OnsBrabantNet

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 95.405 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Hmm wat gaat plus tv inhouden ?? ik heb geen flyer gehad ?

zag trouwens wel dat de handleidingen online stonden:
http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=482

Ik neem aan dat het scheiden van radio en tv in die Einddoos gebeurt ? Dus een coax naar die einddoos die het singaal scheidt ?

update:
Nieuwe diensten
Door het uitbreiden van ons verzorgingsgebied, er volgen telkens meer gemeentes in Noord Brabant die we graag willen aansluiten, krijgen we de mogelijkheid om steeds meer leveranciers aan te trekken, die leuke diensten over het glasvezelnetwerk aan u willen en kunnen aanbieden.

De volgende diensten worden momenteel op het netwerk getest en zullen binnenkort voor u beschikbaar komen:

PlusTV
Dit is het aanvullend aanbod op de Basisdienst Radio en Televisie: PlusTV. PlusTV is méér dan alleen digitale TV.

Wat krijgt u indien u kiest voor het PlusTV pakket?

1. Een eigen homebox (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van OnsBrabantNet). Deze box is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk te halen:
a. Geschikt om HD kanalen door te geven aan uw HD-ready televisie.
b. Coderen van extra digitaal meegezonden televisiezenders.
c. Aansluitmogelijkheid van een internetverbinding om toekomst gericht ook op uw televisie films en programma’s van internet te bekijken (zogenaamde IP-TV).

2. 22 zenders uit ons standaardpakket in DVD kwaliteit:
Nederland 1,2,3, RTL 4,5, 7, 8, Net 5 en SBS 6, Jetix Veronica, Discovery, Animal Planet, Eurosport, Eurosport 2, Een, Ketnet/Canvas, MTV, TMF, CNN, Euronews, Discovery Science, Discovery Travel en Living.

3. 26 zenders extra, waaronder meerdere HD (high-defenition) zenders:
Discovery HD, BRAVA TV HD
National Geo Wild, Comdey Central, Nick Junior,
Nostalgienet, Journaal 24, Hilversum Best, 101 TV, Humor TV, Holland Doc, Geschiedenis, NCRV Geloven, Family-7, KRO Kindertijd, KRO Opvoed TV, Consumenten TV, Cultura, Nederland-e, AVRO DNTV, Nos Politiek 24, Exploding Television, 3voor12 Central, 3voor12 On Stage, Sterren.nl, Private Spice.

4. Filmzender met speelfilms zonder reclames: Action Now (kijk op www.actionnow.tv)

Aanvullend kunt u dan ook nog eens kiezen voor Filmnet en Sportnet
Filmnet 1.1, 1.2, 1.3, en HD € 12,95 per maand
Sportnet 1.1, 1.2, 1.3 en HD € 12,95 per maand
Combinatie van Filmnet en Sportnet € 22,95 per maand
van:
http://www.onsbrabantnet....ikel_id=3253&module_id=21

[ Voor 79% gewijzigd door SiNisTrAD op 26-11-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Zoals al eerder door mensen is voorspeld: De vereiste 50% in Best is nog niet gehaald, maar de inschrijftermijn is verlengd met 3 weken :+ Zal wel komen omdat het in die winkel gewoon enorm druk is. En die avonden die ze georganiseerd hebben zaten iedere keer bomvol.
De mogelijkheid tot inschrijven voor een aansluiting op glasvezel van BrabantNet ismet enkele weken verlengd. Een woordvoerder van BrabantNet deelde desgevraagd mee, dat de situatie in Best er 'rooskleurig' uit ziet, maar dat het vereiste aantal aanmeldingen (50%) nog niet is bereikt. Waarschijnlijk zal tussen 10 en 15 december zekerheid ontstaan over het al dan niet doorgaan van het glasvezelproject. Over de wens van 'het buitengebied', ook te worden aangesloten (171 gegadigden) kon de woordvoerder nog niets nieuws vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat had je dan verwacht.. Op het moment dat ze zeggen dat er voldoende is, is de hype meteen over..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Cyberpope schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:20:
Wat had je dan verwacht.. Op het moment dat ze zeggen dat er voldoende is, is de hype meteen over..
Ik had exact verwacht wat er nu gebeurt. Vandaar ook de :+ smilie.

[ Voor 0% gewijzigd door Megaflix op 27-11-2007 12:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:06
Het zal toch wel doorgaan in Best... doen ze aleen maar om klanten te lokken(niet dat dat erg is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
vandaag had ik een brief gehad met daarin de inloggegevens en de installatie handleiding. Alleen is er nog geen modem geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hebben ze wel bekend gemaakt hoeveel zich dan wel hebben ingeschreven of laten ze dat wijselijk in het midden in best.. En is het alleen 50% niet gehaald.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:42:
Hebben ze wel bekend gemaakt hoeveel zich dan wel hebben ingeschreven of laten ze dat wijselijk in het midden in best.. En is het alleen 50% niet gehaald.
In Best staat er nog geen officieel bericht op de website, in Valkenswaard echter waar in woon laten ze dat zowel in berichtgeving op de website als in de brief die ze rond hebben gestuurd wijselijk in het midden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Ik heb gisteren een mailtje naar OBN gestuurd en een mailtje teruggekregen:
Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment zijn de tellingen nog bezig. Ook zijn nog niet alle formulieren ingevoerd. We verwachten wel dat het project in Best door zal gaan, maar op dit moment kan ik dat nog niet met zekerheid meedelen.

Zodra het bekend is, zullen we u hierover informeren.

Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen op: 0499-876000

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OnsBrabantNet

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur.

Telefoon: 0499-876000

E-mail: info@onsbrabantnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
bjorntju schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:54:
Ik heb gisteren een mailtje naar OBN gestuurd en een mailtje teruggekregen:

[...]
Waarschijnlijk was degene die je mailtje behandeld heeft nog niet helemaal op de hoogte: http://www.hhbest.nl/best/nieuws.html

Maar zoals al eerder gezegt is het is gewoon een spelletje om zoveel mogelijk mensen te lokken. Uiteindelijk zal zowel Best als Valkenswaard gewoon doorgaan denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ik222 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:50:
Waarschijnlijk was degene die je mailtje behandeld heeft nog niet helemaal op de hoogte: http://www.hhbest.nl/best/nieuws.html
ik denk eerder dat die persoon in het mailtje eerlijker is. Dat ze nog vollop aan het tellen zijn en formulieren aan het verwerken. 26 november was de insluit termijn en zijn er wellicht nog veel formulieren op de post gedaan of afgegeven. En toch weten ze reeds op de 27ste direct dat het niet gehaald is.. Duh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Cyberpope schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:21:
[...]

ik denk eerder dat die persoon in het mailtje eerlijker is. Dat ze nog vollop aan het tellen zijn en formulieren aan het verwerken. 26 november was de insluit termijn en zijn er wellicht nog veel formulieren op de post gedaan of afgegeven. En toch weten ze reeds op de 27ste direct dat het niet gehaald is.. Duh..
Meteen weten dat de 50% niet gehaald was is niet zo moeilijk aangezien men een week voor sluiting pas op 25% zat.... (Stond in dat artikel in het ED)

Verder neem ik niet aan dat ze dat van die 3 weken verlengde inschrijftermijn uit hun duim hebben gezogen.

Maar hoe dan ook, uiteindelijk zal het toch wel door gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 28-11-2007 17:28 ]

• ik222
  • Niet online
Best gaat door.... zie de site van onsbrabantnet.

Nu Valkenswaard nog...

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Afgelopen week lag er een brief voor Woensel oost in mijn brievenbus.
Interessant denk dat ik daar zeker op in zal gaan..
Even afwachten verder :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Woensel Zuid hier... dus nog altijd pech. Maar ik lees op de website van onsnet dat in 2010 heel Eindhoven aangesloten moet zijn, dus er is hoop :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ik222 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:20:
Hier sta ik van te kijken.. Krijg ik nog ongelijk dat ze het tot het einde toe uitmelken. Ben erg benieuwd op welk percentage ze dan zitten.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Security schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:21:
Afgelopen week lag er een brief voor Woensel oost in mijn brievenbus.
Interessant denk dat ik daar zeker op in zal gaan..
Even afwachten verder :)
Bij mij ook (Vaartbroek).
Lijkt me op zich wel wat. Qua kosten is het goedkoper blijkbaar. En je krijgt er snel internet en digitale TV voor terug. Lijkt me wel een goede deal dus. :)

• Security

Security

it's just me

eX0duS schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:22:
[...]

Bij mij ook (Vaartbroek).
Lijkt me op zich wel wat. Qua kosten is het goedkoper blijkbaar. En je krijgt er snel internet en digitale TV voor terug. Lijkt me wel een goede deal dus. :)
hey nog een vaartbroeker... :)
Die tv mogen ze houden kijk met veel plezier naar upc digi tv met extra kanaaltjes die ons-net niet kan bieden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Security op 29-11-2007 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier van de week een brief met login gegevens gekregen. Binnenkort beginnen ze met aansluiten van de kabel. Ben benieuwd wanneer ik UPC vaarwel kan zeggen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet iemand wat voor STB ze leveren voor PlusTV? Ik neem in ieder geval aan dat het IPTV is.

Ben wel benieuwd, ik verhuis binnenkort naar Brandevoort en daar ligt de glasvezel al klaar. Het gebrek aan digitale TV is het enige wat mij nog een beetje tegenhield om voor OBN te gaan, maar nu weet ik vrij zeker dat het er gaat komen (triple-play).

Nu alleen hopen dat ze wel een goeie bron hebben voor hun zenders, want als ze nog steeds de CanalDigitaal signalen gebruiken dan kan ik sommige zenders net zo goed via Digitenne gaan kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Bigs op 29-11-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bigs schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:24:
Weet iemand wat voor STB ze leveren voor PlusTV? Ik neem in ieder geval aan dat het IPTV is.

Ben wel benieuwd, ik verhuis binnenkort naar Brandevoort en daar ligt de glasvezel al klaar. Het gebrek aan digitale TV is het enige wat mij nog een beetje tegenhield om voor OBN te gaan, maar nu weet ik vrij zeker dat het er gaat komen (triple-play).

Nu alleen hopen dat ze wel een goeie bron hebben voor hun zenders, want als ze nog steeds de CanalDigitaal signalen gebruiken dan kan ik sommige zenders net zo goed via Digitenne gaan kijken.
De meeste zenders komen inderdaad via CanalDigitaal volgens mij. Voor standaard TV niet erg maar voor PlusTV niet best inderdaad...

En men gebruikt inderdaad IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dihylopas
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe zit 't met Helmond, komt daar ook glasvezel of valt daar niks over te zeggen?

[ Decisions made in real time are never perfect. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:20:

Nu Valkenswaard nog...
Valkenswaard ook, zie:

http://www.planet.nl/plan...ontentid=900635/sc=97ba33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Ook in Brandevoort, een wijk van Helmond, gaat maandag 3 december de eerste schop in de grond. Brandevoort zal in fases worden verglaasd.

Ik ben alvast begonnen met graven :*) :*) :*)

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Gerritjuh schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:46:
[...]

Ook in Brandevoort, een wijk van Helmond, gaat maandag 3 december de eerste schop in de grond. Brandevoort zal in fases worden verglaasd.

Ik ben alvast begonnen met graven :*) :*) :*)
Bij ons nieuwe huis in de Stepekolk (zuid-westerlijke puntje van Brandevoort) steken al overal mooie oranje kabels uit de grond O+ Ik hoop dat ze snel in gebruik worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Op zich goed nieuws 8) , alleen voor Valkenswaard nog geen officiele bevestiging op de website van onsbrabantnet. Voor Best wel trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nu Veldhoven nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
juist, Bartjeee!
Zouden ze ons vergeten zijn? :(

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik vraag me nou toch eigenlijk af wat voor type de digitale decoder is met hd erin. Dit aangezien ik van plan was om een hd recorder aan te schaffen. maar als die van onsbrabantnet een beetje fatsoenlijke is wacht ik daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs, in welke straat steken de kabels al uit de grond? Het kan mij niet snel genoeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:36:
Bigs, in welke straat steken de kabels al uit de grond? Het kan mij niet snel genoeg gaan.
In de Brandevoorter Courant stond het volgende:

Brandevoort zal in 5 fases worden verglaasd, Stepekolk is de eerste wijk die wordt aangesloten, gevolgd door Brand, De Veste, Schutsboom en tot slot het buitengebied Geldropseweg.

Ze beginnen op 3 december en de verwachting is dat medio Maart Brandevoort wordt opgeleverd.

Op http://www.onsbrabantnet....subrub_2=293&module_id=17 kun je zien hoe de indeling van Brandevoort is.

En hier http://www.onsbrabantnet....subrub_2=293&module_id=17 staat de planning.

Van wat ik begrepen heb van iemand uit Geldrop is dat men overal de aansluiting binnenbrengt en daarna pas gaat aansluiten. Het kan dus goed zijn dat je al een paar weken tegen een glasvezeltje aan zit te kijken zonder dat er ook maar iets uit komt.

Aangezien ik in deel Schutsboom woon, me waarschijnlijk als een van de eerste heb aangemeld :) en mee heb geholpen met graven ;) wordt ik beloond door ons als laatste aan te sluiten :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Gerritjuh op 01-12-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Security schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:50:
[...]

hey nog een vaartbroeker... :)
Die tv mogen ze houden kijk met veel plezier naar upc digi tv met extra kanaaltjes die ons-net niet kan bieden :)
En nog een Vaartbroeker :P

Ook de informatie gehad, ik laat de vezel wel leggen, maar voorlopig ga ik nog geen diensten afnemen... Zit nu nog te goed bij m'n huidige aanbieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Mark_640 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:10:
[...]

Ook de informatie gehad, ik laat de vezel wel leggen, maar voorlopig ga ik nog geen diensten afnemen... Zit nu nog te goed bij m'n huidige aanbieder...
Volgens mij moet je minimaal één dienst afnemen om de glasvezel binnen te krijgen, in alle andere gevallen wordt de glasvezel tot aan de woning gelegd, maar niet naar binnen gebracht. Totdat de werkzaamheden beginnen kun je, je aanmelden, daarna betaal je aansluitkosten (en die zijn niet gering) en kun je niet profiteren van de aanbiedingen zoals de eerste 6 maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gerritjuh schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:27:
[...]

Volgens mij moet je minimaal één dienst afnemen om de glasvezel binnen te krijgen, in alle andere gevallen wordt de glasvezel tot aan de woning gelegd, maar niet naar binnen gebracht. Totdat de werkzaamheden beginnen kun je, je aanmelden, daarna betaal je aansluitkosten (en die zijn niet gering) en kun je niet profiteren van de aanbiedingen zoals de eerste 6 maanden gratis.
De aansluitkosten zijn 385 euro om precies te zijn. Wil je die niet betalen dan moet je meteen minimaal 1 dienst afnemen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ik222 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:10:
De aansluitkosten zijn 385 euro om precies te zijn. Wil je die niet betalen dan moet je meteen minimaal 1 dienst afnemen inderdaad.
Tja. dan kost het aansluiten 6x8.50 (kleinst mogelijk abbo). Dat is dan 51 euro. Denk dat de prijs nog wel zal dalen van de aansluiting, maar dat je altijd wel 100 euro kwijt bent (als ze alleen al met hun autotje naar jou moeten komen om de kabel er in te prikken ben je dat al kwijt).

Dus altijd verstandig om dat te nemen, zelfs als je er helemaal geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Mark_640 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:10:
[...]

Hebben jullie "Vaartbroekers" nu een aanbod van OnsNetEindhoven of OnsBrabantNet? Voor OnsBrabantNet lijken andere voorwaarden te bestaan dan voor OnsNetEindhoven.

Ik denk het al gevonden te hebben:

Uitrolaanbieding Woensel-Oost

Gratis aansluiting ter waarde van 59,50 euro
Meldt u zich voor 18 februari 2008 aan, dan sluiten wij uw woning gratis op het glasvezelnetwerk aan, ook als u geen abonnement bij ons neemt.

Dat is buiten Eindhoven € 385,00, maar daartegenover staat dat je in EIndhoven maar 3 maanden gratis krijgt en buiten Eindhoven is het aanbod 6 maanden gratis. Verder werken ze in Eindhoven met pakket kortingen en buiten Eindhoven lijken de tarieven wat lager.

Kort gezegd, OnsNet Eindhoven werkt op een andere wijze als OnsBrabantNet. Achter de schermen zijn het dezelfde partijen (NEM Eindhoven/Nuenen/Brabant, Edutel, Hertzinger en Reggefiber). Mogelijk heeft de gemeente Eindhoven inspraak in één en ander gehad?

[ Voor 45% gewijzigd door Gerritjuh op 01-12-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gerritjuh schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:09:
[...]

Hebben jullie "Vaartbroekers" nu een aanbod van OnsNetEindhoven of OnsBrabantNet? Voor OnsBrabantNet lijken andere voorwaarden te bestaan dan voor OnsNetEindhoven.

Meldt u zich voor 18 februari 2008 aan, dan sluiten wij uw woning gratis op het glasvezelnetwerk aan, ook als u geen abonnement bij ons neemt.

Dat is buiten Eindhoven € 385,00, maar daartegenover staat dat je in EIndhoven maar 3 maanden gratis krijgt en buiten Eindhoven is het aanbod 6 maanden gratis. Verder werken ze in Eindhoven met pakket kortingen en buiten Eindhoven lijken de tarieven wat lager.

Kort gezegd, OnsNet Eindhoven werkt op een andere wijze als OnsBrabantNet. Achter de schermen zijn het dezelfde partijen (NEM Eindhoven/Nuenen/Brabant, Edutel, Hertzinger en Reggefiber). Mogelijk heeft de gemeente Eindhoven inspraak in één en ander gehad?
Klopt! Daarvoor gelden inderdaad andere voorwaarden. Bij OnsEindhovenNet is het ook mogelijk 2 Mbit internet te krijgen, bij OnsBrabantNet alleen 100 Mbit. Het zijn dus inderdaad twee verschillende coöporaties met verschillende voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik ben er achtergkomen dat de digitale decoder van onsbrabantnet de volgende is:

SAGEM ITAD 81 HD

afbeelding klopt,
heeft een hd
ondersteund iptv

heeft iemand meer informatie over deze digitale ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

ik222 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:10:
[...]

Ik lees op de website van OnsNetEindhoven toch iets anders:
Gratis huisaansluiting zonder diensten

Ook als u nu nog niet voor diensten via Ons Net Eindhoven kiest, kunt u uw woning gratis op het glasvezelnetwerk aan laten sluiten. Later kunt u dan alsnog kiezen voor onze diensten, zonder dat u dan daarvoor de aansluitkosten hoeft te betalen. Om uw woning op het glasvezelnetwerk aan te laten sluiten hebben wij uw toestemming nodig. U kunt dat eenvoudig aangeven op het aanvraagformulier. Let op: Als u kiest voor een gratis huisaansluiting zonder diensten telt u niet mee om aan de benodigde 50% inschrijvingen te komen die nodig is om het glasvezelnetwerk ook in uw buurt te laten uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mark_640 schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:26:
[...]

Ik lees op de website van OnsNetEindhoven toch iets anders:

[...]
Klopt zie een paar post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
OnsNetEindhoven was een ander bedrijf, maar is een jaar ofzo geleden overgenomen door OnsBrabantNet. Vandaar ook de upgrade naar 100 Mbit voor Eindhoven, om dit gelijk te trekken met Nuenen C.S.

Mooi dat Valkenswaard ook doorgaat, hopelijk gaan ze daarna ook naar Waalre kijken :) Ligt toch tussen Geldrop en Valkenswaard in, dus hoe moeilijk kan het zijn?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Blueone schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:53:
ik ben er achtergkomen dat de digitale decoder van onsbrabantnet de volgende is:

SAGEM ITAD 81 HD

afbeelding klopt,
heeft een hd
ondersteund iptv

heeft iemand meer informatie over deze digitale ontvanger?
Tnx.. we gaan es ff zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het schijnt dat deze aan het eind van dit jaar uitkomt (laatste kwartaal) dus als het goed zou dat nou ongeveer moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Gerritjuh schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:09:
[...]

Ik heb inderdaad 2 mailingen gehad een van OnsNet eindhoven en een van OnsBrabantNet..
Hehe.. Al kwam die eerste per abuis in mijn brievenbus, de 2e was netjes geadresseerd. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Jiriki schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:58:
Mooi dat Valkenswaard ook doorgaat, hopelijk gaan ze daarna ook naar Waalre kijken :) Ligt toch tussen Geldrop en Valkenswaard in, dus hoe moeilijk kan het zijn?
Waalre zal op termijn ook vast meegenomen worden, ze willen de hele regio hier gaan "verglazen" stond een paar weken geleden in het ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
ik222 schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:46:
[...]

Waalre zal op termijn ook vast meegenomen worden, ze willen de hele regio hier gaan "verglazen" stond een paar weken geleden in het ED.
Ik help het hopen voor je. Waalre heeft volgens mij altijd de touwtjes in eigen hand gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gerritjuh schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:53:
[...]

Ik help het hopen voor je. Waalre heeft volgens mij altijd de touwtjes in eigen hand gehouden.
Voor mij hoeft je het niet te hopen ik woon in Valkenswaard 8) . Daarvan staat nu de officiele bevestiging op de website van OnsBrabantNet: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=27 8) :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Gerritjuh schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:53:
[...]

Vergeet het maar. www.ktwaalre.nl wil het liefst zelf alles regelen. Ze hebben een contract met IAE/Via Networks, nu Claranet geloof ik. Met prehistorische snelheden en prijzen: het hoogst haalbare is 8/1 voor 50 euro. En er is naar mijn weten niet eens digitale tv beschikbaar. Ze zouden wel gek zijn om Onsnet toe te laten? IAE raakt dan op zeker al haar Waalre klanten kwijt. Verhuizen is een betere optie. Het duurt nog wel even voordat ze daar een plannetje hebben bedacht...

Leuk dat ze Woensel-Oost gaan aansluiten. Er komt schot in de zaak. Nu de rest van Eindhoven nog.

[ Voor 71% gewijzigd door Paquito op 03-12-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Paquito schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:51:
[...]

Vergeet het maar. www.ktwaalre.nl wil het liefst zelf alles regelen. En ze hebben een contract met IAE/Via Networks, nu Claranet geloof ik. Verhuizen is een betere optie. Er is naar mijn weten niet eens digitale tv beschikbaar in Waalre.
Of we hier in de nabije toekomst galsvezel krijgen weet ik niet maar digitale tv is prima beschikbaar hoor. Alle standaard zenders zijn gratis digitaal beschikbaar bij het normale analoge abbonement en via @home kun je meer zenders krijgen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Oke, dat wist ik niet. Heb eerder dit jaar nog een aantal maanden in Waalre gewoond en niemand wist eigenlijk van het bestaan van digitale tv af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
ik222 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:41:
[...]

Voor mij hoeft je het niet te hopen ik woon in Valkenswaard 8) . Daarvan staat nu de officiele bevestiging op de website van OnsBrabantNet: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=27 8) :9~ _/-\o_
Ik woon in Brandevoort :*)

Op maandag 3 december is de eerste schop in de grond gegaan. Brandevoort zal in fases worden 'verglaasd', Stepekolk is de eerste wijk die wordt aangesloten, gevolgd door Brand, Veste en Schutsboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gerritjuh schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:24:
[...]

Ik woon in Brandevoort :*)

Op maandag 3 december is de eerste schop in de grond gegaan. Brandevoort zal in fases worden 'verglaasd', Stepekolk is de eerste wijk die wordt aangesloten, gevolgd door Brand, Veste en Schutsboom.
Voor Valkenswaard zal over een paar weken ook wel een planning op de website verschijnen neem ik aan.

Van mij mogen ze in ieder geval vandaag nog beginnen met alles open te halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Momenteel weten we niet wanneer hier meer informative over komt. Waarschijnlijk zal de homebox een eigen fabricage zijn.

Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen op: 0499-876000

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In Veldhoven zijn voorloppig nog geen plannen om glasvezel aan te leggen :/
Geachte heer Bartjeee,

Momenteel zijn er nog geen plannen om in Veldhoven glasvezel aan te leggen. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij u hierover informeren.

Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen op: 040-7877000.

Met vriendelijke groet,

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Gewoon contact opnemen op dat telefoonnummer en zeggen dat je zelf bereid bent om er tijd in te steken zoveel mogelijk inwoners over te halen? Of probeer een stukje in een plaatselijk blaadje te krijgen met een oproep dat zoveel mogelijk mensen dat nummer bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me aangemeld voor glasvezel Valkenswaard, krijg ik nu nog een bevestiging? Of wat gaat er nu gebeuren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:23:
Ik heb me aangemeld voor glasvezel Valkenswaard, krijg ik nu nog een bevestiging? Of wat gaat er nu gebeuren? :)
Je hebt waarschijnlijk al een brief gehad dat je aanvraag ontvangen is met een poster daarbij, al heeft men het schijnaar zo druk gehad met invoeren dat die brief niet meer naar iedereen verzonden is aldus het informatiecentrum.

Binnenkort zal iedereen nog een bevestiging thuis krijgen waarop staat wat je hebt besteld + alle gegevens, eventueel kun je dan nog wat aanpassen volgens mij.

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 19:45
Whoei, met de uitrol naar Woensel-Oost komen ze nu wel heel dicht bij de straat waar mijn nieuwe appartementje ligt! Ik zou het helemaal niet zo vervelend vinden als ze daar binnenkort ook wat glasvezel gaan trekken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Heb net een huis gekocht in Valkenswaard (zuid-west, richting dommelen) en me aangemeld voor onsbrabantnet. Nu is dus de grote vraag, wat doen we in de tussentijd?? Ik zal dus iets moeten hebben wat of goedkoop is, goed genoeg en een jaar doorloopt, of iets dat per maand opzegbaar is. En ik wil alleen tv en internet, vaste lijn hoeft voorlopig eigenlijk toch niet.
Een goedkoop televisie (jaar) abonnement pakken met internet en dan maar afwachten? :? Wat is wijsheid? Iemand in dezelfde situatie (of gezeten), wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

KPN en alice zijn allebei mogelijk zonder een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Thyraon schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:02:
Whoei, met de uitrol naar Woensel-Oost komen ze nu wel heel dicht bij de straat waar mijn nieuwe appartementje ligt! Ik zou het helemaal niet zo vervelend vinden als ze daar binnenkort ook wat glasvezel gaan trekken :D.
Bij ons in de Barrier ligt al sinds de oplevering van de woning in oktober 2005 een glasvezelaansluiting in de kast. Daar gebeurt alleen niks mee!!! :(

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope, met KPN, bedoel je internet of digitenne? Want ik ben aan het zoeken geweest en kan eigenlijk niet veel echt volledige info vinden. Voor internet zijn er wel van die vergelijksites maar voor televisie kan ik ze alleen voor digitale televisie vinden... Ik kom uit op UPC, @home, Canaaldigitaal, Digitenne en Tele2. Zijn er nog meer partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmz, hier had de aansluiting al aangesloten moeten zijn, maar nog niks gebeurd. Wel een brief gehad dat ze er binnenkort mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:37:
hmz, hier had de aansluiting al aangesloten moeten zijn, maar nog niks gebeurd. Wel een brief gehad dat ze er binnenkort mee beginnen.
Zie dit: http://www.onsbrabantnet....ikel_id=4213&module_id=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Weet iemand of Veldhoven op de planning staat? ASML zit hier notabene, maar glasvezel ho maar :'(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh? ASML maakt geen glasvezel en heeft ook geen glasvezel nodig... Maar wel jammer idd voor de mensen in veldhoven. Ach komt wel met de tijd denk ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik ben nu al 2x gebeld door UPC voor zo'n stomme actie van hun. Ik heb ook al een brief gekregen van OnsBrabantNet dat ik niet in moet gaan op die aanbiedingen van een wanhopige provider. Ja dat snap ik zelf ook wel. Heb ze ook gezegt dat het héééélemaal niet interessant is om nog bij UPC te blijven, qua prijs. Ik vraag me dan ook af of er uberhaupt nog iemand is die denkt van "goh laat ik nog eens lekker 2 jaar bij UPC blijven terwijl er glasvezel komt/is"...

Ik heb nu ADSL, wat op zich prima werkt, maar dit is qua prijs gewoon helemaal niet interessant meer, en al helemaal niet meer qua snelheid.

Glasvezel heeft gewoon alles wat ik wil, in een pakket.

Het hele verhaal is gewoon dat de coax kabel van UPC is en de telefoonkabel van KPN. In principe kan er over die coax of telefoonkabel ook gewoon 100mbit, als ze maar willen. Maar nee UPC en KPN maken het allemaal lekker duur, en wat krijg je er voor terug, "20 mbit", waar je effectief hooguit nog 14 mbit van over houd, een triest hoge ping. Als je Chello hebt, heb je ook (in mijn geval dan) ook nog eens lekker veel storing als je wat gaat downloaden, je betaald er ook nog eens flink voor, ze doen het zichzelf aan.
Er zijn al heel wat testen gedaan met 100mbit over coax, wat geloof ik prima gaat.
Ik denk dan ook dat UPC en KPN héél veel klanten gaan verliezen, en ik denk dat ze over 2 jaar de deuren wel kunnen sluiten (en van mij mogen ze, zo boeiend vind ik heel die monopolie positie niet).
Alhoewel OnsNet natuurlijk ook een heel dikke monopolie positie heeft, alleenheerser over de glasvezel kabel straks, maar goed, je hebt voor hetzelfde geld wel veel meer.

Ik ken mensen die al glasvezel hebben in de meest kleine gehuchten, en ja die hebben echt 100mbit en een ping van 9ms naar tweakers.net. Ik heb ook nog niemand horen klagen dat het niet werkte. Wel heb ik gehoord dat ze dachten dat ze 100mbit hadden, maar dat ze dus maar 10mbit hebben. Maar inmiddels is iedereen over gezet naar 100mbit.

Glasvezel is niet heilig voor mij, maar qua prijs/prestatie is het gewoon goed te noemen. En het voelt aan alsof de provider je naaste buur is (voor mij dan), iedereen glasvezel en we zijn een grote familie. :p

Ik heb inmiddels de formulieren ingevuld voor glasvezel in de wijk Vaartbroek, ik moet alleen even nameten hoe lang mijn voortuin is.
Ook laat ik de glasvezel dan maar binnen komen waar de rest van de zooi binnenkomt (coax en telefoon), mijn meterkast zit verderop in het huis, ik weet niet waarom ze vragen of je een vrij stopcontact in je meterkast hebt (heb ik niet), want daar zou toch niks komen te zitten dan?
Ik zou ook de glasvezel in de meterkast kunnen hebben, want ze vragen waar je het wilt hebben.
Dit lijkt me een mooiere oplossing, omdat die kast dan mooi weggewerkt is. Alleen dan zou ik alle kabels dus vanuit mijn meterkast naar de TV moeten gaan trekken, wat nogal een karwei is natuurlijk.

Wat zou ik in deze het beste kunnen doen?
Glasvezel in de meterkast en dan de tv kabel naar de tv gaan trekken, de netwerkkabel naar mijn pc, of eventueel draadloos, dan kan er ook mooi een server in de meterkast,

of gewoon laten binnenkomen waar de rest ook binnen komt?

Er komt zoals ik het begrepen heb een analoog signaal uit dat kastje, zodat je je TV's gewoon normaal kunt aansluiten. Weet iemand of je HD recorder met Guide+ ook nog gaat werken in dat geval?

Weet iemand verder of het persé nodig is dat je dat telefonie gedeelte er bij neemt? Want ik gebruik dat niet, bel altijd met GSM. Dit hoort bij de actie, ik vraag me af wat het scheelt als ik zonder telefonie neem...

[ Voor 97% gewijzigd door eX0duS op 18-12-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Ik ga ook voor OnsNet in vaartbroek maar wel exclusief tv :)
wanneer is die info meeting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
je hebt gewoon een vrij stopcontact nodig op de plaats waar je kabel binnen komt voor de modem.

je hoeft niet perse alle 3 de dienste te pakken. je mag vaste telefonie ook gewoon weglaten (dan kost en in totaal 8,50 minder)

[ Voor 47% gewijzigd door Avvd op 18-12-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@eX0DuS: Je kunt je televisie toestellen inderdaad gewoon via de huidge versterker op het kastje van OBN aansluiten. Een HD recorder met guide plus zal ook prima werken,wel even een keer de frequenties opnieuw instellen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mij lijkt dat dan die aanbieding niet geld als ik telefonie er niet bij neem... Ik heb het ondertussen al aangekruist, hoe haal ik dit nou weer het beste weg? Gewoon er bij zetten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het maakt voor de aanbieding niets uit of je nu 1 of 3 diensten afneemt, de prijs per dienst blijft hetzelfde. Bovendien blijft ook de aansluiting (385 euro) gratis en krijg je de diensten die je wel aanvinkt de eerste 6 maanden gratis.

Weghalen lijkt me simpel, gewoon doorstrepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
of een nieuw formulier downloaden.

• bjorntju
Of Tipp-Ex

Verwijderd

eX0duS schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:46:
Ik denk dan ook dat UPC en KPN héél veel klanten gaan verliezen, en ik denk dat ze over 2 jaar de deuren wel kunnen sluiten (en van mij mogen ze, zo boeiend vind ik heel die monopolie positie niet).
Alhoewel OnsNet natuurlijk ook een heel dikke monopolie positie heeft, alleenheerser over de glasvezel kabel straks, maar goed, je hebt voor hetzelfde geld wel veel meer.
Even een opmerking, Ons(Brabant)Net heeft geen monopoliepositie, op hun site staat vermeld dat het een open netwerk is, ook andere providers kunnen op de glasvezel aan gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat voor TV-decoder erbij geleverd wordt. Ik heb nu Tele2 gehad en nu Digitenne, maar de kwaliteit is van beide bagger op mijn LCD 40inch. Allemaal blokjes en vaagheid.

Is dit met glasvezel van onsbrabantnet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:34:
Iemand een idee wat voor TV-decoder erbij geleverd wordt. Ik heb nu Tele2 gehad en nu Digitenne, maar de kwaliteit is van beide bagger op mijn LCD 40inch. Allemaal blokjes en vaagheid.

Is dit met glasvezel van onsbrabantnet opgelost?
Ja dat zou ik wel willen weten... En ook of de (extra)zenders versleuteld op de kabel zitten en zo ja welke versleuteling er wordt gebruikt... Wat ik tot nu toe weet is dat het digitale signaal en het HD signaal via DVB-C wordt uitgezonden... Meer info heb ik niet.. Maar met name de gebruikte encryptie ed. (mochten hun ook al aan dat gezever doen) is wel fijn om te weten voor mensen die van plan zijn een TV te kopen met ingebouwde DVB-C / HDTV tuner.. Dan weten ze gelijk welke CAM module ze nodig hebben... En ja dan blijft nog de vraag of OnsBrabantNet de SmartCards los verkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 01:19:
[...]

Ja dat zou ik wel willen weten... En ook of de (extra)zenders versleuteld op de kabel zitten en zo ja welke versleuteling er wordt gebruikt... Wat ik tot nu toe weet is dat het digitale signaal en het HD signaal via DVB-C wordt uitgezonden... Meer info heb ik niet.. Maar met name de gebruikte encryptie ed. (mochten hun ook al aan dat gezever doen) is wel fijn om te weten voor mensen die van plan zijn een TV te kopen met ingebouwde DVB-C / HDTV tuner.. Dan weten ze gelijk welke CAM module ze nodig hebben... En ja dan blijft nog de vraag of OnsBrabantNet de SmartCards los verkoopt...
Ik kan me niet voorstellen dat OBN DVB-C gebruikt.. het lijkt mij eerder dat ze voor IPTV kiezen. Het lijkt mij nogal omslachtig om in die 'meterkastbox' het TV signaal te gaan moduleren naar DVB-C en op een coaxkabel te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bigs schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:52:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat OBN DVB-C gebruikt.. het lijkt mij eerder dat ze voor IPTV kiezen. Het lijkt mij nogal omslachtig om in die 'meterkastbox' het TV signaal te gaan moduleren naar DVB-C en op een coaxkabel te plaatsen.
Onsbrabantnet werkt inderdaad met IPTV. Je hebt dus niet aan Tv's met ingebouwde kabelontvangers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:01:
[...]

Onsbrabantnet werkt inderdaad met IPTV. Je hebt dus niet aan Tv's met ingebouwde kabelontvangers,
Waar halen jullie dat vandaan dan? IPTV wordt pas in een later stadium ingezet voor 'On demand' diensten... Hier is het officieel bericht van Hertzinger:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HERTZinger sluit contract met NEM Brabant voor doorgifte digitale televisie

Datum toegevoegd: maandag 19 november 2007

In een gebied waar voorheen de bestaande kabelexploitanten heer en meester waren, hebben huishoudens sinds 2006 de unieke mogelijkheid om een keus te maken bij wie zij de radio en televisie pakketten kiezen. Kabelexploitant HERTZinger startte in 2006 met het aanbieden van analoge radio en televisie via het glasvezelnetwerk van OnsBrabantNet in Brabant. Meer dan 60% van de huishoudens hebben inmiddels gekozen voor kabelexploitant HERTZinger die met het aanbieden van digitale televisie de dienstverlening naar de abonnees verder wil uitbouwen.

Voor slechts €7,50 per maand krijgt de abonnee de beschikking over een hybride High Definition settop box waarmee Radio en Tv programma’s en High Definition televisiekanalen kunnen worden ontvangen via DVB-C. De netwerken van OnsBrabantNet zijn ook geschikt voor de doorgifte van de uitzendingen van radio en televisie via internet De hybride settop box maakt het mogelijk om het beste uit elk platform te halen, naast DVB-C is de settop box ook geschikt voor IP diensten zoals Video On Demand en uitzending gemist. Het dienstenpakket via IP zal in de toekomst worden uitgebreid met nieuwe interactieve diensten.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.hertzinger.nl/default.asp?w=nieuws&nieuws=60

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit komt van OnsBrabantNet zelf:

Aanvullend op de Basisdienst Radio en Televisie kunt u kiezen voor PlusTV.
PlusTV is meer dan alleen digitale TV!

1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van
OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk
te halen:
c. Aansluitmogelijkheid van een internetverbinding om in de toekomst ook op uw televisie, films en programma’s via internet te
bekijken (zogenaamde IP-TV).

http://www.onsbrabantnet....subrub_2=250&module_id=17

IPTV is toekomstmuziek dus... In de eerste instantie gaat het digitaal signaal toch echt via de coax kabel

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 16:59 ]

Verwijderd

Bigs schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:52:
Er hoeft niets gemoduleerd te worden in de meterkast. Het signaal wat normaal (electrisch) op de coax kabel staat wordt in een FttH netwerk gewoon (optisch) over de vezel getransporteerd. Er is behalve het medium niets anders aan. In de meterkast wordt dit signaal alleen getransformeerd van optisch naar electrisch en heb je weer precies je klassieke coax-signaal. Alles dat over de coax kan, kan dus ook gewoon over de glasvezel, inclusief digitale en HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
hmm
Aansluitkosten voor PlusTV: € 49,95 eenmalig

Op een homebox kunt u maar één televisie aansluiten. Het afnemen van meer homeboxen per gezin is mogelijk door het bestellen van meerdere PlusTV pakketten. Er zal ook een homebox beschikbaar komen met een harddisk. Hiermee kunt u opnemen en time-shift (u kunt live televisie pauseren) gebruiken. De meerprijs hiervoor bedraagt € 149,95 eenmalige kosten. U kunt daarvoor contact opnemen met onze Klantenservice.
wel duur, ben wel benieuwd wat er gaat komen. Ik zit nog te twijfelen of ik een HTPC ga bouwen of voor dit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiNisTrAD schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:04:
hmm

[...]

wel duur, ben wel benieuwd wat er gaat komen. Ik zit nog te twijfelen of ik een HTPC ga bouwen of voor dit ga.
Wat houden die aansluitkosten in? Het activeren van het digitale signaal over de kabel? Dat wordt toch al standaard meegezonden bij een normaal RTV abbo neem ik aan? En is het al bekend of de kanalen versleuteld op de kabel gaan... Zo ja, kan er dan los een smartcard worden gekocht bij OnsBrabantNet... Das toch belangerijk voor mensen met een eigen decoder of dvb-c kaart voor in de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd, had net alle spullen in huis gehaald voor Canal Digitaal (maar goed dat het nog niet aan de muur geschroefd is. Echter, ik wil wel op mijn mediacenter dit kunnen gebruiken. Een floppyDTV kaart met CAM mogelijkheid voor DVB-C is dan de uitkomst, anders kunnen we weer gaan prutsen.

Internet van Onsnet is leuk, maar het gebrek aan digitale TV is echt een achterstand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:37:Internet van Onsnet is leuk, maar het gebrek aan digitale TV is echt een achterstand....

1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van
OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk
te halen:
c. Aansluitmogelijkheid van een internetverbinding om in de toekomst ook op uw televisie, films en programma’s via internet te

2. 21 zenders uit ons standaardpakket in DVD kwaliteit:
Nederland 1,2,3, RTL 4,5,7,8, Net 5 en SBS 6, Jetix Veronica, Discovery, Animal Planet, Eurosport, Eurosport 2, Een,
Ketnet/Canvas, MTV, TMF, CNN, Euronews, Discovery Science.

3. 27 zenders extra, waaronder meerdere HD (high-definition) zenders:
Discovery Travel & Living, Discovery HD, BRAVA TV HD, National Geo Wild, Comedy Central, Nick Junior, Nostalgienet,
Journaal 24, Hilversum Best, 101 TV, Humor TV, Holland Doc, Geschiedenis, NCRV Geloven, Family-7, KRO Kindertijd,
KRO Opvoed TV, Consumenten TV, Cultura, Nederland-e, AVRO DNTV, NOS Politiek 24, Exploding Television,
3voor12 Central, 3voor12 On Stage, Sterren.nl, Private Spice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:50:
[...]

te halen:

Nederland 1,2,3, RTL 4,5,7,8, Net 5 en SBS 6, Jetix Veronica, Discovery, Animal Planet, Eurosport, Eurosport 2, Een,

Discovery Travel & Living, Discovery HD, BRAVA TV HD, National Geo Wild, Comedy Central, Nick Junior, Nostalgienet,
Journaal 24, Hilversum Best, 101 TV, Humor TV, Holland Doc, Geschiedenis, NCRV Geloven, Family-7, KRO Kindertijd,
KRO Opvoed TV, Consumenten TV, Cultura, Nederland-e, AVRO DNTV, NOS Politiek 24, Exploding Television,
Als ze mensen nou eens gewoon alleen laten betalen voor het digitale signaal wat binnenkomt en iedereen de Set Top Box(en) / DVB-C kaart / TV met ingebouwde decoder zelf laten kiezen. Ik snap dat niet hoor.. Waarom kan dat bij analoog signaal wel en bij digitaal signaal niet? Bij analoog signaal kies ik toch ook mn eigen TV(s)... Ik had toch meer klantvriendelijkheid verwacht van OnsBrabantNet en niet deze UPC-achtige taferelen dat je een vaste decoder door je strot wordt geduwd + extra maandelijkse kosten voor evt. een 2e decoder... Belachelijk hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBC1 en 2 en ARD en ZDF mis ik in het rijtje van digitale zenders; vooral van de BBC vind ik dat jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:43:
[...]

Er hoeft niets gemoduleerd te worden in de meterkast. Het signaal wat normaal (electrisch) op de coax kabel staat wordt in een FttH netwerk gewoon (optisch) over de vezel getransporteerd. Er is behalve het medium niets anders aan. In de meterkast wordt dit signaal alleen getransformeerd van optisch naar electrisch en heb je weer precies je klassieke coax-signaal. Alles dat over de coax kan, kan dus ook gewoon over de glasvezel, inclusief digitale en HD kanalen.
Mja ik had er niet aan gedacht dat ze het inderdaad net zo konden vervoeren als de normale analoge TV signalen :+

Toch snap ik niet dat ze niet gewoon direct voor IPTV gaan, die techniek is inmiddels ook al best gevorderd toch?

Maargoed ik hou het voorlopig nog even bij de UPC Mediabox.. kost iets meer, maar in ieder geval heb ik dan wel goeie (SD) beeldkwaliteit en on demand diensten.

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 31-12-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Bigs schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:53:
[...]
Toch snap ik niet dat ze niet gewoon direct voor IPTV gaan, die techniek is inmiddels ook al best gevorderd toch?

Maargoed ik hou het voorlopig nog even bij de UPC Mediabox.. kost iets meer, maar in ieder geval heb ik dan wel goeie (SD) beeldkwaliteit en on demand diensten.
De charme van deze gekozen methode is dat niemand hoeft te investeren in randapparatuur en/of bekabeling. Kwestie van antenne kabeltje om steken van UPC aansluitpunt naar OBN aansluitpunt en het werkt.

IP-TV staat wel vernoemd maar is in beginsel nog niet beschikbaar, denk ik een kwestie van tijd (en geld, want daar zal in geïnvesteerd moeten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gerritjuh schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:20:
[...]

De charme van deze gekozen methode is dat niemand hoeft te investeren in randapparatuur en/of bekabeling. Kwestie van antenne kabeltje om steken van UPC aansluitpunt naar OBN aansluitpunt en het werkt.

IP-TV staat wel vernoemd maar is in beginsel nog niet beschikbaar, denk ik een kwestie van tijd (en geld, want daar zal in geïnvesteerd moeten worden).
En nog een andere belangrijke reden daarvoor is dat het op deze manier mogelijk is om (in de toekomst) aanvullende diensten aan te bieden zoals video on demand en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Gerritjuh schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:20:
[...]

Ik heb het over het digitale gedeelte, PlusTV.. ik begreep dat er gezegd werd dat dat over coax aangeboden werd. Dat ze analoge TV aanbieden zoals ze nu doen ligt uiteraard voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:50:
[...]

te halen:

Klerebak, deze dienst is voor onsnet nuenen nog niet beschikbaar (althans, wordt nog niet aangeboden), die is voor onsbrabantnet. Onsnet nuenen is nu in gesprek met onsbrabantnet om diensten te delen was te lezen in persbericht wat onlangs verscheen....
Twee maanden geleden heb ik van onsnet nuenen nog een email gehad dat digi tv voorlopig niet mogelijk zou worden, moet je nagaan! Honderden euro's verder voor een schotel, twee smartcards, Quad NLB, etc..... Dit is een quote van de site van onsnet nuenen:
Analoog is wat OnsNet op dit moment aanbiedt. Hiervoor zijn in de woning nagenoeg geen wijzigingen noodzakelijk (behalve het opnieuw instellen van de televisies en video recorders). Een ander specifiek voordeel van analoog is dat er op meerdere televisies onafhankelijk van elkaar naar verschillende programma’s kan worden gekeken. Kortom, televisie zoals u dat gewend was.

Digitale televisie is televisie die verstuurd wordt over dezelfde glasvezelkabel als waarover de analoge televisie wordt aangeboden. Alleen wordt dan één kanaal gebruikt als digitaal kanaal. Voor dit specifieke kanaal heeft u een decoder nodig die dit kanaal “ontmanteld”. Voordeel is dat het beeld van nog betere kwaliteit is. Zenders die digitale televisie aanbieden zijn vaak extra zenders waar u dan ook extra voor moet betalen, zoals Canal+. Nadeel van digitale televisie is dat u voor elke televisie een decoder nodig heeft. Ook HD-TV (High Definition televisie) wordt via dit digitale kanaal gedistribueerd. OnsNet is in gesprek met partijen die HD-TV, de nieuwe toekomstige norm van beeld, kunnen leveren. Het analoge CATV netwerk in Nuenen is volledig voorbereid voor digitale televisie en HD-TV.

IP-TV: De echte toekomst is weggelegd voor IP-TV. Bij deze vorm van televisie wordt het signaal gedistribueerd via internet. Groot voordeel van IP-TV is dat elke gebruiker zelf bepaalt wat hij wil zien, op een moment dat hem dat uitkomt. U kunt het 8 uur nieuws van die dag ook om 9 uur bekijken. Nadeel van IP-TV is dat er voor elke TV een zogenaamde settopbox noodzakelijk is. OnsNet is bezig met de eerste proeven van IP-TV. Hierover volgt binnenkort meer informatie. Bij IP-TV zal ook een zogenaamde EPG (Electronic Programm Guide) worden meegezonden waarmee het mogelijk is om inzage te krijgen in het programma aanbod. Het datanetwerk in Nuenen is volledig voorbereid voor IP-TV (voor de kenners: gebaseerd op volledige multicast architectuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens mag ik toch hopen dat de smartcard ook in een CAM module in een floppy DTV kaart werkt, anders staat mijn media center weer buiten spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:18:
overigens mag ik toch hopen dat de smartcard ook in een CAM module in een floppy DTV kaart werkt, anders staat mijn media center weer buiten spel!
Hoe weet je of je een losse smartcard kan krijgen? Ik verwacht dat die smartcards alleen worden geleverd bij een setupbox en dat die smartcard ook niet eens werkt met een andere ontvanger.

Maar we zullen het pas echt weten wanneer het netwerk hier is aangelegt en de diensten beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:36:
[...]

Hoe weet je of je een losse smartcard kan krijgen? Ik verwacht dat die smartcards alleen worden geleverd bij een setupbox en dat die smartcard ook niet eens werkt met een andere ontvanger.

Maar we zullen het pas echt weten wanneer het netwerk hier is aangelegt en de diensten beschikbaar zijn.
Zou ik toch wel erg slecht vinden van OnsBrabantNet als dat zo zijn... Als je het type encryptie weet wat er wordt gebruikt is er altijd wel een bijpassende CAM module voor te vinden... Het is alleen net wat je zegt met het los verkopen van de smart cards... zou dus mooi kut zijn als ze dat niet doen... Dan zijn ze wat dat betreft geen knip voor hun neus meer waard dan UPC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222, ik weet helaas nog niet of er losse smartcards en bijpassende CAM's voor beschikbaar zijn. Heb onsnet nuenen gemaild, zit op een reactie te wachten. Daarnaast moeten wij zowiezo nog even wachten tot het uberhaupt beschikbaar is... Echter, ik heb inmiddels wel door dat er een enorm verschil is in kunde tussen de verschillende medewerkers van onsnet nuenen, zeker na mijn aanschaf van canal digitaal spullen op basis van hun ontkenning dat digi tv zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mender
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2021
Ow, dit is goed nieuws! Ik volg dit topic al een tijdje en gisteren of eergisteren kwam ik op de site van onsbrabantnet er achter dat er waarschijnlijk ook glasvezel in Laarbeek gaat komen! Eindelijk! _/-\o_
Kan nog wel ff duren, ze gaan komende maanden kijken hoeveel mensen mee willen doen. Zodra die winkel er is meld ik me aan. :*)
eX0duS schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:46:
Ik heb inmiddels de formulieren ingevuld voor glasvezel in de wijk Vaartbroek, ik moet alleen even nameten hoe lang mijn voortuin is.
Mm, kan dat een probleem zijn als dat nogal lang is? Bij ons schat ik de afstand van huis/meterkast naar de verharde weg op 100/150 meter ofzo, hemelsbreed dan. Onze oprit gaat namelijk een stukje om. Daarbij komt dat onze straat op ongeveer +- 2km van het cemtrum af ligt, zou dit een probleem kunnen zijn, of leggen ze gewoon iedereen aan?
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.