[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijn dat de upgrade er eindelijk is!

Maar ik baal er echt van dat de grafische kaart niet is geupdate..
ben ik de enige?...beetje raar omdat er nieuwere gpu's zijn en de huidige gpu er al vanaf januari 2006 in zit > dat is al bijna 1 jaar!
Maarja om nu weer te gaan wachten op Santa Rosa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 17:29

KrL

Foto foto..

Gluten Parody schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:06:
Jammer dat je op de 15" geen 7200toerenschijf meer kunt nemen.
Die optie is nu alleen mogelijk bij het 17" model (is bovendien 100
euri goedkoper dan de 160GB schijf die er standaard in hangt).
Tuurlijk kan dat wel, gewoon Apple bellen en desnoods even zeuren.. Best kans dat je de update nog gratis krijgt ook (was het voor mijn MBP ook 3 weken geleden, niet zelf gebeld overigens)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

_DH schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:11:
Besteld :P

15" 2,33 GHz met 160 gig hdd... de rest 'standaard'...
kreeg je nog melding over de levertijd?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, zijn er soms mensen ook met een oude macbookpro met core duo die weg is om gemaakt te worden. ik heb de mijne vorige maand gekocht en 2 weken geleden terug gebracht vanwege het whine. Ik had gister gebeld om te vragen hoelang het nog ging duren en ze zeiden dat het nog 2 weken kon duren omdat het logic board niet op voorraad was. kan ik nu ook gewoon een nieuwe macbookpro vragen of zal ik automatich een processor upgrade krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:34:
Hallo, zijn er soms mensen ook met een oude macbookpro met core duo die weg is om gemaakt te worden. ik heb de mijne vorige maand gekocht en 2 weken geleden terug gebracht vanwege het whine. Ik had gister gebeld om te vragen hoelang het nog ging duren en ze zeiden dat het nog 2 weken kon duren omdat het logic board niet op voorraad was. kan ik nu ook gewoon een nieuwe macbookpro vragen of zal ik automatich een processor upgrade krijgen ?
Waar zit in godsnaam de logica dat je zomaar een gloednieuwe en totaal andere proccesor krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:46:
[...]

Waar zit in godsnaam de logica dat je zomaar een gloednieuwe en totaal andere proccesor krijgt?
Op het logicboard zit alles, vga, cpu usb en firewire en alles. als ik een maand moet wachten op een logicboard zal je dan een nieuwe core 2 duo krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
ik wacht op de eerste berichten van mensen die zeggen dat ze een paar dagen geleden net een macbook pro hebben gekocht. En nu een nieuwe model willen omdat ze zich genaaid voelen _/-\o_

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:54:
ik wacht op de eerste berichten van mensen die zeggen dat ze een paar dagen geleden net een macbook pro hebben gekocht. En nu een nieuwe model willen omdat ze zich genaaid voelen _/-\o_
je kan/mag zowiezo toch ruilen binnen 10 dagen. dat ging ook "goed" toch met de mensen met de nieuwe ipod nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:48:
[...]

Op het logicboard zit alles, vga, cpu usb en firewire en alles. als ik een maand moet wachten op een logicboard zal je dan een nieuwe core 2 duo krijgen ?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balen. het het eerder in februari de upgrade. is jammer dat het zo snel gaat nu met apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Macbook Pro bestaat al weer een tijdje hoor :)
Product: MacBook Pro
Last Release: April 24, 2006
Days Since Update: 183 (Average = 104)
Recommendation: Don't Buy - Updates soon

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld!!!
De 2,16 core 2 duo versie met gratis printertje via de Apple site.
Ben benieuwd of hij echt binnen 7 dagen binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:48:
[...]

nee. Het logicboard is namelijk niet hetzelfde. Ook is de optische drive in de nieuwe MBP wat minder lang dan in de oude (anders mag je mij vertellen waar ze FW800 gaan laten ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Wat denken jullie? Kunnen we de vernieuwde 15" MBP veilig kopen of zouden er opnieuw kinderziektes zijn? Er zit nu een DL SuperDrive in + Firewire 800. Dit betekent toch zeker een ander logicboard. Verder een nieuwe CPU. Ik vind het een beetje eng om meteen te kopen eigenlijk.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:14
Eiríkr schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:54:
Wat denken jullie? Kunnen we de vernieuwde 15" MBP veilig kopen of zouden er opnieuw kinderziektes zijn? Er zit nu een DL SuperDrive in + Firewire 800. Dit betekent toch zeker een ander logicboard. Verder een nieuwe CPU. Ik vind het een beetje eng om meteen te kopen eigenlijk.
Dan moet je toch echt wachten, hoe kan iemand hier nou weten of er kinderziektes initten of whatsoever? Ikzelf denk van niet aangezien Apple nu wel redelijke ervaring heeft met het Intel platform => eerst Core Duo iMac's hadden ook zo het een en ander aan kwaaltjes maar bij de nieuwe serie (lees Core 2 Duo) zijn die issues allemaal verdwenen (zoals een whine ja, die zat ook in de meeste iMac's).

Oh ja, 2,33 met een 160GB besteld net

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:15

Qck

Bazinga

Heb al een tijdje gekeken naar die Macbooks, en ze lijke me echt geweldig. Met de nieuwe upgrade erbij helemaal (and they look sooo pretty :9~ ). Nu alleen nog ff wachten tot ik het geld bij elkaar heb (of eerder, als mijn huidige laptop het begeeft) en dan ga ik ook maar eens de overstap maken van 'pc' naar Mac. :D

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Ballebek schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:09:
[...]
Even snel rekenen: Leuk MBP met hoesje kost 2839,-. Ik spaar 150 per mnd.; over 1,6 jaar kan ik hem ook kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
ik vind de MBP helaas minder mooi als de MB....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Phusebox schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:15:
ik vind de MBP helaas minder mooi als de MB....
Dat meen je niet 8)7...
Ik zal je mening proberen te respecteren maar de MBP vind ik echt 5 keer zo vet als de MB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Kaspers schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:19:
[...]

Dat meen je niet 8)7...
Ik zal je mening proberen te respecteren maar de MBP vind ik echt 5 keer zo vet als de MB...
Ik denk omdat ie wit is, en dat is hip. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

baquelappe schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

MB en MBP hebben beide hun eigen charme. Ik vind ze allebei mooi op een andere manier.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
baquelappe schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

nou niet omdat wit hip is... maar ik vind em cleaner qua design

hou niet zo van die metal look

kan nu echt niet meer kiezen, een MB kopen als eerste apple of een MBP of iMac... zucht :'(

het meeste zal ik thuis werken op een vaste plek, maar heb daar ook een 20" tft al staan
is de 15" MBP beetje geschikt voor grafisch werk qua scherm? (en dan de non glossy versie want dat glossy is eigenlijk grootste minpunt van een MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:15

Qck

Bazinga

Whieee schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:48:
[...]

MB en MBP hebben beide hun eigen charme. Ik vind ze allebei mooi op een andere manier.
Ja same here. Ik vind de MB(wit) mooi omdat ik de kleur erg mooi vind passen bij het design maar hjier vind ik het toetsenboard weer wat minder. Bij de MBP vind ik het mooie slanke design erg mooi met een mooie toetsenboard, waar de kleur erg mooi bij past.
( Qua specs zou ik wel voor de MBP gaan, maar die is wel flink wat duurder)

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ballebek schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:09:
[...]

Dan moet je toch echt wachten, hoe kan iemand hier nou weten of er kinderziektes initten of whatsoever? Ikzelf denk van niet aangezien Apple nu wel redelijke ervaring heeft met het Intel platform => eerst Core Duo iMac's hadden ook zo het een en ander aan kwaaltjes maar bij de nieuwe serie (lees Core 2 Duo) zijn die issues allemaal verdwenen (zoals een whine ja, die zat ook in de meeste iMac's).

Er waren "enkele" iMacs met issues, het overgrote deel had eigenlijk nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik twijfel zo erg he. Ik heb al bijna 3 maanden gewacht, hij is er eindelijk maar nu durf ik niet te kopen haha. Ben zo bang dat er weer issues zijn aangezien er toch wel het een en ander is aangepast aan de 15". Ik zou nog een weekje of 2 a 3 kunnen wachten op de eerste reports, als ik dat maar volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:18:
Ik twijfel zo erg he. Ik heb al bijna 3 maanden gewacht, hij is er eindelijk maar nu durf ik niet te kopen haha. Ben zo bang dat er weer issues zijn aangezien er toch wel het een en ander is aangepast aan de 15". Ik zou nog een weekje of 2 a 3 kunnen wachten op de eerste reports, als ik dat maar volhoud.
Dan koop je hem toch en breng je hem terug bij problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:01
Eiríkr schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:18:
With ^ ^

Je kan hem online kopen, proberen en binnen 14 dagen zonder opgave van reden toch terug sturen mocht hij niet voldoen?

Ik denk overigens dat je er als je hem koopt volop plezier van zult hebben ;). Ik heb sinds September een witte MacBook en ben er super tevreden mee, nu ik de verbeterde specs zie van de MacBook Pro's borrelt er ook wel een heel klein verlangen op om er een te hebben, afgezien van het feit dat ik daar de komende jaren geen geld voor ga hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:20:
[...]

Dan koop je hem toch en breng je hem terug bij problemen?
Eigenlijk wel ja, achja, ik plaats de order maar gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik heb nu ook eindelijk een MacBook Pro besteld.
De 17 inch versie. Heb hem 'gewooon' inde standaard config gelaten want ik vond hem eigelijk perfect. Moest niks bij of af.

Kan ik eindelijk een Photoshoppen in de living :9 !

Het enigste wat ik misschien wat minder vind is dat de videokaart geen upgrade heeft gehad. Maar aangezien ik toch alleen maar oude games speel is dat niet erg. :o

Nu vraag'k me nog af, er kan maximum 3Gb geheugen in. Zou het de hardware limt zijn? Of staat Apple voorlopig maar een maximum toe van 3Gb i.v.m. het vermijden van klachten dat er geen 4Gb in kan door dat Tiger nog 32-bit is? (<= Nu ik gok wel dat ik feitelijk keiharde bullshit aan't uitkramen ben :? :X :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Lorefice schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:19:
Ik heb nu ook eindelijk een MacBook Pro besteld.
De 17 inch versie. Heb hem 'gewooon' inde standaard config gelaten want ik vond hem eigelijk perfect. Moest niks bij of af.

Kan ik eindelijk een Photoshoppen in de living :9 !

Het enigste wat ik misschien wat minder vind is dat de videokaart geen upgrade heeft gehad. Maar aangezien ik toch alleen maar oude games speel is dat niet erg. :o

Nu vraag'k me nog af, er kan maximum 3Gb geheugen in. Zou het de hardware limt zijn? Of staat Apple voorlopig maar een maximum toe van 3Gb i.v.m. het vermijden van klachten dat er geen 4Gb in kan door dat Tiger nog 32-bit is? (<= Nu ik gok wel dat ik feitelijk keiharde bullshit aan't uitkramen ben :? :X :+ )
Ik weet wel dat je in een iMac makkelijk 4 GB aan RAM kwijt kan en dat Mac OS X in het systeemprofiel ook netjes laat zien dat er 4 GB aan RAM is geïnstalleerd. Er wordt alleen maximaal 3 GB gebruikt. Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor de MacBook Pro. Waardoor deze beperking echter wordt veroorzaakt weet ik niet precies. Vermoedelijk toch iets in de hardware, aangezien de Mac Pro wel met 16 GB aan RAM kan werken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
jaja we weten het, een beetje ontopic mag wel hoor :)

[ Voor 152% gewijzigd door leon1e op 26-10-2006 14:40 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Apple bedankt...

2 weken terug MBP gekregen, en vanavond een mailtje in de bus... exacte details zal ik jullie besparen, maar ik krijg een MBP core2duo :D

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

KeeZ schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:32:
Apple bedankt...

2 weken terug MBP gekregen, en vanavond een mailtje in de bus... exacte details zal ik jullie besparen, maar ik krijg een MBP core2duo :D
.... waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Whieee schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:48:
[...]

Dat vind ik nou ook. Ik heb een PowerBook gehad en nu een MacBook. Het witte van de MacBook spreekt me meer aan, verder vind ik bij de MacBook Pro de ruimte rondom het toetsenbord te groot. Bij de 12" PowerBook viel dat nog mee.
Puur op het uiterlijk kies ik dus voor de MacBook, ook uit nostalgische overwegingen, omdat hij me herinnert aan m'n eerste Mac (iBook) en die vergeet je nooit...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Jij bent ook een vrouw he :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tsss... apple white is gewoon nostalgie

ik blijf erbij dat ze nooit zwarte ipods enzo hadden mogen maken... mijn 1st gen ipod rules _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple white is nostalgie?

Apple beige, dat is nostalgie! En juist daarom breng ik mijn Macbook met palmrest stains niet terug, juist omdat beige helemaal hip is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Doe mij maar metaal dat niet verkleurt d:)b,
ik ga hem eind november halen wanneer de IB groep weer gedoneerd heeft :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Draait de MBP(videokaart met 128 mb) ook de nieuwe games soepel of kan je dan beter de MBP halen met de 256mb videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Omdat ze vinden dat ik er 1 verdien ;)

Nee waarschijnlijk hebben ze 'vroeger' vaak met klanten te maken gehad die 'zeurden' dat hun dure hardware nu al wat veroudert was.

Ik ben daar echter niet 1 van, dat is nou eenmaal het risico van 'gadgetfreak' zijn, al was deze aankoop meer nodig dan een gadget. Ik wist ook wel dat de core2duo's er aan kwamen maar had er simpelweg toen direct 1 nodig... ty apple ;) _/-\o_

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wat betreft het scherm van de macbook pro; ik heb nu een non-glossy scherm op mijn laptop; qua kleuren ben ik redelijk tevreden, echter in fel licht is dit scherm niet werkbaar (buiten in de zomer kun je dus niks)

is dit nu beter bij een glossy scherm?

heb wel es met een glossy scherm binnen gewerkt maar toen irriteerde mij alle reflecties van lampen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik heb een glossy scherm, niet apple, maar ik vind het maar klote. Contrast is veel te hoog, dus kleuren komen niet goed uit. Tevens is het buiten helemaal huilen, misschien wel erger dan een non-glossy scherm. Ik ben ga een macbook pro aanschaffen, maar dan toch echt zonder glossy scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Als je contrast veels te hoog is, dan schroef je je instellingen toch gewoon omlaag? Ik heb altijd begrepen dat de grap van een glossy scherm juist is, dat je contrast juist hoger is en je kleuren 'voller'. Mensen willen graag een hoog contrast, van diep zwart tot helder wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Dat klopt, maar als die waarden omhoog gaan, gaat de rest mee. Ik vind persoonlijk, dat je met instellingen niet dezelfde kleurechtheid kan benaderen als met een non-glossy scherm.
Tsja subjectief blijft het altijd.... ... ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik persoonlijk zou een glossy scherm niet weigeren om zijn kleuren, maar doodgewoon om de weerspiegeling dat het geeft, damn wat is dat toch brol... Zit je onder een lamp dan zit er een constante weerspiegeling in je ogen te schijnen, niet echt aangenaam vind ik zo...
MBP wordt trouwens normaalgezien een dezer dagen besteld! (2,16ghz stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
GUZA schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:35:
Draait de MBP(videokaart met 128 mb) ook de nieuwe games soepel of kan je dan beter de MBP halen met de 256mb videokaart?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, via boot camp uiteraard..
Waarschijnlijk geen F.E.A.R. op hoge resoluties, maar ik denk dat je met die 128MB toch nog wel aardig kunt gamen..

[ Voor 16% gewijzigd door Kaspers op 27-10-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kaspers schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:07:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, via boot camp uiteraard..
Waarschijnlijk geen F.E.A.R. op hoge resoluties, maar ik denk dat je met die 128MB toch nog wel aardig kunt gamen..
zolang ik maar rFactor of GTR2 kan draaien, is voor mij voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Kan iemand uit ervaring vertellen dat 128 voldoende is of juist niet? Of dat je beter d 256mb kan kopen.
Ik weet niet welke MBP ik moet kopen, wil niet over 2 jaar balen dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

GUZA schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:26:
Kan iemand uit ervaring vertellen dat 128 voldoende is of juist niet? Of dat je beter d 256mb kan kopen.
Ik weet niet welke MBP ik moet kopen, wil niet over 2 jaar balen dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb.
Dan moet je 256 mb kopen, want over 2 jaar heb je zeker 256 mb nodig...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_DH schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:57:
[...]

Dan moet je 256 mb kopen, want over 2 jaar heb je zeker 256 mb nodig...
maar is toch belachelijk dat je dan ook 2gb en 2,33 ghz MOET kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Intern geheugen kan je altijd bijkopen, videogeheugen niet. CPU is zelden de bottleneck.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Phusebox schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:40:maar is toch belachelijk dat je dan ook 2gb en 2,33 ghz MOET kopen
Helemaal mee eens, dat is wat tot nu toe me weerhoud van het aanschaffen van een MBP. Vraag me af of het uberhaupt niet mogelijk is om zo'n configuratie (wel 256MB VGA, maar geen 2,33Ghz en 2GB RAM) te bestellen of dat het een kwestie van overredingskracht is als je de klantenservice belt :-)

[ Voor 23% gewijzigd door TenshiNL op 27-10-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TenshiNL schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:48:
[...]

Helemaal mee eens, dat is wat tot nu toe me weerhoud van het aanschaffen van een MBP. Vraag me af of het uberhaupt niet mogelijk is om zo'n configuratie (wel 256MB VGA, maar geen 2,33Ghz en 2GB RAM) te bestellen of dat het een kwestie van overredingskracht is als je de klantenservice belt :-)
denk eerlijk gezegd dat het absoluut niet mogelijk niet... van Apple uit dan

terwijl je bij de imac dit wel allemaal apart kan customizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Phusebox schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:58:
[...]

Bij laatste PowerBook G4 15" serie hadden ze dat als extra optie, 128MB ipv 64MB (Dual Link) en later met de Radeon 9700 werd het de optie 256MB ipv 128MB. Echter was er niet veel vraag naar en mensen kochten toch wel de net iets duurdere PowerBook die het standaard had.

Desondanks heb ik wel voor de 2,33 gekozen puur omdat ik een 30" erop aan ga sluiten en ik 2,33 geiler vind klinken dan 2,16 :+

[ Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 27-10-2006 18:17 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het glossy scherm:
Ik heb de 17” MBP met glossy scherm gehad (terug gestuurd ivm hitte probleem). De hele zomer geen enkel probleem ook buiten niet. De reflecties vind ik dus 100% meevallen.Ook heb ik een 15” non glossy Windows laptop. Dat beeld is ook prima maar is juist veel minder goed leesbaar in fel zonlicht.
Ik heb nu, als vervanger van die 17”, de nieuwe 15” besteld en ben weer voor het glossy scherm gegaan. Dat verdient bij mij de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
De 160GB zou een schijf met perpendicular recording techniek moeten zijn. Dit zou 'm ook sneller moeten maken. Ik ben benieuwd of ik verschil ga zien t.o.v. een 7200rpm 100GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Is iemand van plan om de 200GB 4200rpm te bestellen als HDD? Ik zou namelijk de extra ruimte goed kunnen gebruiken, maar ik wil niet een stap terug doen in de snelheid (ik heb nu een 120GB 5400rpm in mijn MB zitten).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is een beetje de vraag of je verschil merkt. Je hebt 't over een lagere rotatiesnelheid met een veel hogere datadichtheid...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
4200 naar 5400 is sowieso een minimaal snelheidsverschil, en zoals cyber al zegt, de schijf heeft een hogere datadichtheid - kan dus op een kleiner oppervlak meer schrijven - en hoeft (kan) daardoor minder snel te draaien (hence 4200rpm), het zou zelfs kunnen dat die andere schijf sneller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Tuurlijk is die andere schijf niet sneller, met 5400RPM kun jij de data sneller wegschrijven op een oppervlak van dat de schijf met 4200RPM draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaspers schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:24:
Tuurlijk is die andere schijf niet sneller, met 5400RPM kun jij de data sneller wegschrijven op een oppervlak van dat de schijf met 4200RPM draait..
Heb je wel gelezen wat Matias en ik hebben geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Toch is de schijf trager als we Techgage mogen geloven. De 200gieg schijf is een Toshiba MK2035GSS, de enige 200GB 2,5" schijf momenteel op de markt, en volgens die review moet ze het toch afleggen tegenover andere schijven, meerbepaald een 7200toeren hitachi en een 5400toeren seagate...

[ Voor 30% gewijzigd door leon1e op 29-10-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 19:17
Ik heb even een paar reacties gemoved naar het "Levertijd Apple Producten" topic, gelieve dit topic een beetje "schoon" te houden van deze opsom berichten :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Phusebox schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:58:
[...]

wellicht is dat omdat ze in de iMac een socket gebruiken voor de CPU, terwijl die bij de MBP erop gesoldeerd zit. Dan heb je weinig keus meer, een losse CPU is achteraf nog wel te vervangen, eentje lossolderen is geen optie.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 21:29
Wie heeft er ervaring met zo'n screen protector vel(die plak je op je scherm tegen krassen).
Ze zijn te koop bij de Apple Store. Heeft zo'n vel een invloed op de leesbaarheid, spiegeling etc van het scherm? (en is het er een beetje makkelijk op te plakken?

Groet, Alien (die volgende week zn MBP binnen krijgt :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie: Levertijd Apple producten

[ Voor 85% gewijzigd door leon1e op 31-10-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Want de MBP's met Core Duo die er nu liggen werken fundamenteel anders dan de C2D MBP's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

37% sneller volgens apple.com, Maat van me heeft macbook pro core duo. Zowieso verschil ff checken en 2 GB standaard, wil ik wel ff mee kutten ja... En wat op tegen???
Dankje wel voor je antwoord, heb ik veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:14:
37% sneller volgens apple.com, Maat van me heeft macbook pro core duo. Zowieso verschil ff checken en 2 GB standaard, wil ik wel ff mee kutten ja... En wat op tegen???
Dankje wel voor je antwoord, heb ik veel aan.
er is niks mee mis dat je een dergelijk duur apparaat even eerst wil zien en uitproberen, maar om er nou dingen mee te gaan doen dat een vrouwelijk geslachtsdeel erbij betrekt? en dan ook nog de door vrouwen minst geapprecieerde benaming ervoor gebruiken? :+

en dat in een openbare winkel nog wel

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 30-10-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja wat ik bedoel is dat de C2D mbp en de C1D mbp precies hetzelfde werken en dat je in de winkel echt geen snelheidsverschil gaat ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
De MBP heeft nu een Firewire800, nu wil ik met een dv cam beelden capturen op een extern hardeschijf(7200 rpm) heb ik hier voordeel met firewire800 of maakt het geen verschil met firewire400?
Of kan ik beter capturen op de hdd(5400 rpm) van de MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Zie: Levertijd Apple producten

Ben erg benieuwd naar heat en whine issues die ik bij mijn vorige had... Heb ook nog geen eerste reviews gevonden..

[ Voor 46% gewijzigd door leon1e op 31-10-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

GUZA schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 02:16:
De MBP heeft nu een Firewire800, nu wil ik met een dv cam beelden capturen op een extern hardeschijf(7200 rpm) heb ik hier voordeel met firewire800 of maakt het geen verschil met firewire400?
Of kan ik beter capturen op de hdd(5400 rpm) van de MBP?
FW800 heeft weinig voordeel bij gewoon PAL beeld, bij HD is dat alweer heel anders.

Ik zou vanwege schijfruimte op een externe schijf capturen, niet zozeer vanwege de snelheid, je zal het toch 1:1 moeten capturen en dat kan je MBP schijf prima aan

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
3mph schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:32:
[mbr]Zie: Levertijd Apple producten[/mbr]

Ben erg benieuwd naar heat en whine issues die ik bij mijn vorige had... Heb ook nog geen eerste reviews gevonden..
Ik heb op diverse fora al gelezen dat de computer een stuk stiller is dan de vorige generatie.
Zelfde de SuperDrive is een heel stuk stiller geworden in vergelijking met de oude!

Zijn een hoop mensen die posten van ja besteld, maar ik hoor niemand over wel of geen glossy scherm.
Dus, wie heeft met en wie zonder besteld?
Ik zonder ieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 21:29
MBP besteld(afgelopen woensdag, met C2D dus).
Met Glossy scherm.
Volgens de TNT website heb ik hem 2 nov(donderdag)....! :9~

gekozen voor glossy scherm 'op gevoel', weinig ervaring met laptops, en glossy leek me mooier

[ Voor 27% gewijzigd door _Alien_ op 31-10-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mooi zijn als je hem donderdag al thuis hebt liggen. Heeft Appel het wel snel geflikt in 8 dagen.... Ook van de week maar even bestellen, zit nog te twijfelen mar ga denk voor Met Glossy.
Zowieso makkelijker schoon te maken (en das bij mijn dell niet glossy, ook al redelijk vaak nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik heb eentje met een glossy scherm besteld omdat ik het er wat 'rijker' vind uitzien qua kleur en warmte. Er is niks mis met mat maar gewoon, ik vind glossy leuker.

En als glossy schermen makkelijker schoon te maken zijn is dat mooi meegenomen. Bij Mijn matte Dell 1905FPW is dat namelijk nogal moeilijk. Je ziet altijd wel ergens een veeg (Als uit is.) maar dat komt zo vuil over :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:00:
Zou mooi zijn als je hem donderdag al thuis hebt liggen. Heeft Appel het wel snel geflikt in 8 dagen.... Ook van de week maar even bestellen, zit nog te twijfelen mar ga denk voor Met Glossy.
Zowieso makkelijker schoon te maken (en das bij mijn dell niet glossy, ook al redelijk vaak nodig)
ehm makkelijker schoon te maken? iedere macbook gebruiker met glossy scherm klaagt over de hoge krasgevoeligheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Phusebox schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:08:
[...]

ehm makkelijker schoon te maken? iedere macbook gebruiker met glossy scherm klaagt over de hoge krasgevoeligheid...
Op mijn matte PowerBook 15" zie je ook vette poten niet op het scherm, op me MacBook wel.
Ik twijfel nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:08:
[...]

Ehm... Heb ik het over KRASGEVOELIGHEID? :? Glossy (gewoon laagje plastic ervoor) is gladder dat betekent eerder krassen (eerder vies), maar ook makkelijker schoon te maken. Enige is waar ik bang van ben, dat de toetsen gaan schuren tegen de glossy laag(al mensen met dit probleem gehoord), niet glossy scherm ligt wat dieper dus ook minder kans hierop. Oplossing natuurlijk doekje of rubbertje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

_Alien_ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:40:
MBP besteld(afgelopen woensdag, met C2D dus).
Met Glossy scherm.
Volgens de TNT website heb ik hem 2 nov(donderdag)....! :9~

gekozen voor glossy scherm 'op gevoel', weinig ervaring met laptops, en glossy leek me mooier
Ik heb zelf (nu nog) de MBP met glossy scherm en mijn collega de MBP zonder. Beide bieden een paar voor- en nadelen, zelf vind ik het wat mooier om naar te kijken, zowel bij film als foto's.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KeeZ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:02:
[...]

Ik heb zelf (nu nog) de MBP met glossy scherm en mijn collega de MBP zonder. Beide bieden een paar voor- en nadelen, zelf vind ik het wat mooier om naar te kijken, zowel bij film als foto's.
ook handig als je ff zegt WAT je mooier vindt om naar te kijken? :o
logischerwijs zeg ik de glossy afleidend uit je post, maar je zou zomaar ook eens de matte kunnen bedoelen
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:03:
[...]

Ehm... Heb ik het over KRASGEVOELIGHEID? :? Glossy (gewoon laagje plastic ervoor) is gladder dat betekent eerder krassen (eerder vies), maar ook makkelijker schoon te maken. Enige is waar ik bang van ben, dat de toetsen gaan schuren tegen de glossy laag(al mensen met dit probleem gehoord), niet glossy scherm ligt wat dieper dus ook minder kans hierop. Oplossing natuurlijk doekje of rubbertje ertussen.
ik wilde ook alleen maar aangeven dat er dus ook nadelen zitten aan dit makkelijker schoonmaken...

als je zometeen meer krassen hebt, wat had je dan liever;
- een scherm met krassen wat makkelijker schoon te maken is
- een scherm zonder krassen waarbij je af en toe wat meer moeite moet doen om het schoon te maken

tis maar wat je zelf wil

[ Voor 57% gewijzigd door Phusebox op 31-10-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mijn MBP glossy (c2d 2,33) komt volgende week hopelijk aan maar ik ga gewoon niet met mijn jatten aan die display hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:57:
als je zometeen meer krassen hebt, wat had je dan liever;
- een scherm met krassen wat makkelijker schoon te maken is
- een scherm zonder krassen waarbij je af en toe wat meer moeite moet doen om het schoon te maken

tis maar wat je zelf wil
Ik heb al 6 maanden met een glossy 17" gewerkt. Geen last van krassen!
Een nat doekje (katoen) doet bij mij al jaren wonderen om het scherm schoon te maken!
En het helpt om niet met vingers aan het scherm te zitten en de toetsen af en toe schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:03:
[...]

Ik heb geen last van krassen, en poetsen gaat net zo makkelijk als een non-glossy scherm. Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Eiríkr schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:04:
Mijn MBP glossy (c2d 2,33) komt volgende week hopelijk aan maar ik ga gewoon niet met mijn jatten aan die display hehe.
Nou, neen ik denk niemand hier. Maar soms,... ai ai ai :'(. Zit m'n Zus soms voor m'n PC (Ze komt af en toe naar hier voor de PC te gebruiken, word stilaantijd dat ze er zelf eentje koopt, ma soit.) en dan wijst ze iets aan op't scherm,... *tek!* met die vinger op m'n scherm! Kan'k gek van worden. M'n Paps doet het ook soms, maar das meestal omdat ie gewoon niet meer zo scherp ziet. Hij is ook de enigste die sorry zegt als hij het scherm per ongeluk heeft 'betast' :P. Lieve Paps :>.

Maar'k ga zowiezo een beschermend doekje kopen om tussen scherm en toetsenbord te steken. Beter voor komen dan iets wat waarschijnlijk niet meer te genezen is.

Trouwens, zodra hij aankomt zal'k een uitgebreide review proberen te schrijven. Rijkelijk gevuld met foto's van levering tot gebruik. Wil iemand misschien helpen? Allez, misschien kan er dan een *échte* review gemaakt worden. Iets wat niet zou misstaan op de frontpage :P >:) . (Kan zijn dat ik nu een beetje véél aan't overdrijven ben :+.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Phusebox schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:57:
[...]

ook handig als je ff zegt WAT je mooier vindt om naar te kijken? :o
logischerwijs zeg ik de glossy afleidend uit je post, maar je zou zomaar ook eens de matte kunnen bedoelen

[...]
excuus, mn eigen (glossy) is op het gebied van films/foto gewoon een stuk mooier, maar zoals al verderop gezegd, vuil en vingers zie je veel duidelijker (second skin met tobo beschermer daarom een must bij elke mac)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks van! Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem:

http://img155.imageshack.us/img155/7114/img3823km1.jpg

de kant van de cd speler is een beetje doorgebogen! Ik ben altijd zuinig op mn spullen, heb altijd een sleeve om mn MPB en een beschermfolie over mn toetsenbord. Tas heeft nooit iets zwaars op gelegen.. nouja het zij zo, maar:

kan ik hier nog garantie op krijgen denken jullie?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. En een sleeve gaat echt niet beschermen tegen krachten die aluminium doen buigen :P

Ik heb ook een deuk door impact.. Niets aan te doen. Enige optie is een harde case eromheen.

Maar goed 't is een gebruiksvoorwerp, gebruiksvoorwerpen laten na een tijdje gebruikssporen zien en dit is er zoeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:40:
Nee. En een sleeve gaat echt niet beschermen tegen krachten die aluminium doen buigen :P

Ik heb ook een deuk door impact.. Niets aan te doen. Enige optie is een harde case eromheen.

Maar goed 't is een gebruiksvoorwerp, gebruiksvoorwerpen laten na een tijdje gebruikssporen zien en dit is er zoeen.
Ik kom net terug uit de Apple Store, verkoper dacht dat het wel onder garantie zou vallen, maar de technische dienst is vandaag niet aanwezig :(

morgen ff trug en hopen op t beste!

PS. de buiging komt overigens _niet_ door druk op mn tas ofzo, bovenkant (topcase) is kaarsrecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 19:49

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Er staan foto's online van de Core 2 Duo-versie; Appleinsider heeft ze van de buitenkant en iFixit van de binnenkant van de MBP.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
KeeZ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:48:
[...]

FW800 heeft weinig voordeel bij gewoon PAL beeld, bij HD is dat alweer heel anders.

Ik zou vanwege schijfruimte op een externe schijf capturen, niet zozeer vanwege de snelheid, je zal het toch 1:1 moeten capturen en dat kan je MBP schijf prima aan
Dus firewire800 heb je niks aan als je geen HD materiaal captured.
Is het enige voordeel dan dat je snel data kan kopieren van en naar de externde HDD met firewire800 of zijn er meer voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Naast 100 meter lengte maximaal niet veel...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:34
Dus firewire800 heb je niks aan als je geen HD materiaal captured.
Not true. Als je captured naar de schijf waar ook je OS op draait maak je je systeem nodeloos langzamer. Dan is't toch altijd beter om een tweede schijf te gebruiken. En liefst zelfs op een andere controller dan die van de OS schijf... Dan is die externe FW schijf toch erg leuk...

Lijkt me.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:06:
[...]

Ik kom net terug uit de Apple Store, verkoper dacht dat het wel onder garantie zou vallen, maar de technische dienst is vandaag niet aanwezig :(

morgen ff trug en hopen op t beste!
Kan je alvast vertellen dat het geen garantie gaat worden, dit is je bottomcase en die valt NOOIT onder garantie, is altijd een koop part en is een teringwerk om te vervangen (je bent er zo 2 a 3 uur mee bezig wil je het netjes doen.
Part zelf is iets van 150 euro alleen al!

Heb het zelf ook een x gehad en dat was omdat ik erop leunde.
En zoiets buigt niet uit zichzelf, al dan niet dat het per ongeluk is gegaan is het customer abuse => geen garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 02-11-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Ik twijfel tussen 2 of 3 GB (1x2 + 1x1) RAM.
Op fora wordt gespeculeerd dat bij de 3GB dual channel niet meer mogelijk is.
Maar ik lees ook dat de performance impact van dual channel te verwaarlozen is. Echter ontbreekt het aan harde (test)cijfers ... Wat moet ik nou bestellen? Als de performance meer dan 5% terugzakt, dan liever 2 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
MrJayMan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:24:
Ik twijfel tussen 2 of 3 GB (1x2 + 1x1) RAM.
Op fora wordt gespeculeerd dat bij de 3GB dual channel niet meer mogelijk is.
Maar ik lees ook dat de performance impact van dual channel te verwaarlozen is. Echter ontbreekt het aan harde (test)cijfers ... Wat moet ik nou bestellen? Als de performance meer dan 5% terugzakt, dan liever 2 GB...
Je bent echt gek als je voor die 3GB gaat als je alleen al naar de meerprijs kijkt...
Gewoon 2Gb nemen die machines gaan supergoed met 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
nog niemand die de nieuwe mbp heeft?
ben benieuwd naar de kinderziektes als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
GUZA schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:46:
nog niemand die de nieuwe mbp heeft?
ben benieuwd naar de kinderziektes als die er zijn.
:D Noujazeg, je hebt er de volste vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Ballebek schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:03:
[...]

Je bent echt gek als je voor die 3GB gaat als je alleen al naar de meerprijs kijkt...
Gewoon 2Gb nemen die machines gaan supergoed met 2GB.
Misschien zou 2x2GB de oplossing zijn, maar dat kan ik niet aanvinken in de Applestore. Maar 'ns bellen of dat toch niet een optie is.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten