Ik lees er inderdaad ook steeds vaker over. Gister is de final versie van Affinity Photo uitgekomen.Zeror schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:01:
Wat vinden jullie van de volgende twee mac programma's?
Affinity Designer (vector)
Affinity Photo (bitmap)
De twee programma's zien er veelbelovend uit en zit er over te denken om ze eens uit te proberen op mn werk (heb zelf geen mac). Ze zien er ook wel uit als serieuze concurrenten van Adobe. Affinity Designer zou zelfs de Apple Design Award op WWDC 2015 gewonnen hebben.
Voor interface design (web) ben ik begonnen met een overstap op Sketch. Tot dusver ben ik daar erg positief over. Qua werkwijze is dat super, er zitten echter wat kleine bugjes in waar je soms tegenaan loopt. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze die zaken nog gladstrijken als ik zie wat ze in relatief korte tijd hebben bereikt.
Ik denk dat ik ook snel eens naar Affinity moet kijken. Ziet er veelbelovend uit. Jammer dat ze nog geen InDesign concurrent hebben, al schijnt die dit jaar nog te komen. In dat geval zou ik heel Adobe goodbye kunnen zeggen (na 17 jaar vrijwel dagelijks gebruik..).