OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3z2dFJBtw2PAQW9iDPQUsEuS/full.gif
Inhoudsopgave

Inleiding
Prijzen
Het glasvezelmodem
Routers en 100 Mbit
Optimalisatie
Snelheid testen
Voortgang per plaats
Problemen en oplossingen
Aansluitprocedure
PlusTV
Links
Vorige delen
Poll: Hoe lang duurde het voor je internetaansluiting werkte?
Updates
Inleiding

OnsBrabantNet is een bedrijf wat in verschillende plaatsen in Brabant glasvezel tot aan de deur aanlegt. Het bedrijf achter OnsBrabantNet is Reggefiber. Een van de eerste projecten van dit bedrijf was OnsNet Nuenen.

Reggefiber is op dit moment vooral actief in en rond Eindhoven, binnen Eindhoven gebeurt dat welliswaar onder een andere naam als OnsBrabantNet maar het bedrijf erachter is hetzelfde. Dit topic gaat echter alleen over OnsBrabantNet.
Prijzen

Vastrecht
€20,- p/m (je betaalt dit alleen wanneer je de dienst internet afneemt!)

Internet abonnement (100/100 Mbit)
€12,50 p/m bovenop de 20 euro vastrecht.

Analoge televisie
€13.95 p/m

Telefonie
€8,50 p/m, met onbeperkt bellen €12,50 p/m

PlusTV (digitale televisie)
• Eenmalig €149,95
• 7,50 p/m (standaardpakket)
• EredivisieLive kost 10,95 p/m extra
Het glasvezelmodem

Bij OBN wordt een modem geleverd wat zorgt voor alle diensten. Dit modem is ondanks dat het 4 LAN poorten heeft geen router. Die extra poorten zijn puur en alleen voor toekomstige diensten als bijvoorbeeld IPTV. Het is heel belangrijk dat je de router (of je pc) op poort 1 aansluit, op de andere poorten haal je namelijk geen 100Mbit. Je kunt sowieso maar 1 poort tegelijk gebruiken.

Technische informatie over het gebruikte modem is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jf65Defm0JowwFENRtarzDoO/thumb.jpg

Routers en 100 Mbit

Mensen die al zijn aangesloten zullen waarschijnlijk al gemerkt hebben dat lang niet alle routers de volle 100 Mbit aankunnen. Dit ondanks dat er op de doos of in de handleiding termen te vinden zijn als "10/100 Mbit WAN en LAN poorten" of zelfs "300 Mbit wireless".

Dit komt omdat in veel gevallen de CPU van de router niet snel genoeg is om 100 Mbit van de WAN zijde naar de LAN zijde te kunnen routeren. Met de nieuwe generatie wireless N routers is dat in de meeste gevallen sterk verbeterd, maar ook hier is lang niet elke router snel genoeg. Voor een actueel volledig overzicht welke routers de volle 100 Mbit kunnen verwerken verwijs ik jullie naar Smallnetbuilder.

Optimalisatie

Zowel in de router als op je eigen pc kun je enkele dingen doen om het maximale uit je verbinding of router te halen.

Router
• Qos uitschakelen, deze functie kost namelijk veel CPU die beter aan het routeren besteed kan worden.
• Firewall uitschakelen, ook dit kost veel CPU die hard nodig is om 100 Mbit te kunnen routeren.
• UPnP uitschakelen, ook dit bespaart veel CPU.

Je eigen pc
• Controleer in ieder geval of je netwerkaart niet op 10 Mbit ingesteld staat. Meestal kun je het beste "auto" gebruiken.
• Vervolgens kun je aan de gang met programma's als DrTCP. Het beste kun je hiermee je RWIN waarde instellen op 192720.
Snelheid testen

Het testen van de snelheid kan via sites als www.speedtest.net, feit is echter dat de bestanden die deze sites gebruiken te klein zijn om een betrouwbaar beeld te geven aan een 100 Mbit verbinding.

Het beste kun je dus grote testfiles down en uploaden, voor downloaden is dat geen probleem (zie hieronder) maar voor uploaden is dat iets lastiger helaas.

Goede sites waar je grote bestanden van kunt downloaden:

http://speedtest.onsbrabantnet.nl (officiele testsite van OnsBrabantNet)
http://speedtest.bbned.nl
http://www.nxs.nl/content/nxsinternet/netwerk/snelheidstest/
http://www.fiberupdate.nl/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Voortgang per plaats

Geldrop - Mierlo
Het netwerk in deze plaats is volledig klaar.

Helmond
Brandevoort is klaar, pogingen om ook twee andere wijken aan te sluiten zijn mislukt omdat men de vereiste 50% niet heeft kunnen halen. Wel blijft men zoeken naar mogelijkheden om dit alsnog door te kunnen laten gaan.

Valkenswaard
Het netwerk in Valkenswaard is zo goed als klaar.

Best
Het netwerk in Best is zo goed als klaar.

Veldhoven
In Veldhoven is men volop bezig met de aanleg van het glasvezelnetwerk. De planning voor de huisaansluitingen is hier te vinden.

Laarbeek
In Laarbeek is men volop bezig met de aanleg van het glasvezelnetwerk. De planning voor de huisaansluitingen is hier te vinden.

Problemen en oplossingen

Ik krijg geen ip adres toegewezen nadat mijn modem geplaats is
Na plaatsing van het modem moet je ongeveer 4 dagen wachten totdat internet geactiveerd is.

Ik heb een ander apparaat aangesloten en nou krijgt dit apparaat geen ip adres
Het oude mac adres staat nog in het systeem bij OnsBrabantNet, je kunt een uur wachten en dan werkt het wel. Maar je kunt ook op de oude pc in opdrachtprompt het volgende typen:
code:
1
ipconfig/release

Dan kun je meteen een andere apparaat aansluiten, soms kun je ook in de router het ip adres releasen.
Aansluitprocedure

De aansluiting gaat globaal gezien als volgt in zijn werk:

Fase 1: De kabel wordt door de straat gelegd, hiervoor wordt dus de straat open gemaakt. Men streeft ernaar de straat dezelfde dag weer dicht te maken.

Fase 2: De kabel wordt onder een eventuele oprit of voortuin door naar de meterkast geschoten (of naar de plaats waar de aansluiting gemaakt wordt in ieder geval. Er komt een oranje rolletje kabel tegen de gevel aan te liggen.

Fase 3: Dit is de zogenaamde huisaansluiting, de kabel wordt naar binnen gebracht en de modem wordt geplaatst. Dit gebeurt allemaal in één dag.

Hierna worden de diensten als volgt geactiveerd:
• Radio & Televisie (Analoog) --> Dit kun je dezelfde dag van de huisaansluiting nog gebruiken.
• Internet -->Dit kan maximaal 5 werkdagen duren na aansluiting voordat dit kan gebruiken.
• Telefonie --> Zonder nummerbehoud ongeveer 8 dagen en met nummerbehoud ongeveer 12 dagen.

Tenzij je het optionele installatiepakket hebt gekozen (€75- extra) moet je je eigen appartuur zelf aansluiten. Hoe je dat moet doen staat in de installatie handleiding.

PlusTV

PlusTV is inmiddels beschikbaar op het netwerk van OnsBrabantNet. Over de kwaliteit van voornamelijk de settopbox en zijn software zijn nog wat vraagtekens. Laten we hopen dat OnsBrabantNet met een software update een aantal hier op het forum gemelde problemen op gaat lossen

Technische specificaties van de voor PlusTV vereiste settopbox zijn hier te vinden.

Links

Hieronder staan enkele handige links

http://www.onsbrabantnet.nl
http://www.smallnetbuilder.com
http://www.onsbrabantnetniet.messageboard.nl (Gebruikersforum over OnsBrabantNet)
http://www.fiberupdate.nl (Alles over glasvezel)
Vorige delen

OnsBrabantNet

Poll: Hoe lang duurde het voor je internetaansluiting werkte?

Hoe lang duurde het voor je internetaansluiting werkte?
Binnen 48 uur
3-5 dagen
6-8 dagen
9-11 dagen
Meer dan 11 dagen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=299795&layout=2&sort=prc

Updates

• 29-5-08 --> Deel II geopent
• 24-6-08 --> Aansluitprocedure toegevoegd
• 12-7-08 --> Stukje over PlusTV toegevoegd + links toegevoegd
• 15-7-08 --> Op verzoek poll toegevoegd
• 23-7-08 --> Speedtest sites + links uitgebreid
• 19-1-09 --> Algemene update van de startpost, alle verouderde informatie aangepast.
• 14-6-09 --> Stukje over het glasvezelmodem toegevoegd
• 15-6-09 --> Verouderde informatie over Sport1 + Film1 verwijderd aangezien hier verder niks meer van bekent is

[ Voor 58% gewijzigd door ik222 op 02-07-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
.........

[ Voor 255% gewijzigd door ik222 op 02-07-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zo hier is deel II, dit keer met een topicstart, op of aanmerkingen of aanvullingen daarop kun je in dit topic plaatsen of per DM naar mij sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mooie startpost...

Zijn er trouwens al meer ervaringen met routers die 100mbit kunnen routeren behalve de dlink?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
Cyberpope schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:42:
Mooie startpost...

Zijn er trouwens al meer ervaringen met routers die 100mbit kunnen routeren behalve de dlink?
dat zijn er maar weinig volgens mij.. en ook nog een stuk duurder dacht ik zo..

(heb zelf ook die d-link, in afwachting van obn al gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Volgens mij moeten de eenmalige kosten voor Plus tv €. 149,95 zijn of vergis ik me?
En de link naar smartnetbuilder verwijst naar http://119/, lijkt me niet juist? (onder routers en 100 Mbit kopje)
Verder een mooie duidelijke post, bedankt daarvoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door skyhowler op 29-05-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft skyhowler gelijk.

Verder komt Helmond west en 't Hout aan de beurt dit jaar.
Ik woon op de grens!!, maar heb gelukkig een brief binnen gekregen.

Hoe hebben de onsbrabant.netter de overgang geregeld.
Ik moet tot 31-12 bij Orange zitten en hoop dat OB voor die tijd klaar is.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
skyhowler schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:32:
Volgens mij moeten de eenmalige kosten voor Plus tv €. 149,95 zijn of vergis ik me?
En de link naar smartnetbuilder verwijst naar http://119/, lijkt me niet juist? (onder routers en 100 Mbit kopje)
Verder een mooie duidelijke post, bedankt daarvoor :)
Je hebt in beide gevallen gelijk ;)

Wat betreft smallnetbuilder was een foutje van mij... Wat betreft die 149,95 ipv 49,95 staat dat fout op de website van OnsBrabantNet onder Valkenswaard waar ik had gekeken. Op de pagina's van de overige plaatsen staat wel 149,95 dus heb het nu aangepast in de ts.

Bedankt voor de feedback _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 29-05-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Cyberpope schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:42:
Wellicht als aanvulling voor de mensen die een goedkopere router zoeken.

Heb hier een D-Link DIR-635 staan, het goedkopere broertje van de DIR-655.
Routeren doet ie ook gewoon op volle snelheid, verder zit er 100 mbit ipv gbit switch op.

Als je naar de prijs kijkt bij b.v. Zercom, scheelt dit toch wel 54 euro...

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-09 14:31
Het enige verschil is dat die dir-635 geen gbit switch heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

In Son is men ook gestart met de inschrijvingen, misschien iets voor in de start post?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Beaves schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:11:
In Son is men ook gestart met de inschrijvingen, misschien iets voor in de start post?
Son valt volgens mij onder OnsNetEindhoven of heb ik het mis?

Dit topic gaat alleen over OnsBrabantNet omdat de prijzen en diensten bij OnsNetEindhoven net iets anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In Son gaat het via KPN, is een stuk duurder ook...

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
--Erik-- schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:30:
In Son gaat het via KPN, is een stuk duurder ook...
Ja ik lees het net inderdaad, naast Son nog meerdere plaatsen.

Is inderdaad veel duurder en heeft niets met OnsBrabantNet te maken, hoeft dus niet in de startpost ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 29-05-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:05
Ahhhh! internet werkt nog stééds niet goed! Nog steeds download ik rond de 1 mb/sec. Ik heb ook nog geen E-Mail terug gehad die ik gisteren had verzonden. *zucht* ik heb er nu echt geen zin meer in. Ik heb dus wel al die brief gehad dat het ''zogenaamd'' geactiveerd is. :( :(

*belt*

*zucht* Ze heeft gezegt dat ik die speedtest moet uitvoeren enzo, Maar ik had dat E-Mailtje gisteren al verstuurd en de ICT afdeling zal er dus naar kijken maar ze zij dat het enkele dagen kan duren... Tsja. daar wordt ik niet echt blij van...

Nu ook nog een andere kabel gevonden maar dat maakt dus helemaal niet uit...

Wat ik dus óók raar vindt is dat als ik bij die speedtest server van onsneteindhoven mijn verbinding wil testen dat hij in het begin download met ong. 2MB/sec maar daarna direct weer inkakt rond de 1MB/Sec? Mijn eerste indruk is niet echt goed

Wat ik ook nog op internet had gevonden: http://www.onsnet.info/in...=10&limit=6&limitstart=12 Is dat dat kastje op 10 Mbit ingesteld kan staan(bericht komt wel uit 2006) Ook als ik 10Mbit door 8 deel kom ik op 1.25MB/sec uit. Mischien heb ik dat probleem want ik heb ook download snelheiden rond de 1.25MB/Sec... Ik ga dus morgen langs dat informatiecentrum als ik nog steeds geen bericht heb en ik vraag daar wel hoe het komt. Ik hoop wel dat ze het GOED oplossen en niet aan ons overlaten.

[ Voor 94% gewijzigd door bjorntju op 29-05-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:35:
Zo hier is deel II, dit keer met een topicstart, op of aanmerkingen of aanvullingen daarop kun je in dit topic plaatsen of per DM naar mij sturen ;)
Keurig, ik had het niet beter gekund in deel 1 ;)

Heb hier gvd nog steeds geen werkende aansluiting. Ze hadden de kabel te kort gemaakt en de probleemgevallen (ik dus o.a.) tot het laatst uitgesteld. De kabel is inmiddels verlengd, nu installatie van het modem nog. Anyway, ik rouw er nie echt om. Kan mijn UPC per maand opzeggen en neem OBN alleen omdat het een goede deal is. Qua kosten scheelt het niks, qua snelheid een factor 30/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit al gelezen?

http://www.onsnet.info/in...func=view&id=654&catid=37

Als dit echt zo is dat KPN de boel volledig over gaat nemen van OnsNet / OnsBrabantNet dan is dit een compleete ramp! Dan gaan de prijzen dadelijk hier ook omhoog naar een vergelijkbaar niveau als die achterlijke woekerprijzen in Son en Breugel (www.onsnet.nl) en de snelheden van Internet zullen dan omlaag gaan. Dat mag dus echt niet gebeuren he! Dat moet tegengehouden worden. Op welke manier dan ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 21:41

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Niet alleen de prijs, maar misschien ook de snelheid wel. :/

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Paniekzaaierij als je het mij vraagt. Mocht KPN OBN overnemen dan zien we wel verder.
Wel slecht dat KPN in Son paketten lijkt aan te bieden. Wat moet ik nou met TV van de KPN :O

[ Voor 35% gewijzigd door VonFoX op 30-05-2008 08:03 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nogmaals, KPN wordt mede eigenaar van Reggefiber dat is iets heel anders als eigenaar van OBN. Op het netwerk van OBN worden diensten geleverd via Edutel en die hebben totaal niets met die overname door KPN te maken :)

Verder is gewoon gezegt dat het netwerk open gaat blijven ook na de overname van Reggefiber door KPN. KPN kan dus hooguit straks eigen diensten over het netwerk aan gaan bieden (konden ze ook al voor de overname als ze wilden overigens) maar omdat hun diensten veel duurder zijn wil niemand die.

Conclusie: KPN heeft Reggefiber niet overgenomen om iets aan de bestaande projecten te veranderen maar om zo de aanleg van hun eigen glasvezel netwerken in eigen hand te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjorntju schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:40:
Wat ik dus óók raar vindt is dat als ik bij die speedtest server van onsneteindhoven mijn verbinding wil testen dat hij in het begin download met ong. 2MB/sec maar daarna direct weer inkakt rond de 1MB/Sec?
De snelheid kan in het begin onnauwkeurig worden weergegeven, maar het lijkt er in eerste instantie op dat je inderdaad gelimiteerd wordt. Door het 'bursty' karakter van internet verkeer laat rate limiting vaak een burst door, en beperkt daarna de stroom. Dan kan het zijn dat de eerste (paar) seconden je een hogere snelheid hebt, die daarna terugzakt.
Wat ik ook nog op internet had gevonden: http://www.onsnet.info/in...=10&limit=6&limitstart=12 Is dat dat kastje op 10 Mbit ingesteld kan staan(bericht komt wel uit 2006) Ook als ik 10Mbit door 8 deel kom ik op 1.25MB/sec uit.
Je snelheid zit inderdaad dicht tegen een 10Mbit interface aan*, maar als je echt aan het begin een hogere snelheid haalt en dat niet een onnauwkeurige weergave is, dan kan dat niet. Over een 10Mbit interface kan namelijk nooit meer dan 10Mbit/s lopen (ook niet korte tijd). Als deze 10Mbit verbinding tussen het OBN-kastje en je router of PC zit, moet je dat aan de router/PC kant ook zien. Eerder zei je dat die wel aangeeft een 100Mbit verbinding te hebben?

* Dit is niet zo makkelijk precies te berekenen, omdat er op en tussen datapakketten wat overhead op de lijn zit die per situatie en protocol kan verschillen. Bovendien geven sommige applicaties kBs als 1000 en andere als 1024 weer, waardoor het ook wat lastiger wordt. Maar het zit wel in de buurt inderdaad... Totaal inclusief alle overhead kunnen over een 100 Mbit verbinding 100.000.000 bits per seconde (dus niet 100x1024x1024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Op zich zou ook met een 10 Mbit interface in het begin een hoger snelheid weergegeven kunnen worden vanwege de TCP buffer die al gevuld wordt voordat je gekozen hebt waar het bestand op te slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Ben dus net langs het informatiecentrum gegaan+printscreentje van de snelheid. Hij zij dat ik een Cat 5(E) kabel moest hebben. Ik wist niet of ik die al had dus toch maar een gloednieuwe gekocht. Nu blijkt het dat die oude kabel dus wel gewoon CAT5 was en die nieuwe kabel maakt dus niets uit. We hebben tegelijkertijd een wireless router gekocht en daar zat een heel kort ethernet kabeltje bij. Die heb ik óók geprobeerd (op laptop) en natuurlijk geen verschil. Dus ik ga maandag terug en vraag wel of ze geen monteur langs kunnen sturen want het lijkt niet dat het probleem aan ons ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
bjorntju schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:23:
Ben dus net langs het informatiecentrum gegaan+printscreentje van de snelheid. Hij zij dat ik een Cat 5(E) kabel moest hebben. Ik wist niet of ik die al had dus toch maar een gloednieuwe gekocht. Nu blijkt het dat die oude kabel dus wel gewoon CAT5 was en die nieuwe kabel maakt dus niets uit. We hebben tegelijkertijd een wireless router gekocht en daar zat een heel kort ethernet kabeltje bij. Die heb ik óók geprobeerd (op laptop) en natuurlijk geen verschil. Dus ik ga maandag terug en vraag wel of ze geen monteur langs kunnen sturen want het lijkt niet dat het probleem aan ons ligt.
CAT5 is iets heel anders als CAT5E maar omdat de modem ook maar een 100 Mbit poort heeft is een CAT5 kabel genoeg.

Het lijkt inderdaad niet bij jullie te liggen nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bij mijn schoonouders in Best, exact hetzelfde ervaren. Leek af en toe wel dat upload iets sneller was dan download!!? nog nooit gezien. Laptop rechtstreeks aan modem gehangen. Kwam max uit op 1,2MB/s net als jij. Is exact 10mbit / 8. erg sterk wat mij betreft.
Bij mijzelf is vandaag het modem geplaatst, dus waarschijnlijk is mijn internet komende week maandag of dinsdag pas actief, aangezien het over 4 WERKdagen gaat.
Ben erg nieuwsigerig of je er nog wat uit krijgt.

Groetjes, Stefan uit Best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:04:
Zojuist bij mijn schoonouders in Best, exact hetzelfde ervaren. Leek af en toe wel dat upload iets sneller was dan download!!? nog nooit gezien. Laptop rechtstreeks aan modem gehangen. Kwam max uit op 1,2MB/s net als jij. Is exact 10mbit / 8. erg sterk wat mij betreft.
Bij mijzelf is vandaag het modem geplaatst, dus waarschijnlijk is mijn internet komende week maandag of dinsdag pas actief, aangezien het over 4 WERKdagen gaat.
Ben erg nieuwsigerig of je er nog wat uit krijgt.

Groetjes, Stefan uit Best
Gelukkig ben ik dus blijkbaar niet de enige O-) ! Heb nu draadlooss internet aan de praat gekregen met natuurlijk de zelfde snelheid. Ik wacht wel af en vraag maandag of ze een monteur langs kunnen sturen! í'l keep you updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Nog een berichtje wat ik in maart van OnsBrabantNet ontving n.a.v. mijn vraag over glasvezel in Tilburg...
In Tilburg zal waarschijnlijk dit jaar in ieder geval gekeken gaan worden naar vraagbundeling, maar het is nog niet duidelijk wanneer en hoe. Duidelijk is wel dat we ook absoluut naar andere Brabantse steden kijken, maar dat die vaak veel meer voorbereidingstijd vergen dan de kleinere gemeentes.

Mocht het zo zijn dat Tilburg in aanmerking komt dan ontvangen de bewoners deze informatie per post thuis. Ook is het te zijner tijd te lezen in de lokale kranten.
Ze willen hier dus ook wel bezig, maar het wordt wachten tot ze de interesse gaan peilen. Ik neem aan dat er genoeg tweakers zijn die een verbinding zouden willen afnemen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Je kan toruwens ook nog op het Informatiecentrum gratis een F-Connector halen voor de kabel die je in de modem moet doen. Je krijgt er ook nog een zenderlijst bij+frequenties! Voor mensen die toruwens nog een draadlose router willen kan ik de Linksys WRT160N aanraden. Je hebt hem zo geinstaleerd(aleen cd ff instaleren) En hij ziet er nog goed uit ook nog ;) (beter dan die bouwradio's van linsys)

[ Voor 38% gewijzigd door bjorntju op 31-05-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

bjorntju schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:49:
Je kan toruwens ook nog op het Informatiecentrum gratis een F-Connector halen voor de kabel die je in de modem moet doen. Je krijgt er ook nog een zenderlijst bij+frequenties! Voor mensen die toruwens nog een draadlose router willen kan ik de Linksys WRT160N aanraden. Je hebt hem zo geinstaleerd(aleen cd ff instaleren) En hij ziet er nog goed uit ook nog ;) (beter dan die bouwradio's van linsys)
Wat is the troughput van dat ding? Van wan naar lan?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjorntju schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:23:
ik haal hier op mijn laptop max 6 mbyte..., mijn pc die op dezelfde manier zit aangesloten met snelle sata schijven in raid 0 via gbit interface haalt de 11 mbyte...

wat ik zou doen is knoppix downloaden, en dan hiermee nog een keer de snelheid testen.

daar komt nog eens bij dat vrijwel iedere virusscanner of firewall de snelheid zwaar beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:04:
[...]

Wat is the troughput van dat ding? Van wan naar lan?
die zit bij verschillende tests rond de 90-95 mbit, perfect dus als je gewoon iets fatsoenlijks wil voor een fatsoenlijke prijs.
de antenne array in de 160n doet ook niet onder voor de zwaardere klasse n routers zoals de 300, 350 of de 600.

Absoluut een mooi apparaatje!

Ze willen hier dus ook wel bezig, maar het wordt wachten tot ze de interesse gaan peilen. Ik neem aan dat er genoeg tweakers zijn die een verbinding zouden willen afnemen [/quote]

obn moet ook de tijd hebben om uit te breiden, om in tilburg aan te gaan sluiten moeten ze wel voldoende gekwalificeerd personeel hebben.
vooral het handlen van glas komt erg nauw.
volker stevin heeft in geldrop/mierlo de aansluitingen gedaan en in brandevoort heft van den berg dit gedaan. van den berg is naar mijn mening de enige die de aansluitingen fatsoenlijk heeft gedaan.
vooral in geldrop zijn er nog wat slordigheden te zien.
daarom dat ze niet te snel uit moeten breiden. kans is dan groot dat er wat fout gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_ST
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-01 20:11
Wat betreft die 149,95 ipv 49,95 staat dat fout op de website van OnsBrabantNet onder Valkenswaard waar ik had gekeken. Op de pagina's van de overige plaatsen staat wel 149,95 dus heb het nu aangepast in de ts.

Bedankt voor de feedback _/-\o_
Vreemd.
Dit is dan door OBN veranderd/aangepast. Afgelopen week stond er onder "Helmond" wel die € 49,95 eenmalige kosten voor PlusTV. Dat weet ik 100% zeker. Dat is dus binnen 1 week ff 3 x zo duur geworden. Beginnen de UPC praktijken hier nu ook al ;-)

Wil dit dan zeggen wanneer ik voor de homebox PVR ga, ik dan eerst € 299,90 éénmalig moet neerleggen om alleen het digitale beeld binnen te krijgen???? En dan is die homebox niet eens eigendom.
- Eenmalige kosten voor PlusTV: € 149,95
- Er zal ook een homebox beschikbaar komen met een harddisk. Hiermee kunt u opnemen en time-shift (u kunt live televisie pauseren) gebruiken. De meerprijs hiervoor bedraagt eenmalig € 149,95.
Volgens mij zijn ze gek geworden daar 8)7 of het staat niet goed op hun website vermeld. Ik denk dat ik dan maar bij mijn schoteltje blijf. Daar weet ik ook zeker van dat het beeld goed is en bij OBN moet ik het nog maar afwachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud_ST schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:01:
[...]

Vreemd.
Dit is dan door OBN veranderd/aangepast. Afgelopen week stond er onder "Helmond" wel die € 49,95 eenmalige kosten voor PlusTV. Dat weet ik 100% zeker. Dat is dus binnen 1 week ff 3 x zo duur geworden. Beginnen de UPC praktijken hier nu ook al ;-)

Wil dit dan zeggen wanneer ik voor de homebox PVR ga, ik dan eerst € 299,90 éénmalig moet neerleggen om alleen het digitale beeld binnen te krijgen???? En dan is die homebox niet eens eigendom.

[...]

Volgens mij zijn ze gek geworden daar 8)7 of het staat niet goed op hun website vermeld. Ik denk dat ik dan maar bij mijn schoteltje blijf. Daar weet ik ook zeker van dat het beeld goed is en bij OBN moet ik het nog maar afwachten.
zijn die prijzen niet voor die boxen?
zover ik weet zou je met bijvoorbeeld loewe of nieuwe sony tv's prima digitaal beeld kunnen ontvangen zonder extra box of abbo... dat kan ik in ieder geval met mijn digitale tuner wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:25:
[...]

zijn die prijzen niet voor die boxen?
zover ik weet zou je met bijvoorbeeld loewe of nieuwe sony tv's prima digitaal beeld kunnen ontvangen zonder extra box of abbo... dat kan ik in ieder geval met mijn digitale tuner wel...
Ja, maar als ze hun zenders gaan encrypten dan heb je wel een smartcard nodig en als ze dan nog es van die onbekende zooi gebruiken om te encrypten dan ben je helemaal ver van huis. Heb jij t zelf al geprobeerd om op digitale kanalen te zoeken via je TV? Ik heb hier ook een Sony TV met ingebouwde DVB-C tuner alleen die vind nog niks (maar heb OnsNet Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die eenmalige kosten stonden dan blijkbaar ook fout bij Helmond... Hier is ook op papier altijd duidelijk gezegt dat het 149,95 was. Alleen wel slordig dat het fout op hun website stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vrijdag ook internet (gemeente Best). Bij mij snelheid ook veel te laag (1,2 MB/sec.). 3 maal contact gehad met helpdesk met als uiteindelijk resultaat dat ik schermafdruk moest mailen als ik via speedtest onsbrabantnet was aan het downloaden. Haal moet mijn oude ADSL2 20 Mb een hogere snelheid dan via glasvezel. Moet nu wachten op antwoord.
Verhaal plus tv ook onduidelijk. Kunnen mij niet zeggen wanner het werkt. Vrijdagmiddag bij ze langs geweest en kreeg toen te horen dat er problemen waren met levering settopbox. Wordt dinsdag terug gebeld.
Op mijn klantkaart staat trouwens dat de eenmalige kosten voor de settopbox Euro 49,95 bedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_ST
In de downloadbare brochure staat een standaar homebox (zonder HD) vermeld. Dan zijn er volgens mij 2 verschillende boxen. Als op de website staat dat er een meerprijs wordt gevraagd van € 149,95 voor de homebox PVR dan ga ik ervan uit dat ik voor plusTV met PVR funktionaliteit dan de éénmalige kosten van € 149,95 voor PlusTV moet betalen en ook die meerprijs. Waarom noemen ze het anders "meerprijs" ;-)

Wel raar dat ik nu al 3 posts zie (3 verschillende plaatsen) waar de prijs van € 49,95 gecommuniceerd is en niet € 149,95

Maar goed, mocht ik nog een keer contact hebben met OBN dan zal ik dit eens aan ze voorleggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op site onsbrabantnet gemeente Best staat inmiddels ook de prijs van Euro 149.95. Was eerst Euro
49,95. Vermoed dat ze nu alleen de set top boxen met HD willen uitleveren. Maar ik ga er vanuit dat ik Euro 49,95 moet betalen omdat dit de prijs is die op mijn klantenkaart staat vermeld die ik afgelopen vrijdag heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:59:
[...]

Ja, maar als ze hun zenders gaan encrypten dan heb je wel een smartcard nodig en als ze dan nog es van die onbekende zooi gebruiken om te encrypten dan ben je helemaal ver van huis. Heb jij t zelf al geprobeerd om op digitale kanalen te zoeken via je TV? Ik heb hier ook een Sony TV met ingebouwde DVB-C tuner alleen die vind nog niks (maar heb OnsNet Eindhoven).
misschien omdat ze het nog niet aanbieden...

bij upc is het hetzelfde als ze willen gaan doen in de toekomst bij obn volgens mij, standaard digitaal pakket, hier heb je alleen een tuner voor nodig en daarnaast nog een extra zenderpakket...

mijn hoop was dat het via de patching in de pop stations kon gaan worden verdeeld, (zodat extra zenderpakket gewoon op zelfde manier als normale zenders alleen op jouw lijn worden gezet)

maar omdat de catv patching een zooi is denk ik niet dat dit zal gebeuren...

blijft het nog steeds zo dat vor het normale zenderpakket wss alleeen een digitale tuner nodig is volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stoof

Vraagje Stoof, hoeveel uur, of dagen nadat de installatie afgerond was, had je internet werkend? hier is het vrijdagochtend opgeleverd om 09.30u, zojuist zondag 18:00u nog geen signaal.

Wanneer was het precies bij jou opgeleverd? ben ik erg nieuwsgierig naar.
En werkt telefonie ook al?
Groetjes Stefan uit Best.

P.S. tv en radio werkt uiteraard al prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:59:
@Stoof

Vraagje Stoof, hoeveel uur, of dagen nadat de installatie afgerond was, had je internet werkend? hier is het vrijdagochtend opgeleverd om 09.30u, zojuist zondag 18:00u nog geen signaal.

Wanneer was het precies bij jou opgeleverd? ben ik erg nieuwsgierig naar.
En werkt telefonie ook al?
Groetjes Stefan uit Best.

P.S. tv en radio werkt uiteraard al prima
weekend/weekeinde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 werkdagen was het toch? voor ip verkeer online wordt gezet... en misschien even kijken of je ip krijgt... en zo ja zit die in de 88 range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag hebben ze de huisaansluiting gemaakt. Tv-signaal direct. Internet had ik donderdag. Vrijdag
had ik officiele brief met inlogcode's etc. Zit alleen met probleem van de veel te lage snelheid. Laat wel weten wanneer het opgelost is. Laat ook weten welk antwoord ik krijg dinsdag over plus tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:59:
[...]

Er is ook nog niets. Ondanks dat OnsNetEindhoven al jaren claimt dat ze "binnenkort" met digitale televisie beginnen en er letterlijk op de frontpage staat "En als uw toestel er klaar voor is, dan is zelfs HDTV mogelijk" gebeurt er helemaal niets.
Ik hoop voor de OnsBrabantNet-klanten dat hun provider de interesse verliest nadat de aansluitingen zijn gerealiseerd en de aandacht naar andere wijken/gebieden uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inmiddels is het heel duidelijk dat digitale televisie zou komen nadat Best en Valkenswaard waren aangesloten... Binnenkort zullen dus de eerste boxen uitgeleverd worden ;)

Over de prijs van digitale televisie is inmiddels nogal wat verwarring onstaan.... Hopenlijk gaat OnsBrabantNet hier snel duidelijkheid over geven...

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 02-06-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen in Best die ook al intenet hebben waar de snelheid wel goed is? Woon zelf in de wijk Salderes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Woon zelf ook in de wijk salderes en heb dus zelf precies het zelfde probleem. Als het nog kan ga ik straks ff langs het informatiecentrum als het kan. Heb nog steeds niet een E-Mail terug gehad toen ik dat printscreentje versturde. En ik had die mail volgensmij woensdag verstuurd. Er zijn nu al 3 mensen in dit topic die hier last van hebben dus dit kan geen toeval zijn. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door bjorntju op 02-06-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net gaan bellen dat snelheid nog steeds te laag was en probeerde nog even en tot mijn verbazing was snelheid nu goed. Zit tussen de 10 en 11 MB/sec. Onbekend wat ze gedaan hebben want ze hebben geen antwoord terug gemaild.
Nu nog antwoord op wanneer plus TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, das duidelijk.
Hier (thuis,in straat Salderes) was afgelopen vrijdag mijn modem aangesloten. Nu, maandag middag erop, nog geen internet. Wie weet morgen. Snelheid kan ik dus ook nog niets van zeggen.
Klote dat wachten, als ik ergens een hekel aan heb.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al meer dan een week aangesloten, internet werkte na 3 dagen, maar alleen op 10 mbit/s. Was net van plan een keertje naar de helpdesk te bellen ("Wanneer doet'ie het nou echt?") maar dat is niet meer nodig: sinds vanmiddag kom ik op een downloadsnelheid van meer dan 3 MByte/s. En dat komt waarschijnlijk door de router, die niet bepaald nieuw is. Voorlopig dik tevreden.

Ook de groeten uit de Salderes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:40:
Ben nu al meer dan een week aangesloten, internet werkte na 3 dagen, maar alleen op 10 mbit/s. Was net van plan een keertje naar de helpdesk te bellen ("Wanneer doet'ie het nou echt?") maar dat is niet meer nodig: sinds vanmiddag kom ik op een downloadsnelheid van meer dan 3 MByte/s. En dat komt waarschijnlijk door de router, die niet bepaald nieuw is. Voorlopig dik tevreden.

Ook de groeten uit de Salderes.
Heb nu ook een snelheid van 2,5 MB/Sec Het is wel een verbetering maar nog niet 10Mb/sec! Ik verwacht dat het de komende dagen dan wel rond de 10 gaat liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54

Simkin

Bzzzzz

In Geldrop eindelijk tevreden over de snelheid. 11.40 MB/s stabiel, ik vermoed dat het de max is.
Wel alleen via http, met usenet blijf ik steken op 4.5MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 21:41

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Simkin schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:37:
In Geldrop eindelijk tevreden over de snelheid. 11.40 MB/s stabiel, ik vermoed dat het de max is.
Wel alleen via http, met usenet blijf ik steken op 4.5MB/s
Welke usenet provider gebruik je? Met XSNews haal ik gewoon de volle 11MB/s..

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook internet aangesloten in de salderes.
En ook hier maar 10 mbits/s ipv 100.
Dus ook maar gebeld en schermafdruk geëmaild.

Het lijkt erop dat we standaard met 10 beginnen ipv 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sleeg

Begrijp ik dat goed? vandaag aangesloten, en direct internet?! of was internet nu actief geworden en al dagen eerder in huis aangesloten? wanneer was dat precies?
Groetjes Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:04:
@sleeg

Begrijp ik dat goed? vandaag aangesloten, en direct internet?! of was internet nu actief geworden en al dagen eerder in huis aangesloten? wanneer was dat precies?
Groetjes Stefan.
Het modem was vorige week dinsdag al aangesloten, vrijdag brief binnen en vandaag internet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukeh schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:19:
[...]
Eweka gaat t/m 20MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Nee, Eweka gaat tot 20Mb/s, dat scheelt grofweg een factor 10.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:16:
[...]

sorry, foutje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
Gerritjuh schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:16:
[...]

Dat scheelt exact een factor 8...
(Behalve in de pratijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Rock-Y op 02-06-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54

Simkin

Bzzzzz

Dukeh schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:19:
[...]
Tweaknews (50Mb) x 2, ik vermoed dat m`n CPU de bottleneck is.

edit: aaahh..met een andere client haal ik netjes 11MB/s (na een paar minuutjes)

[ Voor 14% gewijzigd door Simkin op 03-06-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag werkt mijn verbinding dan. Meteen de volle 11MByte/sec.
Razendsnel... hehe.

Vermoed dat er binnenkort veel snelle routers verkocht gaan worden in de regio. Want ook de mijne stokt op 2,5MByte/s over wireless, dat is met de bekende WRT54G van linksys.

Dus afgelopen vrijdag is de modem gemonteerd, en nu dinsdagmiddag werkt internet.

Groetjes uit Salderes, Best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
In antwoord op uw vraag het volgende:

In best waren wat problemen met de snelheid instellingen op de modem’s, dat is sinds gisteren opgelost. Gelieve dit opnieuw te testen (PC rechtstreeks aansluiten op modem).

Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen op: 0499-876000.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OnsBrabantNet Best

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur.

Telefoon: 0499-876000

E-mail: info@onsbrabantnet.nl
Probleem is was dus dat het een snelheids probleem met de modems was. Maar ik probeer het eens met kabel want ik download dus met 2.5MB/Sec. En ik doen het nu met een draadloze Lynksys modem. Dus ik denk zoals vdeweb al zij dat het dan daar aan ligt :P Maar ik wilde ziozo via kabel doen maar die draadlose router was speciaal voor de laptop :)

[edit] nou héhé hij doet nu wel goed(met kabel ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door bjorntju op 03-06-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk wat voor homebox je voor die 150euro krijgt? Want 150 euro is natuurlijk een beetje veel voor een homebox die niet eens van je zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Dat vind ik nu idd ook heel raar. Eerst was het 50€ voor een decoder zonder HDD en 150€ voor een decoder mét HDD? Nu staat er niks bij ov er een HDD in zit of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weer is het 49 nogwat voor de homebox en geen 149...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
voortaan staat er alleen nog maar 149 op de website. Het valt me bij obn trouwens wel op dan je bij obn geen reactie op een mail krijgt als er enige lichte vorm van kritiek in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Blueone schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:40:
voortaan staat er alleen nog maar 149 op de website. Het valt me bij obn trouwens wel op dan je bij obn geen reactie op een mail krijgt als er enige lichte vorm van kritiek in zit.
Haha, bij OBN dus ook, net zoals bij Ons Net Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:11:
[...]

Haha, bij OBN dus ook, net zoals bij Ons Net Eindhoven.
Onsnet Eindhoven heeft toch nog helemaal niks gedaan aan digitale TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:47:
[...]

Helaas niet. Ik bedoelde dat Ons Net Eindhoven ook niet goed is in het beantwoorden van mailtjes, zeker als de inhoud deels een (milde) kritische toon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:47:
[...]

Ik las in een nieuwsbrief (Meerhoven) dat OnsNet Eindhoven nog voor de Olympische spelen met digitale televisie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:23:
[...]

Ik las in een nieuwsbrief (Meerhoven) dat OnsNet Eindhoven nog voor de Olympische spelen met digitale televisie komt.
Tegen mij zeiden ze via mail dat digitale tv zich nog in de testfase bevond. En dat was 3 maanden terug. Benieuwd of ze nou echt eens komen ermee. En hoop ik echt ten zeerste dat er niet hetzelfde model wordt gehanteerd zoals OnsBrabantNet en UPC heeft. Dat je verplicht hun decoder moet gebruiken en dat de boel weer geencrypt gaat worden met een of andere gaare rot smartcard die nergens te koop is. Ik hoop dat OnsNet Eindhoven hier dus echt op inspringt en mensen de vrijheid geeft om een eigen decoder te gebruiken en de boel niet gaat lopen encrypten. Laat maar eens zien hoe het ook kan!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een smartcard gebruiken zullen ze altijd moeten doen omdat anders digitaal kijken voor iedereen mogelijk is zonder een abonnement daarop. Ze zouden er alleen voor moeten zorgen dat je een losse smartcard kan krijgen en dat die niet gekoppeld is aan hun decoder. Dan kan je de smartcard bijvoorbeeld ook in je tv met digitale decoder met smartcard slot gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:02

Pos

Wij hier, in de wijk salderes, zijn sinds 4 juni aangesloten. Vandaag ff de boel aangesloten, en natuurlijk testen welke resultaten ik zou boeken.
In tegenstelling tot (toch wel een aantal) anderen hier, haal ik wel bijna de volledige snelheid. Heb geen wireless stuff hier in huis.. heb ik een hekel aan, dus alles via fysieke kabels. En dit alles via een Linksys BEFSR41 versie 3(dacht ik).

Maar.... Toch weer een maar, via Firefox trek ik hem maximaal maar tot de helft vol ongeveer en via IE gewoon vol. Getest vanaf verschillende servers waarvan ik weet dat ze snel zijn.

Hier een paar piccie's:

Nummer 1

Nummer 2

Rara...

Ik kan wel met firefox 2 aparte lijnen openen, maar dan blijft er soms 1tje steken voor een aantal seconden. Snelheid is dan wel ongeveer vol, 4,4 MB/s per lijn. A case of bad coding??

Magoe, ben iig al blij dat ik hem zowat vol kan trekken op IE na de vele toch wel mindere reacties te hebben gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Heb je trouwens nog bepaalde kabels en/of connectoren nodig om alles aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos

Pos

Voor zover ik weet niet! Had de 4 juni even een kabeltje geleend van de @home opstelling om de tv te checken (die coax met schroef aansluiting, geen id hoe die heet :P ) werkte prima. Telefoon nog niet gekeken.

Edit: Heb de router kabel vanuit de @home modem naar homebox van OBN geplugd en klaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Pos op 06-06-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
TV uitgang is gewoon standaard coax uitgang en de internet uitgang is gewoon utp dus niets speciaals nodig aan kabels of connectoren...

@Pos dat is nog niet de volledige snelheid hoor, dan zou je 12 MB/sec moeten halen (eigenlijk 12,5 MB/sec maar met wat overhead 12). Maar ik denk dat je router aan de max zit zo. Met een pc rechtstreeks op het OBN kastje zul je wel meer halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos

Pos

Ik zei ook bijna ;) iig viel het me een stuk mee vergeleken met wat sommige hier halen. Bovendien is het een moment opname. Ik denk ook wel dat me router aan de max zit. Onderling hier in het netwerk bestanden (500+ mb) verzenden pakt ook maar ongeveer 85% max belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:54:
Vandaag werkt mijn verbinding dan. Meteen de volle 11MByte/sec.
Razendsnel... hehe.

Vermoed dat er binnenkort veel snelle routers verkocht gaan worden in de regio. Want ook de mijne stokt op 2,5MByte/s over wireless, dat is met de bekende WRT54G van linksys.

Dus afgelopen vrijdag is de modem gemonteerd, en nu dinsdagmiddag werkt internet.

Groetjes uit Salderes, Best.
Heb vandaag alles aangesloten op een dlink 655.
haal op de pc de volle snelheid maar wireless haal ik op de laptop ook maar 2,5 MB/s.
ook uit de salderes.

mvgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:44:
[...]

Heb vandaag alles aangesloten op een dlink 655.
haal op de pc de volle snelheid maar wireless haal ik op de laptop ook maar 2,5 MB/s.
ook uit de salderes.

mvgr
Heeft je laptop wel een N compatible wireless adapter?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
2,5 MB/s is een goede score voor een 54 Mbit G verbinding, zeker raadzaam om een N adapter aan te schaffen...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:25:
2,5 MB/s is een goede score voor een 54 Mbit G verbinding, zeker raadzaam om een N adapter aan te schaffen...
is inderdaad een G verbinding, voor mij voldoende omdat ik er alleen maar mee surf en mail.
Alle rechtstreeks verbonden PC,s geven apart de volle snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Laatst online: 05-08 17:09
Gisteren (donderdag) is hier alles aangesloten, tv werkte meteen en vandaag (vrijdag) doet internet het al. En op de volle 11 mb ! Nu nog de logingegevens, kan nu nog geen mail versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spartaan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:27:
Gisteren (donderdag) is hier alles aangesloten, tv werkte meteen en vandaag (vrijdag) doet internet het al. En op de volle 11 mb ! Nu nog de logingegevens, kan nu nog geen mail versturen...
als je een gmail account hebt kan je wel alvast gmail smtp server gebruiken, deze werkt via poort 465 en obn blokkeert alleen 25

die connector voor tv heet een F-connector, wordt al jaren in de vs gebruikt, icm schotels en op nieuwere israpunten van upc.

in theorie is inderdaad een snelheid van 12,5 mbyte mogelijk, in het modem zit jammer genoeg een 100mbit interface dus je hebt altijd te maken met de 10-15% overhead. wat wel scheelt bij een gbit router is de router zo solide mogelijk aansluiten op het modem, en de pc's met gigabit verbinding laten connecten, zo heb je de hoogste snelheid.

p.s. die f-connectortjes kun je als je het lief vraagt vast wel krijgen op het kantoortje aan de nieuwstraat. ook ben van dijk zorgt er wel voor genoeg in huis te hebben voor obn

een n-adapter is wel goed maar hou hierbij wel in de gaten dat een ingebouwde ontvanger voor in de laptop meestal sneller werkt dan een die bijvoorbeeld verbonden is met usb, de snelheid van usb2.0 is in theorie 480 mbit, die van 1.1 11 mbit en van 1.0 1 mbit. Het is dus wel handig om te kijken wat je hebt en hoe goed de usb hub is, vaak halen deze de snelheid bij lange na niet!
is het signaal goed op een ingebouwde g adapter werkt dit meestal beter!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_ST
Zij er hier ook mensen met telefooncentrale (Profoon) waarbij de nummerherkenning niet werkt? Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Bij mijn vorige provider werkte het wel met dezelfde apparatuur dus aan de hardware kan het niet liggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ruud_ST schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:26:
Zij er hier ook mensen met telefooncentrale (Profoon) waarbij de nummerherkenning niet werkt? Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Bij mijn vorige provider werkte het wel met dezelfde apparatuur dus aan de hardware kan het niet liggen.
Waarschijnlijk ondersteund je telefooncentrale niet het protocol wat OnsBrabantNet gebruikt voor nummerherkenning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud_ST schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:26:
Er zijn veel verschillende caller ID protocollen, dus het zal liggen aan de samenwerking tussen je telefooncentrale en het modem. Algemeen kan onderscheid gemaakt worden tussen FSK en DTMF systemen, waarbij traditioneel KPN altijd DTMF heeft gebruikt, en de kabelmaatschappijen FSK.

Echter in beide zijn ook weer onderscheid te maken, zo valt FSK bijvoorbeeld uiteen in een 'ETSI' en een 'Bellcore' variant, en heb je bij DTMF verschillende varianten in bijvoorbeeld Nederland, Noorwegen en Denemarken (en vast nog meer).

In het algemeen wordt op de Nederlandse markt alleen de Nederlandse DTMF en de ETSI FSK gebruikt, dus weet je - als het niet om grijze import gaat - meestal genoeg als een van de twee DTMF of FSK vermeld wordt.

Als je dit op je telefooncentrale kunt instellen dan kun je het misschien werkend krijgen. Echter, meestal doen telefoons die beide protocollen ondersteunen het ook allebei tegelijk al zonder instelling.

Ten slotte kan het nog zijn dat het modem of de telefoon officieel net buiten spec valt, waardoor het niet werkt. Als je oude provider dan iets minder strict was op de specs zou het kunnen dat het daar wel werkte en toch aan je telefoon ligt (dit is heel moeilijk uit te zoeken).

Vraag anders ook eens aan de helpdesk of ze het modem kunnen omschakelen van DTMF naar FSK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:05:
[...]

Er zijn veel verschillende caller ID protocollen, dus het zal liggen aan de samenwerking tussen je telefooncentrale en het modem. Algemeen kan onderscheid gemaakt worden tussen FSK en DTMF systemen, waarbij traditioneel KPN altijd DTMF heeft gebruikt, en de kabelmaatschappijen FSK.

Echter in beide zijn ook weer onderscheid te maken, zo valt FSK bijvoorbeeld uiteen in een 'ETSI' en een 'Bellcore' variant, en heb je bij DTMF verschillende varianten in bijvoorbeeld Nederland, Noorwegen en Denemarken (en vast nog meer).

In het algemeen wordt op de Nederlandse markt alleen de Nederlandse DTMF en de ETSI FSK gebruikt, dus weet je - als het niet om grijze import gaat - meestal genoeg als een van de twee DTMF of FSK vermeld wordt.

Als je dit op je telefooncentrale kunt instellen dan kun je het misschien werkend krijgen. Echter, meestal doen telefoons die beide protocollen ondersteunen het ook allebei tegelijk al zonder instelling.

Ten slotte kan het nog zijn dat het modem of de telefoon officieel net buiten spec valt, waardoor het niet werkt. Als je oude provider dan iets minder strict was op de specs zou het kunnen dat het daar wel werkte en toch aan je telefoon ligt (dit is heel moeilijk uit te zoeken).

Vraag anders ook eens aan de helpdesk of ze het modem kunnen omschakelen van DTMF naar FSK?
Om een heel lang verhaal kort te maken. In de aansluit handleiding, die volgens mij iedereen heeft gehad of zo kan downloaden bij OBN, staat duidelijk omschreven aan welke voorwaarden een telefoon/centrale moet voldoen voor nummerweegave:

Nummerherkenning
OnsBrabantNet geeft op haar netwerk telefoonnummers door van mensen die
u bellen (mits deze niet geheim zijn). U kunt op de display van uw toestel zien
wie u belt. Voorwaarde is dat uw toestel de functie nummerweergave (CLIP) en
het protocol DTMF voor CLIP ondersteunt. U kunt dit nakijken in de handleiding
van uw toestel, of navragen bij de leverancier. OnsBrabantNet kan de werking
van nummerweergave dus niet zonder meer garanderen.

Het lijkt me haast onmogelijk voor OBN om voor een enkel geval een ander protocol te gebruiken zoals werd voorgesteld (FSK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het lijkt me wel interessant om de uitleg over nummerweergave in de TS op te nemen... Dus _ep heb je er problemen mee als ik (een gedeelte van) je uitleg in de TS vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
ik222 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:03:
Het lijkt me wel interessant om de uitleg over nummerweergave in de TS op te nemen... Dus _ep heb je er problemen mee als ik (een gedeelte van) je uitleg in de TS vermeld?
Hier http://en.wikipedia.org/wiki/Caller_ID staat het exact uitgelegd, is wel een hele lap tekst, maar duidelijker kan denk ik niet. En op http://nl.wikipedia.org/wiki/Nummermelder staat een klein stukje over nummer melder (zelfde principe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ok dat zal ik ook eens doorlezen morgen en dan er een stukje van in de TS zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:39:
Het lijkt me haast onmogelijk voor OBN om voor een enkel geval een ander protocol te gebruiken zoals werd voorgesteld (FSK).
Niet alle apparatuur ondersteunt inderdaad de diverse standaarden en niet iedere provider zal zin hebben om zulke configuratiewijzigingen per klant door te voeren, maar als het kan dan levert het natuurlijk wel meer tevreden klanten op :)
ik222 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:03:
Geen probleem mee. Als je in mijn post-historie zoekt heb ik zoiets ook wel eens vaker uitgelegd, dus misschien pik je daar ook nog wat handige informatie uit.
Gerritjuh schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:34:
[...] wel een hele lap tekst, maar duidelijker kan denk ik niet.
Nou ja, als je die Engelse uitleg duidelijk vindt, misschien wel voor mensen die er dagelijks mee werken :)

Interessant dat in de NL wiki staat dat FSK toestellen ook DTMF ondersteunen. Ik betwijfel of dit altijd zo is (zal aan merk/type liggen), alhoewel ik geen bewijs heb dat het niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:09:
[...]
Interessant dat in de NL wiki staat dat FSK toestellen ook DTMF ondersteunen. Ik betwijfel of dit altijd zo is (zal aan merk/type liggen), alhoewel ik geen bewijs heb dat het niet klopt...
Nummermelding op veel (alle?) Duitse grijs-import Siemens toestellen ondersteunt wel FSK, maar geen DTMF.
Als Ons Net klant ben je dus helaas aangewezen op officiële Nederlandse toestellen die vaak tientallen procenten duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
/\/\|) schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:23:
[...]

Nummermelding op veel (alle?) Duitse grijs-import Siemens toestellen ondersteunt wel FSK, maar geen DTMF.
Als Ons Net klant ben je dus helaas aangewezen op officiële Nederlandse toestellen die vaak tientallen procenten duurder zijn.
Die werken dan ook niet op het KPN netwerk? Ik denk zelf van niet als ik onderstaande (qoute van kieskeurig.nl) lees.

Nummerweergave in DTMF of FSK?
Er zijn in Nederland twee verschillende soorten nummerweergavesystemen, genaamd DTMF en FSK.
KPN Nederland werkt met DTMF (dual-tone-multi-frequency), maar er zijn ook bijvoorbeeld kabelproviders die met FSK (frequency shift keying) werken. De telefoon die u koopt is vaak geschikt voor één van deze twee systemen. Een toestel dat geschikt is voor FSK heeft dus geen nummerweergave als u een abonnement van KPN heeft! En een DTMF-toestel biedt geen nummermelding als u een abonnement heeft van een kabelprovider die alleen FSK ondersteunt. Er zijn wel toestellen die beide systemen kunnen verdragen, maar dit zijn er niet veel.

Toestellen met FSK zijn goedkoper, hoewel deze technologie nieuwer is en er in heel Europa mee gebeld wordt.
KPN Nederland heeft ooit besloten om het DTMF-systeem te gebruiken. Iedereen die via het KPN-netwerk belt (dus ook Tele2- en Scarlet-abonnees) doet dit met DTMF.

Momenteel kiezen veel kabelproviders voor FSK, omdat dit systeem ook andere functionaliteiten, zoals naamweergave, voicemailweergave en phonemail. Wat u het beste kunt doen is contact op nemen met uw telecommaatschappij. U vraagt daar of uw nummerweergave via DTMF gaat, of via FSK. Wanneer u hiervan op de hoogte bent kunt u bij de eventuele aankoop van een telefoon, de winkelier vragen welk systeem het betreffende toestel ondersteunt.

[ Voor 64% gewijzigd door Gerritjuh op 09-06-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:05:
Die werken dan ook niet op het KPN netwerk? Ik denk zelf van niet als ik onderstaande (qoute van kieskeurig.nl) lees.
Dat kan. Maar de kabelmaatschappijen bestaan al zolang dat er tegenwoordig waarschijnlijk ook genoeg mensen zijn die nooit bij KPN hebben gezeten en met een kabel abonnement 'begonnen' zijn.

Daarnaast heb je nog de nauwkeurigheid van de specs. Niet alle telefoons (en overigens ook niet alle modems) houden zich netjes aan de specificaties. Het 'oude' analoge KPN netwerk was daar minder gevoelig voor dan veel (glasvezel)modems. Het kan dus zijn dat een out-of-spec telefoon het vroeger wel deed, en tegenwoordig niet, ondanks dat de fout bij de telefoon ligt.

Om te achterhalen wie in de fout gaat (telefoon of modem) als het niet werkt is vaak lastig te bepalen: dan zou je het analoge signaal moeten gaan meten (en dat is ook niet triviaal met een telefoonsignaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:43:
[...]

Dat kan. Maar de kabelmaatschappijen bestaan al zolang dat er tegenwoordig waarschijnlijk ook genoeg mensen zijn die nooit bij KPN hebben gezeten en met een kabel abonnement 'begonnen' zijn.

Daarnaast heb je nog de nauwkeurigheid van de specs. Niet alle telefoons (en overigens ook niet alle modems) houden zich netjes aan de specificaties. Het 'oude' analoge KPN netwerk was daar minder gevoelig voor dan veel (glasvezel)modems. Het kan dus zijn dat een out-of-spec telefoon het vroeger wel deed, en tegenwoordig niet, ondanks dat de fout bij de telefoon ligt.

Om te achterhalen wie in de fout gaat (telefoon of modem) als het niet werkt is vaak lastig te bepalen: dan zou je het analoge signaal moeten gaan meten (en dat is ook niet triviaal met een telefoonsignaal).
Daar ging het niet om, maar meer om het feit dat telefoons uit Duitsland niet kunnen werken op het OBN netwerk. Die werken dus evenzogoed niet op het KPN netwerk. Telefoons die hier (Nederland) gekocht zijn kunnen vaak met DTMF en FSK overweg, daarom zijn ze dan ook iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgt men bericht voordat ze de huisaansluiting komen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:26:
krijgt men bericht voordat ze de huisaansluiting komen doen?
Ja een tijdje van te vore krijg je een brief

@_ep: Oke ik zal er dan eens mee aan de slag gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Laatst online: 31-08 10:15
Valt er ook ergens af te lezen op hoeveel procent Veldhoven al zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
SparTi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:46:
Valt er ook ergens af te lezen op hoeveel procent Veldhoven al zit? :)
Nee...

Maar waarschijnlijk zeggen ze dat de 50% niet is gehaald op de sluitingsdatum, vervolgens wordt de inschrijfperiode verleng en wordt de 50% alsnog gehaald ;)

Is overal hetzelfde spelletje wat ze spelen om zoveel mogelijk mensen zich in te laten schrijven :+
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.