Shore is de hardheid van de rakel waarmee je drukt, maar dat is meer van invloed wanneer je op een automatische carrousel werkt.inquestos schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:03:
Ha, daar stel je mijn kennis wel even op de test! Ik heb nu 4 weken cursus achter de rug, en vertrouw wat materiaal keuze grotendeels op de ervaring/kennis van mijn docente. Wel leuk om gewoon door te doen te leren, en snel resultaat te krijgen (nou ja, na de nodige uren Photoshop).
Het is in ieder geval handdrukken, wel met goede apparatuur allemaal. Ik gebruik simpelweg een rubberen rakel van de juiste breedte. De term Shore zegt me niets? Qua inkt heb ik hier gebruik gemaakt van dekkende witte textiel inkt op waterbasis. De zeef was inderdaad te fijnmazig, ik weet ook hiervan de mesh niet, maar ik geloof 80+, dus niet echt geschikt voor de inkt.
Polyester is zeker ook de bedoeling, want ik wil inderdaad wel een hardloopshirt hebben. Mij is wel verteld dat de polyester shirts met stretch wat minder geschikt zijn omdat de afbeelding dan kan breken?
Heb je nog ervaring met zeefdrukken op aluminium? Ik heb nog een mooie plaat liggen waar ik iets mee wil gaan doen.
Voor een dekkend wit moet je waarschijnlijk naar een 43er gaas, en waarschijnlijk 2x rakelen, tussendrogen, 2x rakelen.
Breken is niet zo zeer een issue, maar drukken op donkere polyester kan ervoor zorgen dat je kleur gaat "doorbloeden". Als je bijvoorbeeld enkel wit drukt op rode polyester dan wordt dat vaak roze doordat de verfstof van de polyester gaat reageren met de inkt. Om dat tegen te gaan wordt er een zogenaamde blocker gedrukt als eerste laag.
Aluminium geen ervaring mee.
Waarschijnlijk toch 3D maar dan met een cell shader? (Gokje, als leek)Menesis schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:17:
Weet niet helemaal of het hier thuis hoort, maar ben zelf into 3D animatie en dit is meer 2D animatie....
[video]
Met wat voor programma worden dit soort filmpjes doorgaans gemaakt?
[ Voor 68% gewijzigd door Phusebox op 02-04-2014 09:41 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing