[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
MrJayMan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 04:16:
[...]

Misschien zou 2x2GB de oplossing zijn, maar dat kan ik niet aanvinken in de Applestore. Maar 'ns bellen of dat toch niet een optie is.
kan je wel erinzetten, en mac osx herkent het, maar kan maar met maximaal 3gb werken

volgens mij een probleem met de intel architectuur in de apples icm os x
vaag overigens

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Phusebox schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:18:
[...]

kan je wel erinzetten, en mac osx herkent het, maar kan maar met maximaal 3gb werken

volgens mij een probleem met de intel architectuur in de apples icm os x
vaag overigens
Balen! 2GB voor nu is wel genoeg. Maar over 1,5-2jr met Vista als dualboot lijkt >2GB me wel wenselijk...

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:36:
[...]

Balen! 2GB voor nu is wel genoeg. Maar over 1,5-2jr met Vista als dualboot lijkt >2GB me wel wenselijk...
Wat overdreven reactie alweer.

Echt weer iets van personen die totaal niet beseffen waar ze mee bezig zijn. Beetje interessant denken te doen door te concluderen dat er minstens 3 GB nodig is voor vista.

Jij moet het weten, het is niet mijn geld. Maar weet je wat? Koop dan toch minstens een mac pro voor ernaast, want vista zal toch minstens wel 4 xeon cores nodig hebben, en 16 Gb ram zou misschien ook niet slecht zijn, je weet maar nooit...

(heb zelf vista rc gedraaid, en standaard met een paar simpele programma's neemt vista full blown rond de 500 Mb in. )

Uiteraard is twee Gb genoeg voor jouw machine, doe effe normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:50:
[...]

Wat overdreven reactie alweer.

Echt weer iets van personen die totaal niet beseffen waar ze mee bezig zijn. Beetje interessant denken te doen door te concluderen dat er minstens 3 GB nodig is voor vista.

Jij moet het weten, het is niet mijn geld. Maar weet je wat? Koop dan toch minstens een mac pro voor ernaast, want vista zal toch minstens wel 4 xeon cores nodig hebben, en 16 Gb ram zou misschien ook niet slecht zijn, je weet maar nooit...

(heb zelf vista rc gedraaid, en standaard met een paar simpele programma's neemt vista full blown rond de 500 Mb in. )

Uiteraard is twee Gb genoeg voor jouw machine, doe effe normaal :)
Wat ik bedoel is: ' investeren met het oog op de toekomst'. Later 1 gb erbij prikken zal ook niet gaan.
Wat vista betreft: heb hem ook gedraaid (rc2 x64) op m'n desktop met 2gb ram. Draaide perfect, maar vreet resources. Als je zware apps gaat draaien blijft er weinig speling over. En ik kan nu nog niet beoordelen wat ik in de toekomst aan apps (simultaan) ga laten draaien. Ervaring leert mij in ieder geval dat ik na 1-2 jr van aanschaf nieuw systeem tegen een geheugenupgrade zit aan te hikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MrJayMan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:06:
[...]

Wat ik bedoel is: ' investeren met het oog op de toekomst'. Later 1 gb erbij prikken zal ook niet gaan.
Wat vista betreft: heb hem ook gedraaid (rc2 x64) op m'n desktop met 2gb ram. Draaide perfect, maar vreet resources. Als je zware apps gaat draaien blijft er weinig speling over. En ik kan nu nog niet beoordelen wat ik in de toekomst aan apps (simultaan) ga laten draaien. Ervaring leert mij in ieder geval dat ik na 1-2 jr van aanschaf nieuw systeem tegen een geheugenupgrade zit aan te hikken...
Investeren met oog op de toekomst heb je in de conputerwereld niet. Hooguit schaalbaar inkopen. 3 Gig kopen omdat je het over 18 maanden nodig hebt, is het domste wat je kan doen, omdat dat reepje geheugen over 18 maanden nog maar 1/3e kost van de prijs nu.

Waar je wel rekening mee kan houden is een bankje vrij houden. In de MacBook kan dat, maar de MBP heeft min. 2x1 gig, dus dat zit er ook niet in.

En ove vista, als je minder geheugen hebt, krijg je een lagere systeem-score en vreet vista ook minder resources. Windows freet gewoon op wat die tegen komt, dus al stop je er 10 gig in. Windows maakt het wel op.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Als die volle 4GB nou ondersteund zou worden had ik het gekocht alleen al vanwege de 3D dingen die ik soms doe terwijl er nog een aantal andere programma's open staan.
Maar omdat het niet ondersteund wordt ben ik ook gewoon gegaan voor een 2,33 met 2GB (note voor in het achterhoofd: Ballebek had 3 jaar geleden al een PowerBook Alu 1,25Ghz met 2GB gewoon omdat het mogelijk was!)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Vraagje over welke muis je beste kan gebruiken met de MBP:
Welke muis is het zuinigst voor de MBP een usb muis of een draadloos bleutooth muis?
Dus met welke muis houd je MBP het langst vol op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De touchpad :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Nou hij is binnen! Wat een heerlijk apparaat. 15", 2,33, Glossy, 160gbHD
Na 10 jaar Windows weer terug bij Apple!

Nu nog mijn Outlook Express mail folders weten om te zetten naar Mail.app
Heb al iets van een dbx convertor gevonden maar dat werkte nog niet helemaal. Verder uiteraard nog wat goeie vervangers vinden voor oa. Newsleecher en een goeie ftp client.

Grootste tegenvaller, en daar had ik nooit over nagedacht, is dat alleen het geluid van iTunes standaard via Airtunes kan. Zou graag gewoon alle geluid via Airtunes willen, maar daarvoor heb ik een 3rd party tool nodig las ik al. Iets als Airfoil lijkt me zo.

Had ik maar een aantal dagen vrij genomen haha.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Kan je het bewijzen? Wel nieuwsgierig naar screenshotje system specs/foto'tje exterieur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
MrJayMan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:30:
[...]

Kan je het bewijzen? Wel nieuwsgierig naar screenshotje system specs/foto'tje exterieur :)
Vanavond of morgen komen pics, ik heb morgen een dagje vrij genomen om er eens goed voor te gaan zitten haha.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Heeft iemand al zijn MacBook C2D Pro gekregen die hij via een Apple Center / Apple Premium Reseller heeft besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik weet dat KeeZ hem volgens mij al wel binnen heeft. Maar die post hier niet zo vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

Afdrukken op je scherm van je PB/MBP

Bekend gegeven en simpel op te lossen ipv een dure aankoop middels zo een slip.
Je kijkt onder je aanrecht bij je schoonmaakspullen (of anders ff snel naar de Supermarkt rennen)
of je een pak viscose doekjes hebt,haal er een uit,knip het door midden met dit
resultaat en leg het dan op je toetsenbord van je PB/MBP. Zo ziet het er dan uit en nooit meer last van toetsenafdrukken op je scherm van je PB/MBP. :*)

Vieze toetsen op je PB/MBP:

Heb je last van toetsen die verkleuren of afgeven kijk dan of je aan een los toetsenbord kunt komen via of de Appleonline store of Apple's premium-sellers zodat je zelf je vieze toetsen kunt omwisselen met de nieuwe en wat er zo uitziet. Scheelt weer opsturen en 3 weken wachten en €€€ als afrekening. :)
heb je hele goede contacten dan kun je er een gratis krijgen om dat ze op voorraad liggen weg te rotten omdat Apple zelf teveel had laten fabriceren waardoor er een overschot is.

Mat scherm op PB/MBP dat vies en vettig blijft

simpel op te lossen en beter dan welk water&zeep..alcohol/glassex etc... oplossing.
Te koop bij elke Apple premium-seller iClean. Heel klein beetje op een doek! spuiten en over je scherm wrijven en al je vettige afdrukken e.d. zijn opgelost.
De vlekken gingen er maar niet af. Ik heb een setje iClean van 20 euro gekocht en nog gingen ze niet weg. Na een paar weken werden de vlekken steeds duidelijker en het werden er ook meer. Ik heb Apple gebeld en die zeiden dat ik maar even bij een service centre langs moest gaan. Dat heb ik gisteren gedaan en ze namen gelijk m'n MBP mee ter reparatie. Het leek er namelijk op dat de vlekken echt IN het scherm zaten en dus kon ik daar weinig aan doen met schoonmaken e.d.. Ik ben benieuwd hoe het wordt opgelost. Zouden ze er een nieuw beeldscherm op monteren?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Welke muizen gebruiken de MBP bezitters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Touchpad ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

GUZA schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:53:
Jup touchpad all the way en bij hele hoge uitzondering een 'basic' mac muis of mighty mouse

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
En welke notebook hoezen gebruiken de MBP bezitters ?

Ik vind persoonlijk deze erg mooi:

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TH827_screen1.jpg

maar waarschijnlijk beschermd deze misschien wat beter:

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TD396_screen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TD396_screen2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Touchpad is ZEER goed. Ik stond er huiverachtig tegenover, ik gebruikte een desktop voor mijn MBP en ik moet zeggen dat ik na amper 2 weken sneller (preciezer) met de touchpad werkte dan met een gewone muis. Dat had ik NOOIT gedacht.

dus...
+1

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:54

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Bluetooth Mighty Mouse :*)
Kaspers schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:38:
En welke notebook hoezen gebruiken de MBP bezitters ?
Staat hier ergens tussen :Y)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

+2 :)

Mijn mightymouse komt eigenlijk alleen bij hoge uitzondering uit de schooltas.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bashrat schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:48:
[...]

Touchpad is ZEER goed. Ik stond er huiverachtig tegenover, ik gebruikte een desktop voor mijn MBP en ik moet zeggen dat ik na amper 2 weken sneller (preciezer) met de touchpad werkte dan met een gewone muis. Dat had ik NOOIT gedacht.
Er zijn maar weinig mac-gebruikers die bij hun laptop een muis meenemen. De touchpads op macs werken om de een of andere reden (geen idee waarom precies) gewoon erg fijn. En dat je er tegenwoordig ook mee kunt scrollen en rechtsclicken is echt te heerlijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn C2D, Apple Store bestelde, Macbook Pro is gisteren met TNT binnen gekomen.
Helaas moet ik tot vrijdag wachten voordat ik hem kan uitpakken (ben nu niet thuis! :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, da's nog altijd beter dan dat ze zeggen dat ze hem vandaag afgeleverd hebben bij ene K. de Vries, die toch echt hier niet woont, en ook in de buurt niet.

Zie de bui alweer hangen, onderzoek etc. Over een maand eindelijk m'n MBP dan :(

Iemand dit al eens meegemaakt? Een levering die spoorloos verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat 't sabotage is!

sorry, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:36:
Ik denk dat 't sabotage is!

sorry, sorry
offtopic:
Hij ligt ZO voor de hand, en toch moest ik er om lachen :D

Zijn er eigenlijk al reviews bekend? Ik heb wat rondgekeken, maar nog niet echt iets bruikbaars gevonden. Niet dat het er toe doet, aangezien ik er toch al een gekocht heb, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ben daar inderdaad ook wel benieuwd naar... of er al reviews zijn van de nieuwe Core2Duo MacBook pro's...

Wel veel reviews over de "oudere" type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Zie ik het nu goed dat je voor een internationaal toetsenbord kunt kiezen? Of zijn dit nog steeds dezelfde toetsenborden als bij de MBP1? Diegenen die je juist niet wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk gewoon een huis,tuin en keuken muis.

Ook al heb ik momenteel geen MB of MBP voor redenen die ik
al eerder heb aangegeven is voor mij een muis voor m'n laptop onnodig.
Het staat ook een beetje raar als je met een muis gaat zeulen
wanneer je regelmaltig onderweg bent en in een vliegtuig,trein of auto
zit en waar je laptop veelal op je schoot rust. Bedoel het heet niet voor
niets een laptop en is bedoelt om zo mobiel mogelijk te zijn.
Komt nog bij dat je bij reizen vaak geen ruimte hebt om een muis
te gebruiken omdat je geen fatsoenlijke ondergrond hebt.
Waarom hebben notebooks anders trackpads voor? Voor de lol? :+

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:39:
[...]
Ik heb een Logitech Laser MX1000 met Bluetooth voor als ik aan een bureau zit, werkt toch wel iets fijner als je druk bezig bent, voor onderweg is een trackpad idd ideaal maar het liefst als ik langer dan 12 uur per dag achter mijn computer zit heb ik een muis :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Ballebek schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:44:
[...]

Ik heb een Logitech Laser MX1000 met Bluetooth voor als ik aan een bureau zit, werkt toch wel iets fijner als je druk bezig bent, voor onderweg is een trackpad idd ideaal maar het liefst als ik langer dan 12 uur per dag achter mijn computer zit heb ik een muis :)
idd voor dit soort doeleinden was mijn vraag ook gericht, voor langdurig gebruik van je laptop op school of werk.
Ik ga echt niet met de trackpak beeldbewerken in FCP of photoshoppen.

En idd je nu kiezen voor int engels toetsenbord, houd dit in dat het een liggende enter is?

[ Voor 7% gewijzigd door GUZA op 09-11-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

GUZA schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:56:
[...]

idd voor dit soort doeleinden was mijn vraag ook gericht, voor langdurig gebruik van je laptop op school of werk.
Ik ga echt niet met de trackpak beeldbewerken in FCP of photoshoppen.

En idd je nu kiezen voor int engels toetsenbord, houd dit in dat het een liggende enter is?
Nee, ENG int verschilt alleen met bepaalde symbooltjes (euro teken is dan $ teken bijv.).
Een horizontale enter is US layout en die schijnt moeilijk verkrijgbaar te zijn in Europa. Maar kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:39:
[...]

Ik denk gewoon een huis,tuin en keuken muis. [...]
Je kunt best, zoals ik, de trackpad gebruiken voor 'onderweg' en op een vaste werkplek een losse muis (/toetsenbord/scherm) gebruiken. Ik vind een trackpad ook gewoon prima werken, maar aan mijn bureau heb ik een draadloze Mighty Mouse, draadloos toetsenbord en een los scherm. Die draadloze mighty mouse vind ik overigens prima werken, heb hem alleen al een keer moeten schoon maken omdat het balletje weigerde.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
MrJayMan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 01:50:
[...]

Nee, ENG int verschilt alleen met bepaalde symbooltjes (euro teken is dan $ teken bijv.).
Een horizontale enter is US layout en die schijnt moeilijk verkrijgbaar te zijn in Europa. Maar kan me vergissen.
En je hebt een £ teken (is gewoon alt+3 op een nl tb).
Die met de platte enter is niet te krijgen in Nederland, zie ook eerdere discussies hierover :)

Qua muis is het enige probleem met die Logitech die ik heb dat ik de back toets niet kan gebruiken (vorige pagina in browser) maar daar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:37
Een "zonder-draadje-machtige-muis"

Als tas/sleeve gebruik ik een Crumpler Cheesy Disco

Afbeeldingslocatie: http://ucarry.no/images/CHD-004.jpg

Errug tevreden over beide, heb op dit moment alleen geen MBP bij de hand! Is bij de dokter voor een "whine" onder het toetsenbord en 2 dode pixels (waarvan ik hoop dat dat verholpen word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier dan mijn eerste berichtje op m'n C2D MBP!
Ik had eerst een 17" CD MBP en heb nu gekozen voor de 15".
Ik moet zeggen lekker klein vergeleken met die 17". Ook veel lichter!

Verder kan ik er nog weinig over zeggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:08:
Nou hier dan mijn eerste berichtje op m'n C2D MBP!
Ik had eerst een 17" CD MBP en heb nu gekozen voor de 15".
Ik moet zeggen lekker klein vergeleken met die 17". Ook veel lichter!

Verder kan ik er nog weinig over zeggen......
Ik ken aardig wat mensen die als eerste een 17" hebben gekocht en dan mijn 15" zien en dan uiteindelijk alsnog overstappen op een 15" omdat ie "lekkerder" is.
Ikzelf ben er ook 1 van, ik heb al 10 jaar een PowerBook (2x een G3) toen een titanium daarna een 15" alu en toen heb ik een 17" gekocht die binnen een maand de deur uit ging om weer een nieuwe 15" in gebruik te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik dacht dat de MX1000 niet met Bluetooth was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 20:53
Hey ik vroeg me af hoelang iedereen doet met ze MBP op de accu.....
Ik heb de 2.33ghz met 160gb en hij gaat bij mij met me scherm op et 1 na zwakst ongeveer 3 a 3,5 uur mee denk ik moet het nog beter meten en testen met matig gebruik beetje internetten etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Heb je Bluetooth ook uit? Dat scheelt nog behoorlijk op mijn PowerBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

En de keyboard verlichting? Ik kan op mijn MPB zon 3 tot 3,5 uur werken met het scherm op ongv de helf van de brightness keyboard verl. uit en Airport aan.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Ik heb dan wel een MB (zonder pro) maar een muis die ook goed bij een MBP zou passen is een logitsch v450 (black). Ik wou toch geen bluetooth muis ivm lag, en gedoe met pairen enzo. (en ik gebruik ook windows vrij veel, dat geeft met BT vaak wat meer "gedoe")
De v450 is vrij klein, heeft een laser, en de dongle past in de muis als je hem opbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
logitsch ? logitech mag ik aannemen ?

Werkt de bluetooth mighty mouse trouwens ook onder Windows XP via bootcamp ?

[ Voor 19% gewijzigd door Kaspers op 11-11-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Laatst online: 13-09 20:53
Ik keek net bij een vriend van mij op ze G4, deze heeft onder energie instellingen ook de mogelijkheid om ze processor snelheid in te stellen....
Bij de c2d moet het toch ook mogelijk zijn om snelheid in te stellen ... core uitzetten enz ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:45:

Ik ken aardig wat mensen die als eerste een 17" hebben gekocht en
dan mijn 15" zien en dan uiteindelijk alsnog overstappen op een 15" omdat ie "lekkerder" is.
Ikzelf ben er ook 1 van, ik heb al 10 jaar een PowerBook (2x een G3) toen een titanium
daarna een 15" alu en toen heb ik een 17" gekocht die binnen een maand de deur uit ging
om weer een nieuwe 15" in gebruik te nemen :)
:/ nou..dan zal ik wel niet bij die groep horen want bij mij is het juist andersom.
Na Macintosh 128K,Toshiba 300 MHZ,iMac Bondi blue,iMac DV,G3 Pismo 500 MHZ FW,
Ti 550 MHZ,Alu 17 inch 1 GHZ, benik nu nog steeds bij de Alu. 1,67 GHZ 17 inch PB.
Reden is omdat ik van groot houd. Ik vind zo een 12/13/15 inch scherm inprincipe
maar niks.Geef wel toe dat ik sinds kort er ook een Alu. 1,67 GHZ 15 inch PB bij heb
als backup voor onderweg omdat als je in een vliegtuig zit of intercity de tafeltjes te klein
voor zo een 17 inch zijn.

@ Reveal!:

Ik doe er 2 uur en 50 minuten mee met alleen tekstverwerken/surfen en met een
helderheidstand die je hieronder kunt zien.

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06456/mm2005.jpg.xs.jpg

@ Pounder323:

Kunnen wij dat moois ook ergens in vol ornaat aanschouwen? :>

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Reveal! schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:59:
Ik keek net bij een vriend van mij op ze G4, deze heeft onder energie instellingen ook de mogelijkheid om ze processor snelheid in te stellen....
Bij de c2d moet het toch ook mogelijk zijn om snelheid in te stellen ... core uitzetten enz ???
Is ook wel mogelijk, dan moet je bij Apple de CHUD-tools downloaden. Dan kan je de tweede core gewoon uitzetten. Maar het bespaart geen tot weinig stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
F e r o x schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:59:
Ik dacht dat de MX1000 niet met Bluetooth was?
Als je hem in een "Desktop" pakket kocht was ie opeens wel Bluetooth.
Ik heb dus ook nog een toetsenbord liggen (die het niet op de Mac doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:13:
[...]

@ Pounder323:

Kunnen wij dat moois ook ergens in vol ornaat aanschouwen? :>
Ik wil er best een kiekje van maken, maar ja; de buitenkant is niets nieuws onder de zon.
(behalven de firewire 800)

Maar als je een fototje wilt zien dan hoor ik het wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Laatst online: 03-09 17:23
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:13:
:/ nou..dan zal ik wel niet bij die groep horen want bij mij is het juist andersom.
Na Macintosh 128K,Toshiba 300 MHZ,iMac Bondi blue,iMac DV,G3 Pismo 500 MHZ FW,
Ti 550 MHZ,Alu 17 inch 1 GHZ, benik nu nog steeds bij de Alu. 1,67 GHZ 17 inch PB.
Reden is omdat ik van groot houd. Ik vind zo een 12/13/15 inch scherm inprincipe
maar niks.Geef wel toe dat ik sinds kort er ook een Alu. 1,67 GHZ 15 inch PB bij heb
als backup voor onderweg omdat als je in een vliegtuig zit of intercity de tafeltjes te klein
voor zo een 17 inch zijn.
Ben benieuwd... ik ga nu van een PowerBook 1.33GHz 15" naar een MBP 2.33GHz 17". Boel extra power & pixels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
GREENSKiN schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:27:
[...]

Ben benieuwd... ik ga nu van een PowerBook 1.33GHz 15" naar een MBP 2.33GHz 17". Boel extra power & pixels :)
Helemaal omdat de resolutie nog hoger is geworden sinds jouw PowerBook van het scherm alleen al EN daarbij nog is 2" groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Wat voeg je nou extra toe aan zijn post ?
Volgens mij niks :X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kaspers schreef op maandag 13 november 2006 @ 07:06:
Wat voeg je nou extra toe aan zijn post ?
Volgens mij niks :X...
het is nog vroeg.... ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

ik heb mijn nieuwe macbook pro 2,33..... Jeah ... Lekker.
Ik heb alleen een paar vragen;

- ik heb een international keyboard besteld. Is het nu zo dat de nederlandse lay-out wel een "normale" enter heeft ipv zo'n smalle?
- krijg ik font scherper, of moet je zoiets als msttcorefont installeren als onder linux?
- kan mac mail verticale preview pane aan?

het is mijn eerste mac ... dus erg zoeken nog... verder erg geil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

RD schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:27:
[...]
- ik heb een international keyboard besteld. Is het nu zo dat de nederlandse lay-out wel een "normale" enter heeft ipv zo'n smalle?
[...]
Ballebek in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ..." O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait photoshop/illustrator en bijv aftereffects (of ander video edit/montage programma) goed op de macbook pro?
Ik weet dat ze nog niet intel core 2 duo compatible zijn maar draaien ze wel normaal?

Bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de wifi kaart is N
niet G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De software doet alleen a/b/g, niet n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hier stond iets wat ik niet mocht vertellen :X

[ Voor 94% gewijzigd door alienfruit op 15-11-2006 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
RD schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:27:
ik heb mijn nieuwe macbook pro 2,33..... Jeah ... Lekker.
Ik heb alleen een paar vragen;

- krijg ik font scherper, of moet je zoiets als msttcorefont installeren als onder linux?
- kan mac mail verticale preview pane aan?

het is mijn eerste mac ... dus erg zoeken nog... verder erg geil :P
- Volgens mij is het internationale toetsenbord wat je bestled hebt hetzelfde als een Nederlandse, alleen dan met woorden erop ipv tekentjes, zoals bij de option key.
- Als je naar systeemvoorkeuren -> weergave gaat, dan kun je daar anti-aliassing e.d. veranderen, denk dat je daar wel scherpere letters mee kunt krijgen.
- Volgens mij bedoel je met vertocale preview pane dat je 3 panes naast elkaar hebt. Ff gezocht op google en daar vond ik dit: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

replyen voor 4saus & CyBer op mijn vraag? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:45:
Zoals je ziet hebben ze het over iets heel anders :S

Draait wel maar niet snel, wachten op de Univeral van Aftereffects ben ik bang aangezien het nogal wat van je hardware vraagt.
Anders in een winkel checken of ze het voor je willen installeren om te kijken of het goed werkt?

[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 15-11-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:45:
Ik weet niet precies hoe 4saus daar op kwam maar ik reageerde op hem iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, ik ken mensen die een bulk MacMini's hebben gekocht voor AE. Goedkope renderfarm, dan een Dual G5 farm.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Als ADC Student Member ook maar zo'n stuk gereedschap besteld. Nu maar wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja? Wat heb je juist allemaal besteld en hoeveel korting krijg je? Wil namelijk hetzelfde gaan doen, dus info zou best wel handig zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
eenmalig 20% korting meende ik me te herinneren
Ik ga hier gebruik van maken aan het einde van m'n studie, waarschijnlijk wordt dat dan een Mac Pro G6 >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

opmerking te dom voor woorden dus die haal ik eventjes weg :+

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:45:
[...]

moet je er wel even bij nadenken dat er al geen ibm proc's meer in zitten oftewel een g6 zal het niet worden...
kuch. http://www.cyberhq.nl/2006/07/11/not-a-macbook-pro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Laatst online: 13-09 18:43
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:05:
(of ander video edit/montage programma) goed op de macbook pro?
*Kuch Kuch* Final Cut Studio *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:45:
moet je er wel even bij nadenken dat er al geen ibm proc's meer in zitten oftewel een g6 zal het niet worden...
ow jij had nog niet door dat die G voor generation staat ? 8)7
Dan hadden de Intel Macs zowiezo een andere naam gekregen...

je spreek tegenwoordig toch ook van iPod GX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:57:
[...]

ow jij had nog niet door dat die G voor generation staat ? 8)7
Dan hadden de Intel Macs zowiezo een andere naam gekregen...

je spreek tegenwoordig toch ook van iPod GX ?
oops sorry mijn fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Niet jou fout, de G3/G4/G5 waren inderdaad de IBM PowerPC processors. Bij een iPod spreek je van iPod 5G of iPod 5th Generation. Daarom heet het iPod Topic ook:
[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel X

Oke CyBeR hierboven heeft wel gelijk, het zijn gewoon 'vriendelijkere' namen voor verschillende generaties processor. Maar de MacBook Pro is niet de 6e generatie 'PowerBook', dus om die dan de 6e generatie te noemen zou sowieso niet 100% accuraat zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door semicolon op 18-11-2006 22:44 ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
maar wel de eerste generatie MBP
dus MBP G1 :P
houd het maar bij MBP lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik heb verder trouwens geen problemen met de MBP naam.. alleen Powerbook staat idd nèt iets beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:37:
ja? Wat heb je juist allemaal besteld en hoeveel korting krijg je? Wil namelijk hetzelfde gaan doen, dus info zou best wel handig zijn :p
Ik heb best een poos nagedacht voordat ik hem uiteindelijk toch heb besteld. Ik wilde eerst een MacBook kopen maar het glossy scherm en de resolutie van 1280*800 bevielen mij persoonlijk niet zo. Ik werk nu op huidige laptop met 1400*1050 en zou eigenlijk niet al teveel terug willen stappen. Toen ik hoorde dat je met een ADC Student Membership 20% korting krijgt op alle Pro producten besloot ik toch maar 300 Euro meer uit te geven en de 'basic' MBP C2D te halen.

Het is heel simpel, maak een gratis account aan op de Apple Developer site en bestel het ADC Student Membership. Als je met credit card betaald kun je binnen een paar dagen telefonisch je bestelling plaatsen. Je moet ze vooraf wel een kopie van een identiteitsbewijs en bewijs van inschrijving van je hogeschool/uni faxen. Al met al bespaar je als arme student toch aanzienlijk:

Normaal:
€ 1989,-

Met ADC:
€ 99,- (voor membership)
€ 1591,- (1989 - 20% korting)
-----------------------------------
€ 1690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

F0kke schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:16:
[...]

Ik heb best een poos nagedacht voordat ik hem uiteindelijk toch heb besteld. Ik wilde eerst een MacBook kopen maar het glossy scherm en de resolutie van 1280*800 bevielen mij persoonlijk niet zo. Ik werk nu op huidige laptop met 1400*1050 en zou eigenlijk niet al teveel terug willen stappen. Toen ik hoorde dat je met een ADC Student Membership 20% korting krijgt op alle Pro producten besloot ik toch maar 300 Euro meer uit te geven en de 'basic' MBP C2D te halen.

Het is heel simpel, maak een gratis account aan op de Apple Developer site en bestel het ADC Student Membership. Als je met credit card betaald kun je binnen een paar dagen telefonisch je bestelling plaatsen. Je moet ze vooraf wel een kopie van een identiteitsbewijs en bewijs van inschrijving van je hogeschool/uni faxen. Al met al bespaar je als arme student toch aanzienlijk:

Normaal:
€ 1989,-

Met ADC:
€ 99,- (voor membership)
€ 1690
Het is zelfs nog minder aangezien je in dollars betaalt en de dollarkoers atm echt supervoordelig is ten opzichte van de euro. Maar ik ga na sinterklaas ook bestellen, maar moet dit telefonisch of kan het ook gewoon via de online store? Of zou je telefonisch nog extra voordeel kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik heb nog een aantal vragen, wellicht heeft iemand antwoord;

- Hoe kan ik mijn MBP "lock-en" met password, zeg maar windowkey-L in windows?
- Ik wil mijn LCD tv aansluiten, maar krijg niet de juiste resolutie ingesteld. Hoe kan ik dit wel doen? De aansluiting gaat via HDMI en resolutie is 1360x768.

Heb beide al...

[ Voor 5% gewijzigd door RD op 21-11-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
scim schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:20:
[...]

Het is zelfs nog minder aangezien je in dollars betaalt en de dollarkoers atm echt supervoordelig is ten opzichte van de euro. Maar ik ga na sinterklaas ook bestellen, maar moet dit telefonisch of kan het ook gewoon via de online store? Of zou je telefonisch nog extra voordeel kunnen krijgen :)
Dit was bij mij niet het geval. Ik heb €99,- betaald voor het Student Membership en de MBP heb ik ook in Euro's afgerekend (€1590,-). In de U.S. en Australië is er een speciale online ADC shop, wij moeten het telefonisch doen. Je moet gewoon zeggen dat je ADC member bent en gebruik wilt maken van de korting. Hier een linkje naar 'ADC Hardware Purchase Program Europe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
F0kke schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:16:
[...]

Normaal:
€ 1989,-

Met ADC:
€ 99,- (voor membership)
€ 1690
Neem dan gelijk de actie van de printer erbij dat je €90- korting krijgt (kies je een printer van €90.- ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Blijft jammer dat je geen korting krijgt op de AppleCare :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Wat is de meerwaarde van applecare eigenlijk behalve garantie verlengen?

• alienfruit

alienfruit

Geen, idee maar je krijgt TechTool :)

• GUZA
en dat is?

Verwijderd

Een heel tof stukje software.

• Kaspers
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/uomoragno/iblog/C2142074427/E20060414193440/Media/TechTool%2DPro%2D4011.gif

Zit ook een defrag tool bij..
Heeft osx die trouwens ook standaard ?

• GUZA
lijkt me niet echt bijzonder voor zo'n prijs.

• Robin
  • Niet online
Sinds enkele dagen werkt de iSight niet meer in mijn MacBook Pro. Zowel Photo Booth als iChat AV geven aan dat er geen camera is aangesloten, en bij nader onderzoek via System Profiler kan ik bij de usb-apparaten ook geen vermelding van de camera vinden. Volgens mij is dus de iSight defect. Een softwareprobleem zou het niet kunnen zijn, want dan zou de camera in System Profiler moeten staan. Het eerst euvel wat ik ben tegengekomen bij de notebook :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort:
Even een kort vraagje aan hen die een muis aan hun MBP hebben hangen: welke gebruik je, waarvoor en in wat voor mate ben je hier tevreden over?

De reden voor deze vraag is mijn teleurstellende ervaring met de Logitech MX510 die ik hier aan m'n MBP heb hangen (via USB).

Lang:
Waar ik in het begin erg moest wennen aan de trackpad (het is mijn eerste laptop) gaat het nu met de juiste instellingen erg goed en merk ik dat ik het trackpad soms (lees: meestal) verkies boven de buitengewoon traag reagerende MX510.
De Logitech muis is op mijn PC een erg fijne muis - ik gebruik hem voor ontwerpwerkzaamheden en fotografisch werk, dus enige precisie en snelheid is wel gewenst. En hij voldoet dan ook prima aan mijn eisen. Op de PC.

Wanneer ik hem op m'n MBP aansluit dan moet ik ten eerste de Tracking Speed helemaal voluit zetten om dezelfde snelheid te krijgen van m'n cursor (die ik gewend ben). Nu is dat niet het ergste. Het vervelende is dat er hierbij een soortement van 'lag' optreed: wanneer ik hem heel langzaam beweeg, dan reageert de muis ook langzaam en wanneer ik hem een zwiep geef, beweegt hij pas hoe hij hoort te bewegen: snel.
Nu zou ik ook hier in principe niet eens zo over klagen, aangezien minder snelle reacties bij een minder snelle beweging de precisie ten goede komt wanneer je op een klein oppervlakte werkt, echter merk ik duidelijk dat er vertragingen en haperingen in de hand-op-muis-naar-beeld-vertaling optreden. En dat trek ik dus niet.

Wellicht heeft iemand dezelfde ervaring en is het een softwarematig verhaal waar een driver/patch/verborgen instelling uitkomst biedt: in welk geval ik erg graag zou horen wat de oplossing is!

In principe is het natuurlijk achterlijk dat ik een goede muis zou moeten vervangen voor een alternatief. Maar mocht dat toch moeten, dan hoor ik graag van jullie welke muis jullie naar tevredenheid gebruiken!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:03:
Lang:
Waar ik in het begin erg moest wennen aan de trackpad (het is mijn eerste laptop) gaat het nu met de juiste instellingen erg goed en merk ik dat ik het trackpad soms (lees: meestal) verkies boven de buitengewoon traag reagerende MX510
Dat is bij de meeste gebruikers van Mac-portables zo. De trackpads in apple notebooks werken gewoon fijn. Ik heb alleen een muis aan m'n mbp hangen als ik quake speel (en dan een supersimpel logitech tweeknops-met-scroll ding). Ik ken heel veel gebruikers van apple laptops, en geen van allen gebruikt een losse muis, tenzij ook meteen met een los toetsenbord en de laptop op een verhoging.

Op windows laptops vind ik de trackpads beduidend minder fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tjeetje, die fans van de MacBook Pro maken beduidend meer geluid dan die van mijn oude PowerBook! Het lijkt of een vliegtuig opstijgt, zo'n aanslingerend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:03:
Wanneer ik hem op m'n MBP aansluit dan moet ik ten eerste de Tracking Speed helemaal voluit zetten om dezelfde snelheid te krijgen van m'n cursor (die ik gewend ben). Nu is dat niet het ergste. Het vervelende is dat er hierbij een soortement van 'lag' optreed: wanneer ik hem heel langzaam beweeg, dan reageert de muis ook langzaam en wanneer ik hem een zwiep geef, beweegt hij pas hoe hij hoort te bewegen: snel.
Dat kun je fixen door USB-Overdrive te installeren, en zelf de acceleratie en snelheid in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/767aa014867bc9581e4eb2fa06a5ed32/full.png

Ik heb een Logitech G5, en met dit programma kan ik alle buttons een functie toewijzen.
Geniaal programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Eventueel kan je via de logitech site ook de 'officiele' mac ondersteuningsdrivers installeren...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CyBeR: Helemaal mee eens hoor! Het is alleen zo dat ik helaas nog niet zo kundig ben dat ik ook uren soepel kan doorbrengen in Photoshop/Flash/Illustrator/Whatever... ;)

@alienfruit: De MBP is ook véul beter dan de Powerbook. :+ ;)

@Kaspers: Hartelijk dank voor de hulp! Zal het vanmiddag is gaan proberen, hoop dat daarmee ook die initiële hapering weg is!

@KeeZ: Stom dat ik zelf niet heb gekeken - had (hier op T.net volgens mij) ergens gelezen dat Logitech geen drivers had voor de Mac - maar ik zal ze is proberen. Hebben ze bij jou die lag en tracesnelheid opgelost?

Bedankt iedereen! Weer genoeg om te proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Faux:
Logitech heeft wel Mac drivers, maar daar word je bepaald niet vrolijk van. Ik ben qua muizen een 100% Logitech gebruiker (de Mighty Mouse vind ik een baggerding), maar die drivers hebben het nog nooit langer dan 24 uur volgehouden.. wat een ondingen...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Tering... ik zit zo te twijfelen tussen de 2,16 en 2,33 15,4" versie..

Ik heb met Apple on Campus 12% korting.
Het is de bedoeling de MBP met 2GB geheugen te nemen, dit ivm het veelvuldig gebruik van Parallels.

MBP 2,16 GHz 2GB kost me 1.951,60

MBP 2,33 GHz 2GB kost me 2.239,58

Dus voor 287,98 krijg ik:

256MB ipv 128MB video geheugen
2,33 GHz ipv 2,16GHz CPU

Vraag mezelf sterk af, of dat het geld waard is..
Iemand een goed punt om toch voor de 2,33GHz versie te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Whieee: Interessant om te weten - ben ze nu aan het downloaden... Maar hoe heb jij dit probleem dan opgelost? Ook middels die USB Overdrive tool?

@Kaspers: Ik ben zelf voor de T7600 gegaan - zonder korting. Dus ik vind die 200-nogwat euro's voor een verdubbeling van je grafische kaart geheugen en een snellere (al is het natuurlijk marginaal) processor wel waard. Of je dat zelf ook vind is denk ik een hele persoonlijke keuze.
Ik betaal liever iets meer voor iets waarvan ik weet dat het goed c.q. beter is, dan dat ik achteraf spijt ga krijgen.

Maar nogmaals, het is een persoonlijk ding - het zijn allebei beesten van machines en doen allebei hun werk goed. En zoals gezegd: het is dan puur en alleen de vraag of je het die extra euro's waard vindt. Ik vind in ieder geval van wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
waarvoor ga je die extrea 128mb gebruiken voor je grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Kaspers schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:17:
Vraag mezelf sterk af, of dat het geld waard is..
Als je het nodig hebt, is het het waard.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten