Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:24

MeNTaL_TO

The future is not set

SmokingCrop schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 01:18:
[...]

Dat is niet de File Vault ;)

De File Vault is gewoon een kluis waar je een wachtwoord op zet en je bestanden in kan steken
My bad, dan haal ik inderdaad features door elkaar.Gelukkig zijn er zat andere vaults,wel slordig als ze niet waarschuwen bij het upgraden om eerst je files uit je vault te halen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

sinds een paar dagen heb ik een klein probleem met Avira: elke keer als ik inlog op mijn Win10 laptop of het scherm unlock, verschijnt er de volgende popup:

Nu moet ik dus 10x per dag op het kruisje klikken. Ik kan nergens in de settings van Avira vinden hoe ik dit kan uitschakelen.

Is dit een nieuwe marketing truc? Soort nag screen om maar op die buy button te drukken?

Ik vond de reclame popups van Avira tot dusver wel acceptabel, maar dit is toch een ander level.

[signature is null]

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

JJ Le Funk schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:42:
sinds een paar dagen heb ik een klein probleem met Avira: elke keer als ik inlog op mijn Win10 laptop of het scherm unlock, verschijnt er de volgende popup:

[Afbeelding]

Nu moet ik dus 10x per dag op het kruisje klikken. Ik kan nergens in de settings van Avira vinden hoe ik dit kan uitschakelen.

Is dit een nieuwe marketing truc? Soort nag screen om maar op die buy button te drukken?

Ik vond de reclame popups van Avira tot dusver wel acceptabel, maar dit is toch een ander level.
ik zie ook al wat het probleem is: "C:\Program Files (x86)\Avira\Security\Avira.Spotlight.UI.Application.exe" /shownAtLogon
de parameter /shownAtLogon verwijderen in het windows registry had geen effect.
Het hernoemen van de executable naar iets onbekends heeft wel het gewenste effect, echter kan nu Avira ondanks dat het actief draait op de achtergrond, geen interface meer tonen.

[Voor 11% gewijzigd door JJ Le Funk op 27-09-2020 20:08]

[signature is null]

• Kaastosti
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:05

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zal wel weer iets gemist hebben, maar waarom krijg ik van deze applicatie nog meldingen in BitDefender?

Ondanks dat ik gewoon netjes een regel heb ingesteld dat deze applicatie (inmiddels) alles mag, om de haverklap een nieuw popupje. Of ik die regel nou aan of uit zeg, *plong* weer een melding.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• muhda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:22

muhda

Time Traveler and philosopher.

Dit jaar ging het mis bij het vernieuwen van mijn BitDefender licentie. Automatisch vernieuwen stond aan volgens hun. 80 euro in rekening gebracht terwijl ik daar nooit toestemming voor heb gegeven en ik heb zelf de licentie paar weken eerder al vernieuwd voor 39 euro 8)7 Gelukkig wel uit eindelijk mijn geld terug gekregen, maar de service was niet wat ik gewend was.

Laatst veel issues met de nieuwe ATD (Advanced Treat Detection) future. Ook andere opties: VPN, Wallet/Safepay, Ransomeware remedie, etc worden je doorgeduwd. Daarnaast vraagt Bitdefender steeds meer systeem resources en de UI ziet er onhandig uit.

Volgend jaar toch maar tijd inplannen om weer te kijken of er niet een beter AV product is.

If those who have no knowledge were silent, then the disputes would come to an end.

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:49
Een update gehad van Bitdefender en nu ben ik de beveiligingswidget kwijt.
In de instellingen is de optie widget in/uit schakelen verdwenen. Weet iemand hoe ik het weer op het scherm kan zetten?

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:53
muhda schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:32:
Dit jaar ging het mis bij het vernieuwen van mijn BitDefender licentie. Automatisch vernieuwen stond aan volgens hun. 80 euro in rekening gebracht terwijl ik daar nooit toestemming voor heb gegeven en ik heb zelf de licentie paar weken eerder al vernieuwd voor 39 euro 8)7 Gelukkig wel uit eindelijk mijn geld terug gekregen, maar de service was niet wat ik gewend was.

Laatst veel issues met de nieuwe ATD (Advanced Treat Detection) future. Ook andere opties: VPN, Wallet/Safepay, Ransomeware remedie, etc worden je doorgeduwd. Daarnaast vraagt Bitdefender steeds meer systeem resources en de UI ziet er onhandig uit.

Volgend jaar toch maar tijd inplannen om weer te kijken of er niet een beter AV product is.
Ik werd tijdje terug al gek van het upsellen van hun VPN product (wat een rebranded Hotspot Shield is/was). Verder wel altijd tevreden geweest met Bitdefender's beveiliging. Ben toen maar overgestapt naar Avira en dat bevalt me tot nu toe goed. Ook een vande betere antivirussen volgens AV-TEST en AV-Comparatives.

Ook lijkt het wat betreft privacy wat beter gesteld bij Avira (vooral itt Avast/AVG). Ook geen logging op hun VPN, volgens hun website. (Wat Hotspot Shield wel doet.)

Mijn website

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Wenzel schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:24:
Een update gehad van Bitdefender en nu ben ik de beveiligingswidget kwijt.
In de instellingen is de optie widget in/uit schakelen verdwenen. Weet iemand hoe ik het weer op het scherm kan zetten?
Niet, hebben ze verwijderd in de nieuwe versie;

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• RoCou
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Hallo,
Ik heb een probleem en weet niet goed wat.
Ik was op een bepaalde website gegaan en kreeg een malware reactie v Avast.
Hierna deed ik een full scan en liet mijn pc even draaien. Na half uur kwam ik terug, wat bleek.. Avast was automatisch verwijderd!?
Ik terug geinstalleerd en hij vond die malware terug en plaatste het in de viruskluis. Hierna nog eens een full scan, ook met Windows Defender en geen problemen meer.

Nu zou ik toch een premium antivirus willen aankopen maar wat is hier het beste ? Ik ken Avast, Kaspersky en Bitdefender ?

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:29
RoCou schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:04:
Hallo,
Ik heb een probleem en weet niet goed wat.
Ik was op een bepaalde website gegaan en kreeg een malware reactie v Avast.
Hierna deed ik een full scan en liet mijn pc even draaien. Na half uur kwam ik terug, wat bleek.. Avast was automatisch verwijderd!?
Ik terug geinstalleerd en hij vond die malware terug en plaatste het in de viruskluis. Hierna nog eens een full scan, ook met Windows Defender en geen problemen meer.

Nu zou ik toch een premium antivirus willen aankopen maar wat is hier het beste ? Ik ken Avast, Kaspersky en Bitdefender ?
Oordeel zelf door eens wat scans te vergelijken: https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

• RoCou
Ik heb ze al verschillende keren naast elkaar gelegd maar ik twijfel of zie hier daar minpuntje of lees recensies.
Het gaat tussen Avira, Kaspersky & Bitdefender

• hmmmmmmmmmpffff
  • Laatst online: 14:29
RoCou schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:02:
[...]

Ik heb ze al verschillende keren naast elkaar gelegd maar ik twijfel of zie hier daar minpuntje of lees recensies.
Als je de zorgen deelt zou je misschien geholpen kunnen worden. En MS defender doet het tegenwoordig erg goed. Zou je die ook niet overwegen? Daar hoef je niks voor te betalen.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:53
[...]

Ik denk dat je met geen van die 3 (Avira, Kaspersky of Bitdefender) een slechte keus maakt. Je kan de features nog vergelijken op hun websites of gewoon voor de goedkoopste van de 3 gaan (er zijn verschillende websites met scherpe aanbiedingen).

Mijn website

• RoCou
Kaspersky twijfelde ik enkel omdat iets las van Privacy en dat ze gegevens mogen doorgeven in land van herkomst indien er wat was. Maar als ik alles vergelijk is dit de beste keuze, heb de vergelijking ook op Reddit gesteld en kreeg hetzelfde antwoord.

• Flipking94
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14-01 21:21
[...]

Zelf gebruik ik ondertussen al 6j kaspersky en ben daar heel erg tevreden over. Support kan nog wel beter, maar zelf weinig tot geen problemen gehad hiermee in die afgelopen jaren. En als er dan eens iets was helpen ze je snel verder. Zolang kaspersky aan kop staat van AV-beveiliging zie ik zelf geen reden om over te stappen, maar dat is natuurlijk mijn ervaring. Ik denk dat je met bitdefender, norton, kaspersky weinig slecht doet.

Kijk ook eens even naar de post van @robcoenen op 7 augustus, hij geeft altijd een zeer goed lijstje van virusscanners waar ikzelf ook regelmatig naar kijk :).

• DaVa
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-01 21:12
Hoi,
Ik ben op zoek naar een anti-virus bescherming voor een windows server die volledig offline kan werken ... dus ook de installatie.
Mijn voorlopige zoektocht brengt me alleen bij pakketten die je online moet beheren of waarbij je alleen online updates kan downloaden.
Kaspersky heeft het 'Security center 12' dat voldoet (heb de trial momenteel draaien) maar dat is dan weer een beetje overkill omdat het zou gaan over 2 of 3 servers... hoeft dus niet met centraal beheer te zijn.
Dus: offline installatie, offline licentie registratie, offline beheer en mogelijkheid tot offline updates.
Iemand een idee of ervaring? Alvast bedankt!

• devilkin
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:48
Na een jaartje McAfee LiveSafe overgestapt op Norton 360 Deluxe. De hoeveelheid popups en product pushing van McAfee was ridicuul aan het worden.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• westlym
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:16
Flipking94 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:46:
[...]

Zelf gebruik ik ondertussen al 6j kaspersky en ben daar heel erg tevreden over. Support kan nog wel beter, maar zelf weinig tot geen problemen gehad hiermee in die afgelopen jaren. En als er dan eens iets was helpen ze je snel verder. Zolang kaspersky aan kop staat van AV-beveiliging zie ik zelf geen reden om over te stappen, maar dat is natuurlijk mijn ervaring. Ik denk dat je met bitdefender, norton, kaspersky weinig slecht doet.

Kijk ook eens even naar de post van @robcoenen op 7 augustus, hij geeft altijd een zeer goed lijstje van virusscanners waar ikzelf ook regelmatig naar kijk :).
Ik gebruik hier zowel Kaspersky en Bitdefender op vier verschillende computers. Ik scan heel vaak computers van klanten, en ik moet zeggen dat Norton zo nu en dan niet alles van een virus opruimt. Bitdefender is een beetje agressief en die ruimt alles op.

Ik zou je Kaspersky of Bitdefender aanraden.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

westlym schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:53:
[...]

Ik gebruik hier zowel Kaspersky en Bitdefender op vier verschillende computers. Ik scan heel vaak computers van klanten, en ik moet zeggen dat Norton zo nu en dan niet alles van een virus opruimt. Bitdefender is een beetje agressief en die ruimt alles op.

Windows eigen Security voldoet prima. Voor de meeste gebruikers heb je niets anders nodig. evt betere Firewall erbij. Ik ben wel benieuwd wat BD allemaal vind op die PC's.

5x5 @85%. Never Skip a Leg Day !

• westlym
Hackus schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:58:
[...]

Windows eigen Security voldoet prima. Voor de meeste gebruikers heb je niets anders nodig. evt betere Firewall erbij. Ik ben wel benieuwd wat BD allemaal vind op die PC's.
Misschien off topic, maar de meeste gebruikers gaan op een torrentsite zitten omdat ze niet voor een film of mp3 willen betalen. Of de meeste klikken op willekeurige links in hun mail of op een webpagina.

Ik vind Windows Defender voor zulke gebruikers (waarvan de meeste zijn) niet ideaal.

• Flipking94
Hackus schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:58:
[...]

Waarop baseer je dit? Op je eigen ervaring neem ik aan? Want dan is n = 1... Windows defender laat niet alleen nog vrij veel door, maar is daarnaast ook erg belastend voor je systeem, vooral tijdens het scannen.

Ik betaal 8 euro/j aan mijn av, dus daar moet je het niet om laten ;). En ja, als je veel download kan het voorkomen dat er malware bij meekomt. Dat kan zelfs heel onschuldig zijn met bvb foto's.

• westlym
Flipking94 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:08:
[...]

Waarop baseer je dit? Op je eigen ervaring neem ik aan? Want dan is n = 1... Windows defender laat niet alleen nog vrij veel door, maar is daarnaast ook erg belastend voor je systeem, vooral tijdens het scannen.

Ik betaal 8 euro/j aan mijn av, dus daar moet je het niet om laten ;). En ja, als je veel download kan het voorkomen dat er malware bij meekomt. Dat kan zelfs heel onschuldig zijn met bvb foto's.
Misschien nogmaals off topic, maar als extra ondersteuning voor een third party virus scanner kan je beter een pi hole in jouw netwerk gebruiken. De meeste virussen/malware komen nu binnen via gevaarlijke domeinen.

Windows Defender voor consumenten is te uitgekleed. Ik heb geen ervaring met de zakelijke Windows Defender, en ik heb ergens gelezen dat ie meer tools heeft dan de consumenten Windows Defender. Maar misschien praat ik hier onzin, dus corrigeer me maar als dat nodig is.

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19:01
De default instellingen van defender zijn vrij relaxed.

Je kan de boel verder dichttimmeren met group policies en/of registry instellingen.

Om dat wat makkelijker te maken is er dit tooltje: klik

Als je dat draait, en je kiest 'high' als beveligingsniveau, ben je een heel eind.

Gebruik je daarnaast nog 'Controlled folder access' dan kan er niet zo heel veel meer gebeuren.
Met die laatste optie moet je wel regelmatig toestemming geven aan programma's om iets te doen, zelfs als Windows wil updaten blokkeert Defender wel eens wat :)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Flipking94
@westlym
Nee, dat is een deel van de tweakers, niet de meeste gebruikers.
Tegenwoordig is dat al stukken minder dan vroeger.

• Flipking94
@Hackus Ik heb het natuurlijk over nu. Windows defender is nog steeds bagger als je dat vergelijkt met andere (gratis én betaalde) av's. Het klopt inderdaad dat windows defender al een stuk beter is ten opzichte van vroeger op verschillende aspecten, maar daarover had ik je dan ook niet gequoted :).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Flipking94 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:21:
@Hackus Ik heb het natuurlijk over nu. Windows defender is nog steeds bagger als je dat vergelijkt met andere (gratis én betaalde) av's. Het klopt inderdaad dat windows defender al een stuk beter is ten opzichte van vroeger op verschillende aspecten, maar daarover had ik je dan ook niet gequoted :).

[YouTube: Windows Defender Sandbox Test vs Malware]
Ik heb het over downloaden.
Maar zoals ik ook al zei, kan een betere firewall ook helpen. (moet je wel weten hoe je het moet instellen)
verder is mijn reactie hierop

. Ik scan heel vaak computers van klanten, en ik moet zeggen dat Norton zo nu en dan niet alles van een virus opruimt.

Veel mensen zien ook elke melding als zijnde virus

[Voor 13% gewijzigd door Hackus op 15-11-2020 14:30]

• Flipking94
Hackus schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:28:
[...]

Ik heb het over downloaden.
Maar zoals ik ook al zei, kan een betere firewall ook helpen. (moet je wel weten hoe je het moet instellen)
Dan denk ik dat je zou verschieten, misschien eens interessant om daar een poll over te houden op reddit ofzo :). In België is het downloaden van films en video's in principe niet strafbaar. Enkel het bedrijf dat films en video's op een illegale manier publiceert is strafbaar bij wet. Het gebruik van streamingdiensten zoals bvb popcorntimes komt daardoor zeer veelvuldig voor, vooral bij jongeren. Dat het dus (volgens jou?) vooral tweakers zijn ben ik dus wel zeker van van niet.

Firewall kan je inderdaad agressiever instellen om een betere beveiliging te krijgen, maar ook dan gaat dat ten koste van iets anders (gebruiksgemak, prestaties, ...). Daarnaast biedt firewall beperkte bescherming, terwijl antivirusprogramma's een bredere beveiliging bieden. Een goede third party av is dus op dit moment nog steeds de betere optie :).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Flipking94 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:37:
[...]

Dan denk ik dat je zou verschieten, misschien eens interessant om daar een poll over te houden op reddit ofzo :). In België is het downloaden van films en video's in principe niet strafbaar. Enkel het bedrijf dat films en video's op een illegale manier publiceert is strafbaar bij wet. Het gebruik van streamingdiensten zoals bvb popcorntimes komt daardoor zeer veelvuldig voor, vooral bij jongeren. Dat het dus (volgens jou?) vooral tweakers zijn ben ik dus wel zeker van van niet.

Firewall kan je inderdaad agressiever instellen om een betere beveiliging te krijgen, maar ook dan gaat dat ten koste van iets anders (gebruiksgemak, prestaties, ...). Daarnaast biedt firewall beperkte bescherming, terwijl antivirusprogramma's een bredere beveiliging bieden. Een goede third party av is dus op dit moment nog steeds de betere optie :).
Popcorn gebruik is hier in NL al verleden tijd.
Dit soort en illegaal downloaden komt ook niet voor bij 99% van de klanten. De meesten die dat doen zijn zelf kundig genoeg, en zetten zo weer nieuwe OS op hun pc.

