• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

Malarky

Wils voor wat ieder

Dankzij Dr. Web Cureit succesvol het W32.Virut verwijderd. Oke het kostte wel 2 volle dagen maar vertrouw erop dat ik weer helemaal clean ben. Heb alle virut scanners geprobeerd maar geen een kon wat Cureit kon, namelijk alle beschadigde exe's en scr's repareren. Daarna nog even een sfc /scannow en ik kan er weer even tegenaan.
_JGC_ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:40:
Combofix zou ik alleen doen als je echt problemen hebt. Voor zover ik weet kan dat ding niet in dry-run mode draaien. Ik gebruik combofix alleen als een machine echt problemen heeft die ik niet met hijackthis en malwarebytes kan oplossen.
En waarom? Ik check altijd pc's even met combofix omdat deze toch vaak meer ziet dan Microsoft Security Essentials, MBAM en Hitman Pro samen. Ook mijn eigen pc als hij gewoon goed draait en school blijkt te zijn check ik regelmatig even met Combofix.

Ik ben het met je eens dat Norman offline niet zo best is wat inactieve besmette bestanden betreft, maar on-demand naar mijn mening een hele sterke. Kom zelden pc's tegen die een up-to-date Norman draaien en toch bijna het loodje leggen door de last op hun schouders.

Voor pc's scannen op besmette niet actieve bestanden gebruik ik zelf Web Cureit. Deze weet ook van heel veel password tools dat het password tools zijn en betiteld het niet direct als een Trojan zoals veruit de meeste andere av's doen.

Een jaar of twee op honderden pc's de gratis versie van AVG geinstalleerd. Nu AVG het moeilijker heeft gemaakt om de NAG screens te verwijderen in v9 en ook op veel pc's niet meer wil updaten vanaf v8.5 toch voortaan maar voor MSE gekozen. Toch iets meer vertrouwen in een gratis Microsoft product.

[Voor 77% gewijzigd door Malarky op 18-06-2010 14:07]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

_JGC_ schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:18:
Ik vind Antivir op zich een lekkere scanner, maar op een of andere manier heb ik nu al 2 systemen staan voor reparatie die geinfecteerd waren door Security Essentials 2010 malware. Geen idee waar het vandaan komt, maar tot nu toe alleen systemen met Antivir teruggehad met dat soort rommel erop.

Ach ja, elke scanner mist wel eens wat. Er zijn ook zat mensen die via hun werk Norman kopen. Ik heb het niet zo hoog met Norman, de gratis virusscanners vinden meestal meer dan Norman. Heb een keer een systeem met up2date Norman on-access scanner op de achtergrond gescand met Avira: Norman vond nagenoeg niks, Avira heeft rond de 300 bestanden gevonden waar zooi in zat.
Ben ook tevreden met Avira IS in samenwerking met A Squared free, ben ik voldoende beveiligd.
Wel Windows Defender en Firewall handmatig uitzetten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:57

Redneckerz

A place to be.

Fred raket schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:28:
[...]

Ben ook tevreden met Avira IS in samenwerking met A Squared free, ben ik voldoende beveiligd.
Wel Windows Defender en Firewall handmatig uitzetten.
Avira is inderdaad een sterke scanner. waarom ik er nou vanaf ben gestapt... 8)7
ik zelf heb de A-Squared commandlinescanner op standby staan. ik moet dat ding toch eens een keer configureren via Powershell zodat deze op de achtergrond loopt voor bepaalde mappen ;)

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:29
Ik had op mijn nieuwe netbook tijdelijk Microsoft Security Essentials geïnstalleerd. Helaas trok deze vrij regelmatig mijn hele laptop vast waardoor er vrij weinig beweging in was te krijgen. Ik heb het daarom ook maar gedeïnstalleerd en ben ik nu bezig met Sandboxie. Risicovolle programma's, zoals de browser, MSN en PDF Reader, worden standaard geopend in de sandbox waardoor de rest van de laptop vrij blijft van gevaar. De processor wordt alleen extra belast tijdens het starten van het programma maar als ze eenmaal gestart zijn mer je er verder vrij weinig van.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Inmiddels is Kaspersky Internet Security 2011 in het Engels uitgebracht (KIS 2011). :)

Gebruik hem nu thuis (versie 11.0.0.232), op een moderne PC, en werkt vooralsnog prima.

Bij Kaspersky is men al druk bezig met een nieuwe CF1 Build van KIS 2011 dmv. beta-testen.
:P

[Voor 26% gewijzigd door bitshape op 01-07-2010 17:37]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AlvaK schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:24:
Geen vraag, maar wil het toch even met jullie delen:

Ik gebruik al jaren Avast en die bevalt me eigenlijk prima. Maar onlangs (eigenlijk sinds de nieuwe versie) merkte ik dat m'n internet wel eens haperde en na wat testen (op 3 verschillende computers), bleek dat vooral de downloadsnelheid totaal niet gehaald werd.

Uiteindelijk bleek de rapportage (logging) van de webshield de boosdoener voor mijn problemen, waardoor ik maar de helft van m'n 60Mbit haalde. Dat uitgezet, en het loopt weer als een trein.

Dus draai je Avast, zou ik bovenstaande toch even testen of dat bij jou ook het geval is. :)
Denk dat je de e-mailscanner op het te downloaden hebt ingeschakeld.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kaspersky IS heb ik op mijn systeem gehad in 2005, toen nieuwe PC, draaide prima.
Zal nu ik de huidige draaien op dat systeem kan ik bijna niks tijdens scan.

Avira is daar (lichter) in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Fred raket schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:33:
Kaspersky IS heb ik op mijn systeem gehad in 2005, toen nieuwe PC, draaide prima.
Zal nu ik de huidige draaien op dat systeem kan ik bijna niks tijdens scan.

Avira is daar (lichter) in.
Fred, je kan Kaspersky eenvoudig instellen zodat deze "lichter" of juist "zwaarder" is. :Y)
Het is nl. allemaal uitgebreid configureerbaar!

Tevens als je een scan van de C-schijf doet, zul je altijd merken dat er een scan plaatsvind. Je zou de scan een lagere prioriteit kunnen geven om de belasting dan wat te "verlichten". ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 13:20

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik probeer net de meeste gebruikte software te installeren AntiVir.... maar ik krijg bij het installeren fout na fout na fout.... :(
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Naboo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:32:
Ik probeer net de meeste gebruikte software te installeren AntiVir.... maar ik krijg bij het installeren fout na fout na fout.... :(
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Weet niet waar je het hebt gedownload, maar er zijn geen problemen mee.
Ik heb het gisteren nog bij een collega op haar PC gezet.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 13:20

Naboo

#WINNING!! DUH!

gewoon vanaf de link aan het begin van dit topic... oftewel de officiele site ;)

Maar goed, blijkbaar werkt het wel na de reboot...en volgens het programma ben ik 100% clean :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Ik gebruik al jaren Kaspersky, sinds versie 6 heb ik een licentie van KIS, de reden hiervoor is omdat het lekker snel is/was en ook nog eens meeste malware er goed uit weet te pikken. Nu lijkt het erop alsof ze met elke nieuwe versie steeds meer en meer een soort Norton fase in gaan. Het is zo traag als stroop en meestal kies ik ervoor om het maar uit te schakkelen zodat het een beetje opschiet. Dit ondanks dat ik best fatsoenlijke specs heb.

Maar goed, ik zit nu dus met twee vragen. Is dit iets voor KIS specifiek, als ik KAV gebruik is dat dan beter of gewoon zelfde? Als ik ervoor kies om het te vervangen met iets anders, welke?

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 23:15

Johnny E

Dôh !!

Anoniem: 310604 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:20:
Ik heb de gratis Microsoft Security Essentials werkt perfect, vergelijkbaar met Nod32, versie 4. :)
Heb er ook nog (gratis) spybot en defender van Microsoft opstaan:goede bescherming. :z
Heb MSE afgelopen week getest op een PC welke ik voor m'n schoonmoeder aan het inrichten ben.
MSE werkt lekker simpel en best snel maar heeft één duidelijk nadeel t.o.v. NOD32 v4.

Als je via een website een virus of andere malware tegenkomt wordt de sessie bij NOD32 netjes afgebroken.
Bij MSE gebeurt dit niet, de sessie blijft actief en de virus of malware worden pas verwijdert waneer deze al gedownload zijn.

Ik heb dus maar een licentie aangeschaft voor m'n schoonmoeder, heb ik m'n goede daad voor dit jaar ook weer gedaan ;).

Specs!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 10:41

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Voordat ik begin, ter info: gebruik laatste versie windows 7 (inclusief laatste updates), Kaspersky 2011 (ook laatste updates) en dat geldt idem dito voor spybot.

Probleem: ik heb PowerIso geïnstalleerd en toen begon de ellende. Kaspersky gaf een melding. In eerste instantie koos ik voor doorgaan en niet blokkeren maar Kaspersky begon vaker de melding te geven en toen heb ik gekozen voor Quarantine.

Het gaat om detected threats: c:\windows\system32\winntn servies\winntn services.exe
als ik deze bestand verwijderd, kom het gewoon weer terug.

Kaspersky geeft de volgende toelichting: status is Infected: Legal software that can be used by criminals for damaging your computer or personal data PDM.DNS Query.

Via google kan ik niets nuttige hierover vinden. Ik heb in safemode geprobeerd om het te verwijderen, dat lukt maar na opstarten keert het meteen terug in mijn taakbeheer. Ik heb gevoel dat Kaspersky het niet in quarantaine kan zetten. Als ik in het taakbeheer kies voor beëindigen, keert het meteen terug. Bij de beschrijving staat het volgende vermeld: Provide.

Kan iemand me hiermee helpen. Ik heb geen goed gevoel over.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:57

Redneckerz

A place to be.

Zhadum schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:19:
Ik zit met een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Voordat ik begin, ter info: gebruik laatste versie windows 7 (inclusief laatste updates), Kaspersky 2011 (ook laatste updates) en dat geldt idem dito voor spybot.

Probleem: ik heb PowerIso geïnstalleerd en toen begon de ellende. Kaspersky gaf een melding. In eerste instantie koos ik voor doorgaan en niet blokkeren maar Kaspersky begon vaker de melding te geven en toen heb ik gekozen voor Quarantine.

Het gaat om detected threats: c:\windows\system32\winntn servies\winntn services.exe
als ik deze bestand verwijderd, kom het gewoon weer terug.

Kaspersky geeft de volgende toelichting: status is Infected: Legal software that can be used by criminals for damaging your computer or personal data PDM.DNS Query.

Via google kan ik niets nuttige hierover vinden. Ik heb in safemode geprobeerd om het te verwijderen, dat lukt maar na opstarten keert het meteen terug in mijn taakbeheer. Ik heb gevoel dat Kaspersky het niet in quarantaine kan zetten. Als ik in het taakbeheer kies voor beëindigen, keert het meteen terug. Bij de beschrijving staat het volgende vermeld: Provide.

Kan iemand me hiermee helpen. Ik heb geen goed gevoel over.
dat klinkt niet heel ernstig. Kaspersky zegt eigenlijk: deze legale software kan misbruikt worden door irritantjes. oftewel: Kaspersky beweert dat Poweriso een lek heeft.

wat je kan doen is het geinfecteerde bestand te uploaden naar www.virustotal.com en hem daar door een hele rits scanners laten scannen. de kans dat jij nu een nieuw virus ontdekt hebt is nihil, dus is dit waarschijnlijk een False Positive: een programma en/of bestand dat toevallig de handtekening van een virus draagt.

als dat het geval is (nadat je Virustotal hebt gedaan), dan is het verstandig een rapportje naar Kaspersky te sturen, zodat in de volgende update je scanner niet meer gaat gillen dat dit iets is.

hopelijk helpt je dat uit de brand en anders DM je mij maar even. ;)

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Redneckerz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:52:
[...]

dat klinkt niet heel ernstig. Kaspersky zegt eigenlijk: deze legale software kan misbruikt worden door irritantjes. oftewel: Kaspersky beweert dat Poweriso een lek heeft.

wat je kan doen is het geinfecteerde bestand te uploaden naar www.virustotal.com en hem daar door een hele rits scanners laten scannen. de kans dat jij nu een nieuw virus ontdekt hebt is nihil, dus is dit waarschijnlijk een False Positive: een programma en/of bestand dat toevallig de handtekening van een virus draagt.

als dat het geval is (nadat je Virustotal hebt gedaan), dan is het verstandig een rapportje naar Kaspersky te sturen, zodat in de volgende update je scanner niet meer gaat gillen dat dit iets is.

hopelijk helpt je dat uit de brand en anders DM je mij maar even. ;)
Dank voor je reactie en je hulp. Het is me iig gelukt om het te verwijderen. Ik haal de bestand door virustotal en zie wat er gebeurd. Nogmaals dank.

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Kaspersky Internet Security 2011 - Build 11.0.1.400 CF1 (critical fix 1) is gereleased, en is van de FTP servers van Kaspersky, hier en hier en hier te downloaden.

De bijbehorende releasenotes kan je hier vinden.

Indien je een oudere versie of een Beta op de PC hebt staan, is het aan te raden alles eerst compleet te verwijderen met de Kaspersky Removal Tool.

Deze nieuwste versie is er natuurlijk ook in een Kaspersky Anti Virus 2011 smaakje. :9

Voor de Nederlands-talige versie is het zoals gewoonlijk even geduld hebben,
mij is niet bekend wanneer deze uitgebracht wordt.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48
Ik laat op dit moment mijn pc scannen door de online virusscanner van Panda (ActiveScan 2.0). Na 12 uur (!!) is hij nog steeds niet verder dan 40% gekomen. Hij geeft ondertussen aan dat ik 13 geïnfecteerde bestanden zou hebben. De "desinfectie advies"-knop laat alleen Panda reclame zien.

Heeft het zin om deze scan af te maken? (M.a.w. krijg ik dan ook alleen die irritante reclame? Of krijg ik te zien wat er loos is?) Of kan ik beter met iets anders scannen?

Ik gebruik zelf Norton 360 4.0, MalwareBytes Antimalware, Spybot en Hitman, maar die vinden allemaal niets. Ik vind het dus wel apart dat Panda wel vanalles vind. Nu kan het zijn dat bovengenoemde programma's allemaal in de luren gelegd worden, maar het kan ook zijn dat Panda mij gewoon hun programma aan wil smeren.

================

Na bijna 20 uur scannen, heeft Panda ActiveScan alleen de eerder genoemde 13 bestaden gevonden. Dit zijn 12 cookies, die blijkbaar door de andere programma's over het hoofd werden gezien en 1 x adware. Het gevaar valt dan denk ik nog mee. Nu wel eens zien hoe ik van die cookies en adware af kom.

================

Common name: MemoryWatcher
Technical name: Adware/MemoryWatcher
Threat level: Low
Alias: memwatcher, SandBoxer, Quadro, Peper, Adware-Memwatcher
Type: Spyware
Subtype: Adware
Effects: It displays advertising pop-up windows when the user uses the Internet Explorer.

Iemand een goed idee met welk programma ik dit compleet en voor altijd wegkrijg?!

===============

CCleaner, HitmanPro en Spybot vinden allemaal niets.
SAS is nu aan het scannen.

Voor de zekerheid heb ik alle wachtwoorden veranderd via een andere pc.

Hopelijk heeft iemand een idee over hoe ik dit nu verder oplos.

[Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 22-07-2010 22:27]

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:22
Jorgen, heb je je tempfiles e.d. verwijdert voor je scan? Want als een volledige scan alles gaat scannen kan dit inderdaad soms heel erg lang duren.
Volgens mij is het voor jou alvast toch interessanter om met dit type on demand scanners alleen bepaalde directories te scannen (c:\users of c:\documents and settings, c:\windows\ c:\program files)

Heb je al even gezocht op welke informatie je vind als je op die namen zoekt. Ik vind namelijk al onmiddelijk de volgende hit op de site van pandasecurity zelf: http://www.pandasecurity....erview.aspx?idvirus=41209

Er staat ook hoe je het kan verwijderen:

# Delete the entry that Memwatcher has created in the Windows Registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Run
4DEDR59RBW3#6 = “%path%\%file%”
where%path% is the directory where Memwatcher is run, and %file% is one of the random files created.
# Restart the computer.

Als je die directory uit het register haalt ga je meteen ook weten waar het staat en die ook kunnen verwijderen.

• Jorgen
-Vasa- schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:30:
Jorgen, heb je je tempfiles e.d. verwijdert voor je scan? Want als een volledige scan alles gaat scannen kan dit inderdaad soms heel erg lang duren.
Volgens mij is het voor jou alvast toch interessanter om met dit type on demand scanners alleen bepaalde directories te scannen (c:\users of c:\documents and settings, c:\windows\ c:\program files)

Heb je al even gezocht op welke informatie je vind als je op die namen zoekt. Ik vind namelijk al onmiddelijk de volgende hit op de site van pandasecurity zelf: http://www.pandasecurity....erview.aspx?idvirus=41209

Er staat ook hoe je het kan verwijderen:

# Delete the entry that Memwatcher has created in the Windows Registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Run
4DEDR59RBW3#6 = “%path%\%file%”
where%path% is the directory where Memwatcher is run, and %file% is one of the random files created.
# Restart the computer.

Als je die directory uit het register haalt ga je meteen ook weten waar het staat en die ook kunnen verwijderen.
Ik had die pagina ook gevonden. Verder zoeken leerde me echter dat Memorywatcher zich zo vaak kopieerde dat het haast onmogelijk zou zijn om deze handmatig te verwijderen. Dat maakte me wat huiverig om allerlei registerdingen te verwijderen.

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je met als je die directory uit het register haalt, ga je ook weten waar het staat?

Als ik die scanners alleen die specifieke directories laat afzoeken, dan missen ze toch automatisch de mappen waarin gedownloade bestanden terecht komen, of waarheen ik de nieuwe bestanden heb verplaatst? Ook als een programma zich vermendigvuldigd of verstopt, worden dan toch een hoop mogelijke plaatsen overgeslagen?

Alvast bedankt voor je hulp!

Anoniem: 366266

Ik heb onlangs Bitdefender Antivirus 2010 gekocht, maar ik las dat er een paar maanden geleden een serieuze crash was? Op de site van Bitdefender wordt ik niet veel wijzer, vind het dan ook erg laag dat ze hier niet goed over communiceren. Desondanks lijkt het wel één van de beste en tegelijk goedkoopste antivirussen en wil ik deze dus wel gebruiken binnenkort. Maar is dat probleem nu ondertussen al opgelost?

Grts.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
Anoniem: 366266 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:55:
Ik heb onlangs Bitdefender Antivirus 2010 gekocht, maar ik las dat er een paar maanden geleden een serieuze crash was?
Grts.
Ik denk dat je dit bedoelt:
nieuws: Foutieve update BitDefender maakt 64bit-Windows onbruikbaar

Bitdefender is niet de enige. In april geleden was McAfee in het nieuws omdat het Windows installaties onbruikbaar maakte.
nieuws: McAfee verwijdert essentieel Windows-bestand na fout in virusupdate

Volgens mij zul je met dit soort incidenten moeten leven. Doordat er zoveel verschillende versies van allerlei software in omloop zijn, is iedere installatie dus eigenlijk uniek. Voor de antivirusmakers is het onmogelijk om al die systemen te testen.
Aan de andere kant vind ik het zomaar, zonder bevestiging van de gebruiker, verwijderen van Windowsbestanden wel erg slordig.

[Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 23-07-2010 17:36]

• -Vasa-
Jorgen schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:20:
[...]

Ik had die pagina ook gevonden. Verder zoeken leerde me echter dat Memorywatcher zich zo vaak kopieerde dat het haast onmogelijk zou zijn om deze handmatig te verwijderen. Dat maakte me wat huiverig om allerlei registerdingen te verwijderen.

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je met als je die directory uit het register haalt, ga je ook weten waar het staat?

Als ik die scanners alleen die specifieke directories laat afzoeken, dan missen ze toch automatisch de mappen waarin gedownloade bestanden terecht komen, of waarheen ik de nieuwe bestanden heb verplaatst? Ook als een programma zich vermendigvuldigd of verstopt, worden dan toch een hoop mogelijke plaatsen overgeslagen?

Alvast bedankt voor je hulp!
Het zou proberen is alvast de moeite waard, als je eerst steeds de eenvoudigste mogelijke oplossing probeert ben je zeker dat je minder tijd verspild. :)

Ik bedoel dat als je gaat kijken naar de key HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\Run en dan in het rechtervlak de waarde 4DEDR59RBW3#6 zoekt, zie je daar een bestandsnaam met daarvoor de locatie. Hier kan je dan naartoe gaan via windows verkenner bijvoorbeeld om het te verwijderen.

Er worden inderdaad een heleboel plaatsen overgeslagen, maar over het algemeen kiest malware toch steeds dezelfde lokaties om zich te plaatsen, en die heb je over het algemeen mee met de mappen die ik zei. (Als je downloads map niet binnen je eigen profiel staan moet je die er ook wel bijnemen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
-Vasa- schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:33:
[...]

Het zou proberen is alvast de moeite waard, als je eerst steeds de eenvoudigste mogelijke oplossing probeert ben je zeker dat je minder tijd verspild. :)

Ik bedoel dat als je gaat kijken naar de key HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\Run en dan in het rechtervlak de waarde 4DEDR59RBW3#6 zoekt, zie je daar een bestandsnaam met daarvoor de locatie. Hier kan je dan naartoe gaan via windows verkenner bijvoorbeeld om het te verwijderen.

Er worden inderdaad een heleboel plaatsen overgeslagen, maar over het algemeen kiest malware toch steeds dezelfde lokaties om zich te plaatsen, en die heb je over het algemeen mee met de mappen die ik zei. (Als je downloads map niet binnen je eigen profiel staan moet je die er ook wel bijnemen)
Hoi -Vasa-, ik heb naar die registersleutel gezocht, maar kon hem niet vinden. Verder dan CurrentVersion kwam ik niet. Een scan met stinger gaf trouwens weer een compleet ander virus aan. Al weet ik even niet meer welke dat precies was. Ik zit er aan te denken om mijn Vista te verruilen voor W7 om zo vanalles af te zijn. Ik weet niet of je voor de tussentijd nog een suggestie hebt, om toch dit op te kunnen lossen?

Heb jij toevallig ook verstand / ervaring met het gebruik van meerdere pc's in 1 huis? Ik schrijf deze berichten namelijk op een andere laptop (en hierop heb ik ook al mijn wachtwoorden veranderd), die via dezelfde router (draadloze verbinding) met het internet verbonden is. Kan deze laptop via die router ook besmet zijn? Of kan dat niet zo gebeuren?

Nog zoiets. er zitten 2 250GB schijven in mijn laptop. als ik eerst de ene formateer en daarna de andere, zou ik er dan zeker van zijn dat eventuele virussen, malware, enz. zich dan niet in de tijd tussen de beide formatteringen alweer naar de andere schijf hebben gekopieerd? Anders lost een clean install nog niets op natuurlijk .(Zelfs als een installatie-dvd van Win7 dit automatisch kan, dan zit er toch tijd tussen het formatteren van beide HDD's, waarin malafide software toch de tijd heeft om zich te verzekeren van een nieuwe locatie?)

Alvast weer bedankt voor je tijd en je antwoorden!

[Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 25-07-2010 21:12]

• -Vasa-
Als je die key niet meer vindt gaat het waarschijnlijk om een detectie van iets dat is overgebleven. De meeste scanners gaan altijd wel iets vinden. Met zoveel malware zal je trouwens af en toe ook wel een false positive zien.

Theoretisch gezien kan je laptop ook geïnfecteerd zijn via je draadloos netwerk, maar dan moet je wel erg onveilige instellingen hebben staan. Je kan beginnen met je af te vragen of je mogelijk geïnfecteerd toestel bestanden naar een gedeelde map op je laptop kan plaatsen.

Als je je systeemschijf (normaal c:) formatteerd en je besturingssysteem herinstalleerd, kan je nog steeds makkelijk geïnfecteerd worden als bijvoorbeeld je autorun ingeschakeld staat. In Windows 7 staat deze standaard uitgeschakeld dus zou dit niet mogen gebeuren. Maar enkel daarvoor upgraden is mischien toch net iets te extreem. Schakel gewoon autorun uit om te beginnen en pas je autorun.inf bestand op je extra schijf zo aan dat deze nooit automatisch kan uitgevoerd worden. (Doe dit ook steeds voor al je usb-sticks ook).

• Jorgen
Hoi Vasa,

Een paar weken geleden heb ik ander internet gekregen. Ik heb destijds aan de "internetmonteur" gevraagd of er nog beveiligingsinstellingen op de router ingesteld moesten worden. Hij vertelde mij dat alles standaard al goed stond. Aangezien ik hier geen enkele ervaring mee heb, ben ik er vanuit gegaan dat dit (in elk geval voorlopig) voldeed.

Als het goed is staat het bestanden delen uit. De mogelijk besmette laptop draait op Vista. De andere laptop draait op 7. Ik zal nog eens controleren hoe het delen ingesteld staat.

Naar die autorun zal ik ook op zoek gaan, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies waar ik die moet zoeken. Ook daar zal ik me in verdiepen.

Sowieso zal ik een heel aantal belangrijke bestanden moeten opslaan om deze later weer te gebruiken. Wat ik ook beslis (schoonmaken of nieuwe installatie) de laptop(s) moeten daarna dusdanig veilig zijn dat ik ook de bewaarde bestanden zonder gevaar kan gebruiken.

Wederom bedankt voor je hulp!

===================

Uiteindelijk heb ik besloten om (wat eerder dan gepland) Windows 7 aan te schaffen en een nieuwe installatie te doen, zodat ik overal vanaf ben. Ik heb Acronis True Image Home 2010 gebruikt om beide schijven vakkundig leeg te maken.

Ik wil bij deze wel iedereen bedanken die geholpen heeft bij het virusprobleem! Bedankt!

Ik heb wel gelijk nog een veiligheidsvraag: ik heb verschillende artikelen gelezen over computers die met een vers geïnstalleerd OS, nog niet waren voorzien van alle patches en updates en die nog zonder (geüpdate) virusscanner zaten. Volgens deze artikelen hielden die pc's het nog geen 20 minuten uit, alvorens ze helemaal overspoeld raakten door virussen, malware en andere boosdoeners.

Windows 7 vraagt mij tijdens de installatie al om dingen te downloaden, maar ik had voor de zekerheid de stekker uit de router gehaald om niet al direct kwetsbaar online te zijn. Er staat tijdens de installatie immers nog geen virusscanner op. (Na het installeren van Win 7 heb ik natuurlijk meteen - ook nog ofline - mijn virusscanner geïnstalleerd. Daarna Office erop en toen pas verbinding met de router gemaakt.)

Hoe groot is het gevaar eigenlijk om tijdens het installeren van Win 7 en tijdens het downloaden van alle patches al een virusbesmetting op te lopen?

Als ik geen enkele internetpagina oproep, is het gevaar dan "te overzien"?

[Voor 42% gewijzigd door Jorgen op 30-07-2010 19:08]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoi Jorgen,

Als je verbinding maakt met Internet werkt Windows Defender al, dus ben je al iets beveiligd.
Daarna kun je gewoon je IS pakket installeren en dan Defender of wat je op je OS hebt uitzetten, Verder staan hier voldoende goed tips welke beveiliging te gebruiken.

Mvg,

Fred

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55
Ik heb sinds september 2009 Avira gekocht. Waar ik de laatste tijd problemen mee heb is de webguard. Het kan zijn dat dit vanaf versie 10 is, maar weet het niet zeker. Het probleem is dat pagina's openen soms 10 sec of langer duurt. Als ik webguard uitschakel staan de pagina's direct op het scherm.

Mijn Pc is net een jaar oud (i7) en mijn isp snelheid is 90mbit. Als ik de fora's bekijk van Avira, zijn er veel mensen die hier last mee hebben.

De volgende tip(s) heb ik via het forum gevonden:
- Webguard eerst uitschakelen via config scherm (--> Avira wijzigen), pc herstart, dan weer inschakelen.
- De Temp map niet meer leegmaken (bv via Ccleaner)
- Totale nieuwe installatie

Helaas hebben bovenstaande tips geen resultaat opgeleverd. Ik las hier ook dat versie 10 eigenlijk geen lekkere versie is. Ik ga binnenkort mijn systeem op een SSD zetten, en ik denk dat ik probeer versie 9 weer te gebruiken. Mijn licentie loopt 9 september 2010 af, en wil voor die tijd zekerheid hebben. Anders moet ik opzoek naar een andere virusscanner.

Zijn er tweakers met soortgelijke ervaringen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, geen (slechte) ervaring met Avira. ik heb het wel met Malwarebytes, die blokkeert zelfs de site van Cinestar.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Hm.. ik ben op zoek naar een virusscanner, heb alleen wat ervaring met Norman.. ik ben op zoek naar een virusscanner die simpelweg erg weinig geheugen en cpu kracht in beslag neemt, momenteel heb ik er geen.. Maar voor mijn werk ben ik dit verplicht, gezien ik anders geen dingen vanaf thuis kan doen..

Heb net AVG Free geïnstalleerd, maar heb het idee dat dit nog een "log" programma is..

[Voor 12% gewijzigd door rscheper op 06-08-2010 17:56]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jerk184 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:04:
Ik heb sinds september 2009 Avira gekocht. Waar ik de laatste tijd problemen mee heb is de webguard. Het kan zijn dat dit vanaf versie 10 is, maar weet het niet zeker. Het probleem is dat pagina's openen soms 10 sec of langer duurt. Als ik webguard uitschakel staan de pagina's direct op het scherm.

Mijn Pc is net een jaar oud (i7) en mijn isp snelheid is 90mbit. Als ik de fora's bekijk van Avira, zijn er veel mensen die hier last mee hebben.

De volgende tip(s) heb ik via het forum gevonden:
- Webguard eerst uitschakelen via config scherm (--> Avira wijzigen), pc herstart, dan weer inschakelen.
- De Temp map niet meer leegmaken (bv via Ccleaner)
- Totale nieuwe installatie

Helaas hebben bovenstaande tips geen resultaat opgeleverd. Ik las hier ook dat versie 10 eigenlijk geen lekkere versie is. Ik ga binnenkort mijn systeem op een SSD zetten, en ik denk dat ik probeer versie 9 weer te gebruiken. Mijn licentie loopt 9 september 2010 af, en wil voor die tijd zekerheid hebben. Anders moet ik opzoek naar een andere virusscanner.

Zijn er tweakers met soortgelijke ervaringen?
Niet specifiek met Avira, maar wel in het algemeen met (virusscan) software dat het steeds meer bloated wordt tot het op een gegeven moment hinderlijk wordt en net zo traag als de concurrentie. Hoe dan ook, een voor de hand liggend alternatief is wellicht Avira Free. Die heeft geen webguard dus je kan er ook geen last van hebben. De vraag is natuurlijk of je dit veilig genoeg vindt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rscheper schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:55:
Hm.. ik ben op zoek naar een virusscanner, heb alleen wat ervaring met Norman.. ik ben op zoek naar een virusscanner die simpelweg erg weinig geheugen en cpu kracht in beslag neemt, momenteel heb ik er geen.. Maar voor mijn werk ben ik dit verplicht, gezien ik anders geen dingen vanaf thuis kan doen..

Heb net AVG Free geïnstalleerd, maar heb het idee dat dit nog een "log" programma is..
Ik denk niet dat het wenselijk is, als je zomaar op je pc van je werk scanners gaat installeren.
Het moet dan ook free zijn voor bedrijven natuurlijk, dus kom je alleen uit op Comodo. als ik goed ben geïnformeerd.
:) Fred

Edit: Ik lees je reactie nu nogmaals en begrijp dat je van uit huis werkt, en je Home pc beveiligd moet zijn.

Firewall: Comodo, PC Tools
AntiV: Avira personal, AVG, Avast
AntiM: Malwarebytes, A squared free.

Je kunt naar eigen keuze kiezen wat voldoende is, of overleg het met jullie beheerder/ ict medewerker of...

Mvg,

Fred

[Voor 19% gewijzigd door Hackus op 10-08-2010 10:06. Reden: schrijffout.]

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 17:49

dutch_camel

It's Orange!

rscheper schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:55:

Volgens mij moet je eerst eens het Personeelshandboek doorlezen, zo werkt het iig bij de meeste bedrijven. Daarin zou moeten staan waaraan je moet voldoen om thuis te mogen werken. Ook zal daarin staan of het bedrijf eea faciliteert, zoals het leveren van een virusscanner. Daarbij is thuiswerken een wat vage omschrijving. Werk je bijv, via Citrix, en heb je goed systeem beheer dan is de kans dat jij rommel op het netwerk installeert al heel wat kleiner door bijv. rechtstreeks op een server in te loggen (bijv, via RDP).
Ik zou lezen en/of even langs wandelen bij de ICT afdeling. Daar zal je de meeste concrete aanwijzingen krijgen. En zoals Fred hierboven al meld, er is genoeg goede en gratis software te krijgen.
Het verschil tussen betaalde en gratis anti-virus software wordt steeds kleiner.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• Berktoppie
  • Laatst online: 28-02 19:24
Hi,

Is er iemand hier bekend met Vipre Anti virus?
Mijn eerste indruk is dat het best goed werkt en erg betrouwbaar is.
Ook qua prijs erg aannemelijk, Iemand Bekend met deze software?
Wil graag jullie mening weten voordat ik overga op aankoop.

www.webshopmasters.nl

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Berktoppie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:45:
Hi,

Is er iemand hier bekend met Vipre Anti virus?
Mijn eerste indruk is dat het best goed werkt en erg betrouwbaar is.
Ook qua prijs erg aannemelijk, Iemand Bekend met deze software?
Wil graag jullie mening weten voordat ik overga op aankoop.
Nee, geen ervaring mee.
Ik ben nu tevreden en zal ook niet gauw meer anders proberen.

Grtz,

Fred

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb een probleem met Kaspersky: Ik wil gebruik maken van een VPN verbinding naar UvT (universiteit van Tilburg). Hij maakt gebruik van dit adres (137.56.127.10) en uiteraard inclusief ww en gebruiksnaam.

Ik heb het meerdere malen geprobeerd en ligt aan Kaspersky (versie. 9.0.0.736), windows 7.
Uiteraard wil ik kaspersky aan hebben als ik gebruik maak van VPN. Met eerdere versies van Kaspersky had ik hier geen probleem had.

Kan iemand me hierbij helpen?

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Zhadum schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:16:
Ik heb een probleem met Kaspersky: Ik wil gebruik maken van een VPN verbinding naar UvT (universiteit van Tilburg). Hij maakt gebruik van dit adres (137.56.127.10) en uiteraard inclusief ww en gebruiksnaam.

Ik heb het meerdere malen geprobeerd en ligt aan Kaspersky (versie. 9.0.0.736), windows 7.
Uiteraard wil ik kaspersky aan hebben als ik gebruik maak van VPN. Met eerdere versies van Kaspersky had ik hier geen probleem had.

Kan iemand me hierbij helpen?
Je kan de nieuwste versie proberen of deze wel werkt met VPN (versie 11.0.1.400).

Is het geen instelling die te vinden is onder de settings van "Firewall", "Network Attack Blocker" & "Application Control" waarmee je trial&error toe kan passen om het op te lossen?

* bitshape gebruikt alleen de Engelse versie's, dus excuses voor geen vertaling in het Nederlands.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zhadum ben je verder wel tevreden over Kaspersky?

Even een melding,als ik deze pagina open krijg ik een melding van MalwareBytes: 62.45.45.65 toegang tot mogelijke kwaadaardige website is geblokkeerd.

[Voor 22% gewijzigd door Hackus op 21-08-2010 10:07]

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

bitshape schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:59:
[...]

Je kan de nieuwste versie proberen of deze wel werkt met VPN (versie 11.0.1.400).

Is het geen instelling die te vinden is onder de settings van "Firewall", "Network Attack Blocker" & "Application Control" waarmee je trial&error toe kan passen om het op te lossen?

* bitshape gebruikt alleen de Engelse versie's, dus excuses voor geen vertaling in het Nederlands.
Ik bedoel kaspersky Antivirus :-) Als ik die uitzet dan werkt ie wel.

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Zhadum schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Ik bedoel kaspersky Antivirus :-) Als ik die uitzet dan werkt ie wel.
Ook van Kaspersky Anti-Virus (KAV) is een nieuwe versie beschikbaar (versie 11.0.1.400).

Als in kav een "Web Anti-virus" component zit, zou je kunnen proberen het remote adres van de VPN-verbinding daar te 'excluden' cq. 'white-listen'.

[Voor 18% gewijzigd door bitshape op 21-08-2010 13:38]

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

bitshape schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:28:
[...]

Ook van Kaspersky Anti-Virus (KAV) is een nieuwe versie beschikbaar (versie 11.0.1.400).

Als in kav een "Web Anti-virus" component zit, zou je kunnen proberen het remote adres van de VPN-verbinding daar te 'excluden' cq. 'white-listen'.
Had inderdaad geprobeerd, zowel de ipadres als de url in exclude lijst gezet maar helaas, hij weigert nog steeds.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik geen AV programma.
Ik draai wel 1x per week een online scan van Nod32 of F-secure.
Er wordt nooit iets gevonden dus voor mij geen reden om over te stappen naar een AV-programma.

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 19:52
Haaglander schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:44:
Er wordt nooit iets gevonden dus voor mij geen reden om over te stappen naar een AV-programma.
En betreft het dan een computer waarop je ook bankzaken en andere belangrijke dingen regelt? Een erg onverstandige houding van jou, als een online scanner niks vind betekent het niet per definitie dat er geen rommel op je computer staat, misschien toch het overwegen waard...

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:54
Welke virusscanner zouden jullie mij aanraden voor een pentium 4 met XP?
Ik kom van Comodo af maar die maakte mijn computer zo traag..
Dus ik ben op zoek naar een degelijke gratis virusscanner die mijn computer niet zo traag maakt.

Avast?

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-02 10:02

killugh

lava right ahead

Zanzarismo schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:07:
Dus ik ben op zoek naar een degelijke gratis virusscanner die mijn computer niet zo traag maakt.

Avast?
Recent bij een zeer kritische ( wbt snelheid ) klant NOD32 gaan draaien. Zijn ze erg over te spreken.

pain is nothing that a downpour won't erase

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Avast?
Een paar berichten hierboven hebt ik al advies gegeven voor een veilige PC.

( in Comodo kun je de sandbox ook uit zetten, scheelt iets)
Grt,

Fred

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 12-09-2010 17:56]

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:54
Oke. Heb Microsoft Internet Security nu draaien.
Ik krijg vandaag een nieuwe laptop Windows 7 64bit, 4gb ram, i5-540m
Aangezien vertraging van het systeem geen probleem meer is en de enige voorwaarde is dattie gratis is wat zouden jullie me dan aanraden?
Welke firewall en welke antivirus?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:51

Wildfire

Joy to the world!

Haaglander schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:44:
Dom, dom, dom. Je kunt dus na zo'n scan een besmetting oplopen, die dan een week voortwoekert en vervolgens is het te laat.

Zelfs uit betrouwbare bronnen kun je nog besmettingen oplopen. Wat dacht je bv. van de aanschaf van een nieuwe MP3 speler? Al een paar keer gebeurd dat daar af fabriek een virus opstond. Daar zit je dan zonder on-access virusscanner. Kom je pas een week later erachter dat je PC besmet is. Lekker handig...

Edit: kijk, met gezond verstand en goed opletten kom je al gruwelijk ver, maar met zoiets als virussen moet je gewoon zoveel mogelijk risico uitsluiten als je kunt. Een virusscanner is daar dus onderdeel van. Je zult niet de eerste zijn zonder virusscanner die zegt "het overkomt me niet" en die dan toch een besmetting oplopen. Sla je je vervolgens wel voor je hoofd dat je een simpele preventieve maatregel niet hebt genomen...

[Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 13-09-2010 15:54]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Berktoppie
  • Laatst online: 28-02 19:24

Avast?
Ik heb 2 weken terug Vipre aangeschaft. In bedrijf zaken ook vaak gebruik gemaakt van GFI producten dus sings GFI Vipre over heeft genomen wou ik dat ook proberen en ben nog nooit zo tevreden geweest.

Programma Is erg snel. Erg licht (na verweideren NOD32 en Instaleren GFI Vipre werd me al redelijk oude laptop dubbel zo snel. Daarnaast werden er veel spam ware gevonden en verweiderd die NOD32 niet kon verweideren. (had probleem met google resultaten automatisch naar whatyouseek.com gingen en mijn msn contactpersonen werden lastig gevallen met spam) Dit is nu allemaal opgelost en weg. Terwijl me PC prestatie voor uit is gegaan! Ik zal nog wel product revieuw schrijven maar het is echt super programma. Raad je aan daar de trial van uit te proberen!

www.webshopmasters.nl

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:54
Vraagje, zijn gratis antivirus programmas zoals avast free edition genoeg voor internet bankieren? (zit achter router met firewall)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Riuujin schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:56:
Vraagje, zijn gratis antivirus programmas zoals avast free edition genoeg voor internet bankieren? (zit achter router met firewall)
Ja, waarom denk je van niet, omdat het gratis is?

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:54
omdat ik laatste tijd veel hoor over sandboxen, die virtuele omgevingen voor browsers en dit vaak niet in gratis versies zit. dus ik vroeg mij af of dit echt "nodig" is.

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
nou ik heb een tijdje norton internet security 2009, Gdata internet security en Gdata Totalcare 2010 gebrobeert op mijn i7 systeem. maar ik heb alles er weer afgegooit en draai nu al een paar maand zonder.
Want allemachtig wat zuigen die scanners je hele computer wordt er traag van.
Ik scan nu alleen een x in de week handmatig het registor door met ''windows 7 manager'' om de boel weer recht te zetten en dat bevalt me beter dan een virus scanner. en ik heb nooit geen last van virus of wat dan ook. ondanks dat mijn computer toch gemiddelt 60gb per week download. >:)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 20:31
jbkappirossi schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:09:
nou ik heb een tijdje norton internet security 2009, Gdata internet security en Gdata Totalcare 2010 gebrobeert op mijn i7 systeem. maar ik heb alles er weer afgegooit en draai nu al een paar maand zonder.
Want allemachtig wat zuigen die scanners je hele computer wordt er traag van.
Ik scan nu alleen een x in de week handmatig het registor door met ''windows 7 manager'' om de boel weer recht te zetten en dat bevalt me beter dan een virus scanner. en ik heb nooit geen last van virus of wat dan ook. ondanks dat mijn computer toch gemiddelt 60gb per week download. >:)
Ik hoop dat jij niet degene bent die hier in dit forum over een tijdje een topic opent met een probleem, omdat je geen antivirus draaide, want je hebt al legio voorgangers met dezelfde instelling :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Riuujin schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:02:
omdat ik laatste tijd veel hoor over sandboxen, die virtuele omgevingen voor browsers en dit vaak niet in gratis versies zit. dus ik vroeg mij af of dit echt "nodig" is.
Kijk even bij de gratis versies wat voor bev. er word aangeboden en of dat voldoet aan jou wensen.

Bij Comodo krijg je een totaalpakket gratis incl. sandbox. http://www.comodo.com/hom...ree-internet-security.php

De nieuwe versie Comodo moet zich echter nog wel bewijzen. De vorige versies vielen wat betreft anti virus erg tegen als je naar de detectiegraad kijkt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:50:
[...]

De nieuwe versie Comodo moet zich echter nog wel bewijzen. De vorige versies vielen wat betreft anti virus erg tegen als je naar de detectiegraad kijkt.
Ik geef het als tip mee, als gratis pakket. ben er zelf helemaal niet tevreden mee, maar ieder zijn eigen ervaring.
voor een bedrijf is Comodo het enige gratis pakket.

Grtz,

Fred

• Roorensu
  • Laatst online: 10-05 13:37
ESET NOD32 natuurlijk!!! (Ik werk daar :-))

• Fransfb
  • Laatst online: 06-03 19:48
Laurens11 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:28:
Nod32 is goed :) hoewel dat irritante gedoe met die downloads soms (in Firefox of IE of whateva) nog steeds irritant is na wat jaartjes, Dat de browser dan 5-10 sec vastloopt en dan verder gaat omdat de download "gescant is"

Heb trouwens zelf Thuis Vipre geprobeerd Trail is net voorbij was er tevreden over. Op mijn laptop heb ik op dit moment Nod (trail) bevalt me prima maar die heb ik eerder gebruikt

• iisschots
  • Laatst online: 27-05 16:55
Laurens11 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:28:
Het feit dat je daar werkt is niet echt een goede onderbouwing :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Roorensu
iisschots schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:56:
[...]

Het feit dat je daar werkt is niet echt een goede onderbouwing :)
Sterker nog, ik heb hiervoor bij Kaspersky gewerkt :+

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:18
Goedemiddag allen,

Ik heb even een vraagje omtrent Kaspersky 11.0.1.400. Ik heb sinds een paar dagen fiberspeed van tele2 hierdoor is mijn snelheid aanzienlijk verhoogd (7mb/s). Het probleem is alleen dat die snelheid alleen behaald word als ik Kaspersky uit zet.. Op het moment dat ik deze aan laat staan schommelt de snelheid heel erg en is dan gemiddeld 5 mb/s.
Heeft iemand hier ervaring mee? Waarschijnlijk is het een instelling ergens in Kaspersky? Ik kan het alleen niet vinden :)

• Roorensu
Nadser schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:30:
Goedemiddag allen,

Ik heb even een vraagje omtrent Kaspersky 11.0.1.400. Ik heb sinds een paar dagen fiberspeed van tele2 hierdoor is mijn snelheid aanzienlijk verhoogd (7mb/s). Het probleem is alleen dat die snelheid alleen behaald word als ik Kaspersky uit zet.. Op het moment dat ik deze aan laat staan schommelt de snelheid heel erg en is dan gemiddeld 5 mb/s.
Heeft iemand hier ervaring mee? Waarschijnlijk is het een instelling ergens in Kaspersky? Ik kan het alleen niet vinden :)
Dat komt omdat je waarschijnlijk de scanner te streng hebt ingesteld. Hij is continu bezig op de achtergrond waardoor je snelheid verliest. Probeer de scanner eens op minimaal te zetten, alleen om even te proberen. Als je merkt dat je snelheid omhoog gaat zou ik de instellingen daarna een voor een configureren voor de beste beveiliging/ prestatie verhouding. Met downloaden via torrent of usenet even wat poortjes open zetten hé ;-)

Kijk anders hier ff: http://support.kaspersky.com/nl/kis2010

• Nadser
Bedankt voor de tip, ben er nu achter welke functie het is nl. Web anti-virus maar ik krijg deze niet goed afgesteld. Als ik hem uitschakel blijft hij redelijk goed op de 7,2 MB/s maar als ik bijvoorbeeld op low zet dan gaat hij weer naar de 5 MB/s...
Ik heb ook geprobeerd om rapidshare, hotfile en megashares op de whitelist te zetten maar misschien doe ik hier iets verkeerd... ik gebruik gewoon http://www.rapidshare.com/ dat is toch gewoon goed??

• Roorensu
Nadser schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:19:
Bedankt voor de tip, ben er nu achter welke functie het is nl. Web anti-virus maar ik krijg deze niet goed afgesteld. Als ik hem uitschakel blijft hij redelijk goed op de 7,2 MB/s maar als ik bijvoorbeeld op low zet dan gaat hij weer naar de 5 MB/s...
Ik heb ook geprobeerd om rapidshare, hotfile en megashares op de whitelist te zetten maar misschien doe ik hier iets verkeerd... ik gebruik gewoon http://www.rapidshare.com/ dat is toch gewoon goed??
Ja hoor dat is goed. Een ander probleem kan je firewall (of je router) zijn natuurlijk. Kijk ook daar even.
Sowieso helpt het al veel als je je draadloze netwerk als trusted zone insteld.

De link die ik je gestuurd had bevat ook uitleg over het instellen van web-av. Hierbij nog een directe link.
http://support.kaspersky.com/nl/kis2010/webav

Het betreft uitleg van 2010, maar 2011 scheelt qua interface niet al te veel volgens mij.

• Nadser
Firewall in- of uitschakelen maakt geen verschil in me download snelheid.. het ligt echt aan die web anti-virus. Ben nu even aan het kijken via die link die je geeft maar bij het kopje webav staat geen informatie. Er staat maar bij een aantal onderwerpen ook echt informatie..

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tja, die beveiliging is er niet voor niets, verder heeft het ook te maken waar je iets weghaalt.

• Nadser
...........

Begrijp dat die beveiliging niet voor niets is, ik wil alleen dat de sites die ik gebruik (rapidshare, hotfile en megashares) gewoon snel zijn,.. maar ondanks dat ik ze heb toegevoegd aan de whitelist gaat de download alsnog 2 MB/s langzamer...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Langzamer als zonder beveiliging ?

Nadser schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:35:
Firewall in- of uitschakelen maakt geen verschil in me download snelheid.. het ligt echt aan die web anti-virus. Ben nu even aan het kijken via die link die je geeft maar bij het kopje webav staat geen informatie. Er staat maar bij een aantal onderwerpen ook echt informatie..
Heb je al contact opgenomen met de leverancier en jouw probleem voorgelegd?

• Nadser
Jup
Bor de Wollef schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:07:
[...]

Heb je al contact opgenomen met de leverancier en jouw probleem voorgelegd?
Uhm.. zit nog in test fase,.. dus is nu nog niet echt een leverancier zeg maar.. Ik verwachte eigenlijk dat er meer mensen last van zouden hebben.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik vroeg me al tijden af of er geen virusscanners zijn die gebruik maken van meerdere engines. Zodat als b.v. de engine van McAfee iets mist, die van b.v. Microsoft het wel vind. Gister stuitte ik op http://www.coranti.com (heb ook al gesubmit in de meuktracker) en heb ik die geprobeerd. Ik had gelijk 2 meldingen die mijn MS SE niet vond. Performance op mijn PC (Core i3) is prima en heb het _NAAST_ MSSE geinstalled, dus ben nu beveiligd door 5 engines :9~

Heb verder niet veel op internet over kunnen vinden, maar lijkt ergens in Rusland gemaakt te worden...

• Gammo123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ken Coranti niet, maar er zijn wel meer antivirusprogramma's die meerdere scanengines gebruiken, zoals bijvoorbeeld die van G Data, Emsisoft, en TrustPort.

Het voordeel van het gebruik van meerdere scanengines is dat de totale detectiegraad omhoog gaat. Dit gaat alleen wel ten koste van de systeembelasting en de scansnelheid. Op oude pc's zou ik er sowieso niet aan beginnen, maar op nieuwe pc's (zoals die van jou) kan het best.
Performance op mijn PC (Core i3) is prima en heb het _NAAST_ MSSE geinstalled, dus ben nu beveiligd door 5 engines :9~
Dat is af te raden hoor, het gebruik van meerdere antivirusprogramma's naast elkaar. De 4 engines van Coranti zijn aangepast en vormen samen één antivirusprogramma, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je zowel Coranti als MSE op je pc hebt staan. Meerdere antivirusprogramma's kunnen elkaar tegenwerken. Dit kan o.a. voor een langzame pc en crashes zorgen, en de beveiliging van je pc juist achteruithalen. Je kan er beter even ééntje deïnstalleren, denk ik. ;)

• Snikker
  • Niet online
Dat is af te raden hoor, het gebruik van meerdere antivirusprogramma's naast elkaar. De 4 engines van Coranti zijn aangepast en vormen samen één antivirusprogramma, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je zowel Coranti als MSE op je pc hebt staan. Meerdere antivirusprogramma's kunnen elkaar tegenwerken. Dit kan o.a. voor een langzame pc en crashes zorgen, en de beveiliging van je pc juist achteruithalen. Je kan er beter even ééntje deïnstalleren, denk ik. ;)
Ze hebben juist op hun site staan dat je je oude anti-virus scanner gewoon kunt blijven gebruiken, blijkbaar doen ze iets waardoor zij geloven dat dit gewoon kan. Ook hebben ze een functie, waarin ze claimen dat ze de scan activiteit aanpassen naargelang je computer gebruik.

Ze noemen dat 'Smoothscan': http://www.coranti.com/ne...s-and-antispyware-v1-1-7/

De Nederlandse vertaling is wel wat brak, ik raad aan om de Engelstalig te installeren als je het eens wilt proberen. Ik draai het nu een aantal dagen en het bevalt verder wel...

• Gammo123
  • Niet online
Ze hebben juist op hun site staan dat je je oude anti-virus scanner gewoon kunt blijven gebruiken, blijkbaar doen ze iets waardoor zij geloven dat dit gewoon kan.
Dat had ik even niet gezien. Er zijn inderdaad wel een paar virusscanners die je naast andere virusscanners kan draaien. Coranti beweert zelf dat ze stabiel kunnen draaien naast AVG, Avast, ESET NOD32, Trendmicro, Symantec, Kaspersky, McAffee, Microsoft Security Essentials en Panda, dus zal dan wel zo zijn. ;)
Ook hebben ze een functie, waarin ze claimen dat ze de scan activiteit aanpassen naargelang je computer gebruik. Ze noemen dat 'Smoothscan'.
Je pc gaat voor je gevoel een stuk langzamer werken, als er op dat moment op de achtergrond een on-demand scan wordt uitgevoerd. De Smoothscan-functie van Coranti zorgt ervoor dat de prioriteit van de scan verlaagd wordt, als het merkt dat je op dat moment de pc gebruikt. Hierdoor gaat de scantijd omhoog, maar zal je pc voor je gevoel sneller werken. Bij veel scanners kan je de scanprioriteit overigens handmatig ook wel ergens instellen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:20

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe zijn de ervaringen hiermee eigenlijk ?? :)

Ik heb lange tijd Kaspersky gebruikt sinds versie 5.0 maar naar mijn mening gaat het steeds meer richting "Norton" met KAV/KIS :

- Alleen enigzins bruikbaar als je bijna alle security sloopt.
- Scant allerlei meuk ook al heb je op alle plekken zowat ingesteld om dat NIET te doen.
- Het mooie is ook nog dat je NERGENS kan zien WTF die nou aan het doen is -O-

En ik ga dus voorlopig NIET alweer mijn licentie verlengen >:)

Sinds ik een mooie originele Windows 7 licentie heb dacht ik er dus aan om MS SE te gebruiken, maar wil ook weer geen talloze MS achtige balloons en andere onzin de hele tijd zien zo van "Oh oh! Je hebt al 1 dag lang niet je complete systeem gescand! Ga dat eens gauw doen anders smelt je PC!" :')

Draai dus voorlopig zonder AV en ik vind het stiekem wel best zo eigenlijk !! Maar toch... het blijft aan je knagen ook al heb je al jaaaaren geen virus gezien...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Gammo123
  • Niet online
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Microsoft Security Essentials.

Als je geen zin hebt in al die meldingen en al die "onzinnige" features, dan zal MSE je zeker wel bevallen! Het programma is erg simpel in gebruik, en heeft in vergelijking met andere virusscanners maar weinig features en opties. De detectiegraad is voor de rest ook prima en het heeft in het algemeen maar weinig false positives.

Grootste minpunt van MSE is de relatief lage scansnelheid, maar aan je verhaal te zien, zal je het programma alleen real-time (alles wat je opent automatisch) laten scannen, en niet on-demand ( (geplande) volledige/snelle scan), dus dan heb je daar geen last van.

Ik zou zeggen probeer het eens uit. Ik denk dat het je wel gaat bevallen, en zo niet, dan heb je het programma zo weer verwijderd. ;)

• Snikker
  • Niet online
Mijn ervaringen met MS SE zijn ook prima hoor. Het was niet dat het niet beviel dat ik op zoek ging naar een andere virusscanner, het was meer dat ik voor mijn werk op zoek was naar wat meer beveiliging ;)

Zelf installeer ik MS SE ook bij iedereen die mijn hulp inroept. Geen nag-screens, makkelijke interface en het werkt...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:20

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Snikker schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:44:het was meer dat ik voor mijn werk op zoek was naar wat meer beveiliging ;)
Daar draaien we dus KAV voor Workstations en die betrap ik af en toe ook op rare toestanden. Gelukkig wel wat minder dan met de consumenten versie :)

Ik ga maar eens de gok wagen dan met MS SE ... ben benieuwd !!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Het grote nadeel aan Microsoft Security Essentials vind ik dat de updates via Windows update ingeregeld moeten worden.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 310604 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:20:
Ik heb de gratis Microsoft Security Essentials werkt perfect, vergelijkbaar met Nod32, versie 4. :)
Heb er ook nog (gratis) spybot en defender van Microsoft opstaan:goede bescherming. :z
MSE vervangt Windows Defender.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 18:31

Joostk

Barkrukprofeet

Weet iemand waarom ik nergens Kaspersky Internet Security(of Antivirus) kan vinden in een webshop?
De licentie die ik heb bij mijn Norton IS loopt binnenkort af en ik wil wel Kaspersky proberen aangezien ik een beetje zat ben van Norton maar ik kan nergens iets van Kaspersky vinden.
(het gekke is dat ik bij alternate.nl geen kaspersky kan vinden maar bij alternate.de wel)

• Gammo123
  • Niet online
Kijk eens in de online shop van Kaspersky zelf: http://www.kaspersky.com/nl/store :)

Anoniem: 378928

Voegt niks toe. Krijgt later uitleg via PM

[Voor 90% gewijzigd door iisschots op 10-10-2010 02:33]

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 18:31

Joostk

Barkrukprofeet

Heb inmiddels een licentie van Kaspersky Internet Security. Een vriend heeft het gekocht bij amazon en toen aan mij gegeven. Was veel goedkoper dan de online store of een andere webwinkel die ik gezien heb.

Anoniem: 357832

Wie weet wat het verschil is tussen "real-time file system protection" en "antivirus and antispyware protection" in Nod32 4.x? Ik ga ervanuit dat antivirus programmas standaard realtime beveiligen tegen virussen. Maar in Nod32 4 heb je dus twee keer een realtime beveiliging :? Onder statistics zie je namelijk dat beiden real-time scannen. dus ik begrijp dat niet zo.

Edit: nog even iets over firewalls. Als ik in mijn router/modem een poort open/forward naar mijn PC. Wil dit zeggen dat de router een onbeheerde poort opent waar vrij toegang is, zeg een soort bridge. Of is er alsnog standaard beveiliging dat alleen connecties worden toegelaten die van binnen naar buiten zijn gegaan, en van buiten naar binnen als het naar dezelfde client teruggaat? - Ik snap het nog niet allemaal.

[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 357832 op 20-10-2010 17:02]

Anoniem: 382124

Voor mijn nieuwe notebook ben ik nog op zoek naar een goede complete bescherming tegen virussen.
Nu ben ik in principe wel van het uitproberen en proefondervindelijk testen. Ik kwam op de website Virus Bulletin, Defenx Antivirus tegen. Heeft er iemand ervaring met deze virus scanner en/of met de Security Suite? Ben wel benieuwd hoe deze presteert...

Ik heb gezocht op google, maar kon helaas geen gebruikerservaringen vinden.

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In de trend van Gratis antivirusscanners heb ik een poos lang AVG en Microsoft Security Essentials geinstalleerd bij zowel hier thuis als bij klanten.

Wat me altijd opvalt wanneer de PC overhoop ligt is dat beide antivirus-programma's volledig overhoop liggen en de controle over het systeem allang verloren hebben. Trojans kunnen niet verwijderd worden, programma's worden 'gehooked', zelf ben ik thuis ook eens het slachtoffer geworden omdat beide antivirussen niet tijdig genoeg konden ingrijpen.

Ik heb dus recentelijk een licentie op Trend micro 2011 aangeschaft (3 voudig) en moet zeggen dat ik _zeer_ tevreden ben. Voor de grap iets opzettelijk van usenet afgevist om te kijken hoe rap Trend micro het kon triggeren, ik kan het betreffende programma al niet eens starten of het is al gekaapt door Trend micro.

Ik ben van mening dat een betaalde antivirusscanner veel meer waarde en bescherming biedt, dan de gratis varianten. Security essentials en AVG zijn leuk voor echt basisbescherming, maar het echtere trojanwerk omzeilen beide paketten binnen no time.

M'n magische bol werken.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:24
Jism schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:05:
In de trend van Gratis antivirusscanners heb ik een poos lang AVG en Microsoft Security Essentials geinstalleerd bij zowel hier thuis als bij klanten.

Wat me altijd opvalt wanneer de PC overhoop ligt is dat beide antivirus-programma's volledig overhoop liggen en de controle over het systeem allang verloren hebben. Trojans kunnen niet verwijderd worden, programma's worden 'gehooked', zelf ben ik thuis ook eens het slachtoffer geworden omdat beide antivirussen niet tijdig genoeg konden ingrijpen.
Je hebt bij jezelf en klanten 2 AV's met real-time bescherming geinstalleerd.
Hopelijk toch wel eentje helemaal als een on-demand AV ingesteld?
Niet zo gek hoor dat als je 2 AV's (met standaard instellingen) naast elkaar installeert, de boel in de soep kan lopen.
Mocht er iets worden gedetecteerd door beiden dan zal er altijd 1 falen, wellicht proberen zich te herstellen en toch weer falen omdat het zojuist gedetecteerde bestand waarschijnlijk is verwijderd/in quarantaine is geplaatst door de andere AV.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Zijn hier nog zeer tevreden users die GData gebruiken? Ik wel en ben er erg blij mee al 2 jaar!

De mens wikt maar God beschikt.

• iisschots
  • Laatst online: 27-05 16:55
Kun je ook vertellen waarom je er zo tevreden over bent. Dat kan andere mensen natuurlijk helpen met hun keuzes :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Jism
  • Niet online
Baserk schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:11:
[...]

Je hebt bij jezelf en klanten 2 AV's met real-time bescherming geinstalleerd.
Hopelijk toch wel eentje helemaal als een on-demand AV ingesteld?
Niet zo gek hoor dat als je 2 AV's (met standaard instellingen) naast elkaar installeert, de boel in de soep kan lopen.
Mocht er iets worden gedetecteerd door beiden dan zal er altijd 1 falen, wellicht proberen zich te herstellen en toch weer falen omdat het zojuist gedetecteerde bestand waarschijnlijk is verwijderd/in quarantaine is geplaatst door de andere AV.
Nee joh,

Maar het valt me op dat zowel AVG als MSE gewoonweg niet rotzooi kunnen blokkeren.

Ik tref ook altijd systemen aan die geinfecteerd zijn met bijv MSE of AVG die compleet niet meer werkt.... Dat noem ik nou een niet waardige antivirus / antispyware ...

Uiteindelijk eindig je toch met 3rd party tools. Programma's zoals MSE & AVG zijn eenvoudig te stoppen blijkbaar.

M'n magische bol werken.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:22
Anoniem: 357832 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:28:
Wie weet wat het verschil is tussen "real-time file system protection" en "antivirus and antispyware protection" in Nod32 4.x? Ik ga ervanuit dat antivirus programmas standaard realtime beveiligen tegen virussen. Maar in Nod32 4 heb je dus twee keer een realtime beveiliging :? Onder statistics zie je namelijk dat beiden real-time scannen. dus ik begrijp dat niet zo.
Antivirus en antispyware zijn alle modules bij elkaar, dus Realtime, Web Access, E-mail client, etc . Realtime protection is daar slechts een onderdeel van dus :).

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 20:39
welke rotzooi bijvoorbeeld?
ik ben zeer benieuwd, want als dit echt zo is is het wel tijd geworden voor een andere virus scan. ik gebruik nu mse, en tot nu toe heb ik één virus kunnen vinden.
Jism schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:27:
[...]

Nee joh,

Maar het valt me op dat zowel AVG als MSE gewoonweg niet rotzooi kunnen blokkeren.

Ik tref ook altijd systemen aan die geinfecteerd zijn met bijv MSE of AVG die compleet niet meer werkt.... Dat noem ik nou een niet waardige antivirus / antispyware ...

Uiteindelijk eindig je toch met 3rd party tools. Programma's zoals MSE & AVG zijn eenvoudig te stoppen blijkbaar.

• Jism
  • Niet online
westlym schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:39:
welke rotzooi bijvoorbeeld?
ik ben zeer benieuwd, want als dit echt zo is is het wel tijd geworden voor een andere virus scan. ik gebruik nu mse, en tot nu toe heb ik één virus kunnen vinden.

[...]
Download eens voor de grap wat van Usenet af, dan snap je mischien wat ik bedoel :)

Met name MSSE & AVG kunnen niet optijd inspringen als het gaat om een Trojan of Rootkit. Het bewijs erna dat je systeem omgetoverd is tot deel van een botnet zegt al genoeg. Voor gratis virusscanners moet je inderdaad geen wonderen verwachten, maar een uitvoerbaar bestand wat door explorer van windows wordt gelezen (i.e bestandsicoon) en daarbij direct besmet raakt zonder dat je antivirus inkickt is gewoon een slechte zaak.

Ik heb 60 euro voor een 3 voudige licentie betaald voor Trend micro en ik moet zeggen dat het harstikke bevalt d:)b Zeker als mijn PC ook nog eens in gebruik is als workstation met zakelijke gegevens, dan kan je gewoon niet vertrouwen op gratis antivirus-vendors.

Beide adverteren toch met stop van Spyware, maar ook Spyware installeert zich vrolijk door. Uiteindelijk eindig je op met een niet startbaar product welk ook nog eens bijna niet meer te de-installeren valt omdat het cripple gemaakt is door o.a spyware of virussen.

M'n magische bol werken.

Ik heb het idee dat je het oordeel mbt MSE met name betrekt op slechte eigen ervaringen. Tot nu toe heb ik juist erg goede ervaringen met dit gratis product en ook uit de verschillende tests komt MSE regelmatig als een van de betere scanners. Dat een product gratis is wil niet zeggen dat het niet voldoet of zou kunnen voldoen.

Anoniem: 194828

Ik ben het met Jism eens dat MSE niet zo best is. Ook veel andere populaire producten bieden niet de bescherming die men zou verwachten gezien de populairiteit van die producten.
Bekijk deze testresultaten eens; pagina 1, pagina 2, pagina 3, pagina 4, pagina 5.
Daar worden veel beveiligingsprogramma's getest op de juiste manier. Geen domme on-demand scan van een grote berg oude malware maar tests waarbij wordt gekeken of de programma's een infectie door hedendaagse malware kunnen voorkomen of niet. Wordt de malware niet direct gedetecteerd d.m.v. virusdefinities, dan start men de malware en kijkt men of het systeem geïnfecteerd raakt of dat de infectie alsnog wordt voorkomen door andere beveiligingstechnieken in de beveiligingssoftware.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:24
Anoniem: 194828 schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:03:
...
Daar worden veel beveiligingsprogramma's getest op de juiste manier.
...
MRG/MalwareResearchGroup heeft nog niet zo heel lang geleden een twijfelachtige reputatie opgebouwd door eerst Bruce Harrison van MBAM voor rotte vis (en nog veel meer) uit te maken, MBAM heel hard af te zeiken als een twijfelachtig product en 'foutieve' links op hun website te plaatsen naar producten met de naam MBAM.

Een tijdje terug heeft een van de testers (Sveta) op verzoek van Harrison/MBAM die links verwijderd/aangepast en het lijkt erop dat ze hun best doen om minder 'rogue' over te komen.
De gelinkte tests geven duidelijk aan hoe verschillende producten beschermen tegen zeer verschillende en zeer verse 0-day malware samples maar dat is dan ook alles.
Zgn 'overall' bescherming, kan je er niet uit afleiden.
Daarnaast is het jammer dat ze vaak veel verschillende soorten software testen; de ener keer AV's en BB's en HIPS, de volgende keer alleen AV's, dan weer AV's/AM's en weer andere HIPS (of anti-executables) dan in de vorige tests.
Hierdoor is het zelfs onmogelijk om te bepalen welke van de geteste programma's de beste 'overall'bescherming biedt tegen hun 0-day samples.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Jammer genoeg is men het er nog steeds niet over eens hoe je objectief en betrouwbaar anti malware programma's kan testen. Ik vind het manueel loslaten van enkele uitgezochte samples op een aantal producten zeker niet de juiste manier en moeilijk objectief te noemen.

Vreemd is ook dat sommige producten redelijk tot goed scoren die doorgaans absoluut niet bij de top 5 horen (vb Panda antwi-virus) en een product als NOD32, welke doorgaans erg goed scoort, in alle testen "failed".

Het jammere is dat test resultaten indirect voor inkomsten zorgen; immers wil iedereen het best scorende product; de kans op niet objectieve tests neemt daardoor behoorlijk toe.

[Voor 12% gewijzigd door Bor op 28-11-2010 18:57]

Anoniem: 194828

Baserk schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:37:
[...]
MRG/MalwareResearchGroup heeft nog niet zo heel lang geleden een twijfelachtige reputatie opgebouwd door eerst Bruce Harrison van MBAM voor rotte vis (en nog veel meer) uit te maken, MBAM heel hard af te zeiken als een twijfelachtig product en 'foutieve' links op hun website te plaatsen naar producten met de naam MBAM.

Een tijdje terug heeft een van de testers (Sveta) op verzoek van Harrison/MBAM die links verwijderd/aangepast en het lijkt erop dat ze hun best doen om minder 'rogue' over te komen.
De vete tussen Sveta en Bruce heeft nog een veel langere geschiedenis en begon door het linken naar keygens voor MBAM op het SSUpdater forum. Daarna zijn ze nooit meer vrienden geworden.

(ben zelf Expert op MBAM's forum sinds Rogue Remover en ken die hele geschiedenis)
[...]

De gelinkte tests geven duidelijk aan hoe verschillende producten beschermen tegen zeer verschillende en zeer verse 0-day malware samples maar dat is dan ook alles.
Dat is ook precies wat ze willen laten zien met die tests. Welke programma's op dit moment de beste bescherming bieden tegen malware van dit moment. Niets meer en niets minder.
[...]
Daarnaast is het jammer dat ze vaak veel verschillende soorten software testen; de ener keer AV's en BB's en HIPS, de volgende keer alleen AV's, dan weer AV's/AM's en weer andere HIPS (of anti-executables) dan in de vorige tests.
Ze doen hun best om zoveel mogelijk programma's met recente malware samples te testen maar ze zullen wel een keer aan het limiet zitten qua tijd/hardware m.b.t. het hele testgebeuren.
[...]
Hierdoor is het zelfs onmogelijk om te bepalen welke van de geteste programma's de beste 'overall'bescherming biedt tegen hun 0-day samples.
Naar mijn mening bestaat er geen programma met de beste overall bescherming en biedt de combinatie van een paar programma's de beste bescherming.
Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee