Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340502

Ik heb dit ook aan de praat gehad met Y-3net (ook Lijbrandt). Bij mij is IPTV alleen beschikbaar op de tweede poort van de modem (Genexis). Deze tweede poort heb ik rechtsreeks aan de tweede netwerkkaart van mijn mediacenter liggen. In de DVBlink config kan je aangeven welk IP adres gebruikt moet worden. Hiervoor is dus geen statische route nodig.

Bij mij heeft dit een aantal maanden gewerkt zonder dat ik een mac adres heb gewijzigd. Ik heb zelfs geen digitale televisie abonnement. Helaas werkt het nu niet meer, waarschijnlijk zijn ze het hier ook aan het dicht timmeren. Moet ik waarschijnlijk toch maar een digitale televisie abonnement afsluiten, of overstappen naar XMS die standaard al de zenders uit het analoge pakket ook digitaal beschikbaar stelt.

Weet iemand of alle zenders beschikbaar zijn via UDP wanneer je een standaard pakket hebt, of is het MAC adres van de Amino ook gekoppeld aan het abonnement dat je hebt?

Bij mij waren de HD zenders onder vista een drama, het beeld was er schokkerig en blokkerig. De andere zenders waren wel goed. Onder Win7 waren de HD zenders ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 12:59
@IPTVtje: mag ik vragen hoe je dat met die tweede netwerkkaart hebt gedaan? Het blijkt namelijk dat als ik rechtstreeks de externe aansluiting (vanaf de packetfront) doorlus naar mijn MC de tv beelden perfect zijn zonder stotteren, echter ik assign dan mijn vaste IP, Subnet en gateway etc en zet mijn router uit ivm IP conflicten. Uiteindelijk moet het natuurlijk naast mijn normale internet verbinding werken.

Hoe kan ik nu een tweede netwerkkaart van IP adres voorzien, zodat deze alleen ingesteld kan worden voor gebruik van IPTV? Moet ik deze kaart het IP adres van mijn Amino 110 STB geven? Zo ja, wat is dan het subnet, gateway en DNS adres?

Mijn vast eIP instellingen van XMS zijn 85.223.48.xxx echter het IP van Amino STB is 10.252.68.xxx dat is een hele andere range.

Ideeen?

Groet Alex

[ Voor 10% gewijzigd door LexIsLang op 18-01-2010 10:19 ]

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alex, ik heb zelf geen packetfront maar een Genexis modem. Heb je op de packetfront een aparte aansluiting voor de Animo en Internet? Bij mij is dit wel het geval. Poort1 voor internet, hier hangt mijn router aan. LAN1 in de MC hangt aan het lokale LAN van de router. Poort2 van de modem hangt direct aan LAN2 in de MC. Op LAN 2 krijg ik automatisch een IP adres en een subnet. Alleen heb ik sinds kort geen beeld meer. Ik denk dat ze filteren op MAC adres.
Waarschijnlijk is het bij de packetfront een ander verhaal als alles binnenkomt op een poort van het modem. Een switch direct op de modem en vandaaruit naar de router en een naar LAN2 in de MC, zou dan een oplossing kunnen bieden. LAN2 zou dan wel het IP adres van de Amino moeten krijgen denk ik. Ik heb geen idee welk subnet. Kun je niet zien in welk subnet de Amino zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Dank voor je antwoord IPTV.

De packetfront heeft in principe 6 aansluiting, waarvan er 1 gereserveerd is voor IPTV, 1 voor internet en 1 voor telefoon. De aanlsuitingsvolgorde is bij ons iets anders, geloof IPTV op 3 en Internet op 2 of zo iets... zou ik even moeten kijken.

Echter ik krijg niet automatisch een IP adres op mijn LAN2. Ik heb op deze kaart wel mijn MAC gecloned van de settop box, maar dat mag niet baten. Ik kan in de setup van de Amino alleen maar het IP aflezen, niet subnet en gateway etc.

Gisteravond heb ik trouwens wel goed tv kunnen kijken, had alles even opnieuw geinstalleerd, TV signaal in MC etc. en 4 tuners geconfigureerd met DVBLink. Dat werkte zowaar zonder schokkerig beeld. Ik weet niet of dit zo gaat blijven... fingers crossed. Als het beeld goed blijft hoef ik niets te veranderen en kan ik met 1 LAN verbinding volstaan denk ik. Wellicht dat ik nog iets met de QoS instellingen op de router moet doen, om TV voorrang te geven op internet bijvoorbeeld.

Kun jij ook niet meer het signaal ontvangen via de router, multicast optie? Mijn LAN 1 kaart heeft nl. geen MAC clone, dus ik kijk nu via LAN 1 met een ander MAC adres dan de Amino...

Groet
Alex

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
OK, het lijkt nu stabiel te draaien, echter heb ik problemen met de EPG voor Ned 1/2/3. Na synchroniseren met DVBLogic werkt het en zijn alle vermeldingen aanwezig. Echter na enkele minuten lijkt het dat de EPG info voor deze kanalen wordt overschreven en staat er overal " current" in de gids. Iemand een id hoe dit kan?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281720

Heb ik weer, kom ik iets te laat terug in deze thread, mis ik mijn kans op een wijntje! :9

De Persistent route is een 'DOS' commando. Dit gebruik ik vooral om VLC en andere programma's 'vanzelf' de goede netwerk kaart te laten nemen. Mijn internet haal ik nu via de wlan usb stekker binnen.
Ook in mijn MediaPortal software kan ik de te gebruiken kaart aanwijzen.

Welke zender gebruik jij om ook de EPG op te halen?

Ikzelf gebruik al jaren mc2xml.exe van http://mc2xml.110mb.com/ .
Dit is een handig tooltje dat ik dagelijks in een Windows scheduled batch file-tje laat draaien. Het zuigt de Microsoft Medicenter TV Listings server leeg en bevat ruim een week aan programmering!
Mijn MediaPortal kan de xml output hiervan inlezen.

Op mijn PC doen de HD kanalen het ook slecht, maar dat zou volgens mij toch aan de juiste codec's moeten liggen, het lijkt mij dat een dual-core 2GHz voldoende zou moeten zijn?

Laatste noot: alleen met het gespoofte MAC adres en met een vast ingesteld IP adres wil het werken. En mijn Aminet is ook constant op de lijn aanwezig (met dezelfde instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
ach... als het uiteindelijk goed werkt met IPTV en het blijft werken heb ik daar best nog wel een doosje wijn voor over :-) ik kan dan immers Digitenne ook opzeggen ;-)

Ik heb dus een vast IP adres van XMS, en het MAC adres niet gespoofd momenteel. Toch krijg ik beeld via de internet verbinding. Ik krijg het niet voor elkaar om die 2e LANkaart in te laten loggen bij XMS met een vast IP adres. Het IP adres van de Amino heb ik wel, maar dan weet ik niet wat de subnet mask is en de gateway en dns...

Ik laat het voorlopig even zo draaien, achter de router, als het bloijft werken vind ik dit ook prima... ben alleen bang dat het wel mijn internet verbinding naar buiten gaat vertragen op het moment dat ik 4 kanalen tegelijk ga opnemen :-)

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinjorgo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik gebruik al een tijdje VLC met een Lijbrandt aansluiting, werkt nu ook prima over WiFi maar heeft iemand voor mij een goede playlist? Ik heb er wel één maar ik mis nogal wat zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK nog even ter volledigheid:
vaste NIC:
MAC = 00-02-00-02..... (hetzelfde als je Aminet), instellen in Device manager,
ip = 10.252.xx.yy (hetzelfde als je Aminet)
subnet mask =255.0.0.0
Gateway = <leeg laten>
DNS server = <doet er niet toe, default laten>

Tweede NIC, bv usb wlan module, instellen voor je eigen netwerk.

Ik krijg het idee dat het posten van een M3U lijst niet mag, alsof het gevoelige gevens zouden zijn.
Klopt dit? (Moderator?)
Kijk eens hier: http://www.nieuwlandopgla...id=5&limit=6&limitstart=6 .
Heb ik met noest Find&Replace mijn lijst uit gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297535

Sinjorgo schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:45:
Ik gebruik al een tijdje VLC met een Lijbrandt aansluiting, werkt nu ook prima over WiFi maar heeft iemand voor mij een goede playlist? Ik heb er wel één maar ik mis nogal wat zenders.
Ik heb wel een playlist van VLC player.
Stuur mij een PM met je lijbrandt email. Dan zal ik hem mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
XMS wilde mij de lijst ook niet geven, is alleen voor de rogrammering van de STB zeggen ze... vind het flauwekul, ik betaal toch voor de stream en ik heb een STB aangeschaft. Mag toch zelf uitmaken hoe ik naar die stream kijk :-)

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En die rapidshare een zooi pagina's terug werkt niet meer?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik begrijp ook niet goed wat hier het probleem is.
Kennelijk wordt de limitering van wat je mag zien van je abonnement in je Amino STB geprogrammeerd?
Ik denk dat dat technisch makkelijker is dan individuele aansluitingen de toegang te weren tot een van de streaming servers. Het is ten slotte (IP) broad-/multicasting. Als het unicasting was dan kan je natuurlijk wel per abonnee tegenhouden en doorlaten. En dat zal wel veel duurdere apparatuur zijn.

Voor broad-/multicasting blijft volgens mij dan alleen client-side selectie over: of door de STB selectief te programmeren, of door alle kanalen te encrypten en selectief te de-crypten, precies zoals we van de kabel gewend zijn.

Hier ben ik ook niet op tegen, mits er maar voor een systeem gekozen wordt dat je ook in een HTPC/Mediacenter PC kunt/mag gebruiken. Voor DVB-C zijn daarom de CAM modules etc. ontwikkeld.
Dan houden wij als eindgebruikers de vrijheid van keuze van apparatuur: PC of STB. Maar ik geloof niet dat wij PC kijkers/gebruikers nu zo'n grote groep zijn. ;)
Ik wil best betalen voor alleen die kanalen die ik wil zien, maar het moet via mijn pc kunnen.

Eigenlijk is dit ook voor mij de reden geweest om van UPC kabel naar (XMS) IPTV over te stappen:
ik kan alles in mijn mediacenter pc doen.
Een extra reden is dat IPTV makkelijker overal in huis te krijgen is, WLAN, of beter HomePlug. Mijn huis heeft namelijk geen kabel (CAI of ethernet) liggen naar zolder. En door betonnen vloeren/plafonds boren is echt het laatste wat ik wil !!! |:( (Nee ik kan geen andere lege buizen vinden. En dan nog, kabeltrekken is waardeloos.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Anoniem: 281720 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:09:
Kennelijk wordt de limitering van wat je mag zien van je abonnement in je Amino STB geprogrammeerd?
Ik denk dat dat technisch makkelijker is dan individuele aansluitingen de toegang te weren tot een van de streaming servers. Het is ten slotte (IP) broad-/multicasting. Als het unicasting was dan kan je natuurlijk wel per abonnee tegenhouden en doorlaten. En dat zal wel veel duurdere apparatuur zijn.

Voor broad-/multicasting blijft volgens mij dan alleen client-side selectie over: of door de STB selectief te programmeren, of door alle kanalen te encrypten en selectief te de-crypten, precies zoals we van de kabel gewend zijn.
Unicasting is geen optie, je loopt dat tegen de limieten van de verbindingen aan. Als er dan 100 man tv zou kijken, loop je al tegen de limieten van een 1Gbit verbinding aan, en een provider gaat niet 1Gbit per 100 klanten beschikbaar stellen. Dan heb je ook nog een batterij aan servers nodig om die doorvoer alleen al te genereren ;) Multicasting is dus een prima optie hiervoor, en de middleware bepaald hoe je Amino geprovisioned wordt (en dus welke kanalen er beschikbaar zijn). Als je echter de hele amino en middleware omzeilt, dan gaat dat geintje dus niet op,en kun je elke multicastfeed joinen welke bereikbaar is op je poort.

Naast het eventueel encrypten (geen idee of de Amino dat ondersteunt) kunnen ze natuurlijk ook meerdere vlans gebruiken, waarbij er dus bv een vlan is met de duurdere abbonementen (incl extra kanalen) en eentje zonder. Dan kun je simpelweg niet een andere feed joinen dan beschikbaar is in jouw vlan.

Verder kan het goed zijn dat XMS zelf misschien niet moeilijk doet, maar dat hun van hogerhand 'gedwongen' worden door de contentproviders. Ook hun stellen regelmatig eisen mbt encryptie enz voordat het signaal doorgegeven mag worden. Immers, als je een directe multicastfeed hebt, kun je dit ook, zonder verlies, digitaal opnemen en redistribueren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Wanneer ik met m'n laptop even rechtstreeks op het internet ga, zonder router ertussen dus, dan kan ik met VLC eigenlijk zonder moeite de stream openen, begint direct te spelen zonder problemen.
Nu dacht ik een geschikte router te hebben gekocht, wireless N / gigabit en krachtig genoeg voor hooge WAN - LAN throughput. En het multicast verhaal. Dat dacht dus, want tot dusver lijkt hij het niet te ondersteunen, de Netgear WNDR3700. Ik heb de firewall uitgezet, NAT van beveiligd naar open, (en SIP ALG uitgeschakeld) en zelfs ook DMZ geprobeerd. En het lukt maar niet. :(

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 12:38
Limitering kan met Multicast ook heel eenvoudig op basis van IP adres. Voordat je een stream mag kijken gaat er een IGMP join van jou IP adres naar de Multicast router. Met IGMP filtering zou een switch/router deze join kunnen blokkeren en zo bepalen wat je wel en niet mag kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:38
Maar de hoofdvraag is staat amino dat toe. Daar zitten hun ook aan gebonden he. En in de toekomst zal hier nog veel aan veranderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297535

!null schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:06:
Wanneer ik met m'n laptop even rechtstreeks op het internet ga, zonder router ertussen dus, dan kan ik met VLC eigenlijk zonder moeite de stream openen, begint direct te spelen zonder problemen.
Nu dacht ik een geschikte router te hebben gekocht, wireless N / gigabit en krachtig genoeg voor hooge WAN - LAN throughput. En het multicast verhaal. Dat dacht dus, want tot dusver lijkt hij het niet te ondersteunen, de Netgear WNDR3700. Ik heb de firewall uitgezet, NAT van beveiligd naar open, (en SIP ALG uitgeschakeld) en zelfs ook DMZ geprobeerd. En het lukt maar niet. :(
Tja, Ik heb het al eerder in de post gezet : Ik heb een linksys WRT610 en deze kan de streams zowel via kabel als wireless laten zien.
Zelf op de 54G kaartjes doen het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

!null schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:06:
Je router moet echt daadwerkelijk multicast passthrough hebben. Heeftie dat niet, dan werkt het niet, simpel. Kijk eens of je die optie hebt, of als er een firmware update is, die proberen en nog eens kijken. Heb je het dan nog niet en werkt 't niet, dan zal je toch echt aan een andere router moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een wat andere vraag (wat is anders het juiste forum hiervoor? IPTV op mediacenters/HTPC's wordt niet zoveel gedaan?).

Welke codec, software,hardware gebruiken jullie voor een HD TV stream?

Zowel mijn VLC als overige spelers met codec's haperen op een HD stream.
Meerdere SD TV stream tegelijk open op de desktop is geen probleem.

Ik heb een Intel Pentium Dual-Core E2180, 2x 2.00GHz, 200MHz FSB, 1MB shared Cache in mijn PC.
Beide CPU's max'en uit als ik HD stream start.

Met gedownloadde 1080p films heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
@Webcomber, hapert het HD beeld alleen achter de router of ook bij rechtstreekse verbinding?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb net een HD stream geprobeerd met mplayer en deze begon na een tijdje te haperen en stotteren. Het beeld was al wat trager dan je zou verwachten. Dit is wat ik in de log van mplayer te zien kreeg:
**** Your system is too SLOW to play this! ****

Possible reasons, problems, workarounds:
- Most common: broken/buggy _audio_ driver
- Try -ao sdl or use the OSS emulation of ALSA.
- Experiment with different values for -autosync, 30 is a good start.
- Slow video output
- Try a different -vo driver (-vo help for a list) or try -framedrop!
- Slow CPU
- Don't try to play a big DVD/DivX on a slow CPU! Try some of the lavdopts,
e.g. -vfm ffmpeg -lavdopts lowres=1:fast:skiploopfilter=all.
- Broken file
- Try various combinations of -nobps -ni -forceidx -mc 0.
- Slow media (NFS/SMB mounts, DVD, VCD etc)
- Try -cache 8192.
- Are you using -cache to play a non-interleaved AVI file?
- Try -nocache.
Read DOCS/HTML/en/video.html for tuning/speedup tips.
If none of this helps you, read DOCS/HTML/en/bugreports.html.
toon volledige bericht
Nou heeft de log uiteraard gelijk, mijn systeem is niet snel genoeg om HD te kunnen afspelen, 2,8 GHz dual core (maar de decoder gebruikt maar 1 core) zonder DXVA/VDPAU video kaart.
De stream is volgens de informatie H.264 met a52 audio (maar nu ik het verifieer is het opeens MP3 audio :?). Zodra het echt uit de hand gaat lopen, zie ik dit in m'n log:
Too many video packets in the buffer: (1111 in 33559330 bytes).
Maybe you are playing a non-interleaved stream/file or the codec failed?
For AVI files, try to force non-interleaved mode with the -ni option.
De snelheid die ik verstook is zo'n 1,6 MB/s. Je moet dus minstens 15 Mbit kunnen halen om het nog vloeiend te kunnen zien, indien je systeem snel genoeg is om het te kunnen decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Speedy_W schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:25:

Nog wat grappigs: Sluit eens een usb keyboard aan op je Aminet 110. Met de 'm' toets verschijnt dan als het goed is het normale menu welke je ook via je afstandsbediening kan opvragen. Haal het menu weer weg, en klik de letter 't' ( T ). Klik nu nogmaals op de letter 'm' en je zult zien dat er in het menu een optie 'debug' is toegevoegd(!!). Grappig, op die manier kan je naar 'about:blank' gaan (de Aminet 110 is een linux box waarbij alles in een Opera browser draait). Met F11 of F12 kan je de bezochte url's zien.
Ben toch benieuwd hoe jij de historie van bezochte IP adressen terug kan vinden. Als ik na CTRL+V en daarna SHIFT+M via debug in Opera terechtkom kan ik met F11 inderdaad de historie openen, echter er staat niets in .... iemand ideeen hoe ik of middels deze manier of op een andere manier de IP adressen voor de XMS zenders tevoorschijn kan toveren?

Alex

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Anoniem: 281720 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:11:
Een wat andere vraag (wat is anders het juiste forum hiervoor? IPTV op mediacenters/HTPC's wordt niet zoveel gedaan?).

Welke codec, software,hardware gebruiken jullie voor een HD TV stream?

Zowel mijn VLC als overige spelers met codec's haperen op een HD stream.
Meerdere SD TV stream tegelijk open op de desktop is geen probleem.

Ik heb een Intel Pentium Dual-Core E2180, 2x 2.00GHz, 200MHz FSB, 1MB shared Cache in mijn PC.
Beide CPU's max'en uit als ik HD stream start.

Met gedownloadde 1080p films heb ik daar geen last van.
Voor mij hetzelfde.... bij een rechtstreekse verbinding met de Packetfront (zonder router of switch) heb ik prima beeld, zelfs 4 streams, op SD nieveau. Bij het openen van een HD stream in VLC hapert en stoort dit beeld enorm... rarara hoe kan dit?

Ik heb een Intel E4500 (2.2ghz) Core Dua processor en een ATI 4500 VGA kaartje, dat moet toch voldoende zijn voor een HD stream :-)

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij kreeg ik de HD straems ook niet goed onder vista, verschillende codecs geprobeerd. Onder Win7 draait het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ajwkappe schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:25:
[...]

Voor mij hetzelfde.... bij een rechtstreekse verbinding met de Packetfront (zonder router of switch) heb ik prima beeld, zelfs 4 streams, op SD nieveau. Bij het openen van een HD stream in VLC hapert en stoort dit beeld enorm... rarara hoe kan dit?

Ik heb een Intel E4500 (2.2ghz) Core Dua processor en een ATI 4500 VGA kaartje, dat moet toch voldoende zijn voor een HD stream :-)
Nee, dat is het niet. Zie mijn post hierboven. VLC heeft geen hardware decoding opties, dus je hebt niets aan je videokaart. Je CPU is langzamer dan de mijne en ik heb zelfs nog problemen. Decoding is single threated, een CPU/core wordt er maar gebruikt. Je zal een andere player moeten gebruiken die wel/beter van je hardware gebruik kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274462

Ik snap het niet helemaal. Ik heb ook XMSnet en heb de kabel uit mijn Amino tuner gehaald, die gaat dus rechstreeks naar de packetfront, en ipv in de tuner in mijn laptop geduwd. Echter krijg ik geen IP adres toegewezen. Ik heb het IP adres en het MAC adres opgegeven maar ook dat wil het niet doen. Wat doe ik verkeerd?
Waar kan ik trouwens een goede M3U voor XMSnet vinden? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07-2018
Ik hoef helemaal geen ip of mac in te voeren. Gewoon de kabel uit de amino halen, in de laptop steken en met VLC en de goede playlist heb je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, dat is raar. Zit je ook in Vathorst en bij XMSnet? Misschien heb ik een andere, verkeerde playlist? Kan je mij jouw playlist opsturen?
Als je de kabel in je laptop duwt, krijg je dan ook een IP adres en een connectie?

Alvast heel erg bedankt!
Olaf

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 274462 op 01-02-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Ik zit in Vathorst (Amersfoort) en heb ook in principe niet het MAC adres van de Amino gecloned. Echter het werkt dan volgens mij alleen als je het achter je router probeerd te starten. Als ik de kabel rechtsreeks inplug doe ik dat wel met een gecloned MAC en vast IP adres van de Amino en je moet het subnetmask instellen: 255.0.0.0 (zie een aantal posts terug van Webcomber). Dan krijg je als het goed is verbinding.

Ik heb nog wel iets raars, af en toe valt IPTV helemaal weg, als ik daarna met de Amino even verbinding maak, werkt het daarna weer. Ook heb ik nog problemen met de EPG op de Nederlandse niet RTL kanalen.

Je kunt gewoon verder de m3u file gebruiken voor de URL's van Lijbrandt. Deze werken ook voor XMS. Dit m3u file zit in de download van DVBLink ingebakken.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
jorritp schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:35:
Ik hoef helemaal geen ip of mac in te voeren. Gewoon de kabel uit de amino halen, in de laptop steken en met VLC en de goede playlist heb je beeld.
Volgens mij gaat dat alleen goed als je geen vast IP adres hebt. Ik moet echt een vast IP instellen (zelfde als van mijn Amino met subnetmask etc) anders werkt het niet. Ik heb overigens dus een vast IP van XMS.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK heb een vast IP adres. Ik heb nu 10.252.x.x ingevuld, subnet 255.0.0.0 en de rest is leeg. Geen gateway dus, geen DNS. Toch lijkt het niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Anoniem: 274462 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:12:
IK heb een vast IP adres. Ik heb nu 10.252.x.x ingevuld, subnet 255.0.0.0 en de rest is leeg. Geen gateway dus, geen DNS. Toch lijkt het niet te werken.
Vreemd, dat zou toch moeten. Ook je Amino MAC adres gecloned op de LAN kaart?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
Oke na een tijdje afwezig te zijn geweest heb ik weer eens een vraag. Ik heb na een tijd mijn WRT600N vervangen met een DLINK DIR-855. Alles werkt perfect behalve het tv kijken op mijn pc wat voorheen goed werkte op mijn oude WRT600n. In de router staat multicast streaming aan maar ik kan geen tv kijken :(. Ik gebruik de playlist die ik altijd gebruikte al weet ik niet of die IP adressen goed zijn:
Nederland 1 is bijvoorbeeld: udp://@233.81.233.161:10294

Zijn de IP adressen veranderd of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Heeft iemand een volledig geupdate lijst van alle kanalen op het moment. Of zo'n bestand zoals de oude xhtml die ik al heb alleen dan geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ajwkappe schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:14:
[...]

Vreemd, dat zou toch moeten. Ook je Amino MAC adres gecloned op de LAN kaart?
Het is dus gelukt, ik was bij het MAC address de dubbele puntje dus vergeten :D Zag er dus zo uit 002020xxxx ipv 00:20:20:xx:xx:xx etc. Met die laatste syntax werkte het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tripwire999 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:13:
Oke na een tijdje afwezig te zijn geweest heb ik weer eens een vraag. Ik heb na een tijd mijn WRT600N vervangen met een DLINK DIR-855. Alles werkt perfect behalve het tv kijken op mijn pc wat voorheen goed werkte op mijn oude WRT600n. In de router staat multicast streaming aan maar ik kan geen tv kijken :(. Ik gebruik de playlist die ik altijd gebruikte al weet ik niet of die IP adressen goed zijn:

Zou nog steeds moeten werken. udp://233.81.233.4:11006 is discovery channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
Hero Of Time schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:51:
[...]

Zou nog steeds moeten werken. udp://233.81.233.4:11006 is discovery channel.
Hmm alles blijkt nu opeens wel te werken -_- naja het werkt iig! Heeft iemand toevallig een playlist met alle kanalen inclusief de HD kanalen?

[ Voor 25% gewijzigd door Tripwire999 op 03-02-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tripwire999 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:13:

Hoe heb je dat achter de router gekregen? Ik heb een packetfront, port 1 daar zit mijn router in(heeft multicast), in port 2 zit rechtstreeks mijn Amino tuner. Als ik de Amino er uit haal en in de router stop, dan krijg ik op mijn Tv de melding bij het starten van de router dat de settopbox op het verkeerde netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Tripwire999 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:49:
[...]

Hmm alles blijkt nu opeens wel te werken -_- naja het werkt iig! Heeft iemand toevallig een playlist met alle kanalen inclusief de HD kanalen?
Ben ik dus ook naar opzoek... een lijst die ook helemaal compleet is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M3U kanalen lijst

Wel zelf find+replace doen... :) Zitten ook enkele HD kanalen in, plus veel Radio kanalen.

Maar wie weet wat de streaming kanalen zijn/worden voor de Olympische Spelen?
Eventueel niet IPTV streaming maar webstreaming kanalen zijn ook welkom.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Anoniem: 281720 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:39:
M3U kanalen lijst

Wel zelf find+replace doen... :) Zitten ook enkele HD kanalen in, plus veel Radio kanalen.

Maar wie weet wat de streaming kanalen zijn/worden voor de Olympische Spelen?
Eventueel niet IPTV streaming maar webstreaming kanalen zijn ook welkom.
.
Danke voor de link. :D Zeker ook een leuk draadje om te lezen!

Heb alweer een probleem/oplossing, als ik een verbinding naar de router heb. vanaf die router naar een switch en vanaf de switch naar pc, en een naar animo kastje. Dus router-animo en switch-animo en router-switch dan heb ik beeld op mijn pc. Alleen gaat na een tijdje de router problemen geven. en valt het internet weg. Ook draadloos kapt ermee. Router geeft een ip conflict aan. Maar is daarvoor iets om te zetten binnen de router. Het internetten doet hij dus nog gewoon via de router. Komt omdat ik nog steeds een 192 ip heb van de router heb. Is hier dus een oplossing in de router voor zodat die geen ip conflict meer geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DoeEensGek schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:15:
[...]

Danke voor de link. :D Zeker ook een leuk draadje om te lezen!

Heb alweer een probleem/oplossing, als ik een verbinding naar de router heb. vanaf die router naar een switch en vanaf de switch naar pc, en een naar animo kastje. Dus router-animo en switch-animo en router-switch dan heb ik beeld op mijn pc. Alleen gaat na een tijdje de router problemen geven. en valt het internet weg. Ook draadloos kapt ermee. Router geeft een ip conflict aan. Maar is daarvoor iets om te zetten binnen de router. Het internetten doet hij dus nog gewoon via de router. Komt omdat ik nog steeds een 192 ip heb van de router heb. Is hier dus een oplossing in de router voor zodat die geen ip conflict meer geeft...
Ik denk niet dat dat met een huis-tuin-en-keuken router kan. Je hebt een eigenaardige opstelling en echt duidelijk omschreven is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zal ik dan eens een paint plaatje maken.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33om7fk.jpg

Zitten nog meer computers vanaf de router verbonden maar doet er niet toe. Probleem is dat hij draadloos niet meer wil en ipconflict krijgt. Na een tijdje houdt hij het niet meer vol. Zonder de rode kabel kan ik geen tv kijken wel internetten met rode kabel dus ook tv kijken. Internetten gaat dan nogsteeds via de router omdat ik dat ip heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom heb je in vredesnaam een switch tussen je PC en router en ook nog eens die switch aan de kadaka aangesloten? Dat is helemaal niet nodig. Bij mij thuis is het als volgt:
Kadaka --> Amino
Kadaka --> Router --> Computer
Beide werken prima, geen conflict. Kan digitale TV kijken op beide tegelijk en op de PC meerdere zenders tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
1. mijn router staat geen igmp toe.
2. waarom meerde switches, er zitten meerdere computers naar boven dus hoefde er maar 1 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan is het alsnog een prut oplossing. Vergeet niet dat je router over je switch DHCP uitdeelt, dus dat gaat ook over het netwerk van lijbrandt, als dat niet afgeschermd is. Koop gewoon een IGMP (multicast) capable router, scheelt ook een hoop gerommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DoeEensGek schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:48:
1. mijn router staat geen igmp toe.
2. waarom meerde switches, er zitten meerdere computers naar boven dus hoefde er maar 1 kabel.
Door reden 1 moet je nu wazige constructies doen. Koop dus een router die er wel mee overweg kan.

Voor reden 2 zijn veel betere opties. Als het je puur om de 2e kabel gaat die er niet is, gooi dan aan beide kanten een simpele linksys switch (SLM2005/2008 ofzo) en gooi het multicast gedoe in een apart vlan.Dan houd je het gescheiden van je eigen netwerkje.

Verder heb je nu, gok ik, domme switches. Als je animo dus een igmp join doet, zal de mulitcast stream jouw kant op gaan. Doordat die switch niets ziet of snapt, gaat ie dus broadcasten, incl je wifi (die vervolgens op zn bek gaat)

En idd, je staat ook nog eens lekker te dhcp-en enz op het multicast poortje van je CPE, ook niet netjes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 05-02-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Prima dan zal de oplossing anders worden :). 2kaartje in de computer en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36786

Ik woon in vathorst en heb mijn laptop direct aangesloten op poort 2 van de packetfront.
Ik krijg de boel alleen niet aan de praat, wat doe ik fout?
Als ik VLC opstart en de m3u inlaad en dan bijv. ned1 (niet HD) afspeel gebeurd er gewoon niets.

In vista de volgende instellingen aangepast:

Mac (ingesteld in NIC properties --> Advanced --> Locally administered address): 000202xxxxxx (: er tussen kan hier niet)
IP: 10.252.x.x (overgenomen van de amino 110)
Subnet: 255.0.0.0

Gateway: leeg
DNS: leeg

Nog getracht om met wireshark iets te achterhalen, maar daar komt ook niet veel uit.

• LexIsLang
Anoniem: 36786 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:43:
Ik woon in vathorst en heb mijn laptop direct aangesloten op poort 2 van de packetfront.
Ik krijg de boel alleen niet aan de praat, wat doe ik fout?
Als ik VLC opstart en de m3u inlaad en dan bijv. ned1 (niet HD) afspeel gebeurd er gewoon niets.

In vista de volgende instellingen aangepast:

Mac (ingesteld in NIC properties --> Advanced --> Locally administered address): 000202xxxxxx (: er tussen kan hier niet)
IP: 10.252.x.x (overgenomen van de amino 110)
Subnet: 255.0.0.0

Gateway: leeg
DNS: leeg

Nog getracht om met wireshark iets te achterhalen, maar daar komt ook niet veel uit.
Ik kreeg het gisteren ook niet voor elkaar via het netwerk (achter de router) -- inmiddels werkt dit weer -- de verbinding via Mediacenter op 2e LAN kaartje werkte wel gewoon. Ik weet uit mijn hoofd niet welke poort op de packetfront gebruikt moet worden, maar ik meen dat dit poort #1 is? Wellicht is dat het probleem? Echter als je Amino wel werkt op poort 2 zou de laptop dat theoretisch opok moeten doen. Probeer eens met het commande IPCONFIG /ALL te achterhalen of het MAC adres wel juist gecloned is.

Alex

Anoniem: 36786

Amino is aangesloten op poort #2, dat werkt gewoon.
Ik heb de amino kabel er uit getrokken, laptop kabel er in gestopt en de settings in windows aangepast.
Het MAC adres staat goed (wireshark geeft dit zo aan maar ook ook bij ipconfig /all).

Zijn de betreffende ipadressen bij jou te pingen? (start --> run --> CMD --> enter => ping 233.81.233.161 --> enter). Dat IP adres zou van nederland 1 moeten zijn...

Zoja, zou je mij je route tabel willen doorgeven:

start --> run --> CMD --> enter => route print --> enter

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
Hier XMS leiden, heb een aantal tests gedaan de afgelopen week.

Ik hier XMS 50 mbit met Packetfornt versie 2 en een VAST IP adres. Krijg met een WTR320 van Linksys met Filter Multicast uit helemaal niets, reageert nieteens. Geprobeerd het mac adres te clonen in een andere linksys router, maar ik krijg niet het 10.x.x.x adres wat mijn Amino wel krijgt.

Vanalles geprobeerd maar krijg het niet aan de sjees.

Ik kom net bij mijn schoonouders vandaan, die compleet dezelfde setup hebben. En zij kunnen wel achter de router de streams openen, het enige verschil tussen wat ik heb en wat zij hebben is dat IK een vast IP hebt en zij niet.

Ik denk dat daar een heel verschil inzit.

Na een tijd ging het horten en stoten, uiteindelijk geen internet meer. PC gerestart maar toen ook geen internet. Alle PC`s uitgezet (2 in het entwerk) maar dan blijven de lampjes op de netwerk kaart en ook de router branden. Maar die router flipte wan led en lan lets bleven hevig knipperen, tot ik de router een reboot gaf door de stroom eraf te halen. Toen ging het wel goed en kon ik gewoon Internetten.

Ik denk dat hij die stream bleef multicasten naar alle actieve lan poorten ofzo ?
EDIT

Nu werkt het ook met vast IP adres, en dat kreeg ik de afgelopen week gewoon niet aan de gang :S

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 11-02-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb nu toch een aantal vraagje, nu ik door deze thread gelezen heb.

Ik zit zelf bij XMS en heb GEEN aminobox. De reden hiervoor is omdat ik dit ding NOOIT zou gebruiken. De enige reden waarom ik graag digitaal TV wil, is om het direct digitaal mijn mediacenter in te rammen. Nu zit daar een analoge tv kaart in, maar als ik daar een conversie stap uit weet te halen doro direct digitaal aan te leveren, fantastisch.

Nu las ik in verschillende threads op het internet en tweakers dat de streams vandaag de dag gewoon over het netwerk vliegen. Je moest echter altijd wel IPTV besteld hebben anders word de poort op je kastje niet geactiveerd.

Nu kan ik bij het aanvragen van IPTV dus ook kiezen om GEEN aminobox mee te bestellen ("geen, ik heb mijn eigen box"). Heb dat natuurlijk maar gelijk gedaan. IPTV erbij is verder gratis en die box wilde ik ook inderdaad niet, dus ......

Mijn poort (poort 2) is werkend (was het volgens mij altijd al). Ik kan dus mijn laptop direct in poort 2 stoppen.

Nu de vragen, want echt beeld weet ik er nog niet uit te toveren. (Houd er rekening mee dat ik dus GEEN aminobox aktief op de lijn heb zitten) Je krijgt geen IP adres, dat logisch. Ik heb een fixed ip adres ingesteld in de "juiste" range de amino's

1) Moet je nu wel of niet een MAC adress spoofen?
2) Moet je ten alle tijden een aminobox connectie live hebben om verkeer op je netwerk te krijgen?
3) Is er iemand die IPTV op zijn pc heeft zonder aminobox connectie?

Om wat terug te geven. Als je een dual WAN router zoekt, die netjes alle streams voor je afhandeld zonder je netwerk op zijn gat te brengen. Kijk dan naar pfsense (pak versie 2.0).

http://www.pfsense.org/in...task=view&id=40&Itemid=43

Je kan dan op de juiste manier (dat is dus een igmp proxy) zowel je internet als je iptv op je netwerk routeren, waarbij multicast verkeer dus ALLEEN naar de juiste mensen gaat. Check onderstaande link voor hoe igmp proxy aan de gang te krijgen.
http://forum.pfsense.org/....msg113914.html#msg113914

Als ik beeld weet te kijgen op een of andere manier, zal dit de uiteindelijke setup worden. Als daar behoeft aan is kan ik in dat process alles we ldocumenteren zodat andere een stappen plan kunnen volgen.

Een managed gigabit router, multi WAN met een heleboel opties is zo gemaakt met een over gebleven PC'tje met 3 NIC's

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
j1nx schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:49:
Ik heb nu toch een aantal vraagje, nu ik door deze thread gelezen heb.
2) Moet je ten alle tijden een aminobox connectie live hebben om verkeer op je netwerk te krijgen?
Ik weet niet hoe het bij XMS is, maar een vriend van me heeft alleen internet van Lijbrandt en tv van Ziggo, en hij kan probleemloos alle streams kijken. Dus geen mac gespoofed, geen aminobox connectie, zelfs geen abonnement..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:46
j1nx schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:49:
1 - Even logisch redeneren. Als jij een abbonnement kan bestellen zonder settup box. Kunnen ze bij XMS nooit aan mac filtering doen. Tenzij ze een inventarisatie hebben van alle settupboxxen en mac adressen zodat alleen een settupbox aangesloten kan worden. Lijkt mij niet...

2 - Bij lijbrandt is dat niet nodig. Alleen een laptop op de tweede "tv" poort werkt prima.

3 - Zie 2

Overigens krijg ik bij het aansluiten van een laptop op de tweede "tv" poort gewoon een ipadres toegewezen.
Dit allemaal is wel bij lijbrandt, verschillen tussen lijbrandt en xms, kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Paulusbrand schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:33:
[...]

1 - Even logisch redeneren. Als jij een abbonnement kan bestellen zonder settup box. Kunnen ze bij XMS nooit aan mac filtering doen. Tenzij ze een inventarisatie hebben van alle settupboxxen en mac adressen zodat alleen een settupbox aangesloten kan worden. Lijkt mij niet...

2 - Bij lijbrandt is dat niet nodig. Alleen een laptop op de tweede "tv" poort werkt prima.

3 - Zie 2

Overigens krijg ik bij het aansluiten van een laptop op de tweede "tv" poort gewoon een ipadres toegewezen.
Dit allemaal is wel bij lijbrandt, verschillen tussen lijbrandt en xms, kan ik niets over zeggen.
Om even terug te komen op puntje 1. Dat is ook de reden dat ik vroeg naar de MAC spoofing. Hun DHCP server kijkt natuurlijk al naar de VENDORID om je zo de juiste info te geven voor je settop box. Ik neem aan dat je voor de verschillende amino boxen ook verschillende updates en misschien zelfs verschillende menu's hebt.

Die DHCP server van hun kan natuurlijk ook kijken of je wel met een amino box langs komt zetten. Lijkt mij niet dat ze elke MAC adres daar handmatig in gaan zetten. Maar de juiste MANUFACTOR range lijkt mij niet geheel onlogisch.

http://standards.ieee.org/regauth/oui/oui.txt

Even zoeken in bovenstaande documents leverd je al snel de range op van de amino boxen.
00-02-02 (hex) Amino Communications, Ltd.
000202 (base 16) Amino Communications, Ltd.
Times House
Fen End Willingham, Cambridge
UK CB4 5LH
UNITED KINGDOM
Ik kan me dus goed voorstellen, dat hij wel wilt dat je uit die range komt.

Aan de andere kant is multicast meer een interface gebonden protocol en hoef je naar mijn mening niet eens een goed geconfigureerde netwerk verbinding te hebben.

Maar ik ga vanavond wel weer even verder testen. Mensen met XMS en GEEN amino box, die het werkend hebben mogen zich natuurlijk altijd melden in de tussentijd.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nope, krijg het niet aan de praat!

Lijkt niet te werken met XMSnet, zonder AMINO boxje aan de lijn. Ik heb denk wel alle invals hoeken bekeken en geprobeerd, maar hoe dan ook zijn de streams niet te openen.

Als iemand die op XMS zit tips heeft dan hoor ik het graag, anders is XMS niet je router in te vrotten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Al eens gedacht aan XMS opbellen en vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Hero Of Time schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:38:
Al eens gedacht aan XMS opbellen en vragen?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (pssst, sinterklaas bestaat niet echt)

Even als update! Ik heb het nu werkend met ubuntu als router aangezien pfsense standaard niet de vendor-classes ondersteund in de dhcp configuratie.

Volgende stappen nu zijn;

1) een klein service pakketje maken/schrijven voor pfsense zodat je WAN2 die aan de IPTV verbinding hangt zich voordoet als amino.
2) De DHCP server (de lokale binnen pfsense voor je netwerk) laten checken op de vendor-class en als een amino box langs komt hij het dhcp request doorstuurd over de WAN2 interface naar XMS. De rest krijgt een intern IP toegewezen
3) WLAN uitsluiten van het multicast verkeer om eventueele performance issues te voorkomen.

Resultaat is dan een dual WAN router, die het mogelijk maakt op elke PC in je netwerk IPTV te kijken en je Amino box kan je overal in je huidige netwerk infrastructuur inprikken en werkt zoals normaal.

Eventueel als optie daarna, zal ik UDPxy compileren voor pfsense zodat je eventueel voor de WLAN de streams kan omzetten naar unicast streams. Zo kan je op de laptop ook tv kijken, zonder dat de wifi eventueel onderuit gaat.

Houd jullie op de hoogte, en wanneer alles werkt zal ik HOWTO schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
j1nx schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:20:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (pssst, sinterklaas bestaat niet echt)

Even als update! Ik heb het nu werkend met ubuntu als router aangezien pfsense standaard niet de vendor-classes ondersteund in de dhcp configuratie.

Volgende stappen nu zijn;

1) een klein service pakketje maken/schrijven voor pfsense zodat je WAN2 die aan de IPTV verbinding hangt zich voordoet als amino.
2) De DHCP server (de lokale binnen pfsense voor je netwerk) laten checken op de vendor-class en als een amino box langs komt hij het dhcp request doorstuurd over de WAN2 interface naar XMS. De rest krijgt een intern IP toegewezen
3) WLAN uitsluiten van het multicast verkeer om eventueele performance issues te voorkomen.

Resultaat is dan een dual WAN router, die het mogelijk maakt op elke PC in je netwerk IPTV te kijken en je Amino box kan je overal in je huidige netwerk infrastructuur inprikken en werkt zoals normaal.

Eventueel als optie daarna, zal ik UDPxy compileren voor pfsense zodat je eventueel voor de WLAN de streams kan omzetten naar unicast streams. Zo kan je op de laptop ook tv kijken, zonder dat de wifi eventueel onderuit gaat.

Houd jullie op de hoogte, en wanneer alles werkt zal ik HOWTO schrijven.
toon volledige bericht
Als je zelf je animo kunt herconfigureren of bv een popcorn hour hebt, kun je ook gewoon met udpxy de multicaststreams omzetten naar unicast voor in je interne netwerk. Je hebt dan geen multicast traffic in je lokale netwerk, en kan ook met bv vlc via wifi TV kijken van de zomer als je in de tuin zit.

Bijkomend voordeel is dat je dan ook geen vendor-class geneuzel hebt die je moet 're-relayen'. Alleen je 2e interface van je routerboxje een dhcp request laten doen met het mac/vendorID van je animo is voldoende. Vervolgens bind je udpxy gewoon aan die betreffende interface.

Grote kans dat je udpxy ook op je pfsense kan compileren. Als je daar ook customized-dhcp requests mee kunt doen ben je er al en hoef je ook geen ubuntu te gebruiken (en kun je t dus veel efficienter op embedded hardware laten draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

DJSmiley schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:49:
Als je zelf je animo kunt herconfigureren of bv een popcorn hour hebt, kun je ook gewoon met udpxy de multicaststreams omzetten naar unicast voor in je interne netwerk. Je hebt dan geen multicast traffic in je lokale netwerk, en kan ook met bv vlc via wifi TV kijken van de zomer als je in de tuin zit.
Dat word wel heel erg advanced. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan zal je zelf de webpagina's moeten gaan maken voor de amino. De stream adressen staan niet hard gecodeerd in de amino. Die worden uit de html startpagina ingelezen. Als je zelf de DNS verzorgt waarbij je verder alles doorlust naar XMS behalve het domain waar de webpagina staat, dan kan je dat adress spoofen naar een fysiek andere server. Je moet dan eventueel wel zelf op de hogte blijven van eventueele veranderingen in de kanalen. Misschien helemaal aan het eind zal ik eens kijken of dit te doen is. Ik heb geen amino en hoef er ook geen een. Dit geeft me echter wel weer een reden en leuk projectje om er toch een in huis te nemen :9

Dit valt wel een beetje buiten de scope van deze thread, waarbij het doel toch is om je amino box achter je router te krijgen en je je huidige netwerk structuur kan gebruiken voor je amino box. Geen tweede netwerk aanleggen alleen maar voor je settops. Dat is ook de reden waarom ik standaard nu even niet voor udpxy kies. Het gene wat ik straks kan terug geven aan de community is een dual wan router, waarbij je de amino box overal in je netwerk kan inpluggen. Bij komend is dan ook nog de mogenlijkheid om de streams op andere hardware op te pakken (is eigenlijk voor mijzelf het hoofddoel, maar goed). Wat dacht je van je ipod touch/iphone met vlc
DJSmiley schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:49:
Grote kans dat je udpxy ook op je pfsense kan compileren. Als je daar ook customized-dhcp requests mee kunt doen ben je er al en hoef je ook geen ubuntu te gebruiken (en kun je t dus veel efficienter op embedded hardware laten draaien)
Het eind doel is ook pfsense, ik heb alleen even een linux bakkie gepakt omdat mijn linux kennis veel beter is als mijn BSD kennis. pfsense is gebaseerd op slanke BSD en ondanks dat het erg op elkaar lijkt is het toch behoorlijk verschillend. Er zijn ook standaard geen build tools en dergelijk op een standaard pfsense.

Om allemaal verschillende dingen te testen/klooien/compilen etc etc. Is ff een test bakkie onder linux toch makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
j1nx schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:51:
[...]

Dat word wel heel erg advanced. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan zal je zelf de webpagina's moeten gaan maken voor de amino. De stream adressen staan niet hard gecodeerd in de amino. Die worden uit de html startpagina ingelezen. Als je zelf de DNS verzorgt waarbij je verder alles doorlust naar XMS behalve het domain waar de webpagina staat, dan kan je dat adress spoofen naar een fysiek andere server. Je moet dan eventueel wel zelf op de hogte blijven van eventueele veranderingen in de kanalen. Misschien helemaal aan het eind zal ik eens kijken of dit te doen is. Ik heb geen amino en hoef er ook geen een. Dit geeft me echter wel weer een reden en leuk projectje om er toch een in huis te nemen :9
Als je een blanco animo hebt kun je gewoon zelf hier de multicastadressen op invoeren. Je hoeft dan dus niet perse zelf een webpagina te bouwen. Overigens kan dat wel, de documentatie van Animo is vrij goed. De browser (Opera of Fresco) snapt natuurlijk prima HTML. De mapping van knoppen en andere functies gebeuren via een javascript api (JMACX) die ook prima gedocumenteerd is.

ps: Animo's op marktplaats zijn vaak providergebonden. Ik heb alleen gemerkt dat bv degene van XMS gewoon de default keys gebruiken en dus prima te reflashen zijn. Mijn (ex)XMS Animo is nu gewoon een volledig toegankelijke... kon 'm prima reflashen. Enige nadeel is wel dat je waarschijnlijk de coderingen enz kwijt bent, maar bij gebrek aan een geencrypte multicastfeed kan ik dat niet testen (de feeds die ik heb zijn niet encrypted)
Dit valt wel een beetje buiten de scope van deze thread, waarbij het doel toch is om je amino box achter je router te krijgen en je je huidige netwerk structuur kan gebruiken voor je amino box. Geen tweede netwerk aanleggen alleen maar voor je settops. Dat is ook de reden waarom ik standaard nu even niet voor udpxy kies. Het gene wat ik straks kan terug geven aan de community is een dual wan router, waarbij je de amino box overal in je netwerk kan inpluggen. Bij komend is dan ook nog de mogenlijkheid om de streams op andere hardware op te pakken (is eigenlijk voor mijzelf het hoofddoel, maar goed). Wat dacht je van je ipod touch/iphone met vlc
In worst-case wordt je multicast path pas opgebouwd als je animo zich heeft aangemeld bij de middleware server, of hij daar z'n encryptiekeys vandaan haalt. Ga je die zelf redirecten, dan zou het kunnen dat t geintje niet opgaat.
[...]

Het eind doel is ook pfsense, ik heb alleen even een linux bakkie gepakt omdat mijn linux kennis veel beter is als mijn BSD kennis. pfsense is gebaseerd op slanke BSD en ondanks dat het erg op elkaar lijkt is het toch behoorlijk verschillend. Er zijn ook standaard geen build tools en dergelijk op een standaard pfsense.

Om allemaal verschillende dingen te testen/klooien/compilen etc etc. Is ff een test bakkie onder linux toch makkelijker.
waarom denk je dat ik een centos prutsdoos heb ;)

ps: Heb je toevallig ook ervaring met udpxy icm de Amino's werken prima, zowel uni- als multicast, maar een http stream (unicast dus) vanaf udpxy krijg ik niet aan de gang. Zou mooi zijn als ik de output van udpxy kan unicasten naar een amino. Voordeel is dat dat dan ook over een vpn tunnel werkt en de amino dan dus overal kan werken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 20-03-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hmm ik heb bijna het hele topic doorgelezen maar nog niet echt de oplossing gevonden voor het probleem, dat ik heb.

Ik heb hier een packetfront 2 met het volledige pakket van xms, ik heb een vast IP adres voor internet en ik heb 1 amino 110.

Ik kan via mijn router tv kijken via vlc dat gaat gaat prima, echter snapt mijn accepoint in mijn router en een losse accespoint het niet helemaal meer, waarschijnlijk krijgt hij een zooitje multicast data naar zich toen en kapt hij ermee, zodra ik stop met vlc komen mijn wlan verbindingen weer allemaal terug.

Ik heb een mac spoof geprobeerd van mijn amnio naar een losse router maar dan krijgt hij geen 10,x,x,x, adres.

Iemand een idee voor een werkende constructie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Als je een blanco animo hebt kun je gewoon zelf hier de multicastadressen op invoeren. Je hoeft dan dus niet perse zelf een webpagina te bouwen. Overigens kan dat wel, de documentatie van Animo is vrij goed. De browser (Opera of Fresco) snapt natuurlijk prima HTML. De mapping van knoppen en andere functies gebeuren via een javascript api (JMACX) die ook prima gedocumenteerd is.

ps: Animo's op marktplaats zijn vaak providergebonden. Ik heb alleen gemerkt dat bv degene van XMS gewoon de default keys gebruiken en dus prima te reflashen zijn. Mijn (ex)XMS Animo is nu gewoon een volledig toegankelijke... kon 'm prima reflashen. Enige nadeel is wel dat je waarschijnlijk de coderingen enz kwijt bent, maar bij gebrek aan een geencrypte multicastfeed kan ik dat niet testen (de feeds die ik heb zijn niet encrypted)
Heb toevallig inderdaad can de week eens door de documentatie van die java classes heen gelezen voor de amino's. Moet toegeven, ziet er errug intressant uit. Misschien dat ik toch maar zo'n ding bestel om te knutselen :P
In worst-case wordt je multicast path pas opgebouwd als je animo zich heeft aangemeld bij de middleware server, of hij daar z'n encryptiekeys vandaan haalt. Ga je die zelf redirecten, dan zou het kunnen dat t geintje niet opgaat.
Die snap ik nie?
ps: Heb je toevallig ook ervaring met udpxy icm de Amino's werken prima, zowel uni- als multicast, maar een http stream (unicast dus) vanaf udpxy krijg ik niet aan de gang. Zou mooi zijn als ik de output van udpxy kan unicasten naar een amino. Voordeel is dat dat dan ook over een vpn tunnel werkt en de amino dan dus overal kan werken ;)
Wat heb je voor problemen dan? Ik heb hier zowel igmpproxy als wel udpxy naast elkaar draaien, waarbij ik mijn mediacenter over multicast connect en zo nu en dan met de laptop over de unicast. Geen problemen mee, dus als het bij jouw niet werkt, dan roep je maar. Ik geloof dat je ICT kennis ruim voldoende is, dus als ik geen jip en janneke taal hoef te gebruiken hebben we dat eventueel samen zo opgelost.
Ik kan via mijn router tv kijken via vlc dat gaat gaat prima, echter snapt mijn accepoint in mijn router en een losse accespoint het niet helemaal meer, waarschijnlijk krijgt hij een zooitje multicast data naar zich toen en kapt hij ermee, zodra ik stop met vlc komen mijn wlan verbindingen weer allemaal terug.
Dit gebeurt omdat de multicast streams op al je poorten worden geforward. Als je dus een beetje aan het zappen bent en je "IGMP leave" worden niet goed verstuurd, dan heb je dus praktisch meerdere streams over je wifi lopen, daarom gaat hij op zijn muil. Overigens, moet 2 a 3 streams best te doen zijn. Vaak hebben we het toch maar over 1 stream tegelijk. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je de ene stream netjes afsluit en dan de ander pas opstart (zou automatisch moeten gaan).

Je kan jouw probleem eventueel wel simpel met wat hardware aanpakken.
1) Zet de wifi op je router uit
2) Koop een switchje die "IGMP snooping" ondersteund
3) Hang dat switch tussen je wifi en je lan, of gebruik dat switch om je lan met te creeren etc.

IGMP snooping, kijkt dus wel naar wie op welke port bezig is met multicast en stuurt dat dan dus alleen door naar de computers en dergelijke die inderdaad met multicast bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Geprobeerd en het werkt ;)
j1nx schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:15:
[...]

Heb toevallig inderdaad can de week eens door de documentatie van die java classes heen gelezen voor de amino's. Moet toegeven, ziet er errug intressant uit. Misschien dat ik toch maar zo'n ding bestel om te knutselen :P

[...]

Die snap ik nie?

[...]

Wat heb je voor problemen dan? Ik heb hier zowel igmpproxy als wel udpxy naast elkaar draaien, waarbij ik mijn mediacenter over multicast connect en zo nu en dan met de laptop over de unicast. Geen problemen mee, dus als het bij jouw niet werkt, dan roep je maar. Ik geloof dat je ICT kennis ruim voldoende is, dus als ik geen jip en janneke taal hoef te gebruiken hebben we dat eventueel samen zo opgelost.

[...]

Dit gebeurt omdat de multicast streams op al je poorten worden geforward. Als je dus een beetje aan het zappen bent en je "IGMP leave" worden niet goed verstuurd, dan heb je dus praktisch meerdere streams over je wifi lopen, daarom gaat hij op zijn muil. Overigens, moet 2 a 3 streams best te doen zijn. Vaak hebben we het toch maar over 1 stream tegelijk. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je de ene stream netjes afsluit en dan de ander pas opstart (zou automatisch moeten gaan).

Je kan jouw probleem eventueel wel simpel met wat hardware aanpakken.
1) Zet de wifi op je router uit
2) Koop een switchje die "IGMP snooping" ondersteund
3) Hang dat switch tussen je wifi en je lan, of gebruik dat switch om je lan met te creeren etc.

IGMP snooping, kijkt dus wel naar wie op welke port bezig is met multicast en stuurt dat dan dus alleen door naar de computers en dergelijke die inderdaad met multicast bezig waren.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
j1nx schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:15:
[...]

Houd er rekening mee dat je officieel met zo'n 2ehands ding niets kan, die horen bij je provider... In mijn geval kon ik 'm echter herflashen en nu issie unlocked (en kan ik dus bv ook gewoon zelf streams invoeren en gebruik maken van bv de java classes enz)
Flashen is niet 1-2-3 een image uploaden, dus verwacht niet dat je dat in 3min doet. Je moet een dhcp server opzetten, adhv vendor-id de juiste options meegeven en diverse classes maken voor de diverse stappen van het bootproces. Verder moet je de juiste bootloader en image multicasten (de multicastadressen geef je op vanuit je dhcp config via options).
[...]

Die snap ik nie?

[...]
Normaliter zal een settopbox contact maken met middleware (de software die je gui omvat en de functies die je provider bied, een webbased omgeving dus). Het zou kunnen (dit is slechts een aanname) dat igmp joins pas geaccepteerd worden als je (succesvol) ingelogd bent op deze website. Dan kom je met een blanco amino dus niet ver.
Maar vaak worden dit soort urls ook via dhcp options meegestuurd (lees de docs van amino maar na) dus dat is misschien ook weer te sniffen.
Mijn amino werkt prima met unicast (udp unicast vanaf een losse encoder) en multicast. Wat ik eigenlijk wil bereiken is het joinen van een unicast stream vanaf udpxy naar mijn amino. Met vlc kan ik natuurlijk deze stream wel prima bekijken, maar ik wil dat op de Amino. Laptopje doet geen 5.1, heeft geen hdmi en kan geen h264 hd afspelen, en de Amino wel... Alleen hangt de Amino in een ander netwerk, dus ik kan niet direct in het multicastnetwerk joinen. Vandaar dus dat ik beperkt ben tot unicast. (los daarvan wil ik geen multicast in mn huidige netwerk aangezien ik momenteel alleen domme switches heb, dus geen igmp snooping of vlan mogelijkheden. Maw: Multicast aan = ellende in mn netwerk en wifi ;)
MiK schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:50:
Geprobeerd en het werkt ;)

[...]
uh... wat werkt?

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 23-03-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
De oplossing van j1nx

Ik heb er een cisco catalyst 2950 tussen gezet en dat werkt prima :) ik kan nu zonder uitvallende ap`s internetten en tv kijken op alle compus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:20:
De oplossing van j1nx

Ik heb er een cisco catalyst 2950 tussen gezet en dat werkt prima :) ik kan nu zonder uitvallende ap`s internetten en tv kijken op alle compus
Wel ja, schud jij even een 2950 uit je mouw ;) Als ze in de weg liggen dan roep je maar hoor.

Voor DJSmiley: Ik weet niet in welk protocol udpxy de unicast verzend. Http zal het zeker niet zijn, zoek dat eens uit en probeer het eens. Ik verwacht dat het rtsp is. Ik zag dat de multicast streams ook als igmp: worden aangeboden ipv van udp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Niemand wil hem ruilen tegen een 8 poorts gigabit switch met snooping :)
Dan maar 100 mbit... maar mn pc`s en esxi server staan gewoon op op gigabit op de linksys
j1nx schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:24:
[...]

Wel ja, schud jij even een 2950 uit je mouw ;) Als ze in de weg liggen dan roep je maar hoor.

Voor DJSmiley: Ik weet niet in welk protocol udpxy de unicast verzend. Http zal het zeker niet zijn, zoek dat eens uit en probeer het eens. Ik verwacht dat het rtsp is. Ik zag dat de multicast streams ook als igmp: worden aangeboden ipv van udp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 12:25
MiK schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:02:
Niemand wil hem ruilen tegen een 8 poorts gigabit switch met snooping :)
Dan maar 100 mbit... maar mn pc`s en esxi server staan gewoon op op gigabit op de linksys

[...]
Ik heb deze switch er voor gekocht zodat ik zeker weet dat het voor mij in de toekomst ook zal werken. Prijs valt relatief mee voor wat je er voor krijgt :

http://www.netgear.com/Pr...SmartSwitches/GS108T.aspx

Pricewatch : pricewatch: Netgear GS108T ProSafe 8-Port Gigabit Smart Switch

Maakt minder herrie dan een 2950 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Die 2950 maakt zonder fan geen herrie :)

Ik ga eens kijken voor die Netgear, ik heb nog ergens de 8 poorts 10/100 mbit versie liggen en heeft altijd goed gewerkt, ik vertrouw dus ook wel op de gigabit versie.
om3ega schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:40:
[...]

Ik heb deze switch er voor gekocht zodat ik zeker weet dat het voor mij in de toekomst ook zal werken. Prijs valt relatief mee voor wat je er voor krijgt :

http://www.netgear.com/Pr...SmartSwitches/GS108T.aspx

Pricewatch : pricewatch: Netgear GS108T ProSafe 8-Port Gigabit Smart Switch

Maakt minder herrie dan een 2950 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-05 14:16

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik heb XMS en als ik de Amino110 afkoppel en er een pc voor in de plaats hang (met spoofen van MAC en invoeren IP), dan werkt dit.

Echter, de playlist die ik hier en op andere fora gevonden heb is niet compleet en sommige zenders doen het niet.
Nu is mijn vraag of iemand een actuele playlist heeft/weet/kent. Ik ben voornamelijk op zoek naar het multicast ip:poort van SyFy :D :)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Is SyFy al in de lucht dan?

Ik heb eventueel wel een complete lijst (lees alles). Echter als er recentelijk weer kanalen in de lucht zijn gegaan, dan zal ik hem even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

j1nx schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:06:
Is SyFy al in de lucht dan?

Ik heb eventueel wel een complete lijst (lees alles). Echter als er recentelijk weer kanalen in de lucht zijn gegaan, dan zal ik hem even updaten.
Yup, bij XMS worden alle zenders nu doorgegeven met uitzondering van Travel Channel, die zou het nog niet doen.
Er is op dit moment alleen wel een storing met SyFy en 13th Street.

Dus mocht je die lijst kunnen leveren, dan hoor ik het graag :)

Ik heb zelf via XMS DTV. Als ik ipv mijn Amino 110 een laptop eraan hang, hierop het MAC en IP van de Amino spoof, VLC player open, dan werkt het perfect.
Maar omdat ik eigenlijk zowel mijn STB als een PC erop aan zou willen sluiten, wilde ik er een router tussen hangen. Op deze router het MAC en IP van de Amino spoofen op de WAN poort. En vervolgens de Amino en een PC aan de LAN kant hangen.
Dit lijkt wel te werken (met alleen een laptop aan het LAN, dus niet de Amino), maar het beeld was een groote blokkendoos en niet om aan te zien.
Ook viel na enige minuten mijn internet verbinding ook weg.

Toen ik de router er weer tussenuit haalde was alles weer in orde en werkte ook internet weer.

Nog ff door prutsen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Thasaidon schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:03:
[...]

Yup, bij XMS worden alle zenders nu doorgegeven met uitzondering van Travel Channel, die zou het nog niet doen.
Er is op dit moment alleen wel een storing met SyFy en 13th Street.

Dus mocht je die lijst kunnen leveren, dan hoor ik het graag :)

Ik heb zelf via XMS DTV. Als ik ipv mijn Amino 110 een laptop eraan hang, hierop het MAC en IP van de Amino spoof, VLC player open, dan werkt het perfect.
Maar omdat ik eigenlijk zowel mijn STB als een PC erop aan zou willen sluiten, wilde ik er een router tussen hangen. Op deze router het MAC en IP van de Amino spoofen op de WAN poort. En vervolgens de Amino en een PC aan de LAN kant hangen.
Dit lijkt wel te werken (met alleen een laptop aan het LAN, dus niet de Amino), maar het beeld was een groote blokkendoos en niet om aan te zien.
Ook viel na enige minuten mijn internet verbinding ook weg.

Toen ik de router er weer tussenuit haalde was alles weer in orde en werkte ook internet weer.

Nog ff door prutsen dus :)
toon volledige bericht
Je hebt gelijk, heb het nieuwe menu even opgehaald en SyFy en 13th street zijn inderdaad toegevoegd. MGM movie channel overigens ook. Overigens staat er wel een Discovery Travel in, of is dat niet wat je bedoelt.

Anyway heb hem even omgebouwd to M3U, laat maar wteen waar je hem heen wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik zou hem ook wel graag willen hebben :D
j1nx schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:59:
[...]

Je hebt gelijk, heb het nieuwe menu even opgehaald en SyFy en 13th street zijn inderdaad toegevoegd. MGM movie channel overigens ook. Overigens staat er wel een Discovery Travel in, of is dat niet wat je bedoelt.

Anyway heb hem even omgebouwd to M3U, laat maar wteen waar je hem heen wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mail me maar even; p.steenbergen(at)zonnet.nl

Alles staat erin, ik moet het natuurlijk wel even zeggen. Kijk waar je recht op hebt, gooi de rest weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 14:45

KillerB

______

Ik hou me ook aanbevolen :)
Zit wel bij Concepts, maar volgens mij is bijna alles hetzelfde.

rene80(at)concepts.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@J1nx
Ik heb je een mail gestuurd. Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

KillerB schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:40:
Ik hou me ook aanbevolen :)
Zit wel bij Concepts, maar volgens mij is bijna alles hetzelfde.

rene80(at)concepts.nl
Our e-mail content detector has just been triggered by a message you sent:
To: rene80(at)concepts.nl
Subject: m3u
Date: Sun Apr 4 19:26:18 2010

One or more of the attachments (Netherlands.XMS.m3u) are on
the list of unacceptable attachments for this site and will not have
been delivered.

Consider renaming the files to avoid this constraint.

The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: Attempt to hide real filename extension (Netherlands.XMS.m3u)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: Attempt to hide real filename extension (Netherlands.XMS.m3u)
Ik dacht dat ik af en toe paranoia was, maar die virus scanner is nog veel erger 8)7 8)7 8)7

btw... bedankt J1nx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik hou me ook wel aanbevolen voor het bestandje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-04 14:44
ik hou me ook aanbevolen :-)

[ Voor 24% gewijzigd door Janneman1965 op 07-04-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 14:45

KillerB

______

Thasaidon schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:42:
[...]

Ik dacht dat ik af en toe paranoia was, maar die virus scanner is nog veel erger 8)7 8)7 8)7

btw... bedankt J1nx.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

DoeEensGek schreef op maandag 05 april 2010 @ 02:12:
Ik hou me ook wel aanbevolen voor het bestandje :).
Dat gaat zo op deze manier niet echt werken :9

LOL: Ben wel ineens heel populair :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Was je dat nog niet dan? :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
j1nx schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:20:
[...]

Dat gaat zo op deze manier niet echt werken :9

Je kan hem toch gewoon uploaden en dan de link sturen via een pm?

Tja als mensen iets hebben zijn ze vaak populair :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

DoeEensGek schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:29:
[...]

Je kan hem toch gewoon uploaden en dan de link sturen via een pm?
Ik snap em ff niet... mogen er geen directe links gepost worden ofzo?
Ik wil de file namelijk best op mijn eigen server zetten met een link hier...
Met credits voor J1nx natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er was een lijst hier eerder geplaatst en is vervolgens verwijdert omdat je bepaalde zenders kon kijken zonder dat je ervoor hoefde te betalen. Dus in dat opzicht is zelfs het vragen hier niet conform de regels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Het is een beetje een grijs gebied denk ik.

Ik zelf stop alleen de nederlandse zenders in mijn mediacenter en dan ook nog niet eens al die "...-24" troep. Zo ver ik weet is het basis pakket gratis, zonder extra maandelijkse kosten, maar moet je wel een amino kopen om het te kunnen kijken (bij XMS dan).

Ik ben zelf alleen geintresseerd in de digitale tv voor mijn mediacenter, normaal tv kijken doe ik wel gewoon nog steeds analoog. Het is puur om op te nemen (GTST voor de vrouw bijvoorbeeld als ze over moet werken).

De file bevat alle zenders, maar als jij het volledige pakket afneemt dan heb je daar ook recht op. Als je alleen recht hebt op het basis pakket, dan moet je ook alleen het basis pakket gebruiken. Beetje ethisch riddertje spelen, maar zo is het wel.

Om het een beetje in de hand te houden wil ik zelf de file niet zo maar op het internet zetten. Echter wat andere doen, maakt me niet uit. Als iemand hem online wil zetten. Best, maar gezien het feit dat je streams waar je geen recht op hebt kan bekijken zal je snel op je vingers getikt worden denk ik.

Ik zelf geef garantie totaan de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Zou je hem ook naar mij kunnen sturen? Thnx.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Je mag toch wel je playlist online zetten :)

zijn die multicast ip adressen zogenoemde interne of externe ip adressen (externe = ripe)
Mochten ze intern zijn, dan lijkt me dat er niets in de weg staat deze file in een webroot te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MiK schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:42:
Je mag toch wel je playlist online zetten :)

zijn die multicast ip adressen zogenoemde interne of externe ip adressen (externe = ripe)
Mochten ze intern zijn, dan lijkt me dat er niets in de weg staat deze file in een webroot te zetten
Ga eens inlezen wat Multicast adressen precies in houden! Het is extern noch intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik snap em.
ik heb zowel basis als extra, maar geen HD, dus ik zou die HD uit de lijst moeten slopen.

Waar het mij om gaat is dat ik nu in de woonkamer DTV kan kijken met de Amino 110.
Wil ik dit ook op de slaapkamer, dan zal ik ten eerste bekabeling moeten gaan trekken en dan OF mijn STB iedere keer mee naar boven nemen, of nog een extra STB aanschaffen.

En aangezien ik geen zin heb in nog meer bekabeling door mijn huis en extra kosten voor een STB waar ik alleen 's avonds laat in bed nog even gebruik van maak...

Kortom, ik dacht er dus aan om een laptop op mijn tv aan te sluiten en dan via Wifi DTV te kijken.

Geen idee of dit legaal is, maar ik ga er even van uit van wel. Of ik namelijk mijn kastje beneden los koppel, mee naar boven neem en daar weer aansluit, of dit met een laptop doe, maak volgens mij namelijk geen verschil.
Op beide tv's tegelijk naar DTV kijken is niet mijn intentie en voor de dienst zelf betaal ik toch al.

Of zie ik dat verkeerd?

@MiK
Je mag toch wel je playlist online zetten
Als je dat doet dan zet jij dus de lijst online waar jij recht op hebt...
Dat wil niet zeggen dat een ander daar dan ook recht op heeft.
En nu proef ik hier dat het nog niet duidelijk is of dat wel helemaal legaal is :9 :P :9

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 08-04-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik zal me idd eens verdiepen in multicast, anders praat ik poep :D

Kijk iemand van hier zal hem niet zo snel posten, er lezen mensen van XMS mee, en dit kan qua service verlening in je nadeel liggen.

Maar ik dacht dat je net zoals externe IP adressen je ook externe IP adressen voor multicast had.
Ik bedoel met veel poespas te zeggen dat als ik thuis een muticast systeem zou kunnen bouwen met dezelfde multicast adressen dan zou ik gewoon de playlist van mijn eigen multicast systeem online zetten. Dat lijbrandt deze adressen ook gebruikt dat is dan niet mijn probleem.

Maar aangezien ik niet weet hoe het multicast systeem werkt gaat het verhaal waarschijnlijk niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

MiK schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:20:Ik zal me idd eens verdiepen in multicast, anders praat ik poep :D
ik weet niet hoe goed je engels is...
http://www.metaswitch.com/download/multicast.pdf

of de Jip en Jannek versie :D :D
Wikipedia: Multicast

[ Voor 31% gewijzigd door Thasaidon op 08-04-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Engels lezen no problem :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik lees trouwens hier (en op andere fora) dat men het altijd over VLC player heeft.
Maar kunnen er ook andere players gebruikt worden? Of bv een Windows Media Center?

Bij WinXP Pro SP3 met "VLC player 1.0.5" en "EventGhost 0.3.7.r1462" werkt mijn MCE remote namelijk niet goed. (Zonder EventGhost helemaal niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 09-04-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

VLC is de speler om de stream af te spelen, aangezien die multicast aan kan. WMP kan dat niet, of iig niet goed en speelt dus niets van de stream. MCE gebruikt WMP als motor, dus gaat niet werken.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste