OnsBrabantNet

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 95.404 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update: Gisteren nieuwe brief ontvangen. Volgende week wordt de glasvezel aangelegd tot aan de deur (hier in de straat). Een telefoontje met de helpdesk leerde me dat eerst het hele glasvezelnet wordt aangelegd en medio oktober de modems al worden geïnstalleerd. Ik ben benieuwd, volgens mij wordt dat hard werken voor die jongens. Ik meen dat er een paar honderd km glasvezel getrokken moet worden. Ze kunnen overigens een meter of 30 onder de grond door "schieten" met die kabels.

Van de week is er hier achterom ook een huisje geplaatst voor een knooppunt ofzoiets. En gisteren was er ook een feestje op het grasveld van onsbrabantnet-insiders ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 08:56
l0c4lh0st schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:35:
Dat ze maar eens opschieten met de rest van Brabant. Anders hadden ze zich net zo goed OnsMierlo-Geldropnet kunnen noemen.

:O
Tja helaas is Brabant te groot, ik zou ook erg graag glasvezel willen (ookal betaal ik het zelf niet :P ) maarja Sleeuwijk blijft een klein stipje op de kaart van Brabant O-) . En zo te zien zijn ze alleen nog maar bezig rondom Eindhoven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het eigenlijk erg opmerkelijk dat de bedrijven hierachter zo graag glasvezel willen aanleggen tegen zulke lage tarieven. Blijkbaar is het toch erg rendabel en betalen we dus met zijn allen veel te veel aan de kabelaars en adsl's die vrijwel niets aan infrastructuur hoeven aan te passen en belabberde bandbreedte leveren voor het geld wat je ervoor betaalt. Of zit hier een bak subsidiegeld achter ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
update: Vandaag zijn de graafwerkzaamheden in Braakhuizen begonnen en gaat er een oranje buis de grond in. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 20:16 ]

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
OverSoft schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:42:
@angeling:

Overigens kom ik uit Nuenen en ja, hier is praktisch altijd 100mbit up/down te halen en het TV beeld valt zeker niet tegen! (Modulator idd die in het modem zit, als het beeld slecht is ligt dat aan de bekabeling)
Het heet niet voor niets een mo[dulator]dem[odulator] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Ik ben wel benieuwd, ik heb wel gezien dat de hele urkhovenseweg ook helemaal open is gehaald en er oranje buizen in worden gedaan. Ben al wel de hele infrastructuur aan het voorbereiden :)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De planning:
Link

nog een 2 maanden wachten voor mij.

nu zijn ze alleen maar de hoofdkabels aan het leggen, en mierlo wordt eerder aangesloten dan geldrop (waarschijnlijk omdat de aanvoer via brandevoort loopt). 27 maart worden dus de laatste huizen aangesloten

[ Voor 37% gewijzigd door Avvd op 26-09-2007 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier in Braakhuizen-noord, wijk 10, zijn er al kabels naar huizen gelegd bij mij in de straat zag ik, maar ons blok is overgeslagen. Eind november/begin december wordt het dus. Mijn upc-abbo loopt af in februari dus ik hoop dat onsbrabantnet dan operationeel is anders hang ik nog een jaar extra aan upc vast voor jan lul....

• Avvd
  • Niet online
dan kan je toch ook voor een paar maanden hetnet ofzo nemen aangezien die wel per maand gaan.

• SiNisTrAD
snik ik woon in wijk 4 ... maart 2008 dus :(

[ Voor 3% gewijzigd door SiNisTrAD op 28-09-2007 09:00 ]

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

* deeltje - Helmond.
De reden dat er alleen in Brandevoort wordt aangesloten was volgens de HD-Medewerker omdat ze daar toch langs komen richting Mierlo.

Weet een insider misschien of er na die werkzaamheden nog genoeg subsidie overblijft om de rest van Helmond ook te voorzien?

p.s.: zijn die aansluitingen ook mogelijk als je in een flatje woont?

• Avvd
  • Niet online
er is geen subsidie, ook niet in geldrop of mierlo. Er moet gewoon minimaal 50% van de inwoners meedoen om het rendabel te houden

Verwijderd

Topicstarter
SiNisTrAD schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:20:
snik ik woon in wijk 10 ... maart 2008 dus :(
Wijk 10 is 2e helft november - 1e helft december hoor ;) (gelukkig maar, want ik woon daar ook)

Wat ik wel hoop is dat het internet al actief is voordat iedereen aangesloten is, of praat ik onzin? Anders moet iedereen dus wachten tot eind maart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:56:
[...]

Wijk 10 is 2e helft november - 1e helft december hoor ;) (gelukkig maar, want ik woon daar ook)

Wat ik wel hoop is dat het internet al actief is voordat iedereen aangesloten is, of praat ik onzin? Anders moet iedereen dus wachten tot eind maart....
Ja ik maakte een typefout (freudiaans) ik woon in wijk 4 ..

Het internet zal het wel meteen doen, dat was in nuenen ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze zijn wel massaal kabels aan het aanleggen in ieder geval.. zie overal groene en oranje kabels de grond in gaan op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De glasvezel ligt hier tot aan de deur inmiddels. Ze hadden de hele straat gedaan behalve de laatste paar huizenblokken aan mijn kant dus. De grondwerkzaamheden waren inmiddels ook verplaatst naar elders in de wijk. Even telefoontje gepleegd met de logica hierachter. Zelfde dag kreeg ik een brief in de bus dat ze er volgende week mee zouden beginnen (de brief die ik dus al had gekregen een paar weken terug). Vandaag, dezelfde week dus nog hebben ze de graafwerkzaamheden hier voor de deur gedaan en de kabel getrokken. Volgens mij waren ze het vergeten ofzo, maar het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Vast al eens gevraagd, maar waarom wordt Eindhoven niet geheel van glasvezel voorzien?
Er is wel OnsNet,maar dat is maar een wijk van Eindhoven.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het is gewoon een kwestie van tijd voordat heel eindhoven ook wordt voorzien. Ik moet zeggen het gaat hier rap met het aanleggen van de kabels, ze hebben bijna 1/3 van mierlo al gehad. ze zijn nu ook al met de tweede wijk begonnen (waar ik ook in woon :9~ ) maarja de modems worden hier toch pas over 6 weken geplaatst

[ Voor 27% gewijzigd door Avvd op 04-10-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES !! Brandevoort (Helmond) gaat door :) :) :)
Bron; www.onsbrabantnet.nl

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalibr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11-2024
In Best zijn ze ook van plan om het aan te leggen.
De eerste brief is verstuurd naar alle bewoners.
Ik ga me zeker wel aanmelden ervoor al vraag ik me af wanneer het dan is aangelegd.

Ik begin kpn internetplusbellen wel zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Dat ze dan Oirschot ook meteen doen.
Maar dat zal nog wel een jaartje of 10 duren voordat de glas hier ligt.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Dit gaat natuurlijk veel te langzaam , hier in Son en Breugel zijn verder nog weinig plannen voor zover ik weet. Ik verwacht dat dit dus niet voor 2011 gaat gebeuren. De aanleg gaat te traag waardoor ik verwacht dat het eigenlijk al snel verouderd is ( 10 jaar oid. )

Nee mijn hoop is gevestigd op UPC _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxfordpelican
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 20:30
Vandaag het inschrijf formulier voor OnsBrabantNet in Valkenswaard ontvangen! Meteen ingevuld en nu maar hopen dat er genoeg mensen geinteresseerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
zeer goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:

http://www.onsbrabantnet....ikel_id=3253&module_id=21

zoals ik het lees zijn deze dienste gewoon gratis. dus vele extra zenders waaronder hd zenders!!!!!!!!

en de tarieven gaan een aantal euro's omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
oxfordpelican schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:55:
Vandaag het inschrijf formulier voor OnsBrabantNet in Valkenswaard ontvangen! Meteen ingevuld en nu maar hopen dat er genoeg mensen geinteresseerd zijn...
Ik in ieder geval wel :+ Ga het ook zo snel mogelijk invullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar zijn die gasten mee bezig? Eindhoven leading in Technology anyone? Wie of wat houdt de uitrol in Eindhoven tegen? Helmond, Geldrop, Nuenen, Mierlo, Best Valkenswaard straks 100mbit en Eindhoven niets :? Als we de sloopwijk Tongelre buiten beschouwing laten...

[ Voor 40% gewijzigd door Paquito op 13-10-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik denk dat ehv te groot is om mee te beginnen en daarom beginnen ze eerst in geldrop-mierlo best en valkenswaard. Helmond is ook al in bepreking en dat zou dan alweer een groter project zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:32:
ik denk dat ehv te groot is om mee te beginnen en daarom beginnen ze eerst in geldrop-mierlo best en valkenswaard. Helmond is ook al in bepreking en dat zou dan alweer een groter project zijn.
Helmond gaat ook door zoals eerder in dit topic gemeld. Wanneer het in valkenswaard doorgaat moeten in april volgend jaar de eerste huizen worden aangesloten volgens de informatie die men naar iedereen in Valkenswaard heeft gestuurd. 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Voorlopig alleen helmond brandevoort (slecht één wijk) Bij de rest van helmond is de inschrijfronde nog niet begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Wij kregen vorige week een brief dat de snelheid hier kostenloos omhoog gaat van 10Mbit naar 100 Mbit.
(OnsNet Eindhoven)

Helemaal te gek, maar bestaan er al wireless routers/adapters die die snelheid aankunnen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:43
Raven- schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:15:
Waar zijn die gasten mee bezig? Eindhoven leading in Technology anyone? Wie of wat houdt de uitrol in Eindhoven tegen? Helmond, Geldrop, Nuenen, Mierlo, Best Valkenswaard straks 100mbit en Eindhoven niets :? Als we de sloopwijk Tongelre buiten beschouwing laten...
http://www.onsneteindhoven.nl/index.php?menu=4&submenu=69&id=21

De schrijversbuurt gaat dus binnenkort in eindhoven dus ook in de lucht. dus het zal niet alleen bij Tongelre blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Molybdenum schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:38:
Helemaal te gek, maar bestaan er al wireless routers/adapters die die snelheid aankunnen???
Server :*)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Molybdenum schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:38:
Wij kregen vorige week een brief dat de snelheid hier kostenloos omhoog gaat van 10Mbit naar 100 Mbit.
(OnsNet Eindhoven)

Server is niet eens nodig, er zijn tegenwoordig ook gewoon wireless n routers die een doorvoersnelheid van WAN naar LAN halen van meer dan 200Mbit! Bijvoorbeeld een d-link model wat te krijgen is voor ongeveer 150 - 160 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb hier gewoon een oud dell machinetje staan die ik voor 50 euro had gekocht en daar draait een linux routertje op. Het werkt perfect en verbruikt slechts 18 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend het aanvraagformulier ontvangen voor Best.

Wat voor mij tot nu toe onduidelijk is, is kwaliteit van de aangeboden diensten.
Weet iemand antwoord op de volgende vragen

- hoe betrouwbaar is de telefonie / internet / tv
- wat is de beeldkwaliteit van de TV?
- wat is de beeldkwaliteit van de digitale TV (PlusTV via Homebox)?
- welke aansluitingen zitten er op deze homebox (hdmi/scart/component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:40:
Dit weekend het aanvraagformulier ontvangen voor Best.

Wat voor mij tot nu toe onduidelijk is, is kwaliteit van de aangeboden diensten.
Weet iemand antwoord op de volgende vragen

- hoe betrouwbaar is de telefonie / internet / tv
- wat is de beeldkwaliteit van de TV?
- wat is de beeldkwaliteit van de digitale TV (PlusTV via Homebox)?
- welke aansluitingen zitten er op deze homebox (hdmi/scart/component?
Vriendin ook van de week ontvangen in Best... ik geloof 59euro voor internet + telefonie (gratis naar vaste numers + televisie. Goedkoper dus dan losse abbo's (en ze was geloof ik van KPN af :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
3ssen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:00:
[...]

http://www.onsneteindhoven.nl/index.php?menu=4&submenu=69&id=21

De schrijversbuurt gaat dus binnenkort in eindhoven dus ook in de lucht. dus het zal niet alleen bij Tongelre blijven.
Vanochtend stond in het ED dat er in Meerhoven ook geprobeerd gaat worden OnsNet glasvezel te krijgen. Dus ff afwachten of meer als 50% gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
Zijn er meer mensen die hebben aangegeven de aansluiting in de meterkast te willen krijgen?

Ik heb dat wel gedaan nooit iets over gehoord. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ik wil niet een lelijke kast midden in de huiskamer. Ik heb door het hele huis kabels liggen vanuit de meterkast dus daar moet ook de glasvezelbox komen. Ze leggen nu de kabels aan bij ons in de straat dus we zullen het zien ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 20:06
Ik denk dat de voorkeur vanuit OBN ook uitgaat voor een aansluiting in de meterkast om die reden. Je TV gaat ook vanuit een centraal punt via de COAX verder (tenminste zo is dat nu in Nuenen).

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
tja bij ons komt upc nu binnen in de hoek van de kamer, helaas maar waar. Maarja ik zal vrijdag wel ff binnen lopen bij obn om t te vragen. Nu ligt er al 2 dagen een rol glasvezel voor mijn raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarom al die dorpjes wel en de grote steden nog niet :'(
* Alex) woont in Breda

Naja, voor de mensen die het wél krijgen: veel plezier ermee, en ik hou dit topic in de gaten ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier in Valkenswaard horen we rond 19 november of alles doorgaat van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm ik zit met een probleemje:

situatie nu
adres1:
tv via upc
telefonie via upc (analoog)
chello internet

ik ga per 19 november intrekken in een nieuwe woning.

onsbrabantnet wordt hier tussen 7 november en 21 december aansloten.

nou belde ik net upc op om alles te kunnen verhuizen naar mijn nieuwe adres tot de tijd dat het glasvezel er ligt. Maar nou blijkt dat upc analoog niet beschikbaar is op het nieuwe adres (3 straten verder) en dat ik naar digitaal bellen moet. Opzich geen probleem zou je denken maar je zit er dan dus weer een jaar aan vast terwijl ik nu nog alles per maand kan opzeggen. Wat moet ik hiermee? upc zegt niets te kunnen doen, onsbrabantnet zegt niets te kunnen doen totdat het glasvezel netwerk er ligt. Onsbrabantnet rade mij alice voor één of twee maanden aan aangezien dit wel per maand opgezegt kan worden. Alleen dan zul je weer zien dat het weer niet beschikbaar is op mijn adres.

andere providers:
orange (jaar contract)
kpn (jaar contract)
at home (niet beschikbaar)
alice (niet beschikbaar)
planet (jaar contract)
tele2 (jaar contract)
xs4all (jaar contract)

toen dacht ik hetnet van de reclame waar ze aanbieden dat je niet vast zit aan een contract. Maar wat blijkt: je moet wel een kpn aansluiting hebben om hetnet aan te kunnen, maar om die kpn aansluiting te krijgen moet ik weer een jaar contract bij kpn afsluiten. Wat kan ik nou doen om die 6 weken te overbruggen zonder mijn nummer kwijt te raken (eventueel niet bereikbaar zijn zou geen ramp zijn maar wel zeer vervelend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:30:

situatie nu
adres1:
tv via upc
chello internet

nou belde ik net upc op om alles te kunnen verhuizen naar mijn nieuwe adres tot de tijd dat het glasvezel er ligt. Maar nou blijkt dat upc analoog niet beschikbaar is op het nieuwe adres (3 straten verder) en dat ik naar digitaal bellen moet. Opzich geen probleem zou je denken maar je zit er dan dus weer een jaar aan vast terwijl ik nu nog alles per maand kan opzeggen. Wat moet ik hiermee? upc zegt niets te kunnen doen, onsbrabantnet zegt niets te kunnen doen totdat het glasvezel netwerk er ligt. Onsbrabantnet rade mij alice voor één of twee maanden aan aangezien dit wel per maand opgezegt kan worden. Alleen dan zul je weer zien dat het weer niet beschikbaar is op mijn adres.

andere providers:
orange (jaar contract)
kpn (jaar contract)
at home (niet beschikbaar)
alice (niet beschikbaar)
planet (jaar contract)
tele2 (jaar contract)
xs4all (jaar contract)

toen dacht ik hetnet van de reclame waar ze aanbieden dat je niet vast zit aan een contract. Maar wat blijkt: je moet wel een kpn aansluiting hebben om hetnet aan te kunnen, maar om die kpn aansluiting te krijgen moet ik weer een jaar contract bij kpn afsluiten. Wat kan ik nou doen om die 6 weken te overbruggen zonder mijn nummer kwijt te raken (eventueel niet bereikbaar zijn zou geen ramp zijn maar wel zeer vervelend)
Bij onsbrabantnet vragen of ze in ieder geval je nummer mee kunnen nemen en dan voor het internet tijdelijk iets met de buren regelen of zo anders is het niet te doen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ze kunnen bij onsbrabant pas het nummer overnemen als het hier ook daadwerkelijk aangesloten is. en dat kan op 7 november of op 21 december terwijl ik op 19 november ga verhuizen. en als ik mijn abbo bij upc per 19 noverber laat aflopen en nog niet door iemand anders is afgelopen vervalt mijn nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Tja dan is volgens mij de enige mogelijkheid toch hetnet pakken en dan de KPN lijn nog een jaar doorbetalen (volgens mij 8 a 9 euro per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:06
We hebben vandaag de brief ontvangen voor best! we wilden al graag een nieuwe internet verbinding(en TV+Telefoon enz.) We zitten nu bij pretium( :r ) Er schijnt ook hier in Best een winkel geopent te zijn! Dus we gaan mischien morgen even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slammer56
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 22:41
Ja, ik krijg ook glasvezel!! maar pas in Januari (wijk 8)
Maar omdat mijn orange abo 31 oktober afloopt heb ik dit in juli al opgezegd. Ik ben nu al een maand bezig om Het Net te krijgen zodat ik direct op kan zeggen als mijn glasvezel actief is. Maar Het Net accepteerd mijn aanvraag pas als er geen ADSL meer op de lijn staat. en dan duurt het 3 tot 4 weken voordat ik ADSL heb!

Dat wordt dus een maand zonder Internet en dat betekend voor mij ook geen televisie meer. Ik kijk via een dreambox + Inet. Balen. Ik heb al 3x iemand bij Het Net/KPN gesproken maar niemand kan mij een naadloze HOP garanderen. En iedere aanvraag wordt geannuleerd vanwege het feit dat Orange op de lijn actief blijft tot 1 november. Ik ben ook al naar de Primafoon geweest en die zeggen dat ik alleen naar KPN internet overkan met een naadloze overstap. Het Net zegt dat de Primafoon HOP formulieren heeft om te ondertekenen, maar de Primafoon kent deze formulieren niet.

Hoe zijn de ervaringen van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:30:

situatie nu
adres1:
tv via upc
chello internet

Wat kan ik nou doen om die 6 weken te overbruggen zonder mijn nummer kwijt te raken (eventueel niet bereikbaar zijn zou geen ramp zijn maar wel zeer vervelend)
Kan je niet je abbo bij upc laten doorlopen op dat oude adres totdat het je uitkomt, dus gewoon een maand later opzeggen? Als de nieuwe bewoner het goed vind tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een interessante mededeling over UPC. Mijn UPC jaar-abonnement loopt begin december af. Ik was al bang dat ik het dus in november moest opzeggen of anders een vol jaar die kosten voor niks te betalen. Ik vrees nl. dat OBN nog niet operationeel is als mijn abonnement afloopt. UPC gebeld en ik mag nu met een maand opzegtermijn mijn abonnement opzeggen wanneer ik wil, zonder dat ik dan automatisch aan een nieuw jaarabonnement zit. Erg schappelijk van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:45:
[...]

Kan je niet je abbo bij upc laten doorlopen op dat oude adres totdat het je uitkomt, dus gewoon een maand later opzeggen? Als de nieuwe bewoner het goed vind tenminste.
ik heb na 23 november geen "toegang" meer dat mijn huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:04:
[...]
ik heb na 23 november geen "toegang" meer dat mijn huis
Maakt toch niet uit? Modem neem je toch al mee met je verhuizing, je hoeft toch niet meer in dat huis te zijn? Als ze het modem willen komen ophalen, moeten ze dat maar op het nieuwe adres doen toch? Gewoon per datum opzeggen dat je schikt om je nummer door je nieuwe provider over te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... klikt zeer interessant nu het ook in Best beschikbaar zal komen. Zal het invul formulier maar eens invullen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
We zijn vanmiddag naar die OnsBrabantNet winkel hier in Best geweest en we hebben meteen het invul formuliertje ingevult! Nu maar hopen dat het doorgaat.(zal wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bij ons in de straat zijn ze nu ook bezig, ze waren klokslag half 4 weg en ik kon niet eens mijn oprit meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Hier ook aangemeld (Valkenswaard), lang leve de vooruitgang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:24:
bij ons in de straat zijn ze nu ook bezig, ze waren klokslag half 4 weg en ik kon niet eens mijn oprit meer op.
Same here...

Gemeente legt eerst een nieuwe stoep in de straat. Maand later komt OnsBrabantNet.... weg stoep.
Goed over nagedacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou.. ik heb het ook maar eens ingeleverd. Ben benieuwd of het door gaat hier in Best.

Lijkt me wel grappig. Want voor een 10 euro meer heb ik dan 100mbit.

Maar vraag me wel af, wanneer ze het dan realiseren. Als dat nog 2 jaar gaat duren, zal ik niet vrolijk zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
Cyberpope schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:37:
Nou.. ik heb het ook maar eens ingeleverd. Ben benieuwd of het door gaat hier in Best.

Lijkt me wel grappig. Want voor een 10 euro meer heb ik dan 100mbit.

Maar vraag me wel af, wanneer ze het dan realiseren. Als dat nog 2 jaar gaat duren, zal ik niet vrolijk zijn.
Zie:
http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=434

Daar staat

"
Onderzoek
NEM Brabant BV onderzoekt de komende maanden of het mogelijk is om een glasvezelnetwerk binnen de gehele gemeente Best aan te leggen.
Het streven is een dekkingsgraad van 100%, maar er wordt al gestart wanneer 50% van de inwoners van Best zich aanmeldt. In oktober opent NEM Brabant een speciale winkel waar de inwoners meer informatie kunnen krijgen over de toepassing en mogelijkheden van glasvezel.
De aanmeldperiode loopt tot november 2007.
Bij voldoende aanmeldingen gaat begin volgende jaar de eerste spade
in de grond.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

recharge schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:00:
Bij voldoende aanmeldingen gaat begin volgende jaar de eerste spade
in de grond.
"
Ja, maar wanneer is het laatste huis dan aangesloten? Er is nog steeds geen exacte planning dan wel een garantiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:36:
[...]

Ja, maar wanneer is het laatste huis dan aangesloten? Er is nog steeds geen exacte planning dan wel een garantiedatum.
Als ik het even vergelijk met Geldrop-mierlo: hier duurt het ongeveer 9-12 maanden nadat bekend is geworden dat het doorgaat (als alles goed gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kortom... je gaat nu in op een deal die wellicht over 1 jaar opgeleverd wordt en waarna vanaf dat moment 1 jaar aan vast zit (minimaal).. Normaal plan ik nooit zo ver vooruit, maar zal me benieuwen of het gunstig uitpakt. Maar oke, we zien wel. Voor alles een eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
je kan er natuurlijk ook voor kiezen om op het begin alleen tv ofzo af te nemen wat toch altijd ongeveer hetzelfde blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:15:
Kortom... je gaat nu in op een deal die wellicht over 1 jaar opgeleverd wordt en waarna vanaf dat moment 1 jaar aan vast zit (minimaal).. Normaal plan ik nooit zo ver vooruit, maar zal me benieuwen of het gunstig uitpakt. Maar oke, we zien wel. Voor alles een eerste keer.
Eerste half jaar is gratis en je krijgt er een ongeëvenaarde verbinding voor terug. In Nuenen is het allemaal goed uitgepakt, dus het lijkt me het risico waard ;) En zoals hierboven, alleen TV is ook mogelijk. Achteraf een aansluiting regelen kost een kleine 400 euro meen ik me te herinneren. De waarde van je huis stijgt er ook nog eens van.

Ik weet niet of jullie dezelfde reclame onderin deze thread zien, maar:

SDSL 9.2Mbps / 9,2Mbps€ 555,00 per maand, geen setup, gratis installatie.

OBN is dus dik 10 keer zo snel beide kanten op voor 3 tientjes in de maand :o

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:12:
[...]

Eerste half jaar is gratis en je krijgt er een ongeëvenaarde verbinding voor terug. In Nuenen is het allemaal goed uitgepakt, dus het lijkt me het risico waard ;) En zoals hierboven, alleen TV is ook mogelijk. Achteraf een aansluiting regelen kost een kleine 400 euro meen ik me te herinneren. De waarde van je huis stijgt er ook nog eens van.

Ja oke maar dat is een zakelijke verbinding, je zit ook met dingen als overboeking en zo natuurlijk. Dat heeft niets met dit topic te maken.

Maar ik ben met je eens dat het zeker een goede deal is. Heb inmiddels een brief gehad dat mijn inschrijving ontvangen is en dat we begin december horen of het doorgaat (Valkenswaard)

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 25-10-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:12:

Tuurlijk, maar ik geloof ook altijd in wat kritisch zijn. Want hoe vaak heb je nu die 100mb verbinding nodig? De enige keren dat ik mijn 6mb verbinding "vol" trek is als ik van newsgroepen download. En van hun eigen nieuwsservers kan dat met slechts 2mb. Dat is dus langzamer.. (ja, ik kan een losse n ieuwsserver nemen, maar dat is weer 7 euro per maand extra...)

Echter ik geloof in de toekomst en dus denk ik dat het een goede investering is en heb me dus aangemeld (volledig). Maar er zitten mensen geld aan te verdienen, dus denk niet dat het liefdadigheid is. Ook schermen ze leuk met een coöperatie, maar navraag leertt dat de macht van de coöperatie erg klein is. Helemaal duidelijk zijn ze er niet in en je kunt het ook nergens (makkelijk) vinden wat de coöperatie exact wel en niet kan.

Desalniettemin raad ik mensen aan om toch gebruik er van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
euh er zijn genoeg plekken waar je vele mb's per seconde kan halen hoor. Ok 100 is misschien wel overdreven maar 20 zal echt wel gaan lukken .. maar het is nooit slecht om goed op te blijven letten en kritisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Cyberpope schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:15:
Toen we dat aanvraag fomulier invulden bij dat Infomatiepunt zij de man die ons hielp dat je de verbinding kan verwachten rond Mei (Als het doorgaat maar hij zij dat er al veel mensen gekomen waren en hij verwachte dat het wel door zal gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
bjorntju schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:48:
[...]

Toen we dat aanvraag fomulier invulden bij dat Infomatiepunt zij de man die ons hielp dat je de verbinding kan verwachten rond Mei (Als het doorgaat maar hij zij dat er al veel mensen gekomen waren en hij verwachte dat het wel door zal gaan.)
Toen ik mijn formulier in ging leveren uit Valkenswaard werd mij verteld dat alles wanneer het doorgaat aangesloten gaat worden tussen mei en september. In september zou dus alles aangesloten moeten zijn als het doorgaat hier in Valkenswaard.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 25-10-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:19:
[...]

Tuurlijk, maar ik geloof ook altijd in wat kritisch zijn. Want hoe vaak heb je nu die 100mb verbinding nodig? De enige keren dat ik mijn 6mb verbinding "vol" trek is als ik van newsgroepen download. En van hun eigen nieuwsservers kan dat met slechts 2mb. Dat is dus langzamer.. (ja, ik kan een losse n ieuwsserver nemen, maar dat is weer 7 euro per maand extra...)

Echter ik geloof in de toekomst en dus denk ik dat het een goede investering is en heb me dus aangemeld (volledig). Maar er zitten mensen geld aan te verdienen, dus denk niet dat het liefdadigheid is. Ook schermen ze leuk met een coöperatie, maar navraag leertt dat de macht van de coöperatie erg klein is. Helemaal duidelijk zijn ze er niet in en je kunt het ook nergens (makkelijk) vinden wat de coöperatie exact wel en niet kan.

Desalniettemin raad ik mensen aan om toch gebruik er van te maken.
Ik schat dat de abonnementskosten lager zijn dan wat je nu betaalt en het is het eerste half jaar gratis. Daarbij hebben ze met OnsNet Nuenen en een gedeelte van Eindhoven aan de glasvezel gelegd, dus een aardige referentie hebben ze ook. Ik hoor geen slechte verhalen van OnsNet in ieder geval. Kritisch zijn met betrekking tot een overkill aan bandbreedte voor een lagere prijs vind ik een beetje vreemd. Als het je niet bevalt stap je toch gewoon weer terug naar je oude provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:40:
Ik schat dat de abonnementskosten lager zijn dan wat je nu betaalt en het is het eerste half jaar gratis. Daarbij hebben ze met OnsNet Nuenen en een gedeelte van Eindhoven aan de glasvezel gelegd, dus een aardige referentie hebben ze ook. Ik hoor geen slechte verhalen van OnsNet in ieder geval. Kritisch zijn met betrekking tot een overkill aan bandbreedte voor een lagere prijs vind ik een beetje vreemd. Als het je niet bevalt stap je toch gewoon weer terug naar je oude provider?
Dat kan en zal ik dan ook doen. Maar je vergist je, ik ben duidelijk meer geld kwijt. 10 euro per maand meer. Oke, daarvoor krijg ik dan wel meer bandbreedte, maar de vraag is wat je daarmee moet. En terug stappen naar je oude provider betekend bijna ook altijd de kosten van je kabel en/of telecom lijntje erbij krijgt. \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:36:
[...]

Dat kan en zal ik dan ook doen. Maar je vergist je, ik ben duidelijk meer geld kwijt. 10 euro per maand meer. Oke, daarvoor krijg ik dan wel meer bandbreedte, maar de vraag is wat je daarmee moet. En terug stappen naar je oude provider betekend bijna ook altijd de kosten van je kabel en/of telecom lijntje erbij krijgt. \
OK, mijn redenering valt als je meer gaat betalen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Flater
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 18:23
Een voor mij belangrijke vraag is; Hoe bevalt het online-gamen ?
100Mbit klinkt lekker, maar als 't "lagt" of je hebt een ping van 200, dan is voor mij die internet-verbinding niet nodig.
Wilt iemand zijn of haar ervaring met mij (ons) delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMook
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-08 16:40
Ik heb het ook aangevraagd (Valkenswaard) , hoop dat het doorgaat :Y .

Vind het wel jammer dat we niets te horen krijgen over hoeveel mensen zich al aangemeld hebben.

Ik neem trouwens Internet en tv en tv plus :) . Telefoon gebruik ik toch nooit :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guus Flater schreef op donderdag 01 november 2007 @ 03:57:
Een voor mij belangrijke vraag is; Hoe bevalt het online-gamen ?
100Mbit klinkt lekker, maar als 't "lagt" of je hebt een ping van 200, dan is voor mij die internet-verbinding niet nodig.
Wilt iemand zijn of haar ervaring met mij (ons) delen ?
Met glasvezel ping je juist met 4ms naar Amsterdam, hoe de routing verder is weet ik niet. Met adsl ping je meestal met 9 (bbned) of 18 (tiscali) en met kabel meestal iets van 18-26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:49:
[...]

Met glasvezel ping je juist met 4ms naar Amsterdam, hoe de routing verder is weet ik niet. Met adsl ping je meestal met 9 (bbned) of 18 (tiscali) en met kabel meestal iets van 18-26.
dan weet ik niet met welke kabel jij dat test :x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
tuinïnen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:27:
[...]

dan weet ik niet met welke kabel jij dat test :x.
Glasvezel heeft over het algemeen volgens mij wel lagere pingtijden maar ik haal met kabel meestal 10 - 11 ms

Over 1 a 2 weken ongeveer horen we of het doorgaat hier in Valkenswaard... Ik hoop het wel natuurlijk 8)

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 10-11-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Vanmorgen stond in het Eindhovens Dagblad een heel stuk over Onsbrabantnet.

Onder andere dat het aantal inschrijvingen in Valkenswaard en Best tegenvalt, ongeveer 25% zou zich inmiddels aangemeld hebben. Dat is dus 25% te weining :'(

Er stond overigens wel in dat de 'verglazing' waarschijnlijk toch door zou gaan maar ik ben zeer benieuwd of het ook echt doorgaat bij zulke lage aantallen. Ik hoop het in ieder geval wel.

Volgende week zal er wel meer duidelijkheid komen in Valkenswaar in ieder geval, het zou mij niets verbazen als men besluit de inschrijftermijn te verlengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik sprak gisteren 1 van de mensen die het glasvezel bij ons aan het aansluiten was en die zei dat ze eind januari verder gingen in best en dat het daar ongeveer een jaar duurde voordat iedereen is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:19:
ik sprak gisteren 1 van de mensen die het glasvezel bij ons aan het aansluiten was en die zei dat ze eind januari verder gingen in best en dat het daar ongeveer een jaar duurde voordat iedereen is aangesloten.
Ja dat kan goed, in het artikel werd ook gesuggereerd dat het zowel in Best als in Valkenswaard waarschijnlijk toch wel door zou gaan alleen de belangstelling valt zoals gezegt wat tegen. Of mensen hebben zoiets van eerst zien dat het werkt en dan pas overstappen (kost ze wel 385 euro en ze hebben geen 6 maanden gratis dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik heb het artikel ook gelezen, maar ze gaven ook aan de inschrijving boven verwachting was. Dus een beetje tegenstrijdige berichten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:32:
Ik heb het artikel ook gelezen, maar ze gaven ook aan de inschrijving boven verwachting was. Dus een beetje tegenstrijdige berichten dus.
Waarschijnlijk weten we volgende week meer (in Valkenwaard dan tenminste), de hele situatie rondom die 50% is ook een beetje een spel om zoveel mogelijk mensen zich in te laten schrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Ik hoop dat het doorgaat in best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inmiddels staat er op de website van onsbrabantnet een publicatie over valkenswaard: http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=480

Hierin wordt aangegeven dat de 50% nog niet is gehaald. De inschrijftermijn wordt met 10 dagen verlengt tot 30 november.

Wel geeft men aan 'dat mensen die zich wel al aangemeld hebben hier geen nadeel van mogen ondervinden' en dat 'de aanleg conform planning op 1 december moet starten'

Volgens mij geeft dit aan dat het waarschijnlijk toch wel doorgaat, alleen men probeert nog wat meer mensen zich aan te laten melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik gok dat het altijd wel doorgaat, tenzij er echt geen hond zich inschrijft. Maar op deze manier creeeren ze een effect dat je erbij "moet zijn" en dat levert klanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:11:
Ik gok dat het altijd wel doorgaat, tenzij er echt geen hond zich inschrijft. Maar op deze manier creeeren ze een effect dat je erbij "moet zijn" en dat levert klanten op.
Precies, je moet anders maar eens proberen om in een keer 40 a 50% marktaandeel te veroveren in een plaats. Met deze strategie lukt het OnsBrabanNet keer op keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53

PauseBreak

derp!

ik222 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:14:
[...]

Precies, je moet anders maar eens proberen om in een keer 40 a 50% marktaandeel te veroveren in een plaats. Met deze strategie lukt het OnsBrabanNet keer op keer.
Klopt maar het is dan ook een vele malen snellere verbinding tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Als ik het vergelijk met ons abo (Chello Classic) dan besparen we €4,- per maand (vastrecht meegerekend van OBN), terwijl de verbinding - in theorie - 12,5x sneller is.
Rationeel bekeken is er geen echte reden om het níet te doen - ook als je enkel wat mailt.
Het eerste jaar bespaar je sowieso €375,- aansluitkosten, de waarde van je huis gaat er op vooruit (want futureproof), je krijgt een erg snelle verbinding en volgens mij is die ook in €/Mbit veruit het goedkoopste.
Eigenlijk zou OBN bovenstaande strategie niet nodig moeten hebben, maar ja, mensen blijven nou eenmaal vaak om subjectieve redenen bij hun huidige aanbieder.

Hier is de straat al aangesloten, volgens de planning hebben we eind februari 2008 glasvezel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PauseBreak schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:12:
Klopt maar het is dan ook een vele malen snellere verbinding tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Als ik het vergelijk met ons abo (Chello Classic) dan besparen we €4,- per maand (vastrecht meegerekend van OBN), terwijl de verbinding - in theorie - 12,5x sneller is.
Rationeel bekeken is er geen echte reden om het níet te doen - ook als je enkel wat mailt.
Ben ik niet met je eens. Puur omdat het sneller is? Als je slechts wat mailtje heb je echt geen 100mbit nodig. Dus als je een goedkopere verbinding kunt krijgen die langzamer is, dan is dat echt wel een overweging. Het is dat mijn moeder bij mijn zus inwoont en dat ze nu de verbinding gaan delen wat vooral erg veel scheelt bij de telefoonkosten (2de lijn 3,95). Anders zou ik haar echt niet adviseren om over te stappen. Als ze haar 2mbit verbinding 1x per jaar echt dichttrekt (als in volledig gebruikt), zal het veel zijn. Dus waarom dan 12,50 per maand meer gaan betalen?
Het eerste jaar bespaar je sowieso €375,- aansluitkosten, de waarde van je huis gaat er op vooruit (want futureproof), je krijgt een erg snelle verbinding en volgens mij is die ook in €/Mbit veruit het goedkoopste.
Ik geloof er geen ruk van dat je in de verkoopwaarde van je huis de 375 terug ziet. Je ziet ook amper een verbouwing van een toilet van bijna 5.000 er nog niet eens in terug komt, laat staan een aansluiting die zeker straks goedkoper zal zijn als 375.

Digitenne is goedkoper als brabantnet en telefoon kun je mobiel doen.

Ik zelf heb aardig hard getwijfeld. Ik betaal nu voor mijn i-net 27.95.. Maar daar heb ik dan een erg goede nieuwsserver bij. Bij brabantnet ga ik 39,95 voor mijn internet betalen (dat is inclusief betaalde pay-server bij een andere provider). En het verschil bij de enige applicatie waarbij ik echt de volledige breedte van mijn i-net verbinding gebruik is 4mbit. Dat is namelijk downloaden vanuit nieuwsgroepen. Dan kan ik met 10mbit downloaden, nu doe ik het met 6. Dus wanneer zou ik echt full-speed ergens kunnen downloaden? Waarschijnlijk bij applicaties die brabantnet, maar die zullen geld gaan kosten.

Het enige echte voordeel is de hogere uploadsnelheid. Die is voor mij het belangrijkste en eigenlijk enige reden om over te stappen.
Eigenlijk zou OBN bovenstaande strategie niet nodig moeten hebben, maar ja, mensen blijven nou eenmaal vaak om subjectieve redenen bij hun huidige aanbieder.
Als ze nu ook eens kleinere abbo's gingen eenbieden niet. Maar ze weten ook goed dat van de 100 aan melders slechts 1 echt 100mbit zal verbruiken. De rest is goedkoop vangen. Ik las ergens dat ze bij 25% als quitte spelen en de winsten vanaf de 50% deelname zitten. Of te wel door deze strategie slaan ze de aanloopkosten voor een groot deel over.

Dus geloof maar rustig dat het doorgaat zodra er meer als 25% is aangemeld. De rest is puur het lokken van nog meer klanten om winst te maken (niets mis mee). Als het een echte coorperatie was, zou het goedkoper worden naarmate er meer klanten zich aanmelden.

Kortom als het voor jou lonend is, moet je je zeker aanmelden. Maar hou je verstand en laat je niet gek maken. Gewoon objectief blijven. Kan makkelijk zijn dat we over 10 jaar allemaal werken via laag vliegende satellieten en lachen we om dit initiatief.

Overigens... welke routers halen er allemaal een wan <-> lan snelheid van 100mbit? Volgens mij moet je dan een redelijk recente router hebben of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof er geen ruk van dat je in de verkoopwaarde van je huis de 375 terug ziet.
Als ik een huis zou kopen (wat ik niet ga doen binnenkort aangezien ik er net een heb :) Dan zou een glasvezelverbinding voor mij een doorslaggevende factor kunnen zijn als ik de keus heb uit meerdere huizen met soortgelijke specs. Zelfs voor een paar duizend euro meer (wat natuurlijk niks lijkt op 2,5 - 3 ton natuurlijk). Zo kan ik me goed voorstellen dat meerdere mensen er met dezelfde keuze over zouden denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:26:
[...]

Als ik een huis zou kopen (wat ik niet ga doen binnenkort aangezien ik er net een heb :) Dan zou een glasvezelverbinding voor mij een doorslaggevende factor kunnen zijn als ik de keus heb uit meerdere huizen met soortgelijke specs. Zelfs voor een paar duizend euro meer (wat natuurlijk niks lijkt op 2,5 - 3 ton natuurlijk). Zo kan ik me goed voorstellen dat meerdere mensen er met dezelfde keuze over zouden denken.
Ga jij een paar duizend meer betalen voor dan dat je zou betalen voor het huis van de buren vanwege een aansluiting je zelf voor 400 euro aan kunt laten leggen??? Rare jongens die count Chrishnackh!

Ik heb zelden gezien dat een huis een paar duizend minder kost omdat er geen telefoon inligt (wat je voor 150 euro zelf kunt laten aanleggen)

Let wel, dit is iets dat je zelf later ook voor 375 (en waarschijnlijk minder) kunt laten aanleggen. Dit is niet een 1x en dat nooit meer deal. Als je nu niet mee doet, kun je rustig volgend jaar (of het jaar erop) instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Cyberpope schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:21:
[...]

Ben ik niet met je eens. Puur omdat het sneller is? Als je slechts wat mailtje heb je echt geen 100mbit nodig. Dus als je een goedkopere verbinding kunt krijgen die langzamer is, dan is dat echt wel een overweging. Het is dat mijn moeder bij mijn zus inwoont en dat ze nu de verbinding gaan delen wat vooral erg veel scheelt bij de telefoonkosten (2de lijn 3,95). Anders zou ik haar echt niet adviseren om over te stappen. Als ze haar 2mbit verbinding 1x per jaar echt dichttrekt (als in volledig gebruikt), zal het veel zijn. Dus waarom dan 12,50 per maand meer gaan betalen?
Wanneer je daar belang aan hecht, ja. In het geval dat ik schetste (en van praten met de buren geldt dat voor vrij veel mensen hier in de buurt) is er géén reden om het niet te doen.
Je bespaart op je internetkosten, hebt daarbij sneller internet en vooral een veel dikkere uploadsnelheid.
Wat jouw voorbeeld betreft heb je gelijk, zeker nu er nog geen aanvullende diensten zijn van OBN. Wanneer echter meerdere mensen gebruik maken van diezelfde internetverbinding heb je al vrij snel niet genoeg aan een simpele verbinding en is het dus wel de moeite van het overwegen waard.
Ik geloof er geen ruk van dat je in de verkoopwaarde van je huis de 375 terug ziet. Je ziet ook amper een verbouwing van een toilet van bijna 5.000 er nog niet eens in terug komt, laat staan een aansluiting die zeker straks goedkoper zal zijn als 375.
Digitenne is goedkoper als brabantnet en telefoon kun je mobiel doen.
Ik denk het wel – ten eerste hoeft de toekomstige bewoner geen aansluitkosten te betalen mocht die wel glasvezel willen. Ten tweede ben je voorbereid op de toekomst (IP-tv, Bewaking, Zorgmeuk (voor bejaarden)) en ten derde heb je geen last meer van UPC voor de kabeltv.
Dat digitenne goedkoper is en dat je mobiel kunt telefoneren heb je gelijk in. Digitenne biedt echter niet dezelfde beeldkwaliteit (maar goed, dat is ook een beperkte vergelijking aangezien ik enkel 2 gezinnen met digitenne ken en 1 gezin met OnsNet (Nuenen)). Daarbij heeft digitenne nog lang geen perfecte / fatsoenlijke dekking (veel storing) en daar heb je bij OBN geen last van aangezien dit niet door de ether geslingerd wordt.
Ik zelf heb aardig hard getwijfeld. Ik betaal nu voor mijn i-net 27.95.. Maar daar heb ik dan een erg goede nieuwsserver bij. Bij brabantnet ga ik 39,95 voor mijn internet betalen (dat is inclusief betaalde pay-server bij een andere provider). En het verschil bij de enige applicatie waarbij ik echt de volledige breedte van mijn i-net verbinding gebruik is 4mbit. Dat is namelijk downloaden vanuit nieuwsgroepen. Dan kan ik met 10mbit downloaden, nu doe ik het met 6. Dus wanneer zou ik echt full-speed ergens kunnen downloaden? Waarschijnlijk bij applicaties die brabantnet, maar die zullen geld gaan kosten.

Het enige echte voordeel is de hogere uploadsnelheid. Die is voor mij het belangrijkste en eigenlijk enige reden om over te stappen.
Zelfs wanneer je dan vol downloadt, gebruik je 1/10e deel van je verbinding. In theorie zou je dus daarnaast nog zeer fatsoenlijk moeten kunnen gamen / muziek of film streamen e.d. Fullspeed downloaden zal waarschijnlijk lastig worden maar het is vooral belangrijk dat je niet meteen last hebt van een download (zoals hier nu met Chello wel het geval is wanneer ik deftig download en upload) wanneer je andere dingen wilt doen.
Als ze nu ook eens kleinere abbo's gingen eenbieden niet. Maar ze weten ook goed dat van de 100 aan melders slechts 1 echt 100mbit zal verbruiken. De rest is goedkoop vangen. Ik las ergens dat ze bij 25% als quitte spelen en de winsten vanaf de 50% deelname zitten. Of te wel door deze strategie slaan ze de aanloopkosten voor een groot deel over.
Dus geloof maar rustig dat het doorgaat zodra er meer als 25% is aangemeld. De rest is puur het lokken van nog meer klanten om winst te maken (niets mis mee). Als het een echte coorperatie was, zou het goedkoper worden naarmate er meer klanten zich aanmelden.
Dat laatste is in Nuenen en Eindhoven wel gebeurd. Daar zijn ze allen omgezet naar 100mb/100mb ipv 10mb/10mb (standaard abo) of 80/80.
En ach, voor niets gaat de zon op, dat zal altijd zo blijven. Sowieso zullen ze winst moeten maken om verdere investeringen te kunnen doen in het netwerk en om onderhoud te plegen. Zo erg is dat allemaal niet.
Kortom als het voor jou lonend is, moet je je zeker aanmelden. Maar hou je verstand en laat je niet gek maken. Gewoon objectief blijven. Kan makkelijk zijn dat we over 10 jaar allemaal werken via laag vliegende satellieten en lachen we om dit initiatief.
Allang gedaan ;). Eind februari zou de verbinding actief moeten zijn, als alles goed gaat.
Overigens... welke routers halen er allemaal een wan <-> lan snelheid van 100mbit? Volgens mij moet je dan een redelijk recente router hebben of mis ik iets?
Niet veel inderdaad. De door ons gebruikte WRT54G in ieder geval niet. Geluk bij een ongeluk dat het ding het begaf. De D-Link DIR-655 is de vervanger en deze zou in theorie in ieder geval snel genoeg moeten zijn, ook verschillende reviews en testen gelezen en deze kwam er erg goed uit. Het is inderdaad wel zo dat je een deftige router moet hebben, tenzij je een pc gebruikt als router.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Cyberpope schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:32:
[...]

Ga jij een paar duizend meer betalen voor dan dat je zou betalen voor het huis van de buren vanwege een aansluiting je zelf voor 400 euro aan kunt laten leggen??? Rare jongens die count Chrishnackh!

Ik heb zelden gezien dat een huis een paar duizend minder kost omdat er geen telefoon inligt (wat je voor 150 euro zelf kunt laten aanleggen)

Let wel, dit is iets dat je zelf later ook voor 375 (en waarschijnlijk minder) kunt laten aanleggen. Dit is niet een 1x en dat nooit meer deal. Als je nu niet mee doet, kun je rustig volgend jaar (of het jaar erop) instappen.
Het scheelt vooral in de aanloopkosten hè. Als het er al ligt hoeft de stoep niet open om de verbinding te trekken / schieten. Daarnaast is een paar duizend euro op een paar euroton subjectief gezien minder dan €375,- aansluitkosten (raar maar waar).
Ik denk dat het ook meeweegt welke diensten OBN gaat aanbieden in de toekomst en voor hoeveel geld dat dan is. Ik kan me voorstellen dat het gemakkelijker is om een huis te kopen dat voorzien is van glasvezel en, weer uitgaande van onze situatie, tevens een lopend bewakingscontract heeft dat via datzelfde glasvezel loopt en goed werkt.

Nee, merp!

• ik222
  • Niet online
Vandaag heeft iedereen in valkenswaard volgens mij (ik wel in ieder geval) nogmaals een brief gekregen met dezelfde inhoud als het eerder geposte nieuwsbericht.

Hopenlijk gaat het alsnog door!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ik222 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:19:
Vandaag heeft iedereen in valkenswaard volgens mij (ik wel in ieder geval) nogmaals een brief gekregen met dezelfde inhoud als het eerder geposte nieuwsbericht.

Hopenlijk gaat het alsnog door!
Maakt je niet bang.. natuurlijk gaat het door.... Maar je daar maar niet druk over.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PauseBreak schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:39:
Het scheelt vooral in de aanloopkosten hè. Als het er al ligt hoeft de stoep niet open om de verbinding te trekken / schieten. Daarnaast is een paar duizend euro op een paar euroton subjectief gezien minder dan €375,- aansluitkosten (raar maar waar).
Veel succes.. Geen makelaar die daar een paar duizend extra voor opzet.
Ik denk dat het ook meeweegt welke diensten OBN gaat aanbieden in de toekomst en voor hoeveel geld dat dan is. Ik kan me voorstellen dat het gemakkelijker is om een huis te kopen dat voorzien is van glasvezel en, weer uitgaande van onze situatie, tevens een lopend bewakingscontract heeft dat via datzelfde glasvezel loopt en goed werkt.
Diensten die persoonlijk zijn... en die je zelf daarna net zo makkelijk opstart....

Je kunt alles wel ophemelen, maar blijf gewoon even reeel. Ja het is een leuke aanbieding op het moment, zeker omdat je het een 1/2 jaar gratis krijgt. Maar om nu te doen of het "heilig" is veel te ver. Je huis verdubbelt niet in waarde als je er wel op ingaat en het is echt niet zo dat je de rest van je leven ongelukken bent als je er niet op in gaat. In het ergste geval kost het je 400 euro als je later alsnog mee wilt doen. Meer niet.

Nogmaals kijk gewoon of het lonend is. Ook @home heeft leuke aanbieding voor totaal pakketten.

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:32:
[...]

Er moet dan wel toevallig de mogelijkheid bestaan dat er glasvezel beschikbaar is. Ik doelde met dezelfde specs niet zozeer op een woning in hetzelfde dorp ofzo. Rustig volgend jaar instappen zou wel een vrij domme actie zijn natuurlijk aangezien je een half jaar gratis abonnement en aansluiting misloopt. Dit loopt dan hard in de papieren. Maar goed, mij boeit het weinig (lees: niets) meer of andere mensen al dan niet gebruik maken van de mogelijkheid. Een half jaar geleden was dat anders, toen er 50% moest mee doen ;)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:06:
Er moet dan wel toevallig de mogelijkheid bestaan dat er glasvezel beschikbaar is. Ik doelde met dezelfde specs niet zozeer op een woning in hetzelfde dorp ofzo. Rustig volgend jaar instappen zou wel een vrij domme actie zijn natuurlijk aangezien je een half jaar gratis abonnement en aansluiting misloopt. Dit loopt dan hard in de papieren. Maar goed, mij boeit het weinig (lees: niets) meer of andere mensen al dan niet gebruik maken van de mogelijkheid. Een half jaar geleden was dat anders, toen er 50% moest mee doen ;)
Je bent een schat, maar zo werd het hier niet gesteld. Er werd duidelijk gesteld dat je huis er meer waard van werd. Zoals je het nu schrijft, zou mijn huis alleen al meer waard worden omdat het staat in een dorp waar goedkoop glas mogelijk is....

en die 50% ;) . Ik durf in Best al een voorspelling aan

op 26 november is de 50% niet gehaald

Ze verlengen het met x weken (wellicht herhalen ze dit 1 a 2x)

En dan is het nog niet gehaald, maar gaan ze toch door, want ze willen de mensen die tot nu toe zich aangemeld hebben niet tekort doen. (Ze zijn namelijk zo aardig.... duh..)

Iedereen die dan nog in wil stappen kan het tegen het gereduceerde tarief, totdat de aanlegfase is afgerond....

Maar het gaat zeker door.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 22-11-2007 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:39:
[...]

Je bent een schat, maar zo werd het hier niet gesteld. Er werd duidelijk gesteld dat je huis er meer waard van werd. Zoals je het nu schrijft, zou mijn huis alleen al meer waard worden omdat het staat in een dorp waar goedkoop glas mogelijk is....

en die 50% ;) . Ik durf in Best al een voorspelling aan

op 26 november is de 50% niet gehaald

Ze verlengen het met x weken (wellicht herhalen ze dit 1 a 2x)

En dan is het nog niet gehaald, maar gaan ze toch door, want ze willen de mensen die tot nu toe zich aangemeld hebben niet tekort doen. (Ze zijn namelijk zo aardig.... duh..)

Iedereen die dan nog in wil stappen kan het tegen het gereduceerde tarief, totdat de aanlegfase is afgerond....

Maar het gaat zeker door.
whatever

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Cyberpope schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:39:
[...]

Dat is dan ook zo. Het al dan niet ter beschikking zijn van zulke diensten zal zeker in de toekomst, met het oog op de toenemende 'automatisering' (bij gebrek aan een beter woord) van het huishouden en aanvullende diensten, de waarde van een huis doen toenemen.
Dat er in een dorp dan goedkoop glasvezel mogelijk is zal ook zeker de waarde van die huizen doen stijgen t.o.v. een gelijkaardige woning in een gelijkaardig dorp zonder die mogelijkheid.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bij onsbrabantnet plustv wordt deze set top box gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/stb.jpg

stond in een flyer van onsbrabantnet.
weet iemand wat voor merk en type dit is.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.