OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

VonFoX schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:50:
Niet helemaal het goede topic, maar wat is het verschil tussen wireless N en extremeN (van Dlink).
"Niet helemaal" is een understatement. Zeg maar gewoon helemaal niet het goede topic hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dus niet gewenst hier.

[ Voor 74% gewijzigd door IEF op 30-06-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 22:48

Theuno

Da Devil Crew

Dlink DIR 655

Zie tests op smallnetbuilder. http://www.smallnetbuilder.com/
Haalt de snelheid teminste zonder problemen.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben wel geen mod maar omdat ik de TS heb gemaakt toch even de volgende opmerking...

Dit topic gaat over OnsBrabantNet en niet primair over routers, natuurlijk is het prima dat je ervaringen met routers i.c.m. met OnsBrabantNet deelt (daar komt binnenkort zelfs een lijstje van in de TS). Het is hier net als op de rest van GOT echter niet de bedoeling gewoon een vraag te dumpen als "welke router moet ik nemen?". Je zult uiteindelijk zelf een keuze moeten maken, dat kunnen wij hier niet voor je gaan doen en via internet en op GOT is genoeg info daarover te vinden!

[ Voor 4% gewijzigd door IEF op 30-06-2008 18:02 . Reden: Opmerkingen zijn prima, maar report ze dan, ga geen replies posten met koeieletters. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over snelheidstesten gesproken, ik gebruik de laatste tijd deze
http://myspeed.visualware.com/servers/ams.html

die doet het wel aardig :), gaf bij my 88 Mb/s aan (bits dus he), was achter een sweex router (bekabeld aangesloten, wel een wlan router, good old lc0000060). Met m'n nieuwe Asus Wl500GP met openwrt kwam ik maar tot 50 Mb/s :'( da's dan wel weer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
nog even een rectificatie overigens: ik ontdekte dat OBN niet gewoonlijk via satelliet het signaal binnen krijgt maar via de glasvezel. OBN krijgt dus ook uit de glasvezelverbinding met amsterdam zijn RTV. De satelliet wordt gebruikt als er bijvoorbeeld onderhoudt plaats vindt aan de glasvezel-tv-verbinding. Dit gaat dan ook de komende dagen van 30 juni tot 3 Juli gebeuren, weet niet of het voor alle regio's geldt maar daardoor lever je een beetje in op kwaliteit de komende dagen.

Overigens een handige oplossing als backup.

edit: syntax

[ Voor 6% gewijzigd door JaWSnl op 01-07-2008 15:17 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
JaWSnl schreef op zondag 29 juni 2008 @ 01:14:
[...]

Nee. De reden daarvan zal zijn dat dit simpelweg nog niet leverbaar is. OBN ontwikkelt hiervoor de Homebox die, zo ver ik weet, in een testfase is.
Wanneer het leverbaar zal zijn is nog niet bekend, wel zal dit vast en zeker in een nieuwsbrief of op de website vermeld worden.

edit: hier overigens meer informatie over PlusTV
Als antwoord op mijn vraag naar de beschikbaarheid van PlusTV in Veldhoven, kreeg ik het volgende antwoord van OnsBrabantNet:

Voor onze huidige projecten was PlusTv inderdaad nog niet direct leverbaar. De dienst was tot voor kort nog in ontwikkeling.

Tegen de tijd dat Veldhoven is aangesloten op glasvezel zal de dienst PlusTv gereed zijn voor levering.

Als Veldhoven doorgaat, willen ze in September de eerste aansluiten...

Mvg,

Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat zeiden ze ze ook in Valkenswaard destijds, inmiddels zijn daar mensen aangesloten maar er is volgens mij nog weinig bekend over Plus TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Daarom blijf ik nog even bij UPC Digital, ik kan later altijd nog overstappen naar Plus TV :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haraldinho
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-02 20:39
Volgens mij is PlusTV (en überhaupt digitale TV) nog nergens leverbaar. Op de internetsite staat sinds gisteren het volgende bericht:

http://www.onsbrabantnet....ikel_id=5979&module_id=21

Letterlijke quote: "Dit onderhoud is mede noodzakelijk als voorbereiding op de uitrol van de dienst Digitale Televisie."

Trek je conclusies!

Ik zal het snel weten, want heb PlusTV besteld en ben gisteren aangesloten. Nog geen internetsignaal op het glasvezelmodem. Woon in Best.

Weet iemand overigens of de PacketFront modem ook een webserver heeft waarop je de status kunt nakijken?

[ Voor 11% gewijzigd door haraldinho op 01-07-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
diesveld schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:45:
Weet iemand overigens of de PacketFront modem ook een webserver heeft waarop je de status kunt nakijken?
Ik zou zeggen probeer het eens... Ga naar opdrachtprompt, typ ipconfig en surf vervolgens naar de standaardgateway ;)

Dan weet je het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ik222 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:16:
[...]

Ik zou zeggen probeer het eens... Ga naar opdrachtprompt, typ ipconfig en surf vervolgens naar de standaardgateway ;)

Dan weet je het...
:? De modem routert niet, dus het adres van de gateway is toch nooit het adres van de modem? Die bridged alleen maar. Of zit je hem te stangen en verpest ik het nu?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
Voor degene die in Veldhoven wonen: Ik heb via via gehoord dat onsbrabantnet de aannemer heeft ingelicht over werkzaamheden die gaan komen. Het lijkt er dus op dat er veel inwoners gereageert hebben. Hoewel ik het wel vreemd dat er vandaag nog een brief in de bus komt met de vraag of we ons al hebben ingeschreven. :/ Ik weet dus niet zeker of het waar is wat ik heb gehoord, maar allicht alvast een beetje hoop op de uitslag :9~

Verder heb ik lang geleden op een informatieavond gevraagd naar de mogelijkheden voor een harddisk recorder, en men vertelde dat ze een soort van centraal opslagcentrum willen gaan maken. Daar kan je dan via je settopbox commando geven om op te nemen, en je mag het dan op ieder moment afspelen. Klinkt veelbelovend.. zijn er hier meer mensen die daar al wat over gehoord hebben?

Op die avond heb ik ook nog gevraagd of ze de camlock van de digitale tv af willen halen, zodat je ook gebruik kan maken van de ingebouwde dvb-c tuners van tv's. Daar zijn niet echt veelbelovende antwoorden uit gekomen, hoewel de techneut van obn wel begreep waarom ik tegen cam-locks ben.

Leuk topic in ieder geval, ik ga het bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:21:
[...]

:? De modem routert niet, dus het adres van de gateway is toch nooit het adres van de modem? Die bridged alleen maar. Of zit je hem te stangen en verpest ik het nu?
Oeps je hebt gelijk, dat zal inderdaad uitkomen in de gateway van OBN waar je natuurlijk niet inkomt 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:37:
[...]

Oeps je hebt gelijk, dat zal inderdaad uitkomen in de gateway van OBN waar je natuurlijk niet inkomt 8)7 :X
Laat de modem van OBN wel alle poortjes gewoon door? Is anders lastig in te stellen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:43:
[...]

Laat de modem van OBN wel alle poortjes gewoon door? Is anders lastig in te stellen lijkt me..
Ik snap je vraag niet helemaal... Wat wil je instellen dan? Feit is gewoon dat je via de standaardgateway niet achter het ip van de webinterface van je modem kan komen omdat deze bridged is. Het is natuurlijk ook niet zeker dat er uberhaupt een webinterface is...

Je kunt natuurlijk wel de standaard adressen als 192.168.100.1 en dergelijke proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:49:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal... Wat wil je instellen dan? Feit is gewoon dat je via de standaardgateway niet achter het ip van de webinterface van je modem kan komen omdat deze bridged is. Het is natuurlijk ook niet zeker dat er uberhaupt een webinterface is...

Je kunt natuurlijk wel de standaard adressen als 192.168.100.1 en dergelijke proberen
Eigenlijk is de vraag of er een firewall in de OBN modem zit? Een router gooit bijvoorbeeld standaard alle poortjes dicht, die moet je handmatig open zetten. Wanneer de OBN Modem alles gewoon doorlaat is het dus wel van belang om zelf een router er tussen te hangen of een goede softwarematige firewall te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slammer56
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 22:41
Sinds januari gebruiker van OBN in Geldrop, maar ik heb het gevoel dat de internet verbinding er heel vaak slechts milisecondes uit ligt. Ik kan een VPN verbinding van mijn werk niet goed gebruiken omdat deze er na enkele minuten al uitvalt. Ook als ik een remote desktop sessie vanaf mijn werk naar een pc thuis opzet dan valt deze na enkele minuten uit en moet ik opnieuw connecten. Ook mijn VOIP bellen via voipcheap valt af en toe tijdens een gesprek uit. Ik heb daarom continue een ping monitor draaien en deze geeft vaak aan dat een ping niet aankomt. Ik heb daarom vanmorgen de retry op 3x gezet met een wachttijd van 500ms. Nog geen uitval gehad, maar ik blijf monitoren.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De OBN modem is in ieder geval geen firewall en laat dus alle poortjes door. Het is ook geen router dus je zult er zelf een router achter moeten hangen, een switch of accespoint allen is niet voldoende dus.

Er zijn natuurlijk wel een aantal poorten geblokkeerd, dat is bij elke ISP het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:51:
De OBN modem is in ieder geval geen firewall en laat dus alle poortjes door. Het is ook geen router dus je zult er zelf een router achter moeten hangen, een switch of accespoint allen is niet voldoende dus.

Er zijn natuurlijk wel een aantal poorten geblokkeerd, dat is bij elke ISP het geval...
Dat is mooi. Het gaat in mijn geval om o.a FTP, VPN, VNC, HTTP enz. bedankt! We hebben al een DIR-655 router gehaald want de huidige XS4ALL router was niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als het goed is hebben/gaan ze vanmiddag het modem aansluiten bij ons (Best, wijk Speelheide) :)
Las dat je daarna nog een werkdag of vier moest wachten voor ze het open gooien.

Binnenkort maar eens een goede nieuwsgroepenprovider zoeken (zit nu bij Tweakdsl maar dat gaat eruit zodra OBN goed werkt) en een andere router kopen. Ik heb nu deze:
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
Maar die zal wel niet meer voldoen met die snelheid. Sowieso wil ik wel een Wifi N-standaard router. Bovendien ben ik niet erg tevreden met Linksys omdat ze bijzonder traag zijn met het uitbrengen van firmwares voor een behoorlijk grote bug (namelijk niet op FTP kunnen nadat de router een paar uur aanstaat... alleen reset helpt).

Zijn er al ervaringen met andere routers i.c.m. OBN, een beetje de must-have onder de tweakers? :)
Zag een link in de startpost waarin een aantal er goed uitkwam maar als er ook echte ervaringen mee zijn dan hoor ik het graag. Of is een Apple Airport Extreme aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haraldinho
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-02 20:39
Vandaag (woensdag) de brief ontvangen (maandag is de glasvezel gelegd) dat ook internet te gebruiken is. En warempel... het werkt! Over 2 weken wordt de telefoon omgezet. In de begeleidende brief wordt gerept van PlusTV, maar er staat verder niet hoe je aan je homebox moet komen. Dus maar even gebeld...

"De homebox komt binnenkort meneer, we zijn er nog niet helemaal mee klaar." Verder had ik de Homebox met harddisk besteld en dit staat niet op de klantenkaart. Er staat gewoon "Homebox".
"Ik heb het even nagevraagd bij de administratie en u staat inderdaad genoteerd voor een homebox met harddisk."

Ik denk eerlijk gezegd dat er eerst een gewone wordt verstuurd die ik vervolgens weer terug moet sturen, maar goed we zullen zien ;-) Ik laat me verassen!

Dus voorlopig nog geen PlusTV in Best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Tom schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:16:
Als het goed is hebben/gaan ze vanmiddag het modem aansluiten bij ons (Best, wijk Speelheide) :)
Las dat je daarna nog een werkdag of vier moest wachten voor ze het open gooien.

Binnenkort maar eens een goede nieuwsgroepenprovider zoeken (zit nu bij Tweakdsl maar dat gaat eruit zodra OBN goed werkt) en een andere router kopen. Ik heb nu deze:
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
Maar die zal wel niet meer voldoen met die snelheid. Sowieso wil ik wel een Wifi N-standaard router. Bovendien ben ik niet erg tevreden met Linksys omdat ze bijzonder traag zijn met het uitbrengen van firmwares voor een behoorlijk grote bug (namelijk niet op FTP kunnen nadat de router een paar uur aanstaat... alleen reset helpt).

Zijn er al ervaringen met andere routers i.c.m. OBN, een beetje de must-have onder de tweakers? :)
Zag een link in de startpost waarin een aantal er goed uitkwam maar als er ook echte ervaringen mee zijn dan hoor ik het graag. Of is een Apple Airport Extreme aan te raden?
De Airport extreme is in ieder geval niet aan te raden. Lees de reviews, zie de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:19

Simkin

Bzzzzz

slammer56 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:50:
Sinds januari gebruiker van OBN in Geldrop, maar ik heb het gevoel dat de internet verbinding er heel vaak slechts milisecondes uit ligt. Ik kan een VPN verbinding van mijn werk niet goed gebruiken omdat deze er na enkele minuten al uitvalt. Ook als ik een remote desktop sessie vanaf mijn werk naar een pc thuis opzet dan valt deze na enkele minuten uit en moet ik opnieuw connecten. Ook mijn VOIP bellen via voipcheap valt af en toe tijdens een gesprek uit. Ik heb daarom continue een ping monitor draaien en deze geeft vaak aan dat een ping niet aankomt. Ik heb daarom vanmorgen de retry op 3x gezet met een wachttijd van 500ms. Nog geen uitval gehad, maar ik blijf monitoren.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden?
Ik heb vaak een ssh connectie open vanaf mijn werk naar mn pc thuis (Geldrop) en die blijft zonder problemen open staan. Je zou eens een "ping -t extern-IP > log.txt" kunnen loggen voor een uurtje kijken of je verbinding er af en toe uit valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind het jammer dat de /pdf op de website niet in te vullen is. Nu kreeg ik een bevestiging met een foute spelling van mijn naam :(

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:59:
[...]

Dat is mooi. Het gaat in mijn geval om o.a FTP, VPN, VNC, HTTP enz. bedankt! We hebben al een DIR-655 router gehaald want de huidige XS4ALL router was niet geschikt.
Enkel de onderstaande poorten staan dicht:

135 TCP/UDP --> MS RPC
136 TCP/UDP --> Profile NS (niet meer in gebruik)
137 TCP/UDP --> NetBIOS NS en Reverse DNS
138 TCP/UDP --> NetBIOS datagram
139 TCP/UDP --> NetBIOS session en file sharing
445 TCP/UDP --> SMB
25 TCP --> SMTP Email*
* afgesloten voor gebruikers zonder vast ip-address. Gebruikers met een dynamisch ip-address hebben op deze port alleen toegang tot de OnsNet mailserver.

Bron: http://www.onsbrabantnet....subrub_2=179&module_id=17

Zoals je ziet zijn dit eigenlijk alleen de noodzakelijke poorten voor de veiligheid. En daarbij is het dus voor mensen zonder vast ip niet mogelijk een eigen mailserver te draaien, maar goed dat is niet heel erg want iemand met eigen mailserver wil natuurlijk zoiezo een vast ip en dan staat poort 25 wel gewoon open ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 03-07-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
bjorntju schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:03:
[...]

Probleem is was dus dat het een snelheids probleem met de modems was. Maar ik probeer het eens met kabel want ik download dus met 2.5MB/Sec. En ik doen het nu met een draadloze Lynksys modem. Dus ik denk zoals vdeweb al zij dat het dan daar aan ligt :P Maar ik wilde ziozo via kabel doen maar die draadlose router was speciaal voor de laptop :)

[edit] nou héhé hij doet nu wel goed(met kabel ;) )
Wat heb je gedaan dat het nu wel op 100MBit zit?
Ik heb vanaf vandaag ook een 100MBit abo bij OnsNet, maar zit ook steeds op de 1MB/s. Mijn router is erg slecht, daar kan het dus ook aan liggen. Ik wacht nog even tot m'n nieuwe router binnen is voordat ik OnsNet ga bellen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 10:15
Chester schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:13:
[...]

Wat heb je gedaan dat het nu wel op 100MBit zit?
Ik heb vanaf vandaag ook een 100MBit abo bij OnsNet, maar zit ook steeds op de 1MB/s. Mijn router is erg slecht, daar kan het dus ook aan liggen. Ik wacht nog even tot m'n nieuwe router binnen is voordat ik OnsNet ga bellen.
Waarom haal je die router er niet even tussen uit en sluit je de pc aan op de modem? Zo kan je ook testen of het aan de router ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
SparTi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:27:
[...]

Waarom haal je die router er niet even tussen uit en sluit je de pc aan op de modem? Zo kan je ook testen of het aan de router ligt. ;)
Omdat ik sowieso een nieuwe router ga halen omdat ik niet echt tevreden ben over deze. Crasht een beetje te veel, en als ik veel torrents aan heb staan is de snelheid niet altijd even stabiel. En ik kan atm de router niet weg halen, internet lijn is atm ook in gebruik door andere mensen in huis.

[ Voor 9% gewijzigd door Chester op 03-07-2008 20:34 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Best en heb gisteren internet van OBN gekregen. Ik heb een D-link DIR-655 router en een 1GB netwerk met 2 netgear switches. In mijn pc's heb ik Intel Pro/1000 netwerk adapters.

Ik haal een download snelheid van tussen de 40 en 95 mbps en upload rond 50 en 85 mbps. Het schommelt dus wel een beetje. Een dvdtje haal ik binnen in 8 minuten. Ik ben dus erg blij met mijn glasvezel.

De opgegeven snelheden van OBN zijn dus wel haalbaar. Indien je een lagere snelheid hebt ligt de bottleneck wellicht ergens anders. Dan kun je het beste even direct met je computer aan de modem een testje doen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Cool, net even geprobeerd en het werkt :)

NXS 1gb download in IE:
9,01 MB/sec

Speedtest van OnsBrabantNet:
Download: 94891 kbps
Upload: 78790 kbps

Mag wel tevreden zijn :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
Ik vroeg me af hoe OBN zijn ip's uitdeeld, en dan met name als ik een statisch ip heb aangevraagd...
Moet ik dat dan zelf invoeren? Of deelt OBN dat uit aan de hand van t mac-adres?
En wat als ik dan de verbinding test met eerst me laptop op de lijn, en als het werk mijn router er op aan sluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Even de laatste geruchten rondom de wijk Hanevoet in Eindhoven:

Rond oktober, november gaan ze in Hanevoet de straten opentrekken voor de drainage, en het is de bedoeling om tegelijkertijd de glasvezel overal in te schuiven. De hoofdkabels liggen overigens al langs de Meerveldhovenseweg, maar in oktober, november gaan ze dus de overige kabels leggen.

Ik hoorde trouwens van m'n huisbaas ook al dat hij gebeld is voor de aanleg van glasvezel richting ons appartement, ze wilden namelijk weten waar het kabelverdeelpunt van UPC zat voor ons appartementencomplex. :)

Let op, het is dus de bedoeling om de glasvezel tegelijk met de overige werkzaamheden te combineren, maar je weet nooit hoe het zal lopen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Vandaag dus m'n nieuwe router gekregen. Eindelijk een stabiel iets, die niet meer random crashed :P
Heb voor m'n probleem contact opgenomen met de helpdesk, en die wilden een mailtje met een screenshot van de downloadsnelheid wanneer ik van de speedtest pagina een 100MB bestand download. Dus even een mailtje gestuurd, en nu afwachten :Y)
Het rare is, dat de nieuwe router wel een 100MBit verbinding detecteerd: Uplink Speed: 97768 kbps :? Maar helaas nog steeds maar 1.2mb/s up/download.

[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 04-07-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Chester schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:13:
Vandaag dus m'n nieuwe router gekregen. Eindelijk een stabiel iets, die niet meer random crashed :P
Wat had je eerst en wat nu?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:50:
[...]

Wat had je eerst en wat nu?
Had een Linksys WRT54g v7, en heb nu een D-Link DIR655.

[ Voor 9% gewijzigd door Chester op 04-07-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Zoals al eerder gemeld is het nog steeds niet de bedoeling dat we het hier gaan hebben over de routers. // ok ik ben geen mod maar toch :P

Verder vandaag verrassend nieuws dat Reggefiber, de initiatiefnemer achter Edutel, nu ook gaat aansluiten in Dordrecht. Met natuurlijk als grootste nadeel: de prijs. Voor een volledig pakket van OBN betaal je zo ongeveer 60 euro (RTV 13,95 + Internet 32,50 + Telefonie 12,50) maar voor een KPN glasvezel abbonement betaal je dit als goedkoopste pakket waarin je internet hebt met een snelheid van 30/3 mbps. Schandalig eigenlijk. Maar goed als mensen het willen natuurlijk niks op tegen. Het duurste pakket is 110 euro per maand (enige verschil is nu 60/6 mbps).
Je krijgt wel bij elk pakket een harddiskrecorder.

Kijk maar eens naar de verschillen op www.onsnet.nl (son en breugel door KPN) en www.onsbrabantnet.nl.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ervaringen met routers i.c.m. OnsBrabanNet zijn prima, dat hoort nu eenmaal bij een abbo van 100 Mbit waar lang niet alle routers voor geschikt zijn. Het enige wat niet is toegestaan zijn vragen als "Welke router moet ik kiezen?" of Welke router kan de volledige 100 Mbit aan?" Dat kun je makkelijk zelf opzoeken namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
JaWSnl schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:31:
Zoals al eerder gemeld is het nog steeds niet de bedoeling dat we het hier gaan hebben over de routers. // ok ik ben geen mod maar toch :P

Verder vandaag verrassend nieuws dat Reggefiber, de initiatiefnemer achter Edutel, nu ook gaat aansluiten in Dordrecht. Met natuurlijk als grootste nadeel: de prijs. Voor een volledig pakket van OBN betaal je zo ongeveer 60 euro (RTV 13,95 + Internet 32,50 + Telefonie 12,50) maar voor een KPN glasvezel abbonement betaal je dit als goedkoopste pakket waarin je internet hebt met een snelheid van 30/3 mbps. Schandalig eigenlijk. Maar goed als mensen het willen natuurlijk niks op tegen. Het duurste pakket is 110 euro per maand (enige verschil is nu 60/6 mbps).
Je krijgt wel bij elk pakket een harddiskrecorder.

Kijk maar eens naar de verschillen op www.onsnet.nl (son en breugel door KPN) en www.onsbrabantnet.nl.
Het valt best wel mee, want je krijgt een standaard digitale TV en een harddiskrecorder, kost je niets extra's. Bij OBN is die niet eens leverbaar en betaal je voor digitale TV eenmalig € 149,95 en € 7,50 per maand extra.

En hoe vaak gebruik je nou werkelijk die 100Mb (full duplex)? Ik was ook al tevreden met 20Mb/30Mb (werkelijke snelheid en niet de maximaal haalbare snelheid als je dicht bij een centrale woont).

Reken het maar eens na en afgezien van de maximaal haalbare snelheid is het aanbod helemaal nog niet zo slecht en zeker vergelijkbaar met OBN.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bij obn haal je wel 100% zeker de volle 100/100 ALTIJD. Ik heb het in een half jaar nog nooit meegemaakt dat ik het niet haalde. Het is toch wel fijn als je even een dvdtje wilt binnen halen (8min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met email via outlook. Ik wil zakelijke mail hier binnen kunnen halen, wat lukt, maar bij verzenden krijg ik een reply van de system admin met als onderwerp undeliverable. In de message staat: "Relay access denied". Ik heb als SMTP server gewoon mail.onsbrabantnet.nl ingevuld. Iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen? De helpdesk is slecht bereikbaar.

Verder nog een router-vraag. Ik heb een WRT54GS en haal bekabeld slechts ca. 15 Mb/s. Los ik dit op door een fatsoenlijke router aan te schaffen (D-link DIR 655 bijv)? Volgens een review op smallnetbuilder moet hij 34 Mb/s kunnen routeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:56:
Ik heb een probleem met email via outlook. Ik wil zakelijke mail hier binnen kunnen halen, wat lukt, maar bij verzenden krijg ik een reply van de system admin met als onderwerp undeliverable. In de message staat: "Relay access denied". Ik heb als SMTP server gewoon mail.onsbrabantnet.nl ingevuld. Iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen? De helpdesk is slecht bereikbaar.
Kun je niet beter gewoon de smtp server van de zaak opgeven en daar dan authenticatie op aanzetten?
Verder nog een router-vraag. Ik heb een WRT54GS en haal bekabeld slechts ca. 15 Mb/s. Los ik dit op door een fatsoenlijke router aan te schaffen (D-link DIR 655 bijv)? Volgens een review op smallnetbuilder moet hij 34 Mb/s kunnen routeren.
Heb je alle firewall functie en dingen als Qos al uitgezet in je router? Deze beinvloeden de snelheid namelijk nadelig en bij de tests op smallnetbuilder staan ze meestal ook uit...

Verder is het natuurlijk belangrijk om te weten wat je zonder router ertussen haalt?

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 06-07-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:56:

Ik had een soortgelijk probleem met Eudora. Bij mij verholp het aanvinken van 'allow autentication' bij de uitgaande email opties het probleem.

Ik denk dat die router dat niet op gaat lossen. Die router moet nl. (zeker bekabeld) hogere snelheden aankunnen. Steek de kabel eens direct in de computer en doe een test?

Ik haal overigens maar 5 mb/s maximaal hier in Best. De upload is wel hoog. De kabel hangt nu rechtstreeks aan de computer zonder router. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
waar veel problemen vandaan komen met outlook is dat je bij OBN de outlook account iets extra's moet instellen, namelijk dat: "voor uitgaande mailserver is verificatie vereist".
- Extra -> (email)accounts
- Dubbelklik de gemaakte account van OBN
(niet bij outlook express): - ga naar meer instellingen
- ga naar het 2e tabblad (servers)
- vink aan: "voor de uitgaande server is verificatie vereist".

en dan zijn veel problemen vaak al verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
JaWSnl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:10:
waar veel problemen vandaan komen met outlook is dat je bij OBN de outlook account iets extra's moet instellen, namelijk dat: "voor uitgaande mailserver is verificatie vereist".
- Extra -> (email)accounts
- Dubbelklik de gemaakte account van OBN
(niet bij outlook express): - ga naar meer instellingen
- ga naar het 2e tabblad (servers)
- vink aan: "voor de uitgaande server is verificatie vereist".

en dan zijn veel problemen vaak al verholpen :)
Dat is dus exact wat ik hierboven vertel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:11:
[...]

Dat is dus exact wat ik hierboven vertel :)
Hmm. Nu zeurt ie om een username en wachtwoord. De username en wachtwoord van de incoming mail server werkt helaas (uiteraard) niet op de OBN server. SMTP van bedrijfsserver heb ik geen gegevens van. Ik zal de helpdesk nog maar eens proberen van de week.

Voor wat betreft de router: ik zal hem dalijk eens er tussenuit halen. Dan krijg ik vast gezever met IP adressen niet waar? De router heeft nl. een ander IP-adres dan mijn pc. Heb gelezen dat je dan een uur moet wachten of het IP van de router moet releasen of zoiets? Ik heb geen idee hoe ik dat doe. In de software van de router staat er niets over in ieder geval.
edit: ik heb QoS en de firewall uitgezet in de router zoals in de TS vermeld is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:15:
[...]

Hmm. Nu zeurt ie om een username en wachtwoord. De username en wachtwoord van de incoming mail server werkt helaas (uiteraard) niet op de OBN server. SMTP van bedrijfsserver heb ik geen gegevens van. Ik zal de helpdesk nog maar eens proberen van de week.

Voor wat betreft de router: ik zal hem dalijk eens er tussenuit halen. Dan krijg ik vast gezever met IP adressen niet waar? De router heeft nl. een ander IP-adres dan mijn pc. Heb gelezen dat je dan een uur moet wachten of het IP van de router moet releasen of zoiets? Ik heb geen idee hoe ik dat doe. In de software van de router staat er niets over in ieder geval.
Even naar een DHCP release knop zoeken op de admin pagina van je router, en daarop klikken. Dan hoef je niet te wachten. En wanneer je hetzelfde op je pc wilt doen, even 'ipconfig /release' gebruiken in de cmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:20:
[...]

Even naar een DHCP release knop zoeken op de admin pagina van je router, en daarop klikken. Dan hoef je niet te wachten. En wanneer je hetzelfde op je pc wilt doen, even 'ipconfig /release' gebruiken in de cmd.
Dat zie ik dus nergens staan. Niet onder de tabs onder Administration en bij de andere pagina's ook niet. Ik had het IP van deze pc moeten klonen in de router....Dom van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:27:
[...]

Dat zie ik dus nergens staan. Niet onder de tabs onder Administration en bij de andere pagina's ook niet. Ik had het IP van deze pc moeten klonen in de router....Dom van me.
Je IP klonen? Je bedoelt waarschijnlijk je MAC adres, maar dat is iets anders.

En over routers is al zo veel gezegd in dit topic, er staat ook niet voor niets:

Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Gerritjuh op 06-07-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:15:
[...]

Wat je zeker even kan proberen om te checken of je wel het goede username en password hebt, is om op de webmail in te loggen want als je daar kan inloggen... dan weet je iig zeker dat het aan de instellingen van je outlook ligt, en niet aan het verkeerde username en password.
en denk eraan dat als je niet in eindhoven (en nuenen ook mss?) woont, dan is je gebruikersnaam hetzelfde als je emailadres, dus inclusief het abc@onsbrabantnet.nl. (in eindhoven en mss nuenen is het je klantnummer).

edit: owjah en incoming en outgoing (pop3 en smtp server) zijn allebei: mail.onsbrabantnet.nl

[ Voor 5% gewijzigd door JaWSnl op 06-07-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:31:
[...]

Je IP klonen? Je bedoelt waarschijnlijk je MAC adres, maar dat is iets anders.

En over routers is al zo veel gezegd in dit topic, er staat ook niet voor niets:

Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

MAC inderdaad 8)7

Mijn probleem gaat hier over download/upload snelheden die onder de maat liggen, niet specifiek over routers. Mijn vraag was alleen of het evt. aan de router kon liggen, als mogelijke oorzaak dus. Of is het woord "router" nu verboden in dit topic ofzo :?

ontopic:
Mijn uurtje wachten zit erop en de router is er tussenuit. De downloadsnelheid ligt nu zelfs een factor 3 lager. 3-400 kB/s. De halve gemeente zit zeker films te downen op dit moment ofzo. Zal het later nog eens testen.
JaWSnl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:23:
[...]

Wat je zeker even kan proberen om te checken of je wel het goede username en password hebt, is om op de webmail in te loggen want als je daar kan inloggen... dan weet je iig zeker dat het aan de instellingen van je outlook ligt, en niet aan het verkeerde username en password.
en denk eraan dat als je niet in eindhoven (en nuenen ook mss?) woont, dan is je gebruikersnaam hetzelfde als je emailadres, dus inclusief het abc@onsbrabantnet.nl. (in eindhoven en mss nuenen is het je klantnummer).

edit: owjah en incoming en outgoing (pop3 en smtp server) zijn allebei: mail.onsbrabantnet.nl
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik wil de email van mijn werk hier thuis instellen. De incoming mail server is dus domeinvanmijnwerk.com en outgoing mail server die van de provider. OBN dus in dit geval. Email diensten van OBN ben ik niet in geïnteresseerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:27:
[...]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik wil de email van mijn werk hier thuis instellen. De incoming mail server is dus domeinvanmijnwerk.com en outgoing mail server die van de provider. OBN dus in dit geval. Email diensten van OBN ben ik niet in geïnteresseerd.
Bij Outlook moet je als uitgaande mail instellen dat hij aanmeld met gebruikersnaam en wachtwoord (SMTP verificatie inschakelen dus). Wat ook kan werken is om gebruik te maken van SSL en dan je mail-server van het werk gebruiken (dat doe ik ook en dat werkt perfect, ik kan mijn zakelijke mail ontvangen en verzenden via SSL).

Voor wat je router verhaal betreft, ik had het verkeerd begrepen, maar ik denk dat er meer aan de hand is. Hoe zijn je snelheden als je het testbestand rechtstreeks bij OBN ophaalt http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ dat is namelijk je beste referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Gerritjuh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:34:
[...]

Bij Outlook moet je als uitgaande mail instellen dat hij aanmeld met gebruikersnaam en wachtwoord (SMTP verificatie inschakelen dus).
Bij mij werkt dat ook niet. Inkomende mail van eigen domein en uitgaand via de SMTP van OBN (met het aanmelden van je OBN-gegevens) gaat niet ofzo?
Inkomend OBN en uitgaand OBN werkt wel.
Of ik ben niet meer zo helder op deze zondagavond, zal er morgen mee verdergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tom schreef op maandag 07 juli 2008 @ 01:27:
[...]

Bij mij werkt dat ook niet. Inkomende mail van eigen domein en uitgaand via de SMTP van OBN (met het aanmelden van je OBN-gegevens) gaat niet ofzo?
Inkomend OBN en uitgaand OBN werkt wel.
Of ik ben niet meer zo helder op deze zondagavond, zal er morgen mee verdergaan.
Dan moet je natuurlijk wel bij de uitgaande mail de login gegevens van OBN meegeven. Anders gebruikt hij de aanmeldgegevens van je domein voor de uitgaande mail en dat zal niet werken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:27:

Mijn probleem gaat hier over download/upload snelheden die onder de maat liggen, niet specifiek over routers. Mijn vraag was alleen of het evt. aan de router kon liggen, als mogelijke oorzaak dus. Of is het woord "router" nu verboden in dit topic ofzo :?
Nee zeker is dat woord niet verboden ;) Routers zijn nu eenmaal een belangrijk punt bij dit soort snelheden, het enige wat niet is toegestaan zijn vragen plaatsen als "wat moet ik nemen?"
ontopic:
Mijn uurtje wachten zit erop en de router is er tussenuit. De downloadsnelheid ligt nu zelfs een factor 3 lager. 3-400 kB/s. De halve gemeente zit zeker films te downen op dit moment ofzo. Zal het later nog eens testen.
Gewoon contact opnemen met de klantenservice dit soort snelheden zijn namelijk gewoon dramatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Cyberpope schreef op maandag 07 juli 2008 @ 06:26:
[...]

Dan moet je natuurlijk wel bij de uitgaande mail de login gegevens van OBN meegeven. Anders gebruikt hij de aanmeldgegevens van je domein voor de uitgaande mail en dat zal niet werken.
Inkomend m'n eigen server, uitgaand mail.onsbrabantnet.nl:
http://img77.imageshack.us/img77/9821/83141016ac0.jpg

Bij SMTP laten inloggen met OBN gegevens:
http://img154.imageshack.us/img154/2172/39663220wi1.jpg

Na versturen krijg ik steeds dit scherm, terwijl de OBN gegevens kloppen (getest bij de webmail):
http://img77.imageshack.us/img77/2813/99405918zi8.jpg

Bij m'n pa (die het OBN e-mailadres wel gaat gebruiken) werkt het wel. Lijkt wel alsof er nog een controle opzit of je eerst je inkomende mail hebt opgehaald ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Tom schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:44:

[...]

Na versturen krijg ik steeds dit scherm, terwijl de OBN gegevens kloppen (getest bij de webmail):
http://img77.imageshack.us/img77/2813/99405918zi8.jpg
Er staat "@ontbrabantnet.nl" :)

Het is toch echt "ons" en niet "ont" :P

Daar heb je blijkbaar al tig keer overheen gekeken :+

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 07-07-2008 10:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Wildfire schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Daar heb je blijkbaar al tig keer overheen gekeken :+
Kijk! Thanks! Al een paar keer overheen gekeken inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik kom tot 5,7 megabyte / sec. Mijn computer is niet zo modern (Sempron +3000, 1 gig geheugen, oude 120 gb harddisk + iets nieuwere 250 gb harddisk). Zou het daar aan liggen? Dat deze de doorvoersnelheid van de verbinding niet aan kan?

edit:

Als ik het bestand opsla op een andere schijft haal ik max. 7,3 mb/sec. Ik heb trouwens (nog) geen router ertussen hangen dus dat kan het niet zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Leolinedance op 07-07-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Goed nieuws voor Veldhoven: ook hier lijkt het door te gaan.
Tenminste... ze hebben sinds dit weekend vacatures staan voor de informatiecentra in Veldhoven en Laarbeek.
Het gaat om full-time vacatures, terwijl voor Veldhoven de inschrijfdatum vandaag afloopt.
Volgens mij wijst dat er dus op dat het door zal gaan.

Of is dit "wishful thinking"?

Groet,

Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slammer56
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 22:41
Eerder had ik gemeld dat het er op leek dat mijn verbinding af en toe uitviel. Ik ben een OBN gebruiker uit Geldrop. Ik heb dit probleem inmiddels verholpen door de firmware van mijn router te upgraden. Nu geen problemen meer. Dus de Linksys WRV200 werkt ook goed met een download van 90Mbs en een upload van 80Mbs. Deze router heeft ook de mogelijkheid om meerder VLAN te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor liefhebbers: Omdat er nogal wat discussie (en ook ontevredenheid) is over OBN, heb ik een messageboard geopend over OBN. Het zal in deze komkommertijd langzaam verder worden ontwikkeld. Als er echt behoefte is, zal het board een iets professionelere opzet krijgen, maar voorlopig gaan we zo van start:

de URL:

[spam]

[ Voor 5% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
In de veilige modus haal ik wel 11,3 mb/s! En in die gewone modus dus maar zo'n 7...
Waar kan dit nou aan liggen? De computer is aardig schoon (spyware/virussen/rotzooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
onsbrabantnetNIET? zo ver ik kan vinden is [spam] gewoon vrij :P

[ Voor 52% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
JaWSnl schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:43:
[...]

onsbrabantnetNIET? zo ver ik kan vinden is onsbrabantnet.messageboard.nl gewoon vrij :P
Maar het gaat over de gebreken van onsnet, en dan is die NetNiet veel passender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij (ap06 Dommelen) steekt er al een tijdje een oranje kabel uit de grond voor de deur. Nu net vandaag zijn de mannen weer langsgeweest zie ik, en hebben ze het glas door de oranje kabel heen getrokken. Dit steekt er nu met een bundeltje bovenuit. Iemand enig idee hoe lang het dan nog kan duren voor de de aansluiting naar binnen gooien ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[spam]

[ Voor 109% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:33:
Voor liefhebbers: Omdat er nogal wat discussie (en ook ontevredenheid) is over OBN, heb ik een messageboard geopend over OBN. Het zal in deze komkommertijd langzaam verder worden ontwikkeld. Als er echt behoefte is, zal het board een iets professionelere opzet krijgen, maar voorlopig gaan we zo van start:

de URL:

[spam]
Zoals net al geposted op je forum; misschien is het een idee om ook OnsNet te betrekken op je forum? OnsNet wordt immers door dezelfde ISP bediend en klanten lopen daardoor tegen dezelfde problemen aan!

[ Voor 3% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals net al geposted op je forum; misschien is het een idee om ook OnsNet te betrekken op je forum? OnsNet wordt immers door dezelfde ISP bediend en klanten lopen daardoor tegen dezelfde problemen aan!
Is gebeurd. er is nu een aparte topic voor OnsNet Nuenen.

[spam]

[ Voor 6% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:46:
[...]

Is gebeurd. er is nu een aparte topic voor OnsNet Nuenen.

[spam]
*kuch* OnsNetEindhoven *kuch*

Toen ik naar de helpdesk belde over m'n 10MBit probleem, moest ik een mailtje sturen naar OnsBrabantNet, dus OnsNetEindhoven mag er dan ook wel bij denk ik ;)

Heb helaas nog geen reactie terug gehad :(

[ Voor 33% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:50:
[...]

*kuch* OnsNetEindhoven *kuch*

Toen ik naar de helpdesk belde over m'n 10MBit probleem, moest ik een mailtje sturen naar OnsBrabantNet, dus OnsNetEindhoven mag er dan ook wel bij denk ik ;)

Heb helaas nog geen reactie terug gehad :(
Zetten we er ook nog bij. Nog meer verzoeken?

[spam]

[ Voor 4% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:57:
[...]

Zetten we er ook nog bij. Nog meer verzoeken?

[spam]
Wellicht daar dan iets over geschikte routers?

[ Voor 8% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:06:
[...]

Wellicht daar dan iets over geschikte routers?
Er is nu ook een categorie hardware met daarin Routers/Set Top Boxen/Telefonie

Groeten,

Tobo01

[spam]

[ Voor 6% gewijzigd door dusty op 07-07-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:42:
In de veilige modus haal ik wel 11,3 mb/s! En in die gewone modus dus maar zo'n 7...
Waar kan dit nou aan liggen? De computer is aardig schoon (spyware/virussen/rotzooi).
Dat ligt waarschijnlijk aan default QoS opties van Windows die standaard bepaalde bandbreedte reserveert voor andere dingen. Moet je wel uit kunnen zetten - even googlen en dan vind je vast e.e.a. hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 02:30

dusty

Celebrate Life!

Modbreak:Praten over OnsBrabantNet en aangelegenheden kan prima op dit forum, spam is nog steeds niet geoorloofd.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
dusty schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:00:
[modbreak]Praten over OnsBrabantNet en aangelegenheden kan prima op dit forum, spam is nog steeds niet geoorloofd.[/modbreak]
haha jah ik vind het eigenlijk ook vrij overbodig om hiervoor een speciaal forum te gaan maken, mss gewoon handiger om een topic extra te openen in de GoT. Dan heb je ook veel meer mensen wie het bereiken... wie gaat er anders ooit horen van die messageboards? iedereen checkt GoT al.

Verder nog de manier om mail in te stellen via OBN met je oude mailadres van bijvoorbeeld AtHome.

Incoming mail server: abc@athome.nl
Outgoing mail server: xyz@onsbrabantnet.nl
en dan zijn de gewone gebruikersnaam en wachtwoord die van AtHome.
en dan aanvinken dat voor de uitgaandemailserver verificatie is vereist en dan daar instellen met de inloggegevens van OBN.

mochten mensen het nog willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier overal inloggegegevens van OBN. Die heb ik nooit ontvangen. Morgen eens contact met ze op nemen. Mijn router hangt er inmiddels weer tussen (wegens gemopper van vrouwlief en dr wifi laptop) en mijn snelheid is weer "mooi" ca. 1200 kB/s up/down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
die brief met de inloggegevens krijg je al vrij vroeg. Al even voordat je kabel binnen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:58:
die brief met de inloggegevens krijg je al vrij vroeg. Al even voordat je kabel binnen ligt.
Nee hoor, ik heb de inloggegevens moeten ophalen bij de OBN winkel. Lang nadat de verbinding werkte. En ik niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik had hem zeker al een heel aantal weken van te voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:31:
Bij mij (ap06 Dommelen) steekt er al een tijdje een oranje kabel uit de grond voor de deur. Nu net vandaag zijn de mannen weer langsgeweest zie ik, en hebben ze het glas door de oranje kabel heen getrokken. Dit steekt er nu met een bundeltje bovenuit. Iemand enig idee hoe lang het dan nog kan duren voor de de aansluiting naar binnen gooien ongeveer?
Schopje :) Kan iemand van de gelukkigen in Valkenswaard/Dommelen en omgeving mij vertellen hoelang hij/zij heeft moeten wachten nadat de glas door de oranje kabel werd geschoten?

Alvast bedankt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 10:51
Iemand al gehoord of het project in Veldhoven doorgaat? Gisteren verliep de inschrijftermijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:25:
[...]

Nee hoor, ik heb de inloggegevens moeten ophalen bij de OBN winkel. Lang nadat de verbinding werkte. En ik niet alleen.
mss iets mis gegaan administratief maar normaal krijg je die gewoon thuis gestuurd... je hebt dan je 6-cijferige klantnummer, je mailadres en je 6-karakterige wachtwoord. Dat heb je ook nodig om in te loggen op je dienstenpagina (OBN: mijnbrabantnet)

en anders zou ik gewoon ff bellen naar de klantenservice dan sturen ze die toe. Kan ook bij de informatiewinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:44

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over OBN :) Het TV signaal is hier echt kraakhelder, veel beter dan voorheen met UPC :)

[ Voor 63% gewijzigd door Dukeh op 08-07-2008 22:27 ]

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Dukeh schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:08:
Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over OBN :) Het TV signaal is hier echt kraakhelder, veel beter dan voorheen met UPC :)
TV is naar mijn mening ietsje slechter geworden hier in Best. Komen gewoon van analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Het is inderdaad op de website van OBN wel erg stil over Veldhoven... Nog steeds niet genoeg aanmeldingen?

Mijn schoonmoeder woont in Valkenswaard en we hebben daar bewust geen OBN aangevraagd (want daar doet ze simpelweg gewoon te weinig met de verbinding; het instap UPC abbo is ruim voldoende, en zo goed als gratis naast de UPC telefonie en basis digitale TV) maar wat schetst onze verbazing? De mannetjes van de oranje kabel hebben afgelopen week gewoon een glasvezel kabel naar het huis getrokken...?

Toen ze aanbelden om te vragen waar precies de meterkast zat en werd verteld dat ze helemaal geen aanvraag had gedaan, en of ze niet bij de buren moesten zijn, werd er een beetje schouderophalend gedaan en zeiden ze zoiets van "nouja, de kabel ligt er nu toch, laten we 'm maar gewoon aansluiten, dan heb je dat alvast"... Echt slordig als je mij vraagt...

Maar ik heb gisteren een rondje daar door de wijk gelopen, maar wat een enorme puinhoop hebben die 'stratenmakers' van de stoep gemaakt zeg! Echt niet normaal, de hele wijk is de stoep een ramp van los- en scheef liggende tegels geworden... Dat de gemeente daar niet alsnog ingrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
Vindt het persoonlijk niet professioneel dat ze het project Veldhoven niet bijwerken. Deadline van 7 juli is immers al geweest, maar nog steeds geen duidelijkheid of het wel doorgaat. Dit valt me persoonlijk wel wat tegen van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
arnoud_h schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:42:
Het is inderdaad op de website van OBN wel erg stil over Veldhoven... Nog steeds niet genoeg aanmeldingen?

Mijn schoonmoeder woont in Valkenswaard en we hebben daar bewust geen OBN aangevraagd (want daar doet ze simpelweg gewoon te weinig met de verbinding; het instap UPC abbo is ruim voldoende, en zo goed als gratis naast de UPC telefonie en basis digitale TV) maar wat schetst onze verbazing? De mannetjes van de oranje kabel hebben afgelopen week gewoon een glasvezel kabel naar het huis getrokken...?

Toen ze aanbelden om te vragen waar precies de meterkast zat en werd verteld dat ze helemaal geen aanvraag had gedaan, en of ze niet bij de buren moesten zijn, werd er een beetje schouderophalend gedaan en zeiden ze zoiets van "nouja, de kabel ligt er nu toch, laten we 'm maar gewoon aansluiten, dan heb je dat alvast"... Echt slordig als je mij vraagt...

Maar ik heb gisteren een rondje daar door de wijk gelopen, maar wat een enorme puinhoop hebben die 'stratenmakers' van de stoep gemaakt zeg! Echt niet normaal, de hele wijk is de stoep een ramp van los- en scheef liggende tegels geworden... Dat de gemeente daar niet alsnog ingrijpt?
Wees maar niet bang, de stoep ligt er uiteindelijk gewoon weer netjes in (in mierlo is er niets meer van te zien nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
SparTi schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:16:
Vindt het persoonlijk niet professioneel dat ze het project Veldhoven niet bijwerken. Deadline van 7 juli is immers al geweest, maar nog steeds geen duidelijkheid of het wel doorgaat. Dit valt me persoonlijk wel wat tegen van OBN.
Denk je niet dat ze eerst wachten tot ze het hebben kunnen tellen, en ook nog de mensen die op de laatste dag hun inschrijving hebben opgestuurd een kans te geven om mee te tellen?
Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben, 3 dagen is wel erg snel om al te gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een kabeltrekker is nog geen stratenmaker en vice versa. Uiteindelijk, nadat het klachten regent, gaan ze er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
arnoud_h schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:42:
Mijn schoonmoeder woont in Valkenswaard en we hebben daar bewust geen OBN aangevraagd (want daar doet ze simpelweg gewoon te weinig met de verbinding...De mannetjes van de oranje kabel hebben afgelopen week gewoon een glasvezel kabel naar het huis getrokken...?
Is hier ook het geval; niet aangevraagd, toch een kabel bij de gevel...ben benieuwd wat ze ermee gaan doen, want ze hebben niet eens aangebeld!

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen tot nu toe:
- Aansluiting keurig gedaan in meterkast.
- TV werkte meteen. Echter vanwege de F-con aansluiting toch maar voor de zekerheid nieuwe F-connectoren en verdeler gehaald (geen doe het-zelf-spul, maar Hirschmann). Twee televisies aangesloten: additionele versterker niet nodig.
Het analoge TV signaal is kwalitatief vergelijkbaar met Ziggo (@home). Ik heb het gevoel dat NED1,2,3 iets minder zijn bij OnsBranbantNet.
RTL5 wordt denk ik in “widescreen” formaat op de glasvezel gezet, hierdoor extra brede zwarte balken. Mijn plasma en LCD kunnen het beeld hierdoor niet goed vullend maken. RTL8 op de LCD wordt niet goed weergegeven: beeld gaat staan knipperen. Als ik het beeldformaat vastzet heb ik een relatief smal beeld (met zoom is de kwaliteit niet om aan te zien). Even terug naar Ziggo om te testen en geen problemen ondervonden.
Naast RLT5 en RTL8 zijn er nog meer signalen die anders worden weergegen dan bij Ziggo. Maar het gaat te ver om alle 44 analoge kanalen die OnsBrabantNet aanbiedt hier te bespreken.

Nu nog wachten op de Digitale TV (PlusTV). Hopelijk is dit wel beter dan bij Ziggo. Gaat OnsBrabantNet een decoder leveren met HDMI aansluiting?
Indien digitale TV geen verbetering brengt denk ik dat je beter afbent bij Ziggo. Basis TV (analoog en digitaal) voor ongeveer 16 euro per maand en bij OnsBranbantNet is dit 21,45 euro per maand.
Op het overzicht dat ik heb gekregen staat het bedrag van 49,95 euro voor de digitale decorder (op de websites wordt 149,95 gecommuniceerd). Ook de decoder bij Ziggo is goedkoper (echter wel zonder HDMI) en heb je niet in bruikleen. OnsBranbantNet mag deze dienst wel wat klantvriendelijker maken...

- Twee dagen na aansluiting lag de klantkaart in de brievenbus met daarop de mededeling dat Internet geactiveerd was. Meteen de D-Link DIR 655 router aangesluiten en na een paar minuten werkte het.
Momenteel haal ik een snelheid van 7,5MB/sec (notebook via kabel aangesloten – download test van www.nxs.nl). Ben dus tevreden!

Nu nog afwachten op de omzetting van de telefoon. Is trouwens netjes aangegeven wanneer ze dit gaan doen.
Echter de vraag blijft wanneer wordt de digitale decoder (Plus TV) thuis bezorgd.

Groetjes uit Best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Voor de mensen in Veldhoven: Het is normaal dat het na de sluitingsdatum enkele dagen duurt voordat de uitslag bekend is, dit was in alle andere plaatsen ook het geval.

Het heeft inderdaad te maken met het tellen van ook de inschrijvingen die de laatste dag verstuurd zijn. Maar ben maar niet bang hoor, het gaat echt wel door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
naar mijn mening zouden ze toch wel de pagina's kunnen bijwerken m.b.t. datums. :)

Volgens mij hebben ze het e.e.a. aangepast.
Onze inschrijftermijn is verlengd, u kunt zich nog aanmelden!
We hebben onderzocht wat we nog zouden moeten doen om er zeker van te zijn dat iedereen die mee wil doen de kans krijgt om zich nog aan te melden.
De inschrijftermijn is daarom verlengd. U kunt zich nog altijd aanmelden maar omdat de officiële inschrijftermijn inmiddels verlopen is, kunt u geen gebruik meer maken van de 6 maanden gratis abonnementen op de basisdiensten.

[ Voor 0% gewijzigd door SparTi op 11-07-2008 11:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Wij hebben ongeveer dezelfde ervaring in Best. Echter haal ik hoge downloadsnelheden alleen in de veilige modus, in de normale modus haal ik 5 mb/s ofzo. En dat met een verse XP Professional installatie!

Wat betreft de tv, ik vind het signaal ook minder voor NED 1,2 en 3. Hoe zit dat nu met Digitale TV? Kun je dat er later nog bij nemen? Wij hebben dan wel geen plasma of LCD maar een goede breedbeeld tv (B&O Beovision Avant) en ik denk dat wij ook wel gehopen zijn met digitale tv van OnsBrabantnet. Maar dan moet er dus een dure decoder in bruikleen genomen worden en extra worden betaald per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:38:

Nu nog wachten op de Digitale TV (PlusTV). Hopelijk is dit wel beter dan bij Ziggo. Gaat OnsBrabantNet een decoder leveren met HDMI aansluiting?

Groetjes uit Best
Specificaties van de homebox kunnen op de website van onsbrabantnet gevonden worden.

Daarin staat inderdaad dat de homebox een HDMI aansluiting heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door JaWSnl op 11-07-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:19:
[...]

Wij hebben ongeveer dezelfde ervaring in Best. Echter haal ik hoge downloadsnelheden alleen in de veilige modus, in de normale modus haal ik 5 mb/s ofzo. En dat met een verse XP Professional installatie!

Wat betreft de tv, ik vind het signaal ook minder voor NED 1,2 en 3. Hoe zit dat nu met Digitale TV? Kun je dat er later nog bij nemen? Wij hebben dan wel geen plasma of LCD maar een goede breedbeeld tv (B&O Beovision Avant) en ik denk dat wij ook wel gehopen zijn met digitale tv van OnsBrabantnet. Maar dan moet er dus een dure decoder in bruikleen genomen worden en extra worden betaald per maand?
Wat bereft de snelheid: Pas QoS aan, zie bijvoorbeeld: Increase bandwidth by tweaking QoS op http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Gisteren is het modem geplaatst, dus ik kon het niet laten om net nog even alles te bekijken of het werkt en het werkt gewoon allemaal :) Speedtest Edutel: 89.000 kbit/s. Speedtest BBNed: 8,5 Mb/s. Speedtest NXS: 5,9 Mb/s. Even Ubuntu downloaden als test en dan haalt ie ook 8,5 Mb/s. Dat lijkt me redelijkerwijs de max die ik kan halen. Niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
Wat zijn bij digitale tv de verwachtingen ten aanzien van decoding van het DVB-C signaal via een PC? Ik vind digitaal alleen interessant als dat kan...in die Sagem box zie ik weinig heil...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

We hebben een 100mbit router en kan de max er tot nu toe echt niet uithalen....
Harder dan 6.5 MB/s gaat het hier echt niet, terwijl in theorie er een max gehaald kan worden van 12,5 MB/s...

Het dubbele dus....
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).