat meetresultaten gepost die ik eerder heb gedaan aan het signaal van ONE. Daarmee wil ik zeggen dat ik zelf werkzaam ben in de HF-techniek, dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb. ;)

De kabel tussen mijn breedbandkastje en TV is 100% in orde, met 'echte' f-connectoren en IEC-F verloopstekkers naar de TV, er zitten geen 'ouderwetse' stekkers aan.

Het lijkt er sterk op dat het breedbandkastje over z'n nek gaat, er komt ook teveel signaal uit. Ik zal hem van 't weekend eens even openmaken om te kijken wat er aan optisch nivo (licht) binnenkomt, het uitgangsnivo van het tv-signaal is normaal gezien afhankelijk van het optisch ontvangen nivo.

Normaal gesproken ligt het ideale optische nivo van een ontvanger in bijvoorbeeld een HFC netwerk van Ziggo of UPC tussen +3 en -3 dBm. Volgens mij ligt dat in het netwerk van ONE veel hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:50:
Dan moet je er voor zorgen dat de buitenmantel van je coax kabel geen verbinding maakt met de koper kern. Waarschijnlijk maakt dat ergens verbinding waardoor er een soort spanning opbouwt. Die is inderdaad weg na even de stekker uit de modulator gedaan te hebben.
Die maakt geen verbinding. Kabels stekkers zijn allemaal in orde hier. Het was ook niet alleen hier die strepen. Iedereen had het op die zenders. Mensen hier in de omgeving maar ook in Nuenen bijv. (precies zelfde signaal daar). En de hoeveelheid strepen was dus precies hetzelfde en daar is het net als hier nu ook bijna niet meer zichtbaar bij rtl8/veronica. Moet wel zeggen dat het nog steeds verschilt. De ene keer is meer zichtbaar dan de andere keer. Of het ligt inderdaad aan het kastje of het zit al bij Hertzinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oke dan neem ik aan dat dat goed moet zitten inderdaad. Alleen dat soort storingen die opgelost zijn na een keer stekker los draaien etc hebben vaak wel met dat soort dingen te maken.

Overigens maakt het hier geen verschil als ik het kastje even van de stroom haal. Lijkt mij ook raar dat het aan de kastjes ligt aangezien er eerst wel scherp beeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stekker erin en eruit maakt hier ook niks uit kwa beeld. Kan dat precies zien omdat ik terug kan spoelen in de buffer bij media center. Wat wel is bij het breedbandkastje is dat toen ik de stekker opnieuw erin deed hij de verkeerde lichtjes aanschakelde en de boel niet werkte. Toen ik hem opnieuw eruit/erin deed gingen wel de juiste lichtjes branden. De eerste keer ging bijv LAN3 branden en de telefoon en wereldbol deden niks. Er wordt dan ook niet geknipperd in het begin, hij sprong gewoon meteen aan op LAN3. Ik heb dit al vaker gehad als de stekker eruit/erin ging. Maar dan nog lijkt mij dat het hier niet aan ligt wat betreft beeldkwaliteit omdat het bbeeld bij andere mensen ook zo is. Alleen weet ik niet of het kastje daar ook gek doet in het begin als de stroom eraf is geweest. Heb ook nog de adapter plug eruit gehad van het internet/telefoon gedeelte zodat er alleen stroom binnenkwam bij het CATV gedeelte. Maar dat hielp ook niks kwa beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 07:54
De meeste signalen zijn inderdaad dat Hertzinger gewoon slechter beeld levert dan UPC of Ziggo. Over het algemeen zijn er 3 versies RTV modules in omloop: De oude in Nuenen, de nieuwe in Eindhoven Woensel ( en nieuwe aansluitingen) en de relatief nieuwe (overal wat nog niet genoemd is). De klachten lijken vanuit alle gebieden hetzelfde te zijn. De enige conclusie lijkt dan ook alleen maar zijn: Hertzinger pompt signaal van slechtere kwaliteit over de glasvezel dan UPC en Ziggo over de coax gooien. Dit is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folie schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:42:
De meeste signalen zijn inderdaad dat Hertzinger gewoon slechter beeld levert dan UPC of Ziggo. Over het algemeen zijn er 3 versies RTV modules in omloop: De oude in Nuenen, de nieuwe in Eindhoven Woensel ( en nieuwe aansluitingen) en de relatief nieuwe (overal wat nog niet genoemd is). De klachten lijken vanuit alle gebieden hetzelfde te zijn. De enige conclusie lijkt dan ook alleen maar zijn: Hertzinger pompt signaal van slechtere kwaliteit over de glasvezel dan UPC en Ziggo over de coax gooien. Dit is erg jammer.
Of er staat gewoon iets niet goed in de apparatuur. Vroeger was het beeld toch scherper en minder rommelig als nu. Ook had je die waas/schaduw niet die je op objecten bepaalde goed ziet. Dat is denk ik ook de reden dat het hele beeld gewoon dof/wazig is. Als alles uitvlekt en niet strak binnen de lijnen zit dan krijg een wazig en dof beeld over het algemeen.

Eigenlijk zou de hele boel eens doorgemeten moeten worden en dan niet alleen de signaal ruis verhouding die naar buiten wordt gestuurd zoals bij mij een tijd terug gedaan is, maar gewoon de hele CATV vezel. En de apparatuur die het TV signaal de glasvezel inpompt moet ook van top tot teen worden nagekeken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleMeat
  • Laatst online: 18-04-2019
Wat de beeldkwaliteit van de analoge TV betreft:

Er viel mij onlangs iets op toen ik langs RTL8 zapte. Het beeld leek me ineens een stuk scherper dan gebruikelijk (vooral te zien aan ondertitels en beeldlogo). Het betrof een 4:3 uitzending. Toen vervolgens tijdens de reclame het beeld in 16:9 modus ging, was het ineens weer veel waziger.

Ik heb daarom de indruk dat er bij de conversie van een native 16:9 signaal naar een palplus signaal (4:3 met zwarte balken) een hoop misgaat of slecht werkt waardoor de beeldkwaliteit afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als het native 16:9 signaal sowieso naar PAL+ 4:3 wordt omgezet gaat er altijd iets verloren. Stuurt bijv. Ziggo ook gewoon PAL+ over de analoge kabel, of doen zij weer iets anders? Dat kan het verschil ook verklaren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt me ook altijd op maar dat is iets wat altijd al zo is geweest. Ik weet wel dat 4:3 uitzendingen net als 16:9 uitzendingen ook die waas en schaduw hebben die vroeger niet in het beeld zat.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

@Alexander01,

heb even de vrijheid genomen om van je laatste cap (RTL8) 2 screenshots langs elkaar te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adams10/GoT/vergelijk_TV_tn.jpg

Klikbaar voor grote versie!

Waarin links is Ziggo, rechts is ONE.

Duidelijk hier te zien is dat er bij ONE meer ruis in het beeld zit, plaatje van Ziggo lijkt ook meer detail te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:38:
@Alexander01,

heb even de vrijheid genomen om van je laatste cap (RTL8) 2 screenshots langs elkaar te zetten:

[afbeelding]

Klikbaar voor grote versie!

Waarin links is Ziggo, rechts is ONE.

Duidelijk hier te zien is dat er bij ONE meer ruis in het beeld zit, plaatje van Ziggo lijkt ook meer detail te bevatten.
Klopt, RTL8 heeft meer ruis in het beeld dan andere RTL zenders hebben. En de kleuren zijn inderdaad fletser ja. Als je goed kijkt naar die witte balk, dan zie je ook hoe uitgezakt die is door de schaduw en waas. Bij Ziggo zit alles gewoon precies in het midden, bij Hertzinger waast alles uit naar onderen. Dit is bij alle zenders zo en bij zowel 16:9 als 4:3 uitzendingen. Als ze dat beeld nu eens recht gaan trekken dan weet ik zeker dat het weer net zo scherp wordt als vroeger.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Als je wilt kan ik trouwens de caps wel even hier op mijn server hosten? Is een snellere host dan Mediafire.. ;)

DM me anders maar even, maak ik ff een FTP-accountje voor je aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:48:
Als je wilt kan ik trouwens de caps wel even hier op mijn server hosten? Is een snellere host dan Mediafire.. ;)

DM me anders maar even, maak ik ff een FTP-accountje voor je aan...
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergister overigens al gemailt naar Hertzinger hierover maar ik krijg steeds niks terug van hun.
Heb hun laatst ook al gemailt over de 16:9 detectie die niet meer werkte bij bepaalde zenders na het onderhoud van maandag 9 april bij ONE. Kreeg ik ook niks meer op terug, terwijl ik wel het idee heb dat ze hem gelezen hadden want RTL5 was een paar dagen daarna gefixt. Die zoomt nu weer bij een 16:9 uitzending ipv dat hij wordt uitgerekt in de breedte zoals dat ook bij een 4:3 uitzending is. Echter zijn deze zenders nog steeds niet gefixt:

TMF
één
Ketnet / Canvas
Nickelodeon / Comedy Central
ARD
ZDF
NDR
WDR
BBC 1
BBC 2

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Ik heb laatst OnsNet gemaild en een reactie teruggekregen. Hierbij mijn mail:
Aan de directeur van OnsNet,

ik was enorm blij en verrast vorig jaar toen jullie in Meerhoven glasvezel+diensten zouden komen leveren. Ik heb toen meteen het hele pakket aangeschaft maar ik inmiddels alweer een tijdje geleden TV uit mijn keuzepakket gehaald en dat terwijl ik nog niet eens een aansluiting heb (Grasrijk). Dit naar aanleiding van vele reacties omtrent de beeldkwaliteit op diverse internetfora.

Ik hoop van harte dat jullie de beeldkwaliteit kunnen verhogen. Verder vind ik het erg jammer dat jullie een gesloten systeem hebben. Ik kan dus niet mijn eigen settop box kiezen of aansluiten op mijn TV met ingebouwde DVB-C. Er zijn nog veel meer klachten en problemen... ik zou zeggen lees eens Ons Net Eindhoven (Deel 1)
Even een aantal feiten op een rij:
-Geen EPG die elke andere kabelmaatschappij standaard wel heeft bij elk digitaal abonnement.
-Geen Digitale Radio zenders die elke andere kabelmaatschappij standaard wel heeft bij elk digitaal abonnement.
-Veel zenders komen van satteliet die van veel lagere kwaliteit zijn dan bij andere kabelaars als UPC, Ziggo, Caiway.
-Gesloten systeem waardoor de toekomst van digitale tv (tv's met ingebouwde dvb-c ontvanger)
niet benut kan worden. Men zal bij OnsNet altijd met een extern kastje blijven werken terwijl de rest van Nederland over een tijd gewoon via hun eigen TV met 1 afstandsbediening digitale tv kijken zoals dat nu ook met analoog is. Ziggo heeft onlangs al CI+ aangekondigt en bij CAIWAY en Canaal Digitaal is het al lang mogelijk om een eigen ontvanger te gebruiken. Ook steeds meer TV merken hebben standaard een dvb-c tuner ingebouwd in hun nieuwe lineup.
- Setop Box veel te duur voor wat ie eigenlijk waard is en tekortkoming in Autoscale mogelijkheden. Waarom zou ik 150 euro betalen voor iets waar ik in de toekomst niks meer aan heb als ik bijv switch van digitale tv provider? Geef hem dan maar gratis in bruikleen zoals UPC dit ook doet of hanteer een open systeem zodat ik zelf een ontvanger kan kopen waar ik later wel nog wat aan heb als ik switch.
- Geen uitzendinggemist/rtlgemist/sbsgemist.
- Geen opneem functie.
- De prijs is met 21,45 het duurste terwijl het aanbod en de kwaliteit het slechtste is vergeleken met alle andere aanbiederrs van digitale tv.

En nog even in het kort over analoge TV:
- Magere kwaliteit (webstream/videoband). Dof en weinig detail. Vooral bij de commerciële zenders. Nederland 1, 2, 3 en Omroep Brabant zijn eigenlijk als enigste 'acceptabel' te noemen kwa detail. Maar ik mis bij alle zenders toch echt beeldscherpte die ik vroeger wel had bij de start van OnsNet. Er was ook meer ruis in het beeld toen, maar ook meer scherpte.
- Bij de volgende zenders worden breedbeeld uitzendingen door tv's niet meer gedetecteerd als breedbeeld uitzending (16:9), maar als normale uitzending (4:3) waardoor tv's het beeld niet zoomen maar breed maken. Dit probleem is geintroduceerd sinds het onderhoud van vorige week maandag (met uitzondering van RTL5, want daar is het al veel langer bij).
----

Jullie hebben in 1 klap zoveel klanten waar elke aanbieder jaloers op is, maar als er niet snel wat aan i.i.g. de kwaliteit van het signaal wordt gedaan, vrees ik voor jullie dat iedereen straks weer overstapt. En zeker als straks de kabel wordt opengesteld voor andere aanbieders. Ziggo en UPC hebben hun TV signaal/diensten wel op orde! UPC zat een paar geleden in hetzelfde schuitje, toen er zoveel klachten waren. Ik hoop niet dat jullie dat ook gaat overkomen... Ik zou zeggen kijk eens goed naar jullie concurrenten of neem een paar goede engineers van die bedrijven in dienst. Het is slimmer om niet nog meer klanten aan te nemen maar eerst eens aan de kwaliteit te werken en al je resources daar in te stoppen. Als de kwaliteit goed is dan komen de nieuwe klanten vanzelf. Jullie groeien gewoon te snel.

Het belangrijkste mijn inziens is:
-open en flexibel systeem dat zich aan standaarden houdt (DVB-C)
-keuze vrijheid qua settopboxen dus ook mogelijkheid om een eigen mediacenter te gebruiken
-goede beeldkwaliteit zowel analoog/digitaal
-epg

extra diensten als on demand, videotheek, opnemen ed. kan altijd later nog. Maar de basis moet goed zijn!!

Ik wilde jullie hier toch even op wijzen en misschien wisten jullie het al maar het speelt momenteel bij heel veel mensen! Ik zou nl. niets liever willen dan alles bij jullie afnemen.

Overigens over internet en telefonie lees ik niks dan goeds en dus neem ik dat zowieso af. Maar voor nu blijf ik met TV nog bij UPC ondanks dat dat duurder is, en vooral ook omdat ik dan de pakketkorting misloop.

mvgr Jan
Hierbij hun reactie:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor de moeite die u genomen heeft om uitgebreid te reageren op onze analoge en digitale televisie dienst.

In uw mail heeft u het over € 21,45, de prijs voor digitale televisie inclusief analoge televisie. Voor zover mij bekend kost een vergelijkbaar (HD) pakket bij UPC € 30,20 ( = 16,70 analoog + 13,50 HD digitaal). Dit betekent dat wij niet duurder zijn maar goedkoper ( bovendien leveren wij analoog plus minus 20 extra zenders ).

Ons Net Eindhoven heeft er voor gekozen om de prijs van het maandabonnement laag te houden. Dit betekent wel dat de prijs van de settopbox niet verdisconteerd is in de abonnementprijs en apart betaald moet worden. We rekenen geen aansluitkosten zoals andere providers wel doen. U kunt zelf uitrekenen dat u bijna 9 euro per maand spaart en dat u na anderhalf jaar de prijs van de settopbox hebt terugverdiend.

Wij zouden ook graag zien dat er geen settopbox meer nodig is. Via het Tweakers forum is de vraag gesteld waarom een settopbox noodzakelijk zijn. Hertzinger - de televisieleverancier- heeft op Tweakers deze vraag beantwoord. Onderaan deze mail treft u het antwoord aan.

Hertzinger heeft het voornemen om na de zomermaanden een pilot te starten waarin een aantal zaken getest worden. Het gaat dan om EPG, video on demand, opslagcapaciteit van films etc op het netwerk.

Een definitieve datum hebben we nog niet.

In zijn algemeenheid horen wij niet of nauwelijks klachten over analoge televisie. Navraag – en eigen ervaring – leert dat de kwaliteit goed is. Dit neemt niet weg dat de kwaliteit van analoge televisie ver af staat bij de kwaliteit van digitale televisie.

Onze digitale televisie kent nog een aantal storingen. Hier wordt hard aan gewerkt en we hopen binnenkort de oorzaak gevonden te hebben. Vast staat echter dat het digitale beeld van hoge kwaliteit is en een vergelijk met andere leveranciers met glas kan doorstaan. Omdat er nog storingen zijn hebben de klanten van Ons Net Eindhoven tot op heden geen abonnementskosten betaald. Ook wij zijn consumenten en willen graag een perfect beeld.

Heeft u specifieke vragen dan wil ik mijn best doen om een direct antwoord te krijgen via Hertzinger. U kunt uw vragen mailen naar m.janssen@onsneteindhoven.org.

Met vriendelijke groet,

Marcel Janssen,

Tweakers pagina 8;

Ik had een mail gestuurd naar Hertzinger over hoe en wat en ze hebben alles gevolgd hier :P

Dit is wat ik terug kreeg:

quote:

Beste Alexander,

Ik heb je mail ontvangen maar ook je post op tweakers gezien.

Allereerst mijn reactie op je Tweakers post. De reden waarom we geen andere ontvangers ondersteunen heb je zelf onomstotelijk vast gesteld. We zenden naast de eigenlijke DVB-C TV kanalen in het QAM kanaal allerlei descriptors mee zoals PAT, CAT, PMT, NIT, SDT, actual, SDT others, LCN,EIT, TOT. Met name met de SDT actual/others en LCN descriptors hebben we de timing afgestemd op de door ons gebruikte Sagem box. Het feit dat jij slechts gedeeltes van de zenderlijst binnen haalt, en bij rescan andere delen heeft niets te maken met het feit dat e.e.a. gecodeerd is maar alles met de timing van de SDT/ LCN descriptors. Op dit moment worden er 55 kanalen via QAM gedistribueerd, dus 14 kanalen is maar een heel klein deel dan het totale pakket. Dat is de reden dat we andere STB niet ondersteunen.

Dus de melding door ONE over de compatibiliteit van andere ontvangers op het netwerk is juist, en dus niet zoals je schrijft complete onzin. Je hebt immers zelf het bewijs geleverd, de door jou gebruikte ontvanger kan niet het totale zender pakket inlezen. De door jou gebruikte instellingen zijn juist.

Mbt je vragen over de codering kan ik je melden dat alle zenders muz NL1,2,3 in Conax Cas 7 gecodeerd zijn.

Verder wil ik opmerken dat Ons Brabant net en ons net Eindhoven twee verschillende netwerken zijn met eigen Headend playout eigen id en een eigen frequentie plan. Home frequentie Ons net Eindhoven 303 ons, Nem 707 MHz. Ook het aangeboden pakket zal tussen deze twee netwerken gaan verschillen, er zal binnenkort een additioneel talen pakket op ONS net Eindhoven bij geschakeld worden.

Ik hoop je vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord

Heb altijd gedacht dat OnsNet bedoelde dat ik nooit beeld zou kunnen krijgen met een andere decoder. Maar het gaat er hier dus om het vinden van de zenders en niet zo zeer om het weergeven van de zenders op een andere decoder. Het ligt dus niet aan de Sony TV's dat ze steeds andere setjes zenders vinden maar aan de instellingen op het Hertzinger netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In uw mail heeft u het over € 21,45, de prijs voor digitale televisie inclusief analoge televisie. Voor zover mij bekend kost een vergelijkbaar (HD) pakket bij UPC € 30,20 ( = 16,70 analoog + 13,50 HD digitaal). Dit betekent dat wij niet duurder zijn maar goedkoper ( bovendien leveren wij analoog plus minus 20 extra zenders ).
Een HD pakket? Nee tuurlijk vergelijk ik Digitale TV bij OnsNet niet met het HD pakket van UPC! Bij OnsNet heb je tot nu toe maar 2 HD zenders waarvan er maar 1 fatsoenlijk is (Discovery HD). Bij UPC Digitale TV Starter HD krijg je meteen 6 HD zenders waaronder Eurosport, NGC, Discovery, History. Bovendien heeft UPC Starter nog 48 Digitale Radio Zenders, uitzendinggemist, EPG en een aantal extra zenders die bij OnsNet in het extra pakket zitten (TVE, Rai Uno en ALLE Regionale Omroepen), en nog een aantal andere populaire zenders (Cartoon Network, Het gesprek, ARD, ZDF, TV5, BBC1+2+World, SkyNews, Playboy TV) die OnsNet helemaal niet aanbied digitaal!

Dus voor 21.45 Digitale TV van OnsNet met 2 HD zenders waarvan maar 1 populair en waarbij je een hoop populaire SD zenders moet missen. OF die ene HD zender die de moeite waard is laten schieten en bij UPC gaan voor 20.70 en veel meer interessante SD zenders krijgen die OnsNet niet eens aanbied of die in het extra pakket zitten. En vergeet uitzendingemist, EPG en de 48 digitale radio zenders niet die je bij UPC standaard hebt.
Ons Net Eindhoven heeft er voor gekozen om de prijs van het maandabonnement laag te houden. Dit betekent wel dat de prijs van de settopbox niet verdisconteerd is in de abonnementprijs en apart betaald moet worden. We rekenen geen aansluitkosten zoals andere providers wel doen. U kunt zelf uitrekenen dat u bijna 9 euro per maand spaart en dat u na anderhalf jaar de prijs van de settopbox hebt terugverdiend.
Bij UPC zit de Settop box wel in het abonnement en zelfs dan is de prijs met 20.70 euro nog lager per maand en krijg je ook nog meer en betere zenders + uitzendinggemist + epg + digitale radio zenders. De activatiekosten bij UPC Digitale TV is eenmalig 30 euro terwijl de Setop box bij OnsNet eenmalig 150 euro is.
Wij zouden ook graag zien dat er geen settopbox meer nodig is. Via het Tweakers forum is de vraag gesteld waarom een settopbox noodzakelijk zijn. Hertzinger - de televisieleverancier- heeft op Tweakers deze vraag beantwoord. Onderaan deze mail treft u het antwoord aan.
Niet waarom een settopbox noodzakelijk is maar wat de oorzaak was waarom andere standaard DVB-C ontvangers bij elke scan maar een paar zenders konden vinden.

Als Hertzinger de boel gewoon standaard had gehouden en geen afwijkingen kwa timings ed. op het netwerk en in de firmware van hun setopbox toepaste dan zou elke ontvanger gewoon normaal alle zenders kunnen vinden. Bij Ziggo, Canaal Digitaal, en CaiWay is dit ook zo dus ik zie geen reden waarom dit niet zou kunnen. De enige reden die ik kan bedenken is dat ze in de toekomst nog met interactieve diensten komen zodat je hun kastje wel MOET afnemen. Dan vinden ze het natuurlijk alvast fijn als iedereen nu al aan dat kastje gebonden wordt want dan gaan mensen waarschijnlijk sneller een extra dienst afnemen omdat ze het kastje al hebben. Echter zijn er ook mensen die Uitzendinggemist/RTL gemist/SBS gemist via internet kijken en Film on Demand niet nodig hebben omdat ze hun films zelf downloaden. Mensen die dus alleen maar interesse hebben in Digitale TV zonder poespas waarbij elke DVB-C ontvanger gewoon werkt. Dus gewoon plug en play: CAM module met smartcard in de ontvanger en gaan...

Allerlei afwijkingen in het netwerk en in de settopbox door voeren zodat andere ontvangers niet werken met het zoeken van zenders is gewoon slecht voor de keuzevrijheid. Wat beter was geweest is dat ze de instellingen op het netwerk en in die Sagem settopbox voor wat betreft het DVB-C gedeelte gewoon standaard hadden gelaten. Dan kunnen ook andere ontvangers de zenders nog normaal vinden op het netwerk.

Je kunt dan als Hertzinger gewoon alleen support op de Sagem settopbox geven en garanderen dat toekomstige interactieve diensten alleen op die box gaan werken.

Op die manier kunnen mensen die alleen Digitale TV zonder extra's willen gewoon een eigen DVB-C ontvanger gebruiken die bijv. al in veel nieuwe tv's zit. Mensen weten dan dat daar geen support op zit en dat voor interactieve diensten de eigen Sagem settopbox nodig is. Dat lijkt mij toch veel beter geregeld dacht ik. Dat geeft eindgebruikers veel meer keuze vrijheid en Hertzinger kan dan gewoon met extra diensten komen.
In zijn algemeenheid horen wij niet of nauwelijks klachten over analoge televisie. Navraag – en eigen ervaring – leert dat de kwaliteit goed is. Dit neemt niet weg dat de kwaliteit van analoge televisie ver af staat bij de kwaliteit van digitale televisie.
Veel mensen weten niet beter en kijken maar wat ze voorgeschoteld krijgen. Wellicht merken ze wat op maar hebben ze geen zin om er iets aan te doen.

Het beeld type zoals het nu is is niet hetzelfde beeld type van vroeger bij de start tot in de 2e helft van 2008. Je ziet duidelijk dat er wat mis is omdat objecten schaduw en waas hebben die naar onder uitzakken. Dit zie je misschien alleen op bepaalde opjecten maar dit tast uiteraard wel het hele beeldtype aan!! Als alles uitwaast krijg je een en dof/wazig beeld type. Als objecten geen waas/schaduw meer vertonen naar onderen maar de kleur van het object gewoon net als bij Ziggo strak binnen de lijnen blijft dan weet ik zeker dat het beeld weer net zo strak en scherp wordt als vroeger. Vroeger was dit namelijk niet. Die waas/schaduw is in de 2e helft van 2008 gekomen. Toen is het beeldtype zo veranderd. Minder ruis en een doffer beeld met schaduw/waas in objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:19:
Als Hertzinger de boel gewoon standaard had gehouden en geen afwijkingen kwa timings ed. op het netwerk en in de firmware van hun setopbox toepaste dan zou elke ontvanger gewoon normaal alle zenders kunnen vinden.
Voor alle duidelijkheid: Hertzinger houdt zich niet aan de DVB specificaties voor het versturen van DVB Service Information (DVB-SI). Het heeft niets met timings te maken. In een Transport Stream wordt een actual Service Description Table (SDT) verzonden voor de kanalen die in die Transport Stream zitten waarop is afgestemd met de tuner aangevuld met other SDT's voor de kanalen die in de andere Transport Streams zitten waarop niet is afgestemd. Die twee soorten SDT's samen zorgen ervoor dat de digitale ontvanger een volledige kanalen lijst kan opbouwen. Hertzinger wijzigt steeds de inhoud van de actual SDT om door te geven welke kanalen er in iedere Transport Stream zitten waarmee ze zich niet aan de DVB specificaties houden. Als ze hun manier van SDT gebruik proberen te verklaren door het over "afwijkende timings" te hebben dan geven ze daar in feite mee aan dat ze de DVB specificaties niet begrepen hebben. Technische onkunde van Hertzinger noem ik dat en eigenlijk is het een beetje zielig dat ze na het lezen van de uitleg hier op het forum over hun foute SDT gebruik hun eerdere domme verklaring blijven hanteren.

[ Voor 48% gewijzigd door ArChie op 01-05-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou al 3 keer Hertzinger gemailt over de analoge TV maar ik krijg gewoon steeds niks terug. Heb de link van de post met vergelijkingen in de mail gezet. In de laatste mail ook nog gevraagd of er dan een monteur langs kon komen zodat ie het hier zelf kan zien. Krijg gewoon niks terug ;/

Iedereen kan meteen zien dat het beeld gewoon niet klopt als je direct de vergelijkingen naast elkaar zet. De waas en schaduw onderaan objecten en de missende kleuropvulling bovenaan objecten geeft een verzakt beeld waardoor het rommelig, wazig en dof wordt. Er moet gewoon iets gebeuren dat alles weer strak binnen de lijnen zit. Aangezien dit type beeld op elke zender zo is is het uitgesloten dat dit aan de aanvoer ligt. Dit is volgens mij echt iets waar de fout ligt in het conversie process van digitaal-analoog.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:04:
Eergister overigens al gemailt naar Hertzinger hierover maar ik krijg steeds niks terug van hun.
Heb hun laatst ook al gemailt over de 16:9 detectie die niet meer werkte bij bepaalde zenders na het onderhoud van maandag 9 april bij ONE. Kreeg ik ook niks meer op terug, terwijl ik wel het idee heb dat ze hem gelezen hadden want RTL5 was een paar dagen daarna gefixt. Die zoomt nu weer bij een 16:9 uitzending ipv dat hij wordt uitgerekt in de breedte zoals dat ook bij een 4:3 uitzending is. Echter zijn deze zenders nog steeds niet gefixt:

TMF
één
Ketnet / Canvas
Nickelodeon / Comedy Central
ARD
ZDF
NDR
WDR
BBC 1
BBC 2
Het probleem met de auto-scaling op deze zenders zou opgelost moeten zijn.

Evenals de problemen met de teletekst die op sommige van deze zenders speelden.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.

Zie ook: Inflatable in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Grappig he? Precies in diezelfde dag dat het hier ook opgelost was. Volgens mij krijgen wij hetzelfde slechte analoge signaal uit dezelfde apparatuur als waar hun ook analoog uit krijgen en wordt dit gewoon via het Reggefiber netwerk naar Eindhoven/Nuenen/Brabant gestuurd. Moet je maar eens die topics lezen. Daar hebben ze PRECIES dezelfde klachten als bij ons. Misschien hebben ze ons in de 2e helft van 2008 wel gekoppeld aan diezelfde apparatuur van XMSnet waardoor wij nu ook dat slechte beeld hebben waar hun al 5 topics over klagen. Alles in het kader van kostenbesparing he.. Lees maar eens al die reacties van Nick39 in die topics. Die heeft alles door laten meten en uiteindelijk bleek het bij de apparatuur van Hertzinger te liggen. Hertzinger gaat er echter niks aan doen.
Nick39 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:31:
Naar aanleiding van het artikel @Alexander1, het canal digitaal signaal (astra satelliet) is helder en heeft deze vegen niet.
Canal Digitaal heeft ook geen problemen met teletekst.

Als jij alle mail die ik naar Hertzinger gestuurd hebt ook in je mailbox zou krijgen is je 100 MB schijfruimte allang vol.
Slechts 1 keer heb ik antwoord gehad van ene Marieke van Hertzinger over de klachten waarin ze verwijst naar XMS.
Die is van oktober 2008 :
Hertzinger:
Geachte heer/mevrouw,

Dit is door de beide partijen al besproken en wij zullen helaas geen verbetering in het signaal kunnen brengen.
Mocht u hier bezwaar tegen hebben, dan kunt u daar het best een klachtenbrief over schrijven.

Deze kunt u schriftelijk richten aan:

XMS BV
Postbus 31081
6503 CB Nijmegen

Met vriendelijke groet,
(persoonlijk e-mail adres verwijderd vanwege privacy redenen)

Aangezien ik dat al had gedaan en daar een identiek antwoord kreeg met slechts 1 woord anders gespeld en een iets andere afsluiting.

XMS:
Geachte heer/mevrouw,

Dit is door de beide partijen al besproken en zij zullen helaas geen verbetering in het signaal kunnen brengen.
Mocht u hier bezwaar tegen hebben, dan kunt u daar het best een klachtenbrief over schrijven.

Deze kunt u schriftelijk, voorzien van handtekening, richten aan:

XMS BV
Postbus 31081
6503 CB Nijmegen

Hopende u voldoende te hebben ge�nformeerd,

Met vriendelijke groet,

D* - XMS servicedesk.

Vanwege het feit dat de mail niet dagelijks door dezelfde persoon beantwoord wordt,
verzoeken wij u vriendelijk om eventuele eerdere berichten in dit mailtje en over dit onderwerp
te laten staan en weer mee te sturen bij eventuele reacties op dit bericht.
Bijna identiek,zo van als die zeikerd weer mailt sturen we dezelfde reactie.

Daarna heb ik het opgegeven en Ziggo de boel weer aan laten sluiten.
Hierna is er namens de bewoners commissie een klacht naar Portaal gegaan hetgeen geresulteerd heeft in een onderzoek van Portaal zelf en daarna van XMS.
Aangezien Ziggo nu ook scifi heeft en 13th street zeg ik mijn canal digitaal abonnement op en ga ik alleen nog de free to air zenders via de satelliet bekijken.

Daarnaast heb ik dan ook nog zoiets van ik moet een brief sturen zeggen beiden,en dat moet schriftelijk.
Ja.. hoe anders schrijf je een brief ? vliegtuigje van vouwen ?
Overigens zijn Nickelodeon / Comedy Central en TMF niet gefixt. En MTV heeft het ook ben ik net achter gekomen.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Heb vorige week bij vrienden de kwaliteit van Digitale TV HD van Ziggo mogen aanschouwen in Raamsdonkveer en dat is echt geweldig!! Het kan dus wel alleen OnsNet kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 18:55

QkE

In your face Gnagna

Net las ik weer op de onsnet site dat de barrier vertraagd was, maar hoe zit het met de achtse barrier? Heeft iemand daar enige vorm van planning van (naast die van een jaar oud) of is het hele achtse barrier project gewoon helemaal afgeblazen? Dat zou erg jammer zijn aangezien glas redelijk lastig ontwennen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
QkE schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:05:
Net las ik weer op de onsnet site dat de barrier vertraagd was, maar hoe zit het met de achtse barrier? Heeft iemand daar enige vorm van planning van (naast die van een jaar oud) of is het hele achtse barrier project gewoon helemaal afgeblazen? Dat zou erg jammer zijn aangezien glas redelijk lastig ontwennen is. :)
Behalve dat er een keer wat in het barrierke heeft gestaan tijden geleden (mss ook 1 keer barierse feesten?), is er volgens mij nooit iets meegedeeld over achtse barrier...Veel plannen zullen er dus wss nog niet zijn :) dan maar verhuizen ;)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 18:55

QkE

In your face Gnagna

Bummer! We wonen hier net een week. En verhuizen is nou niet echt mijn favoriete bezigheid. Er schijnt hier al tijden zo'n wijkcentrum klaar te staan, maar om de een of andere reden wordt dat niet ingericht. Waarschijnlijk zijn ze te druk bezig om de andere wijken rond te krijgen. Hoorde nl ook dat de AB eigenlijk te groot was om te verglazen. Het probleem is ook nog dat ADSL hier ruk is waardoor je zo'n beetje vast zit aan UPC :(. Maar ach, we zullen maar weer geduld hebben al zou de informatievoorziening wel wat beter mogen wat mijn betreft. Ze hoeven geen datum te noemen, maar meer of het uberhaupt nog doorgaat binnen een jaar of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 10:45
Effe een kort vraagje hier. Ik heb sinds enkele weken Digitale TV van Ons Net Eindhoven. Echter is er met geen mogelijkheid naar bijvoorbeeld TMF of Veronica te kijken zonder dat er haperingen voorkomen. Verschrikkelijk irritant natuurlijk. Iemand hetzelfde probleem en zo ja, is hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al 10 maanden lid van ONE in de Schrijversbuurt/Oude Spoorbaan, dus meteen vanaf het begin dat het in de wijk kwam.
Op de goedkoop ogende Set-top-box na, ben ik zeer tevreden.
gezien met wat ik voorheen had: analoge TV van UPC, KPN telefoon en Wanadoo/Orange ADSL FamilyInternet).
De prijs is ongeveer gelijk, maar ik kan veel sneller internetten.

Digitale TV kan wel beter, maar bij ONE betaal je er niets = 0,0 euro voor zolang er wat storingen zijn, en ik moet zeggen dat het de laatste tijd meevalt. Teletekst doet het vaak niet, maar wie gebruikt dat nu nog ?

Ik heb digitale TV sinds dat ze ook Eredivisie Live aanbieden (oktober 2008). Zelfs dat Eredivisie Live heb ik al die tijd gratis.

Dus die 7,50 (basis) (* 10 maanden) en Eredivisie Live (10,95) (*8 maanden). Dus toch al mooi zo'n 150 Euri in het handje, das dus je set-top-box terugverdiend. :)

Internet is snel, bellen geeft ook geen problemen en de analoge tv is goed. :)

We gaan wel verhuizen.... maar ik hoop dat ze tegen die tijd in Blixembosch Oost ook Glasvezel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Analoge TV is echt niet goed hoor. Kijk maar naar die screenshots die ik gepost heb. Bij alle zenders zakt het beeld uit waardoor het dof en wazig wordt. Waas/Schaduw die van objecten naar beneden toe afstraalt en kleuropvulling die weer mist aan de bovenkant van het object. Kijk maar naar de balken van van het NOS en RTL nieuws en naar die screenshots van Tell Sell. Perfecte directe vergelijkingen waar dit HEEL duidelijk zichtbaar is. Zulke dingen zie je misschien alleen goed bij bepaalde objecten maar uiteraard heeft dit grote gevolgen voor de scherpte van het gehele beeld. Vroeger was dit niet en toen was het beeld gewoon een stuk scherper.

Als je in het XMSnet topic gaat kijken (ook een Reggefiber glasvezel netwerk waar Hertzinger actief is) dan zie je dat ze daar vanaf het begin al precies dezelfde klachten hebben als die wij hebben gekregen in de 2 helft van 2008 toen het beeld zoveel slechter is geworden. XMSnet had overigens al eerder digitale TV met directe aanvoer vanuit de Media Gateway. Tevens hadden hun ook bij precies dezelfde analoge zenders last van dat 16:9 beeldopvulling probleem. Dit is echter op precies dezelfde dag zowel bij hun als bij ons verholpen. Zie deze aankondiging in het XMSNet topic: denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren...". Toen ik dat las ben ik meteen gaan kijken hier op de TV. En exact die zenders die daar genoemd worden zijn hier dus ook gefixt en zoomen dus weer netjes bij 16:9 uitzendingen. De dag daarvoor was dit nog niet!

Ik heb dus sterk het vermoeden dat wij het signaal krijgen uit een headend van XMSNet. Dat is voor Hertzinger natuurlijk efficiënter omdat daar ook al digitale aanvoer vanuit de Media Gateway binnenkomt en ze bij XMSNet ook een satteliet hebben staan voor analoog signaal. Dus als ze dan toch een glasvezel hebben lopen voor digitaal signaal naar Eindhoven dan kunnen ze daar net zo goed ook het analoge signaal bij doen en de lokale satteliet/apparatuur hier weghalen. Aangezien die apparatuur voor analoge tv van XMSNet vele malen slechter is (daar klagen ze al vanaf het begin over dof/wazig beeld. Zie: chocka in "XMS glasvezelinternet voor particulieren...") hebben wij nu dus ook dat slechte beeld.

In de nacht van donderdag 7 mei en vrijdag 8 mei knalde Digitale TV er zowel bij XMSNet als OnsNet uit (zie: Mau_Maus in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."). Dat viel me op omdat de analoge versies van Ned1,2,3 ineens op de lagere kwaliteit (satteliet versie) oversprongen. Ned1,2,3 is de enige of een van de weinige waarbij normaal het PlusTV signaal gebruikt wordt als bron (en dat zie je: meer helderheid en details dan bij andere zenders). Toen ik ging kijken op de TV bij ons in de woonkamer met DVB-C tuner zag ik dat het digitale signaal daar dus ook dood was. De volgende morgen werkte dat weer en stonden Ned1,2,3 analoog ook weer op de hogere kwaliteits versies.

Dit kan toch geen toeval zijn.. al deze problemen op dezelfde dag/tijd bij XMSNet en OnsNet: De zenderuitval van Digitale TV op precies dezelfde tijd bij XMSNet en OnsNet, Het doffe/wazige beeld type waar zowel bij OnsNet als bij XMSnet over geklaagd wordt, Het breedbeeld-opvulling probleem wat bij PRECIES dezelfde zenders op PRECIES dezelfde dag gefixt is bij XMSnet en OnsNet.

Ik zou wel eens willen weten of er nog steeds op die lokale manier gewerkt wordt dat elke plaats zijn eigen satteliet en ontvangstapparatuur heeft. Volgens mij hebben ze sinds Digitale TV er is gewoon alles gecentraliseerd waardoor zowel Eindhoven, Nuenen en OnsBrabantNet het analoge signaal niet meer met lokale sattelieten/apparatuur binnenhalen maar gewoon via een glasvezel die naar een XMSnet headend loopt waar zoiezo toch het digitale signaal overheen moet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

DocDtje schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:18:
Effe een kort vraagje hier. Ik heb sinds enkele weken Digitale TV van Ons Net Eindhoven. Echter is er met geen mogelijkheid naar bijvoorbeeld TMF of Veronica te kijken zonder dat er haperingen voorkomen. Verschrikkelijk irritant natuurlijk. Iemand hetzelfde probleem en zo ja, is hier een oplossing voor ?
Ik heb er ook last van, ook op Humor TV en zelfs op RTL4.
Het heeft bij mij een beetje geholpen door mijn signaal te boosten met een versterker, maar helemaal weg is het nog steeds niet. Aangezien mijn signaalsterkte nu bijna 180 is, kan het daar echt niet aan liggen en is volgens mij Onsnet de veroorzaker.

Ik ga vandaag nog maar eens een keer bellen, want als je ze niet belt, dan weten ze ook niet dat er wat mis is. Voor iedereen die wat voor problemen dan ook heeft: niet alleen hier klagen, maar ook bellen naar Onsnet dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:03:
Digitale TV kan wel beter, maar bij ONE betaal je er niets = 0,0 euro voor zolang er wat storingen zijn, en ik moet zeggen dat het de laatste tijd meevalt. Teletekst doet het vaak niet, maar wie gebruikt dat nu nog ?
Helaas wel bij OnsBrabantNet (= gelijk ons ONE). Ik betaal gewoon 7,50 euro per maand extra voor Plus TV en de 150 euro aansluitkosten worden ook geïncasseerd (brief over ontvangen dat ze het gaan incasseren in de volgende maand).

Ik ben nog een regelmatige gebruiker van Teletekst en mis dat dus wel. Maar ik vind dat niet het enige dat mis gaat. Dit lijstje is voor mij een must om het TV Plus tot een goed product te maken:

- Stoppen van stotteren MTV, TMF, Humor TV en RTL4
- EPG
- Radiozenders via TV Plus
- Alle zenders uit het analoge aanbod ook digitaal beschikbaar
- Aanvulling HD-zenders (Eurosport HD, National Geographic HD, Animal Planet HD)
- Video on demand toevoegen
- Uitzending Gemist toevoegen
- Mogelijkheid tot Film1/Sport1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week waren ze al bij ons in de straat (Grasrijk, Meerhovendreef, even nummers) bezig met het ingraven van de buizen en gisteren hebben ze ons deel van de straat gedaan. Aangezien mijn vrouw thuis was is er direct een draad door de tuin heen geboord en hangt er nu netjes een bosje glasvezel in de meterkast. Nu wachten op het plaatsen van het modem.

Wel grappig: eind van de middag werd er een brief bezorgd waarin ze aangaven dat er 'morgen of overmorgen' werkzaamheden in de straat plaats zouden vinden, dus s.v.p. auto's etc. even weghalen. Tja, die brief kwam dus net te laat ;).

Volgens mij moeten alleen in de straten achter onze straat nog de hoofdleidingen worden aangelegd en dan hebben ze heel Meerhoven wel zo'n beetje gehad. De stand van zaken voor wat betreft de bijna 3.000 huisaansluitingen: 26/05/2009: totaal 848 adressen aangesloten / 94% van de afspraken nagekomen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
94% van de afspraken dat levert dus geen bonus op voor de bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
rst77 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:31:
[...]

Ik ben nog een regelmatige gebruiker van Teletekst en mis dat dus wel. Maar ik vind dat niet het enige dat mis gaat. Dit lijstje is voor mij een must om het TV Plus tot een goed product te maken:

- Stoppen van stotteren MTV, TMF, Humor TV en RTL4
- EPG
- Radiozenders via TV Plus
- Alle zenders uit het analoge aanbod ook digitaal beschikbaar
- Aanvulling HD-zenders (Eurosport HD, National Geographic HD, Animal Planet HD)
- Video on demand toevoegen
- Uitzending Gemist toevoegen
- Mogelijkheid tot Film1/Sport1
Stotteren heb ik eigenlijk zelden tot nooit last meer van.
Voor mij persoonlijk is radio en Film1 - Sport1 niet zo belangrijk, maar bij je andere punten sluit ik me van harte aan.

Bovendien stoort het mij zeer dat je gebonden bent aan de Sagem DVB-C ontvanger. Duur, verouderd, onhandig, kwalitatief teleurstellend (en ook nog lelijk).

Internet en telefonie doet het bij ONE uitstekend, TV is een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas weer niks verbeterd wat betreft het analoge uitgezakte beeldtype. Wacht maar weer op de volgende onderhoudsmelding ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:45:
94% van de afspraken dat levert dus geen bonus op voor de bewoners.
Dat klopt niet, want volgens het overzIcht op ONE wordt er bij 92,5% nog steeds 4250 Euro verdeeld. Het minimum is 25%, waarbij 250 Euro wordt verdeeld; pas onder de 25% wordt niets meer verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
Bron ONE website:
2 Mbit/s Internet verdwijnt

Vanaf 1 juni 2009 komt het 2 Mbit/s internetabonnement te vervallen. Ons Net Eindhoven biedt dan alleen nog het suppersnelle 100 Mbit/s Internet. Abonnees die nu nog een 2 Mbit/s verbinding hebben kunnen deze wel gewoon houden.

26 mei 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:53:
Helaas weer niks verbeterd wat betreft het analoge uitgezakte beeldtype. Wacht maar weer op de volgende onderhoudsmelding ;/
Is sataliet TV niet iets voor jou? Schijnt hele goede kwaliteit te zijn als je in goede apparatuur investeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darthmuil schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:58:
[...]

Is sataliet TV niet iets voor jou? Schijnt hele goede kwaliteit te zijn als je in goede apparatuur investeert.
Dan wacht ik nog liever op een provider met een open dvb-c systeem ipv in satteliet spul te inversteren terwijl er bijna geen tv's zijn met ingebouwde dvb-s ontvangers. Met de openstelling van de kabel zal er toch meer keuze moeten komen. En bij OnsNet is het volgens mij ook zo dat er 5 jaar na de start meerdere leveranciers op het netwerk mogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 10:45
Nou, Ons Net even gemailed wat betreft het stotteren. Ze raden alleen aan een verzwakker te gebruiken als het signaal boven de 120 ligt. Dus gedaan (signaal ligt op 131/132), maar nog altijd hetzelfde probleem. Het beste signaal hoort schijnbaar tussen de 85 en 120 te liggen. Dan zouden er geen stotteringen meer moeten voorkomen. Bij mij niet dus. Wachten op een volgende reactie maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt ook iedere keer lekker aan het lijntje gehouden.

Op 14 April maar weer eens de standaard klachtenlijst aangaande digitale TV opgestuurd, kreeg ik op 17 April deze reactie:

Op dit moment naderen we een fase van beslissingen. We gaan ergens in de aankomende paar weken 2 keer het signaal plat leggen om alles van A tot Z te controleren. Dit is een noodzakelijk proces, omdat we wellicht de oorzaak van de interferenties kunnen achterhalen. Een ieder wordt hier nog van op de hoogte gesteld per brief. Tevens zullen we op onze website het een en ander gaan bekendmaken

Geen brief gezien en ook geen verbetering..

Dus zojuist maar weer eens gemaild.

Leuk dat ik geen abonnementskosten hoeft te betalen, maar daar heb ik niets aan, ik wil graag betalen, maar ik wil ook graag een goede service. En "betaald" heb ik al, die 150 euro van die mooie sagem krijg ik niet meer terug neem ik aan. Dat ding gaat overigens erg gemakkelijk "hangen" als ie ook maar iets te warm wordt. Je mag tegenwoordig helemaal niets meer in een kastje zetten of het wordt al te warm.

Klagen over analoge TV durf ik al niet eens meer te doen. Daar hebben ze een standaard-antwoord op:
"zal wel aan je kabel liggen, we sturen wel een monteur langs, maar die moet je wel zelf betalen"

Ontmoedigingsbeleid dus. En ja, ik heb alleen maar Hirschman spullen (kabel/connectors) en geen goedkope bouwmarkt-coax.

Enige dat ik toe moet geven is dat de beeldkwaliteit van digitale TV in mijn ogen wel erg goed is, allen het gehaper/gestotter is enorm iritant.

Ach ja, we wachten maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Ik blijf lekker bij UPC analoog en later eventueel digitaal als ik een flatscreen ga kopen. Hopelijk in de toekomst meer keuze tussen tv providers. Heb met eigen ogen gezien dat UPC digitaal en Ziggo digitaal rouleren! Zowel qua mogelijkheden (EPG, video on demand, uitzending gemist, ...) als beeldkwaliteit.
Ik denk dat ze bij OnsNet gewoon eens GOEIE mensen moeten aannemen die verstand hebben. Misschien een paar goeie engineers van UPC of Ziggo overnemen.

In week 26 word ik aangesloten op internet 100Mbit up/down en telefonie. Daar kan i.i.g. weinig mee mis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:37:
Op 14 April maar weer eens de standaard klachtenlijst aangaande digitale TV opgestuurd, kreeg ik op 17 April deze reactie:

Op dit moment naderen we een fase van beslissingen. We gaan ergens in de aankomende paar weken 2 keer het signaal plat leggen om alles van A tot Z te controleren. Dit is een noodzakelijk proces, omdat we wellicht de oorzaak van de interferenties kunnen achterhalen. Een ieder wordt hier nog van op de hoogte gesteld per brief. Tevens zullen we op onze website het een en ander gaan bekendmaken

Geen brief gezien en ook geen verbetering..
Goh, wat zou dat toch mooi zijn als dat ook echt eens gaat gebeuren! Een grondig onderzoek waar de zwakke schakel zit in het signaal.

Gooi alles maar plat en het liefst zo lang mogelijk om er goed de tijd voor te nemen. Van mij part heb ik een hele dag geen TV. Als er maar verbetering komt.

Je kunt goed zien dat er Analoog gewoon iets totaal mis is.
Kleuropvulling in objecten waast/zakt onder het object uit, terwijl aan de bovenkant van het object weer kleur mist. Hierdoor wordt het gehele beeld doffer/waziger/rommeliger omdat kleuren elkaar overlappen, terwijl alles gewoon strak binnen de lijnen hoort te blijven. Vroeger (voor de 2e helft van 2008) was dit probleem er niet en was het beeld dus stukken strakker en scherper!

Hier nog maar eens 2 directe vergelijkingen:

Hertzinger:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/119mbg3.png
Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30w9nv4.png

Hertzinger:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/28ingr6.png
Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2dbwbp3.png

Als we het over Digitaal hebben dan kan ik alleen maar concluderen dat het signaalniveau niet optimaal is op mijn Sony Bravia met DVB-C tuner.

Dit ligt niet aan de kabels en niet aan de splitter want ik heb het ook getest met de TV direct op het breedbandkastje via een 0.5m hirschmann kabel met bijbehorde hirschmann F- en IEC connectoren. En ook dan geeft de Sony bij 'Signaalniveau' nog steeds 'Middel' aan.

Dit bericht komt van rst77:
Ik heb er ook last van, ook op Humor TV en zelfs op RTL4.
Het heeft bij mij een beetje geholpen door mijn signaal te boosten met een versterker, maar helemaal weg is het nog steeds niet. Aangezien mijn signaalsterkte nu bijna 180 is, kan het daar echt niet aan liggen en is volgens mij Onsnet de veroorzaker.

Ik ga vandaag nog maar eens een keer bellen, want als je ze niet belt, dan weten ze ook niet dat er wat mis is. Voor iedereen die wat voor problemen dan ook heeft: niet alleen hier klagen, maar ook bellen naar Onsnet dus!
Bij hem lijkt het dus ook wel of zijn signaal aan de matige kant is wat mijn Sony TV ook aangeeft:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2j2zuo4.jpg

Dit is dus zowel als de TV direct op het breedbandkastje zit met 0.5m hirschmann kabel/connectoren, als dat hij via 4 meter hirschmann kabel zit en er nog een hirschmann f-connector splitter direct op het breedbandkastje geschroeft is.

Ik zeg: Platgooien die boel en grondig de signaal overdracht gaan onderzoeken. Vanaf de apparatuur bij Hertzinger tot en met de Breedbandkastjes bij mensen thuis! Tevens is het ook handig om OnsNet Nuenen en OnsBrabantNet hierbij te betrekken omdat die exact hetzelfde signaal binnenkrijgen als ons en dus ook exact dezelfde problemen hebben met analoog en digitaal. Het is dus niet een probleem wat lokaal zit. Eerder bij de bron apparatuur/glasvezels waarvandaan alles verdeeld wordt naar Nuenen, Eindhoven en de rest van Brabant.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik begin hoe langer hoe meer vraagtekens te zetten bij het hele ONE. Van verdere uitrol door Eindhoven is helemaal geen sprake, zelfs geen plannen. Normaal gesproken is het zo dat er een brief op de mat volgt waar gevraagd wordt naar deelname, minimaal 50% is gewenst. Vervolgens duurt het even om de aanvragen te beoordelen, en te verwerken. Capaciteit inkopen, besluiten nemen, vergunningen te hele mikmak. Daarna duurt het nog zeker een half tot een heel jaar voordat het daadwerkelijk ook maar werkt. Dus ik vrees dat ze eind 2010 niet gaan halen. Sowieso ligt over een week of 6 alles plat vanwege de zomervakanties / bouwvak etc.

Op de site is niets nieuws te vinden, en de signaal kwaliteit van de TV laat ook te wensen over.

Hoe zit het met enige echo op de telefoon ?

[ Voor 46% gewijzigd door W00fer op 04-06-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:08
W00fer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 01:10:
Hoe zit het met enige echo op de telefoon ?
Gisteren had ik daar wat last van, maar niet echt storend. had meer het gevoel dat dit aan de ontvangende partij lag dan aan mij.

Telefonie en Internet zijn de diensten die stabiel en snel draaien, alleen TV is belabberd.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03
Ik heb nu een 40" bravia TV met ingebouwde DVB-C tuner. Maar de analoge beeldkwaliteit is wel erg slecht. Kan iemand me vertellen hoe dat precies werkt met een decoder? Heb je dan ook een andere kabel van het kastje van onsnet of de modem naar dat apparaat?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt alleen Nederland 1,2 en 3 digitaal ontvangen bij OnsNet omdat die onversleuteld worden doorgegeven terwijl de rest wel versleuteld is. Daar komt nog bij dat je per scan maar een paar zenders vind (Mijn Sony vind de laatste tijd alleen nog maar 1 transponder per scan (als die op de 25% of 32% zit tijdens het scannen).

Wat je moet doen op de Sony is het volgende:

Menu -> 'Instellingen'
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/mt2tt5.jpg

Dan helemaal naar het onderste icoon gaan en kiezen voor 'Digitale Instellingen'
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/9h4ajs.jpg

Dan bij 'Digitale afstemming' in het eerste icoon kiezen voor 'Digitale Autom. Afstemming'
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2mfzp1g.jpg

Dan kiezen voor Kabel
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/oi7oew.jpg

En in dit menu wat je nu krijgt stel je alles zo in als op het plaatje en begin je de scan
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2ey99c1.jpg

Waar je nu op moet letten tijdens het scannen is dat hij rond de 25 en 32% '5' zenders vind. Dan heb je de goede transponder te pakken waar Nederland 1,2 en 3 inzitten. Als er een andere hoeveelheid zenders wordt gevonden dan kun je de scan gelijk afkappen en opnieuw een poging gaan doen. Na een paar keer zo'n scan te doen is het meestal wel raak dat ie 5 zenders heeft bij de 25 of 32%. Dan kun je de scan gewoon af laten lopen en bij de 100% zul je dan beeld zien van Nederland 1 digitaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleMeat
  • Laatst online: 18-04-2019
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:13:
[...]

Je kunt goed zien dat er Analoog gewoon iets totaal mis is.
Kleuropvulling in objecten waast/zakt onder het object uit, terwijl aan de bovenkant van het object weer kleur mist. Hierdoor wordt het gehele beeld doffer/waziger/rommeliger omdat kleuren elkaar overlappen, terwijl alles gewoon strak binnen de lijnen hoort te blijven. Vroeger (voor de 2e helft van 2008) was dit probleem er niet en was het beeld dus stukken strakker en scherper!

Hier nog maar eens 2 directe vergelijkingen:

Hertzinger:
[afbeelding]
Ziggo:
[afbeelding]

Hertzinger:
[afbeelding]
Ziggo:
[afbeelding]
Vooral op het tweede paar plaatjes (met het telsell icoon) is iets te zien dat ik exact ook zo zie op mijn tv: een extra randje aan de onderkant van teksten en dergelijke (let op de onderste rand van het woord bel). Dit is ook goed te zien bij ondertitelingen en de rtl-iconen links boven in beeld. Dit heeft volgens mij met de interlacing te maken: alsof het ene halfbeeld een beeldlijn verschoven is t.o.v. het andere halfbeeld. Je ziet het vooral bij de nederlands commerciele zenders, maar volgens mij niet bij de NL publieke zenders.

Het naar beneden uitzakken van kleuren is ook opvallend. Bij een PAL uitzending wordt het kleursignaal appart meegezonden, naast het eigenlijke hoofd- (zwartwit-) beeld. Het lijkt wel of het kleursignaal gewoon enkele beeldlijnen verschoven is (of achterloopt) t.o.v. het hoofdbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom heb ik ook sterk het vermoeden dat dit probleem (wat naar mijn vermoeden om DEZE reden is ontstaan) zit in de apparatuur bij Hertzinger.

Het andere probleem: namelijk dat van de diagonale strepen en een bovengemiddeld ruis niveau op bepaalde analoge zenders (bijv RTL8 heeft meer ruis dan andere zenders en tevens ook diagonale strepen en Veronica en RTL4 hebben af en toe ook last van lichte diagonale strepen) zal misschien komen door wat OnsNet hier al aangeeft:
Dit interferentie probleem zal ook wel de reden dat op bepaalde digitale zenders zoveel gestotter voor komt.

Maar voor het uitgezakte doffe/wazige beeld ben ik toch wel 100% zeker dat dit veroorzaakt wordt door apparatuur bij Hertzinger. Het diagonale strepen probleem is namelijk iets waar ik (en andere mensen hier in Eindhoven en ook in Nuenen) al jaren last van hebben. Dat was al voordat het beeld zo slecht was. Die strepen zijn de ene keer ook erger dan de andere keer en het altijd op dezelfde zenders te doen bij iedereen in Eindhoven en Nuenen (en wellicht ook OBN).

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen donderdag is bij RTL5 de breedbeeld opvulling weer kapot. Dus bij breedbeeld uitzendingen hou je weer zwarte balken boven en onder omdat de TV's niet meer snappen dat ze in de 'zoom' stand moeten bij 16:9 uitzendingen. Fijn, dit was juist eind april nog gefixt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:16:
Sinds afgelopen donderdag is bij RTL5 de breedbeeld opvulling weer kapot. Dus bij breedbeeld uitzendingen hou je weer zwarte balken boven en onder omdat de TV's niet meer snappen dat ze in de 'zoom' stand moeten bij 16:9 uitzendingen.
Klopt het is eigenlijk gewoon dramatisch met het analoge signaal bij OBN.

Het begint met ook steeds te ergeren dat ze blijkbaar niks doen met het slechte/uitgezakte beeld. En dan daarbij zijn er nog zeer regelmatig dit soort rare storingen. Ben er ernstig over aan het denken om voor wat betreft analoge televisie terug te gaan naar UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertzinger weet het wel, maar ze doen maar niks. Ik heb op 11 mei een gedetaileerde mail gestuurd met alles erop en eraan kwa details en links naar de screen-vergelijkingen over dat uitgezakte/wazige beeld. Ik heb eerst op 28 april, daarna op 1 mei en daarna op 6 mei gemailt naar hun algemene email adres maar ik kreeg maar niks terug. Daarna dus voor de 4e keer op 11 mei naar de persoon gemailt binnen Hertzinger die ook een tijd terug een monteur gestuurd had. De dag daarna kreeg ik dit antwoord terug van hem:
Beste Alexander,

Bedankt voor je uitgebreide mail.

Hetgeen jij omschrijft heeft onze hoogte aandacht.

Aangezien Hertzinger omtrent het glasvezel verdeelnetwerk afhankelijk is van overige partijen zal ik je, zodra er meer inzicht is, je hiervan op de hoogte houden.

Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik deze graag.
We zijn nu bijna een maand verder en is er nog helemaal niks verbeterd en ik heb ook geen updates meer ontvangen hierover van hem. Maar weer een mail gestuurd dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
@Alexander01:
Hoe kom je aan al die tijd om TV te kijken met zo'n snel internet.
Ik heb al die tijd nodig om de 1080p films en 720p series te kijken die ik download.
Die annaloge TV aansluiting is eigenlijk alleen voor de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

ik222 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:27:
[...]

Klopt het is eigenlijk gewoon dramatisch met het analoge signaal bij OBN.

Het begint met ook steeds te ergeren dat ze blijkbaar niks doen met het slechte/uitgezakte beeld. En dan daarbij zijn er nog zeer regelmatig dit soort rare storingen. Ben er ernstig over aan het denken om voor wat betreft analoge televisie terug te gaan naar UPC...
Bij mij komt vandaag de homebox van UPC binnen. Opzegbrief OBN gaat er komend weekend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
darthmuil schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:48:
@Alexander01:
Ik heb al die tijd nodig om de 1080p films en 720p series te kijken die ik download.
Goh ben ik toch niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darthmuil schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:48:
@Alexander01:
Ik kijk niet veel TV, alleen 's avonds zoals de meeste mensen. Maar ik loop wel regelmatig eens alle zenders door om te kijken of er wat verbeterd is. Vooral omdat, als ik kijk, ik me gewoon mateloos irriteer aan die kleur uitzakkingen en de extra randjes die daardoor onstaan in objecten wat het beeld gewoon rommelig/wazig en minder scherp maakt als hoe het vroeger was.

Het breedbeeld probleem op RTL5 is trouwens sinds woensdag weer gefixt en de diagonale strepen op Veronica/RTL8 zijn ook niet meer zichtbaar de laatste tijd. Op RTL4 zijn de strepen ook minder geworden. Daar zijn ze bijna weg. Je moet heel goed kijken bij zwarte beelden om nog heel licht wat diagonale beweging te zien. Ook de aanwezige ruis op de Nederlandse publieke en commerciële zenders lijkt licht te zijn afgenomen. Met name RTL8 had hier veel last van. Dat lijkt nu toch iets minder te zijn geworden.

Nu nog die uitzakkingen/uitwazingen fixen die alle zenders treft zodat het beeld weer strak en scherper wordt en het begint al ergens op te lijken.

En de zweem die over het beeld zit bij SBS6 is ook nog steeds meer dan bij andere Nederlandse commerciële zenders.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wordt weer bevestigd dat ze bij XMSNet hetzelfde beeldtype hebben als wij hier hebben sinds oktober 2008. Wij gebruiken sinds die periode gewoon hun signaal. Dit kan niet anders. Veel te veel overeenkomsten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
doublepost

[ Voor 93% gewijzigd door PhoenixT op 15-06-2009 21:47 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

rst77 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:42:
[...]

Bij mij komt vandaag de homebox van UPC binnen. Opzegbrief OBN gaat er komend weekend uit.
UPC weer aangesloten met de Philips Mediabox van UPC. Wat een verademing! Scherp beeld zonder stotteren, gebruiksvriendelijke mediabox, eindelijk Film1. Waarom kan Onsnet/OBN dat toch niet aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik mag binnenkort intrekken in mijn appartementje in de kruidenbuurt in eindhoven :*) en nu ben ik dus aan het kijken naar internet/tv/bellen aanbieders. Nu heb ik hier op tweakers dit topic en het tele2 topic doorgelezen, en probeer ik een enigszins afgewogen keuze te maken.

Een snelle situatieschets: we kijken niet zoveel tv (wel dvd), hebben nog zo'n oud crt-bakbeest en willen dus voorlopig gewoon analoog blijven kijken. Vast bellen doen we ook niet veel, maar vinden we toch makkelijk om te hebben voor noodgevallen. Internet gebruiken we wel behoorlijk intensief en vinden we belangrijk dat het goed geregeld is.

Na een beetje vergelijken komen de volgende kandidaten in aanmerking:
Tele2 biedt 20Mbp/s internet, standaard bellen en digitale tv aan voor €40 per maand
UPC biedt 25Mbp/s internet, standaard bellen en analoge tv aan voor €46,70 per maand
OnsNet Eindhoven biedt 100Mbp/s internet, standaard bellen en analoge tv voor €56,50 per maand

De vragen die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden:
  • In hoeverre merk je het verschil tussen 100Mbp/s en 20Mbp/s (wat toch ook behoorlijk snel is), is dat alleen bij downloaden of ook bij gewoon surfen en youtube-achtige sites?
  • Is de analoge tv van OnsNet zo slecht dat je op een oude crt-tv je echt zult storen aan de kwaliteit? Of verwachten jullie dat die kwaliteit binnenkort door ONE weer hersteld zal worden? Is het dus de moeite om enkel tv bij UPC af te nemen?
  • Verder lijkt tele2 de goedkoopste, maar lees ik daar niet hele positieve ervaringen over en ben ik bang voor een goedkoop is duurkoop verhaal. Blijkbaar vinden jullie de kwaliteit van ONE (geen telefoonuitval, genoeg bandbreedte voor downloaden en tv tegelijkertijd, transparante rekeningen, plannen voor de toekomst, per maand opzeggen etc) de 16,50 extra per maand waard? Dat is natuurlijk iets wat ik zelf zal moeten bepalen, maar ik ben benieuwd waarom jullie ooit hebben besloten dat het de moeite was.
Nou, dat was een heel verhaal, hopelijk kunnen jullie mij een stukje verder helpen, het is namelijk de eerste keer dat ik hierin moet kiezen (altijd in studentenhuis gewoond), maar er is zoveel keus dat ik door de bomen bijna het bos niet meer zie!

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:20:
Hoi allemaal,
[...]

De vragen die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden:

• In hoeverre merk je het verschil tussen 100Mbp/s en 20Mbp/s (wat toch ook behoorlijk snel is), is dat alleen bij downloaden of ook bij gewoon surfen en youtube-achtige sites?
Uiteraard bij downloaden, maar nog veel meer bij uploaden. ADSL (Tele 2) heeft bijvoorbeeld slechts 1 Mbit upload. Bij UPC is dat binnekort geloof ik 3 Mbit. Bij OBN is ook de upload 100Mbit en dat is het grote verschil. Maar bij gewoon surfen (zelfs youtube) zul je het verschil tussen 20Mbit en 100Mbit niet merken.
• Is de analoge tv van OnsNet zo slecht dat je op een oude crt-tv je echt zult storen aan de kwaliteit? Of verwachten jullie dat die kwaliteit binnenkort door ONE weer hersteld zal worden? Is het dus de moeite om enkel tv bij UPC af te nemen?
Nee zo slecht is het niet. Op een oude CRT zul je waarschijnlijk weinig tot geen verschil merken. De genoemde gebreken aan de kwaliteit komen voor aan het licht bij LCD/Plasma schermen.
• Verder lijkt tele2 de goedkoopste, maar lees ik daar niet hele positieve ervaringen over en ben ik bang voor een goedkoop is duurkoop verhaal. Blijkbaar vinden jullie de kwaliteit van ONE (geen telefoonuitval, genoeg bandbreedte voor downloaden en tv tegelijkertijd, transparante rekeningen, plannen voor de toekomst, per maand opzeggen etc) de 16,50 extra per maand waard? Dat is natuurlijk iets wat ik zelf zal moeten bepalen, maar ik ben benieuwd waarom jullie ooit hebben besloten dat het de moeite was.
Voor mij is ADSL heel simpel niet snel genoeg, met name wat betreft upload. Ik maak graag gebruik van torrents bijvoorbeeld en daarbij is een hoge upstream zeer prettig. Ook de download snelheid van ADSL voldoet voor mij niet. Als je er namelijk 16 - 17 Mbit van over weet te houden mag je heel blij zijn bij ADSL. Voor mij is dat simpelweg te weinig. Maar dat is inderdaad persoonlijk natuurlijk.

Verder is de stabiliteit van OBN wat betreft internet en telefonie gewoon super. Ben nu ruim 3/4 jaar aangesloten en heb nog nooit enige storing gehad. Ook dat is voor mij zeer belangrijk.

Televisie heeft vaker last van storing maar ook daar is het nu pas twee a drie keer voorgekomen dat ik echt niet kon kijken naar iets. Voor de rest waren het allemaal kleine (wel vervelende) storing dat bijvoorbeeld het formaat niet automatisch aangepast wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 17-06-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

ik222 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:40:

Nee zo slecht is het niet. Op een oude CRT zul je waarschijnlijk weinig tot geen verschil merken. De genoemde gebreken aan de kwaliteit komen voor aan het licht bij LCD/Plasma schermen.
Ik heb hier een 'oude' Sony Triniton beeldbuis staan, en ik vind het beeld toch echt niet mooi... Het ligt er natuurlijk aan hoe kritisch je bent, maar ook op een CRT zie je wel degelijk dat het beeld niet is zoals het kan (moet) zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Voor die € 10 meerprijs zou ik zeker voor glasvezel kiezen. Mocht het achteraf niet bevallen, dan kun je nog zo iets anders nemen, maar ik zou niet weten waarom, 25 of 100 mbit, you do the math. ;)

Qua sites bezoeken merk je geen enkel verschil tussen 20 mbit (waar je effectief misschien maar 12 bij haalt), of 100 mbit.
Als voorbeeld Youtube, dit is bij 10 mbit net zo langzaam als met 100 mbit.
De enige site waar ik wel eens ooit kom en waar ik de verbinding mee dicht trek is Apple.com/trailers, voor de rest haal ik die 100mbit eigenlijk nooit, misschien van de Microsoft site, of de t.net site, maar die heeft eigenlijk geen bestanden die groot genoeg zijn.
Het inladen van een fototopic gaat vrij snel, maar niet sneller als met een 6 mbit lijntje.
Op mijn werk heb ik nml. 6 mbit, en daar laden de sites net zo snel/langzaam als met mijn 100 mbit lijn.

Waar je het wél bij merkt, en wat eigenlijk ook de kracht is, is bij het gebruik van Usenet. Als je een 100/120 mbit account hebt, reken maar dat je met 11,5 mb/sec download, ik athans wel.

Als je bittorrent gebruikt, dan kun je natuurlijk wel sneller uploaden, ook 100 mbit in theorie, maar ik gebruik dat niet, dus daar zit ik dan weinig mee.

Je zou bijv. een eigen web of FTP server kunnen draaien, eigenlijk kan iedereen jouw volle 100 mbit benutten.

TV kwaliteit is niet erg goed, UPC is daar wel beter in. Zelf kijk ik ook niet zo veel TV, dus mij boeit het niet zo, ik zie ook amper het verschil, en ik verwacht dat dit later wel beter zou worden.

Ik heb het nu geloof ik een dik half jaar, en de verbinding heeft het geloof ik één keer niet gedaan, dus dat valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mark_640 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:04:
[...]

Ik heb hier een 'oude' Sony Triniton beeldbuis staan, en ik vind het beeld toch echt niet mooi... Het ligt er natuurlijk aan hoe kritisch je bent, maar ook op een CRT zie je wel degelijk dat het beeld niet is zoals het kan (moet) zijn...
Ligt natuurlijk ook aan het formaat van de LCD. Ik ben wel degelijk kritisch (zie ook mijn eerdere berichten hierboven). Maar ik zie het op de CRT van beneden (32Inch) toch veel minder goed dan op mijn LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Nu ervaar ik voor het eerst een probleem met het internet.
En wel met het bereiken van een andere client die binnen het OnsNet netwerk hangt.

Mijn DHCP IP: 88.159.88.***
Mijn DHCP subnet: 255.255.254.0

Tegenpartij (via DNS opvraag gevonden) 88.159.80.***

Een tracert richting dat IP resulteert alleen in een reactie van compleet andere IP adressen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Traceren van de route naar **** [88.159.80.***]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms     1 ms     1 ms  1-88-ftth.onsneteindhoven.nl [88.159.88.1]
  2     2 ms     1 ms     1 ms  172.17.21.126
  3     1 ms     1 ms     1 ms  172.17.21.130
  4     1 ms     1 ms   <1 ms  172.17.21.134
  5     *        *     172.17.21.134  rapporten: De doelhost is niet bereikbaar.

Wie heeft er meer met dit bijltje gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjulliewel voor de snelle reacties allemaal!

Als ik het zo lees is dus het grote voordeel van ONE dat hun diensten stabiel zijn, en dat je veel plezier hebt van je glasvezelverbinding op het moment dat je veel download. Nou zijn dat toevallig ook mijn belangrijkste eisen.

Dat de analoge tv-kwaliteit niet is zoals het hoort te zijn blijkt wel uit alles wat in dit topic staat. Maargoed, voor mijn tv-kijk-bezigheden (het journaal, nova etc) hoeft het niet haarscherp te zijn, films en dergelijke haal ik toch van internet om vervolgens op mijn computer te kijken (dat scherm is groter en scherper dan mijn tv...)

Dus ik ben zo goed als overtuigd, ik ben alleen nog benieuwd naar jullie ervaringen met de service:
Een klacht die veel UPC gebruikers in mijn omgeving hebben is dat de facturen regelmatig niet kloppen en dat het lastig is met informatie krijgen/opzeggen/stapelabonnementen etc. Is de organisatie bij ONE een beetje transparant, is de klantenservice behulpzaam, en kloppen de facturen en zijn deze te begrijpen?

Want als jullie daar ook positief over zijn, dan is mijn keuze gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Rekeningen kloppen netjes, minpuntje is dat je ze niet automatisch kan laten mailen. Je ziet dat er wat is afgeschreven en moet dan handmatig op mijnbrabantnet de factuur bekijken en eventueel versturen. Voor de rest zijn de facturen zeer duidelijk en op mijnbrabantnet kan je alles zien. Bijvoorbeeld hoe lang gebeld, naar welk nummer, wanneer etc.

Klantenservice: Er zitten te veel medewerkers naar mijn idee die geen flauw benul hebben van de techniek. Dit is uit eigen ervaring maar goed dit is bij UPC hetzelfde (daar zat ik eerst).

Wat betreft administratie: Verder weinig problemen mee gehad. Ook de aansluiting / nummerbehoud is soepel verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intheweb schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:57:
Nu ervaar ik voor het eerst een probleem met het internet.
En wel met het bereiken van een andere client die binnen het OnsNet netwerk hangt.

Mijn DHCP IP: 88.159.88.***
Mijn DHCP subnet: 255.255.254.0

Tegenpartij (via DNS opvraag gevonden) 88.159.80.***

Een tracert richting dat IP resulteert alleen in een reactie van compleet andere IP adressen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Traceren van de route naar **** [88.159.80.***]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms     1 ms     1 ms  1-88-ftth.onsneteindhoven.nl [88.159.88.1]
  2     2 ms     1 ms     1 ms  172.17.21.126
  3     1 ms     1 ms     1 ms  172.17.21.130
  4     1 ms     1 ms   <1 ms  172.17.21.134
  5     *        *     172.17.21.134  rapporten: De doelhost is niet bereikbaar.

Wie heeft er meer met dit bijltje gehakt?
Als je mij de complete ip's via PM kan sturen zal ik hier even naar kijken. Lukte het normaal wel om elkaar te bereiken? Of is dit voor het eerst dat je het probeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo
Door Dimitri Reijerman, dinsdag 16 juni 2009 18:15, views: 26.832

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft aangekondigd dat het op 4 juli officieel van start gaat met het aanbieden van hd-televisie. Ziggo-abonnees kunnen vanaf die datum Nederland 1, 2 en 3 in hd-kwaliteit op de kabel bekijken.

De NOS zal begin juli de spits afbijten door gedurende drie weken de Tour de France in hd-kwaliteit uit te gaan zenden. In de eerste fase zal een beperkt aantal programma's in hd-kwaliteit worden aangeboden, waarna het aantal programma's dat in hd-kwaliteit wordt opgenomen, stapsgewijs moet toenemen. De drie publieke hd-kanalen zullen voor abonnees van Ziggo zonder meerkosten vanaf 4 juli te bekijken zijn, mits zij over een geschikte hd-decoder en -toestel beschikken. De Publieke Omroep verwacht dat op korte termijn meer kabelbedrijven Nederland 1, 2 en 3 in hd zullen gaan doorgeven.

De NPO stelt dat de omroepen er nu technisch geheel klaar voor zijn om de drie publieke netten in hd-kwaliteit aan te gaan bieden. De Publieke Omroep draaide vorig jaar al proef door het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen in 1080i-kwaliteit uit te zenden, maar de definitieve invoering liep begin dit jaar enige vertraging op. Verder laat kabelbedrijf Ziggo weten dat het er naar streeft om ook in het standaardpakket van zijn digitale televisie-aanbod zoveel mogelijk hd-zenders toegankelijk te maken.
Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ook onsneteindhoven dit aan gaat bieden. Bij mij doet BravaHD het trouwens ook niet meer, alleen zwart beeld. Meerdere mensen last van? is toch erg: effectief gewoon maar EEN HD kanaal :(((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:24:
[...]

Als je mij de complete ip's via PM kan sturen zal ik hier even naar kijken. Lukte het normaal wel om elkaar te bereiken? Of is dit voor het eerst dat je het probeerd?
Dit speelt nu zo'n paar dagen. Daarvoor geen enkel probleem.
PM is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intheweb schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:53:
[...]

Dit speelt nu zo'n paar dagen. Daarvoor geen enkel probleem.
PM is onderweg.
Foutje in de routeringstabel. Zou opgelost moeten zijn.
Kan je dat even checken?
edit:

Net even gechecked, maar vanuit het midden kan ik beide kanten op in elk geval. Op de een of andere manier had een router na een aanpassing van een link zijn routeringstabel niet geupdate, waardoor jij doorverwezen werd naar een niet (meer) bestaand ip. Nu staat de verwijzing goed, en is je probleem dus opgelost

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 22:05 . Reden: ff meer uitgezocht nog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
And it's working. Thanks! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Heb net gebeld met de helpdesk van digitale t.v. one. Men hoopt voor de tour de france de hd zenders van de publieke omroepen in het pakket te hebben maar zeggen afhankelijk te zijn van hun provider.

Dit 'afhankelijk' zijn van de provider heb ik vaker teruggehoord bij de helpdesk als het gaat om oplossen van storingen en uitbreiding van hd zenders. Ik vind dat one zich wel wat assertiever mag opstellen daarin of anders een ander provider, vaarwel Hertzinger?

[ Voor 98% gewijzigd door sanderrink op 22-06-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
XMS lijkt het wel op orde te hebben mbt HD:
http://www.glasvezel.nu/n...xms-lanceert-hd-televisie
Tevens een iets mooier kastje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kastjes zijn achterhaald. Laten ze maar zorgen dat mensen gebruik kunnen maken van de ingebouwde DVB-C tuners die in alle nieuwe LCD TV's zitten. Desnoods in combinatie met CI+ als het al zo'n gezeur geeft om de niet-premium zenders onversleuteld door te zenden.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een interessant stukje wat bevestigt dat bij analoge tv de meeste beeldkwaliteit verloren gaat in de omzetting/conversie door de Satteliet-apparatuur van Hertzinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
Pas op! Deze posting gaat niet over analoge of digitale TV van ONE, maar over hun telefoon dienst.

Ik ben sinds half mei aangesloten op telefoonie via Onsnet Eindhoven (in Meerhoven). De eerste 2 weken hebben we vrijwel geen problemen gehad.
Echter sinds een week of 3 merken we dat we 2 of 3 keer per week niet bereikbaar zijn via de telefoon en niet kunnen bellen. Als we gebeld worden krijgen de bellers een "telefoon nummer niet aangesloten" signaal of bericht.
Als wij bellen krijgen we voor elk nummer een in gesprek toon.

Heeft iemand hier ook last van?
Komt dit verhaal iemand bekend voor?

De helpdesk van ONE zegt dat ze onze lijn hebben gekontroleerd en geen problemen hebben gevonden.
Ze adviseren ons de glasvezel modem te resetten, maar dit helpt ook niet.
Verder moesten we maar even een andere telefoon proberen. Alsof we die zo een in de kast hebben liggen.
Een monteur sturen doen ze pas nadat we een ander toestel hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

darthmuil schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:44:
Pas op! Deze posting gaat niet over analoge of digitale TV van ONE, maar over hun telefoon dienst.

Ik ben sinds half mei aangesloten op telefoonie via Onsnet Eindhoven (in Meerhoven). De eerste 2 weken hebben we vrijwel geen problemen gehad.
Echter sinds een week of 3 merken we dat we 2 of 3 keer per week niet bereikbaar zijn via de telefoon en niet kunnen bellen. Als we gebeld worden krijgen de bellers een "telefoon nummer niet aangesloten" signaal of bericht.

Heeft iemand hier ook last van?
Komt dit verhaal iemand bekend voor?

De helpdesk van ONE zegt dat ze onze lijn hebben gekontroleerd en geen problemen hebben gevonden.
Ze adviseren ons de glasvezel modem te resetten, maar dit helpt ook niet.
Verder moesten we maar even een andere telefoon proberen. Alsof we die zo een in de kast hebben liggen.
Een monteur sturen doen ze pas nadat we een ander toestel hebben geprobeerd.
probeer eens de telefonie opnieuw in te stellen op de modem
aangezien het voip is

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ik zelf had in het begin dat de twee aders omgedraaid zaten (vanaf modem naar muur aansluiting).
Voor de rest geen problemen.

Bij de informatiepunten van ONS hebben ze een telefoon te leen, dit begreep ik na gebeld te hebben met de helpdesk toen ik dat probleem had. Probeer het daar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

darthmuil schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:44:
Lijkt me sterk dat het in dit geval aan je telefoon ligt. Immers, als je telefoon kapot zou zijn, dan zou je lijn nog wel 'over' moeten gaan, alleen gaat je telefoon dan niet rinkelen. Mocht het zo zijn dat je telefoon de lijn bezet houdt, dan krijgt de tegenpartij een ingesprekstoon, en geen 'lijn niet aangesloten' toon.

Je blijft dus wel een kiestoon houden als je niet bereikbaar bent, je kunt dan alleen niet uitbellen, alles resulteert dan in een ingesprekstoon?

Moet toch bij ONE zitten dan, riekt verdacht veel naar Softswitch problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Ook onze telefoon deed het gisteren niet, wel een kiestoon. Op advies van helpdesk modem 10 minuten uitgezet + ondertussen telefoonmodule 2 seconden eraf getrokken. Daarna deed ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Intheweb schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:23:
XMS lijkt het wel op orde te hebben mbt HD:
http://www.glasvezel.nu/n...xms-lanceert-hd-televisie
Tevens een iets mooier kastje :')
Enige kans dat ONE dit binnenkort ook gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik woon in Meerhoven en heb me aangemeld bij ONE vanwege het snelle internet (download nogal heel veel via usenet)
Op dit moment heb ik alles van UPC, voor internetpower,telefonie incl. onbeperkt bellen en digitale TV starter incl. DVR ben ik maandelijks 60,- kwijt.

Ik begrijp hier dat digitale TV van ONE gewoonweg RUK is.
Wij nemen echt heel veel op via de decoder van UPC en zetten hem ook heel vaak op pauze, dit kan dus bij ONE niet?
Tevens is de beeldkwaliteit dus ruk.
Voor ons duidelijke redenen digitale TV niet te nemen.
Dan kom je dus tot de volgende configuratie:
Internet via ONE: 40,-
Telefonie via ONE: 14 incl. onbeperkt
Digitale TV UPC: 10,- (starter incl dvr)
\Analoge aansluiting UPC 14
totaal dus 78,-
ik vind het nogal een verschil in prijs 18 euri per maand om te kunnen "genieten" van internet dat 8m/bit sneller gaat dan UPC via usenet..
Voor die 18,- per maand wacht ik wel een uurtje langer op mijn films denk ik..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
Telefoon probleem update:

De moteur is langs geweest en zag dat de modem niet goed op de grondplaat gemonteerd zat.
Hij heeft de modem opnieuw geplaatst en nieuwe firmware laten installeren.
De klachten zijn (nog) niet meer voorgekomen, na een halve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

sanderrink schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:36:
Ook onze telefoon deed het gisteren niet, wel een kiestoon. Op advies van helpdesk modem 10 minuten uitgezet + ondertussen telefoonmodule 2 seconden eraf getrokken. Daarna deed ie het weer.
meestal is de telefoon de schuldige
probeer voortaan eens alleen het toestel 2 seconden van het stroom te halen
mocht het dan opgelost zijn dan weet je waar het aan ligt

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:58:
ik vind het nogal een verschil in prijs 18 euri per maand om te kunnen "genieten" van internet dat 8m/bit sneller gaat dan UPC via usenet..
Voor die 18,- per maand wacht ik wel een uurtje langer op mijn films denk ik..
Begrijp ik goed dat je een internet abo hebt bij upc van 92 mbit/sec download? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Over het internet bij ONE ben ik heel tevreden. Bij UPC merkte ik dat er tijdens piek uren duidelijk geknepen wordt op de bandbreedte van populaire protocollen. Bij ONE is dit duidelijk niet het geval.
Ook het woordtje "tot" in de aanbiedingen van UPC bevalt me niet. "Internet met een snelheid tot ...mbit/sec." Daar had natuurlijk gewoon "van" moeten staan.

Bij de prijs van ONE zit ook een usenet service met binairies van =/- 10 mbit/sec, waar ik tevreden over ben. UPC heeft dit niet en ben je dus aangewezen op een third party usenet abo a min 7 euro per maand denk ik. Dit zit echter niet in jou berekening.

Het grote verschil tussen UPC en ONE is natuurlijk de upload snelheid. De up van 100mbit/sec is foto's en filmpjes delen via bv msn een feestje.

Verder is de keuze van internet provider natuurlijk heel persoonlijk, en heeft UPC er alles aan gedaan om een concurerent aanbod te bieden. Ik ben daarom ook blij voor je dat je zo tervreden bent over UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
mexel schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:28:
[...]

meestal is de telefoon de schuldige
probeer voortaan eens alleen het toestel 2 seconden van het stroom te halen
mocht het dan opgelost zijn dan weet je waar het aan ligt
Heb ik natuurlijk ook geprobeerd. Was zelfs het eerst wat ik geprobeerd heb.
De monteur bevestigde trouwens dat dit duidelijk niet het probleem van de telefoon kon zijn, aangezien er wel een kiestoon te horen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Net contact opgenomen met klantenservice Hertzinger. Zij verwachten Nederland 1,2,3 in hd voor de start van de tour de france (4 juli) door te gaan geven. Zij zijn hierover in onderhandeling met de publieke omroepen. Tegelijkertijd zullen er voor die datum nog een aantal andere HD zenders doorgegeven gaan worden waaronder belgie 1 en 2, wat duitsers en Nat. geogr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sanderrink schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:36:
Net contact opgenomen met klantenservice Hertzinger. Zij verwachten Nederland 1,2,3 in hd voor de start van de tour de france (4 juli) door te gaan geven. Zij zijn hierover in onderhandeling met de publieke omroepen. Tegelijkertijd zullen er voor die datum nog een aantal andere HD zenders doorgegeven gaan worden waaronder belgie 1 en 2, wat duitsers en Nat. geogr.
Maar dat betekent nog niet automatisch dat ONE dit ook gaat doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Exocet schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:44:
[...]

Maar dat betekent nog niet automatisch dat ONE dit ook gaat doorgeven.
Kun je rekenen ? Nah...... reken er maar NIET op . . . . ONE / OBN / Hertzinger kennende .........

Ook nog steeds geen EPG / Opname (digitaal) mogelijkheid / digitale radio etc . . . . in Best (OBN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Heb ook aan hertzinger gevraagd of one de hd zenders dan ook meteen gaat doorgeven. Dat hebben ze mij bevestigd. Als Hertzinger de hd zenders beschikbaar heeft dan kan one zich niet meer verschuilen achter hun leverancier.
ONE heeft ook op hun website staan beschikbare hd zenders direct en zonder kosten door te geven. Daar ga ik dan ook vanuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guppjedunnie
  • Laatst online: 22-07-2024
Wel knap
Duitsland is nog niet klaar voor HD.
Ben benieuwd welke zenders in HD gaan uitzenden dan?
Arte en Anixe zijn de eingste 2 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderrink schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:00:
ONE heeft ook op hun website staan beschikbare hd zenders direct en zonder kosten door te geven.
Ben benieuwd of dat ook opgaat als straks de eerste nederlandse commerciële zenders in hd komen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Heb net glasvezel aansluiting gekregen. Zag dat ook het tv signaal actief was, dus meteen getest op mijn 28" JVC beeldbuis van 7 jaar oud. Het analoge onsnet beeld is niet slecht maar wel duidelijk minder dan van UPC. Vooral de kleuren zijn een stuk minder uitgesproken. Beetje grauw. Ik denk dat het minder goede analoge signaal van onsnet bij oude kleine beeldbuizen zowieso een stuk minder opvallend is. Vooral bij flatscreens vanaf 32" zal het niet mooi zijn! Ik heb op een gloednieuwe 42" Philips met NET tv (net 2 wk oud!) het analoge UPC signaal gezien (met scart aansluiting) en dat is ook niet fraai. Vooral de kleuren zijn over saturated. Het digitale (SD) signaal van UPC is gelukkig heel goed.
Conclusie: zorg bij grotere flatscreens voor digitaal signaal. UPC en Ziggo zijn gewoon goed.
Overigens is het internet top. Haal 95 down/75 up MBit met simpele wrt320n router (gigabit wired netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat fletse en oversaturated beeld hangt allemaal samen met dat uitwazen/uitzakken van kleuren. Dan krijg je gewoon een heel rommelig/wazig beeld waarbij de kleuren dus niet strak zijn maar blurry. Een fel rode trui is bijv gewoon 1 blok rood waarbij je nog moeilijk details van die trui kan zien.

Persoonlijk denk ik dat analoog weinig onder hoeft te doen van de digitale SD varianten mits:

- Dezelfde aanvoer/bron wordt gebruikt die ook voor het PlusTV signaal wordt gebruikt.
- Er wordt geinvesteerd in goede recente apparatuur voor omzetting van het signaal.
- Het bij de mensen thuis pas wordt omgezet naar een elektrisch signaal (gebeurd nu al).

Op die manier zal het analoge signaal nagenoeg gelijk zijn aan het digitale signaal (oke, je houd altijd iets ruis en de kleurbreedte is wat minder).

Nou is het wel zo dat met die omzettings-apparatuur die nu wordt gebruikt echt het grootste verlies wordt geboekt op de beeldkwaliteit. De bron (Canaal Digitaal) waar het overgrote deel van alle zenders in het analoge pakket bij OnsNet gebruikt van maakt is echt 10x beter dan die troep wat Hertzinger over de CATV vezel naar de mensen thuis stuurt. De omzettingsapparatuur van Hertzinger veroorzaakt ontzettend veel kwaliteitsverlies en beeldfouten tijdens het omzetten van digitaal naar analoog. Dit zie je ook terug bij Nederland 1, 2 en 3. Deze zijn duidelijk helderder dan RTL, SBS etc. omdat hiervoor dezelfde bron wordt gebruikt die ook voor het PlusTV signaal wordt gebruikt. Echter, vergelijk je Nederland 1,2 en 3 analoog met de digitale versies op dezelfde TV met een ingebouwde DVB-C ontvanger, dan zie je bij die analoge versies ook al die uitwazingen en blurry kleuren die je ook bij de andere zenders ziet zoals RTL en SBS die Canaal Digitaal als bron hebben. Het beeld wordt door de slechte omzetting dus veel rommeliger, doffer, wazig en minder scherp.

Zolang Hertzinger die oude meuk blijft gebruiken zal dit beeldtype nooit veranderen.

Quote van Nick39 in XMSNet topic:
Nick39 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald |:(
Voor de duidelijkheid, de apparatuur die bij XMSNet wordt gebruikt is dezelfde apparatuur die ook bij OnsNet/OnsBrabantNet wordt gebruikt. Dat werd mij door denan van XMSNet bevestigd:
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:24:
[...]
Nee, maar jullie gebruiken dezelfde hardware en hebben dezelfde bron (satelliet). Het is niet zo dat XMS en al die andere leveranciers op hetzelfde headend zitten. Doordat jullie dezelfde hardware hebben (en ook in beheer door Hertzinger volgens mij) zie je bij jullie dezelfde foutjes als bij ons.
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:05:
[...]
Mocht je willen weten hoe iets in het XMS netwerk zit dan kun je dat best vragen.. en van een aantal zaken weet ik (toevallig) ook hoe ze bij jullie ingeregeld zijn. Voor detailinformatie zul je echter naar je eigen leverancier moeten gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darthmuil schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:51:
[...]

Begrijp ik goed dat je een internet abo hebt bij upc van 92 mbit/sec download? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Over het internet bij ONE ben ik heel tevreden. Bij UPC merkte ik dat er tijdens piek uren duidelijk geknepen wordt op de bandbreedte van populaire protocollen. Bij ONE is dit duidelijk niet het geval.
Ook het woordtje "tot" in de aanbiedingen van UPC bevalt me niet. "Internet met een snelheid tot ...mbit/sec." Daar had natuurlijk gewoon "van" moeten staan.

Bij de prijs van ONE zit ook een usenet service met binairies van =/- 10 mbit/sec, waar ik tevreden over ben. UPC heeft dit niet en ben je dus aangewezen op een third party usenet abo a min 7 euro per maand denk ik. Dit zit echter niet in jou berekening.

Het grote verschil tussen UPC en ONE is natuurlijk de upload snelheid. De up van 100mbit/sec is foto's en filmpjes delen via bv msn een feestje.

Verder is de keuze van internet provider natuurlijk heel persoonlijk, en heeft UPC er alles aan gedaan om een concurerent aanbod te bieden. Ik ben daarom ook blij voor je dat je zo tervreden bent over UPC.
Nee ik zeg het verkeerd excuses.
Bij UPC download ik via usenet met 2 MB per sec.
Bij ONE is dat dus 10 MB
daar zit die 8 MB in, ik zei mbit, dat bedoelde ik niet.
Verder was ik niet op de hoogte van die nieuwsgroepen inderdaad, ik heb nu inderdaad maandelijks een abbo lopen bij eweka a 7,5 per maand..
Uploaden doe ik niet zo gek veel dus ik ben bang dat ik daar de vruchten nauwelijks van ga plukken.
Al met al blijft ONE natuurlijk wel enorm trekken ivm de snelheid EN nu met die 7,5 per maand verschil....

Dat knijpen van UPC heb ik de laatste tijd niet meer gemerkt tijdens het downloaden en surfen eigenlijk..
Welke combi heb jij dan eigenlijk?
want je zegt dat je over internet van ONE tevreden bent.
of heb je alles van ONE en ben je alleen over internet tevreden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:47:
[...]

Bij ONE is dat dus 10 MB
Tip: deel het aantal mbit door 8, niet door 10.

ONE heeft dus 12,5 MByte aan download en 12,5 MByte aan download.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:47:
[...]

Nee ik zeg het verkeerd excuses.
Bij ONE is dat dus 10 MB
daar zit die 8 MB in, ik zei mbit, dat bedoelde ik niet.
Verder was ik niet op de hoogte van die nieuwsgroepen inderdaad, ik heb nu inderdaad maandelijks een abbo lopen bij eweka a 7,5 per maand..
Uploaden doe ik niet zo gek veel dus ik ben bang dat ik daar de vruchten nauwelijks van ga plukken.
Al met al blijft ONE natuurlijk wel enorm trekken ivm de snelheid EN nu met die 7,5 per maand verschil....

Dat knijpen van UPC heb ik de laatste tijd niet meer gemerkt tijdens het downloaden en surfen eigenlijk..
Welke combi heb jij dan eigenlijk?
want je zegt dat je over internet van ONE tevreden bent.
of heb je alles van ONE en ben je alleen over internet tevreden?
Ik heb alles van ONE en ben over analoge TV en telefoon tevreden. Ik heb geen digitale TV, had ik ook niet bij UPC.
Ik had wat problemen met de telefoon (zie eerdere posts) maar een monteur heeft het opgelost.

Ik ben echter over internet van ONE heel tevreden, dus meer dan tevreden.
Die snelheid is echt en dat merk je ook.
Ik ben nog maar een maand over en had daarvoor ook UPC. Ik merk gewoon dat ik nu echt de bandbreedte heb waarvoor ik betaal.
Tot op het laatst merkte ik bij UPC dat tussen 19:00 en 22:00 uur je gewoon minder bandbreedte had. Download snelheden lopen terug, websites reageren traag.
Natuurlijk heb ik dit niet onderbouwd met meetrapporten en is dit dan ook niet meer dan een gevoel dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dat is dan duidelijk! Bedankt.
ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen heb dat ook wel aantal keren gehad bij UPC, echter nu zet ik gewoon mijn downloads aan en laat de pc rammelen, echt internetten doe ik op deze tijden toch niet meer ivm drukte in het huis door kinderen etc. :P
Wel zou ik graag gebruik willen maken van het glas netwerk ivm internet, maar zoals al eerder gezegd weinig zin om daar dan 15,- per maand extra voor te moeten schokken....

Die nieuwsgroepen waar je het over hebt, kun je deze ook delen met andere die geen glas hebben (denk het niet?)
Dat kan dan bij een abbo weer wel en dat doe ik ook, onder de streep betalen we met 3 man 2,50 per maand voor die nieuwsgroepen.

Mja
blijft lastig..
als die verrekte digitale TV nou OF niet zo belangrijk OF niet zo ruk was zou dat al schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

IEF

Why so serious?

We gaan verder in een gezamenlijk topic over OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven.

OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.