^^what he said!
Heb me enkele weken terug een MBP gekocht, goed genoeg wetende dat ie in september al verouderd zou zijn!
Heb me enkele weken terug een MBP gekocht, goed genoeg wetende dat ie in september al verouderd zou zijn!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 163173
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Anoniem: 88062
ik heb m zelfs vandaag gehaald! typ er nu opCyBeR schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:40:
Idem hier, twee a drie weken voor WWDC. Ik heb er toen op gegokt dat 'ie niet geupdate zou worden (want zo nodig dat twee weken al te veel wachten zou zijn had ik 'm niet ) en ik had gelijk.
Heb ook last van dat 3e probleem: sleep doet echt wel vermoeiend!Red schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 02:24:
1) Dat zijn problemen met het inverterboard.... is de bekende whine.....
2) nog niet gehad....
3) sinds mijn logicboard replacement van een paar maand terug, niet meer gehad....
Lijkt mij tijd om hem weg te brengen.
Ik heb vanmiddag de mijne na 3 weken weer opgehaald. En guess what !!! De whine is weg en misschien wel het belangrijkste.... hij wordt niet meer gloeiend heet! Mijn logicboard is vervangen (2e keer) en het inverterboard is ook vervangen n.a.v. het KB-artikel van Apple dat je AppleCare moest bellen.
Nu ga ik eerst even een batterij-replacement aanvragen.
Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case
Als je de overeenkomst voor de product replacement juridisch leest, 'koop' je de replacement batterij. Als Apple echter de 'defecte' batterij van je terug ontvangt, worden de kosten van de batterij gecrediteerd. Je gaat dus gewoon een koopovereenkomst aan met Apple, waarmee je een betalingsverplichting aangaat als je de defecte batterij niet terug stuurt. Het kan dus wel, maar je kan em beter laten replacen en vervolgens een reserve batterij in de webstore kopen, omdat deze even duur is en je dan twee 'goede' batterijen hebt.Hoaxbe schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:20:
Heeft iemand dit snode plan al toegepast of is Apple slim genoeg geweest om er zeker van te zijn dat je je batterij opstuurt?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
De mijne is ook al enkele maanden in gebruik maar ik gebruik hem dan ook intensief, zowel op batterij als op netstroom. De mijne heeft nog maar een capaciteit van 80% en heb er nooit meer dan 2,5 uur op kunnen doen dus voor mij is het een uitkomst die omruilactie.Hoaxbe schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:20:
Goh, na ondertussen al een aantal maanden op m'n Macbook Pro te werken, kwam ik nog eens dit topic tegen. Ik las de openingspost en dat stukje over de batterij. Nu heb ik mijn Mac nog niet veel gebruikt op batterij (95% van de tijd hangt hij aan het net) maar ik ben wel zeer te spreken over mijn batterijtijd. Ik haal er gemiddeld 3.00 a 4h mee. Toch besloot ik eens om te kijken naar mijn batterijserienummer en jawel hoor. Ik zou een van de 'ongelukkigen' moeten zijn met een minder goed exemplaar.
Wat DH enzo hier zegt. En je moet als je het pakketje terugstuurt de doos geopend kunnen tonen aan de UPS-chauffeur dus een fake batterij erin ofzo gaat ook niet lukken.Zou het lukken om dat nummer door te geven via die site daar, de nieuwe batterij te laten overkomen en gewoon geen terug te sturen? Ik ben wel content over die die ik nu heb. Heeft iemand dit snode plan al toegepast of is Apple slim genoeg geweest om er zeker van te zijn dat je je batterij opstuurt?
Ja natuurlijk, dat was ook mijn bedoeling niet. Hun site stelt op het eerste zicht enkel dat je de batterij moet terugbrengen om die te laten recycleren. Maar als hij nog werkt...Red schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:12:
Sowieso, wat je dan doet is gewoon eigenlijk oplichting en dat hebben we hier op GoT niet graag dat dat besproken wordt.
Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case
Anoniem: 163173
Heb een Booq rugzak en sleeve, en dat is echt wel doenbaar!Robin schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:52:
Ow, het 17" -model van de MacBook Pro is echt een lomp groot apparaat, niet echt geschikt om dagelijks mee te nemen naar school.
This space intentionally left blank.
Je kan het beter met Parallels proberen .. dat rebooten werd me er teveel aan. In de volgende versie zou er ook 'hardware video acceleratie' in moeten zitten. Ineens alle problemen van de baan.Robin schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:52:
Strak met behulp van Boot Camp proberen Windows XP erop te zetten zodat ik voor school de benodigde programmatuur kan draaien.
Anoniem: 157155
Leuk setjeRobin schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:52:
Gisteren naar de MacHouse in Maatricht gereden en daar het volgende gekocht, voor nog geen 2100 euro:
MacBook Pro 2,0GHz 15,4 inch
[afbeelding]
Crumpler Sticky Date
[afbeelding]
Crumpler Gimp 15" wide
[afbeelding]
D'r ontbreekt alleen nog wat meer geheugen en een muis. Edoch heb ik het bovenstaande tegen een zeer scherpe prijs kunnen kopen, ruim binnen het budget. Mijn eerste indrukken van Mac OS X zijn erg goed, het is alleen nog wennen als je meer dan tien jaar gewend bent om met Windows te werken. Strak met behulp van Boot Camp proberen Windows XP erop te zetten zodat ik voor school de benodigde programmatuur kan draaien.
Ow, het 17" -model van de MacBook Pro is echt een lomp groot apparaat, niet echt geschikt om dagelijks mee te nemen naar school.
Waar ga je dat laten doen dan? Ik ben nu van plan 'm tijdens mijn vakantie bij een Apple Center af te geven, maar klaar-terwijl-u-wacht is natuurlijk een stuk interessanter. Wel handig dat ze die logicboards dan op voorraad hebben, meestal bestellen ze de onderdelen pas als het apparaat ingeleverd is.dot.K schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:41:
Ik mag morgen het logic board gaan laten vervangen naar aanleiding van het apple document. Volgens de engineer kon ik er gerust op wachten, zou ongeveer een uurtje in beslag nemen (logic bord vervangen en een 'heat test' van 35 minuten (ftw...))
Ben eens benieuwd of het een verschil gaat maken in warmte ontwikkeling.
Begin me ook stilletjes zorgen te maken over mijn HD ... tikt soms nogal vreemd .. Lijkt net of ze in slaapstand gaat maar maakt echt een eigenaardige .. [dolby surround 7.1 ESX modus]rrrr tiktik[/gedaan]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Waar regel je dat? Want klaar-terwijl-je-wacht is voor alle reparaties aan een apparaat dat je gewoon dagelijks nodig hebt wel erg ideaal.dot.K schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:41:
Ik mag morgen het logic board gaan laten vervangen naar aanleiding van het apple document. Volgens de engineer kon ik er gerust op wachten, zou ongeveer een uurtje in beslag nemen (logic bord vervangen en een 'heat test' van 35 minuten (ftw...))
vooghel schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:07:
Waar ga je dat laten doen dan? Ik ben nu van plan 'm tijdens mijn vakantie bij een Apple Center af te geven, maar klaar-terwijl-u-wacht is natuurlijk een stuk interessanter. Wel handig dat ze die logicboards dan op voorraad hebben, meestal bestellen ze de onderdelen pas als het apparaat ingeleverd is.
Ik heb gemaild en er uitdrukkelijk bijgezet dat ik er op wil wachten. Serienummer ea. in de mail.CyBeR schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:02:
Waar regel je dat? Want klaar-terwijl-je-wacht is voor alle reparaties aan een apparaat dat je gewoon dagelijks nodig hebt wel erg ideaal.
Fingers x-edRed schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:20:
@ dot.K: hopen dat ze dan niet een DOA logicboard plaatsen zoals bij mij het geval was. Want dan kan dat ene uur wel eens een dag of twee wachten worden....
idd, het logic board van mijn iBook G4 (die ik voor mijn dagelijkse zaken gebruik) was ook defect. Die mocht ik mooi een week inleveren bij MacHouse in A'dam. Erg vervelend. (Maar ik begrijp het ook wel).CyBeR schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:02:
[...]
Waar regel je dat? Want klaar-terwijl-je-wacht is voor alle reparaties aan een apparaat dat je gewoon dagelijks nodig hebt wel erg ideaal.
Anoniem: 35069
Daar staat dat de Mac Pro aangekondigd zou worden. Overigens komt de MBP met merom binnen afzienbare tijd, dwz. voor de release van Leopard. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.Anoniem: 35069 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:22:
hmmmm hier staat dat het 7 augustus zou worden aangekondigd. http://blogs.zdnet.com/Apple/index.php?p=247
Feit is wel ik heb NU een laptop nodig m'n dell inspiron 2650 takelt langzaam af (5 minuten op standby). Dus toch maar bestellen?
Hoe groot is het verschil tussen die processoren?
Anoniem: 157155
:D/-<
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 88062 op 18-08-2006 11:49 ]
Mag ik vragen hoe je 3D max draait op je MacBook?Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44:3Dmax slurpt toch wel wat power dacht ik zo!
Dat is heel normaal ik heb 1.5 waarvan 26 free is. Terwijl er maar een paar programma's open staan.Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44: Hier staat dat ik, hoewel ik bijna geen programmas open heb staan (iTunes, Messenger, Finder, iGrabnews), 1,96GB van de 2,00GB in gebruik heb! Hiervan is wel een deel 'inactive', maar dus niet 'free'. Weet iemand of dit normaal is?
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Je wilt ook zo min mogelijk geheugen 'free' hebben. Dat is namelijk allemaal verspild geld. Inactive geheugen is geheugen dat ook in de swap staat maar in geheugen gehouden wordt voor de snelheid van het terughalen (specifiek het kunnen overslaan daarvan.) Ik geloof dat de filesystem cache ook onder 'inactive' valt. Dat zijn files die je geaccessed hebt op je hdd die in geheugen gecached worden, again zodat 't geheel sneller gaat.Anoniem: 88062 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44:
nou heb ik alleen een vraagje:
ik heb istat nano geinstalleerd, om mn memory usage te controleren. Hier staat dat ik, hoewel ik bijna geen programmas open heb staan (iTunes, Messenger, Finder, iGrabnews), 1,96GB van de 2,00GB in gebruik heb! Hiervan is wel een deel 'inactive', maar dus niet 'free'. Weet iemand of dit normaal is?
oww kijk! das fijn om te horen. nix aan het handje dus.CyBeR schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:30:
[...]
Je wilt ook zo min mogelijk geheugen 'free' hebben. Dat is namelijk allemaal verspild geld. Inactive geheugen is geheugen dat ook in de swap staat maar in geheugen gehouden wordt voor de snelheid van het terughalen (specifiek het kunnen overslaan daarvan.) Ik geloof dat de filesystem cache ook onder 'inactive' valt. Dat zijn files die je geaccessed hebt op je hdd die in geheugen gecached worden, again zodat 't geheel sneller gaat.
Anoniem: 182401
Tijd voor een andere vriendin dusAnoniem: 157155 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:25:
Precies, ik heb ook gewoon mijn powerbook besloten te halen. Daarlangs een windows desktop systeem om het leed vermaak van mijn vriendin toe te laten, aangezien zei niet met apple wil werken.
Launching containers into space
bronIn battery mode, Merom processors clock down to 1GHz, yet still carry a TDP of 20 watts, according to DailyTech. On the other hand, a Yonah chip in the same mode has a TDP of 13.1 watts while also at 1GHz.
wat voor effect heeft een 2e reep mem op het energieverbruik?Anoniem: 182401 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:19:
Mijn MBP moet nog binnen komen, maar ik heb toch alvast een uitbreiding gekocht. Ik las dat Photoshop niet echt prettig loopt op een MBP met 1 GB geheugen, dus heb ik maar wat extra besteld. En ik moest toch ook nog een externe harde schijf dus hebben we dat er maar bij besteld:
300GB externe HD
[afbeelding]
1GB kingston geheugen:
[afbeelding]
~
Ja, die losse reep 1GB kun je beter niet bij Apple bestellen, maar bij andere webstores of een mannetje uit Hong Kong (daar wordt op een andere plek genoeg over gepraat). Ik wil in ieder geval geen B-merk en bestelde mijn 1 GB bij Mail-a-Mac. 114 euro tegenover 300 euro bij de ApplestoreMrJayMan schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:30:
[...]
is dat goedkoper dan direct 2 gb bestellen?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 182401 op 18-08-2006 20:06 ]
Anoniem: 139107
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 139107 op 18-08-2006 21:21 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Matias op 18-08-2006 22:35 ]
De review dateert van 18 mei. Op dat moment hadden de 15" MacBook Pro's dus nog niet de rechtermuisklik feature. Is dat nog steeds zo of is er met een update het een en ander aangepast in de software waardoor het ook op de 15" werkt?Finally, Apple included a larger and more feature-packed track pad on the MacBook. While you could install a third-party driver for your track pad on the G4 iBook, the MacBook comes standard with options to use two-finger scrolling (both vertically and horizontally) as well as a new option to use the presence of two fingers on the pad as a modifier for the mouse button. When holding two fingers on the track pad, the click can be interpreted as a right-click instead of a left-click. This feature is strangely absent from the 15" MacBook Pros but is intact on the 17" MacBook Pro and the MacBook.
Mag ik je vragen of dat verschil van 20 graden ook duidelijk voelbaar is aan de temperatuur van:Mikey NL schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:35:
Nou, ik heb de macbook pro eindelijk weer terug, met een nieuw moederbord erin (de moederborden waren een aantal dagen op bij apple).
Heb nu geen last van whine en me idle temp is van 67 naar 45 graden C gegaan, dus ik ben er erg tevreden over.
En nu maar hopen dat deze het langer dan een week volhoudt.
Die feature zit in een update, want ik had dat eerst aanstaan, maar het was weer weg toen ik een andere HDD in mijn MBP gezet had en dus OS-X opnieuw geinstalleerd had. Na alle updates is het weer terug. Dus ja, het werkt nu op een MBP 15.4".matiasjansen schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:25:
De review dateert van 18 mei. Op dat moment hadden de 15" MacBook Pro's dus nog niet de rechtermuisklik feature. Is dat nog steeds zo of is er met een update het een en ander aangepast in de software waardoor het ook op de 15" werkt?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tuurlijk mag je dat vragenBashrat schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:31:
[...]
Mag ik je vragen of dat verschil van 20 graden ook duidelijk voelbaar is aan de temperatuur van:
-de onderkant
-de 'streep' behuizing tussen het keyboard en het scherm, aangezien die wel ERG heet wordt bij mij.
Misschien eens kijken naar de laatste post vorige pagina?matiasjansen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:17:
Zou een eigenaar van een 15" MPB hier even antwoord op willen geven?
matiasjansen in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ..."
Heb je ook enig idee hoe je dat kan aanzetten, want bij werkt dat dus niet, maar bij de iBook van me ouders welzonoskar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:32:
[...]
Die feature zit in een update, want ik had dat eerst aanstaan, maar het was weer weg toen ik een andere HDD in mijn MBP gezet had en dus OS-X opnieuw geinstalleerd had. Na alle updates is het weer terug. Dus ja, het werkt nu op een MBP 15.4".
Grofweg overheengekekenMYST schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:26:
[...]
Misschien eens kijken naar de laatste post vorige pagina?
Euh, heb je gekeken bij de Keyboard&mouse instellingen? Onder het tabje Trackpad staat bij mij als 2 na laatste optie "Place two fingers on trackpad and click button for secondary click". Die moet je aanvinken. Als je die optie niet hebt, zou je een software update kunnen proberen.Mikey NL schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:19:
Heb je ook enig idee hoe je dat kan aanzetten, want bij werkt dat dus niet, maar bij de iBook van me ouders welen ik vind het opzich wel een handige feature...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heeft dat ook niet iets met spotlight te maken?Bashrat schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:15:
Is er nog iemand bij wie de zoekfunctie in je System Preferences compleet NIET werkt? (Dus dat oplichten van relevante Preference Panes.)
1
| sudo mdutil -E / |
Waarschijnlijk hebben je ouders een nieuwere ibook. Alleen de laatste revisie had trackpads die gevoelig waren voor meerdere vingers. Kijk anders ook even naar het tooltje sidetrack. Verrekte hendig!Mikey NL schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:57:
Helaas, hij staat er echt niet bij mijen heb toch alle software updates gedaan. Beetje raar, misschien dat het zou kunnen komen omdat ik osx in het Nederlands heb en dat het menu niet goed is?
Welkom in de wondere wereld van software-activatie (en afgeleide problemen). Dat soort dingen is meestal afhankelijk van het MAC-adres. De Preferences kun je op die manier ook machine-afhankelijk maken. In je preferences folder zit een mapje 'ByHost', waarin machine-afhankelijke preferences staan. o.a. iTunes slaat hier op dat je de EULA geagreed hebt. Als je dus van machine verandert zonder die files te renamen moet je weer met de EULA van iTunes agree'en. Verder was bijvoorbeeld Final Cut Pro vroeger ook sterk afhankelijk van het primaire MAC-adres van je computer. Ander MAC-adres, of verkeerd gekeken naar de licence file -> FCP unserialized. Erg irritant inderdaad. (Gelukkig ben ik er na een tijdje achter gekomen hoe die file werkt want anders is dat redelijk kut met imagen.)dot.K schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:49:
Even een vreemde bemerking - na de vervanging van mijn logic board heb ik voor verschillende programma's opnieuw het serienummer moeten ingeven, spotlight indexing was helemaal kaduuk (zelfs iTunes vond ie niet), ... Hij wordt dan wel een stuk minder warm en het gepiep is weg maar .. zijn die dingen nu echt machine/logicboard afhankelijk?
Mwoah, dat zit niet echt in de trackpad hoor, want met iScroll kun je die functionaliteit aan elke iBook G4 toevoegen. Zowel scrollen als rechtsklikken. Ik doe het al anderhalf jaar_DH schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:03:
[...]
Waarschijnlijk hebben je ouders een nieuwere ibook. Alleen de laatste revisie had trackpads die gevoelig waren voor meerdere vingers. Kijk anders ook even naar het tooltje sidetrack. Verrekte hendig!
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Heb ook versie 3.1.3. Zou jij je prefpane op kunnen sturen via mail? (zie mijn profiel)zonoskar schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:11:
Dat is idd vreemd. Kijk eens bij Appletje->About tis Mac->More info->Software->Preference Panes->Keyboard & Mouse. Mijn versie is 3.1.3.
Oh, sorry... ik was onder de indruk dat het met alle iBooks werkte. Ik heb een late 2004 model.CyBeR schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:22:
Nee, dat werkt niet met alle iBooks. Alleen iBooks met trackpads die het ondersteunen. De software van apple is daar nog pickyer over omdat ze het als 'feature' hebben gemarket voor latere modellen iBooks. Maar de trackpads van sommige eerdere modellen kunnen het ook.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Anoniem: 161897
Je belt gewoon even naar Apple Support en zij verwijzen je naar het dichtstbijzijnde servicepoint dat gecertificeerd is voor een herstelling als deze. Reparatie is kostenloos en neemt een klein uurtje in beslag.N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:00:
Ik zou dus graag nog wat informatie willen hierover, en ik wil weten of ik gewoon naar de Apple Center hier in Uitgeest kan gaan met de vraag of ik een nieuw moederbord kan krijgen vanwege het 'whine' en de extreme warmte probleem.
blup
Een geaarde stekker met een geaard stopcontact gebruiken is de enige oplossing. Dit is gewoon statische electriciteit die zich opbouwt en ontlaadt. Bij goede aarding heb je daar geen last van.N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:00:
Ik heb even een korte vraag na het doorlezen van een aantal posts.
Als allerlaatste heb ik ook last van de 'schokjes' wanneer ik met de ongeaarde stekker op de stroom zit. Ik gebruik nu alleen nog maar de geaarde en heb er geen last meer van, maar het was behoorlijk vervelend. Soms waren de schokjes zodanig sterk dat ik er van schrok, is daar ook een oplossing voor?
ik heb iScroll onder andere draaiend gehad op een iBook G3 Dual USB 600, iBook G4 1GHz, PowerBook G4 1.33GHz. In alle gevallen werkt het zonder problemen... dus er is een grote kans dat iScroll gewoon gaat werken. Het is in principe gewoon een uitbreiding in de software.CyBeR schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:22:
Nee, dat werkt niet met alle iBooks. Alleen iBooks met trackpads die het ondersteunen. De software van apple is daar nog pickyer over omdat ze het als 'feature' hebben gemarket voor latere modellen iBooks. Maar de trackpads van sommige eerdere modellen kunnen het ook.
Launching containers into space
Anoniem: 35069
Ik draai Visual Studio 2005 onder XP via Parallels Desktop en dat werkt perfect. Als native Mac IDE is er natuurlijk het uitstekende xcodeAnoniem: 35069 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:32:
Draait MS visual studio trouwens probleemloos onder windows onder een mac? of gebruikt iemand een native mac IDE?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dat zou geen problemen mogen opleveren, behalve dan dat sommige programma's opnieuw geactiveerd zullen moeten worden.N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:21:
Als het goed is kan ik morgen met mijn MacBook Pro langs de Apple Center.
Ik had alleen wel ineens een vraag die bij me opsprong. Als mijn moederbord vervangen gaat worden, geeft dat verder geen problemen?
Ik bedoel daar mee, als het klaar is, functioneerd hij dan nog naar behoren (of beter, wat ik natuurlijk liever heb). Is OSX dan nog precies zoals ik hem nu heb? Daar bedoel ik dan weer mee start hij nog normaal op.
Ik ben jaren Windows gewend, dus het vervangen van een moederbord klinkt eigenlijk best eng. Voor degene die ook met Windows computers werken weten dan wel wat ik bedoel.
nee, je zult osx compleet nieuw moeten kopen, en eigenlijk gewoon een nieuwe mac halen..N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:21:
Als het goed is kan ik morgen met mijn MacBook Pro langs de Apple Center.
Ik had alleen wel ineens een vraag die bij me opsprong. Als mijn moederbord vervangen gaat worden, geeft dat verder geen problemen?
Ik bedoel daar mee, als het klaar is, functioneerd hij dan nog naar behoren (of beter, wat ik natuurlijk liever heb). Is OSX dan nog precies zoals ik hem nu heb? Daar bedoel ik dan weer mee start hij nog normaal op.
blup
Volgens mij kun je er sowieso 3 per keer opgeven, ik kreeg iig 3 batterij velden, maar geen idee of het werkt want ik hoef er maar eentje terug te sturen.CyBeR schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:38:
Goed, al iemand die meerdere batterijen teruggestuurd heeft naar Apple? Want ik heb er 8 en dat moet vast wel efficienter kunnen dan 8x dat formulier invullen
Grappig.eendje schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 01:02:
[...]
nee, je zult osx compleet nieuw moeten kopen, en eigenlijk gewoon een nieuwe mac halen..
Anoniem: 186456
Tsja, ook hier geldt: je leest alleen maar over de problemen. Dat 90% van de kopers gewoon compleet tevreden is (en die 10% voor een aardig deel alleen maar klagen over pietluttigheden) merk je daarbij niet. Helaas schrikt het veel mensen al af en kopen die daardoor geen macbook (pro) meer omdat ze denken dat ze alleen maar problemen gaan krijgen terwijl dat helemaal niet zo is.Anoniem: 186456 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:38:Lang gewacht en ondertussen zag ik in dit topic (en vorige deel) het ene na het andere probleem voorbij komen.
Ja, ik ben uiteindelijk alleen maar Windows gewend, maar ik ga mijn best doen. Het is eigenlijk wel weer een leuke uitdaging op mijn leeftijdCyBeR schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:55:
Mwoah 't is niet moeilijk ofzo hoor. Maar veel dingen zitten anders (logischer imo) in elkaar dan in Windows. Maar als je Windows gewend bent gaat dat dus wat conflicteren, zegmaar.
Kijk of 't weggaat als je de 2e core uitzet.WFG schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:32:
Zinds vandaag heb ik de Macbook Pro 2Ghz uitvoering met 1GB geheugen.
Gekocht bij Bossina in Groningen.
Ben er erg blij mee![]()
Alleen lijkt het wel of hij last heeft van de whine maar dit weet ik niet zeker
Ik vermoed dat je dan gewoon een macbook uit voorraad hebt gekregen. Ik heb namelijk ook via Bossina mijn macbook nu een weekje binnen, en er is niks mee aan de hand (2 maand op moeten wachten, dus de laatste revisie). Mijn huisgenoot heeft er gister 1 besteld en kan hem morgen ophalen. Ben benieuwd hoe die van hem draait, als hij ook whine heeft zal Bossina dus nog een voorraad oude macbooks in de stellingen hebben liggen.WFG schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:
Ik heb de CHUD tools geinstalleerd en hoor een duidelijk verschil wanneer er 1 core aan staat of 2. Dus ik ga morgen weer naar Groningen.![]()
Beetje jammer maar nix aan te doen. Gelukkig heb ik de laptop nog niet direct nodig.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq