Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Na een tijdje de ingebouwde windows defender in Windows 8.1 gebruikt te hebben, ben ik toch maar eens gaan kijken naar een betere Antivirus.

Na wat vergelijken kwam ik uit op Avira. Na het installeren via de site zat ik echter met het probleem dat als ik op het systemtray icoon drukte, ik een popup kreeg waar geen van de knoppen iets deed.
Blijkbaar is het een bug in de een update van .NET onder windows 8.1. Ik kwam er via https://forum.avira.com/w...ge=Thread&threadID=160430 achter dat wat je via de site download een launcher is waarin je van allerlei avira producten kan koppelen, downloaden en kopen. Die launcher doet het dus niet onder windows 8.1.
Gelukkig kan je het antivirus pakket zelf direct downloaden via http://install.avira-upda...ira_free_antivirus_en.exe en heb je die hele extra launcher niet nodig.
Scheelt bovendien ook weer resources en extra icoontjes in je balk ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bitdefender 2015 is ondertussen in het nederlands te krijgen en is gratis te updaten vanaf een oudere bitdefender. (de proefversie is de volledige versie)
http://www.bitdefender.nl/Downloads/

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 07-08-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
StarLite schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:09:
Na een tijdje de ingebouwde windows defender in Windows 8.1 gebruikt te hebben, ben ik toch maar eens gaan kijken naar een betere Antivirus.

Na wat vergelijken kwam ik uit op Avira. Na het installeren via de site zat ik echter met het probleem dat als ik op het systemtray icoon drukte, ik een popup kreeg waar geen van de knoppen iets deed.
Blijkbaar is het een bug in de een update van .NET onder windows 8.1. Ik kwam er via https://forum.avira.com/w...ge=Thread&threadID=160430 achter dat wat je via de site download een launcher is waarin je van allerlei avira producten kan koppelen, downloaden en kopen. Die launcher doet het dus niet onder windows 8.1.
Gelukkig kan je het antivirus pakket zelf direct downloaden via http://install.avira-upda...ira_free_antivirus_en.exe en heb je die hele extra launcher niet nodig.
Scheelt bovendien ook weer resources en extra icoontjes in je balk ;)
Sorry maar dit is niet correct. Ik draai Windows 8.1 en de launcher van Avira echt zonder problemen. Alles werkt perfect en super snel. Het is dus eerder een probleem met jouw systeem denk ik. Voor de andere mensen dus: het werkt gewoon prima onder Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:32
Ik lees de laatste tijd toch wat meer negatieve verhalen over Microsoft Security Essentials dus ben na jaren weer eens op zoek naar een alternatief, eventueel - maar niet noodzakelijk - voor meerdere apparaten.

Mijn hoofdcomputer draait Windows 7 64 bit, verder hier nog een laptop met Windows 7 32 bit en diverse apparaten met Android. Heb op de Android-apparaten geen security draaien, heeft dit volgens jullie een meerwaarde?

Voor eventueel browsergerelateerd scanwerk moet het pakket wel overweg kunnen met Opera 12.17 :P

Ik heb al een licentie op Malware Bytes, daar wil ik dus geen conflicten mee.

Eset, Kasperky en Bitdefender lijken de meest logische opties maar ik zie de verschillen niet echt. Iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik ben voor een paar computers op zoek naar een nieuwe virusscanner. Ik zat zelf te denken aan AVG Antivirus Free, Comodo Antivirus en Avira Antivirus Free. Welke van deze kan ik het beste nemen? Met Comodo heb ik redelijk goede ervaring, maar met de andere 2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
mrjraider schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:36:
Hoezo AVAST niet? Ik gebruik deze al een aantal jaar en ik heb nog nooit issues gehad.. AVG daarintegen..... :')
Wat is er mis met AVG?

Het ligt natuurlijk ook aan je eigen surfgedrag.

Ik gebruik al jaren en jaren de gratis versie van AVG, en eigenlijk zelden gedonder.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20
Nipje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:20:
[...]

Sorry maar dit is niet correct. Ik draai Windows 8.1 en de launcher van Avira echt zonder problemen. Alles werkt perfect en super snel. Het is dus eerder een probleem met jouw systeem denk ik. Voor de andere mensen dus: het werkt gewoon prima onder Windows 8.1
De launcher heb je in principe toch niet nodig, dus is op zich wel een goede tip ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Stefan22 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:20:
Hallo,

Ik ben voor een paar computers op zoek naar een nieuwe virusscanner. Ik zat zelf te denken aan AVG Antivirus Free, Comodo Antivirus en Avira Antivirus Free. Welke van deze kan ik het beste nemen? Met Comodo heb ik redelijk goede ervaring, maar met de andere 2 niet.
Avira zou ik zeggen. Maar dat is puur op eigen ervaring gebaseerd en ook wel op onderzoeken die aantonen dat Avira qua detection rate en snelheid zich kan meten met betalende alternatieven.

Review : http://www.tomsguide.com/...ntivirus,review-2207.html
Snowwie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 04:28:
[...]

Wat is er mis met AVG?

Het ligt natuurlijk ook aan je eigen surfgedrag.

Ik gebruik al jaren en jaren de gratis versie van AVG, en eigenlijk zelden gedonder.
Blijkbaar heel agressief naar het pushen van een betalende versie...

bron : http://www.tomsguide.com/...ntivirus,review-2206.html

[ Voor 30% gewijzigd door daffie82 op 11-08-2014 11:05 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
daffie82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:57:
[...]

De launcher heb je in principe toch niet nodig, dus is op zich wel een goede tip ;)
Dat zeer zeker! Ik heb de launcher zelf ook meteen van mijn pc gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Nipje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:45:
[...]

Dat zeer zeker! Ik heb de launcher zelf ook meteen van mijn pc gehaald :)
Heb je de launcher apart uninstall gedaan?
Of heb je compleet (launcher + AV) de-install gedaan en dan een herinstallatie van enkel de free AV (zonder launcher)?

EDIT : gewoon apart launcher uninstall, werkt perfect :)

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 11-08-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
daffie82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:32:
[...]

Heb je de launcher apart uninstall gedaan?
Of heb je compleet (launcher + AV) de-install gedaan en dan een herinstallatie van enkel de free AV (zonder launcher)?

EDIT : gewoon apart launcher uninstall, werkt perfect :)
Inderdaad, ik heb het ook apart gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms vragen mensen aan mij of ze een betaalde AV nodig hebben als ze gaan internetbankieren wat is jullie mening? In het verlengde daarvan kan de vraag worden gesteld wat überhaupt het voordeel is van betaalpakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Heel simpel: stel dat je de sigaar bent met een fraude, en de bank zegt had U wel Anti-malware. Dan sta je met betaalpakket stuk sterker, net zoiets als dat je een advocatenbrief hebt of niet (jouw mening kan dan wel hout snijden, een brief van advocaat is toch net dat extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
^Denk dat feit of het betalend of niet is, niet zo heel veel ertoe doet.

Gisteren trouwens met Avira een grote update gehad - dan wordt de launcher dus opnieuw installed.
Ook werd er een soort SafeSearch aangeboden in de vorm van een browser extensie. Soort zoek functie met extra beveiliging.
Heb hem er echter afgegooid want je kan ook gewoon via een link deze feature gebruiken.

Info : http://news.thewindowsclu...safesearch-browser-68427/

Link om zonder extensie te gebruiken : https://safesearch.avira.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
safe-browsing staat hier uit, snapte altijd dat dat kinderen van enge inhoud weghield, verder snap ik de feature niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
^ is meer dan dat...
Lees die link maar eens door...

Avira Safe Search will protect your online privacy in the following ways.

Avira blocks online threats: Whenever you open a new search option, Avira Browser blocks website trackers. At the same time, the browser warns users about the harmful websites before they visit them.
Do Not Track Me feature: The tracking set up is often used by companies and online stores to know the search pattern of a user. Though a useful tool for advertising companies, it can be intruding for the users’ privacy. Moreover, this tool can be used with malicious intent. Avira has the ‘Do Not Track Me’ feature activated which stops any such ‘tracking’ by the websites.
Safe Search: Avira offers Safe Search for the users when they perform a web search. This feature makes use of the Avira URL Cloud™ technology to scan all the search results and inform the users about harmful content. Such links are tagged as “unsafe” and users are asked not to visit them.

Lijkt me vrij duidelijk wat het doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 17:28

MF

Take a Seat

Na er hier al veel over gelezen te hebben vandaag maar eens besloten van avast (de free versie met nogal opdringerige reclame voor de pro) te switchen naar bitdefender en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb, een extreem lichte en fijne no nonsense scanner. Tevens mooi goedkoop, net geen 7 euro voor de 3pc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bitdefender, hhm vond ik maar een protserige GUI hebben, nee gaat het niet om, maar neem ik wel mee in beoordeling. Goedkoop maakt waarschijnlijk alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MF schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:57:
Na er hier al veel over gelezen te hebben vandaag maar eens besloten van avast (de free versie met nogal opdringerige reclame voor de pro) te switchen naar bitdefender en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb, een extreem lichte en fijne no nonsense scanner. Tevens mooi goedkoop, net geen 7 euro voor de 3pc versie.
Heb je alleen de virusscanner of een suite gekocht? Dat is wel heel goedkoop!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 17:28

MF

Take a Seat

Bor de Wollef schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:00:
[...]
Heb je alleen de virusscanner of een suite gekocht? Dat is wel heel goedkoop!
Dat was de, "BitDefender Antivirus Plus 3 PC 2015", voor 6,99 de code kwam netjes per mail en werk gewoon. Heb het nu twee keer besteld zodat ik alle pc's kan upgraden en voor 7 euro leek het me een mooie deal. De hele suit ga ik denk ik ook testen, zit voor 3 pc's onder de 15 euro. (voor de laptops leek me dat wel aardig ivm de anti theft functie)

ter info: gezocht op ebay.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Die strooien wel vaker met zeer goedkope codes en keys.
LET OP : check wel goed dat dit niet auto verlengd wordt na een bepaalde periode, zijn in het verleden enorm veel problemen rond geweest namelijk. Op internet stond het er vol van.
Als je tevreden bent en je wilt het houden maakt dat niet veel uit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 00:26:
Bitdefender, hhm vond ik maar een protserige GUI hebben, nee gaat het niet om, maar neem ik wel mee in beoordeling. Goedkoop maakt waarschijnlijk alles goed.
Wat vond je er prutserig aan? :3
Ik vind het net een goede GUI (2015 nog een stukje beter) en eigenlijk maakt het niet veel uit aangezien je er in maanden niet moet aankomen met die AutoPilot modus :P
Je hoort bitdefender nooit en als je het opent dan zie je dat hij gewoon z'n werk gedaan heeft :)

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 20-08-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok je vraagt om een antwoord, je krijgt er een:het meldde vooral , en in grote letters dat ik veilig was. Ga heen, het gaat mij niet om een veiligheidsgevoel te kopen, het gaat mij om een AV/IS die werkt. Dat icm de lage prijs, gaf mij geen fijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Ik kreeg een trial versie van 90 dagen (of 120 dagen) om Bitdefender uit te proberen en na een verse installatie van Windows eens besloten om die te installeren, maar ik vond het programma een ramp. Mijn webserver, ftp-connecties en andere programma's werden continu geblokkeerd en ik kreeg het niet voor elkaar om het werkend te krijgen. Na een paar dagen heb ik het eraf gegooid en AVG erop gezet en geen enkel probleem meer.

Voor een huis,tuin-en keukengebruiker is het denk ik een prima programma, maar als je wat meer wilt kunnen doen raad ik het niet aan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onbekend schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:05:
Voor een huis,tuin-en keukengebruiker is het denk ik een prima programma, maar als je wat meer wilt kunnen doen raad ik het niet aan.
Ik zou het juist omdraaien. Je kunt namelijk vrij veel instellen en regelen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dat dacht ik ook, maar wat ik ook probeerde gaf geen oplossing. Ook fora afgestruind en mogelijke oplossingen geprobeerd, maar niets hielp. Als een programma na 3 avonden fulltime proberen nog steeds niet (goed) werkt moet je het gewoon eraf gooien en er iets anders op zetten, en ook hier was dat de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Onbekend schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:29:
Dat dacht ik ook, maar wat ik ook probeerde gaf geen oplossing. Ook fora afgestruind en mogelijke oplossingen geprobeerd, maar niets hielp. Als een programma na 3 avonden fulltime proberen nog steeds niet (goed) werkt moet je het gewoon eraf gooien en er iets anders op zetten, en ook hier was dat de oplossing.
Troost je, bij mij ging ie ook niet lekker.
Avira Free werkt als een tierelier, zaligheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een driver van 5mb, wanneer ik Jotti Malware (online) Scan er op los laat, dan vinden Trend Micro het: PAK_Generic.008 virus en VBA32: Trojan.KillAV

Virustotal.com (online) ziet het volgende:
PAK_Generic.008 en suspected of Malware.Agent.39

Nu heb ik deze driver nodig en de mogelijke andere alternatieve drivers zijn eveneens besmet.
Is het mogelijk een driver te 'fixen'?
Of wel voor installeren kiezen en direct een scan er overheen gooien en hopen dat de driver onbeschadigd is gebleven?

Linkje:

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, ik heb hoge ping op speedtest, 500 ms. Heb de game-breaker gevonden, web protection uitzetten (Avira IS) doet het 'm, gelijk weer 7 ms. Jammer, maar hij blijft uit, heb niks gevonden in de opties of Google zodat ik er geen last van heb en tóch web protection aanzetten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Een firewall levert vaak wat vertraging in ping-tijden en een lagere downloadsnelheid.
De firewall gedeeltelijk uitschakelen zal waarschijnlijk niet veel helpen aangezien eerst toch weer gecontroleerd moet worden of het bericht gescand moet worden of niet wat uiteindelijk voor vertraging zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Firewall staat nog aan hoor, dat valt bij Avira niet onder het web protection knopje. Hoe dan ook, ik ben tevreden met dit besluit, surfen gaat opeens hier en daar tig keer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Weet iemand een oplossing voor dit probleem met Kaspersky Internet Security 2014? De full system scans nemen steeds ontzettend veel tijd in beslag; variërend van 2 uur tot over 10 uur.

Ik heb ongeveer 320GB aan data. Mijn vorige anti-virus AVG deed daar maar +-20 minuten over.

Heb hetzelfde probleem op de andere computers die veel minder data hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Meessen op 01-09-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Sjah schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:20:
Firewall staat nog aan hoor, dat valt bij Avira niet onder het web protection knopje. Hoe dan ook, ik ben tevreden met dit besluit, surfen gaat opeens hier en daar tig keer sneller.
Web protection via AV vind ik persoonlijk sowieso bullshit.
Gebruik een goede browser met extensies "Noscript", "Adblock" en "Disconnect" en je bent beter beveiligd dan de meeste "web protection" uit AV progjes.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

De Engels-talige final van Kaspersky Internet Security is eindelijk uitgebracht: KIS 2015 MR1 (build 15.0.1.415)

Download: http://usa.kaspersky.com/downloads/software-upgrades/

kis15.0.1.415EN_6711.exe

Dit betreft de officiële versie die je met je eigen licentie gebruikt, het is geen Beta of RC/TR die eerder beschikbaar was. ;)
Draait hier prima, ik gebruikte voorheen al de RC naar tevredenheid.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Op aanraden van vele gebruikers bij mijn nieuwe computer de switch gemaakt van AVG naar Avira alleen ben ik er achter gekomen dat deze bepaalde dezelfde taken in taskmanager laat zijn waardoor de CPU steeds op 100% loopt.

Helaas alles alweer gesloten dus geen screenshots maar komt dit iemand bekend voor?

Ik draai Windows 8 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:44
Heb nu een aantal jaren ESET Smart Security gebruikt, eigenlijk zonder problemen en ben dan ook erg tevreden, maar mijn licentie verloopt over 4 dagen. Nu lees ik hier en op verschillende vergelijkingssites dat o.a. Bitdefender en Kaspersky betere bescherming bieden. Het fijne van ESET vond ik dat het (naar mijn idee) weinig invloed had op de performance van mijn laptop, iets waar ik voorheen bij bijvoorbeeld Panda Security wel last van had.

Twijfel nu of ik zal overstappen naar een van die 2 of gewoon een nieuwe licentie bij ESET afneem, ook omdat ik tot nu toe eigenlijk nooit problemen heb ondervonden. Wat is de ervaring hier qua invloed op de performance van het systeem (snelheid, opstarten) bij Kaspersky/Bitdefender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invloed op de performance van mijn systeem. zo zou ik het niet willen noemen. ik heb ze nu allemaal gehad en allemaal mollen ze mijn pc. ik ben er helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:57:
Op aanraden van vele gebruikers bij mijn nieuwe computer de switch gemaakt van AVG naar Avira alleen ben ik er achter gekomen dat deze bepaalde dezelfde taken in taskmanager laat zijn waardoor de CPU steeds op 100% loopt.

Helaas alles alweer gesloten dus geen screenshots maar komt dit iemand bekend voor?

knip

[ Voor 22% gewijzigd door iisschots op 18-09-2014 08:09 ]

• daffie82
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:57:

Als je me zegt welke taken dan zal ik hier eens op letten...
Heb geen last gehad van CPU die op 100% loopt, in ieder geval niks van gemerkt. En ik merk zo een dingen normaal wel snel :)

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 12:52
Sinds vandaag heb ik bij het opstarten een programma "wscript.exe" uit de System32 folder van windows 7 die 4x probeert contact te maken met een Russisch IP. Malware bytes anti malware blokkeert deze verbinding waardoor ik er achter kwam dat hij dus contact zocht.

Nu is wscript een legitiem programma om vbs scripts mee uit te voeren - maar nu voert ie dus iets uit zonder mijn weten...

Ik kan niet vinden welk script hij probeert op te starten en geen enkele geupdate malware scanner (NOD32, MBAM, Virustotal online) kan iets verkeerds vinden op mijn PC.

De connectie wordt gelukkig geblokkeerd maar ik zou liever de oorzaak aanpakken. Google is niet echt behulpzaam in dit geval omdat ik geen vergelijkbaar (genoeg) probleem kan vinden. Wat raden jullie aan?

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:09:
[...]

Ja. antivirusscanners zijn meer 1 soort dingen om je processor als kachel te laten werken. ik heb vanaf het begin dat die rommel uitkwam nog nooit 1 virus gehad, behalve de virusscanner.

wie de pc business redt van deze rotzooi kan 1 boel geld verdienen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je alleen maar op dit forum zit om te trollen, zulke gasten hebben we meer gehad. Dit gezien je profielinfo en je slechte taalgebruik (cijfer 1 waar lidwoord "een" wordt bedoeld, dat cijfer 1 slaat in dit verband nergens op). Mocht ik me toch vergissen (dat kan best) en afgezien of je gelijk hebt of niet, daarover verleid je me niet tot een discussie, hoe zie je dat "een boel geld verdienen" dan voor je?

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

kipsofthemud schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:31:
Nu is wscript een legitiem programma om vbs scripts mee uit te voeren - maar nu voert ie dus iets uit zonder mijn weten...
Probeer het eens met Process Monitor van Sysinternals (Procmon.exe, zit in de Sysinternals Suite), misschien kom je dan meer te weten welk script of progje/malware iets doet met wscript.exe.

Vergeet ook niet om een kijkje te nemen met Process Explorer en Autoruns, beide geweldige programma's overigens _/-\o_ .

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• kipsofthemud
bitshape schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:59:
[...]

Probeer het eens met Process Monitor van Sysinternals (Procmon.exe, zit in de Sysinternals Suite), misschien kom je dan meer te weten welk script of progje/malware iets doet met wscript.exe.

Vergeet ook niet om een kijkje te nemen met Process Explorer en Autoruns, beide geweldige programma's overigens _/-\o_ .
Had er misschien bij moeten zetten dat ik geprobeerd heb m.b.v. windows event viewer het te traceren en met msconfig services en opstartprogramma's bekeken. Hier heb ik niks gevonden. Ook met de programmas die je noemt kan ik niks verdachts vinden. Erg raar dit.

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

kipsofthemud schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:06:
Had er misschien bij moeten zetten dat ik geprobeerd heb m.b.v. windows event viewer het te traceren en met msconfig services en opstartprogramma's bekeken. Hier heb ik niks gevonden. Ook met de programmas die je noemt kan ik niks verdachts vinden. Erg raar dit.
Heb je in Process Monitor wel eerst een tijdje "Capture" & "Autoscroll" aangezet? En heb je daarna de activiteit van wscript.exe gevonden? En daar was niets in te vinden? Lijkt me sterk. Het zijn geavanceerde programma's, je dient er even mee te spelen om te ontdekken wat je er allemaal mee kan.

• daffie82
kipsofthemud schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:31:
Sinds vandaag heb ik bij het opstarten een programma "wscript.exe" uit de System32 folder van windows 7 die 4x probeert contact te maken met een Russisch IP. Malware bytes anti malware blokkeert deze verbinding waardoor ik er achter kwam dat hij dus contact zocht.

Ik kan niet vinden welk script hij probeert op te starten en geen enkele geupdate malware scanner (NOD32, MBAM, Virustotal online) kan iets verkeerds vinden op mijn PC.

De connectie wordt gelukkig geblokkeerd maar ik zou liever de oorzaak aanpakken. Google is niet echt behulpzaam in dit geval omdat ik geen vergelijkbaar (genoeg) probleem kan vinden. Wat raden jullie aan?
En als je handmatig een scan doet van je PC met Malware bytes anti malware, geeft die dan ook niet deze file als verdacht aan?
MBAM.... goedemorgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipsofthemud
bitshape schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:15:
[...]

Heb je in Process Monitor wel eerst een tijdje "Capture" & "Autoscroll" aangezet? En heb je daarna de activiteit van wscript.exe gevonden? En daar was niets in te vinden? Lijkt me sterk. Het zijn geavanceerde programma's, je dient er even mee te spelen om te ontdekken wat je er allemaal mee kan.
Beetje late reply maar beter laat dan nooit :p

Ik heb het een aantal uur laten capturen en gefiltert op Wscript- Wscript was wel actief maar ik kon er niet achter komen welk bestand hij 'aanriep' of gebruikte/beschreef/las. Ik heb een aantal dingen in autoruns uitgezet waarvan niet duidelijk was of het iets 100% noodzakelijks was en ik krijg niet meer de boodschap van MBAM dat het probeert te verbinden gelukkig ook al weet ik niet precies wat de culprit was. Bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mocht iemand nog op zoek zijn naar lifetime MBAM licentie(s) , ik kwam ze toevallig weer tegen:
http://software.computeridee.nl/?act=search&brand=152

P.S. Zet de valuta op Australische dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert-630 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:10:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar lifetime MBAM licentie(s) , ik kwam ze toevallig weer tegen:

Bedankt voor de tip! _/-\o_

Lifetime licentie aangeschaft voor € 13,18 :9

• daffie82
Goeie tip inderdaad !
Vertraagt dit echter niet? Kan me voorstellen als hij constant dingen in de gaten moet houden dat dit wel vertragend kan werken.... Zeker in combinatie met een AV. Of niet?

EDIT : heb hem sowieso maar gekocht voor die prijs !

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 25-09-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Iets anders :

Ik heb nu de volgende real time protectie :
- Avira Free (enkel AV, geen webprotectie)
- MBAM Premium (real time protectie + WEB protectie)
- Windows firewall

Voor te browsen gebruik ik de volgende add-ons met Pale Moon:
- Adblock Edge met filers Easylist (+ Dutch), malware domains, fanboy annoyances, en nog 1 of 2
- Disconnect
- Noscript (wel recent afgezet dat elk script op elke site standaard wordt geblokt, maar ik heb dan wel nog de andere protecties actief zoals anti-XSS + anti-Clickjacking)

Is dit nu allemaal wat overdreven? Zijn hier bepaalde dingen die dubbel zijn en zodoende mekaar kunnen tegenwerken?

EDIT : is Sandboxie eigenlijk niet veel beter dan MBAM Web protectie?
Dit zou ik dan sowieso gebruiken om web browser in te draaien en alsook nieuwe gedownloade exe files.

Als ik Sandboxie zou gebruiken kan volgens mij sowieso Noscript uitgeschakeld worden, alsook MBAM Web protectie. Toch?

[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 26-09-2014 16:21 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
robert-630 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:10:

Moet me daar toch eens wat meer in verdiepen. Altijd afgedaan met alleen een virusscanner en een firewall. Voegt dit echt zoveel toe? Ik zou denken dat een goede virusscanner die malware toch ook aan moet kunnen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• daffie82
Even een update posten op mijn eigen vraag :

MBAM real time protectie + Web protectie vind ik te vertragend werken.
Heb ik dus terug uitgezet. Ik ga wel de PRO versie houden voor de "Chameleon" feature en de "Hyper Scan Mode". Trouwens voor 13 euro kun je niet echt sukkelen...

Ik heb ondertussen ook Sandboxie up and running. Voortaan zal ik dus alles via Pale Moon, Fossamail en µTorrent in Sandboxie doen.
MBAM zal ik dan gebruiken om regelmatig handmatig een scan te doen of bij een exe waarvan ik niet zeker ben (context menu).

En om op l3art zijn vraag te antwoorden : ik zou MBAM zeker eens laten runnen. Begin met de free versie. Zou me niet verbazen als hij toch wat bij je gaat vinden.
En ik zou dan ook eens MBAR Beta (anti rootkit) laten runnen (is zelfs geen installer, dus kan je er gewoon weer afgooien).

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 27-09-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

@i3art, MBAM is wel een stukje beter dan menig antivirus programma's (http://www.av-test.org/en...st-after-malware-attacks/). De vraag is alleen of je het realtime wilt laten runnen (betaalde variant), of gewoon eens in de x weken een scan doet (gratis variant). Dat laatste is sowieso aan te bevelen.

@Daffie Wat voor performance verlies merk je aan MBAM dan? Ik heb beide aan op een, ondertussen relatief langzame, Windows 7 laptop met een 1st gen i3 en hdd, en op een Win8 laptop met een 4th gen i7 en SSD, bij beide heb ik niet het idee dat ik merkbaar erformance verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
The Inquisitor schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:15:

@Daffie Wat voor performance verlies merk je aan MBAM dan? Ik heb beide aan op een, ondertussen relatief langzame, Windows 7 laptop met een 1st gen i3 en hdd, en op een Win8 laptop met een 4th gen i7 en SSD, bij beide heb ik niet het idee dat ik merkbaar erformance verlies.
Web browsen gaat merkzaam langzamer bij mij. Ook als ik een exe download via web browser is dit langzamer.
En van zodra ik dit merk, gaat het gewoon onherroepelijk uit.
Als je dat dan vergelijkt met Sandboxie... (ik weet het ... dit is eigenlijk niet te vergelijken want dit werk natuurlijk heel anders). Daar merk je dus echt helemaal NIKS van en is ook gewoon nog veiliger (als je dit consequent doet uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voer MBAM ongeveer 1x in de twee weken uit werkt prima op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 13:34
Ik heb op dit moment al 3 jaar een licentie voor 3PC's voor Bitdefender (de all-in-one versie).

Nu loopt deze bijna af, en Bitdefender wil mij geen korting geven als ik meer pc's neem of voor 3 jaar in een keer koop ipv per jaar. (ze blijven op 50% korting van de advies prijs, ook al bieden ze dat ook aan voor éénjarige abonnementen en aan nieuwe klanten).

Dus ik ben op zoek naar een nieuwe oplossing. Betaald of gratis, nu zie ik dat avira hier erg goed uit de test komt. Is dat een goede concurrent voor Bitdefender? Of raden jullie eerder een andere aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat is de/een mening hier, over Defender dat in W10 met scanner komt? Half werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Eragon666 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:45:
Ik heb op dit moment al 3 jaar een licentie voor 3PC's voor Bitdefender (de all-in-one versie).

Nu loopt deze bijna af, en Bitdefender wil mij geen korting geven als ik meer pc's neem of voor 3 jaar in een keer koop ipv per jaar. (ze blijven op 50% korting van de advies prijs, ook al bieden ze dat ook aan voor éénjarige abonnementen en aan nieuwe klanten).

Dus ik ben op zoek naar een nieuwe oplossing. Betaald of gratis, nu zie ik dat avira hier erg goed uit de test komt. Is dat een goede concurrent voor Bitdefender? Of raden jullie eerder een andere aan?
Ik vind Avira prima, zou ik zeker eens uitproberen.
Ik gebruik enkel de free edition (enkel de AV) en voor mij is hij prima.
Zeker in combinatie met MBAM en Sandboxie heb je IMO echt niet meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Is dat sandboxie moeilijk in te stellen?
Want dat lijkt wel iets voor de pc van mijn ouders.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Onze ESET Smart Security loopt december af, is ESET Singapore nog steeds de goedkoopste?
Op DHGate staan ook allerlei goedkope licenties, maar vraag me af of die blijven werken. Iemand ervaring mee?

EDIT: De extra opties van Smart Security t.o.v. NOD32 worden niet gebruikt trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door remcoboy1479 op 22-10-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
icecreamfarmer schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:08:
Is dat sandboxie moeilijk in te stellen?
Want dat lijkt wel iets voor de pc van mijn ouders.
In het begin is het even wennen maar dit is wel een zeer handige manual die al de belangrijke dingen overloopt :

http://www.techsupportale...quick-guide-sandboxie.htm

Even je meest gebruikte download mappen tijdens het surfen instellen als quick recovery - deze geven je dan bij het afsluiten (van de sandboxie sessie) een lijst met de documenten die je naar die mappen hebt gesaved en die kan je dan recoveren.
OF je kan natuurlijk voordat de sessie afgesloten is al die files recoveren via rechtsklik op het tray icoon.

Nog een extra tip :
For convenience and security, the only changes in settings that I recommend you do after installing Sandboxie for the first time are the following:
''Set the sandbox to delete on closing.''

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 22-10-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

daffie82 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:39:
[...]

In het begin is het even wennen maar dit is wel een zeer handige manual die al de belangrijke dingen overloopt :

http://www.techsupportale...quick-guide-sandboxie.htm

Even je meest gebruikte download mappen tijdens het surfen instellen als quick recovery - deze geven je dan bij het afsluiten (van de sandboxie sessie) een lijst met de documenten die je naar die mappen hebt gesaved en die kan je dan recoveren.
OF je kan natuurlijk voordat de sessie afgesloten is al die files recoveren via rechtsklik op het tray icoon.

Nog een extra tip :
For convenience and security, the only changes in settings that I recommend you do after installing Sandboxie for the first time are the following:
''Set the sandbox to delete on closing.''
Hmm ze moeten natuurlijk wel pdf's (loonstroken) kunnen blijven downloaden zonder mijn hulp.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
icecreamfarmer schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:25:
[...]

Hmm ze moeten natuurlijk wel pdf's (loonstroken) kunnen blijven downloaden zonder mijn hulp.
Ja, dat is 1 instelling. Zoals ik al zei : gewoon die map instellen als quick recovery.
Kan jij toch doen voor hun? Of is dat teveel moeite? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2022
wat is de beste (gratis) virusscanner?
Of in ieder geval aan te raden?
Mijn gebruik is voornamelijk interneten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Avira free of Avast! free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Ik draai nu een paar dagen Avast 2015 Free. Een van de nieuwe functies die standaard ingeschakeld zijn, is HTTPS scanning:
Now, we are able to detect and decrypt TLS/SSL protected traffic in our Web-content filtering component. We are using our own generated certificates that are added into the Root Certificate store in Windows and also into major browsers. This feature will protect you against viruses coming through HTTPs traffic as well as adding compatibility for SPDY+HTTPS/ HTTP 2.0 traffic. You can tune/disable this feature in the settings section.
Nu heeft Avast in de afgelopen jaren wel genoeg vertrouwen bij mij opgebouwd om dit aan te laten staan. In Firefox zie ik bij alle beveiligde websites nu 'Verified by: Avast! Web/Mail Shield'. Zo te zien werkt het dus, maar wat me opvalt is dat Firefox nu op elke beveiligde website standaard een 128 bit key gebruikt, terwijl de meeste servers/websites tegenwoordig ook met 256 bit keys overweg kunnen. Maar met deze HTTPS scanning aan, kiest Firefox dus alleen maar voor 128 bit keys.

Wellicht een overweging voor anderen om deze functie wel of niet te gebruiken. Ik ben er nog niet helemaal uit wat nu beter is: 256 bit keys zonder HTTPS scanning van Avast of 128 bit keys met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
^tja... IMO kan je beter iets als Sandboxie draaien. Dat is nog veiliger (als je het correct gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je zien in Firefox hoeveel bit de key is dan? Als Avast 128 bit keys forced dan hoeft het van mij niet, tenminste dat denk ik :P. Waarom 128 bit gebruiken als er een betere key beschikbaar is.
• HTTPS scanning
Ability to detect and decrypt TLS/SSL protected traffic in the Web-content filtering component. This feature will protect you against viruses coming through HTTPs traffic as well as adding compatibility for SPDY+HTTPS/ HTTP 2.0 traffic. You can tune/disable this feature in the settings section.
bron: https://forum.avast.com/index.php?topic=157520.0

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als je inlogt heb je nog de 256 bits versleuteling, maar zodra je ingelogd bent is het een 128 bits versleuteling geverifieerd door Avast (Wat Tom al zei), dat kun je zien door op dat slotje te klikken, links van je url in Firefox (andere browsers soortgelijk). Bij het inloggen heb je nog zo'n duidelijke groene balk links, en eenmaal ingelogd alleen nog dat slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Chrome en Firefox pakken kennelijk eigenlijk standaard liever 128bits AES terwijl Safari en Internet Explorer eerder voor de 256bits versies gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij zijn er nog nooit succesvolle brute force aanvallen op 128bit keys gerapporteerd
http://www.inet2000.com/public/encryption.htm

Mooie analyse ook in deze wiki:
Wikipedia: Brute-force attack

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 29-10-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde is gisteren kreeg ik wel gecontroleerd door Avast te zien, maar was het slotje niet groen in Waterfox (64bit Firefox). Ik krijg nu de tekst te zien dat het certificaat is gecontroleerd door Symantec Corp en het slotje is nu wel groen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
begintmeta schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:38:
Chrome en Firefox pakken kennelijk eigenlijk standaard liever 128bits AES terwijl Safari en Internet Explorer eerder voor de 256bits versies gaan.
Zo te zien heb je gelijk. Wel is het zo dat wanneer ik HTTPS scanning uitschakel, Firefox op de websites die dat ondersteunen, weer meteen 256 bit keys neemt.

Maar wat nu beter is doet mij er eigenlijk niet meer toe gezien de bug in deze thread: https://forum.avast.com/index.php?topic=157675.90. Veel mensen schijnen er last van te hebben en ik ook. Avast 2015 met HTTPS scanning aan + Firefox 33 = vaak een crash bij het afsluiten van Firefox. Op het eerste gezicht lijkt het dat Firefox goed afsluit, maar hij blijft wel in je task manager hangen en na ongeveer een minuutje komt hij met een crash report aanzetten. Misschien niet zo hinderlijk voor de mensen die hun browser 24/7 open hebben staan maar ik heb de (vreemde?) gewoonte om mijn browser 10x per dag af te sluiten en vervolgens een paar seconden later zonder erbij na te denken weer op te starten. Voor mij gaat HTTPS scanning dus voorlopig uit.
daffie82 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:53:
^tja... IMO kan je beter iets als Sandboxie draaien. Dat is nog veiliger (als je het correct gebruikt).
Die draait hier ook, maar samen met Avast.

[ Voor 7% gewijzigd door TomAtTweakers op 29-10-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
TomAtTweakers schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

Die draait hier ook, maar samen met Avast.
Hier samen met Avira.
Maar al dat web scanning zet ik uit. Vind ik nutteloos. Zijn genoeg extensies die net hetzelfde doen. Noscript + Adblock + Disconnect lijkt mij ruim voldoende i.c.m. Avira en Sandboxie.
Heb alleen bij Noscript uit staan dat hij standaard elk script gaat blokken, maar er zijn nog genoeg andere zaken die Noscript blokkeert. En irritante scripts kan je natuurlijk nog wel apart blokken.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 29-10-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
Norton 360. Ik gebruik norton al een aantal jaren wat mij zeer goed bevalt. Norton is niet meer de trage norton van vroeger. Norton ziet er ook goed overzichterlijk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben redelijk lang klant bij Bitdefender (en altijd blij mee geweest)
sinds ik een Windows 8 heb gekocht kan ik ook de BD Windows 8 security kopen, maar niet in belgië...
dus alleen vannuit de amerikaanse site,

Maar is deze dan geschikt voor computers in België of reageert het alleen op virussen enz. in Amerika??

(kan ik dus beter gewoon weer BD Total Security 2015 (nedelands) kopen of BD Windows 8 Security (engels)?)
:/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:44:
Hallo,
Ik ben redelijk lang klant bij Bitdefender (en altijd blij mee geweest)
sinds ik een Windows 8 heb gekocht kan ik ook de BD Windows 8 security kopen, maar niet in belgië...
dus alleen vannuit de amerikaanse site,

Maar is deze dan geschikt voor computers in België of reageert het alleen op virussen enz. in Amerika??

(kan ik dus beter gewoon weer BD Total Security 2015 (nedelands) kopen of BD Windows 8 Security (engels)?)
:/ :/
Maakt geen bal uit, is gewoon zelfde product, alleen de taal van het programma zelf is misschien anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Iemand trouwens een idee hoe je met ''adblock edge'' een banner manueel kan blokken die toch nog door de filters heen geraakt? Zie de laatste dagen redelijk wat banners opduiken, vandaar...

Hmm, had blijkbaar een versie van Adblock die niet helemaal geoptimaliseerd was voor Pale Moon. Nu dus wel en de Adblock button is weer terug!

Wat bij mij trouwens wel opvalt is dat het laden van websites trager is met Adblock actief...
Test voor de gein maar eens wat sites die je goed kent en zet Adblock maar eens uit. Je zal zien dat ze sneller laden.

Maar goed, dat moet dan maar om geen ads te zien :+

[ Voor 55% gewijzigd door daffie82 op 03-11-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Voor de geïnteresseerden :

Adblock Plus (of Edge) is wel degelijk vertragend voor web loading tijdens het surfen.
Zet adblock maar eens UIT in je browser.
Ik gebruik nu http://www.abelhadigital.com/hostsman met als sources MVPS hosts + Peter Lowe's + Malware domain list.
Zorg wel dat je DNS Client service op DISABLED staat.
Als je een page not found krijgt op ad.doubleclick.net dan werkt je hosts file goed.

Gaat toch echt wel sneller. En ja, niet ELKE ad is nu blocked, maar dat stoort me gelukkig niet.

Grappig dat ik dit eigenlijk per toeval ontdekt heb toen ik Adblock moest verwijderen omdat de button verdwenen was.

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 05-11-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Vandaag kwam het volgende bericht op Tweakers over Norman, dat wordt overgenomen door AVG:

AVG neemt een van de oudste computerbeveiligingsbedrijven over

[/quote]De Amsterdamse maker van antivirussoftware AVG neemt het Noorse Norman over, een van de oudste securitybedrijven ter wereld. Norman bestond sinds 1984 als zelfstandig bedrijf. Hoeveel AVG heeft betaald, is onbekend.

AVG noemt de overname van Norman in het bericht rondom zijn kwartaalcijfers en Norman bevestigt dat met een eigen bericht. De maker van antivirussoftware die zijn hoofdkantoor heeft in Amsterdam wil met de overname groeien in onder meer Nederland en België. Norman claimt in de Benelux een sterke positie te hebben.

Norman gaat in het komende jaar AVG-producten aanbieden, waaronder Protect & Performance, CloudCare en Managed Workspace. Geen van beide bedrijven maakt bekend wat het antivirusbedrijf betaalt voor de overname van het Noorse bedrijf, dat in Nederland een kantoor heeft in Hoofddorp.[quote]

Wij gebruiken hier thuis al jaren Norman, ten volle tevredenheid. Het probleem is alleen dat ik het absoluut niet heb op AVG, omdat dit virussen gewoon door laat. Mijn ervaring in ieder geval. Mijn vriendin klaagde dat haar laptop (met AVG) wat traag werd en rare dingen ging vertonen. Vervolgens Norman er op geïnstalleerd en wat bleek? 24 virussen waarvan 1 troyan. En AVG up-to-date en meerdere malen diep gescant, geen fouten gerapporteerd. Geen fan van dus.

Maar wat zou deze overname voor ons kunnen betekenen en stel ik wil hier vanaf, welke betaalde alternatieven zijn er dan? Ben (van vroeger uit) niet echt een Northon liefhebber maar het schijnt dat deze verbetert is. Er mag best voor betaald worden, ik wil een programma waar ik volledig van op aan kan (binnen proporties natuurlijk).

Groeten Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tom.Gerritse schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:20:Mijn vriendin klaagde dat haar laptop (met AVG) wat traag werd en rare dingen ging vertonen.
Oh oké.

Ik denk dat dat allemaal wel meevalt, aangezien de performance die AVG opeist minder is dan MS Defender die meegeleverd wordt bij Windows 8(.1).

Over goede virusscanners kun je heel wat terugvinden in dit topc... en bijvoorbeeld deze testresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
@The Inquisitor, bedankt voor je bericht. Ik heb wat rondgekeken en ben op zich wel geïnteresseerd in BitDefender, maar is dat nou in theorie hetzelfde als bijvoorbeeld Norman Antivirus of doen sommige programma's nog extra dingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tom.Gerritse schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:54:
@The Inquisitor, bedankt voor je bericht. Ik heb wat rondgekeken en ben op zich wel geïnteresseerd in BitDefender, maar is dat nou in theorie hetzelfde als bijvoorbeeld Norman Antivirus of doen sommige programma's nog extra dingen etc?
Mjah, sommige AV's beweren allemaal 'speciale' schilden te hebben, maar als je kijkt naar de testresultaten heeft dat niet direct invloed. Je kunt de indeling maken:

- Gratis antivirus (heeft niet elke AV), hier missen over het algemeen wat opties vergeleken met de betaalde variant.
- Antivirus (pro), de betaalde variant, dit is een volledige virusscanner met soms wat extra opties (bijv bij Avast is dat een 'clean' browser voor bankzaken)
- Internet Security / andere suitnaam, dat is de bovenstaande antivirus + een firewall en vaak nog wat extraatjes (bijv een VPN, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik draai nu al een tijdje Avira Free, maar ik ga toch maar overstappen naar een andere. Ik merk dat mijn computer wat langer doet over opstarten dan met windows defender, nadat mijn desktop verschijnt duurt het toch zo'n 5 seconden langer voordat ik programma's kan opstarten.
Daarnaast ergerde ik me al een tijdje aan de dagelijkse popups van avira om te upgraden naar de betaalde versie, maar op zich kan ik daar wel mee leven. Ze zijn nu alleen ook begonnen met banner ads op mijn desktop te pop-uppen en dat vind ik persoonlijk een no-go.
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/6llz8tazz/aviraadd.jpg

Ik snap dat de gratis versie ergens van betaald moet worden, maar reclame pop-ups op mijn desktop gaat mij te ver. Vanmiddag toch eens kijken naar een goed alternatief zonder dagelijkse reclame popups.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik vraag me af of de AV de schuldige in dat geval is. Heb je wel naar de andere programma's gekeken die meestarten? :P Volgens AV-C is Avira niet zo'n grote eter... maar goed, gebruikerservaring is belangrijk natuurlijk.

Over je alternatief: Avast! free. Ook gratis, geen vervelende popups (maar 1x in het jaar) en de scanner is even goed en volledig als de betaalde variant. Daarnaast merk ik weinig performance verlies op een W8.1 laptop (i7/SSD) en, een ondertussen relatief langzame, W7 laptop (i3/langzame HDD). Dus dat is het proberen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
The Inquisitor schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:11:
Ik vraag me af of de AV de schuldige in dat geval is. Heb je wel naar de andere programma's gekeken die meestarten? :P Volgens AV-C is Avira niet zo'n grote eter... maar goed, gebruikerservaring is belangrijk natuurlijk.
Denk het wel, ik zag het nl. ook toen ik weer ens mijn netbook opstarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maarja, een netbook is sowieso al zo sloom als stront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The Inquisitor schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:14:
Maarja, een netbook is sowieso al zo sloom als stront
Gaat over de popups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik doelde op de snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dat had ik in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hier Avast! op W8.1 Celeron Bay Trail en werkt als een trein. Misschien ietsje langzamer dan met Windows Defender, maar met de huidige constante aanvallen van cryptoware en andere meuk wil ik gewoon een goede scanner hebben. Geheugen verbruik vind ik trouwens minder interessant het gaat om het CPU verbruik wat lekker laag moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
StarLite schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:54:
Ik draai nu al een tijdje Avira Free, maar ik ga toch maar overstappen naar een andere. Ik merk dat mijn computer wat langer doet over opstarten dan met windows defender, nadat mijn desktop verschijnt duurt het toch zo'n 5 seconden langer voordat ik programma's kan opstarten.
Daarnaast ergerde ik me al een tijdje aan de dagelijkse popups van avira om te upgraden naar de betaalde versie, maar op zich kan ik daar wel mee leven. Ze zijn nu alleen ook begonnen met banner ads op mijn desktop te pop-uppen en dat vind ik persoonlijk een no-go.
[afbeelding]

Ik snap dat de gratis versie ergens van betaald moet worden, maar reclame pop-ups op mijn desktop gaat mij te ver. Vanmiddag toch eens kijken naar een goed alternatief zonder dagelijkse reclame popups.
Draai hier ook al lang Avira Free, nog NOOIT zo een banner gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
Gisteren ineens out of the blue een lock-up op mijn laptop gekregen:

Ik had niet het idee dat ik op louche websites aan het kijken was. Youtube, nieuws, tweakers tabs open. Bovendien staat Avast in de achtergrond up-to-date mee te draaien.
Toch verscheen er een lock-screen van het Duitse Ministerie (ik woon in Duitsland) met de melding dat ik binnen 45 minuten een code in moest voeren om de computer te ontgrendelen. Als eerste reactie het netwerk uigezet - handig zo'n schakelaartje. Daarna met Hitman Pro de lock kunnen omzeilen en verwijderen. Er stond een .cpp in 'c:\ProgramData' die uitgevoerd werd.

Daarna niet meer terug gehad, maar ik was wel verbaasd dat Avast Free Edition deze er niet uitgevist heeft. Toch maar even op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Als je een AV zoekt die ALLES gaat vinden, ga je nog heel lang naar een alternatief kunnen zoeken....

Mijn advies is om meerdere lagen van protectie te gebruiken.
Een AV, een firewall, een paar advertentie/cookie blockers (adblock of via hosts file) en een sandboxie (of iets gelijkaardigs) tijdens het surfen.

Dan moet je volgens mij al heel gek doen om nog een virus/spyware binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mee eens, alles ga je niet met 1 product afvangen.
Ik was meer verbaasd dat er überhaupt iets doorgekomen was van die aard. A/V, firewall draait al. Toch maar even adblock oid erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen ESET Smart Security en BitDefender. Ik gebruik momenteel Norton Internet Security? Iemand die mij kan vertellen wat de beste keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jolke schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:28:
Mee eens, alles ga je niet met 1 product afvangen.
Ik was meer verbaasd dat er überhaupt iets doorgekomen was van die aard. A/V, firewall draait al. Toch maar even adblock oid erbij zetten.
Ben ik ook wel verbaasd over. Avast heeft goede detectierates, je zou toch denken dat zoiets (dat vaak enorm massaal is en dus ook snel gevonden) wel meteen geblokt wordt. Ik zou overigens MBAM Pro erbij draaien, dat draait zonder problemen naast je huidige AV en is een gespecialiseerd in malware enz
init schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:48:
Ik zit te twijfelen tussen ESET Smart Security en BitDefender. Ik gebruik momenteel Norton Internet Security? Iemand die mij kan vertellen wat de beste keuze is?
BitDefender heeft betere detectie, ESET is 'lichter' en verbruikt minder geheugen en houdt de pc sneller. De keuze ligt meer aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb de laatste tijd de ervaring dat Avast steeds logger wordt en meer functies toevoegd die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Met name voor mijn server heb ik al die extra features al helemaal niet nodig, zoals Outlook-shield, webshield, chat-shield, etc...
Ik zoek dus eigenlijk iets lichters. Avast vorige versies (<8) zijn nog wel lichter, maar Avast update bijna automatisch naar de nieuwste versie - ook al zet je dit uit.

ESET zal ik ook even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat zijn juist oude schilden, alleen vroeger kon je al die schilden apart bekijken (per categorie, chatshield, scriptshield, ....) en tegenwoordig zit het ondergebracht in web en bestandsscan meen ik. Nieuwe functies zijn meer die browsercleanup en dergelijke.

Wat wel irritant is bij Avast is dat het rustig alle downloads scant (dit is nog niet erg) maar ook voor Steam. Neemt gelijk mijn cpu verbruik toe, terwijl de bron safe is en dus onnodig. Ik heb steam.exe en alle andere exe's die ik kon vinden toegevoegd bij de uitsluitingen van web- én systeemschild, maar het blijft gewoon doorgaan :D
Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste