OnsBrabantNet

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 95.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De nieuwe planning voor Valkenswaard staat op internet

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/28/1211971485-460.jpg

Bron: http://www.onsbrabantnet....subrub_2=293&module_id=17

-------
Helaas is mijn wijk dus naar achteren geschoven terwijl die in de oorspronkelijke planning als eerste in Valkenswaard aan de beurt zou zijn :(

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 28-05-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 02:06
spartaan schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:41:
[...]

Werkt je tv signaal wel of die ook niet ?
Heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht van wel ;)

Maar ik heb net geprobeerd of het internet werkte en hij werkt nu wel... dacht ik. Als ik hem op de Laptop aansluit werkt hij wel maar haald maar een downloadsnelheid van max 1.2 mb/sec. En als ik hem op onze computer aansluit werkt hij helemaal niet! Het enige wat hij doet is het Netwerk Aderes verkrijgen en blijf dat proberen en na een paar minuten zegt hij dat ik ''beperkte of geen verbindingsmogenlijkheden'' heb. Ik heb nog niet die brief gehad dat het ook echt werkt maar ik probeer vanavond/morgen nog wel een keertje. :/

[ Voor 7% gewijzigd door bjorntju op 28-05-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je moet een uur wachten voordat je een andere pc aan kunt sluiten, het mac adres moet namelijk eerst gereleased worden ;)

Je kunt ook je laptop weer aansluiten, dan een ipconfig/release geven en vervolgens je pc aansluiten. Dan werkt het wel meteen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
oh :P bedankt ;) zal eens kijken. Maar is het dan wel dat ik meerdere computers tegelijk aan kan sluiten? Want we willen daarvoor dus een router kopen maar kan ik dan dus meerdere computers tegelijk mee aansluiten? (ja ik weet er niet veel van xD )

[EDIT]
jeuj! Het heeft gewerkt :) Aleen nu nog hopen dat die snelheid nog wat omhoog gaat :P Harstikke badankt!

[ Voor 95% gewijzigd door bjorntju op 28-05-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Ah, 23juni gaan ze in mijn wijk beginnen. Ben benieuwd.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Heb net een e-mailtje gestuurd van de download snelheid. Had héél erg snel een e-mailtje terug(binnen 10 minuten! d:)b ) en ik moest een printscreen terugsturen met mijn download snelheid. Heb ik nu gedaan en wacht nog op reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@bjorntju: Ja achter een router kun je wel zo veel pc's aansluiten omdat OnsBrabantNet dan alleen het mac adres van de router ziet en niet die van de aangesloten pc's ;)

Goed dat het nu werkt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Oké! Bedankt :) Snelheid ff getest en kom nu op dit uit:
Dusseldorf:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/276979872.png
Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/276980581.png
Dat is wel héél erg hoog...
Washington DC:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/276981457.png

Maar als ik gewoon een normaal bestandje wil downloaden issie nogsteeds rond de 1 MB/Sec...Heb al bij verschillende sites dingen gedownload... Maar hoe kan het dan dat ik die snelheiden bij Speedtest krijg? Volgensmij lees ik het verkeerd?

[EDIT] Ja dus. Mijn max is dus 2 MB/sec maar ik haal maar ong. tussen de 500KB/1MB per seconde op de meeste sites! Dit noem ik geen 100MBit internet! Straks of morgen maar een belletje plegen!

[ Voor 25% gewijzigd door bjorntju op 28-05-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
sorry... Qoute i.p.v. bewerken geklikt...

[ Voor 93% gewijzigd door bjorntju op 28-05-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21

Theuno

Da Devil Crew

[b][message=30146545,noline]bjorntju schreef op woensdag 28 mei 2008 @

Maar als ik gewoon een normaal bestandje wil downloaden issie nogsteeds rond de 1 MB/Sec...Heb al bij verschillende sites dingen gedownload... Maar hoe kan het dan dat ik die snelheiden bij Speedtest krijg? Volgensmij lees ik het verkeerd?

[EDIT] Ja dus. Mijn max is dus 2 MB/sec maar ik haal maar ong. tussen de 500KB/1MB per seconde op de meeste sites! Dit noem ik geen 100MBit internet! Straks of morgen maar een belletje plegen!
- Speedtest is niet opgewassen tegen deze snelheden. Gebruik het testbestand van ons net eens (Staat ergens in het topic)
- Heb je je pc nu achter een router hangen, en zo ja welke ? Veel routers kunnen de snelheid niet aan.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Theuno schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:46:
[...]

- Speedtest is niet opgewassen tegen deze snelheden. Gebruik het testbestand van ons net eens (Staat ergens in het topic)
- Heb je je pc nu achter een router hangen, en zo ja welke ? Veel routers kunnen de snelheid niet aan.
Dit krijg ik via het Ons Net testbestand:
Afbeeldingslocatie: http://xs127.xs.to/xs127/08223/speedtest476.jpg.xs.jpg
*klik om plaatje groter te maken*

En ik heb er nog geen router aanhangen gewoon rechtstreeks via het kastje naar mijn computer. Ik had dus net opgebeld hoe dat kan en ze zij dat ik een of andere testkabel moest halen op het informatie centrum of/en mijn snelheid testen via die website. Ze dacht dat het mogenlijk was dat er een breuk in die kabel zat maar ik hab het ook al met een andere getest en ik krijg daarbij de zelfde snelheid. Ze zij dat ik dan er een printscreentje van moest maken en per E-Mail moet opsturen(wat ik dus al gedaan heb) Ik stuur hem nu wel opnieuw en dan kijk ik wel morgen of ik er een reactie op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Download eens wget en probeer daarmee te downloaden,
want daarmee haal ik de volle 10 MB/s.

Terwijl in me Firefox / IE het gebeuren blijft hangen op 4 MB/s...

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:26
ik222 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:20:
De nieuwe planning voor Valkenswaard staat op internet

[afbeelding]

Bron: http://www.onsbrabantnet....subrub_2=293&module_id=17

-------
Helaas is mijn wijk dus naar achteren geschoven terwijl die in de oorspronkelijke planning als eerste in Valkenswaard aan de beurt zou zijn :(
Ik woon in wijk 1, en laat deze nu net één van de eerste zijn in de nieuwe planning.. >:)

Ondertussen vorderen ze ook aardig met de kabel richting eindhoven heb ik gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Kleintje81 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:38:
Download eens wget en probeer daarmee te downloaden,
want daarmee haal ik de volle 10 MB/s.

Terwijl in me Firefox / IE het gebeuren blijft hangen op 4 MB/s...
Dat wget snap ik niet echt... Heb het maar geprobeerd met een download manager.(free download manager) Maar daar gaat hij juist nóg slomer... Als ik gewoon download via IE dan in het begin download ie met 1.88 MB/sec maar een seconde later zit ie weer op 800/700 KB/sec. Ik hoop dat het zo is omdat wij een van de eerste waren en er nog heel weinig huizen zijn aangesloten. Ik wacht tot morgen op een mailtje en anders gaa ik vrijdag wel ff lang dat informatie centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iemand hier die ook plustv heeft?
Hoe is tie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
bjorntju schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:11:
[...]

Dit krijg ik via het Ons Net testbestand:
[afbeelding]
*klik om plaatje groter te maken*

En ik heb er nog geen router aanhangen gewoon rechtstreeks via het kastje naar mijn computer. Ik had dus net opgebeld hoe dat kan en ze zij dat ik een of andere testkabel moest halen op het informatie centrum of/en mijn snelheid testen via die website. Ze dacht dat het mogenlijk was dat er een breuk in die kabel zat maar ik hab het ook al met een andere getest en ik krijg daarbij de zelfde snelheid. Ze zij dat ik dan er een printscreentje van moest maken en per E-Mail moet opsturen(wat ik dus al gedaan heb) Ik stuur hem nu wel opnieuw en dan kijk ik wel morgen of ik er een reactie op heb.
Die snelheid lijkt nergens op, dit is nog slomer als mijn UPC Extreme dus dat kan nooit goed zijn.

Maar inderdaad, welke router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Heb er geen router op aangesloten ;) Had liever gehad dat ze gewoon ff meteen via de telefoon hadden gekeken of er iets mis was en niet dat ik een ''printscreentje'' moet opsturen via E-Mail Maar ik betaal voor 100mbit dan wil ik ook 100Mbit(of iets in die buurt :P) Als hij dus morgen nog niet goed werk ga ik wel vrijdag naar dat informatie centrum... Zal het toch niet aan z'n kabel liggen? Dat ie die snelheid niet aankan of zo? We hebben hier in huis geen andere kabel liggen van een ander merk of zo. Echt blij hiervan wordt ik niet.

[ Voor 20% gewijzigd door bjorntju op 28-05-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat lijkt me sterk inderdaad dat het aan de kabel ligt...

Je kunt nog eens de firewall, viruscanne e.d. uitzetten en dan nog eens testen via de officiele onsnet speedtest. Ook even controleren of je netwerkkaart niet per ongeluk op 10 Mbit ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Firewall is gewoon die standaard windows XP firewall. Virusscanner is niet geinstalleerd. En als het goed is in mijn netwerkkaart(via Moederboard) gewoon 100Mbit.(zal niet weten waar ik dat moet instellen) Maar bij Status van LAN-Verbinding staat 100Mbps Mijn ''netwerkkaart'' is trouwens een Realtek RTL8169/8110 Naar uitschakelen van de firewall geen verbetering. Ik vraag dan die vrijdag wel om z'n testkabel als hij het dan nog niet goed doet. :( Ligt niet aan mijn computer want op onze laptop is het precies hetzelfde verhaal.

[ Voor 25% gewijzigd door bjorntju op 28-05-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
ik222 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:30:
Je moet een uur wachten voordat je een andere pc aan kunt sluiten, het mac adres moet namelijk eerst gereleased worden ;)

Je kunt ook je laptop weer aansluiten, dan een ipconfig/release geven en vervolgens je pc aansluiten. Dan werkt het wel meteen ;)
of met de verbonden pc:

code:
1
ipconfig /release

uitvoeren

Of releasen vanuit je routert.

Dan kan je meteen een device met een andere MAC aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die realtek zal in ieder geval niet de volle 100 Mbit trekken denk ik maar moet inderdaad wel meer aankunnen dan hetgeen je nu haalt.

Als je echt de volle 100 Mbit wil halen dan zou ik een intel of broadcom pci kaartje in je pc zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Het is wel een gigabit kaartje (Family Ethernet Gigabit NIC)
Maar ik heb er genoeg van en ik ga nu maar slapen.. Kijk morgen wel weer verder :)

[ Voor 16% gewijzigd door bjorntju op 28-05-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Deel II is geopent, graag daar verder gaan OnsBrabantNet (Deel II)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 29-05-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Yups :D

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.