Dankzij Dr. Web Cureit succesvol het W32.Virut verwijderd. Oke het kostte wel 2 volle dagen maar vertrouw erop dat ik weer helemaal clean ben. Heb alle virut scanners geprobeerd maar geen een kon wat Cureit kon, namelijk alle beschadigde exe's en scr's repareren. Daarna nog even een sfc /scannow en ik kan er weer even tegenaan.
Ik ben het met je eens dat Norman offline niet zo best is wat inactieve besmette bestanden betreft, maar on-demand naar mijn mening een hele sterke. Kom zelden pc's tegen die een up-to-date Norman draaien en toch bijna het loodje leggen door de last op hun schouders.
Voor pc's scannen op besmette niet actieve bestanden gebruik ik zelf Web Cureit. Deze weet ook van heel veel password tools dat het password tools zijn en betiteld het niet direct als een Trojan zoals veruit de meeste andere av's doen.
Een jaar of twee op honderden pc's de gratis versie van AVG geinstalleerd. Nu AVG het moeilijker heeft gemaakt om de NAG screens te verwijderen in v9 en ook op veel pc's niet meer wil updaten vanaf v8.5 toch voortaan maar voor MSE gekozen. Toch iets meer vertrouwen in een gratis Microsoft product.
En waarom? Ik check altijd pc's even met combofix omdat deze toch vaak meer ziet dan Microsoft Security Essentials, MBAM en Hitman Pro samen. Ook mijn eigen pc als hij gewoon goed draait en school blijkt te zijn check ik regelmatig even met Combofix._JGC_ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:40:
Combofix zou ik alleen doen als je echt problemen hebt. Voor zover ik weet kan dat ding niet in dry-run mode draaien. Ik gebruik combofix alleen als een machine echt problemen heeft die ik niet met hijackthis en malwarebytes kan oplossen.
Ik ben het met je eens dat Norman offline niet zo best is wat inactieve besmette bestanden betreft, maar on-demand naar mijn mening een hele sterke. Kom zelden pc's tegen die een up-to-date Norman draaien en toch bijna het loodje leggen door de last op hun schouders.
Voor pc's scannen op besmette niet actieve bestanden gebruik ik zelf Web Cureit. Deze weet ook van heel veel password tools dat het password tools zijn en betiteld het niet direct als een Trojan zoals veruit de meeste andere av's doen.
Een jaar of twee op honderden pc's de gratis versie van AVG geinstalleerd. Nu AVG het moeilijker heeft gemaakt om de NAG screens te verwijderen in v9 en ook op veel pc's niet meer wil updaten vanaf v8.5 toch voortaan maar voor MSE gekozen. Toch iets meer vertrouwen in een gratis Microsoft product.
[Voor 77% gewijzigd door Malarky op 18-06-2010 14:07]