Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn win7 64 al een halfjaar ms security essentials draaien en ben er tevreden mee.. alleen staat de cpu in de task manager grafiek op ongeveer 40% maar in het processen lijstje komt dit niet terug. Zou dit expres gedaan kunnen zijn door microsoft of heeft dit ergens anders mee te maken? (dit is tijdens een scan).

En ik las dat de virusscanner vroeger niet heel veilig was maar hoe zit dit in augustus 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black_LL

Kies in taskmanager > processen eens voor 'processen van alle gebruikers weergeven'.

MSE en Windows Defender in Windows 8 scoren uitstekend qua systeembelasting en False Positives.
Maar, ze scoren ronduit slecht in waar je het eigenlijk voor gebruikt, namelijk het detecteren/blokkeren van malware.

De witte stippellijn in dit overzicht is Windows Defender/ MSE
En hier is nog een bericht waaruit blijkt dat het echt niet zo verstandig is om te vertrouwen op Microsoft als AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nog een computer staan met Windows XP Home Edition Service Pack 3, het is een PC met 512 MB RAM, een Intel Pentium 4 2,80GHz processor, en een ATI Radeon X300 videokaart. Welke virusscanner is dan aan te raden voor mijn PC? Avast Free, Ad Aware Free of Microsoft Security Essentials. Ik wil het dan graag
in combinatie met Emsisoft Online Armor Free draaien.

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 03:41:
Ik vind trouwens dat tweakers zelf wel eens met een test mag komen. Lijk me best interessant om te zien met welke resultaten ze komen en hoe ze daarop komen.

[...]

Kaspersky is voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen en schijnt net ietsjes lichter te draaien. Daarom zou ik voor die kiezen ipv BitDefender.
Mijn ervaring is juist andersom. Kaspersky is vrij zwaar terwijl ik van Bitdefender een stuk minder merk. Ik draai nu een tijdje met Bitdefender en ben tot nu toe erg tevreden. Het product is goed en ook support (waar ik contact mee heb gehad ivm feature requests en een bug report) is snel en netjes. Ik heb onlangs als dank voor een gemelde bug gratis verlenging gekregen. Top.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:37
Binnenkort wordt het weer tijd om mijn licentie te vernieuwen. Gebruik sinds een jaar of 10 ESET NOD32 omdat dat toendertijd helemaal de bom was (minste resources + top 3 detectie) maar van de laatste tijd wat mindere scores/reviews.
Behoort Eset nog steeds tot de top of zijn er inmiddels betere alternatieven voor persoonlijk gebruik? Kaspersky lijkt bijv. de afgelopen jaren consistent bijna of helemaal bovenaan te staan en ook F-Secure scoort opvallend goed

[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 04-09-2013 15:04 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Op Windows 7 x64 op oude Celeron minipc:
Ik vind alle virusscanners prima. Het gaat mij puur en alleen om systeembelasting en vertraging.
Ik heb in het verleden Avira en daarvoor AVG gebruikt. Overstap reden: nieuwere versies werden traag/bloated. Daarna overgestapt op Panda Cloud.

Nu met de nieuwste versie van Panda Cloud vraagt hij bij het installeren van software telkens of ik toegang tot mijn data wil geven. Dat is dus precies het soort interactie die ik totaal niet wil van mijn antivirus. Het moet gewoon mijn systeem beschermen zonder mij te storen. Ik hoefde nooit toestemming te geven dus nu ook niet.

Reden dus om over te stappen want de UI (die ik nu na anderhalf jaar pas weer open!) is dusdanig bloated geworden met ads erbij, kan geen instelling vinden om die irri vraag uit te zetten.

Tips voor een AV die nog lichter is dan Panda Cloud en volledig in de background/silent werkt?
Ik doe nooit handmatige scans dus de snelheid en grondigheid daarvan zal me werkelijk een worst wezen. Gaat puur om enige vorm van bescherming met de minste systeembelasting.

• henk717
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 20:05
Jazco2nd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:34:
Op Windows 7 x64 op oude Celeron minipc:
Ik vind alle virusscanners prima. Het gaat mij puur en alleen om systeembelasting en vertraging.
Ik heb in het verleden Avira en daarvoor AVG gebruikt. Overstap reden: nieuwere versies werden traag/bloated. Daarna overgestapt op Panda Cloud.

Nu met de nieuwste versie van Panda Cloud vraagt hij bij het installeren van software telkens of ik toegang tot mijn data wil geven. Dat is dus precies het soort interactie die ik totaal niet wil van mijn antivirus. Het moet gewoon mijn systeem beschermen zonder mij te storen. Ik hoefde nooit toestemming te geven dus nu ook niet.

Reden dus om over te stappen want de UI (die ik nu na anderhalf jaar pas weer open!) is dusdanig bloated geworden met ads erbij, kan geen instelling vinden om die irri vraag uit te zetten.

Tips voor een AV die nog lichter is dan Panda Cloud en volledig in de background/silent werkt?
Ik doe nooit handmatige scans dus de snelheid en grondigheid daarvan zal me werkelijk een worst wezen. Gaat puur om enige vorm van bescherming met de minste systeembelasting.
Persoonlijk is Panda toch echt mijn favoriet.
Ik snap dat je de meldingen irritant vind maar dit is niet heel lastig om uit te zetten.
Je gaat naar de settings (Icoon rechts onder) en dan Data Shield.
Zet nu het vinkje Enable Datashield uit en je bent verlost van alle meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 14:36
Ik heb het alleen over gratis antivirus programma's. Panda Cloud dus. Die heeft geen "Settings". Je moet de UI openen en dan op de bovenste helft klikken. Dat weet pas als je het per ongeluk keer hebt gedaan. Er is geen duidelijke aanwijzing. Maar daarna kan je Advanced Settings openen. Ook daar is geen Data Shiel wel een lijst met dingen die je aan of uit kan vinken, heb al paar geprobeerd maar hielp niet :(

Edit: drie bolletjes in een hoek tonen meer opties. Heb het uit kunnen zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 15-09-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik tref regelmatig dezelfde lui die terugkomen met hun laptop of PC. Weer opnieuw een virus en zelfs een brief van ziggo dat zij een worm hebben geconstateerd op 'hun' adres. Het moest eraf gehaald worden want bij de volgende constatering sluiten ze de verbinding af.

Ik vraag me af wat ik verkeerd doe. Ene keer gebruik ik security essentials, de andere keer AVG. Bij elke notebook passeert een willekeurig virus of malware gewoon de antivirus. Ik heb in mijn 4 jaar tijd geen enkel stuk malware ontdekt met een betaald pakket van Trendmicro. Waarom is het zo moeilijk om voor een gratis pakket de kleinste vorm van malware tegen te houden?

Ik vraag gebruikers wat ze dan doen met hun computer. Beetje surfen, emailen, word en internet. Open je bijlages die je niet kent dan? Nee helemaal niets. Is gewoon een zakelijk email account, verder niets. En het surfen, met welke browser doe je dat? Gewoon, die van google. Hmm. En je hebt ook geen familie / kenissen / vrienden die programma's op jouw notebook installeren? Nee. Alleen als ik er bij ben.

Instellingen van antivirus van beide programma's zijn gewoon stealth, meedraaien op de achtergrond en gebruikers niet lastigvallen. Update op elke 4 uur, geen routine scan, gewoon realtime aan, system restore uit. Windows update aan. En meestal na een kleine 3 maanden is het weer raak.

Heeft MS reviewers betaald voor Security essentials en de goede reviews ofzo? :+ Qua detectie mag het dan wonderlijk zijn, qua tegenhouden is het schijnbaar een ramp opzich. Jaja userinput veroorzaakt 99% van alle shit op PC's, maar een beetje antivirus houdt toch wel iets tegen?

Frappant dat als het eenmaal geinstalleerd en draait op een PC, het gelijk deuren openzet zodat ook andere programma's en rootkits kunen worden binnengehaald. Binnen een mum van tijd treden dan de echte problemen al op. Het ergste was dat ik laatst iemand had die schijnbaar in een telefoontje van een so called security bedrijf dat zich voordeed als update service van Microsoft. Uiteindelijk een compleet screenviewer mee op de achtergrond draaiend, die constant het scherm aan schijnbaar aan iemand uit Nigeria aan het aanbieden was. En maar afvragen waarom de PC zo traag was .... Ik geloof dat de CPU constant op 90% bezig was voor het maken van een live-feed via RDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

En precies om die reden ben ik 200% voor een soort computerrijbewijs achtig iets om dat soort computergebruikers te voorkomen :)

Aan de andere kant... je kan wel leuk bijverdienen door dat soort lusers :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 23:10
soz foutje ;/

[ Voor 165% gewijzigd door TokoDude op 18-09-2013 23:12 ]

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Merkte gister dat ik nog steeds wat hijacker software had van een of andere plugin die ooit stiekem is mee geinstalleerd. MyStart met zijn Incredi-bar ofzo die zich dan in elke browser nestelt. Super irritant.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:58:
Hallo,

Ik heb nog een computer staan met Windows XP Home Edition Service Pack 3, het is een PC met 512 MB RAM, een Intel Pentium 4 2,80GHz processor, en een ATI Radeon X300 videokaart. Welke virusscanner is dan aan te raden voor mijn PC? Avast Free, Ad Aware Free of Microsoft Security Essentials. Ik wil het dan graag
in combinatie met Emsisoft Online Armor Free draaien.

Alvast bedankt
Comodo IS is gratis en werkt prima, vink wel even de Dragonbrowser en Geekbuddy voor je gaat installeren uit ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Gezien de nieuwe informatie van Edward Snowden. Dat grote bedrijven als Apple, Microsoft inlichtingendiensten inkijk geven bij gebruikers via hun software, en cloud/e-mail diensten. Dat lijkt mij wel duidelijk. Meer hoeft me niet zwart op wit te gaan zetten voor mij. Zouden virusscanner ook backdoors hebben? Het is duidelijk dat Snowden meer informatie heeft en er nog meer openbaringen zullen worden gemaakt. Wellicht pas na een jaar wanneer Snowden naar Zuid-Amerika is verhuisd. Omdat hij Poetin heeft beloofd geen nieuwe informatie te openbaren zolang hij in Rusland verblijft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 23:01 ]

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Voor ons bedrijf zijn we op zoek naar een goede virusscanner die we op de server en 7 werkstations kunnen zetten. De server is niet heel nieuw meer en draait op 'Windows Server 2003 voor small business server'. De werkstations draaien winXP en eentje op 7 geloof ik.

Momenteel hebben we Norman, maar hier ben ik niet tevreden over. Welke zakelijke virusscanner is aan te raden (en makkelijk in te stellen)?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door PvT.Arj op 26-09-2013 08:03 ]

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Er zijn meerdere goede scanners voor zakelijk gebruik echter is het handig om je af te vragen welke eisen en wensen je nog meer hebt naast dat het makkelijk in te stellen moet zijn. Is centraal management noodzakelijk, logging, alerting en andere management gerelateerde zaken? Wat heb je zelf al onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een update van AVG AntiVirus Free heeft me op een of andere manier om de tuin geleidt, waardoor blijkbaar de AVG Nation toolbar werd geïnstalleerd, die vervolgens IE overnam. Die is weer verwijderd door AdwCleaner, maar ik denk dat ik AVG van deze computer van m'n ouders gooi. Als ik er al intrap :/..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:27
^ Probeer anders eens gratis Avira, daar hebben ze net besloten om hun advertentiebeleid op de schop te nemen. link
Geen grote ads meer en ook geen toolbar crap om ze te verbergen.

Overigens, Avast free ftw;
Zie de Avast free scores over de afgelopen maanden/jaren bij AV-Comparatives link.
Behalve de gratis versie van Avast zijn alle andere scores van betaalde AV versies danwel volledige security suites.

[ Voor 39% gewijzigd door Baserk op 02-10-2013 21:36 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:54
Ik ben sinds kort klant bij Ziggo. Zij bieden gratis internetbeveiliging basis aan voor één PC, of internetbeveiliging uitgebreid voor 5 PC's voor 3,95 per maand. De software is van F-secure, ik vermoed dat basis F-secure Anti-virus is en uitgebreid Internet security.
Zie www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/internetbeveiliging en www.ziggo.nl/#klantenserv...nsten/internetbeveiliging.

Basis bevalt mij tot nu toe prima, kwam van Avast free af. Vind het alleen al prettig dat ik minder popups krijg. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik kan het niet goed vinden maar bevat Kaspersky Internet Security 2014 ook Kaspersky Anti-Virus 2014? En is het de moeite waard om aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 15:45

Wildfire

Joy to the world!

maniak schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:12:
Ik kan het niet goed vinden maar bevat Kaspersky Internet Security 2014 ook Kaspersky Anti-Virus 2014? En is het de moeite waard om aan te schaffen?
Natuurlijk, de Internet Security pakketten van alle merken bestaan uit de normale virusscanner plus wat added stuff speciaal voor internetveiligheid zoals een firewall en URL-checker enzo.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 20-08 20:32
Na wat lezen en uitzoeken was de keuze Kaspersky of BitDefender.. uiteindelijk heb ik de BitDefender Family pack gekocht, zijn mijn dochters en vrouw ook weer veilig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaydreamBelieve
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 17:41
Vandaag Eset Smartsecurity gekocht op http://www.eset.sg/estore/ 2 pc's / 3 jaar 98 singapore dollar = 57,6 euro. Werkt zelfs zonder VPN of proxy, wel enkel met Paypal te betalen.

Kon het niet laten om het even te delen :)

[ Voor 11% gewijzigd door DaydreamBelieve op 26-10-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43

Boedha

Niks

Ik heb Kaspersky antivirus 2014 draaien, alleen wordt mijn context menu erg traag. Ofwel rechter mouse knop op een filetje duurt een sec of 10 om menuutje te laten zien. Zodra ik Kaspersky uitzet werkt het wel gewoon snel.

Misschien is het een instelling in Kaspersky??

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik MSE samen met anti malwarebyte... Anti malware byte staat uit maar laat ik soms handmatig scannen.
Weet niet wat een ESET of Kasperly beter doen maar ben er zeer tevreden over en het is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Misschien dat jullie me meer kunnen vertellen.. :-)

Mijn moeder wil ook graag met haar laptop het internet op... Allemaal prima, maar dan wel graag met een degelijke virusscanner en complete beveiliging.

Op de eoa manier is mijn keus gevallen op Norton.

De vraag;
Maakt het veel uit of ik kies voor Norton 360™ Multi-Device of voor Norton 360 Premier Edition ?

en...

Kan ik dat gewoon nog ergens in een winkel kopen of is dat alleen via het internet te downloaden. Op de eoa manier wil ik namelijk gewoon graag een doos met schijfjes hebben...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nou, Avira Internet Security aangeschaft voor 2 jaar. Nu doet die op de desktop het prima, maar op de laptop merk ik dat die merkbaar langzamer wordt, vooral 3x zo lang opstarten, ok het is oud beestje met Vista en 1.5 Gig.. Heb niet kunnen vinden hoe je dat overbodige opstartenscannen uitzet, denk dat ik hem daar weer afgooi.

Overigens schaf je bij Avira voor 1 User aan, dus meerdere pcs mag. Tevens zijn er kortingscodes zo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:05:
Nou, Avira Internet Security aangeschaft voor 2 jaar. Nu doet die op de desktop het prima, maar op de laptop merk ik dat die merkbaar langzamer wordt, vooral 3x zo lang opstarten, ok het is oud beestje met Vista en 1.5 Gig.. Heb niet kunnen vinden hoe je dat overbodige opstartenscannen uitzet, denk dat ik hem daar weer afgooi.

Overigens schaf je bij Avira voor 1 User aan, dus meerdere pcs mag. Tevens zijn er kortingscodes zo te vinden.
Je kunt het even vragen op hun forum of daar zoeken. Ze kunnen je daar vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik weet niet of dit eerder vermeld is±

https://www.security.nl/p...in+versie+2_0?channel=rss
Het populaire beveiligingsprogramma Malwarebytes Anti-Malware zal met de lancering van versie 2.0 ook het licentiebeleid wijzigen. Voorheen konden gebruikers van de betaalde versie nog een licentie aanschaffen die altijd geldig bleef, maar straks worden er alleen nog abonnementen aangeboden.
http://forum.raymond.cc/t...-subscription-soon.36868/
Starting from upcoming version 2 of Malwarebytes Pro, you will not be able to purchase Lifetime Licenses. It will be moving to a subscription licensing model, 24.95 USD per year for a 3 PC license. But they have confirmed that they will continue to honor existing lifetime licenses. Also, they will keep their free version intact. After SandboxIE, Malwarebytes also moving to annual licensing scheme because the costs in bandwidth, hosting fees, infrastructure, salaries of researchers, QA department, and more have grown immensely.
In de hierboven genoemde link is er ook een screendump weergegeven van de een thread binnen MBAM:
The news is official but is kept semi-private. Semi-private means, the features and beta-download links of version 2 are private. The news were available for the honorary members of MBAM forum.
afbeelding:
http://postimg.org/image/d5fj0983j/

Ik ben nog aan het uitzoeken in hoeverre edit echt 100% officieel is maar het ziet er naar uit dat het waar is:

https://forums.malwarebytes.org/index.php?showtopic=139084

En als je googled erop, dan zie je ook gesprekken hierover op andere sites/blogs/forums:
https://www.google.nl/?gw...0%20yearly%20subscription

https://www.google.nl/?gw...bytes+yearly+subscription

.

[ Voor 17% gewijzigd door guardian-spirit op 27-12-2013 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is officieel, daar hoef je niet verder naar te zoeken.
Het was te verwachten dat een lifetime license vroeg of laat niet meer rendabel zou zijn voor het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedankt voor het melden, ik heb via deze tip van enzoronald voor €26,50 2 licenties besteld.

EDIT/ Nog 2 tips hoe het nog goedkoper kan (bij degeen waar ik besteld heb is de $14.95 excl tax en bij de ander al incl.)
Nivk schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:45:
[...]

Of nog goedkoper: https://store.malwarebytes.org/342/purl-winzip verander naar US dollars en dan is het zo in totaal $14.95. Dat is dan bijna €11, zelf net gekocht.
bsmpower schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:41:
[...]

Nog ietsje goedkoper als je betaald in Australische dollars ;). Net gekocht voor €10,07 via Paypal.

[ Voor 65% gewijzigd door robert-630 op 28-12-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik mis eigenlijk wel in de OP comodoo als antivirusprogamma..

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 09:51
DaydreamBelieve schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:56:
Vandaag Eset Smartsecurity gekocht op http://www.eset.sg/estore/ 2 pc's / 3 jaar 98 singapore dollar = 57,6 euro. Werkt zelfs zonder VPN of proxy, wel enkel met Paypal te betalen.

Kon het niet laten om het even te delen :)
Bedankt voor je tip ! Heb zelf uiteindelijk ESET NOD32 gekocht voor omgerekend 33 euro voor 3 jaar :)
Werkt ook allemaal goed. Eindelijk toch maar eens legaal en goed men pc beschermd met Malwarebytes voor nog geen 2 tientjes levenslang en antivirus voor 11 euro per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 18-09 09:13
enzoronald schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:40:
[...]

Eindelijk toch maar eens legaal en goed men pc beschermd met Malwarebytes voor nog geen 2 tientjes levenslang
Ik zit daar ook naar te kijken, maar heb eigenlijk geen idee wat het voor meerwaarde zou hebben naast mijn Norton Internet security. Malwarebytes heeft nog steed sniks gevonden dat NIS ook niet heeft gevonden.
Maar ik moet nu een beslissing nemen. Nu is het nog levenslang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:38
Gompy58 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:35:
Misschien dat jullie me meer kunnen vertellen.. :-)

Mijn moeder wil ook graag met haar laptop het internet op... Allemaal prima, maar dan wel graag met een degelijke virusscanner en complete beveiliging.

Op de eoa manier is mijn keus gevallen op Norton.

De vraag;
Maakt het veel uit of ik kies voor Norton 360™ Multi-Device of voor Norton 360 Premier Edition ?

en...

Kan ik dat gewoon nog ergens in een winkel kopen of is dat alleen via het internet te downloaden. Op de eoa manier wil ik namelijk gewoon graag een doos met schijfjes hebben...
als je moeder vista of windows 7 gebruikt, kan je ook norton antivirus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Echt waar, de enige betrouwbare virusscanner ben je zelf!
Ook geen van de dure pakketten werkt 100%

Ik zou zeggen:

-Een gebruiker die weet wat hij doet op internet (die leest voor hij OK klikt) en dus voorzichtig is en met gezond verstand en gepaste achterdocht handelt: Microsoft security Essentials (standaard pakket virus/spyware/Windows firewall)

-Iets minder ervaren computeraar: Avast gratis en windows firewall

-Nog minder: iPad ;)

:)

Maar alle gekheid op een stokje:

Welke virusscanner maakt niet zo veel uit in mijn beleving.
Wat wel uitmaakt is:
-update Windows
-controleer, update en draai virus/spyware scanner regelmatig
-verwijder (bv met ccleaner) regelmatig je tijdelijke internet rotzooi

Ook belangrijk:
-kijk, lees en bedenk wat je klikt en download!!!!!!!!!
-draai het liefst geen illegale software (weet jij wat er in zit?)

Zo ben je redelijk veilig online.

[ Voor 61% gewijzigd door reinier666 op 17-01-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Iemand hier die Outpost security gebruikt? Outpost firewall kom ik in het vorige deel tegen maar de virusscanner zag ik nog niet eerder. Momenteel zijn er een paar Outpost aanbiedingen, vandaar dat ik wel benieuwd ben.

Outpost security free: http://free.agnitum.com/
Outpost security pro 1 user 1 jaar gratis: http://sharewareonsale.com/s/outpost-security-suite-pro-sale
Outpost security pro 3 user met korting, lifetime updates: http://sharewareonsale.co...y-suite-pro-lifetime-sale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het aankopen van een nieuwe laptop. mijn oude laptop heeft veel te verduren gaat maar is ondanks dat toch 8 jaar oud geworden. nou heb ik vrij veel malware etc.. erop staan. Dit wou ik een beetje voorkomen bij de laptop die komen gaat. qua internet activiteiten en downloaden ben ik als volgt een beetje bezig:
- downloaden van films,series en muziek via torrents. hierbij download ik altijd alleen het afspeelbestand, de overige bestanden vink ik altijd weg voor ik begin met download (die komen dus niet op mn laptop te staan).
- oude spellen (zoals knights and merchants/rollercoaster 2 en dergelijke) downloaden via torrents.
- de nieuwere spellen koop ik vaak.
- voor de rest beetje de standaard internet dingen. youtube/forums/socialmedia en dergelijke.
- behalve bestanden voor mijn studie download ik weleens een plaatje van google (voor achtergrond op desktop ofzo).
kan ik het afdoen met windows defender en de firewall, of is het verstandig dat ik een antivirus pakket erbij doe zoals nortom antivirus 2014?

bij voorbaad dank d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Windows Defender/MSE komt vaak zo slecht uit de tests dat ik eerder zou aanraden om een gratis programma als Avast of Panda Cloud AV te installeren, ik vind de bescherming daarvan behoorlijk goed (kan zich imo meten met veel betaalde programma's, zeker i.c.m. de ingebouwde beveiliging van Windows, zoals de Firewall, Smartscreen en UAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@t.spijk
Avast, AVG of Avira zijn gratis en zijn goed. Daarnaast voer je om de zoveel tijd een scan uit met de gratis versie van het programma Malwarebytes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Ik ben deze maand bij een nieuwe baas begonnen, eerste actiepunt was de zwaar verouderde McAfee installatie vervangen door GFI Vipre Business... Bijna niet te geloven hoeveel Vipre er uit plukt waar McAfee niets mee deed. Wel meteen lekker scoren :P :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom die en niet bijvoorbeeld Bitdefender of Kaspersky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 18:11
Ik was eigenlijk tot op vandaag altijd in de veronderstelling dat Windows Defender / MSE voldoende was voor de gemiddelde PC gebruiker wat beveiliging betreft, ik stuitte daarentegen zojuist op een artikel van howtogeek en schrok toch een beetje van wat er daar allemaal over MSE werd verteld.

Er werd onder andere verwezen naar de tests van AV-TEST, waarin MSE gruwelijk onderuit gaat. Het artikel omschrijft dat euforische gevoel dat ik had toen MSE uitkwam wel grappig:
MSE was very appealing to Windows geeks like us, who quickly latched onto it. It received very good malware detection scores, was extremely speedy, and was free. Not only was it available for free — it wouldn’t hassle you and try to upsell you to paid antivirus solutions, like AVG and avast! do. MSE was a breath of fresh air — both in its interface and its speedy performance. Its test results showed it was ahead of the pack, so it was best antivirus at the time.
Ik ben dus toch maar weer overgestapt naar Kaspersky (onder andere ook vanwege de resultaten van av-test, maar ook omdat wij hier vroeger ook gebruik van maakten). Laten we vooropstellen dat het grootste gevaar op je computer altijd vanuit de gebruiker komt, hij/zij is naief genoeg om op de foute links te klikken. Ook is het wel duidelijk dat je je niet moet blindstaren op 1 of 2 tests, maar MSE is tegenwoordig nergens meer terug te vinden. Ironisch om te zien dat juist bij mijn ouders wat problemen opduiken (terwijl juist zij nooit echt naar dubieuze sites gaan), en het bij mij allemaal wel in orde bleek.

Moraal van het verhaal: ervaren gebruikers kunnen zich doorgaans met een wat mindere beveiliging wel redden, het zijn juist de brave naïve mensen die een flink anti-virus pakket kunnen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door MrPepper op 23-01-2014 00:29 . Reden: Link fix ]

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floeps
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 23:36
enzoronald schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:40: [...]

Bedankt voor je tip ! Heb zelf uiteindelijk ESET NOD32 gekocht voor omgerekend 33 euro voor 3 jaar :)
Werkt ook allemaal goed. Eindelijk toch maar eens legaal en goed men pc beschermd met Malwarebytes voor nog geen 2 tientjes levenslang en antivirus voor 11 euro per jaar :)
Eset (smart sec versie 7) heb ik zelf hier ook gekocht voor nog weer eens 2 jaar, bevalt uitstekend overigens en MWB ook nog steeds, maar (dom, dom domme sufkop ikke!) gisteren en dag eerder, regende het Eset meldingen hier (niet op te schonen) toen ik vergat iets te proberen op de virtuele HD (die met schaapje) en poog nu pc hier te kuisen.

Welke is momenteel (evt cominatie) aan te bevelen als 'killer'? Eentje zoals 'ZeroAccesJP' ?
(Gevonden tot nu toe alleen via Spyhunter maar heb ik geen licentie nu voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat dit niet echt tweakers van mij is om te vragen. Maar, welke trojan-hunter (naast nod32 7) kunnen jullie mij aanraden? Mbam ken ik al. En spybot ook. Of heb je over het algemaan genoeg aan deze twee laatsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:02:
Ik weet dat dit niet echt tweakers van mij is om te vragen. Maar, welke trojan-hunter (naast nod32 7) kunnen jullie mij aanraden? Mbam ken ik al. En spybot ook. Of heb je over het algemaan genoeg aan deze twee laatsten?
Emsisoft Emergency Kit scanner. Dit is een portable app, er wordt dus niets geïnstalleerd op je systeem. Bestanden worden alleen uitgepakt en wanneer je de scanner niet gebruikt is er verder ook niets actief op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Interessant artikel. Ik heb op mijn ene laptop Windows 8 en heb daar nog steeds alleen Windows Defender aan staan (en Malware Bytes Pro)... misschien maar eens tijd om daar ook een 'echte' virusscanner op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de Tweakers Award voor beste beveiligingssoftware gaat naar, tromgeroffel, Microsoft Security Essentials :'). Ik heb dan ook even dit topic aangemaakt: Aanfluiting Tweakers Awards Beste Beveilingssoftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind bijvoorbeeld al die gratis AV meuk zoals AVG/AntiVir/enz... absolute bagger met een irritante GUI en AV's zoals Kaspersky en andere betaalde produkten zitten vaak meer te zeuren en te doen dat ik alles maar uit zet wat irritant is en ik dan weer op MSE niveau van bescherming uitkom : Dan kan ik net zo goed MSE gebruiken :)

Dus ja, ik zou er wel op stemmen als beste AV, want voor mij is dat zo!

De beste AV is nog steeds de gebruiker IMHO.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je in MSE programma's blokkeren van internet toegang? Het lijkt mij van wel, maar ik kan het niet vinden via google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Daar is de standaard Windows Firewall voor bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karelvanhoof
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Bij AV-comparatives komt in het summary report 2013 Kaspersky Internet Security 2013 er als beste uit.
In de category "Real-World Protection Winners" komt deze er eveneens als beste en is er geen sprake van Bitdefender. Echter als je de maandelijkse Real-World protection nagaat komt Bitdefender er meerdere keren als 1ste eruit. Heeft er iemand een verklaring voor, interpreteer ik de resultaten verkeerd?
Naar welk beveilingspakket gaat jullie voorkeur? Als ik de testresultaten bekijk komt zowel Bitdefender als Kaspersky er goed uit, anderzijds is Kaspersky wel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Geen idee wat je precies bedoeld, maar als ik naar de laatste real-world protection test kijk (aug 2013) staat Kaspersky op 1 en Bitdeffender op 3..

Beide pakketten zijn goed, Kaspersky draait volgens dit topic lichter waardoor daar de voorkeur naar uit gaat. Zelf gebruik ik liever Avast en ondanks ik alle andere heb geprobeerd geniet daar nog steeds mijn voorkeur naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:27:
[...]
Emsisoft Emergency Kit scanner.
Enig idee hoe deze zich verhoud t.o.v. MBAM?

Zit te overwegen een levenslange MBAM licentie te kopen, maar als Emisoft vergelijkbare detectie heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:02:
[...]

Enig idee hoe deze zich verhoud t.o.v. MBAM?

Zit te overwegen een levenslange MBAM licentie te kopen, maar als Emisoft vergelijkbare detectie heeft....
fridgeman,

Het grootste verschil tussen Emsisoft Anti-Malware en Malwarebytes Anti-Malware is dat Emsisoft Anti-Malware een volwaardig antivirusprogramma is met daarbij een uitstekende behavior blocker en Malwarebytes Anti-Malware als aanvulling op een antivirus programma dient te worden gebruikt, niet als vervanging van een antivirus.

Betrouwbare tests waarin beide produkten tegelijk zijn getest zijn tot zover ik weet alleen te vinden op de site van MRG Effitas (current projects en archives)
MRG Effitas is misschien wat onbekend maar zij testen zoals er getest dient te worden.

Emsisoft Anti-Malware wordt ook getest door Virus Bulletin (RAP score) en AV-Comparatives.

MBAM licenties die nu worden gekocht zijn lifetime licenses. Dit zal veranderen op het moment dat MBAM 2.0 wordt uitgebracht.
Emsisoft Anti-Malware (met realtime bescherming) licenties zijn jaarlicenties. Alhoewel het ook mogelijk is om het op een legale manier gratis te gebruiken als je er een klein beetje moeite voor doet.
Natuurlijk kun je ook beide produkten gebruiken als je niet kunt kiezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:02:
MBAM levenslang-licentie voor 13,90 link.
Emsisoft biedt met de behavioural blocker (vroegah Mamutu) een extra laag maar wil je die specifieke functionaliteit?
Ik zou Emsisoft eerst installeren, voor een trial van een week, zodat je echt al je programma's er doorheen hebt gejast, backup/synchronisatie progs, alles.
Heb Emsisoft een paar jaar geleden een jaar of wat gebruikt en het is een van de beste AV's imo, zeker als je de behavioural blocker straf instelt/gebruikt als quasi-HIPS.
Nu alleen MBAM Pro, WinFW en EMET. 1 maal dokken en klaar.
Trial Emsisoft en MBAM 1.x/2.0 (nu in beta) en oordeel zelf voor aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Vandaag bij iBood extra: 2 Jaar Bitdefender Total Security 2014 voor net geen 46 euro. Tot 5 gebruikers die op hetzelfde adres wonen, en voor een onbeperkt aantal apparaten.

Wel een aardige deal lijkt me zo als je graag Bitdefender wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Baserk schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:56:
[...]

[...]
En als je hem naar een andere valuta zet (bv US$ of AUS$) ben je nog goedkoper uit ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Baserk schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:56:
[...]

Ik vraag me nou steeds af of dit nog een toevoeging heeft naast norton internet security. Heb al meerdere malen gegoogled en her en der wat gelezen, maar weet het dus nog steeds niet.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

maartend schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Ik vraag me nou steeds af of dit nog een toevoeging heeft naast norton internet security. Heb al meerdere malen gegoogled en her en der wat gelezen, maar weet het dus nog steeds niet.

Iemand ervaring?
Ik gebruik MBAM zowel naast Eset Smart Security en Microsoft Security Essentials. Het is voor mij een soort Second Opinion programma dat weer nét op wat andere zaken let dan mijn Antivirus producten.
Zie ook dit stuk op Tech Republic :)
Generally speaking, a safety-conscious web surfer isn't likely to run into malware mischief if they follow best practices for online activity. However, not everyone is likely to be this savvy, particularly those who download gimmicky free toolbars and emoticons, which sometimes end up dumping a spyware payload that basic anti-virus doesn't seem to catch. Used in conjunction with a reputable anti-virus application, Malwarebytes fills an important role in any online user's defense toolkit, working to catch the bad guys before they catch you with your pants down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tomba schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:09:
[...]
Ik gebruik MBAM zowel naast Eset Smart Security en Microsoft Security Essentials. Het is voor mij een soort Second Opinion programma dat weer nét op wat andere zaken let dan mijn Antivirus producten.
Zie ook dit stuk op Tech Republic :)

[...]
Kan ik me voorstellen. Als ik mse zou gebruiken zou ik er ook iets naast willen draaien. Mijn vraag is echt heel specifiek voor nis.
Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best wel voor die goedkope licentie van MBAM betalen maar voegt het echt wat toe aan de gratis versie? Ik doe nu meestal 1x per maand of om de paar weken een snelle scan. Je hebt met de Pro versie natuurlijk realtime maar daar heb ik m'n AV al voor.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Allereerst zit ik tegenwoordig zelf de meeste tijd op Fedora en misschien nog 20-25% van de tijd op Windows (meestal 7-64 en soms nog Vista-32).
Het voor de lol testen van verschillende security software configs ligt wel achter me en op Windows draai ik alleen nog MBAM als real-time scanner.
Ikzelf beschouw MBAM Pro als een volwaardige anti-malware prog.
Als je al NIS draait, een ESET suite of een goede AV en je bent tweaker(/en dus geen klikmongool), dan zie ik niet zo snel een meerwaarde om je overall-detectie simpelweg op te krikken met nog een real-time scanner.
Ik zou dan eerder tijd en energie steken in een andere beveiligingslaag zoals EMET4.0.

MBAM 2.0 (nu in beta) krijgt de huidige tool MBAR/MalwarebytesAntiRootkit ingebouwd en wordt '1jr-3pc' licentie dus mocht je MBAM overwegen dan is het wel het moment om nog een lifetime-licentie aan te schaffen.
De quote hierboven van Tech Republic, dat MBAM vnl van waarde is voor lui die toolbars, emoticons en spyware 'per ongeluk' installeren, is nogal erg gechargeerd.
Dat werk is eerder het terrein van SAS/SUPERAntispyware ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Baserk op 18-02-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx baserk. Je geeft me dus het antwoord dat ik eigenlijk al een beetje vermoedde. Daarom had ik nog geen mbam aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Baserk schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:45:
De quote hierboven van Tech Republic, dat MBAM vnl van waarde is voor lui die toolbars, emoticons en spyware 'per ongeluk' installeren, is nogal erg gechargeerd.
Dat werk is eerder het terrein van SAS/SUPERAntispyware ;)
Interessant wat je hier meld. Want ik ken nl. iemand die op voor mij soms onverklaarbare manieren aan allerlei adware en toolbars komt ('nee ik heb niks geïnstalleerd'). Ze gebruikt nu de virusscanner van Ziggo (rebranded F-secure) i.c.m. MBAM Pro.

Zou SAS in haar geval beter werken? Op mijn werk staat dit geïnstalleerd op de standalone computers, in die zin ben ik er bekend mee maar verder lees ik eigenlijk nooit wat over dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
musicfreak schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:43:
Zou SAS in haar geval beter werken? Op mijn werk staat dit geïnstalleerd op de standalone computers, in die zin ben ik er bekend mee maar verder lees ik eigenlijk nooit wat over dat programma.
Nee. Sorry, maar dan heb ik mezelf niet goed duidelijk gemaakt.
Wat ik bedoel, is dat SAS redelijk overweg kan met simpele adware/malware en vooral cookies maar niet geschikt is om bijv. banking trojans te blokkeren/verwijderen.
Grof gezegd, SAS is allang over zijn hoogtepunt heen en er zijn echt veel betere alternatieven. Ik zou SUPERAntispyware niemand meer aanraden.

Het klinkt eerder alsof je kennis vaak een standaard installatie doet ipv een custom installatie.
Gisteren nog waarschuwde MBAM me toen ik een update van ImgBurn wilde installeren. Er zou een PUP/'Potentially Unwanted Program' kunnen worden geinstalleerd en inderdaad werd me, na de keuze 'Custom install', aangeboden om een AVG tool te installeren.
Als ik in MBAM niet had aangevinkt om ook voor PUPs te waarschuwen en ik had de default installatie gekozen voor ImgBurn, dan had ik opeens een AVG progje erbij.

PUPs zijn lastig voor antimalware programma's omdat de bedrijven die er geld mee verdienen, nogal snel zijn met een rechtszaak (in de VS) als je ze als malware zou bestempelen.
Zorg bij je kennis dan ook dat in MBAM Pro, PUP-detectie staat ingeschakeld en leer haar om alleen custom installs te doen ipv standaard/default installs.
Dat lijkt me de meest waarschijnlijke reden dat ze adware/toolbars binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ah, bedoel je het zo. Had het inderdaad anders geïnterpreteerd.

Ik vermoed ook dat die kennis van me inderdaad vaak voor standaard installatie kiest, ga het er nog eens over hebben. Ik zie in MBAM wel instellingen voor PUP's staan bij de scanner instellingen. Hoe zorg ik ervoor dat 'ie op de achtergrond op PUP's scant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Dat gaat automatisch; geen instelling nodig (itt tot mijn vorige post :F).
Bij 'scanner instellingen' kies je of je PUPs ook in je scan resultaat wilt terugvinden.
Standaard instelling is 'Show in results and do not check for removal'.
Dat kan je best zo gebruiken maar als je dan veel PUPs tegenkomt na een scan en je wilt ze verwijderen, dan hoef je ze niet allemaal 1-voor-1 aan te vinken.
Vink er 1 aan, rechtsklik op de PUP naam en selecteer dan 'Check all items', zoals beschreven op deze blog; link

The Inquisitor schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:30:
Geen idee wat je precies bedoeld, maar als ik naar de laatste real-world protection test kijk (aug 2013) staat Kaspersky op 1 en Bitdeffender op 3..

Beide pakketten zijn goed, Kaspersky draait volgens dit topic lichter waardoor daar de voorkeur naar uit gaat. Zelf gebruik ik liever Avast en ondanks ik alle andere heb geprobeerd geniet daar nog steeds mijn voorkeur naar.
Mijn ervaring is juist dat Bitdefender lichter draait dan Kaspersky. Beide zijn gewoon goed.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Toevoeging op MBAM. Deze houd niet alleen PUP's en andere zooi van je pc, maar het blockt ook realtime ip's die volgens hem verdacht zijn. Hij laat dat ook zien dat het ip geblockt is en welke applicatie hiermee gemoeid is. Zowel in browsers, windows zelf en in games.

• Tomba

Tomba

maartend schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:45:
[...]

Kan ik me voorstellen. Als ik mse zou gebruiken zou ik er ook iets naast willen draaien. Mijn vraag is echt heel specifiek voor nis.
Toch bedankt.
Ik zeg express ook erbij dat ik hem óók naast ESET draait (1 van de top 3 AV's samen met Kaspersky en BitDefender, vroeger vooral bekend onder de naam NOD32) Ik neem aan dat je begrijpt dat ik m dan naast Norton zéker zou draaien ;)
Zoals hierboven al vernoemd is het een extra beveligingslaag die Potentially Unwanted Programs (Pups) kan blokkeren en inderdaad houden ze ook een blacklist bij van gevaarlijke webservers :)
Bor de Wollef schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:30:
[...]

Mijn ervaring is juist dat Bitdefender lichter draait dan Kaspersky. Beide zijn gewoon goed.
Helemaal mee eens. Ik heb jarenlang (vanaf KIS6...) Kaspersky gebruikt op mijn PC's, maar vanaf KIS2012 (en vooral KIS2013) merkte ik zelfs op een SSD ontzettende vertraging. uiteindelijk ben ik voor ESET gegaan omdat ik BitDefender een te drukke interface vond hebben maar ik vond hem zeker lichter draaien dan Kaspersky.

[ Voor 54% gewijzigd door Tomba op 20-02-2014 12:56 ]

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Ik draai hier overal AVG Free en ben er tevreden mee :) Virussen krijg je niet zo snel als je gewoon surft op normale websites en geen bestanden download vanaf torrent websites en andere illegale Russische rotzooi :P Uiteindelijk hebben virusscanners toch weinig nut aangezien virusmakers hun virussen altijd up to date houden en de boel opnieuw "crypten" zodat virusscanners het virus niet meer herkennen.

Wat leesvoer: Wikipedia: Polymorphic code en Wikipedia: Computer virus

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 23:32

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik ben net overgegaan van Avira (free) naar AVG (free) ,maar ik heb het gevoel dat AVG veel meer geheugen gebruikt, en mijn PC erg veel trager maakt. Klopt dat ? Is Avira veel lichter ? zo ja,dan stap ik maar weer terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
garathane schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:40:
Ik ben net overgegaan van Avira (free) naar AVG (free) ,maar ik heb het gevoel dat AVG veel meer geheugen gebruikt, en mijn PC erg veel trager maakt. Klopt dat ? Is Avira veel lichter ? zo ja,dan stap ik maar weer terug....
http://www.raymond.cc/blo...on-system-memory-usage/2/

En dan even scrollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mooie test! Ben wel benieuwd hoe de huidige versie van Avast het doet, omdat ik her en der om me heen hoor dat 'ie zwaarder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Ik betwijfel of dat te merken is met een processor van deze tijd en voldoende (8GB?) geheugen... Wat is 200MB voor een virusscanner? Maakt mij eigenlijk vrij weinig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't liefst een AV die veel RAM gebruikt en bijna niets van de schijf hoeft te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb het ook over computers die wat minder van deze tijd zijn. :-) Van die single core XP machines met 768 Mb geheugen. Dan maakt het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Ik heb zowel Bitdefender Total Security 2014 als Kaspersky Internet Security 2014 de afgelopen weken getest.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de snelheid van Bitdefender. Heb hier ook een licentie voor gekocht. Helaas kwam ik na een paar dagen gebruik er achter dat de firewall standaard alles doorlaat tenzij je zelf een rule maakt of paranoia mode aanzet.
Ik wil dat een firewall mij gewoon netjes vraagt of ik een programma/process eenmalig wil toestaan, altijd toestaan, eenmalig blokkeren of altijd blokkeren. Bitdefender onthoudt niets in paranoia modus en in normale modus moet je alles van te voren blokkeren. Verder is de firewall erg gelimiteerd.
De developers luisteren niet naar requests. Ik vind hun firewall product behoorlijk slecht, ik zou daarom zeker geen internet/total security product van ze aanraden. Het aantal false positives is ook een beetje storend, maar daar kan ik mee leven.

Kaspersky IS 2014 voelt zwaar en log aan op mijn pc(i7, 12gb ram en 2 snelle SSD's). Ook lukt het me op geen enkele manier om mijn torrent downloads boven de 1MB/s te krijgen, zelfs wanneer ik KIS uitschakel. Normaal haal ik 3,5MB/s. Ik heb meerdere torrent clients geprobeerd en heb alle rules nagelopen. Alles op toestaan gezet en netwerkverkeer scannen ook uitgeschakeld. Erg jammer want ik had verder totaal geen issues met KIS.
Als iemand weet waar het aan kan liggen hoor ik het graag.

Mocht iemand goedkope licenties zoeken voor KIS of Bitdefender dan raad ik de DownloadCrew website aan. Ik heb zelf Bitdefender Total Security 3pc 2yr voor 36 euro gekocht. Zet wel de valuta op US Dollar ipv Euro en betaal via Paypal, scheelt een paar euro's :). Ze verkopen officiele licenties en het is behoorlijk populair in de US. Majorgeeks lijkt precies dezelfde store en prijzen te hebben, geen idee wat hun relatie met elkaar is.

Eset Smart Security 7 wil ook wel een keer proberen, helaas heb ik hem niet goedkoop kunnen vinden. Mocht iemand een mooie aanbieding zien hoor ik dat graag.

** Edit **
De slechte downloadsnelheid bij torrents kwam doordat Bitdefender niet correct geuninstalled werd toen ik KIS installeerde. Kaspersky vroeg zelf om Bitdefender te verwijderen toen ik het wou installeren. Uninstall hem via het configuratiescherm en reboot voordat je KIS installeert. Nu werkt alles zoals het hoort en denk ik dat ik bij Kaspersky blijf.

[ Voor 8% gewijzigd door Yanik op 27-02-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Yanik schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:39:
...
Ik wil dat een firewall mij gewoon netjes vraagt of ik een programma/process eenmalig wil toestaan, altijd toestaan, eenmalig blokkeren of altijd blokkeren. Bitdefender onthoudt niets in paranoia modus en in normale modus moet je alles van te voren blokkeren. Verder is de firewall erg gelimiteerd.
De developers luisteren niet naar requests. Ik vind hun firewall product behoorlijk slecht, ik zou daarom zeker geen internet/total security product van ze aanraden. Het aantal false positives is ook een beetje storend, maar daar kan ik mee leven.
...
Eset Smart Security 7 wil ook wel een keer proberen, helaas heb ik hem niet goedkoop kunnen vinden. Mocht iemand een mooie aanbieding zien hoor ik dat graag.
Als je graag met een degelijke sw-firewall(+HIPS) werkt, kijk eens naar Emsisoft Online Armor link.
Degelijke config opties, verschillende settings van 'Trust All<->Paranoid', een (optionele) cloud scan, etc.
Echt de moeite waard om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Baserk schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:20:
[...]

Als je graag met een degelijke sw-firewall(+HIPS) werkt, kijk eens naar Emsisoft Online Armor link.
Degelijke config opties, verschillende settings van 'Trust All<->Paranoid', een (optionele) cloud scan, etc.
Echt de moeite waard om te testen.
Dank je! Features van de firewall zien er inderdaad goed uit. Ook mooi om te zien dat ze de bitdefender antivirus engine gebruiken samen met hun eigen engine. Hij staat ook op downloadcrew voor een mooi prijsje (30 Dollar als je de currency op usd zet). Strakjes even een paar dagen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garathane schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:40:
Veel trager zou ik niet zeggen. AV Comparatieve laat wel zien dat Avira sneller is. Ik gebruik zelf AVG en het bevalt me prima (single core en 2GB geheugen). Je kunt Avast proberen die is ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle informatie over Online Armor kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 11:46
Yanik schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:39:
Mocht iemand goedkope licenties zoeken voor KIS of Bitdefender dan raad ik de DownloadCrew website aan. Ik heb zelf Bitdefender Total Security 3pc 2yr voor 36 euro gekocht. Zet wel de valuta op US Dollar ipv Euro en betaal via Paypal, scheelt een paar euro's :). Ze verkopen officiele licenties en het is behoorlijk populair in de US. Majorgeeks lijkt precies dezelfde store en prijzen te hebben, geen idee wat hun relatie met elkaar is.
Thanks for sharing!

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Net Kaspersky internet security 2014 1 jaar/1 pc gekocht voor +- 14 euro op downloadcrew.com :) 19.99 euro, even currency op dollar zetten en dan is ie omrekent in euro's 14 euro :) Geen geld lijkt me voor de beste virusscanner.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe denkt men hier eigenlijk over het volgende (of is dit al aan de orde geweest)?
Onlangs was er op het NOS-journaal of een van de actualiteitenrubrieken een vrij uitgebreid relaas over virussen en ander onheil. Gesteld werd dat zelfs de allerbeste antivirusprogramma's maar rond de 30 % van de bedreigingen wordt gedetecteerd. Dat dit niets te maken heeft met uiterst voorzichtig te zijn of het bekende "overal maar als een idioot op klikken". Letterlijk iedereen zou zijn besmet. Let wel, letterlijk, zelfs de allerslimsten. En nog op zeer grote schaal ook.

Klinkt nogal paniekerig en er kwamen een paar dames in beeld die zich rot schrokken. Een van hen "Ik ben altijd zo voorzichtig enz. enz.". Ik laat mijn eigen gedachten hierover even buiten beschouwing, maar laat de aftrap hierover graag aan iemand anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
30% lijkt me nogal overdreven... maar het zou me inderdaad niets verbazen als er virussen/malware zijn die pas over een aantal jaar bekend worden. Voornamelijk technische hoogstandjes van overheden bijvoorbeeld.

Vraag me overiges wel af wat voor programma ze dan gebruikt hebben om die overige 70% die "de beste virusscanners" niet konden vinden, wel konden vinden? :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben op zoek naar de beste virusscanner/antimalware op een low end systeem. Ik heb 2 apparaten waar ik een lichter pakket op wil hebben. De ene is een Asus T100, die heeft maar 2 GB ram dus ik zit niet te wachten op 150mb in gebruik door de virusscanner. De andere is een HP Microserver, die heeft een Athlon II Neo N36L, dus een traag beessie dat normaal niks ingewikkelders hoeft te doen dan bestanden heen en weer duwen en hier en daar een downloadje. Dit ding moet vooral niet te moeilijk hoeven doen.

Vanwege de specs vallen Bitdefender en Kapersky af. Op de tablet wil ik wel een kwalitatief goed progsel hebben, omdat het ding toch overal en nergens het internet opgaat. De server staat thuis en doet weinig anders dan een incidentele download en Windows Update. Daar moet vooral iets op omdat het ding nu eenmaal op het netwerk woont en internettoegang heeft. Iets met achterdeuren die niet open moeten blijven staan enzo.

Uit tests lijkt Avira (free) een schappelijk pakket qua resourcegebruik, ook scoort het niet slecht op detectie. Heb ik een goed/beter en ook licht pakket gemist dat mogelijk beter aansluit bij wat ik zoek?

Oh en zijn we er al uit of ik een mbam licentie wil voordat ie niet meer lifetime is? En wil ik er dan 1 (desktop) of toch netjes 2 (desktop/tablet, server geloof ik wel eigenlijk).

[ Voor 9% gewijzigd door Bundin op 10-03-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bundin schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:19:
Ik ben op zoek naar de beste virusscanner/antimalware op een low end systeem. Ik heb 2 apparaten waar ik een lichter pakket op wil hebben. De ene is een Asus T100, die heeft maar 2 GB ram dus ik zit niet te wachten op 150mb in gebruik door de virusscanner. De andere is een HP Microserver, die heeft een Athlon II Neo N36L, dus een traag beessie dat normaal niks ingewikkelders hoeft te doen dan bestanden heen en weer duwen en hier en daar een downloadje. Dit ding moet vooral niet te moeilijk hoeven doen.

Vanwege de specs vallen Bitdefender en Kapersky af. Op de tablet wil ik wel een kwalitatief goed progsel hebben, omdat het ding toch overal en nergens het internet opgaat. De server staat thuis en doet weinig anders dan een incidentele download en Windows Update. Daar moet vooral iets op omdat het ding nu eenmaal op het netwerk woont en internettoegang heeft. Iets met achterdeuren die niet open moeten blijven staan enzo.

Uit tests lijkt Avira (free) een schappelijk pakket qua resourcegebruik, ook scoort het niet slecht op detectie. Heb ik een goed/beter en ook licht pakket gemist dat mogelijk beter aansluit bij wat ik zoek?

Oh en zijn we er al uit of ik een mbam licentie wil voordat ie niet meer lifetime is? En wil ik er dan 1 (desktop) of toch netjes 2 (desktop/tablet, server geloof ik wel eigenlijk).
Avast: dylanvana in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb MSE op een leuk foutje betrapt :

- Evil progsel @ HDD #1 wordt gekopieerd naar HDD #2
- MSE zal het Evil progsel alleen op HDD #1 detecteren en niet op HDD #2 en zal ook niet de kopiëeropdracht tegenhouden!
- Evil progsel zal dus veilig aankomen op HDD #2 en daarna ook niet worden gedetecteerd _O-

Was best wel een W-T-F momentje :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:25
nero355 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 03:24:

- MSE zal het Evil progsel alleen op HDD #1 detecteren en niet op HDD #2 en zal ook niet de kopiëeropdracht tegenhouden!
- Evil progsel zal dus veilig aankomen op HDD #2 en daarna ook niet worden gedetecteerd _O-

Ik zou zeggen doe een melding, als dit al niet gedaan is door iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 03:24:

Scant MSE HDD 2 dan niet? En waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:27:
Scant MSE HDD 2 dan niet? En waarom niet?
Geen idee, maar ik heb nog een bug gevonden : Als je MSE een Full Scan laat doen zal je PC toch gewoon in Sleep of Hybernate mode gaan, terwijl de scan nog loopt _O-

Echt... wat zijn ze daar aan het doen bij Microsoft 8)7
demokert schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:49:
Ik zou zeggen doe een melding, als dit al niet gedaan is door iemand :)
Blijkbaar moet ik nog wat bugs voor ze vinden dus als ik ze allemaal heb dan submit ik die wel samen met de rest :+

Leuk zo'n HTPC :
- Mobo uit originele build gaat stuk.
- Deze wordt door een tweedehands vervangen die een vriend nog had liggen : Ook stuk!
- Nieuw mobo + CPU gekocht : 8x SATA! YAY!
- Windows 7 installeren : Nope! Eerst knoeien met drivers integreren en SP1 en zo wat niet meer zo makkelijk gaat zoals dat vroeger ging helaas.
- 8x SATA-600 : Crap! Maar liefst 6 HDD's die ik moest flashen, vanwege een SATA-600 bug :X
- Nu dus een beetje met extra software aan het knoeien om alles weer werkend te krijgen en terwijl ik bezig ben komt af en toe MSE langs met allerlei dingen die me aan het lachen en huilen tegelijk krijgt :P

Zo... dat moest ik effe kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzo1992
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2021
Kweet niet of ik het hier mag vragen, maar wat is de beste betaalde internet security op dit moment?. Eventueel met een top 3?. Want momenteel gebruik ik Kaspersky.

[ Voor 12% gewijzigd door Lorenzo1992 op 20-03-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21

Nakebod

Nope.

Beste weet ik niet, maar ik gebruik al een paar jaar Kaspersky Internet Security (Hint, via amazon vaak erg goedkoop te krijgen voor 3 pc's/1year!)
Gebruik hier voornamelijk de antivirus van, firewall draait wel, maar niet specifiek geconfigureerd.
Browser addins zoals safe-money en virtual keyboard gebruik ik allemaal niet, maar kan best een toegevoegde waarde hebben.

Hierna zal ik naar F-Secure gaan waarschijnlijk, mede omdat XS4ALL die gratis aanbied aan klanten. En zover ik weet komt die ook altijd goed uit AV tests.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzo1992
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2021
Nakebod schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:59:
Beste weet ik niet, maar ik gebruik al een paar jaar Kaspersky Internet Security (Hint, via amazon vaak erg goedkoop te krijgen voor 3 pc's/1year!)
Gebruik hier voornamelijk de antivirus van, firewall draait wel, maar niet specifiek geconfigureerd.
Browser addins zoals safe-money en virtual keyboard gebruik ik allemaal niet, maar kan best een toegevoegde waarde hebben.

Hierna zal ik naar F-Secure gaan waarschijnlijk, mede omdat XS4ALL die gratis aanbied aan klanten. En zover ik weet komt die ook altijd goed uit AV tests.
Bedankt voor de informatie. Kaspersky is wel goed maar ik vind dat hij je computer laat vertragen. Daarvoor had ik Bitdefender en vondt die veel beter. Maar Kaspersky gebruik ik nu omdat mijn ouders die voor hun computer hadden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik gebruik nu al een paar jaar norton Internet Security. Erg tevreden over.
En dan op de laptop van de kids staat daar nog malwarebytes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik ben ook aan het kijken voor een beveiligingspakket. Nu al een paar jaar gebruiker van Kaspersky Internet Suite. Meestal naar tevredenheid, soms wel met wat problemen. En ik ben ook erg benieuwd wat nu echt nodig is.
Alleen de standaard beveiliging van Windows 8 lijkt me wat mager, scoort standaard niet hoog, vooral niet het deel met heuristische patronen, signaturen gaat redelijk. Dus die dan aanvullen met bijvoorbeeld een Hitman Pro licentie (ondertussen met Kaspersky engine o.a.), toch alleen KIS, of weer naar het volle pakket, wat ik tot een maand geleden had: zowel Kaspersky als Hitman Pro (en natuurlijk Hitman Alert, wat gratis is). Iemand hier een goed beeld bij?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Tip: 9 maanden gratis Bitdefender Internet Security: www.bitdefender.com/media/html/softpedia
Je moet binnen 30 dagen activeren (staat in de bevestigingsmail).

Iets minder interessante tip: 6 maanden gratis Norton Antivirus: http://sharewareonsale.com/s/norton-antivirus-sale
Details: Take note this freebie is really an extended trial of Norton AntiVirus 2014 instead of an actual license. In terms of features and protections, there are no differences between a trial and a real license -- you get all the same features, updates, and protection. The difference arises in who can install it. If you have used Norton AntiVirus 2014 in the past, then you might not be able to install an extended trial and thus won't be able to get this freebie. (If you haven't used Norton AntiVirus 2014 in the past, then you can get this freebie.)

[ Voor 68% gewijzigd door musicfreak op 23-03-2014 11:46 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste