OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Muyz schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:51:
Wat zijn bij digitale tv de verwachtingen ten aanzien van decoding van het DVB-C signaal via een PC? Ik vind digitaal alleen interessant als dat kan...in die Sagem box zie ik weinig heil...
Dat is waarschijnlijk niet mogelijk, OBN gaat de smartcards volgens mij aan de boxen koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wootism schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:32:
We hebben een 100mbit router en kan de max er tot nu toe echt niet uithalen....
Harder dan 6.5 MB/s gaat het hier echt niet, terwijl in theorie er een max gehaald kan worden van 12,5 MB/s...

Het dubbele dus....
probeer het eens zonder de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wootism schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:32:
We hebben een 100mbit router en kan de max er tot nu toe echt niet uithalen....
Harder dan 6.5 MB/s gaat het hier echt niet, terwijl in theorie er een max gehaald kan worden van 12,5 MB/s...

Het dubbele dus....
Dat ligt dus aan de wan2lan throughput. Zie verder in dit topic naar de site die verschillende routers gerangschikt heeft met zulke specs.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
ik222 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:40:
[...]

Dat is waarschijnlijk niet mogelijk, OBN gaat de smartcards volgens mij aan de boxen koppelen...
Prutsers :( Nou ja, in ieder geval maar goed dan dat ik voor TV nog niet ben overgestapt :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, dinsdag na een kwartier in de wacht gestaan te hebben eindelijk de helpdesk te pakken gekregen. Moest ze een email sturen en dan zou er kontakt met mij op genomen worden ivm de bedroevende snelheden hier. De inloggegevens zouden direkt naar me toe gestuurd worden. Uiteraard nog niks van ze vernomen (op een auto gegenereerde email na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat configuratie aanpassingen op Notebook en Router is de snelheid verhoogd bij download van 7,5MB/sec naar 11,5MB/sec. De hardware van de notebook belemmerd het maximale.
Aanpassingen die ik gedaan heb:
1) Router D-link Dir-655: Firewall uitgezet (NAT en Firewall en VirusScan op notebook moet voldoende zijn om de security te waarborgen), UPnP uitgezet, QoS uitgezet.
2) Notebook met Windows Vista: Limit reservable bandwith op 0% gezet (i.p.v de default 20% die gebruikt wordt).
Ben nu een tevreden OnsBrabantNet Internet klant.
Hopelijk kan ik dat over een tijdje ook zeggen over de TV-diensten. En als we met zijn alle deze forums blijven vullen en contact blijven opnemen met OnsBrabantNet, heel heel misschien gaan ze dan ook iets doen aan die veels te hoge kosten voor digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders op dit moment een storing in Geldrop? Postcode 5664 EA. Sinds vannacht 12:10 is mijn verbinding weg, modem gereset en krijg nog steeds een 169.xx.xx.xx IP adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:31:
Na wat configuratie aanpassingen op Notebook en Router is de snelheid verhoogd bij download van 7,5MB/sec naar 11,5MB/sec. De hardware van de notebook belemmerd het maximale.
Aanpassingen die ik gedaan heb:
1) Router D-link Dir-655: Firewall uitgezet (NAT en Firewall en VirusScan op notebook moet voldoende zijn om de security te waarborgen), UPnP uitgezet, QoS uitgezet.
2) Notebook met Windows Vista: Limit reservable bandwith op 0% gezet (i.p.v de default 20% die gebruikt wordt).
Ben nu een tevreden OnsBrabantNet Internet klant.
Hopelijk kan ik dat over een tijdje ook zeggen over de TV-diensten. En als we met zijn alle deze forums blijven vullen en contact blijven opnemen met OnsBrabantNet, heel heel misschien gaan ze dan ook iets doen aan die veels te hoge kosten voor digitale TV.
Hoe heb je de bandwith op 0% gezet?
alvast bedankt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al een uitspraak is van het kort geding dat de BBC heeft aangespannen tegen onze TV-distributeur Hertzinger betreffende de uitzending van BBC 1 en 2. Op internet kon ik (nog) niets vinden.
In ieder geval zullen wij deze zenders niet in het digitale pakket krijgen en het is nog maar afwachten of Hertzinger ze analoog mag blijven uitzenden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:18:
Weet iemand of er al een uitspraak is van het kort geding dat de BBC heeft aangespannen tegen onze TV-distributeur Hertzinger betreffende de uitzending van BBC 1 en 2. Op internet kon ik (nog) niets vinden.
In ieder geval zullen wij deze zenders niet in het digitale pakket krijgen en het is nog maar afwachten of Hertzinger ze analoog mag blijven uitzenden!
Waar heb je dat vandaan? Dan moet ik aan de schotel :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google even Hertzinger +BBC, dan vind je het een en ander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 10:15
Veldhoven is door! :)

OBN site @ Veldhoven is aangepast. Zie voor meer info: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
SparTi schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:06:

OBN site @ Veldhoven is aangepast. Zie voor meer info: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=61
Laarbeek ook, zie http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:10:
[...]

Hoe heb je de bandwith op 0% gezet?
alvast bedankt :?
Zie een stuk of 10 posts terug. Daarin staat de link http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=158 waarin het uit de doeken wordt gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door JaWSnl op 14-07-2008 14:38 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

SparTi schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:06:

Mooi! En nu maar hopen dat ze snel gaan beginnen met graven ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Elektronicanet op 14-07-2008 12:57 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
Elektronicanet schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:56:
[...]

Mooi! En nu maar hopen dat ze snel gaan beginnen met graven ;)
Eerst maar is de wijkplanning afwachten. ;) Volgens mij gingen ze daar pas na de bouwvak aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

JaWSnl schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:39:
[...]

Zie een stuk of 10 posts terug. Daarin staat de link http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=158 waarin het uit de doeken wordt gedaan.
Ik bedoelde de BBC link :+
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2381119

[ Voor 7% gewijzigd door VonFoX op 14-07-2008 14:15 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ow verdorie heb ik op de verkeerde quote button geklikt, ik wilde namelijk de post erboven quoten :P

even verbeteren dan :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
hoppa netjes, wij hebben ons aangemeld! in augustus beginnen ze volgens de planning

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:49:
[...]

Schopje :) Kan iemand van de gelukkigen in Valkenswaard/Dommelen en omgeving mij vertellen hoelang hij/zij heeft moeten wachten nadat de glas door de oranje kabel werd geschoten?

Alvast bedankt ^^
Nogmaals een schopje. Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 07:12:
Heeft iemand anders op dit moment een storing in Geldrop? Postcode 5664 EA. Sinds vannacht 12:10 is mijn verbinding weg, modem gereset en krijg nog steeds een 169.xx.xx.xx IP adres
Het automatische meiske van de helpdesk zegt dat er een storing in een van de servers zit waardoor telefoon en internet niet overal werken. Ze geeft advies om het modem tien seconden van de stroom af te halen.

offtopic:
grr, nog 2 wachtenden voor me.... weer een kwartier naar dat irritante muziekje. luisteren. edit: fuck it, i give up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoeveel tijd zat er bij de meesten tussen het aansluiten en het actief worden van de verbinding? Ben erg benieuwd. Krijg nu nog geen ip-adres.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:54:
Hoeveel tijd zat er bij de meesten tussen het aansluiten en het actief worden van de verbinding? Ben erg benieuwd. Krijg nu nog geen ip-adres.
Ik heb het na een week pas geprobeerd en toen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Cyberpope schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:54:
Het actief worden van de internetverbinding duurt gemiddeld ongeveer 2 weken na het ophangen van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00
JaWSnl schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:08:
[...]

Het actief worden van de internetverbinding duurt gemiddeld ongeveer 2 weken na het ophangen van de modem.
Bij mij 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Wauw dat is wel echt snel, want zodra de modem is opgehangen moet de aannemer een oplever-verklaring sturen naar OBN en dan moeten die nog dingen toevoegen aan elke persoon die wordt opgeleverd.
Maar ik zou er dus niet vanuit gaan dat het altijd in 2 dagen gebeurd: dan ben je straks weer teleurgesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 12:08
Bij mij 29uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Op verzoek van JaWSnl is er een poll toegevoegd aan de startpost waarin wordt gevraagd hoe lang het na plaatsing van het modem duurde voordat internet was aangesloten. Dus ben je al aangesloten op OnsBrabantNet dan zou het fijn zijn als je even wilde stemmen ;)

linkje naar de TS

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 15-07-2008 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
van de website van OBN: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=61

Beste inwoners van Veldhoven, gefeliciteerd!!
Het glasvezelinitiatief van OnsBrabantNet in uw gemeente gaat door!!

Op dit moment zijn we druk bezig alle inschrijvingen te verwerken. Gezien het grote aantal inschrijvingen die tegen het eind van de inschrijfperiode nog binnegekomen zijn kan het even duren voordat u een bevestiging ontvangt. Heeft u zich via het webformulier of de antwoordkaart aangemeld, dan ontvangt u binnenkort een inschrijfformulier welke u volledig ingevuld op kunt sturen of in kunt leveren bij het informatiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:32:
van de website van OBN: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=61

Beste inwoners van Veldhoven, gefeliciteerd!!
Het glasvezelinitiatief van OnsBrabantNet in uw gemeente gaat door!!

Op dit moment zijn we druk bezig alle inschrijvingen te verwerken. Gezien het grote aantal inschrijvingen die tegen het eind van de inschrijfperiode nog binnegekomen zijn kan het even duren voordat u een bevestiging ontvangt. Heeft u zich via het webformulier of de antwoordkaart aangemeld, dan ontvangt u binnenkort een inschrijfformulier welke u volledig ingevuld op kunt sturen of in kunt leveren bij het informatiecentrum.
Oud nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
inderdaad. Het staat zelfs al in de topic start :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:39:
[...]

inderdaad. Het staat zelfs al in de topic start :P
klopt heb het daar gisteren toen het bekend werd al ingezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Fase 2: De kabel wordt onder een eventuele oprit of voortuin door naar de meterkast geschoten (of naar de plaats waar de aansluiting gemaakt wordt in ieder geval. Er komt een oranje rolletje kabel tegen de gevel aan te liggen.

Fase 3: Dit is de zogenaamde huisaansluiting, de kabel wordt naar binnen gebracht en de modem wordt geplaatst. Dit gebeurt allemaal in één dag."

Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen Fase 2 en Fase 3 ? Bij mij inmiddels al bijna 3 weken, en nog geen duidelijkheid tot wanneer de huisaansluiting verricht zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:29:
"Fase 2: De kabel wordt onder een eventuele oprit of voortuin door naar de meterkast geschoten (of naar de plaats waar de aansluiting gemaakt wordt in ieder geval. Er komt een oranje rolletje kabel tegen de gevel aan te liggen.

Fase 3: Dit is de zogenaamde huisaansluiting, de kabel wordt naar binnen gebracht en de modem wordt geplaatst. Dit gebeurt allemaal in één dag."

Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen Fase 2 en Fase 3 ? Bij mij inmiddels al bijna 3 weken, en nog geen duidelijkheid tot wanneer de huisaansluiting verricht zal worden.
Dat varieert volgens mij van een paar weken tot een paar maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
Rock-Y schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:08:
Ik vroeg me af hoe OBN zijn ip's uitdeeld, en dan met name als ik een statisch ip heb aangevraagd...
Moet ik dat dan zelf invoeren? Of deelt OBN dat uit aan de hand van t mac-adres?
En wat als ik dan de verbinding test met eerst me laptop op de lijn, en als het werk mijn router er op aan sluit?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik ga zodra ik mijn brief binnen heb een statisch IP aanvragen. Dan weet ik het je te vertellen.
Overigens je kunt dan je IP statisch invoeren. Je kunt ook even release doen voordat je het volgende apparaat aansluit.. Dan werkt het meteen weer.

Mmm.. all dressed up, but nowhere to go...

Of te wel, ik heb (ongeveer na 26 uur) een werkende internet verbinding die in mijn router een snelheid van 100mbit aangeeft. Maar ja, wat moet je er dan mee?? Zo maar voor nop downloaden is ook niets en mijn newsserver zat bij mijn vorige verbinding in... Mmm.

Beetje anti-climax.

[ Voor 77% gewijzigd door Cyberpope op 15-07-2008 20:49 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat moet je inderdaad handmatig invoeren in je router of pc dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:38:
Overigens je kunt dan je IP statisch invoeren. Je kunt ook even release doen voordat je het volgende apparaat aansluit.
Kijk wel uit. Meestal worden statische adressen gewoon door de DHCP server uitgedeeld. Als je een verkeerd adres gebruikt (een die eigenlijk niet statisch is, of als de provider het netwerk om moet nummeren) kun je veel problemen op het netwerk veroorzaken - zowel voor anderen als voor jezelf.

Om er achter te komen hoe een statisch IP adres door een bepaalde provider wordt behandeld, zou ik dat gewoon bij de provider navragen, die weten dit het beste... Als ze vertellen dat je niets hoeft te doen, dan zal het gewoon door de DHCP server statisch uitgedeeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nogmaals de helpdesk gebeld. Iedere keer opgehangen wanneer ik hoorde dat er wachtenden voor me waren. Na 4 keer was ik de eerste. Scheelde frustratie en irritant wachtmuziekje. Mijn inloggegevens vandaag direkt ontvangen. Reactie op mijn email ook, maar de screenshots van de speedtests konden ze niet openen en of ik het in een word document wilde pasten. Waren gewoon jpegs. Raar, maar goed, we wachten wel weer op de volgende reactie. 1300 kB/s is nog altijd 4 keer sneller dan ik had, dus heb nog wel even geduld.

Over de vraag hierboven over de tijd tussen het schieten van de kabel en het plaatsen van het modem: Als alles goed gaat duurt dat enkele weken. Als er iets fout gaat en je dus een probleemgeval bent, kan je een half jaar wachten (ik dus). Die aardappels hadden de buitenmantel een meter te kort gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:30:
Gisteren nogmaals de helpdesk gebeld. Iedere keer opgehangen wanneer ik hoorde dat er wachtenden voor me waren. Na 4 keer was ik de eerste. Scheelde frustratie en irritant wachtmuziekje. Mijn inloggegevens vandaag direkt ontvangen. Reactie op mijn email ook, maar de screenshots van de speedtests konden ze niet openen en of ik het in een word document wilde pasten. Waren gewoon jpegs. Raar, maar goed, we wachten wel weer op de volgende reactie. 1300 kB/s is nog altijd 4 keer sneller dan ik had, dus heb nog wel even geduld.

Over de vraag hierboven over de tijd tussen het schieten van de kabel en het plaatsen van het modem: Als alles goed gaat duurt dat enkele weken. Als er iets fout gaat en je dus een probleemgeval bent, kan je een half jaar wachten (ik dus). Die aardappels hadden de buitenmantel een meter te kort gemaakt...
Ik had dus ook eerst last van dat ik maar precies met 1.3MB/s kon downloaden/uploaden. Maar sinds vandaag werkt het opeens wel goed :*) Het heeft wel bijna 2 weken geduurd voordat ie van 1.3MB/s naar ongeveer 11MB/s ging.

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s11/ChesterLM/down.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296919714.png

Btw, toen ik belde naar de helpdesk van OnsNet Eindhoven werd ik wel snel geholpen. Maar toen ik een screenshot naar OnsBrabantNet moest mailen duurde het toch wel een week voordat ik een reactie terug kreeg. Toen zeiden ze dat ze m'n klantgegevens niet konden achterhalen aan de hand van mijn mail adres :/

[ Voor 10% gewijzigd door Chester op 16-07-2008 18:08 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:06:
[...]

Ik had dus ook eerst last van dat ik maar precies met 1.3MB/s kon downloaden/uploaden. Maar sinds vandaag werkt het opeens wel goed :*) Het heeft wel bijna 2 weken geduurd voordat ie van 1.3MB/s naar ongeveer 11MB/s ging.

[afbeelding]

[afbeelding]

Btw, toen ik belde naar de helpdesk van OnsNet Eindhoven werd ik wel snel geholpen. Maar toen ik een screenshot naar OnsBrabantNet moest mailen duurde het toch wel een week voordat ik een reactie terug kreeg. Toen zeiden ze dat ze m'n klantgegevens niet konden achterhalen aan de hand van mijn mail adres :/
Hmm frapant. Het is steeds ca. 1300 kB/s idd. Vandaag overigens nog een keer mijn inloggegevens ontvangen...maar goed. Ik heb nog wel even geduld. Ze schijnen het erg druk te hebben.

edit: nogmaals zonder router aan het proberen en wederom maar max 300 kB/s. Ik snap er echt niks van. Met router ertussen gaat het "wel" 4 keer sneller dan zonder.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Volgens de site van het Eindhovens Dagblad zijn er 17.000 gezinnen in Veldhoven, en hebben er 8.600 gezinnen meegedaan. Dat is 50% +100. Erg toevallig :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
VonFoX schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:31:
Volgens de site van het Eindhovens Dagblad zijn er 17.000 gezinnen in Veldhoven, en hebben er 8.600 gezinnen meegedaan. Dat is 50% +100. Erg toevallig :+
Grappig, bij de laatste Informatie avond (in De Schalm) zeiden ze nog dat Veldhoven 18.000 huishoudens hadden. ;) Dan hadden ze het op een paar tienden niet de 50% gehaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties, dan weet ik dat ik nog wel even mag wachten. Ach ja, het is het wachten waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:07:
Dank voor de reacties, dan weet ik dat ik nog wel even mag wachten. Ach ja, het is het wachten waard :)
Ze zijn nu met bouwvak gegaan. Het glasvezel komt bij mij ook al enige weken uit de oranje kabel naar boven. Nu maar hopen dat de kinderen er in de vakantietijd niet mee gaan spelen.

Ze hadden OBN net zo goed UPC-2 kunnen dopen. Die kregen hun toko in het begin ook niet georganiseerd.

Groeten,

Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ton, maak je geen zorgen. Ik was ook bang dat de vezel kapot kon gaan zolang dat ie uit de oranje buis stak. De monteur die hier alles kwam aansluiten knipte als eerste de glasvezelkabel door. De buis (en dus de vezel) zijn zo lang, dat pas in de meterkast alles mooi op lengte gemaak gaat worden. Sterkte met het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, mijn traagheidsprobleem is eindelijk opgelost en de oplossing was erg simpel: steek je router alleen in poort 1 of 2 van het modem. 3 en 4 worden voor testdoeleinden gebruikt en geven geen 100 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
uhm, dit stond gewoon nadrukkelijk beschreven in de korte aansluit handleiding die je had gekregen??????

[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 22-07-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet raad?
Heb een nieuwe pc (quadcore)met vista die heb ik aangesloten op de lan kabel van de oude pc
De oude pc (dualcore) is aangesloten via aparte nieuwe zelfde lankabel
beide op dezelfde router (EM4013 nROUTE Kabel en ADSL Router)
de oude pc was 80000kb/s down en 70000kb/s up
Nu zijn beide 75000kb/s down maar 15000kb/s up upload !
De upload is dus drastisch verlaagd terwijl er niks is verandert eigenlijk !
dit alles geprobeerd :
Router
• Qos uitschakelen, deze functie kost namelijk veel CPU die beter aan het routeren besteed kan worden.
• Firewall uitschakelen, ook dit kost veel CPU die hard nodig is om 100 Mbit te kunnen routeren.
• UPnP uitschakelen, ook dit bespaart veel CPU.

Je eigen pc
• Controleer in ieder geval of je netwerkaart niet op 10 Mbit ingesteld staat. Meestal kun je het beste "auto" gebruiken.
• Vervolgens kun je aan de gang met programma's als DrTCP. Het beste kun je hiermee je RWIN waarde instellen op 192720.

-tuneup utillititys 2008 internetsnelheid geoptimaliseerd
-ook firewall uitgezet
-modem obn gereset
-router laatste firmware erop gezet
-beide 1 gig lankaartjes staan op auto speed ( andere settings ook geprobeerd)

zou het niet meer weten zeker daar de oude pc niks verandert is ................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jumbo frames in de landriver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers heeft het Eindhovens dagblad een mooi artikel geschreven over de stuiptrekkingen van Kpn, die OnsBrabantnet proberen na te doen :)
http://www.ed.nl/algemeen...zeldrang-KPN--ANALYSE.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:29:
Voor de liefhebbers heeft het Eindhovens dagblad een mooi artikel geschreven over de stuiptrekkingen van Kpn, die OnsBrabantnet proberen na te doen :)
http://www.ed.nl/algemeen...zeldrang-KPN--ANALYSE.ece
Ik lees er toch iets anders in.
Valt het doek voor OnsBrabantNet nu het oppermachtige KPN zich roert in de regio? De kans is groot dat KPN op termijn ook diensten gaat aanbieden op dat netwerk waar het bedrijf voor een deel eigenaar van is geworden. Mocht het netwerk er komen, dan ligt het voor de hand dat er ook andere 'KPN Glasharten' in de regio komen. OnsBrabantNet heeft altijd verklaard concurrentie op het netwerk aan te moedigen. Of de dienstverleners op het huidige OnsBrabantNet, kleinere partijen als Fontys-spinoff Edutel (internet en telefonie) en Hertzinger (tv), KPN het hoofd kunnen bieden, is twijfelachtig. Ondertussen lijkt KPN op het nog aan te leggen netwerk in Son in elk geval geen concurrentie te dulden. Volgens Edutel-directeur Piet Bekenkamp rekent KPN exorbitant hoge toetredingskosten waardoorhet voor andere partijen commercieel niet interessant is om diensten via Glashart te verlenen. Op die manier houdt KPN het monopolie. En daar is de consument uiteindelijk niet bij gebaat.
Opmerkelijk vind ik ook dat er geen enkel nieuw initiatief van OBN is gekomen, sinds KPN 42% van regfibber heeft opgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:30:
uhm, dit stond gewoon nadrukkelijk beschreven in de korte aansluit handleiding die je had gekregen??????
Welke handleiding? Niks gekregen hier. Mijn inloggegevens kreeg ik zelfs pas na 2 keer bellen en 2 emails richting helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
deze heb ik gehad:

http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=482

pagina 9 stap 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit 2 weken geleden had gepost, was ik je dankbaar geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:33:
Opmerkelijk vind ik ook dat er geen enkel nieuw initiatief van OBN is gekomen, sinds KPN 42% van regfibber heeft opgekocht.
Zo gek is dat niet, op dit moment heeft OnsBrabantNet 5 projecten lopen, 2 in de aanlegfase (Valkenswaard en Best) en 3 die binnenkort starten met de aanleg (Veldhoven, Laarbeek, en Helmond weer een stuk verder). Men heeft dus genoeg te doen.

Verder snap ik niet waar ze op basseren dat "Het twijfelachtig is dat de kleine partijen kunnen concureren met KPN" Als KPN hier heen komt met dezelfde prijzen als in bijvoorbeeld Uden zullen ze geen poot aan de grond krijgen want dan blijft iedereen lekker bij Edutel en Hertzinger. Alleen als ze lagere prijzen dan Edutel / Hertzinger kunnen bieden zouden ze kans kunnen hebben en dan nog is het de vraag of mensen bereid zijn terug te gaan naar KPN... Nee het lijkt erop dat het ED gesponsort wordt door KPN...

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 23-07-2008 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Laatst online: 25-10-2020
Hallo. Net als op andere glasvezel provider topics ben ik op zoek naar game servers bij thuis gebruikers op glasvezel, om zo een totaal overzicht te krijgen en iedereen via het glasvezel netwerk op hoge snelheid met elkaar kan gamen. Ik heb nu voornamelijk een lijst met spellen via het XMS Netwerk en maar zou die van OnsBrabantNet ook erbij willen hebben.
Mocht je geïnteresseerd zijn, dan is op http://www.fiberupdate.nl/gameservers het overzicht te vinden en kun je je gameserver op je OnsBrabantNet/Edutel lijn invoeren.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
@ik222. Ik zie je mooie uitgebreide startposting waar ook links naar binary bestanden zijn opgenomen. Zou ik http://www.fiberupdate.nl/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin daarvoor mogen aandragen?

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zal hem inderdaad toevoegen, overigens lijkt ook www.fiberupdate.nl op zich me wel een aardige link voor in de startpost :)

edit: Beide toegevoegd ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 23-07-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ik222 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:33:
[...]

Zo gek is dat niet, op dit moment heeft OnsBrabantNet 5 projecten lopen, 2 in de aanlegfase (Valkenswaard en Best) en 3 die binnenkort starten met de aanleg (Veldhoven, Laarbeek, en Helmond weer een stuk verder). Men heeft dus genoeg te doen.

Verder snap ik niet waar ze op basseren dat "Het twijfelachtig is dat de kleine partijen kunnen concureren met KPN" Als KPN hier heen komt met dezelfde prijzen als in bijvoorbeeld Uden zullen ze geen poot aan de grond krijgen want dan blijft iedereen lekker bij Edutel en Hertzinger. Alleen als ze lagere prijzen dan Edutel / Hertzinger kunnen bieden zouden ze kans kunnen hebben en dan nog is het de vraag of mensen bereid zijn terug te gaan naar KPN... Nee het lijkt erop dat het ED gesponsort wordt door KPN...
Je moet het goed lezen. Het OBN netwerk is open voor concurrentie. Dus kan KPN daarop diensten gaan aanbieden (tegen een laag bedrag om de concurrentie te nekken). Andersom is het zo goed als niet mogelijk om op de KPN netwerken diensten aan te bieden door derden omdat zij een veel te hoog bedrag vragen van de concurrenten.

Als KPN dus wil zieken, gaat ze voor een heel laag bedrag (in het begin) op het OBN netwerk diensten aanbeiden en daarmee de kleine jongens eruit wippen. Hierna kunnen de prijzen snel gaan stijgen.

En ja, ze hebben het druk. Maar ik blijf me toch afvragen wat er van OBN in de toekomst gaat worden, nu KPN 42% van regfibber heeft overgenomen. Bestaande initatieven zullen wel blijven, maar wat voor nieuwe initatieven. Kijk naar Son en Breugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Vergeet niet dat men ook bezig is met kabelnetten open te stellen. Ik kan me goed voorstellen dat KPN ook gedwongen wordt om tegen redelijke prijzen hun netwerk open te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
ik222 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:53:
Ik zal hem inderdaad toevoegen, overigens lijkt ook www.fiberupdate.nl op zich me wel een aardige link voor in de startpost :)

edit: Beide toegevoegd ;)
Als je nog ideeën of bijdragen voor de site hebt... Ik ben ook bezig met een verzameling van geoptimaliseerde router configuratie bestanden. Daar staat de pagina echter nog niet van online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:40:
[...]

Als je dit 2 weken geleden had gepost, was ik je dankbaar geweest ;)
Die link van mij kan dus ook wel in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:56:
[...]

Done, heb hem opgenomen in het kopje "Aansluitprocedure" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:56:
[...]

i agree.

Grappig, vanavond mijn UPC abonnement opgezegd. Die kerel van de klantenservice deed eerst nog een paar pogingen om me van mijn besluit af te helpen. Tegen een 33 x hogere download en een 100 x hogere upload voor hetzelfde geld kon hij niets meer verzinnen :D Gelukkig al een tijd geleden geregeld dat ik maar een maand opzegtermijn zou hebben en geen automatisch verlengd jaarcontract. Tip voor anderen die nog gaan switchen: Bel je provider, zeg dat je altijd tevreden klant was en leg de situatie uit. Zo hebben ze mijn contractvorm in hun systeem aangepast.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Vanaf vandaag wordt deze brief verspreid onder de abbonees van OnsNetEindhoven.

Hier in staat dat vanaf 1 September wordt begonnen met de uitrol van het langverwachte digitale televisie over de glasvezel. Enkele punten hieruit die belangrijk zijn en wellicht anders dan eerder vermeld:
- De Digibox (set top box) gaat eenmalig 150 euro kosten en wordt daarna JOUW EIGENDOM.
- 2 verschillende pakketten: Basis (7,50) en Extra (3,95).
- In het begin 2 zenders in HD-kwaliteit, de rest in DVD-kwaliteit. Nieuwe HD-zenders hebben zich al aangekondigd zoals Nederland en de VRT (vlaanderen radio televisie).
- Meerdere Digiboxes kosten 150 euro meer maar geen extra maandbedrag.
- Gesprekken zijn begonnen over het nieuwe Eredivisiekanaal.

En klik voor de rest van de zeker interessante informatie eens door op bovengenoemde site of klik op Specificaties Digitale TV

Dus het begint in eindhoven allemaal, en dan zal het op zeer korte termijn vast ook uitgerold worden in OnsNetNuenen en de verschillende gemeenten van OnsBrabantNet.

Ik ben alvast heel erg benieuwd, gezien de bandbreedte van het glasvezel lijkt het aantal toekomstige HD-kanalen onbeperkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:47
JaWSnl schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:20:
Er mag nog meer in de startpost worden opgenomen :D:

Vanaf vandaag wordt deze brief verspreid onder de abbonees van OnsNetEindhoven.

Hier in staat dat
[knip]
ik ben benieuwd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@JaWSnl, dit topic gaat niet over OnsNetEindhoven dus dat is niet interessant om in de startpost op te nemen.

Zodra het uitgerold wordt naar OnsBrabantNet uiteraard wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 26-07-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'tis in ieder geval beter geregeld in Eindhoven dan in Brabant. Die box die koop je en wordt jou eigendom dus niet in bruikleen zoals bij OBN. Daarbij als je een 2e TV digitaal wilt kun je gewoon een box bijkopen en hoef je geen 2e abonement af te sluiten wat OBN wel moet (Echt achterlijk geregeld daar, slaat nergens op). Ik hoop zelf dat in ieder geval de 21 meest bekeken basis zenders gewoon onversleuteld door worden verzonden zodat mensen met een TV met ingwebouwde DVB-C decoder straks gewoon die zenders op kunnen scannen. Ik scan hier al dagelijks maar er staan atm nog geen digitale zenders op de kabel. Daarbij hoop ik ook dat als ze boel gaan versleutelen ze een voorbeeld gaan nemen tegenover anders kabelaars en de smartcards gewoon netjes los verkopen zonder zo'n decoder door je strot duwen met daaraan een smart card gekoppeld, want dat vind ik wel zo misselijk dat ze mensen met een eigen decoder tegenwerken. Als je een internet abo neemt mag je toch ook een eigen netwerkkaart en router pakken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik222 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:35:
@JaWSnl, dit topic gaat niet over OnsNetEindhoven dus dat is niet interessant om in de startpost op te nemen.

Zodra het uitgerold wordt naar OnsBrabantNet uiteraard wel ;)
Hm je hebt wel gelijk maar goed dit was voornamelijk om de OBN-ers alvast blij te maken want dit kan vast niet lang meer duren. Grappig is wel dat er geen echt heel interessant OnsNetEindhoven topic is, mss kijken die ook gewoon hier. Achjah ik copy mn post nog ff naar een ONE topic.

In ieder geval blijft het zo dat we vast snel wat horen voor digitaal in OBN. En mss wordt die in OBN ook wel gewoon eigendom, de digibox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat alle Ons Net Eindhovenaren hier meelezen, maar een Ons Net Eindhoven-topic zou niet verkeerd zijn. Zeker gezien het grote aantal huishoudens in Eindhoven. Bij deze de link naar dat topic:

Ons Net Eindhoven (Deel 1)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vreemd, mijn download begint telkens heel effe op 7-8 MB/s en zakt steevast in naar 4,1, ook bekabeld met mijn nieuwe Dlink. Helpdesk nog maar eens mailen. Das geen 100 Mb/s huh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:43:
Hmm vreemd, mijn download begint telkens heel effe op 7-8 MB/s en zakt steevast in naar 4,1, ook bekabeld met mijn nieuwe Dlink. Helpdesk nog maar eens mailen. Das geen 100 Mb/s huh.
Van waar d/l je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Vermoedelijk van de speedtest.onsbrabantnet.nl dus. Ik zou als ik de Count was een week lang elke dag de snelheid bijhouden en dan in een mailtje sturen naar ze. Uit ervaring weet ik dat ze met telefonische vragen over snelheids problemen heel weinig kunnen, en ze altijd zeggen de router ertussenuit te halen (ook al denk jij dat het daar niet aan ligt).

Dus elke dag een week lang een testje doen op de speedtest.

edit: PS. pcdealer: "d/l" als in "down / load" :P dat klopt volgens mij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door JaWSnl op 30-07-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JaWSnl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:20:
[...]
Irc talk :)

Waar halen ze de medewerkers vandaan bij OBN? Geen antwoord op mijn e-mail van paar weken geleden. Wil ik twee posters ophalen, hebben ze die niet meer omdat de actie afgelopen is. Nou en? Gratis reclame voor OBN en wellicht meer aanmeldingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:20:
[...]

Vermoedelijk van de speedtest.onsbrabantnet.nl dus. Ik zou als ik de Count was een week lang elke dag de snelheid bijhouden en dan in een mailtje sturen naar ze. Uit ervaring weet ik dat ze met telefonische vragen over snelheids problemen heel weinig kunnen, en ze altijd zeggen de router ertussenuit te halen (ook al denk jij dat het daar niet aan ligt).

Dus elke dag een week lang een testje doen op de speedtest.

Bedankt voor de tip. Dat zal ik eens doen. Zonder router ertussen zelfde verhaal overigens en down idd vanaf die edutel server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
PcDealer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:26:
[...]

Geen antwoord op mijn e-mail van paar weken geleden. Wil ik twee posters ophalen, hebben ze die niet meer omdat de actie afgelopen is. Nou en? Gratis reclame voor OBN en wellicht meer aanmeldingen 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:26:
[...]

Bedankt voor de tip. Dat zal ik eens doen. [knip]
En als je dan een mailtje gestuurd hebt, zeker er achter aan bellen!

[ Voor 53% gewijzigd door JaWSnl op 31-07-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Als OBN je kpn-nummer overneemt, ben je dan ook meteen je ADSL kwijt? Gaat lekker dan!

Nou ja, dacht nog 1 maand te kunnen profiteren van Tweakdsl nieuwsserver. Maar nu mijn telefoonlijn is over gezet, is mijn ADSL ook dood.. Ach niet z'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Cyberpope schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:25:
Als OBN je kpn-nummer overneemt, ben je dan ook meteen je ADSL kwijt? Gaat lekker dan!
Als je een abbo hebt in de vorm van internet+bellen dan kan ik het me voorstellen.
In je contract valt allebei. Wordt de 1 opgezegd door OBN, dan beeindigen ze bij KPN de ander vast ook.

[ Voor 17% gewijzigd door JaWSnl op 31-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

JaWSnl schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:19:
[...]

Als je een abbo hebt in de vorm van internet+bellen dan kan ik het me voorstellen.
In je contract valt allebei. Wordt de 1 opgezegd door OBN, dan beeindigen ze bij KPN de ander vast ook.
Zoals je uit de vorige post had kunnen opmaken, had ik ADSL van Tweakdsl. En bellen dus gewoon standaard pots van KPN. Geen internet + bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cyberpope schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:09:
[...]

Zoals je uit de vorige post had kunnen opmaken, had ik ADSL van Tweakdsl. En bellen dus gewoon standaard pots van KPN. Geen internet + bellen dus.
Dan heeft KPN geprutst/niet verder gekeken dan neus lang is. Ik heb Direct ADSL en een vast nummer gehad. Toen die was opgezegd verviel mijn korting en kreeg ik Direct ADSL zonder vaste aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

PcDealer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:26:
[...]

Irc talk :)

Waar halen ze de medewerkers vandaan bij OBN? Geen antwoord op mijn e-mail van paar weken geleden. Wil ik twee posters ophalen, hebben ze die niet meer omdat de actie afgelopen is. Nou en? Gratis reclame voor OBN en wellicht meer aanmeldingen 8)7
Is die actie afgelopen? Nou, dan kan die poster ook weg :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PcDealer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 01:32:
[...]

Dan heeft KPN geprutst/niet verder gekeken dan neus lang is. Ik heb Direct ADSL en een vast nummer gehad. Toen die was opgezegd verviel mijn korting en kreeg ik Direct ADSL zonder vaste aansluiting.
Dat KPN prutsers zijn, blijft als een paal boven water staan. Maar wat is de kans dat bij z'n omschakeling ook op dat moment net de modem te overlijden komt?? Groot of klein weet ik niet, maar een andere modem en de lijn werkt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze komen bij 20 augustus van OBN de zaak aansluiten.

15 augustus is mijn UPC abbo al afgelopen. Ik zit dus enige dagen zonder. Ben benieuwd of ze mijn nummer nog porteren, omdat UPC al 5 dagen eerder ophoud te bestaan.

Groeten,

Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:48:

15 augustus is mijn UPC abbo al afgelopen. Ik zit dus enige dagen zonder. Ben benieuwd of ze mijn nummer nog porteren, omdat UPC al 5 dagen eerder ophoud te bestaan.
OBN moet het porteren regelen als jij dat hebt aangegeven. Daarbij worden nummers nog een tijd in quarantaine gezet voor als die alsnog opgeëist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:25:
[...]

OBN moet het porteren regelen als jij dat hebt aangegeven. Daarbij worden nummers nog een tijd in quarantaine gezet voor als die alsnog opgeëist worden.
Ben benieuwd of het allemaal goed komt. Ik moet nog ergens een UMTS kaart voor een week zien te regelen. Een ruime week zonder internet gaat niet lukken. Maar ja, 100 Mbps maakt veel goed (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:33
Mensen woonachtend in Dommelen-noord die al aangesloten zijn of al een brief hebben ontvangen omtrent de huisaansluiting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dotto schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:17:
Mensen woonachtend in Dommelen-noord die al aangesloten zijn of al een brief hebben ontvangen omtrent de huisaansluiting? :)
Denariehof wordt aangesloten op 20 augustus volgens brief van afgelopen vrijdag 1 augustus.

Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:33
Oke, dat is niet ver uit de richting van waar ik woon :). Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig wat vreemds ontdekt. Met Firefox haal ik maar 4 MB/s terwijl IE 11 MB/s weergeeft. Iemand een idee waar dat aan ligt? Ik kan geen instelling in FF vinden die de snelheid ergens limiteert. De helpdesk wist het ook niet en had inderdaad al meerdere meldingen hierover binnengekregen. FF 2.0.0.16 trouwens. Als ik 2 keer het 1024 MB bestand binnenhaal, dan gaat het wel tegelijk met 2 x 4 MB/s dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dotto schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:17:
Hier iemand uit de omgeving belleman. Word 22 augustus aangesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:20:
Toevallig wat vreemds ontdekt. Met Firefox haal ik maar 4 MB/s terwijl IE 11 MB/s weergeeft. Iemand een idee waar dat aan ligt? Ik kan geen instelling in FF vinden die de snelheid ergens limiteert. De helpdesk wist het ook niet en had inderdaad al meerdere meldingen hierover binnengekregen. FF 2.0.0.16 trouwens. Als ik 2 keer het 1024 MB bestand binnenhaal, dan gaat het wel tegelijk met 2 x 4 MB/s dus.
Dat ligt aan het feit dat een thread van FF gelimit wordt op 4MB/s. Maximaal 2 threads te openen maakt het maximaal 8 MB/s. Gek genoeg valt hier bijna niks op te vinden op het internet. Als ik meer weet laat ik het weten.

edit: ik zou zeggen ga eens in firefox naar "about:config" en filter op "network.http." en probeer daar eens wat integer waarden te verhogen. Ik kan het hier niet testen heb een net wat tragere draadloze verbinding.
Of zie mn volgende post 2 lager :)

[ Voor 49% gewijzigd door JaWSnl op 04-08-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
omdat een 100mbit verbinding ook niet zoveel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Voor meer info over het tweaken van de snelheid ga eens naar: Tweakfactor

Wellicht de belangrijkste is het gedeelte
"browser.cache.memory.capacity" in about:config. De waarde die hier achter staat is bij mij niet 4096 maar 65536. Check eens wat het bij jou is... ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:57:
Voor meer info over het tweaken van de snelheid ga eens naar: Tweakfactor

Wellicht de belangrijkste is het gedeelte
"browser.cache.memory.capacity" in about:config. De waarde die hier achter staat is bij mij niet 4096 maar 65536. Check eens wat het bij jou is... ben heel benieuwd.
Ai, zojuist geupdate naar versie 3.01 die dat probleem niet heeft. Nu kan ik het niet meer voor je checken. Sorry.

In 3.0.1 staat (bij mij althans) browser.cache.memory.capacity ook niet in about:config btw

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik zit in 3.0.1 ook en ik heb wel die waarde in mn instellingen.

filter maar op memory, dan krijg je 2 regels te zien waarvan er 1 die is.

voeg anders de volgende regel toe aan de file user/application data/Mozilla/Firefox/Profiles/xxx.default/prefs.js toe voor diegenen in FF2 die het niet kunnen vinden:
- user_pref("browser.cache.memory.capacity",65536)

maar goed dat is bij jou niet meer nodig :P jammer was erg benieuwd of dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 18:18
Ik heb nu sinds ongeveer een week de aansluiting bij OnsBrabantNet in Best en ik heb geen problemen met mijn download snelheid, maar ik heb tot nu toe niet dezelfde snelheden gehaald bij mijn upload.

Is er een goede betrouwbare manier om je upload snelheid te testen, aangezien de upload test die onderdeel zijn van bijvoorbeeld speedtest.nl niet erg betrouwbaar zijn voor deze snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
speedtest.onsbrabantnet.nl is de site van OnsBrabantNet waar je direct de snelheid kan testen op de Edutel server. (die is ook terug te vinden als nieuwe speedtest op speedtest.net)

Die is betrouwbaar zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 18:18
Met die test haalde ik dus bij lange na niet de benodigde upload snelheid. Zal toch maar eens contact op gaan nemen dan.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.