Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

musicfreak schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:44:
Tip: 9 maanden gratis Bitdefender Internet Security: www.bitdefender.com/media/html/softpedia
Je moet binnen 30 dagen activeren (staat in de bevestigingsmail).

[..]
Wow, thanks! Das wel een heel mooi prijsje ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzo1992
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2021
Tip: 9 maanden gratis Bitdefender Internet Security: www.bitdefender.com/media/html/softpedia

Iets minder interessante tip: 6 maanden gratis Norton Antivirus: http://sharewareonsale.com/s/norton-antivirus-sale
Details: Take note this freebie is really an extended trial of Norton AntiVirus 2014 instead of an actual license. In terms of features and protections, there are no differences between a trial and a real license -- you get all the same features, updates, and protection. The difference arises in who can install it. If you have used Norton AntiVirus 2014 in the past, then you might not be able to install an extended trial and thus won't be able to get this freebie. (If you haven't used Norton AntiVirus 2014 in the past, then you can get this freebie.)
Momenteel heb ik nu Kaspersky Internet Security. Maar weet niet wat ik zou doen Kaspersky Internet Security houden of Bitdefender Internet Security 9 maanden nemen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Lorenzo1992 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:48:
[...]

Momenteel heb ik nu Kaspersky Internet Security. Maar weet niet wat ik zou doen Kaspersky Internet Security houden of Bitdefender Internet Security 9 maanden nemen?.
Eset, Kaspersky en BitDefender ontlopen mekaar nauwelijks, zijn standaard de Top 3 op http://www.av-comparatives.org/.
Dus de vraag is; ben je tevreden over Kaspersky? Ik zelf was de vertraging die Kaspersky Internet Security op mijn laptop gaf (en de dingen die hij ongevraagd blokkeerde) dusdanig zat dat ik zelf overgestapt ben op Eset. BitDefender was toen de andere kandidaat, maar ik vond (en vind) de interface daarvan erg lelijk en onoverzichtelijk. Door de actie van 9 maanden gratis ben ik hem nu aan het proefdraaien op een VM.

Voordelen die ik inmiddels al zie:
- BitDefender scant ook Spy-cookies (deed KIS 2013 in ieder geval niet en Eset Smart Security 7 ook niet)
- BitDefender kijkt ook of je applicaties up to date zijn (KIS 2013 deed helemaal niets, Eset kijkt of je Windows uptodate is)
- BitDefender heeft een ingebouwde password manager

Niet een reden voor mij om over te stappen overigens, want Eset bevalt mij uitstekend ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 24-03-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzo1992
Tomba schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:08:
[...]

Eset, Kaspersky en BitDefender ontlopen mekaar nauwelijks, zijn standaard de Top 3 op http://www.av-comparatives.org/.
Dus de vraag is; ben je tevreden over Kaspersky? Ik zelf was de vertraging die Kaspersky Internet Security op mijn laptop gaf (en de dingen die hij ongevraagd blokkeerde) dusdanig zat dat ik zelf overgestapt ben op Eset. BitDefender was toen de andere kandidaat, maar ik vond (en vind) de interface daarvan erg lelijk en onoverzichtelijk. Door de actie van 9 maanden gratis ben ik hem nu aan het proefdraaien op een VM.

- BitDefender scant ook Spy-cookies (deed KIS 2013 in ieder geval niet en Eset Smart Security 7 ook niet)
- BitDefender kijkt ook of je applicaties up to date zijn (KIS 2013 deed helemaal niets, Eset kijkt of je Windows uptodate is)

Niet een reden voor mij om over te stappen overigens, want Eset bevalt mij uitstekend ;)
Bedankt voor de informatie. Ik ga toch momenteel blijven bij Kaspersky, ik heb nog 300 dagen daarna kan ik nog zien wat ik doe. Want tenslotte scoort Kaspersky ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Balen was maar geldig tot 24 maart :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17
Ah, dat is irritant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippypower
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-09-2017
Lorenzo1992 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:47:
Kweet niet of ik het hier mag vragen, maar wat is de beste betaalde internet security op dit moment?. Eventueel met een top 3?. Want momenteel gebruik ik Kaspersky.
AV-Test.org heeft recent 25 virusscanners getest voor Windows 7. Bitdefender, Kaspersky Lab en Qihoo komen als beste uit de test. Meer info is te vinden op Security.nl: https://www.security.nl/p...ers+voor+Windows+7+getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzo1992
Hippypower schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:19:
[...]

AV-Test.org heeft recent 25 virusscanners getest voor Windows 7. Bitdefender, Kaspersky Lab en Qihoo komen als beste uit de test. Meer info is te vinden op Security.nl: https://www.security.nl/p...ers+voor+Windows+7+getest
Bedankt voor de informatie :)
Ik heb nu momenteel Kaspersky op mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Avast krijgt maar 3/6 sterren op het gebied van protection :(

Edit: maar anderzijds, McAffee krijgt iets van 6/6 op gebied van performance, dus nu geloof ik het al niet meer

[ Voor 49% gewijzigd door The Inquisitor op 27-03-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hebben jullie wel eens gehoord van Greatis UnHackMe? Is het wat? Het wordt vandaag gratis aangeboden, zie http://sharewareonsale.com/s/unhackme-sale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippypower
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-09-2017
musicfreak schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:07:
Hebben jullie wel eens gehoord van Greatis UnHackMe? Is het wat? Het wordt vandaag gratis aangeboden, zie http://sharewareonsale.com/s/unhackme-sale
De reacties op review sites zijn positief (CNET, Softpedia etc), maar niet super. Heb er zelf nooit van gehoord, maar als het gratis is, is het misschien de moeite om even op te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:08:
[...]

Nog een aanvulling, ik krijg iedere 2 dagen een popup om een MyBitDefender account aan te maken. Hiermee krijg je:
Safego, Parental Control, Antitheft, Safebox
Als je dit echter niet wilt (zoals ik en met mij vele anderen) heb je dus pech, dan blijft die popup terugkomen!
Persoonlijk vind ik dit zeer irritant én ongewenst, dus ik hou het toch echt bij Eset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hippypower schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:15:
[...]
De reacties op review sites zijn positief (CNET, Softpedia etc), maar niet super. Heb er zelf nooit van gehoord, maar als het gratis is, is het misschien de moeite om even op te halen!
Heb ik gedaan, echter eerdere versies van het programma zijn niet altijd even positief onthaald lees ik.
Tomba schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:33:
Als je dit echter niet wilt (zoals ik en met mij vele anderen) heb je dus pech, dan blijft die popup terugkomen!
Je kan ook een account aanmaken en deze functies niet activeren, dat heb ik gedaan. Dan ben je ook van de popup af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Er is weer een deal met Bitdefender, alleen vandaag: nu 6 maanden gratis met via partner Malwaretips (vorige was via softpedia): www.bitdefender.com/media/html/malwaretips

De software zal ook hier vast binnen een maand geïnstalleerd en geactiveerd moeten worden.

Google zoekopdracht voor toekomstige acties ;) : https://www.google.nl/#q=....com/media/html&tbs=qdr:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een nieuwe computer, maar ik zoek nog een goede gratis virusscanner. Ik heb vandaag Comodo Internet Security geïnstalleerd, is dit een goede keuze? Ik zie in tests van www.av-test.org dat Comodo Internet Security goed presteert.
http://www.av-test.org/en...er/windows-7/janfeb-2014/

Ik draai dus gewoon Comodo Internet Security met de antivirus en firewall.

Denken jullie dat dit een goede keuze is?

[ Voor 140% gewijzigd door Stefan22 op 05-04-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwilmer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 09:50
Ik ben op zoek naar een virusscanner die een beetje lief samenwerkt met een screen reader. Als "computergoeroe" heeft een blinde vriend mij gevraagd naar een antivirus, maar ik heb geen flauw idee hoe dat zit met accessibility.
Een beetje googlen levert weinig lovende kritieken op: een paar klachten en zelfs een melding dat Panda Cloud Antivirus de screen reader wil blokkeren. Heeft iemand ervaring met een antivirus die wel goed bruikbaar is voor een blinde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Circa 45% korting op Bitdefender met de code TrialDownload-1YearFREE. Bijvoorbeeld Bitdefender Antivirus Plus 3 PC's, 3 jaar, voor 50 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door smvs op 13-04-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik zit ook rond te kijken naar een nieuwe AV scanner. Tot nu toe zie ik dat Bitdefender goed uit de verf komt, maar ik vraag me altijd af of de virus scanners niet teveel invloed hebben op de performance van je computer. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Ik ervaar Bitdefender als erg licht zolang autoscan uit staat. Zie ook hier. Ik kan niet wetenschappelijk onderbouwen wat het risico is van het uitzetten van autoscan, maar het wordt in ieder geval gepresenteerd als een toevoeging/vervanging van on demand scans, het On Access (resident) gedeelte blijft dus in tact. Zelf draai ik in ieder geval al tijden Bitdefender met autoscan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Zie ik nu goed dat AVG Free alleen nog maar een trial versie van 30 dagen aanbied? Heb net een schone installatie gedaan en de computerklok 30 dagen vooruit gezet en AVG geeft dan inderdaad de melding dat je kan aanschaffen of kunt kiezen voor 'herinner mij hier later aan'. Iemand enig idee wat er daadwerkelijk gebeurd na die 30 dagen? Kan niet updaten bijv, maar dat is omdat systeemklok niet goed staat en dat klopt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zit je niet toevallig in een betaalde modus? Bijv Internet Security? Het zou kunnen dat je na installatie eerst de betaalde krijgt aangeboden (proef abonnement) en na 30 dagen over gaat op de gratis versie.

Of, zoals bij Avast, dat je telkens het 'gratis abonnement' moet verlengen door je naam en mailadres op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
The Inquisitor schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:37:
Zit je niet toevallig in een betaalde modus? Bijv Internet Security? Het zou kunnen dat je na installatie eerst de betaalde krijgt aangeboden (proef abonnement) en na 30 dagen over gaat op de gratis versie.

Of, zoals bij Avast, dat je telkens het 'gratis abonnement' moet verlengen door je naam en mailadres op te geven.
Nee, op alle manieren kom ik nu op een download pagina met een download voor de proefversie van 30 dagen, of gelijk een aanschaf mogelijkheid (bijv: http://www.avg.com/nl-nl/buy-antivirus , zijn nog wel meer url's, maar wijzen allemaal naar deze pagina).
Vorige week was het nog gewoon mogelijk de Free versie te kiezen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:16
Hoe denken jullie over Avira?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Prima scanner, nooit problemen gehad de laatste 5 jaar.
Af en toe wel een pop-up maar met één klik is die weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Dan ga ik hem toch maar eens installeren! Is kijken of ik het wat vind ^^
boomsma schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:50:
[...]

Prima scanner, nooit problemen gehad de laatste 5 jaar.
Af en toe wel een pop-up maar met één klik is die weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Japie Gijs schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:42:
[...]

Nee, op alle manieren kom ik nu op een download pagina met een download voor de proefversie van 30 dagen, of gelijk een aanschaf mogelijkheid (bijv: http://www.avg.com/nl-nl/buy-antivirus , zijn nog wel meer url's, maar wijzen allemaal naar deze pagina).
Ik zie dat een aantal URL's inderdaad niet goed doorverwijzen, maar vanaf de homepage kom ik wel op www.avg.com/nl-nl/free-antivirus-download uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
musicfreak schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:31:
[...]

Ik zie dat een aantal URL's inderdaad niet goed doorverwijzen, maar vanaf de homepage kom ik wel op www.avg.com/nl-nl/free-antivirus-download uit...
Ah! Hij bestaat zo te zien nog wel. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik gebruik normaal de standaard windowsscanner met een user account voor mijn ouders laptop.

Op 1 of andere manier hebben ze het toch voorelkaar gekregen om een hoop zooi te installeren zonder admin toegang.

Wat is een goede gratis en snelle scanner want er stond ook adware op wat chrome tegenhield met updaten en windows scanner uitzette.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en de verschillende rapporten spreken elkaar nogal tegen.
Het moet volautomatisch draaien op een laptop voor noobs.

Ik ben nu malwarebytes aan het draaien, zou ik nog iets meer moeten draaien?

[ Voor 24% gewijzigd door icecreamfarmer op 24-04-2014 20:55 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Avast heeft een fijne interface en kun je goed/veilig instellen zodat de gebruiker verder niets meer hoeft te doen. Als je er dan ook nog eens MBAM Pro/Premium bij laat draaien dan heb je een veilige omgeving imo. Avast is volgens de rapporten niet de beste scanner, maar voldoet wel prima. Daarnaast is de gratis versie meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The Inquisitor schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:59:
Avast heeft een fijne interface en kun je goed/veilig instellen zodat de gebruiker verder niets meer hoeft te doen. Als je er dan ook nog eens MBAM Pro/Premium bij laat draaien dan heb je een veilige omgeving imo. Avast is volgens de rapporten niet de beste scanner, maar voldoet wel prima. Daarnaast is de gratis versie meer dan genoeg :)
Avast heb ik vroeger gedraaid maar die viel je lastig met pop ups waar ik elke keer weer vragen over kreeg.
Is panda daarin beter? Verder werkt die via de cloud vertraagd dat je connectie nog erg?

Verder lijkt qihoo en comodo het goed te doen maar 1 is chinees (en dat vertrouw ik niet helemaal) de ander lijkt niet gebruikersvriendelijk te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door icecreamfarmer op 24-04-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

icecreamfarmer schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:07:
[...]

Avast heb ik vroeger gedraaid maar die viel je lastig met pop ups waar ik elke keer weer vragen over kreeg.
Bij Avast? Ik weet niet hoe vroeger je ermee hebt gewerkt? Ik draai het nu op mijn beide laptops maar de enige "pop-up" (ook niet echt) die langskomt is een melding dat de database is geüpdate. Gedetecteerde virussen e.d. worden (volgens de standaardinstellingen) automatisch verwerkt en je kunt aangeven dat er geen pop-up weergegeven moet worden bij deze acties :)

Comodo is inderdaad niet echt gebruikersvriendelijk. Die chinese ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The Inquisitor schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:31:
[...]

Bij Avast? Ik weet niet hoe vroeger je ermee hebt gewerkt? Ik draai het nu op mijn beide laptops maar de enige "pop-up" (ook niet echt) die langskomt is een melding dat de database is geüpdate. Gedetecteerde virussen e.d. worden (volgens de standaardinstellingen) automatisch verwerkt en je kunt aangeven dat er geen pop-up weergegeven moet worden bij deze acties :)

Comodo is inderdaad niet echt gebruikersvriendelijk. Die chinese ken ik niet.
Ik heb nu panda geïnstalleerd, die komt er redelijk goed uit werkt via de cloud en dat zou al een hoop sores moeten schelen.
Misschien ben ik in de war mat avira.
Overigens dacht ik altijd dat de windows variant sinds een jaar of 2 ook echt goed bruikbaar was maar dat blijkt uit tests tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
http://www.herdprotect.com/

Dit gebruik ik ook al een tijd maar ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ze zijn nog druk aan het developen maar het klinkt veelbelovend. Iemand anders ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soort HitmanPro Extreme Edition :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ja hoor, er zijn weer Bitdefender licenties. Ditmaal voor 6 maanden. Je hebt nog iets meer dan een dag om de licentie aan te vragen.

Zie www.bitdefender.com/media/html/windowsdeal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Thanks, dan ga ik Bitdefender eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Heeft iemand onlangs dit rapport toevallig gezien?

http://www.av-comparative...4/03/avc_fw_201403_en.pdf

Geeft maar weer eens aan dat de 'internet security' pakketten (dus in veel geval een toevoeging van een firewall naast het anti-virus component) heel vaak niet eens zo goed scoren. Een hoop pakketten vallen door de mand, en scoren niet beter dan de default Windows Firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wel fijn om een firewall erbij te hebben in dezelfde interface wat samen kan werken met de antivirus, en bied dan ook meestal wat meer opties en overzicht dan de standaard windows fw ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
1 jaar gratis Outpost security pro, geldt nog 15 uur: www.windowsdeal.com/w/out...suite-pro-discount-coupon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Als iemand een mooie aanbieding ziet van bit defender, eset of kaspersky dan hou ik me aanbevolen. Ik zoek namelijk een degelijk pakket voor mijn ouders. Geloof me die hebben het nodig ook.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ebia schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:49:
Heeft iemand onlangs dit rapport toevallig gezien?

http://www.av-comparative...4/03/avc_fw_201403_en.pdf

Geeft maar weer eens aan dat de 'internet security' pakketten (dus in veel geval een toevoeging van een firewall naast het anti-virus component) heel vaak niet eens zo goed scoren. Een hoop pakketten vallen door de mand, en scoren niet beter dan de default Windows Firewall.
omg.....gewoon alle IPv6 doorlaten en alleen bij IPv4 werken...lekker bezig dan :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Pollore schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:57:
Als iemand een mooie aanbieding ziet van bit defender, eset of kaspersky dan hou ik me aanbevolen. Ik zoek namelijk een degelijk pakket voor mijn ouders. Geloof me die hebben het nodig ook.
Mocht je toegang tot Surfspot dan kun je daar wel goedkoop terecht voor met name Eset.
Eset wordt per stuk overigens sowieso wel goedkoop als je 3 of meer PC's beschermd:
3 PC's voor 1 jaar = €18,66 (per stuk)
Een ander trucje is de trial versie van Eset installeren en dan een verlenging nemen die zijn nog eens stukje goedkoper ;)
3 PC's voor 1 jaar = €13,07 (per stuk)
(NB ik weet niet of dat trucje nog werkt maar vorig jaar bespaarde ik er ruim 5 euro per PC mee ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 12-05-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Japie Gijs schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:13:
Zie ik nu goed dat AVG Free alleen nog maar een trial versie van 30 dagen aanbied? Heb net een schone installatie gedaan en de computerklok 30 dagen vooruit gezet en AVG geeft dan inderdaad de melding dat je kan aanschaffen of kunt kiezen voor 'herinner mij hier later aan'. Iemand enig idee wat er daadwerkelijk gebeurd na die 30 dagen? Kan niet updaten bijv, maar dat is omdat systeemklok niet goed staat en dat klopt dus wel.
Nee, ze hebben de free versie nog steeds, maar ze proberen je inderdaad wel om de haverklap de proefversie aan te smeren waardoor je na 30 dagen de keus gesteld word. Ik heb AVG op een aantal computers bij de familie en ook bij m'n vriendin moeten herinstalleren. Dat is dan de enige oplossing. En let er gewoon even op wat je aanklikt tijdens het installeren, kies altijd 'custom install' en vink die toolbars e.d. uit.

Filehippo - AVG Free Edition 64 bit
Filehippo - AVG Free Edition 32 bit

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjandiederi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 15:50
Japie Gijs schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:42:
[...]

Vorige week was het nog gewoon mogelijk de Free versie te kiezen volgens mij.
Als je via Control Panel AVG gaat de-installeren, komt er een optie voorbij waarmee je kan downgraden naar de gratis variant. Heb dit zelf net gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 23:50
Ter informatie: Bitdefender is zes maanden gratis te downloaden via de volgende link:

https://stacksocial.com/s...efender-internet-security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

neonite schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:52:
Ter informatie: Bitdefender is zes maanden gratis te downloaden via de volgende link:

https://stacksocial.com/s...efender-internet-security
Of als je je daar niet in wil schrijven kan het ook via:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

(PS bedankt voor de tip ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 15-05-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke actie (indien betrouwbaar) van een erg goede scanner. Ik gebruik Bitdefender al jaren naar tevredenheid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[left]Hier heb je een overzicht van alle testen die zijn gemaakt over alle bekende virusscanners. De link http://www.xtra-it.nl/Testen.htm en de site http://www.antivirushuis.nl/.

Afbeeldingslocatie: http://www.broodplank.net/imgupload/up/135_Naamloos.png
Afbeeldingslocatie: http://www.broodplank.net/imgupload/up/130_Naamloos.png
Afbeeldingslocatie: http://www.broodplank.net/imgupload/up/176_Naamloos.png

Een product kan hier als slecht worden gekenmerkt, omdat deze pas een aantal tests heeft meegedaan en wellicht wel 100% geslaagd is. Maar doordat de waarde wordt bepaald door meerdere tests heeft dit een grotere (negatieve) invloed. [/left]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[left]Hier heb je een overzicht van alle testen die zijn gemaakt over alle bekende virusscanners. De link url="http://www.xtra-it.nl/Testen.htm en de site http://www.antivirushuis.nl/.

Hier heb je de volgorde van de virusscanners:
Testen t/m feb 1014
Tests to Feb 2014

Fabrikant / Vendor
Eset (NOD32) 
avast! (alwil!) 
Avira (AntiVir) 
BitDefender (softwin)
eScan
Sophos
AVG (Grisoft)
GDATA (AVK)
F-Secure
Kaspersky
Fortinet
McAfee
Bullguard
Trustport
Panda
Threattrack Sunbelt (Vipre) GFI
Quick Heal
Qihoo
Symantec
Microsoft Security Essentials
Norman
CA Business (etrust) TotalDefense
VirusBuster
Agnitum (Outpost) 
FRISK (F-PROT) 
Kingsoft Advanced
EmsiSoft (A-Squared) 
K7 Computing
PC Tools Spyware Doctor
Trend Micro
Kaspersky AntiVirus/InternetSecurity
Tencent
AhnLab
Microsoft Forefront
Central Command (Vexira) 
Defenx
Avira Personal (AntiVir Free) 
Preventon
eEye (BeyondTrust / Blink) 
Digital Defender
F-Secure Protection Services
PC Tools Internet Security
Authentium Commtouch (Command)
Clearsight
ESTsoft ALYac
Ikarus
VIRUSfighter Pro
Webroot
Microsoft OneCare/Defender
Coranti Multicore
Optenet
CA Consumer (inoculate) TotalDefense
Kingsoft Standard
Nifty
Hauri (ViRobot)
Lavasoft (Ad-Aware) 
Returnil
Roboscan
UtilTool
Check Point (zonealarm)
PC Tools AntiVirus
Avertive
Bkis BKAV pro
iolo
PC Booster
VIRUSfighter Plus
Rising
Keniu
Logic Ocean Gprotect
PC Pitstop PC Matic
Proland Software
UnThreath Antivirus
Vexx Guard
McAfee Total Protection
Auslogics Antivirus
Coranti Cora
Inca Nprotect
Kingsoft Swinstar
Kromtech Alliance Corp. PCKeeper
Lavasoft Total Security
Lumension EMSS
Symantec Norton
Zeobit
SGA (VirusChaser) 
ArcaBit
Baidu Antivirus
Bkis Gateway
Bkis Home
Comodo InternetSecurity
Kaspersky Pure
KeyGuard Antivirus
Microsafe
Mongoosa
Msecure/MalwareSecure
MyPCWash Antivirus
PC Renew IS
Preventon Premium
Security Coverage
Senvira Virus Guard
Sofscan Professional
Spamfighter
SureGuardian
Troppus Software
UtilIlab antiVIRUS
UtilTool Premium
Wontok Antimalware
VBA32
Redstone
Doctor Web
H+BEDV
GeCAD (RAV)
BLC
Aladdin Knowledge Systems (esafe)
Antiy Ghostbusters
AvailaSoft AS Anti-Virus
Avanquest
Bkis Gateway plus
Bkis Home plus
Celeritas
CMC Internet Security
Comodo Antivirus
Filseclab (Twister) 
Finport
Ggreat
Greatsoft
Leprechaun
Lightspeed Total Traffic Control
Maya Premium AV
MKS (fileMedic)
Nano Antivirus
Netgate
Secure Resolutions
TGSoft VirIT eXplorer
Unasoft

Een product kan hier als slecht worden gekenmerkt, omdat deze pas een aantal tests heeft meegedaan en wellicht wel 100% geslaagd is. Maar doordat de waarde wordt bepaald door meerdere tests heeft dit een grotere (negatieve) invloed. [/left]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden tweakers mij aanraden voor virus scanner?
Ik ben opzoek naar 1 namelijk en wil natuurlijk graag betalen hiervoor (Ik hoef geen gratis shit)
Maar ik heb zelf geen idee wat op het moment de beste en betrouwbaarste scanners zijn.
Heeft iemand tips voor mij heeft welke ik het best zou kunnen halen en waarom(Dan leer ik ook nog wat :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Heb je zelf al naar de verschillende virusscanners gekeken?
Heb je een idee wat het allemaal moet kunnen doen? Welk OS gebruik je?

Dat soort informatie ontvangen we graag, anders kunnen we je niet helpen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Na jaren lang betaald te hebben voor virusscanners ben ik nu overgestapt naar een gratis virusscanner. Namelijk Avira. Ik lees veel positieve berichten over Avira, en ook op dit forum komt hij redelijk goed uit de test.
Ik ben jaren geleden begonnen met Kaspersky Internet Security. Was vrij prijzig maar stond eigenlijk altijd hoog in de Virusscanner tests. Vorig jaar liep m'n licentie van Kaspersky af en ben ik over gestapt naar Norton Internet Security vanwege de prijs. En ik relatief weinig last heb gehad van virussen of andere kwaadaardige software in al die jaren. Norton was €20 voor 1 jaar bij een webwinkel met digitale licenties.
Norton heeft goed gewerkt en biedt ook de nodige extra functies. Maar ook dit jaar geen virussen gehad.
Dus nu maar een gratis scanner geinstalleerd. Werkt allemaal prima en kost niks. Schilt toch weer €20/jaar.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik windows 8.1
Heb vooral zitten twijfelen tussen nod32(was na mijn weten goed maar hoor er laatste tijd weinig over) en avira

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
http://news.softpedia.com...-Are-Useless-443597.shtml

[quote] “We see too often that people are using cheap and easy security solutions. There are no free lunches. If you are getting something for free then you are the product,” he said in the interview.

“The most alarming thing about these solutions, however, was the detection performance of the free versions from AVG and Avast, which only achieved scores of 3 and 4 of a maximum possible total of 6 points in this category.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mjah, discutabel. Avast komt altijd goed uit de test en doet juist niet onder aan de betaalde versie, dát vind ik juist mooi aan Avast. Als je betaalt krijg je enkel de firewall, spammodule, betaalzone en andere (mogelijk voor sommige mensen interessante) handige extra's.

Maar ik zie dat het artikel over malware gaat...Goed, daarom heb ik MBAM voor malware en Avast voor virussen.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij die artikelen. Enerzijds lezen we dat we eigenlijk NOOIT beschermd zijn en er continu de dreiging is om geïnfecteerd te worden... maar anderzijds heeft het merendeel in dit topic nooit last van virussen/malware, etc. Inclusief ik.

[ Voor 2% gewijzigd door The Inquisitor op 25-05-2014 17:22 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Njah vond het opvallend dat zo iemand dat zegt, wat voor belang heeft die daarbij, Europol lijkt mij integer.

Als je tussen de regels doorleest, zeggen ze eigenlijk dat een Free Version gewoon (express) meer doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:21
Laten we de uitspraak van Troels Oerting over gratis AV's, wel in relatie zien tot de voorbeelden die hij noemt tijdens de keynote speech. link
Oerting said it was vital that businesses and individuals took responsibility for buying good quality security products to minimise the risk of such attacks from cybercriminals.
Hij heeft het o.a. over aanvallen op bijv. een bank in Oman of het netwerk van een internationaal scheepvaart bedrijf.
Dat dat soort ondernemingen niet alleen een gratis Avast of AVG zouden moeten draaien, met een iets ander bedreigingsniveau dan dat voor jan-met-de-pet, lijkt me een open deur.

[ Voor 3% gewijzigd door Baserk op 25-05-2014 15:05 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt, en dat soort ondernemingen zitten achter een echte firewall >> geen software firewall, of router met firewall, maar een echte hardware-firewall, AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sjah schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:10:
Klopt, en dat soort ondernemingen zitten achter een echte firewall >> geen software firewall, of router met firewall, maar een echte hardware-firewall, AFAIK.
Om die reden zijn ze niet echt veiliger. Alleen sneller. Veiligheid ligt aan de kwaliteit van beheer die erop gedaan wordt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Sta mij toe, dat in twijfel te trekken, althans sta mij toe te zeggen, dat wat jij beheer noemt, en ik noem de software ermee meekomt, 5x zoveel uitgewerkter is. Plus dat hardwarematige zal toch ook wel iets in de melk te brokkelen hebben in de vergelijking... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie mening van KPN PC Veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Sjah schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:13:
Sta mij toe, dat in twijfel te trekken, althans sta mij toe te zeggen, dat wat jij beheer noemt, en ik noem de software ermee meekomt, 5x zoveel uitgewerkter is. Plus dat hardwarematige zal toch ook wel iets in de melk te brokkelen hebben in de vergelijking... ;)
Wat leuk_he zegt klopt. De software zal niet meer virussen herkennen dan een "normale" anti virus oplossing. Je hebt hebt alleen meer beheer mogelijkheden waardoor je computers beter kunt weren tegen virussen.

Voorbeeld: pc is besmet en er gaan allemaal spam mailtjes de deur uit. Heb je een hardware oplossing dan gaat dit niet omdat daar de mailpoort dicht zit of nog beter een limiet heeft per user per uur/dag etc.

Daarnaast is een anti virus niet zo veilig als het lijkt. Het is een kleine moeite om een virus undetected te houden. Zelfs als het virus wordt opgemerkt door verschillende anti virus is het binnen 1 minuut weer undected door simpelweg met een zogeheten crypter het virus opnieuw te compileren waardoor het niet meer dezelfde signatures heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:26:
Wat is jullie mening van KPN PC Veilig?
Nooit gebruikt maar, net als 'Ziggo Internet Beveiliging', gebaseerd op F-Secure Internet Security afaik.
ik zou me eventjes inlezen op het KPN forum om een idee te krijgen van de security software support level aldaar.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:11:
Leuke actie (indien betrouwbaar) van een erg goede scanner. Ik gebruik Bitdefender al jaren naar tevredenheid.
Ik heb het 1 dag gebruikt (total security 2014 gekocht).
Meteen geld terug gevraagd en uninstalled.
Surfen bijvoorbeeld werd belachelijk traag, veel te veel belastend op het systeem.
Om maar te zwijgen van hun politiek om je creditcard zonder je toestemming te belasten als je periode ten einde loopt... (internet staat er vol van)

Ben eigenlijk een lange ESET security gebruiker en was hier erg tevreden over. Zat nog op versie 6. Onlangs wou ik overschakelen naar versie 7. netjes uninstall willen doen - ging helaas niet want hij gaf een error.
Dan maar de uninstall tool van ESET gebruikt, safe mode booten en toen ging ie wel eraf.
Volgende boot : eset security 7 installed en ik blij.
Volgende dag : netwerk niet meer aan de praat te krijgen, vanalles en nog wat geprobeerd nthash commandos, netwerk card opnieuw geinstalleerd, eset tijdelijk afgezet, system file checker in windows zodat ie je files op integriteit gaat checken, etc etc.
Niks werkte, uren mee bezig geweest.
Toen ESET terug eraf gegooid en ja hoor, alles weer in orde.
Blijkt dus een probleem te zijn dat de ESET uninstall tool met zich mee kan brengen.

Ik ga dus niet meer terug naar ESET, dat mag duidelijk zijn.

Bitdefender dat dus overal in reviews als beste eruit komt, vertraagt het systeem dus te veel.

Mijn idee is : ik heb in al die jaren eigenlijk nooit een virus gehad en ik gebruik ook sinds kort veel blokkers in Pale Moon (mozilla). Adblock Edge (ook malware filters), Flash enkel als ik het toelaat, Java uit, Noscript, pop-up blokker en gewoon ''common sense''. Dit in combinatie met de Windows Firewall (standaard instellingen) en malwarebytes free editie af en toe laten scannen.

Mijn idee is dus om de ESET online scanner te gebruiken en gewoon af en toe een scan van mijn systeem te doen.

Of ben ik nu te naief en moet ik echt een real-time AV scanner hebben? Zoja welke? Ik zoek een goede met een zo min mogelijke systeembelasting.
Niet zoals bitdefender dat je echt merkt dat websites trager laden...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, ik draai ook total- en internet security op meerdere systemen en merk eigenlijk vrijwel nergens echt merkbare vertraging. Al helemaal geen vertraging bij surfen (of je moet elke link laten checken via cloud). Ook diverse familieleden gebruiken inmiddels Bitdefender (en zijn vrijwel allemaal overgestapt vanaf Kaspersky of ESET) naar tevredenheid. Ik onderschrijf de effecten die jij noemt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:13:
Hardware of software zegt niet zo veel tot vrijwel niets. De meeste hardware firewalls draaien een hardened OS als onderliggende laag en draaien hierop ook hun eigen software. Het grote voordeel aan hardware is dat je een dedicated device hebt wat al gehardened uit de doos komt en is geoptimaliseerd voor de taken die het moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Bor de Wollef schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:54:
Vreemd, ik draai ook total- en internet security op meerdere systemen en merk eigenlijk vrijwel nergens echt merkbare vertraging. Al helemaal geen vertraging bij surfen (of je moet elke link laten checken via cloud). Ook diverse familieleden gebruiken inmiddels Bitdefender (en zijn vrijwel allemaal overgestapt vanaf Kaspersky of ESET) naar tevredenheid. Ik onderschrijf de effecten die jij noemt dus niet.
Geen idee, misschien heeft ie problemen met Firefox?
Al moet ik zeggen dat als ik het niet beter gewend was, dan zou ik ook zeggen dat het niet vertraagt :)
Maar ik was het beter gewend en dan valt het echt wel op.
Nu zeker zonder real-time protectie is echt een zaligheid om te surfen ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bor de Wollef schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:54:
Ik herken het wel, bij mij draait BitDefender ook veel zwaarder dan ESET. Heb hem proefdraaien op een Virtual Machine met zo'n 9 maanden code, maar als die 9 maanden voorbij zijn gaat hij er echt weer af. ESET is zelfs op een Netbook (AMD E450) niet traag, Deze VM heeft 2 3,3GHZ cores+4GB geheugen op een SSD en voelt substantieel trager aan dan voor de installatie van BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:07:
[...]

Nu zeker zonder real-time protectie is echt een zaligheid om te surfen ;)
Ook heel verstandig :| Als het echt zo veel merkbaar trager is is er echt wat mis met je installatie , configuratie van Bitdefender of systeem. Heb je zelf aanpassingen gedaan aan de config of laat je alles out of de box aan staan? Als je bijvoorbeeld gebruikt maakt van de mogelijkheid om reputatie te controleren van alle links zal het inderdaad merkbaar trager worden omdat elke link online gechecked moet worden en dat levert vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Bor de Wollef schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:18:
[...]

Ook heel verstandig :| Als het echt zo veel merkbaar trager is is er echt wat mis met je installatie , configuratie van Bitdefender of systeem. Heb je zelf aanpassingen gedaan aan de config of laat je alles out of de box aan staan? Als je bijvoorbeeld gebruikt maakt van de mogelijkheid om reputatie te controleren van alle links zal het inderdaad merkbaar trager worden omdat elke link online gechecked moet worden en dat levert vertraging.
Even voor de duidelijkheid : Ook met ESET was het de afgelopen jaren een zaligheid om te surfen. En geloof me vrij : er is niks met mijn installatie of systeem. Ben geen n00b ofzo, werk al jaren met PC's en ben nog geen probleem tegengekomen dat ik niet opgelost krijg.
Bitdefender was de ''auto pilot'' config, heb geen instellingen veranderd out of the box.
Sowieso vind ik die bitdefender belachelijk uitgebreid met redelijk nutteloze features die je bij install niet eens kan afvinken. Het voelt echt ''bloated'' aan. Ben blijkbaar niet alleen die het traag vindt, aan de reactie van Tomba te zien.
Je moet voor de gein eens surfen naar bitdefender en performance. Je gaat nog ogen opentrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het product out of the box gebruikt is het ingesteld voor max security en dat kan inderdaad vertragend werken. Zet de eerder genoemde opties om alle links te checken maar eens uit. Dat scheelt al een stuk.
Auto Pilot is geen echte configuratie maar een keuze die er voor zorgt dat de virusscanner de meeste beslissingen zelf neemt ipv jou lastig te vallen met een keuze wat je wilt doen. Verder veranderd dan erg weinig.

Je neemt een van de meest uitgebreide versies (met de meeste opties), neemt niet de moeite om het te configureren en klaagt vervolgens dat dit max feature product zoveel features heeft :?

Klachten over performance heb je bij elke scanner, ook bij de door jouw genoemde ESET. Soms is het niet meer dan een kwestie van configureren of een onderliggend brak systeem (trage schijven bijvoorbeeld).

Wel vreemd dat je klachten en problemen hebt met zowel Bitdefender als ESET incl. omvallende config en het niet correct kunnen de-installeren. Iets zegt mij dat er dan meer aan de hand is. Maar goed, persoonlijke ervaringen kunnen verschillen natuurlijk. De keuze om maar geen active malware scanner te draaien vind ik dan wel weer erg dom.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 18-06-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Bor de Wollef schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:02:
Als je het product out of the box gebruikt is het ingesteld voor max security en dat kan inderdaad vertragend werken. Zet de eerder genoemde opties om alle links te checken maar eens uit. Dat scheelt al een stuk.
Auto Pilot is geen echte configuratie maar een keuze die er voor zorgt dat de virusscanner de meeste beslissingen zelf neemt ipv jou lastig te vallen met een keuze wat je wilt doen. Verder veranderd dan erg weinig.

Je neemt een van de meest uitgebreide versies (met de meeste opties), neemt niet de moeite om het te configureren en klaagt vervolgens dat dit max feature product zoveel features heeft :?

Klachten over performance heb je bij elke scanner, ook bij de door jouw genoemde ESET. Soms is het niet meer dan een kwestie van configureren of een onderliggend brak systeem (trage schijven bijvoorbeeld).

Wel vreemd dat je klachten en problemen hebt met zowel Bitdefender als ESET incl. omvallende config en het niet correct kunnen de-installeren. Iets zegt mij dat er dan meer aan de hand is. Maar goed, persoonlijke ervaringen kunnen verschillen natuurlijk. De keuze om maar geen active malware scanner te draaien vind ik dan wel weer erg dom.
Ik weet wat die auto Pilot doet. Alleen vind ik het voor zo een programma gewoon onzin dat je bepaalde features niet kunt uitschakelen bij installatie. Dat is gewoon waardeloos voor een programma dat zo hoog aangeschreven staat overal (behalve bij de mensen die het gebruiken :+ ).
En voor jou info : ESET out of the box vertraagt hier gewoon niet.

En nogmaals : die problemen met het netwerk na de ESET uninstaller te gebruiken, zijn bekend en liggen dus niet aan mij. Maar goed, blijkbaar kan ik niet aan je verstand brengen dat ik echt wel weet wat ik doe.

En als je na 10 jaar met PC te werken en altijd real-time scanners gebruikt te hebben nog NOOIT een virusmelding gehad hebt, dan vind jij het dus gek dat ik er over NADENK om mogelijk geen real-time scanner meer te gebruiken?

EDIT : ik wil het trouwens geen welles-nietes spelletje maken over bitdefender. Als er mensen zijn die het goed vinden, prima. Ik vind het niet goed.

EDIT 2 : out of the box staat bitdefender trouwens NIET ingesteld op maximale security via die auto pilot. Zo een expert ben je dan toch ook niet blijkbaar ;)
de firewall bijvoorbeeld stond op het laagste niveau ingesteld om zo weinig mogelijk meldingen aan de gebruiker te geven. En ik dacht dat het antivirus niveau ook niet standaard op maximaal stond.

Welke AV programma's zijn qua snelheid/performance te vergelijken met ESET?
En heb ik voldoende met alleen een AV programma in combinatie met Windows Firewall of gebruik ik bijvoorbeeld beter Comodo Security combinatie (omdat die firewall misschien beter is?)
Zou wel wat ervaringen van ervaren gebruikers op prijs stellen.

[ Voor 27% gewijzigd door daffie82 op 18-06-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avast is snel, AVG is dat ook en ook Avira. Dat zijn gratis varianten want daar kijk ik zelf altijd naar :). Er zijn genoeg performance testen te vinden op internet van de verschillende AV pakketten. De belangrijkste is waarschijnlijk http://www.av-comparatives.org/performance-tests/. In mei van dit jaar hebben ze weer een rapport uitgebracht met betrekking tot performance: http://www.av-comparative.../06/avc_per_201405_en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Thanks Chicane.
Persoonlijke ervaringen met die 3 die je opnoemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avast en AVG op de Pentium 4 computer geïnstalleerd gehad van m'n ouders. Avast werd als snelste ervaren. Heb nu voor hen weer Avast geïnstalleerd op hun nieuwe Windows 8 computer en je merkt er niets van. Logisch want het is een quad core AMD. Zelf gebruik ik altijd AVG omdat ik die altijd heb gebruikt. Geen problemen met de performance, sowieso als mijn systeem langzaam is dan ligt het meestal aan het systeem zelf :P. Als je kijkt naar de resultaten van dat rapport zou ik gewoon eens Avast proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:16:
[...]

EDIT 2 : out of the box staat bitdefender trouwens NIET ingesteld op maximale security via die auto pilot. Zo een expert ben je dan toch ook niet blijkbaar ;)
Auto Pilot heeft niets te maken met max security of niet. Met max security bedoel ik overigens dat alle features enabled zijn (maar niet alles is op max setting). Zoals aangegeven regelt Auto Pilot alleen dat je geen tot weinig meldingen krijgt maar dat het product de meeste beslissingen zelf neemt. Je begint onnodig op de man te spelen terwijl je het product blijkbaar niet goed doorgrond of uberhaubt de moeite neemt om iets langer dan een dagje te testen en zelf goed te configureren. Dan is een security suite als dit geen product voor jou. Laten we het hier maar bij laten. Ik heb weinig zin om mijn tijd te voldoen aan het gooien met modder :|

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 18-06-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Het was niet mijn bedoeling om met modder te gooien. Sorry als dat zo overkwam.
Alleen kwam je reactie naar mij toe een beetje autoritair over, zo van : ''het zal wel aan de gebruiker liggen''. En misschien is dat ook zo omdat ik het niet lang genoeg geprobeerd heb.
Ik was in ieder geval echt niet onder de indruk, hou niet van die overdreven pakketten en was al erg teleurgesteld dat je niet eens de optie krijgt je pakket te kiezen bij installatie. Je betaalt voor het volledig pakket, dan moet je toch kunnen aangeven dat je bepaalde features gewoon niet wilt. Maar ik zal wel te simpel denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Heb Avira Free antivirus installed. Had iets betere detection rates en iets betere performance in de meeste testen (vergeleken met Avast). Heb de instellingen wat getweaked, so far so good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu bij iBood 2 jaar Bitdefender Total Security 2014 5 gebruikers en onbeperkt apparaten €39,95 + €5,95 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Ik had hem nog goedkoper : 40 dollar voor 2 jaar
Maar goed - refund gevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Las de Consumentengids van Januari dacht ik, daarin AV test, en ook internet security werd meegenomen. Daarin zeiden ze dat de FireWall van Avira niks is, tis nml. de FireWall van Windows die die gebruikt..WTF??

Heb niet zoveel vertrouwen in die gids na verleden jaar een artikel over Tv's en het bewieroken van Samsung, plus een test van ISP's en het bewieroken van Xs4all en afrkraken van Upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Avira is ook geen extra firewall. Dat is een antivirus. Niets meer niets minder.
En die checkt dus inderdaad of de windows firewall actief is of niet.
Heb het liever zo dan allerlei bloated features te installeren die je systeem alleen maar vertragen en op allerlei niveaus 5-dubbel beschermen.
Mijn browser is genoeg beschermt, dat hoeft mijn antivirus niet nogmaals te doen.

Avast is trouwens, beetje zoals bitdefender, ook uitgerust met allerlei extra beschermingen. Voor mij ook een beetje overdreven....

Zie ook hier bijvoorbeeld : http://dottech.org/102416...rmance-and-speed-opinion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:48:
Avira is ook geen extra firewall. Dat is een antivirus. Niets meer niets minder.
En die checkt dus inderdaad of de windows firewall actief is of niet.
Heb het liever zo dan allerlei bloated features te installeren die je systeem alleen maar vertragen en op allerlei niveaus 5-dubbel beschermen.
Mijn browser is genoeg beschermt, dat hoeft mijn antivirus niet nogmaals te doen.

Avast is trouwens, beetje zoals bitdefender, ook uitgerust met allerlei extra beschermingen. Voor mij ook een beetje overdreven....

Zie ook hier bijvoorbeeld : http://dottech.org/102416...rmance-and-speed-opinion/
Dan kies je toch gewoon een virusscanner ipv een security suite? Juist een security suite biedt meer dan alleen een virusscanner (en opties die jij bloated noemt). Een kwestie van het juiste product uitzoeken bij jouw wensen. Veel leveranciers leveren naast een suite ook een product dat alleen uit een scanner (of een scanner +fw) bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Nog een interessant artikel :
http://dottech.org/14151/...-vs-avira-vs-avast-vs-avg

Wel goed lezen en niet blind naar de grafieken kijken... Er zijn namelijk verschillen in de versies die gebruikt worden en in het soort testen die gedaan worden.
Maar een zeer interessant artikel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Net de bevestiging gekregen van bitdefender dat ze mijn geld gaan terugstorten.
En ze hebben mij ook nog een 1 jaar gratis license gegeven die ik op elk moment kan gebruiken voor Bitdefender Antivirus Plus.
Dat is wel netjes moet ik zeggen.
Ze hebben blijkbaar wat goed te maken, niet verwonderlijk als je al die slechte verhalen leest op internet over auto renewals en mensen die hierdoor een hoop geld hebben betaald voor een product dat ze eigenlijk niet meer wilden.
Maar goed, je leest natuurlijk op internet enkel maar de negatieve verhalen over dat soort dingen.

EDIT : weet iemand of er een manier is om bij Bitdefender Antivirus Plus de extra features zoals ''Wallet'', ''Safepay'', ''bescherming online privacy'' NIET te installeren ?
Bitdefender heeft volgens mij die optie niet.

Zie hier de verschillen tussen de paketten : http://www.bitdefender.nl/solutions/antivirus.html

De Antivirus vind ik persoonlijk nog veel te uitgebreid, vandaar dus mijn vraag.
Bij de total security was het namelijk niet mogelijk om opties uit te schakelen bij installatie.

EDIT 2 : zo te zien niet mogelijk... http://www.digitfreak.com...rnet-security-2014-review

[ Voor 35% gewijzigd door daffie82 op 20-06-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik ben vandaag dit tegen gekomen op tijdens mijn zoektocht naar een betaalbare internet beveilinging voor minimaal 4 PCs:
(Amazon) Kaspersky Internet Security 2014, 5 Users 1, Year

Is +- 32 Euro omgerekend, 6,40 per PC, een koopje. Je moet wel een (fake) Engels adres op geven aangezien het een download is.

[ Voor 8% gewijzigd door Meessen op 14-07-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Het ergste met BitDefender is, je kunt de Wallet uitzetten maar die wordt daarna net zo hard weer aangezet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Wildfire schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 01:45:
Het ergste met BitDefender is, je kunt de Wallet uitzetten maar die wordt daarna net zo hard weer aangezet...
Oplossing: Bitdefender als administrator uitvoeren. (rechtermuisknop op icoontje op bureaublad).
Het is idd wel slecht dat het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Meessen schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:57:
Ik ben vandaag dit tegen gekomen op tijdens mijn zoektocht naar een betaalbare internet beveilinging voor minimaal 4 PCs:

Is +- 32 Euro omgerekend, 6,40 per PC, een koopje. Je moet wel een (fake) Engels adres op geven aangezien het een download is.
Krijg je een losse 'activatie-code' als licentie zoals je dat krijgt als je bij Kaspersky zelf besteld, of is het een compleet installatiepakket waar je verder niks mee kan dan 'kis2014 installeren' en deze een jaar gebruiken??

Kis2015 (engels) is ook inmiddels uitgebracht.... :9

[ Voor 6% gewijzigd door bitshape op 15-07-2014 11:54 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
bitshape schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:52:
[...]

Krijg je een losse 'activatie-code' als licentie zoals je dat krijgt als je bij Kaspersky zelf besteld, of is het een compleet installatiepakket waar je verder niks mee kan dan 'kis2014 installeren' en deze een jaar gebruiken??

Kis2015 (engels) is ook inmiddels uitgebracht.... :9
Je krijgt één losse key die gebruikt kan worden op 5 PCs en een download link die Kis2014 via Amazon download. Of er verschil zit tussen de download van Amazon en Kaspersky weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
bram91 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Oplossing: Bitdefender als administrator uitvoeren. (rechtermuisknop op icoontje op bureaublad).
Betere oplossing : uninstall Bitdefender :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talyan
  • Laatst online: 20-10-2020
Hoi! Ik wou zojuist mijn panda licentie verlengen en werd met onderstaande geconfronteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G4T9Q1W.png

Als ik dit goed lees dien ik 10 euro extra te betalen om te zorgen dat als ik mijn pc formatteer ik mijn virusscanner (welke ik een jaar zou mogen gebruiken) opnieuw mag installeren.

Ja, nee. Gewoon nee.
Dus mijn goto virusscanner Panda is geen optie meer. Ik heb echter absoluut geen zin om mij het hele weekend te verdiepen in een virusscanner.

Wat ik zoek in een virusscanner.

*Scant wanneer ik dat wil.
*Neemt wijnig rescources.
*Is niet zelf een virus (AVG/AVAST I'm looking at you)
*Valt me niet elke 3 seconden lastig met meldingen.

Wie is bereid mij iets aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan het installatiebestand ook gewoon zelf op een gegevensdrager/cloudservice zetten, dat bestand kan je dan later nog zo vaak als nodig gebruiken. Alleen als je het bestand kwijtraakt kan je het eventueel niet meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hoezo AVAST niet? Ik gebruik deze al een aantal jaar en ik heb nog nooit issues gehad.. AVG daarintegen..... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Panda, tja duur. Verder zit ik al jaar of 7 aan de Avira, gewoon omdat die betaalbaar is, zelfs de internet security is dat (wel even couponcode opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Meessen schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:57:

weet niet of jij ook bij de makro kan kopen, maar daar koop ik meestal m'n anti-virus :p
zeer tevreden tot dus ver met bitdefender na 2 jaar en de (beta) 2015 versie werkt voor mij al zeer goed (enkel in Engels te krijgen atm). Ook simpel te uninstallen en weer te herinstalleren op een andere pc via de uninstall tool & what not.. Heb die gewoon op m'n nieuwe pc geïnstalleerd en de key werkte)

40 euro voor 2 jaar, 5 pc's, volledige versie bitdefender: (kost 200 euro op bitdefender.be 8)7 )
https://www.makroshop.be/...14-2-jaar-5-users#reviews

vorige keer de internet security, 2 jaar, 3 pc's kunnen kopen voor 20 euro daar :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 01-08-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

bram91 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Om de een of andere reden lees ik deze reactie nu pas... meteen even gechecked en inderdaad, dat stomme Wallet gedoe blijft nu wèl netjes uit staan zoals ik wil. Thanx :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
SmokingCrop schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:29:
[...]

weet niet of jij ook bij de makro kan kopen, maar daar koop ik meestal m'n anti-virus :p
zeer tevreden tot dus ver met bitdefender na 2 jaar en de (beta) 2015 versie werkt voor mij al zeer goed (enkel in Engels te krijgen atm). Ook simpel te uninstallen en weer te herinstalleren op een andere pc via de uninstall tool & what not.. Heb die gewoon op m'n nieuwe pc geïnstalleerd en de key werkte)

40 euro voor 2 jaar, 5 pc's, volledige versie bitdefender: (kost 200 euro op bitdefender.be 8)7 )
https://www.makroshop.be/...14-2-jaar-5-users#reviews

vorige keer de internet security, 2 jaar, 3 pc's kunnen kopen voor 20 euro daar :)
Had hem voor 40 dollar Total security 2014 en toen ik na paar dagen mailde dat ik hem niet meer wou omdat ik niet tevreden was (reden kan je hier paar posten terug lezen) kreeg ik zelfs een key voor een jaar gratis Antivirus Plus.... :+
En een heel lulverhaal dat het toch zo een goede antivirus was op allerlei review websites.
Werd dus beloond voor het annuleren van mijn aankoop.
Laat het een tip zijn :P
(gebruik de gratis license niet voor de duidelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Talyan schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:59:
Hoi! Ik wou zojuist mijn panda licentie verlengen en werd met onderstaande geconfronteerd.

[afbeelding]

Als ik dit goed lees dien ik 10 euro extra te betalen om te zorgen dat als ik mijn pc formatteer ik mijn virusscanner (welke ik een jaar zou mogen gebruiken) opnieuw mag installeren.

Ja, nee. Gewoon nee.
Dus mijn goto virusscanner Panda is geen optie meer. Ik heb echter absoluut geen zin om mij het hele weekend te verdiepen in een virusscanner.

Wat ik zoek in een virusscanner.

*Scant wanneer ik dat wil.
*Neemt wijnig rescources.
*Is niet zelf een virus (AVG/AVAST I'm looking at you)
*Valt me niet elke 3 seconden lastig met meldingen.

Wie is bereid mij iets aan te raden?
Avira Free !
Doet wat het moet en heel af en toe een pop-up links onder maar is totaal niet storend.
En als je dat niet wil kan je hem natuurlijk ook kopen.
Merk niet veel van Avira in de achtergrond.
Heb zelf doorheen de jaren veel antivirus geprobeerd. Heel vroeger Norton, hierna ESET, heel kort Bitdefender :+ en nu dus Avira.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
daffie82 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:09:
[...]

Avira Free !
Doet wat het moet en heel af en toe een pop-up links onder maar is totaal niet storend.
En als je dat niet wil kan je hem natuurlijk ook kopen.
Merk niet veel van Avira in de achtergrond.
Heb zelf doorheen de jaren veel antivirus geprobeerd. Heel vroeger Norton, hierna ESET, heel kort Bitdefender :+ en nu dus Avira.
Ik ga dit ook eens proberen. Thanks voor de tip!
Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste