Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.802 views

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:45:
[...]

"De lijst hieronder geeft alle pakketten weer die voor u beschikbaar zijn op uw adres. Rechts op de pagina kunt u uw voorkeuren aangeven. Alleen de voor u relevante pakketten worden dan hieronder getoond. Selecteer dan door middel van aanvinken tot vier pakketten en start een vergelijking."

Uhm, er ligt hier (7512GP) geen glas, dus hoe kunnen die vele pakketten die ik nu zie hier beschikbaar zijn :?
Ik gisteren een mail gestuurd naar de glasvezel-vergelijken.nl site dat Lijbrandt wel in het overzicht staat maar dat ik het niet kan bestellen bij Lijbrandt.
Ik heb vandaag een keurige mail ontvangen dat Lijbrandt de postcode gegevens aan de site hadden verstrekt
maar dat Lijbrandt de postcodes uit haaksbergen nog niet in hun eigen database op de website hadden verwerkt en dat dit binnenkort wel ging gebeuren. De medewerker was niet aanwezig

Dus als bij jouw bijv. ook Lijbrandt is te bestellen dan zijn de postcode gegevens rechtstreeks van Lijbrandt afkomstig . Dit geldt trouwens niet voor alle providers

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 20:17 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eens kijken, ik zie pakketten van Concepts ICT, plinq, trined, Lijbrandt, KPN en Tweak.
Als die vergelijkingssite dit uit aan hun geleverde gegevens haalt, dan hebben (bijna?) al die providers het niet goed zitten :S

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 11-11-2010 20:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 16:45
eymey schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:43:
Blijft wel apart.... echt KPN en Reggefiber naast elkaar dus als actieve operator, in Enschede! Zou het daardoor komen dat de R+ abbo's zo moeilijk van de grond komen? Dat sommige POP's gewoon nog niet geschikt zijn voor de Reggefiber diensten? (concepts ICT en Tweak R+ bv.). Plinq en KPN en "Tweak Fiber" zijn echte KPN Wholesale aanbiedingen, maar de anderen lopen doorgaans via Reggefiber Wholesale....
in enschede zit het zo:
het glasvezel netwerk ligt op meerdere plekken in enschede al langer dan een jaar; daardoor moet het volgens de Opta het netwerk verplicht open worden gesteld voor concurrenten.

kpn heeft in de meeste wijken helemaal geen analoog signaal afgeleverd, waardoor dit ook niet kan worden aangeboden.
deze apparatuur moet dus nog in de centrales worden geplaatst
(waardoor tweak R+ e.d. nog niet kan leveren)

't zit nog een beetje vaag in elkaar.. (eerst een test netwerk bij Roombeek en later een ander netwerk door de kpn/glashart gebouwd) zie o.a. wiki

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:24
NLsandman schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:39:
Tweak kan hier niets aan doen, ik heb het zelfde bij concepts, 3 weken geleden aangemeld en alleen maar een mailtje gehad dat de aanmelding is binnen gekomen, verder blijft het stil.
Sinds enkele dagen geeft de postcode check aan dat ik ben aangesloten op het netwerk terwijl mijn aansluiting al een maand gelden in huis is aangesloten.
De postcode check gaf ook steeds wat anders aan, eerst week 15 2011, toen gaf deze aan oktober 2010, daarna week 52 2010 en nu dus aangesloten op het netwerk.
De postcode checks komen van de glashart website enschede.
Ik denk het ook, mijn contact bij fiber heeft al meerdere malen verzocht mij te laten bellen v.w.b. levering en dat lijkt een zwart gat in te zijn gegaan...
Overigens heeft (heel?) twekkelrveld een FTU in huis en lijkt nu dus toch alsnog dat de pops aangepast moeten worden voordat Tweak daadwerkleijk reggefiber diensten kan leveren.
Ik vermoed zo maar dat als je nu aan zou vragen dat je dan voor de jaarwisseling een fiber-aansluiting via reggefiber hebt. Zou je KPN aanvragen heb je dat zeker, maar dan zit je weer vast aan een ExperiaBox.

specs

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:26:
Eens kijken, ik zie pakketten van Concepts ICT, plinq, trined, Lijbrandt, KPN en Tweak.
Als die vergelijkingssite dit uit aan hun geleverde gegevens haalt, dan hebben (bijna?) al die providers het niet goed zitten :S
Ze bevestigen dat er geen glasvezel ligt ( :z ) maar dat het er wel komt, ze beweren hetzelfde als de postcode check van Glashart (2e kwartaal 2011). Er wordt nu gekeken of ze de gegevens beter kunnen filteren, maar ze laten de providers die al bestellingen toestaan wel in de lijst met resultaten...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 15:20
Killerbert schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:09:
En nu nog eens een keer een bericht er uit wanneer het ping probleem wordt opgelost.. (Enschede)
Vanavond zag de "Ping" er geweldig uit (Almere) 5 a 6 ms.

• Killerbert
Hans_18T schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:13:
[...]

Vanavond zag de "Ping" er geweldig uit (Almere) 5 a 6 ms.
vanavond(Za) zag de ping er hier aardig uit 9-20ms (Enschede)
hopen dat het is opgelost

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 18:22

WoBBeL

*zwaai*

Vandaag is de glasverbinding in mijn woning gelast, en ik vraag mij eigenlijk af per wanneer ik TweakFiber aan kan vragen :P zit in postcodegebied 7521em, maar de site van Glashart en Tweak helpen mij niet echt verder.

De postcodecheck op Glashart doet het zelfs niet eens in IE8 en FF3 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door WoBBeL op 15-11-2010 16:38 ]

Verwijderd

xost schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:36:
Vandaag is de glasverbinding in mijn woning gelast, en ik vraag mij eigenlijk af per wanneer ik TweakFiber aan kan vragen :P zit in postcodegebied 7521em, maar de site van Glashart en Tweak helpen mij niet echt verder.
Er moet ook nog iemand van Glashart langskomen om de verbinding te testen en dan te verzegelen, bij mij (7531) heeft dit nog maanden en een aantal telefoontjes naar Glashart geduurd... Het lijkt soms net alsof ze helemaal niet willen dat je een glasvezelverbinding neemt.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

Mooody

elmoody

Ik neem aan dat er (nog) geen CI+ mogelijkheid voor glasvezel is?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:42:
[...]

Er moet ook nog iemand van Glashart langskomen om de verbinding te testen en dan te verzegelen, bij mij (7531) heeft dit nog maanden en een aantal telefoontjes naar Glashart geduurd... Het lijkt soms net alsof ze helemaal niet willen dat je een glasvezelverbinding neemt.
Ehm, hier op 7521JJ deden ze dat in 1 keer, incl fotootjes en testresultaat op bon.
@xost: op 7521EX heeft iemand vziw al een afspraak voor installatiemonteur staan.
@Mooooody: vraag is of je CI+ moet willen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Loekie op 15-11-2010 19:08 ]

specs

• Killerbert
xost schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:36:

De postcodecheck op Glashart doet het zelfs niet eens in IE8 en FF3 8)7
dat zou nog wel even duren
bij 7532 en 7534 was het eerst graven.
een paar weken later de kabel naar binnen brengen.
daarna weer iemand die het komt afmonteren
dan gaan ze in de straat(en) lassen en in de wijkcentrale worden de fiber out lets gemaakt
en een paar weken later testen (hier geen test rapport; gewoon met een lampje)
daarna de apparatuur plaatsen of instellen in de wijkcentrale
als de apparatuur 'live' is, dan kan de ISP pas je verbinding leveren ;)

hebben er meerdere mensen problemen met programma gemist?
ik krijg de melding "neem contact op met kpn om te abonneren op deze dienst "

[ Voor 9% gewijzigd door Killerbert op 15-11-2010 19:51 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

Mooody

elmoody

Loekie schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:08:

@Mooooody: vraag is of je CI+ moet willen ;)
2 afstandsbedieningen gebruiken is niet ideaal....
Daarbij werkt de ci+ via ziggo minstens zo goed als een losse Samsung receiver.
Maar de mogelijkheid is er dus nog niet?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mooooody schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:18:
[...]

2 afstandsbedieningen gebruiken is niet ideaal....
Daarbij werkt de ci+ via ziggo minstens zo goed als een losse Samsung receiver.
Maar de mogelijkheid is er dus nog niet?
Voor zover ik weet is het voordeel bij glashart juist dat je een ongecodeerd DVB-C signaal krijgt en er dus uberhaupt geen CI-module of CI+-module nodig is. ;) Als je TV dus DVB-C ondersteunt (wat de jouwe dus blijkbaar doet) dan heb je dus ook geen externe decoder nodig (mits je tv geen vreemde beperkingen oplegt).

Hierover nog wel een vraag. In eerste instantie was dit slechts in bepaalde regio's beschikbaar. Ik kan er echter weinig over vinden of er nieuwe regio's zijn bijgekomen of dat er ergens een actueel overzicht te vinden is. Weet iemand misschien meer?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:42:
[...]

Hij is vandaag via een gat in m'n kerkje gedrukt (ik woon anti-kraak :P ), gelast, gemeten (0.2 en 0.95 dB) en verzegeld :) Ik wil graag naar glasvezel omdat ik geen coax heb en mijn telefoonlijn ontzettend slecht is (slechte lijnmetingen, veel packetloss, 5/6 mbit :X )

• Hans_18T
Killerbert schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:53:
[...]

vanavond(Za) zag de ping er hier aardig uit 9-20ms (Enschede)
hopen dat het is opgelost
Gisteren en vandaag wederom slechts 5~6 ms. Ik heb echter nog geen feedback (Tweak) onvangen dat een en ander zou moeten zijn opgelost. Ziet er in iedergeval hoopvol uit 8)

• Killerbert
Hans_18T schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:38:
[...]

Gisteren en vandaag wederom slechts 5~6 ms. Ik heb echter nog geen feedback (Tweak) onvangen dat een en ander zou moeten zijn opgelost. Ziet er in iedergeval hoopvol uit 8)
vandaag heb ik tweak gebeld en gevraagd hoe 't er mee stond.
ze waren er mee bezig. wat ik heb begrepen is dat kpn diverse systemen / servers een reboot hebben gegeven. en dat daarmee de problemen uit de wereld zijn verholpen :F

ik denk dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen systemen rebooten. hopen dat de ping zo blijft ;)

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Killerbert schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:42:
[...]

ze waren er mee bezig. wat ik heb begrepen is dat kpn diverse systemen / servers een reboot hebben gegeven. en dat daarmee de problemen uit de wereld zijn verholpen :F

ik denk dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen systemen rebooten. hopen dat de ping zo blijft ;)
Lijkt mij dan een kwestie van tijd tot het weer mis gaat...klinkt meer als een misconfiguratie :X

• Loekie
xost schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:35:
[...]

Hij is vandaag via een gat in m'n kerkje gedrukt (ik woon anti-kraak :P ), gelast, gemeten (0.2 en 0.95 dB) en verzegeld :) Ik wil graag naar glasvezel omdat ik geen coax heb en mijn telefoonlijn ontzettend slecht is (slechte lijnmetingen, veel packetloss, 5/6 mbit :X )
/OT: Op de hoek GJ van heek? Vette toko :)
Met een beetje geluk kun je direct verder, even verderop is er dus al iemand die 15-11 als datum heeft gekregen voor gereed zijn wijkcentrale(?). Ik 1-12....

specs

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Loekie schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:19:
[...]

/OT: Op de hoek GJ van heek? Vette toko :)
Met een beetje geluk kun je direct verder, even verderop is er dus al iemand die 15-11 als datum heeft gekregen voor gereed zijn wijkcentrale(?). Ik 1-12....
/OT: Tegenover de Abraham Strickstraat ;)

Maar dan ga ik eens contact opnemen met Tweak!

[Edit] Colo van mijn huisnummer is niet bekend, maar die van mijn buren wel :? zal wel te maken hebben met het feit dat ik pas sinds gister ben aangesloten hoop ik....
Is per direct te bestellen _/-\o_

[Edit 2] Zucht, nu komen we weer bij het leed dat Glashart heet 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door WoBBeL op 16-11-2010 09:25 ]

• Tweak
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Kees schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:58:
[...]

Dat is snel. Ik zit al 21 weken te wachten, en heb nog steeds geen datum waarop ze het willen aansluiten. Iets zegt me dat het eerder KPN dan Tweak is die de boel vertraagt.
Ik weet toevallig om welke aansluiting het hier gaat :). In Enschede worden de wijkcentrales batchgewijs opgeleverd vanaf zo'nbeetje nu tot eind december. Telkens als er een wijkcentrale is opgeleverd (uitgerust met glasvezel apparatuur) worden vanaf dat moment alle aangesloten klanten benaderd voor een installatieafspraak.

De wijkcentrale waar jouw adres aan is gekoppelt staat gepland voor 1 december. Helaas kunnen wij als Tweak daar geen invloed op uitoefenen. Het is de netwerkoperator, in dit geval Reggefiber, waarbij de planning van oplevering van die wijkcentrales zo onwijs lang is vertraagd..

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• Tweak
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Loekie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:17:
[...]

Ik denk het ook, mijn contact bij fiber heeft al meerdere malen verzocht mij te laten bellen v.w.b. levering en dat lijkt een zwart gat in te zijn gegaan...
Overigens heeft (heel?) twekkelrveld een FTU in huis en lijkt nu dus toch alsnog dat de pops aangepast moeten worden voordat Tweak daadwerkleijk reggefiber diensten kan leveren.
Ik vermoed zo maar dat als je nu aan zou vragen dat je dan voor de jaarwisseling een fiber-aansluiting via reggefiber hebt. Zou je KPN aanvragen heb je dat zeker, maar dan zit je weer vast aan een ExperiaBox.
Reggefiber heeft aangegeven eind december vrijwel alle pop's te hebben voorzien van de juiste hardware, dus in feite zou dat moeten kunnen lukken inderdaad :).

Hier meer: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=109

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51
Vraagje ... Heb geprobeerd zelf te zoeken maar geen antwoord gevonden, dus dan maar mijn vraag hier plaatsen.

Afgelopen week heeft Tweak dit modem in mijn meterkast geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://www.vm-fiber.nl/images/Genexisnieuw.JPG

Verder is er nog niets gebeurd, heb ik nog geen aanvullende apparatuur ontvangen, is er ook verder nog niets op aangesloten. Wel zie ik dat de relevante statuslampjes allemaal branden. Ik heb overigens een R+ abonnement afgesloten.

Nu is mijn vraag: hoe kun je hierop de analoge coax kabel aansluiten? Het uitsteeksel wat voor zover ik weet voor de analoge TV aansluiting is is geen standaard coax aansluiting? Of moet ik nog iets ontvangen om dit te kunnen aansluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 16-11-2010 15:31 ]

• hehaaa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-11 11:01
Hierop kan een coax kabel aangesloten worden met een andere connector.
Zie hier ter illustratie,
Afbeeldingslocatie: http://www.ellu-satelliet.nl/data/mediablocks/1__10_ms2.rvf_9.jpg

De kern van de coax kabel moet dan in de aansluiting komen.
Heerlijk als ze daar gewoon netjes F-connectortjes voor gebruiken. Dan heb je meteen een goede basis voor een fatsoenlijke huisinstallatie.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 16:18
En mocht je een fatsoenlijke huisinstallatie nou niks vinden dan zijn er ook gewoon verloopjes beschikbaar:Afbeeldingslocatie: http://www.jmsproducts.eu/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_3_11.jpg
Daarnaast is volgens mij bij R+ interactieve TV optioneel en moet je een eigen router gebruiken dus volgens mij krijg je dan idd niets meer geleverd.

Verwijderd

F-connector worden standaard bij satellietontvangers gebruikt. Er zijn verschillende types verkrijgbaar afhankelijk van de diameter van de coaxkabel. Eventueel klein stuk coaxkabel meenemen 3-4 cm als je de connector gaat kopen. Verloopconnectors geven normaal verlies en kans op storingen. Wat is zelf wel eens doe
is om na de montage van de connector deze op de rand van de connector en coaxkabel met tape vast te zetten

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
Kan ook via een UTP/Coax connector

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik citeer
Zojuist is uit telefonisch contact met de aannemer gebleken dat ze precies op het moment dat wij
belden bezig waren de status van uw woning aan te passen! Uw woning is dus officieel gereed
verklaard.

LET OP: het kan zeker nog enkele dagen duren voordat de providers deze status kunnen bevestigen,
dus om u nog even van een goed advies te voorzien zou ik zeggen; probeert u aan het eind van de
week nog eens een aanmelding te plaatsen.
Vrijdag dus maar eens aanvragen :)
Ik snap eerlijk gezegd niet zo wat deze connector hiermee te maken heeft :). Dat spul geeft alleen maar verlies. UTP is gewoon niet genoeg afgeschermd om een coax signaal verliesvrij te versprijden.

Overigens, op een ietwat off-topic noot: Van dezelfde fabrikant heb ik wel een setje 2xtulp (audio) <-> UTP baluns. Die werken wel heel erg goed (tot nu toe met max. 20 meter UTP ertussen gebruikt). Maar dat gaat dan ook om een heel ander soort signaal en bovendien is tulp ook een ideale kandidaat om vervangen te worden door een ander medium (ivm. de vervelende stekkertjes en het feit dat nieuwe stekkertjes eraan solderen na het trekken niet voor iedereen is weg gelegd).

Coax, echter, kan je veel beter zo direct mogelijk, met zo weinig mogelijk tussenkoppelingen, doen en zulke kabel is ook niet zo extreem moeilijk te trekken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Killerbert schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:42:

Toch wel weer jammer dat Tweak niks van zich laat horen, en dat terwijl er beloofd is om nieuws door tegeven als ze het kregen :-(

Hoe dan ook, mijn lijn gedraagt zich ook weer OK voor de laatste 3 dagen. Nu maar hopen dat het zo blijft. En dit blijft toch wel een enorm nare nasmaak houden ... bijna 8 weken gezeik met m'n lijn in de avond uren en pas na 5 weken iets van reactie dat KPN gepookt is.

[edit]
Lijkt erop dat vanaf vanacht de 'stabiele laagste ping' ineens van 5 -> 8ms is geschoven, vraag me af hoe/wat, maarja, zo lang het onder de 15 zit ben ik blij :D

[ Voor 9% gewijzigd door Grum op 16-11-2010 22:07 ]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-11 17:07
Grum schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:05:
Lijkt erop dat vanaf vanacht de 'stabiele laagste ping' ineens van 5 -> 8ms is geschoven, vraag me af hoe/wat, maarja, zo lang het onder de 15 zit ben ik blij :D
Hm, ik heb naar tweakers.net nu een stabiele ping van +- 5ms. Hier overigens ook niets van Tweak vernomen over het probleem maar het lijkt opgelost te zijn:
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 178, ontvangen = 178, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 4ms, Maximum = 7ms, Gemiddelde = 4ms

...

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 12:26
Vanochtend is ons modem geplaatst! (Dordrecht, 50 R+)
Goede service, zeer aardige monteur, hij was letterlijk binnen 5 minuten klaar.
(hij vertelde zelfs dat als hij meerdere aansluitingen in dezelfde straat heeft, hij expres een mini-pauze moet nemen tussen de aansluitingen omdat het anders 'te snel gaat' :+

Snelheden en ping zijn keurig voor zover ik heb gezien.
Verder heb ik nog niets van tweak gehoord, set-top boxen moeten nog geleverd worden.

Wat wel 'raar' was, ik zat op den duur met 2 machines met elk een publiek ip (via dhcp) op internet, maakte een foutje bij het patchen.
Beide ip-adressen waren overigens 'vast', ik had die ip's op beide machines al eerder toegewezen gekregen.

Komt dit omdat ik nog niet echt 'via tweak' draai heb nu een reverse-dns in de vorm van ipadres.cambrium.nl. Krijg ik later nog een ander ip en hostnaam, of blijft dat zo?
(is wel even handig om te weten ivm DNS)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Nu ik dit zo zie ga ik twijfelen. Ik woon in een huurhuis (2003) en krijg binnenkort glasvezel. Nu is er door het hele huis Coax getrokken in de muur/plafond/kruipruimte en afgewerkt met een mooie wandcontactdoos. Om straks TV op de slaapkamers te kunnen kijken via glasvezel heb ik een paar mogelijkheden:
  • Kijken of er een netwerkkabel in de bestaande leidingen getrokken kan worden, en de Coax laten zitten. Zal krap worden, maar is het proberen waard.
  • Kijken of er een verloop bestaat die de netwerkkabel vanuit de FTU omzet naar Coax, via de bestaande Coax kabel naar de slaapkamers en daar weer omzet naar netwerkkabel om het aan de STB aan te sluiten. (zoals in gequote link, maar die is discontinued). Is dit überhaupt nog mogelijk (google vind weinig hierover)?
  • Homeplugs om het netwerk via de electriciteitskabels te laten lopen.
  • Wireless het signaal naar de STB's sturen, is dat mogelijk?
Begin december komt de monteur de modem installeren, dus ik heb nog 2 weken de tijd om een oplossing te vinden.
Wireless naar de STB's toe is niet aan te raden! Maar KPNGlasvezel zelf biedt wel homeplugs aan voor de mensen die geen UTP kunnen/willen trekken voor TV, dus dat is best goed te doen (ken zelf div. mensen die op deze manier naar tevredenheid hier gebruik van maken). Als je het over R+ hebt, dan heeft het IPTV signaal wel wat meer bandbreedte nodig dan het signaal van de KPN pakketten maar dan nog zal het via homeplug vast werken (mits je de AV200 standaard aanhoudt).

Nog een optie is om te kijken of je R+ kan krijgen, zodat je voor je andere tv's in huis gewoon van het analoge of DVB-C signaal gebruik kan maken.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

R+ kan ik niet krijgen. Homeplug is in dit geval denk de beste oplossing, aangezien het een tijdelijk huurhuis is dus moet er niet al teveel moeite voor gaan doen, en homeplugs zijn makkelijk mee te nemen naar een volgend huis. Thanks voor de informatie, zal me eens verdiepen in homeplugs.

//Edit
Er staat 1 PC boven, maar de homeplug adapters gaan gebruikt voor het TV signaal. Dit is zeker anders dan het Internet signaal en zodoende kan ik die PC zeker niet via hetzelfde homeplug netwerk gebruiken als waar het TV signaal over gaat om deze op Internet aan te sluiten?
//

[ Voor 33% gewijzigd door MeltedForest op 17-11-2010 14:49 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51
MeltedForest schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:00:
Er staat 1 PC boven, maar de homeplug adapters gaan gebruikt voor het TV signaal. Dit is zeker anders dan het Internet signaal en zodoende kan ik die PC zeker niet via hetzelfde homeplug netwerk gebruiken als waar het TV signaal over gaat om deze op Internet aan te sluiten?
Homeplug werkt niet als switch maar als HUB. Dit betekent dat het signaal op alle stopcontacten aangeboden wordt. Als je één set van A naar B gebruikt dan werkt het goed, maar wil je A --(internet)--> B en C ---(DigiTV)---> D door elkaar gebruiken dan krijg je collisions en misschien nog meer negatieve effecten.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Dus het gaat niet werken, dan zet ik de PC maar op draadloos. Ik ga wel vier homeplugs gebruiken, maar die worden dan allemaal voor het doorgeven van TV signaal gebruikt.

[ Voor 47% gewijzigd door MeltedForest op 17-11-2010 16:16 ]

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 11:18
Sinds dit weekend geen problemen meer gehad met traag internet en hoge pingtijden :) (Enschede 7532)
Hopen dat het probleem nu opgelost is.

Weet iemand ook of Tweak binnen kort, Alleen Internet gaat aanbieden net als concepts-ict ?

Grtz

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 16:50
MeltedForest schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:03:
Dus het gaat niet werken, dan zet ik de PC maar op draadloos. Ik ga wel vier homeplugs gebruiken, maar die worden dan allemaal voor het doorgeven van TV signaal gebruikt.
Een andere mogelijkheid is om de coax te vervangen met een combikabel RG59 + UTP Cat.5E 250 meter kost aldaar 270 euro, mss ergens nog goedkoper te scoren. Per saldo zal 4x homeplugs ook niet veel minder gaan kosten, afhankelijk van kwaliteit. Plus feit dat bedraad het risico van storingen uitsluit.
Ziet er wel leuk uit, dat combikabel :D. Als het qua kwaliteit en afscherming nou ook een beetje vergelijkbaar is met Hirschmann spul..... :)

Maar goed, strict genomen is homeplug natuurlijk ook bedraad. En ik heb hier nog nooit stabiliteitsproblemen ervaren :).

Verwijderd

RG-59 B/U
400 mHz 23,0 dB/100 m
1000 mHz 39,4 dB/100 m

Hirschmann coaxkabel per meter (WIT)
http://www.allekabels.nl/...irschmann-Coax-Kabel.html
Demping: 18,5 dB per 100m (860 MHz)

Bij deze waarden zou de Hirschmann een heel stuk beter zijn. De RG58/59 coax is standaard kabel met een hoge demping wil je wat betere kabel (lage demping /betere afscherming) dan kun je beter voor een ander type kiezen.

De powerline / homeplug kunnen zeker ook storingen veroorzaken zeker bij ITV een ander probleem wat ik zelf heb is dat er binnen 2 jaar al 2 adapters defect zijn gegaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 23:13 ]

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

chocka schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:45:
[...]

Een andere mogelijkheid is om de coax te vervangen met een combikabel RG59 + UTP Cat.5E 250 meter kost aldaar 270 euro, mss ergens nog goedkoper te scoren. Per saldo zal 4x homeplugs ook niet veel minder gaan kosten, afhankelijk van kwaliteit. Plus feit dat bedraad het risico van storingen uitsluit.
Ja die ben ik ook tegengekomen in de zoektocht naar een oplossing, maar het probleem is een beetje dat je in een huurhuis niet enorm veel geld wil uitgeven aan de infrastructuur (zeker gezien ik er max. 1-2 jaar nog blijf wonen). De homeplugs haal ik gewoon uit het stopcontact en kan ik meenemen naar het nieuwe huis, de portabiliteit telt ook nog mee (had ik misschien eerder moeten vermelden :+).

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het verhuizen van de glasvezel aansluiting?
Ik heb sinds begin dit jaar een Glas 30 van Tweak op mijn adres.
Nu ga ik dus verhuizen naar een ander adres waar glasvezel ook beschikbaar is!!
(was een vereiste bij de keuze van de woning)

Nu schijnt het (nog) niet mogelijk te zijn om je glasvezelverbinding 'mee' te verhuizen......
Allemaal moeilijk, moeilijk...

Advies van Tweak was om mijn huidige aansluiting op te zeggen en een nieuwe aanluiting op mijn nieuwe adres aan te vragen.... Graag zou ik dan wel mijn telefoonnummer en domeinnaam willen behouden.
en ook de voorwaarden van mijn huidige abonnement......

Dit hele verhaal duurt nu al een paar weken, zonder dat ik terug gebeld wordt.

Graag ontvang ik jullie ervaringen/tips over/van Tweak.

Verwijderd

MeltedForest schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:36:
[...]

Ja die ben ik ook tegengekomen in de zoektocht naar een oplossing, maar het probleem is een beetje dat je in een huurhuis niet enorm veel geld wil uitgeven aan de infrastructuur (zeker gezien ik er max. 1-2 jaar nog blijf wonen). De homeplugs haal ik gewoon uit het stopcontact en kan ik meenemen naar het nieuwe huis, de portabiliteit telt ook nog mee (had ik misschien eerder moeten vermelden :+).
Hier wat meer over poweline/homeplug adapters o.a de snelheid in de praktijk

http://nl.hardware.info/t...ion-netbook--videokaarten

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:56

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik wil nog even reageren aangaande de tweak aansluting op een kpn glas lijn.

Zoals eerder aangegeven ben ik zeer positief na de contractaanvraag midden oktober is er dezelfde week nog een contract gestuurd. Deze is getekend teruggestuurd met de benodigde informatie en documentatie. korte tijd later is er contact opgenomen en een afspraak gemaakt voor 19 november. In de tussentijd is glashart nog langs geweest om de aansluiting door te meten en afgelopen vrijdag zijn de IPTV boxen geleverd. voor wat bij betreft dus petje af. enige punt van discussie is nog de nummer portering. Daar moeten we nog even achteraan.
Mja, nummerportering is een hell, tegenwoordig. Terwijl ik 2 jaar terug nog een redelijk soepele nummerportering had van XS4ALL naar Breez/Callvoip, hoor ik nu alleen maar ellende verhalen:

* Portering van "Online" naar "KPN Glasvezel" bij kennisen van me
* Mobiele portering van T-mobile naar Vodafone

Het schijnt tegenwoordig allemaal minimaal 4-6 weken te moeten duren en dat schijnt zelfs nog een OPTA-regel te zijn ook.

• Meulugar

Meulugar

mja, dat is ook de reden dat ik nooit eerder van upc weer terug gegaan ben naar kpn. Al dat gedoe. maar het laatste half jaar (toen ze dus glas aan het aanleggen waren) alleen maar heel agressief en onbeschoft behandeld bij upc. Helaas nog een contract tot november '10 waardoor ik gewacht heb met tweak. Anders was het veel eerder over geweest met UPC

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

eymey schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:51:
Mja, nummerportering is een hell, tegenwoordig. Terwijl ik 2 jaar terug nog een redelijk soepele nummerportering had van XS4ALL naar Breez/Callvoip, hoor ik nu alleen maar ellende verhalen:

* Portering van "Online" naar "KPN Glasvezel" bij kennisen van me
* Mobiele portering van T-mobile naar Vodafone

Het schijnt tegenwoordig allemaal minimaal 4-6 weken te moeten duren en dat schijnt zelfs nog een OPTA-regel te zijn ook.
Ik werk zelf dagelijks met VoIP en die regel van de OPTA bestaat niet. Ik porteer regelmatig nummers, en dat duurt tussen de 7 en 9 werkdagen mits het fatsoenlijk is aangemeld.

• Killerbert
net ontvangen:
Geachte klant,

KPN heeft de capaciteit van haar netwerk vergroot. De internetverbinding zou weer naar behoren moeten werken. Mogelijk vereist dit nog wel een reboot van de apparatuur.

Met vriendelijke groet,
uw helpdesk

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Vandaag aangevraagd: TweakFiber 35R+ :) eens zien hoe lang het gaat duren.

Verwijderd

Weet iemand of tweak ook een abbonement heeft met alleen internet toegang, of dat zij er binnenkort mee gaan komen ?

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:11:
Weet iemand of tweak ook een abbonement heeft met alleen internet toegang, of dat zij er binnenkort mee gaan komen ?
Dat verbaasde mij ook wel een beetje. Het lijkt wel of alle glas providers een beetje triple play pakketten proberen te pushen. En de providers waar het wel aangeboden wordt, is de prijs in verhouding veel duurder :X

Verwijderd

Het blijkt toch steeds weer iets nieuws met stabiliteit bij Tweak. Krijg sinds vanochtend de melding (landingspagina van tweak op elk www request) dat ik ben aangesloten op het netwerk van tweak, maar dat ik niet als klant herkend wordt.

Zag nu ook op de tweak.nl site dat er een spoed actie was op de core routers. dus ik hoop dat het een met het ander te maken heeft, anders zit ik straks weer een paar weken zonder internet. (Sorry HD maar dit is jullie average track record)

mvgr,
H.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 10:49
Hmmm hier ook geen internet/televisie/telefoon meer... Geen idee of de landingspagina getoond wordt, zit op mijn werk maar werdt gebeld dat alles eruit ligt. Is ook niet mogelijk om een verbinding naar huis op te zetten.

Correctie: Ook de landingspagina inderdaad...

[ Voor 10% gewijzigd door Oktopus op 22-11-2010 09:20 ]

Object reference not set to an instance of an object

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-10 13:12
Op mijn tweak R+ analoge signaal kan ik BNR niet vinden, alle andere radio zenders wel alleen BNR niet.
Bij Tweak zie ik nergens een overzich met de radio frequenties in Mhz voor analoge ontvangst.
Weet iemand de frequentie van BNR ?
xost schreef op maandag 22 november 2010 @ 07:43:
[...]

Dat verbaasde mij ook wel een beetje. Het lijkt wel of alle glas providers een beetje triple play pakketten proberen te pushen. En de providers waar het wel aangeboden wordt, is de prijs in verhouding veel duurder :X
Daar heb je dan ook je antwoord.

Tweak heeft hier al meerdere keren gezegd dat zij (voorlopig) geen Internet Only abbo's zullen aanbieden omdat hun triple play prijs al relatief scherp is. Voor iedere abonnee moeten ze al 17 euro p/mnd afdragen aan de netwerk operator. Mag jij gaan raden hoe veel marge er dan nog over blijft als je ook nog een toko draaiende moet houden ;).

En bedrijven als Lijbrandt en co, die het wel aanbieden, vragen er inderdaad ook nog een relatief hoog bedrag voor, waarschijnlijk ook om die reden. Die internet only pakketjes zijn er dan ook gewoon om in een behoefte te voorzien van klanten die toch echt hun TV ergens anders willen houden, niet met als doel om inc. TV bij een andere partij net zo voordelig uit te zijn.

edit: Hmmm.... ik kan inderdaad ook niet bij m'n thuis-spulletjes komen :S. Ik had gisteravond al gelezen van dat spoedonderhoud en vannacht rond 0:00 knalde inderdaad ook 'netjes' de verbinding eruit. Alleen jammer dat ie dus niet uit zich zelf fatsoenlijk is terug gekomen....

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 22-11-2010 09:44 ]

• Meulugar

Meulugar

vanmorgen nog wel tv maar geen internet.moet hem ook maar even een reboot geven zodra ik thuiskom.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 18:20
Ik heb thuis ook geen internet, heb mijn vrouw de boel al een paar keer (>5) laten herstarten, maar nu komt de pagina van tweak steeds op dat ik geen klant ben... ;(

Ik hoop niet dat ze structuurwijzigingen hebben aangebracht waardoor inloggen via de gesplitste vlans niet meer werkt.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Verwijderd

TSS_Droopy schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:07:
Ik heb thuis ook geen internet, heb mijn vrouw de boel al een paar keer (>5) laten herstarten, maar nu komt de pagina van tweak steeds op dat ik geen klant ben... ;(

Ik hoop niet dat ze structuurwijzigingen hebben aangebracht waardoor inloggen via de gesplitste vlans niet meer werkt.
Ik kan bevestigen dat het met betrekking heeft op internet, kreeg vanochtend wel een kiestoon en kon ook eventjes TV kijken (voordat ik snel de auto in moest)

Ben overigens wel bang dat er een structuur wijziging is. heb een ander IP adres gekregen, daarnaast ook een set aan andere nameservers. (begon eerst met 82. nu 172.)

• db I Delirium
Hmm, ik krijg op dit moment ook geen verbinding met VPN, ook VoIP server lijkt offline....

edit:
TV werkte vanochtend nog wel, regio is Uden

[ Voor 23% gewijzigd door db I Delirium op 22-11-2010 10:31 ]

Structuurwijzigingen qua VLAN's en dat eigen setups en zo dan niet meer werken lijken me wel heel erg sterk. Dan moet dat ook in 1 keer correct naar de officiele Experiabox en de ZyXELs en dergelijke ge-pushed zijn, want die moeten uiteraard ook blijven werken.

Ben benieuwd, wie weet komt Tweak hier vandaag nog op terug.

Overigens, sta ik toch aan het begin van een opzeg proces bij Tweak. Niet omdat ik ontevreden ben maar gewoon omdat ik naar Lijbrandt ga, die me dingen kunnen bieden die bij Tweak momenteel (nog) niet kunnen.

En voordat Lijbrandt me kan aansluiten moet de lijn voor Tweak ge-cleared zijn. Dus theoretisch zouden ze dat net zo goed meteen kunnen doen (uiteraard wel met doorbetaling van de opzegtermijn :P ). Maar goed, glas-glas overstap is nog steeds moeilijk, zo veel weet ik inmiddels, dus ik wil nog wel ff wachten met in laten gaan van m'n downtime tot m'n tijdelijke ADSL verbinding actief is :).

• Oktopus
En Tweak is gelukkig ook wakker... :
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

• Hans_18T
Het ging gisteren avond mis, ongeveer een minut of 5 na middernacht. Als je nu de helpdesk belt krijg je via een bandje te horen dat er inderdaad een storing is.

[ Voor 15% gewijzigd door Hans_18T op 22-11-2010 11:06 ]

@Hans_18T: Ik reageer ff hier op Hans_18T in "Lijbrandt IPTV via router?" om dat topic beetje 'schoon' te houden:
Hans_18T schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:25:
[...]

Dus wat je zegt is dat indien ik de motorola op 1080i zet dat de aangeleverde stream dan ook 1080i is. Ik ging ervan uit dat de originele "Hilversum" 1080I werd omgezet naar 720P (KPN Server) en dat het derhalve niet uitmaakte of je de motorola op 720 of 1080 insteld. Als de stream nl 720 is dan is het verstandiger op de TV te laten upscalen ipv de motorola.
Ik ga het vanavond proberen, als tenminste de storing bij Tweak dan is verholpen. (Ging gisteren avond een minut of 5 over 12 mis)
Klopt. Ik heb dat in m'n KPN iTV via ADSL tijd al eens uitgezocht met Wireshark. Als je een stukje van de stream pakt, opslaat en in VLC opent dan komen de dimensies gewoon overeen met 1080i. Zelfs wanneer je de ontvanger op 720p hebt lopen.

Daarom hebben ze in nieuwe software versie van de Motorola ook instellingen voor het output formaat in het 'gewone' menu opgenomen. Voorheen waren die instellingen alleen via het cold boot menu bereikbaar.

Wat betreft je "mis gaan" opmerking over de storing:

"Mis" ging het niet om 0:05.... dat was namelijjk aangekondigd. Het gedeelte dat "mis" ging is het gedeelte dat het maar een kwartier had mogen duren.... ;). En wellicht is de huidige storing ook gewoon op zichzelf staand, los van hun core router reboot van vannacht.

En TV zou het nog gewoon moeten doen trouwens ;)

[ Voor 82% gewijzigd door eymey op 22-11-2010 11:37 ]

• Meulugar

Meulugar

de aankondiging is inmiddels verdwenen. is er iemand die dit zou kunnen testen?

• Meulugar

Meulugar

eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:27:
@Hans_18T: Ik reageer ff hier op Hans_18T in "Lijbrandt IPTV via router?" om dat topic beetje 'schoon' te houden:

[...]

Klopt. Ik heb dat in m'n KPN iTV via ADSL tijd al eens uitgezocht met Wireshark. Als je een stukje van de stream pakt, opslaat en in VLC opent dan komen de dimensies gewoon overeen met 1080i. Zelfs wanneer je de ontvanger op 720p hebt lopen.
heb je toen ook het mac adres van je settopbox moeten klonen? ik wil namelijk graag via vlc gaan kijken ipv die setopbox.

• db I Delirium
Melding is weer van site af maar mijn verbinding is nog niet online... Nu weet ik alleen niet of dat aan mijn apparatuur of aan Tweak ligt, weet niet of mijn router weer vanzelf een PPoE verbinding gaat opzetten of dat ie daar een reboot voor nodig heeft. Dat lag dus nog aan tweak, inmiddels alles weer up and running en zowel router als VoIP server kwamen weer automatisch online...

Iemand anders weer online?

edit:
Meulugar schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:05:
[...]

heb je toen ook het mac adres van je settopbox moeten klonen? ik wil namelijk graag via vlc gaan kijken ipv die setopbox.
Dat gaat bij KPN sowieso niet lukken ivm codering

[ Voor 31% gewijzigd door db I Delirium op 22-11-2010 14:27 ]

• Ronhui
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 14:53
Meulugar schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:03:
de aankondiging is inmiddels verdwenen. is er iemand die dit zou kunnen testen?
Ik ben benieuwd, kan via logmein er nog steeds niet bij.. maar dat zou ook aan de client of mijn PC kunnen liggen.

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:18:
[...]

Ik kan bevestigen dat het met betrekking heeft op internet, kreeg vanochtend wel een kiestoon en kon ook eventjes TV kijken (voordat ik snel de auto in moest)

Ben overigens wel bang dat er een structuur wijziging is. heb een ander IP adres gekregen, daarnaast ook een set aan andere nameservers. (begon eerst met 82. nu 172.)
172.x.x.x. is vaak standaard quarantaine range bij de verschillende providers, je eigen IP zit in datzelfde net?

specs

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Hier net alles gereboot, nog steeds geen internet/telefoon maar wel TV. De melding krijg je nog wel als je ze beld dus het is nog niet opgelost helaas. Wilde vandaag thuiswerken maar dat zal dus niet gaan :(

• db I Delirium
Melding is ook weer terug op site met update:

UPDATE: 10:36
Het probleem is inmiddels gelocaliseerd, we hebben de leverancier op de hoogte gesteld. We verwachten spoedig een oplossing.

• Meulugar

Meulugar

Er is nog steeds geen duidelijkheid over de storing :( net even een nieuws submit gedaan. Misschien kan de redactie wat meer lospeuteren bij tweak.

• Oktopus
En we zijn weer in de lucht! :-)

• Ronhui
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 14:53
Oktopus schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:09:
En we zijn weer in de lucht! :-)
Ik heb ook weer connectie met thuis...

Toch zonde van mijn thuiswerkdagje... moest ik alsnog de auto in... kost me gewoon 3 uur extra vandaag...

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:39:
Structuurwijzigingen qua VLAN's en dat eigen setups en zo dan niet meer werken lijken me wel heel erg sterk. Dan moet dat ook in 1 keer correct naar de officiele Experiabox en de ZyXELs en dergelijke ge-pushed zijn, want die moeten uiteraard ook blijven werken.

....
Ik heb hier over nagedacht toen ik de spullen voor mijn eigen set-up heb gekocht en mijn beeld is dat dit voor KPN waarschijnlijk zo duur is dat ze hier niet aan gaan beginnen. Je moet ten slotte alle modem configuraties aanpassen, je weet van te voren dat dit lang niet altijd goed gaat en dat je dus ook bergen storingen tegen gaat komen (belasting voor de helpdesk/monteurs).
Ga er dus maar vanuit dat de 3 vlans gewoon blijven, het staat tenslotte ook zo in hun wholesale aanbod en alleen als het echt niet anders kan zal het misschien nog een keer veranderen.

Blij trouwens dat de verbinding het weer doet, ik had al een ticket ingediend.

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 17:16
Net klapt hier de hele verbinding eruit. Dus ook geen Radio/TV meer!
Ook de genexis geeft geen teken van (data) leven..

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Verbinding thuis (Stedenwijk) doet het nog steeds ;). Misschien dan even Tweak bellen? :)

@Joop99: Het geval wil ook dat er weinig andere manieren bestaan (technisch) om meerdere diensten gescheiden van elkaar via 1 fysieke kabel aan te bieden. Een alternatief voor VLAN's is er dus bijna niet. KPN zou je het leven wel zuur kunnen maken door iedere PPPoE verbinding van een uniek (en alleen bij hun bekend) wachtwoord te voorzien of om op een andere manier authenticatie op netwerk niveau te doen maar dat zou ze wel erg veel overhead kosten.

Bovendien is dat ook gewoon niet in hun belang .

[ Voor 74% gewijzigd door eymey op 22-11-2010 15:16 ]

• Meulugar

Meulugar

ik wil het admin ww wel hebben van de thomson. Dat ding kan namelijk veel meer dan dat je nu aangeboden word. Tevens kun je dan een telnet er na toe maken om de config te bekijken. ik ga hier eens mee verder spelen.
Suc6 :). Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar ik denk dat je niet ver zal komen. De KPN timmerman heeft echt heel goed dicht gezet! :). Zo lang het fenomeen "Experiabox" al bestaat is men hier mee bezig.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 22-11-2010 15:48 ]

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 17:16
Hmm volgens Tweak ben ik gelukkig de enige die helemaal geen diensten meer heeft...

Gelukkig voor mij is dit sinds het aansluiten ook de enige echte storing.

@eymey
Volgens mij kunnen ze die VLAN's ook op de Genexis laten termineren. Je kan dan net als bij andere aanbieders gewoon de poorten 1 tm 4 gebruiken voor de verschillende diensten (TV/INTERNET/VOIP)
Helaas moet KPN een standaard voor zichzelf aanhouden om het beheerbaar te maken. Dus net als met ADSL alles termineren op de Experia. Dat terwijl op ADSL het ook mogelijk is om verschillende verbindingen te gebruiken zoals BBNED dit al deed voor de telefonie.

[ Voor 6% gewijzigd door rjhilbrink op 22-11-2010 15:50 ]

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Dat lopt, rjhilbrink. Maar als KPN dat op de Genexis al zou laten doen, dan zou de meerderheid hier ook geen behoefte hebben om de boel te gaan reverse-engineeren. Dan was het gewoon een kwestie geweest van router aan de internetpoort en klaar.

Zelfde geldt voor ADSL. Ze kunnen die Experiabox (of een ander modem) best zo inrichten dat internet gewoon ge-bridged wordt naar een eigen router. Een normale 'unbranded' thomson heeft hier gewoon standaard profielen voor aan boord en ook KPN leverde deze 'vroeger' standaard mee op de cd-rom die je bijvoorbeeld bij een verbinding van XS4ALL kreeg.

• Killerbert
hier had ik ook vanaf gister nacht geen internet meer...
vanmorgen helaas ook nog niet. de voip vlan was ook down.. (wel kloten.. geen telefoon en geen internet..)

net ben ik thuis gekomen en gewoon weer internet + telefonie.

Mja, bij tweak loopt het VOIP VLAN ook gewoon naar hun 'normale' netwerk toe. Dus kan me voorstellen dat, als de routering van KPNGlasvezel naar het netwerk van Tweak down is, dat ook voor VOIP geldt :).

• Killerbert
eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:50:
Mja, bij tweak loopt het VOIP VLAN ook gewoon naar hun 'normale' netwerk toe. Dus kan me voorstellen dat, als de routering van KPNGlasvezel naar het netwerk van Tweak down is, dat ook voor VOIP geldt :).
dat begrijp ik ook wel :)
maar als op 1 of andere reden internet uit valt.... dan doet momenteel telefonie 't ook niet meer.. erg vervelend met die tripple pakketten.. helaas :-(

Yep, dat is het nadeel :). Good old POTS (hmmm dat is eigenlijk een beetje dubbel :P ) verslaat natuurlijk alles qua stabiliteit ;)

• Killerbert
eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:00:
Yep, dat is het nadeel :). Good old POTS (hmmm dat is eigenlijk een beetje dubbel :P ) verslaat natuurlijk alles qua stabiliteit ;)
dat ben ik natuurlijk met je eens
maarja.. 't is helaas zo duur.. (duur abbo en dure bel minuten)
ben niet voor nix naar glas gegaan... ;)

• Hans_18T
eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:27:

"Mis" ging het niet om 0:05.... dat was namelijjk aangekondigd. Het gedeelte dat "mis" ging is het gedeelte dat het maar een kwartier had mogen duren.... ;). En wellicht is de huidige storing ook gewoon op zichzelf staand, los van hun core router reboot van vannacht.
In het verleden schreef je dat KPN alles omzet van 1080i naar 720P zie hier, is er ondertussen iets veranderd? Ik heb trouwens de motorola net op 1080i gezet en zie eigenlijk geen verschil in het algehele beeld, misschien dat het Tros logo en het ned 1 logo iets scherper zijn.

Voor mij ging het trouwens vannacht wel mis daar ik mijn reactie op een post niet kon submitten. Maar goed ik was daardoor wel redelijk op tijd in bed :)

Verwijderd

Vroeger was er nog geen 1080i-optie beschikbaar in de motorola's en daardoor was je gedwongen om in 720p te kijken. Dubbel omgezet dus. Door KPN zelf al naar een lagere bitrate en vervolgens door de motorola decoder bij de eindklant ook nog naar een ander formaat :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 19:01 ]

Die optie is er altijd wel geweest ;). Alleen kon je daar alleen maar bij in een speciaal menu (ontvanger van stroom -> bij opstarten bij eerste bolletje "menu" drukken).

Wat betreft die oude post: Die zou ik wel eens gemaakt kunnen hebben ong. een week of een paar weken voordat ik er achter kwam dat het dus anders was. De post die ik daar deed had ik afgeleid van mensen op het KPN IPB forum. Vervolgens kwam Tweak met het aanbod voor een half jaar gratis HD en toen ben ik er dmv Wireshark werk achter gekomen dat het dus anders was :). Wel stond toen nog steeds het algemeen geldende 'inzicht' dat de ontvanger op 1080i problemen zou hebben maar ik heb toen eigenlijk nooit een probleem gehad.

Bij bij maakte het in ieder geval wel best veel verschil. De de-interlacer en downscaler in de Motorola box deed in ieder geval niet echt goed werk. Mijn KDL-40v5500 lustte van de 1080i output iig wel pap ;)

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 22-11-2010 19:27 ]

• Hans_18T
eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:26:
Die optie is er altijd wel geweest ;). Alleen kon je daar alleen maar bij in een speciaal menu (ontvanger van stroom -> bij opstarten bij eerste bolletje "menu" drukken).

Wat betreft die oude post: Die zou ik wel eens gemaakt kunnen hebben ong. een week of een paar weken voordat ik er achter kwam dat het dus anders was. De post die ik daar deed had ik afgeleid van mensen op het KPN IPB forum. Vervolgens kwam Tweak met het aanbod voor een half jaar gratis HD en toen ben ik er dmv Wireshark werk achter gekomen dat het dus anders was :). Wel stond toen nog steeds het algemeen geldende 'inzicht' dat de ontvanger op 1080i problemen zou hebben maar ik heb toen eigenlijk nooit een probleem gehad.

Bij bij maakte het in ieder geval wel best veel verschil. De de-interlacer en downscaler in de Motorola box deed in ieder geval niet echt goed werk. Mijn KDL-40v5500 lustte van de 1080i output iig wel pap ;)
Ik zag net je latere post ook (hier)
Discovery HD ziet er wel degelijk een stuk beter uit (ook de ondertiteling).
Mooi weer wat wijzer geworden op mijn oude dag :)
Mooi zo ;)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Even iets totaal anders....

Sinds een paar dagen kan ik met de Zyxel modem WEL mijn SSL IMAP van gmail en mijn werk ophalen, waar dat eerder vaak niet werkte. Ik heb geen update gedaan.

Battlefield Heroes heb ik nog niet geprobeerd.... als dat ook werkt ben ik 100% over op de Zyxel. Wat heeft Tweak verandert?

p.s.
Bij mij viel rond een uur of 11 de verbinding weg, wat op dat moment nogal storend was omdat ik net een document van een collega wilde downloaden.
Tja, we kunnen niet alles hebben. Ook tweak is niet foutloos. Let it go ppl!

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 22-11-2010 21:52 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Welk modem krijg ik nu als ik Tweak bestel? Ik ben sowiezo niet zo blij met een Thomson, maar de ZyXEL heeft mij ook al vaak genoeg teleurgesteld (in MKB omgevingen).

Is het niet mogelijk om zelf een eigen modem te gebruiken? Je signaal komt toch vanaf je Genexis? Ik probeer mij ee nbeetje in te lezen :F

[ Voor 7% gewijzigd door WoBBeL op 22-11-2010 21:59 ]

@Firesphere: Zelf hangt de ZyXEL al een poos niet meer aan de lijn hier, aangezien we van Tweak sinds de initiele uitdeel-ronde geen enkel teken van leven meer hebben mogen ontvangen omtrent dit ding (ja, nog wel een bericht dat het voorspoedig ging m.b.t. het oplossen van bugs, maar verder niet). Of heb ik iets gemist nog in de tussentijd?

Hoe het ook zij, @xost: Voor zo ver ik weet worden nieuwe Tweak (als je voor de KPN variant kiest) verbindingen dus nog steeds opgeleverd met een KPN Experiabox (thomson). De dicht-timmerman variant dus. Als je R+ kiest (mits beschikbaar natuurlijk) kan je je eigen router kiezen.

Verder staan er in dit topic genoeg aanwijzingen over de mogelijkheid om eventueel een eigen modem/router aan te sluiten. Je hebt dan iig een router nodig (of router + l2 switch) die met VLAN tagging overweg kan.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@eymey, daar ben ik blij om :)

Dan wordt het toch de Draytek 2130 voor mij...erg veel (goede) ervaring met draytek. Zal morgen even contact opnemen met de nederlandse importeur om wat settings los te peuteren van ze.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:15:
@Firesphere: Zelf hangt de ZyXEL al een poos niet meer aan de lijn hier, aangezien we van Tweak sinds de initiele uitdeel-ronde geen enkel teken van leven meer hebben mogen ontvangen omtrent dit ding (ja, nog wel een bericht dat het voorspoedig ging m.b.t. het oplossen van bugs, maar verder niet). Of heb ik iets gemist nog in de tussentijd?
Het was bij mij ook van de ene op de andere dag ineens.... alle door mij genoemde problemen opgelost, terwijl de firmware nog hetzelfde was.

Ik denk dat Tweak ergens stiekem hun netwerk heeft aangepast om de problemen te verhelpen.

Ik ben, met de Zyxel, toch wel zo dat ik mij bijna verplicht voel om te testen, om Tweak te helpen. De verbinding is momenteel zeer stabiel, geen problemen, alles werkt naar behoren...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Killerbert
Firesphere schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:40:
[...]

Het was bij mij ook van de ene op de andere dag ineens.... alle door mij genoemde problemen opgelost, terwijl de firmware nog hetzelfde was.

Ik denk dat Tweak ergens stiekem hun netwerk heeft aangepast om de problemen te verhelpen.

Ik ben, met de Zyxel, toch wel zo dat ik mij bijna verplicht voel om te testen, om Tweak te helpen. De verbinding is momenteel zeer stabiel, geen problemen, alles werkt naar behoren...
tja,
ik voel mezelf ook wel 'verplicht' om de zyxel te testen.
alleen als er geen teken van leven is in de 'bug' reports dan houd het bij mij ook op.
als iets niet werkt.. en je meld dat.. en je hoort er nooit meer wat van 8)7 dan ligt dat ding weer ergens in de kast :)

graag of helemaal niet 8)

Precies. De problemen waren hier dusdanig van aard dat er niet omheen te werken viel. Erg lastig als je vriendin steeds geen TV kan kijken of de VOIP verbinding van een ander VOIP apparaat achter de router steeds weg valt....

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:33:
Precies. De problemen waren hier dusdanig van aard dat er niet omheen te werken viel. Erg lastig als je vriendin steeds geen TV kan kijken of de VOIP verbinding van een ander VOIP apparaat achter de router steeds weg valt....
OF: TV kijken? Wassen bedoel je ;)

VoIP die wegvalt is wel een typisch ZyXEL probleem. Is bij de meeste apparaten inmiddels opgelost dmv een firmware update.
Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.