Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Flipking94 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 00:49:
@GekkeRipper vind het maar bizar dat je gaat kijken naar die 'offline detectierate'. Hoe wordt die uberhaupt ook geregistreerd? Voor alle samples heb je online toegang nodig.
Probleem is dat, ihkv privacy, auteursrecht, geheimhoudingsplicht, (ook) niet-malware wordt geüploaded.

Aan de andere klant, virusscanner kan bijna -overal- bij. Communicatie is versleuteld. Als ze echt willen dan helpt enig vinkje niets. Enige waar je op kunt vertrouwen is dat ze de waarheid zeggen en dat de algemene voorwaarden heel duidelijk zeggen wat er mee gebeurt.
Het enige wat ik me kan inbeelden waar je voordeel zou halen bij offline goede av is wanneer je een externe stick in je pc steekt zonder dat je internetverbinding hebt.
Voor mezelf sprekend: als de PC verdacht is, gaat de netwerkverbinding er uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vast al bekend voor de regulars, maar toch:
De twintig virusscanners werden beoordeeld op dataverzameling, datadeling, toegankelijkheid, controle over software en processen en transparantie. G Data, K7, Panda en Vipre scoren het best als het om het verzamelen van data gaat. Malwarebytes scoort op dit vlak een nul en eindigt onderaan. Bij het delen van data zijn het eScan, ESET, F-Secure, G Data en Vipre die de maximale score halen. Dit keer is het McAfee dat een nul scoort. Hoe hoger de score des te beter de bedrijven met de data van gebruikers omgaan.

Voor het onderzoek werd ook gevraagd of gebruikersgegevens voor gerichte advertenties worden gebruikt. Het kan dan gaan om websites die gebruikers bezoeken of informatie over de apps die ze gebruiken. Dit blijkt het geval bij Avast, Avira, K7, Kaspersky, Norton en Panda. Zeven antivirusbedrijven laten echter niet weten of ze gebruikersdata voor advertenties verzamelen.

Sommige antivirusbedrijven reageerden niet op de vragen van AV-Comparatives, wat voor een lagere score zorgt. Uiteindelijk zetten Bitdefender, ESET, F-Secure, G Data, K7, Kaspersky en Vipre de hoogste score neer. Geen enkele virusscanner weet echter de maximale score te halen. "Dat zou onder andere vereisen dat het product volledig open source is en nagenoeg geen data verstuurt", aldus AV-Comparatives.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05 05:00
Zijn er mensen die (net als ik) vertrouwen op alleen de ingebouwde virusscanner van Windows? Dat zou al voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:39
Batch schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:39:
Zijn er mensen die (net als ik) vertrouwen op alleen de ingebouwde virusscanner van Windows? Dat zou al voldoende moeten zijn.
Ja, ik gebruik het i.c.m. srp en standaard account i.p.v. admin.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:12
Bor schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:45:
[...]

Toch is dat niet zo gek. Wanneer je online detectie gebruikt heb je mogelijk te maken met een privacy issue omdat je informatie lekt over bestanden die je op je systeem hebt staan , of afhankelijk van het product, de gekozen oplossing en de keuzes die je zelf maar, bestanden submit naar de leverancier voor analyse. Daar kunnen ook gevoelige bestanden bij zitten.

Een goed product zal in mijn ogen ook offline (dus zonder cloud gebruik) goed moeten scoren. Een Trend Micro met een detectierate van maar 60,9% offline vind ik daar bijvoorbeeld geen goed voorbeeld van.
Door de enterprise grade OfficeScan alleen te gebruiken met de standaard instellingen, is het product best tegenvallend.
Daar staat tegenover dat TM ook producten heeft die volledig kunnen draaien in een "air-gapped netwerk" en dezelfde detectie rate kunnen halen als online. Het kost alleen meer effort (resources en een manier om de laatste updates binnen te halen) en meer tijd voor de scanner een antwoord heeft.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:22
Eset heeft een nieuw pakket geïntroduceerd met VPN. ESET Security Ultimate Vind het zelf wel flink aan de prijs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChestNut
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 21:14
Het is weer tijd om deel te nemen aan de security survey van AV-Comparatives. Daar kun je ook aangeven welke producten je graag getest wilt hebben. Ik kruis daarbij altijd F-Secure aan omdat die bij de abonnementen van KPN en Ziggo inclusief zijn. F-Secure is dit jaar weer teruggekomen in de tests, misschien wel op basis van door vele Tweakers ingevulde survey van vorig jaar.
Een voordeel van de testen van AV-comparatives is dat er meerdere testen per jaar zijn en ook een gemiddeld resultaat over het hele jaar wordt gepubliceerd. De interactive test charts zijn zeer de moeite waard.
https://www.av-comparatives.org/av-c-survey-2024/
Beschikbaar tot 20 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

3 jaar terug een 3jarig Bitdefender Total Security abbonement afgesloten met korting voor +-87 euro. Vandaag kreeg ik een melding dat nogmaals drie jaar verlengen mij 175 euro gaat kosten, yikes. Een verdubbeling in prijs.

Is het nog de moeite om het te verlengen of heeft Windows 10/11 genoeg protectie vandaag de dag?

Of ik moet weer even wachten op een kortingsactie van bitdefender

[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 25-02-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 08:55
AOC schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:32:
3 jaar terug een 3jarig Bitdefender Total Security abbonement afgesloten met korting voor +-87 euro. Vandaag kreeg ik een melding dat nogmaals drie jaar verlengen mij 175 euro gaat kosten, yikes. Een verdubbeling in prijs.

Is het nog de moeite om het te verlengen of heeft Windows 10/11 genoeg protectie vandaag de dag?

Ik zou beter googlen. ;)

bijv. https://licentie2go.com/bitdefender

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:37

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb me er toevallig pas nog in verdiept, en de Windows defender, of Microsoft defender als je Microsoft 365 hebt, blijkt het al beter te doen dan bijvoorbeeld 2 jaar geleden, maar vergeleken met een Norton of Bitdefender (even als voorbeeld) pakt hij er toch nog helaas minder uit. Natuurlijk is het al beter dan helemaal niks, maar een betaalde versie is toch nog altijd beter.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Dat is even duur :) de prijs die ik aangeboden heb gekregen is voor 3 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb zelf momenteel nog Norton, daar ben ik in het algemeen tevreden over, behalve dat hij me te vaak popups blijft geven met aanbiedingen voor extra functies. Een van de redenen dat ik Norton heb omdat de prijs laag is, hij tot heden altijd goed zijn werk gedaan heeft en hij tevens VPN erbij heeft.

Maar goed, terug op jou vraag @AOC, momenteel zie ik ook geen aanbieding, ik koop zelf meestal bij Goedkoopste Antivirus, maar ook hun rond de €60,00 per jaar, afhankelijk van je pakket.

https://goedkoopsteantivi...=ptc.sort_order&order=ASC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14
Onlangs heb ik glasvezel gekregen en een abo bij KPN genomen.
Daar zit f-secure "gratis" bij inbegrepen en wil ik nu gaan uitproberen/gebruiken, dus heb ik AVG internet security opgezegd.
Plotseling vind AVG allerlei virussen in oude software verzamelingen uit de tijd van Windows XP. Ze staan al lange tijd ongebruikt op een aparte schijf en het zijn vnl. PUA en PUP meldingen dus vrij onschadelijk.
Ik heb ook geen enkel programma uit die verzameling geïnstalleerd op mijn huidige Win10 machine.

Maar het lijkt op een agressieve manier van klantenbinding van AVG om toch maar vooral hun virusscanner te blijven gebruiken en nu actief op zoek gaat naar zg. virussen. Voorheen nooit iets van gemerkt.

Ik had iets opgezocht over PUA en PUP:
PUA (Potentially Unwanted Application) of PUP (Potentially Unwanted Program)
Hoewel PUA/PUP voornamelijk systeembronnen opslokken, tonen ze vaak ook agressieve advertenties
Maar de enige agressieve advertentie die ik de laatste tijd heb gezien is van AVG zelf over verlenging van het abo, welke vrijwel elke dag in een pop-up verschijnt, terwijl ik dergelijke meldingen altijd uitgeschakeld heb in AVG.

Herkenbaar ???

[ Voor 6% gewijzigd door JukeboxBill op 12-03-2024 12:13 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je zelf misschien een setting aangezet waarmee er op PUA wordt gescanned? Dat is in de meeste anti malware producten een optie omdat het ook legitieme software kan "flaggen" als potentieel kwaadaardig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik liep onlangs tegen hetzelfde aan. Bitdefender stunt met regelmaat met de prijzen maar momenteel lijkt er geen goede aanbieding te zijn. In mijn geval was het meer dan een verdubbeling omdat ik gebruik had gemaakt van een goede aanbieding indertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
Toevallig was bitdefender Total Security gisteren in de aanbieding. Daar heb je vandaag niks meer aan, maar het loont echt om koopjessites in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Bor schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:35:
Heb je zelf misschien een setting aangezet waarmee er op PUA wordt gescanned? Dat is in de meeste anti malware producten een optie omdat het ook legitieme software kan "flaggen" als potentieel kwaadaardig.
AVG is zo ingewikkeld, ik heb overal altijd zoveel mogelijk de default instellingen aangehouden.
Maar nu ik er eens goed naar kijk, vind ik wel een afzonderlijk tabblad met instellingen voor "mogelijk ongewenste programma's en tools". Kan zijn dat dat er bij de laatste programma update bij is gekomen.

Maar afgezien daarvan vind ik het ook knap duur geworden. Net als waar @AOC tegenaan loopt; eerste jaar betaalde ik 50 euro, maar als ik nu wil verlengen kost het al bijna 100 euro.
Het is net als met abo's voor kranten e.d.., je moet elk jaar overstappen om het een beetje betaalbaar te houden.
Alleen van krant wisselen is iets makkelijker dan met virusscanners. Sommige zijn moeilijk te de-installeren zonder nog resten achter te laten. Voor AVG heb ik i.i.g. al een extra app gedownload als het met een gewone Windows uninstall niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:54
Via goedkoopsteantivirus.nl heb ik onlangs Kaspersky Standaard 1 jaar voor 3 apparaten voor 20 euro gekocht. Geen geld. Kreeg in code die ik mijn Kaspersky account kon activeren. Werkte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
JukeboxBill schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:10:
Onlangs heb ik glasvezel gekregen en een abo bij KPN genomen.
Daar zit f-secure "gratis" bij inbegrepen en wil ik nu gaan uitproberen/gebruiken, dus heb ik AVG internet security opgezegd.
Plotseling vind AVG allerlei virussen in oude software verzamelingen uit de tijd van Windows XP. Ze staan al lange tijd ongebruikt op een aparte schijf en het zijn vnl. PUA en PUP meldingen dus vrij onschadelijk.
Ik heb ook geen enkel programma uit die verzameling geïnstalleerd op mijn huidige Win10 machine.

Maar het lijkt op een agressieve manier van klantenbinding van AVG om toch maar vooral hun virusscanner te blijven gebruiken en nu actief op zoek gaat naar zg. virussen. Voorheen nooit iets van gemerkt.

Ik had iets opgezocht over PUA en PUP:

[...]

Maar de enige agressieve advertentie die ik de laatste tijd heb gezien is van AVG zelf over verlenging van het abo, welke vrijwel elke dag in een pop-up verschijnt, terwijl ik dergelijke meldingen altijd uitgeschakeld heb in AVG.

Herkenbaar ???
Ik vind dat een beetje vergezocht hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:31
JukeboxBill schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:18:
Het is net als met abo's voor kranten e.d.., je moet elk jaar overstappen om het een beetje betaalbaar te houden.
Bij Bitdefender kon ik vorig jaar nog met korting verlengen door automatische verlenging uit te zetten en handmatig een jaar bij te kopen. Ik weet niet of dat hier kan, anders misschien afscheid nemen van AVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
108rogar schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Bij Bitdefender kon ik vorig jaar nog met korting verlengen door automatische verlenging uit te zetten en handmatig een jaar bij te kopen. Ik weet niet of dat hier kan, anders misschien afscheid nemen van AVG.
Dat zag ik ook voorbij komen bij opzeggen. Maar toen was mijn gedachte: als het ook voor die prijs kan en mij wel 5 jaar lang de hoofdprijs laten betalen, dan kunnen ze die aanbieding ook steken waar het donker is. Want het jaar daarop zit je toch ook weer aan die hoofdprijs.

Afscheid van AVG heb ik dus al genomen. Heb nog tot juni de tijd om over te stappen op f-secure. Dat is niet een van de allerbeste, maar heb het voorheen ook gebruikt toen ik nog bij XSforAll zat. Was niks mis mee en het is gratis bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Heb mijn Bitdefender een aantal keer verlengd via amazon.de [de Duitse versie dus!]. Weken rond Black Friday enzo vaak erg veel korting op total security. Heb nu die voor 10 apparaten - 2 jaar genomen i.p.v. eerder 5 geloof ik. En je krijgt dan gewoon een code die je in je Bitdefender account kunt toevoegen, dus niks creditcard gegevens opgeven (en dus ook geen jaarlijkse automatische sneaky verhoogde verlenging van 3x zo duur). Aanbiedingen al vaker gezien, niet alleen met Black Friday, maar je moet het wel in de gaten houden.

Daarnaast pas een licentie voor Bitdefender VPN (vernieuwde versie geloof ik) gewonnen via av-comparatives (jaarlijkse?) security survey. Die ben ik nu aan het testen.

[ Voor 9% gewijzigd door michael4500 op 19-03-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Nog even opgezocht. Op/omstreeks 17 november 2023 kocht ik onderstaande Bitdefender via amazon.de.
Toch wel een goede prijs voor 2 jaar en 10 apparaten + geschikt voor alle gangbare besturingssystemen
(behalve linux):

Bitdefender Total Security Multi Device 2024 | 10 Geräte | 2 Jahre | PC/Mac | Aktivierungscode per Email

Voor EUR 50,99.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:40
michael4500 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 23:27:
Nog even opgezocht. Op/omstreeks 17 november 2023 kocht ik onderstaande Bitdefender via amazon.de.
Toch wel een goede prijs voor 2 jaar en 10 apparaten + geschikt voor alle gangbare besturingssystemen
(behalve linux):

Bitdefender Total Security Multi Device 2024 | 10 Geräte | 2 Jahre | PC/Mac | Aktivierungscode per Email

Voor EUR 50,99.
Mooie prijs inderdaad! Ik koop jaarlijks Norton 360 voor 10 devices voor ongeveer 29 euro bij goedkoopsteantivirus.supersnel en makkelijk alleen even aan denken om de automatische verlenging weer even uit te zetten na installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Citroentjuh schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Mooie prijs inderdaad! Ik koop jaarlijks Norton 360 voor 10 devices voor ongeveer 29 euro bij goedkoopsteantivirus.supersnel en makkelijk alleen even aan denken om de automatische verlenging weer even uit te zetten na installatie.
Hier ook, en meestal ga ik dan naar de chat en vraag ik of ze me de code aan het huidige pakket toevoegen, en tot heden werkt dat ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 22:05
Ik nog steeds via G2A.com. Paar weken terug nog een licensie voor 10€ gekocht voor een jaar en drie apparaten :).

Sinds de oorlog Oekraïne overgeschakeld van Kaspersky naar Norton en de laatste bevalt me goed. Enige jammere is dat Norton vaker pushmeldingen geeft over verschillende zaken. Maar voor de rest meer tevreden over, ook de ingebouwde backup en ingebouwde ccleaner zijn gewoon leuk te gebruiken, dat heeft kaspersky niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:10
Ben op zoek naar goede antivirussoftware voor Windows. Zelf gebruik ik Mac dus dit is beetje onbekend wereld voor me.

Kwam bij consumentenbond uit en op de hoofdpagina zag ik een aantal interessante stukjes tekst:
Uit onze tests blijkt dat de kwaliteit van betaalde en gratis virusscanners flink verschilt. De beste gratis virusscanner beschermt beter dan de standaard scanner van Windows, Defender. Hij doet zelfs niet veel onder voor de beste betaalde scanner. Terwijl er ook een aantal betaalde pakketten zijn die nauwelijks beter scoren dan Defender.
Vraag: weet iemand op welke beste gratis virusscanner ze doelen?

Verder:
Bij de meeste virusscanners is er op het gebruiksgemak wat aan te merken. Nog vervelender is het als een virusscanner je regelmatig betaalde extra's opdringt. Gelukkig zijn er ook gratis producten die geen of weinig reclame bevatten.
Vraag: welke gratis virusscanner bevat weinig of geen reclame. En komt dat toevallig ook overeen met de beste gratis virusscanner?

Betalen is overigens geen issue als het echt nodig is. Maar als ik bovenstaande quotes zo lees, dan biedt een betaalde versie maar marginaal betere beschermen. In sommige gevallen niet eens betere bescherming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Ik heb naar tevredenheid Kaspersky Free gebruikt. Biedt bijna dezelfde bescherming als de betaalde versie. Het mist een firewall en betere herkenning van vreemde wijzigingen in het systeem. Er wordt erg weinig gezeurd over upgraden naar de betaalde versie. Uiteindelijk heb ik voor 2 tientjes een jaarlicentie genomen op Standard voor 3 apparaten. Zie een aantal posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

+1 voor Kaspersky. d:)b
Jarenlang op v21.3 (Internet Security) gezeten en onlangs geupgrade naar Kaspersky Standard v21.16.6.467(c). Licentie van KIS is ook geldig voor Kaspersky Standard. Ook mensen in mijn omgeving een upgrade gegeven naar de nieuwe versie, zij zaten ook nog op v21.3. De upgrade naar een nieuwere build verloopt eenvoudig, gewoon de installer draaien. Bij allen probleemloos verlopen en nooit horen klagen. :9

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SquareOne schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:31:
Ben op zoek naar goede antivirussoftware voor Windows. Zelf gebruik ik Mac dus dit is beetje onbekend wereld voor me.

Kwam bij consumentenbond uit en op de hoofdpagina zag ik een aantal interessante stukjes tekst:

[...]

Verder:

[...]

Vraag: welke gratis virusscanner bevat weinig of geen reclame. En komt dat toevallig ook overeen met de beste gratis virusscanner?

Betalen is overigens geen issue als het echt nodig is. Maar als ik bovenstaande quotes zo lees, dan biedt een betaalde versie maar marginaal betere beschermen. In sommige gevallen niet eens betere bescherming :)
Bitdefender.

Voor de meeste mensen is Windows Defender meestal genoeg. Je kan eventueel de bescherming verhogen met tools als DefenderUI.
Ook heeft Windows Defender over het algemeen minder interne exploits dan andere AV producten.

Verder zou ik niet alleen kijken naar de simpele test factoren als detectieratio, maar ook naar achtergrond informatie over de AV fabrikant zelf. Als het om privacy of ethiek gaat, vallen producten als AVG, Avast en Kaspersky al snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
SquareOne schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:31:

[...]

In de test van de Consumentenbond (20 feb 2024) wordt Bitdefender Antivirus Free Edition als beste uit de test en beste koop genoemd. En Bitdefender Internet Security (betaalde versie) wordt als beste uit de test genoemd. Beiden met score 8,7

Maar vrijwel alle virusscanners zitten boven de 8 score. Microsoft Defender scoort 6,7 en dat komt dan vnl. omdat het geen bescherming tegen phishing bevat. Maar dat is geen bezwaar als je zelf een beetje verstand en voldoende achterdochtig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:10
Oké interessant! Dank voor de input :)
Is voor schoonmoeder, better safe then sorry zullen we maar zeggen.

[ Voor 46% gewijzigd door SquareOne op 31-03-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:22
JukeboxBill schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:47:
[...]
Microsoft Defender scoort 6,7 en dat komt dan vnl. omdat het geen bescherming tegen phishing bevat. Maar dat is geen bezwaar als je zelf een beetje verstand en voldoende achterdochtig bent.
Dat is niet helemaal waar. Phising websites gaat via het smart screen filter in windows. Volledige bescherming werkt alleen als je Microsoft producten gebruikt. Voor Chrome kan je een plugin downloaden waarna je beschermd bent met smartscreen filter. Firefox heeft deze plugin niet, maar daar kun je Microsoft Defender Application Guard Extension voor installeren. Dit werkt alleen niet voor Windows Home versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Norton code voor de gene die wil. Kreeg die bij mijn macbook, maar ik gebruik geen virusscanner.

X4RTRWHMJTX2482B9VVFP6JCH

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-11-2024
baco101 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:56:
Ik kan 'gratis' ziggo safe online downloaden, is f secure dacht ik heeft iemand ervaring met dit pakket? Is het wat.
Ik bump deze quote, want ik vraag me af wat de voordelen zijn van F-secure tegenwoordig als aanvulling op Windows Defender en uBlock (Firefox), gezien het veel RAM in beslag neemt.

[ Voor 7% gewijzigd door Adaptix op 14-06-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijn ouders hebben mcafee gebruikt de laatste jaren, maar ik heb ze geadviseerd niet zomaar te verlengen.

Het gaat om 2 Android telefoons, een Android tablet en twee Windows laptops.

Ze moeten zeker bescherming hebben voor phishing.

Ik kwam zelf bij Bitdefender uit. Wat ik vanuit een vorige baan weet is dat bij de zakelijke edities er een webportaal is waar vandaan je de gekoppelde devices kunt managen. Dat zou ontzettend handig zijn, zodat ik kan zien of alles nog goed bij ze draait.

Weet iemand of dit ook beschikbaar is bij

https://www.bitdefender.com/solutions/total-security.html

Of is er een ander pakket aan te raden met deze functionaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
@SVMartin tegenwoordig hebben alle A-merken AV's wel een online webtool waar je je licensie kan bekijken en wijzigingen aanbrengen, denk maar aan kaspersky en norton. Bitdefender zou me sterk lijken moest die dat niet hebben.

Ik ben persoonlijk afgebleven van bitdefender wegens roemeens en ik eerder amerika vertrouw op vlak van AV (norton) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:08
SVMartin schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:53:
Mijn ouders hebben mcafee gebruikt de laatste jaren, maar ik heb ze geadviseerd niet zomaar te verlengen.

Het gaat om 2 Android telefoons, een Android tablet en twee Windows laptops.

Ze moeten zeker bescherming hebben voor phishing.

Ik kwam zelf bij Bitdefender uit. Wat ik vanuit een vorige baan weet is dat bij de zakelijke edities er een webportaal is waar vandaan je de gekoppelde devices kunt managen. Dat zou ontzettend handig zijn, zodat ik kan zien of alles nog goed bij ze draait.

Weet iemand of dit ook beschikbaar is bij

https://www.bitdefender.com/solutions/total-security.html

Of is er een ander pakket aan te raden met deze functionaliteit?
Onderstaande site misschien?
https://central.bitdefender.com/home

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:31
Ja, klopt, Je kunt via die website gewoon inzien welke alerts er zijn geweest op alle devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05 18:12
Op zoek voor de zaak naar antivirus. Welke programma raden jullie aan? 20 licenties nodig, graag aantrekelijk qua prijs. Welk pakket is een aanrader? Cloudbediening is een plus zodat ik de endpoints van anderen vanop afstand beheren.

Volgende programmas al eens bekeken : Kasperasky (rusland wat ik niet vertrouw) , Avast Essential
Business Security
, Bitdefender Small Business Security (goede prijs) , Malwarebytes , Norton small Business etc.

De collega's doen volgende dingen surfen, mailen, downloaden van bestanden en bankzaken (boekhoudster, zaakvoerder). Sommigen kennen weinig ervan en zijn denk ik kwetsbaar voor phising, virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thibaut1234 Avast kan je beter ook vermijden, dat is namelijk spyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Cyb schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:53:
@Thibaut1234 Avast kan je beter ook vermijden, dat is namelijk spyware.
Heb je daar links van? We gebruiken het op ons werk en wil graag van dit verschrikkelijk pakket af.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thibaut1234 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:49:
Op zoek voor de zaak naar antivirus.
Dan ook zakelijk aanpakken, niet met een consumentenpakket werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Op zoek voor de zaak naar antivirus. Welke programma raden jullie aan? 20 licenties nodig, graag aantrekelijk qua prijs. Welk pakket is een aanrader? Cloudbediening is een plus zodat ik de endpoints van anderen vanop afstand beheren.

Volgende programmas al eens bekeken : Kasperasky (rusland wat ik niet vertrouw) , Avast Essential
Business Security
, Bitdefender Small Business Security (goede prijs) , Malwarebytes , Norton small Business etc.

De collega's doen volgende dingen surfen, mailen, downloaden van bestanden en bankzaken (boekhoudster, zaakvoerder). Sommigen kennen weinig ervan en zijn denk ik kwetsbaar voor phising, virussen.
ESET. Eventueel het MKB pakket.

In ieder geval geen Norton, McAfee.
Why you ask? >
YouTube: NEVER install these programs on your PC... EVER!!!

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:59:
[...]

Heb je daar links van? We gebruiken het op ons werk en wil graag van dit verschrikkelijk pakket af.
Wikipedia: Avast
https://tweakers.net/nieu...R0lEqSExPDc6sSlWyMjQwqAUA
Wikipedia: AVG AntiVirus (AVG is ook van Avast)
Wikipedia: CCleaner (CCleaner is ook van Avast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:36

Onbekend

...

Een deel gaat over de extensies die in browsers zitten.
Over problemen in het antivirus-only gedeelte heb ik in de media zelf niets langs zien komen. Zeker niet over het betaalde abonnement.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:27:
[...]

Een deel gaat over de extensies die in browsers zitten.
Over problemen in het antivirus-only gedeelte heb ik in de media zelf niets langs zien komen. Zeker niet over het betaalde abonnement.
Het gaat niet zomaar om extensies, het gaat om extensies van en ontwikkeld door Avast. Het is best wel naief om te denken dat als je betaalt, of niet gebruik maakt van de extensies, je dan opeens gespaard en er niets meer aan de hand is. Je hebt te maken met een bedrijf dat wangedrag vertoont, niets geeft om zijn klanten en achter de ruggen van klanten om data verzameld en doorverkoopt. Als je daar aan betaalt, kunnen ze je bankrekening gegevens ook nog eens doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
PerlinNoise schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:23:
[...]

ESET. Eventueel het MKB pakket.

In ieder geval geen Norton, McAfee.
Why you ask? >
YouTube: NEVER install these programs on your PC... EVER!!!
Dit is gewoon dikke BS. Hoe komt het dat Jays2cents jarenlang Norton heeft gepromoot en nu ineens anti-norton is? Ik zal je een tip geven, sponsors. Juist hetzelfde met VPN. Jays promoot enkel zaken waarvoor hij sponsors krijgt, waardoor je hem niet als valide en betrouwbare bron kan beschouwen. Als Norton hem een nieuw contract belooft morgen, draait hij 180° van mening morgen. Dat was duidelijk te zien nadat hij gezondheidsissues publiek maakte, heel wat sponsors haakten daardoor af. En dan krijg je dit soort BS.

Daarnaast, neem gerust de proef op de som en doe eens écht wat hij in zijn video's voorstelt: Installeer eens verschillende AV's, download malwarefiles (genoeg te vinden op het net) en kijk eens hoe norton werkt tegenover andere av's. Hetzelfde met de performance.

Feit blijft dat Norton, samen met Kaspersky en Bitdefender dé beste AV's zijn die je op dit moment op de markt kan krijgen. Eset zijn er velen ook tevreden over, maar ik vind persoonlijk de interface van de 3 A-merken fijner werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Flipking94 op 20-06-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flipking94 Net als Avast, is Kaspersky een bedrijf dat je zou moeten mijden, tenzij je in Rusland woont en pro kremlin bent. 1) Het bedrijf zit met de ballen diep in de FSB. 2) De eigenaren geven aan niets om de privacy van jouw data te geven en zitten in de data handel. 3) Ethische redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
@Cyb ik heb niet gezegd dat je voor kaspersky zou moeten gaan (subjectief), maar wel een feit opgenoemd dat het één van de beste AV's op de markt is puur kijkend naar verschillende onafhankelijke testresultaten (objectief). Dat de ballen of het balkon diep in de FSB zit, moet iedereen uiteraard zelf beslissen wat ze daarmee doen :+.

Vergeet niet dat een AV GEEN liefdadigheidsinstelling is, net zoals de meeste andere (grote) bedrijven dat niet zijn. Kaspersky, maar Norton, ESET, bitdefender etc evenmin. Winst is vaak dé belangrijkste drijfveer, ethisch verantwoord omgaan met privacy is dat niet. Zo zijn er boeken te schrijven over bedrijven die het niet zo nauw nemen met de privacy. Het is niet voor niets dat je tegenwoordig bijna bij iedere website cookies moet accepteren wil je verder kunnen surfen. Het is de vraag aan welke instantie je je datagegevens meer toevertrouwd. Dan doe ik dat meer voor Norton (Amerika) dan aan Rusland (Kaspersky) of Roemenië (Bitdefender).

Het is een utopie te denken dat Norton of Bitdefender geen enkele gegevens van zijn gebruikers doorspeelt naar inlichtingendiensten. Of dat door gebruik van een VPN je veilig bent als je bvb eens wilt verdiepen in de zwarte markt.

Ik wil er misschien ook nog aan toevoegen dat ieder AV wel een aantal louche zaakjes op hun naam hebben staan en dat tegenwoordig vele AV's een agressieve verkoopstrategie hanteren (pushmeldingen voor verlenging bvb, die je ook bij de meeste kan uitschakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 20:32
Mijn licentie van Kaspersky liep nog 17 dagen en was van plan om niet te verlengen. Mijn account was ook al een maandje terug niet meer actief omdat ik me al lang niet meer had aangemeld.
Nu vandaag zag ik dat mijn licentie met een jaar is verlengd. Nergens zie ik een betaling van mijn rekeningen. Hoe kan dat? Blijkbaar staat automatisch verlengen actief maar gezien mijn account niet meer werkt kan ik dit ook niet meer wijzigen. Op zich is er mogelijks geen probleem want ik zie nergens een betaling. Laat staan dat ik hierover een mail had ontvangen dat mijn licentie ten einde liep. Ook kan ik me niet herinneren dat ik ooit een rekening heb gekoppeld. Iemand dit al meegemaakt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:48
wes40 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:39:
Mijn licentie van Kaspersky liep nog 17 dagen en was van plan om niet te verlengen. Mijn account was ook al een maandje terug niet meer actief omdat ik me al lang niet meer had aangemeld.
Nu vandaag zag ik dat mijn licentie met een jaar is verlengd. Nergens zie ik een betaling van mijn rekeningen. Hoe kan dat? Blijkbaar staat automatisch verlengen actief maar gezien mijn account niet meer werkt kan ik dit ook niet meer wijzigen. Op zich is er mogelijks geen probleem want ik zie nergens een betaling. Laat staan dat ik hierover een mail had ontvangen dat mijn licentie ten einde liep. Ook kan ik me niet herinneren dat ik ooit een rekening heb gekoppeld. Iemand dit al meegemaakt???
Dit heb ik ook een keer meegemaakt met Bitdefender.
Maar mijn account werkte gelukkig nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Flipking94 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:09:

Ik wil er misschien ook nog aan toevoegen dat ieder AV wel een aantal louche zaakjes op hun naam hebben staan en dat tegenwoordig vele AV's een agressieve verkoopstrategie hanteren (pushmeldingen voor verlenging bvb, die je ook bij de meeste kan uitschakelen).
Ja, daar kan ik over meepraten.
Ik had AVG op mijn PC waarvan de licentie omstreeks deze tijd zou aflopen. Maar ik heb het er een maand eerder afgegooid omdat ik ziek werd van aanmaningen om toch maar vooral te verlengen. Vrijwel elke ochtend bij aanzetten van de PC een pop-up en soms ook nog overdag een keer. Kreeg ze ook niet weg bij de instellingen.

Heb nu F-secure via KPN. Het is wellicht niet het beste maar het is "gratis", makkelijk in te stellen en niet voortdurend waarschuwingen over "bedreigingen" zoals bij AVG altijd het geval was. Zelfs als ik programma's had toegestaan om altijd toegang te hebben tot internet bleven de waarschuwingen komen.

F-secure doet z'n werk (hoop ik) stilletjes op de achtergrond net zoals ik dat vroeger gewend was van Panda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
Arjantje72 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Dit heb ik ook een keer meegemaakt met Bitdefender.
Maar mijn account werkte gelukkig nog wel.
Het vreemde is dat ik nergens een betaling heb gedaan voor een eventuele verlening van m'n licentie.

Al 2 x gemaild naar service van Kaspersky en krijg dan telkens gelijkaardig antwoord:
Beste klant,

Hieronder treft je het antwoord van jouw Support Technicus aan:

Hello!

Sorry to hear that you're having such troubles, we will assist you further.

Allow us to share that the license will only be extended if there is a renewal charge.

We would like to inform you that we are unable to retrieve the charge record with your email address

To the charge please send us a copy of the invoice/bank statement/slip etc. On it, there should be a clear indication that a payment or a charge was made to one of the e-stores:

DRI*Kaspersky - Digital River
2CO, 2Checkout (Avangate) - 2Checkout
Nexway, NW* - Nexway
Allsoft, Niltasoft, Softline - Allsoft

If the charges were indeed from one of the sales partners above, please provide us with the information below.

1. Customer's name:
2. Customer's billing address:
3. Customer's Email and any other email address used for the purchase:
4. Date of charge:
5. Payment type (Card, Paypal, Wire, etc):
6. Credit Card type (Visa, Mastercard, AmEx etc):
7. Last 4 digits of the Credit Card:
8. Amount + currency:
9. Proof of payment:

Please keep us posted.

Regards

Sarav II Customer Service Representative
Ze vragen steeds een kopie van 'the invoice/bank statement/slip'. Hoe kan ik dit hebben als er geen betaling is geweest van mijn rekeningen? Mogelijks kan ik gewoon Kaspersky verwijderen en is de kous af...

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 05-07-2024 11:56 . Reden: bold aangepast naar quote. Bold is zo SCHREEUWERIG ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-06 11:29

Stimulate14

⭐⭐⭐

Business Security

https://www.sophos.com/en-us/products/endpoint-antivirus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
wes40 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Het vreemde is dat ik nergens een betaling heb gedaan voor een eventuele verlening van m'n licentie.

Al 2 x gemaild naar service van Kaspersky en krijg dan telkens gelijkaardig antwoord:

[...]

Ze vragen steeds een kopie van 'the invoice/bank statement/slip'. Hoe kan ik dit hebben als er geen betaling is geweest van mijn rekeningen? Mogelijks kan ik gewoon Kaspersky verwijderen en is de kous af...
Of met een ander email adres een nieuw account aanmaken als je gehecht bent aan Kaspersky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:06:
[...]

Of met een ander email adres een nieuw account aanmaken als je gehecht bent aan Kaspersky.
Nee het is de bedoeling om ermee te stoppen. Maar voor ik hem volledig verwijder wil ik zeker zijn dat ik hem correct kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Je kan kaspersky ook plaatsen op de 'blacklist' bij je bank, m.n. organisaties die geblokkeerd worden als ze een maandelijkse betaling proberen uit te voeren. Zo ben je zeker dat er niet 'per ongeluk' toch het bedrag van je rekening verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wes40 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:39:
Kan zijn dat het misschien te maken heeft met nieuws: VS verbiedt de verkoop van Kaspersky-software

Volgens https://www.reddit.com/r/...kaspersky_goodbye_letter/ geven ze bepaalde klanten vanwege het besluit in de VS, 6 maanden gratis Kaspersky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
Flipking94 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:03:
Je kan kaspersky ook plaatsen op de 'blacklist' bij je bank, m.n. organisaties die geblokkeerd worden als ze een maandelijkse betaling proberen uit te voeren. Zo ben je zeker dat er niet 'per ongeluk' toch het bedrag van je rekening verdwijnt.
Intussen is mijn nieuw jaarlicentie al 3 dagen begonnen. Nog steeds nergens een betaling gezien.
Dus wat valt er eventueel te blacklisten? Er is gewoon geen betaling gebeurt. Dit blijf ik zo vreemd vinden.
Binnenkort verwijder ik hem volledig van mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wes40 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:25:
[...]
Intussen is mijn nieuw jaarlicentie al 3 dagen begonnen. Nog steeds nergens een betaling gezien.
Dus wat valt er eventueel te blacklisten? Er is gewoon geen betaling gebeurt. Dit blijf ik zo vreemd vinden.
Binnenkort verwijder ik hem volledig van mijn PC.
Zou gewoon nachecken hoe voorgaande betalingen zijn gegaan. Aan de hand daarvan kan je bepalen of er wel/geen automatische betaling kan plaatsvinden. Kan dat niet met het betalingssysteem, dan heb je gewoon een jaar extra gratis software van de Russische inlichtingendienst op je systeem draaien.
En zoals ik al zei, in de VS hebben ze recent klanten ook 6 maanden extra gegeven, vanwege de ban. Misschien hebben ze bij jouw wel een foutje gemaakt in locatiebepaling, of ze scheren per ongeluk alle bondgenoten van de VS over één kamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Fyi voor wie CrowdStrike gebruikt, ze hebben een update gepusht die wereldwijd BSODs veroorzaakt. Als je in safe mode in kunt loggen, kan je naar C:\Windows\System32\Drivers en de map CrowdStrike hernoemen naar CrowdStrikeBad en opnieuw opstarten en dat lijkt het probleem te verhelpen.
7/18/24 10:20PT - Hello everyone - We have widespread reports of BSODs on windows hosts, occurring on multiple sensor versions. Investigating cause. TA will be published shortly. Pinned thread.

SCOPE: EU-1, US-1, US-2 and US-GOV-1
https://supportportal.cro...-Falcon-Sensor-2024-07-19

Edit: Eigen topic aangemaakt: [CrowdStrike] BSOD

[ Voor 46% gewijzigd door Skit3000 op 19-07-2024 08:12 . Reden: Reactie CrowdStrike ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 22:04
Hi tweakers,

Ik ben gevallen voor Bitdefender. Wel zit ik te twijfelen tussen Premium Security of Total Security. Hoe is de kwaliteit van de VPN? Ik ben een noob op het gebied van VPN's. Maar de limiet van 200 MB aan internetverkeer voor Total is toch retarded (niet bepaald veel) qua hoeveelheid? 8)7

Ik zit hier op Windows 11 en een Android-smartphone.

Budget is geen probleem, met een VPN heb ik eens een verschil gezien van 1k voor huurauto's in de USA :X

[ Voor 10% gewijzigd door wei_zhu op 11-08-2024 03:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@wei_zhu Die "200 MB" zal eerder duiden op een snelheid dan om een traffic limiet, anders kom je niet verder dan het kijken van een kort youtube filmpje voordat je er doorheen bent.
Verder voegt een VPN niet echt veel toe qua security, mocht het je keuze beinvloeden. VPN is vooral voor privacy en het omzeilen van locatie restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Cyb schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:03:
@wei_zhu Die "200 MB" zal eerder duiden op een snelheid dan om een traffic limiet, anders kom je niet verder dan het kijken van een kort youtube filmpje voordat je er doorheen bent.
Verder voegt een VPN niet echt veel toe qua security, mocht het je keuze beinvloeden. VPN is vooral voor privacy en het omzeilen van locatie restricties.
Ik moet niet meer 's nachts internetten rond een uur of 3, ben dan niet meer scherp als ik lees :O

Ik zou graag een VPN primair willen installeren, vanwege privacy. Daarnaast heb ik gehoord dat via een VPN, via een Duits, of Frans IP-adres, dezelfde huurauto voor bijvoorbeeld USA goedkoper is dan via een Nederlands IP-adres. Ik wil graag eens testen of ik zo goedkoper kan shoppen/boeken :)

Ben blij dat ik Avast Ultimate links heb laten liggen na dit topic te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou dan eerst eens ExpressVPN of NordVPN proberen, niet eentje die als extraatje wordt gedaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Laatst online: 18:07
Die 200 MB VPN bij bitdefender is een "teaser", om het uit te proberen (200 MB per dag). Je kunt een volledige versie kopen voor ca 35 euro per jaar. Mijn download snelheid is 200 Mb/s, en die gebruik volledig via de Bitdefender VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
@gambieter Dan neem ik Bitdefender Total Security en een losse VPN. Dank voor de aanbevelingen en waarop baseer je die aanbevelingen, eigen ervaring of reviews? Ik ga me inlezen over ExpressVPN en NordVPN :)

@kzin Ah, dat verklaart de 200 MB. En hoe bevalt de Bitdefender VPN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb NordVPN gebruikt, en ExpressVPN ook. Stel je verwachtingen niet te hoog in; lang niet alles werkt met een VPN, en georestricties blokkeren vaak bekende VPN locaties/servers.

Maar goed, dat is hier verder offtopic, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kzin
  • Laatst online: 18:07
wei_zhu schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:30:
@gambieter Dan neem ik Bitdefender Total Security en een losse VPN. Dank voor de aanbevelingen en waarop baseer je die aanbevelingen, eigen ervaring of reviews? Ik ga me inlezen over ExpressVPN en NordVPN :)

@kzin Ah, dat verklaart de 200 MB. En hoe bevalt de Bitdefender VPN?
De Bitdefender VPN bevalt goed. Ik heb hem al eens gebruikt om een youtube video te zien die alleen in Amerika te bekijken was. Je kunt hem op 10 apparaten tegelijk gebruiken, dus b.v. op desktop, laptop en omdat ik ook Bitdefender op mijn telefoon heb werkt hij daarop ook in een keer. Het meest gebruik ik hem voor downloaden uit nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Ik heb een redelijk, lange blik geworpen op NordVPN, ExpressVPN en Bitdefender VPN om me als redelijke leek ingelezen te raken. NordVPN en ExpressVPN zitten in dezelfde premium prijsklasse. Zowel NordVPN als ExpressVPN beweren de beste te zijn. Volgens mij kun je met beiden niet de mist ingaan.

Bitdefender is aanzienlijk goedkoper en lijkt in een lagere prijsklasse te zitten. Alle 3 bieden ze een 30 dagen niet goed geld terug garantie :) Dat is fijn. Op zich ben ik best bereid om in de premium prijsklasse te gaan zitten. Ik neig nu naar NordVPN, maar ik kan ze natuurlijk alle 3 testen. Ik zou graag een VPN willen hebben op mobiele apparaten, voordat ik op vakantie ga.

Ietwat offtopic, maar goed: in hoeverre heeft een VPN zin, als je veel van Google-diensten gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door wei_zhu op 16-08-2024 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:19

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

wei_zhu schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:11:
Ietwat offtopic, maar goed: in hoeverre heeft een VPN zin, als je veel van Google-diensten gebruikt?
Modbreak:Niet ietwat maar volledig off-topic. :) Laten we het hier over virusscanners hebben, gebruik voordat je een nieuw topic over VPN-providers aanmaakt eerst even de zoekfunctie want daar is al van alles over geschreven.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Jovas
  • Laatst online: 19:50
Ik gebruik de laatste jaren eigenlijk geen virusscanner meer, alleen ingebouwde beveiliging van Windows 11, af en toe voer ik een volledige scan uit. Ik gebruik de de PC alleen prive thuis, maar er is nooit wat aan de hand eigenlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Jovas schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:57:
Ik gebruik de laatste jaren eigenlijk geen virusscanner meer, alleen ingebouwde beveiliging van Windows 11, af en toe voer ik een volledige scan uit. Ik gebruik de de PC alleen prive thuis, maar er is nooit wat aan de hand eigenlijk..
Dus je gebruikt wel een virusscanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08
Na wat rondjes bij ESET, McAfee, Norton, ben ik ook van een extra betalende afgestapt.

Zelf bij ons op het werk (enterprise) gebruiken ze MS Defender op de endpoints.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovas
  • Laatst online: 19:50
Ik gebruik Firefox als browser met AddBlockPlus als add blokkering. Verder ook ingesteld dat downloads alleen met een melding van toestemming gedownload of geïnstalleerd kunnen worden. Verder staat de Windows 11 firewall aan en zal Ziggo in de router ook wat ingebouwd hebben. Ik heb nooit virussen of problemen zo privé thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Iemand een idee of meer info hieromtrent?

Sinds gisteren krijg ik volgende melding in Malwarebytes tijdens het spelen van CS2:

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Log Details-
Protection Event Date: 12/6/2024
Protection Event Time: 5:07 PM
Log File: 340993c0-b3ec-11ef-b943-047c1659fcad.json

-Software Information-
Version: 5.2.2.154
Components Version: 1.0.5101
Update Package Version: 1.0.92704
License: Premium

-System Information-
CPU: x64
File System: NTFS
User: System

-Blocked Website Details-
Malicious Website: 1
, C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\game\bin\win64\cs2.exe, Blocked, -1, -1, 0.0.0, 78E049D88178634344DFE65B828C6B30, E6D2A98456AA9FA858649C594C233C83FA090F77F5A9D55D97C8A97D41070211

-Website Data-
Category: Compromised
Domain:
IP Address: 147.75.193.63
Port: 27036
Type: Outbound
File: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\game\bin\win64\cs2.exe

(end)

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@kazzzdafke ziet er uit als een false positive of een gare Valve server.
https://www.virustotal.co...s/147.75.193.63/detection
https://www.virustotal.co...7f5a9d55d97c8a97d41070211

Misschien de Valve server gehacked is of is geweest, maar dat staat in principe los van jouw PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Ja klopt, ik zie het nu ook hier:

https://forums.malwarebyt...15-steam-blocked-website/

Brute force op Valve servers geweest..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 18:56
Kaspersky internet security of een alternatief?

Ik gebruik al jare Kaspersky voor onze PC's thuis.
Maar nu zie kaspersky niet meer in de diverse testen , Is daar een reden voor?

Ik weet dat windos redelijk veilig is maar ik kom ook wel eens op verdachte sites en die worden dan keurig afgevangen tot nu toe. Ook bepaalde nep webshops werden netjes gemeld.
Dus vind het toch wel een fijn idee.

Heeft kaspersky de namen gewijzigd? ik zie als ik op zoek ga naar een aanbieding voor licenties ineens 'kaspersy standaard'?

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vermoed vanwege Russische banden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hmm zou kunnen, heb er zelf niet zo moote mee maar anders misschien zoeken voor een alternatief?
Ik zie vrij goeie dingen over bit defender..
Ik heb geen VPN nodig die heb ik al van NOrd
LAastig is met veel review sites dat die gelijk met een popup komen van een bepaalde aanbieder en dan heb ik gelijk twijfels

[ Voor 39% gewijzigd door mrbert op 07-12-2024 16:18 ]

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@mrbert Kaspersky staat zover ik zie gewoon nog in AVTest en AVComparatives.
Kaspersky Standaard bestaat al langer, het is een uitgeklede versie.
Kaspersky is wel in de VS geband sinds enkele maanden, waarbij ze (Kaspersky) zonder waarschuwing de software hebben vervangen door UltraAV. Een partij die vrij privacy invasieve services aanbiedt, en opgezet lijkt te zijn om sancties te omzeilen.
Als je Poetin vertrouwt en hem wilt steunen met geld en data, kan je Kaspersky gebruiken.

Persoonlijk kan ik gemakkelijk zonder virusscanner een nep webshop of nep site herkennen. Vaak al binnen 1 oog opslag. Bij twijfel altijd even googlen naar de webshop en de reviews kritisch bekijken, en kijken naar hoe lang het domein bestaat. Als je een review site komt die een popup geeft van een bepaalde aanbieder, dan kwam je eigenlijk al op een site die je in eerste instantie eigenlijk niet had moeten aanklikken.
Eventueel kan je de Netcraft extensie proberen om je te beschermen tegen criminele sites. (Heb er zelf geen ervaring mee.) https://www.netcraft.com/apps-extensions/browser-extension/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Cyb dank voor je antwoord.

Ik zie de test staan ja, waren niet bij de eerste 5 die ik met google vond en probeerde. Ook Toms guide had het niet meer staan vandaar. EN wat ik te koop zag toen ik naar licenties keek ziet er allemaal heel anders uit.
Zelf zal ik misschien nog wel herkennen als een pagina fout is, maar mijn vrouw en dochter zijn daar naiever in.
Ik heb niet de behoefte om welke politicus te steunen maar weet ook niet of kaspersky daar onder zou vallen. Maar ik laat politiek graag buiten de hobby;)
Mijn grootste probleem met KAspersky is altijd de interface geweest. Ik kon er al niet echt soepel de weg vinden maar de rest hier waren altijd helemaal de kluts kwijt als ze er zelf iets mee wilden aanpassen. ( ergens wel zo veilig natuurlijk)
Mijn alternatieve kandidaten zijn Bitdefender en Eset en Avast
Zoals gezegd , vpn nen wachtwoorden heb ik met andere tools afgedekt.
Avast heb ik ook een tijdje gebruikt en kan em niet goed meer herinneren waarom ik die niet meer gebruikte

Norton en mcafee heb ik beide heel kort gebruik en nooit begrepen dat die zo populair waren.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Waarom niet kijken naar Malwarebytes? Ik ben daar tevreden over, zeker naar aanleiding van testen van The PC Security Channel op Youtube.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
zal ik ook ff naar kijken.dank je

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
mrbert schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:51:
Kaspersky internet security of een alternatief?

Ik gebruik al jare Kaspersky voor onze PC's thuis.
Maar nu zie kaspersky niet meer in de diverse testen , Is daar een reden voor?

Ik weet dat windos redelijk veilig is maar ik kom ook wel eens op verdachte sites en die worden dan keurig afgevangen tot nu toe. Ook bepaalde nep webshops werden netjes gemeld.
Dus vind het toch wel een fijn idee.

Heeft kaspersky de namen gewijzigd? ik zie als ik op zoek ga naar een aanbieding voor licenties ineens 'kaspersy standaard'?
Kaspersky wordt nog gewoon getest door AV Test en AV Comparatives.

Voor de namen en bijbehorende mogelijkheden van Kasperksy's producten kun je toch gewoon op hun website terecht?

Wat is je vraag nu eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
GekkeRipper schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:52:
[...]

Kaspersky wordt nog gewoon getest door AV Test en AV Comparatives.

Voor de namen en bijbehorende mogelijkheden van Kasperksy's producten kun je toch gewoon op hun website terecht?

Wat is je vraag nu eigenlijk? :)
Die 2 test kreeg ik idd door gestuurd, die had ik alleen niet direct zelf gevondn :| ik was op het verkeerde been gezet door berichten dat kaspersky niet meer toegestaan was door overheden.
Daardoor nu gaan kijken naar alternatieven. Kan toch nooit kwaad om dat afentoe te doen denk ik.
De diverse bedrijven als bijv bitdefender gaan ook steeds verder en als ik zelf even vergelijk bieden sommigen nu ook veel features terwijl ik het gevoel heb dat KAspersky een beetje stil staat

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
mrbert schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:28:
[...]

Die 2 test kreeg ik idd door gestuurd, die had ik alleen niet direct zelf gevondn :| ik was op het verkeerde been gezet door berichten dat kaspersky niet meer toegestaan was door overheden.
Daardoor nu gaan kijken naar alternatieven. Kan toch nooit kwaad om dat afentoe te doen denk ik.
De diverse bedrijven als bijv bitdefender gaan ook steeds verder en als ik zelf even vergelijk bieden sommigen nu ook veel features terwijl ik het gevoel heb dat KAspersky een beetje stil staat
De ban in de USA zal Kaspersky inkomsten kosten. Die kunnen ze dus niet meer gebruiken voor R&D. Ben benieuwd naar de toekomst van het bedrijf.

Ben zelf overgestapt van Kasperksy naar Bitdefender. Een Europees product met een goede reputatie en goede testresultaten.

Enkele "besmette" maar wel kwalitatief goede producten:
Norton installeerde ooit een crypto miner.
Avast en dus AVG heeft bewezen weinig om de privacy van klanten te geven.
McAfee is heel opdringerig.

Zo bleef we weinig te kiezen meer over naar mijn mening. Dus voor Bitdefender gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
zie dat bitdefender ook leuke aanbieding heeft als he nieuw binnen komt.

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
Ach, @GekkeRipper geen enkel AV komt echt ongeschonden uit. Bitdefender is roemeens, dat alleen al zou vraagtekens moeten oproepen. Ook op reviewsites als trustpilot zijn er voldoende klachten te vinden. Of hier. Of dat Bitdefender het (zoals andere av's) niet zo nauw neemt met de privacy of een zwakke customer service heeft.

Zo valt er dus voor alles wat te zeggen :). Neem vooral een AV waar je jezelf goed bij voelt. Bij mij is dat sinds de oorlog Oekraïne Norton ipv Kaspersky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Flipking94 schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:40:
Ach, @GekkeRipper geen enkel AV komt echt ongeschonden uit. Bitdefender is roemeens, dat alleen al zou vraagtekens moeten oproepen. Ook op reviewsites als trustpilot zijn er voldoende klachten te vinden. Of hier. Of dat Bitdefender het (zoals andere av's) niet zo nauw neemt met de privacy of een zwakke customer service heeft.

Zo valt er dus voor alles wat te zeggen :). Neem vooral een AV waar je jezelf goed bij voelt. Bij mij is dat sinds de oorlog Oekraïne Norton ipv Kaspersky.
Bedankt voor de info! Ik neem Bitdefender zakelijk af via een tussenpersoon dus heb geen ervaring met auto renewal. Als ik dat zo lees is het daar ook niet al te fris inderdaad.

Waarom is een Roemeens bedrijf iets dat vraagtekens op moet roepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik zou geen enkele waarde hechten aan trustpilot reviews to be honest. Waardeloze reviews vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, @GekkeRipper geen enkel AV komt echt ongeschonden uit. Bitdefender is roemeens, dat alleen al zou vraagtekens moeten oproepen.
Persoonlijk heb ik over het algemeen liever een scanner uit de EU dan daarbuiten. De EU heeft over het algemeen strengere privacy wetgeving. Roemenie is dan wel inderdaad niet het meest ontwikkelde EU land, en als de pro-Russische kandidaat Georgescu gaat winnen, kan het flink verder aftakelen, maar persoonlijk zou ik BitDefender nog niet meteen schrappen van de lijst. BitDefender staat toch wel positief bekend naar mijn idee.
Ook op reviewsites als trustpilot zijn er voldoende klachten te vinden. Of hier. Of dat Bitdefender het (zoals andere av's) niet zo nauw neemt met de privacy of een zwakke customer service heeft.
Op die Tomsguide link zie ik niet direct iets negatiefs op privacy vlak staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik ga denk maar even citdefender proberen, ik zie dat het familie pakket op 50 euro komt voorkomend jaar. En dat voor 15 devices.

Gezien wie hier op de PC's komen neem ik eenmaal liever het zekere voor het onzekere dus er komt wel een antivirus op

Wat ik al eerder schreef Kaspesky vind ik soms nogal onoverzichtelijk en lastig te beheren Ik moet toch vaak wat meer zoeken in de interface. Maar al met al scoort Kaspersky wel net wat hoger. Maar ook tegen duidelijke meerprijs.

Ik installeer gewoon op 1 van de PC's en kijk hoe het daar bevalt.
.

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
@Bor ik had ook nog een andere reviewsite gelinkt. De reviews op trustpilot zijn nochtans door de doorsnee huis-tuin-keukenconsument geschreven. Ik hecht er omwille van die reden al een stuk meer waarde aan. Zeker de negatieve reviews zijn vaak repetitieve problemen die worden aangekaart. Buiten dat ook handig om te weten of een website al dan niet te vertrouwen is, naast webwinkelkeur.

Maar het staat je vrij een andere reviewsite over bitdefender aan te bevelen. Op dit moment heeft niemand productieve waarde aan je huidige reactie.

@Cyb inderdaad, excuses. Wat ik direct kan lezen op de website van bitdefender is dat ze tijdelijk gevoelige data opslaan op je eigen pc om mogelijke alerts te kunnen detecteren. Maar naar ik weet doet ieder AV dat dus ... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChestNut
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 21:14
Ik vertrouw al jaren op de tests van AV-Comparatives (https://www.av-comparatives.org/consumer/)
en kijk graag naar https://www.av-comparatives.org/comparison/
Op basis daarvan ben ik geswitcht tussen Bitdefender, AVG en F-Secure (een Fins product), die laatste omdat ik die via mijn provider gratis kan gebruiken. F-Secure heeft alleen wat vaker foutpositieve meldingen en via KPN werd de androidversie niet altijd goed bijgewerkt. Daarom kom ik toch vaak terug bij Bitdefender. Alleen hun marketing voor side products is hinderlijk.
Norton en McAfee zijn de laatste tijd weer een stuk beter geworden en AVG is weer terug gezakt. F-Secure en Bitdefender zijn redelijk constant.

AV-Comparatives doet momenteel weer hun jaarlijkse survey, waarbij je kunt aangeven welke producten ze komend jaar gaan testen. Je kunt de keuze voor het komende jaar zo enigszins beïnvloeden. Ik vermoed dat we als Tweakers in het verleden zo F-Secure weer terug hebben gekregen in de testlijst.
Doen jullie mee?
https://www.surveymonkey.com/r/NSNTDJ9?lang=en

[ Voor 26% gewijzigd door ChestNut op 15-12-2024 00:17 . Reden: Herschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
ChestNut schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:57:
Daarom kom ik toch vaak terug bij Bitdefender. Alleen hun marketing voor side products is hinderlijk.
Norton en McAfee zijn de laatste tijd weer een stuk beter geworden en AVG is weer terug gezakt. F-Secure en Bitdefender zijn redelijk constant.

AV-Comparatives doet momenteel weer hun jaarlijkse survey, waarbij je kunt aangeven welke producten ze komend jaar gaan testen. Je kunt de keuze voor het komende jaar zo enigszins beïnvloeden. Ik vermoed dat we als Tweakers in het verleden zo F-Secure weer terug hebben gekregen in de testlijst.
Doen jullie mee?
https://www.surveymonkey.com/r/NSNTDJ9?lang=en
bedoel je dat ze via de scanner marketing zooi sturen of per mail?
Ik neem aan dat je je daar voor kunt afmelden.
Op dit moment heb ik op mijn PC nog KAspesky voor een maand oid.en op de PC van mijn vrouw draait nu BDefender. Ze merkt er weinig van tot nu toe.

mrbert

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste