Ik heb zowel Bitdefender Total Security 2014 als Kaspersky Internet Security 2014 de afgelopen weken getest.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de snelheid van Bitdefender. Heb hier ook een licentie voor gekocht. Helaas kwam ik na een paar dagen gebruik er achter dat de firewall standaard alles doorlaat tenzij je zelf een rule maakt of paranoia mode aanzet.
Ik wil dat een firewall mij gewoon netjes vraagt of ik een programma/process eenmalig wil toestaan, altijd toestaan, eenmalig blokkeren of altijd blokkeren. Bitdefender onthoudt niets in paranoia modus en in normale modus moet je alles van te voren blokkeren. Verder is de firewall erg gelimiteerd.
De developers luisteren niet naar requests. Ik vind hun firewall product behoorlijk slecht, ik zou daarom zeker geen internet/total security product van ze aanraden. Het aantal false positives is ook een beetje storend, maar daar kan ik mee leven.
Kaspersky IS 2014 voelt zwaar en log aan op mijn pc(i7, 12gb ram en 2 snelle SSD's).
Ook lukt het me op geen enkele manier om mijn torrent downloads boven de 1MB/s te krijgen, zelfs wanneer ik KIS uitschakel. Normaal haal ik 3,5MB/s. Ik heb meerdere torrent clients geprobeerd en heb alle rules nagelopen. Alles op toestaan gezet en netwerkverkeer scannen ook uitgeschakeld. Erg jammer want ik had verder totaal geen issues met KIS.
Als iemand weet waar het aan kan liggen hoor ik het graag.
Mocht iemand goedkope licenties zoeken voor KIS of Bitdefender dan raad ik de
DownloadCrew website aan. Ik heb zelf Bitdefender Total Security 3pc 2yr voor 36 euro gekocht. Zet wel de valuta op US Dollar ipv Euro en betaal via Paypal, scheelt een paar euro's

. Ze verkopen officiele licenties en het is behoorlijk populair in de US.
Majorgeeks lijkt precies dezelfde store en prijzen te hebben, geen idee wat hun relatie met elkaar is.
Eset Smart Security 7 wil ook wel een keer proberen, helaas heb ik hem niet goedkoop kunnen vinden. Mocht iemand een mooie aanbieding zien hoor ik dat graag.
** Edit **
De slechte downloadsnelheid bij torrents kwam doordat Bitdefender niet correct geuninstalled werd toen ik KIS installeerde. Kaspersky vroeg zelf om Bitdefender te verwijderen toen ik het wou installeren. Uninstall hem via het configuratiescherm en reboot voordat je KIS installeert. Nu werkt alles zoals het hoort en denk ik dat ik bij Kaspersky blijf.
[
Voor 8% gewijzigd door
Yanik op 27-02-2014 17:16
]