Norton kun je ook beter laten voor wat het is.
vaak kan een gebruiker niet eens op ander ip adres op school met laptop met Norton. Die blokkeert vaak ieder ip-adres anders dan waar Norton op is geïnstalleerd.

Maar goed, blijf niet de hele zondagmiddag in discussie

• Flipking94
Hackus schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:46:
[...]
Dit soort en illegaal downloaden komt ook niet voor bij 99% van de klanten.
Zeg jij, dus nogmaals, waarop baseer je dit?
Maar goed, blijf niet de hele zondagmiddag in discussie
Sterk, jij bent de discussie immers gestart. Kom in het vervolg dan met fatsoenlijke argumenten, goed? Met argumenten à la 'ik gebruik product X en heb geen problemen, dus 99% van iedereen die product X gebruikt heeft geen problemen' is niemand iets mee en kan je wind tegen verwachten. :w

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Flipking94 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:40:
[...]

Zeg jij, dus nogmaals, waarop baseer je dit?

[...]

Sterk, jij bent de discussie immers gestart. Kom in het vervolg dan met fatsoenlijke argumenten, goed? Met argumenten à la 'ik gebruik product X en heb geen problemen, dus 99% van iedereen die product X gebruikt heeft geen problemen' is niemand iets mee en kan je wind tegen verwachten. :w
Kijk naar mijn icon, dan zie je wat ik zelf gebruik, en ook MacOS.

Je lijkt niet te willen lezen waar ik op reageer. en komt met gebruik van PC's die buiten normaal gebruik liggen.
[...]

@Flipking94 Op dit bericht dus. Dat doet lijken dat het om klanten gaat van dit forumlid.

Iemand die op torrent sites zit, weet zelf wat te gebruiken. Dat zal hoogstwaarschijnlijk geen klant van 'hem' zijn.
99% van de gebruikers die hun PC aanbied voor dit soort onderhoud zit niet op Popcorn, download niet illegaal od !!

De mensen die dit wel doen, zijn vaak zelf deskundig genoeg op hun PC wel of niet te beschermen. Of zelfs
via andere methoden dit gebruikt doet, dan normaal met een PC via stock modem van provider.

Voor de eerder benoemde gebruikers (huis tuin en keuken, die klant zijn van Wesley) voldoet de meegeleverde sec. van Microsoft. evt. met aparte Firrewall of MWB.
Veel gebruikers die zelf een Sec. pakket aanschaffen, installeren dit, en stellen zelf niets in, qua extra veiligheid.

Het is niet zo dat ik Defender gebruik en het dan de waarheid is, dat maak jij ervan.
Het is een feit wat ik weergeef, zo is het nu eenmaal met PC gebruikers. Dit weet ik oa uit ervaring van dikke 30j

[...]

Popcorn gebruik is hier in NL al verleden tijd.
Dit soort en illegaal downloaden komt ook niet voor bij 99% van de klanten. De meesten die dat doen zijn zelf kundig genoeg, en zetten zo weer nieuwe OS op hun pc.
Ik denk dat dit geheel niet opgaat.
vaak kan een gebruiker niet eens op ander ip adres op school met laptop met Norton. Die blokkeert vaak ieder ip-adres anders dan waar Norton op is geïnstalleerd.
Dit kerken ik totaal niet. Heb je bronnen die dit bevestigen?

Frontpagemoderatie Forum

• Flipking94
Hackus schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:43:
[...]

Kijk naar mijn icon, dan zie je wat ik zelf gebruik, en ook MacOS.

Je lijkt niet te willen lezen waar ik op reageer. en komt met gebruik van PC's die buiten normaal gebruik liggen.
Het bekijken van gratis streamingdiensten is een vrij normaal en veel voorkomend scenario. Daarom dat ik daarmee kwam. Een ander voorbeeldje is zoals westlym ook aangaf: Spambox mailverkeer. Eén verkeerde klik en je kan het al hebben zitten. Ik schrijf voor mijn werk literatuurboeken, waarbij er heel wat fotomateriaal online gedownload wordt. Eén verkeerde foto en je kan het al hebben zitten. Zijn dit dan ook scenario's die buiten normaal gebruik vallen denk je? Ik denk van niet.

Daarnaast vergeet je dat die bevolkingsgroep die volgens jou (huis, tuin keukengebruikers?) een normaal gebruik hanteert, vaak niet doorheeft dat er virussen op de pc aanwezig zijn. Het vertragen en corrupt maken van opstartfiles ziet niet iedereen. Pas wanneer er vervelende pop-ups komen of programma's worden geopend die niet moeten worden geopend beginnen ze pas een belletje te rinkelen ... Of in vele gevallen hoor je dat de pc ineens zo traag geworden is.

Wat je icon betreft, ik heb geen idee waarom je dit aanhaalt.
@Flipking94 Op dit bericht dus. Dat doet lijken dat het om klanten gaat van dit forumlid.
Ik reageer op jouw reactie. Of je het nu over zijn klanten hebt of in het algemeen, maakt dat uit? Je weet nog niet eens over welke klanten of leeftijdscategorie hij aan het praten is, maar je doet wel tig aannames ... 8)7
Voor de eerder benoemde gebruikers (huis tuin en keuken, die klant zijn van Wesley) voldoet de meegeleverde sec. van Microsoft. evt. met aparte Firrewall of MWB.
--> Aanname gebaseerd op gebakken lucht? Wesley heeft niets over zijn klanten gezegd :+
Het enige dat ik terugvind is dit:
de meeste gebruikers gaan op een torrentsite zitten omdat ze niet voor een film of mp3 willen betalen
Dat is zeker niet een huis, tuin, en keukengebruiker...
Het is niet zo dat ik Defender gebruik en het dan de waarheid is, dat maak jij ervan.
Dan mag je me nu quoten waar ik dat gezegd heb?
Het is een feit wat ik weergeef, zo is het nu eenmaal met PC gebruikers. Dit weet ik oa uit ervaring van dikke 30j
Feiten staan zwart op wit, wat jij hier verkondigt is kwakzalverij zonder enige bron :Y :w. Ik zou zeggen, kom die schuur eens van je uit en kijk naar de leefwereld van de jongeren/mensen nu. Je zou versteld staan wat voor verandering er in die 30 jaar heeft plaatsgevonden ;)

[Voor 3% gewijzigd door Flipking94 op 15-11-2020 20:04]

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
[...]

Of Eset (Nod32).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Flipking94 schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:01:
[...]

Het bekijken van gratis streamingdiensten is een vrij normaal en veel voorkomend scenario. Daarom dat ik daarmee kwam. Een ander voorbeeldje is zoals westlym ook aangaf: Spambox mailverkeer. Eén verkeerde klik en je kan het al hebben zitten. Ik schrijf voor mijn werk literatuurboeken, waarbij er heel wat fotomateriaal online gedownload wordt. Eén verkeerde foto en je kan het al hebben zitten. Zijn dit dan ook scenario's die buiten normaal gebruik vallen denk je? Ik denk van niet.

Daarnaast vergeet je dat die bevolkingsgroep die volgens jou (huis, tuin keukengebruikers?) een normaal gebruik hanteert, vaak niet doorheeft dat er virussen op de pc aanwezig zijn. Het vertragen en corrupt maken van opstartfiles ziet niet iedereen. Pas wanneer er vervelende pop-ups komen of programma's worden geopend die niet moeten worden geopend beginnen ze pas een belletje te rinkelen ... Of in vele gevallen hoor je dat de pc ineens zo traag geworden is.

Wat je icon betreft, ik heb geen idee waarom je dit aanhaalt.

[...]

Ik reageer op jouw reactie. Of je het nu over zijn klanten hebt of in het algemeen, maakt dat uit? Je weet nog niet eens over welke klanten of leeftijdscategorie hij aan het praten is, maar je doet wel tig aannames ... 8)7

[...]

--> Aanname gebaseerd op gebakken lucht? Wesley heeft niets over zijn klanten gezegd :+
Het enige dat ik terugvind is dit:
de meeste gebruikers gaan op een torrentsite zitten omdat ze niet voor een film of mp3 willen betalen
Dat is zeker niet een huis, tuin, en keukengebruiker...

[...]

Dan mag je me nu quoten waar ik dat gezegd heb?

[...]

Feiten staan zwart op wit, wat jij hier verkondigt is kwakzalverij zonder enige bron :Y :w. Ik zou zeggen, kom die schuur eens van je uit en kijk naar de leefwereld van de jongeren/mensen nu. Je zou versteld staan wat voor verandering er in die 30 jaar heeft plaatsgevonden ;)
Flipking94 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:40:

hier geef je aan dat je denkt dat ik Defender gebruik !
ik geef met mijn icon aan dat ik dit zelf niet gebruik.

het laatste wat ik door heb gestreept zal ik je vergeven. ga er maar even van uit dat je zelf ook een van die jongeren bent.(1994- 26j)
zolang je niet weet of lijkt te begrijpen wat veel mensen gebruiken op hun pc, heeft een discussie weinig zin.

wat jij voor je werk moet downloaden staat ook geheel buiten het gebruik van de meeste mensen waar het om gaat. maar goed jij wilt je gelijk hebben. zal je 1 tip geven, laat mensen eerst de gebruikersvoorwaarden goed lezen van Kaspersky, dan weet je wat ze met je data doen.
veel kijkplezier via Popcorn :w

[Voor 0% gewijzigd door Hackus op 15-11-2020 23:22. Reden: Typo]

• Flipking94
Hackus schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:52:
[...]

zolang je niet weet of lijkt te begrijpen wat veel mensen gebruiken op hun pc, heeft een discussie weinig zin.
Blijkbaar kan je dan toch iets productiefs zeggen (y) 8) . Je wiskunde daargelaten denk ik dat iemand die zich onder de jongeren begeeft wel weet op wat voor sites deze zitten. Dat het in NL het gebruik van gratis streamingdiensten passé composé is, klopt gewoonweg niet. En dat je het weigert te bekrachtigen met feiten (buiten jouw ervaringsfeiten kuch kuch) zegt genoeg.
zal je 1 tip geven, laat mensen eerst de gebruikersvoorwaarden goed lezen van Kaspersky, dan weet je wat ze met je data doen.
Ach, heb je de gebruiksvoorwaarden van Microsoft en Huawei ook even erbij gepakt dan? ;) Alphabet nog even in het midden gelaten... Bitdefender is van Roemenië, zoveel beter is dat niet denk ik dan. En in principe kan je dan bij alles vraagtekens zetten. Om heel eerlijk te zijn heb ik niets te verbergen, dus ook niets te vrezen!

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
muhda schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:32:

Trend micro.

Hier een jarenlange, tevreden gebruiker. Set & forget.

M'n magische bol werken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Flipking94 schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:11:
[...]

Blijkbaar kan je dan toch iets productiefs zeggen (y) 8) . Je wiskunde daargelaten denk ik dat iemand die zich onder de jongeren begeeft wel weet op wat voor sites deze zitten. Dat het in NL het gebruik van gratis streamingdiensten passé composé is, klopt gewoonweg niet. En dat je het weigert te bekrachtigen met feiten (buiten jouw ervaringsfeiten kuch kuch) zegt genoeg.

[...]

Ach, heb je de gebruiksvoorwaarden van Microsoft en Huawei ook even erbij gepakt dan? ;) Alphabet nog even in het midden gelaten... Bitdefender is van Roemenië, zoveel beter is dat niet denk ik dan. En in principe kan je dan bij alles vraagtekens zetten. Om heel eerlijk te zijn heb ik niets te verbergen, dus ook niets te vrezen!
Microsoft ben je al aan gebonden door Windows gebruik. Huawei heeft niemand het over. Ook heb ik het nergens over Bitdefender.
ik heb niks te verbergen en niets te vrezen, is ook zo’n quote van mensen die geen benul hebben.

Maar ik ga aan het werk, heb dienst tot 09:00u en mijn koffiebeker is leeg.

• Toerq
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:51
hallo hier, ik heb een vraag. ik heb nu alleen de standaard windows beveiliging maar die werkt niet lekker. iedere keer als hij een zogenaamd virus detecteert in een bepaald programma gooit die hem eraf. ik druk daarna op herstellen en daarna op toestaan maar na een week ofzo weer hetzelfde liedje.

welke pakket kan ik het beste nemen wat zoiets niet doet, liefst voor niet al te veel geld.

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Whut...

Dus je negeert een potentieel legitieme melding en zet op toestaan op waarop je antivirus weer triggert?

Welllicht dat het framework van het bestandje als 'schadelijk' wordt gemarkeerd, dat was ook zoiets paar jaar terug, dat alle antivirussen frameworks van bepaalde tools of programma's gingen blacklisten, want ja, die dingen konden mischien ook gebruikt worden voor andere doeleinden.

Net zoiets als tracking cookies, dat daar antivirussen voor zijn die gigantische toeters en bellen in beeld presenteren bij het vinden van een cookie... Dat er mensen zijn die dat ook nog geloven ook; je bent beter af met een goede browser + enkele plugins die dat voorkomen.

M'n magische bol werken.

• muhda

muhda

Jism schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:23:
[...]
Trend micro.

Hier een jarenlange, tevreden gebruiker. Set & forget.
Uiteindelijk is het keurig opgelost door Bitdefender en geen nare gevolgen. Die ik met andere partijen wel heb gehad. Dus gelukkig geen situatie gehad van:
"Ja, maar auto-renew stond aan. U had daarop moeten letten. Dus u moet alsnog €80 betalen, a.u.b"

Volgend jaar ga ik wel alsnog kijken of er niet andere AV pakketten verbeterend en meer passend zijn.
Op werk gebruiken we Sophos, ik ben daar tevreden over. Ik zoek een pakket wat meer gebruik maakt van AI & Machine Learning. AV oplossingen gebaseerd op Virus, Malware lijsten en herkenning. Vind ik van de oude tijd en niet meer geschikt. Helaas zijn CarbonBlack en Crowdstrike een draak van producten en niet gericht op consumenten.

If those who have no knowledge were silent, then the disputes would come to an end.

• Flipking94
Hackus schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:29:
[...]
Microsoft ben je al aan gebonden door Windows gebruik. Huawei heeft niemand het over. Ook heb ik het nergens over Bitdefender.
Dat was als grapje bedoeld :+ Als je het zo bekijkt zoals jij met Kaspersky doet, kan je geen enkel bedrijf vertrouwen. Microsoft en Huawei gaan ook niet zo proper om met je gegevens. (Norton en McAfee trouwens ook niet, als je het virusgerelateerd wil houden).
ik heb niks te verbergen en niets te vrezen, is ook zo’n quote van mensen die geen benul hebben.
Je weet blijkbaar meer dan mij dan? Kom, vertel!

Ik was er vandaag al om 5h30 uit... :P

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
zwerfkater schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:57:
hallo hier, ik heb een vraag. ik heb nu alleen de standaard windows beveiliging maar die werkt niet lekker. iedere keer als hij een zogenaamd virus detecteert in een bepaald programma gooit die hem eraf. ik druk daarna op herstellen en daarna op toestaan maar na een week ofzo weer hetzelfde liedje.

welke pakket kan ik het beste nemen wat zoiets niet doet, liefst voor niet al te veel geld.
Je zegt een zogenaamd virus. Ik lees daaruit dat je bedoelt dat het een false alarm was. Ben je daar op de een of andere manier heel zeker van? En niet zoals die persoon die gas geeft in de auto als hij een verdacht geluidje hoort of bij het zien van een rood alarmlampje op het dashboard.

• Toerq
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:51
Techneut schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:56:
[...]
Je zegt een zogenaamd virus. Ik lees daaruit dat je bedoelt dat het een false alarm was. Ben je daar op de een of andere manier heel zeker van? En niet zoals die persoon die gas geeft in de auto als hij een verdacht geluidje hoort of bij het zien van een rood alarmlampje op het dashboard.
ja heel zeker, het gaat om een walletprogramma waar ik mee stake. het is algemeen bekend ook in het forum dat virusscanners daarop aanslaan. maar ik heb het toegestaan in windows beveiliging maar telkens verwijdert die hem. nu vandaag na 2 dagen ook weer moeten herstellen en toestaan. snap niet dat dat telkens moet.

Deze dreiging of app is toegestaan en zal in de toekomst niet meer worden hersteld

dat krijg ik bij de info te zien

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:02

Grvy

Bot

(Knip, offtopic gebeuren alsnog weg)

[Voor 92% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2020 22:03]

Omdat het moet.

• Flipking94

[Voor 93% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2020 22:03]

• Grvy
  • Laatst online: 19:02

Grvy

Bot

[Voor 84% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2020 22:03]

Omdat het moet.

• Flipking94

[Voor 87% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2020 22:04]

Grvy schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:29:
Normale gebruikers die een computer op een normale manier gebruiken zitten niet dagelijks te streamen of te downloaden. Die doen een beetje mailen en browsen en daar blijft het bij.
Dat lijkt mij een generalisatie en redelijke misvatting. Daarbij varieert het browse gedrag natuurlijk ook behoorlijk en zijn er ook andere zaken die niet elke virusscanner er even goed uitpikt.

Zullen we het verder vriendelijk en ontopic houden?

Zelf adviseer ik Windows Defender bijna niet als oplossing. Hoewel het beter presteert dan een tijd terug zie ik nog te vaak dat Defender zaken doorlaat die ik bij een andere scanner er wel uitgepikt zie worden. Het enige voordeel vind ik dat het gratis is en dat het een beperkte last op het systeem legt.
Eset (NOD32) is een prettige scanner maar zie ik net te vaak niet kunnen meekomen bij de top 3 in de testen helaas.
[...]

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar bronnen voor bovenstaande. Zoals aangegeven herken ik dit totaal niet.

[Voor 51% gewijzigd door Bor op 17-11-2020 22:13]

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Het is vaker voorgekomen dan Norton 360, verbinding blokkeert buiten ip-adres dan waar het is geïnstalleerd.

Welke zaken laat defender door, en zijn dat schadelijke zaken ?
@Bor en kom daar eens met bronnen mee. Geen commerciële AV-test.

oa hier wordt Defender ook hoog gewaardeerd.
https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/anti-virus

Nog even duidelijk maken, dat ik nergens beweer dat betaalde AV sec. slecht is.
Bij gratis of betaalde anders dan Defender, is het wel van belang dat je weet wat men met je data doet.

Defender is gratis, en zit al in gekozen Microsoft systeem

[Voor 81% gewijzigd door Hackus op 17-11-2020 22:27]

Hackus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:16:
Het is vaker voorgekomen dan Norton 360, verbinding blokkeert buiten ip-adres dan waar het is geïnstalleerd.

@Bor en kom daar eens met bronnen mee. Geen commerciële AV-test.
Dat effect herken ik bij Norton zoals gezegd niet. Ik kom er in de knowledgebase ook niets over tegen.

Wat betreft de zaken die ik langs Defender zie komen: ik heb hier zo niet 123 een voorbeeld van een exact stukje malware maar merk het persoonlijk vaker en kan er eens extra op letten. De bekendere AV tests (ik weet niet welke je buiten spel probeert te zetten met de term "commerciële") laten met enige regelmaat zien dat er wel degelijk verschil zit in detectie bij verschillende testmethoden. Dit verschil lijkt weinig maar kan wel net genoeg zijn om een systeem veilig te houden. Daarbij is elk compromised systeem 1 teveel natuurlijk. Hiernaast moet je ook kijken hoe er getest wordt, met welke instellingen en of er alleen getest wordt met samples in bestanden of ook met andere mogelijkheden tot infectie zoals malware in TLS streams.

oa hier wordt Defender ook hoog gewaardeerd.
https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/anti-virus
No offence maar dat is op geen manier een gerespecteerde site als het op testen of reviews aankomt. Ik zie dat ze o.a. AV-Comperatives aanhalen maar ook recenties als
gratis virus scan

Henk.
8)7

Compleet waardeloos dus.
Bij gratis of betaalde anders dan Defender, is het wel van belang dat je weet wat men met je data doet.

Defender is gratis, en zit al in gekozen Microsoft systeem
Dat klopt, dat is het bij Defender ook. Kijk bijvoorbeeld naar zaken als cloud integratie wat nogal wat informatie over jouw systeem kan prijsgeven en auto sample submission.

[Voor 31% gewijzigd door Bor op 26-11-2020 21:32]

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Bor schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:29:
[...]

Dat effect herken ik bij Norton zoals gezegd niet. Ik kom er in de knowledgebase ook niets over tegen.

Wat betreft de zaken die ik langs Defender zie komen: ik heb hier zo niet 123 een voorbeeld van een exact stukje malware maar merk het persoonlijk vaker en kan er eens extra op letten. De bekendere AV tests (ik weet niet welke je buiten spel probeert te zetten met de term "commerciële") laten met enige regelmaat zien dat er wel degelijk verschil zit in detectie bij verschillende testmethoden. Dit verschil lijkt weinig maar kan wel net genoeg zijn om een systeem veilig te houden. Daarbij is elk compromised systeem 1 teveel natuurlijk. Hiernaast moet je ook kijken hoe er getest wordt, met welke instellingen en of er alleen getest wordt met samples in bestanden of ook met andere mogelijkheden tot infectie zoals malware in TLS streams.
Voor de duidelijkheid komt mijn reactie voort, uit klanten die hun pc bij ‘reparateur’ laten scannen. Ook het internetgebruik wat ik aangeef bij deze.

Zoals je zelf aangeeft is er verschil in methoden hoe te testen, en bijbehorende instellingen.
In veel verhalen zul je dus het advies moeten volgen die elk jaar als beste uit tests komt. Alleen is dat over afgelopen jaar, en kan het volgende jaar een ander weer beter zijn.
Eset
Norton
AVG
Avast
Avira
Bitdefender
Kaspersky

Wie ook.

Dan is het nog van belang dat je daar ook instellingen instelt om meer/beter te beschermen.
Wat de gemiddelde gebruiker die zijn pc-onderhoud uitbesteed niet zelf kan.
De meeste pc-reparateurs verschillen ook van mening welk AV pack het beste is.
(of wat ze graag verkopen)

Sommige anti-virus testen komen meerdere keren per jaar uit waardoor je niet een heel jaar hoeft te wachten. Als je de trend bekijkt zie je dat de top van de lijst eigenlijk voornamelijk door dezelfde producten wordt ingenomen waarbij ook de onderkant van de markt aardig stabiel is. Er wordt wel eens van positie gewisseld maar over het algemeen lijkt het beeld vrij stabiel.

Ik weet niet of het beeld van een "pc reparateur" een goede en brede indicatie is. Dat zijn doorgaans bedrijfjes met een redelijk specifieke doelgroep. Daarbij zal iemand die een malware infectie heeft opgelopen tijdens bijvoorbeeld het surfen op porno sites dat niet snel aan de grote klok hangen. "Nee hoor, ik doe alleen tekstverwerken en het nieuws lezen" ;)
Dan is het nog van belang dat je daar ook instellingen instelt om meer/beter te beschermen.
Wat de gemiddelde gebruiker die zijn pc-onderhoud uitbesteed niet zelf kan.
Dat hangt van het gebruikte product af. De ene leverancier kiest min of meer voor alle toeters en bellen bij een default installatie waar de andere meer de balans zoekt tussen bescherming en impact. Overigens is mijn ervaring dat de meeste commerciele scanners op dit punt meer mogelijkheden hebben dan Defender.

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Bor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:08:

[...]

Dat hangt van het gebruikte product af. De ene leverancier kiest min of meer voor alle toeters en bellen bij een default installatie waar de andere meer de balans zoekt tussen bescherming en impact. Overigens is mijn ervaring dat de meeste commerciele scanners op dit punt meer mogelijkheden hebben dan Defender.
Juist, dat maakt het nog moeilijker voor de gebruiker.

Het zou mooi zijn als Tweakers daar op in speelt. of hier in OP advies met welke AV te gebruiken, en advies
welke AV er standaard al betere beveiliging geeft dan Def. ook met opmerking erbij qua Dataoverdracht.

Men kiest zelf voor een pc met Microsoft OS, dus zit je al vast aan wat zij met je data doen. Veel zullen niet weten wat oa Kaspersky ermee doet. Je moet niet voor niets duidelijk met twee opties akkoord zijn, voor je het kunt installeren. Een pc-reparateur mag dat eigenlijk nooit beslissen voor zijn klant.

Maar goed, weer genoeg geklets aan deze kant.

Hackus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:20:
[...]
Men kiest zelf voor een pc met Microsoft OS, dus zit je al vast aan wat zij met je data doen.
Dat is niet geheel correct volgens mij. Zoals aangegeven maken de gebruikte opties ook nog uit. Elke optie heeft mogelijk impact op wat de scanner of het bedrijf achter de scanner met de data kan doen. Dat is bij Defender niet anders.

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Bor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:34:
[...]

Dat is niet geheel correct volgens mij. Zoals aangegeven maken de gebruikte opties ook nog uit. Elke optie heeft mogelijk impact op wat de scanner of het bedrijf achter de scanner met de data kan doen. Dat is bij Defender niet anders.
Dat zeg ik ook niet. Men kiest al voor Microsoft OS pc, Dat zit je al vast aan MS. elke ander partij die je erbij verkiest, is nog een partij die met data aan de haal kan gaan.

Bron met recente AV- tests

[Voor 10% gewijzigd door Hackus op 20-11-2020 17:41. Reden: Bron toegevoegd]

• Flipking94
@ en kom daar eens met bronnen mee. Geen commerciële AV-test
Ik heb je toch een video daarover getoond? Bestond uit 10000 samples van actuele malware, defender crasht het systeem.
welke AV er standaard al betere beveiliging geeft dan Def. ook met opmerking erbij qua Dataoverdracht.
Dat gebeurt hier al ;).
Dat zeg ik ook niet. Men kiest al voor Microsoft OS pc, Dat zit je al vast aan MS. elke ander partij die je erbij verkiest, is nog een partij die met data aan de haal kan gaan.
Niet geheel mee eens. Je kan ook voor ios, ubunthu of linux kiezen. Is het dan ook zo dat met defender uitgeschakeld microsoft dezelfde informatie kan krijgen als bij degene waarvan defender wel wordt gebruikt? Ik weet het niet.

• Jazzy
  • Laatst online: 15:48

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Modbreak:Lieve mensen, de felheid van de discussie de afgelopen dagen leidt tot irritatie bij andere gebruikers. Bij deze even een reminder om niet op de man te spelen maar op de bal. En als de ander "het niet snapt" dan is het ook een prima optie om daar wat te vinden en het niet op te schrijven. ;)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Performance zeer slecht bij MS Defender verbaast me een beetje of is dit een ander MS product?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:49
Ik heb al jaren Bitdefender Total Security en ben wel tevreden. Koop hem altijd met Black Friday aanbieding. Nu hebben ze ook een goede deal tot weekend.
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:56:
Performance zeer slecht bij MS Defender verbaast me een beetje of is dit een ander MS product?
Als ik de link volg lijkt het Defender 4.18
Performance Score 6.0/6.0

Je kant dit soort informatie wat mij betreft het beste bij de bron bekijken. Dat voorkomt foutjes en interpretaties van anderen.

De laatste 3 kolommen in het overzicht van robcoenen lijken verschillende maanden te zijn wat verwarrend is.

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

zoals ook uit deze link blijkt is het gratis meegeleverde MS Defender prima voor de meeste gebruikers
https://www.av-comparativ...n-test-july-october-2020/
link had ik ook al eerder geplaatst.

mede lees je in de link hoe er getest is. geeft voor de meeste een betere inkijk dan een foto van score uitslag.

op alfabet:
Avast
AVG
Avira
Bitdefender
ESET
G DATA
Kaspersky
Microsoft
VIPRE

[Voor 25% gewijzigd door Hackus op 26-11-2020 11:16]

Hackus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:45:
zoals ook uit deze link blijkt is het gratis meegeleverde MS Defender prima voor de meeste gebruikers ]
Ik blijf dit soort uitspraken lastig vinden. Als je naar de test kijkt zie je namelijk ook dat andere scanners wel degelijk beter presteren op bepaalde gebieden en vaak meer opties bieden welke interessant kunnen zijn.

Kijk bijvoorbeeld naar het aantal compromised systemen en geblockte malware en false positives. Kijk ook naar de gebruikte technieken welke invloed hebben op privacy zoals cloud gebaseerd scannen.

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Bor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ik blijf dit soort uitspraken lastig vinden. Als je naar de test kijkt zie je namelijk ook dat andere scanners wel degelijk beter presteren op bepaalde gebieden en vaak meer opties bieden welke interessant kunnen zijn.

Kijk bijvoorbeeld naar het aantal compromised systemen en geblockte malware en false positives. Kijk ook naar de gebruikte technieken welke invloed hebben op privacy zoals cloud gebaseerd scannen.
Je kunt altijd kiezen voor betaalde bev. om je beter te beveiligen. Neemt niet weg dat je met Microsoft Defender prima beveiligt bent. Doe je meer dan huis tuin en keuken gebruik, en ga je veel downloaden, dan wel illegaal. Dat is het aan je gebruik, en je eigen wensen welke beveiliging je gaat gebruiken.

*Houd er dan wel rekening mee wat er evt. met je data gebeurt. Zoals al vaker aangegeven zit je met Windows 10 al aan Microsoft verbonden, en de data die zij evt. van je gebruiken. Je kiest er dan wel voor om een 3e partij bij te gaan gebruiken.

• robcoenen
  • Nu online
Bor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:34:
[...]

Als ik de link volg lijkt het Defender 4.18
Performance Score 6.0/6.0

Je kant dit soort informatie wat mij betreft het beste bij de bron bekijken. Dat voorkomt foutjes en interpretaties van anderen.

De laatste 3 kolommen in het overzicht van robcoenen lijken verschillende maanden te zijn wat verwarrend is.
Ik heb de 3 meest recente tests gepakt voor Windows (consumer) :)
Verder heb ik de originele post aangepast met de originele benamingen uit de test en de bronvermelding erbij gezet ;)

[Voor 44% gewijzigd door robcoenen op 26-11-2020 11:29]

• robcoenen
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:56:
Bij AV Comperatives eindigt Microsoft Defender als laatste van de 17 in de test en ontvangt hiermee het label "standard" perfomance. De twee hogere tiers zijn "advanced" en "advanced+".

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:44
Iedereen bedankt voor de geweldige info in dit topic. Maar ben nu helemaal besluiteloos geworden :P
Is ESET een goede keuze? Bitdefender heb ik er net afgegooid, ben klaar met die popups en reclame van die lui (ie. VPN etc).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

robcoenen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:20:
[...]

Ik heb de 3 meest recente tests gepakt voor Windows (consumer) :)
Verder heb ik de originele post aangepast met de originele benamingen uit de test en de bronvermelding erbij gezet ;)

[Afbeelding]
Moet je wel de juiste pakken met: Real-World Protection

Die ik eerder aanhaalde. niet de performance test ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

sderooij schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:18:
Iedereen bedankt voor de geweldige info in dit topic. Maar ben nu helemaal besluiteloos geworden :P
Is ESET een goede keuze? Bitdefender heb ik er net afgegooid, ben klaar met die popups en reclame van die lui (ie. VPN etc).
Ja, is prima. Net als
Avast
AVG
Avira
Bitdefender
G DATA
Kaspersky
Microsoft
VIPRE

Net wat jezelf het fijnste vindt qua gebruik

Welke editie scanner gebruikte je? Ik herken geen popups en reclame bij het gebruik van bijvoorbeeld Internet Security. ESET is doorgaans een redelijke keuze. Je vindt ze niet altijd in de top van de testen maar de scanner kent vele tevreden gebruikers en is goed zelf in te stellen.
Hackus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:23:
[...]

Moet je wel de juiste pakken met: Real-World Protection

Die ik eerder aanhaalde. niet de performance test ;)
Beide zijn belangrijk natuurlijk.

[Voor 17% gewijzigd door Bor op 26-11-2020 19:28]

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Bor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:27:
[...]

Welke editie scanner gebruikte je? Ik herken geen popups en reclame bij het gebruik van bijvoorbeeld Internet Security. ESET is doorgaans een redelijke keuze. Je vindt ze niet altijd in de top van de testen maar de scanner kent vele tevreden gebruikers en is goed zelf in te stellen.

[...]

Beide zijn belangrijk natuurlijk.
Alles moet hoog zijn, maar daar betaal je dan ook voor.
Zoals ik blijf herhalen is voor huis tuin en keuken gebruik, applicatie opstarten,browsen en foto/video downloaden van belang. Software verwijderen en bestanden kopiëren minder.

Voor veel lezers kan het lijken met het bericht hierboven dan Microsoft Defender als laatste uit de test komt.
men leest als snel dat het om beveiliging gaat, maar de RealWorld-test is meer van belang voor beveiliging

Waar:
F-Secure*
K7*
McAfee
NortonLifeLock*
Panda*
Total AV
Trend Micro*
slechter uit de test komen qua vals alarm meldingen

maar ja, ik eindig mijn verdediging voor Microsoft als Linux-Apple gebruiker.
Met dit heen en weer geklets wordt de lezer niet veel beter geholpen.

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 26-11-2020 19:43]

Hackus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:37:
[...]
Alles moet hoog zijn, maar daar betaal je dan ook voor.
Zoals ik blijf herhalen is voor huis tuin en keuken gebruik, applicatie opstarten,browsen en foto/video downloaden van belang. Software verwijderen en bestanden kopiëren minder.
Je valt inderdaad een beetje in herhaling ;) Wat belangrijk is hoort iedereen voor zichzelf te bepalen. Dat hangt o.a. van het gebruik van het systeem af waar we moeten oppassen niet te generaliseren door het gebruik voor een ander in te vullen. Het kopiëren en aanmaken van bestanden komt bijvoorbeeld vaker voor dan je denkt en is slechts één van de zaken die onderzocht kan worden.
Voor veel lezers kan het lijken met het bericht hierboven dan Microsoft Defender als laatste uit de test komt.
Dat klopt op het genoemde vlak dan ook. Bij "File copying" en "Archiving / Unarchiving" is er in de test geen product dat zo slecht scoort. Microsoft scoort bij de summarized results een 27.2 (lager is beter) terwijl het op een na slechts scorende product een 17.6 haalt. Dat is met afstand het slechtste resultaat. Dat verbaasde mij behoorlijk.
Waar:
F-Secure*
K7*
McAfee
NortonLifeLock*
Panda*
Total AV
Trend Micro*
slechter uit de test komen qua vals alarm meldingen
Dat is juist een metric waar je, mits het binnen de perken blijft, veelal minder vaak naar kijkt wanneer de detectie ook hoger is.

Wanneer je de lijst omdraait zie je ook dat Microsoft hier onderstaande scanners voor moet laten gaan:

ESET
Kaspersky
Bitdefender, Vipre
Avira, Total AV
Total Defense

Op de ranglijst zit Microsoft hier net boven het midden. Als je alle behoorlijk slecht presterende scanners uit de lijst weg haalt (eigenlijk vanaf Panda en naar beneden waar een duidelijke spitsing te zien is) scoort Microsoft de 6e plek van de 8.

[Voor 22% gewijzigd door Bor op 26-11-2020 19:58]

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Bor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:51:

Op de ranglijst zit Microsoft hier net boven het midden. Als je alle behoorlijk slecht presterende scanners uit de lijst weg haalt (eigenlijk vanaf Panda en naar beneden waar een duidelijke spitsing te zien is) scoort Microsoft de 6e plek van de 8.
Al met al klopt mijn standpunt nog steeds. tussen betaalde versies scoort Defender goed, en voldoende voor het door mij eerder benoemde gebruik. ;)

Hackus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:41:
[...]

Al met al klopt mijn standpunt nog steeds. tussen betaalde versies scoort Defender goed, en voldoende voor het door mij eerder benoemde gebruik. ;)
Let's agree to disagree. Ik zie voldoende aanleiding in de testresultaten om het niet met je eens te zijn.

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

knip

[Voor 96% gewijzigd door Jazzy op 27-11-2020 18:25]

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:55
Vpn kun je gewoon verwijderen en je bedoelt de reclame van hun eigen product? Die kan je met een vinkje uitschakelen :)

• Flipking94
Av-comparatives is geen onafhankelijk testbureau, laat staan een VZW. Bij het ontstaan van AV-comparatives was dat wel, maar tegenwoordig is dat al lang niet meer zo (antivirusbedrijven moeten betalen voor publicatie en wees maar zeker dat er een vinger in de pap zit). Daarnaast moet je kijken naar de samples die gebruikt zijn. Dat zijn er in het totaal 758. Dat zijn peanuts als je dat vergelijkt met de hoeveelheid nieuwe malware die er dagelijks op het www terecht komt.

Ik weet niet of iemand het kopje heeft gelezen hoe er wordt getest:
If user interactions are shown, we choose “Allow” or equivalent. If the product protects the system anyway, we count the malware as blocked, even though we allow the program to run when the user is asked to make a decision. If the system is compromised, we count it as user-dependent.
Sorry hoor, maar een antivirus dat je systeem niet laat crashen een goed antivirus noemen, vind ik toch maar raar. Hoe weet je of een antivirus dan wél goed is? Er bestaan websites die de meest recente malware beschikbaar stellen als testdata. Degene die met deze testdata aan de slag gaan en laten zien hoe een antivirus hiermee omgaat, dat is wat je wil weten. Niet één of andere vage testsite die nog niets eens blijk geeft van de gebruikte testdata, hoe oud deze is etc.

Maargoed, mensen vallen hier in herhaling, dat is weinig productief. Ik zou zeggen, gebruik je gezond verstand als je testdata bekijkt. Kijk naar echte onafhankelijke testers buiten de namen van AV-comparatives en je zou versteld staan ;).

• Jazzy
  • Laatst online: 15:48

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Modbreak:Wat was er niet duidelijk aan Jazzy in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4"? Het lijkt er op dat we nu gewoon weer op dezelfde manier doorgaan en dat is absoluut niet de bedoeling. Een aantal mensen krijgen van mij een bericht met persoonlijke toelichting.

Deze AV-testen belichten een groot aantal aspecten die er aan AV-scanners zitten, daar komt nog de testaanpak, manier van waarderen en terminologie bij. Daar volgt logischerwijs uit dat verschillende personen hier elk kun eigen conclusies uit trekken en dat is helemaal prima. In een gezonde discussie worden argumenten uitgewisseld en vooral geluisterd. In dit topic lijkt het vooral roeptoeteren om de ander te overtuigen en zoals we inmiddels weten leidt dat tot een vervelende sfeer. Hieronder graag verder, maar niet meer op deze manier.

Wie de schoen past trekke hem aan.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Flipking94
Allee dan, omdat het hier ineens zo stil is geworden toch nog wat virusscanner geouweho*er ;)

Kaspersky blijft me toch maar verbazen in de snelheid van detectie en de kleine impact qua prestaties op je systeem. Volgende week komt bitdefender aan de beurt, uiteraard post ik dan opnieuw een linkje :).

Ik vind zelf ook de extra toevoegingen zoals keylocker, veilig betalen ... heel fijn bij kaspersky, alsook de vrijheid die je hebt in het personaliseren. Heel simpel en eenvoudig, zo heb ik het graag.

• TFT
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Over BITDEFENDER gesproken: een uitstekende beveiliging voor je laptop, zeker.
Alleen neemt deze software ongelooflijk veel memory in beslag.
Ik heb alleen oudere laptops en er viel gewoon niet mee te werken.
Contact met de support afdeling kon dit probleem ( uiteraard ) niet oplossen.
Geld kwijt.
Van te voren is niet waarneembaar dat Bitdefender zoveel geheugen in beslag neemt.
Kreeg gelukkig wel op tijd een mailtje van Bitdefender om automatische verlenging van het abonnement voor te kunnen zijn.
TFT schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:49:
Geld kwijt.
Van te voren is niet waarneembaar dat Bitdefender zoveel geheugen in beslag neemt.
Kreeg gelukkig wel op tijd een mailtje van Bitdefender om automatische verlenging van het abonnement voor te kunnen zijn.
Het geheugengebruik hangt o.a. af van de opties die je actief hebt en wat je op het systeem doet. Als ik bij mijzelf kijk is er plm 300MB in gebruik wanneer ik veel tabs open heb in Firefox en het systeem redelijk belast.
Mijn advies is om altijd een trial te doen voor je overgaat tot aanschaf van een product.

Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

• Flipking94
Lol, dat is wel goed zaken doen. Je koopt iets voor 180 miljoen en verkoopt het terug voor 360 miljoen in een jaar tijd. Die truck mag je mij gerust ook eens aanleren ;).

Overname kwam voor mij wel onverwacht, omdat avira, zeker de gratis versie, erg positieve reviews haalt en zelfs lang aan kop heeft gestaan qua gratis av-programma. Logisch is de overstap wel, de trend van grotere bedrijven die kleinere opslorpen komt wel in meerdere branches voor.

• boerenlater
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
oheng schreef op woensdag 8 april 2015 @ 09:32:
[...]
Hier mijn aantekeningen voor OpenDNS in te stellen, misschien heeft Trommelrem hier ook wat aan. Je moet een volledig gratis account aanmaken. Voordeel is dat ook op mobiele devices een extra veiligheidslaag zit. Met name misleidende advertenties ban je hiermee uit (uw update staat klaar, klik hier om te upgraden. Of bijvoorbeeld een paginagrote Whatsapp bel oproep, inclusief geluid).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Vul een primaire en secundaire DNS servers in in je router/modem:

OpenDNS servers (primair):
208.67.222.222 (resolver1.opendns.com)
208.67.220.220 (resolver2.opendns.com)

Google DNS servers (secundair, je ISP DNS kun je ook gebruiken):
8.8.8.8
8.8.4.4

Opennic DNS servers  (ook secundair):
31.220.43.191 (ns1.fl.nl)
151.236.29.92 (ns1.nh.nl)

Registratie van een OpenDNS account bij voorkeur vanaf het netwerk waarop OpenDNS gaat draaien

Verander het Network feedback email address in: (je emailadres)

Stel time zone in

Customization:
[DOMAIN] is geblokkeerd door (je emailadres) vanwege veiligheidsredenen.
Deze gevaarlijke phising website is geblokkeerd door (je emailadres).

Security: alles aan

Zelf domeinen toevoegen:
1. ga naar Web Content Filtering
2. zet filter level op Custom
3. Vink aan: Adware, Web Spam, Parked Domains
4. Block de volgende domeinen:

Let op: alleen de domeinen blocken, suggesties negeren
254a.com
2mdn.net
adcash.com
adform.net
adnxs.com
appnexus.com
ato.mx
bestbuyers.net
brothersoft.com     
cpmstar.com
criteo.com
doubleclick.net
download.cnet.com   
download.com
googlesyndication.com
informer.com
intelliad.com
malavida.com
onclickads.net
rubiconproject.com
serving-sys.com
softonic.com
static2.creative-serving.com
turn.com
uniblue.com
vellance.com

Bekende problemen:
Een netwerk staat op (inactive), of op een verkeerd IP adres; de filters worden niet meer toegepast:
Ga naar Add/manage networks. Achter het IP adres staat een "refresh" icon. klik daarop.

En dit soort dingen voorkom je:
nieuws: 'Groot advertentienetwerk serveert malware' - update 3
Willekeurige code van jan en alleman, rechtstreeks op je scherm getoverd, wat een fantastisch idee, what could go wrong?
Ik zie trouwens nog steeds ads op Tweakers (gewhitelist), maar helaas ook de melding dat ik toch nog ads blokkeer, waarschijnlijk vanwege doubleclick.net. Ik moet eigenlijk nog even uitzoeken hoe ik dat kan omzeilen, want ik wil de (voor mij relevante) ads op tweakers juist wél zien.
Vraagje: is deze lijst nog actueel?

• oheng
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-01 14:30
boerenlater schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:01:
[...]

Vraagje: is deze lijst nog actueel?
Min of meer, ik gebruik nu dit:
Adware, Tasteless, Web Spam, Parked Domains

En de volgende domeinen:
254a.com
2mdn.net
adcash.com
adform.net
adnxs.com
appnexus.com
ato.mx
bestbuyers.net
brothersoft.com
cpmstar.com
criteo.com
doubleclick.net
download.cnet.com
googlesyndication.com
informer.com
intelliad.com
malavida.com
onclickads.net (niet nodig; zit al in een categorie)
rubiconproject.com
serving-sys.com
softonic.com
static2.creative-serving.com
turn.com
uniblue.com
vellance.com
varielcontentdelivery.info

Helaas helpt dit nu niet meer tegen Youtube reclame. Maar op vage websites is het verschil goed te merken.

• yori1989
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:33
TFT schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:49:
Geld kwijt.
Ja, leuk mijn bitdefender is vorige week ook automatisch verlengd. Handig dat gmail alles onder een apart label plaatst :P Sowieso weet ik niet of het bedrijf zomaar voor een jaar mag verlengen, ik heb ze gemaild dat ik gebruik wil maken van mijn bedenktijd onder de noemer wet koop op afstand. Ben benieuwd wat ik van ze terug ga krijgen ik ga er vanuit dat de boel per direct gecanceld gaat worden. :P

Yori

• muhda

muhda

yori1989 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:11:
Ja, leuk mijn bitdefender is vorige week ook automatisch verlengd. Handig dat gmail alles onder een apart label plaatst :P Sowieso weet ik niet of het bedrijf zomaar voor een jaar mag verlengen, ik heb ze gemaild dat ik gebruik wil maken van mijn bedenktijd onder de noemer wet koop op afstand. Ben benieuwd wat ik van ze terug ga krijgen ik ga er vanuit dat de boel per direct gecanceld gaat worden. :P
Ik kreeg van Bitdefender support te horen dat ik via mijn Bank om een refund moest vragen. Ik heb toen een terugboeking (storneren) ingediend. Ik kreeg het toen netjes mijn €79 euro terug. Ik vind het onbehoorlijk dat ze €79 in rekening brengen terwijl als je verlengd of een nieuw licentie koopt, je maar 39 euro hoeft neer te leggen.

• yori1989
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:33
muhda schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:23:
[...]

Ik kreeg van Bitdefender support te horen dat ik via mijn Bank om een refund moest vragen. Ik heb toen een terugboeking (storneren) ingediend. Ik kreeg het toen netjes mijn €79 euro terug. Ik vind het onbehoorlijk dat ze €79 in rekening brengen terwijl als je verlengd of een nieuw licentie koopt, je maar 39 euro hoeft neer te leggen.
Precies, sterker nog voor dat bedrag kan je een licentie voor 3 jaar kopen... wat mij betreft zoek ik wel weer een andere leverancier en ga dan ook wel op dit punt letten. Zegt ook wel veel over een bedrijf denk ik.

Yori

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

[...]

Je moet er inderdaad mee opletten. Gelukkig is er elk jaar rond de Black Friday periode wel een actie.
Ik heb voor BitDefender Antivirus Plus (3 PC's, 1 jaar) 16,66€ betaalt voor 1 jaar verlenging. Gelukkig is het systeem slim genoeg om de automatische vernieuwing te annuleren:
We've noticed that you recently purchased and activated a new Bitdefender product. However, the automatic renewal option is still enabled on your old Bitdefender Antivirus Plus product, up for renewal on January 19, 2021.
To avoid charging your account twice, we will cancel the option on your old product on December 9, 2020 . This will not affect the functionality or validity of your current subscription.

• Flipking94
[...]

Mee eens, en je wordt nog niet eens op voorhand ingelicht hierover. Ik had dit met McAfee en daarom er toen vanaf gestapt. Geforceerd verlengen hou ik niet zo van. Bij kaspersky heb ik daar wel nog geen problemen mee ondervonden.
Flipking94 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:56:
[...]

Mee eens, en je wordt nog niet eens op voorhand ingelicht hierover.
Volgens mij staat dit wel aangeduid wanneer je de licentie koopt.

Frontpagemoderatie Forum

• wernert
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06-01 21:51
Mag ik zeggen dat poll in de OP verwarrend is?

Iemand ziet dat AntiVir bovenaan staat en klikt op de link. In plaats van uit te komen op de site van AntiVir, wordt meteen gestemd. Waardoor AntiVir weer nog meer stemmen krijgt, enz. enz.

Ik zou de namen zonder link noemen, met erachter een 'Stem >>'-link.

• Flipking94
@Bor misschien eens tijd voor een revisie? ;)

• Freakster86
  • Nu online
Bitdefender Family Pack (15 devices, 2 years) voor ~23,75 euro

https://software.pcworld...._pack_2021_15-device_2-yr

Je kunt er blijkbaar 2 stapelen, tot maximaal 4 jaar.

• robcoenen
  • Nu online
wernert schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:06:
Mag ik zeggen dat poll in de OP verwarrend is?
De openingspost is al bijna 11 jaar oud ;)
Wellicht wordt het binnenkort eens tijd voor [Virusscanners] Discussietopic deel 5 :)

• Freakster86
  • Nu online
Bitdefender heeft blijkbaar besloten om nu bij elke update even een popup te tonen dat er niks geïnstalleerd wordt... update frequentie staat op 1 uur. Elk uur dus een irritante popup en ik zie geen manier om dit uit te schakelen, anders dan de update frequentie te verhogen naar 1x per dag of zo.

Iemand hier een oplossing voor?

• Pabz
  • Laatst online: 14-01 22:29
Het is voor het eerst dat ik deze melding tegenkom, namelijk dat Kaspersky waarschuwt voor een potentieel datalek. Ik kan echter nergens terugvinden of dit ook daadwerkelijk zo is voor dit domein. Hoe kan ik checken of dit geen false-positive is?

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:48
Pabz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:31:
Hoe kan ik checken of dit geen false-positive is?
ESET geeft geen waarschuwing op deze pagina. Bij twijfel over onbekende sites open ik altijd even de browser extensie 'Dataprovider', die o.a. het verkeer meet en er een soort kwaliteitslabel aan geeft. Dataprovider geeft aan dat er op deze site geen activiteit (meer) plaatsvindt.

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Pabz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:31:
Het is voor het eerst dat ik deze melding tegenkom, namelijk dat Kaspersky waarschuwt voor een potentieel datalek. Ik kan echter nergens terugvinden of dit ook daadwerkelijk zo is voor dit domein. Hoe kan ik checken of dit geen false-positive is?

[Afbeelding]
https://www.virustotal.co...898e5f4d1842f13/detection
Enkel Kaspersky denkt dat het phishing is blijkbaar

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• Pabz
  • Laatst online: 14-01 22:29
Dat is wel bijzonder toch?
Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True