Aanfluiting Tweakers Awards Beste Beveilingssoftware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste beveiligingssoftware Microsoft Security Essentials
Dit is een complete aanfluiting. Ik heb niks tegen Microsoft maar dit pakket uitroepen dan maak je je als serieuze techsite compleet belachelijk mee. Het is voor leken ook nog eens problematisch omdat hun computer niet goed is beveiligd. Ik weet wel dat objectiviteit niet de basis is van deze uitreiking maar het uitroepen van het slechtste pakket op de markt dat kan niet! MSE scoort standaard onder de maat. Dit bewijzen testen van verschillende websites elke keer en zelfs MS heeft een keer een statement geplaatst om een andere AV te gebruiken.

Relevante bronnen:
http://www.av-comparatives.org/
http://www.av-test.org/en/home/
http://lifehacker.com/mic...us-is-more-eff-1441135677
http://www.howtogeek.com/...-a-third-party-antivirus/
[Virusscanners] Discussietopic deel 4

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De naam van het pakket dekt de lading voor de volle 100%, het heet niet voor niets Security Essentials. Het is bovendien een volledig gratis aangeboden pakket wat doet wat 't moet doen (ook niet meer dan dat, net zoals de meeste virus/malware scanners en lokale firewalls). Er ligt óók een verantwoording bij de eindgebruiker.
Die verantwoording begint bijvoorbeeld al bij het gedrag qua klikken op alles wat ook maar op 't scherm komt én clickable is zonder het eerst te lezen en da's lastig af te leren. Waar het echter meestal fout loopt is bij het niet bijhouden/patchen van alle overige software op een machine en dan met name de middleware welke (helaas) vaak noodzakelijk is om websites te kunnen bezoeken met de door de bouwer bedoelde "XPerience".

Andere beveiligsoftware is daar evengoed vatbaar voor en wordt voor 't OS net zo hard uitgeschakeld.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Het is geen verkiezing van het beste product maar van het meest populaire product.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 17:28

arnoudwokke

Redacteur
Dit is een complete aanfluiting. Ik heb niks tegen Microsoft maar dit pakket uitroepen dan maak je je als serieuze techsite compleet belachelijk mee.
Wij kiezen niets, lezers mogen zelf kiezen en dit is de uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:16
De "beste" beveiligingssoftware is natuurlijk ook relatief. MS Security Essentials kost niks en gebruikt nauwelijks resources. Dat het vervolgens ook veel minder scoort op detection rates is niet heel gek.

Ik beheer hier een grote Citrix farm (+/- 250 servers nu). Op het moment dat wij overstapt zijn van Forefront (zakelijke tegenhanger van MSSE) heb ik zo ongeveer 30% aan servers moeten bijschakelen omdat we simpelweg minder gebruikers per Citrix server kwijt konden. Als je gaat kijken naar wat dat kost dan word Forefront ineens een interessant pakket.

Het is wat mij betreft dan ook helemaal geen slecht pakket het heeft alleen wel een vrij specifieke set pros en cons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beveiligings software is niet alleen een kwestie van het meeste malware ontdekken, maar óók de minste false-positives, en de minste resources gebruiken.

MS SE doet het op die laatste twee verschrikkelijk goed. En wat betreft alle malware ontdekken, doen eigenlijk geen van virusscanners het slecht, of zelfs maar middelmatig. Het is het verschil tussen "zeer goed" en "uitstekend".

Voor normale gebruikers, die eigenlijk vrijwel nooit last van malware hebben, is het veel belangrijker dat je de virusscanner geen resources vreet. SE is voor veel gebruiker "goed genoeg" wat betreft malware ontdekken, en "het best" wat betreft resource gebruik.
Pagina: 1