Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zeror schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:01:
Wat vinden jullie van de volgende twee mac programma's?

Affinity Designer (vector)
Affinity Photo (bitmap)

De twee programma's zien er veelbelovend uit en zit er over te denken om ze eens uit te proberen op mn werk (heb zelf geen mac). Ze zien er ook wel uit als serieuze concurrenten van Adobe. Affinity Designer zou zelfs de Apple Design Award op WWDC 2015 gewonnen hebben.
Ik lees er inderdaad ook steeds vaker over. Gister is de final versie van Affinity Photo uitgekomen.

Voor interface design (web) ben ik begonnen met een overstap op Sketch. Tot dusver ben ik daar erg positief over. Qua werkwijze is dat super, er zitten echter wat kleine bugjes in waar je soms tegenaan loopt. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze die zaken nog gladstrijken als ik zie wat ze in relatief korte tijd hebben bereikt.

Ik denk dat ik ook snel eens naar Affinity moet kijken. Ziet er veelbelovend uit. Jammer dat ze nog geen InDesign concurrent hebben, al schijnt die dit jaar nog te komen. In dat geval zou ik heel Adobe goodbye kunnen zeggen (na 17 jaar vrijwel dagelijks gebruik..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Dat zijn leuke ontwikkelingen :Y Nu nog een strakke PC-versie en dan kan iemand misschien eindelijk eens het vuur aan de schenen van Adobe leggen. Die jongens zitten duidelijk teveel vastgeroest aan hun status en verdienmodellen, daar mag best weleens een knuppel in het hoenderhok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 598620

Hallo!

Ik ben op zoek naar een Illustrator topic waar ik mijn vraag kan plaatsen. Dit is het enige topic met nog redelijk recente reacties. Vandaar dat ik het hier plaats. Moet het ergens anders? Geef mij een link.

Ik heb (uiteraard) een vraag.

Bij het exporteren van een pdf-document vanuit Illustrator, loop ik tegen het probleem van kleurverschil aan. Vormen en letters die ik in Illustrator zelf heb gemaakt, geven geen kleurverschil. De vectorafbeelding (zwart) verandert echter in donkergrijs... Ben al een aantal uren bezig geweest, maar kom er maar niet uit. Het probleem lijkt 'm niet in de kleurprofielen te zitten. Deze heb ik allen ingesteld op Euroscale uncoated v2. Ook heb ik met verschillende overtrekresultaten geprutst, maar dit verandert de zaak niet. Heeft iemand enig idee? Om mijn probleem te verhelderen; zie de foto's. Bij het exporteren kies ik voor omzetten in doel (met nummerbehoud).

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ed4gcivlpxw97ct/Illustrator%20do.png?dl=0 (illustrator)
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/3wnz8ggq2z12ppo/pdf.png?dl=0 (pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

RGB / CMYK?

(oh en je afbeeldingen doen het hier niet hoor.)

[ Voor 70% gewijzigd door D-rez op 29-07-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Drez. Ik zie het inderdaad. Nee dat is niet het probleem. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien staat je optie voor 'appearance of black' verkeerd? (kan je veranderen in voorkeuren/preferences, laatste submenu) Als je gebruikte zwart geen volzwart is, krijg je in pdf dan grijs. Anders kan het ook aan je overprint preview liggen (view->overprint preview)

Is het enkel in de afbeelding en zeker niet in de overige delen? (de vormen en letters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:35
Of je kleurprofielen die bij pdf anders zijn dan je werkomgeving?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:53

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Weer een nieuwe maand, en weer een nieuwe contest!
GFX Contest #29 - Huizen

Contest nummer 29 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.
Iedereen is weer uitgenodigd om gezellig mee te doen!

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gentorangina @phusebox Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de zwartwaarde in Illustrator op 'Alle zwarte tinten als verzadigd zwart weergeven' staan (voor zowel preview als export) (goeie tip btw!). De overprint preview gebruik ik om te kijken hoe het document geëxporteerd wordt. Hierin is ook duidelijk te zien dat de overgetrokken afbeelding verandert van kleur en de getekende vormen en letters rijk zwart blijven. Instellingen in pdf lijken mij goed te zijn. Omdat het verschil zich echt al voordoet in Illustrator. Het probleem is dus dat de afbeelding een andere kleurcode meekrijgt dan de overige lagen in het document. Op één op andere manier is er een instelling die dit verandert denk ik... We blijven verder zoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Weer een nieuwe maand, en weer een nieuwe contest!

Contest #31 - Het Wilde Westen

Contest nummer 31 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2015 12:14 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Opdracht voor Marketing, vervallen product (in dit geval een fluitketel) opnieuw moeten marketen en een aantal nieuwe features verzinnen.
Eerste keer dat ik zoiets doe met Photoshop en Illustrator, commentaar is welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fHCqrIyl.png
(klik voor grote versie)

Vind m wat kaal, maar ook wat te vol want ik had liever alles onder elkaar gehad. Had eerst een grijze achtergrond en dat stond al wat beter alleen de witte rand om de fluitketels niet helemaal goed weg kunnen krijgen dus dat was lelijk.
Logo zelf gemaakt, merknaam op de temperatuurmeter gezet en de originele merknaam van de temperatuurmeter en deksel afgehaald.

Uurtje of 2,5 mee bezig geweest maar dat komt meer door onervarenheid en omdat ik veel vershillende versies in m'n hoofd had.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remcom00 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:36:
Uurtje of 2,5 mee bezig geweest maar dat komt meer door onervarenheid en omdat ik veel vershillende versies in m'n hoofd had.
Vind je dat lang? Ik vind het helemaal niet zoveel tijd namelijk :)

Het sfeertje is op zich wel goed geslaagd. Sommige details kunnen nog wel wat scherper. Ik weet niet of het lettertype hier helemaal de juiste keuze is. Ik had zelf denk ik voor een wat meer understated font gekozen. Het blok tekst rechts bovenin probeert zoveel te communiceren dat het juist ten koste van de communicatie gaat. Is het een poster of een slide?

De kleurtjes zijn dan juist weer geslaagd. Lekker fris en zeker dat groen is nu helemaal een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:08:
[...]

Vind je dat lang? Ik vind het helemaal niet zoveel tijd namelijk :)

Het sfeertje is op zich wel goed geslaagd. Sommige details kunnen nog wel wat scherper. Ik weet niet of het lettertype hier helemaal de juiste keuze is. Ik had zelf denk ik voor een wat meer understated font gekozen. Het blok tekst rechts bovenin probeert zoveel te communiceren dat het juist ten koste van de communicatie gaat. Is het een poster of een slide?

De kleurtjes zijn dan juist weer geslaagd. Lekker fris en zeker dat groen is nu helemaal een ding.
Nah niet lang, maar had korter gekund omdat ik nogal liep te prutsen :+.
Het is een A3 poster.
Lettertype had achteraf inderdaad anders gekund, voor het logo vind ik het wel werken maar bij de opsomming niet.
Opsomming had ook korter gekund maar dan was het misschien wat onduidelijk, heb ik ook over getwijfeld.
In ieder geval, bedankt voor je advies :).

Was wel een voldoende, maar ik mag m over doen met een nieuw product.
De kritiekpunten waren dat ik het niet genoeg verkoop en dat ik de afbeelding niet zelf heb gemaakt, dus ik maak deze keer een 3D render in Cinema 4D.
Ik moet een bedrade computermuis gaan verbeteren en er een reclameposter omheen maken, zit gelukkig vakantie tussen dus ik kan lekker Cinema 4D wat verder uitvogelen :D.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Opdracht voor Marketing, vervallen product (in dit geval een fluitketel) opnieuw moeten marketen en een aantal nieuwe features verzinnen.
Eerste keer dat ik zoiets doe met Photoshop en Illustrator, commentaar is welkom :)

[afbeelding]
(klik voor grote versie)

Vind m wat kaal, maar ook wat te vol want ik had liever alles onder elkaar gehad. Had eerst een grijze achtergrond en dat stond al wat beter alleen de witte rand om de fluitketels niet helemaal goed weg kunnen krijgen dus dat was lelijk.
Logo zelf gemaakt, merknaam op de temperatuurmeter gezet en de originele merknaam van de temperatuurmeter en deksel afgehaald.

Ik zou dat font absoluut ditchen. Het schreeuwt gewoon "ik ben een standaard windows font" :/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-07 09:11

[afbeelding]
(klik voor grote versie)

Zelf zou ik meer zweer creëren door de kleuren van het logo terug te laten komen, zodat je bedrijf een eigen uitstalling zal krijgen (huisstijl). Probeer een lettertype als Montserrat en ga spelen met een de diktes van de lettertype's zo als belangrijke dingen dik gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik hoef m niet meer in te leveren voor een cijfer, maar als ik de tijd heb ga ik m zeker nog even verbeteren.
Bedankt iedereen d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Remcom00 op 16-10-2015 09:41 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remcom00 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:46:
Ik moet een bedrade computermuis gaan verbeteren en er een reclameposter omheen maken
Bedrade muizen zijn niet moeilijk te verkopen, die zijn nog steeds superieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En weer een nieuwe maand, en weer een nieuwe contest!

Contest #32: Sport
Contest nummer 31 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En weer een nieuwe maand, betekend een nieuwe contest!

GFX Contest #33 - Bordspellen
Contest nummer 33 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En daar gaan we nog een keer!

GFX Contest #34 - Sneeuwpoppen

Contest nummer 34 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 21:26

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik zie dat hier al bijna 3 maanden niet gepost is :)

Ben weer eens aan het tekenen gegaan na heul heul heul lang niet meer gedaan te hebben .

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BzfUSnnFWM8QlGyvIKnn7oxL/medium.jpg

Nu nog inspiratie vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nieuwe maand, nieuwe contest!

GFX Contest #35 - LEGO

Contest nummer 35 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En daar gaan we dan weer, nieuwe maand, nieuwe contest!

GFX Contest #36!
GFX Contest #36 - Tekenfilms

Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 20:12
Dit is erg goed nieuws :D

nieuws: Fotobewerkingsprogramma Affinity komt naar Windows

Kan eindelijk eens het programma uitproberen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En de nieuwe GFX contest is weer begonnen!
GFX Contest #37!

GFX Contest #37 - Conflict

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En de nieuwe GFX contest is weer van start gegaan!
GFX Contest #38!

GFX Contest #37 - Beroemde Bezienswaardigheden

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En de nieuwe GFX contest is weer begonnen!
GFX Contest #39!

GFX Contest #39 - Beweging

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:55
Vraagje, is er een online winkel ofzo waar ik meer details over die fluitketel kan vinden?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Net een 2d animatie afgerond en op Behance gezet (waar ik een van de 100.000 spelden in een enorme hooiberg ben) :)

https://www.behance.net/gallery/54068373/Vidello-Animation

Afbeeldingslocatie: https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/disp/71abc954068373.594bcdb553243.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 12:24

-SaveMe-

-klik-

Leuk! Waarin gemaakt ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 420461

After effects, Illustrator, Photoshop en Maxon Cinema 4D, gok ik zo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Anoniem: 420461 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:15:
After effects, Illustrator, Photoshop en Maxon Cinema 4D, gok ik zo... ;)
Haha klopt, thanks!

De fietser zelf zonder C4D uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 13:55

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vco4FC2sEu4hU4daxVPIZtAL/medium.png

You Bastard Klatchian Blend

Stop, Hammertime

Ik ben doende T-Shirt designs te maken. Is dit iets? :?
Ben mezelf de technieken van Illustrator aan het bijbrengen. O-)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste