Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.800 views

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07
MeltedForest schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:22:
[...]

[...]

Excuus, is inderdaad WLAN op de ExperiaBox Thomson TG789vn met firmware 8.3.H.4.
Resultaten zijn op een laptop met Windows 7 64 bit en 802.11 b/g adapter, dus 54mbit max.
Dan komt het omdat je wlan signaal verstoort wordt of de afstand te groot is. Probeer een aantal verschillende kanalen (1,6,11), deze zijn in te stellen onder Thuisnetwerk -> WLAN -> configureren (staat rechts bovenin). Als je toevallig het basisstation van je telefoon direct naast het modem hebt staan moet je die ook even verplaatsen, dat kan ook voor deze verstoring zorgen.

[ Voor 12% gewijzigd door IceM op 07-12-2010 11:16 ]

...

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 18:22

WoBBeL

*zwaai*

MeltedForest schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:22:
[...]

[...]

Excuus, is inderdaad WLAN op de ExperiaBox Thomson TG789vn met firmware 8.3.H.4.
Resultaten zijn op een laptop met Windows 7 64 bit en 802.11 b/g adapter, dus 54mbit max.
Dat zijn puur WLAN instellingen....probeer eens een ander (vrij en niet teveel overlappend) kanaal.

[edit]

Te laat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 07-12-2010 11:19 ]

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 21:23
chocka schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:24:
[...]

OK dat is duidelijk, dan is er niets aan de hand. Dan wordt het gewoon een kwestie van je poot stijf houden.
@Chocka! _/-\o_

Tis gelukt... >:)
Bedankt nog ff voor de support!!!!

@iedereen...

Zit nu te dubben om een nieuwe DECT telefoon i.c.m. SIP te halen. Zit nu bij Ziggo. Wellicht dat ik toch de overstap ga wagen als Loekie e.a. een R+ aansluiting gereed hebben. Nu is dan ook de vraag m.b.t. nummermelding.

Wat wordt er gebruikt bij R+ en wat bij R?

Ik neem aan dat: R: DTMF (KPN variant) en dus geen FSK
Ik neem aan dat R+: FSK (internationale variant) wordt gebruikt?

Vaak zijn internationale telefoons veel goedkoper en mocht ik overstappen wil ik geen converter kastjes hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door thestiffmeister op 07-12-2010 11:56 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

IceM schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:14:
[...]

Dan komt het omdat je wlan signaal verstoort wordt of de afstand te groot is. Probeer een aantal verschillende kanalen (1,6,11), deze zijn in te stellen onder Thuisnetwerk -> WLAN -> configureren (staat rechts bovenin). Als je toevallig het basisstation van je telefoon direct naast het modem hebt staan moet je die ook even verplaatsen, dat kan ook voor deze verstoring zorgen.
xost schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:19:
[...]

Dat zijn puur WLAN instellingen....probeer eens een ander (vrij en niet teveel overlappend) kanaal.

[edit]

Te laat ;)
Zal vanavond eens wat met de kanalen spelen, thanks :)

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:24
thestiffmeister schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:55:
@iedereen...

Zit nu te dubben om een nieuwe DECT telefoon i.c.m. SIP te halen. Zit nu bij Ziggo. Wellicht dat ik toch de overstap ga wagen als Loekie e.a. een R+ aansluiting gereed hebben. Nu is dan ook de vraag m.b.t. nummermelding.

Wat wordt er gebruikt bij R+ en wat bij R?

Ik neem aan dat: R: DTMF (KPN variant) en dus geen FSK
Ik neem aan dat R+: FSK (internationale variant) wordt gebruikt?

Vaak zijn internationale telefoons veel goedkoper en mocht ik overstappen wil ik geen converter kastjes hebben.
Ik vermoed dat bij R(vanwege de KPN EB) DTMF gebruikt wordt, bij R+ zal ws FSK gebruikt worden.
Ik heb in het verleden een S450IP van Siemens in gebruik gehad en die had geen probleem met zowel DTMF als FSK. Dit was ook een internationaal(Duits) model.
Als je een IP-telefoon aanschaft let dan even op de ondersteuning voor G722(ook wel HD genoemd), als je 2 voip-phones met die mogelijkheid hebt dan is het geluid echt veel beter.

specs

Bedenk wel dat bij R+ de voip al in je Genexis getermineerd wordt (je krijgt je telefoondienst in de vorm van een rj11 aansluiting). Weet niet of je bij Tweak kan regelen dat ze dit 'uit' laten zodat je, net als bij de KPN variant, gewoon zelf je SIP kan doen. Maar het is ff dat het bekend is ;).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:38:
[...]

[...]

Zal vanavond eens wat met de kanalen spelen, thanks :)
Is het slim om de kanaalselectie op automatisch te zetten?
Of gaat ie dan constant wisselen = signaalverlies?
Zowel 1 als 6 als 11 geven instabiele resultaten.

//Edit: kan ik met dat ding op de 5GHz band?

[ Voor 6% gewijzigd door MeltedForest op 07-12-2010 19:06 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 16:45
MeltedForest schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:46:
[...]

Is het slim om de kanaalselectie op automatisch te zetten?
Of gaat ie dan constant wisselen = signaalverlies?
Zowel 1 als 6 als 11 geven instabiele resultaten.

//Edit: kan ik met dat ding op de 5GHz band?
die EB ondersteund alleen 2.4GHz (wifi g)

misschien even scannen welke kanalen aardig vol zitten..
dan het kanaal gebruiken waar de minste wifi's op zitten :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Heb inderdaad inSSIDer gister even gedraaid en zoveel mogelijk SSID's proberen te vangen. Nu zijn ze allemaal of kanaal 1 of 11. Ik snap dus niet waarom kanaal 6 zo brak is. Het is nog brakker dan het op kanaal 11 laten staan, waar die nu dus maar weer op staat..

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Misschien is Netstumbler een alternatief, deze tool werkt helaas niet op elke draadloze netwerkkaart.
Met deze tool kun je Wifi netwerken opsporen en de gekozen kanalen zien.

Edit:
De kanalen waren al gescand, ik had niet goed gelezen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Michael_E op 08-12-2010 10:02 ]

Glasvezel heeft de toekomst

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afgelopen weken geen enkel probleem ondervonden met de Zyxel modem. Tot gisteravond. Ineens weer problemen met IMAP-verbindingen (verbinding wordt geweigerd) en DropBox die z'n verbinding verliest. MSN berichten die niet meer aankomen.

Een simpele ping naar bijvoorbeeld gmail imap server blijkt geen probleem te zijn.

Het probleem toen mijn modem (van afstand werd?) herstart en ik ineens mijn Eredivisie Live bestelling werkend zag.

Heel vreemd probleem.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Zojuist is mijn Genexis geplaatst, en ik heb al meteen internet!

101.4 down
44.9 up

Postcode is 7521em

[edit]

Volgensmij heb ik nu het goede profiel :)

35 Mbit down en 80 up! Ik zie potentie voor thuisservertjes :+

[ Voor 37% gewijzigd door WoBBeL op 10-12-2010 08:46 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

Mooody

elmoody

[b]xost schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:40:[/b

35 Mbit down en 80 up! Ik zie potentie voor thuisservertjes :+
Ook Enschede zie ik. Heb je ook een 50/50 abbo?

Ik zit ook rond die getallen (33/72). Zou je ook niet een hogere download moeten hebben? (upload boeit me niet zo)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mooooody schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:50:
[...]

Ook Enschede zie ik. Heb je ook een 50/50 abbo?

Ik zit ook rond die getallen (33/72). Zou je ook niet een hogere download moeten hebben? (upload boeit me niet zo)
Nee ik 35/35 abbo genomen. Ik kom vanaf 6/0.8 mbit dus dit is al een vooruitgang ;) (en ik ben nooit thuis)

• Tweak
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

200Mbit glasvezel beschikbaar in o.a. Almere, Deventer, Enschede, Houten, Meppel etc.!

Vanaf vandaag geven wij ons glasvezelproduct 'Glas R+ 200' een flinke upgrade. De prijs van dit allersnelste glasvezelabonnement van Nederland wordt aangepast van € 129,- per maand naar € 99,- p/m. Daarnaast is het vanaf nu mogelijk dit product te bestellen in een sterk uitgebreid gebied, waar voorheen enkel Zeewolde kon profiteren van een verbinding met 200 Megabit, geldt dit nu ook voor de volgende steden:
  • Almere
  • Berkelland
  • Deventer
  • Dordrecht
  • Enschede
  • Houten
  • Lochem (Laren)
  • Meppel
  • Rijssen - Holten
  • Veenendaal
  • Voorst
  • Wierden
  • Wijchen
  • Zeewolde
De verwachting is dat in de loop van komend jaar heel het gebied dat is verglaasd via het Reggefiber-netwerk gebruik zal kunnen gaan maken van de abonnementen met een snelheid van 200 Mbit. Wij houden jullie natuurlijk op de hoogte van de ontwikkelingen! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak op 10-12-2010 11:54 ]

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• Loekie
@ Tweak: Is er ook iets bekend over de levertermijn in Enschede Twekkelerveld?

specs

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Loekie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:00:
@ Tweak: Is er ook iets bekend over de levertermijn in Enschede Twekkelerveld?
Ja, ik ben vandaag opgeleverd ;) G.J. van Heekstraat
Ik zit tussen Toontje en Jeruzalem.... :P

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 10-12-2010 13:45 ]

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
Tweak schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:51:
200Mbit glasvezel beschikbaar in o.a. Almere, Deventer, Enschede, Houten, Meppel etc.!

Vanaf vandaag geven wij ons glasvezelproduct 'Glas R+ 200' een flinke upgrade. De prijs van dit allersnelste glasvezelabonnement van Nederland wordt aangepast van € 129,- per maand naar € 99,- p/m. Daarnaast is het vanaf nu mogelijk dit product te bestellen in een sterk uitgebreid gebied, waar voorheen enkel Zeewolde kon profiteren van een verbinding met 200 Megabit, geldt dit nu ook voor de volgende steden:
  • Almere
  • Berkelland
  • Deventer
  • Dordrecht
  • Enschede
  • Houten
  • Lochem (Laren)
  • Meppel
  • Rijssen - Holten
  • Veenendaal
  • Voorst
  • Wierden
  • Wijchen
  • Zeewolde
De verwachting is dat in de loop van komend jaar heel het gebied dat is verglaasd via het Reggefiber-netwerk gebruik zal kunnen gaan maken van de abonnementen met een snelheid van 200 Mbit. Wij houden jullie natuurlijk op de hoogte van de ontwikkelingen! 8)
ik heb toch wat vragen;
in Houten is op een aantal plaatsen al maandenlang glasvezel leverbaar via o.a. lijbrandt, welke levert via het reggefiber netwerk. op sommige plaatsen (3995 postcode) is R+ leverbaar, op andere weer alleen het KPN glasvezel via Tweak. op deze plek wordt overigens al wel via lijbrandt glasvezel via het reggefiber netwerk aangeboden.

kijkt men vervolgens mij een postcode waar het R+ abbo leverbaar is, gaat deze maar tot 100mbit. redelijk logisch ook, aangezien de huidige glasvezel connectiepunten in de meterkast in HOuten allemaal met een 100mbit module zijn uitgerust.
verhaal wordt nog vager, want als men op de Tweak map kijkt:
http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html

dan is Houten een groene prikker. oftewel, in Houten wordt geen R+ geleverd.

beste Tweak, kunnen jullie nu eens 1 keer duidelijk zijn over Houten.. ik heb het al enkele malen gevraagd aan de helpdesk, maar men komt er blijkbaar niet uit.. misschien het webcare team dan?

60 TB can not be enough

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
Ik probeer een tweetal zaken te vinden op de Tweak site, maar kijk waarschijnlijk niet goed. Heb al onder MijnTweak zitten speuren, maar ook daar niest gevonden:

1. Instellingen/adres van de usenet server?
2. Instellingen/adres hoe je gebruik kan maken van de online opslagruimte?

Alle hulp is welkom, bij voorbaat dank.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
...dit allersnelste glasvezelabonnement van Nederland...
Volgens mij is Tweak een beetje aan het jokken. Glashelder biedt al 500 Mbps voor wie het wil betalen:
http://www.glashelder.nl/internet.html

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik mocht weer door 2 kruipruimtes kruipen....maar alles is aangesloten en werkt naar behoren! Nu nog de brief ontvangen dat ik ben aangesloten :D

• chocka
ArChie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is Tweak een beetje aan het jokken. Glashelder biedt al 500 Mbps voor wie het wil betalen:
Wauw, te gek!!! en dat voor maar 400 euro per maand!!! en alleen leverbaar in regio Rotterdam!!! Verdorie, laat ik nu in Almere wonen, alwaar Glashelder mij dat niet kan aanbieden en Tweak alleen dit kan aanbieden in WGOD gebieden, maar daar woon ik niet (helaas)

Nee hoor, alles zal mogelijk zijn, maar afhankelijk van waar je woont en welk gebied. WGA of WGOD, oftwel kpn netwerk of Reggfiber netwerk. Ondanks dat KPN maar voor 41% aandelen heeft, bepalen zij voor 100% wat er gebeurd in het WGA gebied. Althans vooralsnog...... Wat de leverancier wil danwel?!

PS Je zal er bijna voor verhuizen???!!! Terwijl ik maar amper 100 meter af woon van een WGOD netwerk, maar helaas in een WGA gebied woon. Tjeee, JA ik baal!! Maar dat terzijde

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

ArChie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:28:
[...]

200 mbit = € 65,-
1 mbit = € 0,325 per mbit

500 mbit = € 400,-
1 mbit = € 0,80 per mbit!!!!!

Worden dingen vaker niet goedkoper naarmate je ze groter inkoopt enzo? :o

[ Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 10-12-2010 19:25 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
xost schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:25:
200 mbit = € 65,-
1 mbit = € 0,325 per mbit

500 mbit = € 400,-
1 mbit = € 0,80 per mbit!!!!!

Worden dingen vaker niet goedkoper naarmate je ze groter inkoopt enzo? :o
Wat doet de prijs er toe, het ging toch om de snelheid? Ik wijs er alleen maar op dat Tweak beweert dat ze het "allersnelste glasvezelabonnement van Nederland" hebben en dat klopt dus niet.

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017

• Almere
  • Berkelland
  • Deventer
  • Dordrecht
  • Enschede
  • Houten
  • Lochem (Laren)
  • Meppel
  • Rijssen - Holten
  • Veenendaal
  • Voorst
  • Wierden
  • Wijchen
  • Zeewolde
Prachtig allemaal maar ik zit nog steeds op beschikbaarheid te wachten van R+ in de Eilandenbuurt. Volgens de helpdesk begin volgend jaar maar het is een kpn/wba gebied dus eerst zien en dan geloven. Ik ben tot nu erg teleurgesteld in het glasvezel netwerk van Almere. Ik weet echter 1 ding zeker ik wil geen troep van kpn in mijn huis dat krijg je met een R pakket. Dan kan ik beter bij UPC blijven.

Mijn advies aan tweak zorg eerst eens dat in meer delen van Almere überhaupt R+ beschikbaar komt.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Arjen8 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:40:
[...]

Prachtig allemaal maar ik zit nog steeds op beschikbaarheid te wachten van R+ in de Eilandenbuurt. Volgens de helpdesk begin volgend jaar maar het is een kpn/wba gebied dus eerst zien en dan geloven. Ik ben tot nu erg teleurgesteld in het glasvezel netwerk van Almere. Ik weet echter 1 ding zeker ik wil geen troep van kpn in mijn huis dat krijg je met een R pakket. Dan kan ik beter bij UPC blijven.

Mijn advies aan tweak zorg eerst eens dat in meer delen van Almere überhaupt R+ beschikbaar komt.
Amen Arjen, kom maar op met de Eilandenbuurt 8)

Getest met FireFTP (bedraad):
Download: ~3MB/s
Upload: ~3,5MB/s

Speedtest (bedraad):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1065411370.png

:)

Speedtest (wireless):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1065419727.png

:/ Kut wireless, als iemand tips heeft om mijn Wireless een beetje normaal te krijgen (behalve het wijzigen van channel), GRAAG!

[ Voor 22% gewijzigd door MeltedForest op 10-12-2010 19:54 ]

• Killerbert
levert Tweak bij de R+ abbo's ook standaard DVB-C over het analoge signaal of doet Lijbrandt/XMS dat alleen :?

thnxz @ hieronder

[ Voor 15% gewijzigd door Killerbert op 10-12-2010 22:08 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
XMS=Lijbrandt zodra je een R+ abbo hebt zou je ook DVB-C moeten hebben.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb nog niks gehoord van Tweak, maar de monteur is al wel langs geweest.
Heb internet, maar nog geen analoge televisie ;(

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 11:18
Ik zit te denken ik heb nu tweak 100/100 (Geen R+) ben heel misschien van plan om over te stappen naar 200/200R+
Maar dan moet mijn Genexis vervangen worden want deze gaat maar tot 100/100 en is geen R+.
Is dit wel mogelijk bij Tweak om over te upgraden en zit hier downtime aan vast van dagen / weken?

en vind het btw nog steeds jammer dat Tweak niet alleen internet aanbied!

Grtz

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
chocka schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:00:
Ik probeer een tweetal zaken te vinden op de Tweak site, maar kijk waarschijnlijk niet goed. Heb al onder MijnTweak zitten speuren, maar ook daar niest gevonden:

1. Instellingen/adres van de usenet server?
2. Instellingen/adres hoe je gebruik kan maken van de online opslagruimte?

Alle hulp is welkom, bij voorbaat dank.
1)http://www.tweak.nl/consument/usenet/algemeen.html
2)http://www.tweak.nl/consument/support/storage.html

Met vriendelijke groet,

Uw Tweak helpdesk..... :P (Bassmaniac)

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

- weg -

[ Voor 98% gewijzigd door WoBBeL op 12-12-2010 17:17 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51
Mijn Speedtest.net uitslag van zonet:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1068022579.png

Mijn uploadsnelheid is wel eens hoger geweest, maar verder heb ik geen klagen. :)

<edit>Mijn verbinding naar de UPC speedtest geeft een hogere upload weer. Daar krijg ik als resultaat:
Download: 33,26 Mbps
Upload: 47,05 Mbps

En de Pingtest.net uitslag:
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/30047134.png

[ Voor 39% gewijzigd door Haay op 12-12-2010 20:28 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

freak1 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:48:
[...]

ik heb toch wat vragen;
in Houten is op een aantal plaatsen al maandenlang glasvezel leverbaar via o.a. lijbrandt, welke levert via het reggefiber netwerk. op sommige plaatsen (3995 postcode) is R+ leverbaar, op andere weer alleen het KPN glasvezel via Tweak. op deze plek wordt overigens al wel via lijbrandt glasvezel via het reggefiber netwerk aangeboden.

kijkt men vervolgens mij een postcode waar het R+ abbo leverbaar is, gaat deze maar tot 100mbit. redelijk logisch ook, aangezien de huidige glasvezel connectiepunten in de meterkast in HOuten allemaal met een 100mbit module zijn uitgerust.
verhaal wordt nog vager, want als men op de Tweak map kijkt:
http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html

dan is Houten een groene prikker. oftewel, in Houten wordt geen R+ geleverd.

beste Tweak, kunnen jullie nu eens 1 keer duidelijk zijn over Houten.. ik heb het al enkele malen gevraagd aan de helpdesk, maar men komt er blijkbaar niet uit.. misschien het webcare team dan?
Met het gevaar dat iemand het al heeft uitgelegd:
Lijbrandt levert over het KPN-netwerk, heeft een bepaald soort contract waarbij ze zelf wel het Glashart Media pakket kunnen gebruiken voor TV.
kmichael schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:45:
Ik zit te denken ik heb nu tweak 100/100 (Geen R+) ben heel misschien van plan om over te stappen naar 200/200R+
Maar dan moet mijn Genexis vervangen worden want deze gaat maar tot 100/100 en is geen R+.
Is dit wel mogelijk bij Tweak om over te upgraden en zit hier downtime aan vast van dagen / weken?

en vind het btw nog steeds jammer dat Tweak niet alleen internet aanbied!

Grtz
Er is geen overstapprocedure! Dat betekent dat zowel KPN als Reggefiber hier niks voor geregeld hebben. In het officiële pad moet je als klant een cool-down periode hebben van 14 dagen. Dat zorgt er voor dat je:
Stel dat je nog 14 dagen moet tot het einde van je contractsperiode. Op dag 15 wordt je lijn dan gedeactiveerd, dan is er de 14 dagen cool-down. Op de 30e dag wordt de nieuwe aanvraag pas geaccepteerd, daarna duurt het gemiddeld ongeveer 21 dagen voor je weer signaal hebt.
Conclusie: 5 weken zonder!
Arjen8 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:40:
[...]

Euhm een R+ gebied is een Regge-gebied. Als je niet met KPN te maken wil hebben, dan moet je sowieso naar UPC. Regge is immers voor >40% van KPN :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door Floor-is op 13-12-2010 16:15 ]

Bericht hierboven

@Floor-IS: Welkom terug hier ;-)

Wat dat overstappen betreft: Weet jij waarom het Tweak webteam hier zo weinig meer reageert (anders dan om reclame te maken) en ook de servicedesk mij niet meer verder helpt terwijl 2 weken terug de communicatie rond mijn opzegging nog zo soepel verliep?

Ik heb zowel bij mijn opzegging als via een servicedesk ticket div. keren gevraagd om mijn lijn technisch alvast te deactiveren op maandag de 13e (vandaag dus!), maar behalve vage toezeggingen e.d. wordt er voor de rest niets voor me gedaan (dwz, dat ervaar ik van uit mijn kant gezien).

Dat 5 weken zonder lijkt me verder zeer sterk. Ik snap niet hoe het kan dat ik bij Tweak iedere keer hoor hoe moeilijk overstappen wel niet is en daar ook altijd de langste schatting hoor wat betreft downtime. Lijbrandt heeft het over 3 weken en ze zeggen inmiddels zelfs mogelijkheden te hebben om het sneller te kunnen regelen (met mij als testcase).
Floor-is schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:11:
[...]

Euhm een R+ gebied is een Regge-gebied. Als je niet met KPN te maken wil hebben, dan moet je sowieso naar UPC. Regge is immers voor >40% van KPN :Y)
Sowieso, de Eilandenbuurt van Arjen8 is gewoon een KPN netwerk dus welke provider je ook kiest, je hebt altijd met KPN te maken. Ook Lijbrandt levert uit kostenoverwegingen voorlopig KPN televisiestreams met hun IPTV pakket (maar verder wel de hele dienst en ook apparatuur gelijk aan Glashart Media). Natuurlijk heb je bij Lijbrandt wel het voordeel van GOEDE ghm kwaliteit via dvb-c en geen gepruts met Experiaboxen en VLAN's omdat de scheiding van diensten als in je glasvezel module gebeurt.

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 13-12-2010 16:26 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:20:
@Floor-IS: Welkom terug hier ;-)

Dat 5 weken zonder lijkt me verder zeer sterk. Ik snap niet hoe het kan dat ik bij Tweak iedere keer hoor hoe moeilijk overstappen wel niet is en daar ook altijd de langste schatting hoor wat betreft downtime. Lijbrandt heeft het over 3 weken en ze zeggen inmiddels zelfs mogelijkheden te hebben om het sneller te kunnen regelen (met mij als testcase).
Volgens mij was het ook 3 weken aan de kant van Lijbrandt. Met die die 14 dagen kom je dan op 5 weken.
Ik hoop dat je de ADSL lijn heb geregeld.

@Floor-is voor de zomer is hier gemeld dat het overstappen vanaf de zomer 2011 beter gereld zou worden.
Is er al iets meer over bekend?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 17:04 ]

Ik zal geen 14 dagen accepteren. Zolang de lijn, nota bene op mijn verzoek, vrij gegeven is wil ik gewoon dat een andere partij hier mee aan de slag mag. Zou wat zijn zeg.... dat ik, terwijl ik zeker weet dat ik iets wil, moet gaan wachten zodat ik me misschien nog kan bedenken. Op de dag dat ik geen dienst meer geleverd krijg op de lijn wil ik dat deze 'vrij' is. Als dat niet zo blijkt te zijn, dan denk ik dat ik er maar eens werk van ga maken om dit bekend te maken bij ALLE consumenten die denken ergens glasvezel te willen nemen en/of ooit over te stappen.....

bovendien, als zulke dingen bv. wettelijk bepaald zouden zijn (wat me sterk lijkt aangezien ADSL overstappen ook binnen een dag kunnen/mogen), dan zou Lijbrandt hier ook van af moeten weten. Het blijft overigens belachelijk dat er op ADSL netwerken tegenwoordig van alles geregeld is en men voor glasvezel, dat tot op zekere hoogte dezelfde structuur kent qua gebruikerslijnen en centrales, compleet het (administratieve) wiel weer moet uitvinden.

Begin het onderhand wel zat te worden. Ik ben altijd naar volle tevredenheid klant geweest bij Tweak maar de laatste week, sinds de 'radiostilte' is in gegaan, begin ik behoorlijk te balen. Te meer omdat ik formeel ook geowon nog steeds betalend klant ben (en zelfs bereid ben dat tot m'n opzegdatum te zijn terwijl ik al eerder word afgeslote nvan de dienst).

En wat betreft die ADSL lijn: Tsja, laat ik daar maar niet over beginnen (die is er iig nog niet).

Bottom line: Er gaan nog wel heel wat meer "Youp van 't Hek" nodig zijn om de telecomsector op het rechte pad te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 13-12-2010 17:17 ]

• Loekie
Bij ADSL heeft het ook jaren geduurd voordat dit soepel ging en nog steeds gaat dat af en toe nog fout....

specs

• KorneelB
Floor-is schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:11:
[...]

Met het gevaar dat iemand het al heeft uitgelegd:
Lijbrandt levert over het KPN-netwerk, heeft een bepaald soort contract waarbij ze zelf wel het Glashart Media pakket kunnen gebruiken voor TV.
ja, dat is dus niet waar...

Lijbrant gebruikt dezelfde modems als Reggefiber leveranciers, terwijl KPN leveranciers vastzitten aan de Experia box.. (zie o.a. eerder in dit topique). ook levert Lijbrandt hetzelfde zenderpakket inclusief dezelfde zendercodering als andere Reggefibers leveranciers..

dat leidt mij tot de conclusie; Lijbrandt levert via Reggefiber. indien incorrect, gaarne de reden waarom dat incorrect is.

dat doet ook niets af aan het feit dat ze een paar straten verderop R+ kunnen afnemen (Tot 100mbit in tegenstelling tot wat Tweak meld in haar nieuwsbericht), en ik dat niet kan. weliswaar andere wijkcentrale, echter dezelfde hoofdcentrale, en hetzelfde glasvezel project (glasvezel houten van glashart)

60 TB can not be enough

@Freak1: Floor-is heeft toch wel gelijk. Slaar het Almere topic er maar eens op na, dan weet je precies hoe nu de vork in de steel zit.

True, Lijbrandt gebruikt dezelfde modems (Genexis modellen) als Reggefiber leveranciers, maar nog steeds wel degelijk via het KPN-netwerk! Ook levert Lijbrandt inderdaad het zenderpakket (met zelfde nummering) van Glashart Media als op Reggefiber netwerken maar met 1 groot verschil: De kwaliteit van de streams is net zo slecht als bij KPN!

Naar de eindgebruiker toe levert Lijbrandt dus inderdaad vrijwel hetzelfde product als op Reggefiber netwerken, maar helaas nog steeds met KPN-IPTV kwaliteit. Lekker verwarrend overigens voor mensen die bv. van een Reggefiber netwerk verhuizen naar KPN-gebied. Ze kunnen hetzelfde afnemen maar krijgen inderdaad zwaar slechte beeldkwaliteit.

Waarom Lijbrandt dit nu tegenwoordig kan en Tweak bijvoorbeeld niet: Geen idee. Wel stom om te zien dat men in Houten dus ook al een tweedeling heeft in welke partij de donkere vezels belicht (deel Reggefiber, deel KPN).

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 13-12-2010 20:30 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

Mooody

elmoody

Vraagje.

Is het normaal dat het controleren of er nieuwe mail is soms wel 10 seconden duurt?

Heb het gevoel dat de mail server soms wat traag is. Zeker als ik het vergelijk met de mail server die ik gebruik voor mijn andere mail (via mijn andere provider Oxilion). Die doet er < 1 seconde over.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• KorneelB
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:29:
@Freak1: Floor-is heeft toch wel gelijk. Slaar het Almere topic er maar eens op na, dan weet je precies hoe nu de vork in de steel zit.

True, Lijbrandt gebruikt dezelfde modems (Genexis modellen) als Reggefiber leveranciers, maar nog steeds wel degelijk via het KPN-netwerk! Ook levert Lijbrandt inderdaad het zenderpakket (met zelfde nummering) van Glashart Media als op Reggefiber netwerken maar met 1 groot verschil: De kwaliteit van de streams is net zo slecht als bij KPN!

Naar de eindgebruiker toe levert Lijbrandt dus inderdaad vrijwel hetzelfde product als op Reggefiber netwerken, maar helaas nog steeds met KPN-IPTV kwaliteit. Lekker verwarrend overigens voor mensen die bv. van een Reggefiber netwerk verhuizen naar KPN-gebied. Ze kunnen hetzelfde afnemen maar krijgen inderdaad zwaar slechte beeldkwaliteit.

Waarom Lijbrandt dit nu tegenwoordig kan en Tweak bijvoorbeeld niet: Geen idee. Wel stom om te zien dat men in Houten dus ook al een tweedeling heeft in welke partij de donkere vezels belicht (deel Reggefiber, deel KPN).
@beide;

Floor-Is heeft niet gelijk. net nog contact gehad met Lijbrandt in Houten, daar bevestigd gekregen dat Lijbrandt via het Reggefiber zijn diensten aanbied. beetje te verwachten ook, aangezien het wel erg bijzonder zou zijn als KPN speciaal haar producten op alle gebieden zou aanpassen voor Lijbrandt zodat ze op Reggefiber leken.

dus nogmaals, Lijbrandt support heeft net keurig aan mij bevestigd dat het Reggefiber is.

60 TB can not be enough

@Freak1: Klopt, Lijbrandt leverde oorsprónkelijk alleen via Reggefiber netwerken.

Echter, leveren via KPN WBA netwerken is daar bíj gekomen. Verklaar anders eens waarom inmiddels in alle KPN gebieden in Almere Lijbrandt leverbaar is, met de Reggefiber look&feel. KPN heeft daar dus wel degelijk haar netwerk op aangepast. Zo is nu ook in iedere KPN-pop in Almere gewoon de analoge fiber van Glashart Media beschikbaar.

Dus ook jouw contact bij Lijbrandt heeft het niet helemaal bij het juiste eind. Misschien wel voor wat betreft Houten (daar kan ik niet over oordelen sinds ik daar niet woon), maar dat het overal waar Lijbrandt kan leveren Reggefiber betreft is een achterhaalde notie .

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 14-12-2010 16:10 ]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Hoe reset ik mijn Genexis? :P Aan de rechterkant zit zo'n reset-gaatje, maar als ik daar indruk gebeurt er niks. Bij kort inhouden niet, lang inhouden niet, als ik de stroom eraf haal etc...hij reset gewoon niet 8)7

Ik moest hem van de Tweak helpdesk resetten, omdat ik geen analoog TV signaal krijg

• KorneelB
eymey schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:09:
@Freak1: Klopt, Lijbrandt leverde oorsprónkelijk alleen via Reggefiber netwerken.

Echter, leveren via KPN WBA netwerken is daar bíj gekomen. Verklaar anders eens waarom inmiddels in alle KPN gebieden in Almere Lijbrandt leverbaar is, met de Reggefiber look&feel. KPN heeft daar dus wel degelijk haar netwerk op aangepast. Zo is nu ook in iedere KPN-pop in Almere gewoon de analoge fiber van Glashart Media beschikbaar.

Dus ook jouw contact bij Lijbrandt heeft het niet helemaal bij het juiste eind. Misschien wel voor wat betreft Houten (daar kan ik niet over oordelen sinds ik daar niet woon), maar dat het overal waar Lijbrandt kan leveren Reggefiber betreft is een achterhaalde notie .
oh, ik lees nu mijn post opnieuw, ik had het inderdaad over Houten, excuses. ben de hele tijd tussen topic HOuten en dit heen en weer aan het banjeren, dat ik soms vergeet in welk topic ik zit ;)

60 TB can not be enough

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 18:20
Ik heb na de experiabox en Zyxel ellende er toch voor gekozen om mijn structuur op de schop te gooien in eigen beheer.

Ik heb hiervoor sinds maandag een Draytek 2920Vn voor aangesloten.
Dit werkt echt perfect, nu nog met de SLM2008 ervoor die de VLANS splitst maar deze moet er nog tussen uit kunnen, dit ga ik het weekend proberen.

Ik heb echter 1 probleem welke ik niet helemaal begrijp. Dit gaat om inkomend verkeer.
Het lijkt erop dat dit in zijn geheel niet werkt, hoe ik de Draytek ook instel ik kom niet naar binnen, zelfs met de firewall uit. Ik heb dit in mijn eerdere setups nooit gebruikt.

Nu twijfel ik dus of het ligt aan de SLM2008 die ervoor zit, waar poort 1 de uplink is naar de genesis modem (vlan 4,6,7 tagged only) en poort 2 (vlan 6 untagged) gaat naar de WAN van de draytek.
Beide poorten hebben ingress filter aan staan. Zijn er verder nog settings in de SLM2008 welke roet in het eten kunnen gooien?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Killerbert
een L2 switch kan alleen dingen met vlan's e.d. Het is immers een switch, niks meer.
(dus geen poorten dicht gooien of firewall ofzo)

ik denk dat je het toch in je router moet zoeken

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Komen de R+ pakketten binnenkort ook beschikbaar in Haaksbergen? (Nu alleen crappy-kpn-achtig met alleen ip-tv) Omdat Lijbrandt straks beschikbaar is met glasvezelpakketen die wel analoge radio en tv hebben: http://www.lijbrandt.nl/beschikbaarheid/haaksbergen

Zou wel geniaal zijn, want we zitten nu nog met Ziggo die steeds slechter begint te worden, en kpn-achtig glasvezel abonnement willen we niet.
Als het net zo gaat als in het grote deel van Almere, dan komen R+ pakketten voorlopig nog niet beschikbaar.

Het feit dat je nu in Haaksbergen alleen KPN pakketten kan orderen bij Tweak houdt in dat het een KPN only (WBA) netwerk is .Lijbrandt kan, zoals in meer plaatsen (Almere, KPN) nu analoge radio en TV bieden via KPN netwerken.

Tweak heeft echter aangegeven dit voorlopig (nog) niet a la lijbrandt te kunnen en ze kunnen er ook geen toezegging over doen wanneer dit wel zou kunnen.

Waarschijnlijk moeten ze dat toegeven met het nodige tanden geknars want ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat ze behoorlijk want klanten (gaan) verliezen aan Lijbrandt in KPN gebieden. Maar het is helaas zo (zelf ben ik ook weg, met enige tegenzin) .

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 15-12-2010 17:33 ]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Als ik dat zo lees hoef ik het niet te geloven, maar Tweak gaat mij morgen terugbellen waarom mijn analoge TV signaal het nog niet doet :P

• chocka
Heb een brief van Tweak ontvangen:

"Intussen is Tweak meer dan zes maanden bezig met het testen van de Zyxel 2812, in de tussentijd is er dermate weinig vooruitgang geboekt dat Tweak heeft besloten te stoppen met de test van Zyxel 2812"

Met verzoek om de Zyxel 2812 te retourneren

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

eymey schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:31:
Als het net zo gaat als in het grote deel van Almere, dan komen R+ pakketten voorlopig nog niet beschikbaar.

Het feit dat je nu in Haaksbergen alleen KPN pakketten kan orderen bij Tweak houdt in dat het een KPN only (WBA) netwerk is .Lijbrandt kan, zoals in meer plaatsen (Almere, KPN) nu analoge radio en TV bieden via KPN netwerken.
Een post verder terug in het topic geeft aan dat de analoge tv over het KPN netwerk wel van behoorlijk slechtere kwaliteit is...

Het is hier inderdaad een KPN netwerk.
Waarschijnlijk moeten ze dat toegeven met het nodige tanden geknars want ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat ze behoorlijk want klanten (gaan) verliezen aan Lijbrandt in KPN gebieden. Maar het is helaas zo (zelf ben ik ook weg, met enige tegenzin) .
Precies hoe ik er ook tegen aan kijk. Het liefst heb ik gewoon een R+ abbonement van Tweakfiber. Ik download nog wel geregeld via nieuwsgroepen, en het is ideaal dat dit in het pakket zit bij de provider. Maarja, analoge radio en tv moet er bij in zitten, en het moet geen problemen geven met ps3 en xbox, en digitale tv het liefst dvb-c, krijg dat maar voor elkaar op een kpn netwerk ;)

Mijn vriendin in Deventer zit bij een provider op het Reggefiber netwerk, het werkt perfect. Uitstekende snelheden, stabiel, analoge tv is van uitstekende kwaliteit.

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 12:26
Mijn verbinding ligt er thuis uit. (Tweak Fiber 50 R+, Dordrecht)
Anderen hier ook last van?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Nee hoor. Analoge TV + DVB-C over het KPN netwerk zijn gewoon van even goede kwaliteit als het WGDO netwerk. Waar haal je dat vandaan dan? Mijn vriendin heeft trouwens familie in Deventer en het werkt daar idd allemaal prima :)

@Chocka: Hier ook de brief gehad. Jammer om te lezen, want eerder zei men nog dat de vorderingen vwb. de ZyXEL er goed uit zagen. Nou ja, nog een reden minder om het jammer te vinden weg te gaan..... Het is Tweak ook niet gegund :S

Anyway, kan ik straks 3 apparaten gaan wegbrengen/sturen (nog ff kijken welke optie het wordt) :P

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

eymey schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:36:
Nee hoor. Analoge TV + DVB-C over het KPN netwerk zijn gewoon van even goede kwaliteit als het WGDO netwerk. Waar haal je dat vandaan dan? Mijn vriendin heeft trouwens familie in Deventer en het werkt daar idd allemaal prima :)
Hier vandaan:
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:29:

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
eymey schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:36:

@Chocka: Hier ook de brief gehad. Jammer om te lezen, want eerder zei men nog dat de vorderingen vwb. de ZyXEL er goed uit zagen. Nou ja, nog een reden minder om het jammer te vinden weg te gaan..... Het is Tweak ook niet gegund :S

Anyway, kan ik straks 3 apparaten gaan wegbrengen/sturen (nog ff kijken welke optie het wordt) :P
@Eymey even een tip: zorg dat je een handtekening voor ontvangst hebt, welke variant je ook kiest. Ik heb in het verleden met Tweak gemerkt (bij het omruilen van 1910's voor 1960) dat niet alle processen even goed op orde waren en dan is het handig om e.a. op papier te hebben.

Ik hoop voor Tweak dat ze binnenkort analoge tv met een goed werkend modem aan kunnen bieden Ik ben op zich redelijk tevreden en vindt het teveel gedoe om over te stappen (zolang er geen procedure voor is). Als er eenmaal een procedure voor is dan zou ik wel eens in de verleiding komen om naar Lijbrandt te gaan tenzij tweak een vergelijkbaar aanbod heeft (maar dat weten ze zelf ook heel goed denk ik).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

chocka schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:17:

"Intussen is Tweak meer dan zes maanden bezig met het testen van de Zyxel 2812, in de tussentijd is er dermate weinig vooruitgang geboekt dat Tweak heeft besloten te stoppen met de test van Zyxel 2812"

Die kreeg ik dus ook.

Baal er een beetje nogal van, want ondertussen doet die Zyxel het bij mij beter dan die verdraaide Experiabox. En Zyxel heeft gigabit ethernet, ook erg fijn.

Zou'k stiekem de Experia mogen opsturen? :9~

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Je kan natuurlijk altijd vragen of (ondanks dat ze het niet meer supporten) de ZyXEL mag blijven. Tenzij ze een deal hebben met ZyXEL en die nu al die apparaten terug wil hebben.

• Killerbert
chocka schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:17:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/z4bqu.jpg

hier ook dezelfde brief gekregen.
de zyxel stuur ik pas terug als tweak eens op m'n DM's reageert van bijvoorbeeld afgelopen vrijdag.
en als de problemen gewoon worden opgelost.

er staan bij mij nog een ticket of 5 open..
laat ze dat eerst maar eens oplossen. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Killerbert op 15-12-2010 23:54 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat me trouwens opviel aan de brief. Er staat "Ondertussen zijn we bij firmware 1.02B. Nu wil ik niet zeiken ofzo. Maar dat is exact dezelfde versie als welke bij mij vanaf het begin gedraaid heeft...

Slechts 1 probleem waar ik echt last van heb soms is dat secure IMAP niet werkt.
Altijd beter dan dat de telefoon niet werkt (toch, Experia Box?) of dat er halverwege de avond een (onaangekondigde) "update" plaatsvindt (toch, Experia Box?) of dat de modem zichzelf 4x herstart als de stroom er even af is geweest (wel of niet buiten mijn schuld doet er niet toe) (toch, Experia Box?)

Nee, dan 1000 maal liever dat ene probleempje dat ik heb ervaren met de ZyXEL.

*edit*
Mail verstuurd naar tweak. Ik hoop snel een reactie te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 16-12-2010 00:08 ]

• Killerbert
wel raar dat bij Firesphere de zyxel wel goed draaid.

m'n laatste e-mail naar tweak:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Geachte Tweak ServiceDesk,

vandaag heb ik geprobeerd om de zyxel weer eens werkend te krijgen.
ik krijg alles werkend behalve voip.
ik krijg weer de 'ingesprek toon' als ik via voip poort 1 of 2 wil bellen.

ik heb 2 voip servers ingevuld. tweakvoip op poort1, voipcheap op poort2 en beide enabled.

ik weet geen oplossing voor het probleem....
misschien jullie wel.

morgen ga ik beide voip servers weer disablen en terug zetten naar mijn FRITZ!Box

bij deze bestaat het probleem nog steeds.

ik heb dus nog steeds een voip probleem bij de zyxel |:(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Killerbert schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:56:
wel raar dat bij Firesphere de zyxel wel goed draaid.
Ja, als ik alle klachten zie hier, ben ik ook verbaasd, maar aan de andere kant, mijn ervaring met de EB was nog veel erger, dan ben je als gebruiker gemakkelijk tevreden he ;)

• Killerbert
Firesphere schreef op donderdag 16 december 2010 @ 00:10:
[...]

Ja, als ik alle klachten zie hier, ben ik ook verbaasd, maar aan de andere kant, mijn ervaring met de EB was nog veel erger, dan ben je als gebruiker gemakkelijk tevreden he ;)
ach ja, ik ben pas tevreden als alles voor 100% werkt ;)
ik denk dat tweak er mee is gestopt doordat ze het ook 100% werkend willen hebben.
ze kunnen immers niet klanten een zyxel geven terwijl deze slechter werkt dan de EB.

daarnaast is het nog wel een aardige investering

[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 16-12-2010 00:29 ]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07
Firesphere schreef op donderdag 16 december 2010 @ 00:10:
[...]

Andersom kun je exact hetzelfde zeggen natuurlijk. Ik heb geen enkel probleem met de EB (ik gebruik telefonie niet, ik weet dus niet of dat goed werkt maar voice brand wel altijd). Geen spontane reboots, portforwarding werkt gewoon prima en valt echt nooit uit. En aangezien KPN nu éindelijk een firmware heeft dat het PS3 en Xbox probleem oplost (ik heb ook geen console, dus hier ook geen problemen mee) lijkt me dat die EB na een firmware update (firmware is enkel in een testgroep beschikbaar atm) voor Tweak veel minder problemen oplevert als de Zyxel.

Het grote nadeel van de EB vind ik het ontbreken van een DMZ. Maarja, ik verwacht niet dat er ooit een DMZ optie in komt en totdat er een fatsoenlijke overstap procedure is zodat ik naar een R+ abo kan is het maar even niet anders.

[ Voor 11% gewijzigd door IceM op 16-12-2010 10:51 ]

...

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 16:18
Killerbert schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:38:
[...]

[afbeelding]

hier ook dezelfde brief gekregen.
de zyxel stuur ik pas terug als tweak eens op m'n DM's reageert van bijvoorbeeld afgelopen vrijdag.
en als de problemen gewoon worden opgelost.

er staan bij mij nog een ticket of 5 open..
laat ze dat eerst maar eens oplossen. |:(
Overigens staat in de brief dat je de Zyxel terug moet sturen wanneer je de EB weer hebt aangesloten, dat zal er waarschijnlijk toe leiden dat er een heleboel Zyxels nooit terug gaan komen >:)
Overigens gaat die van mij wel gewoon terug, ook al heb ik de EB nog niet aangesloten...
Bovendien is er een hele horde mensen die juist de EB terug gestuurd heeft toen de ZyXEL is ontvangen. Aangezien dat in de brief stond toen we de ZyXEL kregen :P.

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 19:33
eymey schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:28:
Bovendien is er een hele horde mensen die juist de EB terug gestuurd heeft toen de ZyXEL is ontvangen. Aangezien dat in de brief stond toen we de ZyXEL kregen :P.
Lekkere communicatie vanuit Tweak :')
Dat had betrekking op IPTV !

Niet dvb-c ;)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

eymey schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:31:
[...]
Dat had betrekking op IPTV !

Niet dvb-c ;)
IP-tv heb ik toch geen interesse in, alleen DVB-c, en dat krijg je er blijkbaar 'gratis' bij :)

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Binnen 2 dagen is mijn TV probleem opgelost! Hulde tweak :)

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik in Enschede de 50R+ abbo aangesloten gekregen.
Loopt erg prettig

Nu heb ik alleen het standaard pakket genomen en niet de hd mikmak.
Wel wilde ik het dvb-c signaal gebruiken op m'n tv.
Nu vraagt ie om een frequentie om af te zoeken, ik heb de helpdesk gebeld maar die wisten em niet |:(

Na een beetje zoeken zie ik dat zowat alles op het glashart netwerk op 304Mhz draait.
Helaas pikt ie dat bij mij niet.

Weet misschien iemand van jullie welke frequentie voor dvb-c in Enschede moet gebruiken bij een R+ abbo?

Thanks

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Beetje zoeken Bassie :P

DVB-C:
Freq: 304Mhz
Symbols: 6875
NetworkID: 8200

Frequency 304Mhz
Symbols 6875
Network-ID:
Almere/Zeewolde 8200
Deventer 7461

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:47:
Sinds gisteren heb ik in Enschede de 50R+ abbo aangesloten gekregen.
Loopt erg prettig

Nu heb ik alleen het standaard pakket genomen en niet de hd mikmak.
Wel wilde ik het dvb-c signaal gebruiken op m'n tv.
Nu vraagt ie om een frequentie om af te zoeken, ik heb de helpdesk gebeld maar die wisten em niet |:(

Na een beetje zoeken zie ik dat zowat alles op het glashart netwerk op 304Mhz draait.
Helaas pikt ie dat bij mij niet.

Weet misschien iemand van jullie welke frequentie voor dvb-c in Enschede moet gebruiken bij een R+ abbo?

Thanks
Wel de goede Netwerk-id instellingen enz gebruikt

Hier nog de DVB-C instellingen uit het XMS topic

Algemene instellingen:

* Frequentie: 304Mhz (vaak in te vullen als 304000(khz)
* Aantal symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)

Netwerk-id instellingen:

* Omgeving Lelystad: 8200
* Omgeving Deventer: 7461
* Omgeving Eindhoven: 5600
* Omgeving Amersfoort: 3900

Verwijderd

IceM schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:49:
[...]

Andersom kun je exact hetzelfde zeggen natuurlijk. Ik heb geen enkel probleem met de EB (ik gebruik telefonie niet, ik weet dus niet of dat goed werkt maar voice brand wel altijd). Geen spontane reboots, portforwarding werkt gewoon prima en valt echt nooit uit. En aangezien KPN nu éindelijk een firmware heeft dat het PS3 en Xbox probleem oplost (ik heb ook geen console, dus hier ook geen problemen mee) lijkt me dat die EB na een firmware update (firmware is enkel in een testgroep beschikbaar atm) voor Tweak veel minder problemen oplevert als de Zyxel.

Het grote nadeel van de EB vind ik het ontbreken van een DMZ. Maarja, ik verwacht niet dat er ooit een DMZ optie in komt en totdat er een fatsoenlijke overstap procedure is zodat ik naar een R+ abo kan is het maar even niet anders.
Dan heb je geluk. Die van mij is nog geen 6 weken oud en al meerdere spontane reboots gehad in die tijd ( deze week 2), 2 x geen itv verbinding meer reboot nodig en het meest lastige is dat de modem niet meer terug komt als de connectie wordt verbroken of na een reboot, waardoor je een aantal keer moet rebooten om de verbinding terug te krijgen. Hiervoor ruim een jaar een Thomson TG787 gehad en die was niet veel beter.
Ik heb jaren ADSL van XS4ALL gehad met veel minder problemen dan nu met KPN glas (snelheid en bellen is wel altijd goed). De storing wel aangemeld bij de KPN helpdesk 2,5 week terug, maar ze moeten nog altijd terug bellen.

De Thomson TG789 is hier voor de installatie eerst 3 minuten opgewarmd met een haarföhn doe dat niet dan is de kans groot dat het modem al binnen een dag problemen geeft volgens de monteur.

KPN komt binnenkort met een ander EB van ZTE dus geen Thomson meer. Hopelijk is dit Chinees modem beter van kwaliteit. De prijs is lager terwijl het een Gigabit modem is .

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 19:11 ]

Verwijderd

Aghaaaaa thanks,

Ik zal eens door de instellingen van de tv speuren, vooralsnog zal ik alleen frequentie en geen netwerk id.
Zal em wel in 't laatste zitten.

• chocka
eymey schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:28:
Daarom heb ik woensdag meteen een DM naar het webteam gestuurd, want mijn Zyxel doet hier tegenwoordig dienst als wifi bridge en gigabit switch (beneden, weet Eymey wel) Met de mededeling dat ik niet voornemens ben om die nu terug te moeten sturen, ondanks dat ik de EB in september al had teruggebracht, maar ook niet gebruikte!!!

Reactie van het webteam is vooralsnog uitgebleven, waarom geen idee?!
Same here. Dinsdagmiddag nog een DM van het webcare team gekregen wat betreft mijn afsluiting Het was "druk" op de afdeling orderverwerking maar Martin wilde het ook wel even doen, na een duidelijke bevestiging van mijn kant dat het echt de bedoeling was dat de lijn HELEMAAL wordt gedeactiveerd, dus verlies van alle diensten.

Toen gezegd dat het vrijdag (vandaag dus) of UITERLIJK MAANDAG moet gebeuren. Sindsdien ook geen bericht meer gekregen :S.

Anyway, ik ben er nog via Tweak. Eigenlijk ook wel beter, ADSL komt wrs. komende woensdag dus kan ik dit weekend iig nog wat Serious Request van 3fm volgen via internet.

Maar goed, de afspraak was dat ik dit via de servicedesk kon vragen en dat het dan gewoon geregeld zou worden :S

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:25:
Anyway, ik ben er nog via Tweak. Eigenlijk ook wel beter, ADSL komt wrs. komende woensdag dus kan ik dit weekend iig nog wat Serious Request van 3fm volgen via internet.
Van 18 t/m 24 december is Serious Request voor alle klanten van Interactieve TV gratis te zien op 101TV (kanaal 314).

Of het ook geldt voor Tweak ????

Nieuwe uitzendtijden voor TMF

vanaf 1 januari 2011

Vanaf 1 januari 2011 gelden nieuwe zendtijden voor muziekzender TMF. MTV Networks, waaronder TMF valt, heeft besloten de programmering in te korten. Voortaan is TMF te zien van 06.00 tot 15.00 uur. De vrijgekomen uren worden door MTV Networks tijdelijk opgevuld met de zender Comedy Central.

Programmering per 1 januari 2011

Kanaal 13
06.00 – 15.00 uur TMF
15.00 – 06.00 uur Comedy Central

Kanaal 14 (ongewijzigd)
05.00 – 20.00 uur Nickelodeon
20.00 – 05.00 uur Comedy Central

Door de nieuwe samenstelling van kanaal 13 is Comedy Central tijdelijk op twee kanalen te zien.

Bron: e-mail Nieuwsbrief KPN Glasvezel december

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 19:43 ]

Ik denk dat 101tv ook bij Tweak idd gewoon gratis te bekijken zal zijn (want de andere KPN acties sijpelen ook altijd door naar Tweak, voor zover ik nu heb meegemaakt).

Anyway, zodra Tweak m'n verbinding dicht heeft gezet is het natuurlijk ook afgelopen met TV :P. Maar goed dan kan ik 101 nog volgen via internet (als m'n ADSL het dan doet en/of Lijbrandt vervolgens het snel voor elkaar weet te krijgen).

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Iemand enig idee wat de frequenties van de zenders zijn?
Ik heb Tweak Fiber +R, maar ik kan alleen een lijst vinden met kanaalnummers, en niet met MHz.

Ja, ik gebruik gewoon nog analoog met een analoge TV! :P

Verwijderd

Hmmmmmmm kan heel weinig instellen vwb dvb-c op die verrekte philips tv.
Wanneer ik het humax kastje wat ik nog van ziggo had configureer gaat het prima.

Het werkt in ieder geval
thanks voor de hulp

• Killerbert
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:32:
Het werkt in ieder geval
thanks voor de hulp
welke instellingen heb je nu dan gebruikt voor Enschede?
is handig voor andere mensen ;)

Verwijderd

xost schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:55:
Iemand enig idee wat de frequenties van de zenders zijn?
Ik heb Tweak Fiber +R, maar ik kan alleen een lijst vinden met kanaalnummers, en niet met MHz.

Ja, ik gebruik gewoon nog analoog met een analoge TV! :P
http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/Zenderlijst_Almere2.pdf

In deze lijst staan de kanaal en frequenties (is net anders om) . Het overzicht kan wel eens afwijkend zijn.
de ontbrekende kun je wel via google vinden op: TV kanaal nr en Mhz .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 23:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:32:
Hmmmmmmm kan heel weinig instellen vwb dvb-c op die verrekte philips tv.
Wanneer ik het humax kastje wat ik nog van ziggo had configureer gaat het prima.

Het werkt in ieder geval
thanks voor de hulp
Welk type Philips tv als ik vragen mag? Want wij hebben ook 2 Philips tv's met ingebouwde DVB-C ontvanger. (voor de toekomst)

Verwijderd

errrr het is de 37pfl5604h/12

Verwijderd

trouwens het is nog niet gezegd dat het niet werk
zal ook ff firmware upgraden op die tv, misschien ook wel handig

Verwijderd

Die van ons komen ook uit dezelfde serie. Ik heb even gekeken maar maar de symbool rate is ook nog in te stellen: installatie zenders, digitale ontvangst testen en signaalsnelheid (symbool rate in het engels)
Deze staat standaard op 6900 en dat moet volgens mij 6875 zijn. Het kan zijn dat je de tv eerst op handmatig scannen moet zetten in hetzelfde menu. Een instelling netwerk ID kan ik ook niet vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 10:31 ]

101TV via 314 is trouwens nog steeds niet geactiveerd.... Zou het dan toch alleen voor abonnees van KPN zelf gelden? :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:06:
[...]

Die van ons komen ook uit dezelfde serie. Ik heb even gekeken maar maar de symbool rate is ook nog in te stellen: installatie zenders, digitale ontvangst testen en signaalsnelheid (symbool rate in het engels)
Deze staat standaard op 6900 en dat moet volgens mij 6875 zijn. Het kan zijn dat je de tv eerst op handmatig scannen moet zetten in hetzelfde menu. Een instelling netwerk ID kan ik ook niet vinden.
OK

Ik had dus problemen met die philips tv en dvb-c signaal.
Via extern kastje prima met dvb-c

De oplossing heb ik gevonden (nou ja google he) maar ik wil jullie de slogan van Philips niet onthouden.
SENSE AND SIMPLICITY

Hoe dan ook
Wanneer je met een Philips tv problemen hebt met het ongecodeerd ontvangen van dvb-c.
Onderstaand in ieder geval voor de 37pfl5604h/12, (firmware lost niets op).

Hier gaat ie dan.

Bij het zoeken van zenders zet het land eerst op ZWEDEN !!! :S

Mijn volgorde daarna was

- scannen en dan gelijk het scannen stoppen
- dan naar instellingen en het volgende invoeren
- modus signaalsnelheid op handmatig
- signaalsnelheid 6875
- frequentiemodus op handmatig
- frequentie 304.00
- Analoge zenders uit (niet noodzakelijk)

Dan weer scannen en hij pakt de zenders op
Network id hoeft niet meegegeven te worden

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:56:
101TV via 314 is trouwens nog steeds niet geactiveerd.... Zou het dan toch alleen voor abonnees van KPN zelf gelden? :S
Hier is KPN niks vergeten. Het weekend vrij voetbal was ook niet te zien voor Tweak klanten vandaar mijn ???
Voor het voetbal zal KPN met moeten betalen per gebruiker maar voor 101TV ? :O

Verwijderd

@PlanetPounder

Dat is mooi dat het nu werkt. Het is belangrijk dat de signaalsnelheid altijd goed is ingesteld bij DVB.
De NL DVB-C streams zijn rond de 8 Mbit mpeg2. Uit een ander topic heb ik een kleine transport stream gedownload maar het beeld ziet er goed uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 20:21 ]

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:04:
[...]

Hier is KPN niks vergeten. Het weekend vrij voetbal was ook niet te zien voor Tweak klanten vandaar mijn ???
Voor het voetbal zal KPN met moeten betalen per gebruiker maar voor 101TV ? :O
Daarom. Tot nu toe zijn meerdere acties, zoals ook recent het maand lang 'gratis' pluspakket, ook gewoon voor Tweak klanten doorgevoerd.

Maar goed, 101tv in XBMC is ook net te doen qua kwaliteit :P. En hopelijk wordt morgen toch eindelijk m'n lijn eens plat gegooid....

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mijn Tweak verbinding ligt eruit, T1 en T2 knipperen nu ook op de Genexis, waar T1 normaal gesproken altijd continu brand.

M'n televisie werkt wel gewoon :P Zit in 7521EM te Enschede...

Lang leve een backup ADSL lijntje :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Internet werkt bij mij nog gewoon; ik had gister enorm een klapperende verbinding. Modem herstart elke paar minuten, zowel EB als ZyXEL
*edit*
7523ST

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 19-12-2010 22:55 ]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Het zal mij ook niks verbazen dat er iemand de hele wijkkast eruit gereden heeft...met die gladheid hier :N

Internet IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0

DHCP is stuk ofzo :P

Wel jammer...ik ben nog geen 2 weken aangesloten :X

[ Voor 16% gewijzigd door WoBBeL op 19-12-2010 23:04 ]

Verwijderd

xost schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:45:
Mijn Tweak verbinding ligt eruit, T1 en T2 knipperen nu ook op de Genexis, waar T1 normaal gesproken altijd continu brand.

M'n televisie werkt wel gewoon :P Zit in 7521EM te Enschede...

Lang leve een backup ADSL lijntje :P
Zelfde probleem hier. 7531AA. Ik heb ook nog geen storingspagina kunnen vinden.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

De site van Tweak is bij mij ook ineens onbereikbaar?!

[edit]

Na 5 minuten doet ie het weer :P

Maar het zou opgelost moeten zijn _/-\o_
Door een storing in een van de core switches zijn een aantal diensten tijdelijk onderbroken geweest tussen 22:15 en 23:15. Het gaat om de volgende diensten: * Het complete usenet platform. * Het hosting platform (mail ophalen en versturen onmogelijk) * De DHCP service voor Reggefiber lijnen (DHCP requests niet mogelijk, waardoor zowel VoIP als internet konden daardoor onderbroken raken). Onze excuses voor het ongemak.
Geplaatst op: 19-12-2010
Bron: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=116

[edit 2]

Gelukkig, het werkt weer...snel opgelost Tweak, mijn complimenten :Y
Toch wel wat makkelijker om mijn fotoalbum met 35 Mbit te uploaden ipv 0.8 O-)

[ Voor 96% gewijzigd door WoBBeL op 19-12-2010 23:28 ]

Damn zeg.... is de hele toko bij Tweak op vakantie ofzo?

Nu inmiddels al 2 weken een ticket open staan plus diverse DM's bij het Webteam en nog STEEDS wijst niets erop dat het vandaag gaat lukken om m'n lijn "leeg"/"afgebroken" te krijgen :(.

Servicedesk heb ik ook niets aan want het enige wat ik daar te horen krijg is "wij kunnen niets voor u doen, alleen maar doorgeven. Maar ik zal het navragen en dan hoort u zo snel mogelijk van me". Vervolgens gebeurt dat niet OF ik krijg alleen een bericht in de trant van "Het is nog niet gebeurd" 8)7

Langzaam maar zeker begint m'n geduld met Tweak echt op te raken..... de leuke en constructieve interactie via dit forum van de afgelopen tijd ten spijt.....

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 20-12-2010 13:40 ]

• Killerbert
eymey schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:02:
Damn zeg.... is de hele toko bij Tweak op vakantie ofzo?

Nu inmiddels al 2 weken een ticket open staan plus diverse DM's bij het Webteam en nog STEEDS wijst niets erop dat het vandaag gaat lukken om m'n lijn "leeg"/"afgebroken" te krijgen :(.

Servicedesk heb ik ook niets aan want het enige wat ik daar te horen krijg is "wij kunnen niets voor u doen, alleen maar doorgeven. Maar ik zal het navragen en dan hoort u zo snel mogelijk van me". Vervolgens gebeurt dat niet OF ik krijg alleen een bericht in de trant van "Het is nog niet gebeurd" 8)7

Langzaam maar zeker begint m'n geduld met Tweak echt op te raken..... de leuke en constructieve interactie via dit forum van de afgelopen tijd ten spijt.....
ach, ik krijg ook geen reactie terug...
ik denk dat er pas wat geregeld gaat worden richting januari.

ze hebben gewoon te weinig medewerkers of te veel nieuwe klanten en de techniek is nog te nieuw

Pagina: 1 ... 21 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.