[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

^^what he said!

Heb me enkele weken terug een MBP gekocht, goed genoeg wetende dat ie in september al verouderd zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Idem hier, twee a drie weken voor WWDC. Ik heb er toen op gegokt dat 'ie niet geupdate zou worden (want zo nodig dat twee weken al te veel wachten zou zijn had ik 'm niet ) en ik had gelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

CyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:40:
Idem hier, twee a drie weken voor WWDC. Ik heb er toen op gegokt dat 'ie niet geupdate zou worden (want zo nodig dat twee weken al te veel wachten zou zijn had ik 'm niet ) en ik had gelijk.
ik heb m zelfs vandaag gehaald! typ er nu op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 08:45
Iemand deze probs al gehad?

1) Wanneer je je MBP opzet, maakt ie aan de linkerkant een zeer raar geluid... moeilijk te omschrijven. Eeen soort geknetter bijna.

2) Een crappy spatiebalk... de mijne was na 2 weken al kaduuk en in de overtuiging dat het wel beter zou worden heb ik er maar niets van gezegd. Maar hij fiept ENORM irritant.

3) Als je uit slaapmodus komt doet ie soms raar: soms valt ie gewoon weer uit (opnieuw in slaapmodus weliswaar). En soms zelfs meerdere keren na elkaar... Erg irritant als je 'snel even je laptop wilt aanzetten'.

En wat zijn de temps die men hier tegenwoordig haalt? Ik zit na een uurtje, op batterijen, geen zwaar werk, gewoon Parallels, Safari, Mail, en nog een zooi aan apps (gwn coden/web/mail dus) tegen de 70 graden met mn CPU. En te voelen aan de warmte van mn laptop, geloof ik dat best... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

1) Dat zijn problemen met het inverterboard.... is de bekende whine.....

2) nog niet gehad....

3) sinds mijn logicboard replacement van een paar maand terug, niet meer gehad....

Lijkt mij tijd om hem weg te brengen.
Ik heb vanmiddag de mijne na 3 weken weer opgehaald. En guess what !!! De whine is weg en misschien wel het belangrijkste.... hij wordt niet meer gloeiend heet! Mijn logicboard is vervangen (2e keer) en het inverterboard is ook vervangen n.a.v. het KB-artikel van Apple dat je AppleCare moest bellen.

Nu ga ik eerst even een batterij-replacement aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 22:16
Red schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 02:24:
1) Dat zijn problemen met het inverterboard.... is de bekende whine.....

2) nog niet gehad....

3) sinds mijn logicboard replacement van een paar maand terug, niet meer gehad....

Lijkt mij tijd om hem weg te brengen.
Ik heb vanmiddag de mijne na 3 weken weer opgehaald. En guess what !!! De whine is weg en misschien wel het belangrijkste.... hij wordt niet meer gloeiend heet! Mijn logicboard is vervangen (2e keer) en het inverterboard is ook vervangen n.a.v. het KB-artikel van Apple dat je AppleCare moest bellen.

Nu ga ik eerst even een batterij-replacement aanvragen.
Heb ook last van dat 3e probleem: sleep doet echt wel vermoeiend! :) Maar ga hem straks binnenbrengen vanwege het whine-probleem (op basis van dat beruchte KB-artikel) en hoop dat daarmee ook het hitte-probleem gaat opgelost zijn (stoort mij meer dan de whine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Bij mij scheelt het 8 tot 10 graden gemeten via CoreDuoTemp..... En de onderkant kan ik nu tenminste weer vastpakken. Ik heb hem juist in deze tijd binnengebracht want het is vakantie dus was het rustig, bovendien heb ik hem dan niet zo hard nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-04 13:56

Hoaxbe

Revived his 9500

Goh, na ondertussen al een aantal maanden op m'n Macbook Pro te werken, kwam ik nog eens dit topic tegen. Ik las de openingspost en dat stukje over de batterij. Nu heb ik mijn Mac nog niet veel gebruikt op batterij (95% van de tijd hangt hij aan het net) maar ik ben wel zeer te spreken over mijn batterijtijd. Ik haal er gemiddeld 3.00 a 4h mee. Toch besloot ik eens om te kijken naar mijn batterijserienummer en jawel hoor. Ik zou een van de 'ongelukkigen' moeten zijn met een minder goed exemplaar. Zou het lukken om dat nummer door te geven via die site daar, de nieuwe batterij te laten overkomen en gewoon geen terug te sturen? Ik ben wel content over die die ik nu heb. Heeft iemand dit snode plan al toegepast of is Apple slim genoeg geweest om er zeker van te zijn dat je je batterij opstuurt?

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

In principe krijg je dan een factuur toegestuurd voor die batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hoaxbe schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:20:
Heeft iemand dit snode plan al toegepast of is Apple slim genoeg geweest om er zeker van te zijn dat je je batterij opstuurt?
Als je de overeenkomst voor de product replacement juridisch leest, 'koop' je de replacement batterij. Als Apple echter de 'defecte' batterij van je terug ontvangt, worden de kosten van de batterij gecrediteerd. Je gaat dus gewoon een koopovereenkomst aan met Apple, waarmee je een betalingsverplichting aangaat als je de defecte batterij niet terug stuurt. Het kan dus wel, maar je kan em beter laten replacen en vervolgens een reserve batterij in de webstore kopen, omdat deze even duur is en je dan twee 'goede' batterijen hebt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Hoaxbe schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:20:
Goh, na ondertussen al een aantal maanden op m'n Macbook Pro te werken, kwam ik nog eens dit topic tegen. Ik las de openingspost en dat stukje over de batterij. Nu heb ik mijn Mac nog niet veel gebruikt op batterij (95% van de tijd hangt hij aan het net) maar ik ben wel zeer te spreken over mijn batterijtijd. Ik haal er gemiddeld 3.00 a 4h mee. Toch besloot ik eens om te kijken naar mijn batterijserienummer en jawel hoor. Ik zou een van de 'ongelukkigen' moeten zijn met een minder goed exemplaar.
De mijne is ook al enkele maanden in gebruik maar ik gebruik hem dan ook intensief, zowel op batterij als op netstroom. De mijne heeft nog maar een capaciteit van 80% en heb er nooit meer dan 2,5 uur op kunnen doen dus voor mij is het een uitkomst die omruilactie.
Zou het lukken om dat nummer door te geven via die site daar, de nieuwe batterij te laten overkomen en gewoon geen terug te sturen? Ik ben wel content over die die ik nu heb. Heeft iemand dit snode plan al toegepast of is Apple slim genoeg geweest om er zeker van te zijn dat je je batterij opstuurt?
Wat DH enzo hier zegt. En je moet als je het pakketje terugstuurt de doos geopend kunnen tonen aan de UPS-chauffeur dus een fake batterij erin ofzo gaat ook niet lukken.

Sowieso, wat je dan doet is gewoon eigenlijk oplichting en dat hebben we hier op GoT niet graag dat dat besproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-04 13:56

Hoaxbe

Revived his 9500

Red schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:12:
Sowieso, wat je dan doet is gewoon eigenlijk oplichting en dat hebben we hier op GoT niet graag dat dat besproken wordt.
Ja natuurlijk, dat was ook mijn bedoeling niet. Hun site stelt op het eerste zicht enkel dat je de batterij moet terugbrengen om die te laten recycleren. Maar als hij nog werkt...
Nu, mij niet gelaten. Ik vraag gewoon om een nieuwe en stuur de oude op.

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren naar de MacHouse in Maatricht gereden en daar het volgende gekocht, voor nog geen 2100 euro:

MacBook Pro 2,0GHz 15,4 inch
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/03cf9a788425e36b31fc4465c43293ef/full.jpg

Crumpler Sticky Date
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/51f45fc71e6210f5f58c0a616cb5e2fc/full.jpg

Crumpler Gimp 15" wide
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/04592991984aa340b4331ce1a1b051b4/full.jpg

D'r ontbreekt alleen nog wat meer geheugen en een muis. Edoch heb ik het bovenstaande tegen een zeer scherpe prijs kunnen kopen, ruim binnen het budget. Mijn eerste indrukken van Mac OS X zijn erg goed, het is alleen nog wennen als je meer dan tien jaar gewend bent om met Windows te werken. Strak met behulp van Boot Camp proberen Windows XP erop te zetten zodat ik voor school de benodigde programmatuur kan draaien.

Ow, het 17" -model van de MacBook Pro is echt een lomp groot apparaat, niet echt geschikt om dagelijks mee te nemen naar school :o.

Anoniem: 163173

Robin schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:52:
Ow, het 17" -model van de MacBook Pro is echt een lomp groot apparaat, niet echt geschikt om dagelijks mee te nemen naar school :o.
Heb een Booq rugzak en sleeve, en dat is echt wel doenbaar!

• Red

Red

Blue

Gefeliciteerd met je aankoop Robin, ziet er netjes uit! Was het in de uitverkoop ofzo in Maastricht dat je het zo goedkoop allemaal kon krijgen....

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Om eerlijk te zijn: ik was eerst naar het Mac Centre in Eindhoven gereden, omdat die een stuk groter is dan die in Maastricht. Maar eenmaal daar aangekomen kon je lang wachten totdat je geholpen werd, terwijl er net drie mensen in de winkel waren die aan het rondkijken waren. Vervoglens krijg je te horen dat ze *niks* op voorraad hebben en ook niet weten wanneer dat ze iets binnenkrijgen. Dus toen maar direct gebeld met het Centre in Maastricht en die hadden wel nog een MacBook Pro liggen, die dus dan maar ook meteen laten wegzetten en aan de man aan de andere kant van de telefoon gezegd dat ik die vandaag nog zou komen halen.

Eenmaal in Maastricht aangekomen werd je meteen geholpen. Na lang gepraat te hebben (tech-talk :9~ ) heb ik besloten om daar dan ook de tas en sleeve te kopen, en gezegd dat als ik die laptop, (frikkin' dure) tas en sleeve koop, dat ik de sleeve zeker wel voor niks mee kon krijgen :P. Helaas ging dat niet, maar hij kon mij wel korting geven op een en ander. Toen hij eenmaal de korting berekend had, sloeg ik zowat achterover. Vier procent studentenkorting op de laptop, eenderde van de prijs eraf van de tas en een kwart van de prijs eraf van de sleeve, uiteraard berekend zonder btw. Edoch heb ik dus nu meer verdiend dan dat ik de sleeve voor niks d'r bij zou hebben gekregen.

Hoewel MacHous een stuk kleiner is, werd ik daar een flink stuk beter geholpen dan in Eindhoven \o/.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 10:48
Ik mag morgen het logic board gaan laten vervangen naar aanleiding van het apple document. Volgens de engineer kon ik er gerust op wachten, zou ongeveer een uurtje in beslag nemen (logic bord vervangen en een 'heat test' van 35 minuten (ftw...))

Ben eens benieuwd of het een verschil gaat maken in warmte ontwikkeling.
Begin me ook stilletjes zorgen te maken over mijn HD ... tikt soms nogal vreemd .. Lijkt net of ze in slaapstand gaat maar maakt echt een eigenaardige .. [dolby surround 7.1 ESX modus]rrrr tiktik[/gedaan]

This space intentionally left blank.

• iworx
Strak met behulp van Boot Camp proberen Windows XP erop te zetten zodat ik voor school de benodigde programmatuur kan draaien.
Je kan het beter met Parallels proberen .. dat rebooten werd me er teveel aan. In de volgende versie zou er ook 'hardware video acceleratie' in moeten zitten. Ineens alle problemen van de baan.

Proficiat met je aankoop, je gaat het je zeker niet beklagen.

Anoniem: 157155

Gisteren naar de MacHouse in Maatricht gereden en daar het volgende gekocht, voor nog geen 2100 euro:

MacBook Pro 2,0GHz 15,4 inch
[afbeelding]

Crumpler Sticky Date
[afbeelding]

Crumpler Gimp 15" wide
[afbeelding]

D'r ontbreekt alleen nog wat meer geheugen en een muis. Edoch heb ik het bovenstaande tegen een zeer scherpe prijs kunnen kopen, ruim binnen het budget. Mijn eerste indrukken van Mac OS X zijn erg goed, het is alleen nog wennen als je meer dan tien jaar gewend bent om met Windows te werken. Strak met behulp van Boot Camp proberen Windows XP erop te zetten zodat ik voor school de benodigde programmatuur kan draaien.

Leuk setje :9

Hoe zit het nu precies met de warmte van je mbp ? Is het uit te houden op bed met het beestje op je schoot?

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
dot.K schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:41:
Ik mag morgen het logic board gaan laten vervangen naar aanleiding van het apple document. Volgens de engineer kon ik er gerust op wachten, zou ongeveer een uurtje in beslag nemen (logic bord vervangen en een 'heat test' van 35 minuten (ftw...))

Ben eens benieuwd of het een verschil gaat maken in warmte ontwikkeling.
Begin me ook stilletjes zorgen te maken over mijn HD ... tikt soms nogal vreemd .. Lijkt net of ze in slaapstand gaat maar maakt echt een eigenaardige .. [dolby surround 7.1 ESX modus]rrrr tiktik[/gedaan]
Waar ga je dat laten doen dan? Ik ben nu van plan 'm tijdens mijn vakantie bij een Apple Center af te geven, maar klaar-terwijl-u-wacht is natuurlijk een stuk interessanter. Wel handig dat ze die logicboards dan op voorraad hebben, meestal bestellen ze de onderdelen pas als het apparaat ingeleverd is.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Red

Red

Blue

@ dot.K: hopen dat ze dan niet een DOA logicboard plaatsen zoals bij mij het geval was. Want dan kan dat ene uur wel eens een dag of twee wachten worden....

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dot.K schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:41:
Waar regel je dat? Want klaar-terwijl-je-wacht is voor alle reparaties aan een apparaat dat je gewoon dagelijks nodig hebt wel erg ideaal.

• iworx
vooghel schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:07:
Waar ga je dat laten doen dan? Ik ben nu van plan 'm tijdens mijn vakantie bij een Apple Center af te geven, maar klaar-terwijl-u-wacht is natuurlijk een stuk interessanter. Wel handig dat ze die logicboards dan op voorraad hebben, meestal bestellen ze de onderdelen pas als het apparaat ingeleverd is.
CyBeR schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:02:
Waar regel je dat? Want klaar-terwijl-je-wacht is voor alle reparaties aan een apparaat dat je gewoon dagelijks nodig hebt wel erg ideaal.
Ik heb gemaild en er uitdrukkelijk bijgezet dat ik er op wil wachten. Serienummer ea. in de mail.
Dag erna kreeg ik telefoon dat ze het stuk besteld hadden en dat ik het morgen kon laten vervangen. De duurtest/warmtetest moesten ze uitvoeren ivm. garantievoorwaarden oid.

Ik ga het laten 'doen' bij Comit in Geel, Belgie. Vriendelijke mensen daar.
Red schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:20:
@ dot.K: hopen dat ze dan niet een DOA logicboard plaatsen zoals bij mij het geval was. Want dan kan dat ene uur wel eens een dag of twee wachten worden....
Fingers x-ed ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

CyBeR schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:02:
[...]

idd, het logic board van mijn iBook G4 (die ik voor mijn dagelijkse zaken gebruik) was ook defect. Die mocht ik mooi een week inleveren bij MacHouse in A'dam. Erg vervelend. (Maar ik begrijp het ook wel).

Helaas waren ze bij het vervangen vergeten de cdrom, de bluetooth en de mic stekkertjes terug op het board te prikken. Na een belletje kon ik langs komen om em opnieuw in te leveren... Jah hey! ik bewn malle henkie niet... Toen heb ik em zelf maar open geschroeft. Garantie zat er toch al niet meer op...

Anoniem: 35069

hmmmm hier staat dat het 7 augustus zou worden aangekondigd. http://blogs.zdnet.com/Apple/index.php?p=247

Feit is wel ik heb NU een laptop nodig m'n dell inspiron 2650 takelt langzaam af (5 minuten op standby). Dus toch maar bestellen?

Hoe groot is het verschil tussen die processoren?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 35069 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:22:
hmmmm hier staat dat het 7 augustus zou worden aangekondigd. http://blogs.zdnet.com/Apple/index.php?p=247

Feit is wel ik heb NU een laptop nodig m'n dell inspiron 2650 takelt langzaam af (5 minuten op standby). Dus toch maar bestellen?

Hoe groot is het verschil tussen die processoren?
Daar staat dat de Mac Pro aangekondigd zou worden. Overigens komt de MBP met merom binnen afzienbare tijd, dwz. voor de release van Leopard. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is al zovaak gezegd. Als je nu een nieuw systeem nodig hebt, koop m dan ook gewoon nu. Je zal met de Merom misschien een performanceboost van 10% hebben + dat het systeem misschien niet zo warm meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Precies, ik heb ook gewoon mijn powerbook besloten te halen. Daarlangs een windows desktop systeem om het leed vermaak van mijn vriendin toe te laten, aangezien zei niet met apple wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Daar staat 'most likely', het was namelijk maar een gerucht.
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2808&p=4
voor een tabel tussen de Yonah en Merom.

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mn MacBook Pro ook 3 dagen geleden nog gekocht, en totaal geen spijt van! Ik heb de 2.16 gehaald, met 2GB geheugen en, voor mij t belangrijkst, de 256MB videokaart. 3Dmax slurpt toch wel wat power dacht ik zo! :o

nou heb ik alleen een vraagje:
ik heb istat nano geinstalleerd, om mn memory usage te controleren. Hier staat dat ik, hoewel ik bijna geen programmas open heb staan (iTunes, Messenger, Finder, iGrabnews), 1,96GB van de 2,00GB in gebruik heb! Hiervan is wel een deel 'inactive', maar dus niet 'free'. Weet iemand of dit normaal is? :?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 88062 op 18-08-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xboty
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 13:09
Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44:3Dmax slurpt toch wel wat power dacht ik zo! :o
Mag ik vragen hoe je 3D max draait op je MacBook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-04 16:35

WFG

Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44: Hier staat dat ik, hoewel ik bijna geen programmas open heb staan (iTunes, Messenger, Finder, iGrabnews), 1,96GB van de 2,00GB in gebruik heb! Hiervan is wel een deel 'inactive', maar dus niet 'free'. Weet iemand of dit normaal is? :?
Dat is heel normaal ik heb 1.5 waarvan 26 free is. Terwijl er maar een paar programma's open staan.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44:

nou heb ik alleen een vraagje:
ik heb istat nano geinstalleerd, om mn memory usage te controleren. Hier staat dat ik, hoewel ik bijna geen programmas open heb staan (iTunes, Messenger, Finder, iGrabnews), 1,96GB van de 2,00GB in gebruik heb! Hiervan is wel een deel 'inactive', maar dus niet 'free'. Weet iemand of dit normaal is? :?
Je wilt ook zo min mogelijk geheugen 'free' hebben. Dat is namelijk allemaal verspild geld. Inactive geheugen is geheugen dat ook in de swap staat maar in geheugen gehouden wordt voor de snelheid van het terughalen (specifiek het kunnen overslaan daarvan.) Ik geloof dat de filesystem cache ook onder 'inactive' valt. Dat zijn files die je geaccessed hebt op je hdd die in geheugen gecached worden, again zodat 't geheel sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:30:
[...]

Je wilt ook zo min mogelijk geheugen 'free' hebben. Dat is namelijk allemaal verspild geld. Inactive geheugen is geheugen dat ook in de swap staat maar in geheugen gehouden wordt voor de snelheid van het terughalen (specifiek het kunnen overslaan daarvan.) Ik geloof dat de filesystem cache ook onder 'inactive' valt. Dat zijn files die je geaccessed hebt op je hdd die in geheugen gecached worden, again zodat 't geheel sneller gaat.
oww kijk! das fijn om te horen. nix aan het handje dus.
sommige mensen hebben er teveel verstand van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182401

Mijn MBP moet nog binnen komen, maar ik heb toch alvast een uitbreiding gekocht. Ik las dat Photoshop niet echt prettig loopt op een MBP met 1 GB geheugen, dus heb ik maar wat extra besteld. En ik moest toch ook nog een externe harde schijf dus hebben we dat er maar bij besteld:

300GB externe HD
Afbeeldingslocatie: http://www.mailamac.nl/images/default_shop/lacied2hd.jpg

1GB kingston geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mailamac.nl/images/default_shop/ce_2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45

The_DoubleU

Tweaker in München

Meer info over hoe memory werkt in OSX -> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Om het overzicht compleet te maken:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107918

Wired geheugen is geheugen dat nooit uitgeswapped kan worden (vooral delen van het OS, je wilt bijvoorbeeld niet dat de code die het swappen regelt uitgeswapped wordt :) ).

Active geheugen is geheugen dat op dit moment in gebruik is en wat (nog) niet op de disk staat.

Inactive geheugen bevat data die of naar de disk geswapped is (meestal omdat deze al een tijd niet gebruikt is) of data die al op de disk stond (diskcache dus)

Free is al het geheugen dat overblijft, dit wordt zo klein mogelijk gehouden, je kan dit geheugen beter gebruiken als diskcache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 157155 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:25:
Precies, ik heb ook gewoon mijn powerbook besloten te halen. Daarlangs een windows desktop systeem om het leed vermaak van mijn vriendin toe te laten, aangezien zei niet met apple wil werken.
Tijd voor een andere vriendin dus :+

* Whieee zijn dinnetje werkt al een maandje of 2 op Whieee's 'oude' PowerBook :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Erg interessant voor de twijfelaars:
In battery mode, Merom processors clock down to 1GHz, yet still carry a TDP of 20 watts, according to DailyTech. On the other hand, a Yonah chip in the same mode has a TDP of 13.1 watts while also at 1GHz.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Anoniem: 182401 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:19:
Mijn MBP moet nog binnen komen, maar ik heb toch alvast een uitbreiding gekocht. Ik las dat Photoshop niet echt prettig loopt op een MBP met 1 GB geheugen, dus heb ik maar wat extra besteld. En ik moest toch ook nog een externe harde schijf dus hebben we dat er maar bij besteld:

300GB externe HD
[afbeelding]

1GB kingston geheugen:
[afbeelding]
wat voor effect heeft een 2e reep mem op het energieverbruik?
is dat goedkoper dan direct 2 gb bestellen?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrJayMan schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:30:
[...]
is dat goedkoper dan direct 2 gb bestellen?
Ja, die losse reep 1GB kun je beter niet bij Apple bestellen, maar bij andere webstores of een mannetje uit Hong Kong (daar wordt op een andere plek genoeg over gepraat). Ik wil in ieder geval geen B-merk en bestelde mijn 1 GB bij Mail-a-Mac. 114 euro tegenover 300 euro bij de Applestore :o

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 182401 op 18-08-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139107

Betreft de Merom kijk hier:

"Merom's thermal specs fail to impress" Apple Insider

Misschien laat de Merom toch nog even op zich wachten...ondanks de vermelde release datum.
Hoop niet dat dit de MBP nog warmer maakt! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 139107 op 18-08-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Persoonlijk denk ik niet dat er nog een Merom-based MacBook Pro systeem komt voor de jaarwisseling. Hoogstens een speedbump (2.33Ghz). Na het lezen van zowel het artikel op Anandtech en AppleInsider ziet het er naar uit dat de 945 chipset i.c.m. de Core 2 Duo niet bepaald een vette performance boost geeft en zelfs een stuk warmer kan worden. De launch van de 965 chipset, hetgeen waarvoor de merom geoptimaliseerd schijnt te zijn, staat pas geplant voor het voorjaar van 2007...

IMO is Merom op het moment niets meer dan een hype, de performance gaat er niet stukken op vooruit, en profiteren van de 64bits architectuur doen we nog lang niet.

@Bashrat: Met een bron posten zeker ;) :P

[ Voor 17% gewijzigd door Matias op 18-08-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
@quarias & matiasjansen: ik was eerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139107

aaahh, shoot, gemist... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk zo'n apple 15.4" kan je natuurlijk het best in zo'n tas vervoeren:
Afbeeldingslocatie: https://www.knomobags.com/eshop/products/images/image_4_25_0_or_FuegoBrown.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 16:15
Nou, ik heb de macbook pro eindelijk weer terug, met een nieuw moederbord erin (de moederborden waren een aantal dagen op bij apple).

Heb nu geen last van whine en me idle temp is van 67 naar 45 graden C gegaan, dus ik ben er erg tevreden over.

En nu maar hopen dat deze het langer dan een week volhoudt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik lees zonet in een review op Ars Technica het volgende:
Finally, Apple included a larger and more feature-packed track pad on the MacBook. While you could install a third-party driver for your track pad on the G4 iBook, the MacBook comes standard with options to use two-finger scrolling (both vertically and horizontally) as well as a new option to use the presence of two fingers on the pad as a modifier for the mouse button. When holding two fingers on the track pad, the click can be interpreted as a right-click instead of a left-click. This feature is strangely absent from the 15" MacBook Pros but is intact on the 17" MacBook Pro and the MacBook.
De review dateert van 18 mei. Op dat moment hadden de 15" MacBook Pro's dus nog niet de rechtermuisklik feature. Is dat nog steeds zo of is er met een update het een en ander aangepast in de software waardoor het ook op de 15" werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Mikey NL schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:35:
Nou, ik heb de macbook pro eindelijk weer terug, met een nieuw moederbord erin (de moederborden waren een aantal dagen op bij apple).

Heb nu geen last van whine en me idle temp is van 67 naar 45 graden C gegaan, dus ik ben er erg tevreden over.

En nu maar hopen dat deze het langer dan een week volhoudt. :)
Mag ik je vragen of dat verschil van 20 graden ook duidelijk voelbaar is aan de temperatuur van:
-de onderkant
-de 'streep' behuizing tussen het keyboard en het scherm, aangezien die wel ERG heet wordt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

matiasjansen schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:25:
De review dateert van 18 mei. Op dat moment hadden de 15" MacBook Pro's dus nog niet de rechtermuisklik feature. Is dat nog steeds zo of is er met een update het een en ander aangepast in de software waardoor het ook op de 15" werkt?
Die feature zit in een update, want ik had dat eerst aanstaan, maar het was weer weg toen ik een andere HDD in mijn MBP gezet had en dus OS-X opnieuw geinstalleerd had. Na alle updates is het weer terug. Dus ja, het werkt nu op een MBP 15.4".

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Bashrat schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:31:
[...]

Mag ik je vragen of dat verschil van 20 graden ook duidelijk voelbaar is aan de temperatuur van:
-de onderkant
-de 'streep' behuizing tussen het keyboard en het scherm, aangezien die wel ERG heet wordt bij mij.
Tuurlijk mag je dat vragen :P
- Aan de onderkant merk ik wel duidelijk verschil, als ik hem normaal op een tafel had staan en ik haalde hem eraf, dan was de de tafel gewoon echt heet, nu een beetje lauw/koud.
- De rand boven de F-toetsen wordt nog steeds erg warm, dit zal waarschijnlijk ook nooit anders worden. Ik had toevallig even tijd om te kijken terwijl de TD hem aan het repareren was en er zitten daar zowel de GPU als de CPU. Kan dus bijna niet anders dan warm worden daar.
Oh en er wordt tegenwoordig inderdaad niet zoveel koelpasta meer gesmeerd, gewoon een net dun laagje is erop gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Zou een eigenaar van een 15" MPB hier even antwoord op willen geven?
matiasjansen in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Misschien eens kijken naar de laatste post vorige pagina? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
zonoskar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:32:
[...]

Die feature zit in een update, want ik had dat eerst aanstaan, maar het was weer weg toen ik een andere HDD in mijn MBP gezet had en dus OS-X opnieuw geinstalleerd had. Na alle updates is het weer terug. Dus ja, het werkt nu op een MBP 15.4".
Heb je ook enig idee hoe je dat kan aanzetten, want bij werkt dat dus niet, maar bij de iBook van me ouders wel :S en ik vind het opzich wel een handige feature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien niet 100% MacBook Pro topic-like, maar is Sharepoints nu de beste oplossing om met XP systemen contact te leggen, of gebruiken jullie nog andere methodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
MYST schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:26:
[...]

Misschien eens kijken naar de laatste post vorige pagina? :P
Grofweg overheengekeken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mikey NL schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:19:
Heb je ook enig idee hoe je dat kan aanzetten, want bij werkt dat dus niet, maar bij de iBook van me ouders wel :S en ik vind het opzich wel een handige feature...
Euh, heb je gekeken bij de Keyboard&mouse instellingen? Onder het tabje Trackpad staat bij mij als 2 na laatste optie "Place two fingers on trackpad and click button for secondary click". Die moet je aanvinken. Als je die optie niet hebt, zou je een software update kunnen proberen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Helaas, hij staat er echt niet bij mij :( en heb toch alle software updates gedaan. Beetje raar, misschien dat het zou kunnen komen omdat ik osx in het Nederlands heb en dat het menu niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat is idd vreemd. Kijk eens bij Appletje->About tis Mac->More info->Software->Preference Panes->Keyboard & Mouse. Mijn versie is 3.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Is er nog iemand bij wie de zoekfunctie in je System Preferences compleet NIET werkt? (Dus dat oplichten van relevante Preference Panes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Even een vreemde bemerking - na de vervanging van mijn logic board heb ik voor verschillende programma's opnieuw het serienummer moeten ingeven, spotlight indexing was helemaal kaduuk (zelfs iTunes vond ie niet), ... Hij wordt dan wel een stuk minder warm en het gepiep is weg maar .. zijn die dingen nu echt machine/logicboard afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Bashrat schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:15:
Is er nog iemand bij wie de zoekfunctie in je System Preferences compleet NIET werkt? (Dus dat oplichten van relevante Preference Panes.)
Heeft dat ook niet iets met spotlight te maken?

Je kan je spotlight database forceren om opnieuw te indexeren.

In terminal:

code:
1
sudo mdutil -E /

Die / staat voor de root van je systeem, dus de opstartdisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mikey NL schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:57:
Helaas, hij staat er echt niet bij mij :( en heb toch alle software updates gedaan. Beetje raar, misschien dat het zou kunnen komen omdat ik osx in het Nederlands heb en dat het menu niet goed is?
Waarschijnlijk hebben je ouders een nieuwere ibook. Alleen de laatste revisie had trackpads die gevoelig waren voor meerdere vingers. Kijk anders ook even naar het tooltje sidetrack. Verrekte hendig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dot.K schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:49:
Even een vreemde bemerking - na de vervanging van mijn logic board heb ik voor verschillende programma's opnieuw het serienummer moeten ingeven, spotlight indexing was helemaal kaduuk (zelfs iTunes vond ie niet), ... Hij wordt dan wel een stuk minder warm en het gepiep is weg maar .. zijn die dingen nu echt machine/logicboard afhankelijk?
Welkom in de wondere wereld van software-activatie (en afgeleide problemen). Dat soort dingen is meestal afhankelijk van het MAC-adres. De Preferences kun je op die manier ook machine-afhankelijk maken. In je preferences folder zit een mapje 'ByHost', waarin machine-afhankelijke preferences staan. o.a. iTunes slaat hier op dat je de EULA geagreed hebt. Als je dus van machine verandert zonder die files te renamen moet je weer met de EULA van iTunes agree'en. Verder was bijvoorbeeld Final Cut Pro vroeger ook sterk afhankelijk van het primaire MAC-adres van je computer. Ander MAC-adres, of verkeerd gekeken naar de licence file -> FCP unserialized. Erg irritant inderdaad. (Gelukkig ben ik er na een tijdje achter gekomen hoe die file werkt want anders is dat redelijk kut met imagen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

_DH schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:03:
[...]

Waarschijnlijk hebben je ouders een nieuwere ibook. Alleen de laatste revisie had trackpads die gevoelig waren voor meerdere vingers. Kijk anders ook even naar het tooltje sidetrack. Verrekte hendig!
Mwoah, dat zit niet echt in de trackpad hoor, want met iScroll kun je die functionaliteit aan elke iBook G4 toevoegen. Zowel scrollen als rechtsklikken. Ik doe het al anderhalf jaar :) Kon zijn dat het beter werkt, maar ik heb er eerlijk gezegd nooit problemen mee gehad.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat werkt niet met alle iBooks. Alleen iBooks met trackpads die het ondersteunen. De software van apple is daar nog pickyer over omdat ze het als 'feature' hebben gemarket voor latere modellen iBooks. Maar de trackpads van sommige eerdere modellen kunnen het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
zonoskar schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:11:
Dat is idd vreemd. Kijk eens bij Appletje->About tis Mac->More info->Software->Preference Panes->Keyboard & Mouse. Mijn versie is 3.1.3.
Heb ook versie 3.1.3. Zou jij je prefpane op kunnen sturen via mail? (zie mijn profiel)
Dan zal ik is proberen om die hier erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

CyBeR schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:22:
Nee, dat werkt niet met alle iBooks. Alleen iBooks met trackpads die het ondersteunen. De software van apple is daar nog pickyer over omdat ze het als 'feature' hebben gemarket voor latere modellen iBooks. Maar de trackpads van sommige eerdere modellen kunnen het ook.
Oh, sorry... ik was onder de indruk dat het met alle iBooks werkte. Ik heb een late 2004 model.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161897

Ik zit te twijfelen,

Voor mijn hbostudie waar ik maandag over een week start heb ik verplicht een laptop nodig.
Nou wil ik dolgraag een macbookpro maar ik weet niet of ik nu nog moet wachtte op een eventuele update. Ik heb de mogelijkeheid om een paar weken een andere laptop te gebruiken.

Maar aan de andere kant ga ik liever meteen met de macbookpro aan de slag.
Ik ga em gebruiken met name voor foto en videobewerking en af en toe een game.
Nu, is mijn vraag, gaat het zoveel power of veranderingen schelen tussen de core duo en core duo 2?

Kortom, is het voor deze macbookpro de moeite waard om erop te wachtten?
En hoe zit het met de laatste modellen, is het nog steeds dat ze heel warm worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe een eventuele geupdate macbookpro zich gaat verhouden tot de huidige weet niemand. Maar het is al vaker gezegd:

Als je een laptop nodig hebt, koop een laptop. In de computerwereld wordt elk product vervangen, en vrij regelmatig ook. Als je gaat zitten wachten blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@T-Daantjuh:

Ik weet hoe je je voelt, want ik wachtte ook de WWDC af (daar had Apple een keynote met eventueel nieuwe productlijnen). Op dat moment hebben ze geen update voor de MBP vrijgegeven, dus zal dat waarschijnlijk nog wel even duren. Ik heb dus ook recentelijk de MacBook Pro besteld gewoon omdat ik hem nu al goed vind. En daar gaat het uiteindelijk om. Dus heb je het geld en wil je hem hebben en voldoet hij aan je eisen? Koop hem dan nu! Succes en veel plezier met je besluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:43
Ik heb even een korte vraag na het doorlezen van een aantal posts.

Ik heb zelf een MacBook Pro 15,4" in juni gekocht. Ben er harstikke tevreden mee, heb alleen wel last van het 'whine' gebeuren en hij wordt ook behoorlijk warm, soms loeiheet.

Ik lees dat het vervangen van het moederbord het 'whine' gebeuren heeft opgelost en de warmte heeft verminderd. Er zou dus ook niet meer zoveel koelpasta tussen zitten.

Ik zou dus graag nog wat informatie willen hierover, en ik wil weten of ik gewoon naar de Apple Center hier in Uitgeest kan gaan met de vraag of ik een nieuw moederbord kan krijgen vanwege het 'whine' en de extreme warmte probleem.

Als allerlaatste heb ik ook last van de 'schokjes' wanneer ik met de ongeaarde stekker op de stroom zit. Ik gebruik nu alleen nog maar de geaarde en heb er geen last meer van, maar het was behoorlijk vervelend. Soms waren de schokjes zodanig sterk dat ik er van schrok, is daar ook een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:00:
Ik zou dus graag nog wat informatie willen hierover, en ik wil weten of ik gewoon naar de Apple Center hier in Uitgeest kan gaan met de vraag of ik een nieuw moederbord kan krijgen vanwege het 'whine' en de extreme warmte probleem.
Je belt gewoon even naar Apple Support en zij verwijzen je naar het dichtstbijzijnde servicepoint dat gecertificeerd is voor een herstelling als deze. Reparatie is kostenloos en neemt een klein uurtje in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

Bezulba

Formerly known as Eendje

voor je schokprobleem is de oplossing met de geaarde stekker op de stroom zitten.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:00:
Ik heb even een korte vraag na het doorlezen van een aantal posts.
Als allerlaatste heb ik ook last van de 'schokjes' wanneer ik met de ongeaarde stekker op de stroom zit. Ik gebruik nu alleen nog maar de geaarde en heb er geen last meer van, maar het was behoorlijk vervelend. Soms waren de schokjes zodanig sterk dat ik er van schrok, is daar ook een oplossing voor?
Een geaarde stekker met een geaard stopcontact gebruiken is de enige oplossing. Dit is gewoon statische electriciteit die zich opbouwt en ontlaadt. Bij goede aarding heb je daar geen last van.

Dit werkt zo overigens niet alleen voor powerbooks e.d.: de grootste statische schok die ik ooit heb gekregen was van een collega die een (plastic) telefoon aangaf, toen mijn hand die van hem aanraakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Top, bedankt!

Ik ga straks gelijk even bellen naar Apple Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:22:
ik heb iScroll onder andere draaiend gehad op een iBook G3 Dual USB 600, iBook G4 1GHz, PowerBook G4 1.33GHz. In alle gevallen werkt het zonder problemen... dus er is een grote kans dat iScroll gewoon gaat werken. Het is in principe gewoon een uitbreiding in de software.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee toch maar weer bestelt m'n dell laptop doet momenteel erg raar en is hard aan vervanging toe.

Draait MS visual studio trouwens probleemloos onder windows onder een mac? of gebruikt iemand een native mac IDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 35069 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:32:
Draait MS visual studio trouwens probleemloos onder windows onder een mac? of gebruikt iemand een native mac IDE?
Ik draai Visual Studio 2005 onder XP via Parallels Desktop en dat werkt perfect. Als native Mac IDE is er natuurlijk het uitstekende xcode :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Als het goed is kan ik morgen met mijn MacBook Pro langs de Apple Center.

Ik had alleen wel ineens een vraag die bij me opsprong. Als mijn moederbord vervangen gaat worden, geeft dat verder geen problemen?

Ik bedoel daar mee, als het klaar is, functioneerd hij dan nog naar behoren (of beter, wat ik natuurlijk liever heb). Is OSX dan nog precies zoals ik hem nu heb? Daar bedoel ik dan weer mee start hij nog normaal op.

Ik ben jaren Windows gewend, dus het vervangen van een moederbord klinkt eigenlijk best eng. Voor degene die ook met Windows computers werken weten dan wel wat ik bedoel.

• Wim Leers
N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:21:

Ik had alleen wel ineens een vraag die bij me opsprong. Als mijn moederbord vervangen gaat worden, geeft dat verder geen problemen?

Ik bedoel daar mee, als het klaar is, functioneerd hij dan nog naar behoren (of beter, wat ik natuurlijk liever heb). Is OSX dan nog precies zoals ik hem nu heb? Daar bedoel ik dan weer mee start hij nog normaal op.

Ik ben jaren Windows gewend, dus het vervangen van een moederbord klinkt eigenlijk best eng. Voor degene die ook met Windows computers werken weten dan wel wat ik bedoel.
Dat zou geen problemen mogen opleveren, behalve dan dat sommige programma's opnieuw geactiveerd zullen moeten worden.

En aan 'een moederbord vervangen' is niets eng... iedere computer heeft een moederbord, dus ook een 'Windows computer'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Vandaag mijn MacBook Pro naar Apple Center gebracht, het duurde 4 dagen. Stuk langer dan verwacht, maar als ik dan van het 'whine' probleem af ben vind ik het best.

Een stukje koeler mag hij ook wel worden. Ik wil nog even bellen om ze te verzoeken rustig aan te doen met de koelpasta, maar het kan zijn dat ze dat nu al automatisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Goed, al iemand die meerdere batterijen teruggestuurd heeft naar Apple? Want ik heb er 8 en dat moet vast wel efficienter kunnen dan 8x dat formulier invullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

Bezulba

Formerly known as Eendje

N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:21:

nee, je zult osx compleet nieuw moeten kopen, en eigenlijk gewoon een nieuwe mac halen..

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

CyBeR schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:38:
Goed, al iemand die meerdere batterijen teruggestuurd heeft naar Apple? Want ik heb er 8 en dat moet vast wel efficienter kunnen dan 8x dat formulier invullen :P
Volgens mij kun je er sowieso 3 per keer opgeven, ik kreeg iig 3 batterij velden, maar geen idee of het werkt want ik hoef er maar eentje terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
eendje schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 01:02:
[...]

nee, je zult osx compleet nieuw moeten kopen, en eigenlijk gewoon een nieuwe mac halen..
Grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil eigenlijk mijn HD vervangen aangezien de 80 GB die nu in mijn Pro zit niet echt toereikend is.

Ik kan alleen geen geschikte vinden. Wat is de grootste HD die er in de Pro kan? Het lijkt mij dat dat een 160 GB Sata moet zijn, iig een 5400 variant, maar ik kan deze nergens vinden (alleen een van 11 mm en die past volgens mij niet)

Dus wie weet wat de grootste hd is die erin kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186456

Al 4 maand volg ik de topics over de macbook pro. Ik moest en zou de macbook pro kopen, ik was zat van de windows bagger. Ik rommel graag wat aan, en dat gaf bij windows letterlijk rommel. 2 maand geleden het ding toch besteld (2.16 / 15.4 / 100 gig 7200rpm). Lang gewacht en ondertussen zag ik in dit topic (en vorige deel) het ene na het andere probleem voorbij komen. Inmiddels heb ik de macbook binnen, tot op heden niks van de eerder genoemde problemen kunnen ontdekken, maar ik moet ook zeggen dat ik de capaciteit bij lange na nog niet gebruikt heb.
Het lastige vind ik momenteel van wat mee te nemen van mijn windows xp laptop of is er een waardige vervanger voor op de mac os x. Veel uitzoekwerk, en dit is het eerste apparaat waar ik niet direct vanaf dag 1 optimaal gebruik van maak (tot grote verbazing van mijn vriendin), ik zit in een gewenningsproces en probeer alles in 1 keer goed te doen.

Ik ben bijna afgestudeerd, en mijn macbook pro is een soort van inluiding voor een gerichtere periode in mijn leven (hoe poëtisch). Met apple klooi je niet zomaar wat aan. Ik kan nu gericht aan mijn interessegebieden werken (3dsmax, flash, webdesign, tekstschrijven, webprojecten, illustraties). Ik dacht altijd whizzkid te zijn, en nieuwe dingen eenvoudig op te pakken, maar ik heb nu toch wel een aardige opstartperiode nodig alvorens ik mijn macbook pro heb zoals ik hem wil hebben. Maar dan heb ik straks ook wat. :)

Ik wou eigenlijk gewoon even vertellen dat ik ontiegelijk langs heb gewacht op mijn macbook pro, maar dat hij nu binnen is en er geen irritante problemen zijn tot nu toe, het is echter een sentimenteel verhaal geworden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 186456 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:38:Lang gewacht en ondertussen zag ik in dit topic (en vorige deel) het ene na het andere probleem voorbij komen.
Tsja, ook hier geldt: je leest alleen maar over de problemen. Dat 90% van de kopers gewoon compleet tevreden is (en die 10% voor een aardig deel alleen maar klagen over pietluttigheden) merk je daarbij niet. Helaas schrikt het veel mensen al af en kopen die daardoor geen macbook (pro) meer omdat ze denken dat ze alleen maar problemen gaan krijgen terwijl dat helemaal niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom heb ik hem ook gewoon besteld in plaats van maar te wachten en te wachten. Als het goed is komt hij over een week binnen en kan ik ook gaan leren om te werken met een Mac. Ik ben normaal gesproken ook vrij handig met PC's, dus ik hoop de Mac toch ook wel snel onder de knie te krijgen. Maar na jouw verhaal zal ik maar niet te hoge verwachtingen van mezelf eisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mwoah 't is niet moeilijk ofzo hoor. Maar veel dingen zitten anders (logischer imo) in elkaar dan in Windows. Maar als je Windows gewend bent gaat dat dus wat conflicteren, zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:55:
Mwoah 't is niet moeilijk ofzo hoor. Maar veel dingen zitten anders (logischer imo) in elkaar dan in Windows. Maar als je Windows gewend bent gaat dat dus wat conflicteren, zegmaar.
Ja, ik ben uiteindelijk alleen maar Windows gewend, maar ik ga mijn best doen. Het is eigenlijk wel weer een leuke uitdaging op mijn leeftijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Zinds vandaag heb ik de Macbook Pro 2Ghz uitvoering met 1GB geheugen.
Gekocht bij Bossina in Groningen.

Ben er erg blij mee :D
Alleen lijkt het wel of hij last heeft van de whine maar dit weet ik niet zeker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

WFG schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:32:
Zinds vandaag heb ik de Macbook Pro 2Ghz uitvoering met 1GB geheugen.
Gekocht bij Bossina in Groningen.

Ben er erg blij mee :D
Alleen lijkt het wel of hij last heeft van de whine maar dit weet ik niet zeker :(
Kijk of 't weggaat als je de 2e core uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Moet ik dan alle developer tools installeeren of kan dat ook makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alleen de CHUD tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb maar besloten dat ik Apple mail ga gebruiken, nu heb ik een berg .pst archieven die ik heel graag wil importeren. Maar de Apple mail lijkt niet aan .pst archieven te doen (microsoft outlook). Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? En is Apple mail over het algemeen een werkbaar mail-programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Ik heb de CHUD tools geinstalleerd en hoor een duidelijk verschil wanneer er 1 core aan staat of 2. Dus ik ga morgen weer naar Groningen. :|

Beetje jammer maar nix aan te doen. Gelukkig heb ik de laptop nog niet direct nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WFG schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:
Ik heb de CHUD tools geinstalleerd en hoor een duidelijk verschil wanneer er 1 core aan staat of 2. Dus ik ga morgen weer naar Groningen. :|

Beetje jammer maar nix aan te doen. Gelukkig heb ik de laptop nog niet direct nodig.
Ik vermoed dat je dan gewoon een macbook uit voorraad hebt gekregen. Ik heb namelijk ook via Bossina mijn macbook nu een weekje binnen, en er is niks mee aan de hand (2 maand op moeten wachten, dus de laatste revisie). Mijn huisgenoot heeft er gister 1 besteld en kan hem morgen ophalen. Ben benieuwd hoe die van hem draait, als hij ook whine heeft zal Bossina dus nog een voorraad oude macbooks in de stellingen hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Jah het is een macbook uit week 25 dus hij lag er waarschijnlijk nog.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten