Ik snap ook niet waarom ze die 50% willen halen in Veldhoven. Veldhoven sowieso groter dan Geldrop. Je hebt eigenlijk toch maar "zoveel" inschrijvers nodig om alle graafwerkzaamheden etc. etc. eruit te halen?ik222 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:04:
Nee...
Maar waarschijnlijk zeggen ze dat de 50% niet is gehaald op de sluitingsdatum, vervolgens wordt de inschrijfperiode verleng en wordt de 50% alsnog gehaald
Is overal hetzelfde spelletje wat ze spelen om zoveel mogelijk mensen zich in te laten schrijven
Nou ja hoe groter de plaats is hoe meer kabels ze moeten leggen, hoe meer verdeelstations er nodig zijn enzovoort. Dus dat het 50% is en niet een X aantal snap ik opzich wel...
Ah natuurlijk! Stom van me.ik222 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:07:
Nou ja hoe groter de plaats is hoe meer kabels ze moeten leggen, hoe meer verdeelstations er nodig zijn enzovoort. Dus dat het 50% is en niet een X aantal snap ik opzich wel...

Stelletje boeren in Veldhoven bedoel je
Krijg mijn buurman amper uitgelegd wat 100 mbit is.
Krijg mijn buurman amper uitgelegd wat 100 mbit is.
Yo.
Heeft iemand anders hier in Best(salderes) er ook last vand at Radio/TV niet meer werkt? Internet werkt dus gelukkig nog wel maar tv/radio niet. Er brand nu ook een rood lampje in het OBN moden(waar je de F-Connector moet insteken)
Verwijderd
maar het wordt relatief wel goedkoper voor een grotere plaatsik222 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:07:
waarschijnlijk is die 50% maar een getal en is 33% ook genoeg
Rood lampje betekend dat de verbinding op zich werkt, er zal wel een storing zijn in één van de verdeel stations. Hebben wij hier, Brandevoort/Helmond, vrij recent ook gehad, alleen toen geen internet/telefoon. Gewoon bellen naar het helpdesk, hoe meer aanmeldingen hoe beter ze het probleem kunnen lokaliseren en doeltreffend kunnen oplossen.bjorntju schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:05:
Heeft iemand anders hier in Best(salderes) er ook last vand at Radio/TV niet meer werkt? Internet werkt dus gelukkig nog wel maar tv/radio niet. Er brand nu ook een rood lampje in het OBN moden(waar je de F-Connector moet insteken)
"If it ain't broke, don't fix it!"
Verwijderd
Hallo,
Heeft er hier al iemand digitale televisie van OBN, zo ja hoe ziet het er nu uit?
Hoe ziet zo'n topbox er nu uit en zit er nu een een harddisk in?
Ik kan er niks meer over lezen? En in het begin hadden ze het er wel over.
Om nu 147 euro te betalen alleen voor zo'n box?
Mmm, raar.
Heeft er hier al iemand digitale televisie van OBN, zo ja hoe ziet het er nu uit?
Hoe ziet zo'n topbox er nu uit en zit er nu een een harddisk in?
Ik kan er niks meer over lezen? En in het begin hadden ze het er wel over.
Om nu 147 euro te betalen alleen voor zo'n box?
Mmm, raar.
Bedankt voor je antwoord (alle anderen natuurlijk ookVerwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:05:
[...]
Er zijn veel verschillende caller ID protocollen, dus het zal liggen aan de samenwerking tussen je telefooncentrale en het modem. Algemeen kan onderscheid gemaakt worden tussen FSK en DTMF systemen, waarbij traditioneel KPN altijd DTMF heeft gebruikt, en de kabelmaatschappijen FSK.
Echter in beide zijn ook weer onderscheid te maken, zo valt FSK bijvoorbeeld uiteen in een 'ETSI' en een 'Bellcore' variant, en heb je bij DTMF verschillende varianten in bijvoorbeeld Nederland, Noorwegen en Denemarken (en vast nog meer).
In het algemeen wordt op de Nederlandse markt alleen de Nederlandse DTMF en de ETSI FSK gebruikt, dus weet je - als het niet om grijze import gaat - meestal genoeg als een van de twee DTMF of FSK vermeld wordt.
Als je dit op je telefooncentrale kunt instellen dan kun je het misschien werkend krijgen. Echter, meestal doen telefoons die beide protocollen ondersteunen het ook allebei tegelijk al zonder instelling.
Ten slotte kan het nog zijn dat het modem of de telefoon officieel net buiten spec valt, waardoor het niet werkt. Als je oude provider dan iets minder strict was op de specs zou het kunnen dat het daar wel werkte en toch aan je telefoon ligt (dit is heel moeilijk uit te zoeken).
Vraag anders ook eens aan de helpdesk of ze het modem kunnen omschakelen van DTMF naar FSK?
De oplossing was achteraf gezien best simpel. Ik ben natuurlijk naar die protocollen aan het zoeken geweest in mijn toestel maar kon daar niets over vinden. Ik kon mij nog vaag iets herinneren dat ik bij de overgang van telefonie van KPN naar UPC iets had moeten aanpassen maar kon er niet opkomen wat dat nou was. Na de handleiding van de telefoon doorgespit te hebben vond ik ook nog de handleiding van de Profoon centrale. Daarin stond het onderstaande wat het probleem met het niet werken van de nummerherkenning bij mij heeft opgelost. Misschien dat anderen met dezelfde problemen hier wat aan hebben. De centrale die ik hier heb is de "Profoon CX-4 plus"
Bij de dienst nummerweergave is de polariteit (lees + en -) van de telefoonspanning van belang. Druk ter controle toets SW2 op de print van de CX-4plus in. Indien het lampje LED2 oplicht is de polariteit goed aangesloten; blijft dit lampje uit, verwissel dan de aansluitdraden (A en B ) op de driepolige contactstrip J1
Bij mij brande het lampje dus niet en na het omwisselen van de 2 draadjes werkte de nummerherkenning ook weer

Ook werkte bij mij het bellen naar nummers, welke ik voorgeprogrammeerd heb in mijn telefoon, niet meer. Bij UPC had ik dat destijds ook en men vertelde mij toen dat ik 1 of meerdere # tekens tussen de 0 (buitenlijn) en het telefoonnummer moest programmeren. Zag er ongeveer als volgt uit dan: 0##0492123456. Bij OBN moet je die # tekens juist weer verwijderen.
Het enigste probleem wat ik nu nog heb is wanneer mensen mij bellen en ik neem aan dan wordt netjes de verbinding opgezet. Na 3 tot 5 seconden wordt dan de verbinding verbroken. Uiteindelijk bel ik de mensen dan maar terug aangezien dat wel goed gaat. Dit heb ik al doorgegeven aan OBN en men gaat er naar kijken.
Hier in de salderes is nu bij iedereen sinds 5 uur de tv uitgevallen. Iedereen heeft een rood lampje. Bellen naar de helpdesk leert dat ze een 'grote storing' hebben en dat er aan gewerkt wordt.bjorntju schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:05:
Maar goed dat de nos het voetbal live via internet uitzend
Verwijderd
't is nu 7:00 's ochtends en de TV in de salderes (populier) is nog steeds weg... Gelukkig doet m'n @home( oh nee dat heet nu ziggio of zo) dus voor het voetballen nog geen probleem vanavond, maar eigenlijk hoop ik dat ie het voor die tijd wel weer doet......
Verwijderd
Ook hier hele avond en nacht storing gehad. radio werkt weer, tv zal ook wel weer werken. ik houd jullie op de hoogte.
Stefan vanuit Salderes
Stefan vanuit Salderes
TV werkt nog steeds niet...
Eerste echte storing nu. Vind wel dat de communicatie van OnsBrabantNet te wensen over laat. Plaats een melding op de site en houd je klanten op de hoogte. Lijkt wel UPC
Volgens de helpdeskmedewerker gisteravond was de storing groter dan gedacht en waren ze er met man en macht aan aan het werken om het zo snel mogelijk op te lossen. Hoe komt het toch dat ik dat niet geloof... Als ze er sinds gisteravond echt al aan aan het werk waren dan was de storing nu wel opgelost...
Eerste echte storing nu. Vind wel dat de communicatie van OnsBrabantNet te wensen over laat. Plaats een melding op de site en houd je klanten op de hoogte. Lijkt wel UPC
Volgens de helpdeskmedewerker gisteravond was de storing groter dan gedacht en waren ze er met man en macht aan aan het werken om het zo snel mogelijk op te lossen. Hoe komt het toch dat ik dat niet geloof... Als ze er sinds gisteravond echt al aan aan het werk waren dan was de storing nu wel opgelost...
Als ze niet weten waar het precies zit kan dit erg lastig zijn hoor...spartaan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:26:
TV werkt nog steeds niet...
Verwijderd
Ja idd, laat te wensen over. Nergens is een status overzicht te zien van het netwerk. Veel mensen vinden het prettig om ergens een bevestiging te kunnen zien waarom hun apparatuur niet werkt. Vooral bij internet zou het irritant kunnen zijn. Dan ga je aan je eigen apparatuur twijfelen terwijl er niets mis mee is.
Ook een forum zou ideaal zijn, waar veel info uit te plukken valt. Nu moeten we dat hier op tweakers, terwijl dat daar ook niet zou misstaan.
Ennuh, rond ca. 10.00u nog gebeld, storing was er nog, beloofde dat het voor het voetbal zou werken. En ik moest nog maar steeds wachten op mijn statische ip adres, al 7 dagen... waren er mee bezig... terwijl het niet veel voor kan stellen kwa werk...
Kortom, vrouwtje zei: We hebben het zeer druk....
Ook een forum zou ideaal zijn, waar veel info uit te plukken valt. Nu moeten we dat hier op tweakers, terwijl dat daar ook niet zou misstaan.
Ennuh, rond ca. 10.00u nog gebeld, storing was er nog, beloofde dat het voor het voetbal zou werken. En ik moest nog maar steeds wachten op mijn statische ip adres, al 7 dagen... waren er mee bezig... terwijl het niet veel voor kan stellen kwa werk...
Kortom, vrouwtje zei: We hebben het zeer druk....

Gisteren laatste informatie avond gehad van Veldhoven. Van de 18500 huishoudens die in het aansluitings gebied vallen, hebben er nu pas 2000 van ingeschreven. Er "moeten" ongeveer 9000 huishoudens zich minimaal inschrijven. Nu zit Veldhoven pas rond de 11%.
Wat me opvalt is dat men een goede presentatie kan houden, maar dat ze voor het publiek teveel jargon gebruiken. Ze smijten teveel met technische termen waardoor de veel al oudere senioren het helaas vaak niet snappen, waardoor iedereen dezelfde vraag gaat stellen.
Daarnaast hebben ze tijdens deze informatie avond (tijdens een vragenronde) een wijziging gemaakt in hun reglement. Wanneer je een aansluiting in je huis hebt van onsbrabantnet, en je verhuist naar een huis (binnen het aansluitingsgebied) die niet is aangesloten op onsbrabantnet, dan zou je de aansluitingskosten van 385,- moeten betalen. Dit hebben ze gisteravond afgeschaft.
Nu maar hopen dat er in de laatste week/weken meer aanmeldingen komen.:)
Wat me opvalt is dat men een goede presentatie kan houden, maar dat ze voor het publiek teveel jargon gebruiken. Ze smijten teveel met technische termen waardoor de veel al oudere senioren het helaas vaak niet snappen, waardoor iedereen dezelfde vraag gaat stellen.
Daarnaast hebben ze tijdens deze informatie avond (tijdens een vragenronde) een wijziging gemaakt in hun reglement. Wanneer je een aansluiting in je huis hebt van onsbrabantnet, en je verhuist naar een huis (binnen het aansluitingsgebied) die niet is aangesloten op onsbrabantnet, dan zou je de aansluitingskosten van 385,- moeten betalen. Dit hebben ze gisteravond afgeschaft.
Nu maar hopen dat er in de laatste week/weken meer aanmeldingen komen.:)
Ik vind obn eigenlijk maar tegenvallen tegenwoordig. Je hoort niets van plustv en je krijgt geen antwoord op mails die je stuurt???. Ik vraag me af hoe het er over een jaar gaat als het nu al een stuk slechter is als het begin.
Overigen staat er meer informatie op de site over de homebox
http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=659
Je betaald dus 150 euro voor een homebox zonder harddisk erin en hij is niet eens van jou.
En dan ook nog een 7.50 per maand. Wil je het voor 2 tv's moet je eenmalig 300euro betalen en nog 15 euro per maand voor het abbonement.
Je betaald dus 150 euro voor een homebox zonder harddisk erin en hij is niet eens van jou.

En dan ook nog een 7.50 per maand. Wil je het voor 2 tv's moet je eenmalig 300euro betalen en nog 15 euro per maand voor het abbonement.
[ Voor 44% gewijzigd door Avvd op 18-06-2008 09:31 ]
Geachte heer/mevrouw X,Blueone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:27:
Ik vind obn eigenlijk maar tegenvallen tegenwoordig. Je hoort niets van plustv en je krijgt geen antwoord op mails die je stuurt???. Ik vraag me af hoe het er over een jaar gaat als het nu al een stuk slechter is als het begin.
Je betaald dus 150 euro voor een homebox zonder harddisk erin en hij is niet eens van jou.![]()
![]()
In antwoord op uw bericht het volgende:
Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen exacte data doorgeven betreft de start
van Plus TV. Hierover volgt zo spoedig mogelijk meer informatie. Ook kunnen wij
inhoudelijk over het product nog geen exacte informatie leveren.
Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u
telefonisch contact met ons op te nemen op: 0492-782000.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OnsBrabantNet Helmond
Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur.
Telefoon: 0492-782000
E-mail: info@onsbrabantnet.nl
Over de plustv hebben ze bij de presentatie gisteravond wel iets over vertelt. Eerlijk gezegd heb ik hier niet echt bij lopen op te letten, omdat mij plustv niet zoveel interesseert.
Wat ze wel goed doen (vind ik) is dat ze de service in de prijs inbegrepen houdt, zodat je niet extra betaald voor eventuele service.
En trouwens: Stel je meldt je aan bij OBN en het valt tegen. Je hebt de eerste 6 maanden sowieso gratis (als je optijd aanmeldt en een dienst afneemt). De overige 6 maanden betaal je en daarna kan je eventueel overstappen op een andere provider. "Hun" (lees: OBN) moeten hun klanten tevreden houden, want anders lopen ze simpelweg weer over naar een andere (of oudere) provider.
Volgens mij gingen ze voor plustv nog extra informatieavonden houden.
En trouwens: Stel je meldt je aan bij OBN en het valt tegen. Je hebt de eerste 6 maanden sowieso gratis (als je optijd aanmeldt en een dienst afneemt). De overige 6 maanden betaal je en daarna kan je eventueel overstappen op een andere provider. "Hun" (lees: OBN) moeten hun klanten tevreden houden, want anders lopen ze simpelweg weer over naar een andere (of oudere) provider.
Volgens mij gingen ze voor plustv nog extra informatieavonden houden.
11% tot nu toe?
Had het al verwacht met die boeren hier. Die vinden 56k inbel nog snel genoeg
Yo.
2000 huishoudens (gisteravond) van de 18500 huishoudens die in het aansluitingsgebied vallen. Als het goed is, is dat rond de 11%.
Volgens OBN is dit nog "normaal" omdat we een week voor de deadline zitten. De meeste mensen kiezen volgens hun in de laatste week, daarom loopt de deadline soms ook een week uit. Ze hebben al verklapt dat de deadline nu wederom uitloopt met één week.
Bij andere gemeentes waren de aanmeldingen volgens hun ook zo laag en in de laatste week kwamen de benodigde aantal aanmeldingen toch nog. Dus wie weet, er is nog hoop.
Zelf hebben zij ook goede hoop, aangezien ze al bezig zijn met "engineren" van het netwerk. Ik neem aan dat ze dit nog niet doen als zij geen hoop hadden.
p.s. Zelf zijn wij ook nog niet aangemeld komt mede door mijn ouders.
Bij andere gemeentes waren de aanmeldingen volgens hun ook zo laag en in de laatste week kwamen de benodigde aantal aanmeldingen toch nog. Dus wie weet, er is nog hoop.
p.s. Zelf zijn wij ook nog niet aangemeld komt mede door mijn ouders.
Komt wel goed daar in Veldhoven, dit is gewoon het spelletje wat zich telkens herhaalt 
Ze maken mij namelijk niet wijs dat er echt pas zo weinig mensen zijn aangemeld en dat het dan ineens goed is straks in de verlenging van de inschrijfperiode
Ze maken mij namelijk niet wijs dat er echt pas zo weinig mensen zijn aangemeld en dat het dan ineens goed is straks in de verlenging van de inschrijfperiode
[ Voor 51% gewijzigd door ik222 op 18-06-2008 15:34 ]
Ik weet niet allemaal wat ik moet geloven over het aantal inschrijvers. Ze vertelden ook, dat ze op de laatste aanmelddag in Nederwetten zo'n 1400 aanmeldingen hebben gekregen. (en Nederwetten is maar een klein dorpje
).
Nu is het maar afwachten van hoe goed de geleverde diensten zijn. Zijn er vaak storingen en hoe snel worden ze opgelost.
Wel ben ik blij om te horen dat alles (tv, telefoon en internet) bij één helpdesk aangemeld kan worden. Daarnaast is hier lokaal ook een winkel waar je terecht kan.
Ik heb er niet opgelet, maar ik dacht dat Veldhoven als enige een winkel van OBN had?
Edit:
@ik222: Dankje, toch wel een leuk stukje service
Nu is het maar afwachten van hoe goed de geleverde diensten zijn. Zijn er vaak storingen en hoe snel worden ze opgelost.
Edit:
@ik222: Dankje, toch wel een leuk stukje service
[ Voor 5% gewijzigd door SparTi op 18-06-2008 16:21 ]
@Sparti,
Vertel eens waarom jij bij OnsBrabantNet (Veldhoven) wil zitten ipv. UPC ?
Als ik de bedragen zie lijkt UPC goedkoper of heb ik het mis ?
Of zit het verschil alleen maar in de snelheid ?
Alvast bedankt,
Roland
Alvast bedankt,
Roland
de download snelheid is dan ook meteen een factor 16 sneller en de upload een factor 66 (vergeleken met het power abbonement van chello die zelfs nog iets duurder is).
Het powerabonnement los bij UPC is ongeveer net zo duur als het internet bij OBN inderdaad. Alleen is OBN voor dat geld veel en veel sneller.
En voor de rest heeft UPC ook leuke aanbiedingen met totaalpaketten, alleen de snelheid van het internet voor een lagere prijs dan het extreme abbo van UPC (wat ook nog veel trager is) heeft voor mij de doorslag gegeven.
Of OBN goedkoper is of duurder zal per geval verschillen, in mijn geval ben ik bijna 30 euro p/m goedkoper uit dan nu bij UPC. En dan heb ik daarvoor ook nog veel sneller internet, dus dan is de keus makkelijk
En voor de rest heeft UPC ook leuke aanbiedingen met totaalpaketten, alleen de snelheid van het internet voor een lagere prijs dan het extreme abbo van UPC (wat ook nog veel trager is) heeft voor mij de doorslag gegeven.
Of OBN goedkoper is of duurder zal per geval verschillen, in mijn geval ben ik bijna 30 euro p/m goedkoper uit dan nu bij UPC. En dan heb ik daarvoor ook nog veel sneller internet, dus dan is de keus makkelijk
[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 20-06-2008 10:55 ]
Voordelen:Rolandje schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:52:
- Sneller internet. Nu hebben wij 6mbit down en 1 mbit up.
- Het netwerk is openbaar, d.w.z. dat er verschillende aanbieders van hetzelfde glasvezelnetwerk gebruik kunnen maken. We zijn niet meer afhankelijk van óf kpn óf UPC
- Service: Alles is ondergebracht bij één helpdesk. Je wordt niet meer van het kastje naar de muur gestuurd. Daarnaast is er een winkel waar je naar toe kan gaan.
- Service: Je hoeft géén service kosten te betalen. Zit al in de prijs inbegrepen. (Geen dure 0900 nummers of andere onkosten)
- Meer arbeidsplaatsen: Er komen hier meerdere arbeidsplaatsen (waarschijnlijk) omdat ze een lokale technische dienst willen hebben. Voor mij als ICT-er is dit nooit verkeerd.
- Glasvezel aansluiting, kan altijd goed zijn voor de toekomst lijkt me.
- Netwerk: Er komt (in de toekomst) een server waar we al onze zooi naar toe kunnen verplaatsen. Soort opslagmedium (als ik het goed begrepen heb).
- Talloze andere diensten: Je kan er ook andere diensten afnemen.
Nadelen:
- In totaal zijn we per maand 7,33 euro duurder uit vergeleken met het pakket dat we nu hebben van UPC.
De 7,33 euro weegt niet op tegen de lijst met voordelen imo.
Hopelijk heb ik mijn keuze zo voldoende toegelicht.
p.s.: Natuurlijk ben je op sommige punten goedkoper uit bij UPC of wie dan ook. Maar voor ons (als huishouden) is het verschil gering.
[ Voor 10% gewijzigd door SparTi op 20-06-2008 11:18 ]
We zijn maandag aangesloten, en het is nu vrijdag, en we hebben gisteren de router aangesloten maar hij krijgt nog steeds geen IP adres
. Weet iemand hoe dit komt
Edit: Ik woon in Dommelen ( Gemeente Valkenswaard ).
[ Voor 14% gewijzigd door Denzo op 20-06-2008 16:55 ]
Verwijderd
rood lampje heb je ook als er een vezelbreuk is of als je niet gepatched bent... rood lampje op rtv module is gewoon bad luck, obn bellen en zeggen "blehhhh.... rood lampje" dan moeten ze genoeg weten. (zorg wel dat je agenda in de buurt hebt, moet miss opnieuw gelast worden.Gerritjuh schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:14:
[...]
Rood lampje betekend dat de verbinding op zich werkt, er zal wel een storing zijn in één van de verdeel stations. Hebben wij hier, Brandevoort/Helmond, vrij recent ook gehad, alleen toen geen internet/telefoon. Gewoon bellen naar het helpdesk, hoe meer aanmeldingen hoe beter ze het probleem kunnen lokaliseren en doeltreffend kunnen oplossen.
Verwijderd
het is 47 euro toch?Blueone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:27:
Je betaald dus 150 euro voor een homebox zonder harddisk erin en hij is niet eens van jou.![]()
![]()
Verwijderd
Nee helaas het klopt wat er staat, dus 149,99 euro's !
Echt belachelijk

Maar wat jij zegt klopte ook tot 2 maanden geleden ofzo, ze hebben pas die site aangepast en er 100 euro bovenop gezet.
Eerst zou het 149,99 euro zijn voor een box MET harddisk, nu dus zonder
Is er hier al iemand die zo'n box heeft?
In Helmond heb je ook een OBN "informatie balie"' nou die weten dus echt niks he!
Ik vraag daar naar die box. Hebben ze niet eens een voorbeeld.
En over technische dingen mag je al helemaal niks vragen.
Zitten daar twee meisjes die niet eens weten wat USB is?
Harddisk Heu! sorry dan moet je ons technisch nummer bellen.
Handig

Toch maar eens doen dan.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 21:52 ]
Mijn fout, onderstaande is overgenomen uit de aansluit handleiding:Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:46:
[...]
rood lampje heb je ook als er een vezelbreuk is of als je niet gepatched bent... rood lampje op rtv module is gewoon bad luck, obn bellen en zeggen "blehhhh.... rood lampje" dan moeten ze genoeg weten. (zorg wel dat je agenda in de buurt hebt, moet miss opnieuw gelast worden.
Aansluiten Radio en Televisie
Controleer altijd voordat u gaat aansluiten of u een RTV-signaal ontvangt
van OnsBrabantNet. U kunt op de volgende pagina zien hoe dit moet. Indien u
een rood lampje ziet oplichten, betekent dit dat u wel voeding hebt op de RTVmodule,
maar geen RTV-signaal ontvangt van OnsBrabantNet. Neem in dit
geval contact op met de Klantenservice. Een groen lampje betekent dat alles
goed is; u heeft voeding op de RTV-module en een RTV-signaal.
Verwijderd
moet toch eens in helmond gaan overhoren dan 
misschien dat ik er zo even langs ga om te pesten
het kan ook zijn dat het signaal veel te zwak is, als je rood lampje hebt en slecht beeld dan ist logisch
misschien dat ik er zo even langs ga om te pesten
het kan ook zijn dat het signaal veel te zwak is, als je rood lampje hebt en slecht beeld dan ist logisch
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 11:41 ]
Zelf nog niet aangesloten maar je kunt wel zien dat er hard gewerkt wordt...Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:12:
Iemand al in Valkenswaard aangesloten? Want volgens mij schiet t niet echt op.
Zelfs nu op zaterdag zie ik ze bezig om kabels onder de oprit door te boren
Ze liggen idd achter in Valkenswaard. Hier ligt alleen nog een kabel in de tuin. De uiteinden van de kabel steken nog boven de grond uit. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren ... 
In mijn wijk beginnen ze volgens de planning op 23juni met de huisaansluitingen (AP06).
In mijn wijk beginnen ze volgens de planning op 23juni met de huisaansluitingen (AP06).
Vorige week heb ik obn gebelt en gevraagd wat het nou is voor plustv.
Ze vertelde mij dat het 49,95 is staat trouwens ook op mijn factuur die ik al heb gekregen onder eenmalige kosten.
Internet in Valkenswaard (Dommelen)had al moeten functioneren bij mij vanaf 12 juni. Elke dag heb ik gebeld met de klantenservice tot ze gek van mij werden.
Afgelopen donderdag is de verbinding geactiveerd en ik had nu wel een ipadres maar geen internet.
Ik ben aan het zoeken gegaan en bleek dat ik de dns niet kon bereiken met pingen.
Vrijdag weer belt en verteld dat de dns niet werkte vanuit deze kant. Onmogelijk zeiden zei.
20 minuten later stond er een monteur aan de deur. Deze had hetzelfde geconstateerd.
Binnen 8 werkuren is het opgelost zei hij het probleem zat ik de wijkcentrale.
Vrijdagavond geprobeerd en nog geen internet.... Gebeld met obn en vertelde ze mij dat ze alleen de switch gereset hebben en verders niets ondernomen hebben...
Sja meneer u moet wachten tot maandag dan zullen we de switch vervangen en moet het probleem opgelost zijn
Ze vertelde mij dat het 49,95 is staat trouwens ook op mijn factuur die ik al heb gekregen onder eenmalige kosten.
Internet in Valkenswaard (Dommelen)had al moeten functioneren bij mij vanaf 12 juni. Elke dag heb ik gebeld met de klantenservice tot ze gek van mij werden.
Afgelopen donderdag is de verbinding geactiveerd en ik had nu wel een ipadres maar geen internet.
Ik ben aan het zoeken gegaan en bleek dat ik de dns niet kon bereiken met pingen.
Vrijdag weer belt en verteld dat de dns niet werkte vanuit deze kant. Onmogelijk zeiden zei.
20 minuten later stond er een monteur aan de deur. Deze had hetzelfde geconstateerd.
Binnen 8 werkuren is het opgelost zei hij het probleem zat ik de wijkcentrale.
Vrijdagavond geprobeerd en nog geen internet.... Gebeld met obn en vertelde ze mij dat ze alleen de switch gereset hebben en verders niets ondernomen hebben...
Sja meneer u moet wachten tot maandag dan zullen we de switch vervangen en moet het probleem opgelost zijn
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
En als je dan gewoon even handmatig de DNS servers van OpenDns instelt? Is misschien nog wel beter ook
Ik heb het geprobeerd maar ik krijg geen reactie op mijn pings naar opendns.
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
Vandaag zou het ( 4 dagen na activatie van Internet ) het internet nu eindelijk moeten werken. Heb de router al langer dan een uur op het modem aangesloten en hij krijgt nog steeds geen IP. Nu ga ik volgens de helpdesk de router aan de modemkant eruit trekken en dan na 1 uur en 5 minuten er weer instoppen. Als hij dan nog niet werkt dan weet ik het echt niet meer.
En in welke plaats woon jij?Denzo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:57:
Vandaag zou het ( 4 dagen na activatie van Internet ) het internet nu eindelijk moeten werken. Heb de router al langer dan een uur op het modem aangesloten en hij krijgt nog steeds geen IP. Nu ga ik volgens de helpdesk de router aan de modemkant eruit trekken en dan na 1 uur en 5 minuten er weer instoppen. Als hij dan nog niet werkt dan weet ik het echt niet meer.
Ook niet als ik naar websites ping.ik222 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:06:
Werken websites wel als je ze op ip benaderd?
Het probleem is nog steeds niet opgelost en de helpodesk vertelde mij dat het een complex probleem is.
Ook kreeg ik te horen dat ik niet zo vaak meer moest bellen....
Dommelen ( gemeente Valkenswaard ).sdh1981 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:30:
[...]
En in welke plaats woon jij?
[...]
Ook niet als ik naar websites ping.
Het probleem is nog steeds niet opgelost en de helpodesk vertelde mij dat het een complex probleem is.
Ook kreeg ik te horen dat ik niet zo vaak meer moest bellen....
Hmm ik heb het gevoel dat er hier iets niet goed zit in dommelen. ik had al vanaf 12 juni internet moeten hebben. pas vanaf 18 juni heb ik een ipadres gekregen.
Btw heb je al een keer je ip gereleasd?
Ik woon trouwens aan de brouwerijdreef
Ik woon ook aan de brouwerijdreef
Ik heb het IP adres al meerdere keren gereleased op de router, het lijkt niet te helpen. Ach, ik ga hem nu even aansluiten en kijken wat het brengt.
je had allang een ip moeten hebben.. Ze hebben je internet verbinding nog niet geactiveerd. Bellen dus en zeggen dat ze je verbinding activeren!Denzo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:54:
Ik woon ook aan de brouwerijdreefIk heb het IP adres al meerdere keren gereleased op de router, het lijkt niet te helpen. Ach, ik ga hem nu even aansluiten en kijken wat het brengt.
Bedankt voor je reactie!SparTi schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:14:
[...]
Voordelen:
- Sneller internet. Nu hebben wij 6mbit down en 1 mbit up.
- Het netwerk is openbaar, d.w.z. dat er verschillende aanbieders van hetzelfde glasvezelnetwerk gebruik kunnen maken. We zijn niet meer afhankelijk van óf kpn óf UPC
- Service: Alles is ondergebracht bij één helpdesk. Je wordt niet meer van het kastje naar de muur gestuurd. Daarnaast is er een winkel waar je naar toe kan gaan.
- Service: Je hoeft géén service kosten te betalen. Zit al in de prijs inbegrepen. (Geen dure 0900 nummers of andere onkosten)
- Meer arbeidsplaatsen: Er komen hier meerdere arbeidsplaatsen (waarschijnlijk) omdat ze een lokale technische dienst willen hebben. Voor mij als ICT-er is dit nooit verkeerd.
- Glasvezel aansluiting, kan altijd goed zijn voor de toekomst lijkt me.![]()
- Netwerk: Er komt (in de toekomst) een server waar we al onze zooi naar toe kunnen verplaatsen. Soort opslagmedium (als ik het goed begrepen heb).
- Talloze andere diensten: Je kan er ook andere diensten afnemen.
Nadelen:
- In totaal zijn we per maand 7,33 euro duurder uit vergeleken met het pakket dat we nu hebben van UPC.
De 7,33 euro weegt niet op tegen de lijst met voordelen imo.
Hopelijk heb ik mijn keuze zo voldoende toegelicht.
p.s.: Natuurlijk ben je op sommige punten goedkoper uit bij UPC of wie dan ook. Maar voor ons (als huishouden) is het verschil gering.
Na alles gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen om niet over te stappen. Ik zit bij UPC (meerdere diensten) en het werkt allemaal perfect.
Overstappen betekend veel papierwerk en dat heb ik er nu nog niet voor over.
OBN is niet transparant en dat geeft mij geen zekerheid.
Ik wacht wel tot ze de boel op orde hebben. Die 300+ euro aansluitkosten zullen ze nooit vragen aan klanten want dan meld niemand zich nog aan.
Laat ze eerst maar eens realiseren wat ze beloven dan kunnen we altijd nog zaken doen..
bye bye,
Rolandje
ps. staar je niet blind op alleen de internet-snelheid! Zeker niet als je een trage pc hebt (bottleneck)
als je je eigen in mierlo nog wilt aanmelden moet je toch echt 385 neerleggen. Dus het is echt alleen nu gratis.
Je pc zou niet snel de bottleneck zijn (die 10mb haal je nog wel met een P3) alleen met een router ertussen kan het wel traag worden.
Je pc zou niet snel de bottleneck zijn (die 10mb haal je nog wel met een P3) alleen met een router ertussen kan het wel traag worden.
Glasvezelaansluiting
Mijn nieuwe woning ligt binnen het verzorgingsgebied van OnsBrabantNet en is reeds voorzien van een
glasvezelaansluiting en een breedbandmodem.
of
Mijn nieuwe woning ligt binnen het verzorgingsgebied van OnsBrabantNet en is (nog) niet voorzien van een glasvezelaansluiting en een breedbandmodem. Ik betaal eenmalig een bedrag van € 385,- voor een bijdrage in de aansluitkosten. Door ondertekening van dit formulier ga ik akkoord met de eenmalige afschrijving van € 385,- van mijn bij u bekende rekeningnummer.
[ Voor 101% gewijzigd door Avvd op 23-06-2008 20:55 ]
Ik liep vanmiddag langs de OBN winkel in Veldhoven, daar stond me toch een lange rij!
Komt misschien wel goed met de aanmeldingen
Yo.
Ben ik blij dat ik de komende dagen/weken niet in de City hoef te zijn.VonFoX schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:01:
Ik liep vanmiddag langs de OBN winkel in Veldhoven, daar stond me toch een lange rij!Komt misschien wel goed met de aanmeldingen
@Rolandje: Ik hoor ook veel tevreden gebruikers over UPC. Ik snap dat het "genoeg" papierwerk kost, maar het ligt eraan wat je er voor over hebt.
[ Voor 0% gewijzigd door SparTi op 23-06-2008 22:18 . Reden: foutje! ]
Dat is zelfs nog meer, een gemiddelde huisaansluiting kost 1300 euro... waarvan een klant die later zich toch nog bedenkt 385 euro moet betalen. Nu is het vaak wel zo dat er nog een aantal maanden verlenging komt van de inschijvingen zonder aansluitkosten van 385 euro. Maar dan krijg je niet meer de eerste 6 maanden gratis wat je dus alleen krijgt als je je voor de deadline aanmeldt.SparTi schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:17:
[...]
Die 385,- euro gaan ze wél eenmalig vragen aan je, wanneer je later wilt aansluiten. Om een huis speciaal voor glasvezel te voorzien komt er heel wat bij kijken. (Aannemer inhuren, straat openbreken, kabel leggen, kabel aansluiten bij je thuis, de boel testen, straat in orde maken) dit alles bij elkaar, kost voor OBN zelf 800,- per huishouden. Dat ze "slechts" 385,- door berekenen aan de klant, vind ik zo nog wel mee vallen.:) Alhoewel 385 nog altijd veel geld is.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ik weet dat het over het algemeen zeker 5 werkdagen duurt voor de dienst internet geactiveerd is.Denzo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:40:
We zijn maandag aangesloten, en het is nu vrijdag, en we hebben gisteren de router aangesloten maar hij krijgt nog steeds geen IP adres. Weet iemand hoe dit komt
Als je een totaal pakket neemt dan is het schema als volgt als je eenmaal bent aangesloten:
RTV: eigenlijk dezelfde dag nog
Internet: ongeveer 5 werkdagen
Telefonie zonder nummerbehoud: ongeveer 5 werkdagen
Telefonie met nummerbehoud: ongeveer 12 werkdagen
En het kan belangrijk zijn om je modem een keer te resetten na die 5 dagen als ie t dan nog niet doet. Is de dienst eenmaal geactiveerd dan moet je je PC 1 uur aangesloten laten op de modem voordat de verbinding het doet (ook al krijg je een IP-adres), dat heeft te maken met het MAC adres op de server van OnsBrabantNet
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Nou eindelijk na bijna 2 weken heb ik internet maar nog niet de volle 100 mbit 
Denzo bel even obn en vraag wanneer ze jou verbinding activeren.
Check even mijn verhaal een pagina terug
Het is gisteren geactiveerd volgens OBN toen we ze donderdag belden. Waarschijnlijk zijn ze het vergeten dan.
Dat zeiden ze in eerste instantie ook tegen mij.
Morgen gewoon weer bellen...
Morgen gewoon weer bellen...
385 euro !! reken dat eens om in keiharde guldens!
Los daarvan, aansluitkosten betalen is uit de mode. Ze mogen blij zijn dat je klant wilt worden !!
En als je gaat verhuizen ? word de glasvezel dan weer uit de grond getrokken ?
En woon je in een flat krijgt ieder appartement dan een eigen kabeltje naar boven aangelegd ? Tel uit je winst. En wat is een vastrecht vergoeding van dik 20 euri ??
Nee die aansluitkosten komen er nooit.
Je kent het reclame lokkertje "Op=Op" of "Nu of nooit" toch wel ? trap er niet in mensen.
Geduld hebben is een schone zaak.
En pas als het echt loont en ik kan overstappen op een betrouwbaar en transparant bedrijf dan heb ik dat papierwerk er heus wel voor over..
Los daarvan, aansluitkosten betalen is uit de mode. Ze mogen blij zijn dat je klant wilt worden !!
En woon je in een flat krijgt ieder appartement dan een eigen kabeltje naar boven aangelegd ? Tel uit je winst. En wat is een vastrecht vergoeding van dik 20 euri ??
Je kent het reclame lokkertje "Op=Op" of "Nu of nooit" toch wel ? trap er niet in mensen.
En pas als het echt loont en ik kan overstappen op een betrouwbaar en transparant bedrijf dan heb ik dat papierwerk er heus wel voor over..
tja het is nu gratis of later dokken. Best logisch, een kabel leggen is niet goedkoop. Een aansluiting kost ongeveer 1000-1300 euro als ze er één los moeten doen. Relatief gezien is het dus nog gewoon goedkoop. Maar dat is uiteraard het risico wat je neemt. Een compleet nieuwe kabel is wel wat anders als een kastje aansluiten wat er al is.
Misschien moet je iets beter lezen op de site van obn waar precies staat wat het vastrecht tarief inhoud (bij adsl heb je het ook, alleen zeggen ze het daar net iets anders). Het komt er gewoon op neer dat internet 35 euro kost incl het vastrechttarief.
Nu ik het een half jaar heb ben ik nog steeds blij dat upc de deur uit is gegaan. Wat een internetsnelheid
Maar als je de internetsnelheid gewoon niets uitmaakt dan maakt het niet zoveel uit of je nu obn, upc of kpn pakt
Misschien moet je iets beter lezen op de site van obn waar precies staat wat het vastrecht tarief inhoud (bij adsl heb je het ook, alleen zeggen ze het daar net iets anders). Het komt er gewoon op neer dat internet 35 euro kost incl het vastrechttarief.
Nu ik het een half jaar heb ben ik nog steeds blij dat upc de deur uit is gegaan. Wat een internetsnelheid
Maar als je de internetsnelheid gewoon niets uitmaakt dan maakt het niet zoveel uit of je nu obn, upc of kpn pakt
[ Voor 42% gewijzigd door Avvd op 24-06-2008 23:16 ]
Verwijderd
Klopt, maar waar wil je precies op wachten? Goedkoper dan gratis kan toch niet.Rolandje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:13:
Ik ben nu een half jaartje klant van OBN, wanneer kan ik al dat papierwerk verwachten?En pas als het echt loont en ik kan overstappen op een betrouwbaar en transparant bedrijf dan heb ik dat papierwerk er heus wel voor over..
Je bedoelt toch niet dat ene inschrijf formuliertje
Verwijderd
Euhh, wat denk je zelf?Rolandje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:13:
Hoeveel dan wel?sdh1981 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:15:
Nou eindelijk na bijna 2 weken heb ik internet maar nog niet de volle 100 mbit
Reken er maar niet op dat jou pc\hd die volle 100mbit gaat trekken
Een beetje PC / HD moet de 100 Mbit makkelijk trekken...
Je router is eerder de boosdoener of je moet een slechte onboard netwerkaart in je pc hebben.
Je router is eerder de boosdoener of je moet een slechte onboard netwerkaart in je pc hebben.
Goh wat een verrassing
Onze inschrijftermijn is verlengd, meldt u aan vóór 7 juli
We hebben onderzocht wat we nog zouden moeten doen om er zeker van te zijn dat iedereen die mee wil doen de kans krijgt om zich nog aan te melden.
De inschrijftermijn voor het aansluitpakket, een gratis aansluiting en de 6 maanden gratis abonnementen op de basisdiensten, is daarom verlengd tot 7 juli 2008.
Rond deze datum kunnen we melden of het project doorgaat. Vóór die tijd proberen wij u zo duidelijk mogelijk te informeren en te helpen met al uw vragen.
Onze inschrijftermijn is verlengd, meldt u aan vóór 7 juli
We hebben onderzocht wat we nog zouden moeten doen om er zeker van te zijn dat iedereen die mee wil doen de kans krijgt om zich nog aan te melden.
De inschrijftermijn voor het aansluitpakket, een gratis aansluiting en de 6 maanden gratis abonnementen op de basisdiensten, is daarom verlengd tot 7 juli 2008.
Rond deze datum kunnen we melden of het project doorgaat. Vóór die tijd proberen wij u zo duidelijk mogelijk te informeren en te helpen met al uw vragen.
Yo.
Wij hebben een probleem met onze internet aansluiting in Best. Er steekt nu dus een kabel voor het internet uit de meterkast. Wanneer deze kabel in een laptop gestoken wordt werkt internet meteen perfect! Wanneer deze in de netwerkkaart van de vaste computer gestoken wordt echter niet?! Hier zat vroeger ook de gewone adsl aansluiting in, toen werkte het nog goed.
Ligt het aan de netwerkkaart? Is het aan te raden mijn standaard 100 mbit netwerkkaart in de computer te vervangen?
Nog een korte vraag, is Linksys Wireless-N Broadband Router WRT160N nog steeds de beste koop wat betreft routers?
Ligt het aan de netwerkkaart? Is het aan te raden mijn standaard 100 mbit netwerkkaart in de computer te vervangen?
Nog een korte vraag, is Linksys Wireless-N Broadband Router WRT160N nog steeds de beste koop wat betreft routers?
Hehe, nog een keer gebeld en nu hebben ze het eindelijk geactiveerd. Haal idd nog niet de volle 100Mbit maar toch zeker 12-14 Mbit. draadloos.
Zo'n modem is het MAC adres van je netwerkkaartje in de laptop kennelijk gewend. Daarom krijg je op je vaste pc geen internet. Oplossing: stekker van modem er uit, half uurtje wachten, er weer in en dan op de pc aansluiten. Nu is hij het MAC adres van je laptop 'vergeten' en werkt het weer. Als je een router gebruikt kun je het anders oplossen; dan clone je het MAC adres van je laptop naar de router. En dan ziet het modem geen verschilLeolinedance schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:
Wij hebben een probleem met onze internet aansluiting in Best. Er steekt nu dus een kabel voor het internet uit de meterkast. Wanneer deze kabel in een laptop gestoken wordt werkt internet meteen perfect! Wanneer deze in de netwerkkaart van de vaste computer gestoken wordt echter niet?!
Nederlander in België
Deze router zuigt ballen, hij doet iets met mijn download snelheid ofzo. 1,5 Mbit down en vrolijk 18 Mbit up..
Eerst op je laptop in opdrachtprompt "ipconfig/release" uitvoeren (zonder aanhalingstekens). Vervolgens je desktop pc aansluiten en dan werkt het welLeolinedance schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:
Wij hebben een probleem met onze internet aansluiting in Best. Er steekt nu dus een kabel voor het internet uit de meterkast. Wanneer deze kabel in een laptop gestoken wordt werkt internet meteen perfect! Wanneer deze in de netwerkkaart van de vaste computer gestoken wordt echter niet?! Hier zat vroeger ook de gewone adsl aansluiting in, toen werkte het nog goed.
Dit staat trouwens ook letterlijk in de startpost
Haal je met een pc of laptop rechtstreeks op het modem wel de volledige snelheid?Denzo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:20:
Hehe, nog een keer gebeld en nu hebben ze het eindelijk geactiveerd. Haal idd nog niet de volle 100Mbit maar toch zeker 12-14 Mbit. draadloos.
[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 25-06-2008 16:06 ]
Ik zal eens kijken, wil wel eens 100Mbit zien ja 
Edit:
Ik test later wel, die laptop moet ik dan weer een uur aan de kabel hangen voordat ie een IP krijgt.
Maar ik denk dat ik dan 18 Megabit haal.
Edit:
Ik test later wel, die laptop moet ik dan weer een uur aan de kabel hangen voordat ie een IP krijgt.
[ Voor 60% gewijzigd door Denzo op 25-06-2008 16:12 ]
Nee gewoon eerst in je router het ip releasen dan werkt het directDenzo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:05:
Edit:
Oh bedankt, dan zal ik straks is kijken.
Ghe heb gelukkig de linksys wrt350n met een gigabit kaart in de pcLucaz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:19:
[...]
Hoeveel dan wel?
Reken er maar niet op dat jou pc\hd die volle 100mbit gaat trekken
Denzo doe even een testje op http://www.speedtest.netDenzo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:05:
Edit:
Met Firefox direct aan het modem ongeveer 71Mbit down en 18 Mbit up en met Internet Explorer 75 Mbit down en 55 Mbit up. *Excuses* KUT Netgear wireless N router. Man dat mogen onderhand niet eens een g router noemen.
[ Voor 28% gewijzigd door Denzo op 25-06-2008 18:39 ]
Hmm dat zijn heel andere waardes dan wat je eerst noemde ja...
Is het een idee een lijste in de TS op te nemen met routers die de 100 Mbit wel aankunnen en ook welke het niet aankunnen?
(Het gaat dan om eigen ervaringen van tweakers dus niet de informatie uit bijvoorbeeld smallnetbuilder wat ook niet altijd 100% betrouwbaar is....)
Is het een idee een lijste in de TS op te nemen met routers die de 100 Mbit wel aankunnen en ook welke het niet aankunnen?
(Het gaat dan om eigen ervaringen van tweakers dus niet de informatie uit bijvoorbeeld smallnetbuilder wat ook niet altijd 100% betrouwbaar is....)
Ja nou, mijn vader zegt dat hij dit gedaan heeft. Ik ben nl. zelf niet op locatie (al heb ik wel een volle 100 mbit verbinding tot mijn beschikking hierik222 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:57:
[...]
Eerst op je laptop in opdrachtprompt "ipconfig/release" uitvoeren (zonder aanhalingstekens). Vervolgens je desktop pc aansluiten en dan werkt het wel
Dit staat trouwens ook letterlijk in de startpost![]()
Een vrij raar probleem dus..zal zo eens vragen of het nog gelukt is.
Dat lijkt me een erg goed ideeik222 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:41:
Hmm dat zijn heel andere waardes dan wat je eerst noemde ja...
Als jullie met input komen zal ik ze toevoegen, een aantal weet ik er uit eigen ervaringen dus die zal ik zoiezo toevoegen
Die ene site toevoegen uhm...
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Staan de routers tussen en boven de 100 die kunnen de 100mbit aan.
Ja maar die link staat er al indpz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:22:
Die ene site toevoegen uhm...
http://www.komplett.nl/k/...77-40E0-ACC1-0442A4334C59Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:18:
Is D-Link Xtreme N Duo Media Router (DIR-855 (A1)) al ergens te krijgen?
Niet op voorraad. 3 stuks verwacht op voorraad 2008-08-19.
edit: Na een korte zoektocht erachter gekomen dat hij nog nergens verkrijgbaar is, ook niet in het buitenland. Schijnt wel een mooi ding te zijn overigens, dat mag ook wel voor die prijs..
Hier 5 juli:
http://www.sparco.com/cgi...505&merchant=pricegrabber
[ Voor 28% gewijzigd door Leolinedance op 27-06-2008 18:04 ]
Is er al een geschikte ontvanger voor die 855 dan? Anders heb je er niet zoveel aan.
Yo.
antwoord op vraag 1: lees mijn eerdere reply dan weet je wat ik bedoel !!Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:11:
[...]
Klopt, maar waar wil je precies op wachten? Goedkoper dan gratis kan toch niet.
[...]
Ik ben nu een half jaartje klant van OBN, wanneer kan ik al dat papierwerk verwachten?
Je bedoelt toch niet dat ene inschrijf formuliertje
antwoord op vraag 2: lees mijn eerdere reply dan weet je wat ik bedoel !!

zowhee hoe makkelijk wil je het jezelf maken?Rolandje schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:13:
[...]
antwoord op vraag 1: lees mijn eerdere reply dan weet je wat ik bedoel !!
![]()

ik denk niet dat ik veel zin heb om terug te gaan zoeken naar wat je zei maar het komt vast neer op een wellus-nietus discussie.
Verwijderd
Vraag op vraag 2 : Geen flauw idee, wat voor papierwerk je bedoelt?Rolandje schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:13:
[...]
antwoord op vraag 1: lees mijn eerdere reply dan weet je wat ik bedoel !!
![]()
Verwijderd
Het is glasvezel...PcDealer schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:42:
Hoe is de lag met OBN?
goed dus
Niet helemaal het goede topic, maar wat is het verschil tussen wireless N en extremeN (van Dlink).
[ Voor 4% gewijzigd door VonFoX op 28-06-2008 16:51 ]
Yo.
Nee. De reden daarvan zal zijn dat dit simpelweg nog niet leverbaar is. OBN ontwikkelt hiervoor de Homebox die, zo ver ik weet, in een testfase is.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:48:
Hallo zijn er al mensen die ervaring hebben met TV plus van onsbrabantnet
Wanneer het leverbaar zal zijn is nog niet bekend, wel zal dit vast en zeker in een nieuwsbrief of op de website vermeld worden.
edit: hier overigens meer informatie over PlusTV
[ Voor 15% gewijzigd door JaWSnl op 29-06-2008 01:16 ]
Elke draft 2.0 gecertificeerde ontvanger zou moeten werken, desondanks kan je er toch het beste een van D-link nemen omdat er anders nog wel problemen met andere merken kunnen zijn.VonFoX schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:56:
Is er al een geschikte ontvanger voor die 855 dan? Anders heb je er niet zoveel aan.
Niets wat betreft WIFI snelheid, hij maakt gebruik van dezelfe draft 2.0 N standaard dus theoretisch gezien zit er geen verschil tussen deze router en bijvoorbeeld de veel goedkopere DIR 655. De werkelijk prestaties zullen we pas weten als hij uit is natuurlijk...VonFoX schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:50:
Niet helemaal het goede topic, maar wat is het verschil tussen wireless N en extremeN (van Dlink).
Mijn vermoeden is dat het kleurenschermpje wat je op de foto ziet eigenlijk de enige reden is waarom hij zoveel duurder is dan de DIR 655. En hier staat hij in de meterkast dus dan heb ik daar ook vrij weinig aan
[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 29-06-2008 10:32 ]
Nou, ik liep de winkel binnen in het Citypassage Veldhoven en zag satellietschotels. Ik herinner van internet via satelliet dat de lag gigantisch is, maar wel een hoge snelheid.
satelliet schotels worden gebruikt voor de televisie van OBN (Hertzinger) maar zover ik weet ligt er een vrij directe verbinding tussen de AMS-IX en OBN dmv glasvezel...PcDealer schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:19:
[...]
Nou, ik liep de winkel binnen in het Citypassage Veldhoven en zag satellietschotels. Ik herinner van internet via satelliet dat de lag gigantisch is, maar wel een hoge snelheid.
Ok, doneJaWSnl schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:44:
[...]
satelliet schotels worden gebruikt voor de televisie van OBN (Hertzinger) maar zover ik weet ligt er een vrij directe verbinding tussen de AMS-IX en OBN dmv glasvezel...
Verwijderd
Ook de DIR655 is een product uit de extreme N Lijn van Dlink. De DLink 855 is veel duurder omdat hij ook in de 5 GHz band (802.11a) werkt, en niet alleen in de 2.4 GHz band, zoals alle andere netwerken (802.11b,g,n). dit vereist een andere radio en andere antennes.ik222 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:30:
[...]
Niets wat betreft WIFI snelheid, hij maakt gebruik van dezelfe draft 2.0 N standaard dus theoretisch gezien zit er geen verschil tussen deze router en bijvoorbeeld de veel goedkopere DIR 655. De werkelijk prestaties zullen we pas weten als hij uit is natuurlijk...
Mijn vermoeden is dat het kleurenschermpje wat je op de foto ziet eigenlijk de enige reden is waarom hij zoveel duurder is dan de DIR 655. En hier staat hij in de meterkast dus dan heb ik daar ook vrij weinig aanMaar het is natuurlijk wachten op de prestaties voor een definitief oordeel...
De producten uit de gewone N lijn zouden identiek moeten werken als de DIR655, maar blijken toch mindere prestaties te leveren, waarschijnlijk door een targere processor. Bovendien hebben ze geen gigabit ondersteuning zodat de deraadloze interface praktisch gezien op 100 Mbit/s gelimiteerd wordt. Ook kan het bereik minder zijn, omdat sommige types maar met twee antennes werken in plaats van drie.
Tussen OBN/OnsNet (EduTel) en de AMS-IX ligt een redundante glasvezelverbinding van 20Gbit.JaWSnl schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:44:
[...]
satelliet schotels worden gebruikt voor de televisie van OBN (Hertzinger) maar zover ik weet ligt er een vrij directe verbinding tussen de AMS-IX en OBN dmv glasvezel...
Prachtig, maar wat heeft dat met satelliet schotel en tv ontvangst te maken?Pingelmonster schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:17:
[...]
Tussen OBN/OnsNet (EduTel) en de AMS-IX ligt een redundante glasvezelverbinding van 20Gbit.
Als je niet meer dan 5 berichten terug had gelezen, dan had je gezien dat een persoon zich het volgende afvroeg:Gerritjuh schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:25:
[...]
Prachtig, maar wat heeft dat met satelliet schotel en tv ontvangst te maken?
"Nou, ik liep de winkel binnen in het Citypassage Veldhoven en zag satellietschotels. Ik herinner van internet via satelliet dat de lag gigantisch is, maar wel een hoge snelheid."
edit: waarop ik dus melde dat satelliet niet voor internet maar voor tv werden gebruikt /edit
volgende keer even een stukje lezen a.u.b. als je je iets af vraagt.
[ Voor 7% gewijzigd door JaWSnl op 29-06-2008 22:02 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).
Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).
Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.