Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
zou het mogelijk zijn om met familie in amerika een VPN op te zetten om de multicast streams van lijbrandt door te voeren naar mijn neef zijn server? Mijn neef kijkt namelijk graag nederlandse zenders en daar zijn er zo weinig van in amerika en daarintegen kan ik dan weer zijn streams oppakken om de amerikaanse kanalen te bekijken. Nou heb ik geen verstand van VPN heb er al wel wat over gelezen. Ik heb zelf een WRT600N met DD-WRT draaien waar dus ook weer VPN opties inzitten. Zou het dus mogelijk zijn om dit te bereiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit zou prima mogelijk moeten zijn, als hij maar z'n routing in orde heeft. Dus die multicast adressen moeten wel via je VPN lopen. Of het nog kijkbaar is, is een tweede. Per stream heb je wel zo'n 5 MBit nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
das goed om te weten dan moet ik mij maar goed gaan verdiepen in VPN heb er nog geen ervaring mee namelijk maar denk wel dat het moet lukken. Thx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat misschien een makkelijkere oplossing is om de multicast streams om te zetten naar unicast streams met het programma 'udpxy' (http://sourceforge.net/projects/udpxy/). Dan wordt ook niet je hele netwerk meteen overspoelt door de stream. Als je namelijk wifi gebruikt krijgen ze ook de multicast streams voor hun kiezen, ook al kijken ze er niet naar. Het gevolg is dan dat je wifi mega traag wordt enzo.
Door gebruikt van udpxy zet je de multicast om naar een unicast stream naar 1 pc die het mogelijk weer door kan verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het eigenlijk al voor elkaar om die Hillegomse uitzendingen en uitzendingen gemist te bekijken op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:49:
Wat misschien een makkelijkere oplossing is om de multicast streams om te zetten naar unicast streams met het programma 'udpxy' (http://sourceforge.net/projects/udpxy/). Dan wordt ook niet je hele netwerk meteen overspoelt door de stream. Als je namelijk wifi gebruikt krijgen ze ook de multicast streams voor hun kiezen, ook al kijken ze er niet naar. Het gevolg is dan dat je wifi mega traag wordt enzo.
Door gebruikt van udpxy zet je de multicast om naar een unicast stream naar 1 pc die het mogelijk weer door kan verdelen.
Ik heb een WRT610N en met de nieuwe Firmware (juli 2009) kan ik op mijn PC streaming kijken zonder dat de wireless er last van heeft.
Ik kan zelf nu op meerdere PC's wireless verschillende streams kijken.
Kids zijn er erg blij mee !

Alleen mijn download stort dan in .... Maar ja, je kan niet alles hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:03:
Heeft iemand het eigenlijk al voor elkaar om die Hillegomse uitzendingen en uitzendingen gemist te bekijken op de computer?
Nee, helaas niet. Ik heb wel de XML files kunnen bekijken hoe uitzending gemist en het Hillegomse kanaal wordt opgebouwd, maar de streamings kreeg ik niet voor elkaar.

Edit :
Sinds dat ze het 'beter' beveiligd hebben, kom ik niet meer bij de website van uitzending gemist.
Dit was ooit http://staging.rendercast.com:9090/uitzending-gemist

Maar nu niet meer :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het al voor al elkaar om met Windows XP een ip address te krijgen van de iptv server, dus in het juiste subnet terecht te komen? Heb al geprobeerd om het MAC adres, de hostname en de vendor class ID van m'n windows bak te spoofen naar een amino mac address maar dat helpt helaas niet :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 22:28 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik quote FreakaZoyd even, die is het met Ubuntu in ieder geval wel gelukt:
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:50:
Nee niet gesniffed, ik heb even me ubuntu laptop op de tv aansluiting gehangen en middels het speciale dhcp request net gedaan of ik een amino setupbox was. Hiermee kwam ik in het juiste subnet en kon ik de index.xhtml.gz file ophalen net zoals de setupbox doet!
Misschien kan hij vertellen wat er zo speciaal is aan dat dhcp request

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 10-09-2009 12:44 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb eigenlijk gewoon me netwerk kaart het MAC adres van de amino gegeven. Vervolgens heb ik daarmee een ' speciaal' DHCP request laten doen, met als speciale eigenschappen de dhcp server en het vendor id. Meer is het ook eigenlijk gewoon niet ;)
Hierdoor krijg je vanzelf een ip adres binnen de netwerk range van het hele streaming gebeuren.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ok, dus als je hiermee aan de gang gaat moet je de Amino even uitzetten, het is dus of of?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Ja anders ziet lijbrandt op het zelfde moment 2 devices met het zelfde mac adres wat dus eigenlijk niet zou mogen ;)
En een willekeurig mac adres intikken zou niet eerlijk zijn voor de rest van de mensen! Want dan zou het zomaar kunnen dat je een mac adres van een ander bestaande amino kiest toevallig, met alle gevolgen van dien.. Bovendien staan volgens mij alle mac's geregisteerd bij Lijbrandt, die verbinding mogen maken op dat subnet.
Maar je zou een 2e netwerk kaart in een kleine server kunnen zetten die zich aanmeld als Amino en vervolgens alles door routeerd over je gewone computer netwerk thuis (mocht je die hebben). Op die manier heb je de amino helemaal niet meer nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik het 'speciale' DHCP request heb uitgevoerd is het gelukt op m'n ubuntu bak. Verder heb ik zelf geen animo, heb een MAC adres gepakt van een willekeurige amino.

Iemand tips of een how-to voor het door routeren?

Als iemand een manier heeft om dit 'speciale' DHCP request met een windows bak uit te voeren houd ik mij aanbevolen :)

Nu maar eens even aan de gang met MythTV, kijken of dat wat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom wil je klonen als je de kanalen gewoon kan kijken ? Zelfs achter een router ?
Of werkt dat bij jullie niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt dat idd niet :) Heeft wel gewerkt, maar werkt sinds een paar maanden niet meer.

• djinn1979
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bij mij werkt de amino ook niet achter de router.

Heb op dit moment Ubuntu draaien met UDPXY. Kan nu ook wireless tv kanalen bekijken
met een Linksys WRT54G.

Maar ja nu alleen de amino nog werkend krijgen achter de router.

• !null
Hoe kan het dat die Linksys wel werkt dan? het is toch gelockt op MAC address?

• djinn1979
  • Niet online
!null schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:58:
Hoe kan het dat die Linksys wel werkt dan? het is toch gelockt op MAC address?
Dat is waar op de linksys draait nu DD-Wrt. Bij de DHCP-request wordt VendorID meegegeven en tevens
wordt het Macadres gespoofed.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55
Even om verwarring uit de weg te helpen:

De lijbrandt aansluiting heeft twee aansluitingen en voor puur tv en een voor internet.

Via de internet aansluiting kan tv gekeken worden, alleen de kanalen lijst kan niet worden opgehaald. Zolang jou router multicast verkeer kan regelen gaat het kijken goed. Een andere optie, mocht jou router dit niet ondersteunen, is een linux router met udpxy. Dit is dus allemaal op de internet aansluiting.

Via de tv aansluiting kan uiteraard tv gekeken worden en kan de kanalen lijst worden opgehaald met de setup box. Of zolang je computer zich voordoet als een setup box, dus met mac en vendor-id spoofing enz.

Zolang lijbrandt z'n kanalen lijst niet aanpast, kan er gewoon op de pc gekeken worden. Als de kanalen lijst aangepast wordt, zal een van ons de lijst moeten opvragen via de tv aansluiting. Dit kan met een aangepast DHCP request. Of een computer instellen als bridge en tussen de tv aansluiting en de setup box plaatsen. Hiermee kan dan het dataverkeer en dus de kanalen lijst onderschept worden.

Verwijderd

Paulusbrand schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:34:

De lijbrandt aansluiting heeft twee aansluitingen en voor puur tv en een voor internet.

Via de internet aansluiting kan tv gekeken worden, alleen de kanalen lijst kan niet worden opgehaald. Zolang jou router multicast verkeer kan regelen gaat het kijken goed. Een andere optie, mocht jou router dit niet ondersteunen, is een linux router met udpxy. Dit is dus allemaal op de internet aansluiting.

Via de tv aansluiting kan uiteraard tv gekeken worden en kan de kanalen lijst worden opgehaald met de setup box. Of zolang je computer zich voordoet als een setup box, dus met mac en vendor-id spoofing enz.

Zolang lijbrandt z'n kanalen lijst niet aanpast, kan er gewoon op de pc gekeken worden. Als de kanalen lijst aangepast wordt, zal een van ons de lijst moeten opvragen via de tv aansluiting. Dit kan met een aangepast DHCP request. Of een computer instellen als bridge en tussen de tv aansluiting en de setup box plaatsen. Hiermee kan dan het dataverkeer en dus de kanalen lijst onderschept worden.
Ik heb lijbrandt in Hillegom, maar kan op beide UTP poorten mijn Animo aansluiten en werkt ook op beide.
Op allebei de poorten kan ik ook mijn PC aansluiten en heb ik een 100 Mb/s verbinding.
Dus bij mij is niet 1 poort voor TV en 1 poort voor internet.

• !null
Probeer eens dan via de officiele Ethernet aansluiting de programmalijst op te halen, wat niet mogelijk zou moeten zijn.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55
!null schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:33:
Probeer eens dan via de officiele Ethernet aansluiting de programmalijst op te halen, wat niet mogelijk zou moeten zijn.
No Go...

Verwijderd

Als de Amino het doet dan kan hij dus ook de tv lijst ophalen, want op het moment dat de Amino geen lijst kan ophalen gaat deze rood knipperen en krijg je een melding op je tv te zien...

(^^ hee buurman)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 19:59 ]

• !null
Ja Mike da Spike moet het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulusbrand schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:34:

Ook dat geld niet overal. Via mijn glashart aansluiting kan ik geen tv kijken via de internet poort. Uiteraard wel via de TV poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djinn1979
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:50:
[...]

Ook dat geld niet overal. Via mijn glashart aansluiting kan ik geen tv kijken via de internet poort. Uiteraard wel via de TV poort.
Klopt, dat geldt hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelbas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik heb een vraag betreffende een Amino 110 Settopbox die ik heb aangeschaft. Ik was in de veronderstelling dat deze universeel zijn en dus, waar glasvezel is, overal als decover voor digitale TV kunnen functioneren. Nou heb ik deze decoder overgenomen van iemand uit Naaldwijk, maar ik woon in Deventer. Het probleem is nu dat ik de decoder heb aangesloten maar geen beeld o.i.d. krijg. Ik krijg alleen maar foutmeldingen met dat de decoder het bestand niet herkent; "the browser cannot display this type of file (039)" en "URL fetch aborted". Is hier iets aan te doen? Is het mogelijk om deze werkend te krijgen met digitale tv via Concepts ICT (Glashart)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Ik denk dat je gewoon vette pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelbas
Ben er inmiddels achter dat het er een is van Caiway. Maar niemand weet dus een mogelijkheid om er de firmware van Glashart op te zetten?

Verwijderd

huppelbas schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:40:
Ben er inmiddels achter dat het er een is van Caiway. Maar niemand weet dus een mogelijkheid om er de firmware van Glashart op te zetten?
Neem contact met lijbrandt op, mischien willen deze jouw wel helpen.

• huppelbas
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:06:
[...]

Neem contact met lijbrandt op, mischien willen deze jouw wel helpen.
Heb ik al gedaan (info@kadaka.nl), afwachten of zij er iets mee kunnen en willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@huppelbas, ik zit in hetzelfde schuitje, heb ook een 110 met andere instellingen, heb aangeklopt bij zowel Lijbrandt als Glashart maar krijg de gegevens absoluut niet los, weet wel hoe ik in de management pagina's kan komen maar heb niet de juiste gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ook al staat de juiste firmware op het apparaat dan nog gaat het niet werken, omdat ze via het mac adres controleren of je wel een bij jouw provider gekochte setopbox hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Kan je niet de 110 aan de pc koppelelen. Info en alles op de pc gooien. En daaruit kijken wat je op de 130 moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelbas
Mmmm... het wordt dus allemaal erg lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tripwire999 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:03:
Ik heb net een WRT600N router besteld als ik hem binnen heb zal ik hem testen met iptv misschien omdat deze sneller is dan mijn WRT54G werkt het beter. Ik had trouwens met de winkel die alles van lijbrandt regelt het erover en die zei dat je minimaal 300Mbps nodig hebt om te streamen.
Onzin van de 300Mbs. Ik heb zelf een WRT610N. Dit is een dualband wifi. Dat wil zeggen, dat er 2 antennes inzitten en op 2 bandbreedtes uitzenden.
Hierdoor heb ik simultaan een 54mbs netwerk en een 300Mbps netwerk over 1 router.

Zelfs de PC's met de 54 Mbps netwerkkaart kunnen streaming TV ontvangen. Dit gaat ongeveer met 6 Mbps. en de average doorvoersnelheid van de 54 netwerk kaartjes is rond de 20 Mbps.
Snelheid genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Zo te zien staat hij hier nog steeds: *knip*

[ Voor 43% gewijzigd door sig69 op 01-02-2011 09:11 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuch kuch... goh vervelend hoestje :P

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 19:13 . Reden: Niet heel handig idd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat moet ik me eigenlijk bij zo'n stream voorstellen, hoe ruw is dat? Kan ik er gewoon m'n VLC player oid aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

!null schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:42:
Wat moet ik me eigenlijk bij zo'n stream voorstellen, hoe ruw is dat? Kan ik er gewoon m'n VLC player oid aan hangen?
Ja, gewoon te openen met VLC. udp://@<stream IP:poort> was het geloof ik. Dat is iig wat ik in m'n mplayer smijt :).

@boven,
Handig die lijst, scheelt mij weer die rot html.gz door te pluizen voor andere zenders. Nu heb ik wel de meeste eigenlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
udp://@ ervoor hangen en kijken. Let op sommige routers houden het tegen.

Neem trouwens ff wat kuch pillen joh! :P haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
DoeEensGek schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:50:
udp://@ ervoor hangen en kijken. Let op sommige routers houden het tegen.

Neem trouwens ff wat kuch pillen joh! :P haha.
Ja, je moet multicast aanzetten / mogelijk maken toch?

En over het MAC adres spoofen, dat hoef je alleen te doen voor de registratie op de multicast stream? Of kan je sowieso luisteren zonder te registreren?
Ik zal het allemaal wel weer door lezen als ik er wat mee ga doen. Maar het is wel nuttig om even te weten hoe ik het aan moet pakken. Of ik alles door m'n server moet laten lopen (2 interfaces gebruiken), of dat een switch afdoende is om beide te laten werken tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
!null schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:31:
[...]

Ja, je moet multicast aanzetten / mogelijk maken toch?

En over het MAC adres spoofen, dat hoef je alleen te doen voor de registratie op de multicast stream? Of kan je sowieso luisteren zonder te registreren?
Ik zal het allemaal wel weer door lezen als ik er wat mee ga doen. Maar het is wel nuttig om even te weten hoe ik het aan moet pakken. Of ik alles door m'n server moet laten lopen (2 interfaces gebruiken), of dat een switch afdoende is om beide te laten werken tegelijkertijd.
Mac spoofen hoeft allemaal niet. Vlc pakken, link erin, wel kijken of je router het doorlaat anders zonder router openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh nice, dan is het nog makkelijker. Dan hoef ik er alleen even een multicast enabled switch er tussen te gooien. Hmm, maar het tv ethernet is ook aangesloten op het internet toch? Dus dan moet je wel een router, anders staat die interface onbeschermd op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Huh? Waar heb jij het nou over? De Amino staat op een apart netwerk binnen Lijbrandt. Ja, dat ding heeft internet als je je PC eraan hangt, maar dat komt door het MAC ares. Gewoon je normale internet aansluiting gebruiken, VLC pakken, link erin en kijken als je router multicast ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Ik heb een BEFSR41 zou het hier mee kunnen ?

En hoe moet ik het exact aansluiten moet ik de router op de tv utp poort aansluiten ?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, je kan gewoon de internet aansluiting gebruiken. Zolang de router multicast ondersteund, zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik vind het alleen niet verstandig om de gehele lijst hier te publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 08:59:
Heren,

Ik vind het alleen niet verstandig om de gehele lijst hier te publiceren.
Want? :?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 13:36
Het is duidelijk in strijd met de GOT policy: Licentie- of copyrightschendingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Iemand ervaring met het kijken van IPTV met zoiets als XBMC of Mythtv?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hier draaiend met mythTV. En sinds de nieuwe versie van XBMC heeft deze ook mythTV integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Hoe heb je de weergave van TV geregeld? Ik krijg Mythtv (Mythbuntu eigenlijk) niet aan het verstand dat ie IP-TV weergeeft. Met VLC werkt het uitmuntend maar die kan ik weer niet geintegreerd krijgen in Mythtv.

Heb je ergens een goeie manual of kun je zelf een beschrijving geven? :)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 08:20
NIKDCC schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:05:
Het is duidelijk in strijd met de GOT policy: Licentie- of copyrightschendingen ?
Die lijst is redelijk algemeen. Als je een hub tussen je Amino en genexis hangt en daar een laptop met wireshark aan hangt, kan je deze lijst zelf ook maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
NIKDCC schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:05:
Leg uit. Die media komt toch wel binnen, ook over een ouderwetse analoge aansluiting. Of je het nou via je Amino en HDTV kijkt of via een pc, maakt niet uit. En wat betreft het opnemen, je kan nog steeds op de analoge aansluiting een videorecorder plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
@!null: aanvulling het is alleen te bekijken voor lijbrandt abonees! We hebben er dus voor betaald :).
Zover niks illigaals etc. volgens mij.

@terrion waar ik ook wel benieuwd naar ben is of dit ook gaat werken op xbmc.. Mij nog niet gelukt voor zover maar mischien doe ik iets fout. Mythtv ben ik niet bekend mee... maar een uitleg zou mooi zijn, in verdiepen wil ik altijd wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt idd wel degelijk iets geschonden, namelijk de eredevisie kanalen. Want die zijn op deze wijze gratis te bekijken... Maar ik heb in mijn post de lijst weggehaald, mede om deze reden..
Om de kanalen in MythTV aan de praat te krijgen moet je een playlist maken waarin alle zenders staan, deze playlist moet op een webserver komen te staan (of ergens anders online). Daarna is MythTv gewoon te gebruiken alsof er een tuner kaart in zit.
Zoals ik al zei, sinds de laatste alpha versies van XBMC is er integratie voor MythTV geintroduceerd. Dit werkt opzich wel aardig het is alleen allemaal nog vrij traag helaas..

Hier staat min of meer hoe je mythTV kan gebruiken:
http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv/users/313469

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 13:36
Misschien zou je om diezelfde rede bovenstaande post ook kunnen wijzigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@FreakaZoyd:
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Dit is wat ik doe:
- Via MythTV Backend-setup naar Capture cards > New capture card
--- Card type: networkrecorder
--- M3U URL: http://localhost/chanlist.m3u <--- apache draait; hier zet ik de m3u dus neer. In FF getest: OK
--- Tuning timeout: 3000
--- Finish
- Video sources > New video source
--- Name: blabla
--- Listing grabber: No grabber
--- Channel freq. table: default
--- Finish
- Inputconnections > FREEBOX: http://local........
--- Display name: iets
--- Videosource: blabla
--- Use quick tuning: Never
--- > Scan for channels > Next > *stil* > Finish
--- Next > Finish

Bij *niks* zou volgens mij de kanalenlijst moeten verschijnen. Gebeurt dus niet

Ik heb dit in de M3U geprobeerd:
udp://@ip_address:1234
udp://@ip_address:1234?multicast
udp://ip_address:1234
udp://ip_address:1234?multicast

Geen van allen werkt. Wat doe ik verkeerd?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Hmmmm... Na het lezen van dit artikeltje is me ineens iets duidelijk...
Verify that you can watch video. Use "mplayer udp://225.1.100.1:2001"
Misschien komt het omdat ik mythbuntu gebruik. Mythbuntu gebruikt blijkbaar geen mplayer. Wellicht zijn er nog meer verschillen waardoor het niet werkt. :s

Pluizen maar weer!

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu niet achter mijn eigen pc, maar dit is hoe mijn m3u bestand eruit ziet.

#EXTM3U
#EXTINF:0,1 - Nederland 1
udp://233.81.xxx.xxx:10294
#EXTINF:0,2 - Nederland 2
udp://233.81.xxx.162:10296
etc
etc

(die xx'en moeten uiteraard vervangen worden door de juiste getallen ;))

Als deze ingeladen wordt in mythtv moet je idd vanzelf de kanalen lijst in mythtv krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Zo ziet mijn m3u er ook uit...
Aanvankelijk was het "#EXTINF:1 - Nederland 1" maar ook dat had ik al aangepast naar "#EXTINF:0,1 - Nederland 1" e.d. maar ook dat mocht niet baten.

Zou je eens kunnen kijken of de procedure die ik boven omschreven heb wel in orde is? (bij het kanalen laden kun je trouwens nog "Free only" o.i.d. uitvinken. Die staat bij mij dus ook uit)

Ik heb er de kracht niet meer voor... :/

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Als ik jouw was zou ik de bron ergens anders neer zetten en dan proberen... Voor mijn gevoel pakt hij de lijst niet als ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Is het mogelijk dat iemand mij die zenderlijst stuurt ? (concepts) ?

of uitlegt hoe ik deze zelf kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe is iets hoger al genoemd. Pak een hub, hang je amino eraan en een laptop bijvoorbeeld, draai er wireshark oid op en je kan zo de lijst binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

framaster schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:52:
Is het mogelijk dat iemand mij die zenderlijst stuurt ? (concepts) ?

of uitlegt hoe ik deze zelf kan ophalen.
Volgens mij is de server lijst al een aantal keer neergezet en links richting rapid share.
Ook om zelf te snifferen met wire shark staat duidelijk uitgelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zit het nu op remote desktop te proberen (kijken of het werkt), helaas kent de router geen multicast lijkt het. Ook niet na firmware upgrade. Het is ook een oude sitecom.

Maar ik zie wel dat ie wat doet. Met VLC een dummy adres invullen, dan gaat hij zeuren, vul ik er 1 in uit de kanalen lijst, dan geeft hij geen errors. Hij doet alleen niks, omdat die multicast stream waarschijnlijk niet door komt. Is er een makkelijke manier om te testen of je router multicast kan?

Oh, en weet iemand toevallig of er gigabit uit het Kadaka kastje komt of gewoon 100mbit? Ik doe het allemaal vanaf extern dus ik kan niet makkelijk zelf dingen testen.

@tERRION, jou router onderstuent wel multicast?

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 17-11-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er komt 100 Mbit uit. Getest toen we het net hadden met m'n laptop er direct op. Auto-sensing ging naar 100 Mbps. Hoger wilde hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
!null schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:20:
Maar ik zie wel dat ie wat doet. Met VLC een dummy adres invullen, dan gaat hij zeuren, vul ik er 1 in uit de kanalen lijst, dan geeft hij geen errors. Hij doet alleen niks, omdat die multicast stream waarschijnlijk niet door komt. Is er een makkelijke manier om te testen of je router multicast kan?
Ik meen me te herrinneren dat die van mij precies hetzelfde deed voordat ik multicast passthrough had aangezet, dus ik denk dat je gelijk hebt...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Kon ik het maar aanzetten ;(
Nou ja, een 100mbit ethernet routertje kost ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@!null: Ik heb geen router. Ik heb Concepts ICT, die doet niet aan geklooi met routers enzo. :) Maar Concepts maakt voor TV gebruik van dezelfde infra als Lijbrandt. (sterker nog, voor zover ik heb kunnen uitpluizen is het van Lijbrandt)

Bij Concepts hang je de STB rechtstreeks in een van de (d.m.v. VLAN gereserveerde) netwerkpoort op de glasvezelbox die aan de muur getimmerd zit. Geen router, geen gepruts.

Komend weekend ga ik m'n prutslaptop even verbouwen. Ubuntu er kaal op, MythTV van scratch erop en dan nog maar eens zien waar ik op uitkom... :)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tERRiON schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:03:
@!null: Ik heb geen router. Ik heb Concepts ICT, die doet niet aan geklooi met routers enzo. :) Maar Concepts maakt voor TV gebruik van dezelfde infra als Lijbrandt. (sterker nog, voor zover ik heb kunnen uitpluizen is het van Lijbrandt)

Bij Concepts hang je de STB rechtstreeks in een van de (d.m.v. VLAN gereserveerde) netwerkpoort op de glasvezelbox die aan de muur getimmerd zit. Geen router, geen gepruts.

Komend weekend ga ik m'n prutslaptop even verbouwen. Ubuntu er kaal op, MythTV van scratch erop en dan nog maar eens zien waar ik op uitkom... :)
Dat werkt gewoon :D
Alleen de vraag is hoe lang het blijft werken ;)

Mocht je het onder windows willen proberen -> http://www.dvblogic.com/download.php

[ Voor 5% gewijzigd door arjants op 17-11-2009 23:13 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@arjants:
Waarom zou het niet blijven werken? ;)

Onder windows proberen? Neuh... Dat zou betekenen dat ik windows zou moeten installeren om tv te kunnen kijken... Mwah... Neuh, ik hou m'n netwerk thuis liever een beetje heterogeen. Hehe...

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, de vraag is wanneer Lijbrandt het TV signaal gaat encoden, ze zijn natuurlijk dankzij dit soort topics op de hoogte van deze situatie, en zullen echt wel nadenken over een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Misschien interesseert het ze niet, en zien ze het als een extra service voor hun klanten.

• fagao
Encoden zullen ze voorlopig niet doen. Dit is redelijk complex om te implementeren. Overigens is encoden ook meer iets uit het tijdperk van de kabelaars en satelliet boeren. Voor hen was encodering en een smartcard voor decoderen de enige manier om onder controle te hebben dat mensen ook daadwerkelijk betalen voor hun TV abonnement.
Ik denk dat Lijbrandt eerder een soort access list zal maken dat op basis van de IP nummers van de klanten ze kunnen bepalen wie wat kijkt....

• !null
De multicast streams gebruiken het IGMP protocol, neem ik aan? hoe kan het dan dat je bij VLC dat niet hoeft op te geven / te kiezen, je kan hem gewoon een udp stroom geven toch? Moet hij dan niet het IGMP protocol gebruiken om zich te registreren bij zo'n stream of zie ik het verkeerd?
Ik ga iig even een routertje uitzoeken op IGMP ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
IGMP ondersteuning zit in de Linux kernel. Als jij een UDP multicast stream wilt openen (Herkenbaar aan de multicast adres range) zal de linux kernel een IGMP join naar dat adres sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo fijne mensen!

Zijn er meer mensen die de Lijbrandt Media Player (topprogrammaatje trouwens) niet aan de praat krijgen in Windows 7 64bit / Vista 64bit? Als er intelligente mensen zijn die de foutmelding willen zien kan ik 'm posten. 'T is nogal een lap tekst.

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 21:02 ]

• DoeEensGek
Mischien de maker een pm sturen ;)

• sig69
Ik heb 'm tot voorheen nooit getest onder Windows 7, bij mij draait ie wel in ieder geval. Wat is de foutmelding die je krijgt? (Al heb ik al een vermoeden...)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@FreakaZoyd: Kun je nog eens kijken of ik de goeie stappen genomen heb om de boel aan de praat te maken?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:30:
Ik heb 'm tot voorheen nooit getest onder Windows 7, bij mij draait ie wel in ieder geval. Wat is de foutmelding die je krijgt? (Al heb ik al een vermoeden...)
Nou daar komt 'ie, hou je vast:

Ik krijg de melding:
Poging om een programma te laden met een onjuiste indeling.
(Uitzondering van HRESULT: 0x800700B)
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.BadImageFormatException: Poging om een programma te laden met een onjuiste indeling. (Uitzondering van HRESULT: 0x8007000B)
bij VideoLan.InteropMethods.libvlc_exception_init(libvlc_exception_t& p_exception)
bij VideoLan.VideoLanClient.Initalize(String VlcDirectory, String[] args)
bij LijbrandtMediaPlayer.Controls.VlcControl.Initialize(String vlcPath)
bij LijbrandtMediaPlayer.MainForm.Initialise()
bij LijbrandtMediaPlayer.MainForm.OnLoad(Object sender, EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
Assembly-versie: 2.0.0.0
Win32-versie: 2.0.50727.4927 (NetFXspW7.050727-4900)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
LijbrandtMediaPlayer
Assembly-versie: 1.0.1.0
Win32-versie: 1.0.1.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/DJ/Lijbrandt%20Media%20Player/LijbrandtMediaPlayer.exe
System.Windows.Forms
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Drawing
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
VideoLan.Interop
Assembly-versie: 1.0.0.0
Win32-versie: 1.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/DJ/Lijbrandt%20Media%20Player/VideoLan.Interop.DLL
System.Windows.Forms.resources
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll
System.Configuration
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
mscorlib.resources
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.
Als ik vervolgens op Doorgaan klik opent de speler wel maar kan ik geen kanalen selecteren. Heb wel al even snel in de installatiemap gekeken maar het Channels.xml bestand is gewoon aanwezig zoals 't hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Yep ook hier werkt het niet onder Win7 64bits,
Ten eerste loopt de installatie van het programmaatje halverwege vast, en is ook niet meer af te sluiten.
Wil ik het proces in taakbeheer eindigen, dan heb ik daar geen toegang toe.. (ben wel admin...)

Daarna moest ik even het lokale pad naar VLC veranderen in het config bestand (program files(x86))

En daarna krijg ik precies dezelfde melding als de persoon boven mij...

[edit]
Ik had schijnbaar niet de laatste versie gedownload...nu een nieuwere, en daar vraagt die vanzelf al om vlc.exe, en daarna geeft die dezelfde foutmelding...

[ Voor 16% gewijzigd door TripleQ op 09-12-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
zou lijbrandt ook de overige zenders in hd gaan uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobrawnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
wat is het vendor ID?

Ik kan dat nergens terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31180887

Hier werkt het nu goed...
Kan zonder problemen in VLC de ip's openen.
Ik heb dan vanuit poortje 2 in de genesix een kabel naar een switch,en van daaruit 2 naar de pc en de decoder...
(solcon, dronten).

Lijkt er daar op, alsof je echt niet internet/tv op hetzelfde poortje kan krijgen...
Maar goed...draadloos kan ik dan toch nog weer internetten :D

Verwijderd

HIer in Hillegom kan ik met een switch (maar ook met een router) zowel mijn Aminet aansluiten en meerdere PC 's. Dus internetten en TV kijken
En dat 2x (daar er 2 UTP kabels aangesloten kan worden) op mijn 'KADAKA' kastje

Zowel op de PC (VLC player) als op mijn HDX 1000 (UDProxy met eigengemaakt HTML) kan ik TV kijken. Ook wireless werkt dit goed (zelfs met een 54G kaartje). Echter raad ik wel aan om op 300N te zitten.

Echter wilde ik voor mijn zoon een extra aminet kopen. Echter lijbrandt vraagt er 139 euro voor.
En zelfs voor de HD 199 euro. Vindt ik een hoop geld voor een klein mediastreamer met browser functionaliteit.

• !null
Ik denk niet eens dat er erg veel marge op zit hoor. Ok, misschien omdat ze het met massa's inkopen maar dat zal ook nog wel meevallen. Ik bedoel, als je zo'n apparaat als consument zou kunnen kopen zouden de prijzen ook zoiets zijn, misschien nog wel hoger.

Als ik even snel zoek vind ik niet veel, maar wat ik vind is nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen?

Ik heb nu in Zeewolde ook IPTV van XMS met bijbehorend Amino kastje (Aminet 130, niet 130M!).

Heb alleen TV abbo van XMS, voorlopig.
Heb uitgang van Genexis in meterkast op een switch gezet en daarop ook de Aminet en mijn laptop gezet.

Aminet 130 krijgt een 10.* adres.
Laptop krijgt van DHCP niets, dus heb ik hetzelfde(!!) adres als de Aminet gegeven, ik heb echter geen idee welk subnet hierbij hoort (Windows XP suggereert 255.0.0.0). Ondanks zelfde adres klaagt geen van beiden.!?
Ik kan de laptop ook mijn interne prive adres geven: bv. 192.168.0.2 . Voor de experimenten maakte het geen verschil?

Ik heb de M3U distributie van de IP adressen van de verschillende IPTV servers uit een eerdere post gehaald en aan VLC gegeven.

NU: ik kies een TV kanaal op de Aminet, en dan kan ik op de laptop MEEkijken door in VLC dezelfde zender aan te klikken (dus VLC settings correct).
ECHTER: ik kan op de laptop niet op andere servers/broadcasts afstemmen. Geen beeld, geen datastream.
Ook als ik de laptop op een TV stream laat staan en de Aminet op een ander TV kanaal/server afstem, dan verliest de laptop zijn beeld.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan, en vooral hoe het wel moet?
Levert XMS alleen aan voorgeregistreerde MAC adressen? Is daar wat aan te doen? Hoe?

Ik wil graag mijn Mediacenter/HTPC/MediaPortal gebruiken om daarmee TV te kijken en op te kunnen nemen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kijk in het linkje 2 posts boven je....
Je laptop moet een hostname hebben....en ook het vendorclassid moet worden aangepast.
Daarnaast moest je ook nog is het mac. adres spoofen
Pas dan krijg je een ip adres in de 10. reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:42:
Kijk in het linkje 2 posts boven je....
Je laptop moet een hostname hebben....en ook het vendorclassid moet worden aangepast.
Daarnaast moest je ook nog is het mac. adres spoofen
Pas dan krijg je een ip adres in de 10. reeks
Bedoel je de link naar de (Linux) scripts? Heb ik helaas geen ervaring mee, wat is/moet zijn VendorclassId?
Heb je misschien ook tips voor Windows (XP, etc)?
Hoe kan ik mijn Windows PC zich laten voordoen als een Aminet?

En hoe zit dat met anderen waarvan ik lees dat het 'gewoon' werkt als zij hun PC naast de Aminet er bij prikken?

Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WERKT!

Heb mijn XP pc's MAC gespooft naar de MAC van de Aminet 130. Vervolgens hetzelfde(!) vaste IP adres gegeven.
Persistent Routes gemaakt voor de ranges van mijn broadcast servers (ik heb mijn andere WLAN USB NIC voor Internet access):
route -p add 233.81.0.0 mask 255.255.0.0 10.xyz.xyz.xyz metric 3
(weet niet of dit beter of netter kan, tips welkom).

PC reboot voor de zekerheid, en nu werkt het.

EN met de Aminet tegelijk ook aan en op dezelfde switch. Dus twee devices met precies dezelfde MAC en IP adressen, en niemand die klaagt?! Schiet mij maar lek?

VLC, Windows MediaPlayer (11) en MediaPortal (1.0.1.0), beiden met Elecard, ontvangen nu IPTV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:25:
WERKT!

Heb mijn XP pc's MAC gespooft naar de MAC van de Aminet 130. Vervolgens hetzelfde(!) vaste IP adres gegeven.
Persistent Routes gemaakt voor de ranges van mijn broadcast servers (ik heb mijn andere WLAN USB NIC voor Internet access):

EN met de Aminet tegelijk ook aan en op dezelfde switch. Dus twee devices met precies dezelfde MAC en IP adressen, en niemand die klaagt?! Schiet mij maar lek?

VLC, Windows MediaPlayer (11) en MediaPortal (1.0.1.0), beiden met Elecard, ontvangen nu IPTV!
Moest je het vendorclassID ook nog aanpassen of was dat in jouw geval niet nodig? Zoja, dan ben ik benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Het is mij namelijk onder XP nog nooit gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft het vendorclassID alleen maar nut als je een DHCP request doet.
Als je gewoon hard een IP adres intikt, omzeil je die check

Overigens kan dat vendorclassid ook in Windows worden ingesteld dmv "ipconfig /setclassid adapter_name class_id"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:25:
WERKT!

Ik zit in A'foort ook op XMS, mag ik je vragen of je mij wilt uitleggen wat je nou precies gedaan hebt om dat 10.x IP adres te krijgen? Ik snap dat regeltje niet waarin je schrijft "route -p add ......" waar voer ik dat in, is dat een script? Hoe run ik dat binnen Vista/Win7.... en last but not least... welk IP adres gebruik je voor het streamen, is dat hetzelfde als eerder in deze posts voor Lijbrandt?

Groet
Alex

p.s. je krijgt een lekkere fles wijn als het me gelukt is ;-)

EDIT: Dacht laat ik het nog ens proberen in VLC... en je raad het al... ik heb beeld. Gelijk DVBLink geinstalleerd en 2 tuners werken nu. Echter het beeld schokt nog, lijkt op te weinig bandbreedte, maar ik heb een 50mb up/down dus dat zou toch moeten kunnen. Wellicht maakt het nog uit welke poort ik kies op de packetfront, of kan ik beter een tweede netwerkkaartje installleren voor het IPTV signaal?

[ Voor 13% gewijzigd door LexIsLang op 16-01-2010 00:51 ]

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Is het bij elk kanaal zo? En zit er geen hardware tussen die het kan blokkeren/filter. Firewalls etc. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Jawel, in dit geval zit mijn router er nog tussen, zal het zo eens zonder router proberen. Dan weet ik waar ik moet zoeken.
Is het overigens een optie om 2 netwerkkaarten te gebruiken, een voor de internetaansluiting via de router en een voor de IPTV dienst, zonder router?

Alex

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste