[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
Ik heb mijn MacBook Pro nu een tweetal weken en ik heb een probleem.

Gisterenavond (net voor mijn eerste schooldag) besloten om Windows te herinstallen.
CD'tje van Windows ingestoken, alles gevolgd op de Wizard.
MBP herstart zodat ik die drivers kan installen, wat zie ik: mijn scherm had totaal freaky kleuren.

Oei dacht ik, slechte installatie. Misschien eens herdoen vanaf nul met Boot Camp.
Toen ik in OS X bootte zag ik dat mijn OS X ook al aangetast was ... Kleuren compleet op hol geslagen.

OS X helemaal eraf gesmeten en herinstalled, samen met Windows op een verse Boot Camp.
In Windows was alles in orde ... tot ik reboote. Alles was weer freaky en 't is echt niet te doen om te werken.

Uiteindelijk dan een oplossing gevonden voor in Windows: je klapt het scherm ff dicht en dan weer open en de kleuren zijn weer normaal.
In OS X werkt dit jammergenoeg niet.

Ik denk dus niet dat het hardwarematig is want het kán nog werken en het gebeurde na de install van Windows.

Pics:
http://img111.imageshack.us/img111/2301/pict0275ip3.jpg
http://img244.imageshack.us/img244/3043/pict0276df6.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/5649/pict0277uw2.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/3463/pict0278dt1.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/6094/pict0279yj9.jpg

Zoals je kan zien; nie aangenaam om mee te werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kakature schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:52:

Zoals je kan zien; nie aangenaam om mee te werken ...
Mwoah, 't zal even wennen zijn.. :P

Maar probeer eens 't standaard riedeltje: PMU (eigenlijk SMC) reset (batterij er uit, stroom eruit, powerknop 10 sec indrukken) en pram reset (booten met cmd-opt-p-r). Anders dan dat kan ik zo even niets bedenken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
CyBeR schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:00:
[...]

Mwoah, 't zal even wennen zijn.. :P

Maar probeer eens 't standaard riedeltje: PMU (eigenlijk SMC) reset (batterij er uit, stroom eruit, powerknop 10 sec indrukken) en pram reset (booten met cmd-opt-p-r). Anders dan dat kan ik zo even niets bedenken.
Ok, dat wil ik gelijk eens proberen, als iemand me kan zeggen wat de termen PMU, SMC, Pram Reset betekenen ;)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Power Management Unit (PMU)
System Management Control (SMC)
parameter-RAM (P-ram)

had je heel snel even op google kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt trouwens voor dit soort dingen een snel testje doen: doe printscreen en paste het in een image programma en kijk op een andere mac/pc of het nog steeds gaar is. Zoja, software probleem, zo nee hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
eur0fighter schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:24:
Power Management Unit (PMU)
System Management Control (SMC)
parameter-RAM (P-ram)

had je heel snel even op google kunnen vinden.
Ja inderdaad, je hebt gelijk. Maar ik bedoelde eigenlijk: wat moet ik er precies mee doen. De uitleg is wat vaag voor een newbie.
Bijvoorbeeld "booten met cmd-opt-p-r". Zoiets begrijp ik helemaal niet.

Bedankt Olly4, ik zal het eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door kakature op 25-09-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
Dank Cyber en Eurofighter, die methode werkt ;)

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn MBP nu een paar weken maar ik ben er niet echt tevreden over. Het is zoo traag allemaal. En al die software lijkt mooi maar b.v. iWEb genereert echt enorm grote en trage sites en crashed ook vaak. Ik verlang nu al weer naar dreamweaver en picasa. M'n geheugen is ook altijd vol (1gb) zal ik er nog een gb bij prikken? ik snap het niet zelfs m'n oude dell inspiron lijkt sneller te werken dan m'n MBP. Komt het misschien door m'n cinema display? (1920x1200). Iemand tips om de boel sneller te laten lopen? (zou niet hoeven lijkt mij bij een machine van $3000). Windows erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meer geheugen erin. 1GB is weinig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:51:
ik heb mijn MBP nu een paar weken maar ik ben er niet echt tevreden over. Het is zoo traag allemaal. En al die software lijkt mooi maar b.v. iWEb genereert echt enorm grote en trage sites en crashed ook vaak. Ik verlang nu al weer naar dreamweaver en picasa. M'n geheugen is ook altijd vol (1gb) zal ik er nog een gb bij prikken? ik snap het niet zelfs m'n oude dell inspiron lijkt sneller te werken dan m'n MBP. Komt het misschien door m'n cinema display? (1920x1200). Iemand tips om de boel sneller te laten lopen? (zou niet hoeven lijkt mij bij een machine van $3000). Windows erop?
Baseer je dat enkel op de snelheid van iWeb? Of zijn er nog andere programma's die volgens jou erg traag werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hmmmmm, ik heb een probleem met mijn oplader. Het stukje waaraan de Magsafe connector zit, heeft losgelaten, dus de bedrading zit nu meer in de huls. Even een plaatje erbij gezocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.tuaw.com/media/2006/01/magsafe.jpg

Waar de nagels van de persoon dus zitten is hij als het ware uit die huls gekomen, met als gevolg dat mijn bedrading nu losligt. Heeft iemand een idee of dit onder de garantie valt. Ben namelijk altijd zeer voorzichtig met mijn spullen en lijkt me dus een fabricage-fout. En waar moet ik me dan melden, bij Apple Centre, een AASP of direct bij Apple (care)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

drupje secondelijm erop en terug in het schoentje stoppen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

_DH schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:58:
drupje secondelijm erop en terug in het schoentje stoppen?
En dan na 1 jaar buiten de garanatie, laat het alsnog los :P? Nee, breng het liever terug naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1) iWeb is software met een hele andere doelgroep dan Dreamweaver. iWeb is voor de n00b-consument, Dreamweaver voor de professional (al zullen sommige webdesigners zweren bij een simpele teksteditor)

2) Definieer 'geheugen is ook altijd vol'? Onder Activity Monitor kan je geheugen 4 statussen hebben: Wired, Active, Inactive en Free. In de laatste 2 gevallen is het geheugen beschikbaar. OSX doet echter hetzelfde wat 99% van alle unixen doet: zoveel mogelijk cachen. Op die manier voelt je systeem vlotter aan. Je geheugen lijkt dan altijd vol, maar dat is het zeker niet.

3) 1GB is een leuk begin, maar afhankelijk van wat je met je Mac doet zul je snel verlangen naar meer geheugen.

4) Als je twijfels hebt over de stabiliteit van je MBP (crashende apps enzo), start je MBP op met de Install Disk 1 in de drive en de D-toets ingedrukt. Je laadt nu de Apple Hardware Test. Volg de stappen op het scherm en binnen een paar minuten weet je of je Mac defecten bevat of niet. Dit is overigens geen 100% sluitende test, maar slechts een indicatie.

5) Probeer eens een kale installatie te doen van OSX + de apps die jij nodig hebt.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is traag office, iPhoto, eclipse, msn. ik wordt gek van het rondraaiende wietlje zelfs kaal met niets geladen even op expose klikken gaat traag en het duurt een eeuwigheid voordat de widgets geupdate zijn. Ik snap er niets van dit zou toch een snelle machine moeten zijn? terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

iPhoto en eclipse zouden toch wel retesnel moeten zijn ja. probeer eens een erase-and-install (formatteren en installeren) zodat alle eventuele oude prut weg is en laat om ruimte te besparen bij 't installeren maar meteen weg wat je niet nodig hebt ;)

Office en msn kunnen wel traag zijn ja als je veel geheugen in gebruik hebt aangezien dat ppc apps zijn die dus on-the-fly getranslate worden. Maar dat translaten wordt in geheugen gecached. Als dat vol zit kan dat niet en wordt 't geheel een stuk trager.

That said is 2GB nog altijd superfijn, heb ik hier ook ;) 1GB is zo'n beetje het minimum tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Gb hier, enkel Photoshop kan zich na een tijdje verslikken, maar vindt ik niet meer dan normaal, draait vlot genoeg voor mij (ook al gaat het via Rosetta).
Voor de rest is het echt een killer laptop en kan ik niet wachten tot er meer programma's universeel uitkomen! (en dan vooral Photoshop en Dreamweaver...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

O.D.Smolik schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:37:
[...]

En dan na 1 jaar buiten de garanatie, laat het alsnog los :P? Nee, breng het liever terug naar Apple.
Moet ik me alleen dan wenden bij Apple Centre of AppleCare ? Heb hem online gekocht toentertijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:03:
Alles is traag office, iPhoto, eclipse, msn. ik wordt gek van het rondraaiende wietlje zelfs kaal met niets geladen even op expose klikken gaat traag en het duurt een eeuwigheid voordat de widgets geupdate zijn. Ik snap er niets van dit zou toch een snelle machine moeten zijn? terugsturen?
nofi verder, maar misschien kun je eens de posts van CyBeR, Bashrat en mijzelf lezen en datgene wat we aandragen proberen? Je bent op dit moment vooral aan het jammeren en aan het wachten op hapklare oplossingen, althans zo komt het over. Probeer de zaken die we aangedragen hebben eens uit, en post je bevindingen hier, dan komen we ergens en kunnen we je misschien ook verder helpen bij het lokaliseren van een eventueel probleem. :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wanneer je systeem traag is, start dan even Activity Monitor op (zit in je utilities map), maak dan even een screenshot van je complete desktop inclusief dock en Activity Monitor, en post die hier. Dan kunnen we direct zien of je programma's daadwerkelijk afsluit en of je je ram telkens volgooit met allerlei programma's die niet hoeven te draaien.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:03:
Maak gelijk even een screenshot van al je widgets, en post die even hier. Je kan die screenshots makkelijk uploaden op www.imageshack.us. Screenshots maak je dmv het volgende toetsencommando: Apple+Shift+3 of Apple+Shift+4.

Restart ook even je MPB en start geen programma's op, behalve Activity Monitor, kijk dan welk proces het meeste "real" memory oplsokt en welk proces de meeste CPU activity.

Verwijderd

zoals sommigen al zeiden: Check e.e.a.

Ik heb net zoals jij ook een BMP met 1 GB en ik heb netzo als jij aardig wat geinstalleerd en nergens last van. Ik zeg niet dat jij e.e.a verzint maar ik denk wel dat je e.e.a. vergeet te vertellen.

Heel vaak hebben Mac gebruikers 6 a 9 verschillende applicaties openstaan omdat ze aan verschillende dingen werken.Denk aan Photoshop,Dreamweaver,iMovie,Office doc etc... en daarnaast nog verschillende browsers. Kortom overbodig veel op minimale systeemeisen en dan verwachten dat alles binnen 1 sec.werkt. Onrealistisch en onzin natuurlijk. Als dat strandballetje toevallig 10 sec. langer draait met al deze applicaties op de achtergrond dan moet je niet zeuren want dan ligt het aan jezelf.

iWeb gebruik ik ook en alleen icm met iDisk is het idd wat traag maar dat ligt eerder aan iDisk dan aan iWeb maar om te doen alsof het 30 sec duurt zoals op een normale PC is gewoon duimzuigerij en onzin. Onzin omdat dit soort zaken alleen veroorzaakt worden als andere zaken niet goed zijn geregeld. Immers een programma sluit zichzelf af met een reden en heel af en toe vanwege het programma zelf. Dus dien je eerst te kijken hoe de rest van je systeem functioneert en dat te fixen.

Dus zoals iemand zei: ff die systeem-doctor eroverheen gooien en als dat niet helpt dit progje gebruiken en zowiezo een geheugen bij prikken en natuurlijk eens in je dock kijken wat je allemaal onnodig heb aanstaan.

PS:

Het lijkt mij niet slim om nu nog een nieuwe BMP te kopen aangezien er een nieuwe serie aankomt voor de Kerst. Nieuwe serie als Intel Core duo 2 processor. Kortom ook de bestaande problemen zullen dan voorbij zoals overhitting etc...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 11:14 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

BMP = BookMac Pro? ;)

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
zijn er ook al geruchten over een kleinere macbook pro?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

sjobiscity schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:53:
zijn er ook al geruchten over een kleinere macbook pro?
niets concreets... op dit moment zijn er geen 'betrouwbare' MBP geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig wel, heb nu een 17", maar een 13" MBP in combinatie met een ACD van 30" zou wel kickass zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:11:
Spijtig wel, heb nu een 17", maar een 13" MBP in combinatie met een ACD van 30" zou wel kickass zijn!
Macbook lijkt me de volledige vervanger van de kleinere PB en de iBook...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
KeeZ schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:18:
[...]
Macbook lijkt me de volledige vervanger van de kleinere PB en de iBook...
Dat is idd ook wat Apple NL zegt. De zwarte versie is onder meer bedoeld voor de zakelijke markt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
jimbim schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:30:
[...]

Dat is idd ook wat Apple NL zegt. De zwarte versie is onder meer bedoeld voor de zakelijke markt,
omdat zakelui in het zwart lopen? hij is inderdaad mooier, en mogelijk ook 150 euro meer waard, maar waarom die voor de zakelijk markt is..
opzich jammer want een zilvere behuizing was natuurlijk leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah wanneer je hem zilver zou maken, zou je weer het beeld van de macbook pro verstoren.. Die heeft dat imago als zilver.

Het zou voor de "office consument" inderdaad mooi zijn, maar helaas :) Denk ook niet dat dit in hun stappenplan zal staan voor de aankomende xx jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu toch heb.

Ik heb m'n MacBook pro nu een maand en er zat een vlek op het beeldscherm. Dus ik dacht hem even te gaan schoonmaken. Ik heb even gekeken hoe Apple wil dat ik hem schoonmaak en deed het toen op die manier (uitzetten en de batterij eruit halen en dan pas schoonmaken).

Toen ik het beeldscherm nader bekeek, zag ik allemaal toetsafdrukken op het beeldscherm (de randjes van de toetsen zeg maar). Dat was me nog niet opgevallen, maar nu ik het zag wilde ik daar ook wel vanaf.

Dus ik ga poetsen en poetsen...wat blijkt...het gaat er niet af. Ik heb het idee dat de toetsen warm waren en dat ze in de toplaag van het (matte) beeldscherm zijn ingebrand. Het is niet heel goed te zien, maar het is dus wel te zien en ik krijg het er niet van af. Wat denken jullie: is het iets om voor terug te gaan?

Groetjes,

Luther

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat is gewoon slijtage van idd de toetsen die over 't scherm wrijven. Is een vrij veelvoorkomend verschijnsel bij laptops en niet echt iets om je serieus zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

daar heppie toch dat leuke plastic-witte velletje voor.. om over je toetsen te leggen als je em dichtklapt... Of zit dat er niet meer bij tegenwoordig.. ik gebruik em nu (weer) bij mijn PB onderweg..

[ Voor 5% gewijzigd door kaassouffle op 29-09-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022

PS:

Het lijkt mij niet slim om nu nog een nieuwe BMP te kopen aangezien er een nieuwe serie aankomt voor de Kerst. Nieuwe serie als Intel Core duo 2 processor. Kortom ook de bestaande problemen zullen dan voorbij zoals overhitting etc...
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whops, wrong topic!
lees je snel overheen, dat pro ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 18:30 ]

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:15
Laat ik nog even wat olie op het vuur gooien ;)
Was in NY en wilde een MBP 17" gaan kopen. In de SoHo store en op 5th Av. waren ze beide vanaf maandag (tot gisteren, ben nu weer thuis) niet meer voorradig. Wel de refurbished MBP's, maar ik wil een nieuwe. Uiteraard kon die sales kerel niet vertellen wanneer ze wel weer voorradig zouden zijn. Ergens volgende week misschien. Of ik toch geen refurbished wilde kopen. Dus is Apple zijn voorraad aan het opmaken? Of gewoon low on stock?

Verwijderd

kaassouffle schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:47:
daar heppie toch dat leuke plastic-witte velletje voor.. om over je toetsen te leggen als je em dichtklapt... Of zit dat er niet meer bij tegenwoordig.. ik gebruik em nu (weer) bij mijn PB onderweg..
Er zt idd wel een plastic velletje bij ja, maar ik vond dat niet erg chique ogen. Maar goed, misschien toch maar gaan gebruiken :) Bedankt voor de reacties.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Crumpler heeft hier The Slip voor in de aanbieding:

http://www.whatlaptop.co.uk/YSUwR_1oLwnIfw.html

Stuk mooier en practischer dan zo'n slap plastic velletje :)

Verwijderd

Lekker handig zo'n DVD lade aan de voorkant, als je een notebook riser hebt :(

Had ik net besloten om voor deze, en niet de Macbook, te gaan....

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:03:
Lekker handig zo'n DVD lade aan de voorkant, als je een notebook riser hebt :(

Had ik net besloten om voor deze, en niet de Macbook, te gaan....
Dus je riser van pakweg 15 euro ontneemt jou de lust om een MacBook Pro te kopen. Voor 15 meer heb je een andere riser zonder voorplankje, of een stapel boeken, die de drive vrij laten. Kortom, je laat jezelf wel erg makkelijk geen MacBook Pro kopen. :/

Komop man, een notebook standaard. Waar gaat 't nog over... Niet dat je m van mij hoeft te kopen, maar kritiek op een frontale drive vanwege je notebook standaard vind ik echt van de domme.

[ Voor 15% gewijzigd door Matias op 30-09-2006 13:16 ]

Verwijderd

Het is geen elcheapo hoor, een USB Notebook station van Kensington van €60. Goede ergonomie vind ik erg belangrijk, ik heb geen behoefte aan een hunchback.

En ook zonder riser vind ik een DVD aan de voorkant irritant, heb ik ook nog nooit op een notebook gezien eig....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 14:40 ]

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Ik vind het wel handig, op deze manier zitten de uitbreidingssloten en aansluitingen goed verdeeld over de zijkanten ipv op de achterkant, dat is helemaal zo onhandig.

Vind het wel mooi zo.

• Wim Leers
Mikey NL schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:08:
Ik vind het wel handig, op deze manier zitten de uitbreidingssloten en aansluitingen goed verdeeld over de zijkanten ipv op de achterkant, dat is helemaal zo onhandig.

Vind het wel mooi zo.
Ik vind het ook veel beter. Je zit toch VOOR je laptop, en je kabels zitten er NAAST. Dus geen geklooi tussen kabels meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:09:[i]
< edit van het verhaal over toetsenafdruk op het scherm van de Mac notebook >

Groetjes,

Luther
Afdrukken op je scherm van je PB/MBP

Bekend gegeven en simpel op te lossen ipv een dure aankoop middels zo een slip.
Je kijkt onder je aanrecht bij je schoonmaakspullen (of anders ff snel naar de Supermarkt rennen)
of je een pak viscose doekjes hebt,haal er een uit,knip het door midden met dit
resultaat en leg het dan op je toetsenbord van je PB/MBP. Zo ziet het er dan uit en nooit meer last van toetsenafdrukken op je scherm van je PB/MBP. :*)

Vieze toetsen op je PB/MBP:

Heb je last van toetsen die verkleuren of afgeven kijk dan of je aan een los toetsenbord kunt komen via of de Appleonline store of Apple's premium-sellers zodat je zelf je vieze toetsen kunt omwisselen met de nieuwe en wat er zo uitziet. Scheelt weer opsturen en 3 weken wachten en €€€ als afrekening. :)
heb je hele goede contacten dan kun je er een gratis krijgen om dat ze op voorraad liggen weg te rotten omdat Apple zelf teveel had laten fabriceren waardoor er een overschot is.

Mat scherm op PB/MBP dat vies en vettig blijft

simpel op te lossen en beter dan welk water&zeep..alcohol/glassex etc... oplossing.
Te koop bij elke Apple premium-seller iClean. Heel klein beetje op een doek! spuiten en over je scherm wrijven en al je vettige afdrukken e.d. zijn opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

heb je hele goede contacten dan kun je er een gratis krijgen om dat ze op voorraad liggen weg te rotten omdat Apple zelf teveel had laten fabriceren waardoor er een overschot is.
Vertel.. Ik wil een US tobo namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

Afdrukken op je scherm van je PB/MBP

Bekend gegeven en simpel op te lossen ipv een dure aankoop middels zo een slip.
Je kijkt onder je aanrecht bij je schoonmaakspullen (of anders ff snel naar de Supermarkt rennen)
of je een pak viscose doekjes hebt,haal er een uit,knip het door midden met dit
resultaat en leg het dan op je toetsenbord van je PB/MBP. Zo ziet het er dan uit en nooit meer last van toetsenafdrukken op je scherm van je PB/MBP. :*)

Vieze toetsen op je PB/MBP:

Heb je last van toetsen die verkleuren of afgeven kijk dan of je aan een los toetsenbord kunt komen via of de Appleonline store of Apple's premium-sellers zodat je zelf je vieze toetsen kunt omwisselen met de nieuwe en wat er zo uitziet. Scheelt weer opsturen en 3 weken wachten en €€€ als afrekening. :)

Mat scherm op PB/MBP dat vies en vettig blijft

simpel op te lossen en beter dan welk water&zeep..alcohol/glassex etc... oplossing.
Te koop bij elke Apple premium-seller iClean. Heel klein beetje op een doek! spuiten en over je scherm wrijven en al je vettige afdrukken e.d. zijn opgelost.
Kijk eens aan, dit zijn de reacties die helemaal top zijn. Danjewel, ik ga maar eens naar A mac (Amersfoort) om zo'n spuitbusje te halen, want m'n scherm blijft vet. Ik krijg de vlek van iemands vinger echt niet weg.

Weet je wat ook zo frustrerend is? De blik van mensen als je zegt dat ze niet aan het schermen mogen komen met hun vingers. Dan zeggen ze dat ze dat niet doen, maar ondertussen heb ik aan het einde van de dag toch mooi vette vingers op het beeldscherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ooit een keer bij een shop waar ik mn DVD-r's bestel, een fles TFT / LCD cleaner gekocht. Kost niks, werkt prima. Maakt je scherm ook wat minder statisch enzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Is er iemand die een 3.5" Firewire (400 of 800) schijf aan zijn MBP heeft hangen? Ik ben benieuwd of er voldoende spanning uit de FW-poort komt om de schijf te gebruiken. Ik heb nu nog een 2.5" schijfje met USB2/FW400 en dat werkt prima zonder adapter (op de 12" PB van mijn vriendin, wel via FW, want de 2 USB poorten geven wel te weinig spanning voor de drive). Ben benieuwd of dat met een 3.5" ook zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij lukt dat nooit met een 3.5" schijf.. die dingen zijn toch wel anders ontworpen dan 2.5" schijfjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Ja, ze werken ook met een hogere spanning. Maar ik wist het niet. Ga er wel van uit dat ze enkel met adapter zullen werken. Dan gewoon nog maar een 2.5" extern schijfje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nu een Dell Ultrasharp 2407WFP schermpje gekocht, maar het lijkt alsof de resolutie niet op 1920x1200 gaat als ik dat zo instel. Als ik een screenshot maak, is deze maar 1440x900 pixels. Zie ik iets over het hoofd?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Gebruik je tegelijk het scherm van je MBP en je Dell monitor? Mac OS X maakt 2 aparte plaatjes als je een screenshot maakt met meerdere schermen actief. Dit in tegenstelling tot Windows, die ze samenvoegd in één afbeelding.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Merom in de MBP is weer goed nieuws, ik hoop dat ze ook kleine aanpassingen nog doorvoeren zoals meer usb poorten en firewire800 en maybe DL brander. Magneetje voor frontrow ab.
Iig als hij upgedate is dan bestel ik er gelijk een :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

GUZA schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:40:
Same here, we wachten er nu al zo lang op >:). En sinds we een Mac Pro op het werk hebben gekregen kijk ik er nog meer naar uit. Was de G4's een beetje zat aan't worden.

Nu vraag ik me af of Apple ook de switch naar Nvidia GPU's gaat maken. Gezien die Intel en Nvidia roddels de laatste tijd ( *; => ^) ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het eigenlijk best een tegenvaller vinden als de GPU geen update krijgt..
want als ik me niet vergis heeft de huidige GPU nog geen volledig hardwarematige HD-video ondersteuning.

nieuwe X1700 wel

en GeForce vanaf 7600 ook
GUZA schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:40:
Merom in de MBP is weer goed nieuws, ik hoop dat ze ook kleine aanpassingen nog doorvoeren zoals meer usb poorten en firewire800 en maybe DL brander. Magneetje voor frontrow ab.
Denk dat ik dan eerst ff wacht op de eerste reacties en tests.
Maar heb zo'n gevoel dat Apple nu zeer zorgvuldig te werk zal gaan na al die problemen met de eerste generatie.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had de display driver in mirror mode gezet, dus beide monitoren hetzelfde beeld, maar dan gaat ie maximaal tot 1440x900 (misschien wel logisch). Als ik de displays naast elkaar instel, dan gaat de Dell wel in 1920x1200 modus. Maar nu heb ik de clamshell mode 'ontdekt' en werkt het zoals ik had verwacht.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Kan je ook de HDD van de MBP zelf vervangen net als de Macbook. Of kan het niet bij de MBP? Via apple is het namelijk wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:23:
Kan je ook de HDD van de MBP zelf vervangen net als de Macbook. Of kan het niet bij de MBP? Via apple is het namelijk wel prijzig.
/me wilt het ook wel weten :)
m'n 120Gb raakt al aardig vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Bij de MB kun je het zelf doen zonder dat je Apple Limited Warranty vervalt.
Bij de MBP kun je het ook zelf doen maar wel grote kans dat de Warranty dan ook echt vervalt wanneer er een keer een reparatie nodig is.

http://www.ifixit.com/Gui...rd-Drive-Page-1-Packaging

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik was laatst bij de Youmac in Eindhoven om eens te vragen of mijn MBP niet te warm wordt en ik of misschien eens de laptop moest binnen brengen om hem van de whine af te helpen. Ik zei toen dat dat ws niet meer zou gaan onder garantie omdat ik zelf mijn HDD had vervangen. Haalt die gast gewoon zijn schouders op en zegt dat dat niet een probleem moet zijn.

Dus zelf vervangen is best te doen, maar zou idd je garantie kunnen doen vervallen. Al lijkt Youmac daar niet van op te kijken. Ik ben ook geen seals of garantie stickers tegen gekomen op mijn reis in de ingewanden van mijn MBP, dus hoe men zou moeten zien dat je zelf de HDD vervangen hebt is mij een raadsel.

Op ifixit.com staat een goed guide voor het openschroeven van je MBP. En mooie plaatjes.

/edit: Hmm, die link is dus dezelfde als die van Presto.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 09-10-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Hehe okay, er is zelfs een heel gaaf filmpje. Vind alleen de link ff niet meer.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de laatste tijd trouwens ongelofelijk last van mijn BT logitech muis. Als ik beweeg, dan blijft ie staan en na een paar sec gaat ie bewegen en doet dan de beweging die ik gemaakt heb. Ik heb de batterij in de muis al vervangen, maar dat helpt niet veel. Ik wordt er helemaal krankzinnig van, tis net of je spastisch bent, aanklikken van iets wordt zo wel erg lastig als je er telkens voorbij schiet. Oplossingen? (behalve een USB muis kopen dan). Het is eigenlijk zo sinds de 10.4.8 upgrade bedenk ik me nu, zou het daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Misschien heel stom, maar is je ondergrond verandert ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik nog steeds een wit A4tje, wel een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor diegenen dat denken dat hun MBP iets te warm wordt:
http://81.169.182.62/~eidac/software/page5/page5.html

Installeren en op 3000tpm zetten. Dan hoor je'm net niet draaien en mijn MBP komt niet meer boven de 40°C!!

Nadeel: minder lange batterijduur, maar dat heb ik ervoor over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of of of..... je MacBook nu verkopen nu je nog een mooie prijs kunt vangen
want volgende maand ofzo gaat Apple de MacBook lijn upgraden met de
naar het schijnt nieuwe processors!!!! O-) en is dart gezeik met die warmte
ook verleden tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je realiseert je dat iedereen dat al twee maanden zegt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn MBP eind juli gekocht, goed wetenden dat die tegen september al lang "klassiek" zou zijn.
Heb er ondertussen toch maar van kunnen genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:14:
Heb mijn MBP eind juli gekocht, goed wetenden dat die tegen september al lang "klassiek" zou zijn.
Heb er ondertussen toch maar van kunnen genieten ;)
Idem :)

Ik eind juni dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik heb m zelfs pas vorige week gekregen ;) Ik had er gewoon 1 nodig en deze doet het best wel oke :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 21:33
Ik heb de mijne zelfs pas gister gehad. Ben er super blij mee en hij is voor mij prima. wordt wel een beetje warm, maar vind ik geen probleem. Alleen het toetsenbord is voor mij erg wennen. Toetsen staan veel verder uit elkaar dan ik gewend ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Wat is het verschil tussen:

• Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS
• Toetsenbord met backlightverlichting (lokaal) & Mac OS (int'l English)

Als ik het goed begrijp een andere toetsenbordindeling (wat is er dan zowel anders?) en
"int'l English", wat mag dat inhouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:23:
Wat is het verschil tussen:

• Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS
• Toetsenbord met backlightverlichting (lokaal) & Mac OS (int'l English)

Als ik het goed begrijp een andere toetsenbordindeling (wat is er dan zowel anders?) en
"int'l English", wat mag dat inhouden ?
deze vraag is volgens mij al vaak voorbijgekomen! heb je vorige berichten gelezen? Misschien moet je dat maar s doen.. het antwoord zou ik overigens niet weten! |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:43:
[...]

deze vraag is volgens mij al vaak voorbijgekomen! heb je vorige berichten gelezen? Misschien moet je dat maar s doen.. het antwoord zou ik overigens niet weten! |:(
zeg dan gewoon niks :P

Het verschil is miniem. De nederlandse heeft 'num vergr' en een euroteken, de intl english heeft 'num lock' en geen euroteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog een vraagje:

waar de f*ck is dat knopje voor onderop de MBP? Ik kan het indrukken waarna een lampje gaat branden. waar is dit voor?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is een knopje op de accu. Aan het aantal brandende lampjes kan je zien hoe vol de accu ongeveer is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:48:

waar de f*ck is dat knopje voor onderop de MBP? Ik kan het indrukken waarna een lampje gaat branden. waar is dit voor?!
self-explode? ;)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:48:

Jezus, dit is net zo erg als "Waar zit de aan/uit knop?"
Is verdomme basic informatie, en zoniet dat had je dat zelf ook wel kunnen verzinnen. Op de accu, en er gaat een serie LED's branden |:( Rara, wat zou het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

haha frank, wat ben jij dom zeg :P

maar ik neem aan dat bij jou geen lampjes gaan branden anders had je dat wel gesnapt ofnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:46:
[...]

Jezus, dit is net zo erg als "Waar zit de aan/uit knop?"
Is verdomme basic informatie, en zoniet dat had je dat zelf ook wel kunnen verzinnen. Op de accu, en er gaat een serie LED's branden |:( Rara, wat zou het zijn.
Ja jongen ik weet ook niet alles. niet iedereen is zo verdomde slim als jij baklap. Je doet je naam wel eer aan opzich. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:04:
[...]

Ja jongen ik weet ook niet alles. niet iedereen is zo verdomde slim als jij baklap. Je doet je naam wel eer aan opzich. :9
Je had ook het boekje erbij kunnen pakken. Dan had je sneller je antwoord gehad en ook je luiheid/domheid minder tentoongesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Jongens jongens we hebben het hier over de mooiste hardware in PC land en jullie gaan zeuren over een lampie ;)

Heb vandaag zo'n beetje al mijn icons lopen vervangen bij iconfactory... wat een heerlijke site is dat weer.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
KeeZ schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:36:
Jongens jongens we hebben het hier over de mooiste hardware in PC land en jullie gaan zeuren over een lampie ;)

Heb vandaag zo'n beetje al mijn icons lopen vervangen bij iconfactory... wat een heerlijke site is dat weer.
Correctie, meerdere lampjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
NIEUWE MACBOOK PRO'S!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:14
Met Core2Duo ja :) 2,16 of 2,33

Max 200GB HD (4200RPM), 160GB (5400RPM) of 120GB (5400RPM)

Maar wel nog de x1600

Max 3GB geheugen (1GB standaard)

http://www.apple.com/macbookpro/

[ Voor 21% gewijzigd door Uberprutser op 24-10-2006 14:51 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Topicstart aangepast :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ballebek schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:49:
[...]

Met Core2Duo ja :) 2,16 of 2,33

Max 200GB HD (4200RPM), 160GB (5400RPM) of 120GB (5400RPM)

Maar wel nog de x1600

Max 3GB geheugen (1GB standaard)

http://www.apple.com/macbookpro/
Sterker nog: 1 GB standaard op het basis-15" model, 2 GB op de 2,33 GHz 15" en 17" uitvoeringen.

En verder is die 1 GB ook nog een makkelijk uit te breiden opstelling, het is namelijk één module van 1 GB, en niet twee van 512. Je kunt er later dus makkelijk nog een module bij zetten, zonder reepjes over te hebben enzo.

Edit @ Vooghel (TS): Het 15" model heeft 2 USB poorten, geen drie.

[ Voor 5% gewijzigd door Hertog op 24-10-2006 15:20 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Hertog schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:18:
[...]

Sterker nog: 1 GB standaard op het basis-15" model, 2 GB op de 2,33 GHz 15" en 17" uitvoeringen.

En verder is die 1 GB ook nog een makkelijk uit te breiden opstelling, het is namelijk één module van 1 GB, en niet twee van 512. Je kunt er later dus makkelijk nog een module bij zetten, zonder reepjes over te hebben enzo.

Vorige model MBP had ook al 1x 1GB, alleen de iMac's niet jammergenoeg...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Hertog schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:18:
[...]

Aangepast, tnx :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, een vliegtuigadapter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Monster had die dingen volgens mij toch al?
Een of andere suf ding met een lompe plug eraan...

Maare, het wordt de 2,16 / 2GB / 160GB alleen nu nog mijn BlackBook 2GB verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet, misschien wel voor de iBook en Powerbooks, maar zeker niet voor een Magsafe connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Yes, daar zat ik op te wachten, nou nog de daadwerkelijke beslissing nemen :-)
Eén ding wat me op valt en/of me afvraag, waar is de optie voor een 7200RPM HDD gebleven? En Firewire 800 op de 15inch is toch ook nieuw?

Misschien kan de TS ook aangepast worden voor wat betreft de 'kinderziektes' en dat die gelden voor de 'normale' Core Duo MBP's. Wat de C2D MBP's met zich mee gaan brengen, moet nog maar blijken.

[ Voor 31% gewijzigd door TenshiNL op 24-10-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

jammer dat de "goedkoopste" nog steeds 128mb aan video geheugen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

128mb is toch lekker veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Ja inderdaad, die optie mis ik ook. Scheelt nu EUR 400,-, terwijl ik alleen maar 128MB meer videogeheugen wil, die andere opties (snellere CPU etc.) hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Besteld :P

15" 2,33 GHz met 160 gig hdd... de rest 'standaard'...

[ Voor 74% gewijzigd door JackBol op 24-10-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

YOU BASTARD .... :P ... nog ff sparen voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
_DH schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:11:
Besteld :P

15" 2,33 GHz met 160 gig hdd... de rest 'standaard'...
:9 :9 Wat een ultieme laptop dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37
Jammer dat je op de 15" geen 7200toerenschijf meer kunt nemen.
Die optie is nu alleen mogelijk bij het 17" model (is bovendien 100
euri goedkoper dan de 160GB schijf die er standaard in hangt).

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 18:09

krisis1

Onder-watte?!

is het ook niet nieuw dat deze ook dual layer is op de 15"-modellen?

//edit: oeps het stond al in de startpost, excuses. Wie vind de eerste reviews van deze modelletjes?

[ Voor 43% gewijzigd door krisis1 op 24-10-2006 17:22 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten