Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb vorige week een mail gehad dat er nieuwe firmware voor de ZyXel komt, helaas nog niet ge-update;Killerbert schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:16:
[...]
tja,
ik voel mezelf ook wel 'verplicht' om de zyxel te testen.
alleen als er geen teken van leven is in de 'bug' reports dan houd het bij mij ook op.
als iets niet werkt.. en je meld dat.. en je hoort er nooit meer wat vandan ligt dat ding weer ergens in de kast
graag of helemaal niet
Beste klant,
Sinds enige tijd doet u mee met de testgroep waarmee Tweak, uw glasvezel leverancier, nieuwe type router aan het testen is. Het betreft hier het nieuwe type router, de ZyXEL 2812. In de loop van deze week zal Tweak een update uitvoeren op uw ZyXEL 2812 router, waarmee hopelijk een aantal fouten de configuratie opgelost zullen zijn.
De afgelopen weken heeft Tweak een nieuwe configuratie ontwikkeld waarmee een aantal bugs m.b.t. de werking van de router (o.a. QoS) zijn opgelost. De nieuwe configuratie zal door ons remote worden ingeladen in uw router. Wij verwachten dat u hier zelf niets van zult merken.
Voor eventuele vragen m.b.t. deze update ben ik beschikbaar.
Met vriendelijke groeten,
Namens Tweak,
--
hier heb ik die mail niet gehad.Plurk. schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:26:
[...]
Ik heb vorige week een mail gehad dat er nieuwe firmware voor de ZyXel komt, helaas nog niet ge-update;
Beste klant,
bij mij zou die firmware niet geladen kunnen worden.. doordat die zyxel in de kast ligt.
ik ga er van uit dat tweak de firmware update link gewoon op 't forum gaat posten
[ Voor 37% gewijzigd door Killerbert op 23-11-2010 19:57 ]
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Niet dat het super veel uit maakt.... binnen nu en een maand hoop ik m'n abbo (wel met enige pijn in m'n hart) bij Tweak beëindigd te hebben. Lijbrandt is alleen nog (heel stilletjes) aan het nadenken of zij dit willen initieren of dat ik eerst zelf de opzegprocedure moet starten.
Maar ik zal de ontwikkelingen rond Tweak zijdelings blijven volgen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Voor onze nieuwe woning heb ik op 11 oktober j.l. een 35 Mbit R+ abonnement besteld met als opleverdatum 01-01-2011.
Halverwege oktober krijg ik een telefoontje van Tweak.
Ze kunnen het abonnement niet opleveren want op het adres is de glasvezel al bezet.
De oude bewoner heeft keurig alles opgezegd dus zal de oude provider wel iets fout hebben gedaan.
Tweak ging er meebezig en zouden weer contact opnemen mocht er toch iets niet klopppen.
Helemaal niets gehoord krijg ik gisteren de volgende factuur in de mailbox:
Borg apparatuur 50,00 Euro
Administratiekosten 25,00 Euro
Tweak Fiber 35 Mbit R+ periode (2010-10-28 - 2010-10-31) 4,56 Euro
Tweak Fiber 35 Mbit R+ periode (2010-11-01 - 2010-10-30) 45,00 Euro
Digitaal interactieve TV R+ periode (2010-10-28 - 2010-10-31) 0,60 Euro
Digitaal interactieve TV R+ periode (2010-11-01 - 2010-11-30) 5,95 Euro
Administratiekosten periode (2010-10-28 - 2010-10-31) 2,53 Euro
Administratiekosten periode (2010-11-01 - 2010-11-30) 25,00 Euro
Borg apparatuur periode (2010-10-28 - 2010-10-31) 5,07 Euro
Borg apparatuur periode (2010-11-01 - 2010-11-30) 50,00 Euro
Tweak Fiber 35 Mbit R+ periode (2010-12-01 - 2010-12-31) 45,00 Euro
Digitaal interactieve TV R+ periode (2010-12-01 - 2010-12-31) 5,95 Euro
Administratiekosten periode (2010-12-01 - 2010-12-31) 25,00 Euro
Borg apparatuur periode (2010-12-01 - 2010-12-31) 50,00 Euro
Totaal: 339,68 Euro (die al geincasseerd is en nu weer is gestorneerd)
Het gaat lekker daar, ik wil pas opgelevert worden op 01-01-2011 en ik heb nog helemaal geen apparatuur ontvangen laat staan de monteur gezien.
Vanmorgen gebeld en ze zouden gaan uitzoeken waar dit vandaan kwam maar ik begin nu al een raar gevoel te krijgen...
Tot en met gisteren heb ik de Amino decoder voor het digitale TV basispakket nog niet ontvangen. Daar heb ik vorige week al over gebeld en dat zou eind vorige week of begin deze week in orde komen. Ik hoop maar dat dat snel komt...
Waar ik wel een probleem mee heb is dat ik geen verbinding met de Usenet server van Tweak kan maken. Heb m'n Usenet-reader ingesteld volgens de informatie die ik op de Tweak site kon vinden, maar krijg een 502 error wanneer de Usenet-reader probeert te connecten.
Sowieso vind ik het wel vreemd dat ik totaal geen informatie heb ontvangen van Tweak. De Genexis modem is aangesloten en dat was het. Geen uitleg hoe ik de analoge-coax uitgang moet gebruiken (wist ik veel dat het een F-connector is en dat ik daarvoor een verloopstekker naar standaard coax nodig had), geen uitleg welke poortjes op de Genexis voor Internet en welke voor TV bestemd zijn, geen informatie over m'n bestelde digitale TV basispakket...
Gelukkig ben ik een tweaker
Zou het juiste tv-signaal (met aangevraagde abonnementen) ook al moeten werken denken jullie? Of moet hiervoor een mannetje van Tweak nog langskomen? (Ik heb de Amino box al gekregen)
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 24-11-2010 13:34 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Zo uit m'n hoofd moet je verbinding leggen met "news.tweak.nl" en ZONDER SSL. De reden hierachter is dat Tweak het niet nodig vindt dat klanten die toch intern verbinding maken ook SSL gebruiken.
En wat betreft TV: Waarom zou je een verloopstekkertje gebruiken? Ik weet niet of je na je genexis meteen wil splitsen naar meerdere TV's, maar een F-connector direct op de coax schroeven en die in de Genexis is vele malen netter dan een gewone stekker op je kabel en vervolgens met een verloopje naar je Genexis.
Ik heb het zowel met als zonder SSL geprobeerd. De Tweak helpdesk had al eerder teruggemeld dat ze bij testen zelf met mijn account ook geen verbinding konden krijgen. Maar een follow-up van blijkbaar een andere medewerker kwam met de vraag of ik wel via m'n glasvezel de usenet server benader.eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:39:
@Haay: Probeer je met SSL of zonder SSL in te loggen op de newsserver? Het usenet account dat je bij abonnement krijgt werkt namelijk op een andere usenet server dan de klanten die een los usenet abonnement hebben.
Zo uit m'n hoofd moet je verbinding leggen met "news.tweak.nl" en ZONDER SSL. De reden hierachter is dat Tweak het niet nodig vindt dat klanten die toch intern verbinding maken ook SSL gebruiken.
Ja, dat kan ook. Moet ik alleen de juiste F-connector ergens zien te scoren. De coax-kabel is alleen voor de TV(s) op de slaapkamers boven.En wat betreft TV: Waarom zou je een verloopstekkertje gebruiken? Ik weet niet of je na je genexis meteen wil splitsen naar meerdere TV's, maar een F-connector direct op de coax schroeven en die in de Genexis is vele malen netter dan een gewone stekker op je kabel en vervolgens met een verloopje naar je Genexis.
Verwijderd
Voor digitale tv heb je de Amino ontvanger nodig bij R+. Het analoge / DVB-C signaal zou normaal al wel moeten werken via de coaxkabel.Mooooody schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:33:
Zojuist is de Genexis modem geplaatst door Glashart. Zonder aangesloten te zijn door Tweak werkt mijn internet al. (35Mb/s down en 74Mb/s up met R+ 50/50 abbo)
Zou het juiste tv-signaal (met aangevraagde abonnementen) ook al moeten werken denken jullie? Of moet hiervoor een mannetje van Tweak nog langskomen? (Ik heb de Amino box al gekregen)
De Amino ontvanger aansluiten op 1 van de poorten van de Genexis. 1 poort is voor de router en de andere voor de Amino.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 14:25 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 24-11-2010 14:45 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Alleen een DVB-C tuner die in staat is ongecodeerde signalen te ontvangen.
[ Voor 57% gewijzigd door eymey op 24-11-2010 14:51 ]
Jouw TV kan dus niet met "vrij te ontvangen" kanalen omgaan?
Werkt dit altijd? Ik las ergens anders iets over een "Fiber-to-DVB-C module" en de beschikbaarheid van het DVB-C signaal via glasvezel is ook niet overal.
Verwijderd
Dit heb je vermoedelijk dan ook nodigMooooody schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:00:
Sorry, ben niet zo thuis in deze materie
Werkt dit altijd? Ik las ergens anders iets over een "Fiber-to-DVB-C module" en de beschikbaarheid van het DVB-C signaal via glasvezel is ook niet overal.
DVB-C:
Freq: 304Mhz
Symbols: 6875
NetworkID: 8200
NetworkID kan soms per gemeente verschillen.
Mijn glas komt binnen en gaat naar de Genexis. Daarop zitten 4 ethernetpoortjes. Komt er op elk poortje een ander signaal binnen? Dus poort 1 is internet, poort 2 is tv en poort 3 is telefonie? En komt er uit al die poortjes dan getagged verkeer of is alleen telefonie/televisie getagged?
En kan ik op de poort voor telefonie gewoon een SIP telefoon hangen? Want providers zijn vaak niet zo aardig om de SIP settings te verstrekken, maar ik wil mijn Aastra telefoon aansluiten
[ Voor 19% gewijzigd door WoBBeL op 24-11-2010 21:15 ]
Ik heb hetzelfde probleem, helpdesk vroeg de tweede keer dt ik ervoor belde mijn IP-adres. Verder nog niets over gehoord...Haay schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:11:
[...]
Ik heb het zowel met als zonder SSL geprobeerd. De Tweak helpdesk had al eerder teruggemeld dat ze bij testen zelf met mijn account ook geen verbinding konden krijgen. Maar een follow-up van blijkbaar een andere medewerker kwam met de vraag of ik wel via m'n glasvezel de usenet server benader.Ja, doh!
Ik heb ook al mijn news-'subdomein' wachtwoord veranderd maar dat hielp ook niet.
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Verwijderd
De Genexis heeft 4 RJ-45 poorten waarvan er 2 in gebruik zijn voor internet en iptv. Je kunt op de internet poort 1 pc direct aansluiten bij meerdere pc's heb je een router nodig (zit volgens mij geen firewall in de Genexis) .xost schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:14:
Ik probeer mij aardig in te lezen in het hele verhaal, maar dat tagging gebeuren is mij nog niet helemaal duidelijk.
Mijn glas komt binnen en gaat naar de Genexis. Daarop zitten 4 ethernetpoortjes. Komt er op elk poortje een ander signaal binnen? Dus poort 1 is internet, poort 2 is tv en poort 3 is telefonie? En komt er uit al die poortjes dan getagged verkeer of is alleen telefonie/televisie getagged?
En kan ik op de poort voor telefonie gewoon een SIP telefoon hangen? Want providers zijn vaak niet zo aardig om de SIP settings te verstrekken, maar ik wil mijn Aastra telefoon aansluiten
Daarnaast heeft Genexis een RJ-11 aansluiting voor telefoon via deze poort kan dus niet voor SIP telefoon worden gebruik tenzij de telefoon een RJ-11 aansluiting heeft maar dan heb je geen SIP settings nodig.
Voor analoge tv / DVB-C is ook nog een connector aanwezig op de Genexis
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 10:45 ]
Gisteren haalde ik ruim 4MB p/s, vandaag niet meer dan 400kb p/s (50/50 R+ abbo)
Langzame downloads zie ik alleen bij oude posts, e.g. 300+ dagen. Anders altijd volle snelheid.Mooooody schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:02:
Is de nieuwsserver altijd zo twijfelachtig in zijn bandbreedte?
Gisteren haalde ik ruim 4MB p/s, vandaag niet meer dan 400kb p/s (50/50 R+ abbo)
Net getest en je hebt inderdaad gelijk. Posts van 10 dagen oud gaan met 4,2MB p/sHans_18T schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:08:
[...]
Langzame downloads zie ik alleen bij oude posts, e.g. 300+ dagen. Anders altijd volle snelheid.
Een post van 200 dagen oud gaat met 500 kb p/s.
Wel jammer, want zo ben je afhankelijk van de nieuwe posts.
Ik zelf ga echt niet zitten wachten en naar het scherm zitten turen of het ook wel echt op 5 MB/s binnen komt..... Iig, met die insteek gebruik ik Usenet niet . Tweak heeft overigens wel aangegeven er nog aan te werken om het beter te krijgen
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 25-11-2010 14:29 ]
Bedankt voor de opheldering. Maar de Genexis zet mijn analoge telefonie signaal toch zelf om naar VoIP/SIP? Ik wil liever die conversie-slag overslaan en een eigen VoIP toestel gebruikenVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:43:
[...]
De Genexis heeft 4 RJ-45 poorten waarvan er 2 in gebruik zijn voor internet en iptv. Je kunt op de internet poort 1 pc direct aansluiten bij meerdere pc's heb je een router nodig (zit volgens mij geen firewall in de Genexis) .
Daarnaast heeft Genexis een RJ-11 aansluiting voor telefoon via deze poort kan dus niet voor SIP telefoon worden gebruik tenzij de telefoon een RJ-11 aansluiting heeft maar dan heb je geen SIP settings nodig.
Voor analoge tv / DVB-C is ook nog een connector aanwezig op de Genexis
Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem.NovapaX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:12:
Ik heb hetzelfde probleem, helpdesk vroeg de tweede keer dt ik ervoor belde mijn IP-adres. Verder nog niets over gehoord...
Ik heb ook al mijn news-'subdomein' wachtwoord veranderd maar dat hielp ook niet.
Precieseymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:28:
OK strict genomen heb je daarvoor geen snelle glasvezelverbinding genomen, maar dan nog.....
Als ik blij moet zijn met 500 kb p/s, had ik een goedkoop adsl abonnement van 9,95 p/m kunnen nemen. Dan had ik 45 euro per maand kunnen besparen
Ik gebruik usenet om even snel een filmpje binnen te halen. Als dat 30 minuten duurt is het leuk. Bij 500 kb p/s duurt het 5 uurIk zelf ga echt niet zitten wachten en naar het scherm zitten turen of het ook wel echt op 5 MB/s binnen komt..... Iig, met die insteek gebruik ik Usenet niet . Tweak heeft overigens wel aangegeven er nog aan te werken om het beter te krijgen
Voor de rest klaag ik niet hoor. Ik kan hier wel mee leven, alleen botst het een beetje met de belofte (usenet downloaden op volledige snelheid).
Ik geef ze tot woensdag, en dan ben ik er echt definitief klaar mee. Zit al sinds begin juli te wachten op een monteur.
Zit trouwens in dordrecht
hallo
Ooit deden ze hier zo actief mee, bv. bij de introductie van de ZyXEL modems.
ach ja.... geeft me alweer een wat minder 'schuldig' gevoel dat ik naar Lijbrandt ga. Die zijn qua service en communicatie helaas (zelfs terwijl ik nog geen klant ben) een hell, maar ja..... Als het eenmaal werkt heb ik iig wel wat voordelen tov. de huidige situatie.
Trouwens, net op de glashart.nl site een pdf geopend, waarin staat dat mijn gebied pas in 2012 voor huisaansluitingen in aanmerking komt! Ik denk dat ik maar eens een belletje ga plegen met de alwetende helpdesk van Tweak.
hallo
oik heb precies hetzelfde probleem ook error 502.Haay schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:33:
Een krappe 2 weken geleden is de Genexis modem in mijn meterkast aangesloten. Kwam van TweakDSL en ben dus min of meer intern overgestapt naar Tweakfiber met R+ (35) abonnement. (locatie: Almere Buiten)
Tot en met gisteren heb ik de Amino decoder voor het digitale TV basispakket nog niet ontvangen. Daar heb ik vorige week al over gebeld en dat zou eind vorige week of begin deze week in orde komen. Ik hoop maar dat dat snel komt...
Waar ik wel een probleem mee heb is dat ik geen verbinding met de Usenet server van Tweak kan maken. Heb m'n Usenet-reader ingesteld volgens de informatie die ik op de Tweak site kon vinden, maar krijg een 502 error wanneer de Usenet-reader probeert te connecten.
Sowieso vind ik het wel vreemd dat ik totaal geen informatie heb ontvangen van Tweak. De Genexis modem is aangesloten en dat was het. Geen uitleg hoe ik de analoge-coax uitgang moet gebruiken (wist ik veel dat het een F-connector is en dat ik daarvoor een verloopstekker naar standaard coax nodig had), geen uitleg welke poortjes op de Genexis voor Internet en welke voor TV bestemd zijn, geen informatie over m'n bestelde digitale TV basispakket...
Gelukkig ben ik een tweakeren kon ik de meeste dingen wel achterhalen. Maar voor m'n Usenet verbinding heb ik een helpdesk ticket bij Tweak lopen en hoop dat dit snel verholpen wordt!
Wat ik heb geprobeerd:
- via mijn bedrade pc via linksys router -> experiabox
- portforwarding aan. laptop vast ip gegeven en via de experiabox direct aangesloten
geen resultaat. Met ssl, zonder ssl en zowel met ubuntu als winxp. Helpdesk gebeld. Deze wist eigenlijk niet waar ik het over had en ik zou terug gebeld worden op mijn mobiel. Tot op heden niets gehoord.morgen maar weer eens achteraan bellen.
die kun je bij het satelliethuis in buiten halen.Haay schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:11:
[...]
Ja, dat kan ook. Moet ik alleen de juiste F-connector ergens zien te scoren. De coax-kabel is alleen voor de TV(s) op de slaapkamers boven.
[ Voor 7% gewijzigd door Meulugar op 25-11-2010 17:14 ]
Hoeveel threads tegelijk, ik start 12 dacht ik en zit toch een beetje hoger dan 500 Kbyte/s. Zelfs in de tijd van de "hoge ping".Mooooody schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:48:
[...]
Net getest en je hebt inderdaad gelijk. Posts van 10 dagen oud gaan met 4,2MB p/s
Een post van 200 dagen oud gaat met 500 kb p/s.
Wel jammer, want zo ben je afhankelijk van de nieuwe posts.
Volgens mij max. 10 threads.Hans_18T schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:25:
[...]
Hoeveel threads tegelijk, ik start 12 dacht ik en zit toch een beetje hoger dan 500 Kbyte/s. Zelfs in de tijd van de "hoge ping".
Ik heb de laatste dagen ook regelmatig last dat de server aangeeft dat max connections is overschreden terwijl dat niet zo zou moeten zijn...
Nou, ik had ff geen zin meer om nog langer te wachten, met een download queue van 30 GB in Alt.Binz die al dagen staat te wachten!Meulugar schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:08:
oik heb precies hetzelfde probleem ook error 502.
Wat ik heb geprobeerd:
- via mijn bedrade pc via linksys router -> experiabox
- portforwarding aan. laptop vast ip gegeven en via de experiabox direct aangesloten
geen resultaat. Met ssl, zonder ssl en zowel met ubuntu als winxp. Helpdesk gebeld. Deze wist eigenlijk niet waar ik het over had en ik zou terug gebeld worden op mijn mobiel. Tot op heden niets gehoord.morgen maar weer eens achteraan bellen.
Heb ook nog steeds NIETS gehoord over de Amino 110 decoder die ik nog steeds moet ontvangen. Dat vind ik wel kwalijk, want ik heb wel de rekening gekregen voor deze maand waar dat ook bij in zit.
Je zou kunnen proberen je klacht of onvrede te uiten op de QQLQ (spreek uit: kukeleku) website.truegrit schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:01:
Tja, zolang ik geen beroemdheid ben zal mijn uiting van onvrede niet gehoord worden, laat staan verholpen worden. Misschien toch deze zaak even aankaarten bij Joup
Heb je het al wel aangegeven dat je nog geen Amino hebt gehad?Haay schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:32:
[...]
Heb ook nog steeds NIETS gehoord over de Amino 110 decoder die ik nog steeds moet ontvangen. Dat vind ik wel kwalijk, want ik heb wel de rekening gekregen voor deze maand waar dat ook bij in zit.
Ik werd destijds binnen het uur na aansluiting gebeld door Tweak en heb toen aangegeven dat ik nog geen Amino[s] had binnengekregen wat volgens Tweak wel de bedoeling moet zijn.
Uiteindelijk een weekje later kwamen er 2 dozen binnen.
Overigens had de monteur mij al aangeraden om gelijk even met Tweak te bellen nadat hij klaar was maar ze waren me dus voor.
Only fools are enslaved by time and space.
Ja, ik ben na de aansluiting van de Genexis modem in de meterkast gebeld door Tweak om te vragen of alles goed is gegaan. Toen heb ik aangegeven dat ik de Amino decoder nog niet heb ontvangen. Tweak zei dat ze vorige week vrijdag een nieuwe lading zouden ontvangen en mij z.s.m. van een exemplaar zouden voorzien. Inmiddels zijn we een week verder en heb ik nog niks ontvangen...LoneRanger schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:09:
Heb je het al wel aangegeven dat je nog geen Amino hebt gehad?
Ik werd destijds binnen het uur na aansluiting gebeld door Tweak en heb toen aangegeven dat ik nog geen Amino[s] had binnengekregen wat volgens Tweak wel de bedoeling moet zijn.
Uiteindelijk een weekje later kwamen er 2 dozen binnen.
Overigens had de monteur mij al aangeraden om gelijk even met Tweak te bellen nadat hij klaar was maar ze waren me dus voor.
Heb deze week ook nog een keer 's avonds de helpdesk gebeld (ivm. geen verbinding met Usenet kunnen krijgen) en ook nog een call via email aangemaakt dat ik nog steeds wacht op de Amino decoder.

Gisteren is mijn 50/50 R+ abonnement (Enschede) opgeleverd. De upload is boven verwachting, maar de download blijft wat achter. Moet ik hier genoegen mee hebben of kan Tweak hier nog iets aan doen? (Of wordt dit beter naar verloop van tijd?)
Heb je überhaupt al een glasvezel in je meterkast liggen? Zo niet... zou je daarvoor de Tweak Helpdesk ook niet moeten bellen omdat zij alleen maar een leverancier van diensten zijn.truegrit schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:01:
Tja, zolang ik geen beroemdheid ben zal mijn uiting van onvrede niet gehoord worden, laat staan verholpen worden. Misschien toch deze zaak even aankaarten bij Joup
Trouwens, net op de glashart.nl site een pdf geopend, waarin staat dat mijn gebied pas in 2012 voor huisaansluitingen in aanmerking komt! Ik denk dat ik maar eens een belletje ga plegen met de alwetende helpdesk van Tweak.
Sparql TV wiki
Probeer eens een testfile te downloaden: ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin speedtest is vaker niet nauwkeurig bij snelle verbindingen en de EB/QOS zou ook nog wel eens wat kunnen doen...Mooooody schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:55:
[afbeelding]
Gisteren is mijn 50/50 R+ abonnement (Enschede) opgeleverd. De upload is boven verwachting, maar de download blijft wat achter. Moet ik hier genoegen mee hebben of kan Tweak hier nog iets aan doen? (Of wordt dit beter naar verloop van tijd?)
Nu alleen nog de Amino decoder en dan ben ik compleet.
Net getest, ik haal exact 4MB p/s, waar ik (in het gunstigste geval) 6,25MB p/s zou moeten halen (50 Mbit)db I Delirium schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:56:
[...]
Probeer eens een testfile te downloaden: ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin speedtest is vaker niet nauwkeurig bij snelle verbindingen en de EB/QOS zou ook nog wel eens wat kunnen doen...
Ofwel, ik zit nog onder de 35Mbit.
Kan het zijn dat mijn abbo bij Tweak nog niet is "ingesteld" op 50Mbit? (Omdat mijn upload ook overdreven hoog is, nl. 70Mbit)
Verwijderd
Ik had vandaag nog contact met de helpdesk en die vertelden mij dat alle aansluiting in Enschede pas na 22 december opgeleverd gaan worden. Als jij al aangesloten bent klopt dat dus ook niet. Wat is jou postcode? Mijn is 7531CT.Mooooody schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:55:
[afbeelding]
Groeten,
Jan Hugo
7531axVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:24:
[...]
Ik had vandaag nog contact met de helpdesk en die vertelden mij dat alle aansluiting in Enschede pas na 22 december opgeleverd gaan worden. Als jij al aangesloten bent klopt dat dus ook niet. Wat is jou postcode? Mijn is 7531CT.
Groeten,
Jan Hugo
Donderdag is een mannetje van Glashart geweest om de modem te plaatsen. Hij vertelde me dat de aansluiting waarschijnlijk ook al actief was....en dat was zo
Kan het me voorstellen, collega had dat ook. Die heeft zich aangemeld voor een pilot met andere router en vervolgens dropte zń signaal tot abo-snelheid die hij had afgenomen.Mooooody schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:07:
[...]
Net getest, ik haal exact 4MB p/s, waar ik (in het gunstigste geval) 6,25MB p/s zou moeten halen (50 Mbit)
Ofwel, ik zit nog onder de 35Mbit.
Kan het zijn dat mijn abbo bij Tweak nog niet is "ingesteld" op 50Mbit? (Omdat mijn upload ook overdreven hoog is, nl. 70Mbit)
De Tweak helpdesk vertelde mij wat anders, en glashart bevestigde dat. Er zijn al veel centrales in Enschede opgeleverd, en over 2 weken hoop ik ook opgeleverd te wordenVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:24:
[...]
Ik had vandaag nog contact met de helpdesk en die vertelden mij dat alle aansluiting in Enschede pas na 22 december opgeleverd gaan worden. Als jij al aangesloten bent klopt dat dus ook niet. Wat is jou postcode? Mijn is 7531CT.
Groeten,
Jan Hugo
Zie ook dit nieuwsbericht: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=109
Mijn Usenet account doet het i.i.g.Haay schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:04:
Zojuist gebeld door Tweak dat het probleem met mijn Usenet verbinding opgelost moet zijn. Vanavond meteen ff testen wanneer ik weer thuis ben.
Nu alleen nog de Amino decoder en dan ben ik compleet.
Ik ben (bijna) helemaal compleet nu... alleen nog even wachten op de PowerLine homeplugs die ik bij de T-online shop heb besteld.
Sparql TV wiki
zijn jullie al begonnen met iptv via de pc? Lijbrandt IPTV via router? IPTV op je HTPC
en welke firmware draait er momenteel op de amino's?
[ Voor 9% gewijzigd door Killerbert op 29-11-2010 17:39 ]
Verwijderd
Heb sinds gisteravond dit probleem.
Meerdere malen mijn router(teminste experia box) een reboot gegeven en factory settings maar geen effect.
Spoedonderhoud aan netwerk en telefonie
In de nacht van 29 op 30 november zal er spoedonderhoud plaatsvinden aan ons netwerk en telefonieplatform.
Het is mogelijk dat u tussen 00:00u en 00:30u een onderbreking ervaart in uw internet verbinding.
Tussen 00:30u en 01:00u is het mogelijk dat inkomende en uitgaande telefoongesprekken niet goed doorkomen.
Onze excuses voor het ongemak.
Geplaatst op: 29-11-2010
Misschien dat het probleem nu is opgelost na het onderhoud
geen PPPoE release, maar wel eventjes geen internet.
(bv Tweak R+ of een lijbrand)
komt hier snel verandering in?
geen idee in welk topic ik dit het beste kon vragen
[ Voor 16% gewijzigd door Killerbert op 01-12-2010 00:20 ]
Waarschijnlijk omdat Glashart media dat dan niet aanbied.Killerbert schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:20:
kan iemand toelichten waarom je geen film1 / sport1 abbo krijgen kan krijgen i.c.m. een reggefiber isp![]()
(bv Tweak R+ of een lijbrand)
komt hier snel verandering in?
geen idee in welk topic ik dit het beste kon vragen
Bedoel dus zonder Amino direct digitale kabel op je TV ontvangen. Vraag me eigenlijk met name af of het ook direct in Enschede wordt aangeboden omdat Glashart daar pas net is opgeleverd.
[ Voor 21% gewijzigd door beesting op 01-12-2010 12:49 ]
Te lezen op: glashart.nlDankzij weersomstandigheden geen werkzaamheden
Vanwege de weersomstandigheden zijn alle werkzaamheden tot nadere orde uitgesteld. Excuses voor het ongemak. U kunt natuurlijk nog steeds een glasvezelabonnement bestellen of toestemming geven voor een gratis aansluiting.
Ik kan het mij wel voorstellen...met die dunne glasvezels prutsen terwijl je handen er zowat afvriezenLoekie schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:21:
Voor de mensen in Enschede die nog aangesloten moeten worden:
[...]
Te lezen op: glashart.nl![]()
![]()
Wel rottig maar ja, het weer kan je helaas niet beinvloeden.
Stevig doorstoken met de ramen open....eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:58:
Retteketet, lang leve het vorstverlet![]()
Wel rottig maar ja, het weer kan je helaas niet beinvloeden.
Ik vind het appart, het zou alleen gaan om het plaatsen van pops, maar blijkbaar gaat het om complete behuizingen. Vanaf komend weekend zou het moeten gaan dooien, hopelijk beëindigd de gemeente dan ook snel het breekverbod.....
Oh well, vanavond maar verder prutsen.
Verwijderd
Motorola of amino?Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:39:
hmm, mijn afstandbediening doet het niet meer (decoder etc reageert niets). Nieuwe batterijen in afstandbediening maak niet uit. Resetten van de zwarte doos evenmin. iemand suggesties?
Bij die van Motorola schijn je door de pinnetjes in het batterijvak kort te sluiten de AB te kunnen resetten...
Verwijderd
Bedankt voor je hulp!
Ik hoop dat dit het is en dat er niets met de set-top box aan de hand is.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 02:23 ]
Leuk hoor dat glasvezel, zo dichtbij maar toch zo ver weg
hallo
En een paar min. later vindt ik opeens een IPTV topic
[ Voor 45% gewijzigd door MeltedForest op 03-12-2010 16:04 ]
Zodra je glasvezel via Tweak hebt. (lees: aangesloten en werkend)
Ga dan niet verhuizen......dat snappen ze bij Tweak nog niet helemaal...helemaal niet!
Ben anderhalve maand bezig geweest om er achter te komen hoe ik mijn verhuizing van glas kan doorgeven, conclusie: kan niet. (of toch wel, nee echt niet) Ze weten het zelf gewoon niet!
Ook alle beloftes van, iedere keer weer een andere (natuurlijk) "service"desk medewerker, worden niet nagekomen. Ik wacht nog steeds op 5 mensen die mij zsm terug zullen bellen.
Heb ondertussen besloten om maar helemaal te stoppen met Tweak, erg jammer want ik was voor mijn verhuizing best tevreden over Tweak....
(Het is nu rond de 33Mbit).
Dit lijkt me wel vreemd. Wat is de beperkende factor op dit moment dan?
Graag gedaanMeltedForest schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:49:
Snelle vraag: Kan de standaard IPTV STB (Motorola) het SD signaal upscalen naar 720p/1080i/1080p als ik hem aansluit via HDMI?
En een paar min. later vindt ik opeens een IPTV topic, hier staat dus het mooie antwoord van eymey op mijn vraag
Ik heb de glasvezel aansluiting nu al een jaar in huis liggen en wacht nu sinds november om ook echt aangesloten te worden.
Eerst bij lijbrandt aangemeld maar kreeg erg slecht gevoel over de klantenservice. Na een belletje met Tweak was ik overtuigd, ook zij konden niet leveren maar waren daar temniste wel eerlijk over.
Nu begrijp ik dat in mijn postcode gebied (7523) de R+ centrale sinds 15 nov gereed zou moeten zijn. Ik begrijp nu echter niet helemaal meer waar het wachten op is. En Tweak weet het zelf volgens mij ook niet :-) Of komt dit door de winterstop van glashart?? Misschien moet ik even melden dat bij binnen de kachel wel aan staat
Verwijderd
Denk dat ik maar een setje Powerline adapters aanschaf om het TV-signaal van de meterkast naar de Amino decoder bij de TV te transporteren. Vraag is alleen: wat is de bitrate van de digitale TV (SD) van Glashart-TV ? Oftewel, zal een 85 Mbps (half-duplex) Powerline setje voldoende zijn hiervoor? Of is een 200 Mbps setje noodzakelijk? En wat is de bitrate van het HD signaal van Glashart-TV ? Moet er natuurlijk rekening mee houden dat ik misschien op termijn een HD pakket erbij wil....
[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 05-12-2010 17:02 ]
hier al gekeken?Haay schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:01:
En het Internet signaal en het TV-signaal kunnen niet samen over één UTP kabel...
Was ook een optie geweest inderdaad. Maar heb al een 200 Mbps setje Powerline adapters besteld. Scheelt weer kabels prutsen...
Hoi Goldfinger,goldvinger schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of de tweak gebruikers nu wel onderling kunnen bellen.
Misschien dat het probleem nu is opgelost na het onderhoud
toevallig vorige week wat problemen gehad en na een uit/aanzetten van de Experia werd er een update geinstalleerd, die de nodige settings met name in het telefoniedeel vernaggelde. Mijn geporteerde nummer was verdwenen uit de settings. Nadat ik alles weer goed gezet had, heb ik mijn zus (ook een tweak glasvezel gebruikster met hetzelfde probleem), even gebeld via de vaste lijn en tot mijn grote verbazing werkte dit!
Als je dit met mij wil testen, stuur dan even een message, dan geef ik je mijn nummer wel even door.
Gr,
André
[ Voor 7% gewijzigd door vincitori op 06-12-2010 00:04 ]
Ook hoorde ik dat betreft gamen, het niet al te fijn loopt bij KPN. Alle poorten worden dichtgegooid enzo.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Ikzelf heb een R+ abonnement, wat dus niet via het KPN maar via het Reggefiber netwerk loopt, en dat werkt prima. Vrijheid om je eigen router te gebruiken wat je zelf kunt instellen.ThE_OwNeR schreef op maandag 06 december 2010 @ 01:32:
Ik heb op de site van KPN gezien dat ik hier een aansluiting kan krijgen voor glasvezel. Nu was ik zelf meer geinteresseerd in de internet abbo's. Hoe ervaren jullie dit? Snelle downloads etc?
Ook hoorde ik dat betreft gamen, het niet al te fijn loopt bij KPN. Alle poorten worden dichtgegooid enzo.
Ik heb zo'n 'mooie' ExperiaBox maar nog geen problemen qua poorten: ik heb gewoon uPnP aangezet en de rest op automatisch en tot nu toe gaat dat primaThE_OwNeR schreef op maandag 06 december 2010 @ 01:32:
Ik heb op de site van KPN gezien dat ik hier een aansluiting kan krijgen voor glasvezel. Nu was ik zelf meer geinteresseerd in de internet abbo's. Hoe ervaren jullie dit? Snelle downloads etc?
[ Voor 9% gewijzigd door MeltedForest op 06-12-2010 09:18 ]
Bij mij stond een busje van Volker Wessels Stevin voor de deur.mrturk76 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:01:
Kan iemand mij hier op het forum uitleggen wie uiteindelijk de aansluiting van Tweak in Enschede realiseert? Dus waar werkt de monteur voor.
Ok dan, wat is de 'naam' van die ExperiaBox? Versie, typen enzo?MeltedForest schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:18:
[...]
Ik heb zo'n 'mooie' ExperiaBox maar nog geen problemen qua poorten: ik heb gewoon uPnP aangezet en de rest op automatisch en tot nu toe gaat dat prima. Enige punt is volgens mij het wireless signaal dat had wel wat beter gekund.. Maar ja, gamen doe je toch niet wireless
En idd, gamen moet je niet draadloos doen XD
Thomson TG 789vThE_OwNeR schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:24:
[...]
Ok dan, wat is de 'naam' van die ExperiaBox? Versie, typen enzo?Dan kan ik misschien vragen of we die hier geinstalleerd krijgen.
En idd, gamen moet je niet draadloos doen XD

[ Voor 8% gewijzigd door MeltedForest op 06-12-2010 12:37 ]
ga niet voor de kpn meuk
reactie op ThE_OwNeR
[ Voor 23% gewijzigd door Killerbert op 07-12-2010 03:21 ]
Mijn geporteerde nummer was verdwenen uit de SIP server lijst, moest ik opnieuw toevoegen. Daarnaast waren allerlei settings (wachtwoord modem, wifi definitie en wachtwoord etc.) gereset. Het lijkt er dus op dat er een reset naar KPN instellingen gedaan is.eymey schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:44:
Hmmm @ Vincitori: Wat bedoel je eigenlijk met " goed gezet"? Is dit incl. je account gegevens van Tweak en zo? Die kan je toch zelf niet aanpassen?
In de Experia box staat nu trouwens dat de Software Release 8.3.H.4 is.
Gr,
André
[ Voor 6% gewijzigd door vincitori op 06-12-2010 14:47 ]
Verwijderd
8.3.H.4 is nog de oude firmware.vincitori schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:46:
[...]
In de Experia box staat nu trouwens dat de Software Release 8.3.H.4 is.
Laat me raden, wlan? Iets meer info zou wel een handig zijn natuurlijk, glazen bollen zijn schaars tegenwoordig.MeltedForest schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:54:
Is hier nog wat aan te doen of is dit de normale gang van zaken bij de ExperiaBox?
[afbeelding]
...
idd gebruik je wifi?MeltedForest schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:54:
Is hier nog wat aan te doen of is dit de normale gang van zaken bij de ExperiaBox?
[afbeelding]
welke regio
als je dit bekabeld hebt.. dan is het mogelijk dat je last hebt van het ping probleem wat ik(en anderen) ook heb(ben) gehad.. maar dat is denk ik niet zo waarschijnlijk
Heb je et nu tegen mij?Killerbert schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:49:
als je tweak R+ kan krijgen.. dan moet je dat zeker doen..
ga niet voor de kpn meuk
ja, ik dacht dat 't wel duidelijk was
bij deze dan
toch raar, want als ik bijvoorbeeld op postcode 3995gz 231 kijk bij tweak.nl dan hebben we de mogelijkheid om een R+ abbo te bestellen, maar volgens het kaartje van glashart en dan tweak, doet Tweak geen r+ in houten... maar in mijn straat kun je dan bijvoorbeeld weer alleen KPN bestellen, 3991gz 14 (en nee, dat is niet mijn huisnummerJohnnie5 schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:13:
Inmiddels weer een provider aan het lijstje toegevoegt.
http://www.glashart.nl/houten/providers
dan is de vraag, moet ik gewoon nog een maandje wachten tot ik ook r+ kan bestellen, of is die andere postcode een foutje van tweak...
60 TB can not be enough
IceM schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:10:
[...]
Laat me raden, wlan? Iets meer info zou wel een handig zijn natuurlijk, glazen bollen zijn schaars tegenwoordig.
Excuus, is inderdaad WLAN op de ExperiaBox Thomson TG789vn met firmware 8.3.H.4.
Resultaten zijn op een laptop met Windows 7 64 bit en 802.11 b/g adapter, dus 54mbit max.
Dit topic is gesloten.
![]()