OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 129.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:37:
Enige probleem met internet is dat de mailserver elke zondag plat ligt (bij ONE iig, wellicht ook bij OBN). Verder heb ik een hele tijd terug last gehad dat de voicemail het niet deed of heel traag was (je hoort dan niks als je het nummer belt, het blijft stil aan de andere kant. Of er zit 5 seconden pauze tussen elk woordje wat die automatische stem zegt). Weet niet of dat nu nog is. Volgens mij is dat al gefixt.
Ik mail ook op zondag veel, heb bij OBN (Veldhoven) nog nooit gehad dat de mail het niet deed :) Telefoonproblemen herken ik ook niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal het wel iets zijn wat alleen OnsNet Eindhoven treft. Het is trouwens ook niet de hele dag. Meestal laat in de middag tot vroeg in de avond. Wel typisch dat dit elke zondag terugkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met sites die niet te benaderen waren is bij mij opgelost oppeens. Nog geen terugkoppeling gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:55:
Dan zal het wel iets zijn wat alleen OnsNet Eindhoven treft. Het is trouwens ook niet de hele dag. Meestal laat in de middag tot vroeg in de avond. Wel typisch dat dit elke zondag terugkomt.
Die heeft dus een eigen topic. Zit je ons hier een beetje in de war te brengen... :/

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 26-06-2009 19:17 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giancarlo_f schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:53:
PLUS-TV van Hertzinger via OBN

+> de laatste week krijg ik ook op de digitale zenders RTL-4 en Ned3 storingen in het aangleverde digitale signaal (happeringen/blokjes/slecht geluid), net zoals al langer (eigenlijk altijd al) bij Veronica.

==> hebben jullie de laatste tijd ook last van digitale storingen op mn. RTL4 en Ned3 ?

Ik heb het idee dat Hertzinger wat aan zijn instellingen veranderd heeft. Zoals gebruikelijk heb ik de klacht wederom gedeponeerd bij OBN en aldaar de gebruikelijke reactie dat het wel aan mijn gebruikte materiaal zal liggen ;) . Toch op zoek naar iets beters dan Hirschman bekabeling ;) . De 'kwaliteit' van mijn signaal in de decoder is 171 . . . . Ja, ja.... laat die monteur maar zitten; want aan mijn zijde zal het niet liggen.

Tot october loopt mijn TV-contract bij OBN/Hertzinger en als er tot die tijd geen verbetering is in :
> Kwaliteit digitaal signaal / EPG / aantal HD zenders / Opname mogelijkheid
dan is deze jongen snel weg bij de TV-dienst van OBN !
ja de laatste 2 weken veel haperend geluid en blokjes, oa op Ned 3. Kwaliteit is om te janken momenteel, kijk noodgedwongen anaoloog... (veldhoven 5508)

Hertzinger ;(

* geen digitale radio ;(
* geen EPG ;(
* geen fatsoenlijke kwalitatiev digitale TV ;(
* geen Travel Channel op digitaal ;(
* 7,50 /maand extra hiervoor durven te vragen + eenmalig 150 euro ;(

ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel maar anders gaat voor het einde van het jaar die wekkerradio de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:17:
[...]

Die heeft dus een eigen topic. Zit je ons hier een beetje in de war te brengen... :/
Mja, als je terugleest zei ik al dat het iets was van ONE, en ik niet zeker was of het bij OBN ook was. Was daar wel benieuwd naar, maargoed je hebt gelijk dat dit eigenlijk bij het ONE topic hoort.

@SeeQ1

Heb er zelf ook last van bij Nederland 1,2 en 3 digitaal op m'n Sony TV met DVB-C. Die haperingen in het beeld/geluid met blokjesvorming is iets van de laatste 2 weken. Waarschijnlijk is dit omdat ze 2 tot 1,5 week terug met het signaal bezig zijn geweest. Het analoge beeld is ook nog iets waziger geworden bij sommige zenders (nog iets meer zweem als voorheen over het beeld, bijv. bij RTL7) en op sommige zenders is er meer ruis en zijn er hele lichte diagonale strepen aanwezig (NET5). Iets wat 2 weken terug nog niet was op die zender. RTL4 heeft dit overigens al veel langer (hele lichte diagonale strepen). Ik denk dat er een hele grote kwaliteits omslag moeten komen want zoals het beeld nu is (analoog iig) is het niet meer te verkopen. Ik denk dat ze op het moment ook heel veel klanten aan het verliezen zijn, want geloof maar dat er buiten Tweakers om nog veel meer mensen zijn die dit opvalt en de boel al eruit geknikkerd hebben. Hiervoor wil je niet meer betalen. Dit duurt te lang en in plaats van vooruitgang lijkt er de laatste 1,5 week alleen maar achteruitgang te zijn. Zowel bij analoog als digitaal. Enige vooruitgang is dat de ruis bij RTL8 iets minder is geworden en dat de diagonale strepen bij RTL8/Veronica weg zijn. Maargoed, die zijn nu dus naar NET5 verhuisd, al zijn ze daar wel veel minder sterk zichtbaar dan toen bij RTL8/Veronica. Het is dat ik hier geen Ziggo kan krijgen, anders was ik allang weg wat betreft de TV bij OnsNet en zat ik nu middels een Alphacrypt CAM digitaal te kijken ZONDER zo'n verplicht klote kastje.

edit: Zie nu dat RTL8 ook weer de diagonale strepen terug heeft. pffff

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zou het niet handig zijn om voor ONE en OBN een gezamelijke topic te beginnen ipv van twee aparte topics? DIt omdat er toch wel veel zaken hetzelfde zijn voor beide (neem de digitale tv problemen). En ook wat betreft internet zit er dezelfde provider achter (Edutel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

ik222 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:09:
Zou het niet handig zijn om voor ONE en OBN een gezamelijke topic te beginnen ipv van twee aparte topics? DIt omdat er toch wel veel zaken hetzelfde zijn voor beide (neem de digitale tv problemen). En ook wat betreft internet zit er dezelfde provider achter (Edutel).
Doe je best en maak een topicreport met verzoek tot feedback.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zal eens een modje DM'en om te vragen hoe men daar over denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56
Ik haal met usenet 10,50mb/s. Ben zeer tevreden
Brabantnet->dir655-> pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je een mac adress invoeren als je je static ip wil toevoegen aan je dir655? Heb namelijk een mailtje gehad van brabantnet met de gegevens

Damn krijg het echt niet werkend

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/241mhqh.jpg
zo zou het toch moeten?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat MAC adres is gewoon het adres wat je router laat zien als MAC naar buiten toe. Maar allemaal nullen is in ieder geval niet goed. Ik zou dus inderdaad gewoon even op die knop drukken om het adres van je pc te clonen.

Als het niet werkt zet je router dan eens een volledig uur uit. Misschien hangt je oude DHCP ip nog vast in het systeem waardoor dit nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm clone heb ik geprobeerd en de mac adress die in het status overzicht staat (WAN)
Router heb ik nog geen uur uitgezet. Zal het straks es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal nullen is standaard zo bij de DIR-655 en dat betekent dat het ingebouwde MAC adres van de router wordt gebruikt. Kijk maar in de status pagina bij 'WAN'. Daar staat hetzelfde MAC adres in gebruik als die op de sticker staat aan de onderkant op je DIR-655.

Wat je niet moet vergeten is dat je eerst via de status pagina van de DIR-655 het IP released middels de 'release' button. Dan pas moet je die gegevens die je van OBN hebt gekregen gaan instellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:22:
Allemaal nullen is standaard zo bij de DIR-655 en dat betekent dat het ingebouwde MAC adres van de router wordt gebruikt. Kijk maar in de status pagina bij 'WAN'. Daar staat hetzelfde MAC adres in gebruik als die op de sticker staat aan de onderkant op je DIR-655.

Wat je niet moet vergeten is dat je eerst via de status pagina van de DIR-655 het IP released middels de 'release' button. Dan pas moet je die gegevens die je van OBN hebt gekregen gaan instellen.
Oke dat wist ik niet dat dit standaard was bij de dir 655, gebruik zelf een linux router.

Maar hij is dus wel vergeten te releasen eerst dus moet hij nu zijn router even een uur uitzetten (of loskoppelen van het modem). Dat heeft hetzelfde effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

router 1.5 uur uitgezet maar nog steeds niks:)
IP had ik uiteraard wel gereleased voordat ik de router uitzette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kunnen jullie ook niet meer zoeken of iets dergelijks op thepiratebay? Ik krijg alleen een login scherm als ik met mijn verbinding die site bezoek.

Via een proxy werkt het wel... Zou Edutel thepiratebay al blokkeren of blokkeert thepiratebay edutel adressen?

Wel zorgelijk in ieder geval...

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 27-06-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, ben er vanmiddag nog geweest. Dus lijkt me stuq.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu 2 uur uitgezet maar nog steeds niks. Via DHCP ip adres verkrijgen werkt wel gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:15:
Nee, ben er vanmiddag nog geweest. Dus lijkt me stuq.
Misschiend dat het ip wat ik heb op een bepaalde banlist staat van al voordat ik dit ip kreeg. Sinds ik dit ip heb (heb ik gekregen toen ik de laatste keer mijn router opnieuw heb geinstalleerd) kan ik ook niet meer op sommige andere torrentsites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van de week Onsnetbrabant geinstalleerd voor een kennis. (Veldhoven) Viel mij tegen dat radio/tv nog gewoon analoog wordt doorgegeven!! Lekker vanaf het modem splitten naar een verdeel kastje en dan weer met een coax kabeltje naar een ontvanger. Ik dacht dat dit soort praktijken tot de 90s behoorden. Ik had verwacht dat glasvezel gewoon meteen digitaal zou zijn.

De kwaliteit van de doorgifte vond ik ook maar tegenvallen. Het beeld was nogal flets met schaduwen achter logo's / letters.

Nee dan liever gewoon een schotel! Lekker dvb kaartje in pc , abo met wat vrienden en gaan.
BoomSmurf schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:05:
(Analoge) TV kwaliteit is OK, zeker op N1/2/3... Maar ik moet toch zeggen dat de kwaliteit bij mijn ouders thuis (gewoon UPC analoog) beter is. Hebben ze daar wel heel de grond opengetrokken voor een nieuwe kabel vorige zomer. Zeker als je kijkt naar ondertiteling lijkt die te ghosten een centimeter naar rechts. Is dat een bekend fenomeen? COAX van het kastje naar de TV is gewoon goed aangesloten met die speciale connectors en splitters.
Juist ja!

[ Voor 50% gewijzigd door Paquito op 28-06-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang Hertzinger die oude meuk blijft gebruiken zal dit beeldtype nooit veranderen.

Quote van Nick39 in XMSNet topic:
Nick39 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald |:(
Voor de duidelijkheid, de apparatuur die bij XMSNet wordt gebruikt is dezelfde apparatuur die ook bij OnsNet/OnsBrabantNet wordt gebruikt. Dat werd mij door denan van XMSNet bevestigd:
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:24:
[...]
Nee, maar jullie gebruiken dezelfde hardware en hebben dezelfde bron (satelliet). Het is niet zo dat XMS en al die andere leveranciers op hetzelfde headend zitten. Doordat jullie dezelfde hardware hebben (en ook in beheer door Hertzinger volgens mij) zie je bij jullie dezelfde foutjes als bij ons.
denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:05:
[...]
Mocht je willen weten hoe iets in het XMS netwerk zit dan kun je dat best vragen.. en van een aantal zaken weet ik (toevallig) ook hoe ze bij jullie ingeregeld zijn. Voor detailinformatie zul je echter naar je eigen leverancier moeten gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:05:
Zolang Hertzinger die oude meuk blijft gebruiken zal dit beeldtype nooit veranderen.

Quote van Nick39 in XMSNet topic:

Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald |:(

Voor de duidelijkheid, de apparatuur die bij XMSNet wordt gebruikt is dezelfde apparatuur die ook bij OnsNet/OnsBrabantNet wordt gebruikt.
Als dat zo is moeten ze maar is vlug veranderen bij OBN of hopen dat er vlug een andere goede aanbieder erop :)

iig ik merk de laatste tijd ook op dat de kwaliteit wat minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ik heb vrijdag mijn Plus-TV kastje ingeleverd bij het bezoekerscentrum van OBN met een opzegging voor Plus TV en ook gewone (analoge) tv. Heb direct gemeld dat ik het jammer vind, maar dat de verwachtingen bij lange na niet waargemaakt zijn. Wel blijf ik internet van OBN houden.

Als antwoord kreeg ik te horen dat OBN contracten heeft met Hertzinger voor de levering van de dienst tv en dat de samenwerking niet helemaal loopt zoals OBN zou willen (!). Er werd verder in ieder geval niet moeilijk gedaan en ik werd vriendelijk geholpen.

Maar goed, deze jongen zit weer bij UPC voor televisie en is nu 100% tevreden. Digitale tv bij UPC was ooit verschrikkelijk, maar werkt nu prima.

[ Voor 9% gewijzigd door rst77 op 29-06-2009 10:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
In de aflevering van Hardware Info TV van 26 juni werd aangekondigd dat NED1, NED2 en NED3 vanaf 1 juli in HD gaan uitzenden (1080i). Ziggo gaat het gratis doorgeven, UPC alleen aan de HD-abo's. Ook zouden 2 glasvezelaanbieders dit gaan aanbieden. Er werd helaas niet gezegd welke.

Weet iemand of dat OBN/ONE een van deze twee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:49:
[...]

Misschiend dat het ip wat ik heb op een bepaalde banlist staat van al voordat ik dit ip kreeg. Sinds ik dit ip heb (heb ik gekregen toen ik de laatste keer mijn router opnieuw heb geinstalleerd) kan ik ook niet meer op sommige andere torrentsites...
http://www.onsbrabantnet....ikel_id=7831&module_id=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat was hier niet het probleem, er stonden wat rare verwijzingen in mijn hostfile naar thepiratebay toe. Waarschijnlijk afkomstig van een of ander filter wat ik ooit geinstalleerd heb.

Het werkt inmiddels weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 29-06-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

We gaan verder in een gezamenlijk topic over OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven:

OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.