[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
... daarom ga ik de MBP dus online kopen, rechtstreeks uit de fabriek een laatste revisie 8)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb zeer sterk het idee dat een deel van m'n scherm backlight ermee opgehouden is :/

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/65/228980186_87d6579901.jpg

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

sow, dat ziet er zuur uit! Mijn oude ibookje vertoonde dit gedrag ook wel eens, deze moest dan gewoon opwarmen...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat heeft portia nooit gehad. De linkerkant blijft ook beduidend donkerder dan het midden en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182401

"9.29 Arnhem Out for Delivery"

Ik denk dat hij vandaag toch wel zal komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 182401 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:25:
"9.29 Arnhem Out for Delivery"

Ik denk dat hij vandaag toch wel zal komen :)
Leuk voor jou, maar dat boeit ons weinig...

Levertijd Apple producten

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 30-08-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Apple even gebeld, standaard gebeuren (PMU reset, PRAM reset) en dan maar meteen ophouden met onzinnige dingen doen en een casenummer krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm

Het probleem lijkt zichzelf inmiddels opgelost te hebben maar ik vertrouw er niet echt op dat 't zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 19:54
Anoniem: 186456 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:11:
Ik heb maar besloten dat ik Apple mail ga gebruiken, nu heb ik een berg .pst archieven die ik heel graag wil importeren. Maar de Apple mail lijkt niet aan .pst archieven te doen (microsoft outlook). Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? En is Apple mail over het algemeen een werkbaar mail-programma?
gebruik thunderbird in windows voor importeren. dan thunderbird op osx laten importeren en daarna mail opstarten en laten importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 22:16
Ik heb eindelijk mijn MBP terug: Logicboard vervangen owv whine. De whine heb ik inderdaad niet meer, maar de hitte is er nog altijd (70-80 graden en veel te warm om op de schoot te houden). Hopelijk gaat Apple dit ook herkennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 13:42

WFG

Vandaag bij Bossina langs geweest. Ze hebben een nieuw logic board besteld en ik kan em langs brengen wanneer ze hem binnen hebben. Dus afwachten nu maar. :)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Euhm als je na een tijdje dode pixels bijkrijgt terwijl je je MBP altijd als een Godin hebt behandelt, is dit dan garantie? Heb 1 pixel in het midden van m'n scherm dat de pijp aan Maarten is aan het geven... (halfdood maw.)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 163173 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:46:
Euhm als je na een tijdje dode pixels bijkrijgt terwijl je je MBP altijd als een Godin hebt behandelt, is dit dan garantie? Heb 1 pixel in het midden van m'n scherm dat de pijp aan Maarten is aan het geven... (halfdood maw.)
Lastige is dat Apple daar geen officiële policy over heeft. Het wordt per geval bekeken. Ervaring is wel, dat als er dode pixels in het midden van het scherm verschijnen er sneller wordt omgeruild als wanneer er dode pixels aan de zijkanten verschijnen. Het beste wat je kunt doen is of Apple bellen, of langs te gaan bij de winkel waar je 'm hebt gekocht. De winkel zelf kan er trouwens waarschijnlijk ook niet veel over zeggen, zij moeten 'm ook ter beoordeling naar Apple sturen. Dus het beste wat je denk ik kan doen is Apple bellen en een casenummer loskrijgen :P. Daarna kun je gewoon naar de winkel met je MBP (of laten ophalen door Apple, afhankelijk van de gemaakte afspraken) en wordt het zonder gezeik gerepareerd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Hmm zit in een zeer drukke periode en kan m'n MBP geen uurtje missen :s
Morgen idd eens bellen naar Apple retailer, eerst eens in het daglicht checken dat het geen vliegenscheetje is... (denk het niet, want het is vierkant met dezelfde grootte als m'n rode dode pixel linksboven die me eigenlijk ook wat stoort...)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:42:
Hmm

Het probleem lijkt zichzelf inmiddels opgelost te hebben maar ik vertrouw er niet echt op dat 't zo blijft...
En inderdaad, 't is weer terug. Ben inmiddels alles naar een backup-macbook pro aan 't kopieren, kan portia morgen naar de dokter.

Anoniem: 187670

N-Freak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:21:
Als het goed is kan ik morgen met mijn MacBook Pro langs de Apple Center.
N-freak (of iemand anders :P): Je zegt dat je met "Apple Support" hebt gebeld. Welk nummer moet je nu bellen als je met een warmte probleem zit? Is dat gewoon Apple Care? Ik vind het een beetje raar want ik heb ook op de site gelezen dat je Apple Care maar 1 keer in de eerste 90 dagen na aankoop mag bellen, en dat elk ander telefoontje in rekening wordt gebracht o.i.d.

Ik weet niet of ik last heb van de whine, maar ik constateer het volgende: De computer wordt heel heet en de processor is als hij een beetje bezig zo'n 70 grd. Verder merk ik op dat de fan heel actief reageert op de belasting van de CPU. Dit vind ik vrij irritant, want als ik een beetje bezig ben, dan gaat de fan ineens hard draaien. Dat geluid heeft dan ook nog een hoge toon. Weet iemand of dit de whine is en/of dat ik in aanmerking kom voor een nieuw logic board? Ik vraag me uberhaupt af of ik niet al de nieuwe heb, want die van mij komt uit week 27.

Verder heb ik last van een vervelend "tikje" wat ik een keer in de 2 minuten o.i.d. hoor. Het is een heel kort tikje en ik weet niet echt waar het vandaan komt. Iemand anders dit ook?

Bedankt voor het antwoorden.

Anoniem: 186456

markclausing schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:56:
[...]

gebruik thunderbird in windows voor importeren. dan thunderbird op osx laten importeren en daarna mail opstarten en laten importeren
Goed, ik heb op mijn windows laptop Thunderbird geinstalleerd, geinstalleerd en de bestaande mailtjes uit mijn Microsoft outlook geimporteerd. Vervolgens heb ik de map gekopieerd (profiles-->bla-->mail blabla) naar mijn usb stick, en deze vervolgens geplakt in de map waar thunderbird de mailtjes op mijn macbook pro opslaat. Ik start Thunderbird nu op, en alle mailtjes staan er perfect.
Nu open ik Mail, kies voor importeer Postbus, vervolgens voor Netscape/Mozilla mail en zoek de Thunderbird map op. Ik krijg nu te zien wat ik binnen Mail ga importeren (Inbox, Outbox, Send enz.), ik klik op doorgaan, er gaan wat balkjes lopen, er gebeurt wat! Het is wel heel snel voltooid..
Ik kijk in Mail, er is een map aangemaakt met de naam geimporteerd en daaronder hangen de verschillende submapjes (Inbox, Outbox, Send enz), so far so good. Echter blijkt dat er maar 2 à 3 mailtjes per submap zijn geimporteerd. Dit verklaart direct de ontzettend korte importtijd.. Maar goed, nu heb ik wel een probleem. Er gaat ergens iets mis, zie ik een export mogelijkheid bij thunderbird over het hoofd of een import-optie bij Mail?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 187670 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:33:
[...]
Verder heb ik last van een vervelend "tikje" wat ik een keer in de 2 minuten o.i.d. hoor. Het is een heel kort tikje en ik weet niet echt waar het vandaan komt. Iemand anders dit ook?
Ik heb een iBook, en ik heb het idee (of het klopt moet je maar zeggen) dat het de harde schijf is die je hoort. Bij mij doet die om de zoveel tijd een *rrrrrt klak* ... volgens mij om te calibreren ofzo ik weet niet. Ik ben er inmiddels aan gewend :o

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• mikkel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 17:05
Bij bijna alle laptopschijven die ooit in mijn aanwezigheid stuk gegaan zijn, was het heel regelmatig calibreren (het klik geluid) een voorloper van het uiteindelijke stukgaan ervan...

Zodat je het weet, heb je het al jaren, dan is er denk ik niets aan de hand.

DiGiSTORM_ schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:34:
[...]

Ik heb een iBook, en ik heb het idee (of het klopt moet je maar zeggen) dat het de harde schijf is die je hoort. Bij mij doet die om de zoveel tijd een *rrrrrt klak* ... volgens mij om te calibreren ofzo ik weet niet. Ik ben er inmiddels aan gewend :o
Oke bedankt, ja het is alleen irritant als je erop gaat letten. Maar ik ben zelf wel iemand die op dat soort dingen let en me er dan aan ga irriteren als ik geen iTunes open heb staan. Maargoed ik zal het eens navragen bij de Apple store als ik er de volgende keer ben.

Iemand nog advies/antwoorden op mijn andere problemen?

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 13:42

WFG

Een paar posts geleden staat hoe je kunt uitzoeken of je wel of niet last hebt van een whine.
Bij mij hoor ik hem vrijwel constant en vrij duidelijk.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
vooghel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:56:
Ik was gisteren bij het Apple Centre bij mij in de stad, en daar vertelden ze me dat ik mijn whinende MBP gewoon kon langsbrengen voor reparatie, maar dat het wel een week of twee zou kunnen duren aangezien de reparatiedienst een beetje weinig logicboards heeft. Ik zag mezelf al 2 weken zonder computer zitten :|, maar vervolgens vroeg ze of ik binnenkort nog op vakantie ging. Dat ik daar zelf niet op gekomen was 8)7, op 1 september ga ik inderdaad 2 weken op vakantie dus dan kan mijn MBP mooi daar de vakantie doorbrengen :).
Zo, ik heb net mijn MBP naar het Apple Centre gebracht, en als ik over ruim twee weken weer terugkom van vakantie kan ik 'm mooi ophalen d:)b. Gelukkig heb ik nog een laptop van mijn werk, zodat ik nu toch nog even on line ben :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Oke ik weet niet of het de whine is, maar ik wil er even naar laten kijken. Vooghel, moet je eerst bellen naar AppleCare of kan je ook gewoon even een Apple Centre binnenstappen?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De whine is een soort zacht 'schreeuwend' geluid vanonder het toetsenbord, aan de linkerkant. Het gaat weg als je een van je CPU cores uitzet.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Anoniem: 187670 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:24:
Oke ik weet niet of het de whine is, maar ik wil er even naar laten kijken. Vooghel, moet je eerst bellen naar AppleCare of kan je ook gewoon even een Apple Centre binnenstappen?
Ik ben gewoon binnengelopen om te vragen, en toen zeiden ze dat ik 'm gewoon langs kon brengen. Dat was trouwens bij A Mac in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb gebeld naar een Apple reparatiecenter hier in de buurt en de vriendelijke mensen wisten mij te zeggen dat 2 pixels niet voldoende zijn voor het scherm te laten vervangen. Ze hadden me aangeraden naar Apple zelf te bellen en het te melden, dan zou er al een historiek zijn. Als ik nog een dode pixel bijkrijg gaan ze sneller geneigd zijn het scherm te vervangen.

Mayor nadeel aan de MB/MBP: Geen delete-button!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Anoniem: 163173 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:30:

Mayor nadeel aan de MB/MBP: Geen delete-button!
Daarvoor heeft Steve Jobs ons shift-backspace gegeven. Daarnaast, de delete knop op een extern Apple toetsenbord doet het ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fn-backspace. En op een extern tobo heb je gewoon een normale, werkende del toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Delete is op mijn MBP toch echt Apple-backspace.... sorry, dacht dat het shift was.
Mijn delete knop op mijn wireless toetsenbord is een knop die echt niets doet. Net zoals de F13 toets, de F16 toets en nog wat toetsen in het numpad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Apple-backspace doet alleen move to trash in de finder. Een echte 'del' toets is gewoon een forward-delete die de andere kantop delete dan de backspace in een tekstje. De del toets doet in de finder inderdaad niets. Alleen windows gebruikt die voor het deleten van files. (Dom idee imo, maar een toets voor nodig).

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 01-09-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:46:
fn-backspace. En op een extern tobo heb je gewoon een normale, werkende del toets?
Hartelijk dank!

Op mijn werk heb ik gewoon m'n MBP mee, thuis heb ik iCure en Apple toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
Anoniem: 186456 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:28:
[...]
Er gaat ergens iets mis, zie ik een export mogelijkheid bij thunderbird over het hoofd of een import-optie bij Mail?
Dat is een bekend probleem. Mails worden opgeslagen in zogenaamde .mbox files en sommige programma's zijn wat strenger dan andere in het aantal spaties e.d. (platte textfiles) die erin mogen voorkomen. Mail.app wil die .mbox files converteren naar zijn eigen formaat en daar gaat iets fout.

Er zijn scripts (heb ik zelf ook 's gevonden) die je .mbox files in stukken kunnen knippen en die .mbox files kunnen 'cleanen'. Dat verhelpt dit soort importeringsproblemen. Kan ze zo snel alleen niet vinden op Google, maar met wat meer tijd moet je dat zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

markclausing schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:26:
[...]

Mail.app wil die .mbox files converteren naar zijn eigen formaat en daar gaat iets fout.
Om precies te zijn wil 'ie het sinds 10.4 converteren naar Maildir omwille van Spotlight. Voor 10.4 gebruikte mail.app ook mbox files. Maar spotlight (1.0 iig) wil losse files hebben om te doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 21:46
Anoniem: 187670 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:33:
[...]

N-freak (of iemand anders :P): Je zegt dat je met "Apple Support" hebt gebeld. Welk nummer moet je nu bellen als je met een warmte probleem zit? Is dat gewoon Apple Care? Ik vind het een beetje raar want ik heb ook op de site gelezen dat je Apple Care maar 1 keer in de eerste 90 dagen na aankoop mag bellen, en dat elk ander telefoontje in rekening wordt gebracht o.i.d.

Ik weet niet of ik last heb van de whine, maar ik constateer het volgende: De computer wordt heel heet en de processor is als hij een beetje bezig zo'n 70 grd. Verder merk ik op dat de fan heel actief reageert op de belasting van de CPU. Dit vind ik vrij irritant, want als ik een beetje bezig ben, dan gaat de fan ineens hard draaien. Dat geluid heeft dan ook nog een hoge toon. Weet iemand of dit de whine is en/of dat ik in aanmerking kom voor een nieuw logic board? Ik vraag me uberhaupt af of ik niet al de nieuwe heb, want die van mij komt uit week 27.

Bedankt voor het antwoorden.
toon volledige bericht
Ik heb niet Apple Care gebeld, maar Mac Support (zo heet de Apple Centre hier in Uitgeest). Ik heb geen idee waar je woont, maar als je in de buurt van Amsterdam/Uitgeest woont kun je 0251-314014 bellen. Ik zou even op de Apple site kijken als ik jou was.

Je zou een poging kunnen wagen en je Mac terug kunnen brengen, maar mits je een daadwerkelijk erkent probleem hebt zullen ze niet moeilijk doen. Overigens had ik dat de man die mij hielp beweerde dat hij dat whine niet hoorde omdat zijn gehoor niet zo goed was. En hij geloofde me dus op mijn woord. En nam hem in.

Ik zit trouwens nu al dik een week zonder MacBook Pro, terwijl het hooguit 4 dagen zou duren... En ik wilde alleen maar een nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Waarom blijf ik het gevoel houden dat de kleuren op het scherm van mijn MacBook Pro niet overeenkomen met wat ik gewend ben? En dan bedoel ik voornamelijk op de kleur grijs, die op het scherm eerder een vleugje bruin/beige heeft dan dat het daadwerkelijk grijs is? Ik heb al gespeeld met de Display Calibrator Assistant, maar dat is meer giswerk dan dat het daadwerkelijk helpt. Bovendien kom ik met die tool uit op een blauwig kleurprofiel :X. Het kiezen van een ander meegeleverd kleurprofiel biedt ook geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Robin schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:27:
Waarom blijf ik het gevoel houden dat de kleuren op het scherm van mijn MacBook Pro niet overeenkomen met wat ik gewend ben? En dan bedoel ik voornamelijk op de kleur grijs, die op het scherm eerder een vleugje bruin/beige heeft dan dat het daadwerkelijk grijs is? Ik heb al gespeeld met de Display Calibrator Assistant, maar dat is meer giswerk dan dat het daadwerkelijk helpt. Bovendien kom ik met die tool uit op een blauwig kleurprofiel :X. Het kiezen van een ander meegeleverd kleurprofiel biedt ook geen uitkomst.
Kijk 'ns waar je uitkomt met SuperCal. Bied wat meer mogelijkheden om je scherm te kalibreren zonder meetapparatuur.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Dat ziet er al iets beter uit, maar nog niet helemaal precies zo als ik het graag wil hebben. Het komt wel in de buurt van wat ik graag zou willen hebben. Thanks!

Het vreemde is wel though, dat als ik mijn MacBook Pro laat booten naar Windows XP, dat de kleuren wel zowat zijn zoals ik ze graag zie, Er zit dus ergens iets waardoor Windows en Mac OS ieder een ander kleurprofiel hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Robin schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:42:
Dat ziet er al iets beter uit, maar nog niet helemaal precies zo als ik het graag wil hebben. Het komt wel in de buurt van wat ik graag zou willen hebben. Thanks!

Het vreemde is wel though, dat als ik mijn MacBook Pro laat booten naar Windows XP, dat de kleuren wel zowat zijn zoals ik ze graag zie, Er zit dus ergens iets waardoor Windows en Mac OS ieder een ander kleurprofiel hanteren.
[Algemeen] Hoe werken kleurprofielen*

matiasjansen in "Het grote Applescreenshot topic 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-05 10:23
Apple heeft ze iMac al geupdate met de Merom's ...
Zou het dan toch zijn dat de MBP iets later word gedaan vanwege nieuwe enclosures ? :)
(zie ook de uitnodiging van 12 sep voor San Fransico :) is duidelijk dat er iets gaat worden gepresenteerd )

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 18:02
Zou wel te hopen zijn. Ga 21 september naar New York en wil er wel heel graag 1tje kopen dan. Wacht al een meer dan maand op verlossend nieuws.
Ben nu druk bezig om mijn dell 8600 te verkopen. Triestig wat je er nog voor terug krijgt trouwens na 2,5 jaar.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mech-Warrior schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:56:
Zou wel te hopen zijn. Ga 21 september naar New York en wil er wel heel graag 1tje kopen dan. Wacht al een meer dan maand op verlossend nieuws.
Ben nu druk bezig om mijn dell 8600 te verkopen. Triestig wat je er nog voor terug krijgt trouwens na 2,5 jaar.
Tja, ben eens eerlijk, wat zou je er zelf nog voor geven? Electronica is gewoon in 2 jaar afgeschreven.

• Mech-Warrior
500 euris moet toch wel lukken, nog met garantie (en een goede accu ;) ), alle software etc. Pentium m 1.7 128MB Ati Radeon 9600.
Was op dat moment 1 van de snelste en betere op de markt (oa voor Doom3)

Ik was op dat moment nog niet zo in de Mac's thuis. Heb vorig jaar voor mijn vriendin toen een Powerbook 12" G4 gekocht en was zelf ook "verkocht".

Dus een weer een switcher.

• 1Mark
DiGiSTORM_ schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:34:
[...]

hmm ik heb hetzelfde geluid en elke keer verstijf ik nog van angst (bij wijze van spreken ;) ). Het dwingt me wel om regelmatiger te backuppen iig.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

markclausing schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:52:
[...]

hmm ik heb hetzelfde geluid en elke keer verstijf ik nog van angst (bij wijze van spreken ;) ). Het dwingt me wel om regelmatiger te backuppen iig.
Volgens mij is het hetzelfde geluid als je hoort als de laptop in stand-by gaat, soort parkeer geluidje. Tenminste, dat dacht ik zelf. En van mij mag-ie de koppen parkeren als ze niet nodig zijn, voor het geval-ie een keer mocht vallen (mijn model heeft nog geen sudden motion sensor).

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:26

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Core Duo is nog relatief nieuw en verkoopt goed. Een verkoopimpuls d.m.v. merom in de notebooks kan Apple beter even laten rusten. Daarnaast is 2007 ook het jaar van Leopard. Het nieuwste OS vraagt om de laatste hardware (die dan beter verkrijgbaar zal zijn gezien de beperkte productiecapaciteit bij Intel), marketing-technisch ten minste.

Tenzij de verkopen teruglopen en de concurrentie te hevig wordt, lijkt 2007 een logisch jaar voor Merom in Apple notebooks.

~

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:26
MrJayMan schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:23:
[...]

Core Duo is nog relatief nieuw en verkoopt goed. Een verkoopimpuls d.m.v. merom in de notebooks kan Apple beter even laten rusten. Daarnaast is 2007 ook het jaar van Leopard. Het nieuwste OS vraagt om de laatste hardware (die dan beter verkrijgbaar zal zijn gezien de beperkte productiecapaciteit bij Intel), marketing-technisch ten minste.

Tenzij de verkopen teruglopen en de concurrentie te hevig wordt, lijkt 2007 een logisch jaar voor Merom in Apple notebooks.
Dit lijkt mij niet? Waarom zou Apple de updaten als Santa Rosa in de startblokken staat? Dan ben je wat mij betreft heel fout bezig. Ik begin dus ook steeds minder te geloven in de rumor.

• Robin
  • Niet online
Aan de andere kant, Apple wil misschien bij de introductie van Merom op de MacBook Pro ook wat hardwarewijzigingen doorvoeren en/of een extra model introduceren, net zoals ze dat gedaan hebben bij de iMac: nieuws: Apple monteert Core 2 Duo en 24-inch lcd in iMac. Misschien is dit het tijdstip dat ze een kleine, 13 inch MacBook Pro introduceren, om het geheel te complementeren en een makkelijkere overgang hebben van MacBook naar MacBook Pro.

• JJ Le Funk
  • Niet online
Robin schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:55:
Aan de andere kant, Apple wil misschien bij de introductie van Merom op de MacBook Pro ook wat hardwarewijzigingen doorvoeren en/of een extra model introduceren,
[...]
De MBP kan wel enkele subtiele aanpassingen gebruiken (denk bijv. aan warmteproductie, moan en whine) om hem te perfectioneren. Zou cool zijn als je een merom based MBP besteld deze probs niet voor kunnen komen.

~

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
13 inch MBP klintk ook wel goed :)
Maar ik denk idd dat het nog wachten wordt toto 2007 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40
Apple heeft ook alleen maar Meroms in de nieuwe iMac, dus dat gaat al volledig tegen dit bericht in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-05 10:23
Ik denk dat de gewoon dinsdag die merom's komen want in 2007 wil intel al die four core releasen :)
en ik wil nu eindelijk me lapper bestellen dus hoop et ook stiekum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

En dat is zeker ook de reden waarom iedere dag wel een nieuwe laptop/notebook met Merom processor geintroduceerd wordt door Dell, Lenovo, Sony etc.
Dat soort berichten voeden gewoon het hele hype/geruchtengebeuren rond apple's producten. Zoals altijd rond een keynote :)
Ik wacht gewoon af, zou een slimme move zijn om idd een all new MBP uit te brengen zodat mensen die afgewacht hebben meteen het image met alle kinderziekten kwijt zijn. (Whine, moo, hitte etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 11:21
Zo, toch maar gekeken op marktplaats.nl voor wat aanbiedingen. Er staat een leuke op, een MBP 2 Ghz met 2 Gb geheugen(1600 euro), maar de eigenaar is de bon kwijtgeraakt(oplader en doos zijn nog wel aanwezig, oftewel, het ding is niet gejat). Nu dacht ik al eens gelezen te hebben dat je aan de hand van een serienummer ook recht op garantie hebt, maar ik weet dit niet meer zeker...
Oftewel, heb ik nog garantie als de bon niet meer aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kamikaza schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:05:
Zo, toch maar gekeken op marktplaats.nl voor wat aanbiedingen. Er staat een leuke op, een MBP 2 Ghz met 2 Gb geheugen(1600 euro), maar de eigenaar is de bon kwijtgeraakt(oplader en doos zijn nog wel aanwezig, oftewel, het ding is niet gejat). Nu dacht ik al eens gelezen te hebben dat je aan de hand van een serienummer ook recht op garantie hebt, maar ik weet dit niet meer zeker...
Oftewel, heb ik nog garantie als de bon niet meer aanwezig is?
Jah, als je bij de apple center komt, vragen ze niet om een bon, maar kloppen ze je SN rechtstreeks in de computer. Daaraan zien je tot wanneer je garantie hebt. Overingens zien ze dan ook meteen of die gestolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35069

cool vandaag m'n setje (mac book pro 15.4 & 23" cinema display) binnengekregen. Helaas niet de merom processor maar dat mag de pret niet drukken. En als toetje kreeg ik ook nog een Dell XPS systeem van de faculteit (ze hadden er nog een over van de bestelling van 50) dus nu hoef ik geen bootcamp te draaien maar kan gewoon daarop coden.

Iemand nog tips voor wat voor software te gebruiken voor:
- het bijhouden van referenties.
- IDE voor C++ coding (eclipse?)
- bittorrent client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bittorent: Azureus voor Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

die resource hog? nee, als je die hard bent, compileer je zelf even de CLI client van transmission, en anders tomato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:34

Xeo

Hmm ik heb een klein probleempje... Mijn macbook pro crasht na 2 weken vlekkeloos werken ineens .... gewoon steeds ongeveer 5 minuten naar de boot crasht alles. En dan weer na 40 minuten. Heb alleen nieuwe geheugen er in gezet ( meteen bij aanschaf) en memtest geeft geen fouten...

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen

console.log geeft ook geen fouten

[ Voor 3% gewijzigd door Xeo op 12-09-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Probeer eens de bankjes eens om te draaien. Is een gekend probleem met extra geheugen. Zie het mem ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:34

Xeo

Mech-Warrior schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:35:
Probeer eens de bankjes eens om te draaien. Is een gekend probleem met extra geheugen. Zie het mem ervaringen topic.
Mja ik heb er 2 reepjes bij gezet en mem-test geeft -geen- fouten, dan zou het toch net niet het geheugen moeten zijn?

Maar ik kan t altijd proberen natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Xeo op 12-09-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een vraagje, ik heb een externe 200GB hd als ik heb aan de usb poort van de mac vastmaak ziet hij hem wel maar aan de usb poort van m'n cinema display niet. Ik heb de kabels juist aangesloten want als ik m'n ipod of camera aan de camera usb vastmaak ziet hij ze wel.

Een ander iets hij ziet m'n HD alleen als read only. Hoe kan ik dit veranderen?

en misschien nog ff n00b vraag: is er ook een manier om widgets op de niet widgets pagina's te krijgen? nu zie ik de widgets alleen als ik op dashboard klik maar ik zou gewoon die itunes widget op elk scherm willen krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 35069 op 12-09-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 20:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anoniem: 35069 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:44:
en misschien nog ff n00b vraag: is er ook een manier om widgets op de niet widgets pagina's te krijgen? nu zie ik de widgets alleen als ik op dashboard klik maar ik zou gewoon die itunes widget op elk scherm willen krijgen.
http://www.askdavetaylor...._my_mac_os_x_desktop.html

En in Mac OS X 10.5 kan het standaard al.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
CORRECTION 11 Sept 2006. We have learned from a bunch of sources that this is not the case, expect Merom based Macs this year. CD.

http://theinquirer.net/default.aspx?article=34222

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Nog een vraagje kan je in osX ergens instellen select & autocopy? dus als ik een text selecteer dat het automatisch naar het clipboard gaat? Ik moet zeggen wel ff wennen dat alles met de Apple knop gaat en ook geen rechtermuis knop (wel met control) is ook wennen.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Anoniem: 35069 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:50:
Nog een vraagje kan je in osX ergens instellen select & autocopy? dus als ik een text selecteer dat het automatisch naar het clipboard gaat? Ik moet zeggen wel ff wennen dat alles met de Apple knop gaat en ook geen rechtermuis knop (wel met control) is ook wennen.
Volgens mij bestaat er standaard niet zoiets als select en autocopy in OS X...

Wat betreft het Apple menu: Je hebt de Dock toch? :)

En mocht je wat problemen met CTRL-click hebben: het is vrij eenvoudig om een random tweeknops usb muis aan te sluiten hoor ;)

[ Voor 16% gewijzigd door mindcrash op 13-09-2006 08:32 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Matias
  • Niet online
Anoniem: 35069 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:50:
Je kan het volgende bij systeem voorkeuren instellen: 1-vinger-op-touchpad+click=linkermuis 2-vingers-op-touchpad+click=rechtermuis.

Rechtermuisknop functionaliteit heb je dus gewoon.

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 12:11
Ik heb nu een zevental uur mijn 15" MacBook Pro 2.16. Geen last van whine of warmteproblemen, al komt de 'balk' boven de functietoetsen wel enorm heet.

http://img97.imageshack.us/img97/492/pict0276de7.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/595/pict0279di4.jpg
http://img56.imageshack.us/img56/247/pict0280zc6.jpg

Ook is het enorm wennen aangezien dit mijn eerste Mac is. Nog wat probleempjes met het Windows netwerk maar dat komt wel in orde ;)

het systeem bevalt wel prima zie m'n setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.eelke.com/blog/uploaded_images/DSC03874-711467.JPG
het is alleen dat ik al zo aan die windows functionaliteit gewend ben dat het even wennen is de apple knop te gebruiken ipv control. Wat ook lastig is: Home & End doen het niet. En ook in Word CTRL-pijl forward om snel door woorden heen te zappen doet het niet ;-(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In plaats van home en end moet je inderdaad de apple toets met pijltje links of rechts gebruiken. Met woorden skippen doe je met ALT ipv Control :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Home en End krijg je aan de praat door fn+<-(Home) en fn+->(End) in te drukken :) Hetzelfde geldt voor Page up en Page down trouwens :)

Ik had nog een vraagje. Er komt binnenkort familie die in de VS woont naar Nederland, en hij kan in principe een MBP voor mij meenemen. Afgezien van de standaard verschillen die de twee 'landen-uitvoeringen' hebben, zijn er nog andere voor- en nadelen? Ik weet dat garantie hier in principe ook geldig is, het toetsenbord is anders, en het scheelt behoorlijk wat in de prijs :) Iemand nog iets toe te voegen, of is het toch wijzer om nog even te wachten (hij komt elke drie maanden naar Nederland, dus dat betekent dat ik drie maanden zou moeten wachten :) ).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Enige probleem is de stekker, amerikaanse stekkers passen niet in Nederlandse stopcontacten :) Behalve dat zou ik het zeker doen. De 'International' keyboard layout van Apple is gewoon een enorm gedrocht :( Prijs is in de VS ook erg interessant.

Je hebt al een leuke PB dus een paar maandjes wachten moet wel lukken, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

bartvb schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 09:40:
Enige probleem is de stekker, amerikaanse stekkers passen niet in Nederlandse stopcontacten :)
gelukkig zijn de adapters modulair, en kun je een nederlandse kabel of adapter blokje voor een tientje halen. De gemiddelde hobyist kan natuurlijk ook gewoon een nederlandse stekker aan de kabel zetten, maar dat komt wel een beetje pauper over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 11:43

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 35069 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 05:25:
[afbeelding]
het is alleen dat ik al zo aan die windows functionaliteit gewend ben dat het even wennen is de apple knop te gebruiken ipv control. Wat ook lastig is: Home & End doen het niet. En ook in Word CTRL-pijl forward om snel door woorden heen te zappen doet het niet ;-(
draai je bewust een lagere reso op je ACD of weet je niet hoe je het ding in clamshell mode krijgt? In dat laatste geval: druk op het toetsenbord van je MBP eens op F7 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 18-09-2006 00:33 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Ik had voor mijn vakantie bij een Apple Centre mijn MBP ingeleverd om de whine te verhelpen, en afgelopen zaterdag weer opgehaald. Ineens was het ding traag, en liep het elke paar minuten vast, zeker als ik meerdere applicaties tegelijk open had staan :/. Alles nagekeken, niets kunnen vinden.
Ik had er installatieschijfjes bij gekregen met een aangepaste versie 10.4.6 (er draaide al 10.4.7 op). Uiteindelijk OSX opnieuw geïnstalleerd, en alles draaide wonderwel prima. Toen de update naar 10.4.7 gedraaid, en meteen weer ellende. Soms bevroor het dock terwijl het verscheen, of laadde alleen het kader van een venster en niet de inhoud. Toen meteen weer 10.4.6. geïnstalleerd, en probleem verholpen.
Is er een bekend probleem met 10.4.7, of is dit gewoon een freak incident?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
vooghel schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:32:
Ik had voor mijn vakantie bij een Apple Centre mijn MBP ingeleverd om de whine te verhelpen, en afgelopen zaterdag weer opgehaald. Ineens was het ding traag, en liep het elke paar minuten vast, zeker als ik meerdere applicaties tegelijk open had staan :/. Alles nagekeken, niets kunnen vinden.
Ik had er installatieschijfjes bij gekregen met een aangepaste versie 10.4.6 (er draaide al 10.4.7 op). Uiteindelijk OSX opnieuw geïnstalleerd, en alles draaide wonderwel prima. Toen de update naar 10.4.7 gedraaid, en meteen weer ellende. Soms bevroor het dock terwijl het verscheen, of laadde alleen het kader van een venster en niet de inhoud. Toen meteen weer 10.4.6. geïnstalleerd, en probleem verholpen.
Is er een bekend probleem met 10.4.7, of is dit gewoon een freak incident?
Hoe doe je de update? via software update in control panel?
Probeer het eens met de combo update die je kunt downloaden op Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
dolby schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:56:
[...]

Hoe doe je de update? via software update in control panel?
Probeer het eens met de combo update die je kunt downloaden op Apple site.
Idd, gewoon Software update, en dan de upgrade naar 10.4.7 (Intel) downloaden en installeren. Maar ik hou het voorlopig wel bij 10.4.6, geen zin om het hele gebeuren weer opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Wat is het verschil tussen een MB en een MBP toetsenbord (behalve de kleur)? Op de forums van macnn, macrumours en appleinsider lees ik diverse posts/geruchten dat volgende week voor/tijdens photokina een update kan komen. De meest genoemde veranderingen zijn de sluiting, evt memron FW800 en 3 USB voor 15", misschien een andere GPU (nVidia voor de 17" als optie), ondersteuning voor 3GB intern (ivm grenzen chipset ed) en dus het toetsenbord. Heb bij winkels al een gespeeld met een MBP maar nooit omgekeken naar een MB. Dus zou het verschil niet weten. Ik ga deze week naar NY en hoop dus heel errug hard dat die update er komt. btw de geruchten op die forums waren wat betreft de nano erg accuraat. Er was 1 post die precies de nieuwe nano beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Een MB heeft een hele andere soort toetsen

Afbeeldingslocatie: http://images.macnn.com/macnn/images08/macs_140806_mbbig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douweh
  • Laatst online: 09-10-2024
Mech-Warrior schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:53:
Wat is het verschil tussen een MB en een MBP toetsenbord (behalve de kleur)? Op de forums van macnn, macrumours en appleinsider lees ik diverse posts/geruchten dat volgende week voor/tijdens photokina een update kan komen. De meest genoemde veranderingen zijn de sluiting, evt memron FW800 en 3 USB voor 15", misschien een andere GPU (nVidia voor de 17" als optie), ondersteuning voor 3GB intern (ivm grenzen chipset ed) en dus het toetsenbord. Heb bij winkels al een gespeeld met een MBP maar nooit omgekeken naar een MB. Dus zou het verschil niet weten. Ik ga deze week naar NY en hoop dus heel errug hard dat die update er komt. btw de geruchten op die forums waren wat betreft de nano erg accuraat. Er was 1 post die precies de nieuwe nano beschreef.
Mijn juist bestelde MBP zal ergens volgende week geleverd worden. Ik dacht veilig te zitten door te wachten tot na de KeyNote van vorige week met bestellen. Maar nu zijn de geruchten toch wel erg sterk dat er zeer binnenkort iets nieuws aankomt. Wanneer dit verschijnt binnen de 14 dagen na ontvangst van mn MBP kan ik m nog gewoon terugsturen toch? en een nieuwere MBP bestellen?
En weet iemand hoe het dan zit met de dan reeds geleverde nano (ivm Backtoschool actie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
@_DH: is dat toetsenbord zoveel fijner dan? Andere aanslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mech-Warrior schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:22:
@_DH: is dat toetsenbord zoveel fijner dan? Andere aanslag?
Ik zou het niet weten, ik heb er geen :+ Een collega van mij heeft er wel een en hij zegt dat het goed werkt. Ik neem ook wel aan dat dat is, want Apple gaat nooit over 1 nacht ijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee wat het zou kosten om op je eigen houtje het scherm van een MBP 17" te laten vervangen? Heb 2 dode pixels die redelijk wat irriteren, maar Apple zegt dat het nog niet voldoende is om een vervanging onder garantie aan te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:17
http://www.ifixit.com/car..._HR_Display_Assembly.html

Is dan wel voor het g4 model maar geeft toch een indicatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

Anoniem: 35069 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 05:25:
[afbeelding]
Leuk je setup alleen jammer van dat apparaat helemaal links. Hoe een mooie setup plotseling wat minder wordt imo. Mischien rijp voor Marktplaats? >:)

Maar niet getreurd alle MacBook pro houders:

a: ik heb net mijn intel-core PB(macbookpro) revisie A verkocht met een klein € 50,- verlies dus *O*
b: ik heb net een aantal oude Mac's die ik nog had ook voor een leuk prijsje kunnen verkopen
denk aan: iMac G4 800 MHZ(bolletje) PB G3 400 MHZ,eMac,iMac G5 REV.A,Power Macintosh1,8 GHZ en PB 17 inch 1,33 GHZ.[sub]

Kortom mijn kelder is een beetje opgeruimd en ik heb wat centjes voor later want dat er voor eind van het jaar nieuwe Mac's komen(denk aan een upgrade van de MacBook pro's) dat staat wel vast als je dit gerucht moet geloven.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 153621 op 19-09-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik hoop het zo, want dan ga ik hem snel halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoest, voor dat geld koop ik een deftig extern schermpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Anoniem: 163173 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:19:
[...]
Hoest, voor dat geld koop ik een deftig extern schermpje...
Ik zou net zo lang zeiken tot je die vervanging krijgt, probeer anders een floor mananger aan de lijn te krijgen ofzo, 1 dode pixel vind ik al niet acceptabel. :/

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hoe handig is het nu een macbook pro te kopen ?? Wachten tot na photokina of...

Deze plek is te koop.

• Robin
  • Niet online
En let er wel op dat het scherm van een MacBook Pro nieuwe en gedetailleerder is dan de voorgaande schermen. In de MacBook Pro Service Manual staat namelijk een lijst met wat er nieuw is aan de MacBook Pro ten opzichte van de voorgaande PowerBooks:
Main service and feature differences from previous models:
  • Intel Core Duo microprocessor architecture: 1.83GHz, 2.0GHz, and a 2.16GHz option
  • Higher resolution 15.4-inch display, 1440 x 960, 114 dpi (previously 1280 x 854, 101 dpi)
  • Supports DDR2 memory up to 2GB
  • 128MB VRAM with dual link DVI option is now standard
  • 9.5mm slot load SuperDrive (versus the previous 12.7mm)
  • 80GB 5400 RPM hard drive standard
  • 100GB/120GB 5400 RPM, 100GB 7200 RPM hard drive option
  • No modem
  • No FireWire 800 port
  • No PC Card slot
  • ExpressCard/34 expansion card slot
  • Dual display latch
  • AirPort and Bluetooth cards and antennas are separate and in different locations
  • The AirPort Extreme antenna assembly is in the clutch cover
  • Infrared sensor
  • iSight camera built in
  • MagSafe magnetic power connector
toon volledige bericht

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
matiasjansen schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:50:
[...]

Ik zou net zo lang zeiken tot je die vervanging krijgt, probeer anders een floor mananger aan de lijn te krijgen ofzo, 1 dode pixel vind ik al niet acceptabel. :/
Nog een reden om gewoon @ Apple.nl te kopen.
Je krijgt niet alleen een laatste revisie, bij 1 dode pixel stuur je hem gewoon terug met reden dat je niet tevreden bent en bestel je een nieuwe. (kan als je via apple.nl hebt gekocht)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Mja weet ik wel, maar heb em nu al anderhalve maand + is in een gewone winkel gekocht aangezien er nog iemand me geld moest...

• Zware Unit
Bij de Apple Store in Utrecht krijg je standaard een jaar pixel garantie.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

hehe... welke van de twee? die in utrecht zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-01 18:57
Ouch! heb mijn MBP 17inch op een record van 89 graden gesignaleerd en eerder ook al de 80 graden grens overgeschreden.
Ben er mee terug gegaan...
Omdat het een van de eerste modellen was (heb em gekocht week na release) zou er een 'oud' moederbord in gezeten hebben, ben em 2,5 weken kwijt geweest ( ;( ) , inmiddels terug en nu na +/- 48 uur aan waarvan +/-24 uur intensief gebruik nog niet boven de 60 graden gekregen.

Verder top apparaat! vind vooral smackbook briljant! :D

.

• Wim Leers
  • Laatst online: 02-05 22:05
NightFade schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 02:12:
Ouch! heb mijn MBP 17inch op een record van 89 graden gesignaleerd en eerder ook al de 80 graden grens overgeschreden.
Ben er mee terug gegaan...
Omdat het een van de eerste modellen was (heb em gekocht week na release) zou er een 'oud' moederbord in gezeten hebben, ben em 2,5 weken kwijt geweest ( ;( ) , inmiddels terug en nu na +/- 48 uur aan waarvan +/-24 uur intensief gebruik nog niet boven de 60 graden gekregen.

Verder top apparaat! vind vooral smackbook briljant! :D
De mijne gaat tot 96 graden :'( Waarschijnlijk nog verder ook.

EDIT: nog effe vergeten: en mijn systeem CRASHT gewoon zodra ik de GPU begin te belasten: eerst artifacts, dan simpelweg system crash... Erg leuk. }:O

Ik heb de mijne nochtans pas gekocht in juni... Blijkbaar krijg je een nieuwe als je binnen de twee weken omruilt... Nu ga ik proberen hem in 2.5 dagen gerepareerd te krijgen, dat is mogelijk indien je op voorhand kunt bewijzen dmv screenshots dat je MBP te heet wordt. Dan bestellen ze bij het Apple Centre een nieuw logic board en gaat het vervangen wat sneller. Vreemd genoeg kunnen ze dat niet op 1 dag klaren... (dat vervangen). Als je VEEL geluk hebt, kun je 'm 's morgens binnen doen en 's avonds weer komen ophalen. Maar dat is een beetje moeilijk. Ik woon namelijk in Hasselt (België) en ik ga hem binnen doen in het Apple Centre van Maastricht. Mijn eigen Apple Store (S&S Hasselt) doet namelijk geen reparaties en wilt hem opsturen naar Wommelgem in de provincie Antwerpen. Een reparatie duurt dan MINSTENS 5 werkdagen. Veel te lang dus. Dan maar Apple Benelux gebeld - geen oplossing. Uiteindelijk ben ik dan terecht gekomen bij het Apple Centre van Maastricht. Maar blijkbaar zijn er momenteel leveringsproblemen vanuit Apple zelf naar de Apple Centres toe wat betreft onderdelen: Apple's hele systeem ligt plat - over de HELE wereld. :+

Nu maar hopen dat het voor de rest vlot gaat verlopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Wim Leers op 23-09-2006 14:42 . Reden: detail vergeten... GPU gebruiken => MBP crash ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150667

mocht de update van MBP er alsnog komen binnenkort dan hoop ik dat ze de vernieuwing ook doorvoeren voor de GPU : nieuws: ATi introduceert Mobility X1700 met 'strained silicon'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 150667 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:03:
mocht de update van MBP er alsnog komen binnenkort dan hoop ik dat ze de vernieuwing ook doorvoeren voor de GPU : nieuws: ATi introduceert Mobility X1700 met 'strained silicon'
volgende update word gegokt op mid-okt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Anoniem: 150667 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:03:
Ik zou dan toch liever een nVidia zien als optie. Geforce GO 7900 ofzo.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten