[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.941 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
[color=white]De professionele notebooklijn van Apple, de MacBook Pro. Hier zetten we de discussie uit [color=white]het vorige topic[/color] verder.[/color]
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/macbookpro/images/indextop20061024.png
MacBook Pro - Specs:

• 15,4 of 17-inch breedbeeldscherm (naar keuze mat of glans)
• 2,16-GHz of 2,33-GHz Intel Core 2 Duo
• 1 of 2 GB werkgeheugen (uitbreidbaar tot 3 GB)
• 667-MHz frontside-bus en hoofdgeheugen
• PCI Express-architectuur
• 120 of 160 GB Seriële ATA-schijf
• ATI Mobility Radeon X1600 met maximaal 256 MB geheugen op 16-baans PCI Express
• ExpressCard/34-sleuf
• Dual-link DVI, VGA-adapter inbegrepen
• Eén FireWire 800-poort, één FireWire 400-poort, twee USB 2.0-poorten (drie op de 17")
• Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers
• Slot-loading 6x DL SuperDrive (8x op de 17")
• Verlicht toetsenbord, trackpad met scrollfunctie
• Ingebouwde iSight webcam
• AirPort Extreme (802.11g), Bluetooth 2.0 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd
• Mac OS X Tiger, iLife '06 met iWeb, iWork '06-proefversie en meer
• MagSafe connector voor de stroomadapter:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/macbookpro/includes/1006/images/indexmagplug20061024.png

MacBook Pro - wat je moet weten:

Whine
De eerste en ook hardnekkigste 'kinderziekte' waar de (15,4") MacBook Pro mee te maken kreeg was de 'whine', een hardnekkig, hoog geluid dat uit de ingewanden van de machine kwam. Na lang wachten heeft Apple zelf aangegeven op hun site dat er een probleem mee is en dat eigenaren van een whinende MBP contact dienen op te nemen met AppleCare. Dit probleem komt vooral voor bij de eerste series MBP's; als je er nu een koopt zul je er geen last van hebben.

Batterij
Apple heeft aangegeven dat de batterijen van de eerste MacBook Pro series niet voldoen aan de kwaliteitsstandaarden die ze stellen, en zal de batterijen gratis vervangen. Eigenaren van een MBP die gekocht is tussen februari en mei 2006 kunnen op deze Apple-site kijken voor welke serienummers deze actie geldt en hoe ze hun batterij kunnen laten vervangen.

Hitte
Veel gebruikers ervaren een fors hogere warmteproductie dan andere notebooks en maken zich zorgen over de invloed die dat heeft op de processor en de andere onderdelen. Volgens Apple is de warmte niet extreem, en is het in ieder geval niet schadelijk voor het apparaat. Wel heeft het bedrijf een algemene waarschuwing gegeven dat de MacBook Pro beter niet op schoot gebruikt kan worden, aangezien het kwetsuren zou kunnen veroorzaken.

Geheugen
Wanneer je een MacBook Pro kocht met slechts 512MB geheugen waren de prestaties niet optimaal. Om soepel te kunnen werken is 1GB wel minimaal vereist. Gelukkig worden de MBP's sinds de upgrade naar de Intel Core 2 Duo standaard met 1GB werkgeheugen geleverd. Het is vrij eenvoudig om geheugen 'erbij te prikken'. Aangezien dual channel ondersteund wordt kun je het beste 2 gelijkwaardige geheugenmodules er in doen. Voor meer details over MBP geheugenmodules kun je kijken in \[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro / Mac mini

Speedbump
Op 24 oktober 2006 heeft de MacBook Pro een 'speedbump' gekregen in de vorm van een processorupgrade; de Intel Core Duo is vervangen door de Intel Core 2 Duo. Apple claim hierbij een snelheidsverhoging tot 39% t.o.v. het vorige model. Ook zijn wat andere specificaties (o.a. HD, geheugen) opgeschroefd, zeker voor het 15"-model.

MacBook Pro - Meer info:

• Algemene info: http://www.apple.com/nl/macbookpro/
• Foto gallery: http://www.apple.com/macbookpro/gallery/
• Details: http://www.apple.com/nl/macbookpro/whatsinside.html
• Technische gegevens: 15,4" MacBook Pro en 17" MacBook Pro

[ Voor 7% gewijzigd door vooghel op 24-10-2006 18:53 . Reden: Upgrade naar Core 2 Duo verwerkt ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Nog geen nieuws over nieuwe versies van die MBP he? De rumors waren dat deze toch op de WWDC gepresenteerd zouden worden?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

Mooi apparaat, alleen vind ik die hitte wel jammer.
Ik krijg hem waarschijnlijk de 10e binnen, en hoop dat die hitte meevalt.
Want ik wil hem ook gebruiken in de bus of soms op de bank even internetten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
jopiek schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:08:
Nog geen nieuws over nieuwe versies van die MBP he? De rumors waren dat deze toch op de WWDC gepresenteerd zouden worden?
Ik heb dit deel bewust ook pas na de Keynote gepost zodat ik eventuele aankondigingen van speedbumps of nieuwe versies meteen kon meenemen, maar dat bleek niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Mooie openingspost!

Ik wacht nog steeds op mijn MBP want die ligt voor de 'whine' bij een AASP, alleen die hebben het nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

ik weet nu echt niet meer of ik zou moeten wachten op een nieuwere versie (januari?) of right now voor de 2,16GHz moet gaan... lastig lastig. :?

Zou de MPB zn mannetje nog staan over 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 10:48
Anoniem: 123921 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:12:
Mooi apparaat, alleen vind ik die hitte wel jammer.
Ik krijg hem waarschijnlijk de 10e binnen, en hoop dat die hitte meevalt.
Want ik wil hem ook gebruiken in de bus of soms op de bank even internetten enzo.
Dat valt al bij al mee hoor. Ik werk volcontinue op mijn MBP (desk, tafel, zetel, fatboy, ...) en ik heb nog maar 1 keer iets gehad van .. wow .. warm. En toen was ik de batterij aan het laden en behoorlijk aan't stomen met QT / Pshop / Parallels en nog wat zooi. 't was toen ook nog eens 35 graden in de kamer dus echt koelen zat er ook niet in.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

de gereviseerde versie werkt prima, geen grote hitte problemen, gen whine, etc. etc. etc. alleen moet Apple sneller omruilen, heb tijden moeten jengelen met mijn apparaat dat aan geen kant deugde... Nu nieuwe gehad, werkt prima...

Met die Mac Pro lijkt het mij dat ik gewoon voorlopig met MBP doe en tzt een Pro er bij zet voor eht zware werk...

[ Voor 20% gewijzigd door jopiek op 08-08-2006 12:14 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 88062 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:08:
ik weet nu echt niet meer of ik zou moeten wachten op een nieuwere versie (januari?) of right now voor de 2,16GHz moet gaan... lastig lastig. :?

Zou de MPB zn mannetje nog staan over 3 jaar?
Ongeveer precies evenveel als een die in januari geintroduceerd zou worden.

Mensen doen wel heel moeilijk soms. Bijna langer wachten op een product dan dat product daarna nodig heeft om een nieuwe revisie aangekondigd te zien worden.

Als je een laptop nodig hebt, koop een laptop. Als je een week voor een WWDC-achtig iets zit ok, maar hoe langer je wacht hoe meer onzinnig het is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Het wordt nu toch wel heel verleidelijk om een MBP aan te schaffen. Ik zit er al enkele weken tegen aan te hikken, maar vooral de kinderziekts i.c.m. de hoge aanschafprijs weerhouden me er nog van.
Echter de nieuwste revisies lijken geen grote problemen, hitte/whine etc., meer te hebben.
En dan begint de Apple Store nu ook nog die studenten actie, 8% korting (via de Postbank store zelfs 10%?) en EUR 160,- terug als je er een iPod 30GB bij neemt, verleidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
tja, alhoewel die nieuwe merom wel een klein beetje het wachten waard is als je hem niet direct nodig hebt.. Ik vraag me af wanneer apple weer nieuwe producten gaat introduceren, misschien dan een nieuwe MBP met merom... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182736

misschien is het ook handig om te weten voor de nieuwelingen dat apple een nederlandse toetsenbord lay-out gebruik en als je de vs lay-out wilt hebben dat je dan je mbp in een apple centra moet bestellen en dr specifiek om moet vragen, het is wel mogelijk maar duurt wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Anoniem: 182736 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:53:
misschien is het ook handig om te weten voor de nieuwelingen dat apple een nederlandse toetsenbord lay-out gebruik en als je de vs lay-out wilt hebben dat je dan je mbp in een apple centra moet bestellen en dr specifiek om moet vragen, het is wel mogelijk maar duurt wat langer
En in apple centra gelden de studentenkortingen niet toch? dus das wel kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152727

Denken jullie dat de nieuwe MBPs (merom) overweg kunnen met dit geheugen:

1GB ADATA DDR2 667 SODIMM R-PC5300 1 GB Laptop RAM New

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 152727 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:28:

Over welke nieuwe MBP's heb je het nou :{ Dit soort speculaties hebben echt weinig zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My bad, misschien m'n vraag anders formuleren. Ik wil weten of ik het geheugen kan kopen zonder bang te zijn dat hij incompatible is met de nieuwe MBPs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

Pinki, waar haal jij die nieuwe MBP vandaan :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:32:
Pinki, waar haal jij die nieuwe MBP vandaan :? 8)7
Als Apple de merom gaat gebruiken in de MBP, is dit geheugen dan compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71660

Ik denk dat hij bedoelt of het aantal pins hetzelfde zal zijn en de geheugencontroller overweg zal kunnen met het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152727 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:35:
[...]

Als Apple de merom gaat gebruiken in de MBP, is dit geheugen dan compatible?
dat kun je een (pak m beet) half jaar vantevoren toch niet zeggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71660 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:36:
Ik denk dat hij bedoelt of het aantal pins hetzelfde zal zijn en de geheugencontroller overweg zal kunnen met het geheugen.
_/-\o_ Dit bedoelde ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou de mogelijkheid bestaat dat eventuele merom MBP's alleen met DDR800 overweg kunnen (als dat tegen die tijd op SODIMM formaat te krijgen is), maar voor hetzelfde geld gebruiken ze dan nog DDR667. Je kunt er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 08:45

EDIT: Bigs zn antwoord is beter ......

[ Voor 24% gewijzigd door Wim Leers op 08-08-2006 15:40 . Reden: niet erg accuraat... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71660

Bigs schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:38:
Nou de mogelijkheid bestaat dat eventuele merom MBP's alleen met DDR800 overweg kunnen (als dat tegen die tijd op SODIMM formaat te krijgen is), maar voor hetzelfde geld gebruiken ze dan nog DDR667. Je kunt er weinig over zeggen.
Het lijkt me dat als Apple dit doet, de MBP's wel backwards compatible gemaakt zullen worden. Dit neemt natuurlijk niets weg aan het feit dat je je Mac laat onderpresteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik kijk naar dit T.net artikel zie ik dat de FSB op 667 Mhz staat. Is het dan niet onwaarschijnlijk dat ze geheugen dat op dezelfde FSB snelheid loopt, niet zullen ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 152727 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:02:
Als ik kijk naar dit T.net artikel zie ik dat de FSB op 667 Mhz staat. Is het dan niet onwaarschijnlijk dat ze geheugen dat op dezelfde FSB snelheid loopt, niet zullen ondersteunen?
Dat is met geen mogelijkheid te zeggen. We hebben geen Time Machine dus we kunnen ook niet echt zeggen of er in de nabije toekomst een Merom in de MPB komt en of deze het door jou gekochte geheugen ondersteund. Waarschijnlijk wel, maar stel je voor dat de nieuwe MPB een nieuw type geheugen gebruikt ben je het haasje. Beetje domme vraag imo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182736

GUZA schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:04:
[...]

En in apple centra gelden de studentenkortingen niet toch? dus das wel kut.
jawel, moet je een kopie van je inschrijving mee nemen, ik weet niet of ze een studentenpas slikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:57
Ben sinds vandaag trots ADC member ;)
Morgen maar meteen even de bestelling voor mijn toekomstige Macbook Pro 17" de deur uit doen 8)

Gaat allemaal erg soepel die aanmelding, na creditcardbetaling is het zo geregeld!

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180023

Ik hoopte ook op een revisie van de MBP. Merom erin, nieuwe enclosure met misschien de magneetsluiting van de macbook, misschien wat minder powerbook looks. Jammer maar helaas, dat duurt nu vast nog een paar maanden :'(

na alle wilde theorien was teleurstelling ook wel te verwachten maar ok

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 180023 op 08-08-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

Quote:
The manufacturer Transcend launches his bars of memory for portables DDR2-667 posting a capacity of 2 GB. The bars So-Dimm DDR2-667 are compatible with the last platform INTEL Napa which embarks the processors Core Duo (Yonah). These bars will be also compatible with the first generation of Merom having a FSB 667MHz.
bron: Barrette So-Dimm 2 Go DDR2-667 (vertaald met babelfish)

Op basis van bovenstaand artikel denk ik: Ja, dat geheugen is ook later met Merom-based MBP's compatible.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 16:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

een simpele vraag:
Als je je MBP gebruikt om wireless wat te internetten (dus Mail, Safari, Adium, eventueel iTunes voor de gezelligheid), hoe lang kan je dan werken op accu. Verlagen van brightness is geen probleem (tot ongeveer de helft), BT staat uiteraard uit, Airport staat uiteraard aan.

Ik wil graag minstens 3:30 halen in die 'stand'. Is dit haalbaar op een 15.4" MBP? Ik hoor namelijk veel wisselende berichten.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Whah, m'n slaapstrategie voor de trein maar 's herdenken. Net bijna Portia laten liggen :X kwam er net op tijd achter zodat ik de trein terug in kon rennen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Kan het aan mij liggen of is de stream van WWDC 2006 zo ontzettend traag? Zal wel door de drukte komen maar dat kan Apple aan zien komen.. Is er niet ergens een nonstreaming filmpje te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Acolyte schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:02:
Kan het aan mij liggen of is de stream van WWDC 2006 zo ontzettend traag? Zal wel door de drukte komen maar dat kan Apple aan zien komen.. Is er niet ergens een nonstreaming filmpje te bekijken?
beetje verkeerde topic :? Maar goed. De stream is inderdaad erg populair, en in tegenstelling tot voorgaande jaren zie ik geen stream op stream.apple.akadns.net Een non-streaming variant is vooralsnog niet beschikbaar en verwacht ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
MrJayMan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:22:
[...]

Quote:
The manufacturer Transcend launches his bars of memory for portables DDR2-667 posting a capacity of 2 GB. The bars So-Dimm DDR2-667 are compatible with the last platform INTEL Napa which embarks the processors Core Duo (Yonah). These bars will be also compatible with the first generation of Merom having a FSB 667MHz.
bron: Barrette So-Dimm 2 Go DDR2-667 (vertaald met babelfish)

Op basis van bovenstaand artikel denk ik: Ja, dat geheugen is ook later met Merom-based MBP's compatible.
Let wel.. er staat fist generation Merom. Als die nieuwe MBP's nog een half jaar duren dan zijn ze misschien al bij de tweede generatie. Het blijft gissen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Whieee schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:04:
[...]

beetje verkeerde topic :? Maar goed. De stream is inderdaad erg populair, en in tegenstelling tot voorgaande jaren zie ik geen stream op stream.apple.akadns.net Een non-streaming variant is vooralsnog niet beschikbaar en verwacht ik ook niet.
Whoops, je hebt gelijk... Sorry dacht dat ik in WWDC topic zat nog steeds :D my bad.
Oh well dan kijken we later wel eens de keynote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 22:16
Heeft er iemand al zijn nieuwe batterij ontvangen? Heb gisteren het pakje gekregen, maar naast de batterij en een papier met uitleg hoe hem terug te sturen (gericht op US/Canada) zag ik niets wat leek op documenten om hem weer op te sturen.

Iemand dit al gedaan? Of zou ik gerust bij een Apple Center kunnen langsgaan en hun deze laten opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik, in deel 1.
Max v W in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ"

In het 'boekje' staan meerdere landen met telefoonnummers, en daar staat ook een vakje dat het UPS mannetje moest invullen. Je mag het pakketje niet dichtplakken volgens het boekje.

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Whieee schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:04:
een simpele vraag:
Als je je MBP gebruikt om wireless wat te internetten (dus Mail, Safari, Adium, eventueel iTunes voor de gezelligheid), hoe lang kan je dan werken op accu. Verlagen van brightness is geen probleem (tot ongeveer de helft), BT staat uiteraard uit, Airport staat uiteraard aan.

Ik wil graag minstens 3:30 halen in die 'stand'. Is dit haalbaar op een 15.4" MBP? Ik hoor namelijk veel wisselende berichten.
Als ik mijn MBP aanzet met 100% batterij, geeft ie 2:30h aan. Dat haal ik meestal niet overigens.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Kiff schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:37:
Heeft er iemand al zijn nieuwe batterij ontvangen? Heb gisteren het pakje gekregen, maar naast de batterij en een papier met uitleg hoe hem terug te sturen (gericht op US/Canada) zag ik niets wat leek op documenten om hem weer op te sturen.

Iemand dit al gedaan? Of zou ik gerust bij een Apple Center kunnen langsgaan en hun deze laten opsturen?
Ik heb 'm gisteren opgehaald bij UPS. Bij mij zat er in het plastic hoesje aan de buitenkant een soort pakbon, én een adressticker die dezelfde indeling heeft als de sticker die gebruikt is om het pakje naar mij op te sturen. Ik heb de batterijen verwisseld, de oude in het doosje gedaan tussen de schuimrubberen 'kussentjes', doosje dicht geplakt en adressticker er op. En als het goed is komt UPS het pakje zodadelijk op mijn werk ophalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

http://store.apple.com/Ca...ges/comparison_chart.html de officiele comparisonchart, dit is natuurlijk de maximale waarde

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

vooghel schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:12:
[...]

Ik heb 'm gisteren opgehaald bij UPS. Bij mij zat er in het plastic hoesje aan de buitenkant een soort pakbon, én een adressticker die dezelfde indeling heeft als de sticker die gebruikt is om het pakje naar mij op te sturen. Ik heb de batterijen verwisseld, de oude in het doosje gedaan tussen de schuimrubberen 'kussentjes', doosje dicht geplakt en adressticker er op. En als het goed is komt UPS het pakje zodadelijk op mijn werk ophalen :).
als je een beetje anale ups medewerker heb mag je hem weer opnieuw opendoen. Waarom? omdat ups aansprakelijk word gehouden als Apple een baksteen ontvangt ipv een batterij

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
eendje schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:13:
[...]

als je een beetje anale ups medewerker heb mag je hem weer opnieuw opendoen. Waarom? omdat ups aansprakelijk word gehouden als Apple een baksteen ontvangt ipv een batterij
Wat overigens ook heel duidelijk verteld wordt in het boekje dat erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:21

The_DoubleU

Tweaker in München

Om nog even terug te komen op het geheugen.
De core 2 duo's die nu leverbaar zijn, lopen op 667 MHz en zijn gebaseerd op het Napa platform. Napa platform wordt ook gebruikt voor de core duo.
MAAR er komt een nieuw platform in (begin) 2007, Santa Rosa en dit platform kan tot 800 MHZ gaan.
Dus als Apple wacht met het uitbrengen van een nieuwe MacBook Pro tot 2007 en meteen overgaat naar Santa Rosa dan kan je dat geheugen wel vergeten.
Meer info over core (2) duo kan je hier vinden -> http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 22:16
Max v W schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:11:
Ik, in deel 1.
Max v W in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ"

In het 'boekje' staan meerdere landen met telefoonnummers, en daar staat ook een vakje dat het UPS mannetje moest invullen. Je mag het pakketje niet dichtplakken volgens het boekje.
"Boekje" heb ik er niet bij gekregen, maar heb nog niet in het plastiekje aan de voorkant gekeken zoals vooghel zei. Ongerustheid voor niets dus. Bedankt voor de reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
eendje schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:13:
[...]

Geen 'boekje' gekregen, en net ook geen probleem gehad met UPS :).
Later deze week wel even de batterij calibreren.

Anoniem: 35069

Okee ik zit nu even in dubio, ik moet morgenochtend ff een bestel formulier doorgeven voor welke mac ik graag wil hebben ik twijfel nog tussen:

- Powerbook 17" (maar dat ding is best groot en ik ga hem iedere dag van m'n kantoor naar huis slepen, voordeel plug & play)
- Powerbook 15.4" + dell UltraSharp 24 inch Wide-Screen Flat {voordeel: kleinere laptop; portable + maar moet wel steeds monitor er aan vast knopen, niet een heel groot probleem op zich maar zit wel met resolutie van m'n scherm dus screen config veranderd steeds tussen thuis laptop & work laptop). ik kies voor dell omdat die apple displays vrij duur zijn $899 vs $703

Iemand advies? Voor de rest twijfel ik nog tussen glossy & mat display. Heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35069 op 10-08-2006 03:18 ]

• 996
  • Laatst online: 12-04 21:26

996

Powerbook ? MacBookPro ? Verwarrend allemaal hè ?

Mat of glossy: dit is heel persoonlijk.Glossy geeft sprankelendere en heldere kleuren, bij mat heb je (veel) minder last van reflecties. Zelf heb ik een laptop met mat scherm en vind ik glossy niet ideaal vanwege het spiegelende effect. Maar ik kan me ook voorstellen dat het deels een kwestie van wennen is. Kijk eens in een Applecentre of zo en vergelijk zelf ...

[ Voor 89% gewijzigd door 996 op 10-08-2006 09:02 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat mij betreft is 't powerbook ;)

Oh, en ik vind glossy ronduit klote. En die 'sprankelende en heldere kleuren' vallen ook weg als je 't zooitje eenmaal gecalibreerd hebt zodat de kleuren weer kloppen.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:39:
Wat mij betreft is 't powerbook ;)

Oh, en ik vind glossy ronduit klote. En die 'sprankelende en heldere kleuren' vallen ook weg als je 't zooitje eenmaal gecalibreerd hebt zodat de kleuren weer kloppen.
Niet helemaal waar. Glossy heeft inderdaad een hoger contrast door de gebruikte coating, waardoor kleuren levendiger LIJKEN. Leuk als je filmpjes wil kijken en van high-saturation images houdt, maar niet echt boeiend verder. Waar ik je wel voor wil waarschuwen is de krasgevoeligheid van het glossy scherm. Werkelijk elk microkrasje is zichtbaar, en de coating krast erg snel.

Ik zou -ondanks dat ik momenteel een MacBook heb- zonder twijfel voor een mat scherm gaan ;)

* Whieee spaart verder voor MacBook Pro

heeft iemand hier een 17" macbook pro is het echt een pizzadoos? ze hebben hier bij het apple centre alleen een 15.4"

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ach hij is wat groot, maar hij is lichter dan de Dell D800 waar de baas me van voorzien heeft (k*tding :X ) dus het valt wel mee ;)

ik ga toch maar voor een 23" apple monitor + 15.4" inch powerbook pro en dat doe ik toch maar omdat ik deze tas erbij wil hebben https://www.knomobags.com....asp?product=21&topCat=44 Ik loop veel conferenties af en zie mezelf niet met zo'n pizzadoos rondlopen. Check de 17" tassen maar eens best groot hoor.

wel vet coole apple tassen trouwens.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

M-ThijZ

Riding on Rails

Ja natuurlijk ga je voor een extra 23" scherm! En dat wisselen van beeldschermresoluties gaat automatisch, je mac onthoud welke resoluties bij welke schermen horen, dus je hoeft de resolutie per scherm maar een keer in te stellen.
(vertel ik uit ervaring, heb een 12" powerbook die op werk aan een 19" widescreen gaat, thuis aan een 19" CRT en een TV gaat.)
Gewoon stekkertje erin en klaar.

allright het is net goedgekeurd, de accessoires ga ik allemaal er los bijkopen: muis + toetsenbord + extra voeding + icurve + boxen (iemand nog iets aan te raden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27915

Als ik F8 indruk (of F9, of F10) om Expose te starten, dan krijg ik dit venster:

Afbeeldingslocatie: http://ronald.bitfreak.net/priv/expose.png

Wat is dat en waarom werkt het niet? F11 werkt wel. (Dit is een Macbook Pro 15").

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 27915 op 11-08-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat je niet ingesteld hebt dat de functietoetsen eerst en voral functietoetsen zijn. Derhalve probeer je nu je keyboard backlight te veranderen. Hou de Fn-toets ingedrukt en probeer het nog eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:41
Ik heb vandaag mijn Macbook Pro besteld, paar maanden terug een macbook gehad die me toch een beetje tegenviel. Ben benieuwd wanneer ze hem komen bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:43:
Omdat je niet ingesteld hebt dat de functietoetsen eerst en voral functietoetsen zijn. Derhalve probeer je nu je keyboard backlight te veranderen. Hou de Fn-toets ingedrukt en probeer het nog eens :P
Een handige tip hierbij misschien: Ik wilde m'n handige brightness en volume toetsen niet opofferen door de functietoetsen aan te zetten, daarom heb ik de F9 en F10 functie van Expose verhuist naar F1 en F2. Fn-F1 is net iets makkelijker in te duwen dan Fn-F9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Heb een 17" en plotseling begon ie een licht fluitend geluid te maken, ongeveer hetzelfde geluid dan m'n oude TV.
Geluid gaat enkel weg hij met iets bezig is...

Ik dacht dat de 17" geen last had van de whine???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182401

Ik heb de knoop doorgehakt en ik heb het volgende besteld:

Afbeeldingslocatie: http://news.com.com/i/ne/p/2006/011006macbook2_500x417.jpg

Custom MacBook Pro, 17-inch, 2.16GHz Intel
2.16GHz Intel Core Duo
1GB 667 DDR2 - 1x1GB SO-DIMM
100GB Serial ATA drive (7200rpm)
MacBook Pro 17-inch widescreen display
SuperDrive 8x (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW)

Afbeeldingslocatie: http://www4.macnn.com/macnn/nimagesii/offic_2400706_mightymouse2.jpg

oh ja...en met de actie voor studenten kreeg ik dit er ook bij met 160 euro korting (iemand interesse? :)):

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B000A322QW.02.LZZZZZZZ.jpg

en om alles te vervoeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.booq.de/stores/b/booqdeutsch/images/BillingSet/FOL-BLK-041800.jpg

Nu afwachten tot het binnen komt :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 182401 op 11-08-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

soww. doe je goed.. flink wat gespaard zeker? :9

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 88062 op 11-08-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:45:
soww. doe je goed.. flink wat gespaard zeker? :9
Ehm...ja :)

Ik wachtte alleen even WWDC af om te kijken of ze nog iets zouden veranderen aan de MBP. Dat was niet het geval, dus heb ik de bestelling eindelijk geplaatst. 8)

Ik laat nog wel weten hoe alles bevalt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Anoniem: 182401 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:26:
oh ja...en met de actie voor studenten kreeg ik dit er ook bij met 160 euro korting (iemand interesse? :)):
Ja, ik heb interesse, mail me vroowes1 appekrul scarlet puntje be

Ik heb vandaag ook men macbook pro besteld.
2Ghz
1Gb Ram
256 V-ram
100 Gb
15,4

En dat alles voor 2199 pleuro, promotie bij het Belgische It pro.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 11:26

JaWa

zie hier een icon

zo ik heb het eindelijk gedaan... mbv een iFixit guide heb ik 50 schroevjes eruit gehaald en gelukkig ook weer allemaal terug kunnen plaatsen. Dit allemaal omdat mijn MBP veels te heet werd.. zo heet (75-80) dat hij uitzichzelf resette (alleen onder macosx niet onder win xp bootcamp).

Idle is hij zo een rond de 40c ipv 60c en stressed 75c.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaWa schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:56:
zo ik heb het eindelijk gedaan... mbv een iFixit guide heb ik 50 schroevjes eruit gehaald en gelukkig ook weer allemaal terug kunnen plaatsen. Dit allemaal omdat mijn MBP veels te heet werd.. zo heet (75-80) dat hij uitzichzelf resette (alleen onder macosx niet onder win xp bootcamp).

Idle is hij zo een rond de 40c ipv 60c en stressed 75c.
hoezo wat heb je dan veranderd in de MPB?? Overbodige koelpasta verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil volgende maand eigenlijk gelijk een externe harde schijf kopen. Nu zit ik een beetje te surfen en mijn oog is gevallen op deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.westerndigital.com/global/images/products/frnt/wdfMyBook_Pro_1T.jpg

Heeft iemand er ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik zie een kastje met een blauw rondje erop, en ik kan niet zeggen dat ik veel ervaring heb met kastjes met blauwe rondjes erop

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Zal ik dan maar ff een helpend handje bieden? Afbeeldingslocatie: http://www.westerndigital.com/global/images/products/lifestyle2/wdfMyBook_Pro_1T.jpg

;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 07:11

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Nou, i.v.m. externe hardeschijven,... ik heb een Iomega hardeschijf van 300GB gekozen met triple-interface (FireWire 800, 400 en USB2.0) voor bij een 17" MacBook Pro (Die volgende maand wordt aangeschaft :> ) Hij levert naar het schijnt superieure prestaties als hij aangesloten wordt via FireWire 800 of 400. Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com/i/ts/ces/2005/ps/IomegaTriIntExHrdDr_01_300.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dan vind ik het zonde als die alleen maar in het zwart te verkrijgen is. Die witte van Western Digital (met dat blauwe rondje) vind ik erg mooi bij m'n MBP passen, denken jullie ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 22-04 07:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 09:10

Leon

Rise Of The Robots

volgens dit bericht gaat apple pas volgende maand de core 2 duo gebruiken voor de macbook's.

Ik weet alleen niet hoeveel waarde ik aan dit bericht moet hechten.

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leon schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:22:
volgens dit bericht gaat apple pas volgende maand de core 2 duo gebruiken voor de macbook's.

Ik weet alleen niet hoeveel waarde ik aan dit bericht moet hechten.
hmmm hardnekkige geruchten. Ook de wijze woorden van Anandtech (http://www.anandtech.com/.../showdoc.aspx?i=2808&p=17) laten blijken dat de C2D wel eens héél snel kunnen worden geimplementeerd in de nieuwe Apples.

Aii.. toch maar ff wachten tot eind september (of Mac Expo Paris?) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Anoniem: 88062 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:35:
[...]
Aii.. toch maar ff wachten tot eind september (of Mac Expo Paris?) 8)7
Of wachten op MBP met Merom & Leopard -> 1e kw 2007?
Voordelen: Merom geschiktere C2D voor notebooks (minder warm?), Leopard: out of the box dualboot met x86, kinderziektes uit MBP (whine, moan).

Ach, valt nog wel mee dus die voordelen wat ik zo kan bedenken...

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:41
MrJayMan schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:03:
[...]

Voordelen: Merom geschiktere C2D voor notebooks (minder warm?), Leopard: out of the box dualboot met x86, kinderziektes uit MBP (whine, moan).

Leopard komt pas lente 2007... das maart / april, word dan 2e kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrJayMan schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:03:
[...]

de voordelen zullen idd ook niet zo heel groot zijn, helemaal als niet het Santa Rosa platform kan worden benut, voor jan. 2007. Oftewel, wachten op de nieuwe C2D zal niemand schaden, maar nu nog kiezen voor de Core Duo kan ook zeker geen kwaad, aangezien de boost van Netburst naar Yonah (core duo) groter zal zijn dan Yonah --> Merom.

But that's my humble opinion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Het gaat al een tijdje goed met m'n MBP dus er moest ooit iets mis gaan :(

Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gezien. Mijn toetsenbord is op hol geslagen. Sommige letters waaronder de E (begon het mee) reageren niet meer. In het begin was het dat als ik de 'e' wou typen ik 'er' kreeg. Nu zijn er meer letters die niet werken, en blijft ie non stop ffffffffff typen. Nu kan ik door bv. capslock in te drukken dit ff stop zetten zodat ik wel dit bericht kan typen met mijn externe toetsenbord. Maar na een tijdje begint het gewoon weer. (zonder ook maar een knop op het interne toetsenbord aan te raken).

Het is niet software matig, het gebeurd ook in slaapstand. Hij wordt dan automatisch wakker.

Na een nachtje is het nog niet voorbij helaas. Hoop dat iemand iets weet.

Heeft iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen?
(Waarom gebeurd dit nu net op zaterdag avond, moet tot maandag wachten voor ik naar een apple centre kan.)

en ja, dit hele bericht typen heeft veel geduld nodig gehad.

update
het lijkt nu al iets beter te zijn. Heb wat stof verwijderd bij de probleem toetsen en PMU reset (al betwijfel ik of dat er iets mee te maken had). Wat nu (nog) een probleem is zijn de e en r.
Als ik de r heel snel na de e typ komt er een f tussen.

Oftewel dan krijg je zo'n zinnen:
efr was eens een keefr een efrwtje en dat efrwtje heette efrwin.

Ook andersom, als ik eerst de r typ en dan de e. (dan komt de f achtefr de e, dus ref = re).
Als ik heel langzaam typ klopt het wel, maar ik typ over het algemeen vrij snel en dus is dit een probleem voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door semicolon op 13-08-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Max v W schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:57:
Het gaat al een tijdje goed met m'n MBP dus er moest ooit iets mis gaan :(

Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gezien. Mijn toetsenbord is op hol geslagen. Sommige letters waaronder de E (begon het mee) reageren niet meer. In het begin was het dat als ik de 'e' wou typen ik 'er' kreeg. Nu zijn er meer letters die niet werken, en blijft ie non stop ffffffffff typen. Nu kan ik door bv. capslock in te drukken dit ff stop zetten zodat ik wel dit bericht kan typen met mijn externe toetsenbord. Maar na een tijdje begint het gewoon weer. (zonder ook maar een knop op het interne toetsenbord aan te raken).

Het is niet software matig, het gebeurd ook in slaapstand. Hij wordt dan automatisch wakker.

Na een nachtje is het nog niet voorbij helaas. Hoop dat iemand iets weet.

Heeft iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen?
(Waarom gebeurd dit nu net op zaterdag avond, moet tot maandag wachten voor ik naar een apple centre kan.)

en ja, dit hele bericht typen heeft veel geduld nodig gehad.
Al je pmu gereset?
Zie hier voor meer info http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
het -lijkt- nu helemaal weg te zijn, ik heb al een tijdje geen last meer gehad ervan in elkgeval. Mocht het weer terugkomen laat ik het wel weten, vraag me wel af wat de oorzaak was/is.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 16:15
Nou, ik heb er ongeveer een weekje op het nieuwe moederbord kunnen werken, maar nu geeft ie allemaal schuine strepen door het beeld heen en start ie niet verder op dan een blauw scherm na het apple logo.

Gisteravond uit sluimerstand gehaald, een dvdtje erin gestopt en na een minuut of 3 kreeg ik ineens een scherm met zwart/witte blokjes. Dacht eerst dat er een fout op de dvd zat, maar de computer reageerde nergens meer op.

Na geforceerd afsluiten (10 sec op de powerknop drukken) opnieuw opgestart, maar hij komt niet verder dan een blauw scherm na het apple logootje. Met veel moeite de dvd eruit gekregen (hij reageert ook niet echt lekker meer op het toetsenbord) en de apple hardwarecd erin gedaan, maar hij geeft geen fouten tijdens de test.

Dus zometeen maar weer even naar mijn werk om te vragen wat ik er nog aan kan doen. Hoop niet dat de harde schijf stuk is, had nog geen backup gemaakt afgelopen week... (ik kan niet wachtten tot time-machine er eindelijk is...)

Update
De videokaart / chip heeft het begeven. Er wordt dus weer een nieuw moederbord ingezet. Als het goed is is ie met 3 dagen klaar. Hopen dat dat wel een goed bord is...

[ Voor 8% gewijzigd door Mikey NL op 14-08-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Ik heb op ebay een macbook pro voor een schappelijk prijsje gevonden. Het gaat hier om een 2de generatie (MA600LL/A). Weet iemand van welke periode deze macbook pro is? Of meer specifieker: Is deze macbook pro recent genoeg om geen last te hebben van het whine probleem en dergelijke?
Ik heb al gegoogled maar kon niet zo rap het antwoord vinden.

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 11:26

JaWa

zie hier een icon

Vraag even om een serienummer en vul deze op de volgende site in:

http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

JaWa schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:05:
Vraag even om een serienummer en vul deze op de volgende site in:

http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html
En hoe interpreteert men dat?
Serial number: W86280KJVWY (cleaned up from 'w86280kjvwy')
Model:
Factory: W8 (Shanghai China)code_to_number: 0KJ - W86280KJVWY

Production year: 2006
Production week: 28 (July)
Production number: 664 (within this week)

Dit is een Tweede Generatie MBP, maar hoe haalt men dat er over het algemeen uit?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

jopiek schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:50:
[...]

En hoe interpreteert men dat?
Serial number: W86280KJVWY (cleaned up from 'w86280kjvwy')
Model:
Factory: W8 (Shanghai China)code_to_number: 0KJ - W86280KJVWY

Production year: 2006
Production week: 28 (July)
Production number: 664 (within this week)

Dit is een Tweede Generatie MBP, maar hoe haalt men dat er over het algemeen uit?
Je zou het kunnen zien aan de hand van de week. Maar jammer genoeg weet ik niet in welke week de whine problemen opgelost waren dus daar ben ik niets mee :(

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm ik moet m'n MBP nu toch echt maar eens weg gaan brengen. Er komt nu naast de whine af en toe een koffiemolen-achtig geluid uit, echt een hard gebrom/ratel/kraak uit. Als ik de brightness van m'n scherm omlaag zet verdwijnt het. Wil dat soms zeggen dat het het bekende invertor geluid is? Ik heb nog nooit een invertor zo horen klinken namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Bigs schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 03:20:
Hmm ik moet m'n MBP nu toch echt maar eens weg gaan brengen. Er komt nu naast de whine af en toe een koffiemolen-achtig geluid uit, echt een hard gebrom/ratel/kraak uit. Als ik de brightness van m'n scherm omlaag zet verdwijnt het. Wil dat soms zeggen dat het het bekende invertor geluid is? Ik heb nog nooit een invertor zo horen klinken namelijk :)
Klinkt goed ;) haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een dergelijk geluid is gewoon een fan die aanloopt. Een display inverter maakt hoogstens een hele hoge pieptoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

CyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:21:
Een dergelijk geluid is gewoon een fan die aanloopt. Een display inverter maakt hoogstens een hele hoge pieptoon.
I agree, die whine is wat anders dan fan geluid. Maar die whine is wel irritant dus als dan ook nog je fan aanloopt reden genoeg om 'm weg te brengen. Lijkt idd met backlight te maken te hebben. Mijn nieuwe MBP heeft er geen last meer van dus iig hebben ze na die datum uit mijn vorige post een nieuw LogicBoard etc.
Ik had ook probleem met laden van de accu en een onverklaarbare streep aan de rechterkant van het scherm (zag er uit als problemen in de videobuffer maar er zat al een nieuw LogicBoard in).

Nu kan een Apple Care Center maar eens per maand een onderdeel (één onderdeel) bestellen voor een bepaald serienummer bij Apple. Zo hebben ze bij mij het dus gedaan: alle problemen aangemeld, gezegd dat ze een nieuw scherm, een nieuw logicboard, een nieuwe accu en een nieuw toetsenbord (afgebroken toetsen, hoe het kan vraag je je af, deed er toch niets raars mee en is zeker niet eerste flaptop) moesten hebben van Apple en toen hoorden ze dus dat de machine dan gewoon vervangen zou worden, wat keurig gebeurd is.

[ Voor 51% gewijzigd door jopiek op 15-08-2006 09:42 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Ik lees net op macrumors dat op de Paris Expo misschien de nieuwe MBP met merom proc gelaunched wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3mph schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:29:
Ik lees net op macrumors dat op de Paris Expo misschien de nieuwe MBP met merom proc gelaunched wordt.
ja die kans bestaat wel. Maar tóch ga ik vandaag een MPB halen; ik gok erop dat de eerste, goed werkende, kinderziektes-vrije Core 2 Duo nog wel even op zich laat wachten (lees: kwartaaltje).

Of ik de juiste keus maak valt te bezien, maarja.. je kunt eeuwig blijven wachten met Apple, om het half jaar komt er wel een of andere revisie uit..

Ik baal iig wél hard als nou blijkt dat over een maandje al alles in volle gang is in Nederland, met de Core 2 Duo's. :(

Let's hope not! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik hoop dat die MBP met merom snel uikomt... ik moet eigenlijk 1 sept van de baas een nieuwe notebook uitzoeken (maar kan misschien wel 2 weekjes rekken), en het word zeker een MBP, echter die 64bit merom is wel zo prettig als Leopard straks uitkomt, wat 64bit van top-to-bottom is...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Leopard gaat op een 32-bit CPU net zo goed werken als op een 64-bit CPU hoor :) 64-bit is voor een groot deel toch marketinghype, kijk maar hoe makkelijk Apple er vanaf stapte toen ze van een 64-bit G5 naar de Core Duo gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Bigs schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:30:
Leopard gaat op een 32-bit CPU net zo goed werken als op een 64-bit CPU hoor :) 64-bit is voor een groot deel toch marketinghype, kijk maar hoe makkelijk Apple er vanaf stapte toen ze van een 64-bit G5 naar de Core Duo gingen.
Dat is inderdaad waar, maar als er dadelijk nou eens een leuke 64bit screensaver komt met mega grote fractals, wil ik em natuurlijk wel kunnen draaien :+

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

_DH schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:32:
[...]

Dat is inderdaad waar, maar als er dadelijk nou eens een leuke 64bit screensaver komt met mega grote fractals, wil ik em natuurlijk wel kunnen draaien :+
Net zoals BIGS al zei: marketingkwestie.

Maar nog altijd wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Als je er nu één nodig hebt dan moet je hem kopen... Ik had een #8615 met vollop problemen (whine, hitte e.d.) dus die heb ik gelijk terug gestuurd, hopen dat de merom minder hitte produceert en misschien standaard FW800 op de nieuwe 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
_DH schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:32:
[...]

Mwa.. mijn Core Duo kan net zo goed met 64-bit getallen omgaan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dus net m'n order voor de macbook pro gecancelled vanwege het nieuws bericht dat de nieuwe merom cpu beschikbaar is in september. Ik wacht liever even een maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

dat is dus niet zeker he, tis een rumour, net zoals de iphone aangekondigt zou worden op de wwdc.. is ook niet gebeurt

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 35069 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:49:
ik heb dus net m'n order voor de macbook pro gecancelled vanwege het nieuws bericht dat de nieuwe merom cpu beschikbaar is in september. Ik wacht liever even een maandje.
Ja, en dan blijkt dat niet zo te zijn en komt er het gerucht dat 'ie in oktober komt, en dan blijkt dat ook niet zo te zijn en denkt men dat 'ie in november komt, en jij steeds maar wachten.

Als je een laptop nodig hebt, koop een laptop. Steeds maar blijven wachten is bij computerapparatuur nutteloos aangezien het toch wel vervangen wordt.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten