Toch maar is even vragen. Men CPU van men 17" MBP Core Duo (niet de 2
) heeft nu een temperatuur van 80 graden, dit is nu toch wel iets TE warm niet? Kan Apple hier iets aandoen? Heb hem nog maar van midden september, dus men garantie heb ik allesinds nog.
Kleine tip: é krijg je niet met ' + e, maar met Alt / Option + e gevolgd door e.
Alt / Option + e gevolgd door een letter geeft een accent aigue op de letter (bijvoorbeeld é).
Alt / Option + ` gevolgd door een letter geeft een accent grave op de letter (bijvoorbeeld è).
Alt / Option + u gevolgd door een letter geeft een trema op de letter (bijvoorbeeld ë).
Oei, die ga ik uitprinten. Trouwens met Alt + Shift + E krijg je het promille teken: ?
[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 17-12-2006 17:01 ]
Verwijderd
Wat is het resultaat dat je met Alt + Shift + E wilt bereiken dan?alienfruit schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:00:
Oei, die ga ik uitprinten. Trouwens met Alt + Shift + E krijg je het promille teken: ?
Zo'n lijst is leuk, maar als je nu de toetsen even onthoud waar de trema,s accenten etc onder zitten dan heb je dat mooie lijstje niet eens nodig. Gebruik het virtuele toetsenbord eventueel om even te spieken.

[ Voor 13% gewijzigd door Q op 18-12-2006 15:05 ]
Verwijderd
Ik heb ook een Logitech muis, de MX 510 en je kunt daarvoor software van Logitech installeren. Dit heet het Logitech Control Center. Hiermee kun je de snelheid instellen en kun je aan alle knoppen een functie toekennen. Ik gebruik het op de muis om vooruit en achteruit te gaan binnen Safari.potatox schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:45:
heel verhaal
Ik zie dat er voor de 518 geen software bestaat maar misschien kun je het met dezelfde software doen die ik gebruik aangezien er bijna geen verschillen bestaan tussen de 510 en de 518.
Software kun je vinden onder downloads op de Logitech site en dan kies je voor de 510.
Jammer, toch twee dode pixels in het scherm. Kunnen halve/dode pixels erbij komen, dacht van niet toch?
[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 21-12-2006 03:57 ]
Is 100 graden onder full load (gedurende minder dan 2 minuten een QuickTime filmpje converteren naar H.264) teveel? Of is dit vrij normaal?
Het is een Core Duo MBP.
Het is een Core Duo MBP.
Het lijkt mij stug dat een Core Duo honderd graden warm wordt, want dan kan je niet eens een seconde die laptop op je schoot houden. Volgens mij klopt er iets niet aan de temperatuurmeting, zover ik weet wordt een Core Duo niet warmer dan tachtig graden, en dat is al al een hele hoge schatting.
Bij 80 graden hoort hij zichzelf al direct uit te schakelen, 100 graden lijkt me echt niet kunnen..
Kijk hier dan maar es naar.

Ik heb trouwens al een nieuw logic board gekregen twee maanden geleden, daarvoor werd ie 95 graden na halve minuut 70% load...
EDIT: als iemand een filmpje wilt om de temp id hoogte te zien schieten... vraag maar.

Ik heb trouwens al een nieuw logic board gekregen twee maanden geleden, daarvoor werd ie 95 graden na halve minuut 70% load...
EDIT: als iemand een filmpje wilt om de temp id hoogte te zien schieten... vraag maar.
[ Voor 17% gewijzigd door Wim Leers op 21-12-2006 09:42 ]
tering 
nouja hij valt wel uit als hij fysiek ook te heet is.

nouja hij valt wel uit als hij fysiek ook te heet is.
Verwijderd
Een gezonde temperatuur lijkt mij tussen de 50 en 70 graden liggen.
Heb je al andere temperatuur programmaatjes gebruikt. Kan me namelijk niet voorstellen dat de CPU echt zo heet wordt. Althans dat kan niet goed wezen.
Heb je al andere temperatuur programmaatjes gebruikt. Kan me namelijk niet voorstellen dat de CPU echt zo heet wordt. Althans dat kan niet goed wezen.
Dit is gewoon iStat pro, die op dezelfde library steunt als alle andere programmaatjes... En deze tool werd bovendien erkend door Apple Centres, dus...Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:01:
Een gezonde temperatuur lijkt mij tussen de 50 en 70 graden liggen.
heb hier een macbookpro met een probleem met de lader of eigenlijk die magsafe connector. In de connector zitten 4 pinnentjes en de 2 in het midden maken volgens mij geen contact. Ze vallen naar binnen als je de connector met de draad naar beneden houd. Of horen ze zo los te zitten?
Nou die moeten wel contact maken natuurlijk. Ze hebben wel dezelfde functie (ground dacht ik), aangezien hij het omgedraaid ook doet.
Had dat Logitech Center al gevonden. Krijg alleen telkens de melding dat er geen Logitech hardware is gevonden. Na het her-installeren van mac os x, nog steeds dezelfde melding.. tijdelijk gebruik ik ff usb overdrive, maak tiz nog steeds niet zo soepel als in Windows.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:43:
[...]
Ik heb ook een Logitech muis, de MX 510 en je kunt daarvoor software van Logitech installeren. Dit heet het Logitech Control Center. Hiermee kun je de snelheid instellen en kun je aan alle knoppen een functie toekennen. Ik gebruik het op de muis om vooruit en achteruit te gaan binnen Safari.
Ik zie dat er voor de 518 geen software bestaat maar misschien kun je het met dezelfde software doen die ik gebruik aangezien er bijna geen verschillen bestaan tussen de 510 en de 518.
Software kun je vinden onder downloads op de Logitech site en dan kies je voor de 510.
--
Haha en USB overdrive pakt mijn Logitech G5 al niet meer 
Gebruik steermouse wel, werkt ook prima, wel appart btw.
Gebruik steermouse wel, werkt ook prima, wel appart btw.
Dus ze horen niet naar binnen te vallen ze zitten zegmaar los en de buitenste 2 niet, hmm hoop dat die magsave connectors los te krijgen zjin om nou een nieuwe lader te kopenKaspers schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:46:
Nou die moeten wel contact maken natuurlijk. Ze hebben wel dezelfde functie (ground dacht ik), aangezien hij het omgedraaid ook doet.
Verwijderd
De MBP zal vast niet op wisselstroom werkenKaspers schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:46:
Ik probeer aan te geven dat de middelste dezelfde functie hebben, zoals ook de buitenste twee, dus niet +-+- van voren gezien, is trouwens ook vrij logisch, en ook vrij logisch dat de mbp niet op wisselstroom werkt.
Met steermouse krijg ik em ook nog niet echt lekker. Dat irritante gedoe blijft. Muis je langzaam dan gaat de cursor langzaam. Dat vind ik zo irritant. Hierdoor zit ik met muizen naar sluitknoppen enzo er telkens te ver naast of juist weer niet.
Toch maar ff wat verschillende standen testen..
--
Ideaal juist. Zo hoef je niet vijf miljoen keer over je trackpad heen te zeulen voordat je eindelijk al 's aan de andere kant van je scherm zit. Mouse acceleration (zoals dat heet) is de nummer één reden dat Mac-gebruikers vrijwel allemaal hun trackpad gebruiken, en tegelijkertijd PC trackpads compleet ruk vinden.potatox schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:59:
Met steermouse krijg ik em ook nog niet echt lekker. Dat irritante gedoe blijft. Muis je langzaam dan gaat de cursor langzaam. Dat vind ik zo irritant. Hierdoor zit ik met muizen naar sluitknoppen enzo er telkens te ver naast of juist weer niet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat heb ik op de Dell laptop waar ik nu op typ ook gewoon hoor. Die acceleratie that isCyBeR schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:54:
[...]
Ideaal juist. Zo hoef je niet vijf miljoen keer over je trackpad heen te zeulen voordat je eindelijk al 's aan de andere kant van je scherm zit. Mouse acceleration (zoals dat heet) is de nummer één reden dat Mac-gebruikers vrijwel allemaal hun trackpad gebruiken, en tegelijkertijd PC trackpads compleet ruk vinden.
Toch heeft steermouse geen ruk uit te maken met het TrackPad, aangezien die nog gewoon via een Apple driver wordt aangestuurd.CyBeR schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:54:
Ideaal juist. Zo hoef je niet vijf miljoen keer over je trackpad heen te zeulen voordat je eindelijk al 's aan de andere kant van je scherm zit. Mouse acceleration (zoals dat heet) is de nummer één reden dat Mac-gebruikers vrijwel allemaal hun trackpad gebruiken, en tegelijkertijd PC trackpads compleet ruk vinden.
Ik had zelf ook in het begin kramp toen ik voor het eerst met osx 'muiste', zonder usboverdrive / steermouse heb ik ook een probleem denk ik.
Bij Apple is dat anders, in XP kan hij de 'preciezie' verbeteren, door langzamer te gaan bij weinig verplaatsing, bij Apple is dit effect veel sterker, en in mijn ogen irritanter.Satch schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:59:
Dat heb ik op de Dell laptop waar ik nu op typ ook gewoon hoor. Die acceleratie that is
[ Voor 21% gewijzigd door Kaspers op 22-12-2006 07:06 ]
ik heb een Dell D800 en een MacBook, en op de Dell gebruik ik het trackpad NOOIT want het ding is gruwelijk, terwijl ik op de MacBook rustig de hele dag enkel het trackpad gebruik. Settings tweaken op de Dell helpt een klein beetje maar het blijft een onding.
Apple trackpads
Apple trackpads

Launching containers into space
Ik heb mijn MBP nu al paar weken en ben er super tevreden over, geen problemen met whine ed en word ook niet te heet behalve met zware apps maar dat is normaal.
Je word wel redelijk bang gemaakt van die negatieve berichten op inet over al die problemen maar dat valt dus hartstikke mee. Er is natuurlijk ook veel opgelost in al die tijd.
Ik ben een gelukkige switcher
Nu nog een goede muis om mee te werken, gebruiken de meeste MBP bezitters de Mightymouse wired of BT of een ander merk?
Je word wel redelijk bang gemaakt van die negatieve berichten op inet over al die problemen maar dat valt dus hartstikke mee. Er is natuurlijk ook veel opgelost in al die tijd.
Ik ben een gelukkige switcher
Nu nog een goede muis om mee te werken, gebruiken de meeste MBP bezitters de Mightymouse wired of BT of een ander merk?
Mighty Mouse Wireless
Zeer goede keuze, past precies bij de MBP, je pleurt em ernaast en hij werkt gelijk.
Zeer goede keuze, past precies bij de MBP, je pleurt em ernaast en hij werkt gelijk.
Ik vind de Mighty Mouse niet echt lekker werken. Heb em bij de apple shop een tijdje uitgeprobeerd, maar vind het scroll ding wat te klein. Zelf heb ik een Logitech MX518 erachter zitten. Nu alleen nog de forward en back muisknoppen werkend krijgen en ik ben blij. Logitech Control Center herkend de muis totaal niet.
----------------
Heb de MacBook Pro nu bijna 2 weken. Een aantal dingen zijn nog irritant. CPU whining lijkt erger te worden en het backlight gezoem ook. Denk dat ik nog ff een weekje of 2 wacht. Misschien dat er nog meer mankementen komen voordat ik er weer langs ga om het te laten fixen.
Mijn ervaring met Mexpert Enschede is van goed naar erg slecht gegaan. Heb bij de aankoop van de pro direct een Tucano 2nd skin tas erbij gehaald. Deze ging bij de eerste keer openen al stuk. Stuk binnenvoering is op een of andere manier stukgegaan. Direct terug gegaan naar de winkel, maar ze willen me geen nieuwe doen en ook krijg ik geen geld terug. "Je kunt het net zo goed express hebben gedaan om een nieuwe tas te krijgen" komen ze dan mee aanzetten.
Dit slaat echt alles. Ik heb als consument gewoon recht om de koop te ontbinden en geld terug te vorderen. Dit gaat er bij hem gewoon niet in. Na 2x binnen 1 week na aankoop het opnieuw geprobeerd te hebben blijft hij bij zijn standpunt en heb vandaag dus een boze brief naar Apple Benelux gestuurd met daarom de vraag om teruggave geld. Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Wat denkt die apple medewerker wel, dat ie boven de wet staat? Ook had ik met heb uitgesproken dat ik 25 Euries voor de tas zou betalen ipv 35. Later is dus gebleken dat hij er 25 € excl. BTW van heeft gemaakt en ik er dus 30 voor heb betaald. Ook weer zo iets.. Hoop dat ik mijn geld terug kan krijgen via Apple Benelux of hoe dan ook. Daar koop ik zeker niets nooit meer en raad die winkel vanaf heden ook niet meer aan bij mensen. Service is daar ver te zoeken.
----------------
Heb de MacBook Pro nu bijna 2 weken. Een aantal dingen zijn nog irritant. CPU whining lijkt erger te worden en het backlight gezoem ook. Denk dat ik nog ff een weekje of 2 wacht. Misschien dat er nog meer mankementen komen voordat ik er weer langs ga om het te laten fixen.
Mijn ervaring met Mexpert Enschede is van goed naar erg slecht gegaan. Heb bij de aankoop van de pro direct een Tucano 2nd skin tas erbij gehaald. Deze ging bij de eerste keer openen al stuk. Stuk binnenvoering is op een of andere manier stukgegaan. Direct terug gegaan naar de winkel, maar ze willen me geen nieuwe doen en ook krijg ik geen geld terug. "Je kunt het net zo goed express hebben gedaan om een nieuwe tas te krijgen" komen ze dan mee aanzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door potatox op 29-12-2006 23:04 ]
--
euh.. apple winkels zijn toch niet per se verbonden aan Apple (benelux)? Al helemaal niet als het gaat over Tucano spullen...
Mexpert is gewoon een eigen BV waarbij je moet klagen denk ik...
Mexpert is gewoon een eigen BV waarbij je moet klagen denk ik...
Verwijderd
Apple heeft inderdaad niets met Tucano te maken dus van Apple krijg je niets terug. En ook al was het wel een product van Apple dan heb je nog steeds in eerste instantie te maken met Mexpert.
Die medewerker daar is ook geen Apple medewerker. Mexpert is gewoon een organisatie die voldoet aan een aantal voorwaarden die Apple stelt met betrekking tot inrichting van het pand en de presentatie van de produkten en de opleiding van het personeel. Dan mag je je een Apple Authorised Reseller noemen. Ze mogen dus van Apple Benelux spullen verkopen van Apple.
Je kunt proberen om de filiaalmanager te contacteren wanneer het niet degene is die jou geholpen heeft. Ik gok dat je gewoon een verkoopmedewerker hebt gesproken. Leg het probleem voor aan de filiaalmanager en doe dat op een nette manier en dan krijg je vast wel een nieuwe tas.
Je kunt wellicht het emailadres die op de site staat gebruiken aangezien dat misschien bij een ander persoon uitkomt.
Die medewerker daar is ook geen Apple medewerker. Mexpert is gewoon een organisatie die voldoet aan een aantal voorwaarden die Apple stelt met betrekking tot inrichting van het pand en de presentatie van de produkten en de opleiding van het personeel. Dan mag je je een Apple Authorised Reseller noemen. Ze mogen dus van Apple Benelux spullen verkopen van Apple.
Je kunt proberen om de filiaalmanager te contacteren wanneer het niet degene is die jou geholpen heeft. Ik gok dat je gewoon een verkoopmedewerker hebt gesproken. Leg het probleem voor aan de filiaalmanager en doe dat op een nette manier en dan krijg je vast wel een nieuwe tas.
Je kunt wellicht het emailadres die op de site staat gebruiken aangezien dat misschien bij een ander persoon uitkomt.
Ik wil graag me MBP aan een extern scherm hangen daarbij koop ik een wireless mightymouse en wil ik er een toetsenbord bij, welke is hiervoor handig een wireless toetsenbord of een normale wired? of maakt dat niet veel uit?
Ik ga foto en video editten en natuurlijk de andere dingen als surfen en emailen.
Wireless lijkt me handig maar kan net zo goed een normale nemen, wat is jullie ervaring hierin?
Ik ga foto en video editten en natuurlijk de andere dingen als surfen en emailen.
Wireless lijkt me handig maar kan net zo goed een normale nemen, wat is jullie ervaring hierin?
Voor een tobo maakt 't op zich weinig uit. Enige verschil is dat de bt tobo geen twee usb poorten heeft.
Is nu waarschijnlijk te laat, maar volgende keer bel je gewoon de politie op. En leg je de zaak uit, en leg je klacht neer. Dit is door wet bepaald dat je 7/8 dagen recht hebt om het product weer te brengen (uitzonderingen daargelaten). En klacht neerleggen voor eerroof en valse beschuldigingen (hij beschuldigt je dat je het zelf kapot hebt gemaakt). Het lijk overdreven, maar klacht neerleggen kost niks. En waarschijnlijk laat de verkoper het niet tot een klacht komen en geeft hij je gewoon je geld terug.potatox schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:48:
Ik vind de Mighty Mouse niet echt lekker werken. Heb em bij de apple shop een tijdje uitgeprobeerd, maar vind het scroll ding wat te klein. Zelf heb ik een Logitech MX518 erachter zitten. Nu alleen nog de forward en back muisknoppen werkend krijgen en ik ben blij. Logitech Control Center herkend de muis totaal niet.
----------------
Mijn ervaring met Mexpert Enschede is van goed naar erg slecht gegaan. Heb bij de aankoop van de pro direct een Tucano 2nd skin tas erbij gehaald. Deze ging bij de eerste keer openen al stuk. Stuk binnenvoering is op een of andere manier stukgegaan. Direct terug gegaan naar de winkel, maar ze willen me geen nieuwe doen en ook krijg ik geen geld terug. "Je kunt het net zo goed express hebben gedaan om een nieuwe tas te krijgen" komen ze dan mee aanzetten.Dit slaat echt alles. Ik heb als consument gewoon recht om de koop te ontbinden en geld terug te vorderen. Dit gaat er bij hem gewoon niet in. Na 2x binnen 1 week na aankoop het opnieuw geprobeerd te hebben blijft hij bij zijn standpunt en heb vandaag dus een boze brief naar Apple Benelux gestuurd met daarom de vraag om teruggave geld. Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Wat denkt die apple medewerker wel, dat ie boven de wet staat? Ook had ik met heb uitgesproken dat ik 25 Euries voor de tas zou betalen ipv 35. Later is dus gebleken dat hij er 25 € excl. BTW van heeft gemaakt en ik er dus 30 voor heb betaald. Ook weer zo iets.. Hoop dat ik mijn geld terug kan krijgen via Apple Benelux of hoe dan ook. Daar koop ik zeker niets nooit meer en raad die winkel vanaf heden ook niet meer aan bij mensen. Service is daar ver te zoeken.
Sinds ik m'n boot camp partitie met de boot camp utility weer heb gemerged, is het opstarten vrij traag geworden. Dit gaat dan om de tijd dat het scherm op 'wit' staat voordat de apple naar voren komt met het loading logo..
Zijn hier meer mensen met hetzelfde probleem ?
Mensen, ik zit er serieus over na te denken om dit jaar een Macbook Pro aan te schaffen, en alle computers die ik nu heb de deur uit te doen, maar ik heb toch nog een aantal vragen. Ik heb een 19" tft monitor, die ik kan gebruiken als 2e monitor, maar eigenlijk zou ik die natuurlijk als 1e monitor willen gebruiken, en het beeldscherm van de mbp dan als 2e monitor, maaaaar dan zit je dus met het toetsenbord voor je 2e monitor, dus dat is ook geen goed idee. Dockingstation voor de mbp, dan muis en toetsenbord voor 19" monitor zetten, en mbp's monitor als 2e monitor gebruiken... het IS een optie, maar wel een dure, aangezien ik even snel wat prijzen heb gezien van dockingstations.. ($299).
Heeft er iemand van jullie zo'n soort gelijke situatie (gehad) ? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Extra monitor wegdoen, omdat je die toch niet gebruikt? (multiple virtual desktops dat té goed werkt?)
Het knaagt, het knaagt, binnenkort even langs de applecenter om even te orienteren
Heeft er iemand van jullie zo'n soort gelijke situatie (gehad) ? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Extra monitor wegdoen, omdat je die toch niet gebruikt? (multiple virtual desktops dat té goed werkt?)
Het knaagt, het knaagt, binnenkort even langs de applecenter om even te orienteren
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Waarom heb je een docking station nodig? Als je een Bluetooth toetsenbord en muis gebruikt hoef je alleen het scherm en de power adapter aan te sluiten, dat lijkt mij niet al teveel werk? Dat is wat ik doe en het bevalt mij prima.
Ik had precies hetzelfde op een iMac. Ik heb toen (om een andere reden) een Erase and Install gedaan en toen was het gelukkig opgelost.Kaspers schreef op maandag 15 januari 2007 @ 07:34:
Sinds ik m'n boot camp partitie met de boot camp utility weer heb gemerged, is het opstarten vrij traag geworden. Dit gaat dan om de tijd dat het scherm op 'wit' staat voordat de apple naar voren komt met het loading logo..
[ Voor 53% gewijzigd door Joni op 15-01-2007 20:06 ]
Stom stom stom dat ik daar niet aan heb gedachtJoni schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:01:
Waarom heb je een docking station nodig? Als je een Bluetooth toetsenbord en muis gebruikt hoef je alleen het scherm en de power adapter aan te sluiten, dat lijkt mij niet al teveel werk? Dat is wat ik doe en het bevalt mij prima.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
mh, beetje jammer. Zaterdag mn MBP C2D naar de applestore kunnen brengen. Deed helemaal niets meer, alleen maar een wit scherm na opstarten.......
Gebeurde uit het niets, was gewoon een dvd'tje aan het kijken.
Ben benieuwd, ding was 3 maanden oud.
Gebeurde uit het niets, was gewoon een dvd'tje aan het kijken.
Ben benieuwd, ding was 3 maanden oud.
[ Voor 14% gewijzigd door _Alien_ op 15-01-2007 20:31 ]
Verwijderd
Ik sluit ook gewoon video en USB (keyboard, mouse) op mijn laptop aan en gaat snel genoeg.scorpie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:06:
[...]
Stom stom stom dat ik daar niet aan heb gedachtBen nog niet echt gewend aan het hele "het kan ook simpel" concept van Apple
Wel kan ik je een laptopstandaard aanraden aangezien daarmee je laptop op dezelfde hoogte als je beeldscherm komt te staan. Anders kijk je de hele tijd omlaag naar je laptop. Griffin heeft een oude model genaamd de iCurve en een nieuwe genaamd Elevator. Tevens beter voor de warmte afgifte.
Ow dat ziet er echt netjes uit. Ik neem aan dat je een willekeurige monitor als 1e en als 2 monitor kunt selecteren? Of is de monitor van de mbp sowieso de 1e monitor?
In die foto is 'ie niet geheel geinsert.
Verwijderd
Je kunt zelf je primaire monitor kiezen. Dat gaat heel makkelijk als je het weet en dat is: In de beeldschermvoorkeuren zie je twee schermen. Degene met het menubalkje is de primaire en dit balk kun je dus naar de andere monitor slepen.scorpie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:45:
Ow dat ziet er echt netjes uit. Ik neem aan dat je een willekeurige monitor als 1e en als 2 monitor kunt selecteren? Of is de monitor van de mbp sowieso de 1e monitor?
Verwijderd
Dus als je de kaart geheel insteekt zie je het van de zijkant niet en lijkt het net of het een geintegreert cardreader is ? Ik wil het namelijk gaan gebruiken en dan hele tijd in de MBP laten zitten...CyBeR schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 02:21:
In die foto is 'ie niet geheel geinsert.
Kaspers schreef op maandag 15 januari 2007 @ 07:34:
Gefixt !Joni schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:01:
Ik had precies hetzelfde op een iMac. Ik heb toen (om een andere reden) een Erase and Install gedaan en toen was het gelukkig opgelost.
Heb even opnieuw het boot volume aangegeven, en nu werkt het weer netjes.
Wat bedoel je daar precies mee? Heb je bij System Preferences --> Startup Disk gekozen voor je Mac OS X partitie?
Ja.Joni schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:27:
Wat bedoel je daar precies mee? Heb je bij System Preferences --> Startup Disk gekozen voor je Mac OS X partitie?
Zo dit ook ff geregeld:

Merk op: 802.11 a/b/g/n
gekocht of getorrent? Ik ben nog in dubio of ik 2 euri moet dokken voor een patch...Kaspers schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:47:
[...]
Ja.
Zo dit ook ff geregeld:
[afbeelding]
Merk op: 802.11 a/b/g/n
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Heb de laatste tijd erg veel last van wegvallende wifi verbinding met mijn altijd stabiele linksys wrt54g (v2.2). Airport icoontje in apple balk geeft altijd volledig aan, totdat je erop klikt, dan springt ie ineens naar 2 streepjes maar. Soms om de paar minuten knalt gewoon ineens de verbinding weg. Mijn vorige laptop met een intel 2200bg kaart werkte stukken, maar dan ook stukken stabieler.
Wou ik dus gisteren ff langs de mexpert in de stad (enschede) om te kijken of ze nieuwe apple airport extreme al hebben, blijkt het dat ze failliet zijn
Hoe zit het nu met support dan? Wil mijn macbook pro (c2d 2,33) binnenkort langsbrengen vanwege het cpu whining en het schermzoemen.
Wou ik dus gisteren ff langs de mexpert in de stad (enschede) om te kijken of ze nieuwe apple airport extreme al hebben, blijkt het dat ze failliet zijn
--
Ik heb net mijn MBP weer terug uit reparatie. 1 van de fans was gaan ratelen en is onder garantie vervangen. De MBP is 3 dagen weggeweest, dat doet de Youmac in Eindhoven zeer goed, ik had al gerekend op een aantal weken.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
even over de stevigheid van de macbook pro:
donderdagavond had ik een zwaar ongeluk met de wagen, de macbook pro lag in mijn kofferbak.
Ik ben beginnen slippen, 360° in het rond geslingerd, wagen is van de grond gegaan enz enz.
ik was bang dat het met de macbook pro ook gedaan zou zijn, maar wonderbaarlijk genoeg heeft ie niet eens een deukje. Hij werkt ook nog eens perfect, dus ben er zeer tevreden van.
donderdagavond had ik een zwaar ongeluk met de wagen, de macbook pro lag in mijn kofferbak.
Ik ben beginnen slippen, 360° in het rond geslingerd, wagen is van de grond gegaan enz enz.
ik was bang dat het met de macbook pro ook gedaan zou zijn, maar wonderbaarlijk genoeg heeft ie niet eens een deukje. Hij werkt ook nog eens perfect, dus ben er zeer tevreden van.
Probeer je linksys op een ander kanaal te zetten. Werkt erg vaak.potatox schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:49:
Heb de laatste tijd erg veel last van wegvallende wifi verbinding met mijn altijd stabiele linksys wrt54g (v2.2).
Let wel op dat hij zeker niet allemachtig sterk is!Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:53:
even over de stevigheid van de macbook pro:
(...)
http://picasaweb.google.com/ryansw/DeadMacBookPro
[ Voor 43% gewijzigd door bagagedrager op 03-02-2007 22:05 ]
Ik had een aantal weken hetzelfde probleem. Jammer genoeg ben ik mijn MBP een maand kwijt geweest. Heb je enig idee wat dit probleem veroorzaakt? Mij werd verteld dat het kwam door het gebruik van smcfancontrol. Maar dat geloof ik niet echt. De snelheid van de fans in mijn gewone pc pas ik ook regelmatig aan. Na 2 jaar doen doe het nog steeds...Lijkt me dat het iets anders moet zijn geweest.zonoskar schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:44:
Ik heb net mijn MBP weer terug uit reparatie. 1 van de fans was gaan ratelen en is onder garantie vervangen. De MBP is 3 dagen weggeweest, dat doet de Youmac in Eindhoven zeer goed, ik had al gerekend op een aantal weken.
http://www.noizystudios.net
StofVimy schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:19:
[...]
Heb je enig idee wat dit probleem veroorzaakt?
Stof lijkt me sterk na 6 maanden, bij mij dan iig. Waar zuigt de MBP de lucht eigenlijk aan?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
een van mijn fans was ook stuk (en snel gerepareerd). ik heb er al zoveel over gelezen dat ik denk dat er een slechte serie van gemaakt is (brakke kogellagers ofzo).
Heb em op kanaal 10 gezet. Lijkt toch beter te werken nu. Thxbagagedrager schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:04:
[...]
Probeer je linksys op een ander kanaal te zetten. Werkt erg vaak.
--
Hebben mensen ook last van de fans en hoge cpu belasting als je pokert op partypoker.com?
Ik krijg af en toe een hoge cpu belasting en de fan gaat dan blazen terwijl de temp van de MBP redelijk laag is en geen reden om de fans te blazen.
Somst duurt het lang dat de cpu belasting minder wordt soms kort en komt allemaal random heb ik het idee. Meer mensen die dit hebben?
Ik krijg af en toe een hoge cpu belasting en de fan gaat dan blazen terwijl de temp van de MBP redelijk laag is en geen reden om de fans te blazen.
Somst duurt het lang dat de cpu belasting minder wordt soms kort en komt allemaal random heb ik het idee. Meer mensen die dit hebben?
Vandaag mijn MacBook Pro naar de winkel teruggebracht, nu ik even geen school heb en volgende week met een nieuw blok begin. In dat blok gaan we weer aan de slag met video en dan heb ik toch wel een werkende usb nodig. Een week geleden zag ik dat de linkerkant van het beeldscherm donkerder was dan de rest van het scherm, ik ben dus benieuwd wat ze er gaan repareren.
Bij mijn MacBook Pro, - uit mijn hoofd - 10 of 11 maanden oud, begint op sommige plaatsen de verf een beetje eraf te gaan. Vooral onder de command en fn knop, en pijl naar beneden.
Heeft iemand enige idee of dit onder garantie valt? Ik ben niet zo'n fan van mijn laptop missen - ik heb nou eenmaal niets anders - maar als het eronder valt wil ik toch proberen langs te gaan voor de garantie voorbij is.
Als het onder garantie valt (wat ik vermoed van wel eigenlijk?), komt de volgende vraag; hoe zit het met omruilen in het buitenland? Ik heb de MacBook Pro gewoon online in de Nederlandse Apple Store gekocht met studentenkorting, maar zit ivm afstudeerstage de komende maanden in het buitenland. Is dat een probleem? (ik heb de bon wel met me meegenomen just in case).
Heeft iemand enige idee of dit onder garantie valt? Ik ben niet zo'n fan van mijn laptop missen - ik heb nou eenmaal niets anders - maar als het eronder valt wil ik toch proberen langs te gaan voor de garantie voorbij is.
Als het onder garantie valt (wat ik vermoed van wel eigenlijk?), komt de volgende vraag; hoe zit het met omruilen in het buitenland? Ik heb de MacBook Pro gewoon online in de Nederlandse Apple Store gekocht met studentenkorting, maar zit ivm afstudeerstage de komende maanden in het buitenland. Is dat een probleem? (ik heb de bon wel met me meegenomen just in case).
:D/-<
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, en inderdaad ook onder de Command toets dat de verf loslaat. Alleen wil hem niet weer kwijt zijn... dus ben erg benieuwd of iemand weet hoe het precies zit.Max v W schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:37:
Bij mijn MacBook Pro, - uit mijn hoofd - 10 of 11 maanden oud, begint op sommige plaatsen de verf een beetje eraf te gaan. Vooral onder de command en fn knop, en pijl naar beneden.
En over die garantie, bon meenemen en het wordt volgens mij gewoon gemaakt! Wereldwijde Apple garantie op portables...
Werkte jouw USB totaal niet meer, of kon je het oplossen door te rebooten?Robin schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:59:
Vandaag mijn MacBook Pro naar de winkel teruggebracht, nu ik even geen school heb en volgende week met een nieuw blok begin. In dat blok gaan we weer aan de slag met video en dan heb ik toch wel een werkende usb nodig. Een week geleden zag ik dat de linkerkant van het beeldscherm donkerder was dan de rest van het scherm, ik ben dus benieuwd wat ze er gaan repareren.
Verwijderd
De helderheid van de scherm van mijn (ong 1 maand oude) MBP gaat soms vanzelf omhoog of omlaag als ik op accu zit te werken, iemand hier last van gehad ? Is soms best irritant

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 21:59 ]
Dat is geen bug, is een feature....Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:59:
De helderheid van de scherm van mijn (ong 1 maand oude) MBP gaat soms vanzelf omhoog of omlaag als ik op accu zit te werken, iemand hier last van gehad ? Is soms best irritant
Namelijk onder Systeemvoorkeuren --> Beeldschermen --> Helderheid --> Pas automatisch aan bij verandering van omgevingslicht.
Ik vind het zelf erg irritant, dus heb het ook uitstaan....
Verwijderd
Hehe, erg coole feature dan, NOTRed schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:07:
[...]
Dat is geen bug, is een feature....
Namelijk onder Systeemvoorkeuren --> Beeldschermen --> Helderheid --> Pas automatisch aan bij verandering van omgevingslicht.
Ik vind het zelf erg irritant, dus heb het ook uitstaan....
Bedankt voor je snelle reply
Sterker nog, bij mij was het na 3 maanden.zonoskar schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:57:
Stof lijkt me sterk na 6 maanden, bij mij dan iig. Waar zuigt de MBP de lucht eigenlijk aan?
Dus ik denk ook niet dat het aan stof kan liggen.
Zal waarschijnlijk dan wel een brakke serie fans geweest zijn. Of vreselijk veel toeval
[ Voor 3% gewijzigd door Vimy op 07-02-2007 22:36 . Reden: tekst toegevoegd :) ]
http://www.noizystudios.net
Verwijderd
Wat ik me afvraag is.. : Heb je ook een non-apple bluetooth muis die je zo op je MBP kan aansluiten zonder een usb stick in je MPB te drukken?
Dat kan met elke bluetooth HID compatible muis.
Het enige dat wel werkte was een usb-muis, een externe hardeschijf en een kaartlezer werden niet herkend. De iSight werkte ook niet. Ow, de muis werd maar gedeeltelijk herkend, in zoverre dat je wel kon muizen maar de laptop niet wist wat voor muis dat precies was en van welk merk. En nee, daarbij helpt een reboot ook niet.Bashrat schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:52:
[...]
Werkte jouw USB totaal niet meer, of kon je het oplossen door te rebooten?
Ik hoop dat ze in een revisie van de Macbook Pro een dockingstation port toevoegen. Maar gezien de geschiedenis van de Powerbook zie ik dit niet gebeuren. Zou voor mij een reden zijn om m'n MacBook te verkopen en een Pro te nemen.
Verwijderd
In principe hoef je er alleen maar power, geluid, usb en beeld aan te hangen. Zo moeilijk is dat toch niet?Bartjeee schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:59:
Ik hoop dat ze in een revisie van de Macbook Pro een dockingstation port toevoegen. Maar gezien de geschiedenis van de Powerbook zie ik dit niet gebeuren. Zou voor mij een reden zijn om m'n MacBook te verkopen en een Pro te nemen.
En anders heb je dit nog: http://www.bookendzdocks....for_13_MacBook_White.html
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:17 ]
Deze heb je ook voor de MBP hoor, vind het wel een beetje duur maar is wel mooi spul.Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:15:
[...]
In principe hoef je er alleen maar power, geluid, usb en beeld aan te hangen. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je dit nog: http://www.bookendzdocks....for_13_MacBook_White.html
Hebben meer mensen last van het volgende:
bij mij komt het alluminium gedeelte van de case boven het knopje om de mbp te openen naar voren.
Dat randje boven die knop steekt dus uit de behuizing.
Ziet er niet echt netjes uit..
Doet apple hier ook iets aan, of valt dat onder miereneukerij ?
bij mij komt het alluminium gedeelte van de case boven het knopje om de mbp te openen naar voren.
Hallo,
Ik zit te twijfelen of ik een macbook zal aanschaffen (normale of pro)
maar ik heb wat vragen waar ik niet uitkom.
Hoelang doe je met 1 batterij op een MBP als je normaal aan het werken bent (documenten schrijven, wat ssh verbindingen open een een beetje browsen)
En als je dit moet vergelijk met z'n kleinere broertje (macbook 13 inch) welke is dan zuiniger.
Ook vraag ik me af of ze een "dockingstation" achtig iets hebben... ik zie alleen wat dvi converters.
PS: Dit zal wel vloeken zijn in een topic als dit maar hebben jullie ook linux geinstalleerd en werkt dit naar behoren?
Ik zit te twijfelen of ik een macbook zal aanschaffen (normale of pro)
maar ik heb wat vragen waar ik niet uitkom.
Hoelang doe je met 1 batterij op een MBP als je normaal aan het werken bent (documenten schrijven, wat ssh verbindingen open een een beetje browsen)
En als je dit moet vergelijk met z'n kleinere broertje (macbook 13 inch) welke is dan zuiniger.
Ook vraag ik me af of ze een "dockingstation" achtig iets hebben... ik zie alleen wat dvi converters.
PS: Dit zal wel vloeken zijn in een topic als dit maar hebben jullie ook linux geinstalleerd en werkt dit naar behoren?
[ Voor 40% gewijzigd door Justin_Time op 10-02-2007 12:47 ]
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Omdat mijn MBP in reparatie is zit ik momenteel met een gewone MB, dus ik kan je even uit m'n hoofd niet de accuduur van m'n MBP geven. Ik geloof dat het rond 3 uur ligt.. Maar ik zit praktisch altijd op netspanning er mee.
De macbook zou 3h44m mee moeten gaan zie ik als ik de adapter er even uithaal.
Dat is wel op 'halve' helderheid, maar dat werkt prima voor mij.
De macbook zou 3h44m mee moeten gaan zie ik als ik de adapter er even uithaal.
Dat is wel op 'halve' helderheid, maar dat werkt prima voor mij.
United we stand, and divided we fall
Jep, dat heb ik ook, heb de indruk dat het metaal niet 100% zijn vorm houd, op een paar plaatsen staat het metaal een beetje te ver naar buiten/binnen..Kaspers schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:26:
Heb geen idee of het weldegelijk mierenneukerij is of gewoon een fout in het ontwerp..
Ik heb het ook, toevalling een international keyboard? Tsja, geen goede reden voor mij om deze terug te sturen. Wil mijn macje daarvoor niet kwijt. Het stoort ook niet echt heel erg.Kaspers schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:26:
Ik ben gister langsgegaan bij DataQuest (Apple Reseller) in Zurich voor een nieuwe topplate (heb verf problemen eerder hier genoemd). En ze hebben een nieuwe besteld, zodra hij binnen is laten ze het me weten en als ik op tijd een afspraak maak kunnen ze het dezelfde dag nog repareren. Dat vind ik nou service!
:D/-<
Hoelang heb je het al ?MYST schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:45:
Jep, dat heb ik ook, heb de indruk dat het metaal niet 100% zijn vorm houd, op een paar plaatsen staat het metaal een beetje te ver naar buiten/binnen..
Heb geen idee of het weldegelijk mierenneukerij is of gewoon een fout in het ontwerp..
Kijk als het apparaat verder inelkaar blijft zitten, zonder dat deze kieren groter worden heb ik er geen probleem mee...
Toch vind ik het niet netjes..
Ik denk een goede maand ongeveer. Bij mij is het echter op andere plaatsen ook dat de behuizing niet meer 100% aansluit, dit is maar een heel klein beetje, maar wel best jammer voor een toestel van die prijs(en met zo een design-uitstralingKaspers schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:28:
[...]
Hoelang heb je het al ?
Kijk als het apparaat verder inelkaar blijft zitten, zonder dat deze kieren groter worden heb ik er geen probleem mee...
Toch vind ik het niet netjes..
Inderdaad...
Kijhard gelijk in... voor deze prijs moet ik een perfect apparaat hebben.
Hij zit altijd in de sleeve, dus daar ligt het niet aan..
Zal volgende week eens zeiken in de Mac Store Leeuwarden.
De mijne staat 99% van de tijd op mijn bureau, dus door teveel verplaatsen of ergens tegen stoten kan het niet liggen. Als je bent gaan zeiken, laat dan even weten wat het resultaat isKaspers schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:20:
Inderdaad...
Ik heb een batterij duur van 26 tot 37 uur........en hij loopt ook niet echt terug.
Coconutbattery geeft alles 100% en een capaciteit van 6200 mAh, en een originele capaciteit van 5500 mAh, en de charge is beide 6200 mAh.
Iemand een idee wat de issue is?
screenshot:
Coconutbattery geeft alles 100% en een capaciteit van 6200 mAh, en een originele capaciteit van 5500 mAh, en de charge is beide 6200 mAh.
screenshot:

Verwijderd
hmm stekekr eruit halen zodat ie niet constant aan de lader ligt_Alien_ schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:40:
Ik heb een batterij duur van 26 tot 37 uur........en hij loopt ook niet echt terug.
screenshot:
[afbeelding]
Charger connected: No
Battery is charging: No
Denk dat zijn oplader niet inzit hoor
Battery is charging: No
Denk dat zijn oplader niet inzit hoor
Als ik hem aan de lader heb hangen staat er gewoon de hele tijd "berekenen..."
Iemand een idee, of is mn accu gewoon u/s?
Iemand een idee, of is mn accu gewoon u/s?
Zojuist is,waarschijnlijk, de hardeschijf van mijn MacBook Pro overleden 
Na een systeem freeze heb ik hem uitgedrukt, maar bij de volgende reboot kreeg ik een mapje met een vraagteken te zien. Hardware test gaf vreemd genoeg geen problemen. Maar de disk util en de startup disk app zagen alle 2 geen HDD meer. Ook instaleren wil niet omdat de install app ook geen hdd ziet. PMU gereset en PRAM maar niets helpt.
Morgen maar naar een Apple centre kunnen ze hem daar is bekijken.
Na een systeem freeze heb ik hem uitgedrukt, maar bij de volgende reboot kreeg ik een mapje met een vraagteken te zien. Hardware test gaf vreemd genoeg geen problemen. Maar de disk util en de startup disk app zagen alle 2 geen HDD meer. Ook instaleren wil niet omdat de install app ook geen hdd ziet. PMU gereset en PRAM maar niets helpt.

Morgen maar naar een Apple centre kunnen ze hem daar is bekijken.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Verwijderd
Hehe, ik heb net even Vista (blergh) geinstalleerd met bootcamp op mn mbp, maar LOL draait volgens mij idd sneller dan op normale PC.
LOL???Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:07:
Hehe, ik heb net even Vista (blergh) geinstalleerd met bootcamp op mn mbp, maar LOL draait volgens mij idd sneller dan op normale PC.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Ik heb het ook... tevens heb ik vandaag ook de notie gekregen van een mede mac user van een vuiltje in zijn schermKaspers schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:26:
www.weefab.com
Als jij een PC hebt met dezelfde specs als je Macbook Pro dan draait Vista daar net zo snel op hoorVerwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:07:

Past die macbook pro 15" gewoon ook in een standaard 15" notebook tas? Anders moet ik straks ook nog een notebook tas erbij halen... kan iemand mij btw aanraden welke second skin ik het beste kan kiezen?
Ik zoek eigenlijk zo'n lapje dat doordrukken van het toetsenbord in het beeldscherm tegengaat wanneer er wat druk mocht zijn op het beeldscherm.
Ik zoek eigenlijk zo'n lapje dat doordrukken van het toetsenbord in het beeldscherm tegengaat wanneer er wat druk mocht zijn op het beeldscherm.
[ Voor 26% gewijzigd door prototype op 13-02-2007 21:38 ]
Verwijderd
Zijn er mensen hier die 801.11 N gebruiken ? Samen met een N router dus. Wat voor snelheden worden behaald ?
Ja 9 van de 10 keer wel, MBP 15" past gewoon in 15" laptop tassen. Voor second skins met beeldscherm bescherm doekje kun je het beste hier kijken.prototype schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:27:
Past die macbook pro 15" gewoon ook in een standaard 15" notebook tas? Anders moet ik straks ook nog een notebook tas erbij halen... kan iemand mij btw aanraden welke second skin ik het beste kan kiezen?
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 22:58 ]
Hey! Bij de hoes die ik had gekocht kreeg je een lapje erbij. Alleen jammer dat ik hem kwijt ben.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten