Danku, ik denk dat ik toch maar voor de 2,33GHz ga
.
Verwijderd
Betaal je dan eenmalig 99 euro? Ik ben van plan om binnenkort een MBP te gaan kopen en dan zou die 20% korting wel erg van pas komenF0kke schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:16:
[...]
Normaal:
€ 1989,-
Met ADC:
€ 99,- (voor membership)
€ 1591,- (1989 - 20% korting)
-----------------------------------
€ 1690
Ja die 99 euro is per jaar. Om je membership te verlengen betaal je het volgende jaar gewoon weer 99 euro.
Alleen is dat membership alleen nodig op het moment dat je iets koopt, je hebt het dus maar een jaar nodig (verder heb je namelijk geen bips aan heel dat student developer verhaal). Ander voordeel is ook dat je ook gratis Leopard krijgt als je nog een membership hebt als ze leopard uitbrengen.
Klopt het dat er geen OmniGraffle meer meekomt met de MacBook Pro in vergelijking met de PowerBook? Ik vond het namelijk een erg handig programma... Ik zie wel OmniOutliner alleen dat nou net een programma die ik nooit gebruikte. Zie ik iets over de hoofd?
Nee, je ziet niks over het hoofd. Tegenwoordig zit er geen OmniGraffle meer bij:alienfruit schreef op zondag 26 november 2006 @ 08:00:
Klopt het dat er geen OmniGraffle meer meekomt met de MacBook Pro in vergelijking met de PowerBook? Ik vond het namelijk een erg handig programma... Ik zie wel OmniOutliner alleen dat nou net een programma die ik nooit gebruikte. Zie ik iets over de hoofd?
Software:
Mac OS X versie 10.4 Tiger (met Spotlight, Dashboard, Mail, iChat AV, Safari, Adresboek, QuickTime, iCal, Dvd-speler, Xcode Developer Tools),
iLife '06 (omvat iTunes, iPhoto, iMovie HD, iDVD, iWeb, GarageBand), Microsoft Office 2004 for Mac Test Drive, iWork '06-proefversie (30 dagen), Comic Life, FileMaker Pro Trial, OmniOutliner, Photo Booth, Front Row.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Gebruik ik die wel van mijn verkochte PowerBook (staat mooi op mijn MacMini)
Na een aantal weken fanatiek gebruik wil ik het scherm (GLOSSY) van mijn MBP eens schoonmaken.
Ik vond uiteraard al produkten als iClean en iKlear. Heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er ook dingen die ik gewoon al in huis heb die net zo goed een glossy scherm kunnen schoonmaken of moet ik daarmee oppassen?
Ik vond uiteraard al produkten als iClean en iKlear. Heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er ook dingen die ik gewoon al in huis heb die net zo goed een glossy scherm kunnen schoonmaken of moet ik daarmee oppassen?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ikzelf gebruik iClean en dat werkt behoorlijk goed. Het is misschien alleen wat prijzig. Stof kun je eventueel met een microvezel doek wegvegen. Voor het schoonmaken kun je eventueel ook gebruik maken van Safe Clean. Ik zou in ieder geval geen andere schoonmaakmiddelen gebruiken. Heb eens brillenpoetsdoekjes gebruikt voor een TFT gebruikt en dat leverde alleen maar strepen op. Uiteindelijk met iClean het er weer uit gekregen.Eiríkr schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:50:
Na een aantal weken fanatiek gebruik wil ik het scherm (GLOSSY) van mijn MBP eens schoonmaken.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Wat was je reden om voor deze te kiezen met name de extra 128mb geheugen voor de videokaart?Kaspers schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:02:
Danku, ik denk dat ik toch maar voor de 2,33GHz ga.
Nou de voornamenlijkste reden is toch wel dat ik 2,33GHz en 128MB video geheugen meer heb voor die €290, want 2GB geheugen had ik zowiezo wel in de goedkoopste versie van de MBP gestopt.
Die 256MB video geheugen kan altijd nog van pas komen voor games via bootcamp, maar was dat in eerste instantie niet van plan.
Die 256MB video geheugen kan altijd nog van pas komen voor games via bootcamp, maar was dat in eerste instantie niet van plan.
Ik zit met hetzelfde dilemma, want ik wil er ook sowieso 2GB erin maar 290 eu voor iets snellere processor en 128mb extra geheugen voor graka vind ik wel iets te veel.
Ik zou het evt ook gebruiken voor games in bootcamp maar heb het op het moment niet nodig.
Vraagje voor de kenners: Zou die 128mb extra geheugen veel uitmaken als je met 3d studiomax gaat werken? of is dat nihil?
Dan maak ik daar me keuze uit
Ik zou het evt ook gebruiken voor games in bootcamp maar heb het op het moment niet nodig.
Vraagje voor de kenners: Zou die 128mb extra geheugen veel uitmaken als je met 3d studiomax gaat werken? of is dat nihil?
Dan maak ik daar me keuze uit
Ah je zit ook op de NHL, ja die 12% korting heeft mij ook naar die duurdere MBP geholpen, anders was ik voor de 2,16GHz gegaan..
Met ADC student membership krijg je 20% 
Maar iemand die verstand heeft van 3d mbt hardware? Want is die 128mb extra geheugen handig als je met 3d studiomax gaat werken? of is dat nihil? (dus 256mb ipv 128mb)
Maar iemand die verstand heeft van 3d mbt hardware? Want is die 128mb extra geheugen handig als je met 3d studiomax gaat werken? of is dat nihil? (dus 256mb ipv 128mb)
Klopt, dat maakt het verschil ook gelijk kleiner dan 290 euro
.
Dan is de korting tussen de 2,16 met 2GB en 2,33 versie:
2074,17 - 1807,50 = 266 euro.
Dan is de korting tussen de 2,16 met 2GB en 2,33 versie:
2074,17 - 1807,50 = 266 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door Kaspers op 27-11-2006 21:34 ]
Dus je gaat voor 256MB video geheugen omdat dat ooit nog eens van pas kan komen?Kaspers schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:44:
Nou de voornamenlijkste reden is toch wel dat ik 2,33GHz en 128MB video geheugen meer heb voor die €290, want 2GB geheugen had ik zowiezo wel in de goedkoopste versie van de MBP gestopt.
Mischien ga je het niet eens gebruiken, vind je het dat dan niet een beetje duur voor iets dat je in eerste instantie niet gaat gebruiken en in de toekomst misschien.
Als je nu al zo zit te twijfelen zou ik toch echt voor de duurdere 15" MBP kiezen anders ben ik bang dat je achteraf spijt krijgt.GUZA schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:48:
[...]
Dus je gaat voor 256MB video geheugen omdat dat ooit nog eens van pas kan komen?
Mischien ga je het niet eens gebruiken, vind je het dat dan niet een beetje duur voor iets dat je in eerste instantie niet gaat gebruiken en in de toekomst misschien.
Mijn 15" MBP is vorige week besteld (2,33GHz, 160GB). Heb meteen een printer voor thuis erbij gedaan en een mighty mouse en apple keyboard (beide met draad) voor op m'n werk.
Ik ben van plan om voor thuis een draadloze (BT) mighty mouse en keyboard te kopen, met een iCurve en een ACD 23" om het helemaal af te maken.
Is er hier toevallig iemand die een MBP op een iCurve naast een ACD heeft staan, hoe is de hoogte van het MBP-scherm ten opzichte van de ACD?
Ik zat ook met hetzelfde dilemma, uiteindelijk toch de 2.16GHz genomen met de 128MB X1600 (dat ding wordt alleen maar duurder en duurder
), die extra GB is dan voor 100 euri nog wel te halen. Ik denk dat ik CS:S onder bootcamp ook wel met 128MB moet kunnen spelen zo af en toe. In de vakantie maar eens kijken.
Ik heb wel een oude foto van toen ik mijn pobo nog naast mijn acd gebruikte. Niet een hele duidelijke foto maar zoals je ziet is de onderkant van de acd een stukje lager dan die van de pobo.M-ThijZ schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:18:
[...]
Als je nu al zo zit te twijfelen zou ik toch echt voor de duurdere 15" MBP kiezen anders ben ik bang dat je achteraf spijt krijgt.
Mijn 15" MBP is vorige week besteld (2,33GHz, 160GB). Heb meteen een printer voor thuis erbij gedaan en een mighty mouse en apple keyboard (beide met draad) voor op m'n werk.
Ik ben van plan om voor thuis een draadloze (BT) mighty mouse en keyboard te kopen, met een iCurve en een ACD 23" om het helemaal af te maken.
Is er hier toevallig iemand die een MBP op een iCurve naast een ACD heeft staan, hoe is de hoogte van het MBP-scherm ten opzichte van de ACD?

Om wat oude data van oude schijven (zowel IDE als SATA) te backuppen naar mijn MBP was ik op zoek naar een goedkope oplossing om die schijven via USB aan te sluiten op mijn Mac.
Nu kwam ik deze jongen tegen:
http://www.mr-at.nl/product_info.php?products_id=1821
Denken jullie dat dit ook met de Mac werkt? Aangezien er alleen Windows bij staat. Op het plaatje zie ik ook een disc met waarschijnlijk Windows drivers of iets dergelijks.
Nu kwam ik deze jongen tegen:
http://www.mr-at.nl/product_info.php?products_id=1821
Denken jullie dat dit ook met de Mac werkt? Aangezien er alleen Windows bij staat. Op het plaatje zie ik ook een disc met waarschijnlijk Windows drivers of iets dergelijks.
Verwijderd
M-ThijZ schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:18:
[...]
Als je nu al zo zit te twijfelen zou ik toch echt voor de duurdere 15" MBP kiezen anders ben ik bang dat je achteraf spijt krijgt.

Na mijn eerste loon te hebben mogen ontvangen van mijn nieuwe baan en een enorm geldbedrag te hebben ontvangen voor een opdracht voor mijn ex-afstudeerbedrijf ben ik een beetje zoekende.
Ik heb nu een Asus m6Ne (Centrino 1.6, 1.5GB RAM, 100GB 7200RPM hdd en een radeon mobility 9700 met 64mb).
Mijn beide ogen zijn op de 17'' macbook pro gevallen. De zou ik graag willen nemen met 2GB ram en een 100gb 7200rpm hdd.
Heeft iemand al Vista proberen te draaien op de macbook pro? Zelf speel ik ook spellen op mijn huidige asus, maar de videokaart is erg verouderd. De x1600 met 256MB zou een echte oplossing kunnen zijn. XP draait wel via bootcamp, dus dan lijkt me spellen spelen via Windows geen probleem.
De reden waarvoor ik voor de 17'' zou gaan is ook de resolutie van het scherm. Mijn huidige asus heeft ook 1680x1050 en ik wil niet naar een kleinere resolutie. Ook zal de macbook pro lekker kunne lopen samen met mijn applce cinema 20'' lijkt me.
Ik ben zelf bijna overtuigt om er een aan te schaffen. Wie ook wie overtuigt mij nog meer
Ik ben druk in de weer met muziek produceren met Reason. Hier is ook een Mac versie van. Hoe bevalt de geluidskaart van de mac? Heeft deze een lage latency en is ie dus geschikt voor het produceren? Klinken de boxjes op de macbook pro zelf nog een beetje?
Welke tas raden jullie aan voor de 17'' versie?
Ik heb nu een Asus m6Ne (Centrino 1.6, 1.5GB RAM, 100GB 7200RPM hdd en een radeon mobility 9700 met 64mb).
Mijn beide ogen zijn op de 17'' macbook pro gevallen. De zou ik graag willen nemen met 2GB ram en een 100gb 7200rpm hdd.
Heeft iemand al Vista proberen te draaien op de macbook pro? Zelf speel ik ook spellen op mijn huidige asus, maar de videokaart is erg verouderd. De x1600 met 256MB zou een echte oplossing kunnen zijn. XP draait wel via bootcamp, dus dan lijkt me spellen spelen via Windows geen probleem.
De reden waarvoor ik voor de 17'' zou gaan is ook de resolutie van het scherm. Mijn huidige asus heeft ook 1680x1050 en ik wil niet naar een kleinere resolutie. Ook zal de macbook pro lekker kunne lopen samen met mijn applce cinema 20'' lijkt me.
Ik ben zelf bijna overtuigt om er een aan te schaffen. Wie ook wie overtuigt mij nog meer
Ik ben druk in de weer met muziek produceren met Reason. Hier is ook een Mac versie van. Hoe bevalt de geluidskaart van de mac? Heeft deze een lage latency en is ie dus geschikt voor het produceren? Klinken de boxjes op de macbook pro zelf nog een beetje?
Welke tas raden jullie aan voor de 17'' versie?
[ Voor 14% gewijzigd door potatox op 28-11-2006 17:06 ]
--
Hoe krijg jij je systeem aan met een gesloten MBP? Bij mij gaat hij altijd uit... of ligt het aan de bluetooth muis? Want ik heb een logitrch usb muis.
MBP aanzetten, meteen klep sluiten en externe monitor aanzetten. Bij mij start ie dan ook in "clamshell" mode op.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mijn Mac start ik dan ook zelden tot nooit op. Deze wordt ook niet afgesloten maar in sleep gezet. Dan is het een kwestie van (met de klep gesloten) even op een knop op je externe tobo drukken en voila -> clamshellmode
Launching containers into space
Verwijderd
Waarom zo moeilijk?zonoskar schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:55:
MBP aanzetten, meteen klep sluiten en externe monitor aanzetten. Bij mij start ie dan ook in "clamshell" mode op.
Mijn ACD z'n powerknop fungeert gewoon als powerknop van m'n MBP.
Verwijderd
Nu wil ik dus heel graag een MacBook Pro,
Echter zeggen ze bij mij op school:
CMD Maastricht dat ik met een MAC, geen gebruik kan maken van de wireless, ze gebruiken namelijk die Windows certificaten.
Is iemand hier bekent mee of deze kunnen werken op een MAC..?
CMD Maastricht dat ik met een MAC, geen gebruik kan maken van de wireless, ze gebruiken namelijk die Windows certificaten.
Nou volgens mij komt je Apple automatisch met een pop-up window waar je je inloggegevens in kunt voeren.
Zo is dat bij mij op school (NHL) gedaan, daar moet je ook op een Windows notebook eerst een certificaat installeren, terwijl dat op de apple's gewoon niet hoeft.
Maar je wilt een Powerbook ? 2e hands dus ?
Zo is dat bij mij op school (NHL) gedaan, daar moet je ook op een Windows notebook eerst een certificaat installeren, terwijl dat op de apple's gewoon niet hoeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Kaspers op 29-11-2006 08:50 ]
Verwijderd
Maken ze toevallig gebruik van een SecureW2 client (802.1x protocol, in o.a. Utrecht en Amsterdam gebruikt voor het 'Eduroam' netwerk)? In dat geval kan het. Ik weet niet precies hoe, daarvoor moet ik nog even wachten totdat mijn MBP binnen is.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:42:
Nu wil ik dus heel graag een PowerBook,
Toch even mierenneukerig doen: Het is Mac, niet MAC
Hoor net van een PC nerd van m'n school dat je dat SecureW2 gebeuren gewoon kunt instellen onder authentication onder OSX
.
of een USB apparaat inpluggen op het moment dat de stroom aangesloten is, uiteraard ook met je externe monitor al aangesloten..
Deze plek is te koop.
Klopt niet helemaal wat je zegt Kaspers:Kaspers schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:05:
Hoor net van een PC nerd van m'n school dat je dat SecureW2 gebeuren gewoon kunt instellen onder authentication onder OSX.
Je moet namelijk een 802.1x verbinding aanmaken. En daar zitten nogal eens verschillen in hoe die ingesteld moeten worden. Want de 802.1x verbinding is een vervanger voor SecureW2. Maar ik lees nergens dat er onder Windows gebruik gemaakt wordt van SecureW2.
Misschien heb je iets aan dit lijstje: http://www.macstudent.nl/...sk=section&id=6&Itemid=26
Daar staan verschillende instellingen hoe internet op een hogeschool. Speciaal voor Mac.
Dat weet ik wel zeker, aangezien ik SecureW2 moest installeren en instellen op m'n Windows laptop (die verkocht is).Red schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:28:
Maar ik lees nergens dat er onder Windows gebruik gemaakt wordt van SecureW2.
Bedankt voor de link trouwens.
Verwijderd
Bedoel natuurlijk een MacBook Pro 17"Kaspers schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:50:
Nou volgens mij komt je Apple automatisch met een pop-up window waar je je inloggegevens in kunt voeren.
Ik zal nu even mailen naar de school wat de exacte configuratie is.
Heb jij een bluetooth muis? Mijn macbook valt elke keer weer in slaap..... wordt een beetje gek van. Ga het nog maar een keer proberen...Whieee schreef op woensdag 29 november 2006 @ 01:07:
Mijn Mac start ik dan ook zelden tot nooit op. Deze wordt ook niet afgesloten maar in sleep gezet. Dan is het een kwestie van (met de klep gesloten) even op een knop op je externe tobo drukken en voila -> clamshellmode
Hier staan in ieder geval de configs van een aantal hogescholen.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:53:
[...]
Bedoel natuurlijk een MacBook Pro 17"
Ik zal nu even mailen naar de school wat de exacte configuratie is.
Super bedankt voor die link, geweldig!Red schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:28:
[...]
Klopt niet helemaal wat je zegt Kaspers:
Je moet namelijk een 802.1x verbinding aanmaken. En daar zitten nogal eens verschillen in hoe die ingesteld moeten worden. Want de 802.1x verbinding is een vervanger voor SecureW2. Maar ik lees nergens dat er onder Windows gebruik gemaakt wordt van SecureW2.
Misschien heb je iets aan dit lijstje: http://www.macstudent.nl/...sk=section&id=6&Itemid=26
Daar staan verschillende instellingen hoe internet op een hogeschool. Speciaal voor Mac.
Verwijderd
Je hebt er wel stroom aan gehangen?RD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:05:
[...]
Heb jij een bluetooth muis? Mijn macbook valt elke keer weer in slaap..... wordt een beetje gek van. Ga het nog maar een keer proberen...
Jep stroom en alles, maakt dus niks uit. Geprobeerd bij LCD TV en ACD met toetsenbord (Apple WL bluetooth) en Logitech V450 (WL radio). Ik geef het op, wat een klote instelling, ik wil dit zelf kunnen beheren.
Ik heb nu ruim 2 weken me MBP C2D en ben echt dol blij er zijn alleen 2 dingen waar ik me aan begin te ergeren ....
Ik heb lichte ruis over mijn audio output als ik deze analoog aansluit (digitaal nergens last van) dit hoort naar mijn idee niet en als ik het scherm dichtklap heb ik aan de rechterkant ruimte tussen het scherm en de laptop, hij sluit dus niet helemaal correct aan de rechterkant.
Nou vroeg ik me af wat ik met deze 2 probleempjes moet doen, ik heb geen zin om me laptop een maand kwijt te zijn, iemand een goede suggestie ?
Ik heb lichte ruis over mijn audio output als ik deze analoog aansluit (digitaal nergens last van) dit hoort naar mijn idee niet en als ik het scherm dichtklap heb ik aan de rechterkant ruimte tussen het scherm en de laptop, hij sluit dus niet helemaal correct aan de rechterkant.
Nou vroeg ik me af wat ik met deze 2 probleempjes moet doen, ik heb geen zin om me laptop een maand kwijt te zijn, iemand een goede suggestie ?
Ik heb dus de laatste generatie MacBook Pro alleen mijn witte vlakken op scherm lijkt altijd een beetje blauwe korreling te hebben. Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hebben? Iemand?!?
Verwijderd
Denk dat de "korreling" waarover je het hebt eigen is aan alle matte schermen van Apple. Ik heb het zowel op m'n MBP als op m'n ACD. Is dit geen soort van "anti-weerkaats-laag"?alienfruit schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:40:
Ik heb dus de laatste generatie MacBook Pro alleen mijn witte vlakken op scherm lijkt altijd een beetje blauwe korreling te hebben. Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hebben? Iemand?!?
Mij stoort het in ieder geval niet...
Verwijderd

Speck SeeThru Hard Shell voor de MBP...
...top of flop?
Vond het zelf op het eerste gezicht wel een tof ding, maar hoe langer ik er naar kijk...
...ben er nog niet helemaal uit...
Je Macbook is dan zeker krasbestendig, maar zeker niet schokbestendig.
Een harde klap wordt beter opgevallen door een meeverende harde sleeve, dan dit stuk metaal...
Bestaat er trouwens ook een app die een externe-schijf weer kan remounten nadat je hem hebt unmount ? Dit zou best wel handig zijn aangezien m'n Lacie mobile drive uitgeschakeld wordt als je hem unmount, en om hem weer werkend te krijgen moet je hem eerst weer reconnecten..
Een harde klap wordt beter opgevallen door een meeverende harde sleeve, dan dit stuk metaal...
Bestaat er trouwens ook een app die een externe-schijf weer kan remounten nadat je hem hebt unmount ? Dit zou best wel handig zijn aangezien m'n Lacie mobile drive uitgeschakeld wordt als je hem unmount, en om hem weer werkend te krijgen moet je hem eerst weer reconnecten..
[ Voor 45% gewijzigd door Kaspers op 01-12-2006 19:58 ]
ik vind die rode echt super... iemand een idee of die in nederland leverbaar is ?? Bij de distributeur kon ik m nog niet op de site terug vinden (macplus.nl)
Deze plek is te koop.
Nou ik duim voor je, ik vind het prima zolang ze maar niet met een update komen voor de 15"
WiiMote playing Half-Life 2 on a computer
Link
Ziet er best vet uit, alleen reageert het niet echt snel imo..
Heeft verder weinig met de mbp te maken, maar die wordt in ieder geval in het filmpje gebruikt..
Link
Ziet er best vet uit, alleen reageert het niet echt snel imo..
Heeft verder weinig met de mbp te maken, maar die wordt in ieder geval in het filmpje gebruikt..
Verwijderd
Zojuist bij de Apple Store geweest hij melde mij dat ik Via internet als student 4% korting kreeg, en in de shop slechts 2%.
Mensen hier ervaring mee..?
Mensen hier ervaring mee..?
me 2... zit ook te azen op een ultra compact van appleGluten Parody schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:21:
Gerucht over een 12" MacBook Pro
Als dit uit komt trek ik mijn creditcard...
Verwijderd
12Kaspers schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:10:
via apple on campus: ja, 12% korting.
De kerel in de winkel zij 4..!
mooi, dan kom ik voor de 15" uit op:
1.995,63
2GB ddr
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 10:10 ]
Verwijderd
Even tussen neus en lippen door, is al bekend wanneer er een Creative Suite versie uitgebracht gaat worden die wel top draait op de macbook pro?
[oftopic] Ja, half 2007 [/oftopic]Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:00:
Even tussen neus en lippen door, is al bekend wanneer er een Creative Suite versie uitgebracht gaat worden die wel top draait op de macbook pro?
Verwijderd
Wat is er mis mee dan..?Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:00:
Verwijderd
De huidige versie CS is niet geschikt gemaakt voor de nieuwe serie apples, wat resulteert in een trage werking van een photoshop en illustrator bijvoorbeeld. (bij kleine bestanden gaat het nog wel, maar eenmaal bij grotere bestanden reageert hij traag)
Verwijderd
Ben nu al 2 dagen intensief aan het werk met m'n 15.4" C2D, maar als de fans aanslaan (wat regelmatig gebeurd) heb ik de indruk dat hij gaat opstijgen...
Ik gebruikte vroeger smcFanControl, maar dan wel om mijn fans méér te laten aanspringen zodat m'n Core Duo koeler bleef. De Core 2 Duo lijkt (zonder fans aan) koeler, maar de fans blijven maar aanspringen. smcFanControl werkt trouwens niet op een 15.4" C2D...
Iemand ervaring hiermee/oplossing/...
Alle updates zijn geinstalleerd!
Ik gebruikte vroeger smcFanControl, maar dan wel om mijn fans méér te laten aanspringen zodat m'n Core Duo koeler bleef. De Core 2 Duo lijkt (zonder fans aan) koeler, maar de fans blijven maar aanspringen. smcFanControl werkt trouwens niet op een 15.4" C2D...
Ja, het maakt een mooi stofzuiger geluid en ik denk eigenlijk dat er niet veel aan te doen is.
Het is een laptop man, dat ding moet toch koelen als je intensief bezig bent... Als je m stil wilt houden fikt ie op een gegeven moment door. Wat wil je nou?
[ Voor 33% gewijzigd door Matias op 09-12-2006 18:13 ]
Ik heb een Core Duo MBP, de vorige generatie dus. Ik heb 'm gekocht in juni.
In den beginne was hij ongelooflijk stil. Ik moest er met m'n oor er op leggen om IETS te kunnen horen. Maar hij werd pokkeheet. De 1.1 firmware veranderde daar weinig aan, maar het volume nam wel toe. Nog steeds erg stil, maar wel hoorbaar. Nu pas de 1.2 firmware er op gezet en nu blijven de fans continu draaien. Hij is nu wel nog es 5 graden koeler, maar het is wel jammer dat je niet de keuze krijgt.
Het is wel zo dat ik meestal geen zware apps draai, dus wanneer je hard aan het PS'en bent, kan ik me wel voorstellen dat je CPU wel eens te heet zou kunnen worden zonder die fans op zo'n hoog toerental.
En verder: ik heb nog geen enkele 15 of 17 inch laptop gezien die stiller is als de MBP...
In den beginne was hij ongelooflijk stil. Ik moest er met m'n oor er op leggen om IETS te kunnen horen. Maar hij werd pokkeheet. De 1.1 firmware veranderde daar weinig aan, maar het volume nam wel toe. Nog steeds erg stil, maar wel hoorbaar. Nu pas de 1.2 firmware er op gezet en nu blijven de fans continu draaien. Hij is nu wel nog es 5 graden koeler, maar het is wel jammer dat je niet de keuze krijgt.
Het is wel zo dat ik meestal geen zware apps draai, dus wanneer je hard aan het PS'en bent, kan ik me wel voorstellen dat je CPU wel eens te heet zou kunnen worden zonder die fans op zo'n hoog toerental.
En verder: ik heb nog geen enkele 15 of 17 inch laptop gezien die stiller is als de MBP...
Verwijderd
@Matias: vond het verschil met m'n 17" gewoon opvallend...
Net ontdekt dat ik int zak ben gezet: Via het werk een MBP met 3Gb Ram besteld, bij levering staat er ook op de factuur 3Gb. Nu heb ik hem net ff opengehaald en zitten er enkel 2 latjes van 1Gb in...
Kga niet zeggen in welke winkel ik hem heb gehaald, ik geef ze eerst de kans dit recht te zetten...
Net ontdekt dat ik int zak ben gezet: Via het werk een MBP met 3Gb Ram besteld, bij levering staat er ook op de factuur 3Gb. Nu heb ik hem net ff opengehaald en zitten er enkel 2 latjes van 1Gb in...
Kga niet zeggen in welke winkel ik hem heb gehaald, ik geef ze eerst de kans dit recht te zetten...
Al eens Coolbook geprobeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:53:
Ben nu al 2 dagen intensief aan het werk met m'n 15.4" C2D, maar als de fans aanslaan (wat regelmatig gebeurd) heb ik de indruk dat hij gaat opstijgen...
Verwijderd
Omdat?Matias schreef op maandag 11 december 2006 @ 01:15:
Voortaan gewoon online bestellen?
Verwijderd
Had ook veel liever online besteld, maar ons bedrijf heeft een vaste hardwareleverancier...
Een dealer koopt stock in, dat houdt in dat je een batch koopt aan hardware van een bepaalde datum. In het uiterste geval zou je dus een systeem kunnen kopen dat daar bijvoorbeeld 6 maanden op de plank ligt.
Aangezien er bij Apple continu wordt gewerkt aan verbeteringen en er continu revisies worden uitgegeven van verschillende hardware is het dus gaar als je een systeem koopt bij een dealer met een probleem (whine oid) terwijl dat in de laatste revisie allang weer opgelost is. Verder zijn dealers lang niet altijd te netjes met hun orders en maken ze nogal eens fouten.
Bij de Apple online store wordt je direct geholpen, het snelst bediend, en je bent gegarandeerd van de laatste revisie. Ik kan gewoon geen argument verzinnen om niet bij de Apple store online te kopen. Ik kan er daarintegen wel heel veel verzinnen om niet te kopen bij een dealer.
Nog een ander argument om online te kopen is dat je, hoe gek het ook klinkt, VEEL sterker staat juridisch gezien.
Wanneer je online koopt, geldt automatisch de regelgeving "kopen op afstand". En ja, je kunt dus je Mac met 1 dode subpixel binnen 2 weken gewoon retourneren zonder enige geldige opgaaf van reden. Apple laat TNT 'm zelfs bij je ophalen. En als je wilt kun je meteen een nieuwe laten komen.
-edit-
Zie ook (lees!): http://store.apple.com/Ca...onsumer.html#Anchor-23240
Wanneer je online koopt, geldt automatisch de regelgeving "kopen op afstand". En ja, je kunt dus je Mac met 1 dode subpixel binnen 2 weken gewoon retourneren zonder enige geldige opgaaf van reden. Apple laat TNT 'm zelfs bij je ophalen. En als je wilt kun je meteen een nieuwe laten komen.
-edit-
Zie ook (lees!): http://store.apple.com/Ca...onsumer.html#Anchor-23240
[ Voor 12% gewijzigd door ericafterdark op 11-12-2006 22:10 ]
Dat kan soms ook voordeling zijn. Zo kocht ik mijn MBP 1.83 GHz bij Youmac in Eindhoven toen er via de Apple store niet eens meer een 1.83 GHz besteld kon worden. Het scheelde wel zo'n 300 euro oid.Matias schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:36:
Een dealer koopt stock in, dat houdt in dat je een batch koopt aan hardware van een bepaalde datum. In het uiterste geval zou je dus een systeem kunnen kopen dat daar bijvoorbeeld 6 maanden op de plank ligt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Finally is me MBP binnen 
ff een noob vraagje ik wil internet aansluiten nu, heb al draadloos netwerk maar nog geen internet. Ik heb internet plus bellen van KPN(experia box) maar hoe moet ik nou internet verbinden? mijn eerste mac vandaar
ff een noob vraagje ik wil internet aansluiten nu, heb al draadloos netwerk maar nog geen internet. Ik heb internet plus bellen van KPN(experia box) maar hoe moet ik nou internet verbinden? mijn eerste mac vandaar
uhm connecten met de wifi utility ?
moet genoeg zijn tenzij dat apparaat beveiligd is met TTLS/PAP, maar dat lijkt me sterk..
moet genoeg zijn tenzij dat apparaat beveiligd is met TTLS/PAP, maar dat lijkt me sterk..
Onderop je Experia box staat een SSID. Schrijf dat even op.GUZA schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:26:
Finally is me MBP binnen
Klik in je Mac rechtsboven op het Airport logo en kies voor "Ander..."
Vul de SSID in + het WPA wachtwoord dat KPN je gaf voor de Experia box.
Et voila!
dit doe ik maar ik krijg dus verbinding met wifi maar niet met internet 
edit: is al opgelost
in de instellingen van me experia box stond wep ingesteld ipv wpa
edit: is al opgelost
in de instellingen van me experia box stond wep ingesteld ipv wpa
[ Voor 39% gewijzigd door GUZA op 12-12-2006 21:52 ]
Wat kan ik met die knop naast de rechter 'apple'-knop ?
Deze toets heette meende ik 'Return', maar wat kun je er verder mee ? Lijkt een beetje zoals Enter te reageren..
Deze toets heette meende ik 'Return', maar wat kun je er verder mee ? Lijkt een beetje zoals Enter te reageren..
Zoeken op dit forum naar "return and enter"Kaspers schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:56:
Wat kan ik met die knop naast de rechter 'apple'-knop ?

Kan je ook makkelijk met de MBP netwerkverbinding met je windowsbak krijgen? Het is mij nog niet gelukt iig
Is heel simpel ja
Ga naar systeemvoorkeuren, netwerk, appletalk, maak appletalk actief en normaal zou het dan moeten werken
(dat deed het hier allesinds toch werken
)
Veel succes!
Ga naar systeemvoorkeuren, netwerk, appletalk, maak appletalk actief en normaal zou het dan moeten werken
Veel succes!
Nee, dat kan alleen als je een Mac Pro hebt.GUZA schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:09:
Kan je ook makkelijk met de MBP netwerkverbinding met je windowsbak krijgen? Het is mij nog niet gelukt iig
MYST schreef op woensdag 13 december 2006 @ 02:05:
Is heel simpel ja![]()
Ga naar systeemvoorkeuren, netwerk, appletalk, maak appletalk actief en normaal zou het dan moeten werken(dat deed het hier allesinds toch werken
)
Veel succes!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Niet dan?CyBeR schreef op woensdag 13 december 2006 @ 02:43:
[...]
Nee, dat kan alleen als je een Mac Pro hebt.
[...]
Wanneer je de Finder open hebt staan, Go, Connect to Server, typt in smb://pcnaam/share, daarna moet je userid en pw opgeven van je windowsbak en de netwerkverbinding is gemaakt.GUZA schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:09:
Je kan ook in de Finder op Network klikken, daarin zie je je netwerkomgeving (om maar een windowsterm er in te gooien
Nou, * Red heeft weer eens problemen met zijn MBP 1,83Ghz.
Eergister was ik even een paar cd'tjes aan het branden met Toast Titanium. Kreeg op een gegeven moment een paar errors in toast.

Nu doet mijn Superdrive helemaal niets meer, hij slikt nog wel CD'tjes maar binnen 10 seconden spuugt hij ze weer uit. Maar gister netjes geholpen door AppleCare (meneer, heeft u al een Hardware Test gedraaid, nee hoe moet dat als je drive de disc uit blijft spugen
:-) ) en wordt volgende week gebeld als een Superdrive binnen is bij Card Services in Zwolle. Dan kost het me ongeveer 2 uurtjes, ipv 2 weken mijn laptop kwijt zijn.
Eergister was ik even een paar cd'tjes aan het branden met Toast Titanium. Kreeg op een gegeven moment een paar errors in toast.

Nu doet mijn Superdrive helemaal niets meer, hij slikt nog wel CD'tjes maar binnen 10 seconden spuugt hij ze weer uit. Maar gister netjes geholpen door AppleCare (meneer, heeft u al een Hardware Test gedraaid, nee hoe moet dat als je drive de disc uit blijft spugen
Dat zou zeker niet verkeerd zijn MaxVoltar
Nou ja, windows doet heel weinig met Appletalk, tenzij je daar software voor hebt geinstalleerd in windows..MYST schreef op woensdag 13 december 2006 @ 03:19:
[...]
Niet dan?Hier zorgde dat ervoor dat ik shares kon aanmaken op mijn windowsbak, denk toch dat dat de vraag was... Don't shoot me als het fout is, ben ook maar een n00bje hoor
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je hotmail ergens als pop kunt configureren dan kan het wel. Gmail biedt wel deze functionaliteit.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Hotmail (Windows Live Mail) werkt ook met SMTP, als 'mail' dit ondersteund, werkt deze combinatie perfect.
Verwijderd
Kan gewoon, gebruik het zelf ook en vele met mij. Zie http://sourceforge.net/projects/httpmail-pluginGUZA schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:40:
Is het mogelijk om mijn hotmail account te integreren in mail van macos? Zou wel tof zijn.
Is alleen wel afhankelijk hou oud je account bij hotmail is. Oude accounts doen het wel en nieuwe niet. Ik weet alleen niet wat onder oud en wat onder nieuw valt.
ik heb de plug in geinstalleerd maar dan krijg je extra functies in mail maar niks wat te maken heeft met hotmail 
Je moet bij de account ergens de server enzo invullen wat ik niet weet bij hotmail.
Je moet bij de account ergens de server enzo invullen wat ik niet weet bij hotmail.
Die heb ik ook bij mijn koopje gehad.. alleen wel met de verkeerde DVD'sbart155 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:10:
[...]
Een "zonder-draadje-machtige-muis"
Als tas/sleeve gebruik ik een Crumpler Cheesy Disco
[afbeelding]
Errug tevreden over beide, heb op dit moment alleen geen MBP bij de hand! Is bij de dokter voor een "whine" onder het toetsenbord en 2 dode pixels (waarvan ik hoop dat dat verholpen word)
hoeveel sleep-tijd krijgen jullie uit een macbook pro? Ik heb net een nieuwe, C2D 2,33 Ghz, na een weekje vakantie was hij helemaal leeg...! Normaal?
Zow.. heb sinds gisteren mijn Macbook pro 17'', 100gb 7200rpm en 2gb ram thuis liggen. Na het direct opnieuw installeren van Mac OS X omdat ik 3 partities wou, ben ik aan de slag gegaan met Mac OS X.
Wat me direct opviel was de enorme snelheid van de Macbook Pro. Alles start zo ontzetten snel op en draait echt soepel. Na een uur gespeeld te hebben met Photo Booth (wat een gaaf programma met al die effecten) viel me op dat de muis erg vaag beweegt in tegenstellen tot in Windows. Zelf heb ik mijn Logitech MX518 erachter liggen. De cursor in Mac OS X gaat traag wanneer je je muis traag beweegt en omgekeerd als je je muis snel beweegt. Op zich logisch, maar als ex-windows gebruiker valt hier totaan nog niet aan te wennen. Dus ik heb het topic doorgespit van handige programma's voor de Mac. USB overdrive heb ik gevonden, maar daarvoor vraagt met een dikke 20dollars en het krijgt mijn muis toch nog niet zo soepel lopen als in Windows. Iemand hier een betere / goedkopere oplossing voor?
Het geluid van de pro is enorm goed. Veel lage tonen en erg helder.
Een paar dingen zijn me opgevallen waar ik toch erg aan moet wennen, zoals het toetsenbord dat net weer iets anders dan een "normaal" pc toetsenbord werkt. Er is geen delete knop (heb al gevonden dat het appletje + backspace is). En ik krijg het niet voor elkaar om een map te knippen en te plakken naar een andere locatie. Elke keer moet ik kopiren en de bron map later zelf verwijderen.
Ook krijg ik het niet voor elkaar om mijn overige muisknopppen (zonder usb overdrive) te gebruiken om terug/verder te browsen in finder of safari of de middelmuis te gebruiker om links in een tab te openen.
Ook heb ik met safari als ik 2 vensters open heb en bij de ene een flashvideo draai (youtube bijvoorbeeld) en dit venster op de achtergrond zet en het andere scherm gebruik om bijvoorbeeld op een andere site te gaan browsen het flash filmpje enorm gaat vertragen. Ik hoef zelf helemaal niets te doen in het venster dat on top is. Alleen deze on top brengen is al genoeg om het flashfilpje al enorm te laten stotteren (beeld, niet audio).
Wanneer ik mijn hand boven de rechter sensor houd (bij het indrukken van de enter bijvoorbeeld) die ervoor zorgt dat het contract van het (enorm grote en mooie) scherm automatisch naar beneden zet, hoor ik een raar elektronisch gezoem vanuit de sensor komen. Dit is op te lossen door de functie uit te zetten in systeemvoorkeuren. Iemand anders dit probleem ook al meegemaakt?
Denk dat dit zo ongeveer de eerste reactie van me omschrijft. Ben er nog erg tevreden over en hoop dat de paar irritaties op te lossen zijn.
Ow ja.. gisterenavond na het totaal opladen van de accu ook nog ff gekeken hoelang de accu nu mee ging. Met het schermcontract iets lager dan normaal gaf de indicator iets meer als 4 uur aan. Na 2 uur er gewoon mee verder gebrowsed te hebben gaat ie rond de 2 uur aan. Dus denk dat ik kan zeggen dat de accu zeer lang mee gaat
Wat me direct opviel was de enorme snelheid van de Macbook Pro. Alles start zo ontzetten snel op en draait echt soepel. Na een uur gespeeld te hebben met Photo Booth (wat een gaaf programma met al die effecten) viel me op dat de muis erg vaag beweegt in tegenstellen tot in Windows. Zelf heb ik mijn Logitech MX518 erachter liggen. De cursor in Mac OS X gaat traag wanneer je je muis traag beweegt en omgekeerd als je je muis snel beweegt. Op zich logisch, maar als ex-windows gebruiker valt hier totaan nog niet aan te wennen. Dus ik heb het topic doorgespit van handige programma's voor de Mac. USB overdrive heb ik gevonden, maar daarvoor vraagt met een dikke 20dollars en het krijgt mijn muis toch nog niet zo soepel lopen als in Windows. Iemand hier een betere / goedkopere oplossing voor?
Het geluid van de pro is enorm goed. Veel lage tonen en erg helder.
Een paar dingen zijn me opgevallen waar ik toch erg aan moet wennen, zoals het toetsenbord dat net weer iets anders dan een "normaal" pc toetsenbord werkt. Er is geen delete knop (heb al gevonden dat het appletje + backspace is). En ik krijg het niet voor elkaar om een map te knippen en te plakken naar een andere locatie. Elke keer moet ik kopiren en de bron map later zelf verwijderen.
Ook krijg ik het niet voor elkaar om mijn overige muisknopppen (zonder usb overdrive) te gebruiken om terug/verder te browsen in finder of safari of de middelmuis te gebruiker om links in een tab te openen.
Ook heb ik met safari als ik 2 vensters open heb en bij de ene een flashvideo draai (youtube bijvoorbeeld) en dit venster op de achtergrond zet en het andere scherm gebruik om bijvoorbeeld op een andere site te gaan browsen het flash filmpje enorm gaat vertragen. Ik hoef zelf helemaal niets te doen in het venster dat on top is. Alleen deze on top brengen is al genoeg om het flashfilpje al enorm te laten stotteren (beeld, niet audio).
Wanneer ik mijn hand boven de rechter sensor houd (bij het indrukken van de enter bijvoorbeeld) die ervoor zorgt dat het contract van het (enorm grote en mooie) scherm automatisch naar beneden zet, hoor ik een raar elektronisch gezoem vanuit de sensor komen. Dit is op te lossen door de functie uit te zetten in systeemvoorkeuren. Iemand anders dit probleem ook al meegemaakt?
Denk dat dit zo ongeveer de eerste reactie van me omschrijft. Ben er nog erg tevreden over en hoop dat de paar irritaties op te lossen zijn.
Ow ja.. gisterenavond na het totaal opladen van de accu ook nog ff gekeken hoelang de accu nu mee ging. Met het schermcontract iets lager dan normaal gaf de indicator iets meer als 4 uur aan. Na 2 uur er gewoon mee verder gebrowsed te hebben gaat ie rond de 2 uur aan. Dus denk dat ik kan zeggen dat de accu zeer lang mee gaat
[ Voor 5% gewijzigd door potatox op 17-12-2006 12:11 ]
--
'knippen en plakken' idee moet je laten varen ja.. 'slepen' is het woord. Sleep met command ingedrukt doet 'verplaats ipv kopieer.
Ik raak er nog steeds niet aangewent dat overschrijven niet samenvoegen is maar echt overschrijven
Erg vervelend als je twee mappen genaamd Huiswerk hebt eentje met 'e'en document, en de ander met het werk van het semester. Foetsie, als je oude werk

Daar heb ik nog nooit last van gehad
Volgens mij werkt het bij mij ook gewoon op de "windows" manier, samenvoegen dus.
Ooh, dan ga ik eens met Apple bellen toch AppleCare
PASOP! dat is niet waar. Als je een map A hebt met bestanden 1 2 3 en een andere map A met bestanden 4 en 5, en je 'overschrijft' A met A, dan hou je een map over met 1 2 3, 4 en 5 zijn dan weg...Matias schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:13:
Daar heb ik nog nooit last van gehadVolgens mij werkt het bij mij ook gewoon op de "windows" manier, samenvoegen dus.
Het is te stom voor woorden, maar het is wel zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Q op 17-12-2006 15:11 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten