Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 20:46
Hallo mensen

Wij hebben thuis al een tijdje lijbrandt telecom. Dit is een glasvezel verbinding waar wij alles mee binnen krijgen:

Analoge TV
Digitale TV
Internet
Telefoon

Nou komt er uit ons kastje in de meterkast 2 utp kabels, 1 voor het internet welke naar de router gaat. En 1 voor de digitale TV welke naar het AMINO AMINET 110 settopbox gaat.

Alle ipadressen van lijbrandt's digitale tv heb ik en vroeg ik mij dus af of het mogelijk is deze via een router (WRT54G) door te sturen naar alle pc's in huis. Kan ik dan meedere kanalen tegelijk kijken?

Ik heb het al geprobeerd om het via een switch te sturen maar dan loopt mijn amino settopbox vast en op mijn laptop ook.
Ik kan trouwens wel via de utp van het digitale TV netwerk tv streamen via VLC mediaplayer.
udp://@233.81.233.165:10302 dit is een van de ipadressen in de playlist die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hoe bedoel je
Alle ipadressen van lijbrandt's digitale tv heb ik en vroeg ik mij dus af of het mogelijk is deze via een router (WRT54G) door te sturen naar alle pc's in huis. Kan ik dan meedere kanalen tegelijk kijken?
Wil je meerdere Setop boxxen aansluiten ? want die doet natuurlijk een stukje CoDec.
Dat kan je niet zomaar aansluiten op je pc'tje

maar wil je internet verdelen dat gaat natuurlijk heel goed via zo een WRT (mits je hem goed kan instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Nee ik wil graag de digitale tv delen zodat ik via de router ook op mijn pc kan kijken en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik denk dat dit niet echt mogelijk is ... als je het gaat routeren ...Je kan het altijd proberen met een oud routertje ... maar volgens mij is het niet mogelijk.
en jij zij dat en switch niet werkt .. misschien omdat je niet genoeg IP adressen krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

In theorie zou je met een Router/NAT box dit wel voor elkaar moeten kunnen krijgen.

Ik zou zeggen probeer het gewoon eerst even met je huidige internet router, om te zien of je dus signaal door kan krijgen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ik heb het geprobeert met mijn huidige router maar die trekt het gewoon niet. Ik krijg heel traag een reactie van VLC player dat ik een video ga afspelen maar vervolgens zit ik met een zwart scherm. Is het mogelijk dat mijn router gewoon te traag is? Zoja wat moet ik dan minimaal voor router hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Officieel is het niet mogelijk en moet je meerdere animo settop boxen kopen als je op meerdere tv's digitaal wil kijken. Maar ik heb niet zoveel verstand van digitale tv dus misschien is het wel mogelijk wat jij wil. Maar het lijkt mij dat je die animo zowiezo nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
tiguan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:25:
Officieel is het niet mogelijk en moet je meerdere animo settop boxen kopen als je op meerdere tv's digitaal wil kijken. Maar ik heb niet zoveel verstand van digitale tv dus misschien is het wel mogelijk wat jij wil. Maar het lijkt mij dat je die animo zowiezo nodig hebt.
In principe heb je geen amino nodig aangezien je het gewoon naar VLC player kan streamen als je de ip adressen van de kanalen hebt (welke ik ook heb). Dan sluit ik mijn PC aan op me tv kan k tv kijken via me pc en opnemen ook :) . Alleen moet ik nog een router hebben die het doorlaat.

wat ik trouwens heb uitgevonden is dat via de utp van het internet (poort 1 op het kastje in de meterkast) ook gewoon tv doorkomt alleen kan ik dit niet via de router doen aangezien dit grutwelijk traag gaat. Wat voor router zouden jullie mij aanbevelen? moet er wel een zijn die multicast streams doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43
NOg een lijbrandt klant hier. Ik krijg het niet voor elkaar beeld te streamen via dat ip wat je hierboven als voorbeeld geeft. Jij bedoeld dat je via de internet aansluiting ook iptv kan kijken? Dan zal ik eens proberen mn computer direct aan het kastje te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
ja je kan direct streamen als je direct op het kadaka kastje zit. Let alleen wel op dat je een goeie firewall hebt want je zit natuurlijk bloot op het internet. Mocht je nog meer willen weten stuur me ff een PM dan kunnen we misschien over msn praten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Misschien is het handig om alle beveiligingen in je router eens uit te zetten zodat er meer kracht overblijft voor de doorsturing van de bitjes.

Ook kan het zo zijn dat je router gewoon niet in staat is zoveel tegelijk te verwerken.

Is er volgens Lijbrandt wel een mogelijkheid om meerdere settop boxen aan te sluiten, en zo ja hoe!?
Als dit kan via een switch of zo iets, dan kan je dat natuurlijk ook doen.

Als ze het totaal niet ondersteunen zou je ook nog kunnen proberen een PC/Server/Router zelf te bouwen die de routering doet, of de TV streams die je wenst binnen haalt en intern distributeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Robinski schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:09:
Misschien is het handig om alle beveiligingen in je router eens uit te zetten zodat er meer kracht overblijft voor de doorsturing van de bitjes.

Ook kan het zo zijn dat je router gewoon niet in staat is zoveel tegelijk te verwerken.

Is er volgens Lijbrandt wel een mogelijkheid om meerdere settop boxen aan te sluiten, en zo ja hoe!?
Als dit kan via een switch of zo iets, dan kan je dat natuurlijk ook doen.

Als ze het totaal niet ondersteunen zou je ook nog kunnen proberen een PC/Server/Router zelf te bouwen die de routering doet, of de TV streams die je wenst binnen haalt en intern distributeerd.
1: Ik heb de beveiliging uitgezet in de router maar werkt nog steeds super traag.
2: Er is zeker weten een mogelijkheid om meerdere settopboxen aan te sluiten want je kan ze kopen in de winkel van lijbrandt (zie ook http://www.kadaka.nl/televisie.php). Hoe dat werkt ga ik navragen.
3: server bouwen is een optie maar een router is over het algemeen wat goedkoper dus als ik weet hoe het werkt om meerdere settopboxen aan te sluiten dan zal ik dat posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Tripwire999 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:39:
[...]

1: Ik heb de beveiliging uitgezet in de router maar werkt nog steeds super traag.
2: Er is zeker weten een mogelijkheid om meerdere settopboxen aan te sluiten want je kan ze kopen in de winkel van lijbrandt (zie ook http://www.kadaka.nl/televisie.php). Hoe dat werkt ga ik navragen.
3: server bouwen is een optie maar een router is over het algemeen wat goedkoper dus als ik weet hoe het werkt om meerdere settopboxen aan te sluiten dan zal ik dat posten!
Er kunnen dus (ondersteund) meerdere apparaten aangesloten worden, dus dat is al vast goed nieuws!
Extra Aminet's 110 kunt u bij ons kopen. Echter, dient u zelf een UTP kabel te trekken tussen deze set-top box en de kadaka.
Waar je dus die UTP kabel moet aansluiten is dus de grote vraag die eigenlijk van belang is voor dit gehele probleem. Als dit met een simpele switch kan, is dit uiteraard zeer goedkoop te regelen, en dan zou ik dat ook wel graag willen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
Pm me anders die lijst met zenders even. Of is hij " Classified" :P
Dan ga ik morgen even aan de gang met de switches en routers die ik hier voor handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
Ok komt ie. Ik heb het via de data en tv aansluiting werkend op een computer. Je kan ook internetten via de tv aansluiting van het kastje aan de muur, dus tussen de twee aansluitingen lijkt weinig verschil te zitten. Als ik beneden via de tv aansluiting met de amino settupbox een zender aan zet. Kan ik nog steeds via de internet aansluiting op de computer een andere zender kijken. Als ik via een switch de computer aan de data aansluiting hang gaat het ook goed. Via een router gaat het minder goed.het beeld gaat niet stotteren ofzo maar er komen wel gekeerd gekleurde blokken door het beeld. Heel storend.. We testen verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ik heb een mail van lijbrandt gekregen, hierin word verteld dat de opvolgende amino 110 kastjes aangesloten worden op een switch. Dus dat is makkelijk maar als ik dus via een switch op het internet ga heb ik wel een goede firewall nodig!

@Paulusbrand
Misschien is onze router gewoon te traag om het verkeer te verwerken of zeg ik nu iets stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
@Paulusbrand
Misschien is onze router gewoon te traag om het verkeer te verwerken of zeg ik nu iets stoms?
Nee snelheid zal het niet zijn hoor denk ik. Een tv stream zal niet meer snelheid vragen van een router als 50 Mbit downloaden wat ik regelmatig doe. Ik ga eens even rondspeuren, misschien dat goolgle ons iets kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Tripwire999 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:56:
Ik heb een mail van lijbrandt gekregen, hierin word verteld dat de opvolgende amino 110 kastjes aangesloten worden op een switch. Dus dat is makkelijk maar als ik dus via een switch op het internet ga heb ik wel een goede firewall nodig!

@Paulusbrand
Als het dus via een switch gaat zou je natuurlijk ook nog kunnen overwegen om op de TV poort een switch te zetten en dan voor elke PC een kabel te trekken. In elke PC een extra (2e) LAN kaart voor het TV signaal, en dan een firewall doen die alleen het TV signaal doorlaat (en dat ook uitsluitend via die kaart doet)

Misschien een klein beetje overdone maar probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:33
Misschien doet Lijbrand aan multicasting van de TVstreams?

Dat verklaart:
a. Dat t niet werkt met een router ertussen (huistuinenkeukenrouter snapt afaik geen multicast) en dat t wel werkt met een switch
b. het gebruik van UDP

edit: was al eerder genoemd in dit topic |:(

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 20-06-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
Multicast twijfel ik aan. Mn router heeft een duidelijke optie voor het filteren van multicast en deze staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ja ik he dat dus ook uitgezet maar dan houd je nog steeds dat ie vreselijk traag is. Trouwens hoeveel Mbps wlan heb je nodig om zo'n stream vloeiend te kunnen laten lopen naar een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
Stel dat het een Mpeg2 stream is, rond de 5-4 Mbit. HD wordt 25-30 Mbit in Mpeg2. Ik heb nog niet gekeken wat voor codec gebruikt wordt. Al blijft stabiliteit van de verbinding natuurlijk een groter probleem bij wireless/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110164

Als het dus via een switch gaat zou je natuurlijk ook nog kunnen overwegen om op de TV poort een switch te zetten en dan voor elke PC een kabel te trekken. In elke PC een extra (2e) LAN kaart voor het TV signaal...
En dan krijgt elke PC/Settopbox een public IP adres? Werkt het met IPv6 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
ik heb net in de flyer van de amino 110 gekeken en daar staat bij dat er een:
Multicast stream (IGMP Control)
VoD (RTSP control)

gebruikt kan worden, aangezien het een IGMP adres is van de kanalen zal het dus wel een multicast stream zijn.

kijk anders zelf even:
http://www.aminocom.com/products/ipstb/aminet110.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ik heb net een WRT600N router besteld als ik hem binnen heb zal ik hem testen met iptv misschien omdat deze sneller is dan mijn WRT54G werkt het beter. Ik had trouwens met de winkel die alles van lijbrandt regelt het erover en die zei dat je minimaal 300Mbps nodig hebt om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
[Ik had trouwens met de winkel die alles van lijbrandt regelt het erover en die zei dat je minimaal 300Mbps nodig hebt om te streamen.
Jaaa.. inderdaad als je zelf een tv station wil beginnen heb je iets meer nodig. Maar om een kanaal tegelijk te ontvangen is 300 Mbit "lichtelijk" overdreven. Waarom zou het anders bij ons werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hey dit is vet cool zeg. Bij mij werkt het gewoon via de router, die link die je in je startpost heb staan. Heb je een overzicht van de adressen naar de zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

udp://@233.81.233.165:10302 = multicast adres, dus je moet een router hebben die dat snapt (en liefst met IGMP snooping werkt, want je kunt idd niet alle TV kanalen tegelijk laten binnenkomen. Hetzelfde zal lijbrandt ook wel doen op hun netwerk.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh dus op deze manier kan je niet een kanaal selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinjorgo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08-2024
All,

Hier ben ik al drie jaar naar op zoek :) !

Eindelijk gewoon een stream op m'n PC bekijken. Ik heb al een paar maal mijn Aminet 110 geprobeerd te hacken maar ik kom er niet in. Het enige wat ik kon vinden was het IP adres waar hij zijn menu vandaan haalt.

Ik ben nu alleen een beetje uitegekeken op RTL5.

Kan iemand mij helpen aan de volledige playlist? En weet iemand of er ook een lijst is met de radiozenders?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Voor iedereen die lijbrandt gebruikt hieronder een link naar alle zenders van lijbrandt!

http://tv.kadaka.nl/110-norm/menu-flat.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
tiguan wat voor router gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de Linksys WRT54GC. In het overzicht wat tripwire heeft gelinkt, als ik daar een willekeurig kanaal uit haal, dan werkt dat prima op VLC. Je moet alleen igmp vervangen door udp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinjorgo
Heeft iemand ervaring met de MCE plugin voor IPTV van MiraworldTV?

Hiermee zou je met Vista MCE IPTV kunnen bekijken, omdat ik nog steeds twijfel draai ik nog op XP maar als dit werkt zou ik dan toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
tiguan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:26:
Ik heb de Linksys WRT54GC. In het overzicht wat tripwire heeft gelinkt, als ik daar een willekeurig kanaal uit haal, dan werkt dat prima op VLC. Je moet alleen igmp vervangen door udp.
Hee das raar, die heb ik ook hehe. Nog gekke dingen ingesteld in de router? firewall, portforwards, multicast instellingen? Ik ga het binnekort nog maar eens proberen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Sinjorgo schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:53:
Heeft iemand ervaring met de MCE plugin voor IPTV van MiraworldTV?

Hiermee zou je met Vista MCE IPTV kunnen bekijken, omdat ik nog steeds twijfel draai ik nog op XP maar als dit werkt zou ik dan toch...
heb je een link naar die plugin? ga ik um ff testen voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Paulusbrand schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Hee das raar, die heb ik ook hehe. Nog gekke dingen ingesteld in de router? firewall, portforwards, multicast instellingen? Ik ga het binnekort nog maar eens proberen thuis.
Nee volgens mij niks bijzonders. Wel wat portforwards voor o.a. bittorrent. Ik zal vanavond even kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
tiguan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:47:
[...]

Nee volgens mij niks bijzonders. Wel wat portforwards voor o.a. bittorrent. Ik zal vanavond even kijken voor je.
Dat zou ik ook wel willen weten van die instellingen ik heb een WRT54G en hopelijk deze week nog m'n WRT600N. bij mij werkt het iig niet

[ Voor 3% gewijzigd door Tripwire999 op 09-07-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinjorgo
Tripwire999 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:49:
[...]

heb je een link naar die plugin? ga ik um ff testen voor je
www.downloadfreaks.nl/download/MiraWorldTV_5.1.htm

En als het daar niet lukt, ff googlen, hij staat overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Net geinstalleerd de kanalen zijn offline wegens copyright problemen maar je kan je eigen stream toevoegen. Het enige probleem wat ik nu nog ondervind is dat ik een video error krijg waardoor ik de stream niet kan afspelen omdat windows mediacenter bepaalde bestanden nodig heeft die deze niet heeft. Misschien moet iemand het proberen die de stream werkend heeft

EDIT:

Heb net de livestream van Journaal 24 gedaan en die werkt perfect. Waarschijnlijk ondersteunt de plugin en windows media center de igmp protocollen niet :( hopelijk komt dat nog!

[ Voor 13% gewijzigd door Tripwire999 op 09-07-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Tripwire999 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:33:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten van die instellingen ik heb een WRT54G en hopelijk deze week nog m'n WRT600N. bij mij werkt het iig niet
Heb 't vanavond bij een vriend van me geprobeerd, die heeft de gewone WRT54G (welke versie weet ik niet precies, maar wel een van de nieuwsten). Daar had ik multicast filtering uitgezet en 't werkte gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
tiguan schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:20:
[...]

Heb 't vanavond bij een vriend van me geprobeerd, die heeft de gewone WRT54G (welke versie weet ik niet precies, maar wel een van de nieuwsten). Daar had ik multicast filtering uitgezet en 't werkte gelijk.
Hmm raar bij mij dus niet terwijl het wel hoort te werken volgens mij. Had ie nog andere instellingen veranderd of dat niet? Ik heb filter multicast ook uit staan maar ik krijg het gewoonweg niet voor me kaar om met VLC player tv te kijken

EDIT:

Na wat geklooi met mijn netwerk instellingen heb ik het eindelijk aan de praat gekregen (had waarschijnlijk iets te maken met de hamachi netwerk adapter) ondervind ik veel storing als ik aan het kijken ben check het plaatje

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/5461/kadakastoringyp0.jpg

en wat ik dus heel erg merk is dat als ik ga kijken dat het hele netwerk vreselijk traag word. Als de nieuwe router komt is dit hopelijk verholpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tripwire999 op 11-07-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Tripwire999 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:12:
[...]

Hmm raar bij mij dus niet terwijl het wel hoort te werken volgens mij. Had ie nog andere instellingen veranderd of dat niet? Ik heb filter multicast ook uit staan maar ik krijg het gewoonweg niet voor me kaar om met VLC player tv te kijken

EDIT:

Na wat geklooi met mijn netwerk instellingen heb ik het eindelijk aan de praat gekregen (had waarschijnlijk iets te maken met de hamachi netwerk adapter) ondervind ik veel storing als ik aan het kijken ben check het plaatje

[afbeelding]

en wat ik dus heel erg merk is dat als ik ga kijken dat het hele netwerk vreselijk traag word. Als de nieuwe router komt is dit hopelijk verholpen.
even een kick :) bovenstaat probleem is verholpen na het verkrijgen van mijn WRT600N alleen zoek ik nou nog een mediacenter achtige applicatie die igmp protocollen ondersteunt iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Met MythTV kan je multicast streams bekijken en opnemen. (Windows port is in de maak) Hiervoor moet je dan eerst een vlc playlist maken die je dan vervolgens toevoegt aan een virtuele FreeBox capture card. Ik heb het laatst werkend gekregen (helaas de computer opnieuw geinstalleerd), maar het kan ff wat moeite kosten.

