Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 22:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Na nog wat meer geprobeerd te hebben, blijkt het een tijdje te duren voordat de stream er is. Ik moet vaak 5-10x de stream openen voordat hij ook echt speelt. Het duurt schijnbaar even voordat de aanvraag door de router is en de data binnen komt.
Ik ben allang blij dat ik niet meer op m'n kleine tv hoef te kijken. Lekker in 5.1 (stereo surround helaas, niet volledig surround) tv kijken is toch prettiger :).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:40
Hero Of Time schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:21:
Na nog wat meer geprobeerd te hebben, blijkt het een tijdje te duren voordat de stream er is. Ik moet vaak 5-10x de stream openen voordat hij ook echt speelt. Het duurt schijnbaar even voordat de aanvraag door de router is en de data binnen komt.
Ik ben allang blij dat ik niet meer op m'n kleine tv hoef te kijken. Lekker in 5.1 (stereo surround helaas, niet volledig surround) tv kijken is toch prettiger :).
Probeer eens zonder router. En loopt er geen firewall bij linux mee?
Bij ned1 hd zit 5.1 geluid ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Router er tussenuit is geen optie, dan heeft m'n vader geen internet meer. Bovendien heb ik ook geen zin om open en bloot op het net te hangen. M'n router ondersteund wel gewoon Multicast (aangezet in config). Het heeft alleen even nodig voordat Mplayer het door heeft. VLC blijft bijvoorbeeld luisteren, maar Mplayer stopt zodra het het einde van een bestand heeft bereikt, en in dit geval geen data van een stream ontvangt. Als ik net op het juiste moment Mplayer weer start, pakt 't de stream op en speelt deze gewoon af.

En whoohoo, Ned1 HD met surround geluid, hoeveel kijken daar eigenlijk naar? Ik iig zelden tot nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297535

Je kan je router er ff tussen uit halen, om te kijken of de router je bottle neck is.
Dit kan je in 5 minuten testen.

Op mijn NMT hoeft ie ook maar ff te bufferen. Een buffer van 7 seconden is voldoende, en de stream hoef je maar 1 keer te starten en werkt gelijk.
Is natuurlijk wel iets anders als VLC player, maar toch. Werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zeg ook niet dat het niet werkt bij mij, tis m'n media player die het probleem is. Als ik VLC pak, dan gaatie vanzelf spelen na een paar seconde. Mplayer stopt als het geen data ontvangt, en de data duurt even voordat het er is. Kleinigheidje, ik ben het nu al gewend om een paar keer op Play te drukken. Tis zelfs zo erg, dat het soms sneller is dan VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe Hillegom kanaal werkt (of 1 van de andere ???)
Ik zie in de XML het volgende address van een stream/filmpje staan :
rtsp://vodstreamer01.lijbrandt.net/32927-snorvoorkika.ts
Echter kan deze niet via VLC afspelen.
Geeft de melding 'live555 error: Nothing to play for rtsp://vodstreamer01.lijbrandt.net/32927-snorvoorkika.ts
main error: open of `rtsp://vodstreamer01.lijbrandt.net/32927-snorvoorkika.ts' failed: could not create access'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 297535 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:39:
Weet iemand hoe Hillegom kanaal werkt (of 1 van de andere ???)
Ik zie in de XML het volgende address van een stream/filmpje staan :
rtsp://vodstreamer01.lijbrandt.net/32927-snorvoorkika.ts
Echter kan deze niet via VLC afspelen.
Geeft de melding 'live555 error: Nothing to play for rtsp://vodstreamer01.lijbrandt.net/32927-snorvoorkika.ts
main error: open of `rtsp://vodstreamer01.lijbrandt.net/32927-snorvoorkika.ts' failed: could not create access'
Dit is wat mijn Mplayer uit spuugt als ik het via de command line open:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Playing rtsp://vodstreamer01.lijbrandt.net/32927-snorvoorkika.ts.
Resolving vodstreamer01.lijbrandt.net for AF_INET6...
Couldn't resolve name for AF_INET6: vodstreamer01.lijbrandt.net
Resolving vodstreamer01.lijbrandt.net for AF_INET...
Connecting to server vodstreamer01.lijbrandt.net[82.139.65.86]: 554...
Remote server does not meet minimal RTSP 1.0 compliance.
STREAM_LIVE555, URL: rtsp://vodstreamer01.lijbrandt.net/32927-snorvoorkika.ts
Stream not seekable!
 file format detected.
Bad SDP "m=" line: m=video 0 udp MP2T

Lijkt mij dat het een fout protocol is dat gebruikt wordt. Heb je ook een andere player geprobeert met ruimere RTSP ondersteuning? Misschien dat WMP het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hero Of Time schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:22:
[...]

Lijkt mij dat het een fout protocol is dat gebruikt wordt. Heb je ook een andere player geprobeert met ruimere RTSP ondersteuning? Misschien dat WMP het doet.
Nee, WMP werkt ook niet
geeft ook de melding :

code:
1
2
3
4
5
6
C00D11BB: Kan het bestand niet afspelen
Het bestand kan niet worden afgespeeld omdat het opgegeven protocol niet wordt ondersteund door Windows Media Player of de server.

Verschijnt dit foutbericht wanneer u op een webpagina op een koppeling klikt, dan is deze koppeling mogelijk niet geldig.

Treedt dit probleem op wanneer u een URL (Uniform Resource Locator) opgeeft in het dialoogvenster URL openen, dan kunt u het bestand proberen te openen met een ander transportprotocol, zoals 'http:' of 'rtsp:'.

vreemd dat de animo er wel mee overweg kan.
Ik zal vanmiddag kijken of de NMT ermee overweg kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Anoniem: 297535 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 07:38:
[...]

Nee, WMP werkt ook niet
geeft ook de melding :

code:
1
2
3
4
5
6
C00D11BB: Kan het bestand niet afspelen
Het bestand kan niet worden afgespeeld omdat het opgegeven protocol niet wordt ondersteund door Windows Media Player of de server.

Verschijnt dit foutbericht wanneer u op een webpagina op een koppeling klikt, dan is deze koppeling mogelijk niet geldig.

Treedt dit probleem op wanneer u een URL (Uniform Resource Locator) opgeeft in het dialoogvenster URL openen, dan kunt u het bestand proberen te openen met een ander transportprotocol, zoals 'http:' of 'rtsp:'.

vreemd dat de animo er wel mee overweg kan.
Ik zal vanmiddag kijken of de NMT ermee overweg kan
Daarom ben ik ook benieuwd naar wat voor software er op de animo staat. Ik heb gelezen dat hij op linux ubuntu draait. En als browser opera, maar met beiden kom ik nog niet zo ver.
Het lijkt trouwens wel of er iets moet worden bevestigt op de rtsp link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja. De RTSP request krijg ik ook niet op mijn NMT aan de praat, terwijl die bijna alles afspeelt.
jammer.

Snapte ik bijna hoe de website werkte krijg ik de stream niet aan de praat ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Ik zojuist de laatste firmware in m'n Asus WL520GC gezet, en nu ndersteund ie wel multicast! Even een linkje hier uit het topic geprobeerd in vlc media player, en de stream start direct! Super! Heeft iemand nog een een bestandje met alle kanalen? Ik krijg zelf niks binnen van http://tv.lijbrandt.net/tvmenu

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61545

Sinds gister blijkt idd bovenstaande link uit te lucht te wezen.. Ik heb zelf nog niet kunnen achterhalen waar de amino nu de channel list vandaan weet te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Sinds gisteren ook... Da's toevallig, net als ik er wat mee wil gaan doen :( Ik hoop dat Mike da spike nog even z'n lijst met kanalen kan posten dan.

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 05-06-2009 14:00 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De lijst met kanalen is verplaatst naar http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz, maar is alleen te bekijken vanaf de ip-addressen die worden uitgedeelt aan de amino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Krijgen de twee poorten op de kadaka allebei een ander ip eigenlijk? Dan prik ik vanavond m'n router ff om en haal ik 'm ff binnen. Hoe komen jullie eigenlijk telkens aan deze informatie?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben ik blij dat ik die lijst had opgeslagen :). Iemand intresse? Dan kan ik 'm mailen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Graag! Naar [knip] alstublieft.
Heb 'm, dank u!

[ Voor 57% gewijzigd door sig69 op 05-06-2009 21:08 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:02
Ik heb hier een tcp dump van de amino. Dit is dus het netwerkverkeer tijdens het opstarten van een amino. Het bestand is te openen met wireshark. Na wat zoekwerk heb ik de url's wel gevonden van het tvmenu enz. Alleen lijken ze niet bereikbaar vanaf een normale computer. Voor degene die er nog even mee willen spelen of doorkijken:

Datafile

Ik ga even een biertje drinken!

Succes

Edit: Ik zie net dat ik niet de eerste ben 8)7
Edit2: Er staat toch iets meer persoonlijke info in de file om hem zomaar te verspreiden kom ik net achter, url komt trouwens overeen met de geposte hierboven.

[ Voor 23% gewijzigd door Paulusbrand op 05-06-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb de kabels van internet en tv even omgedraaid, maar ik krijg het bestand niet binnen? Kan iemand het mij toch nog even sturen aub? Thnx

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In je mailbox, of iig onderweg ;). Ik zit niet constant te kijken of er al replies zijn :P, te druk met school enzo :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Mag ik ook een lijst?

[ Voor 20% gewijzigd door johnkeates op 16-01-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat heeft iedereen toch die bij lijbrandt zit en geen snelnet adres? Nog een oud-planet gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hero Of Time schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:40:
Wat heeft iedereen toch die bij lijbrandt zit en geen snelnet adres? Nog een oud-planet gebruiker.
Dat zijn mensen die denken dat ze IPtv kunnen kijken via een omweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Nee hoor, dat zijn mensen die geen zin hebben om al hun kennissen op de hoogte te stellen van een nieuw email adres omdat ze al 15 jaar bereikbaar zijn op hetzelfde adres :)
Moet zeggen, sinds de firmware update, werkt het hier als een trein. Ik kan maximaal 3 kanalen tegelijk kijken, als ik een vierde start begint alles te haperen. Bij jullie? (BTW, waarom posten we de lijst met zenders niet gewoon in het topic? Of mag dat niet?)
Wat goud zeg, ik heb 3 monitors, en nu kan ik dus private spice, hustler en the adult channel tegelijk kijken... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door sig69 op 06-06-2009 01:58 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Kan iemand hem mij ook verzenden, ben wel benieuwd of er zenders zijn verandert.

@sig, Plemp het in rapidshare, mag wel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat moeten we eerst zeker weten.

Ik had overigens via PM iemand die er ook om vroeg, maar geen Lijbrandt als provider heeft. Laat het even duidelijk zijn, deze lijst is alleen voor Lijbrandt klanten, zoals de topic titel al aangeeft. Andere IPTV providers hanteren andere adressen. En ik denk ook dat het alleen in Hillegom werkt. Iemand die niet in Hillegom woont en Lijbrandt heeft waar het wel mee werkt?

Btw, wel veel tweakers die in Hillegom wonen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Het stond altijd toch al online, waarom zou het niet mogen dan?
Of is het tweakers die het niet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zie ook de andere modbreak.

[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 05-02-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kwam er ook net achter dat als ik de upload pagina vernieuw, het bestand opnieuw erop komt, met een nieuwe link ;). Helaas kwam ik er pas na een paar keer refreshen achter, anders had ik een rijtje gemaakt ervan. Kan alsnog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Die van mij zal oneinidg doorgaan, of ik moet hem zelf verwijderen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:36:
Ik had overigens via PM iemand die er ook om vroeg, maar geen Lijbrandt als provider heeft. Laat het even duidelijk zijn, deze lijst is alleen voor Lijbrandt klanten, zoals de topic titel al aangeeft. Andere IPTV providers hanteren andere adressen. En ik denk ook dat het alleen in Hillegom werkt. Iemand die niet in Hillegom woont en Lijbrandt heeft waar het wel mee werkt?
Ik woon in Amersfoort en heb XMS als provider en die gebruikt precies dezelfde webpagina met addressen. En voor zover ik weet maakt naast XMS ook Y3-net nog gebruik van dit IPTV platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

irtimmer schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:47:
[...]

Ik woon in Amersfoort en heb XMS als provider en die gebruikt precies dezelfde webpagina met addressen. En voor zover ik weet maakt naast XMS ook Y3-net nog gebruik van dit IPTV platform.
I stand corrected. Het is dan vast een pakket wat ze gebruiken die dit mogelijk maakt, ipv zelf de adressen en poort nummers opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Hero Of Time schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:32:
[...]

I stand corrected. Het is dan vast een pakket wat ze gebruiken die dit mogelijk maakt, ipv zelf de adressen en poort nummers opgezet.
Volgens mij kunnen meer van gebruik maken, zie maar eens in de file, staan meerdere plaatsen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Iemand al z'n tv abbo opgezegd? Aangezien dat toch niet meer nodig is >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zouden m'n ouders niet blij met zijn :+. Bovendien, het kijkt niet altijd even makkelijk vanuit bed. Analoog is ook wel eens zo makkelijk :).
En ik vraag mij af, sluiten ze je IP niet af van het TV netwerk VLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat zou (technish gezien) natuurlijk mogelijk zijn, maar ik ken toevallig iemand die alleen lijbrandt internet heeft en tv van ziggo, en hij ontvangt de tv streams ook gewoon.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sig69 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:14:
Dat zou (technish gezien) natuurlijk mogelijk zijn, maar ik ken toevallig iemand die alleen lijbrandt internet heeft en tv van ziggo, en hij ontvangt de tv streams ook gewoon.
Sterker nog. Ik ken iemand die wel de Kadaka in de meter kast heeft hangen en geen lijbrandt Abbo betaald.
De 2x utp gebruikt ie wel voor internet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 19:55
Anoniem: 297535 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:30:
[...]

Sterker nog. Ik ken iemand die wel de Kadaka in de meter kast heeft hangen en geen lijbrandt Abbo betaald.
De 2x utp gebruikt ie wel voor internet !
Dat vermoeden had ik ook al. Had een aantal dagen voor ingang van m'n internet abbo al werkend internet. Beetje stom van me om alsnog een internet abbo af te sluiten terwijl ik met dit vermoeden rondliep. Maarja, tv is dan wel weer gratis...voor hoelang dat goed gaat en ze voor de deur staan. Moet immers ergens te meten zijn natuurlijk...

edit:

Hoe zit het met die utp poorten in die Kadaka eigenlijk. Kan ik uit beide poorten dezelfde snelheid halen?

[ Voor 8% gewijzigd door stp_4 op 09-06-2009 14:58 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
stp_4 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:54:
[...]

Dat vermoeden had ik ook al. Had een aantal dagen voor ingang van m'n internet abbo al werkend internet. Beetje stom van me om alsnog een internet abbo af te sluiten terwijl ik met dit vermoeden rondliep. Maarja, tv is dan wel weer gratis...voor hoelang dat goed gaat en ze voor de deur staan. Moet immers ergens te meten zijn natuurlijk...

edit:

Hoe zit het met die utp poorten in die Kadaka eigenlijk. Kan ik uit beide poorten dezelfde snelheid halen?
Ja en Ja. Ach als het maar niet op grote schaal gebeurt he. Waarom niet voor betalen, zo duur is het niet. En het werkt top. Vindt alleen dat er wel wat meer hd zenders mogen komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had een aantal dagen voor ingang van m'n internet abbo al werkend internet.
Er werd al aangegeven bij Lijbrandt dat je de eerste maand na het aansluiten van het kastje gewoon alles kon gebruiken, behalve telefoon (uiteraard) om het te proberen. Ze zijn het schijnbaar vergeten om bij sommige mensen het signaal eraf te halen. Het is bij Casema (nu Ziggo) ook regelmatig gebeurt dat iemand geen kabel had aangevraagd of wat dan ook, en toch kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om de streams gewoon in windows media player af te spelen? In de opties staat het er gewoon bij...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de debug mode van het amino kastje is idd te zien dat deze de channel info van de volgende url haalt:

http://w1.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz

echter na het aansluiten van een laptop op de tv poort kan ik deze url nog steeds niet benaderen. Het pingen van de hostname geeft een (82.139.64.86) icmp_seq=1 Packet filtered.

Dus ik vraag me af hoe die server dan bepaalt of je wel of niet dat url mag benaderen :?. Zou die van de DHCP server een ander ip range krijgen als die aan het mac adress ziet dat het een amino kastje ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Je zou het mac adres van de amino eens kunnen clonen om te proberen of dat zo is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm dat kan ik van het weekend wel ff proberen ja..

Dat windows media player het niet doet heeft denk te maken dat die geen IGMP request doet om zich aan te melden bij de unicast groep van het betreffende channel die je wilt gaan bekijken. Hierdoor zal je router (of netwerkkaart) de unicast streams niet doorsturen maar tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WMP zou gewoon multicast aan moeten kunnen. Staat zelfs als een van de protocollen waar je een proxy voor kan opgeven, geloof ik. Ik gebruik en heb geen WMP meer, dus houd mij er niet aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ja dat dacht ik dus ook, maar hij doet het dus mooi niet

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:02
mac adress klonen werkt niet op de internet aansluiting van de "muurdoos". Aansluiten op de tv aansluiting heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Naast het mac-address controlleert de dhcp server op nog meer dingen. Op http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31180887 heb ik daarom een scriptje gezet die dhcpcd onder linux op de juiste manier aanroept en het mac address wijzigt om zo in het juiste subnet te komen.

@Hero Of Time
WMP zal de streams niet afspelen, omdat hij ten eerste standaard geen MPEG2 en MPEG4 (HDTV) onderstuent en externe codecs (nog) niet gebruik kunnen maken van de multicast support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan het zijn dat de argumenten die je noemt bij het aanroepen van 'dhclient' niet meer werken op de huidige ubuntu releases? Want voor zover ik kan zien kent die dhclient de argumenten -H -V en -T niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Ubuntu gebruikt versie 3.1.2, terwijl versie 4.0.0 al uit is sinds 19 december 2007. Daarom missen er de benodigde functies en kan je dus beter een distributie gebruiken die wat meer up-to-date is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk dan is dat het probleem! Tnx voor de snelle reply. Dan ga ik van de week even kijken of ik een andere distro op die laptop kan zetten of handmatig even een nieuwere versie van dhcp erop kan gaan compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zijn er nog mensen die op dit moment met bijv. VLC kanalen kunnen kijken via hun router?

Kan nl. Hostname + Vendorclass wel instellen voor de WAN van mijn router, krijg dan ook een ipadres.

Maar een stream openen gaat helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Werkt hier prima, gisteravond nog gebruikt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
Ok, dan zal ik wel wat over het hoofd gezien hebben.

Heb je ook het Vendor Id en de hostname op je router ingesteld? Of krijgt jouw router wel een ipadres
zonder die settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306338

Ik ben ook XMS klant (Amersfoort) en ik wil graag gebruik gaan maken van dvbsbridge iptv binnen MCE 2005. Ik daarvoor alleen een m3u bestand om in te kunnen lezen. Nu begrijp ik dat de gegevens uit het Lijbrand -bestand ook gebruikt kunnen worden. Het is alleen in het verkeerde format.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Geen Vendor Id of hostname ingesteld nee, werkt gewoon prima. Hij hangt aan de internet poort van de kadaka overigens.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
sig69 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:13:
Geen Vendor Id of hostname ingesteld nee, werkt gewoon prima. Hij hangt aan de internet poort van de kadaka overigens.
Ok, bij mij heeft de kadaka de poorten van iptv en internet gescheiden.

Nu nog even zien hoe de aminonet achter de router aan de praat zien te krijgen.
Anoniem: 306338 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:12:
Ik ben ook XMS klant (Amersfoort) en ik wil graag gebruik gaan maken van dvbsbridge iptv binnen MCE 2005. Ik daarvoor alleen een m3u bestand om in te kunnen lezen. Nu begrijp ik dat de gegevens uit het Lijbrand -bestand ook gebruikt kunnen worden. Het is alleen in het verkeerde format.

Iemand een idee?
Ik heb destijds gewoon de tijd genomen om de adressen handmatig in een m3u bestandje te kloppen,
conform de standaard van een m3u bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306338

djinn1979 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:32:
Ik heb destijds gewoon de tijd genomen om de adressen handmatig in een m3u bestandje te kloppen,
Zou je mij dat bestandje toe kunnen sturen zodat ik het als voorbeeld kan gebruiken? Thanx alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 306338 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:59:
[...]

Zou je mij dat bestandje toe kunnen sturen zodat ik het als voorbeeld kan gebruiken? Thanx alvast! _/-\o_
Check es een pagina terug, staat een link naar rapidshare met het html.gz bestand ;). Kan je de URLs daar uit vissen en in een m3u zetten.
djinn1979 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:32:
[...]

Ok, bij mij heeft de kadaka de poorten van iptv en internet gescheiden.

Nu nog even zien hoe de aminonet achter de router aan de praat zien te krijgen.

[...]

Dat heb ik ook, iedereen met Lijbrandt. Maar het maakt niet uit in welke poort je zit, op beide kan je tv kijken. Bij mij zit de amino ook direct in de 'IPTV' poort, en m'n router in de 'Internet' poort, toch kan ik met beide tegelijk tv kijken.

M3U bestanden heb ik ook gemaakt van een aantal kanalen, werken prima op m'n Linux met SMPlayer. Alleen jammer dat mplayer niet blijft luisteren voor data. Maar ach, paar keer op Play drukken en het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
Hero Of Time schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:17:

Dat heb ik ook, iedereen met Lijbrandt. Maar het maakt niet uit in welke poort je zit, op beide kan je tv kijken. Bij mij zit de amino ook direct in de 'IPTV' poort, en m'n router in de 'Internet' poort, toch kan ik met beide tegelijk tv kijken.

M3U bestanden heb ik ook gemaakt van een aantal kanalen, werken prima op m'n Linux met SMPlayer. Alleen jammer dat mplayer niet blijft luisteren voor data. Maar ach, paar keer op Play drukken en het speeld.
Dat had ik inderdaad gelezen, maar helaas werkt dat niet hier. Internetpoort kom ik alleen op internet, en op iptv poort alleen iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

djinn1979 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:03:
[...]

Dat had ik inderdaad gelezen, maar helaas werkt dat niet hier. Internetpoort kom ik alleen op internet, en op iptv poort alleen iptv.
Dus even voor de duidelijkheid. Als je je pc direct aan je internet aansluiting hangt, heb je alsnog geen IPTV, maar als je je router aan de IPTV verbinding hangt met je pc erachter, doetie het wel? Dat is dan zeer vreemd.
Als dat het niet is, check je router eens of die wel Multicast ondersteund. Misschien dat een firmware update nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
Hero Of Time schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:13:
[...]

Dus even voor de duidelijkheid. Als je je pc direct aan je internet aansluiting hangt, heb je alsnog geen IPTV, maar als je je router aan de IPTV verbinding hangt met je pc erachter, doetie het wel? Dat is dan zeer vreemd.
Als dat het niet is, check je router eens of die wel Multicast ondersteund. Misschien dat een firmware update nodig is.
Klopt, allen i.p.v. de pc direct aan de internet aansluiting te hangen, heb ik de aminobox er rechtstreeks aangehangen.

Router achter IPTV verbinding gaat goed. Gebruik wel een andere router voor de IPTV aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, de Animo aan de internet aansluiting hangen heb ik niet getest. Misschien dat ze kijken welk MAC adres de animo heeft en die toegang tot het internet blokkeert? Waarom zou het bij jou niet werken met je pc, en bij mij, en anderen hier, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Even een teaser: ik kan er nog niet zoveel over zeggen, maar binnenkort heb ik iets wat jullie Lijbrandt klanten misschien wel leuk / handig vinden... >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben benieuwd. Zou het meer HD zenders zijn? Of een programma die het netjes op een rijtje zet en direct je media player aanroept om af te spelen? Je bent echt slecht, weet je dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sig69 jij bent toch niet rob joost de dj trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Nee dat klopt, da's een maatje van me

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hero Of Time schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:56:
Of een programma die het netjes op een rijtje zet en direct je media player aanroept om af te spelen?
Dat is met een simpele registry key al te regelen, dus dat is 'm niet ;) Het gaat helaas wel na het weekend worden ivm weekend en diverse examen- en vrijgezellenfeestjes helaas

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Registry? Wat is dat? Nooit van gehoord op Ubuntu, waar kan ik dat vinden? >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ben benieuwd, heb zelf weinig tijd meer gehad voor het hele gedoetje. Drukte voor de zomer. Maar bijna vakansolei dus kan ik ook weer eens gaan experimenteren.

Laat me raden... Nog steeds vrijgezel :D haha... Of was jij niet aan de beurt ;).

[ Voor 21% gewijzigd door DoeEensGek op 23-06-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Einderlijk tijd gehad om m'n projectje af te maken: de Lijbrandt Media Player :Y)
Alleen getest op Windows XP in combinatie met VLC 0.9.9 (tijdens installatie even vlc.exe opzoeken). Verder zit er weinig foutafhandeling in, dus misschien crasht hij nog wel eens... Oh ja, je hebt minstens .Net 2 nodig maar dat heeft bijna iedereen wel tegenwoordig (sorry Hero of Time...)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grumble grumble, waarom nou weer altijd die Windows zooi? En je hebt nog VLC nodig ook, wat is er mis met aparte playlists maken. Ok, toegegeven, dit scheelt het maken van die playlists en doorspitten van die ellelange regel javascript troep ;).

Als ik m'n Windows weer aan de praat krijg, zal ik es kijken hoe het werkt. Een VM is nou niet geweldig om in te testen. Al met al, toch goed werk, zie je niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Als je een makkelijkere / betere manier weet om multicast streams te spelen in .Net hou ik warm aanbevolen... En Vlc doet geen picture in picture, deze wel :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben geen programmeur, kan je dus helaas niet helpen. Misschien dat je het kan herschrijven naar C++, als je die taal beheerst. Daarmee zou het, met wat aanpassingen misschien, ook op Linux moeten werken :). Tis maar een idee, maar als programmeur misschien wel een leuk projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
@sig69: ik probeer jouw progsel te installeren, maar hij blijft hangen tijdens de installatie. Ik geef 't nog ff, want me harde schijf blijft maar ratelen, dus weet niet of ie nog wat aan 't doen is verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Als het goed is komt er een scherm omhoog waarmee je de VLC.exe moet opzoeken. Zit ie er niet achter (even alt tabben of scherm verplaatsen ofzo)

[ Voor 31% gewijzigd door sig69 op 24-06-2009 19:38 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

Hero Of Time schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:51:
Ik ben geen programmeur, kan je dus helaas niet helpen. Misschien dat je het kan herschrijven naar C++, als je die taal beheerst. Daarmee zou het, met wat aanpassingen misschien, ook op Linux moeten werken :). Tis maar een idee, maar als programmeur misschien wel een leuk projectje.
Mono does the trick :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mono is vies, te veel dependencies op m'n lean en mean install. Als ik Mono wil, ga ik wel Gnome gebruiken, dat barst van die zooi. Nee, sorry, voor mij geen Mono. Zeker als maar 1 programma het gaat gebruiken, waarvan ik niet eens zeker weet of het zal werken. Nooit een .msi installer gezien voor linux ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
sig69 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:37:
Als het goed is komt er een scherm omhoog waarmee je de VLC.exe moet opzoeken. Zit ie er niet achter (even alt tabben of scherm verplaatsen ofzo)
Oh die heb ik helemaal niet geinstalleerd staan. Moet die er per se op staan tijdens de installatie. Ik heb Vista SP2 by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambelia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik denk dat het programma niet compatibel is met vista ik heb het op 2 pc's met vista geprobeerd en daarop blijft de instalatie hangen.
Op een andere pc met xp geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Jammer, had graag dat programmaatje ff willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Niet getest onder Vista inderdaad, ik zal eens een VM met Vista installeren en kijken wat het doet.
Edit: inderdaad, je hebt gelijk. En gefixt.

[ Voor 39% gewijzigd door sig69 op 25-06-2009 20:06 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61545 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:18:
Via de debug mode van het amino kastje is idd te zien dat deze de channel info van de volgende url haalt:

http://w1.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz

echter na het aansluiten van een laptop op de tv poort kan ik deze url nog steeds niet benaderen. Het pingen van de hostname geeft een (82.139.64.86) icmp_seq=1 Packet filtered.

Dus ik vraag me af hoe die server dan bepaalt of je wel of niet dat url mag benaderen :?. Zou die van de DHCP server een ander ip range krijgen als die aan het mac adress ziet dat het een amino kastje ziet?
Ik heb niet veel verstand van Linux en Ubunto of zo ...
Hoe zet ik hem in debug mode en hoe kan ik de links etc zien ?
Ik wil namelij kook weten hoe die met uitzending gemist omgaat. Ik weet wat de link is, echter krijg in geen enkele browser iets te zien. Alleen de XML files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Ik heb een klein jaar geleden het interaciteve systeem bekeken en uiteindelijk een klein prototype gemaakt om het op de pc aftespelen. Het is ontwikkelt door http://avinity.nl/. De link naar de xml betanden in index.xhtml.gz wordt naar een rtsp server gestuurt die de xml bestanden verwerkt en omzet naar een videostream die vervolgens wordt afgespeelt door de amino. Ook wordt het id van de box meegestuurt. Als je vervolgens op een knop op de afstandbediening drukt wordt deze naar weer een andere server gestuurt met behulp van een ajax-request inclusief het id. Deze zal dat doorgeven aan de videoserver die vervolgens een nieuw xml bestand opvraagt met daarbij de informatie over welke knop wordt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Heeft iemand een geupdate link?? Er zijn namelijk 3 kanalen toegevoegd, ned 123 hd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

irtimmer schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:22:
Ik heb een klein jaar geleden het interaciteve systeem bekeken en uiteindelijk een klein prototype gemaakt om het op de pc aftespelen. Het is ontwikkelt door http://avinity.nl/. De link naar de xml betanden in index.xhtml.gz wordt naar een rtsp server gestuurt die de xml bestanden verwerkt en omzet naar een videostream die vervolgens wordt afgespeelt door de amino. Ook wordt het id van de box meegestuurt. Als je vervolgens op een knop op de afstandbediening drukt wordt deze naar weer een andere server gestuurt met behulp van een ajax-request inclusief het id. Deze zal dat doorgeven aan de videoserver die vervolgens een nieuw xml bestand opvraagt met daarbij de informatie over welke knop wordt gedrukt.
Hoe heb jij de XML kunnen 'omsmurfen' tot een webpagina ?
Wil je dat delen ?
Ik had inderdaad gezien dat avinity.nl erachter zit, maar deze willen niets prijsgeven hoe e.e.a werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoeEensGek schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:21:
Heeft iemand een geupdate link?? Er zijn namelijk 3 kanalen toegevoegd, ned 123 hd :).
De IGMP addressen is voldoende !!!!
Dan kan ik die op mijn NMT invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuch kuch:

NL1HD: igmp://224.1.3.1:12110
NL2HD: igmp://224.1.3.2:12112
NL3HD: igmp://224.1.3.3:12114

Vraag niet hoe het kan maar proviteer ervan :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Kuch Kuch thx, werken en kloppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb gister eens dit topic doorgelezen en heb ook de lijbrandt media player geinstalleerd. Onder XP gaat dit prima, maar met vista (64bit) krijg ik hem er niet op. Hij blijft hangen tijdens het installeren. Overigens werkt de mediaplayer prima.

Heeft iemand nog ergens een lijstje met alle zenders van Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doet die rapidshare het niet meer die na mij gepost was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61545 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:21:
Kuch kuch:

NL1HD: igmp://224.1.3.1:12110
NL2HD: igmp://224.1.3.2:12112
NL3HD: igmp://224.1.3.3:12114

Vraag niet hoe het kan maar proviteer ervan :d
Thanks !
Ik heb weer 2 extra kanalen erbij !
En toch vraag ik het ... Hoe ben je erachter gekomen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 23:09
Anoniem: 297535 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:56:
[...]

Thanks !
Ik heb weer 2 extra kanalen erbij !
En toch vraag ik het ... Hoe ben je erachter gekomen ????
animo sniffen op igmp requests? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee niet gesniffed, ik heb even me ubuntu laptop op de tv aansluiting gehangen en middels het speciale dhcp request net gedaan of ik een amino setupbox was. Hiermee kwam ik in het juiste subnet en kon ik de index.xhtml.gz file ophalen net zoals de setupbox doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shal-Ziar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 19:42
Kan iemand mij die lijst mailen op mijn hotmail Destroyer.1991@hotmail.com
alvast vriendelijk bedankt.
Ik probeer nl een VLC afspeellijst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Destroyer1991 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:05:
Kan iemand mij die lijst mailen op mijn hotmail Destroyer.1991@hotmail.com
alvast vriendelijk bedankt.
Ik probeer nl een VLC afspeellijst te maken.
Werkte deze link niet meer dan? Bij mij anders nog prima. Je mist alleen bovenstaande 3 HD zenders (of eigenlijk 2, een van de publieke zenders staat er al in).
Op verzoek weggehaald. Het is ook niet geheel duidelijk of dit wel de bedoeling is hier.

[ Voor 11% gewijzigd door IEF op 05-02-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:22:
[...]

animo sniffen op igmp requests? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 297535 op 31-07-2009 08:53 . Reden: verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Hee, dit is zeer interresant. Mijn ouders hebben ook dit abbonement. Nu woon ik daar niet meer maar heb ik daar vanwege de gigantische snelheden (ook upload) wel een Linux server staan. Na de vakantie even kijken of ik het ook voor elkaar kan krijgen. Wellicht kan ik dan ook een opneem functie maken. Liefst eigenlijk zonder GUI want ik denk niet dat m'n 1.2Ghz celeron servertje het niet trekt als ie een HD kanaal eerst moet weergeven op de GUI (waar ik niet achter zal zitten) en dan moet opslaan.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is mythTv erg aan te raden als opnemer, ik gebruik deze zelf ook om programma's op mijn linux server vanaf Lijbrandt te kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Ga ik zeker naar kijken ja, had ik al bedacht. Maar kan ik daarmee ook commandline werk doen om het e.e.a. op te nemen? GUI werkzaamheden gaan te zwaar worden denk ik (als ie HD moet gaan laten zien), plus dat ik wat wel automatiseren. Nou ja, straks maar even mee spelen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste