MacBook Pro 13 |
![]() |
MacBook Pro specificaties: |
• 13,3-inch (1280x800 LED) breedbeeldscherm (glossy) • 2,26GHz of 2,53GHz Intel Core 2 Duo • 2 GB (2,26GHz) of 4GB (2,53GHz) DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 8 GB) • 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen • PCI Express-architectuur • 160 GB (5400 rpm), 250 GB (5400 rpm), 320 GB (5400 rpm) Seriële ATA-schijf of 128 GB SSD-schijf • NVIDIA GeForce 9400M met 256MB DDR3 SDRAM gedeeld werkgeheugen • Mini DisplayPort • Twee USB 2.0-poorten • Één FireWire 800-poort • Één SD-card slot • Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers • Slot-loading 8x DL SuperDrive • Verlicht toetsenbord • Multi-touch trackpad • Ingebouwde iSight webcam • AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd • Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer • MagSafe connector voor de stroomadapter (60W & 45WHr batterij) |
Fysieke dimensies: |
• Hoogte: 2,41cm • Breedte: 32,5cm • Diepte: 22,7cm • Gewicht: 2,04kg ![]() |
Prijzen: |
• 2,26GHz: €1149 • 2,53GHz: €1399 |
Meer informatie: |
• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/macbook/ • Kenmerken: http://www.apple.com/nl/macbook/features.html • Macbook in onderdelen: http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/Mac/MacBook-Unibody • Review van PCmag: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2332519,00.asp • Review van AnandTech: http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=3435 • Review van Register Hardware: http://www.reghardware.co...iew_laptop_apple_macbook/ • Foto's van het LED-scherm: http://gizmodo.com/506349...d-macbook-pro-dual-review • Mogelijkheden mbt toetsenbord indeling: ACS FAQ • Update voor trackpad issues: http://support.apple.com/...ckpad_Firmware_Update_1_0 ![]() |
Oude topics: |
• [MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13 • [MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 14 |
MacBook Pro 15/17 |
![]() |
MacBook Pro specificaties: |
• 15,4-inch (1440x900 LED) of 17-inch (1920x1200 LED) breedbeeldscherm (glossy / mat is optie á €45) • 15,4": 2,53GHz, 2,66GHz of 2,8GHz Intel Core 2 Duo • 17": 2,8Ghz of 3,06Ghz Intel Core 2 Duo • 15,4": 4 GB (2,66GHz) DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 8 GB) • 17": 4 GB DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 8 GB) • 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen • PCI Express-architectuur • 250 GB (5400/7200 rpm), 320 GB (5400/7200 rpm) of 500GB Seriële ATA-schijf of 128 GB SSD-schijf • NVIDIA GeForce 9400M met 256MB DDR3 gedeeld werkgeheugen • NVIDIA GeForce 9600M GT met 256MB (2,66GHz) of 512MB GDDR3-geheugen • Mini DisplayPort • Één FireWire 800-poort • Één ExpressCard 34 slot (17") • Één SD-card slot • Twee (17": drie) USB 2.0-poorten • Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers • Slot-loading 8x DL SuperDrive • Verlicht toetsenbord • Multi-touch trackpad • Ingebouwde iSight webcam • AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd • Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer • MagSafe connector voor de stroomadapter (85W & 50WHr (15,4") of 95Whr (17") batterij) |
Fysieke dimensies: |
• Hoogte: 15,4" 2,41cm / 17" 2,5cm • Breedte: 15,4" 36,4cm / 17" 39,3cm • Diepte: 15,4" 24,9cm / 17" 26,7cm • Gewicht: 15,4" 2,49kg / 17" 2,99kg ![]() |
Prijzen: |
• 2,53GHz: €1599 • 2,66GHz: €1799 • 2,8Ghz: €2099 • 2,8GHz: €2299 (17inch) |
Meer informatie: |
• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/macbookpro/ • Kenmerken: http://www.apple.com/nl/macbookpro/features.html • De Macbook Pro in onderdelen: http://www.ifixit.com/Gui...k/Mac/MacBook-Pro-Unibody • Vergelijking schermen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=310477 • Review van AnandTech: http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=3435 • Update voor trackpad issues: http://support.apple.com/...ckpad_Firmware_Update_1_0 • Oude delen over de vorige MacBook Pro: [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ, [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2, [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3, [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4, [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5, [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 6, [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7, [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 8, [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 9, [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 10, [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 11 ![]() |
Ik hoop van harte dat deze thread morgen verouderd is door de komst van een nieuwe serie Macbook Pro's. De geruchten machine op Macrumors.com begint wel een beetje op gang te komen.
Krijg zelf deze week het geld van de verzekering terug van een overleden Macbook Pro dus het zou ideaal zijn als Apple een nieuwe zou releasen van de week.
Krijg zelf deze week het geld van de verzekering terug van een overleden Macbook Pro dus het zou ideaal zijn als Apple een nieuwe zou releasen van de week.
Laten we het hopen. Vernieuwing is altijd goed.Janusz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:32:
Ik hoop van harte dat deze thread morgen verouderd is door de komst van een nieuwe serie Macbook Pro's. De geruchten machine op Macrumors.com begint wel een beetje op gang te komen.
En ik zal er geen minuut van wakker liggen met m'n 13 inch MBP.
Ik ben ook erg benieuwd. Zit momenteel te kijken naar een Macbook (Pro). Wil de beslissing pas nemen als ik weet wat de nieuwe specificaties van de pro zijn. Het is ook niet zo dat ik per direct een Macbook nodig heb, dus ik heb wel even de tijd, maar hoe sneller, hoe beterJanusz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:32:
Ik heb gisteren de macbook pro bij mijn schoonouders geinstalleerd en ik moet zeggen dat die randen toch echt wel scherp zijn. Ze hadden daar toch een bevel van 1mm mogen opgooien.
Als het mijne was ging ik er met een licht schuurpapiertje erover, voor de edge weg te halen.
Vooral die punten in het midden zijn scherp!
Als het mijne was ging ik er met een licht schuurpapiertje erover, voor de edge weg te halen.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Lijkt er dan inderdaad op dat Windows onderdelen niet in een energiezuinigemode zet(?)6pack15 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 00:18:
[...]
Hier ook met 7 Ultimate icm 13,3 macbook pro , 2,26ghz 4 gb ram , en 500gb hdd . Mac kan ik 6-7 uur aantikken, en hij blijft koel, windows max 3 uur, en hij word warm. En trackpad werkt niet zo lekker als in SL.
Wel tip voor mensen met windows op de mac, MacFan ( ff googlen) , kan je bij taak uitvoeren in start menu heel simpel typen, MacFan.exe [gewenst fan rpm] , dan word dus handmatig je fannetje aangezwengeld.
Zie op bijv. Anandtech dat het een vrij bekend probleem is. Misschien dat de nieuwe Boot Camp betere drivers heeft? (heb nog geen testen gezien).
Heb een Mac maar wil waarschijnlijk nog een notebook erbij kopen. Voor Windows softwareontwikkeling wil ik dan Boot Camp gebruiken. Als de batterij het 50% minder lang volhoud is iets als Parallels misschien een optie.-elw00d schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:43:
Gewoon lekker onder Mac OS X werken met je MacBook. Daar is ie tenslotte voor gebouwd.
Als je geen afscheid van Windows kunt nemen moet je in mijn opzicht gewoon lekker niet de overstap maken. En als je een paar programma's echt nodig hebt gebruik je een virtuele machine binnen Mac OS X zelf. Dat doe ik zelf ook en dat werkt heerlijk.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!multipasser schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:44:
Ik heb gisteren de macbook pro bij mijn schoonouders geinstalleerd en ik moet zeggen dat die randen toch echt wel scherp zijn. Ze hadden daar toch een bevel van 1mm mogen opgooien.
Hopelijk kan de startpost morgen een update krijgen ... we shall shee
Pffiew. Nog nooit last gehad van die "scherpe" randen.JottemJ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:48:
[...]
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!Naar mijn mening is de rand wat scherp, maar eigenlijk zit er altijd wel een mouw tussen mijn pols en het toetsenbord, daarnaast kom ik bijna nooit bij het 'middenstuk' met mijn arm. Mijn armen liggen altijd aan de randen.
Hopelijk kan de startpost morgen een update krijgen ... we shall shee
Het maakt 'm wel lekker strak.
Die scherpe randen waren voor mij ook wennen in het begin. Rond je polsen "sneed" het een beetje in. Denk dat ik nu ondertussen een eeltlaag heb ontwikkeld
Hoop het ookJanusz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:32:
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Denk dat het simpelweg ligt in het feit dat SL een veel beter gestroomlijnd os is dan windows. Ik moet zeggen ik hou net zoveel van windows als van SL, maar sl werkt toch wel wat soepeler. En deels zal het ook wel liggen aan slechte integratie/drivers ofzoIcelus schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:46:
[...]
Lijkt er dan inderdaad op dat Windows onderdelen niet in een energiezuinigemode zet(?)
Zie op bijv. Anandtech dat het een vrij bekend probleem is. Misschien dat de nieuwe Boot Camp betere drivers heeft? (heb nog geen testen gezien).
[...]
Heb een Mac maar wil waarschijnlijk nog een notebook erbij kopen. Voor Windows softwareontwikkeling wil ik dan Boot Camp gebruiken. Als de batterij het 50% minder lang volhoud is iets als Parallels misschien een optie.
Misschien off topic, maar weten jullie of er een structuur in zit in de promoties van apple? (laatste was een korting op een printer en liep tot 26 januari)
Anoniem: 315749
Ik hoop dat als het marktaandeel van apple groter word ( in computers ) dan Windows. dat apple het zelfde smerige trukje uithaald als wat MS nu doet. ( gezeur met documenten op Windows en Mac). veder vindt ik het leuk dat je windows op een macbook kan krijgen. maar ik zie er absoluut het nut er niet van in om windows op je macbook te draaien. dan koop je toch lekker een Laptop met windows? als je van tevoren al weet dat je Windows er op wilt. maar ja dat is mijn mening
Bedankt voor dit stukje proza.. Wat heeft het met de MacBook Pro te maken?Anoniem: 315749 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:03:
Ik hoop dat als het marktaandeel van apple groter word ( in computers ) dan Windows. dat apple het zelfde smerige trukje uithaald als wat MS nu doet. ( gezeur met documenten op Windows en Mac). veder vindt ik het leuk dat je windows op een macbook kan krijgen. maar ik zie er absoluut het nut er niet van in om windows op je macbook te draaien. dan koop je toch lekker een Laptop met windows? als je van tevoren al weet dat je Windows er op wilt. maar ja dat is mijn mening
Ik verwacht overigens dat er op korte termijn wel een update komt van de Pro's, ik zou nu in elk geval niet kopen als ik geen enorme haast had.
Wat een onzin... er zijn nou eenmaal dingen die je op windows moet doen (via bootcamp, fusion of parallels).Anoniem: 315749 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:03:
..... veder vindt ik het leuk dat je windows op een macbook kan krijgen. maar ik zie er absoluut het nut er niet van in om windows op je macbook te draaien. dan koop je toch lekker een Laptop met windows? als je van tevoren al weet dat je Windows er op wilt. maar ja dat is mijn mening
Zoals bv hierboven genoemd "Voor Windows softwareontwikkeling", of bij ons op het werk hebben we eTokens om remote in te loggen, deze software werkt ook alleen op windows en zo zijn er nog genoeg dingen waardoor het soms makkelijker is om iets onder windows te doen.
Betekend dat dan dat je maar een windows laptop moet kopen? ben ik het niet mee eens. Ik heb ook sinds kort een MBP en heb windows via VMware erop gezet, en als ik windows intensiever zou gebruiken zou ik het via bootcamp doen.
Feit dat jij windows niet nodig hebt wil niet zeggen dat dit voor iedereen geld..
Een voordeel van een MBP is dat je ook OSX kunt runnen. Dat kan je niet op een windows laptop of toch niet zonder hack .
Dualboot met bootcamp is het makkelijkste ja. VMware is leuk voor programma's die niet cpu/gpu intensief zijn.
Dualboot met bootcamp is het makkelijkste ja. VMware is leuk voor programma's die niet cpu/gpu intensief zijn.
Ik heb macbook pro 17 inch en heb via bootcamp de beschikking over windows vista. Eventueel kan ik hem ook via Parallels desktop benaderen als ik geen zien hem om hem via bootcamp op te starten.
Dat vind ik trouwens ook het makkelijkste. Dus bootcamp installeren en dan eventueel daarnaast parallels. Zodat je altijd een keuze kan maken.
Dat vind ik trouwens ook het makkelijkste. Dus bootcamp installeren en dan eventueel daarnaast parallels. Zodat je altijd een keuze kan maken.
moet er niet een keer een apart topic komen over parallels/bootcamp/vmware op OS X? best interessant (alhoewel, ik heb geen 1800 euro kostende MBP gekocht om het dan met Windows te besmeuren
) maar niet specifiek Macbook Pro lijkt me
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik lees hier dat er binnenkort nieuwe versie gaat komen.
Ik kan echter een niet gebruikte macbook pro 13" krijgen met een processor van 2.53 Ghz van de najaars 2009 versie voor 850 euro.
Zou ik dat buitenkansje pakken of zeggen jullie wacht even want de nieuwe versie wordt extreem veel beter ofzo.
Ik kan echter een niet gebruikte macbook pro 13" krijgen met een processor van 2.53 Ghz van de najaars 2009 versie voor 850 euro.
Zou ik dat buitenkansje pakken of zeggen jullie wacht even want de nieuwe versie wordt extreem veel beter ofzo.
De update zal wss alleen uit een speedbump bestaan. De cpu's worden vervangen door Intel Arrandales. Als ik jou was, zou ik die kans pakken als hij gewoon goed is.
De 2.53GHz versie is gewoon top als je geen huge 3D rendering gaat doen ofzoiets. Ligt er dus vooral aan wat je ermee wilt doen. Voor dagelijks gebruik is hij sowieso al super!
De 2.53GHz versie is gewoon top als je geen huge 3D rendering gaat doen ofzoiets. Ligt er dus vooral aan wat je ermee wilt doen. Voor dagelijks gebruik is hij sowieso al super!
Ik gebruik hem puur vuur dagelijkse dingen; msn, internet, office e.d.
Dan ga ik niet wachten
Dan ga ik niet wachten
[ Voor 17% gewijzigd door raoul1989 op 08-02-2010 17:16 ]
Anoniem: 230207
Tuurlijk vorige week een MBP 15 inch gekocht maarja deze is echt meer dan snel genoeg zeker als de 6900 aanstaat. Ben er echt zo blij wat een verademing het werkt gewoon! Je krijgt dan al gauw de stempel mac fanboy maar goed het is gewoon zo het werkt beter.
Ach, dat fanboy gedoe is zo sneu. Moment dat je een Apple Pc koop, ongeacht wat, ben je meteen een faboy. Bij mij in de projectgroep zit iedereen me af te zeiken dat ik teveel betaal voor iets wat niet werkt blabla .. Fijn voor ze
maar ze hebben nog nooit een mac vastgehad dus is echt zo'n onzin
. Gewoon negeren, ze weten niet waar ze over praten
gewoon nee.
Inderdaad, ik vind het ook best zielig dat ik steeds wordt uitgemaakt als fanboy. Zelfs op de FP, waar ik toch louter nette berichten post, zien ze me als troll en fanboy. 't Is wat mij betreft bij de wilde spinnen af.
Dat bericht van vandaag van je was ook wel erg over the top hoor. Ik dacht dat het sarcastisch bedoeld was
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Voor dat geld zal ik hem niet laten liggen, ik heb sinds kort dezelfde macbook en moet zeggen dat het prima werkt zowel OSX als met bootcamp windows 7.raoul1989 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:37:
Ik lees hier dat er binnenkort nieuwe versie gaat komen.
Zit in het zelfde schuitjekoendt schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:40:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd. Zit momenteel te kijken naar een Macbook (Pro). Wil de beslissing pas nemen als ik weet wat de nieuwe specificaties van de pro zijn. Het is ook niet zo dat ik per direct een Macbook nodig heb, dus ik heb wel even de tijd, maar hoe sneller, hoe beter
cross all your fingers for a new Macbook pro next tuesday
[ Voor 5% gewijzigd door wouter.u op 08-02-2010 18:12 ]
Dit gaat echt veel te ver. Het is nooit de bedoeling om op de man te spelen en al helemaal niet op deze manier.
[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 08-02-2010 19:40 ]
The devil is in the details.
Het is net zoals ssdar het zegt. Ieder heeft zijn voorkeur en een liefhebber van design/vormgeving gaat nou eenmaal voor een Apple, een specsjunkie voor de Windows en de leek op computergebied wordt door de huidige maatschappij in de schoot van Microsoft geworpen. Daarentegen zijn er gelukkig mensen die de Apple hebben ontdekt en het verspreiden.
Mijn ouders zijn in navolging van mij nu ook tevreden Apple-gebruiker.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je degene van 'the other side' maar moet gaan lopen bashen. Geef normaal je mening en ga niet lopen bashen in het topic van Apple als je een Windows-fanboy bent...
Maar dat wil nog niet zeggen dat je degene van 'the other side' maar moet gaan lopen bashen. Geef normaal je mening en ga niet lopen bashen in het topic van Apple als je een Windows-fanboy bent...
Is dat echt niet zo dan? Wat een briljante post was dat zegmcdronkz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:06:
Inderdaad, ik vind het ook best zielig dat ik steeds wordt uitgemaakt als fanboy. Zelfs op de FP, waar ik toch louter nette berichten post, zien ze me als troll en fanboy. 't Is wat mij betreft bij de wilde spinnen af.
vogelaarke135
Heren, laten we het in dit topic hebben over de Macbook Pro en niet de frontpage
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hmm iedereen heeft het over dinsdag voor de nieuwe MBP. Is dat gebaseerd om meer dan een tweetal flinke geruchten van macrumors en het feit dat Apple altijd nieuwe producten op een dinsdag stilletjes in de store zet?
Het is meer hoop dan verwachting. Er zijn alleen geruchten dat er een MBP met Intel Arrandale cpu kómt, vraag is alleen: wanneer? Het lijkt me toch een tegenvaller als ze echt alleen de cpu updaten, betere videokaart zou toch ook wel mooi zijn..
Anoniem: 259917
Bij een upgrade van core2duo naar i5/i7 hoort ook een nieuwe videokaart. ATI mobile 5xxx series is een waarschijnlijke kandidaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 259917 op 08-02-2010 20:20 ]
We hopen op dinsdag, Al is dit inderdaad meer hopen dan verwachting
Hij moet er toch van gaan komen zeer binnekort. Alle merken hebben hun Arrandale laptops al voorgesteld.
Aplle is blijkbaar wel zeer schaars met hun informatie. Bij vele andere merken kent men al alle specs en zijn er al foto's op het internet te vinden voor er een officiele release is geweest.
Een processor update gaat natuurlijk altijd gepaard met een nieuwe GPU . De belangrijkste onderdelen zullen we vervangen worden door iets nieuwe hardware. Zo gaat het toch meestal in de informatica wereld.
Hij moet er toch van gaan komen zeer binnekort. Alle merken hebben hun Arrandale laptops al voorgesteld.
Aplle is blijkbaar wel zeer schaars met hun informatie. Bij vele andere merken kent men al alle specs en zijn er al foto's op het internet te vinden voor er een officiele release is geweest.
Een processor update gaat natuurlijk altijd gepaard met een nieuwe GPU . De belangrijkste onderdelen zullen we vervangen worden door iets nieuwe hardware. Zo gaat het toch meestal in de informatica wereld.
Apple doet dit uiteraard om te voorkomen dat de huidige (in dit geval) Macbooks niet meer verkocht worden. Als Apple bekend zou maken dat op die en die dag nieuwe laptops uitkomen, dan wacht iedereen natuurlijk tot die dag.
Anoniem: 259917
"Apple MacBook Pro Upgrade dinsdag Vooruitlopend op de Macworld conferentie?"
http://www.businessinside...acworld-conference-2010-2
http://www.businessinside...acworld-conference-2010-2
Anoniem: 311150
ik lees op een screenshot van macrumors een out of stock date van 06-30-2010, het kan dus zo zijn dan we nog een aantal maanden moeten wachten ??
Als Apple als leverancier aangeeft dat de eerst volgende batch van DEZE laptops pas dan gaat komen, dan kan je er bijna zeker van zijn dat er spoedig updates zijn. Als zij er in zouden zetten "discontinued" oid, dan kan je vanuit gaan dat overige stocks bij andere winkels niet meer verkocht gaan worden na dit soort foto's;)
Ik denk eerder dat ze vandaag komen:Anoniem: 311150 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:38:
ik lees op een screenshot van macrumors een out of stock date van 06-30-2010, het kan dus zo zijn dan we nog een aantal maanden moeten wachten ??
http://www.macrumors.com/...-system-updates-imminent/
Best Buy (mediamarkt van de USA) hebben hun MBPs deleted, dit gebeurt eigenlijk alleen als er een update aankomt.
vogelaarke135
laten we het hopen dat ze vandaag komen, ik zit er al een tijdje op te wachten.
Ik zou het doen!
Even een practisch vraagje over de mini displayport. Ik wil deze gebruiken met een HDMI verloopje om aan te sluiten op een TV. Ik lees echter dat ik dan alleen beeld krijg via mirroring, en dan is het dus niet mogelijk om film te kijken op de TV terwijl ik het scherm van de MBP gebruik om whatever else te doen. Klopt dit?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Nee hoor, je kan gewoon instellen of je je desktop wilt uitbreiden of wilt klonen, waarbij uitbreiden de standaard actie is.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:18:
Even een practisch vraagje over de mini displayport. Ik wil deze gebruiken met een HDMI verloopje om aan te sluiten op een TV. Ik lees echter dat ik dan alleen beeld krijg via mirroring, en dan is het dus niet mogelijk om film te kijken op de TV terwijl ik het scherm van de MBP gebruik om whatever else te doen. Klopt dit?
VLC zet wel het scherm van de MBP op zwart als je naar full screen gaat op je TV. Geen idee of dit een instelling van VLC is of dat andere applicaties dit ook doen en of je dit ook uit kan zetten, maar daar ga ik wel van uit
Grote kans idd. Store is offline!vogelaarke135 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:05:
[...]
Ik denk eerder dat ze vandaag komen:
http://www.macrumors.com/...-system-updates-imminent/
Best Buy (mediamarkt van de USA) hebben hun MBPs deleted, dit gebeurt eigenlijk alleen als er een update aankomt.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik deed gewoon klonen. En dat werkte perfect.
Jawel, zoals ik reeds verwachte.
De appstore is updating!!!!!
We''ll be back soon!!!!!
YIPPIE!!!!!!!!!!!
http://store.apple.com/nl
(EDIT: voor het gemak maar even de link erbij gezet, scheeld weer typen)!
We''ll be back soon!!!!!
YIPPIE!!!!!!!!!!!
[ Voor 32% gewijzigd door DennisV1984 op 09-02-2010 12:53 ]
Het werd tijd, ik ben erg benieuwd. 
Wat ze ook updaten aan de MBP's, ik koop er toch wel een, maar wat vernieuwing zou niet onaardig zijn. (En dan niet zozeer in design maar in features.)
Wat ze ook updaten aan de MBP's, ik koop er toch wel een, maar wat vernieuwing zou niet onaardig zijn. (En dan niet zozeer in design maar in features.)
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik ben al weken de aankoop aan het uitstellen!!!!
Ik heb op iPhoneclub.nl ook geschreven dat ik een update verwachte tijdens de macworld, maar werd daar meteen geflamed, omdat Apple niet aanwezig zou zijn. Dat klopt, maar dat betekend natuurlijk niet dat Apple alleen kan releasen/aankondigen als ze bij een event zijn!!!
En dan ook de uitgelekte geekbench, dat kon niet missen natuurlijk!!!
Ik heb op iPhoneclub.nl ook geschreven dat ik een update verwachte tijdens de macworld, maar werd daar meteen geflamed, omdat Apple niet aanwezig zou zijn. Dat klopt, maar dat betekend natuurlijk niet dat Apple alleen kan releasen/aankondigen als ze bij een event zijn!!!
En dan ook de uitgelekte geekbench, dat kon niet missen natuurlijk!!!
Hoe lang duurt een update meestal?DennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:50:
We''ll be back soon!!!!!
YIPPIE!!!!!!!!!!!
Iemand een idee hoe het zit met het studentenbewijs?
Ik ben geen student meer, maar mijn zus wel, moet de aankoop dan op haar naam?
Of is er niet echt een controle als je online bestelt?
Anoniem: 91375
Zeg maar gerust maanden hieroDennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:55:
Ik ben al weken de aankoop aan het uitstellen!!!!
Over het algemeen geen controle, al heb ik er wel een enkele keer van gehoord. Als het niet te veel moeite is, gewoon via je zus doenBlackShadow schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:00:
Iemand een idee hoe het zit met het studentenbewijs?
hahaha, inderdaad, elke seconde is te lang, ik zit ook plechtig te F5'en op de store.
Al maanden aan het uitstellen, ja dat gerucht ging al heel lang, dat er geupdate zou worden....
Eerst maar eens kijken of dit alle comotie wel waard is, ik heb namelijk de iPad nog in mijn achterhoofd....
Al maanden aan het uitstellen, ja dat gerucht ging al heel lang, dat er geupdate zou worden....
Eerst maar eens kijken of dit alle comotie wel waard is, ik heb namelijk de iPad nog in mijn achterhoofd....
hopen dat het niet de ipad is die je nu kunt bestellen
ook leuk, maar wil macbookpro's! Woei!
Ik zou het doen!
Ik hoop vooral dat de iPad straks te bestellen is.
Gewoon beide, voor ieder wat wils
.
De meeste mensen willen een refresh van de MBP
Aan de ene kant denk ik niet dat er een MBP update komt. Daar is hij wel aan toe, maar Apple zou gek zijn als ze zo kort na de release van de iPad met een nieuwe MBP komen. Dan krijgt de iPad minder aandacht. Een nieuwe iLife en iWork kan ik ook wel waarderen trouwens.
Hoezo? Deze update is niet aangekondigd dus alleen de apple hardcores zullen deze refresh opvallen. Potentiele klanten gaan voor de aangekondigde iPad.Emile schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:27:
Aan de ene kant denk ik niet dat er een MBP update komt. Daar is hij wel aan toe, maar Apple zou gek zijn als ze zo kort na de release van de iPad met een nieuwe MBP komen. Dan krijgt de iPad minder aandacht. Een nieuwe iLife en iWork kan ik ook wel waarderen trouwens.
Nee hoor, iedereen valt het op. Binnen een uur na de release staat het op NU.nl, andere nieuwssites. Ook krijgen veel mensen de Apple-nieuwsbrief waar het dan natuurlijk instaat.Negaiido schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:30:
[...]
Hoezo? Deze update is niet aangekondigd dus alleen de apple hardcores zullen deze refresh opvallen. Potentiele klanten gaan voor de aangekondigde iPad.
Bij de bestbuys zijn alle mbp's sinds vannacht uit het backoffice systeem verdwenen. (Ze zijn niet meer bij te bestellen). Dat is toch wel een hele grote indicatie dat er nieuwe mbp's ophanden zijn!
En als ze laptops blijven verkopen met verouderde hardware, dan lopen ze vele potentiele klanten (zoals ik) mis.... en dat gaat ze geld kosten. Ze moeten wel gaan upgradenEmile schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:33:
[...]
Nee hoor, iedereen valt het op. Binnen een uur na de release staat het op NU.nl, andere nieuwssites. Ook krijgen veel mensen de Apple-nieuwsbrief waar het dan natuurlijk instaat.
Maar toch wordt het niet zo'n groot nieuws als de iPad. Het gaat hier om een verbetering van specs en niet van uiterlijk. Dit boeit jouw misschien maar toch de meeste mensen helemaal niet. Het is geen nieuw product.Emile schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:33:
[...]
Nee hoor, iedereen valt het op. Binnen een uur na de release staat het op NU.nl, andere nieuwssites. Ook krijgen veel mensen de Apple-nieuwsbrief waar het dan natuurlijk instaat.
ik ben benieuwd, hoop natuurlijk op nieuw MBP's (wordt echt tijd voor een update)
Tuurlijk niet zo groot nieuws als de iPad, dat betrof de intorductie van een compleet nieuw product.
Anoniem: 95537
De laatste (update) imac's, zijn ook op deze manier geintroduceerdMaar toch wordt het niet zo'n groot nieuws als de iPad. Het gaat hier om een verbetering van specs en niet van uiterlijk. Dit boeit jouw misschien maar toch de meeste mensen helemaal niet. Het is geen nieuw product.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 95537 op 09-02-2010 13:43 ]
Denk gewoon aan de iPhone, bij de intro van de eerste iPhone stond het complete universum in tegengestelde richting te draaien, bij de upgrade van de iPhone naar 3G en 3GS, waren er slecht´s een paar kippen bij boer Gerrit in de stal die dit nieuws langzaam verspreiden.
Zo zal dit nu ook met de MBS´s zijn, geen punchlines van Jobs, geen halogeen spotjes op zijn snuit, en geen "One more thing!" uitingen.
Gewoon een simpele press release, en een upgrade in de store. DONE!
Zo zal dit nu ook met de MBS´s zijn, geen punchlines van Jobs, geen halogeen spotjes op zijn snuit, en geen "One more thing!" uitingen.
Anoniem: 343201
van macrumors: "I called the sales number to the Swedish sales staff.
They asked me what product I wanted to buy and I told them that I wanted the Macbook Pro (of course!). They told me that they would call me back when the store opened and could offer me a discount.
This must be good news since I suppose they only would offer a discount on a previous model!"
Het zit er dus aan te komen.
They asked me what product I wanted to buy and I told them that I wanted the Macbook Pro (of course!). They told me that they would call me back when the store opened and could offer me a discount.
This must be good news since I suppose they only would offer a discount on a previous model!"
Het zit er dus aan te komen.
Alhoewel ze altijd toch hun 'momentje' willen pakken door de store lang offline te gooien, wat eigenlijk nergens voor nodig is natuurlijk...DennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:44:
Anoniem: 95537
Inderdaad, technisch gezien hoeft men niet offline (vrijwel niet dan). Maar geef toe, een beetje marketing spanning is wel aardig toch ?heuker schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:46:
[...]
Alhoewel ze altijd toch hun 'momentje' willen pakken door de store lang offline te gooien, wat eigenlijk nergens voor nodig is natuurlijk...
Tuurlijk wel... Hoe langer offline, hoe meer en meer het wordt opgepikt.heuker schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:46:
[...]
Alhoewel ze altijd toch hun 'momentje' willen pakken door de store lang offline te gooien, wat eigenlijk nergens voor nodig is natuurlijk...
Hoe groter de free publicity. En die publicity is in totaal nogal wat waard.
Ze willen gewoon mensen zoals wij, die nu 10x per minuut aant refreshen zijn, gek maken! haha
Ik vraag me inderdaad wel eens af of die Apple medewerkers die alles weten, zich niet enorm liggen te verkneukelen op diverse fora! Ik zou ik elk geval helemaal blauw aanlopen van het lachen als ik alwetend was!!!Alhoewel ze altijd toch hun 'momentje' willen pakken[...]
Anoniem: 285291
KLOPT! whaha.DennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:51:
[...]
Ik vraag me inderdaad wel eens af of die Apple medewerkers die alles weten, zich niet enorm liggen te verkneukelen op diverse fora! Ik zou ik elk geval helemaal blauw aanlopen van het lachen als ik alwetend was!!!
Het is mooi om te lezen wie wat verwacht.
En sommige die precies denken te weten wat er gaat komen.
Mooi is dat!
En daarna hun teleurstelling zien als hun voorspelling niet uitkomt!
lijkt me idd wel komisch om zo alwetend te zijn.
lijkt me idd wel komisch om zo alwetend te zijn.
moet zeggen ik ben niet erg productief zo...
Ik zou het doen!
Ik zou me dan ook met liefde op alle fora willen aanmelden, en de hele dag mijn rss afstruinen naar de volgende opmerking van iemand die het allemaal wel weer beter weet.
De "most funniest of the week" zou ik dan in mijn Apple kantoor op het prikbord hangen en tijdens de koffiepauze met mijn collega's eromheen gaan staan en ze uitmaken voor losers!!!
Wat zou er in zitten? een touchscreen, fingerprint sensor, blueray drive, afneembaar scherm, usb 3.0, bluetooth.
Een 19" model?
Ik zie de Apple medewerkers al weer lachen om deze speculaties!
De "most funniest of the week" zou ik dan in mijn Apple kantoor op het prikbord hangen en tijdens de koffiepauze met mijn collega's eromheen gaan staan en ze uitmaken voor losers!!!
Wat zou er in zitten? een touchscreen, fingerprint sensor, blueray drive, afneembaar scherm, usb 3.0, bluetooth.
Een 19" model?
Touchscreen > iPadDennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:02:
Ik zou me dan ook met liefde op alle fora willen aanmelden, en de hele dag mijn rss afstruinen naar de volgende opmerking van iemand die het allemaal wel weer beter weet.
Een 19" model?
Fingerprint > werkt nog steeds niet lekker, kijk maar naar andere laptops
Blu-ray > 'A bag of hurt' ~ Steve Jobs
Afneembaar scherm > iPad
USB 3.0 > Wellicht
Bluetooth > zit er al jaren in
19" model > te groot
Zat zelf te hopen op toch een ips scherm (kan al veel dunner via panelen van LG), maar misschien is dat maar dagdromerij...
Bluetooth had 3G moeten zijn....
ik ben het helemaal eens met jouw redenering, maar is Apple dat ook met ons eens?
Veel mensen hadden zoveel meer van de iPad verwacht, en dat viel ook flink tegen.
Zeker met dat micro-sim gedoe, waardoor je niet effe lekker je vodafone kaartje erin kan pluggen.
ik ben het helemaal eens met jouw redenering, maar is Apple dat ook met ons eens?
Veel mensen hadden zoveel meer van de iPad verwacht, en dat viel ook flink tegen.
Zeker met dat micro-sim gedoe, waardoor je niet effe lekker je vodafone kaartje erin kan pluggen.
Met de publiciteit met de iPad omtrend IPS, verwacht ik eigenlijk een upgrade-optie op de 15- en 17-inch versies waarbij je een IPS-paneel kan bijbestellen.Anoniem: 91375 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:10:
Zat zelf te hopen op toch een ips scherm (kan al veel dunner via panelen van LG), maar misschien is dat maar dagdromerij...
Daarnaast hoop ik op langere batterijduur en een iets lager gewicht dmv andere processoren en andere batterijen.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Als Apple een reclame banner op "updating store" pagina zou zetten, dan was vandaag een top dag.
Als ik nog langer op F5 blijf drukken, dan is mijn toetsje nog kaler dan ....!
Als ik nog langer op F5 blijf drukken, dan is mijn toetsje nog kaler dan ....!
mikevdzanden schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:22:
Apple store is down!
Iets te laatDennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:50:
We''ll be back soon!!!!!
YIPPIE!!!!!!!!!!!
[ Voor 10% gewijzigd door souljah1h op 09-02-2010 14:24 ]
Ook goede morgen, onder welke steen heb jij gelegen?????
liefmikevdzanden schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:22:
Apple store is down!
Ik zou het doen!
Ik verwacht dat ze over 2 minuten online gaan.
En ik verwacht Widi.
edit: Helaas!
En ik verwacht Widi.
edit: Helaas!
[ Voor 10% gewijzigd door coptician op 09-02-2010 14:31 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Over 2 minuten is het 05.30 in Applecity, dus misschien... PAS OVER EEN HALF UUR!!!
Al 2 uur down. Veel updates dan zeker?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hopelijk
CMD + R, CMD + R, CMD + R...
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
idd ook erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden met die gpu na de geruchten dat Apple de eerste lichting mobile i5's / i7's had afgeslagen ivm de verplichting de onboard te gebruiken.
Ach een half uur is zo voorbij... 2 uur ook.
Als je toch al sinds september aan het wachten bent...
Ach een half uur is zo voorbij... 2 uur ook.
Als je toch al sinds september aan het wachten bent...
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 91375 op 09-02-2010 14:39 ]
Dit topic is gesloten.