Ons Net Eindhoven (Deel 1)

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 60.477 views

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Vandaag hier ook eindelijk de kabel naar binnen gebracht en modem aangesloten (Luytelaer). Is er op het modem te zien wanneer internet werkt? Er branden 3 lampjes maar heb net even snel mijn netwerk kabel erin gestopt maar heb nog geen verbinding. Na 2 dagen zou het toch ongeveer moeten werken?

If it aint dutch,it aint much

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In Meerhoven (Zandrijk) zijn ze nu ook druk aan het graven, bij ons ligt de kabel sinds gisteren tot aan het huis. Hoelang duurt het dan nog voordat ze de huisaansluiting gaan maken?

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Exocet schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:12:
In Meerhoven (Zandrijk) zijn ze nu ook druk aan het graven, bij ons ligt de kabel sinds gisteren tot aan het huis. Hoelang duurt het dan nog voordat ze de huisaansluiting gaan maken?
In Geldrop duurde het nog een maand voor je echt aangesloten was.

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Koetje_boe schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:07:
Vandaag hier ook eindelijk de kabel naar binnen gebracht en modem aangesloten (Luytelaer). Is er op het modem te zien wanneer internet werkt? Er branden 3 lampjes maar heb net even snel mijn netwerk kabel erin gestopt maar heb nog geen verbinding. Na 2 dagen zou het toch ongeveer moeten werken?
Als er een wereldbolletje op je modem brandt/knippert en er brandt een lampje bij LAN1 dan zou het best kunnen werken. Snelste (afhankelijk van of het druk is!) is wss om even te bellen naar de helpdesk die kunnen het gelijk zien.
Er staan volgens mij 5 dagen voor, internetactivatie.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Dat wereldbolletje knippert inderdaad maar als ik hem met mijn router verbind krijg ik geen signaal volgens mij, ook na het rebooten van de router. Zal morgen wel even bellen met de helpdesk om te informeren!

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cotedo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06 11:18
Binnenkort gaan wij ook over naar ONE (grasrijk/meerhoven) maar ik twijfel nog over Digitale TV. Het zenderpakket vind ik niet echt bijzonder, is er toevallig een mailadres van Hertzinger waar je vragen/suggesties naar toe kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

cotedo schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:32:
Binnenkort gaan wij ook over naar ONE (grasrijk/meerhoven) maar ik twijfel nog over Digitale TV. Het zenderpakket vind ik niet echt bijzonder, is er toevallig een mailadres van Hertzinger waar je vragen/suggesties naar toe kan sturen?
Lees even de laatste 2 a 3 bladzijdes de OnsBrabantNet (deel 2) thread. Daarin staan aardig wat ervaringen over Plus TV (zelfde als bij Onsnet Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij een maand of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
De tekeningen voor de schakel kasten die in elk gedeelte van meerhoven gebouwd moeten worden, liggen nog tot 4 maart ter inzage. Daarna geeft de gemeete pas officieel toestemming voor de bouw, als er niemand bezwaar heeft getekend.

In de brief van ONE staat dat ze beginnen met daadwerkelijk aansluiten medio april. Gezien bovenstaande mogen we van geluk spreken als ze medio april ook daadwerkelijk gaan halen. ONE heeft niet een naam om gemaakte planningen te halen. En gemeente Eindhoven heeft hierbij ook niet echt meegeholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
rst77 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:38:
[...]

Lees even de laatste 2 a 3 bladzijdes de OnsBrabantNet (deel 2) thread. Daarin staan aardig wat ervaringen over Plus TV (zelfde als bij Onsnet Eindhoven).
Ik woon zelf ook in Meerhoven en heb dus geen hands-on ervaring, maar als ik samenvat wat ik in de forums gelezen heb zijn dit de conclusies:
- Digitaal beeld is opzich goed.
- Decoder is lelijk en oogt goedkoop. Niet de 150 euro waard.
- Ander (zelf aangeschafte) decoders werken niet of niet goed.
- Geen Electronic Program Guide (EPG)
- Zenderaanbod valt tegen.

Voor mij is eigenlijk punt 1 het belangrijkste als ik naar Digitaal zou overstappen, maar ik wil eerst afwachten hoe het aansluiten van de rest van de diensten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
darthmuil schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:05:
[...]

Ik woon zelf ook in Meerhoven en heb dus geen hands-on ervaring, maar als ik samenvat wat ik in de forums gelezen heb zijn dit de conclusies:
- Digitaal beeld is opzich goed.
- Decoder is lelijk en oogt goedkoop. Niet de 150 euro waard.
- Ander (zelf aangeschafte) decoders werken niet of niet goed.
- Geen Electronic Program Guide (EPG)
- Zenderaanbod valt tegen.

Voor mij is eigenlijk punt 1 het belangrijkste als ik naar Digitaal zou overstappen, maar ik wil eerst afwachten hoe het aansluiten van de rest van de diensten gaat.
- Geen teletekst (behalve op NED1,2 en 3)
- Niet alle zenders komen altijd even goed door. De meeste NL zenders wel, maar de andere zenders willen soms nogal wat artefacten bevatten, of helemaal niet beschikbaar zijn. Dit is heel wisselend. Ik heb het idee dat Herzinger soms nog flink rommelt met instellingen, toegekende bandbreedte etc.
- maar één HD-zender (Brava TV tel ik even niet mee, tenzij je opera-freak bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ongeveer 2 1/2 maand aangelsoten op Ons Net (Vaartbroek); Ervaringen tot nu toe (als niet deskundige maar wel intensieve gebruiker):
a. Telefoon werkt naar behoren
b. Internet / dataverkeer naar tevredenheid
c. TV-digitaal via HDMI en HD Ready:
Niet tevreden; heb dit ook al tweemaal gemeld, maar niet de idee dat men er iets mee doet. Ned.1, 2 en 3 vallen mee, maar met name RTL4 is slecht (regelmatig beeldstoringen en stotterend geluid; duidelijk minder helder beeld dan b.v. Nederland 1, 2 en 3. De overige RTL-zenders zijn iets beter, maar ook niet geweldig.
Alleen teletekst op de ed. 1, 2 en 3 en dan nog met veel te weining faciliteiten (trag, geen geheugen, geen snelle knoppen, enz.) Allerlei toetsen werken nog steeds niet (EPG, Info, Back, schakelknop links-bven); prutserige afstandsbediening en box van goedkope kwaliteit. Het initialiseren duurt steeds veel te lang.Waarom geen mogelijkheid van kaart in het toestel? Zenderaanbod is zwak en te veel verschillend met analoog-aanbod (Duitse zenders / Engelse zenders). Brava HD klinkt veelbelovens, ik hou van peramuziek, maar wat ze uitzenden is van slechte kwaliteit, zowel beeld als geluid. Waarom niet MEZO (veel beter). UPC was qua aanbod en mogelijkheden vele malen beter. Hopelijk komt het nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:44:
Ben nu ongeveer 2 1/2 maand aangelsoten op Ons Net (Vaartbroek); Ervaringen tot nu toe (als niet deskundige maar wel intensieve gebruiker):
a. Telefoon werkt naar behoren
b. Internet / dataverkeer naar tevredenheid
c. TV-digitaal via HDMI en HD Ready:
Niet tevreden; heb dit ook al tweemaal gemeld, maar niet de idee dat men er iets mee doet. Ned.1, 2 en 3 vallen mee, maar met name RTL4 is slecht (regelmatig beeldstoringen en stotterend geluid; duidelijk minder helder beeld dan b.v. Nederland 1, 2 en 3. De overige RTL-zenders zijn iets beter, maar ook niet geweldig.
Alleen teletekst op de ed. 1, 2 en 3 en dan nog met veel te weining faciliteiten (trag, geen geheugen, geen snelle knoppen, enz.) Allerlei toetsen werken nog steeds niet (EPG, Info, Back, schakelknop links-bven); prutserige afstandsbediening en box van goedkope kwaliteit. Het initialiseren duurt steeds veel te lang.Waarom geen mogelijkheid van kaart in het toestel? Zenderaanbod is zwak en te veel verschillend met analoog-aanbod (Duitse zenders / Engelse zenders). Brava HD klinkt veelbelovens, ik hou van peramuziek, maar wat ze uitzenden is van slechte kwaliteit, zowel beeld als geluid. Waarom niet MEZO (veel beter). UPC was qua aanbod en mogelijkheden vele malen beter. Hopelijk komt het nog goed.
Duidelijk dus dat ze ook al knijpen op de bandbreedte van de digitale zenders (heb met analoog overigens precies hetzelfde hoor, Ned1,2,3 zijn redelijk goed, de rest is doffer en minder scherp). Wel grappig want op de OnsNet Eindhoven site staat bij PlusTV: "Alle programma’s in de hoogst mogelijke resolutie (voor SD 8 Mbp/s stream; voor HDTV 12 Mbp/s MPEG-4 tot 22 Mbp/s MPEG-2 Stream".

De commerciële (en dan vooral de bekende als RTL, SBS) zouden dus exact net zo scherp moeten zijn als de publieke. Blijkbaar knijpen ze daar dus al de kwaliteit naar beneden, netzo als met analoge tv is gebeurd. Of is het analoge signaal van dezelfde bron als het digitale en converteert hertzinger dit naar analoog in het ontvangststation? Zou ook nog kunnen gezien de verschillen van de zenderkwaliteit zowel bij digitaal als analoog overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
ik ben benieuwd welk internetabonnement je daarbij hebt, ik heb me laten vertellen dat het bij het 100mbs abonnement niet geknepen wordt op het TV signaal.
Bij 2mbs wordt zelfs het analoge TV signaal minder. (maar dat is wat ik me heb laten vertellen)

Zelf ben ik super happy, in de schrijversbuurt met mijn 100up en down verbinding, nog zonder digitale TV en zonder telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
M-Stone schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:53:
ik ben benieuwd welk internetabonnement je daarbij hebt, ik heb me laten vertellen dat het bij het 100mbs abonnement niet geknepen wordt op het TV signaal.
Ook bij 100mbit/s wordt digitale TV geknepen. Dit staat helemaal los van je netwerksnelheid want TV wordt via een andere fiber getransporteerd. Ik vind de kwaliteit bij veel digitale zenders onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

/\/\|) schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:36:
[...]

Ook bij 100mbit/s wordt digitale TV geknepen. Dit staat helemaal los van je netwerksnelheid want TV wordt via een andere fiber getransporteerd. Ik vind de kwaliteit bij veel digitale zenders onder de maat.
niet alleen kwaliteit, maar ook de diensten die (niet) aangeboden worden zijn een tekortkoming. Wat daarbij erg storend is, is dat OnsNet niet kan aangeven wanneer (roadmap) wat wordt geimplementeerd.
Ik zou wel eens willen weten wanneer ik een EPG kan verwachten, vind ik redelijk essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Ik benieuwd hoe het gaat als later dit jaar de kanalen van de publieke omroep als HDTV beschikbaar zijn. Zal ONE/Herzinger dan andere kanalen moeten laten vallen of nog verder afknijpen om aan voldoende bandbreedte te komen?

Over de afwezigheid van een EPG verbaas ik me niet meer. Ik wacht er al sinds september op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Weet iemand toevallig welke aansluiting Vestide levert? Ik zie dat internet 11,68 p/m kost daar, via OnsNet, dus ik hoop eigenlijk dat ik op de 100/100 lijn kom te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
/\/\|) schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:28:
Ik benieuwd hoe het gaat als later dit jaar de kanalen van de publieke omroep als HDTV beschikbaar zijn. Zal ONE/Herzinger dan andere kanalen moeten laten vallen of nog verder afknijpen om aan voldoende bandbreedte te komen?

Over de afwezigheid van een EPG verbaas ik me niet meer. Ik wacht er al sinds september op.
Dat is natuurlijk onzin. Net als dat het een fabeltje is dat tv wordt 'geknepen' als je een 2Mbit internet abbo hebt 8)7

De huidige vorm van digitale televisie bij OBN heeft namelijk helemaal niets te maken met internetsnelheid aangezien men gewoon DVB-C gebruikt en geen IPTV... Dit betekent ook dat dit gewoon met frequenties e.d. werkt net als digitale tv van bijvoorbeeld UPC. Aangezien OBN die frequenties enkel nodig heeft voor analoge en digitale televisie (en niet net als bijvoorbeeld UPC voor internet/telefonie) zullen ze echt wel genoeg ruimte hebben. En als de ruimte toch op is valt het eerder te verwachten dat ze wat analoge zenders schrappen op termijn...

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 09-03-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Vanzelfsprekend doel ik niet op de brandbreedte van de internetverbinding, maar de bandbreedte over DVB-C bij de specifieke implementatie over glasvezel in combinatie met de "digibox".
Het is namelijk mijn stellige indruk dat hier beperkingen aanzitten, tenzij Hertzinger ècht zit aan te kloten.
Het is tamelijk schandalig als er bandbreedte voldoende beschikbaar zou zijn voor DVB-C en veel kanalen toch (voor digitale TV begrippen) abominabel slecht doorgegeven worden. Ik vermoed daarom dat men tegen technische beperkingen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de aanvoer gewoon brak is. Ruimte op de kabel is er genoeg en technische beperkingen dat lijkt mij niet. De digibox geeft gewoon normale DVB-C streams door. Alleen hebben ze op het netwerk en op de digibox bepaalde instellingen in het zoeksysteem zo aangepast om mensen met andere decoders tegen te werken zodat die de zenders niet goed kunnen inladen. Tevens hebben ze nog encryptie eroverheen gegooid. Bovendien zitten mensen nu al maanden te klagen over de kwaliteit en ik denk dat het bij Hertzinger en OnsNet allang is doorgedrongen. Hertzinger heeft gewoon een slechte leverancier voor de aanvoer van het signaal (Canaal Digitaal). Waarschijnlijk hebben die de Bandbreedte teruggeschroeft voor veel zenders om zo kosten te besparen. Omdat de kwaliteit van het analoge signaal dat binnenkomt niet te meten is (zegt hertzinger), zal er denk ik voor analoog ook wel niks op papier zijn vastgelegd dat de kwaliteit van de bron strak 8 Mb/s moet zijn en blijven. Hoe dat met digitaal zit weet ik niet maar aan jullie reacties te lezen lijkt daar ook geen kwaliteitsgarantie op te zitten. Dit terwijl de OnsNet site dit wel garandeerd: (Alle programma’s in de hoogst mogelijke resolutie (voor SD 8 Mbp/s stream; voor HDTV 12 Mbp/s MPEG-4 tot 22 Mbp/s MPEG-2 Stream)).

Ik denk dat we pas echt van optimale beeldkwaliteit via het glasvezel netwerk kunnen profiteren als er grote spelers bijkomen op het netwerk met fatsoenlijke 8 Mb/s bronnen op de NOB Media Gateway.
Het glasvezel netwerk is een open netwerk, dus ik snap niet in waarom UPC, Ziggo, CAIW etc.. er nog niet op zitten. Die kunnen nou juist goed laten zien hoe goed hun bronnen zijn over het glasvezel netwerk.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
/\/\|) schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:16:
Vanzelfsprekend doel ik niet op de brandbreedte van de internetverbinding, maar de bandbreedte over DVB-C bij de specifieke implementatie over glasvezel in combinatie met de "digibox".
Het is namelijk mijn stellige indruk dat hier beperkingen aanzitten, tenzij Hertzinger ècht zit aan te kloten.
Het is tamelijk schandalig als er bandbreedte voldoende beschikbaar zou zijn voor DVB-C en veel kanalen toch (voor digitale TV begrippen) abominabel slecht doorgegeven worden. Ik vermoed daarom dat men tegen technische beperkingen aanloopt.
Ruimte is er echt meer dan genoeg dus alles wordt echt wel 1 op 1 doorgegeven vanuit de aanvoer, het probleem is dat Herzinger alles van de satteliet haalt en dat signaal is toch een stuk minder van kwaliteit dan de 8Mbit streams vanaf de mediagateway die UPC / Ziggo gebruiken.

Heeft dus niks te maken met beperkingen in de techniek, sterker nog glasvezel zou in principe de techniek zijn om veel zenders in goede kwaliteit door te kunnen geven. Echter is Hertzinger te klein om die goede aanvoerstreams te betalen.

Wat Alexander01 dus ook zegt eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:12:
Ruimte is er echt meer dan genoeg dus alles wordt echt wel 1 op 1 doorgegeven vanuit de aanvoer, het probleem is dat Herzinger alles van de satteliet haalt en dat signaal is toch een stuk minder van kwaliteit dan de 8Mbit streams vanaf de mediagateway die UPC / Ziggo gebruiken.
Zonder bitrate metingen denk ik dat je dergelijke uitspraken over het één op één doorgeven beter achterwege kan laten. Om maar een voorbeeld te noemen: Bij Ziggo/Casema wordt er in de digitale TV headend bij een groot aantal kanalen de bitrate geknepen terwijl dit gezien de bitrate ruimte in de Transport Streams absoluut onnodig is. En dat gaat visueel waarneembaar ten koste van de beeldkwaliteit en leidt bij verkeerde afstelling van de bitrate knijp apparatuur zelfs tot extreme beeldverstoringen in de vorm van artefacten en blokjes. Dat een digitale TV provider zelf kan beschikken over goed bronmateriaal via bijvoorbeeld de media gateway in Hilversum wil dus niet automatisch zeggen dat de klanten ook die kwaliteit krijgen.

Er mag misschien ruimte genoeg zijn op de glasvezel, maar naar ik begrepen heb wordt het uiteindelijk bij jullie in huis weer via een kastje omgezet naar normaal kabel signaal dat jullie via COAX bij de TV/digitale ontvanger moeten afleveren. Achter dat kastje gelden dus dezelfde bandbreedte beperkingen als bij normale kabel klanten met als uitzondering dat het Internet signaal bij jullie niet ook op de kabel gemoduleerd wordt, wat bij de kabelbedrijven ook nog een aantal frequenties met een bandbreedte van 8 MHz in beslag neemt.

Verder komt maar een deel van de kanalen via de media gateway bij Ziggo en UPC terecht. De rest wordt nog steeds gewoon van de satelliet geplukt of is afkomstig van Chellomedia/Digital Media Centre dat de playout van een aantal kanalen verzorgt zoals bijvoorbeeld National Geographic Channel. Analoge TV komt tegenwoordig overigens ook voornamelijk als digitaal bron materiaal binnen dat de TV provider zelf door een MPEG decoder moet halen om er een analoog signaal van te maken, en er zitten verschillen tussen diverse merken MPEG decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Laatst online: 11-09 14:15
Dutch_Razor schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:32:
Weet iemand toevallig welke aansluiting Vestide levert? Ik zie dat internet 11,68 p/m kost daar, via OnsNet, dus ik hoop eigenlijk dat ik op de 100/100 lijn kom te zitten..
Staat gewoon op de site van Ons Net Eindhoven: 20Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Archie, exact.

Bovendien vraag ik me af de glasvezel->coax transfer door het "digibox"-kastje niet voor problemen zorgt cq. beperkingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Ah bedankt, dus toch ADSL :( Nouja precies hetzelfdea ls wat ik thuis heb voor de helft van de prijs , mag eigenlijk niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ArChie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:09:
Zonder bitrate metingen denk ik dat je dergelijke uitspraken over het één op één doorgeven beter achterwege kan laten. Om maar een voorbeeld te noemen: Bij Ziggo/Casema wordt er in de digitale TV headend bij een groot aantal kanalen de bitrate geknepen terwijl dit gezien de bitrate ruimte in de Transport Streams absoluut onnodig is. En dat gaat visueel waarneembaar ten koste van de beeldkwaliteit en leidt bij verkeerde afstelling van de bitrate knijp apparatuur zelfs tot extreme beeldverstoringen in de vorm van artefacten en blokjes. Dat een digitale TV provider zelf kan beschikken over goed bronmateriaal via bijvoorbeeld de media gateway in Hilversum wil dus niet automatisch zeggen dat de klanten ook die kwaliteit krijgen.
Signaal rechtstreeks van de mediagateway is 8Mbit. Bij UPC heb ik een tijdje geleden een bitrate meting gezien waaruit blijkt dat die 8Mbit ook daadwerkelijk bij de klant komt dus die uitspraak is wel degelijk op feiten gebasseerd. Hoe het bij Ziggo zit weet ik niet dus ik had beter Ziggo niet erbij kunnen betrekken in mijn eerste post, ik ging er wellicht dus onterecht vanuit dat dat hetzelfde was. Maar aangezien OBN volgens mij enkel in UPC gebieden kan leveren op het moment is Ziggo op zich ook niet zo interessant.
Er mag misschien ruimte genoeg zijn op de glasvezel, maar naar ik begrepen heb wordt het uiteindelijk bij jullie in huis weer via een kastje omgezet naar normaal kabel signaal dat jullie via COAX bij de TV/digitale ontvanger moeten afleveren. Achter dat kastje gelden dus dezelfde bandbreedte beperkingen als bij normale kabel klanten met als uitzondering dat het Internet signaal bij jullie niet ook op de kabel gemoduleerd wordt, wat bij de kabelbedrijven ook nog een aantal frequenties met een bandbreedte van 8 MHz in beslag neemt.
Dat klopt inderdaad maar aangezien OBN op dit moment een beperkt aantal digitale kanalen doorgeeft (veel minder dan UPC bijvoorbeeld) kan dat geen beperking zijn. Natuurlijk geeft OBN wel meer analoge kanalen door maar dan nog is er echt ruimte genoeg hoor om alles 1 op 1 door te geven. Je moet namelijk ook niet vergeten dat EuroDocsis nog behoorlijk wat frequenties (dus ruimte) nodig heeft. Zeker bij Docsis 3.0 waar gebruik wordt gemaakt van bundeling van meerdere frequenties.
Verder komt maar een deel van de kanalen via de media gateway bij Ziggo en UPC terecht. De rest wordt nog steeds gewoon van de satelliet geplukt of is afkomstig van Chellomedia/Digital Media Centre dat de playout van een aantal kanalen verzorgt zoals bijvoorbeeld National Geographic Channel. Analoge TV komt tegenwoordig overigens ook voornamelijk als digitaal bron materiaal binnen dat de TV provider zelf door een MPEG decoder moet halen om er een analoog signaal van te maken, en er zitten verschillen tussen diverse merken MPEG decoders.
Dat deel zijn wel de belangrijkste (in de zin van meest bekeken) kanalen. Namelijk in ieder geval NED1, NED2, NED3, RTL4, RTL5, RTL7,RTL8, SBS6, NET5 en Veronica. Weet die laatste niet helemaal zeker maar volgens mij wel. Daarnaast beschikt UPC voor de overige zenders vaak ook over grotere schotels wat de beeldkwaliteit maar met name de stabiliteit bij slecht weer ten goede komt.
/\/\|) schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:03:
Bovendien vraag ik me af de glasvezel->coax transfer door het "digibox"-kastje niet voor problemen zorgt cq. beperkingen heeft.
Waarom zou dat voor problemen zorgen? Nee het signaal achter die modulator is, zoals Archie zegt, precies hetzelfde als het kabelsignaal bij UPC. Met uitzondering van het feit dat er geen internet/telefonie signaal op wordt gemoduleerd bij OBN.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 10-03-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:45:
Signaal rechtstreeks van de mediagateway is 8Mbit. Bij UPC heb ik een tijdje geleden een bitrate meting gezien waaruit blijkt dat die 8Mbit ook daadwerkelijk bij de klant komt dus die uitspraak is wel degelijk op feiten gebasseerd. Hoe het bij Ziggo zit weet ik niet dus ik had beter Ziggo niet erbij kunnen betrekken in mijn eerste post, ik ging er wellicht dus onterecht vanuit dat dat hetzelfde was. Maar aangezien OBN volgens mij enkel in UPC gebieden kan leveren op het moment is Ziggo op zich ook niet zo interessant.
Ziggo/Casema was maar een voorbeeld waarmee ik wilde aangeven dat niet altijd het bronsignaal één op één bij de klanten binnenkomt. Dat UPC wel de boel één op één doorgeeft is dus geen garantie dat OBN/Hertzinger dat ook doet. Nogmaals als iemand met een DVB-C PC-TV kaartje en wat gratis software even een bitrate meting doet dan weten we met zekerheid of OBN/Hertzinger de boel ongewijzigd doorgeeft. Tot die tijd blijft het een aanname.
Dat klopt inderdaad maar aangezien OBN op dit moment een beperkt aantal digitale kanalen doorgeeft (veel minder dan UPC bijvoorbeeld) kan dat geen beperking zijn. Natuurlijk geeft OBN wel meer analoge kanalen door maar dan nog is er echt ruimte genoeg hoor om alles 1 op 1 door te geven. Je moet namelijk ook niet vergeten dat EuroDocsis nog behoorlijk wat frequenties (dus ruimte) nodig heeft. Zeker bij Docsis 3.0 waar gebruik wordt gemaakt van bundeling van meerdere frequenties.
Dat Euro-DOCSIS wel ruimte in beslag neemt op de normale kabel en niet bij OBN/Hertzinger was ik volgens mij niet vergeten. Ik gaf dat juist expliciet aan.
Dat deel zijn wel de belangrijkste (in de zin van meest bekeken) kanalen. Namelijk in ieder geval NED1, NED2, NED3, RTL4, RTL5, RTL7,RTL8, SBS6, NET5 en Veronica. Weet die laatste niet helemaal zeker maar volgens mij wel. Daarnaast beschikt UPC voor de overige zenders vaak ook over grotere schotels wat de beeldkwaliteit maar met name de stabiliteit bij slecht weer ten goede komt
Er is niemand die OBN/Hertzinger ervan weerhoud om ook grotere schotels te plaatsen voor weersreserve als dat de oorzaak zou zijn van de slechtere beeldkwaliteit. Voor een TV provider mag de maat van de schotel natuurlijk nooit het argument/verklaring zijn voor het achterblijven van de beeldkwaliteit.
Waarom zou dat voor problemen zorgen? Nee het signaal achter die modulator is, zoals Archie zegt, precies hetzelfde als het kabelsignaal bij UPC. Met uitzondering van het feit dat er geen internet/telefonie signaal op wordt gemoduleerd bij OBN.
En met uitzondering van het feit dat Hertzinger niet veel kaas heeft gegeten van DVB protocollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ArChie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:02:
[...]

Ziggo/Casema was maar een voorbeeld waarmee ik wilde aangeven dat niet altijd het bronsignaal één op één bij de klanten binnenkomt. Dat UPC wel de boel één op één doorgeeft is dus geen garantie dat OBN/Hertzinger dat ook doet. Nogmaals als iemand met een DVB-C PC-TV kaartje en wat gratis software even een bitrate meting doet dan weten we met zekerheid of OBN/Hertzinger de boel ongewijzigd doorgeeft. Tot die tijd blijft het een aanname.
Nee natuurlijk weet je dat niet zeker. Maar zelfs al zouden ze dat doen (wat inderdaad een aaname is tot iemand het meet) dan nog is de bitrate en dus het beeld minder dan bij digitale televisie van UPC. Simpelweg omdat de aanvoer vanaf de satteliet al een stuk minder is bij OBN/Hertzinger. En daar ging het om ;)
[...]

Dat Euro-DOCSIS wel ruimte in beslag neemt op de normale kabel en niet bij OBN/Hertzinger was ik volgens mij niet vergeten. Ik gaf dat juist expliciet aan.
Klopt, ik wilde met deze opmerking alleen benadrukken dat die ruimte aanzienlijk is. Zeker met de invoering van EuroDocsis 3.0. Maar zelfs met die extra ruimte die daarvoor nodig is heeft UPC en dan OBN dus zeker de ruimte om kanalen 1 op 1 door te geven.
[...]

Er is niemand die OBN/Hertzinger ervan weerhoud om ook grotere schotels te plaatsen voor weersreserve als dat de oorzaak zou zijn van de slechtere beeldkwaliteit. Voor een TV provider mag de maat van de schotel natuurlijk nooit het argument/verklaring zijn voor het achterblijven van de beeldkwaliteit.
Je hebt gelijk dat dat in principe geen argument mag zijn maar UPC is natuurlijk wel veel groter en heeft dus ook een groter budget om dat alles aan te schaffen en ergens te plaatsen. Resultaat was bijvoorbeeld dat tijdens de sneeuw een paar maanden geleden alles bij UPC nog goed werkte (ook zenders die UPC ook van de satteliet haalt) maar dat bij OBN bijna overal het beeld weg was.
[...]

En met uitzondering van het feit dat Hertzinger niet veel kaas heeft gegeten van DVB protocollen...
Ik mag toch hopen dat ze daarvoor echt wel iemand in dienst hebben die daar wél kaas van heeft gegeten. In ieder geval is dat een slecht argument om aan te nemen dat het signaal daardoor slechter zou zijn bij OBN dan bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:12:
Nee natuurlijk weet je dat niet zeker. Maar zelfs al zouden ze dat doen (wat inderdaad een aaname is tot iemand het meet) dan nog is de bitrate en dus het beeld minder dan bij digitale televisie van UPC. Simpelweg omdat de aanvoer vanaf de satteliet al een stuk minder is bij OBN/Hertzinger. En daar ging het om ;)
Okee. Uit je vorige reactie had ik eigenlijk geconcludeerd dat OBN ook die 8 Mbps kanalen uit Hilversum gebruikte, maar als het de door Canal Digitaal gemaakte kanalen betreft dan is over die kanalen uit Hilversum nog de MPEG encoder gehaald om de bitrate wat lager te krijgen. Bitrate ruimte op de satelliet is immers duur.
Klopt, ik wilde met deze opmerking alleen benadrukken dat die ruimte aanzienlijk is. Zeker met de invoering van EuroDocsis 3.0. Maar zelfs met die extra ruimte die daarvoor nodig is heeft UPC en dan OBN dus zeker de ruimte om kanalen 1 op 1 door te geven.
Zonder Euro-DOCSIS 3.0 zijn er in mijn wijk 6 frequenties met ieder een 8 MHz bandbreedte in gebruik voor kabel Internet. Als ik het goed begrepen had gaan ze met Euro-DOCSIS meerdere frequenties koppelen, dus is het nog even afwachten of ze hier twee al in gebruik zijnde Euro-DOCSIS frequenties gaan koppelen of dat ze daar twee nog ongebruikte frequenties voor gaan inzetten. Op dit moment is dat nog niet te controleren omdat Ziggo nog aan het testen is en er in mijn wijk kennelijk niet getest wordt of er is niets veranderd.
Je hebt gelijk dat dat in principe geen argument mag zijn maar UPC is natuurlijk wel veel groter en heeft dus ook een groter budget om dat alles aan te schaffen en ergens te plaatsen. Resultaat was bijvoorbeeld dat tijdens de sneeuw een paar maanden geleden alles bij UPC nog goed werkte (ook zenders die UPC ook van de satteliet haalt) maar dat bij OBN bijna overal het beeld weg was.
Sorry, maar dat vind ik voor een TV provider nogal een knullige gang van zaken. Bij satelliet hobbyisten is wat sneeuw nog niet eens een probleem.
Ik mag toch hopen dat ze daarvoor echt wel iemand in dienst hebben die daar wél kaas van heeft gegeten. In ieder geval is dat een slecht argument om aan te nemen dat het signaal daardoor slechter zou zijn bij OBN dan bij UPC.
Ik zeg niet dat de beeldkwaliteit daardoor minder is, alleen dat de zogenaamde DVB Service Information (DVB-SI) zoals verzonden door Hertzinger aan alle kanten rammelt. Die service informatie hebben de digitale kabel TV ontvangers nodig om uberhaupt te weten waar zich welk kanaal bevindt en over welke opties zo'n kanaal allemaal beschikt. Met opties bedoel ik eventuele meerdere audio kanalen, teletekst, teletekst ondertiteling, DVB ondertiteling en ga zo maar door. Ik heb de beschikking over een Transport Stream (TS) capture file gemaakt van de zogenaamde netwerk frequentie van Hertzinger voor het instellen van de ontvanger en daar word ik niet bepaald vrolijk van. Ondertussen heb ik van veel kabelbedrijven in Nederland wel zo'n TS capture file en tot dusver ben ik nog nooit dergelijke grote DVB specificatie implementatie fouten tegen gekomen. Dat is ook de reden waarom apparatuur met DVB-C tuner die zich wel aan de DVB specificaties houdt geen kaas weet te maken van die DVB-SI van Hertzinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Van de andere kant kunnen zich ook min of meer bewust niet aan de standaarden houden om het gebruik van eigen apparatuur te voorkomen natuurlijk... Ik heb zelfs een sterk vermoeden dat hier opzet in het spel is...

En van die sneeuw is dat inderdaad knullig maar wel de realiteit helaas de afgelopen keer dat het sneeuwde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ze die fouten (of voor hun misschien tucjes) gewoon expess hebben gedaan om andere decoders tegen te werken.

Overigens toen hier een paar weken terug Hertzinger monteur was om de boel te meten toen vroeg ik of de bron van het analoge signaal 8Mb/s was. Toen zei die iets in de trend van 'Nee nee, was het maar waar. Bandbreedte in de lucht is duur'.

Hij snapte ook niet waarom ik klaagde over een teruggang in beeld kwaliteit. Volgens hem was er helemaal niks veranderd bij Hertzinger. Wel zei die dat 1x per jaar bepaalde 'multiplexers' vervangen worden en dat daardoor het beeld misschien iets anders geworden is. Maar dat konden hun niet controleren want dat was niet iets van hun die multiplexers. Zal wel bij Canaal Digitaal gebeuren dan.
Tevens kan het natuurlijk ook nog zijn dat er instellingen zijn veranderd in de MPEG encoder om de kanalen te maken. Ook weer iets wat bij Canaal Digitaal gebeurd.

Ik moet wel zeggen dat er wel veel minder ruis in het beeld zit dan dat het vroeger was. Maar tegelijk is het beeld dus ook doffer geworden. Lijkt soms net of de resolutie erg laag is van het beeld.

Ik vraag me af of satteliet nog een toekomst heeft. Als ze zo moeten knijpen op de bandbreedte omdat het zo duur is in de lucht.... Is de prijs/bitrate verhouding van de Media Gateway dan niet veel beter? Is satteliet signaal niet gewoon overpriced tegenwoordig?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:04:
Van de andere kant kunnen zich ook min of meer bewust niet aan de standaarden houden om het gebruik van eigen apparatuur te voorkomen natuurlijk... Ik heb zelfs een sterk vermoeden dat hier opzet in het spel is...
Zou kunnen, maar het lijkt mij sterk. De DVB specificaties zijn het resultaat van een jarenlang specificatie proces waarbij diverse bedrijven zich verenigd hebben in de DVB organisatie (www.dvb.org). Alle protocollen binnen die DVB specificaties zijn met elkaar verweven en zodra je ergens van de DVB specificaties begint af te wijken dan verval je van de ene ellende in de andere. Als Hertzinger dit opzettelijk heeft gedaan om eigen apparatuur buiten te houden, dan zijn er natuurlijk veel eenvoudiger methoden zoals het koppelen van de smartcard aan een bepaalde ontvanger. Zie UPC als voorbeeld van deze methode. Vergeet niet dat alle gebruikte apparatuur in de DVB keten werken op basis van de DVB specificaties, dus opzettelijke afwijkingen maken dat tot dure apparatuur omdat die dan speciaal moeten worden aangepast. Ook vervangingen zijn dan een ramp omdat die vervangende apparatuur eerst weer die eerder geïntroduceerde afwijkingen moet krijgen willen de gebruikte kabelontvanger tenminste blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:11:
Volgens hem was er helemaal niks veranderd bij Hertzinger. Wel zei die dat 1x per jaar bepaalde 'multiplexers' vervangen worden en dat daardoor het beeld misschien iets anders geworden is. Maar dat konden hun niet controleren want dat was niet iets van hun die multiplexers. Zal wel bij Canaal Digitaal gebeuren dan.
Dat heet afschuiven van de verantwoordelijkheid.
Tevens kan het natuurlijk ook nog zijn dat er instellingen zijn veranderd in de MPEG encoder om de kanalen te maken. Ook weer iets wat bij Canaal Digitaal gebeurd.

Ik moet wel zeggen dat er wel veel minder ruis in het beeld zit dan dat het vroeger was. Maar tegelijk is het beeld dus ook doffer geworden. Lijkt soms net of de resolutie erg laag is van het beeld.
Lijkt me sterk dat CanalDigitaal hier de oorzaak is, want als ik de ontwikkelingen op satelliet gebied een beetje volg via de satelliet forums dan is de kwaliteit van de Nederlandse publieke en commerciele kanalen bij CanalDigitaal juist verbeterd door het opschroeven van de bitrate om zo het gat met de kabelbedrijven wat te verkleinen.
Ik vraag me af of satteliet nog een toekomst heeft. Als ze zo moeten knijpen op de bandbreedte omdat het zo duur is in de lucht.... Is de prijs/bitrate verhouding van de Media Gateway dan niet veel beter? Is satteliet signaal niet gewoon overpriced tegenwoordig?
Maar als Hertzinger zo graag de verantwoordelijkheid afschuift richting CanalDigitaal dan is er toch niemand die ze tegenhoud om ook het signaal uit Hilversum te halen? En wie zegt dat de mindere kwaliteit niet ligt aan de ontvangstapparatuur van Hertzinger? Als een beetje sneeuw al funest is dan zijn dat geen goede voortekenen. Het is mogelijk dat alle door CanalDigitaal verstuurde data niet in de ontvanger van Hertzinger aankomt met alle gevolgen voor de beeldkwaliteit. En hoe zit het met de MPEG decoders voor het analoge signaal? Zijn die wel kwalitatief in orde of was het een goedkoop partijtje? Allemaal zaken waarvan wij als consumenten geen weet hebben en die het personeel natuurlijk ook niet aan klanten zal gaan vertellen mocht dat de werkelijke oorzaak zijn. Satelliet kijkers zijn over het algemeen van mening dat de beeldkwaliteit van de Nederlandse publieke en commerciele kanalen via CanalDigitaal prima in orde is en zij maken gebruik van hetzelfde signaal als Hertzinger. Waarom lukt het Hertzinger dan niet om dat signaal met dezelfde kwaliteit bij jullie in de huiskamer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:50:
Maar als Hertzinger zo graag de verantwoordelijkheid afschuift richting CanalDigitaal dan is er toch niemand die ze tegenhoud om ook het signaal uit Hilversum te halen? En wie zegt dat de mindere kwaliteit niet ligt aan de ontvangstapparatuur van Hertzinger? Als een beetje sneeuw al funest is dan zijn dat geen goede voortekenen. Het is mogelijk dat alle door CanalDigitaal verstuurde data niet in de ontvanger van Hertzinger aankomt met alle gevolgen voor de beeldkwaliteit. En hoe zit het met de MPEG decoders voor het analoge signaal? Zijn die wel kwalitatief in orde of was het een goedkoop partijtje? Allemaal zaken waarvan wij als consumenten geen weet hebben en die het personeel natuurlijk ook niet aan klanten zal gaan vertellen mocht dat de werkelijke oorzaak zijn. Satelliet kijkers zijn over het algemeen van mening dat de beeldkwaliteit van de Nederlandse publieke en commerciele kanalen via CanalDigitaal prima in orde is en zij maken gebruik van hetzelfde signaal als Hertzinger. Waarom lukt het Hertzinger dan niet om dat signaal met dezelfde kwaliteit bij jullie in de huiskamer te krijgen?
Wellicht dat het dan inderdaad iets met de MPEG decoder is dat het signaal doffer is geworden met minder ruis. In het verleden is het overigens ook al meerdere keren voorgekomen dat bepaalde zenders voor een dag ofzo helemaal ontregeld waren (net of dat ze van hun frequentie afgegaan waren, strepen en rotzooi door het beeld etc). Bij Net5, SBS6 en RTL7 was dat volgens mij. Tevens is het ook regematig voorgekomen dat het beeld van NED3 hele avonden meerdere keren onderbroken werd (dat was het gevolg van problemen met die stream volgens de monteur). Overigens zijn al deze dingen dan meestal de volgende dag wel weer opgelost. Dus ontvangst apparatuur kan ook nog van lage kwaliteit zijn idd. Maar dan blijft het toch raar het beeld vroeger wel scherper was. Dan denk ik eerder aan de MPEG decoder waarmee gesleuteld is. Want ontvangst apparatuur vervang je niet zommaar denk ik. In het begin van die kwaliteitsomslag waren alle zenders echt extreem dof ineens. Nu is dat al heel erg bijgetrokken. Maar zo scherp als vroeger is het niet meer. Toen zat het kwa scherpte/helderheid echt tegen het digitale aan. Ruis is wel minder. Dat zie je vooral goed bij het gebruik van een splitter. Toen kreeg ik al snel meer ruis.

Over die decoder van Hertzinger voor digitale TV. Die hebben ze volgens mij toch echt laten aanpassen door Sagem. Iig de firmware van dat ding. De decoder heeft ook niet het orginele typrnr. Dat is namelijk Sagem ICAD-81 HD. Die Hertzinger gebruikt heet Sagem ICAD-81 HD HZ (HZ = Hertzinger?).

Tevens blijkt het ook hieruit:
Compatibiliteit en interactiviteit (Video-on-Demand, "Uitzending gemist" etc.) heeft er voor
Hertzinger toe geleid om voor hun glasvezelnetklanten in Brabant (Reggefiber/OnsNet) een
eigen decoder te ontwikkelen samen met de fabrikant SAGEM
Zie begin van pagina 13 in deze PDF: http://www.opta.nl/nl/download/publicatie/?id=2694

En hier wordt dat ook bevestigd in die mail die ik kreeg toen ik met mijn Sony aan 't testen was:
Beste Alexander,

Ik heb je mail ontvangen maar ook je post op tweakers gezien.

Allereerst mijn reactie op je Tweakers post. De reden waarom we geen andere ontvangers ondersteunen heb je zelf onomstotelijk vast gesteld. We zenden naast de eigenlijke DVB-C TV kanalen in het QAM kanaal allerlei descriptors mee zoals PAT, CAT, PMT, NIT, SDT, actual, SDT others, LCN,EIT, TOT. Met name met de SDT actual/others en LCN descriptors hebben we de timing afgestemd op de door ons gebruikte Sagem box. Het feit dat jij slechts gedeeltes van de zenderlijst binnen haalt, en bij rescan andere delen heeft niets te maken met het feit dat e.e.a. gecodeerd is maar alles met de timing van de SDT/ LCN descriptors. Op dit moment worden er 55 kanalen via QAM gedistribueerd, dus 14 kanalen is maar een heel klein deel dan het totale pakket. Dat is de reden dat we andere STB niet ondersteunen.

Dus de melding door ONE over de compatibiliteit van andere ontvangers op het netwerk is juist, en dus niet zoals je schrijft complete onzin. Je hebt immers zelf het bewijs geleverd, de door jou gebruikte ontvanger kan niet het totale zender pakket inlezen. De door jou gebruikte instellingen zijn juist.

Mbt je vragen over de codering kan ik je melden dat alle zenders muz NL1,2,3 in Conax Cas 7 gecodeerd zijn.

Verder wil ik opmerken dat Ons Brabant net en ons net Eindhoven twee verschillende netwerken zijn met eigen Headend playout eigen id en een eigen frequentie plan. Home frequentie Ons net Eindhoven 303 ons, Nem 707 MHz. Ook het aangeboden pakket zal tussen deze twee netwerken gaan verschillen, er zal binnenkort een additioneel talen pakket op ONS net Eindhoven bij geschakeld worden.

Ik hoop je vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord
De firmware van die box is dus denk ik wel degelijk helemaal op maat gemaakt om te matchen met al die afwijkingen en fouten op het Hertzinger netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:44:
Wellicht dat het dan inderdaad iets met de MPEG decoder is dat het signaal doffer is geworden met minder ruis. In het verleden is het overigens ook al meerdere keren voorgekomen dat bepaalde zenders voor een dag ofzo helemaal ontregeld waren (net of dat ze van hun frequentie afgegaan waren, strepen en rotzooi door het beeld etc). Bij Net5, SBS6 en RTL7 was dat volgens mij. Dat was de volgende dag dan weer opgelost. Dus ontvangst apparatuur kan ook nog van lage kwaliteit zijn idd. Maar dan blijft het toch raar het beeld vroeger wel scherper was. Dan denk ik eerder aan de MPEG decoder waarmee gesleuteld is. Want ontvangst apparatuur vervang je niet zommaar denk ik. In het begin dat die kwaliteitsomslag er was waren alle zenders echt extreem dof ineens. Nu is dat al heel erg bijgetrokken. Maar zo scherp als vroeger is het niet meer. Ruis is wel minder. Dat zie je vooral goed bij het gebruik van een splitter. Toen kreeg ik al snel meer ruis.
Ik maak mijn opmerkingen voornamelijk om jullie je eens te laten afvragen of de beweringen van Hertzinger over de oorzaak van de problemen wel kloppen. Je geeft nu bijvoorbeeld aan dat er sprake is van ruis op de analoge kanalen. Dan verdenk ik toch echt de apparatuur die door Hertzinger gebruikt wordt om het digitale signaal van CanalDigitaal om te zetten naar een analoog signaal en vervolgens in een signaal dat geschikt is voor het versturen via glasvezel, of in de apparatuur die dat glasvezel signaal in jullie woning weer omzet in een analoog TV signaal voor op de COAX kabel. Het digitale TV signaal zoals dat bij CanalDigitaal vandaan komt bevat immers geen ruis, want dat zelfde signaal wordt ook direct doorgegeven als digitale TV signaal voor de digitale ontvanger. En de MPEG encoder van CanalDigitaal gaat echt geen ruis introduceren op het signaal zoals zij dat vanuit Hilversum aangeleverd krijgen. Als ze dat wel zouden doen dan staat heel satelliet ontvangend Nederland op zijn achterste benen.
Over die decoder van Hertzinger voor digitale TV. Die hebben ze volgens mij toch echt laten aanpassen door Sagem. Iig de firmware van dat ding. De decoder heeft ook niet het orginele typrnr, namelijk Sagem ICAD-81 HD, maar ICAD-81 HD HZ (HZ = Hertzinger?).
Natuurlijk hebben ze die ontvanger moeten aanpassen aan het signaal van Hertzinger, anders krijgen ze dezelfde problemen die je zelf met je TV hebt ervaren. Het versturen van de Service Description Tables (SDT) is niet volgens de DVB specificaties zoals ik je al eerder heb getracht uit te leggen. Dat heeft niets met timing te maken zoals Hertzinger stelt, maar gewoon met het foutief verzenden van "actual" SDT's voor services in andere Transport Streams. Dat hoort niet. Per Transport Stream is er maar één "actual" SDT en dat is de "actual" SDT die de services in de huidige (vandaar "actual") beschrijft. De services in de andere Transport Streams mogen alleen worden doorgegeven via "other" SDT's. Hoe ze het voor elkaar krijgen om in hun multiplexers meerdere "actual" SDT's per Transport Stream te versturen mag Joost weten, maar het is en blijft fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:06:
Ik maak mijn opmerkingen voornamelijk om jullie je eens te laten afvragen of de beweringen van Hertzinger over de oorzaak van de problemen wel kloppen. Je geeft nu bijvoorbeeld aan dat er sprake is van ruis op de analoge kanalen. Dan verdenk ik toch echt de apparatuur die door Hertzinger gebruikt wordt om het digitale signaal van CanalDigitaal om te zetten naar een analoog signaal en vervolgens in een signaal dat geschikt is voor het versturen via glasvezel, of in de apparatuur die dat glasvezel signaal in jullie woning weer omzet in een analoog TV signaal voor op de COAX kabel. Het digitale TV signaal zoals dat bij CanalDigitaal vandaan komt bevat immers geen ruis, want dat zelfde signaal wordt ook direct doorgegeven als digitale TV signaal voor de digitale ontvanger. En de MPEG encoder van CanalDigitaal gaat echt geen ruis introduceren op het signaal zoals zij dat vanuit Hilversum aangeleverd krijgen. Als ze dat wel zouden doen dan staat heel satelliet ontvangend Nederland op zijn achterste benen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze vroeger (toen Hertzinger alleen nog een analoog aanbod had bij OnsNet) Hertzinger het signaal analoog ontving via de satteliet en direct doorstuurde naar de klanten?

En dat ze dus nu het signaal digitaal ontvangen (omdat ze nu ook digitale tv aanbieden) en dus geen analoog signaal meer gebruiken maar het digitale signaal bij hunzelf omzetten naar analoog en dat doorsturen naar klanten die analoge tv afnemen? Dat zou wel kunnen verklaren dat het analoge beeld nu een stuk minder ruis heeft, maar wel doffer is omdat de omzet apparatuur bij Hertzinger slechter is dan die van Canaal Digitaal.

Zou dat het niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat er veel ruis te zien is komt ook gewoon omdat het signaal wat in de woning binnenkomt in veel gevallen te sterk is. Daardoor is er ook meer ruis zichtbaar soms. In mijn geval staat mijn versterker nu op zijn minimale versterking ingesteld en is er nauwelijk ruis meer te zien. Terwijl het beeld toen ik alles net aan had gesloten vol zat met ruis, mijn versterker stond nu nog op ongeveer 60 - 70% wat voor UPC prima was.

Wat betreft het zich niet houden aan de DVB standaarden is het inderdaad geen nette manier maar het is wel uiterst effectief om eigen apparatuur binnen het eigen netwerk tegen te gaan. En dit kost ze nauwelijks administratie die ze bij bijvoorbeeld een box/smartcard koppeling wel zouden hebben.

Zelf denk ik nog steeds dat ze het signaal gewoon in hun MPEG decoders wat doffer hebben gemaakt om zo aan mensen tegemoet te komen die het beeld te veel ruis vonden bevatten op hun LCD TV...

@Alexander01 hierboven: Dat zou inderdaad best wel eens de reden kunnen zijn al hebben ze die analoge ontvangsapparatuur dan wel heel snel afgeschreven. Want OBN bestaat nog niet zo lang dat ze niet meteen digitale ontvangstapparatuur gekozen zouden hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 10-03-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:24:
@Alexander01 hierboven: Dat zou inderdaad best wel eens de reden kunnen zijn al hebben ze die analoge ontvangsapparatuur dan wel heel snel afgeschreven. Want OBN bestaat nog niet zo lang dat ze niet meteen digitale ontvangstapparatuur gekozen zouden hebben.
Volgens mij was het ook niet de bedoeling dat digitale TV via DVB-C zou gaan lopen maar juist via IPTV. Alleen omdat er zoveel vraag naar digitale tv was hebben ze denk ik op stel en sprong iets moeten bedenken omdat IPTV nog lang niet af was. Want zeg nou zelf. Dat hele digitale tv is gewoon een fiasco omdat die hele dienst nog niet af is en de prijs/kwaliteits verhouding slechter is dan bij UPC.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:21:
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze vroeger (toen Hertzinger alleen nog een analoog aanbod had bij OnsNet) Hertzinger het signaal analoog ontving via de satteliet.
Analoge Nederlandse TV kanalen via de satelliet is al vele jaren verleden tijd. Dat was nog in de tijd dat je voor de RTL kanalen een speciaal videocrypt module nodig had bij de analoge satelliet ontvanger. Als ik het mij goed herinner was dat iets in de tachtiger jaren.
En dat ze nu het signaal digitaal ontvangen (omdat ze nu ook digitale tv aanbieden) en dus geen analoog signaal meer gebruiken maar het digitale signaal bij hunzelf omzetten naar analoog en dat doorsturen naar klanten die analoge tv afnemen? Dat zou wel kunnen verklaren dat het analoge beeld nu bijna ruisvrij is, maar wel doffer is omdat de omzet apparatuur bij Hertzinger slechter is dan die van Canaal Digitaal.

Zou dat het niet zijn?
Nee, dat lijkt me van niet. Analoog via de ether is ook al weer een aantal jaren uitgeschakeld, dus daar kan Hertzinger ook geen analoog bronsignaal vandaan hebben. Maar gezien je antwoorden en vragen heb ik toch het idee dat de signaal distributie keten je niet helemaal duidelijk is. Dus nog maar een toelichting:
  1. In Hilversum wordt het signaal van de Nederlandse publieke en commerciele kanalen via de media gateway. Dat is het bronsignaal en dat bronsignaal komt tegenwoordig digitaal uit de MPEG encoders als digitale streams met een constante bitrate van 8 Mbps.
  2. CanalDigitaal neemt dat signaal van de media gateway af en MPEG encodeert dat digitale signaal opnieuw op een lagere variabele bitrate om het te uplinken naar de satelliet.
  3. De afnemer ontvangt dat satelliet signaal in digitale vorm en Hertzinger zal dat dus in de headend omzetten naar een analoog signaal met een MPEG decoder voor analoge TV en ook doorgeven als een digitaal signaal voor de digitale TV ontvangers. Dat laatste gebeurt hoogstwaarschijnlijk zonder verdere omzettingen.
Het analoge TV signaal dat jij uiteindelijk weergeeft op je TV is dus ergens als een volledig ruisvrij digitaal signaal begonnen, maar onderweg is daar ruis bijgekomen en is het beeld volgens jou ook doffer geworden. Grote kans dat dit in het deel van de keten (dus stap 3) van Hertzinger plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:37:
[...]

Analoge Nederlandse TV kanalen via de satelliet is al vele jaren verleden tijd. Dat was nog in de tijd dat je voor de RTL kanalen een speciaal videocrypt module nodig had bij de analoge satelliet ontvanger. Als ik het mij goed herinner was dat iets in de tachtiger jaren.

[...]

Nee, dat lijkt me van niet. Analoog via de ether is ook al weer een aantal jaren uitgeschakeld, dus daar kan Hertzinger ook geen analoog bronsignaal vandaan hebben. Maar gezien je antwoorden en vragen heb ik toch het idee dat de signaal distributie keten je niet helemaal duidelijk is. Dus nog maar een toelichting:
  1. In Hilversum wordt het signaal van de Nederlandse publieke en commerciele kanalen via de media gateway. Dat is het bronsignaal en dat bronsignaal komt tegenwoordig digitaal uit de MPEG encoders als digitale streams met een constante bitrate van 8 Mbps.
  2. CanalDigitaal neemt dat signaal van de media gateway af en MPEG encodeert dat digitale signaal opnieuw op een lagere variabele bitrate om het te uplinken naar de satelliet.
  3. De afnemer ontvangt dat satelliet signaal in digitale vorm en Hertzinger zal dat dus in de headend omzetten naar een analoog signaal met een MPEG decoder voor analoge TV en ook doorgeven als een digitaal signaal voor de digitale TV ontvangers. Dat laatste gebeurt hoogstwaarschijnlijk zonder verdere omzettingen.
Het analoge TV signaal dat jij uiteindelijk weergeeft op je TV is dus ergens als een volledig ruisvrij digitaal signaal begonnen, maar onderweg is daar ruis bijgekomen en is het beeld volgens jou ook doffer geworden. Grote kans dat dit in het deel van de keten (dus stap 3) van Hertzinger plaatsvindt.
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom die monteur tegen mij zei dat ze zoveel problemen hadden gehad met SBS6 (die overigens nu nog steeds het slechtst is van alle zenders). Als alle streams digitaal aankomen bij Hertzinger en ik hier direct een hirschmann splitter op de COAX module heb geschroeft met een hirschmann kabel + connector die naar mijn tv loopt, dan zou SBS6 toch helemaal geen last moeten hebben van welke mast dan ook. Je ziet echt dat die zender niet clean is en doffer is als de rest.

Tevens was het ook zo in de periode dat Nederland 3 wegviel dat die de volgende dag wel stabiel was maar het beeld slechter was dan normaal. Toen ik vroeg hoe dat kwam zei die monteur dat Nederland 3 tijdelijk op de satteliet stond omdat ze problemen hadden met de stream. SBS en Belgie 1 + 2 waren ook satteliet zenders zei die. Nou snap ik niet goed wat ie bedoelde. Analoog via de satteliet bestaat niet meer zeg je. Wat zou hij daar mee bedoelen dan? Belgie 1 + 2 zijn overigens ook altijd van mindere kwaliteit geweest als de Nederlandse zenders. Bedoeld ie soms een backup satteliet ofzo van mindere kwaliteit?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:50:
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom die monteur tegen mij zei dat ze zoveel problemen hadden gehad met SBS6 (die overigens nu nog steeds het slechtst is van alle zenders). Als alle streams digitaal aankomen bij Hertzinger en ik hier direct een hirschmann splitter op de COAX module heb geschroeft met een hirschmann kabel + connector die naar mijn tv loopt, dan zou SBS6 toch helemaal geen last moeten hebben van welke mast dan ook. Je ziet echt dat die zender niet clean is en doffer is als de rest.
Analoge TV kanalen worden bij jou thuis op ieder hun eigen frequentie op de COAX kabel gemoduleerd door dat kastje waar de glasvezel ingaat. Als dat kastje zelf niet goed afgeschermd is voor interferentie van bijvoorbeeld Digitenne van KPN of andere via de ether uitzendende bronnen dan heb je best kans dat alleen SBS 6 het slecht doet. SBS 6 kan namelijk net op een frequentie zitten waarop zo'n via de ether uitzendbron zit terwijl RTL 4 daar geen last van heeft. Als die afscherming van dat kastje niet in orde is kan jij zorgen voor allerlei goede COAX materialen, maar je schiet daar dan niet veel mee op. Als dit het enige kastje is dat Hertzinger gebruikt, dan heeft uitwisselen ook niet veel zin en zal een monteur proberen aan te geven dat zij er niets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de datasheet van de CATV module in het glasvezel kastje.

http://www.packetfront.co...V_converter_datasheet.pdf

Ik zie daar nergens 90db HF zoals bij de Koka799 van Hirschmann. Misschien dat die CATV module inderdaad het signaal verkloot door de slechte afscherming sinds die mast. Eigenlijk zou ik dat eens moeten testen met een andere module die hogere afschermingswaarden heeft. Maar volgens mij heb je er maar 1 voor dat kastje.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:21:
Dit is de datasheet van de CATV module in het glasvezel kastje.

http://www.packetfront.co...V_converter_datasheet.pdf

Ik zie daar nergens 90db HF zoals bij de Koka799 van Hirschmann. Misschien dat die CATV module inderdaad het signaal verkloot door de slechte afscherming sinds die mast. Eigenlijk zou ik dat eens moeten testen met een andere module die hogere afschermingswaarden heeft. Maar volgens mij heb je er maar 1 voor dat kastje.
Je kan dat kastje toch zelf beter afschermen door er een metalen (of alu folie) behuizing omheen te knutselen ? Dan ben je volgens mij alle directe instraling van masten op je fiber -> coax omzetter kwijt.

Verder een leuk stukje:
http://www.dse.nl/node/view/1072#1504

Waarin ook te vinden is:
Boven op de centrale staan de satelietschotels.
Een nadeeltje van een eigen TV netwerk is dat we ook zelf moeten zorgen dat de sneeuw en ijzel van de schotels wordt verwijderd, als de ontvangst te leiden heeft van te veel ijzige aanslag.
Een ladder is dan ook prominent aanwezig in de centrale.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Wat een onzin wordt daar verteld zeg... :P
Video is in principe net zo goed als van een goede satelliet ontvanger. En ca 20%, in DB uitgedrukt, sterker signaal als van UPC.
Als het Ons net TV signaal rechtstreeks op eenTV wordt aangesloten, zal die het waarschijnlijk te sterk vinden, dat kàn tot vervormd beeld leiden. Ons Net heeft hiervoor dempers beschikbaar.
Signaalnivo's kun je niet in % uitdrukken... Dat het nivo wat ONE levert hoger is, dat is zeker, het is zelfs te hoog.
De meeste klachten over slecht beeld ontstaan door slechte splitters in huis.
Het blijkt dat bedrijven zoals Philips, afgekeurde apparaten juist in Nederland dumpen.
De kabel maatschappijen gebruiken slechts het midden deel van het zenderspectrum. Ons Net heeft echter meer zenders en moet ook de uiteinden van het spectrum gebruiken. Dat deel wat door slechte apparaten en splitters niet zo goed kan worden doorgegeven.
Philips dumpt hier in NL afgekeurde apparaten? :z

En UPC gebruikt, net zoals Ziggo en alle anderen, gewoon de gehele band, en niet alleen het 'middenstuk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:08
Wanneer gaan ze Nasa TV eens doorgeven in HD :P
Maar als ik zo hoor is de kwaliteit van het digitale signaal dus niks.

[ Voor 43% gewijzigd door Intheweb op 11-03-2009 19:53 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
Hmm het is mij na het volgen van deze thread de afgelopen half jaar en het bekijken van UPC digitaal (en hun MediaBox) afgelopen weekend dat OBN digitaal het iig niet wordt! Wat een bagger!

Ik neem alleen internet+telefonie van OnsNet en digitale tv van UPC en wacht totdat OnsNet digitale tv beter op orde heeft...misschien ooit via IPTV.

Verder baal ik dat ik zowel bij OBN als UPC niet mijn eigen mediacenter kan bouwen :( Of op zijn minst keuze uit settop boxen.
Was er maar Ziggo beschikbaar <sigh>... hopelijk wordt het kabelnetwerk snel open gesteld voor andere aanbieders!

Is het overigens wel mogelijk als IPTV ooit wat wordt bij OnsNet om een mediacenter te bouwen?? Heb je dan ook nog een decoder enzo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik irriteer me daar ook kapot aan! Aan dat expres tegenwerken van andere decoders door die afwijkingen in het DVB-C protocol waardoor een normale decoder delen van het zenderpakket niet fatsoenlijke kan vinden of inladen. En ook het feit dat je in Eindhoven dus alleen maar als alternatief UPC kan pakken en geen Ziggo idd. Zeker als je ziet dat je bij Ziggo voor 16,25 euro een basis abonnement hebt met zowel 30 analoge kanalen als 60 digitale kanalen (waaronder enkele HD) die middels een Alphacrypt CAM op elke decoder te bekijken zijn. UPC daarintegen bied voor 16.70 euro enkel 30 analoge kanalen. Digitale zenders kosten daar 4 euro extra per maand en bij UPC is er dus geen mogelijkheid of truc om de smartcard in een andere decoder te kunnen gebruiken omdat ze die koppelen aan hun eigen box. UPC is dus ook niks.

Ik hoop ook ECHT dat er SNEL meer tv aanbieders op het netwerk bijkomen. En dan met name aanbieders met een open systeem zoals CAIW die gewoon 1 abonnement hanteert van een basis pakket zenders waar zowel de analoge als ONGECODEERDE digitale versies van de zenders inzitten. Gewoon een open en klantvriendelijk systeem, waarbij men zich strikt aan het DVB-C protocol houd waardoor elke decoder die je op het netwerk inplugt meteen de zenders vind. Iets wat ik Hertzinger nog niet zie doen. Nog in geen 100 jaar!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Kan iemand bevestigen of regio vaartbroek op dit moment geen kabel (tv/radio) signaal heeft? Internet werkt wel gewoon, maarja dat is dan ook een andere fiber en dienst...

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
kijk even naar het lampje wat er op brandt... die moet groen branden. Altijd iig een keer resetten.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Het lampje was inderdaad uit, na reset weer werkend. Dit was hier de eerste keer dat dat gebeurde, zal de volgende keer in ieder geval ook eerst even daar kijken.

Is het echt gewoon het vastlopen van dat circuit of heeft het met firmware updates te maken vraag ik me dan nog af...

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

SantjeS schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:40:
Het lampje was inderdaad uit, na reset weer werkend. Dit was hier de eerste keer dat dat gebeurde, zal de volgende keer in ieder geval ook eerst even daar kijken.

Is het echt gewoon het vastlopen van dat circuit of heeft het met firmware updates te maken vraag ik me dan nog af...
Had hier hetzelfde probleem, geen enkel signaal, na reset werkte het weer. Zal dus toch iets gebeurd zijn aan de kant van ONE. Ook Vaartbroek hier trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTL4 en SBS6 hebben sindskort lichtelijke horizontale strepen in het beeld.

Bij RTL8 die dit al had is het erger geworden.

Iemand dit ook gemerkt?

Ik heb het zowel hier gemerkt als bij kennissen hier in de buurt.

Splitter/Kabels/Connectoren zijn Hirschmann dus uitgesloten dat het daar aan ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:17:
RTL4 en SBS6 hebben sindskort lichtelijke horizontale strepen in het beeld.

Bij RTL8 die dit al had is het erger geworden.

Iemand dit ook gemerkt?

Ik heb het zowel hier gemerkt als bij kennissen hier in de buurt.

Splitter/Kabels/Connectoren zijn Hirschmann dus uitgesloten dat het daar aan ligt.
Indien je hier last van hebt kan je bij het informatiecentrum een demper ophalen, deze komt aan de uitgang van het modem waaraan je daarna de coax weer verbindt.

Dit probleem komt doordat er een signaal van ongeveer 80 DB uit het modem komt, dit signaal is te hoog.
Dit merk je vooral op de grotere LCD schermen.
Ideaal signaal ligt tussen de 65 en 75 DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alweer goed zie ik vandaag. Strepen op RTL4 zijn weg en bij RTL 8 weer minder.

De signaal sterkte dat is volgens mij een sprookje dat dat voor strepen of ruis zorgt..
Tuurlijk wordt zoiets OOK versterkt bij een sterker signaal. Dat heb ik zelf al gezien met de versterker die er eerst tussenzat. De strepen op RTL8 werden toen nog duidelijker, maar ook het beeldscherpte en de analoge ruis werd duidelijker. Ligt gewoon puur aan de bron. Met een sterker signaal kun je gewoon heel goed alle details zien van de bron (strepen, hoeveelheid analoge ruis, bitrate bron signal etc). Bijv Omroep Brabant die is echt clean. Zit de minste ruis in van alle zenders en helemaal strepen vrij. Als ik daar naar kijk als de versterker er tussen zit dan is het beeld nog eens stukje helderder, maar dus absoluut geen strepen of ruis. Dit komt gewoon omdat de bron perfect is (denk dat die rechtstreeks via glasvezel zit).

Die strepen zullen wel het gevolg zijn van een of andere mast die ergens binnendringt in het systeem op bepaalde frequenties waar zenders als RTL8 zitten bijv. Want op Veronica was het eerst ook (die freq zit ernaast), maar dat is nu bijna niet meer waarneembaar de strepen. Ik zou niet weten wat een andere reden zou kunnen zijn. Ik denk dat het bij de coax module binnendringt of mss al ergens bij Hertzinger.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:33:
Het is alweer goed zie ik vandaag. Strepen op RTL4 zijn weg en bij RTL 8 weer minder.

De signaal sterkte dat is volgens mij een sprookje dat dat voor strepen of ruis zorgt..
Tuurlijk wordt zoiets OOK versterkt bij een sterker signaal. Dat heb ik zelf al gezien met de versterker die er eerst tussenzat. De strepen op RTL8 werden toen nog duidelijker, maar ook het beeldscherpte en de analoge ruis werd duidelijker. Ligt gewoon puur aan de bron. Met een sterker signaal kun je gewoon heel goed alle details zien van de bron (strepen, hoeveelheid analoge ruis, bitrate bron signal etc). Bijv Omroep Brabant die is echt clean. Zit de minste ruis in van alle zenders en helemaal strepen vrij. Als ik daar naar kijk als de versterker er tussen zit dan is het beeld nog eens stukje helderder, maar dus absoluut geen strepen of ruis. Dit komt gewoon omdat de bron perfect is (denk dat die rechtstreeks via glasvezel zit).

Die strepen zullen wel het gevolg zijn van een of andere mast die ergens binnendringt in het systeem op bepaalde frequenties waar zenders als RTL8 zitten bijv. Want op Veronica was het eerst ook (die freq zit ernaast), maar dat is nu bijna niet meer waarneembaar de strepen. Ik zou niet weten wat een andere reden zou kunnen zijn. Ik denk dat het bij de coax module binnendringt of mss al ergens bij Hertzinger.
Absoluut geen fabeltje maar een feit!
Ga het eerder gezegde maar na!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:45:
[...]

Absoluut geen fabeltje maar een feit!
Ga het eerder gezegde maar na!!!
Waarom zijn die strepen dan alleen bij enkele zenders die ook nog eens langs elkaar zitten met hun frequentie? En waarom niet bij zenders als Omroep Brabant of Nederland 1, 2 en 3? Als er iets sterk en zuiver/helder doorkomt dan zijn die het wel. En met name Omroep Brabant. Ik zou willen dat alle zenders zo loepzuiver waren als Omroep Brabant.

Bovendien gebruik ik al een splitter dus het signaal komt al wat zwakker de tv's binnen. Echter die strepen blijf je gewoon zien. Dat zit gewoon in de bron. Al gebruik je een splitter met 20db demping, dan trek je alleen maar de helderheid naar beneden (en wellicht zijn de strepen ook minder waarneembaar dan).

Als je een zuiver ruis/strepenvrij signaal teveel versterkt dan is het resultaat een doffer beeld (schaduw/opgedikt beeld). Niet meer dan dat.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Digitale TV ligt er uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook :(

Binnenkort toch maar overstappen naar UPC. Jammer van de 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:19:
Laten we hopen dat meer mensen dat doen. Dan gaat dat model van PlusTV misschien eens een keer op de schop. Want nu is het niks. Half werk. geen EPG, zenders die nog wegvallen, veel te dure instapkosten, gesloten systeem, geen digitale radio zenders, veel zenders met lage bitrate.

tip voor een nieuw model:

- 1 abonnement met basispakket analoge en digitale versies van radio en tv zenders incl epg informatie.
- digitale versies van het basispakket niet coderen. alleen nodig bij extra zender paketten.
- open systeem: dus de dvb-c specificaties naleven zodat elke standaard dvb-c decoder die je in de winkel koopt gewoon werkt op het netwerk. CAIW doet dit ook en iedereen koopt daar zijn eigen decoder. Scheelt ook 150 euro instap kosten voor een overpriced decoder.

Lijkt mij een goed systeem. Mensen kunnen zelf bepalen of ze de analoge versies of digitale versies kijken en later hoeven ze alleen maar hun apparatuur te upgraden en in te pluggen voor digitaal te kunnen kijken. En dat op meerdere plekken in huis zonder dat je extra smartcards moet bestellen. Tevens heb je niet die hoge instapkosten dus trek je veeeeel meer klanten sneller over de streep. En ook klanten die anders nooit digitale tv hadden gepakt omdat ze geen eigen decoder konden gebruiken. Die groep wordt steeds groter.. Denk aan mensen die een Media Center willen draaien of een tv willen gebruiken met ingebouwde decoder.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:13:
[...]

Laten we hopen dat meer mensen dat doen. Dan gaat dat model van PlusTV misschien eens een keer op de schop. Want nu is het niks. Half werk. geen EPG, zenders die nog wegvallen, veel te dure instapkosten, gesloten systeem, geen digitale radio zenders, veel zenders met lage bitrate.

tip voor een nieuw model:

- 1 abonnement met basispakket analoge en digitale versies van radio en tv zenders incl epg informatie.
- digitale versies van het basispakket niet coderen. alleen nodig bij extra zender paketten.
- open systeem: dus de dvb-c specificaties naleven zodat elke standaard dvb-c decoder die je in de winkel koopt gewoon werkt op het netwerk. CAIW doet dit ook en iedereen koopt daar zijn eigen decoder. Scheelt ook 150 euro instap kosten voor een overpriced decoder.

Lijkt mij een goed systeem. Mensen kunnen zelf bepalen of ze de analoge versies of digitale versies kijken en later hoeven ze alleen maar hun apparatuur te upgraden en in te pluggen voor digitaal te kunnen kijken. En dat op meerdere plekken in huis zonder dat je extra smartcards moet bestellen. Tevens heb je niet die hoge instapkosten dus trek je veeeeel meer klanten sneller over de streep. En ook klanten die anders nooit digitale tv hadden gepakt omdat ze geen eigen decoder konden gebruiken. Die groep wordt steeds groter.. Denk aan mensen die een Media Center willen draaien of een tv willen gebruiken met ingebouwde decoder.
Dit systeem lijkt me een heel goed idee! Ik zou zeker meteen op meerdere tv's overstappen op digitale tv met dit model.

Zoals het nu is pak ik helemaal geen digitale tv want het is en veel te duur voor meerdere tv's en de kwaliteit is niet goed (ik hoor nog veel te veel storingen / bugs en dat komt met name door die slechte verplichte digibox van ze). Om dan nog maar niet te spreken over de magere bitrates van eigenlijk alle zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

krijg je niet je 150 euro terug als je het kastje inlevert?

Is het niet bij wet geregeld dat je je geld terug krijgt als een product (of dienst) niet naar behoren werkt.. ik denk dat we zo langzamerhand wel kunnen stellen dat de digitale TV van onsnet niet voldoet aan wat je mag verwachten van digitale TV... en dat de beloofde verbeteringen niet op een tempo komen die hoop biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:43:
krijg je niet je 150 euro terug als je het kastje inlevert?

Is het niet bij wet geregeld dat je je geld terug krijgt als een product (of dienst) niet naar behoren werkt.. ik denk dat we zo langzamerhand wel kunnen stellen dat de digitale TV van onsnet niet voldoet aan wat je mag verwachten van digitale TV... en dat de beloofde verbeteringen niet op een tempo komen die hoop biedt.
Bij OnsNet Eindhoven koop je het kastje. Wordt jou eigendom.

Bij OnsBrabantNet krijg je hem in bruikleen dacht ik. Maar dan nog krijg je geen geld terug als je hem weer inlevert.

Is allemaal dom geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld van Nederland 1, 2 en 3 analoog is nu dus duidelijk doffer dan voorheen nu PlusTV uitgevallen is. Hopelijk is het morgen weer op de normale scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Nederland 2 en 3 vielen gisteren rond 20 uur af en toe weg.
Dat hele digitale televisie op het ons OntNet netwerk lijkt gewoon een groot lachertje te worden als ik het zo hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het analoge beeld nog steeds niet even helder/scherp als dat het de dagen voor de storing was. Het is wel verbeterd maar eigenlijk weer op hetzelfde niveau als een week of 4-5 terug toen er bij mij een monteur langskwam die concludeerde dat de Signaal/Ruis verhouding aan de lage kant was. Wellicht dat die met de storing weer is teruggezet op het oude niveau? Zou wel fijn zijn als die weer wat wordt opgekrikt zoals het de laatste dagen voor de storing ook was.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upc is dus beter. maar onsnet geeft toch een box met hdmi poort. dat moet de kwaliteit toch ook heel erg omhoog halen of zit ik dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:18:
upc is dus beter. maar onsnet geeft toch een box met hdmi poort. dat moet de kwaliteit toch ook heel erg omhoog halen of zit ik dan fout?
Een HDMI aansluiting is middel om een signaal van apparaat A naar apparaat B te krijgen. In geval van HDMI is die signaal overdracht digitaal. Dat zegt verder nog niets over de kwaliteit van het beeld en geluid. Veel mensen denken dat een HDMI aansluiting automatisch een garantie is voor goed beeld en geluid, maar dat klopt uiteraard niet. Om te beginnen moet het bronsignaal van goede kwaliteit zijn en vervolgens moet de signaal processing hardware/firmware in een apparaat met HDMI uitgang van goede kwaliteit zijn om daar een goed signaal van te maken dat dan via de HDMI uitgang naar een aangesloten weergave apparaat kan worden gestuurd. Er zijn forums genoeg waaruit blijkt dat er kwalitatief de nodige verschillen zitten tussen apparaten met HDMI uitgang en uiteraard wordt een HDMI uitgang pas echt zinvol als ook het bron materiaal in HDTV resoluties wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

dat het sagem kastje tot heel wat in staat is blijkt wel uit de 1080 zender, Discovery HD. Jammer dat niet alle zenders met die kwaliteit uitzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Zerveza schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:57:
dat het sagem kastje tot heel wat in staat is blijkt wel uit de 1080 zender, Discovery HD. Jammer dat niet alle zenders met die kwaliteit uitzenden
Die zender ziet er inderdaad prachtig uit. Wat dan weer wel jammer is, dat je het Sagem kastje vast op ofwel 720P of 1080I in moet stellen, i.p.v. het formaat dat native bij een zender hoort. Nu moet het kastje gaan upscalen/downscalen en interlacen/deinterlacen en dat doet de Sagem weer niet zo heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 01:21:
Vind het analoge beeld nog steeds niet even helder/scherp als dat het de dagen voor de storing was. Het is wel verbeterd maar eigenlijk weer op hetzelfde niveau als een week of 4-5 terug toen er bij mij een monteur langskwam die concludeerde dat de Signaal/Ruis verhouding aan de lage kant was. Wellicht dat die met de storing weer is teruggezet op het oude niveau? Zou wel fijn zijn als die weer wat wordt opgekrikt zoals het de laatste dagen voor de storing ook was.
Om hier nog even op terug te komen: De helderheid is weer omhoog gegaan naar het niveau van de laatste dagen voor de storing. Dit kan je redelijk goed zien nu. Vooral bij Nederland 1, 2, 3 omdat die het meeste detail hebben vanwege hogere bitrates dan de commerciële zenders. Bij de commerciële (rtl, sbs, net5 veronica) zie je het ook maar daardoor zie je nu dus ook goed hoe veel lager die bitrates eigenlijk zijn dan bij Nederland 1, 2 ,3. De resolutie van het beeld van de commerciële zenders is gewoon een stuk lager. Dat zie je echt goed. Maar de vooruitgang in helderheid is al een stap in de goede richting en meer helderheid is altijd welkom . Daardoor wordt het beeld minder flets en meer vibrant en levendig. Ik hoop alleen dat de resolutie van de commerciële ooit weer op het niveau komt van Ned1,2,3 zoals het vroeger ook was toen alle zenders nog scherp waren. En dat die diagonale strepen eens voorgoed wegblijven bij de frequenties waar Veronica en RTL8 zitten. De ene keer zijn ze weg, de andere keer zijn ze weer terug. Als het bij RTL8 het duidelijk zichtbaar is dan is het bij Veronica ook heel licht zichtbaar. En als het bij RTL8 bijna weg is dan is het bij Veronica niet meer te zien. Er zit daar wat te storen rond die frequenties, maar wat... En het ligt echt niet aan de kabels/connectoren/splitter of TV. Het is bij iedereen. Zet de ruisonderdrukking maar eens uit op je tv en kijk bij donkere beelden op RTL8. Dan zie je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Nog meer mensen in Vaartbroek op dit moment hun verbinding kwijt?

Ik krijg geen lease meer van het modem, modem al gereset, router reset helpt ook niet.

Nu maar even via de backup-lijn (Chello).

TV werkt wel...

edit:

Dan ga ik er wel vanuit dat een beetje tweaker ook een backup-lijntje heeft liggen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Mark_640 op 02-04-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:24

Ino Dekker

Mr. Guide

Hier hetzelfde probleem.
Gelukkig werkt m'n ADSL nog.
Heb je ONE toevallig al gebeld?
Storing diensten in Woensel-Oost

Op dit moment ondervinden wij een storing op de diensten internet en telefonie in de wijk Woensel-Oost.

Wij druk doende de oorzaak van deze storing te achterhalen en deze zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 63% gewijzigd door Ino Dekker op 02-04-2009 19:27 . Reden: Storing gemeld op www.onsneteindhoven.nl ]

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ino Dekker schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:12:

Heb je ONE toevallig al gebeld?
[...]
Nee, heb niet gebeld, moest toch weg :P

Kom nu net thuis, en alles werkt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat een nieuwe melding op de site:
Op 6 april zullen enkele radio- en televisiezenders tussen 05:00 en 07:00 uur tijdelijk uitvallen in verband met onderhoud aan het ontvangststation.
De betreffende zenders zijn:

1 RTL 4
2 RTL 5
3 RTL 7
4 NET 5
5 SBS 6
6 Jetix / Veronica
7 RTL 8
8 TMF
9 één
10 Ketnet / Canvas
11 CNBC / National Geographic Channel
12 Nickelodeon / Comedy Central
13 ARD
14 ZDF
15 NDR
16 WDR
17 BBC 1
18 BBC 2
19 Classic FM
Hopelijk (en ik hoop dit echt heel erg, want het is echt hoog nodig) gaan ze de kwaliteit van die zenders op hetzelfde niveau zetten als Nederland 1, 2 en 3 nu zijn. Die worden nu volgens mij nu 1 op 1 digitaal naar analoog geconverteerd van het PlusTV bron signaal. Waarom denk ik dat: Als er onderhoud is aan PlusTV (zoals gister) of pasgeleden toen alle digitale zenders wegvielen toen zag ik duidelijk dat Nederland 1, 2 en 3 op een andere bron werden gezet die op hetzelfde niveau is als die van zenders als RTL. Gister was dat ook toen er gewerkt werd. Het beeld switchte steeds op en neer van een doffere versie (+/- RTL4 kwaliteit) naar een heldere versie zoals die nu is. Toen de doffere versie actief was kreeg ik geen Digitaal signaal meer van Nederland 1, 2 en 3. Dus ik denk dat tot nu toe alleen Nederland 1, 2 en 3 direct geconverteerd werd van de 'plustv' versie. Hopelijk gaat dat nu ook gebeuren met die andere zenders. Ben ik ook benieuwd of we eindelijk van die lichte diagonale strepen af zijn die voornamelijk bij Veronica/RTL8 veel voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet echt iets veranderd kwa scherpte op de commerciële zenders. Wat ik nu wel heb is net als bij RTL5 al was dat breedbeeld uitzendingen op een aantal zenders niet meer gedetecteerd worden. De zwarte balken blijven dus zichtbaar boven en onder omdat de TV niet meer automatisch zoomt. In plaats daarvan maakt hij het beeld breed (zoals bij een 4:3 uitzending). Hij detecteerd de breedbeeld uitzendingen dus als een 4:3 uitzending. Het lijkt er dus op of hij de zwarte balken ook als een deel van het beeld ziet. Dit was eerst alleen bij RTL5.. Nu is het ook bij:

TMF
één
Ketnet / Canvas
Nickelodeon / Comedy Central
ARD
ZDF
NDR
WDR
BBC 1
BBC 2

Heb dit probleem zowel bij een Samsung LCD TV als bij een Sony Bravia met exact diezelfde zenders. Andere Tv's nog niet getest maar ik gok dat iedereen het heeft. De TV's zien het zwarte gedeelte boven en onder gewoon als een deel van het beeld en denken dus dat het een 4:3 uitzending is en maken het beeld dus breed.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meestezenders van digitale TV ligt eruit ik zou ineens geen abo meer hebben voor de meeste zenders (ned123, tmf discoHD doen het wel, de rest niet, erg vreemd)
Bellen heeft geen zin:
1) ze zijn er niet in het weekend!
2) De optie digitale TV zit niet eens in het menu

Verder doen ze helemaal niets aan alle klachten.
- Haperende/storrerende zenders.
- auto-scale mogelijkheden in settopbox disabled.
- Belabberd aanbod HDTV
- geen EPG
- Vorige week een klacht ingediend dat indien er ondertiteling bij disco world of science was, er allemaal vreemde tekens dwars door het beeld kwamen. Als oplossing id de ondertiteling gewoon helemaal uitgeschakeld, verder geen reactie gekregen.

En over de kwaliteit van analoge TV begin ik maar niet.

Internet en telefoon doen het prima, maar de dienst TV, zowel analoog als digitaal zijn niet veel soeps en de verleende service is bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die analoge zenders die niet meer zoomen bij een 16:9 uitzending (en dus in een niet-correct formaat worden doorgegeven) is ook nog steeds niks aangedaan wat is veroorzaakt door dat onderhoud van maandag. OnsNet en Hertzinger moeten eens wat vaker dit topic lezen. Kwaliteit analoog is kwa scherpte nog steeds niet zoals het was bij de start van OnsNet Eindhoven. Signaal/Ruis verhouding is wel bijgesteld waardoor het wel wat verbeterd is kwa helderheid zodat het beeld niet meer zo flets en levenloos is, maar ik mis nog steeds de beeldscherpte die ik vroeger wel had. Met name op de commerciële vind ik dat goed merkbaar. Net of je een webstream zit te kijken soms. Vaak zie je ook dat het beeld niet stabiel is. Bijv in een zwarte balk onderin het beeld staan kleine witte lettertjes en dan zie je soms dat die letters onstabiel worden dat er bijv strepen doorkomen en dat ze gaan trillen. Soms zie je ook dat bepaalde delen in het beeld verspringen of gecorrigeerd worden (net als een deinterlace filter die op de 'Auto' modus staat en die je dus ziet verpringen van modus).

Of het komt doordat er aanpassingen zijn gedaan in het process van digitaal naar analoog converteren waarbij er ontzettend veel scherpte/detail verloren gaat (wellicht wordt alles van een dvd resolutie naar een veel lagere resolutie geconverteerd en daarna weer ge-upscaled? Of wordt er een of andere filter toegepast op het beeld?)

Of de aanvoer heeft gewoon een veel lagere bandbreedte dan vroeger.

Persoonlijk denk ik zelf dat het het eerste is omdat eigenlijk alle zenders anders zijn geworden (minder ruis maar ook minder scherpte/detail). Het lijkt me dus meer voor de hand dat het ergens bij de instellingen van het converteren ligt.

Ook nu met die zenders die niet meer zoomen bij 16:9 een uitzending, die worden ook niet in een goed formaat meer doorgestuurd dus en blijkbaar hebben ze het zelf niet door tijdens het onderhoud. Misschien is hetzelfde wel gebeurd met aanpassen van settings die digitaal naar analoog converteren?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag in Oss bij een kennis die Ziggo had. Zowel analoog als digitaal scheelde echt maar een haar kwa scherpte! Analoog was echt gewoon al erg goed. Je zag duidelijk dat de aanvoer perfect was. Beeld was echt een stuk scherper en natuurlijker dan bij OnsNet. Geen warme waas over het beeld (blijkbaar was ik er al aan gewend). Geen oversaturated kleuren die van het scherm afbloeden. Geen dofheid of gebrek aan detail. Zowel Nederland 1,2,3 als RTL en SBS/Veronica/Net5 etc. allemaal perfect van hetzelfde niveau! Vooral bij de commerciële was het een verschil van dag een nacht met OnsNet. Ik denk dat wij inmiddels niet meer weten wat we missen. Wat een baggerzooi is OnsNet kwa TV vergeleken met een grote aanbieder als Ziggo! Het verschil van analoog en digitaal is minimaal daar. Het is maar een haar scherper en de kleurruimte is iets breder. Ook totaal GEEN last van ruis in het beeld (waar ik toch van dacht dat er bij glasvezel echt veel voordeel uit viel te halen). Blijkbaar is dat verschil erg klein want het beeld was nauwelijks te onderscheiden van digitaal. Zowel kwa scherpte als aanwezigheid van ruis. Zodra hier Ziggo beschikbaar komt omdat nu eindelijk de kabel is opengegooid ben ik weg bij OnsNet als ze dan hun beeldkwaliteit nog niet drastisch verbeterd hebben. Van mij part gaat dit ten koste van het zender aanbod. Ik heb liever 20 zenders met een bron van 12 Mbps dan 53 zenders met een bron van 4 Mbps! Je weet niet wat je mist! Steek het geld maar in meer bandbreedte (Of aan fatsoenlijke apparatuur die digitaal naar analoog converteerd als het dat is) in plaats van distributierechten!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er al bekend wanneer men gaat leveren in de rest van Eindhoven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Kan iemand mij vertellen wat de nieuwsgroepserver van OnsNet Eindhoven is? Ik heb me rotgezocht naar de gegevens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Adres: news.onsneteindhoven.nl
Poort: 119
Maximaal aantal connecties: 4

Veder geen inlog of iets dergelijks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
W00fer schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:33:
Is er al bekend wanneer men gaat leveren in de rest van Eindhoven ?
Ben ook erg benieuwd. Heb nog een adsl lijn tot feb 2010. Zou fijn zijn als ik in ehv centrum tegen die tijd glas kan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
ik222 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:58:
Adres: news.onsneteindhoven.nl
Poort: 119
Maximaal aantal connecties: 4

Veder geen inlog of iets dergelijks nodig.
Ah tankyou! _O_

Ik snap niet waarom deze info niet te vinden is op de website van OnsNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:33:
[...]

Ben ook erg benieuwd. Heb nog een adsl lijn tot feb 2010. Zou fijn zijn als ik in ehv centrum tegen die tijd glas kan gebruiken ;)
Ik ben gisteren nog in Tongelre geweest. Ik weet dat het 2e paasdag was maar het infocentrum daar leek al maanden dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
W00fer schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:45:
[...]

Ik ben gisteren nog in Tongelre geweest. Ik weet dat het 2e paasdag was maar het infocentrum daar leek al maanden dicht.
Die is gewoon open: Maandag t/m vrijdag van 13:30 tot 17:30 uur
Maar tja...op tweede paasdag zou ik ook gesloten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:19:
[...]

Hier ook :(

Jammer dat jullie altijd zo extreem positief of extreem negatief zijn...
Er lijkt voor velen op deze pagina geen middenweg te bestaan.
Op de eerste plaats: is er al iemand die ooit abonnements kosten heeft betaald voor DTV???
En wat zou daar de reden van zijn???
Er wordt hard gewerkt door hertzinger om de signalen beter door te kunnen geven maar dat kan niet zonder dat er ook eens een storing kan zijn.
Daarnaast staat DTV bij ons net in de kinderschoenen.
Toen UPC ermee begon kon je er ook nog niets mee, het heeft ook daar een tijd geduurd voor het storingsvrij was en er extra diensten konden worden geboden, en vaak als er dan iets nieuws was werkte het maar de helft van de tijd.
Geef ons net nu eens de kans die UPC ook van velen heeft gekregen.

Enuh bij UPC betaalde je er wel elke maand voor????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:58:
[...]

Jammer dat jullie altijd zo extreem positief of extreem negatief zijn...
Er lijkt voor velen op deze pagina geen middenweg te bestaan.
Op de eerste plaats: is er al iemand die ooit abonnements kosten heeft betaald voor DTV???
En wat zou daar de reden van zijn???
Er wordt hard gewerkt door hertzinger om de signalen beter door te kunnen geven maar dat kan niet zonder dat er ook eens een storing kan zijn.
Daarnaast staat DTV bij ons net in de kinderschoenen.
Toen UPC ermee begon kon je er ook nog niets mee, het heeft ook daar een tijd geduurd voor het storingsvrij was en er extra diensten konden worden geboden, en vaak als er dan iets nieuws was werkte het maar de helft van de tijd.
Geef ons net nu eens de kans die UPC ook van velen heeft gekregen.

Enuh bij UPC betaalde je er wel elke maand voor????
Digitale TV is vorig jaar juli aangekondigt en we zitten nu in april 2009. Vind je dat dan niet genoeg tijd om basis dingen als signaal doorgifte op orde te hebben? Bovendien is de dienst zelf kwa model en prijs/prestatie verhouding gewoon slecht zoals die nu is.

Even de feiten op een rij waarom Plus TV niet concurerend is tegenover andere kabelaars met digitale tv:

- Geen EPG die elke andere kabelmaatschappij standaard wel heeft bij elk digitaal abonnement.

- Geen Digitale Radio zenders die elke andere kabelmaatschappij standaard wel heeft bij elk digitaal abonnement.

- Veel zenders komen van satteliet die van veel lagere kwaliteit zijn dan bij andere kabelaars als UPC, Ziggo, Caiway.

- Gesloten systeem waardoor de toekomst van digitale tv (tv's met ingebouwde dvb-c ontvanger)
niet benut kan worden. Men zal bij OnsNet altijd met een extern kastje blijven werken terwijl de rest van Nederland over een tijd gewoon via hun eigen TV met 1 afstandsbediening digitale tv kijken zoals dat nu ook met analoog is. Ziggo heeft onlangs al CI+ aangekondigt en bij CAIWAY en Canaal Digitaal is het al lang mogelijk om een eigen ontvanger te gebruiken. Ook steeds meer TV merken hebben standaard een dvb-c tuner ingebouwd in hun nieuwe lineup.

- Setop Box veel te duur voor wat ie eigenlijk waard is en tekortkoming in Autoscale mogelijkheden. Waarom zou ik 150 euro betalen voor iets waar ik in de toekomst niks meer aan heb als ik bijv switch van digitale tv provider? Geef hem dan maar gratis in bruikleen zoals UPC dit ook doet of hanteer een open systeem zodat ik zelf een ontvanger kan kopen waar ik later wel nog wat aan heb als ik switch.

- Geen uitzendinggemist/rtlgemist/sbsgemist.

- Geen opneem functie.

- De prijs is met 21,45 het duurste terwijl het aanbod en de kwaliteit het slechtste is vergeleken met alle andere aanbiederrs van digitale tv.

En nog even in het kort over analoge TV:

- Magere kwaliteit (webstream/videoband). Dof en weinig detail. Vooral bij de commerciële zenders. Nederland 1, 2, 3 en Omroep Brabant zijn eigenlijk als enigste 'acceptabel' te noemen kwa detail. Maar ik mis bij alle zenders toch echt beeldscherpte die ik vroeger wel had bij de start van OnsNet. Er was ook meer ruis in het beeld toen, maar ook meer scherpte.

- Bij de volgende zenders worden breedbeeld uitzendingen door tv's niet meer gedetecteerd als breedbeeld uitzending (16:9), maar als normale uitzending (4:3) waardoor tv's het beeld niet zoomen maar breed maken. Dit probleem is geintroduceerd sinds het onderhoud van vorige week maandag (met uitzondering van RTL5, want daar is het al veel langer bij):

RTL5
TMF
één
Ketnet / Canvas
Nickelodeon / Comedy Central
ARD
ZDF
NDR
WDR
BBC 1
BBC 2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Bijna eind april... Volgens de site zou er in mijn wijk (de barrier) nu informatie moeten worden rondgedeeld over de services die er geleverd gaan/kunnen worden. Ik wacht met spanning af... :)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:58:
Ja hoor, wordt iedere maand keurig afgeschreven.
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:58:Er wordt hard gewerkt door hertzinger om de signalen beter door te kunnen geven maar dat kan niet zonder dat er ook eens een storing kan zijn.
Toch gek dat het in het begin beter was dan.
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:58:Daarnaast staat DTV bij ons net in de kinderschoenen.
Toen UPC ermee begon kon je er ook nog niets mee, het heeft ook daar een tijd geduurd voor het storingsvrij was en er extra diensten konden worden geboden
Daar heb je gelijk in, maar toen was het ook allemaal echt nieuw. Dat wiel is dus inmiddels uitgevonden, dus waarom moet OBN/ONE dat wiel nu weer opnieuw uitvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
[...]

Ja hoor, wordt iedere maand keurig afgeschreven.
En jij zit bij OnsNetEindhoven of bij OnsBrabantNet?
[...]

Toch gek dat het in het begin beter was dan.
Was dit voor analoog of voor digitaal beter?
[...]

Daar heb je gelijk in, maar toen was het ook allemaal echt nieuw. Dat wiel is dus inmiddels uitgevonden, dus waarom moet OBN/ONE dat wiel nu weer opnieuw uitvinden?
Omdat de eerste keer is dat Hertzinger met deze dienst werkt en die het zelf wil ontwikkelen.

Verder is het de bedoeling dat er IPTV word geboden en dat is vooralsnog niet mogelijk op de andere ontvangers van andere aanbieders. (correct me if im wrong)

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
Gisteren was het dan eindelijk zover: De aansluiting van glasvezel in de meterkast is een feit (Meerhoven, Zandrijk). Het glasvezel modem (verbeter me als er een beter woord voor is) is geplaatst, aangesloten en getest.

Nu is het nog even wachten voor de verdere afhandeling. De monteur garandeerde me dat er nog geen diensten via het kastje geleverd werden, dus toen hij weg was direct de coax op de modem aangesloten en de hele avond de standaard TV van ONE getest.

Mijn onprofesionele mening is dat de kwaliteit licht beter is dan het analoog signaal van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Wagij schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:16:
En jij zit bij OnsNetEindhoven of bij OnsBrabantNet?
Bij OBN
Was dit voor analoog of voor digitaal beter?
Voor analoog. Sommige analoge zenders worden niet digitaal doorgegeven, en teletekst ontbreekt op digitaal. Vandaar dat ik dus nog regelmatig analoog kijk. Er is een duidelijk verschil met het analoge beeld in maart 2008, vergeleken met nu.
Omdat de eerste keer is dat Hertzinger met deze dienst werkt en die het zelf wil ontwikkelen. Verder is het de bedoeling dat er IPTV word geboden en dat is vooralsnog niet mogelijk op de andere ontvangers van andere aanbieders. (correct me if im wrong)
Maar waarom zou een bedrijf niet gewoon een bestaande standaard overnemen om zo direct een goed product te kunnen leveren? En zelfs al doen ze dat niet en willen ze alles zelf ontwikkelen, waarom is er in de afgelopen 8(!) maanden niets, maar dan ook niets verbeterd (op toevoegen radio 1 t/m 5 na) of toegevoegd aan Plus TV? Dat van IPTV hoor ik al langer, maar als ik een auto koop, dan neem ik ook geen genoegen met een auto die niet achteruit kan rijden met het excuus 'dat voegen we in de toekomst nog toe meneer, we weten alleen nog niet wanneer in de toekomst...'.

[ Voor 3% gewijzigd door rst77 op 27-04-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
rst77 schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:35:
[...]

Maar waarom zou een bedrijf niet gewoon een bestaande standaard overnemen om zo direct een goed product te kunnen leveren? En zelfs al doen ze dat niet en willen ze alles zelf ontwikkelen, waarom is er in de afgelopen 8(!) maanden niets, maar dan ook niets verbeterd (op toevoegen radio 1 t/m 5 na) of toegevoegd aan Plus TV? Dat van IPTV hoor ik al langer, maar als ik een auto koop, dan neem ik ook geen genoegen met een auto die niet achteruit kan rijden met het excuus 'dat voegen we in de toekomst nog toe meneer, we weten alleen nog niet wanneer in de toekomst...'.
Hiervoor zijn ze afhankelijk ook van hun RTV-leverancier, Hertzinger, die bepaalde eisen hieraan stelt. Mijns inziens zou OBN harder moeten pushen bij Hertzinger om hier verbetering in te brengen, maar uiteindelijk is het toch zo dat OBN afhankelijk is van wat Hertzinger bereidt is te leveren.

Je vergelijking met de auto die niet achteruit kan rijden is wel erg krom: een bepaalde auto zal, als hij wordt geleverd, bepaalde functies hebben waar niks meer aan toegevoegd kan worden zomaar, terwijl de auto-branche hun techniek constant probeert te verbeteren om betere producten te leveren.

Niks toegevoegd aan PlusTV? Eredivisie live, bijvoorbeeld. En de mogelijkheid om PlusTV in steeds meer gemeenten af te nemen? Niet veel inderdaad, maar ze zijn denk ik eerst aan het uitbreiden, wellicht gaan ze daarna verbeteren. Bovendien zijn ze ook afhankelijk van de televisiezenders zelf, die niet in HD kwaliteit leveren. Het belangrijkste wat verbeterd kan worden: de homebox... maar jah ook voor dit geldt de afhankelijkheid van Hertzinger.

Maar uiteindelijk ben ik het ermee eens, en hadden er (als alles voor het zeggen was geweest) betere keuzes gemaakt kunnen worden in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

JaWSnl schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:52:
Het belangrijkste wat verbeterd kan worden: de homebox... maar jah ook voor dit geldt de afhankelijkheid van Hertzinger.
Die homebox is gewoon speelgoed, maar die staat inmiddels op een onzichtbaar plekje met een IR-extension, dus daar heb ik niet zoveel last van. Wat ik persoonlijk belangrijker vind is het volgende:
  • EPG, onbegrijpelijk dat ze al sinds november 'op zoek zijn naar een leverancier' (zo is het mij in een brief gecommuniceerd)
  • Meer HD zenders (National Geographic HD, Animal Planet HD, Eurosport HD). Die zijn allemaal al beschikbaar, maar wij moeten het nog met de SD versies doen. Zelfs Canvas en Eén zijn al in HD beschikbaar.
  • Alle analoge zenders ook beschikbaar op digitaal. Er zijn zo'n 15 analoge zenders niet terug te vinden in de Plus TV lijst.
  • Teletekst op alle digitale zenders, nu alleen op Ned 1, 2 en 3 (zeer spartaans overigens)
  • Opname mogelijkheid
  • Video on demand
Als je ziet wat er de afgelopen 8 maanden gedaan is (Eredivisie live en 5 radiozenders digitaal toevoegen, nou nou...), dan vraag ik me toch echt af wat ze dan wel bij Hertzinger de hele dag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rst77 schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:49:
[...]

Die homebox is gewoon speelgoed, maar die staat inmiddels op een onzichtbaar plekje met een IR-extension, dus daar heb ik niet zoveel last van. Wat ik persoonlijk belangrijker vind is het volgende:
  • EPG, onbegrijpelijk dat ze al sinds november 'op zoek zijn naar een leverancier' (zo is het mij in een brief gecommuniceerd)
  • Meer HD zenders (National Geographic HD, Animal Planet HD, Eurosport HD). Die zijn allemaal al beschikbaar, maar wij moeten het nog met de SD versies doen. Zelfs Canvas en Eén zijn al in HD beschikbaar.
  • Alle analoge zenders ook beschikbaar op digitaal. Er zijn zo'n 15 analoge zenders niet terug te vinden in de Plus TV lijst.
  • Teletekst op alle digitale zenders, nu alleen op Ned 1, 2 en 3 (zeer spartaans overigens)
  • Opname mogelijkheid
  • Video on demand
Als je ziet wat er de afgelopen 8 maanden gedaan is (Eredivisie live en 5 radiozenders digitaal toevoegen, nou nou...), dan vraag ik me toch echt af wat ze dan wel bij Hertzinger de hele dag doen?
Hier ben ik helemaal mee eens. Ik krijg binnenkort ook onsnet, maar zolang bovenstaande punten er nog niet zijn ga ik absoluut geen digitale tv nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rst77 schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:35:
[...]
Er is een duidelijk verschil met het analoge beeld in maart 2008, vergeleken met nu.
Kijk, ik ben niet de enige die dat steeds roept. Ik heb gister mijn PC meegenomen naar een kennis die Ziggo had. Ik heb daar de groene coax kabel die daar binnenkomt direct in de PC gedaan en opnames gemaakt. Vandaag de PC hier op het breedbandkastje aangesloten en vervolgens hier ook wat opnames gedaan. Zie hier het resultaat. De bovenste screens zijn Hertzinger, de onderste Ziggo:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hx59wh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/20qfhg7.jpg

Let bij deze vooral op de rode balk. Die balk is niet strak rood, maar boven ontbreekt het rood en onder komt het weer uit als een waas. Dit lijkt wel een soort schaduw effect. Ook de letters in de balk hebben dit effect. Dit was vroeger dus NIET het geval. Voordat het beeld slechter werd in de 2e helft van 2008 was die balk gewoon strak rood zoals je ook bij Ziggo kan zien. Ik heb dit overigens al eens eerder gezegd hier in deze post: Verwijderd in "Ons Net Eindhoven (Deel 1)"

Ik denk dat dit soort schaduw effectjes (om een voller en dieper beeld te creëren?) behoorlijk ten koste gaan van de beeldscherpte. Vooral als het om kleine details gaat.

Ik denk dat het beeld heel wat beter kan worden als ze dit eindelijk eens gaan corrigeren in de beeld settings.
Overigens heb ik ook het idee dat het contrast hoger is bij Ziggo, maar dat kan ook aan de uitzending liggen (ene was van 16:00 gister en de andere van 16:00 vandaag)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6sb32v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28tl17o.jpg

Hier zie het ook weer terug in die rode balk. Bij Ziggo zit het rood gewoon netjes in de balk, bij hertzinger is het boven minder en waast het eronder weer uit. Tevens zie je dit 'schaduw' effect ook terug aan de onderkant van het cijfer 12 en in het Nederland 2 logo.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34xqf49.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dnzleu.jpg

Exact dezelfde screenshots. Bij Ziggo zie je minder ruis en het beeld is scherper. Dat het scherper is komt volgens mij ook weer omdat die beeldschaduw er niet is.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2e493k9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28hloia.jpg

Ook hier weer in de oranje balk. Totaal 'bloated' en niet strak. Het oranje waast weer ontzettend uit. Ook zie je bij de bovenste rand van dat video scherm dat de blauwe rand meer in het paars doorloopt dan dat dat bij Ziggo is. Daar zie je ook weer minder ruis in het beeld dan bij Hertzinger. Vreemd toch dat er meer ruis te zien is bij zo'n korte coax kabel van het breedband kastje naar de PC dan met een coax kabel die helemaal van de straatkast naar de woning moet lopen! Dan moet het toch wel in de apparatuur zitten waar het signaal vandaan komt he?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/6quuc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/208cfuq.jpg

Hier ook weer exact hetzelfde beeld. Ook daar weer duidelijk die schaduw waas te zien in de knal rode letters.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2jg5445.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6y0ilk.jpg

Deze is om nog even te herinneren hoe slecht/dof/wazig SBS6 ook alweer is. Kijk naar het screenshot van Ziggo en zie hoe hoeveel strakker het kan zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/308z9c4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/11jxbmo.jpg

Ook RTL5 is bij Ziggo een stuk strakker. Let op de de lichte witte waas aan de onderkant van de ondertiteling bij Hertzinger. En het rode t-shirt dat veel rommeliger en waziger is dan het cleanere rood van de koptelefoon bij Ziggo.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/soajh5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t7zc3p.jpg

RTL8 heeft van alle RTL zenders denk ik wel het meeste ruis in beeld. Bij Ziggo is die net zo strak met minimale ruis als de andere RTL zenders.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2d7wqp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/35kvl21.jpg

NGC is samen met SBS6 een van de dofste/wazigste zenders in het pakket en heeft ook diagonale strepen in het beeld. Vroeger was NGC toch stukken beter. Nu is het niet meer om aan te zien. Ziggo is hier weer stukken cleaner en strakker.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/293dc7p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2pt1fuh.jpg

NET5 ook weer cleaner/strakker EN bijna geen ruis bij Ziggo.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/i6l647.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33b262v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2rdeyra.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ziat5x.jpg

Hier nog 2 vergelijkingen van RTL 8. Let op de hoeveelheid ruis die in het beeld bij Hertzinger zit en dat schaduw effect wat het beeld zo uitgezakt en dof maakt.

Toch raar he, zo'n slecht beeld met de pc direct op het breedbandkastje en zo'n goed beeld met een coax kabel die helemaal naar de straatkast moet lopen. Die groene kabel mag dan wel 3 keer zo dik zijn als een Hirschman Koka799 maar voor een 1 meter kabel is de Koka799 met bijbehorende connectors dus prima!

Het kan dus gewoon echt niet anders zijn dat de apparatuur die het tv signaal de glasvezel instuurt niet goed is of niet goed is afgesteld. Ik hoop dat het nu eindelijk duidelijk is waar ik al zo lang over klaag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hoe zit het met Bloemenbuut (stratum) en tramstraatkwartier (centrum)? Als ze zo door gaan halen ze die 2010 nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik vrees ervoor... Het lijkt erop dat ze flink achter aan het lopen zijn. Over de Genderbeemd en Hanevoet hoor je namelijk ook niets meer.

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.