Anoniem: 197740

Hallo,

Ik had dit zelf ook al geprobeerd. Helaas kan ik nu niet meer aan het zenderoverzicht komen, voorheen was dat tv.kadaka.nl en dan menu-flat.xml. Is het afgeschermd of is er een nieuw adres. de Ip's zijn nog wel hetzelfde, maar heb het nog nooit opgeslagen. Miscchien kan iemand mij het ip overzicht even geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_W
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 22:00
Check http://tv.lijbrandt.net/tvmenu/ , van daar wordt een index.html.gz bestand gedownload. Hierin zit een index.xhtml bestand met daarin ALLE tv zenders, radio zenders etc.
Oh ja, je moet wel beetje zoeken door alle javascript code heen :)

Verder heb ik nog wat leuks ontdekt:
Stuur jezelf eens een plain tekst email (dus aan: abonnee_nr@brievenbus.tv) met als inhoud:
<script>go('http://www.kadaka.nl/');</script>

(Die javascript 'go' functie is al aanwezig op de pagina!). Open nu de email via je Aminet 110 en je webpagina van kadaka.nl verschijnt!
Kan dit voor alle URL's? Zover ik kan zien niet, het lijkt erop dat we helemaal vastzitten aan het lijbrandtsubnet! Heel erg balen dus. Het enige dat ik zou kunnen bedenken is zelf een webserver opzetten, en en dan soort van http proxy webpagina maken, deze pagina moet je dan vanaf je tv kunnen bereiken en dan kan je dus alsnog overal bij, maar wel erg omslachtig (tenzij je al een webserver hebt draaien natuurlijk :) )
Verder kan je in je email body tekst ook een <iframe> tag stoppen.

Wil je hiermee testen? Check dan http://tv.kadaka.nl/mail/ in je browser (gewoon op je pc), dan zie je dezelfde email pagina (nou ja, op http://tv.kadaka.nl/mail/list.php ).

Nog wat grappigs: Sluit eens een usb keyboard aan op je Aminet 110. Met de 'm' toets verschijnt dan als het goed is het normale menu welke je ook via je afstandsbediening kan opvragen. Haal het menu weer weg, en klik de letter 't' ( T ). Klik nu nogmaals op de letter 'm' en je zult zien dat er in het menu een optie 'debug' is toegevoegd(!!). Grappig, op die manier kan je naar 'about:blank' gaan (de Aminet 110 is een linux box waarbij alles in een Opera browser draait). Met F11 of F12 kan je de bezochte url's zien.

Andere mensen nog leuke ideeen wat je er nog meer mee zou kunnen doen?

Ps. ik wilde niet helemaal een apart topic openen, vandaar maar hier erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 12:52

GB2

Even een schopje,..

Zou via lijbrandt ook een media centre kunnen draaien?
En dan wel gewoon via hun UTP aansluiting?

Ik denk zelf bijvoorbeeld via een netwerkkaart of via een andere kaart die je in je pc kwijt kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 13-05 13:51
Na schopje.

De bovenstaande site moet je bekijken met opera (firefox kan ook maar dan komen er eerst een paar foutmeldingen.) Alleen krijg je dus geen beeld. Als je een Radio kanaal opzoekt krijg je wel de tijdsklok en het logo te zien.
Als je naar een gewone zender toe gaat krijg je ook de balk te zien met de informatie over de zender etc.
(blauwe en gele knop ben ik nog niet uit.)
Enigste waar ik nog niet uitkom is dat de ze in de igmp vorm worden doorgegeven. En dat wordt nog niet afgespeelt in de browser (zowel onder vista/xp als ubuntu). Enigste waar ik tot nu toe nog beeld heb is in Vlc als ik udp://@ van maak.

Iemand enig idee welke software ik hiervoor mis. Of instellingen.

@gb2 je kan gewoon een media center draaien, maar wat wil je ermee doen? Videos delen met 100mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Als ik mezelf een mail stuur met een stream link daarin, zou ik die dan kunnen openen op 1 of andere manier, dus naar me kadaka kastje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297535

DoeEensGek schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:29:
Als ik mezelf een mail stuur met een stream link daarin, zou ik die dan kunnen openen op 1 of andere manier, dus naar me kadaka kastje sturen.
Nee, daar de animo op een vlan zit aangesloten. Deze kan alleen maar de tv kanalen laten zien.
Ik heb het inmiddels wel voor elkaar mijn animo aan mijn router (wrt610) aan te sluiten en te laten werken.

Nu wil ik via mijn NMT (networked media tank) ook mijn IPTV kanalen tonen.

Iemand ervaring ermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Anoniem: 297535 schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:49:
[...]

Nee, daar de animo op een vlan zit aangesloten. Deze kan alleen maar de tv kanalen laten zien.
Ik heb het inmiddels wel voor elkaar mijn animo aan mijn router (wrt610) aan te sluiten en te laten werken.

Nu wil ik via mijn NMT (networked media tank) ook mijn IPTV kanalen tonen.

Iemand ervaring ermee ?
Geen ervaring met NMT, maar wel met Mediaportal, MCE 2005 en Windows 7 media center.

Voor Mediaportal heb ik de software van Elecard gebruikt. En voor MCE 2005 en Windows 7 dvbsbridge iptv.

Ben trouwens wel benieuwd hoe je de aminobox werkend hebt gekregen achter de router. Nog speciale instellingen, of gewoon out-of-the-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hee wat leuk, ik loop al een hele tijd met het idee om wat met m'n lijbrandt kastje te gaan rommelen (aangezien het hele menu eigenlijk gewoon een website is), maar dit topic had ik nog niet gezien, en heb echt wel flink gezocht. Binnenkort eens lekker hobbyen en kijken wat er mogelijk is...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
Er is inderdaad niet zo heel veel over te vinden. Maar de mogelijkheden zijn er wel.

Met de beta van Windows 7 had ik nog wat problemen dat het beeld een beetje blokkerig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djinn1979 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:02:
[...]

Geen ervaring met NMT, maar wel met Mediaportal, MCE 2005 en Windows 7 media center.

Voor Mediaportal heb ik de software van Elecard gebruikt. En voor MCE 2005 en Windows 7 dvbsbridge iptv.

Ben trouwens wel benieuwd hoe je de aminobox werkend hebt gekregen achter de router. Nog speciale instellingen, of gewoon out-of-the-box?
Ik had een linksys WRT54G.
hiermee werkte de Aminno niet. Kreeg melding dat deze geen verbinding kon maken.
Onlangs een linksys WRt610 gekocht (deze kan namelijk 100 MB/s over de WAn port heen, terwijl de meeste routers maar 45 mb/s aankan) en zonder iets te configureren werkt mijn animo hierop !
Ook uitzending gemist etc.

Nu nog binnen de Networked media tank de URL aan de praat zien te krijgen zodat ik IP TV via dit apparaat kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Anoniem: 297535 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:32:
[...]

Ik had een linksys WRT54G.
hiermee werkte de Aminno niet. Kreeg melding dat deze geen verbinding kon maken.
Onlangs een linksys WRt610 gekocht (deze kan namelijk 100 MB/s over de WAn port heen, terwijl de meeste routers maar 45 mb/s aankan) en zonder iets te configureren werkt mijn animo hierop !
Wat is het voordeel om de amino achter een router te hangen dan?

Zat zelf trouwens ook te kijken naar de WRT610 omdat die meer bandbreedte aankan, bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
Het voordeel van de amino achter een router, is dat je dus ook tegelijkertijd iptv (andere kanalen) kunt kijken op bijvoorbeeld een mediacenterpc. (multicast verkeer)

@Mike da Spike:

Heb momenteel ook een Linksys WRT54GL, zag dat de WRT610 IGMP proxy ondersteund. Misschien dat het daarom gelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
djinn1979 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:12:
Het voordeel van de amino achter een router, is dat je dus ook tegelijkertijd iptv (andere kanalen) kunt kijken op bijvoorbeeld een mediacenterpc. (multicast verkeer)
Dat lukte bij mij destijds al, toen iemand een lijstje met de kanalen had geplaatst. De Amino staat bij mij dan niet achter de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:16:
[...]

Dat lukte bij mij destijds al, toen iemand een lijstje met de kanalen had geplaatst. De Amino staat bij mij dan niet achter de router.
Had je voor de router nog een switch staan dan? Waarop je de aminobox hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
djinn1979 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:21:
[...]

Had je voor de router nog een switch staan dan? Waarop je de aminobox hebt aangesloten?
Nee de Amino zit gewoon direct op de Kadaka in de meterkast en m'n router ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Laatst online: 13-05 12:52

GB2

Ik heb de helpdesk van de week eens gebeld, zit namelijk met het volgende;

Ik wil in de woonkamer een mc pc in gebruik gaan nemen, maar wil dan wel ook digitaal beeld kunnen opnemen, een coax ontvanger heb ik wel maar ik wil juist digitaal op harddisk gaan opslaan en ook digitaal kunnen kijken.
Dit was dus niet mogelijk, een oplossing zou zijn om dan een abbo bij ziggo extra af te sluiten en dan een kaart aan te schaffen en deze in de mc pc stoppen. (Om zo toch digitaal tv te kunnen kijken)
Op mijn vraag waarom er geen mogelijkheid is om het digitale signaal op een pc te krijgen gaf deze medewerker aan dat lijbrandt al deze functie heeft, door het uitzending gemist verhaal, en ook van RTL, tja maar goed daar heb ik niet zoveel aan want buitenlandse series zoals CSI of zelfs sommige nederlandse programma's zijn daarop niet terug te vinden (zoals dit was het nieuws) dit had dan weer met rechten te maken en dat snap ik allemaal wel maar ik wil ook iets 4 weken later kunnen kijken.
Begrijp me niet verkeerd hoor het werkt allemaal goed en is ook erg functioneel maar niet voor mij...
De medewerker gaf wel aan dat de uitzending gemist programma via een eigen lijntje uit Hilversum kwam in een betere kwaliteit dan dat van internet.

Dat is allemaal wel mooi maar ik kan er niet zoveel mee.

Hoe kan ik nou toch gewoon via mc of een alternatief pakket gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
GB2 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:58:

Ik wil in de woonkamer een mc pc in gebruik gaan nemen, maar wil dan wel ook digitaal beeld kunnen opnemen, een coax ontvanger heb ik wel maar ik wil juist digitaal op harddisk gaan opslaan en ook digitaal kunnen kijken.
Dit was dus niet mogelijk, een oplossing zou zijn om dan een abbo bij ziggo extra af te sluiten en dan een kaart aan te schaffen en deze in de mc pc stoppen. (Om zo toch digitaal tv te kunnen kijken)
Op mijn vraag waarom er geen mogelijkheid is om het digitale signaal op een pc te krijgen gaf deze medewerker aan dat lijbrandt al deze functie heeft, door het uitzending gemist verhaal, en ook van RTL, tja maar goed daar heb ik niet zoveel aan want buitenlandse series zoals CSI of zelfs sommige nederlandse programma's zijn daarop niet terug te vinden (zoals dit was het nieuws) dit had dan weer met rechten te maken en dat snap ik allemaal wel maar ik wil ook iets 4 weken later kunnen kijken.
Begrijp me niet verkeerd hoor het werkt allemaal goed en is ook erg functioneel maar niet voor mij...
De medewerker gaf wel aan dat de uitzending gemist programma via een eigen lijntje uit Hilversum kwam in een betere kwaliteit dan dat van internet.

Hierboven werd het ook al aangehaald, maar met VLC (of een plugin voor mediaportal) kun je gewoon multicaststreams bekijken. Of dat ook voor MCE geld, dat weet ik niet, dat zou je zelf even moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm ...
Ik had mijn Amino achter mijn WRT610n en dat werkt, echter mijn router gaat ervan raar doen.
Wanneer ik de amino aan heb staan, kunnen de WIFI pc's (5 stuks) geen verbinding meer krijgen.
Ik zie allebij mijn SSID's maar verbinding ho maar !
Als ik de kabel uit de amino haal en de router reset werkt ie weer !.

Erg vreemd. Ga dit ff bij linksys droppen denk ik.

Btw iemand een idee welke website er wordt geraadpleegt voor Uitzending gemist en Hillegom TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 297535 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 07:23:
Hmmm ...
Ik had mijn Amino achter mijn WRT610n en dat werkt, echter mijn router gaat ervan raar doen.
Wanneer ik de amino aan heb staan, kunnen de WIFI pc's (5 stuks) geen verbinding meer krijgen.
Ik zie allebij mijn SSID's maar verbinding ho maar !
Als ik de kabel uit de amino haal en de router reset werkt ie weer !.

Erg vreemd. Ga dit ff bij linksys droppen denk ik.

Btw iemand een idee welke website er wordt geraadpleegt voor Uitzending gemist en Hillegom TV ?
Je linksysje is een simpele router/switch, dus dat ie al multicast aankan is 1.
Dat ding herkent denk ik geen igmp requests, dus zal bij een multicastfeed naar je animo dit naar alle clients sturen, incl je wifi clients. En ik gok dat dan je wifi onderuit getrokken wordt.
edit: Je bent niet de enige:
http://www.dd-wrt.com/php...0&postorder=asc&start=480
UPDATE: LAN/WLAN do get flooded, so Multicast traffic is still an open issue, but my laptops are connected by cable, so I don't care as long as TV works.
Oplossing zou een L2 switch zijn met IGMP snooping tussen je animo en een (los) AP, zodat multiicast traffic alleen naar je animo gaat en niet naar overige netwerk clients.
2e optie is een L3 switch voor je linksys, en daar je animo op aansluiten, en een apart multicast vlan maken. (maar dat wordt een heel ander prijskaartje)

Ik betwijfel of Linksys dit overigens kan/wil implementeren in hun router....

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 18-04-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een NMT (networked media tank) aangesloten in mijn netwerk.
HIer heb ik UDPproxy geinstaleerd en middels een eigengemaakt HTML met de IGMP/UDP addressen links gecreeerd.(deze uit de XHTML van lijbrandt website gehaald)
HIermee kan ik nu TV kijken.
Nu nog de HTML dynamischer maken en een tikkie mooier

Nu heb ik dus mijn Animo en mijn NMT om digitaal TV te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Die oude link die ik gaf werkt niet meer helaas. Welke xhtml heb jij gebruikt dan? en staat eredivisie live daar in?

Edit:

Gevonden :) eredivisie live ff testen of dat werkt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tripwire999 op 21-04-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
GB2 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:58:

Vlc downloaden. Neem dan wel 0.8.6!
Dan network stream openen. Daar staat onderaan udp://@ daar doe je het kanaal in openen. Dan eerst ff kijken of hij het doet.
Als hij het doet weer zelfde ritueel als hierboven. Maar dan vinkje Stream/save aan Klik op instellingen. Vink bestand aan. Dump volledige invoer. Ff een mapje kiezen en naam daarboven. Je kan als bestand .asf doen .mpg zal ook werken.
ok ok ok doen. En dan is hij al aan het opnemen. Je kan trouwens zonder extra internet te gebruiken In een 2e vlc ook hetzelfde kanaal kijken. (door de muliticasting techniek kost het geen bandwith :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Schopje :).

Weet niemand software die met igmp over weg kan? Liefst vanuit de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
@DoeEensGek

niet vanuit de browser maar vlc player kan overweg met IGMP streams

@mikeDaSpike

Kan jij mij dat filetje dat jij met je mediatank gebruikt sharen? kan ik ook wel goed gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tripwire999 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:52:
Hallo mensen

Wij hebben thuis al een tijdje lijbrandt telecom. Dit is een glasvezel verbinding waar wij alles mee binnen krijgen:

Analoge TV
Digitale TV
Internet
Telefoon

Nou komt er uit ons kastje in de meterkast 2 utp kabels, 1 voor het internet welke naar de router gaat. En 1 voor de digitale TV welke naar het AMINO AMINET 110 settopbox gaat.

Ik heb het al geprobeerd om het via een switch te sturen maar dan loopt mijn amino settopbox vast en op mijn laptop ook.
Ik kan trouwens wel via de utp van het digitale TV netwerk tv streamen via VLC mediaplayer.
udp://@233.81.233.165:10302 dit is een van de ipadressen in de playlist die ik heb.
Ik neem aan dat de IPTV op een andere poort zit als je internet dus die router kun je dan niet gebruiken. Een wireless accespoint zou wel kunnen werken een router niet denk ik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Marzman schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:43:
[...]

Ik neem aan dat de IPTV op een andere poort zit als je internet dus die router kun je dan niet gebruiken. Een wireless accespoint zou wel kunnen werken een router niet denk ik.
Alles komt via dezelfde utp binnen dus op de internet utp komt ook de iptv binnen en visa versa (als ik het goed zeg). Het probleem is al opgelost met de nieuwe router ik zoek nu nog een applicatie voor in mediacenter of wat er hierboven al besproken werd misschien met een mediatank als je de kanalen dan ook nog op kan nemen is het helemaal top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Tripwire999 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:38:
@DoeEensGek

@mikeDaSpike

Kan jij mij dat filetje dat jij met je mediatank gebruikt sharen? kan ik ook wel goed gebruiken
Klopt, dan moet je ze veranderen naar udp://@ zover was ik ook. zie vorige bericht maar. Alleen ik was wel benieuwd om juist vanuit de browser aftespelen, net als het orginele software doet. Het lijkt mij ook dat je ook teletekst en on demand moet lukken. Want dat kan voor zover bekend ook nog niet met dingen als vlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
DoeEensGek schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:38:
[...]

Klopt, dan moet je ze veranderen naar udp://@ zover was ik ook. zie vorige bericht maar. Alleen ik was wel benieuwd om juist vanuit de browser aftespelen, net als het orginele software doet. Het lijkt mij ook dat je ook teletekst en on demand moet lukken. Want dat kan voor zover bekend ook nog niet met dingen als vlc.
Dat is wel interessant, in principe gebruik je op amino van lijbrandt ook een soort van browser. dus het moet wel mogelijk zijn maar hoe durf ik ook niet te zeggen maar wil het wel graag weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Tripwire999 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:45:
[...]

Dat is wel interessant, in principe gebruik je op amino van lijbrandt ook een soort van browser. dus het moet wel mogelijk zijn maar hoe durf ik ook niet te zeggen maar wil het wel graag weten!
Als de stb aan de pc word gekoppelt is het dan niet mogelijk om erin te kijken? (ftp). Dan zou je mischien dingen tegenkomen die de streams dus speelbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tripwire999 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:58:
[...]
Alles komt via dezelfde utp binnen dus op de internet utp komt ook de iptv binnen en visa versa (als ik het goed zeg). Het probleem is al opgelost met de nieuwe router ik zoek nu nog een applicatie voor in mediacenter of wat er hierboven al besproken werd misschien met een mediatank als je de kanalen dan ook nog op kan nemen is het helemaal top
Apart, zoals ik het ken wordt er een andere poort en vlan voor gebruikt. Maar wel handig als je zo op elke pc het signaal kan oppakken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 09-05-2009 12:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Marzman schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:12:
[...]

Apart, zoals ik het ken wordt er een andere poort en vlan voor gebruikt. Maar wel handig als je zo op elke pc het signaal kan oppakken :)
Als ik naar de streams kijk dan eindigt elke op een andere poort. Lijkt mij dat dus al die poorten open moeten. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
Tripwire999 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:58:
[...]

@Tripwire

Je kunt voor MCE 2005, MCE Vista en MCE Windows 7 het product dvbsbridge gebruiken.

Er wordt een virtuele tuner aangemaakt welke door MCE herkend wordt. In dvbsbridge kun je dan een m3u lijstje importeren met de kanalen. De EPG van microsoft werkt hier mee voor de meeste kanalen. En ook teletekst werkt.

Zie http://www.dvblogic.com/iptv.php voor meer info.

Er is daar ook een trial te downloaden.

Werkt erg mooi. Je gebruikt gewoon MCE om te zappen, timeshiften en op te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door djinn1979 op 12-05-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
djinn1979 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:10:
[...]

@Tripwire

Je kunt voor MCE 2005, MCE Vista en MCE Windows 7 het product dvbsbridge gebruiken.

Er wordt een virtuele tuner aangemaakt welke door MCE herkend wordt. In dvbsbridge kun je dan een m3u lijstje importeren met de kanalen. De EPG van microsoft werkt hier mee voor de meeste kanalen. En ook teletekst werkt.

Zie http://www.dvblogic.com/iptv.php voor meer info.

Er is daar ook een trial te downloaden.

Maar is het zo dat bij jouw het glasvezel modem iptv en internet over dezelfde poort gaan?

Bij mij is poort 1 voor internet, en poort 2 voor iptv.
Lees bij de updates dat ze ook rtsp kunnen behandelen. Eens kijken dus. :).
Het is voor mij niet mogelijk de url aantepassen bij de configuratie. Van egp ook niet, zou kunnen komen door de trial. (werkt dit btw ook niet met xp?).

[ Voor 9% gewijzigd door DoeEensGek op 12-05-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik weet dat dit lichtelijk offtopic is, maar ik heb sinds vandaag een LCD tv en ik was benieuwd of er betere manieren zijn om de Animo aan te sluiten op de LCD tv. SCART is natuurlijk niet zo geweldig in dat geval. Of zou je dan een heel andere Animo moeten aanschaffen?

Zag tussen de opties van mijn huidige Animo wel Yrprbr (ofzoiets) staan, dat is toch component? Zou Lijbrandt kabels verstrekken hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:23:
Ik weet dat dit lichtelijk offtopic is, maar ik heb sinds vandaag een LCD tv en ik was benieuwd of er betere manieren zijn om de Animo aan te sluiten op de LCD tv. SCART is natuurlijk niet zo geweldig in dat geval. Of zou je dan een heel andere Animo moeten aanschaffen?

Zag tussen de opties van mijn huidige Animo wel Yrprbr (ofzoiets) staan, dat is toch component? Zou Lijbrandt kabels verstrekken hiervoor?
Weet niet of Lijbrandt daar kabels voor verstrekt.

Je zou kunnen overwegen om da Aminet 130 te nemen. Deze is aan te sluiten via HDMI.
Alhoewel er nu nog er weinig HD content wordt aangeboden.

De Aminet 130 is wel iets duurder dan de Aminet 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online

Ben ik inderdaad ook mee bezig geweest, maar die kabels hebben ze bij lijbrandt niet. Ze raadden mij aan een andere versie van de amino te kopen (levert weer $$ op) maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig zoals je al juist in de opties gelezen hebt. Je kan wel een verloop van scart naar component krijgen, en dan de amino scart + component uit laten sturen. Ik heb 'm hier vandaan, en dan om precies te zijn deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/component_video_scart.jpg
Te vinden onder audio/video, kabels en adapters, scartkabels rgb en dan de zesde van onderen.

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 12-05-2009 17:33 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek

Voor de animo 110 is alleen scart een optie. Alhoewel je dan al goed beeld heb is natuurlijk component nog iets leuker, of zelfs hdmi. Maar daar heb je nog weinig aan momenteel. Volgens mij moet je ook naar de 130 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
DoeEensGek schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:31:
[...]
Voor de animoa 110 is alleen scart een optie.
Zie mijn post, dit is niet waar. Het staat letterlijk in de handleiding en de kabel bestaat ook. Lijbrandt kan of wil 'm niet leveren, ik heb zelfs direct contact gehad met amino maar ze leveren niet aan particulieren.

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 12-05-2009 17:34 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
sig69 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:30:
[...]

Ben ik inderdaad ook mee bezig geweest, maar die kabels hebben ze bij lijbrandt niet. Ze raadden mij aan een andere versie van de amino te kopen (levert weer $$ op) maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig zoals je al juist in de opties gelezen hebt. Je kan wel een verloop van scart naar component krijgen, en dan de amino scart + component uit laten sturen. Ik heb 'm hier vandaan, en dan om precies te zijn deze:
[afbeelding]
Te vinden onder audio/video, kabels en adapters, scartkabels rgb en dan de zesde van onderen.
Oke, maar dan stuwt hij toch geen 720p of 1080i uit?

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_12.html en dan ff naar beneden kom je der :) .

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 12-05-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
DoeEensGek schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:34:
[...]
Oke, maar dan stuwt hij toch geen 720p of 1080i uit?
Volgens mij niet nee. Ik heb 'm alleen zo aangesloten omdat ik al m'n apparaten via mijn reciever wilde hebben, en deze heeft geen scart in.

[ Voor 38% gewijzigd door sig69 op 12-05-2009 17:37 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
sig69 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:36:
[...]

Volgens mij niet nee. Ik heb 'm alleen zo aangesloten omdat ik al m'n apparaten via mijn reciever wilde hebben, en deze heeft geen scart in.
Meeste tv's geven in het begin in de linker bovenhoek weer welke beeldweergave ze hebben. Bij het opstarten van de xbox schiet hij eerst op 480p waarna hij even later naar 720p gaat.
Bij de animo 130 neem ik aan dat je hem op 720p kan zetten mischien zelf 1080i of p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Tsja ik heb alleen (nog) geen HDTV, dus dat kan ik niet testen. Maar goed Lijbrandt doet nog heel weinig met HDTV dus om daarvoor nou een 130 aan te schaffen...

[ Voor 43% gewijzigd door sig69 op 12-05-2009 17:43 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
sig69 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:41:
Tsja ik heb alleen (nog) geen HDTV, dus dat kan ik niet testen. Maar goed Lijbrandt doet nog heel weinig met HDTV dus om daarvoor nou een 130 aan te schaffen...
Zover ik weet maar 3 zender, brava, bbc en ned1 (eurosport is weg.). Wel jammer want er is meer aanbod, discovery channel en sport1/film1 oa. Ook jammer dat weinig zender nog bezig zijn met het geluid. 5.1 geluid is natuurlijk veel mooier en leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
sig69 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:30:
[...]

[afbeelding]
Het lijkt mij dat het signaal niet beter wordt als je een verloopstuk ertussen zet van SCART naar component. Ik heb het boeltje nu aangesloten en het ziet er nog best aardig uit zolang het breedbeeld uitzendingen zijn.

Verder vind ik de Amino 130 niet de aanschaf waard zolang Lijbrandt zo ontzettend weinig HD kanalen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
Degene die hun Amino achter de router hebben zitten. Welk type hebben jullie, de 110 of de 130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Het is niet alleen een verloopstuk he, de aminet 110 zendt ook een echt component signaal uit. Maar of het beeld er beter van wordt weet ik eerlijk gezegd ook niet...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
DVBSBridge Pro for IPTV 1.2 probeer dit werkend te krijgen op xp. Iemand ervaring met dit programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:58:
DVBSBridge Pro for IPTV 1.2 probeer dit werkend te krijgen op xp. Iemand ervaring met dit programma?
Gebruik je XP Pro, XP Home of XP MCE 2005?

Heb het hier werkend gehad op XP MCE 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djinn1979 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:55:
Degene die hun Amino achter de router hebben zitten. Welk type hebben jullie, de 110 of de 130?
Ik gebruik de animo 110 met als router de wrt610n
Voordeeel van de wrt610 is dat deze een troughput heeft van minimaal 100 MB/s
De meeste routers hebben een throughput van 45MB/s
Ook kijk ik digitaal tv mijn NMT. werkt als een speer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tripwire999 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:38:
@DoeEensGek

@mikeDaSpike

Waar kan ik het naartoe sturen ?
Je moet wel UDPXY instaleren op je NMT. Daarna werkt het als een speer.
HElaas niet met up of down naar de volgende zender, maar een zender klikken, buffereren en kijken op 1080P (geupscaled van 720p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
djinn1979 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:26:
[...]

Gebruik je XP Pro, XP Home of XP MCE 2005?

Heb het hier werkend gehad op XP MCE 2005
XP Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Anoniem: 297535 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:32:
[...]

Waar kan ik het naartoe sturen ?
Je moet wel UDPXY instaleren op je NMT. Daarna werkt het als een speer.
HElaas niet met up of down naar de volgende zender, maar een zender klikken, buffereren en kijken op 1080P (geupscaled van 720p)
Ik ben daar ook wel geintresseerd in.
Zal je even mijn email adress sturen. Udpxy gevonden :).

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 16-05-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoeEensGek schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 00:41:
[...]

Ik ben daar ook wel geintresseerd in.
Zal je even mijn email adress sturen. Udpxy gevonden :).
Ik zal even de pagina wat mooier maken. Als ik hem ga delen moet he mooier !
Geef me even de tijd en dan stuur ik je het VB scriptje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ja, mag je gelijk de 18+ zenders weer achteraan zetten ;). Wij beginnen liever met Ned 1 2 3 :P haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoeEensGek schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:11:
Ja, mag je gelijk de 18+ zenders weer achteraan zetten ;). Wij beginnen liever met Ned 1 2 3 :P haha.
Gestuurd.
Ik heb de indeling gelaten zoals Lijbrandt het ook doet.
Ik genereer de pagina's via een VBS script. Ik downlaod eerst de XHTML en parse deze naar HTML.
Middels UDPXY (welke je op de NMT moet instaleren ) kan je ALLE kanalen bekijken.
Zelfs de 3 HD kanalen.

Weet iemand hoe de uitzending gemist pagina en de lokale Hillegom pagina werkt (of wat de URL is ?)
Deze wil ik ook namelijk op mijn NMT hebben draaien, zodat ik de animo weg kan doen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 297535 op 19-05-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tv werkt prima bij mij ook, alleen het opstarten heeft wat moeite. Ik gebruik SMPlayer op Linux, maar om het daar in te laten werken, moet ik VLC 0.8.6i starten in Wine met de stream voordat het in m'n Linux speler werkt. En dan ook nog eens VLC eerst sluiten ook. Soms werkt het wel tegelijk, maar veelal is het starten een probleem.
Andere ook last van? Of een manier om de verbinding sneller tot stand te laten komen?

Ik gebruik btw een Linksys wrt54gx4, aangesloten met kabel op m'n pc, welke via EoP naar de Kadaka loopt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste