Ik wil binnenkort internet + IPTV van Lijbrandt bestellen ('n beetje afhankelijk van de ontwikkelingen) en ben bezig te bedenken hoe ik eea in het vat wil gieten qua LAN en IPTV.
Ik heb nu een bedraad Gigabit LAN liggen dat is weggewerkt onder vloeren en in muren, en wil liever geen extra kabels trekken. Voor de coax heb ik al een oplossing, nu de UTP nog.
Mijn wensen (in volgorde van belangrijkheid):
1a) Overal in huis op bestaande switches de Amino kunnen inprikken.
1b) Wifi kunnen blijven gebruiken (met name voor de draadloze printer).
2) Unicast streams kunnen bekijken (mbv udpxy) via bedraad netwerk.
3) Bedraad LAN en Wifi in dezelfde range (192.168.0.x) houden.
4) Unicast streams kunnen bekijken via Wifi.
Ik heb de beschikking over een Netgear WNR3500v2 gigabit router en een Linksys WRT54GL 100mbit router (de tweede WRT54GL is in aantocht), allen geflashed met dd-wrt.
In eerste instantie wilde ik de WNR3500v2 ombouwen naar Dual-WAN met de geweldige
howto van j1nx, maar Netgear heeft het gebruik van een jffs partitie op de WNR3500v2 onmogelijk gemaakt. Ook het mounten van een externe partitie / directory lijkt niet mogelijk. Geen udpxy op de Netgear mogelijk dus, helaas ...
Ik zit daarom nu te twijfelen tussen

(IPTV en udpxy via een WRT54GL mbv de howto van j1nx, internet via de WNR3500v2, beiden aan de LAN zijde verbonden)
en

(IPTV, udpxy en internet via een WRT54GL, ben wel bang dat dit 'n beetje teveel wordt)
Omdat ik bedraad LAN en Wifi op hetzelfde subnet wil hebben, wil ik liever niet LAN en WLAN scheiden.
Volgens
deze post kan ik een multicast-flood over Wifi voorkomen met
insmod ebtables
insmod ebtable_filter
iptables -I FORWARD -m pkttype --pkt-type multicast -i br0 -j DROP
Mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met (of tips voor) één van de geschetste mogelijkheden (Setup 1 en/of 2)?
- Kan iemand met meer (netwerk)kennis dan ik aangeven of één van beide opzetjes kans van slagen heeft?
- Hoe kan ik op de WNR3500v2 aangeven dat multicast verzoeken (van de Amino) naar de WRT54GL moeten?
- Hoe kan ik bij Setup 2 bij de udpxy 'server' op de WRT54GL komen?
Alvast dank!