OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 129.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ikke weer :)

Ik heb everest gedwonload want ik wist niet waar ik die informatie vandaan kon halen.

Volgens mij hebt ik het maar ik weet het niet zeker:

CPUID Fabrikant GenuineIntel
CPUID CPU Naam Intel(R) Core(TM)2 CPU 4300 @ 1.80GHz
CPUID Revisie 000006F2h
IA merkaanduiding ID 00h (Onbekend)
Platform ID 01h (Slot 1)
IA CPU Serienummer Onbekend
Revisie van de Microcode-update 56
HTT / CMP apparaten 1 / 0

Ik weet niet of het dit is maar zou ik dan bij intel moeten gaan zoeken ?

Ik kom met logica een heel eind zo ben ik ook hier gekomen, gelukkig zijn er mensen die verstand hebben van dit soort dingen :)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee dat is de informatie over de processor die in je pc zit dus daar heb je niks aan.

Kijk eerst eens even of de netwerkkaart op het moederbord zit. In dat geval zit hij bij de USB poorten enzo achterop de pc. Als hij apart zit onderin is het waarschijnlijk een losse netwerkkaart. Als je twijfelt moet je even een foto van de achterkant van je pc maken en die hier plaatsen.

Als je dat weet namelijk weet je of je genoeg hebt aan het type van het moederbod of dat je echt het type netwerkkaart moet weten. Plaats anders ook eens de volledige output van everest hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
ik222 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:29:
[knip] Als je twijfelt moet je even een foto van de achterkant van je pc maken en die hier plaatsen.
[knip Plaats anders ook eens de volledige output van everest hier...
Liever niet in dit topic eigenlijk... Inmiddels duurt het wel heel lang over netwerkkaarten etc en daar is dit topic niet voor.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaws sorry dat ik iets afwijk maar ik vroeg erna omdat ik heb gekeken maar niet precies wist waar ik moest posten.

ikke:

het is een onboard netwerkadapter

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Oke je hebt dus het Gigabyte GA-945GZM-S2 moederbord.

Dan is dit de driver die je even moet installeren: http://europe.giga-byte.c...an_realtek_8111_vista.exe

Ik denk dat het dan moet werken :)

P.s. die lange everest lijst kun je nu wel weer weghalen want dat is nogal onoverzichtelijk zeker omdat het eigenlijk nogal offtopic is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 14-05-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:04:

Ik denk dat het dan moet werken :)
Hij geeft nu aan:

1 Please plug the adapterslot to the extension slot.

2 Connecht a cable to the ethernet network device if this computer enables 'Deep Slumber Mode'

3 click to reboot the computer if you use 'Device Manager' to remove the driver

Naar mijn mening is die aangesloten want als ik de netwerkkabel erin doe brand er een groen en oranje lichtje.

dacht ik het te hebben krijg je dit weer pfffff, had ik al verteld dat jullie geweldig zijn dat jullie mij helpen, ikke misschien kan je mij een pb sturen als dit te off-topic word ?

gr

Modbreak:Dat lijkt me een goed plan. Slowchat, helpdeskvragen over netwerkkaartdrivers e.d. zijn uberhaupt niet toegestaan in I&H. Voor dit soort basic vragen kun je in de Netwerken FAQ terecht.
Je hebt dan wellicht OBN, maar dat heeft natuurlijk verder geen bal te maken met je netwerkkaart/drivers/etc.

Vanaf hier weer ontopic graag.

[ Voor 22% gewijzigd door IEF op 14-05-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 19:51
* alushin is jaloers.
Ik moet nog 2 maanden wachten tot ik het kan gebruiken, zit nog een tijdje in Japan. Ik heb de mensen thuis geïnstrueerd om wat tests uit te voeren en geloof dat ze rond de 60mbit kwamen in beide richtingen.

Over een half uur ben ik afgewerkt en kan ik terug naar mijn brakke wireless verbinding thuis, maar wat wil je voor 500 yen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:05

ErikKo

Rippie

60 mbit? Grote kans dat je verbinding dan door je router wordt gecapped.
Ik heb zojuist ook nog even een speedtest gedaan.
Down: ~ 95mbit.
Up: ~ 55 mbit.

Zijn er mensen die boven de 55mbit komen met upload? Het hoort dezelfde snelheid te halen als de download...

Edit: Ik heb wat verder teruggekeken in het topic. Er zijn mensen die wel tot 80mbit halen.
Vreemd, aangezien ik de speedtest draaide op de server die direct aan de modem hangt.

[ Voor 25% gewijzigd door ErikKo op 15-05-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Die speedtest is niet echt betrouwbaar.

Ik heb mijn verbinding eergisteren nog getest met een ftp sessie (1Gb bestandje) en haalde daarbij 11,4 Mb/sec aan download en 9,8 Mb/sec aan upload, via zowel pc als router (Asus RT-n15)

Terwijl ik volgens die speedtest maar aan 95 mbit down en ook zo'n 60 mbit up heb.

[ Voor 15% gewijzigd door fivepack op 15-05-2009 15:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Gaat weer lekker vanavond :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/474546621.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
ja bij mij flipt speedtest.net ook altijd

mijn upload ligt max rond de 10,7 en download 11,3mb/s met een dir 655

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Afgelopen week heb ik een brief ontvangen van OBN. Ze zijn na een controle tot de conclusie gekomen dat de kosten voor het TV-Plus kastje (€ 149,00) nog niet betaald zijn, en zullen dat bij de volgende incasso extra inhouden op het abonnement.

Dus nu, na 7 maanden (ben in november ermee gestart) gaan ze het incasseren. Ik hoop niet dat ik dit als een soort signaal moet zien dat de dienst nu compleet is, want er is zowat niets verbeterd sinds november. Nog steeds geen:
  • Teletekst
  • EPG
  • Radiozenders
  • Alle zenders uit het analoge aanbod
  • Aanvulling HD-zenders
  • Video on demand
  • Uitzending Gemist
  • Mogelijkheid tot Film1/Sport1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vandaag zou mijn KPN tel nr omgezet worden naar OBN; maar niets. Ze zouden het uitzoeken.
Nou, dinsdag nog een poging :)

[ Voor 15% gewijzigd door VonFoX op 22-05-2009 07:14 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gister de boel hier thuis (5507, Veldhoven) aangesloten. Snelheid is super achter de dir-655 100/100 is te halen mits de host deze bandbreedte heeft. TV is ook goed, kwaliteit vergelijkbaar met die van UPC alleen nog wat extra kanalen; oranje tv, discovery science travel, vergeet er nog een paar. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:09:
[...]

Niet alle apparatuur ondersteunt inderdaad de diverse standaarden en niet iedere provider zal zin hebben om zulke configuratiewijzigingen per klant door te voeren, maar als het kan dan levert het natuurlijk wel meer tevreden klanten op :)
Blijft jammer dat OnsBrabantNet geen FSK nummerweergave ondersteunt, het enige goede aan Telfort was dat je dit in het kabelmodem kon selecteren FSK/DTMF.
Nu moet ik er een converter tussen hangen (à € 25,=), maar ja is nog altijd goedkoper dan een nieuwe GigaSet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bellen is omgezet, werkt prima :) Half jaartje voor niets bellen nu dus :)
Dag KPN 8)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:37:
TV is ook goed, kwaliteit vergelijkbaar met die van UPC alleen nog wat extra kanalen; oranje tv, discovery science travel, vergeet er nog een paar. Super!
Vergelijkbaar zou niet moeten he. Het moet zeker merkbaar beter zijn. Dat wordt je ook beloofd bij OnsNet/OnsBrabantNet. In het begin was dit ook zo (vele malen beter dan UPC hier) maar sinds dat uitgezakte beeldtype in de 2e helft van 2008 op alle zenders is het gewoon dof en wazige beeldkwaliteit.

OBN:
Voordelen:
- Superieure beeld- en geluidskwaliteit (signaal via de glasvezelkabel).
ONE:
Standaard bij een radio- en televisie-abonnement:
• Hoge beeld- en geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:02:
Vergelijkbaar zou niet moeten he. Het moet zeker merkbaar beter zijn.
Misschien wordt het eens tijd om op te zeggen als je niet tevreden bent (en blijft). Hier klagen over steeds hetzelfde heeft ook niet zoveel zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen andere keus. UPC is hier altijd al slecht geweest en Ziggo is hier niet. Toen OnsNet hier kwam ben ik meteen overgestapt en de kwaliteit van hun analoge TV was toen ontzettend goed. Ik had totaal geen behoefte meer om ooit over te stappen op digitale TV. Het was net DVD kwaliteit kwa scherpte en het beeld was correct zonder gekke trekjes. In de 2e helft van 2008 is de beeldkwaliteit dus omgeslagen naar een veel doffer/waziger beeld. Duidelijk dat er aanpassingen zijn gedaan waardoor het beeld nu dus uitgezakt is wat het dof en wazig maakt (kleuren van objecten wazen beneden het object uit terwijl aan de bovenkant van het object weer kleuropvulling mist). Het is net of de digitaal-analoog conversie door vele malen slechtere apparatuur wordt gedaan als vroeger. Apparatuur die dit veel minder precies doet dan de apparatuur die bij de start gebruikt werd. Digitaal pakken is voor mij ook geen optie omdat ik via Media Center kijk waardoor ik een DVB-C kaart nodig heb. Deze kan net als alle andere stand-alone DVB-C ontvangers niet het volledige digitale zender pakket inlezen. Dat lukt alleen met de door OnsNet/OnsBrabantNet gebruikte Sagem ontvanger omdat Hertzinger dit zo in het netwerk heeft afgesteld (met timings) zeggen ze.

Dus ik wil gewoon die perfecte analoge beeld kwaliteit terug die ik in het begin bij de start ook had. Dat wordt ook beloofd door OnsNet/OnsBrabantNet en in het begin was het dus ook zo. Dus nu moet het ook kunnen. Ik heb met die screenshots al aangetoond wat het beeld zo slecht/dof/wazig maakt, dus het is nu aan OnsNet/OnsBrabantNet en Hertzinger om hier iets mee te gaan doen zodat de oude beeldkwaliteit hersteld wordt.

Overigens heb ik STERK het vermoeden dat DIT de reden is waarom het beeld zo achteruit is gegaan ten opzichte van vroeger toen er nog geen Digitale TV werd aangeboden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:30:

Dus ik wil gewoon die perfecte analoge beeld kwaliteit terug die ik in het begin bij de start ook had. Dat wordt ook beloofd door OnsNet/OnsBrabantNet en in het begin was het dus ook zo. Dus nu moet het ook kunnen. Ik heb met die screenshots al aangetoond wat het beeld zo slecht/dof/wazig maakt, dus het is nu aan OnsNet/OnsBrabantNet en Hertzinger om hier iets mee te gaan doen zodat de oude beeldkwaliteit hersteld wordt.
Geef OBN een tijdspanne om het probleem op te lossen of zeg het contract op wegens contractbreuk.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

OBN is hier al een aantal weken aangesloten, inclusief telefonie. Sinds de overgang van UPC naar OBN werkt de nummerweergave op de Panasonic (KX-TGA110EX) telefoons niet meer. OBN zegt doodleuk dat "9 van de 10 Panasonic's niet geschikt zijn voor nummerweergave bij OBN". Dat vind ik nogal(!) kort door de bocht. Zijn er hier meer mensen met hetzelfde probleem?

Wat is er zo anders aan ABN en is dit wellicht op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:29:
Sinds de overgang van UPC naar OBN werkt de nummerweergave op de Panasonic (KX-TGA110EX) telefoons niet meer. OBN zegt doodleuk dat "9 van de 10 Panasonic's niet geschikt zijn voor nummerweergave bij OBN". Dat vind ik nogal(!) kort door de bocht. Zijn er hier meer mensen met hetzelfde probleem?
Voor nummerweergave bestaan verschillende systemen. In Nederland worden ook door verschillende providers verschillende systemen gebruikt. Hierdoor is het vaak lastig goed te voorspellen wat waar gaat werken. Als je van UPC komt, is de kans groot dat daar FSK (meer specifiek een ETSI variant van FSK) gebruikt wordt, terwijl OBN waarschijnlijk alleen DTMF caller ID aanbiedt (dit doet KPN namelijk ook traditioneel).

Sommige telefoons kunnen overweg met beide systemen, sommige met maar 1. De kans is dus groot dat je een telefoon hebt die wel FSK ondersteunt, maar geen DTMF, en is daardoor niet bruikbaar bij OBN.

hhharold quote een paar posts terug nog een oude post van mijzelf over nummerweergave. Als je terugzoekt in deze thread, dan vind je wellicht meer. Ik heb hier ook e.e.a. een tijd geleden over in Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Gisteren bij ons ook aangesloten, maar werkt alleen niet snel genoeg, ook als je hem direct op de modem aansluit, hij haalt hooguit 15m/bit download, waar kan dat aan liggen?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/483367095.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 07:54
@JBS:
In een handleiding van het toestel wat je gebruikt die ik net even heb opgezocht, staat alleen dat hij FSK aan kan. OBN gebruikt DTMF als protocol voor nummerweergave. Dit gaat dus niet werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
tweeny schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:57:
Gisteren bij ons ook aangesloten, maar werkt alleen niet snel genoeg, ook als je hem direct op de modem aansluit, hij haalt hooguit 15m/bit download, waar kan dat aan liggen?

[afbeelding]
Met wat voor PC test je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

tweeny schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:57:
Gisteren bij ons ook aangesloten, [...]
Welke postcode? Ik wacht nog op mijn inloggegevens 5508 RK.

[ Voor 43% gewijzigd door PcDealer op 29-05-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
postcode 5741EE, en de computer heeft een athlon64 2GHz, 1gb geheugen, en een maxtor 160 gb hardeschijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
tweeny schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:01:
postcode 5741EE, en de computer heeft een athlon64 2GHz, 1gb geheugen, en een maxtor 160 gb hardeschijf :P
Dan zou het zomaar kunnen dat je PC niet snel genoeg is, zeker als er nogal veel op staat kan dat makkelijk met die PC. Maar het is een twijfelgeval, heb je de mogelijkheid om eens met een snellere pc te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
nee, dat kan niet, maar wel op een nog oudere en slomere laptop, met een vollere hd, daar download hij even snel.

[ Voor 4% gewijzigd door tweeny op 29-05-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Ter info voor de TV-Plus bezitters. Per gisteren is de filmzender Action-Now ermee gestopt. OnsBrabantNet (moet dat niet Hertzinger zijn?) is gesprekken aan het voeren voor een goede invulling van dit kanaal.

Bron: http://www.onsbrabantnet....ikel_id=7766&module_id=21

Ik heb trouwens besloten te stoppen met Plus TV en weer terug te gaan naar UPC met televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
rst77 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:02:
Ter info voor de TV-Plus bezitters. Per gisteren is de filmzender Action-Now ermee gestopt. OnsBrabantNet (moet dat niet Hertzinger zijn?) is gesprekken aan het voeren voor een goede invulling van dit kanaal.

Bron: http://www.onsbrabantnet....ikel_id=7766&module_id=21

Ik heb trouwens besloten te stoppen met Plus TV en weer terug te gaan naar UPC met televisie.
Lijkt me dat onsbrabantnet moet gaan uitzoeken wat ze willen op die zender. Onderwijl er natuurlijk rekening mee houdend wat Hertzinger aan kan bieden :) maar het staat er wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Ik ben nieuw bij OnsNet en heb nog wat vragen :)

Ten eerste, alles aangesloten en wel, heb een NetGear WNR2000 router er op gezet (100mbit LAN) en haal de volledige 100mbit daarmee (+- 12,5mb/s met NewsLeecher naar GigaNews - rar/par duurt langer dan download ;)). Dacht eerst dat het niet goed was omdat ik via Wi-Fi maar 55mbit haalde, maar bij nader onderzoek blijkt dit een normale praktijk max snelheid te zijn over 300N ? (signaal is 100%, software zegt op 300mbit verbonden te zijn met sporadisch een terugval naar 270). Maar goed, met een UTP kabel haal ik de snelheid wel, dus ...

Wie of wat is Hertzinger ? Die naam wordt vaak genoemd hier.

(Analoge) TV kwaliteit is OK, zeker op N1/2/3... Maar ik moet toch zeggen dat de kwaliteit bij mijn ouders thuis (gewoon UPC analoog) beter is. Hebben ze daar wel heel de grond opengetrokken voor een nieuwe kabel vorige zomer. Zeker als je kijkt naar ondertiteling lijkt die te ghosten een centimeter naar rechts. Is dat een bekend fenomeen? COAX van het kastje naar de TV is gewoon goed aangesloten met die speciale connectors en splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

BoomSmurf schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:05:
Ik ben nieuw bij OnsNet en heb nog wat vragen :)
Wie of wat is Hertzinger ? Die naam wordt vaak genoemd hier.
Ons(Brabant)Net (OBN) levert alleen de glasvezelverbinding bij jou thuis. Via die glasvezelkabel kunnen allerlei diensten worden geleverd. Het internet- en televisiesignaal wordt dus niet door OBN geleverd, maar door dienstenpartners van OBN. Voor de dienst internet en telefoon (correct me if I'm wrong) is dat Edutel, voor de dienst televisie en radio is dat Hertzinger. Zo wordt er ook gesproken over een toekomstige dienst "huisbeveiliging" die via Nuon over de OBN-glasvezel zal worden aangeboden. In principe is OBN een open net en zouden naast Hertzinger zelfs UPC en/of Ziggo hun diensten via de glasvezel van OBN kunnen aanbieden.
(Analoge) TV kwaliteit is OK, zeker op N1/2/3... Maar ik moet toch zeggen dat de kwaliteit bij mijn ouders thuis (gewoon UPC analoog) beter is. Hebben ze daar wel heel de grond opengetrokken voor een nieuwe kabel vorige zomer. Zeker als je kijkt naar ondertiteling lijkt die te ghosten een centimeter naar rechts. Is dat een bekend fenomeen? COAX van het kastje naar de TV is gewoon goed aangesloten met die speciale connectors en splitters.
Er zijn meedere mensen hier die niet tevreden zijn over het beeld van OBN, waaronder ikzelf. Het probleem ligt echter niet bij OBN zelf, maar bij Hertzinger (die de televisiedienst levert). Ergens in 2008 is er iets aangepast, waarna het beeld minder scherp is geworden. Talloze klachten in dit topic hebben niets geholpen, maar klachten horen hier eigenlijk niet, die horen bij de helpdesk van OBN. Alleen zo wordt het geregistreerd en misschien iets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat het minder scherp en wazig is komt nou juist doordat alles uitzakt en uitwaast wat vroeger niet was. Kleuropvulling in objecten waast/zakt onder het object uit, terwijl aan de bovenkant van het object weer kleur mist. Hierdoor wordt het gehele beeld doffer/waziger/rommeliger omdat kleuren elkaar overlappen, terwijl alles gewoon strak binnen de lijnen hoort te blijven.

Hertzinger:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/119mbg3.png
Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30w9nv4.png

Hertzinger:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/28ingr6.png
Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2dbwbp3.png

Hier staat de rest.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vanmorgen opgeleverd (5508 RK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:50:
Vanmorgen opgeleverd (5508 RK).
Vanmorgen getest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/494072180.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat zijn geen goede snelheden, is dat rechstreeks met een pc op het modem>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ik222 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:47:
Dat zijn geen goede snelheden, is dat rechstreeks met een pc op het modem>
Ja, dat is direct.Het is officieel opgeleverd. Maar ik moet denk ik nog een brief krijgen dat het abbo gaat lopen en de snelheid goed wordt gezet. Ach van 3/1 naar 10/10 is al een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb je je netwerkkabel wel in de eerste poort van de modem zitten? de andere 3 werken namelijk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Blueone schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:57:
heb je je netwerkkabel wel in de eerste poort van de modem zitten? de andere 3 werken namelijk trager.
Meen je niet! De eerste vanaf de telefoonpoorten heb ik ingeplugd. Dat was dus poort 4. Thnx voor de tip :)

W00t! Krijg net post van OBN in handen via vrouwlief.

KPN Direct ADSL:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/494442241.png
OBN poort 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/494444316.png

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 12-06-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mender
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2021
Pas glasvezel internet opgeleverd hier.

Met speedtest zit ik nooit hoger dan 60mbit.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/494867899.png

Maar als ik op glasvezel.nu dit bestand ftp://ftp.luna.nl/test/1024MByte.bin download haalt hij hem wel binnen met de volle 10MB/s

Die speedtest wil dus volgens mij niet alles zeggen, in ieder geval niet met glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/494881190.png

Ik heb redelijk wat torrents open staan nu nog dus niet optimaal maar wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het modem heeft meerdere utp-poorten, dus het is ook een router? Wat is het ip van de modem? Ik kan mijn netwerkprinter niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:43:
Het modem heeft meerdere utp-poorten, dus het is ook een router? Wat is het ip van de modem? Ik kan mijn netwerkprinter niet meer vinden.
Nee, het is een switched modem, geen router. Als je wilt routen (of meerdere apparaten wilt aansluiten) moet je zelf een eigen router aansluiten.

De poorten zijn bedoeld om voor verschillende diensten te kunnen gebruiken, maar er wordt (vziw) nog steeds maar 1 enkele dienst geleverd via utp (namelijk 'internet')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:54:
[...]

De poorten zijn bedoeld om voor verschillende diensten te kunnen gebruiken, maar er wordt (vziw) nog steeds maar 1 enkele dienst geleverd via utp (namelijk 'internet')
Ook bij ISDN, meerdere telefoonlijnen, en ik vermoed de PIN-dienst worden de poorten gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulkiedulkie op 14-06-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb op verzoek via DM een stukje over het gebruikte glasvezelmodem toegevoegd aan de topicstart.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 14-06-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

PlusTV (digitale televisie)
• Eenmalig €149,95
• 7,50 p/m (standaardpakket)
Film1 kost 12,95 p/m extra
Sport1 kost 12,95 p/m extra
Film1 en Sport1 samen €22,95 p/m extra
• EredivisieLive kost 10,95 p/m extra
Bovenstaande staat in de startpost, maar Film1/Sport1 wordt toch niet aangeboden? Ik kon het in ieder geval niet aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee je hebt gelijk. Dat was iets wat in het begin wel zo op de site van OBN stond alleen voorlopig wordt dat niet aangeboden en de prijzen zijn ook van de site gehaald. Ik zal het verwijderen uit de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hier in Lieshout is vandaag onze TV eindelijk aangesloten op Ons Brabant Net. Ik had er veel van verwacht, maar 't valt toch tegen. Nederland 1 (vooral als er voetbal opstaat) en SBS6 hebben echt slechte kwaliteit (vaagheid, geen strakke lijnen) en soms zijn er flikkerende lijnen te zijn, alsof twee kleuren vechten welke bovenop hoort.

Nu staat hier wel een versterker voor de TV uit het UPC tijdperk, omdat we 4 TV's hebben totaal. Is deze versterker wel nodig of zou hij weg kunnen? Ik weet niet hoe sterk het inkomende signaal bij OBN standaard al is. Ik heb in ieder geval met handmatig instellen nog wat zitten proberen maar ik kreeg het beeld niet beter.

Is dit normaal bij OBN?

edit: Net was shownieuws op RTL 4, de kwaliteit was gewoon triest, vooral bij dingen op de achtergrond.
edit2: Net gedaan, ga nu even de zenders opnieuw inscannen.
edit3: Versterker lag het niet aan, kwaliteit is nu helemaal niets meer.

[ Voor 14% gewijzigd door PhoenixT op 15-06-2009 19:28 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je kan hem er natuurlijk altijd even tussen uit halen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PhoenixT

De sleche beeldkwaliteit is normaal en SBS6 is inderdaad de slechtste van allemaal (grootste zweem/dofheid van alle zenders).

Zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hmm, als het een algemeen probleem is dan ga ik terug naar UPC. We zitten in de testperiode, ik heb dus nog niets betaald en zit nog bij UPC, kwestie van kabeltje omzetten. Bedankt

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week zijn ze ook hier ( lieshout ) langsgeweest en hebben de boel aangesloten. Na 5 pogingen hadden ze eindelijk het juiste signaal te pakken, omdat we eerst verbonden waren ergens met de andere kant van het dorp, maar dat terzijde.

Als ik de UTP-kabel in mijn laptop prik, werkt het allemaal in een keer. Maar hoe krijg ik het nu werkend op mijn router(s)? In de gebruiksaanwijzing staat alleen dat als het allemaal aangesloten is (poort 1) en het rechtstreeks in een pc prikt het zou moeten werken. Dat klopt, dat doet het ook. Maar nergens kan ik instellingen vinden voor router?

Ik loop de hele dag andere instellingen te proberen, meestal lukt het mij wel om dan te slagen...

maar hier breek ik echt mijn nek over ;(

Even wat info over mijn router wat misschien de bottlenek is: ik heb een linksys, waarbij op de achterkant een gaatje zit voor line in (klein gaatje, alleen geschikt voor telefoonkabel, utp past niet) en 4 gaten om UTP kabels in te stoppen. Nu lijkt het mij toch dat ik de utp kabel van het modem in een van die 4 moet prikken toch? of zou hij daar niet voor gemaakt zijn?
Waarschuwing:

Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.
dit las ik net pas, heeft er iemand hier een topic voor? ik krijg niets gevonden

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:59:

Even wat info over mijn router wat misschien de bottlenek is: ik heb een linksys, waarbij op de achterkant een gaatje zit voor line in (klein gaatje, alleen geschikt voor telefoonkabel, utp past niet) en 4 gaten om UTP kabels in te stoppen. Nu lijkt het mij toch dat ik de utp kabel van het modem in een van die 4 moet prikken toch? of zou hij daar niet voor gemaakt zijn?
Zo te horen probeer je een ADSL modem/router aan te sluiten. Ik gok er op dat het apparaat het niet toelaat om een internetverbinding aan te sluiten op de ethernetpoorten. Kortom je mist een WAN poort.
Misschien dat er nog iets mogelijk is met de instellingen van het apparaat maar dan zul je toch echt een type moeten ophoesten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad jij hebt een ADSL router zo te lezen. Die hebben geen WAN poort en die kun je dus hoogstwaarschjnlijk niet gebruiken met OBN. Tenzij je softwarematig een LAN poort als WAN poort in kan stellen maar ik denk niet dat dat gaat.

Oftwel ik denk dat je op zoek moet naar een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56
Gister hebben ze het hier geinstalled.
Alleen was de server down dus konden ze de verbinding niet testen en dus is het officieel ook nog niet opgeleverd. Pfff heb ik weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Henkske schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:47:
Gister hebben ze het hier geinstalled.
Alleen was de server down dus konden ze de verbinding niet testen en dus is het officieel ook nog niet opgeleverd. Pfff heb ik weer
Bij mij zat er niet eens signaal op, pas een week later. Een maand later pas opgeleverd. Zie mijn eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Maandag komt er weer iemand langs. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
11 juni zijn we aangesloten op OBN (Laarbeek).
Zaterdags viel de brief op de mat met de gegevens, en ik heb toen alles aangesloten.
In de brief staat dat ze op 30 juni de telefonie gaan omzetten, maar ik heb de 15e pas mijn xs4all (NIET only) opgezegd. Daar zit een maand opzegtermijn op en zal dus op 15 juli afgesloten worden.

Is het dan toch mogelijk om (met nummerbehoud!) de telefoonlijn om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rock-Y schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:00:

OBN moet je telefoon opzeggen. Dus bel OBN op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Rock-Y schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:00:
Zaterdags viel de brief op de mat met de gegevens, en ik heb toen alles aangesloten.
In de brief staat dat ze op 30 juni de telefonie gaan omzetten, maar ik heb de 15e pas mijn xs4all (NIET only) opgezegd. Daar zit een maand opzegtermijn op en zal dus op 15 juli afgesloten worden.

Maar dit is toch geen probleem? Over een paar dagen gaat OBN een berichtje sturen naar xs4all dat ze het nummer gaan overnemen op 30 juni. Jij wordt pas 15 juli daar afgesloten, dus dat nummer bestaat gewoon nog en kan dus overgenomen worden. Je betaald wel 2 weken nog bij xs4all erbij.

Maar nee, dit is geen probleem, en gewoon mogelijk om om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

PLUS-TV van Hertzinger via OBN

+> de laatste week krijg ik ook op de digitale zenders RTL-4 en Ned3 storingen in het aangleverde digitale signaal (happeringen/blokjes/slecht geluid), net zoals al langer (eigenlijk altijd al) bij Veronica.

==> hebben jullie de laatste tijd ook last van digitale storingen op mn. RTL4 en Ned3 ?

Ik heb het idee dat Hertzinger wat aan zijn instellingen veranderd heeft. Zoals gebruikelijk heb ik de klacht wederom gedeponeerd bij OBN en aldaar de gebruikelijke reactie dat het wel aan mijn gebruikte materiaal zal liggen ;) . Toch op zoek naar iets beters dan Hirschman bekabeling ;) . De 'kwaliteit' van mijn signaal in de decoder is 171 . . . . Ja, ja.... laat die monteur maar zitten; want aan mijn zijde zal het niet liggen.

Tot october loopt mijn TV-contract bij OBN/Hertzinger en als er tot die tijd geen verbetering is in :
> Kwaliteit digitaal signaal / EPG / aantal HD zenders / Opname mogelijkheid
dan is deze jongen snel weg bij de TV-dienst van OBN !

[ Voor 17% gewijzigd door giancarlo_f op 23-06-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Vorige week was er een glasvezel avond in Veldhoven waar je alles kon bekijken hoe het werkte etc.
Ze hadden er ook een Flatscreen met digitale tv staan. Het digitale beeld zag er perfect uit!!!!
Tevens zat er op de aansluiting analoog en die kwaliteit liet te wensen over, veel ruis en korrelig (net zoals bij mij thuis).
Dit was volgens de dame die het demonstreerde niet de kwaliteit die het moest zijn maar daar werd aan gewerkt. Ze waren bezig met metingen en verbeteringen zei ze.
Afwachten maar of dat ook iets op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik had een mailtje naar onsbrabantnet gestuurd met de mededeling dat het signaal van mijn
setup-box ineens van 181 naar 164 was gegaan.
Onsbrabantnet heeft de klacht naar herzinger gestuurd.

Vandaag bij de post een brief ontvangen van herzinger dat dit een algemene storing is en er aan gewerkt
wordt.

Ze zouden mij op de hoogte houden van de vorderingen.

Ben benieuwd. :w

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders toevallig ook sinds vandaag problemen om bepaalde sites te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:52:
Ik had een mailtje naar onsbrabantnet gestuurd met de mededeling dat het signaal van mijn
setup-box ineens van 181 naar 164 was gegaan.
Onsbrabantnet heeft de klacht naar herzinger gestuurd.

Vandaag bij de post een brief ontvangen van herzinger dat dit een algemene storing is en er aan gewerkt
wordt.

Ze zouden mij op de hoogte houden van de vorderingen.
Beter dan wat ik van UPC gewend ben! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:41:
Heeft iemand anders toevallig ook sinds vandaag problemen om bepaalde sites te benaderen?
ing.nl?
rabobank.nl?
abnamro.nl?
bol.com?
microsoft.nl?

lijkt ergens een storing te zijn, maar niet binnen het netwerk zo te zien, kan nl. op een ander adres wel op deze sites.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier in ieder geval geen problemen met die sites. Internet werkt hier zoals altijd vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige probleem met internet is dat de mailserver elke zondag plat ligt (bij ONE iig, wellicht ook bij OBN). Verder heb ik een hele tijd terug last gehad dat de voicemail het niet deed of heel traag was (je hoort dan niks als je het nummer belt, het blijft stil aan de andere kant. Of er zit 5 seconden pauze tussen elk woordje wat die automatische stem zegt). Weet niet of dat nu nog is. Volgens mij is dat al gefixt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mailserver heb ik geen problemen mee.

Al haal ik op zodagavond ook niet vaak de mail op. Wat betreft telefoon heb ik die problemen nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wagij schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:18:
[...]

ing.nl?
rabobank.nl?
abnamro.nl?
bol.com?
microsoft.nl?

lijkt ergens een storing te zijn, maar niet binnen het netwerk zo te zien, kan nl. op een ander adres wel op deze sites.
Ik heb gebeld en het probleem aangemeld, ik heb het nog steeds vandaag. 80% van de sites die ik bezoek zijn niet te benaderen. Dit probleem is daar nog niet bekend en lijkt ook niet voor iedereen te gelden zo te lezen... De sites die jij vermeld zijn voor mij idd niet te benaderen. Misschien handig als je dezelfde storing ook even aanmeld.

Hoop niet dat dit lang duurt, kan nu niet remote inloggen op kantoor, dus niet thuiswerken :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:37:
Enige probleem met internet is dat de mailserver elke zondag plat ligt (bij ONE iig, wellicht ook bij OBN). Verder heb ik een hele tijd terug last gehad dat de voicemail het niet deed of heel traag was (je hoort dan niks als je het nummer belt, het blijft stil aan de andere kant. Of er zit 5 seconden pauze tussen elk woordje wat die automatische stem zegt). Weet niet of dat nu nog is. Volgens mij is dat al gefixt.
Ik mail ook op zondag veel, heb bij OBN (Veldhoven) nog nooit gehad dat de mail het niet deed :) Telefoonproblemen herken ik ook niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal het wel iets zijn wat alleen OnsNet Eindhoven treft. Het is trouwens ook niet de hele dag. Meestal laat in de middag tot vroeg in de avond. Wel typisch dat dit elke zondag terugkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met sites die niet te benaderen waren is bij mij opgelost oppeens. Nog geen terugkoppeling gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:55:
Dan zal het wel iets zijn wat alleen OnsNet Eindhoven treft. Het is trouwens ook niet de hele dag. Meestal laat in de middag tot vroeg in de avond. Wel typisch dat dit elke zondag terugkomt.
Die heeft dus een eigen topic. Zit je ons hier een beetje in de war te brengen... :/

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 26-06-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giancarlo_f schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:53:
PLUS-TV van Hertzinger via OBN

+> de laatste week krijg ik ook op de digitale zenders RTL-4 en Ned3 storingen in het aangleverde digitale signaal (happeringen/blokjes/slecht geluid), net zoals al langer (eigenlijk altijd al) bij Veronica.

==> hebben jullie de laatste tijd ook last van digitale storingen op mn. RTL4 en Ned3 ?

Ik heb het idee dat Hertzinger wat aan zijn instellingen veranderd heeft. Zoals gebruikelijk heb ik de klacht wederom gedeponeerd bij OBN en aldaar de gebruikelijke reactie dat het wel aan mijn gebruikte materiaal zal liggen ;) . Toch op zoek naar iets beters dan Hirschman bekabeling ;) . De 'kwaliteit' van mijn signaal in de decoder is 171 . . . . Ja, ja.... laat die monteur maar zitten; want aan mijn zijde zal het niet liggen.

Tot october loopt mijn TV-contract bij OBN/Hertzinger en als er tot die tijd geen verbetering is in :
> Kwaliteit digitaal signaal / EPG / aantal HD zenders / Opname mogelijkheid
dan is deze jongen snel weg bij de TV-dienst van OBN !
ja de laatste 2 weken veel haperend geluid en blokjes, oa op Ned 3. Kwaliteit is om te janken momenteel, kijk noodgedwongen anaoloog... (veldhoven 5508)

Hertzinger ;(

* geen digitale radio ;(
* geen EPG ;(
* geen fatsoenlijke kwalitatiev digitale TV ;(
* geen Travel Channel op digitaal ;(
* 7,50 /maand extra hiervoor durven te vragen + eenmalig 150 euro ;(

ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel maar anders gaat voor het einde van het jaar die wekkerradio de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:17:
[...]

Die heeft dus een eigen topic. Zit je ons hier een beetje in de war te brengen... :/
Mja, als je terugleest zei ik al dat het iets was van ONE, en ik niet zeker was of het bij OBN ook was. Was daar wel benieuwd naar, maargoed je hebt gelijk dat dit eigenlijk bij het ONE topic hoort.

@SeeQ1

Heb er zelf ook last van bij Nederland 1,2 en 3 digitaal op m'n Sony TV met DVB-C. Die haperingen in het beeld/geluid met blokjesvorming is iets van de laatste 2 weken. Waarschijnlijk is dit omdat ze 2 tot 1,5 week terug met het signaal bezig zijn geweest. Het analoge beeld is ook nog iets waziger geworden bij sommige zenders (nog iets meer zweem als voorheen over het beeld, bijv. bij RTL7) en op sommige zenders is er meer ruis en zijn er hele lichte diagonale strepen aanwezig (NET5). Iets wat 2 weken terug nog niet was op die zender. RTL4 heeft dit overigens al veel langer (hele lichte diagonale strepen). Ik denk dat er een hele grote kwaliteits omslag moeten komen want zoals het beeld nu is (analoog iig) is het niet meer te verkopen. Ik denk dat ze op het moment ook heel veel klanten aan het verliezen zijn, want geloof maar dat er buiten Tweakers om nog veel meer mensen zijn die dit opvalt en de boel al eruit geknikkerd hebben. Hiervoor wil je niet meer betalen. Dit duurt te lang en in plaats van vooruitgang lijkt er de laatste 1,5 week alleen maar achteruitgang te zijn. Zowel bij analoog als digitaal. Enige vooruitgang is dat de ruis bij RTL8 iets minder is geworden en dat de diagonale strepen bij RTL8/Veronica weg zijn. Maargoed, die zijn nu dus naar NET5 verhuisd, al zijn ze daar wel veel minder sterk zichtbaar dan toen bij RTL8/Veronica. Het is dat ik hier geen Ziggo kan krijgen, anders was ik allang weg wat betreft de TV bij OnsNet en zat ik nu middels een Alphacrypt CAM digitaal te kijken ZONDER zo'n verplicht klote kastje.

edit: Zie nu dat RTL8 ook weer de diagonale strepen terug heeft. pffff

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zou het niet handig zijn om voor ONE en OBN een gezamelijke topic te beginnen ipv van twee aparte topics? DIt omdat er toch wel veel zaken hetzelfde zijn voor beide (neem de digitale tv problemen). En ook wat betreft internet zit er dezelfde provider achter (Edutel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ik222 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:09:
Zou het niet handig zijn om voor ONE en OBN een gezamelijke topic te beginnen ipv van twee aparte topics? DIt omdat er toch wel veel zaken hetzelfde zijn voor beide (neem de digitale tv problemen). En ook wat betreft internet zit er dezelfde provider achter (Edutel).
Doe je best en maak een topicreport met verzoek tot feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zal eens een modje DM'en om te vragen hoe men daar over denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Ik haal met usenet 10,50mb/s. Ben zeer tevreden
Brabantnet->dir655-> pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je een mac adress invoeren als je je static ip wil toevoegen aan je dir655? Heb namelijk een mailtje gehad van brabantnet met de gegevens

Damn krijg het echt niet werkend

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/241mhqh.jpg
zo zou het toch moeten?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat MAC adres is gewoon het adres wat je router laat zien als MAC naar buiten toe. Maar allemaal nullen is in ieder geval niet goed. Ik zou dus inderdaad gewoon even op die knop drukken om het adres van je pc te clonen.

Als het niet werkt zet je router dan eens een volledig uur uit. Misschien hangt je oude DHCP ip nog vast in het systeem waardoor dit nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm clone heb ik geprobeerd en de mac adress die in het status overzicht staat (WAN)
Router heb ik nog geen uur uitgezet. Zal het straks es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal nullen is standaard zo bij de DIR-655 en dat betekent dat het ingebouwde MAC adres van de router wordt gebruikt. Kijk maar in de status pagina bij 'WAN'. Daar staat hetzelfde MAC adres in gebruik als die op de sticker staat aan de onderkant op je DIR-655.

Wat je niet moet vergeten is dat je eerst via de status pagina van de DIR-655 het IP released middels de 'release' button. Dan pas moet je die gegevens die je van OBN hebt gekregen gaan instellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:22:
Allemaal nullen is standaard zo bij de DIR-655 en dat betekent dat het ingebouwde MAC adres van de router wordt gebruikt. Kijk maar in de status pagina bij 'WAN'. Daar staat hetzelfde MAC adres in gebruik als die op de sticker staat aan de onderkant op je DIR-655.

Wat je niet moet vergeten is dat je eerst via de status pagina van de DIR-655 het IP released middels de 'release' button. Dan pas moet je die gegevens die je van OBN hebt gekregen gaan instellen.
Oke dat wist ik niet dat dit standaard was bij de dir 655, gebruik zelf een linux router.

Maar hij is dus wel vergeten te releasen eerst dus moet hij nu zijn router even een uur uitzetten (of loskoppelen van het modem). Dat heeft hetzelfde effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

router 1.5 uur uitgezet maar nog steeds niks:)
IP had ik uiteraard wel gereleased voordat ik de router uitzette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kunnen jullie ook niet meer zoeken of iets dergelijks op thepiratebay? Ik krijg alleen een login scherm als ik met mijn verbinding die site bezoek.

Via een proxy werkt het wel... Zou Edutel thepiratebay al blokkeren of blokkeert thepiratebay edutel adressen?

Wel zorgelijk in ieder geval...

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 27-06-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, ben er vanmiddag nog geweest. Dus lijkt me stuq.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu 2 uur uitgezet maar nog steeds niks. Via DHCP ip adres verkrijgen werkt wel gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:15:
Nee, ben er vanmiddag nog geweest. Dus lijkt me stuq.
Misschiend dat het ip wat ik heb op een bepaalde banlist staat van al voordat ik dit ip kreeg. Sinds ik dit ip heb (heb ik gekregen toen ik de laatste keer mijn router opnieuw heb geinstalleerd) kan ik ook niet meer op sommige andere torrentsites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van de week Onsnetbrabant geinstalleerd voor een kennis. (Veldhoven) Viel mij tegen dat radio/tv nog gewoon analoog wordt doorgegeven!! Lekker vanaf het modem splitten naar een verdeel kastje en dan weer met een coax kabeltje naar een ontvanger. Ik dacht dat dit soort praktijken tot de 90s behoorden. Ik had verwacht dat glasvezel gewoon meteen digitaal zou zijn.

De kwaliteit van de doorgifte vond ik ook maar tegenvallen. Het beeld was nogal flets met schaduwen achter logo's / letters.

Nee dan liever gewoon een schotel! Lekker dvb kaartje in pc , abo met wat vrienden en gaan.
Juist ja!

[ Voor 50% gewijzigd door Paquito op 28-06-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang Hertzinger die oude meuk blijft gebruiken zal dit beeldtype nooit veranderen.

Quote van Nick39 in XMSNet topic:
Nick39 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald |:(
Voor de duidelijkheid, de apparatuur die bij XMSNet wordt gebruikt is dezelfde apparatuur die ook bij OnsNet/OnsBrabantNet wordt gebruikt. Dat werd mij door denan van XMSNet bevestigd:
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:24:
[...]
Nee, maar jullie gebruiken dezelfde hardware en hebben dezelfde bron (satelliet). Het is niet zo dat XMS en al die andere leveranciers op hetzelfde headend zitten. Doordat jullie dezelfde hardware hebben (en ook in beheer door Hertzinger volgens mij) zie je bij jullie dezelfde foutjes als bij ons.
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:05:
[...]
Mocht je willen weten hoe iets in het XMS netwerk zit dan kun je dat best vragen.. en van een aantal zaken weet ik (toevallig) ook hoe ze bij jullie ingeregeld zijn. Voor detailinformatie zul je echter naar je eigen leverancier moeten gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:05:
Zolang Hertzinger die oude meuk blijft gebruiken zal dit beeldtype nooit veranderen.

Quote van Nick39 in XMSNet topic:

Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald |:(

Voor de duidelijkheid, de apparatuur die bij XMSNet wordt gebruikt is dezelfde apparatuur die ook bij OnsNet/OnsBrabantNet wordt gebruikt.
Als dat zo is moeten ze maar is vlug veranderen bij OBN of hopen dat er vlug een andere goede aanbieder erop :)

iig ik merk de laatste tijd ook op dat de kwaliteit wat minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Ik heb vrijdag mijn Plus-TV kastje ingeleverd bij het bezoekerscentrum van OBN met een opzegging voor Plus TV en ook gewone (analoge) tv. Heb direct gemeld dat ik het jammer vind, maar dat de verwachtingen bij lange na niet waargemaakt zijn. Wel blijf ik internet van OBN houden.

Als antwoord kreeg ik te horen dat OBN contracten heeft met Hertzinger voor de levering van de dienst tv en dat de samenwerking niet helemaal loopt zoals OBN zou willen (!). Er werd verder in ieder geval niet moeilijk gedaan en ik werd vriendelijk geholpen.

Maar goed, deze jongen zit weer bij UPC voor televisie en is nu 100% tevreden. Digitale tv bij UPC was ooit verschrikkelijk, maar werkt nu prima.

[ Voor 9% gewijzigd door rst77 op 29-06-2009 10:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
In de aflevering van Hardware Info TV van 26 juni werd aangekondigd dat NED1, NED2 en NED3 vanaf 1 juli in HD gaan uitzenden (1080i). Ziggo gaat het gratis doorgeven, UPC alleen aan de HD-abo's. Ook zouden 2 glasvezelaanbieders dit gaan aanbieden. Er werd helaas niet gezegd welke.

Weet iemand of dat OBN/ONE een van deze twee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:49:
[...]

Misschiend dat het ip wat ik heb op een bepaalde banlist staat van al voordat ik dit ip kreeg. Sinds ik dit ip heb (heb ik gekregen toen ik de laatste keer mijn router opnieuw heb geinstalleerd) kan ik ook niet meer op sommige andere torrentsites...
http://www.onsbrabantnet....ikel_id=7831&module_id=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat was hier niet het probleem, er stonden wat rare verwijzingen in mijn hostfile naar thepiratebay toe. Waarschijnlijk afkomstig van een of ander filter wat ik ooit geinstalleerd heb.

Het werkt inmiddels weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 29-06-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

We gaan verder in een gezamenlijk topic over OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven:

OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.