OnsBrabantNet

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 95.387 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is meer ter info. Na OnsNet in Nuenen zal ook Geldrop-Mierlo aan de glasvezel gelegd worden. Ik kreeg er toevallig vandaag post over. 8)

http://www.onsbrabantnet.nl/

Iemand van OnsNet die wat over prijzen weet toevallig?

edit: OnsNet is 50 euro per maand voor internet/radio en TV zag ik net. Klinkt als aardige deal voor 100Mb verbinding. Kan alleen niet opmaken of het alleen down is of synschroon.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb inderdaad ook dezelfde brief vandaag gekregen,

hier nog een linkje met best veel info:
http://www.eversveld.nl/CommOnderhoud/Glasvezel/index.htm
kosten totaalpakket: 59 euro (Telefonie, tv en 100mbps internet) en ook 75 euro installatie kosten.
Maaaaaaaaaaar er moet wel 50% van de gezinnen mee in stemmen voordat het ook daadwerkelijk zo ver is en als dat zo is ligt het er eind dit jaar al.

Overigens is het ook erg toevallig dat dit jaar ook alle gasleidingen tot aan de voordeur vervangen moeten worden.

maar als het er komt: :9~

@Count Grishnackh
Waarom heb jij die brief als je in eindhoven woont :o :D

[ Voor 36% gewijzigd door Avvd op 20-03-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha, 59 euro. Veel mensen hebben al breedband, dus ik hoop dat ze 50% kunnen overtuigen. Je zit dan ook wel nog met de opzegtermijn van je huidige provider ben ik bang huh. Chello wordt volgens mij telkens met een jaar automatisch verlengd. We zien wel.

Ik ben een half jaar geleden verhuisd naar Geldrop. Zal mijn profiel eens aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:43
Ben eigenlijk benieuwd of er nog meer tweakers in geldrop-mierlo wonen.
Allemaal ja ertegen zegguh :P

Tevens pakket bestaande uit:

Internet € 15,95 per maand
Radio en Televisiepakket € 13,95 per maand
Vaste Telefonie € 9,49 per maand

Vastrechttarief € 20,00 per maand
---------------------------------------------------------------------------
Totaal: € 59,39 per maand + eenmalig 75 euro zoals Blueone al zegt.

[ Voor 8% gewijzigd door mklcln op 20-03-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

dpz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:53:
Ben eigenlijk benieuwd of er nog meer tweakers in geldrop-mierlo wonen.
Wijk Tongelre (dus @ onsneteindhoven) meldt zich, ik werk trouwens wel in Geldrop

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het informatiecentrum ligt aan de Beneden Beekloop. Laat ik daar nou net wonen! :D Ik denk dat ik er dus best vroeg bij kan zijn :)

Het TV gedeelte lijkt mij trouwens niet zo interessant. Je krijgt dan gewoon een modulator die alle zenders op de coax zet zoals je gewend bent. Ik ben juist zo gehecht aan m'n digitale TV. Hopen dat er snel iets van IPTV komt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 15:21
Ja ik kreeg ook de brief binnen, ik woon aan de Dommelstraat en ik zag idd ook het dat informatiecentrum bij ons komt. Denk trouwens niet dat het iets uitmaakt waar je zit.

Ik zit idd met hetzelfde, ik heb die UPC dvr en die bevalt me erg goed. Ik hoor wel dat ze in nuenen bezig zijn met een HDTV box, dat zou natuurlijk helemaal lekker zijn :).

In Nuenen is het trouwen up en down 100MB, erg lekker.

Ik hoop eigenlijk dat het nog wel wat langer duurt want ik heb sinds begin dit jaar het TweakDSL 2 jarig duivels abbonement genomen dus heb ik een jaartje dubbel internet :(

Maarja ik neem zeker dat internet wel :) ff een nasje kopen met flink wat HD space :P

[ Voor 7% gewijzigd door SiNisTrAD op 21-03-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Ik woon in Eindhoven, Woensel. Ik snap niet waarom alleen in tongere glaswezel kreg en de rest van eindhoven niet. Belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:05
Ok ik hoop in augustus (of iets daarna) een 100/100 lijntje tegemoet te zien :) Ben benieuwd of het kwalitatief zo goed is als onsnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 15:03

TommyGun

Stik er maar in!

Schaamteloze crosspost vanuit het andere OnsNet topic;
Inderdaad kreeg laatst een brief dat ze Geldrop en Mierlo van 100MBit willen voorzien, glasvezel. Tegen die tijd ben ik toch al verhuisd naar Eindhoven maar toch leuk dat ze dat in dit dorpie aan gaan leggen. Nu nog hopen dat er glasvezel ligt naar waar ik ga verhuizen in Ehv. (Nog onbekend).
Toch wordt ik er dan niet vrolijk van als ik dit lees;
saigon66 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:58:
Ik woon in Eindhoven, Woensel. Ik snap niet waarom alleen in tongere glaswezel kreg en de rest van eindhoven niet. Belachelijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah bah... ook in Gelddrop en Mierlo 100Mbit symmetrish internet / TV / Telefoon voor 59 euro per maand.... Zelfde dus als de prijzen van OnsNet Nuenen na die 100Mbit upgrade van ze.... Wil onderhand wel eens weten wanneer OnsNet Eindhoven eens aan zo'n dergelijke upgrade gaat beginnen.... Leden van OnsNet Eindhoven betalen nog steeds 56,50 voor hetzelfde pakket wat in Nuenen en Geldrop/Mierlo aangeboden wordt maar dan met een 10Mbit symmetrishe verbinding... Het totaalpakket met 80Mbit (nog eens niet de volle 100Mbit) kost hier maar liefst (schrik niet) 93 euro! Niet echt concurrerent meer in deze tijd met al die 20Mbit ADSL providers en andere glasvezel projecten in bijv Nuenen/Geldrop/Mierlo die veel minder vragen ;/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:08:
Bah bah... ook in Gelddrop en Mierlo 100Mbit symmetrish internet / TV / Telefoon voor 59 euro per maand.... Zelfde dus als de prijzen van OnsNet Nuenen na die 100Mbit upgrade van ze.... Wil onderhand wel eens weten wanneer OnsNet Eindhoven eens aan zo'n dergelijke upgrade gaat beginnen.... Leden van OnsNet Eindhoven betalen nog steeds 56,50 voor hetzelfde pakket wat in Nuenen en Geldrop/Mierlo aangeboden wordt maar dan met een 10Mbit symmetrishe verbinding... Niet echt concurrerent meer in deze tijd ;/
Huh? 10Mbit upload niet concurrerend? Ik heb toch zeker wel liever 10/10 dan 16/1 voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:12:
[...]

Huh? 10Mbit upload niet concurrerend? Ik heb toch zeker wel liever 10/10 dan 16/1 voor dezelfde prijs.
Niet meer als je ziet dat in Nuenen en Geldrop 59 euro betaalt moet worden voor 100Mbit symmetrish en in Eindhoven 56 euro voor 10Mbit symmetrish en 93 euro voor 80Mbit symmetrish... in het begin zouden die prijzen nog wel kunnen maar aangezien de 10 naar 100Mbit upgrade van OnsNet Nuenen die nauw samenwerkt met OnsNet Eindhoven snap ik niet waarom OnsNet Eindhoven blijft steken... Normaal gaan ze altijd gelijk mee als Nuenen bijv onderhoud aan het netwerk verricht gebeurt dat bij Eindhoven ook op t zelfde tijdstip... Zelfde met wijzigingen in TV zenders etc... Daarom snap ik niet waarom die upgrade ineens zo'n probleem is voor OnsNet Eindhoven... 100Mbit is zeker intresant voor consumenten nu er EINDELIJK betaalbare (802.11n) consumenten-routers in opkomst zijn die vaak een een veel krachtigere chip aan boord hebben dan die oude bagger consumenten-routers die niet sneller kunnen routen dan 50Mbit totaal aan WAN troughput... Deze nieuwe routers kunnen tot wel 266 mbit (33 mb/s) routeren door hun Gigabit WAN port en dat is zeker mooi voor zo'n 100Mbit symmetrish abbo waar 25 mb/s een must is... Eindelijk geen achterlijk dure cisco routers of stroomvretende m0n0wall pc's meer nodig!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
is het nou eigenlijk full of half duplex? Ik heb in ieder geval vandaag de aanmeld brief binnen gekregen en ga deze ook meteen invullen. De eerste 6 maanden zijn mooi gratis.

overzichtje:
-Radio (36 zenders)
-TV (48 zenders) Samen met radio 13,95 per maand
-Vaste telefonie 9,49 per maand en een 2e lijn is 3,99 per maand extra
-100mbit symetrisch internet, 4 e-mail accounts voor 15,95 per maand
-vastrechtvergoeding: 20,00 per maand (alleen bij internet)
-totaalpakket: €59,39
-eerste 6 maanden gratis
-75 euro installatie kosten
voorwaarde voor dit alles: 50% moet meedoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
het is full duplex :) Dat wordt blazen :P

Moet alleen nog wel s even gaan nadenken over de tv .. de DVR van UPC bevalt mij wel erg goed.

[ Voor 54% gewijzigd door SiNisTrAD op 02-04-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het zou wel vreemd zijn om een fiber verbinding (welke over het algemeen toch gewoon uit 2 paren bestaat) zodanig te crippelen dat ie maar een kant tegelijk op kan sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
In nuenen is het ook Full duplex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
totaal dus 200mbit. Dat wordt denk ik een servertje als router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
er zijn best routers beschikbaar die het aankunnen, in nuenen zijn er ook wat mensen die ik ken die gewoon een router gekocht hebben met deze doorvoersnelheid (en nog redelijk betaalbaar).

Deze bv:
pricewatch: Linksys RV042 (1U, 4x 100Mbps, 2x 100Mbps, VPN)
heeft 100 MB doorvoersnelheid op de wan poort.
voor meer zie ook:
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Intressante links is ook:
http://www.onsnetnuenen.nl/index.php?item=2 (daar al vast wat rondkijken)

[ Voor 46% gewijzigd door SiNisTrAD op 03-04-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-07 12:28
Ik heb ook een brief gehad. Zo als ik het lees zijn die 75,- installatiekosten optioneel. Ze sluiten dan je pc, tv enz aan. Kun je ook zelf doen, scheelt weer 75,-

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Even een schopje. Ik had ze net even aan de telefoon gehad voor een aantal vragen, en zoals het er nu naar uitziet gaan ze er gewoon vanuit dat het doorgaat (ze hadden nu al heel veel inschrijvingen :))

Goed nieuws dus :D

De installatie kosten zijn idd optioneel

[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 23-04-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
wat ik mij wel afvraag is hoe het tv signaal is, ik heb nu UPC digitaal en dat is denk ik toch echt een stuk beter ... Ik heb het beeld in nuenen gezien en dat vondt ik niet echt lekker ivgl upc digital.

Maarja als ik het nu niet neem moet ik straks zelf allerlei kabels gaan leggen, want er zal toch een kabel vanaf het glasvezel kastje naar de tv moeten komen neem ik aan? of iig naar het cai aansluitpunt waar hij nu ook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Wat een gigantisch verschil met XMSnet (oa in Amersfoort) 24/24 voor 32.95 per maand. ipv 2x 100/100 voor 15,95 per maand. Voorwaarde is dat minimaal 50% meedoet. Hier in Amersfoort is dat minimaal 75%...

Ik ben vet jalours op jullie... :(

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
SiNisTrAD schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:48:
wat ik mij wel afvraag is hoe het tv signaal is, ik heb nu UPC digitaal en dat is denk ik toch echt een stuk beter ... Ik heb het beeld in nuenen gezien en dat vondt ik niet echt lekker ivgl upc digital.

Maarja als ik het nu niet neem moet ik straks zelf allerlei kabels gaan leggen, want er zal toch een kabel vanaf het glasvezel kastje naar de tv moeten komen neem ik aan? of iig naar het cai aansluitpunt waar hij nu ook zit.
Aan het "glasvezelkastje" kan gewoon een coax kabel worden aangekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
ja klopt alleen heb ik nu geen kabel van de meterkast naar het cai aansluitpunt liggen en die mogen zij dan mooi aanleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
saigon66 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:58:
Amen to that man. Ben benieuwd naar de reden waarom die dorpjes wel glasvezel krijgen, terwijl Eindhoven nog voor drie kwart aangesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
omdat dorpjes veeeeeel belangrijker zijn als grote steden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las dit op onsneunennet.nl

kan ik hier uitleg over krijgen of dit alleen voor nieuwsgroepen geldt, of ook voor normale websites en/of bittorrent? verder heb ik nog de vraag of de snelheid ook werkelijk gehaald wordt, want ik heb weet niet of het zo goed is, ik hoor er vrij weinig over. Wie zit er precies achter trouwens, want al dat geld moet toch ergens van opgehoest worden. Ik las op de site iets van NEM Brabant B.V. is een initiatief van Reggefiber B.V., :/ wie zijn da?
bvd op de antwoorden.
OnsNet biedt de dienst nieuwsgroepen op basis van nieuwsleverancier Giganews. Met 210 miljoen nieuwsberichten, 400TBytes aan opslag en news-server in Amsterdam levert OnsNet hiermee voor al haar klanten toegang tot 's werelds meest geavanceerd news netwerk. De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:

- Geen datalimiet

- retentietijd: > 40 dagen voor binary en > 480 dagen voor tekst groepen

- max aantal sessies per IP: 4

- max download snelheid per sessie: 512 Kbps

- max download snelheid voor 4 sessies: 2000 Kbps

- aantal nieuwsgroepen: ongeveer 99.000

De download snelheid wordt door onze internet provider beperkt tot 2 Mb/sec om de kosten in de hand te houden en om te voorkomen dat door een paar gebruikers het netwerk onevenredig zwaar belasten zou kunnen worden.N.B. De meeste “news clients” geven de snelheid aan in Kilo Bytes per seconde; 2000kb/s (2000 kilobits/per seconde) = 250KB/s (kilo bytes/per seconde).
http://www.onsnetnuenen.nl/index.php?item=2#l10054

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
Ik heb het bij iemand in nuenen gezien en de snelheden worden echt gehaald hoor, iig met dc++ zoals ik het daar zag was hij met dik 25 mb/s aan t downloaden en er werd ook flink geupload. Dus die 100 Mb kun je zeker halen alleen zijn er niet veel sites aan dat aankunnen.

Ik kan mij echt wel voorstellen dat ze de nieuwsgroepen tot 2 Mb/sec beperken anders wordt het snel echt te gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik kan niet wachten tot ze het in de rest van Brabant (en wellicht Nederland) ook aan gaan leggen. Ze heten hoop ik toch niet voor niets OnsBrabantNet? Laat de rest dan ook meegenieten!!!

Zitten we hier met zo'n 8 / 1 UPC abonnement voor 50 euro per maand. :/

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:25
@angeling:
Alleen via news.onsnet.nu is de snelheid beperkt (omdat Giganews gewoon te duur is).
Vanaf onze eigen newsservers trek ik gewoon de volle 100Mbit binnen.

Logisch ook, want anders zou het geen 100/100 zijn, maar 2/2... (duh)

[ontopic]
Overigens kom ik uit Nuenen en ja, hier is praktisch altijd 100mbit up/down te halen en het TV beeld valt zeker niet tegen! (Modulator idd die in het modem zit, als het beeld slecht is ligt dat aan de bekabeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wanneer krijgt Eindhoven nou ook die upgrade naar 100Mbit zoals dat in Nuenen gebeurt is? Is daar al iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankjewel voor antwoorden, ik denk dat ik me wel ga aanmelden (kom uit geldrop :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De glasvezel komt er aan !

Ik wil mijn huidige internetplusbellen van KPN opzeggen. Omdat ik mijn nummer wil behouden, dient de opzegging door onsbrabantnet te worden geregeld.
Weet iemand of dat ook geldt voor Intenetplusbellen?

De klantenservice van onsbrabantnet geeft aan:
- eerst je IPB omzetten naar losse telefonie en apart internet
- dan onsbrabantnet de telefonie laten opzeggen
- zelf internet opzeggen

KPN zegt echter:
- De nieuwe providor kan IPB opzeggen (dus zowel telefonie als internet)

Zijn er mensen met meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
OBN kan ook gewoon IPB opzeggen volgens mij.. ze vragen via de Opta-procedures gewoon een portering van dat nummer aan en dan benadert KPN je over het opzeggen van je IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook dat OBN gewoon IPB kan opzeggen, maar de meneer van de klantenservice van OBN wist dat niet. Nou had ik niet de indruk dat hij veel verstand had van porteringen.
Net zo veel dan ikzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het wel gebeuren. Nog een week en dan horen we of er genoeg aansluitingen zijn. Hoop dat het een beetje wil vlotten allemaal, want ik kan niet wachten om UPC de deur uit te knikkeren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het loopt vandaag in ieder geval storm bij het informatiecentrum hier beneden.. die extra brief die ze de deur uit hebben gedaan lijkt effect te hebben dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:05

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:04:
Hallo,

Dit is meer ter info. Na OnsNet in Nuenen zal ook Geldrop-Mierlo aan de glasvezel gelegd worden. Ik kreeg er toevallig vandaag post over. 8)

http://www.onsbrabantnet.nl/

Iemand van OnsNet die wat over prijzen weet toevallig?

edit: OnsNet is 50 euro per maand voor internet/radio en TV zag ik net. Klinkt als aardige deal voor 100Mb verbinding. Kan alleen niet opmaken of het alleen down is of synschroon.
Helmond is ook bezig met aanleggen van Glasvezel... Voor 39euro p/m heb je 10Mb/10Mb synchroon!! (Duurt alleen nog ff, of je moet bedrijf zijn!)

Wat betreft OnsNet zou ik moeten vragen aan mijn oom, die in Nuenen woont :). Weet alleen dat hun niet zo'n goede ervaringen met OnsNet hebben (en dat betreft, bericht geving met veranderingen in de Email-servers).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:15:
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het wel gebeuren. Nog een week en dan horen we of er genoeg aansluitingen zijn. Hoop dat het een beetje wil vlotten allemaal, want ik kan niet wachten om UPC de deur uit te knikkeren hier.
Ze zeggen pas eind juni/ begin juli of ze genoeg aanmeldingen hebben volgens de helpdesk.

voor de gene die usenet gebruiken:
Xs news garandeert 100mbit >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Avvd op 08-05-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blueone schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Ze zeggen pas eind juni/ begin juli of ze genoeg aanmeldingen hebben volgens de helpdesk.

voor de gene die usenet gebruiken:
Xs news garandeert 100mbit >:)
hmm, ik meende toch echt half mei gelezen te hebben in de eerste brief die ik ontving, maar goed. Als het er maar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de brief die ik vandaag weer ontvangen hebt ivm bevestiging aanvraag staat wederom medio mei als datum dat bekend wordt gemaakt of het projekt al dan niet doorgaat. Geen juni of juli dus, maar volgende week ergens of de week erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik had het idd ook gelezen in de aanmeldingbrief dat ze media mei zeiden, maja het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het er maar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 03:58:
Maar wanneer krijgt Eindhoven nou ook die upgrade naar 100Mbit zoals dat in Nuenen gebeurt is? Is daar al iets over bekend?
Nee. Maar bij Ons Net zijn ze sowieso geen ster in betekenisvolle communicatie.

Overigens vind ik dat hele Ons Net een vage constructie. Zogenaamd is het een cooperatie, waarbij de deelnemers medezeggenschap zouden krijgen over allerlei zaken. Ondertussen is het (subsidie)geld doorgesluisd naar allerlei B.V.s en hoor je er nooit meer iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 16:22

PauseBreak

derp!

In het buurtblad van die belangenvereniging zesgehuchten stond dat iets van 85,1% al had aangemeld.
Hier in de straat zie ik maar 2 van die 'flyers' (incl. de onze) achter de ramen maar snelle rondvraag leert dat toch vrij veel mensen zich hebben aangemeld. Nu maar hopen dat het doorgaat :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
/\/\|) schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:02:
[...]

Nee. Maar bij Ons Net zijn ze sowieso geen ster in betekenisvolle communicatie.

Overigens vind ik dat hele Ons Net een vage constructie. Zogenaamd is het een cooperatie, waarbij de deelnemers medezeggenschap zouden krijgen over allerlei zaken. Ondertussen is het (subsidie)geld doorgesluisd naar allerlei B.V.s en hoor je er nooit meer iets over.
Ik denk dat die constructie er ook is omdat de overheid van Europa uit dit soort projecten niet mag subsidiëren. Misschien dat deze constructie met een coöperatie deze regels omzeilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Jammer dat ze geen teller ofzo bijhouden op hun site maar ik heb ze eens gemailt met de vraag op werk percentage ze ongeveer zitten. ik ben benieuwd wat eruit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PauseBreak schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:05:
In het buurtblad van die belangenvereniging zesgehuchten stond dat iets van 85,1% al had aangemeld.
Hier in de straat zie ik maar 2 van die 'flyers' (incl. de onze) achter de ramen maar snelle rondvraag leert dat toch vrij veel mensen zich hebben aangemeld. Nu maar hopen dat het doorgaat :)
Dat zou heel erg mooi zijn, laat gaan, laat gaan :) Hier ook maar 2 flyers in de straat, inclusief de mijne.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
even ter informatie:

Het project gaat door :9~ :9~ :9~
9.000 van de 16.000 mensen hadden zich aangemeld wat op ruim 56% uitkomt _/-\o_

bron: Het eindhovens dagblad want het staat nog niet op de website

[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 18-05-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
mooi ! :) kom maar op met die pijp !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het is officieel. Rechtstreeks van de OBN site:
Geldrop-Mierlo krijgt glasvezelnetwerk!

Met trots kunnen we u melden dat er inmiddels ruim 9.000 aanmeldingen binnen zijn en dat het glasvezelproject in Geldrop-Mierlo door kan gaan.

De komst van OnsBrabantNet binnen Geldrop-Mierlo is, op zijn zachtst gezegd, niet onopgemerkt gebleven.
Onze informatieavonden, de winkels in Geldrop en in Mierlo, het speciale telefoonnummer; overal is het even druk.

Het enthousiasme waarmee OnsBrabantNet verwelkomt is binnen Geldrop-Mierlo en de beleving bij de mensen is overweldigend.
Dit blijkt ook wel uit het feit dat ruim 50% van de inwoners zich inmiddels aangemeld heeft.
Dit aantal moest ook gehaald worden om het glasvezelnetwerk rendabel te maken en een start te maken met de aanleg hiervan.
Bron
Dat ze maar snel gaan beginnen!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-07 22:50
We hebben het zelf ook thuis aangevraagd, iemand enig idee hoeveel GB per maand je kan verstoken volgens hun "fair use policy". Want die term is nogal "vaag", ik begrijp dat hier niet onder valt dat je constant met 100mbit moet gaan up/downloaden. Iemand enige concrete cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
we krijgen dezelfde internet provider als in nuenen en daar heb ik nog nooit iemand horen klagen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:05
thafusion schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:38:
We hebben het zelf ook thuis aangevraagd, iemand enig idee hoeveel GB per maand je kan verstoken volgens hun "fair use policy". Want die term is nogal "vaag", ik begrijp dat hier niet onder valt dat je constant met 100mbit moet gaan up/downloaden. Iemand enige concrete cijfers?
Een collega van me is op de bijeenkomst geweest en hij stelde de vraag

" Wat vinden jullie ervan als ik 4TB per maand door die kabel heen jaag?"
"-Geen enkel probleem, sterker nog, we meten niet eens - dit gebeurt pas wanneer er echte problemen zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hehe dat informatiepunt gebeuren zit hier vlak bij, en daar was het laatst gruwelijk druk, lol. Maar toch mooi dat het hier komt te liggen, alleen jammer dat ik net ga verhuizen, dus niet aangevraagd natuurlijk. Zwaar jammer eigenlijk :/

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 21-05-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
razorhead schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:14:
[...]

Een collega van me is op de bijeenkomst geweest en hij stelde de vraag

" Wat vinden jullie ervan als ik 4TB per maand door die kabel heen jaag?"
"-Geen enkel probleem, sterker nog, we meten niet eens - dit gebeurt pas wanneer er echte problemen zijn"
In Nuenen is dat iig geen probleem...
Ik zie trouwens in de AV van OBN dat Geldrop-Mierlo ook een overboekingsfactor van 80:1 zal hebben en het internet via Edutel B.V. zal gaan, net zoals in Nuenen

[ Voor 15% gewijzigd door Pingelmonster op 22-05-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er maar 1 woord voor: HOERA!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 18:27
Weet iemand waar ze eerst mee beginnen met aanleggen in Mierlo of Geldrop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanleg van glasvezel van onsnet in de Nuenense dorpen Gerwen en Nederwetten is stilgelegd.
Daarom is het afwachten of en wanneer ze er nog mee beginnen in Geldrop Mierlo.

Het gerucht gaat dat de aannemers er plotseling mee gestopt zijn omdat de opdrachtgever, de NEM, betalingsproblemen heeft.
Op de website van Onsnet nuenen of Brabant is niets te vinden van het stilleggen

Ze zijn in de dorpen Gerwen en Nederwetten in maart begonnen, begin mei zijn ze plotseling gestopt.
Eerst dachten we nog dat ze elders bezig waren. Dat blijkt nu niet voor onsnet te zijn, maar voor en aan onsnet wordt even niet gewerkt.
Zie een foto op http://www.dse.nl/node/view/1263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
hmm ben benieuwd dan ... zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Is er al meer bekend over waar ze wanneer gaan graven en aansluiten?

<edit>
Never mind, hier staat het antwoord al. Nog even geduld hebben en hopen dat die betalingsproblematiek onjuist is.

[ Voor 66% gewijzigd door PauseBreak op 30-05-2007 11:56 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:58

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:45:
Het gerucht gaat dat de aannemers er plotseling mee gestopt zijn omdat de opdrachtgever, de NEM, betalingsproblemen heeft.
Altijd een risico, met een 'onderneming' die eigenlijk alles doorsluist naar andere BV's. Als men inderdaad betalingsproblemen heeft zal het lastig zijn om iets van het geld terug te zien.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PatrickO-
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-10-2024
En in Helmond-Brandevoort hebben we nu ook de brief gekregen... _/-\o_

Ik heb inderdaad nog wat vragen, dus mocht er hier iemand zijn die deze kan beantwoorden, dan graag... :P

Ze hebben een FUP, en ik heb persoonlijk slechte ervaringen met FUP's. Nu las ik hier dat 4TB geen probleem was... Kan iemand dat bevestigen :?
Kan iemand me vertellen wat de kwaliteit is van de telefoon en de televisie signalen :? Gaat de telefonie trouwens via VoIP of doen ze het op een andere manier :?

Nog mensen met horror verhalen, of juist hosanna verhalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

-PatrickO- schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:01:
En in Helmond-Brandevoort hebben we nu ook de brief gekregen... _/-\o_

Ik heb inderdaad nog wat vragen, dus mocht er hier iemand zijn die deze kan beantwoorden, dan graag... :P

Ze hebben een FUP, en ik heb persoonlijk slechte ervaringen met FUP's. Nu las ik hier dat 4TB geen probleem was... Kan iemand dat bevestigen :?
Kan iemand me vertellen wat de kwaliteit is van de telefoon en de televisie signalen :? Gaat de telefonie trouwens via VoIP of doen ze het op een andere manier :?

Nog mensen met horror verhalen, of juist hosanna verhalen :?
Pats maar met je Brandevoort :P...

Hopen dat BreedbandHelmond optijd met glasvezel naar de consumenten gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PatrickO-
remy007 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:19:
[...]

Pats maar met je Brandevoort :P...

Hopen dat BreedbandHelmond optijd met glasvezel naar de consumenten gaat ;)
Brandevoort behoort al vanaf het begin (net zoals heel Eindhoven) tot Kenniswijk... Ze hadden eigenlijk direct bij de bouw al glasvezel in de grond moeten stoppen... Het heeft nog veels te lang geduurd... Heb eerst 2 jaar lang aan UPC vastgezeten en nu 4 jaar lang te veel betaald aan Planet Internet (80 euro voor 8Mb)

Breedband Helmond is in eerste instantie bedoeld voor bedrijven... Ik zie die nog niet zo snel naar consumenten gaan... En dan weet je ook nog niet eens wat de voorwaarden gaan zijn... Maar, ik hoop voor jou dat jij ook snel mag overgaan... En anders kun je altijd nog verhuizen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

-PatrickO- schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:04:
[...]

Brandevoort behoort al vanaf het begin (net zoals heel Eindhoven) tot Kenniswijk... Ze hadden eigenlijk direct bij de bouw al glasvezel in de grond moeten stoppen... Het heeft nog veels te lang geduurd... Heb eerst 2 jaar lang aan UPC vastgezeten en nu 4 jaar lang te veel betaald aan Planet Internet (80 euro voor 8Mb)

Breedband Helmond is in eerste instantie bedoeld voor bedrijven... Ik zie die nog niet zo snel naar consumenten gaan... En dan weet je ook nog niet eens wat de voorwaarden gaan zijn... Maar, ik hoop voor jou dat jij ook snel mag overgaan... En anders kun je altijd nog verhuizen... :P
Ja huizen van X ton :P Brandevoort.... moet ik nog even sparen :P (ben pas 21)

Foto van huizen in Brandevoort...
Afbeeldingslocatie: http://i72.photobucket.com/albums/i162/catsgossip/fotopaul/aug06013-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Snelle vraag, welke niet beantwoord wordt door de helpdesk/support van OnsBrabantNet en ook in de FAQ niet geheel duidelijk beantwoord is:

Heb je nou wél of níet een router nodig om de verbinding te delen? Volgens mijn ouders is er namelijk op zo'n avond gezegd dat het modem een ingebouwde router heeft en een 'eigen' router dus niet meer nodig zou zijn.
Heb de support begin vorige week al gemaild maar die mensen zijn volgens mij overleden, er wordt gewoon totaal niet gereageerd :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

PauseBreak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:49:
Snelle vraag, welke niet beantwoord wordt door de helpdesk/support van OnsBrabantNet en ook in de FAQ niet geheel duidelijk beantwoord is:

Heb je nou wél of níet een router nodig om de verbinding te delen? Volgens mijn ouders is er namelijk op zo'n avond gezegd dat het modem een ingebouwde router heeft en een 'eigen' router dus niet meer nodig zou zijn.
Heb de support begin vorige week al gemaild maar die mensen zijn volgens mij overleden, er wordt gewoon totaal niet gereageerd :p
Als je een foto/spec's van zo'n modem/router kunt posten kunnen we je iets verder helpen... (ook handig voor overige OBN-gebruikers).

Even ter verduidelijking: modem/routers zijn modems met een router ingebouwd. Dat betekend vaak: modem met een router functie, waar een uitgang opzit (lan) waaraan een switch gehangen kan worden. Of de modem heeft meerder (4/5) poorten (lan) waaraan de pc's direct gekoppeld kunnen worden dmv een straight UTP kabel.

Ook zijn vaak deze moderne modems voorzien van WLan.

[ Voor 20% gewijzigd door remy007 op 12-06-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Heb vandaag dan toch nog antwoord gekregen van de supportafdeling van OBN. Hier komt het op neer: Het modem bevat 4 poorten maar alleen de 1e poort kan gebruikt worden. Dit betekent dat je, wanneer je de verbinding wilt delen, een router aan zult moeten sluiten.
* PauseBreak gaat op zoek naar een nieuwe router :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Weet eigenlijk iemand of het schieten van de kabels een beetje fatsoenlijk gaat? Ik ben namelijk geneigt om straks gewoon een gleufje naar de meterkast te graven. het stuk van de straat naar de voorgevel is namelijk 20 meter en ik vraag me af of die afstand ook nog gewoon met schieten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blueone schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 01:21:
Weet eigenlijk iemand of het schieten van de kabels een beetje fatsoenlijk gaat? Ik ben namelijk geneigt om straks gewoon een gleufje naar de meterkast te graven. het stuk van de straat naar de voorgevel is namelijk 20 meter en ik vraag me af of die afstand ook nog gewoon met schieten kan.
Volgens mij graven ze holle buizen de grond in, waarin dmv perslucht de glasvezel wordt aangebracht. En volgens mij hoef je zelf niet te gaan graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
in princiepe graven ze niets (volgens iemand uit nuenen) maar schieten ze hem volledig naar de voordeur/meterkast. Ik vraag me dus af of dat over een afstand van 20 meter wel goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Dat ze maar eens in de rest van Brabant gaan leggen. Wat denken die kneuzen in Mierlo, Geldrop en Nuenen wel niet, dat zij zomaar even als enigen in Noord-Brabant glasvezel mogen hebben?! :P

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Wij als goede slimme mensen dat het volledig terecht is dat wij als eerste van brabant mogen (na nuenen dan) :*)

En deurne mag daarom als laatste :P

[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 20-06-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Blueone schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:51:
in princiepe graven ze niets (volgens iemand uit nuenen) maar schieten ze hem volledig naar de voordeur/meterkast. Ik vraag me dus af of dat over een afstand van 20 meter wel goed gaat
Ik neem aan van wel anders zouden ze in Nuenen ook wel meerdere malen hebben moeten graven ;)
Mail anders de helpdesk eens of zij je daar meer over kunnen vertellen.

[ Voor 8% gewijzigd door PauseBreak op 21-06-2007 17:38 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
hier in Nuenen hebben ze de stoepen opengehaald, daar liggen dan ook de "grote buizen", vanaf de stoep naar de voordeur hebben ze de "huis-buizen" geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PatrickO-
PauseBreak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:01:
Heb vandaag dan toch nog antwoord gekregen van de supportafdeling van OBN. Hier komt het op neer: Het modem bevat 4 poorten maar alleen de 1e poort kan gebruikt worden. Dit betekent dat je, wanneer je de verbinding wilt delen, een router aan zult moeten sluiten.
* PauseBreak gaat op zoek naar een nieuwe router :)
Gisteren op de informatieavond in Brandevoort begreep ik iets anders... Als ik hun folder lees begrijp ik dat de monteur de andere poorten kan open zetten...
Op het breedbandmodem bevinden zich vier aansluitingen voor het aansluiten van de computer randapparatuur. Standaard is één poort geactiveerd. Onze monteurs sluiten uw PC aan en configureren deze, zodat u direct aan de slag kunt met Internet.
bron

Anderzijds, als je de FAQ leest moet je via een router je toegang delen...
Kan ik meerdere computers aansluiten op de verbinding van het netwerk?

Ja, dat kan. Het is alleen mogelijk om via een router meerdere computers aan te sluiten op de breedbandmodem. In theorie is dit onbeperkt. Zo’n router kan draadloos of bekabeld zijn.
bron

Ik heb ook maar een vraag uitgezet bij de helpdesk en uitleg gevraagd waarom ze niet de overige poorten ook kunnen activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PatrickO-
thafusion schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:38:
Tijdens de informatieavond in Brandevoort vertelden ze dat ze 1 keer hebben ingegrepen... Iemand in Nuenen had 8TB aan films gedownload... Ik verwacht echter dat het niet alleen downloadne was, maar ook uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 20:28
-PatrickO- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:48:
[...]

Gisteren op de informatieavond in Brandevoort begreep ik iets anders... Als ik hun folder lees begrijp ik dat de monteur de andere poorten kan open zetten...

[...]

bron

Anderzijds, als je de FAQ leest moet je via een router je toegang delen...

[...]

bron

Ik heb ook maar een vraag uitgezet bij de helpdesk en uitleg gevraagd waarom ze niet de overige poorten ook kunnen activeren...
De andere poorten op het modem zijn voorbestemd voor andere diensten zoals IP-TV, Bewaking e.d. Voor zover ik begrepen heb heeft het modem geen router functionaliteit en kunnen derhalve die andere poorten niet gebruikt worden.
-PatrickO- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:50:
[...]

Tijdens de informatieavond in Brandevoort vertelden ze dat ze 1 keer hebben ingegrepen... Iemand in Nuenen had 8TB aan films gedownload... Ik verwacht echter dat het niet alleen downloadne was, maar ook uploaden...
Dat is wel leuk, vorige week vertelden ze dat ze iemand van het netwerk hadden moeten afsluiten in verband met "hacking". Zou de groootste hacker geweest zijn van de afgelopen periode.

[ Voor 20% gewijzigd door Gerritjuh op 04-07-2007 17:34 ]

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
-PatrickO- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:48:
Dat deden ze hier in Nuenen pas op het moment dat het mogelijk was om meerdere IP's aan te vragen. In het begin krijg je maar één IP-adres dat gebonden is aan één MAC-adres, met een bepaalde leasetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 18:27
SEPTEMBER: AANLEG GLASVEZEL VAN START
In september start OnsBrabantNet met de aanleg van het glasvezelnetwerk in onze gemeente. De komende maanden gaat er meer dan 250 kilometer kabel de grond in en zullen 9000 huishoudens worden aangesloten. Een gigantische klus, die niet onopgemerkt voorbij gaat. Hieronder vindt u alvast de globale planning. OnsBrabantNet gaat u via brieven, publicaties en www.onsbrabantnet.nl exact informeren over de actuele planning. U hoort dus van OnsBrabantNet wanneer uw straat wordt opengebroken en wanneer u bent aangesloten en gebruik kunt maken van de diensten van OnsBrabantNet.

PLANNING
De werkzaamheden worden in Geldrop en in Mierlo gelijktijdig uitgevoerd. Het werk zal doorlopen tot ver in het eerste kwartaal van 2008.In grote lijnen ziet de planning er als volgt uit:
-In Geldrop wordt gestart in de wijken Braakhuizen en Coevering (oost). Daarna komen achtereenvolgens de wijken Coevering (west), Akert, Centrum (gedeelte), Zesgehuchten en Skandia+Centrum (gedeelte) aan bod.
-In Mierlo start het werk in het gebied ten noorden van (globaal) de lijn Kerkakkers-Margrietstraat-Ellenaar. Daarna komt het noordoosten aan de beurt en tot slot het zuidwesten.

LET OP!:
Deze planning is nu nog globaal en kan in de loop van de tijd worden bijgesteld.

NETWERK
OnsBrabantNet koppelt het netwerk aan dat van Nuenen. In Geldrop en in Mierlo wordt een ringleiding met 10 wijkcentrales aangelegd. Vanuit deze centrales sluit OnsBrabantNet de woningen aan.
Hiervoor legt zij een hoofdleiding in het trottoirs aan. Hierna schiet zij bij abonnees met een raketje een kabeltje onder de tuin door naar de woningen. Alleen vlak bij de gevel moet dan worden gegraven om de kabel op te zoeken. Bij hoogbouw is de uitvoering afhankelijk van de situatie ter plekke. Van OnsBrabantNet ontvangt u meer informatie over de aard van de werkzaamheden.

UITVOERING
In principe gaat in elke straat aan beide zijden van de weg de trottoirs één tot enkele dagen open. Met de werkzaamheden vanaf het openbreken van het trottoirs tot en met de aansluiting in de woning zijn in totaal enkele weken gemoeid.

Bron: http://www.geldrop.nl/web/show/id=176810

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-PatrickO- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:50:
[...]

Er heeft ooit een scene site op onsnet nuenen gedraaid. Die informatie is vervolgens aan Brein oid doorgegeven en daardoor is ie plat gehaald. De bewering van iemand in dit topic dat ze het niet eens merken tenzij er echte problemen zijn klopt dus wel.

Overigens hier in Eindhoven nog steeds verstoken van Onsnet. Grr.. wel dorpen als Geldrop en Mierlo onder handen nemen, maar 75% van Eindhoven is nog steeds niet aangesloten...

• SiNisTrAD
Sky2k schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:39:
PLANNING
De werkzaamheden worden in Geldrop en in Mierlo gelijktijdig uitgevoerd. Het werk zal doorlopen tot ver in het eerste kwartaal van 2008.In grote lijnen ziet de planning er als volgt uit:
-In Geldrop wordt gestart in de wijken Braakhuizen en Coevering (oost). Daarna komen achtereenvolgens de wijken Coevering (west), Akert, Centrum (gedeelte), Zesgehuchten en Skandia+Centrum (gedeelte) aan bod.
-In Mierlo start het werk in het gebied ten noorden van (globaal) de lijn Kerkakkers-Margrietstraat-Ellenaar. Daarna komt het noordoosten aan de beurt en tot slot het zuidwesten.
Hmm ben ik als laatste (Skandia), zal wel 2008 worden dan.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Raven- schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 02:50:
[...]

Overigens hier in Eindhoven nog steeds verstoken van Onsnet. Grr.. wel dorpen als Geldrop en Mierlo onder handen nemen, maar 75% van Eindhoven is nog steeds niet aangesloten...
Belachelijk idd.

@ hierboven, ik woon ook in de Skandia wijk, maar ga binnenkort naar Eindhoven (Achtse Barrier).

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 16-08-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen 10Mbit (synchroon) glasvezel van Casema kabelbreder in Vathost (Amersfoort), maar vind de snelheid nogal tegenvallen eigenlijk.
Downloadsnelheid is niet echt stabiel, je zou toch mogen verwachten dat je vanaf verschillende snelle ftp servers 's avonds gewoon een stabiele 10Mbit kunt halen?
Bij mij wisselt de verbinding constant tussen de 150kB/s en 1050kB/s.
Casema zegt dat de verbinding tussen modem en centrale goed is?!
Iemand soortgelijke ervaringen met een glasvezelverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:11
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:07:
Ik heb sinds een paar dagen 10Mbit (synchroon) glasvezel van Casema kabelbreder in Vathost (Amersfoort), maar vind de snelheid nogal tegenvallen eigenlijk.
Downloadsnelheid is niet echt stabiel, je zou toch mogen verwachten dat je vanaf verschillende snelle ftp servers 's avonds gewoon een stabiele 10Mbit kunt halen?
Bij mij wisselt de verbinding constant tussen de 150kB/s en 1050kB/s.
Casema zegt dat de verbinding tussen modem en centrale goed is?!
Iemand soortgelijke ervaringen met een glasvezelverbinding?
Ik heb glas via SurfNet (100Mbit sync), maar ik kan bijna altijd met 7 tot 10MB/s downloaden van snelle FTP's. Sowieso van de Surfnet/nluug FTP natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook van ftp.wanadoo.nl en andere ftp.isp.nl FTP's (welke doorgaans dé snelle FTP servers zijn).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij varieert de snelheid van zowel up- als download tussen 10kB/s en 1MB/s dit op elk tijdstip van de dag en vanaf zo'n beetje elke source. Bij eerder genoemde FTP sites kom ik dan op een gemiddelde snelheid van zo'n 650kB/s. Dit is natuurlijk niet waarvoor ik 'n 10Mbit verbinding heb?!
Wanneer ik via de nieuwsgroepen van eweka download zie ik hetzlefde effect, wat maar ik het 'hollen en stilstaan syndroom' noem, echter wordt naarmate je meerdere verbindingen open zet de verbinding steeds stabieler (onstabiliteit wordt a.h.w. verdeeld). Ook het laden van webpagina's gaat soms traag, waarschijnlijk als ik op dat moment net in 'n dipje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Dit gaat over het glasvezel in geldrop-mierlo?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, no worries!
Dit gaat over de glasvezel van Casema kabelbreder
Breedband internet van Casema = 5x niks (zeggen ze zelf inmiddels ook al)
1. Niks overstapgedoe, want ze hebben hier het monopolie op de glasvezel
2. Niks lastig installeren, duurde totaal meer dan een half jaar
3. Niks trage verbinding, maar wel behoorlijk instabiel
4. Niks betalen voor virus en spamfilters, heb niet eens een emailadres?
5. Niks betalen de eerste 2 maanden, als tegemoetkoming in de telefoonkosten naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wat Blueone wss bedoeld is dat dit topic over glasvezel in Geldrop-Mierlo hoort te gaan, en NIET over Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Tommygun snapt het :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag inderdaad vanmorgen dat er graafwerkzaamheden waren bij het kanaal / Spaarpot. Mooi dat ze hier in braakhuizen beginnen. Ik hoop wel dat het spul hier al operationeel is voordat geheel geldrop-mierlo aan het glas ligt, maar dat zal toch wel?

Verwijderd

TommyGun schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:32:
Wat Blueone wss bedoeld is dat dit topic over glasvezel in Geldrop-Mierlo hoort te gaan, en NIET over Casema.
Beetje gelijk heeft ie mss wel idd...
Zal wel 'ns nieuwe topic posten voor lotgenoten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PatrickO-
Brandevoort heeft nog niet de 50% gehaald :( We zitten pas op 30% :( Dadelijk krijgen we geen glasvezel en blijf ik zitten met een te duur abonnement van Planet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 20:28
-PatrickO- schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:54:
Brandevoort heeft nog niet de 50% gehaald :( We zitten pas op 30% :( Dadelijk krijgen we geen glasvezel en blijf ik zitten met een te duur abonnement van Planet... :(
Je hebt toch een "mooi" bloemstukje gehad met daarbij een nette brief.

Ik denk dat heel veel Brandevoortenaren niet in de gaten hebben wat ze laten liggen, dat bleek maar eens uit een gesprek wat ik had met de overburen. Die zullen zich nu wel aanmelden, alleen voor TV, maar dat is al genoeg, dan hebben ze wel "gratis" glasvezel in huis. Ik ben bang dat de meeste mensen die overstap nou net niet durfde te maken en zich niet realiseerden dat het op een later tijdstip véél duurder zou zijn.

Ik ga er vooralsnog van uit dat Brandevoort wordt aangesloten, ook de gemeente Helmond zet zich hier voor in.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PatrickO-
Gerritjuh schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:45:
[...]

Je hebt toch een "mooi" bloemstukje gehad met daarbij een nette brief.
:Y
Ik denk dat heel veel Brandevoortenaren niet in de gaten hebben wat ze laten liggen, dat bleek maar eens uit een gesprek wat ik had met de overburen. Die zullen zich nu wel aanmelden, alleen voor TV, maar dat is al genoeg, dan hebben ze wel "gratis" glasvezel in huis. Ik ben bang dat de meeste mensen die overstap nou net niet durfde te maken en zich niet realiseerden dat het op een later tijdstip véél duurder zou zijn.
Ik heb die andere brief niet gezien, dus ik heb geen idee wat daar in staat... Mijn buren en overbuurman gaan voor de telefonie... 60 tientjes en dan opzeggen...
Ik ga er vooralsnog van uit dat Brandevoort wordt aangesloten, ook de gemeente Helmond zet zich hier voor in.
Ik hoop het... Want wat is een kenniswijk zonder glasvezel... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-07 17:24
Dit is intererresant, maarja woon 5 KM van een beetje groot dorp af (Boxmeer) dus, hier zal het wel ff duren.. Maar had er nog niet van gehoord.. Hou dit topic even in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Dat ze maar eens opschieten met de rest van Brabant. Anders hadden ze zich net zo goed OnsMierlo-Geldropnet kunnen noemen.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
whhe deurne duurt nog even :P. maar de volgende is valkenswaard (inschrijf ronden begint eind dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-07 17:24
Blueone schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:15:
whhe deurne duurt nog even :P. maar de volgende is valkenswaard (inschrijf ronden begint eind dit jaar)
Nou, Deurne ligt dichter bij Helmond als Boxmeer bij Helmond ligt. Dus wat dat betreft zit je goed, mits ze de andere kant opgaan ;)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.