Virusscanners discussietopic deel 4

Introductie
Het discussie onderwerp over virusscanners is sinds tijden een van de populairdere posts in dit forum. Omdat het vorige deel uit de serie inmiddels de 1400 posts alweer ruim is gepasseerd vonden wij het tijd voor een nieuw fris deel in de reeks.

De vorige delen zijn hier te vinden:
[Virusscanners] discussietopic
[Virusscanners] discussietopic deel 2
[Virusscanners] Discussietopic deel 3

Virusscanners op de markt
Een overzicht van een groot aantal virusscanners op de markt.
Online virusscanners - volledige virusscan
Onderstaand een overzicht van online virusscanners waarmee je een volledige scan van een systeem kunt uitvoeren. De meeste van dit soort scanners zijn gebaseerd op active-x componenten. Sommige werken alleen met Internet Explorer waar anderen meerdere browsers ondersteunen.
Online virusscanners - single file scan
* = Deze virusscanners bieden de mogelijkheid om een enkel bestand te scannen met meerdere anti virus engines om zo te komen tot een betrouwbaardere indicatie of een bestand besmet is of niet.
Online virus statistieken en waarschuwingen
Anti virus removal tools
Omdat sommige anti virus pakketten lastig compleet te verwijderen zijn (bv wanneer je over wilt stappen op een ander product) een lijstje met removal tools van diverse leveranciers. Zorg altijd voor een goede backup van het systeem voor je een van onderstaande tools gebruikt. Gebruik op eigen risico.
Vergelijkende sites
Er zijn diverse sites welke periodiek de effectiviteit van virus- en anti- malware scanners testen. Hieronder vind je een aantal van de bekendere test sites. Let op dat testen niet altijd een heel goede weergave geven van de doeltreffendheid van een virusscanner gezien de test methoden erg uit elkaar lopen en niet altijd even goed de realiteit afspiegelen.
Mis je iets in de topicstart?
Aanvullingen en tips voor de topicstart kun je altijd per direct message aan mij kenbaar maken. Het is de bedoeling om de topicstart een levend document te houden.

[Voor 20% gewijzigd door Bor op 14-12-2016 12:10. Reden: Anti virus removal toegevoegd]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!
Omdat de vorige polls alweer aardig oud zijn en er een aantal producten zijn veranderd en / of vervallen een aantal nieuwe polls over het gebruik van virusscanners.

De meest recente versie van de poll is hier te vinden: Bor de Wollef in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4"

Poll: Welke virusscanner gebruik jij thuis?
AntiVir
ArcaVir
Avast
AVG
Avira
BitDefender
ClamAV
Dr. Web
eScan
eTrust
F-Prot
F-Secure
Fortinet
Kaspersky
Kingsoft Antivirus
Microsoft Security Essentials
McAfee
NOD32
Norman
Symantec / Norton
Panda
Trendmicro Antivirus
TrustPort
Quick-Heal
Sophos
VirusBlokAda
UNA
G-Data Antivirus
Sophos
Anders, namelijk...
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 164% gewijzigd door Bor op 10-10-2011 20:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-03 03:33
ik heb hier een probleem. Windows Vista Ultimate geeft aan dat mijn virus scan Kaspersky niet ingeschakeld is. Maar de virus scan is wel ingeschakeld. Ik gebruik Kaspersky Anti Virus 2010. als ik op inschakelen klik, blijft windows de melding geven dat Kaspersky uitgeschakeld is.

iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:18
1 Stop de "WMI/Windows Management Instrumentation" service. (typ 'services' in zoeken/search en klik Enter om naar 'services' te gaan)
2 Ga naar de folder "repository" in c:\windows\system32\wbem.
Verwijder alleen deze repository folder. (Dus NIET de wbem folder).
3 Start de "WMI" service weer.
4 Geef je systeem even 10 minuten om de nieuwe repository weer op te bouwen.
5 Herstart je computer; in je 'Security Centre' moet nu de juiste info staan

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 184982

Ik gebruik McAfee en heb het probleem dat er een aantal items worden aangezien als trojans en dus in quarantine worden gestopt. Hoe krijg ik die bestanden in de vertrouwde lijst, krijg het niet voor elkaar.

Hulp is fijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 184982 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:57:
Ik gebruik McAfee en heb het probleem dat er een aantal items worden aangezien als trojans en dus in quarantine worden gestopt. Hoe krijg ik die bestanden in de vertrouwde lijst, krijg het niet voor elkaar.

Hulp is fijn.
Heb je de files al eens met een andere scanner gescanned en ben je er absoluut zeker van dat de bestanden schoon zijn? Haal ze ook eens door bv jotti virusscan (zie ts). Welke Mcafee versie gebruik je precies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 184982

Bor de Wollef schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:20:
[...]

Heb je de files al eens met een andere scanner gescanned en ben je er absoluut zeker van dat de bestanden schoon zijn? Haal ze ook eens door bv jotti virusscan (zie ts). Welke Mcafee versie gebruik je precies?
Ja 100% zeker van dat ze schoon zijn, gebruik verder de laatste versie van mcafee.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 184982 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:54:
[...]

Ja 100% zeker van dat ze schoon zijn, gebruik verder de laatste versie van mcafee.
Heb je hier wat aan:

http://www.ehow.com/how_5...ths-mcafee-antivirus.html

Voor de rest kun je zoeken op excluding / exclude / exclusion

Anoniem: 345842

Virusscanners zien vaker bestanden als trojans, Avast , Nod32, Norton ( heb dat wel vaker )
het kan zijn dat de Extensie van de bepaalde file herkend wordt als virus voor een V scanner
Anoniem: 184982 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:57:

Hulp is fijn.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 20:42
Ik gebruik op verschillende plekken Microsoft Security Essentials. Wat mij opvalt is dat deze scanner regelmatig 60-70% CPU gebruikt. Daarnaast heb ik na de laatste update van deze week een probleem vernomen met sommige website die niet meer wilden laden en waar PC's leken te 'hangen'. Nadat de on-access scanner van MsE uitgezet was, was het probleem weg.

Zijn er meer mensen die deze problemen ondervinden ?

[Voor 4% gewijzigd door ParaNoiMia op 13-03-2010 00:03]

Anoniem: 345842 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:51:
Virusscanners zien vaker bestanden als trojans, Avast , Nod32, Norton ( heb dat wel vaker )
het kan zijn dat de Extensie van de bepaalde file herkend wordt als virus voor een V scanner

[...]
Ik kan geen virusscanner noemen die alleen op basis van ententie bepaald of het bestand malware is of niet. Het punt is is meer dan sommige bestanden (veel mensen noemen cracks) malware achtige technieken gebruiken (of echt malware bevatten) waardoor de virusscanner een alarm geeft.

ESET heeft een nieuwe versie NOD32 uitgebracht: meuk: NOD32 Antivirus / Smart Security 4.2.35

Een geinstalleerde virusscanner zal niet automatisch updaten naar deze nieuwe versie helaas. Wel is het mogelijk de reeds gemaakte settings te behouden bij een handmatige upgrade.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-03 08:54
Je mag wel even aangeven waar het om gaat ipv een enkele link te droppen ;)

Zo te zien skins voor Kaspersky producten. De nut ontgaat mij een beetje moet ik eerlijk zijn. Hoe vaak kijk je tegen het configuratiescherm van een AV product aan?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-03 08:54
Bor de Wollef schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:52:
[...]

Je mag wel even aangeven waar het om gaat ipv een enkele link te droppen ;)

Zo te zien skins voor Kaspersky producten. De nut ontgaat mij een beetje moet ik eerlijk zijn. Hoe vaak kijk je tegen het configuratiescherm van een AV product aan?
Daarom staat er ook: voor de liefhebber :-)

• Kev0
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Bij de poll staat Antivir en Avira. Dat is toch hetzelfde of niet?
Ik gebruik overigens Antivir.

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 23:13
Wat mij betreft kan er in het vervolg ook wel wat meer achtergrond gegeven worden, buiten alleen het dumpen van een link. Daar kunnen we niet echt over discussiëren.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben zelf sinds dit jaar weer terug naar Avast. Kaspersky was allemaal leuk en aardig, maar ik vond niet alle opties even duidelijk/helder en goed vindbaar. Daarnaast was de eenmaal daags verplichte automatische rootkitscan (die op mijn PC dan ook nog eens lang duurde en de PC vertraagde, hetgeen een bug bleek te zijn in het programma) me een doorn in het oog. Ook het automatisch updaten ging niet goed. Ik had ingesteld om elke twee uur te updaten, maar in de praktijk kwam ik vaak tegen dat 'ie soms zelfs een hele dag of langer geen update had gedaan.

Aangezien Avast net de nieuwe versie vijf uithad ben ik daar naar overgestapt. Voordat ik Kaspersky had was ik al een Avast gebruiker dus ben weer terug op m'n oude stek :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Gforse
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03-2018
Hallo,

Ik heb binnekort een nieuwe pc. en daar komt windows 7 ultimate x64 bit op! nu ben ik veel aan het lezen over welke virusscanner ik zal nemen.
dit had ik op me oude systeem.
heb eerst avg free gehad.
daarna avast pro.
en toen avg pro.

Avast vond mijn systeem toen wat te zwaar. dus had toen avg pro geinstalleerd en daarna altijd netjes op de achtergrond maar hield wel alles uiten wat buiten moest blijven. maar nu ik voor een nieuw systeem ga wil ik toch is weten wat jullie denken wat het beste is voor windows 7. het moet een virus scanner die stilletjes op de achtergrond draait en niet veel vraagt. maar wel allert is! hoorde ook veel goede reacties over nod32.

iemand advies?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gforse schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:27:
Hallo,

Ik heb binnekort een nieuwe pc. en daar komt windows 7 ultimate x64 bit op! nu ben ik veel aan het lezen over welke virusscanner ik zal nemen.
dit had ik op me oude systeem.
heb eerst avg free gehad.
daarna avast pro.
en toen avg pro.

Avast vond mijn systeem toen wat te zwaar. dus had toen avg pro geinstalleerd en daarna altijd netjes op de achtergrond maar hield wel alles uiten wat buiten moest blijven. maar nu ik voor een nieuw systeem ga wil ik toch is weten wat jullie denken wat het beste is voor windows 7. het moet een virus scanner die stilletjes op de achtergrond draait en niet veel vraagt. maar wel allert is! hoorde ook veel goede reacties over nod32.

iemand advies?
NOD32 bevalt mij erg goed. Je kunt als het goed is gewoon een trial downloaden om hem uit te proberen :)

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 12:09
Net wat aan het spelen met testversies van de 2010 pakketjes.
Het valt me op de BitDefender het browsen enorm vertraagt! Vooral via vpn dan...
McAfee doet zijn werk netjes tot nu toe

Edit: op Win7 x64

[Voor 5% gewijzigd door Bluefall op 15-03-2010 23:01]

• Gforse
oke, idd even wat trials testen. denk dat ik ook voor nod32 ga.avg heb ik altijd me twijfels overgehad. avast vond ik niet alte fijn omdat die vaak scande en dat kon je niet anders instellen. ( ook met opstarten)

iemand anders nog ervaring met virus scanner op win7 x64

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02 21:45

ongekend41

Division Brabant

ik heb eerst de trial van Trendmicro virusscanner gehad (W7 64 bit). Draaide prima, maar viel me te vaak lastig met pop-ups. Nu heb ik MSE draaien. Vooralsnog geen problemen tegengekomen.

Stampede #18!! DPC stampt op RakeSearch, doe mee!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-03 13:47
Ik zou graag van NOD32 willen overstappen naar een andere. Heeft iemand suggesties?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Avast, ik gebruik het al een paar jaar naar volle tevredenheid. Ik heb nu de nieuwste versie voor windows 7. Deze heeft een sterk verbeterd user interface.

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Gforse schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:03:

avast vond ik niet alte fijn omdat die vaak scande en dat kon je niet anders instellen. ( ook met opstarten)
Wat jij hier noemt komt mij als Avast gebruiker absoluut niet bekend voor. Wat bedoel je nou precies?

Majora schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:35:
Ik zou graag van NOD32 willen overstappen naar een andere. Heeft iemand suggesties?
Als je geen beweegreden op geeft kan niemand iets met deze vraag. Wat zoek je precies? Wat bevalt niet aan NOD32?

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-03 13:47
Meh, het werkt een beetje half. Hij blokkeert alles wat ik wil houden, maar wist echt bijna geen 'echte' malware.
Majora schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:42:
Meh, het werkt een beetje half. Hij blokkeert alles wat ik wil houden, maar wist echt bijna geen 'echte' malware.
Mijn ervaring is anders moet ik zeggen. Ik gebruik NOD32 echt al een paar jaar naar volle tevredenheid. De detectie is goed, het pakket belast het systeem minimaal en false positives heb ik eigenlijk bijna nooit. Zeker niet in vergelijking met andere pakketten die ik getest heb.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:08
wat is een goede gratis virusscanner?Ik gebruik nu avast, maar word helemaal gek van het steeds registreren.Avg heb ik mindere ervaringen mee en microsoft lijkt me niets.

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

vincedd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 00:11:
wat is een goede gratis virusscanner?Ik gebruik nu avast, maar word helemaal gek van het steeds registreren.Avg heb ik mindere ervaringen mee en microsoft lijkt me niets.
In versie 4 was het iets van één keer per jaar, en in versie 5 kun je je vanuit het programma zelf registeren. Ik zie het probleem niet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Er zijn intussen 4 topics met meningen en discussies waar je vraag zeker beantwoord wordt. Welke denk je zelf dat goed is, en waarom? :)

Zelf ben ik tevreden met Avira, en heb deze geupgrade naar de Premium versie. Drie licenties voor 3 jaar voor 110 euro, dat is zeer redelijk.

[Voor 14% gewijzigd door gambieter op 21-03-2010 03:10]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

gambieter schreef op zondag 21 maart 2010 @ 03:08:
[...]

Drie licenties voor 3 jaar voor 110 euro, dat is zeer redelijk.
Waar je ook naar kunt kijken is of je recht hebt op studenten licenties bij bv Surfspot. Een jaar of 2 terug kocht ik daar een (enkele) ESET NOD32 licentie voor 3 jaar voor iets van 15 euro. De prijzen zijn gestegen maar je kunt daar nog altijd veel voordeliger aan licenties komen.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Kan je Trend Micro OfficeScan (client/server) toevoegen aan de lijst?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

De link in de TS naar Trend Micro levert de frontpage op waar je alle Trend Micro scanners, incl officescan kunt vinden.

Anoniem: 120725

Waarom lijkt MSE je niets? Heb je het geprobeerd? Heb je ervaringen van andere mensen gelezen? Ik ben er persoonlijk erg tevreden over en hij komt ook goed uit verschillende testen.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 21:04
Ik ben een lange user geweest van AVG free, maar sinds de update van eergister is het helemaal mis.
AVG vroeg of ik opnieuw wilde rebooten, dus maar even gedaan, en sindsdien is het freeze bij het inloggen van een random account.
Gereboot in veilige modus, avg weggehaald, reboot en werken.
AVG er weer op, nieuwe updates eroverheen, en weer hangen.

Iemand een idee?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Gforse
Wildfire schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:43:
[...]

Wat jij hier noemt komt mij als Avast gebruiker absoluut niet bekend voor. Wat bedoel je nou precies?
Nou met het opstarten van de pc ging die eerst scannen. en daarna als die in windows was die altijd aanwezig en dit belaste me systeem redelijk. toen ging ik over op avg pro en die was een stuk lichter voor m'n pc.

nu draai ik inmiddels een week op nod32 Pro win7 x64 en bevalt me zeer goed. draaid netjes op de achtergrond krijgt regelmatig updates. en trekt niet echt aan me systeem! en blokkeert niet meteen alles.

• RutgerM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2018

RutgerM

exec(rm -rf /*);

Ik lees hier steeds meer dat mensen vinden dat Symantec zo licht is, mijn ervaring, en die van anderen, is zeker anders.

Ik ben een fervent gebruiker van kaspersky, ook in bedrijfsomgevingen.

Bij de MKB-er gaat er KIS op, en bij de wat grotere bedrijven die hun PC wat minder "privé" gebruiken een business licentie voor bedrijven.

Kaspersky is een snel en degelijk pakket vind ik zelf. Nu proberen een aantal mensen me lekker te maken voor Panda echter kan ik ook gezien de site hier niet echt warm van worden.

Er is een probleem, er zijn teveel aanbieders in de markt waarvan weinig hun werk echt goed doen moet ik zeggen. Kaspersky is wel een partij waar ik van op aan kan.

Zijn er mensen die me over kunnen halen toch naar een ander pakket te kijken omdat dit "beter" en vooral sneller zou zijn ? Ik vind Kaspersky absoluut niet traag trouwens!

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

Anoniem: 100386

Ik kreeg net een belletje van m'n moeder dat ze een probleem schijnt te hebben met een virus oid. Ze heeft geen idee wat er aan de hand is, maar ze schijnt gebeld te hebben met tele2, en die hebben haar verteld dat haar e-mail is geblokkeerd omdat daarvandaan wordt gespammed.

Dat laatste lijkt mij erg onwaarschijnlijk, omdat ze de "gratis" e-mail van zonnet gebruikt, met een maximale kapaciteit van 20mb EN ZE IS NOG VIA INBEL ONLINE. echt waar: 56K modem (Hoeveel ik ook op ze inpraat, een beslissing over een andere vorm van i-net wordt niet gemaakt). En die modem zet ze met de schakelaar aan als ze iets wil mailen (het enige wat ze online doet).

Maar goed, die inbel situatie maakt het moeijlijk om eventjes een online scan te doen. De verbinding is gewoon niet stabiel of snel genoeg om eventjes een online scanpakket binnen te halen. Dus vraag ik mij af: Kan ik (en hoe) kan ik een offline scanner met up-to-date definitiet op een USB stick krijgen, zodat ik daar eventjes een knappe scan kan gaan doen ?

En ten 2e is er een betrouwbare free scanner die niet te belastend is voor je verbinding ?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 24-03-2010 20:02]

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Gforse schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:15:

[...]

Nou met het opstarten van de pc ging die eerst scannen.
Da's eenmalig na installatie en kun je bij installatie ook nog aangeven om over te slaan.
en daarna als die in windows was die altijd aanwezig en dit belaste me systeem redelijk.
Elke virusscanner is "altijd aanwezig". En Avast is redelijk licht, dus wat voor systeem heb je wel niet dat het een "redelijke belasting" is? :?
toen ging ik over op avg pro en die was een stuk lichter voor m'n pc.
Grappig, met AVG heb ik bij klanten en kennissen juist het tegenovergestelde: vanwege de dagelijkse automatische scan werkt deze juist vaak vertragend. Da's het eerste wat uitgaat bij AVG :)
nu draai ik inmiddels een week op nod32 Pro win7 x64 en bevalt me zeer goed. draaid netjes op de achtergrond krijgt regelmatig updates. en trekt niet echt aan me systeem! en blokkeert niet meteen alles.
Avast is precies hetzelfde. Ik spreek uit ervaring van zowel versie 4 als 5.

Anoniem: 194828

Anoniem: 100386 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:56:

Maar goed, die inbel situatie maakt het moeijlijk om eventjes een online scan te doen. De verbinding is gewoon niet stabiel of snel genoeg om eventjes een online scanpakket binnen te halen. Dus vraag ik mij af: Kan ik (en hoe) kan ik een offline scanner met up-to-date definitiet op een USB stick krijgen, zodat ik daar eventjes een knappe scan kan gaan doen ?
Bekijk deze eens;

a-squared Emergency USB

Dr.Web CureIt!

Thx, ik ga die morgen eventjes draaien. Ik zal meteen zien of er een downloadbaar pakket als AVG voor off-line doeleinden beschikbaar is (daarmee bedoel ik geen web-installer) want dat werkt natuurlijk niet via 56k. Als de nood aan de man is, dan zal ik als laatste redmiddel de PC wel verslepen naar mijn crib(be) om eventjes te behandelen.

Anoniem: 352435

Ik heb ook een probleem met binnenhalen van mail via versatel/tele2. Mijn avast geeft ineens poort 563 en SSL terwijl versatel poort 110 en geen SSL heeft. Avast veranderd dit steeds hoevaak ik ook dit verander. Misschien ook het probleem bij jouw moeder G_M_C?

Anoniem: 352435 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:56:
Ik heb ook een probleem met binnenhalen van mail via versatel/tele2. Mijn avast geeft ineens poort 563 en SSL terwijl versatel poort 110 en geen SSL heeft. Avast veranderd dit steeds hoevaak ik ook dit verander. Misschien ook het probleem bij jouw moeder G_M_C?
Naja, ze gebruikt de webmail applicatie alleen maar, dus dat betwijfel ik. Ontvangen gaat prima, verzenden wordt gebrokkeerd wegen "administrative ...." iets, geen idee wat het betekent.

Vandaag gescanned, meerdere USB scanners en m'n mobiel als modem gebruikt voor een online scan. Helemaal niets te vinden. En wat ik zeg: Dial-up, 56k. Absoluut geen verbinding om uberhaupt zinnig mee te kunnen spammen. En bovendien kan je duidelijk horen wanneer dat ding online gaat (de bekende modem geluiden). En die gaat dus alleen online als je welbewust op "connect" klikt. Geen dialer of wat dan ook in zicht.

Lijkt met volledig foute blacklist. Maar dat is iets voor de provider om op te lossen lijkt me.

Vandaag weer op d'r ingepraat om eens met haar te gaan kijken naar een nieuwe, en een betere verbinding. Maar ik denk dat het er niet van komen gaat, zelfs als ik er eentje geef is het niet goed. Dus tja, wat moet je.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 26-03-2010 21:50]

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 18:10
Majora schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:35:
avast draait altijd supersnel, bij mij thuis zo'n beetje elke computer. Laat hem ook altijd open staan tijdens gamen, no problemo...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zelf gebruik ik geen virusscanner (Linux :P), maar op systemen die ik onderhoud installeer ik wel vaak virusscanners voor. Voorheen was het altijd AVG Free, later toen AVG een bloated traag ding werd heb ik dat aangepast naar Avira. Persoonlijk ben ik heel erg tevreden over Avira, dat ding vindt een heleboel.
Sindskort heb ik Microsoft Security Essentials ontdekt: stuk duidelijker, gratis, geen popups en ook goede detectie. Enige wat nodig is is een geldige windows, maar die moet je toch sowieso wel legaal hebben.

Leuk detail overigens: als je op Windows 7 64bit nog geen virusscanner hebt zal je daar melding van krijgen, je kunt dan vragen naar een oplossing, waarna je bij een pagina komt waarop aanbevolen virusscanners staan. Het is een beetje gek dat Microsoft daar alleen AVG Free heeft staan terwijl ze zelf ook een prima werkende gratis virusscanner aanbieden.

• mr_scruffy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-04-2015
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:44:
[...]

Naja, ze gebruikt de webmail applicatie alleen maar, dus dat betwijfel ik. Ontvangen gaat prima, verzenden wordt gebrokkeerd wegen "administrative ...." iets, geen idee wat het betekent.

Vandaag gescanned, meerdere USB scanners en m'n mobiel als modem gebruikt voor een online scan. Helemaal niets te vinden. En wat ik zeg: Dial-up, 56k. Absoluut geen verbinding om uberhaupt zinnig mee te kunnen spammen. En bovendien kan je duidelijk horen wanneer dat ding online gaat (de bekende modem geluiden). En die gaat dus alleen online als je welbewust op "connect" klikt. Geen dialer of wat dan ook in zicht.

Lijkt met volledig foute blacklist. Maar dat is iets voor de provider om op te lossen lijkt me.

Vandaag weer op d'r ingepraat om eens met haar te gaan kijken naar een nieuwe, en een betere verbinding. Maar ik denk dat het er niet van komen gaat, zelfs als ik er eentje geef is het niet goed. Dus tja, wat moet je.
Tjatja, 56k kan gelukkig niet teveel data over lopen. Het nadeel is echter dat er geen firewall oid aanwezig is zodat alles lekker open staat. Kleine gok is dat er ook een oude os op je moeders pc draait. Al met al wel een formule voor veel exploits. Toch wel fijn dat je scans niets vonden, maar erg verstandig om te kijken naar een snellere verbinding. Met ook een nieuwe modem. K zou dit dan ook als argument gebruiken om je moeder te overtuigen. Succes iig!

Wat betreft mijn eigen beveiliging:
Ben een zeer tevreden gebruiker van avast! En nog meer tevreden sinds v5. De immunisatie van spybot blijft ook immer up to date. Daarbij check ik regelmatig secunia of alle apps wel up to date zijn.

Ben nog op zoek naar een goede av voor mijn Ubuntu systeem, om toch niet onverhoopt een drager van wat voor malware dan ook te worden. Iemand suggesties?

[Voor 4% gewijzigd door mr_scruffy op 29-03-2010 01:22]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03 22:49
Ik gebruik hier de laatste versie van NOD32 v4.2.35.0 en hij bevalt redelijk goed.Alleen kort na het opstarten van de pc vraag de scanner nogal wat resources vanwege de startup-scan en als een bestand gedownload is dan wil Firefox nog wel is hangen bij bepaalde installatiebestanden (een enkele uitzondering) omdat het hele bestand gescand moet worden. Dit laatste schijnt een bug(?) te zijn in 4.2.35 en het eerste probleem heb ik kunnen oplossen door de prioriteit van de taak op idle te zetten.

Net in januari mijn licentie verlengd misschien over 2 jaar eens kijken naar een andere.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb eerst een tijd Norton 2004 gebruikt, 2x verlengd vervolgens gekozen voor Norton 360. Nadien overgestapt naar MCAfee, maar dat beviel me totaal niet. Was veels te lang bezig met scannen, was geen eentje waarbij je niet door had dat ie op de achtergrond meedraaidde. Nu loopt mijn licentie af en heb twee weken geleden MSE erop gezet. Word mijn eerste gratis virusscanner die ik in gebruik neem. Tot dusver heb ik niets te klagen, eindelijk weer zoals met norton eentje die onopvallend en snel is.

• NDymyon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10-2022
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:44:

Er zijn uiteraard andere manieren dan een virus om de gegevens te krijgen om via de webmail te spammen. Heb je je moeder al gevraagd of ze haar gebruikersgegevens 'ter controle' heeft moeten doorgeven?

On topic:
Ik ben erg tevreden met Avira Antivir op de upgrade pop-up die ik dagelijks krijg na. Hiervoor heb ik AVG free gebruikt, maar op den duur werd het browsen ontzettend traag door de residente scanner (10 seconden wachten voordat een simpele link op een veilige site geopend werd).

• mr_scruffy
  • Laatst online: 26-04-2015
Ben sinds vandaag over naar Avira. Heb een RAID 0 opgezet vandaag, en na het installeren van Avast! gaf ie er de brui aan. Heeft me twee keer herinstalleren gekost om erachter te komen :/. Maargoed Avira doet t prima. Een beetje jammer alleen van die pop-up.

• lionek2049
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04-2011
Ik heb de gratis Microsoft Security Essentials werkt perfect, vergelijkbaar met Nod32, versie 4. :)
Heb er ook nog (gratis) spybot en defender van Microsoft opstaan:goede bescherming. :z

[Voor 31% gewijzigd door lionek2049 op 03-04-2010 14:21]

• _JGC_
  • Nu online
Gisteren op een wat oudere laptop (Acer ding met Celeron D, 1,2GB geheugen) Norton 2006 verwijderd en Microsoft Security Essentials geinstalleerd. Die laptop ging van een traag rotding naar een responsieve laptop. Natuurlijk is het nog steeds een laptop van 4 jaar oud, maar het was weer werkbaar.
lionek2049 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:20:
Ik heb de gratis Microsoft Security Essentials werkt perfect, vergelijkbaar met Nod32, versie 4. :)
Hoe vergelijk je die 2 vraag ik mij dan af? Bij MSE heb je bv weinig instelmogelijkheden die je bij NOD32 wel hebt. Kijk je wellicht alleen naar de systeembelasting?

• lionek2049
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04-2011
Ik heb op diverse fora naar tests gekeken. Qua opbouw lijkt M.E ook op Nod32, is hier voor een deel ook op gebaseerd. Heb ze ook alle 2 getest. Voordeel van M.E. belast inderdaad minder het systeem i.c.m.
Defender en Spybot, weinig problemen met "indringers".
Het hebben van minder instelproblemen i.r.t. Nod32 is voor mij geen probleem: scant voldoende. _/-\o_

[Voor 54% gewijzigd door lionek2049 op 03-04-2010 16:40]

Ik zie persoonlijk weinig overeenkomsten tussen MSE en NOD32. Het zijn echt verschillende producten wat betreft opbouw , de genoemde instelmogelijkheden etc. Inmiddels gebruik ik zowel NOD32 als MSE op verschillende systemen. Het voordeel van NOD32 vind ik de toch iets betere detectie als ik sommige tests lees, de instelmogelijkheden, support en het voordeel van MSE is de systeembelastig en het feit dat de client gratis is. Mijn NOd32 licenties heb ik in een aanbieding gekocht en ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment de keuze voor MSE zou maken mocht ik het volle pond moeten betalen denk ik. Nadeel aan MSE blijft voor mij toch de integratie van de updates in Windows Update.

• The_Worst
The_Worst schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:28:
Ik gebruik hier de laatste versie van NOD32 v4.2.35.0 en hij bevalt redelijk goed.Alleen kort na het opstarten van de pc vraag de scanner nogal wat resources vanwege de startup-scan en als een bestand gedownload is dan wil Firefox nog wel is hangen bij bepaalde installatiebestanden (een enkele uitzondering) omdat het hele bestand gescand moet worden. Dit laatste schijnt een bug(?) te zijn in 4.2.35 en het eerste probleem heb ik kunnen oplossen door de prioriteit van de taak op idle te zetten.

Net in januari mijn licentie verlengd misschien over 2 jaar eens kijken naar een andere.
Dit probleem werd niet veroorzaakt door NOD32 maar door Comodo Firewall. Comodo Firewall scant de halve program files map en aangezien dit dus de virusscanner ook belast... Nu Comodo van het systeem is merk ik een flinke snelheidsverbetering.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-03 07:18
Dag allemaal, Voor het eerst een windows 7 product hier, dus ik kan er niet meer onderuit. Nu ben ik op zoek naar een goede beveiligingsoplossing....

Voorheen
Voor mij zelf (en kennissen) die tot nu toe allemaal windows XP hebben ben ik een fervent gebruiker van ESET NOD32. (en dan vooral de smart security). Dit gebruik ik al jaren en het bevalt goed. Positieve punten zijn de eenvoudige instellingen, goede updates van de database, goedkoop (student/docentlicentie) en natuurlijk de goede detectie van zooi. Nu ik goede verhalen over het MSE pakket hoor komt dan toch mijn vraag.

Systeem

De windows 7 laptop (eentje van €333 euro met een gare celly, maar genoeg voor internet, chat en foto's) is voor mijn broer. Onwetend in pc's en hij wilt alleen wat internetten, chatten en bankzaken doen met de laptop, de rest (instellen, updaten, etc) doe ik.

Opties
Welke van deze drie opties lijkt jullie het beste gezien het gebruik?
- Microsoft Security Essentials
- ESET NOD32 AV + windows firewall
- ESET Smart Security (totaalpack dus)

Mogelijk wordt er nog wat gestreamt naar de PS3 later(muziek, video), maar ik neem aan dat dat niets moet uitmaken.

Alvast bedankt voor het advies! _/-\o_ Groeten, Robert.

PS, mag dit hier wel gevraagd worden?

[Voor 1% gewijzigd door cantate op 08-04-2010 00:54. Reden: vraag "PS"]

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Ik heb een probleempje met AVG:

Als ik foto's van mijn spiegelreflex haal en ze in de desbetreffende map zet en ze daarna open in photoshop krijg ik een melding dat er iets van een virus/schadelijk iets in zit. Maar hoe is dit mogelijk als ze rechtstreeks uit mijn camera naar photoshop worden gezet.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

cantate schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:53:
Opties
Welke van deze drie opties lijkt jullie het beste gezien het gebruik?
- Microsoft Security Essentials
- ESET NOD32 AV + windows firewall
- ESET Smart Security (totaalpack dus)
Het lijken mij alledrie goede opties. Op je een aanvullende firewall nodig hebt (in smart security pakket) hangt van jouw wensen en eisen mbt firewalling af. Je kunt natuurlijk altijd trails proberen. Smart Security is gratis en ESET biedt trail versies op hun website aan.

Anoniem: 35978

.

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 35978 op 29-07-2011 15:08]

• Henk007
  • Laatst online: 28-12-2022
Richard! schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:35:
Ik heb een probleempje met AVG:

Als ik foto's van mijn spiegelreflex haal en ze in de desbetreffende map zet en ze daarna open in photoshop krijg ik een melding dat er iets van een virus/schadelijk iets in zit. Maar hoe is dit mogelijk als ze rechtstreeks uit mijn camera naar photoshop worden gezet.
Dat lijkt op een false positive, upload zo'n foto eens naar Virustotal.com of jotti en kijk wat andere scanners zeggen. Uiteraard is een jpg in principe geen executable, hooguit kan het een vulnerability een een toepassing exploiten.

[Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 09-04-2010 19:31]

• cantate
  • Laatst online: 03-03 07:18
Bor de Wollef schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:06:
Het lijken mij alledrie goede opties. Op je een aanvullende firewall nodig hebt (in smart security pakket) hangt van jouw wensen en eisen mbt firewalling af. Je kunt natuurlijk altijd trails proberen. ...
Bedankt! Trials van Eset hoef ik niet te proberen; ik heb ze namelijk op alle computers draaien hier in huis. (geen windows7)
Het ging mij erom welke zou voldoen en goed zou zijn i.c.m. W7. Gezien ze alledrie goed zijn heb ik nu MSE erop gezet met de windows firewall.(gratis) We gaan zien hoe het gaat :) nogmaals bedankt!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb een false positive ingestuurd naar Avira. Betrof een keygen voor het classic menu voor Office 2007. Natuurlijk niet legaal, maar toch ook geen malware dunkt mij. Kreeg (binnen een uur) deze respons terug:
The file 'ClassicMenu4Office2007_v4.5.exe' has been determined to be 'FALSE POSITIVE'. In particular this means that this file is not malicious but a false alarm. Detection will not be removed due to the fact that the file does not belong to a regular piece of software. This software can be used for an evasion of security protections in several computer programs. If we will find some malicious code inside the suspicious file anyway, we will integrate the pattern recognition in one of our next updates. In case AntiVir can detect this file we will not change or remove our detection.
Is Avira nu de softwarepolitie of gewoon een virusscanner. You tell me.
Heeft iemand al ervaring met de nieuwste versie NOD32 zoals onlangs op de FP voorbij is gekomen: meuk: NOD32 Antivirus / Smart Security 4.2.40 ?

Ik vind het jammer dat de scanner de programma modules eigenlijk nooit ter update aanbied terwijl die optie wel in het programma aanwezig is. Een gemiste kans omdat veel mensen met oudere versies blijven werken.

• Thunderhawk0024
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 21:18
Wat zouden jullie zetten op een kleine netbook met 512 MB werkgeheugen en WinXP?
Ik heb er MSE opgezet voor de eenvoud, maar is er een scanner die lichter is dan MSE qua geheugengebruik (en eventueel snelheid)?

[Voor 3% gewijzigd door Thunderhawk0024 op 18-04-2010 01:39. Reden: nano edit, "zouden" toegevoegd]

Thunderhawk0024 schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:39:
Wat zetten jullie op een kleine netbook met 512 MB werkgeheugen en WinXP?
Ik heb er MSE opgezet voor de eenvoud, maar is er een scanner die lichter is dan MSE qua geheugengebruik (en eventueel snelheid)?
Ik zou ook voor MSE gaan moet ik zeggen. Volgens tests goede resultaten, licht en gratis :) Betere scanners zullen ongetwijfeld voor meer resourcegebruik zorgen. Ik heb geen ervaring met speciale "light" edities van scanners voor netbooks trouwens.

• The_Worst
Bor de Wollef schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:28:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwste versie NOD32 zoals onlangs op de FP voorbij is gekomen: meuk: NOD32 Antivirus / Smart Security 4.2.40 ?

Ik vind het jammer dat de scanner de programma modules eigenlijk nooit ter update aanbied terwijl die optie wel in het programma aanwezig is. Een gemiste kans omdat veel mensen met oudere versies blijven werken.
Draait hier nu al weer even zonder problemen. Heb overigens nog nooit problemen gehad met Eset.

• Redneckerz
  • Laatst online: 07:33

Redneckerz

A place to be.

Bor de Wollef schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:40:
[...]

Ik zou ook voor MSE gaan moet ik zeggen. Volgens tests goede resultaten, licht en gratis :) Betere scanners zullen ongetwijfeld voor meer resourcegebruik zorgen. Ik heb geen ervaring met speciale "light" edities van scanners voor netbooks trouwens.
op mijn stage/werk hebben ze MSE. ik heb er vooralsnog weinig mee op.

qua tests moet het wel goed wezen maar toch... ik wil niet dat alles maar van Microsoft afkomt (maar dat is een gevoelskwestie)

ik hou het dus gewoon op AVG. (welke helemaal niet zwaar is)

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

Anoniem: 137469

Aan de ene kant geef ik je gelijk maar ik ben blij dat de functie iets anders werkt.
Zie deze link -->
http://www.wilderssecurit...=269128&highlight=updates

Als voorbeeld haal ik Avira aan met hun upgrade naar V10 en ik noem het een "blunder" Als je een blik werp op hun forum zie je dat deze versie niet lekker loopt. Er is al een update uitgegeven. Probleem was dat de gebruikers deze versie " door hun strot werd geduwd" En heb je dan problemen en je wilt terug naar V9 moet je deze downloaden, offline gaan, en na de installatie in het menu aangeven dat je geen programma updates wilt, online gaan, updaten en als dan de popup komt die aangeeft dat er een programma update is binnen 30 seconden op cancel drukken, en dan maar hopen dat je geen V10 ontvangt :) :)
Bor de Wollef schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:28:

• _JGC_
  • Nu online
Ik vind AVG toch best wel een stuk zwaarder geworden tov wat het was. MSE is wat dat betreft een stuk lichter. Ik heb ook medelijden met die zieltjes die allemaal standaard de linkscanner installeren.

Anoniem: 126717

Ik gebruik Avast, en zie net iets vreemds voorbijkomen op mijn scherm.
Vers opgestart heb ik voor de lol Online Armor Firewall status openstaan, en ik zie dat AvastSvc.exe een TCP connectie maakt naar 82.146.60.101:80. Dat is http://adcontext.net/, een Russiche server.
Nu zijn er veel dingen die ik niet vertrouw, maar een verbinding naar een russische server vanuit mijn virusscanner staat toch wel erg hoog in mijn lijst!

Zijn er meer mensen die dat zien? Mijn systeem is inmiddels volledig in de lucht, en die verbinding is verbroken, maar...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds mijn overstap naar windows 7 64bit heb ik een tweetal problemen ondervonden.

Ik werk al een tijdje met Symantec Endpoint v11 (best goedkoop voor 5 pc's). Op drie clients heb ik de mogenlijkheid om wanneer ik rechts klik op een bestand deze meteen te scannen. Op mijn win7 bak is deze optie ineens verdwenen. Hoe kan ik deze weer terug krijgen?

Probleem twee.
Heb geprobeerd te upgraden naar Endpoint Small Business Edition 12 om te kijken of het voorgaande probleem verholpen was (wat niet het geval is). Maar dan begint windows ineens te miepen in het action centre dat er geen virusscanner en firewall geinstalleerd is. Een bekend probleem?

Voor de rest vind ik het een geweldig programma. Redelijk licht (totdat er iets wordt gevonden) en geen meldingen als ie bezig is. En vooral als je het managed installeerd dan is het geweldig voor je huisgenoten.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:18
Anoniem: 126717 schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:42:
Ik gebruik Avast, en zie net iets vreemds voorbijkomen op mijn scherm.
Vers opgestart heb ik voor de lol Online Armor Firewall status openstaan, en ik zie dat AvastSvc.exe een TCP connectie maakt naar 82.146.60.101:80. Dat is http://adcontext.net/, een Russiche server.
Nu zijn er veel dingen die ik niet vertrouw, maar een verbinding naar een russische server vanuit mijn virusscanner staat toch wel erg hoog in mijn lijst!

Zijn er meer mensen die dat zien? Mijn systeem is inmiddels volledig in de lucht, en die verbinding is verbroken, maar...
'Onderschept' de Avast WebShield (zit in 't AvastSvc.exe proces) misschien een connectie van een ander proces?
Als je de Webshield module even uitschakelt en dan de PC weer opstart, zie je in de OA firewall status dan een ander proces dat verbinding met die russische server maakt?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moviehouse
  • Laatst online: 07-08-2018
_JGC_ schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:44:
Ik vind AVG toch best wel een stuk zwaarder geworden tov wat het was. MSE is wat dat betreft een stuk lichter. Ik heb ook medelijden met die zieltjes die allemaal standaard de linkscanner installeren.
Wat is er mis met de linkscanner?

Zelf heb ik avg free, malwarebytes full en pc tools firewall plus. Nog ideeen wat ik meer kan aanschaffen hoe ik mijn systeem veiliger kan maken, zeker met het oog op internetbankieren e.d.? Heb het idee dat het nu wel aardig beveiligd is moet ik zeggen.

[Voor 3% gewijzigd door moviehouse op 04-05-2010 23:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die linkscanner onderschept al je downloads en uploads. Nou is dat downloaden tot daaraan toe, maar ik mag toch zelf wel weten wat ik upload? Dat hoort al gecontroleerd te worden door de virusscanner bij het lezen van schijf. Nadeel van die linkscanner is als je een webapplicatie gebruikt die SWFUpload gebruikt om te uploaden, dat de upload in 5 seconden klaar is, waarna AVG nog 30 seconden heeft om je bestand te uploaden naar de webserver. Na die 30 seconden denkt flash nml dat de webserver is weggelopen en wordt de hele zooi afgebroken. En vervolgens krijg ik weer een mailtje op de helpdesk dat uploads niet werken, tja, kom er maar eens achter. AVG is trouwens niet de enige webscanner met dit probleem.

Verder had ik tot gisteren de toolbar nog geinstalleerd op mijn testsysteem. De website die ik aan het ontwikkelen was werkte prima in alle browsers, behalve in IE8 (ik kreeg gewoon een leeg scherm met alleen de schaduwrand van mijn website). Toen ik de AVG toolbar van het systeem gooide was alles weer goed.
_JGC_ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:14:
Die linkscanner onderschept al je downloads en uploads. Nou is dat downloaden tot daaraan toe, maar ik mag toch zelf wel weten wat ik upload? Dat hoort al gecontroleerd te worden door de virusscanner bij het lezen van schijf.
Interessant punt. Biedt de linkscanner voor uploads geen enkele toegevoegde functionaliteit? Is deze niet uit te schakelen of anders te configureren?

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-03 20:03
Zijn er echt zoveel mensen die Antivir gebruiken?
Ik klikte namelijk met mijn slaperige kop ook per ongeluk op de link en had toen op Antivir gestemd. Ik vermoed dat dat meer mensen is overkomen.

Misschien is het een idee nog eens een poll te doen en dan Antivir niet bovenaan zetten en dan benadrukken dat het om "stemmen" gaat of is Antivir echt zo populair?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrOrang3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-02 15:54
Wat me is opgevallen is dat niet elke virusscanner alle virussen of andere bedreigingen kan vinden. Is het aan te raden om meerdere virusscanners te installeren of om bijvoorbeeld een virusscanner en een antispyware programma te installeren? Zitten die dan elkaar niet in de weg?

Acties:
  • 0Henk 'm!
MrOrang3 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:31:
Wat me is opgevallen is dat niet elke virusscanner alle virussen of andere bedreigingen kan vinden. Is het aan te raden om meerdere virusscanners te installeren of om bijvoorbeeld een virusscanner en een antispyware programma te installeren? Zitten die dan elkaar niet in de weg?
Het installeren van meerdere realtime scanners is geen goed idee doorgaans omdat deze elkaar in de weg zullen gaan zitten waardoor je naast instabiliteit ook onbetrouwbare resultaten kunt verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Pino64 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:24:
Zijn er echt zoveel mensen die Antivir gebruiken?
Waarom ben je daar verbaasd over? Gratis, goed genoeg en lekker licht. Ik gebruik het nu ook.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-03 20:03
gambieter schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:59:
[...]

Waarom ben je daar verbaasd over? Gratis, goed genoeg en lekker licht. Ik gebruik het nu ook.
Stom, nu is het duidelijk. Ik had de gratis versie niet zien staan. Deze staat ook alleen bij de downloads en niet rechtstreeks bij products. Niet goed gekeken. En ik maar denken dat AVG de populairste was.

Vandaar dat ik ook verbaasd was en ook aangezien ik als betaalde variant toch echt dacht dat nod32 de meest gebruikte zou zijn en dat klopt dus ook wel. Zal wel niet zo lang meer duren ;)

Mooi om te zien dat 6 van de 10 mensen Avira gebruiken, dat zegt wel iets. Zelf heb ik Nod32 nu vervangen voor MSE. Dit bevalt ook goed. Ik had het idee dat nod32 toch wel vrij langzaam was bij .exe bestanden. Het kopieren van een klein bestand gaf toch al een behoorlijke vertraging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:56
Vreemd: na een update van Norton 360 versie 3.0 naar 4.0, krijg ik een melding van Windows dat Windows Defender is uitgeschakeld. (En dat de laatste definities van WD ergens in 2007 zijn opgewaardeerd. De laptop is aangekocht in 2009, dus dat maakt het nog vreemder.)

Iemand een idee waarom ik deze melding krijg en of ik WD überhaupt wel nodig heb, wanneer ik NOrton 360 gebruik?

Ik ben trouwens een heel tevreden gebruiker van Norton 360. Na wat (grote) problemen van enkele maanden terug, heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Defender moet je uitschakelen als je 360 hebt want 360 doet hetzelfde als defender ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik vind Antivir op zich een lekkere scanner, maar op een of andere manier heb ik nu al 2 systemen staan voor reparatie die geinfecteerd waren door Security Essentials 2010 malware. Geen idee waar het vandaan komt, maar tot nu toe alleen systemen met Antivir teruggehad met dat soort rommel erop.

Ach ja, elke scanner mist wel eens wat. Er zijn ook zat mensen die via hun werk Norman kopen. Ik heb het niet zo hoog met Norman, de gratis virusscanners vinden meestal meer dan Norman. Heb een keer een systeem met up2date Norman on-access scanner op de achtergrond gescand met Avira: Norman vond nagenoeg niks, Avira heeft rond de 300 bestanden gevonden waar zooi in zat.

• Jorgen
Phase schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:12:
Defender moet je uitschakelen als je 360 hebt want 360 doet hetzelfde als defender ;)
Zeker weten?
Dat scheelt dan weer, te weten dat het niet erg is dat WD dus niet loopt. :)
Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roeki
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06-2013
Hier draait NOD32 versie 4.0.424.0

Iemand enig idee hoe ik die kan updaten naar versie 4.2.40?

Ik heb al uitgebreid door de geavanceerde instellingen gekeken enz. maar kan niks vinden.

Alvast bedankt. :)

EDIT; Laat maar. Net via de site van ESET de upgrade gevonden en gedownload. :)

[Voor 16% gewijzigd door roeki op 21-05-2010 12:17. Reden: Nieuwe info]

• Jorgen
Nog even een andere vraag:

Een paar berichten terug schreef ik al dat ik - op flinke problemen in het begin na - erg tevreden ben over Norton 360. Nu komt voor mij de keuze of ik mijn abonnement wil verlengen, of dat ik voor een andere scanner kies. Ik hoor negen-van-de-tien keer goede dingen over Kaspersky. Nu zit er bij de Computer Bild een gratis versie (waarde ca. € 40,=) van Kaspersky Security Suite CBE (= Computer Bild-Edition). Door het ophalen van maandelijkse codes, mag je deze scanner een jaar lang gratis gebruiken. Ik heb het bijbehorende artikel met de mogelijkheden van deze virusscanner bekeken, maar kon zo gauw niet ontdekken waarin de CBE verschilt van de normale versie. (Ter illustratie: ik heb ooit een CBE van Open Office gehad, waarin allerlei downloads en patches verwerkt zaten om Open Office te verbeteren. Dit is van zichzelf natuurlijk al een gratis pakket, i.t.t. Kaspersky.)

Info: Kaspersky CBE

Meestal moet ik niet zoveel van gratis virusscanners en firewalls hebben, niet omdat het niet goed zou zijn, maar wel omdat je dan vaak een aantal verschillende programma's nodig hebt die niet op elkaar afgestemd zijn, i.p.v. 1 goed werkend pakket. Bovendien is de kwaliteit en snelheid van de definitie-updates meestal ook beter bij McAfee, Norton en co. dan bij de gratis pakketten. (Toch?)

Ik zou graag antwoord krijgen op het volgende:

1) Waarin verschilt de CBE van de normale versie van Kaspersky Security Suite? (Kwaliteit en frequentie van updates, gebruiksgemak, technische ondersteuning, eventueel uitgeklede versie, W7 compatibiliteit, etc..)
2) Gratis is natuurlijk leuker dan € 80,= of meer. Ben ik met deze gratis CBE wel net zo goed beschermt als nu met Norton 360?
3) Sommige patches en updates van Duitstalige software werk(t)en (voorheen) niet goed samen met Nederlandstalige software. Maakt de taal van Kaspersky uit, voor mijn Nederlandse OS (Vista en 7)?
4) Iemand ervaring met het maandelijks ophalen van codes om Kaspersky, of iets anders op deze manier een jaar lang (legaal!) draaiende te houden?
5) Heeft iemand een net zo goed of beter alternatief voor Norton 360?
6) Twee pagina's terug schreef iemand over Surfspot. Daar kan ik (nog) niet inloggen. Is Norton 360 of een ander goed beveiligingspakket daar voor een gereduceerd tarief te koop?

Alvast bedankt! :)

[Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 23-05-2010 12:20]

• AlvaK
  • Niet online
Geen vraag, maar wil het toch even met jullie delen:

Ik gebruik al jaren Avast en die bevalt me eigenlijk prima. Maar onlangs (eigenlijk sinds de nieuwe versie) merkte ik dat m'n internet wel eens haperde en na wat testen (op 3 verschillende computers), bleek dat vooral de downloadsnelheid totaal niet gehaald werd.

Uiteindelijk bleek de rapportage (logging) van de webshield de boosdoener voor mijn problemen, waardoor ik maar de helft van m'n 60Mbit haalde. Dat uitgezet, en het loopt weer als een trein.

Dus draai je Avast, zou ik bovenstaande toch even testen of dat bij jou ook het geval is. :)

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

AlvaK schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:24:
Geen vraag, maar wil het toch even met jullie delen:

Ik gebruik al jaren Avast en die bevalt me eigenlijk prima. Maar onlangs (eigenlijk sinds de nieuwe versie) merkte ik dat m'n internet wel eens haperde en na wat testen (op 3 verschillende computers), bleek dat vooral de downloadsnelheid totaal niet gehaald werd.

Uiteindelijk bleek de rapportage (logging) van de webshield de boosdoener voor mijn problemen, waardoor ik maar de helft van m'n 60Mbit haalde. Dat uitgezet, en het loopt weer als een trein.

Dus draai je Avast, zou ik bovenstaande toch even testen of dat bij jou ook het geval is. :)
Raar, ik heb ook Avast en heb zelfs een 120mbit verbinding en bij het downloaden haal ik die snelheid ook gewoon. Misschien verschil in CPU-kracht ofzo? (ik draai een i7-965 op 3.6ghz)

• AlvaK
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:02:
Raar, ik heb ook Avast en heb zelfs een 120mbit verbinding en bij het downloaden haal ik die snelheid ook gewoon. Misschien verschil in CPU-kracht ofzo? (ik draai een i7-965 op 3.6ghz)
Geen idee, m'n Q6600 is geen topper meer, maar zou toch nog aardig mee moeten kunnen komen. Ook m'n Athlon 3500+ en oude laptopje (Pentium M 1200Mhz) vertonen vergelijkbare resultaten, dan zou ik daar ook meer verschil verwachten.
Goed, blijkbaar speelt het niet voor iedereen. Ik kon zo vlug ook niks gegoogled krijgen, maar ik was er mee geholpen en een ander wellicht ook.

Anoniem: 207968

Ik gebruik Mcafee en dat werkt erg goed moet ik zeggen.
Gdata scant elke keer heel en heel erg veel als je op internet zit dat is gewoon irritant(het is ook zichtbaar, je moet ook echt wachten soms e.d)
NOD32 heb ik een tijd gehad maar daar ben ik ook vanaf gestapt.
Gratis virusscanners zoals AVG daar word je ook blij van als je er vanaf bent.
Ik althans,dan kun je beter een klein bedrag ervoor neerleggen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Goed, ondertussen heb ik Norton 360 met 2 jaar verlengd.

Nu vindt na een routinecheck McAfee Stinger ineens 1 trojan (1,1 milj. schone bestanden), maar geeft hij niet aan welke.
(Alle mogelijke scaninstellingen aangezet, alleen melden)

Wat kan ik nu het best doen? Ik ga vanacht in elk geval met Norton 360 zo uitgebreid mogelijk scannen.
En dan?

Edit: ruim 9 uur verder vindt Norton 360 wel 11 bedreigingen, maar dit zijn enkel cookies. Waarom laat Stinger - dat toch een aanmerkelijk kleiner aantal virussen e.d. kan vinden - dan wel een trojan zien? Deze trojan kon in principe ook nog niet verwijderd zijn, aangezien Stinger stond ingesteld op "alleen melden".
Het logbestand van Stinger is trouwens 139 MB groot en laat zo ver ik nu kon zien alleen alle gescande bestanden zien. Ik wil vanzelfsprekend nog andere dingen proberen. Online scanners zijn echter min of meer uitgesloten, aangezien ik niet over een breedbandverbinding kan beschikken.
Heeft het bijvoorbeeld enige zin om al de virustools op deze site (http://support.kaspersky.com/viruses/utility) te proberen?

Waar ik overigens ook nog niet helemaal achter ben, is het volgende: hoe gaat Norton 360 om met USB-sticks, dvd's en andere media die ik op mijn laptop aansluit? Worden die automatisch gescand? Wordt malafide code automatisch tegengehouden? Tot nu toe klikte ik de keuze vensters die vragen wat ik met het medium wil doen, altijd weg en deed ik eerst een handmatige scan met Norton 360.

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Edit 2: Na een nieuwe 6 uur durende scan met Stinger, schijn ik ineens over een schone computer te beschikken. Heel vreemd. Ergens anders werd me aangeraden om met Malwarebytes te scannen. Kan ik dat programma naast Norton 360 gebruiken? (Wil liever niet 360 verwijderen, als dat niet strict noodzakelijk is. Het opnieuw installeren vanaf dvd is weliswaar geen probleem, maar het downloaden van de 4.0 update en alle virusdefinities gaat me anders weer uren en uren duren.)

[Voor 77% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2010 19:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!
roeki schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:58:
Hier draait NOD32 versie 4.0.424.0

Iemand enig idee hoe ik die kan updaten naar versie 4.2.40?

Ik heb al uitgebreid door de geavanceerde instellingen gekeken enz. maar kan niks vinden.

Alvast bedankt. :)

EDIT; Laat maar. Net via de site van ESET de upgrade gevonden en gedownload. :)
Jammer genoeg kun jij bij ESET vaak alleen zelf de complete installatie downloaden om te herinstalleren / te upgraden terwijl de software wel de mogelijkheid heeft om componenten te upgraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-02 10:02

killugh

lava right ahead

Jorgen schreef op zondag 30 mei 2010 @ 02:06:
Edit 2: Na een nieuwe 6 uur durende scan met Stinger, schijn ik ineens over een schone computer te beschikken. Heel vreemd. Ergens anders werd me aangeraden om met Malwarebytes te scannen. Kan ik dat programma naast Norton 360 gebruiken? (Wil liever niet 360 verwijderen, als dat niet strict noodzakelijk is. Het opnieuw installeren vanaf dvd is weliswaar geen probleem, maar het downloaden van de 4.0 update en alle virusdefinities gaat me anders weer uren en uren duren.)
Jazeker, malwarebytes kun je naast Norton installeren, standaard heeft de gratis editie alleen een on-demand scanner.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Mooi. Volgens een snelle scan met Malwarebytes is mijn laptop vrij van problemen :)

• Redneckerz
  • Laatst online: 07:33

Redneckerz

A place to be.

Jorgen schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:34:
Mooi. Volgens een snelle scan met Malwarebytes is mijn laptop vrij van problemen :)
als je wilt/kunt/er toe in staat bent zou je ook nog Combofix erover heen kunnen plempen. die vindt meestal ook nog wel eens wat (net als MBAM)

staat bij mij op de usbstick in het geval van nood.

maare, met Stinger bedoel je Mcafee Stinger, toch?

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

• _JGC_
  • Nu online
Combofix zou ik alleen doen als je echt problemen hebt. Voor zover ik weet kan dat ding niet in dry-run mode draaien. Ik gebruik combofix alleen als een machine echt problemen heeft die ik niet met hijackthis en malwarebytes kan oplossen.
Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee