Heb iets gelezen van snelheden tot 8Mb/s als je vlakbij de router zit. Nu haal ik met G 2Mb/s, dus dat zou een kabelvervanger kunnen wordenVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:55:
Zijn er mensen hier die 801.11 N gebruiken ? Samen met een N router dus. Wat voor snelheden worden behaald ?
En vanmiddag werd ik gebeld dat ik de laptop kon ophalen \o/. Apple heeft er een nieuwe logicboard geïnstalleerd en alle problemen met betrekking tot usb en tft zijn opgelost. Geen gedoe meer met niet-werkende randapparatuur en een beeldscherm dat over zijn gehele oppervlak even helder en scherp is. Gerepareerd in een weekRobin schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:59:
Vandaag mijn MacBook Pro naar de winkel teruggebracht, nu ik even geen school heb en volgende week met een nieuw blok begin. In dat blok gaan we weer aan de slag met video en dan heb ik toch wel een werkende usb nodig. Een week geleden zag ik dat de linkerkant van het beeldscherm donkerder was dan de rest van het scherm, ik ben dus benieuwd wat ze er gaan repareren.
Verwijderd
Het is toch vijf keer zo snel? Dan zou het minimaal 250Mb/s in theorie zijn, lets say 125Mb/s in praktijk.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:36:
[...]
Heb iets gelezen van snelheden tot 8Mb/s als je vlakbij de router zit. Nu haal ik met G 2Mb/s, dus dat zou een kabelvervanger kunnen worden
Ik mag binnenkort ook weer genieten van een MacBook Pro.
iMac en MacBook verkocht, na de beslissing dat ik liever een krachtige laptop wilde met daaraan een scherm (ACD ga ik aankomende maand bestellen).
iMac en MacBook verkocht, na de beslissing dat ik liever een krachtige laptop wilde met daaraan een scherm (ACD ga ik aankomende maand bestellen).
Zucht, Apple Care zuigt hier echt hard in Nieuw Zeeland. Ik heb dus een rare (dooiepixels?) vlek op mijn scherm en ze willen er niet eens naar kijken
Verwijderd
Standaard policy van Apple, je moet OF meerdere dode pixels hebben OF eentje in het middelste segment van je scherm (als je je scherm in 9 delen zou opdelen, het middelste vakje). Ze hebben me ooit aangeraden om naar Apple te bellen om het probleem al te reporten, en als je enkele keren zou terugbellen zouden ze er uiteindelijk wel aandacht aan schenken... Never tried though...alienfruit schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:04:
Zucht, Apple Care zuigt hier echt hard in Nieuw Zeeland. Ik heb dus een rare (dooiepixels?) vlek op mijn scherm en ze willen er niet eens naar kijken
Grmbl, blijkbaar weer toch te vroeg gejuicht
. Ik kwam gistermiddag thuis van school, parkeerde de MacBook Pro op het bureau, maakte het scherm open en jawel hoor, de linkerkant van het scherm is donkerder dan de rest. Kan ik daar weer achteraan rennen, net nu ik de laptop niet kan missen.

Damn serieus..
Dat zit niet echt mee he..
Vinden meer mensen irritant dat de MBP niet echt gemakkelijk open gaat ?
Ik het begin popte hij zo open, maar ik moet dat knopje steeds verder indrukken lijkt het wel..
En gaat niet echt easy met korte nagels..
Ik het begin popte hij zo open, maar ik moet dat knopje steeds verder indrukken lijkt het wel..
Geen problemen mee, en ik heb ook korte nagels btw. Dat duw je toch gewoon in met je vinger?Kaspers schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:39:
Damn serieus..
Gebruiken wij dezelfde MBP?Kaspers schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:39:
Damn serieus..
MYST, ook het probleem dat het matteriaal boven het knopje naar buiten aan het uitsteken is ?
Ben nog steeds niet gaan klagen, aangezien ik 'denk' dat het toch in hun ogen mierenneukerij is..
Ben nog steeds niet gaan klagen, aangezien ik 'denk' dat het toch in hun ogen mierenneukerij is..
Ik heb idd hetzelfde probleem met het metaal, ben altijd ontzettend voorzichtig met het beestje maar blijkt toch een beetje vervorming op te treden... zal wel met warmte afgeving e.d. te maken hebben
Deze plek is te koop.
ik meen hier wel te kunnen lezen dat 6 MBP users hier al het probleem hebben van het stukje alu boven de open knop.
3 users met stofjes/haartjes IN hun scherm..
niets kan me wijsmaken dat wij de enige zijn... mss toch maar even Apple mailen
niets kan me wijsmaken dat wij de enige zijn... mss toch maar even Apple mailen
www.weefab.com
Mac mailen?Soul__assasin schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:21:
ik meen hier wel te kunnen lezen dat 6 MBP users hier al het probleem hebben van het stukje alu boven de open knop.
niets kan me wijsmaken dat wij de enige zijn... mss toch maar even mac mailen
Ik mis trouwens ook een stukje coating bij de rand van m'n keyboard sinds vandaag. Op zich glimt het wel mooi
Dan ga ik binnenkort toch maar ff lang bij de mac store, als dit een veel voorkomend probleem is, moeten ze het maar fixen imo..
Ik denk dat ik 10% kans heb, zeker niet meer..
Ik denk dat ik 10% kans heb, zeker niet meer..
Mijn MBP uit april of mei van vorig jaar heeft intussen 't volgende:
- op twee plaatsen wat vuil in 't scherm wat zorgt voor een aantal dode pixels (stuk of 10 in totaal)
- 'pitting' op de plekken waar je je polsen laat rusten, dus zwarte vlekjes
- uitstekend stukje behuizing boven de knop om hem te openen. dit was er van de ene dag op de andere
En sinds gisteren wil de MagSafe connector nogal eens disconnecten. En dan bedoel ik niet dat 'ie fysiek losschiet, maar dat hij de laptop geen stroom meer levert
Edit: en dan zorg ik erg goed voor m'n laptop. Geen enkel krasje tot nog toe. Toen ik mijn 1-jaar-oude powerbook G4 inleverde bij de apple store om 't logic board te vervangen plaatsten ze ook een opmerking over de uitstekende staat waar de laptop in verkeerde.
- op twee plaatsen wat vuil in 't scherm wat zorgt voor een aantal dode pixels (stuk of 10 in totaal)
- 'pitting' op de plekken waar je je polsen laat rusten, dus zwarte vlekjes
- uitstekend stukje behuizing boven de knop om hem te openen. dit was er van de ene dag op de andere
En sinds gisteren wil de MagSafe connector nogal eens disconnecten. En dan bedoel ik niet dat 'ie fysiek losschiet, maar dat hij de laptop geen stroom meer levert
Edit: en dan zorg ik erg goed voor m'n laptop. Geen enkel krasje tot nog toe. Toen ik mijn 1-jaar-oude powerbook G4 inleverde bij de apple store om 't logic board te vervangen plaatsten ze ook een opmerking over de uitstekende staat waar de laptop in verkeerde.
[ Voor 20% gewijzigd door T_E_O op 17-02-2007 20:40 ]
Later... anders heeft iedereen even een uistekende behuizing boven de knop zitten..
Dit is serieus niet netjes..
Aan de ene kant maakt het qua functionaliteit geen moer uit, en is het lang niet zo erg als dikke slijtplekken op de plaats waar je je polsen plaatst, maar dan nog.. het staat serieus niet netjes..
Maar 10 dode pixels is best veel T_E_O, ik zou eens naar een mac store gaan als ik jou was..
Kun je een pic maken btw ? Ik wil wel eens zien hoe 'zwaar' dat valt..
Aan de ene kant maakt het qua functionaliteit geen moer uit, en is het lang niet zo erg als dikke slijtplekken op de plaats waar je je polsen plaatst, maar dan nog.. het staat serieus niet netjes..
Maar 10 dode pixels is best veel T_E_O, ik zou eens naar een mac store gaan als ik jou was..
10 dode pixels?!!!? Mijn oude macbook werd bij 4 dode metteen vervangen!!! Terug gaan met dat dingKaspers schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:17:
Later... anders heeft iedereen even een uistekende behuizing boven de knop zitten..
Da's beter dan mijn 6mnd oude MBP dusT_E_O schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:39:
Edit: en dan zorg ik erg goed voor m'n laptop. Geen enkel krasje tot nog toe.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
vuil in het scherm -> terug. mag ook eigenlijk niet gebeuren, hoewel vuil zich overal naar binnen lijkt te kunnen werken.
(en iSight, etc.) en dan kost 't dus idd 800 dollar.
Hmm, zou je wel verwachten maar iig op ifixit.com kun je dat alleen kopen incl. panel zelfzonoskar schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:28:
[...]
Da's beter dan mijn 6mnd oude MBP dusDikke kras over de onderkant en een slijtplek op de bovenkant. Met de kras op de onderkant kan ik wel leven, maar die plek bovenop vind ik niet uitzien. Zou je de behuizing los kunnen kopen (alleen de top) of zou dat echt f#%king duur zijn?

[ Voor 70% gewijzigd door CyBeR op 18-02-2007 00:40 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
knip
[ Voor 98% gewijzigd door R0BK3 op 18-02-2007 05:07 . Reden: rant ]
Verwijderd
\zonoskar schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:28:
[...]
Da's beter dan mijn 6mnd oude MBP dusDikke kras over de onderkant en een slijtplek op de bovenkant. Met de kras op de onderkant kan ik wel leven, maar die plek bovenop vind ik niet uitzien. Zou je de behuizing los kunnen kopen (alleen de top) of zou dat echt f#%king duur zijn?
Zoeken naar een 2de hands kapotte mpb van een leek oid en die vervangen das het geodkoopste denk ik
na overleg met iemand bij een apple repairpoint hebben we al vastgesteld waar het vuil zich binnenwerkt. Hij heeft het op zijn MBP ook geteste en het resulteerde in een stofje wat plots centraal in zijn scherm zat, het probleem zou zich ook kunnen voordoen bij alle andere macbooks.
het probleem zit hier: het scharnier waar het scherm over draait daar zitonderaan het scherm een heel dun spleetje van het front pannel van het display. daar komt bij iedereen neem ik aan wel eens vuil in te liggen. De makkelijkste oplossing om dat vuil weg te krijgen is blazen en daar gaat het fout.
door te plazen blaas je het stof/haartje/vuiltje gewoon achter het front panel van het display. de oplossing zou zijn om een sealstring aan te brengen tussen het tfront panel en de tft.
het probleem zit hier: het scharnier waar het scherm over draait daar zitonderaan het scherm een heel dun spleetje van het front pannel van het display. daar komt bij iedereen neem ik aan wel eens vuil in te liggen. De makkelijkste oplossing om dat vuil weg te krijgen is blazen en daar gaat het fout.
door te plazen blaas je het stof/haartje/vuiltje gewoon achter het front panel van het display. de oplossing zou zijn om een sealstring aan te brengen tussen het tfront panel en de tft.
www.weefab.com
10 pixels heb je al snel. Er zit sowieso op 4 plekken al wat vuil in 't scherm en ieder stofje bedekt toch zeker 3 pixels. Misschien zijn 't er in totaal wel 20, zal het van de week eens nauwkeurig tellen en er 'n plaatje van schieten.
Het vervelende is natuurlijk dat dit bij aankoop niet zo was, dus misschien schuiven ze het wel op normale slijtage. Nou goed, nu die adapter problemen geeft ga ik er sowieso even langs, dus dan ga ik hier ook eens wat vragen over stellen.
Ik plaats van de week even foto's van de slijtage bij de polssteunen (alhoewel dat er gelukkig nog niet heel erg uit ziet), de bobbel bij de 'dekselknop' en de stofjes in 't scherm.
Edit: oh en ik vergeet helemaal te vertellen dat mijn systeem af en toe spontaan opnieuw opstart. Ik heb zojuist het extra dimmetje er maar eens uit gehaald om te kijken of dat iets uitmaakt. En anders de hardware test eens draaien.
Het vervelende is natuurlijk dat dit bij aankoop niet zo was, dus misschien schuiven ze het wel op normale slijtage. Nou goed, nu die adapter problemen geeft ga ik er sowieso even langs, dus dan ga ik hier ook eens wat vragen over stellen.
Ik plaats van de week even foto's van de slijtage bij de polssteunen (alhoewel dat er gelukkig nog niet heel erg uit ziet), de bobbel bij de 'dekselknop' en de stofjes in 't scherm.
Edit: oh en ik vergeet helemaal te vertellen dat mijn systeem af en toe spontaan opnieuw opstart. Ik heb zojuist het extra dimmetje er maar eens uit gehaald om te kijken of dat iets uitmaakt. En anders de hardware test eens draaien.
[ Voor 15% gewijzigd door T_E_O op 18-02-2007 17:47 ]
10 pixels vind ik echt belachelijk veel moet ik zeggen. Mijn Powerbook had er eentje en dat vond ik al irritant zat. Mijn IBM Thinkpad heeft er eentje die continue precies de verkeerde kleur aangeeft (scherm wit -> zwarte pixel; scherm zwart -> witte pixel), maar dat heb ik gelukkig op weten te lossen.
Hopelijk heeft mijn MacBook Pro er dadelijk geen last van! (Ga hem vanmiddag halen denk ik)
Hopelijk heeft mijn MacBook Pro er dadelijk geen last van! (Ga hem vanmiddag halen denk ik)
Bericht hierboven
Nogmaals een oproep of iemand dezelfde problemen heeft gehad met de accu als ik. Mijn Accu health geeft nu 8%, zonet nog 100%, en zonder adapter springt hij zonder waarschuwing uit, soms direct, soms later.
Ik heb de System management controler al gereset, maar dan mocht niet baten.
Het is dus gewoon heel erratic accu gedrag.
Voordat ik ga bellen met apple, wellicht dat iemand nog tips heeft.
vr grt
Alien
screenshots van coconnutbattery (Zie 2e shot voor de gesave-de(Hoe typ je dat
) momenten)
vr grt
Alien
screenshots van coconnutbattery (Zie 2e shot voor de gesave-de(Hoe typ je dat

Je accu is gewoon stuk. Hier is niks aan te doen, behalve dan de accu omruilen. Als je slim bent bel je Apple op (0900-777703) en spreek je af dat je je accu direct bij het dichtsbijzijnde APR mag omruilen. Dan kun je de nieuwe accu ophalen wanneer het jou uitkomt en krijg je gelijk een nieuwe. Hoef je tenminste niet twee keer te wachten UPS. Zorg wel dat je een casenummer krijgt, anders kan het APR niks voor je doen._Alien_ schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:09:
Nogmaals een oproep of iemand dezelfde problemen heeft gehad met de accu als ik. Mijn Accu health geeft nu 8%, zonet nog 100%, en zonder adapter springt hij zonder waarschuwing uit, soms direct, soms later.
vr grt
Alien
screenshots van coconnutbattery (Zie 2e shot voor de gesave-de(Hoe typ je dat) momenten)
[afbeelding] [afbeelding]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ah, zo'n vermoeden had ik al.
Bedankt voor de snelle tip, hier kan ik wat mee!
Grt, Ben
EDIT:
Net gebeld, maar ik val buiten de telefonische ondersteuning.....(langer als 3 maanden geleden aangekocht)
Dus dan maar gewoon even met het MPB'tje langs de applestore en hopen dat ze er iets aan kunnen doen.
Bedankt voor de snelle tip, hier kan ik wat mee!
Grt, Ben
EDIT:
Net gebeld, maar ik val buiten de telefonische ondersteuning.....(langer als 3 maanden geleden aangekocht)
Dus dan maar gewoon even met het MPB'tje langs de applestore en hopen dat ze er iets aan kunnen doen.
[ Voor 58% gewijzigd door _Alien_ op 20-02-2007 13:47 ]
Net even langs de apple store geweest, omdat het erg lastig werkt met een adapter die maar sporadisch stroom levert
Bij A Mac in Utrecht (waar ik 'm gekocht heb) hadden ze geen adapter op voorraad en bestellen duurde 2 a 3 dagen, dus toen ben ik het even bij HTR gaan vragen. Daar hadden ze wel een adapter liggen, maar dan moest eerst de kapotte adapter worden opgestuurd. Bovendien moeten ze dan verzendkosten rekenen, omdat ik mijn laptop niet bij hen heb gekocht. Ik wist dat dit met iPods zo is, maar dat ik kosten moet gaan betalen als ik binnen de garantie een probleem met een laptop heb vind ik erg vreemd. Ik denk dat ze gewoon jaloers waren op A Mac, want Apple zegt zelf het volgende: "You may be responsible for shipping and handling charges if the product cannot be serviced in the country it is in."
Gelukkig was A Mac zo vriendelijk om me m'n adapter te laten houden, want normaal gesproken moet je eerst het kapotte spul inleveren en dan wachten tot de vervanging er is. Nu kan ik tenminste af en toe opladen en op die manier toch werken erop
En het scherm met de stofjes / het vuil willen ze onder garantie vervangen. De lelijke punten bij de polssteunen vallen onder normale slijtage. Er werd meteen weer gewezen op bijvoorbeeld het dragen van een horloge, maar dat draag ik nimmer. Maar ik ben al blij dat ze iets aan het scherm willen doen, alhoewel ik vrees dat met een nieuw scherm precies hetzelfde gaat gebeuren.
Bij A Mac in Utrecht (waar ik 'm gekocht heb) hadden ze geen adapter op voorraad en bestellen duurde 2 a 3 dagen, dus toen ben ik het even bij HTR gaan vragen. Daar hadden ze wel een adapter liggen, maar dan moest eerst de kapotte adapter worden opgestuurd. Bovendien moeten ze dan verzendkosten rekenen, omdat ik mijn laptop niet bij hen heb gekocht. Ik wist dat dit met iPods zo is, maar dat ik kosten moet gaan betalen als ik binnen de garantie een probleem met een laptop heb vind ik erg vreemd. Ik denk dat ze gewoon jaloers waren op A Mac, want Apple zegt zelf het volgende: "You may be responsible for shipping and handling charges if the product cannot be serviced in the country it is in."
Gelukkig was A Mac zo vriendelijk om me m'n adapter te laten houden, want normaal gesproken moet je eerst het kapotte spul inleveren en dan wachten tot de vervanging er is. Nu kan ik tenminste af en toe opladen en op die manier toch werken erop
En het scherm met de stofjes / het vuil willen ze onder garantie vervangen. De lelijke punten bij de polssteunen vallen onder normale slijtage. Er werd meteen weer gewezen op bijvoorbeeld het dragen van een horloge, maar dat draag ik nimmer. Maar ik ben al blij dat ze iets aan het scherm willen doen, alhoewel ik vrees dat met een nieuw scherm precies hetzelfde gaat gebeuren.
Ik kom er net achter dat de aarding van m'n MBP niet goed werkt: wanneer ik mijn versterker analoog aansluit hoor ik een enorme luide brom wanneer het stekkertje er niet goed in zit (bij het inpluggen dus). Dit heb ik nu verholpen met een ground loop isolator:
.
Wanneer ik een extern TFT scherm op m'n MBP aansluit via DVI krijg ik ook een enorme ruis over het scherm, deze ruis zie ik niet als ik het scherm via DVI aansluit op een pc.
Gelukkig kan ik het scherm wel via VGA aansluiten maar helemaal tevreden ben ik niet.
Herkennen meer mensen dit?

Wanneer ik een extern TFT scherm op m'n MBP aansluit via DVI krijg ik ook een enorme ruis over het scherm, deze ruis zie ik niet als ik het scherm via DVI aansluit op een pc.
Gelukkig kan ik het scherm wel via VGA aansluiten maar helemaal tevreden ben ik niet.
Herkennen meer mensen dit?
gebeurt dat ook als je mbp niet aan de netstroom hangt?
Als de MBP niet aan het netstroom hangt hoor ik geen brom wanneer ik de audio kabel inplug. De storing op het DVI scherm blijft echter aanhouden.bagagedrager schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:01:
gebeurt dat ook als je mbp niet aan de netstroom hangt?
Ik heb een probleempje met mijn fans, als ik zit te surfen en voor de rest geen zware apps heb draaien gaat mijn fan rpm zomaar omhoog terwijl mijn MBP 53 graden is. De fan rpm is dan ongeveer 3500 en gaat soms tot 4500 stijgen. Met ongeveer 51 tot 54 graden. Irritante is dat ik steeds de fans hoor. Hier heb ik sinds een week last van maar weet niet hoe het komt.
Ik had fan control 1.1 maar die heb ik verwijdert want hij gaf lager fan rpm aan dan in werkelijkheid.
Nu heb ik icyclone die laat de fan rpm wel goed zien maar ik krijg de rpm niet omlaag.
Op het moment is me mbp 50 graden en de fans zitten op 3600.
Iemand enig idee?
Ik had fan control 1.1 maar die heb ik verwijdert want hij gaf lager fan rpm aan dan in werkelijkheid.
Nu heb ik icyclone die laat de fan rpm wel goed zien maar ik krijg de rpm niet omlaag.
Iemand enig idee?
Heb je misschien perongeluk de default speed veranderd?GUZA schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:49:
Ik heb een probleempje met mijn fans, als ik zit te surfen en voor de rest geen zware apps heb draaien gaat mijn fan rpm zomaar omhoog terwijl mijn MBP 53 graden is. De fan rpm is dan ongeveer 3500 en gaat soms tot 4500 stijgen. Met ongeveer 51 tot 54 graden. Irritante is dat ik steeds de fans hoor. Hier heb ik sinds een week last van maar weet niet hoe het komt.
Iemand enig idee?
Nee die staat op 2000 rpm en hij stijgt vanzelf en daalt vanzelf met een lage temp van MBP opzich geen probleem alleen soms duurt het echt lang tot dat hij daalt. Wel een uur soms.
Lijkt me een firmware bug dan?GUZA schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:29:
Nee die staat op 2000 rpm en hij stijgt vanzelf en daalt vanzelf met een lage temp van MBP opzich geen probleem alleen soms duurt het echt lang tot dat hij daalt. Wel een uur soms.
P.S.: ik heb een Core Duo MBP en daarbij is de default fan speed 1000 RPM...
ìk kan die van mij ook wel lager zetten maar tot 2500 rpm hoor je de fans amper dus laat maar draaien.
Ben gister even met mn MBP langs Bossina Macstore in groningen geweest, Kreeg daar gelijk een nieuwe accu mee!
Had ook met andere macstores gebeld, maar daar moest je of betalen, of ze moesten hem opsturen. Ik had mn MBP immers online gekocht. Prima service van Bossina! Nieuwe accu werkt weer mooi.
Had ook met andere macstores gebeld, maar daar moest je of betalen, of ze moesten hem opsturen. Ik had mn MBP immers online gekocht. Prima service van Bossina! Nieuwe accu werkt weer mooi.
Bij de MBP Core 2 Duo is de default fan speed 2000 RPM.Bashrat schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:36:
[...]
Lijkt me een firmware bug dan?
P.S.: ik heb een Core Duo MBP en daarbij is de default fan speed 1000 RPM...
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Oud filmpje, maar wel grappig
Fijn voor de toplaag van je TFT scherm

Hier stond achterhaalde informatie…
Moeten ze niet met de mijne proberen...
Zal wel meevallen, de eigenaar schrijft er dit bij:DiGiSTORM_ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:53:
Oud filmpje, maar wel grappigFijn voor de toplaag van je TFT scherm
.No the screen was not damaged because she doesn't use her claws when playing...
Nederlands is makkelijker als je denkt.
en dat hoeft ze maar eens een eker per ongeluk wél te doenvooghel schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:50:
[...]
Zal wel meevallen, de eigenaar schrijft er dit bij:
[...]
.
Kan het verder nergens vinden, maar ik zoek een kabel om mijn macbook pro aan mijn panasonic 37PA50 te koppelen. Deze plasma heeft geen dvi of vga, alleen component (en scart etc.., maar daar beginnen we niet aan).
Nu ben ik op zoek naar een DVI naar component kabel... iemand ervaring met zo'n kabel icm met macbook pro?
Nu ben ik op zoek naar een DVI naar component kabel... iemand ervaring met zo'n kabel icm met macbook pro?
--
http://store.apple.com/Ap...D?mco=164015E6&nplm=M9267potatox schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:31:
Kan het verder nergens vinden, maar ik zoek een kabel om mijn macbook pro aan mijn panasonic 37PA50 te koppelen. Deze plasma heeft geen dvi of vga, alleen component (en scart etc.., maar daar beginnen we niet aan).
19 Euro.......
Vandaag mijn nieuwe MacBook Pro binnen gekregen, omdat de oude (van bijna een jaar oud) instabiel werd. En omdat ik inmiddels al 3 major repairs had gehad, kwam ik in aanmerking voor een Replace. En tsja, heel vervelend maar heb nu wel een Core 2 Duo. Dus alleen maar vooruitgang wat dat betreft.....
Bedankt mr. Apple helpdeskmedewerker.
Bedankt mr. Apple helpdeskmedewerker.
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van krassen op de Macbook Pro? Ik vind via Google veel tips specifiek voor de gewone Macbook, maar niet voor de Pro.
MacBook Pro is gewoon krasbestendig, komt vast door het matteriaal..
_Richie_ die kabel zet het alleen om naar component of Svideo, daarover kan je niet bepaald een fatsoenlijk beeld sturen, maximaal PAL/NTSC kwaliteit.
Kasper... laat er eens een sleutelbos opvallen. Je hebt dan meteen krassen op je MacBook Pro
Stomme mensen in hostel
Krassen in aluminium zijn niet verwijderbaar zonder een laag aluminium weg te poetsen. En dan heb je een heel ander uiterlijk.Cinner schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:00:
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van krassen op de Macbook Pro? Ik vind via Google veel tips specifiek voor de gewone Macbook, maar niet voor de Pro.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
En zijn er al waaghalzen hier die de GPU van de Macbook Pro hebben durven overclocken? Ten opzichte van andere laptop-fabrikanten die ook de X1600 als GPU gebruiken is de GPU van de Macbook wel erg 'underclocked'. Waarschijnlijk omdat de huidige Macbook Pro's anders te warm worden...
De GPU van de Macbook is dus underclocked. Zou het veilig zijn 'm wat meer pit te geven of fikt ie dan helemaal uit? Als ik een framerame van 90 fps kan krijgen i.p.v. 60 fps en m'n accu zou een half uur eerder leeg zijn lig ik daar niet echt wakker van, maar wel van brandgaten op m'n tafel of schoot en eventueel een onbruikbare peperdure laptop.
De overclock kan trouwens alleen maar onder Windows werken, tot op heden is er voor de Macbook Pro onder OSX nog geen overclock-utility.
De GPU van de Macbook is dus underclocked. Zou het veilig zijn 'm wat meer pit te geven of fikt ie dan helemaal uit? Als ik een framerame van 90 fps kan krijgen i.p.v. 60 fps en m'n accu zou een half uur eerder leeg zijn lig ik daar niet echt wakker van, maar wel van brandgaten op m'n tafel of schoot en eventueel een onbruikbare peperdure laptop.
De overclock kan trouwens alleen maar onder Windows werken, tot op heden is er voor de Macbook Pro onder OSX nog geen overclock-utility.
Dat zou wel cool zijn, een gepolijste MBP.CyBeR schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 04:19:
Krassen in aluminium zijn niet verwijderbaar zonder een laag aluminium weg te poetsen. En dan heb je een heel ander uiterlijk.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb een Macbook Pro, werkt uitstekend, zowel OS X als Windows, alleen krijg ik me LCD TV (Samsung LE32S71) niet aan de praat onder Windows (ik had wel graag eens een spel zien draaien op mijn mooie MBP en LCD TV).
Ik heb nog geen andere drivers geprobeerd maar vraag me af of meerdere mensen dit probleem hebben?
Wel heb ik alle instellingen doorgenomen van resoluties e.d, veranderingen mogen niet baten en onder OS X werkt het perfect.
Ik heb al gezocht op GoT en op Google met de termen Macbook Pro, DVI, Windows maar geen resultaat.
Ik gebruik de standaard drivers van Bootcamp voor Windows XP.
Iemand een idee, of een richting waarin ie mij kan sturen?
Ik heb nog geen andere drivers geprobeerd maar vraag me af of meerdere mensen dit probleem hebben?
Wel heb ik alle instellingen doorgenomen van resoluties e.d, veranderingen mogen niet baten en onder OS X werkt het perfect.
Ik heb al gezocht op GoT en op Google met de termen Macbook Pro, DVI, Windows maar geen resultaat.
Ik gebruik de standaard drivers van Bootcamp voor Windows XP.
Iemand een idee, of een richting waarin ie mij kan sturen?
[ Voor 18% gewijzigd door Step op 28-02-2007 19:16 . Reden: Iets meer informatie. ]
Composite != component. Een wereld van verschil. Ik zoek component, dus 3 stekkers, gescheiden kanalen en Progressive ondersteuning.
Heb al iets gevonden: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html
Dit werkt alleen als de dvi uitgang ook DVI-A(naloog) ondersteund. Aangezien er standaard een DVI naar VGA stukje bij zit, ga ik er vanuit dat zo'n DVI->component stukkie gaat werken..
[ Voor 27% gewijzigd door potatox op 28-02-2007 21:50 ]
--
Dit is alleen in de MacBook Pro's met een Core Duo processor, de X1600 mobile GPU in de MacBook Pro met een Core 2 Duo processor is *niet* underclocked.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:58:
En zijn er al waaghalzen hier die de GPU van de Macbook Pro hebben durven overclocken? Ten opzichte van andere laptop-fabrikanten die ook de X1600 als GPU gebruiken is de GPU van de Macbook wel erg 'underclocked'. Waarschijnlijk omdat de huidige Macbook Pro's anders te warm worden...
Waarom koop je niet gewoon een DVI<>HDMI kabel werkt prima op mijn Bravia.
Hoe weet je dat dan?Lorefice schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:23:
[...]
Dit is alleen in de MacBook Pro's met een Core Duo processor, de X1600 mobile GPU in de MacBook Pro met een Core 2 Duo processor is *niet* underclocked.
Sorry! verkeerd begrepen....potatox schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:35:
[...]
Composite != component. Een wereld van verschil. Ik zoek component, dus 3 stekkers, gescheiden kanalen en Progressive ondersteuning.
Heb al iets gevonden: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html
Dit werkt alleen als de dvi uitgang ook DVI-A(naloog) ondersteund. Aangezien er standaard een DVI naar VGA stukje bij zit, ga ik er vanuit dat zo'n DVI->component stukkie gaat werken..Frontrow op plasma straks
Nee, je kan dan beter DVI - HDMI-kabel halen dan, die heb ik ook.......
werkt prima!
Probleem met DVI-HDMI is dat je op een aantal schermen (zoals volgensmij die Samsung) last krijgt van overscan :\ Op de VGA ingang is dit meestal niet het geval en via VGA is er meestal (op de computer/laptop) meer in te stellen. Er lijken maar weinig HDTVs te zijn die input via HDMI/DVI kunnen accepteren met 1:1 pixel mapping
Bij de handleiding van mijn TV (Samsung LE32S71) staat duidelijk in vermeld dat als je de pc of laptop via HDMI aansluit geen beeld krijgt. Mijn probleem is nu dan ook dat ik op mijn MBP geen werkende TV krijg onder Windows als ik het via VGA aansluit.bartvb schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:31:
Probleem met DVI-HDMI is dat je op een aantal schermen (zoals volgensmij die Samsung) last krijgt van overscan :\ Op de VGA ingang is dit meestal niet het geval en via VGA is er meestal (op de computer/laptop) meer in te stellen. Er lijken maar weinig HDTVs te zijn die input via HDMI/DVI kunnen accepteren met 1:1 pixel mapping
Volgens mij heeft iemand hier ooit een tutorial geplaats hoe te komen tot de beste kleurweerrgave op de nieuwe macbook pro's. Nu kan ik deze niet vinden hier bij GoT of met almighty Google.
Iemand de tutorial bij de hand?
Deze?RD schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:14:
Volgens mij heeft iemand hier ooit een tutorial geplaats hoe te komen tot de beste kleurweerrgave op de nieuwe macbook pro's. Nu kan ik deze niet vinden hier bij GoT of met almighty Google.
Ik heb ooit eens een soort F.A.Q. gelezen van een kerel al net na de launch een MacBook Pro Core 2 Duo had. Hij had laten zien dat de X1600 nu op volledige snelheid liep.
Hij was het te weten gekomen door onder Windows XP een overclockutil te installeren en daar de kloksnelheid van de GPU af te lezen.
Ik ga heb die F.A.Q nog niet terug kunnen vinden, maar gezien ik morgen waarschijnlijk ook eens met BootCamp ga spelen - Ik wil de C&C 3 demo eens testen
Als ik toch ongelijk heb, my bad

Lorefice schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:30:
[...]
Ik heb ooit eens een soort F.A.Q. gelezen van een kerel al net na de launch een MacBook Pro Core 2 Duo had. Hij had laten zien dat de X1600 nu op volledige snelheid liep.
Hij was het te weten gekomen door onder Windows XP een overclockutil te installeren en daar de kloksnelheid van de GPU af te lezen.
Ik ga heb die F.A.Q nog niet terug kunnen vinden, maar gezien ik morgen waarschijnlijk ook eens met BootCamp ga spelen - Ik wil de C&C 3 demo eens testen- zal ik zeker iets laten weten.
Als ik toch ongelijk heb, my bad. En indien ik gelijk heb, dan hoef je niet te klokken
.
Voorlopig hebben we beide een beetje gelijkTha BasZ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:59:
Ben wel benieuwd eigenlijk!
Blijkbaar is de X1600 van de MacBook Pro Core 2 Duo dus toch nog een beetje onderklokt, maar lang niet zo veel meer. Ter info nog eens: "X1600 mobile hoort op 470 MHz te lopen voor zowel de GPU als zijn geheugen."
Maar ik zal het straks nog wel eens bekijken, dan zijn we écht zeker
Ik neem aan dat elke MacBook Pro (bijv. C2D 2.33Ghz) op dezelfde kloksnelheid werkt?
Wel goed om te lezen dat Apple toch wat gedaan heeft aan die "ondergeklokte" MacBook Pro's, de nieuwe modellen vallen dus mee...
Wel goed om te lezen dat Apple toch wat gedaan heeft aan die "ondergeklokte" MacBook Pro's, de nieuwe modellen vallen dus mee...
Panasonic 37PA50 heeft geen HDMI_Richie_ schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:15:
[...]
Sorry! verkeerd begrepen....
Nee, je kan dan beter DVI - HDMI-kabel halen dan, die heb ik ook.......
werkt prima!
--
Ja lijkt mij wel... waarom zou de ene mbp op een lagere kloksnelheid draaien dan een ander ?Tha BasZ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:39:
Ik neem aan dat elke MacBook Pro (bijv. C2D 2.33Ghz) op dezelfde kloksnelheid werkt?
Kan geen 1 reden bedenken eerlijk gezegd...
Sinds vanmiddag lijkt het of mijn harde schijf constant aan het lezen is. Dat is het niet, want het is een zachter geluid. Wel ratelend en niet constant. Het komt van de HDD. Ik heb al geprobeerd er rustig tegenaan te tikken maar dat helpt niet. Restarten evenmin. Enig idee iemand?
Als je zeker weet dat het van de HDD komt niet (zit links onderin), maar mijn MBP had ook een ratelend geluid rond de F5 toets en dat bleek een defecte ventilator.
Ik heb een macbook pro 15'' 2.16ghz core duo met 2gb ram, als ik 1080p film trailers wil kijken beginnen deze een beetje te haperen af en toe, maar nooit 24 fps... is dit normaal?
MBP 5,1
na de haartjes in het scherm begon vandaag de rechtse fan tegen het chasis te slepen hij maakt een erg schurend lawaai... ik zie me dus genoodzaakt de mac binnen te gaan geven in een repair point snif snif enkele dagen zonder mijn teergeliefde mac
www.weefab.com
Verwijderd
Hallo,
Ik heb al een gering aantalmaanden een macbook pro.. Intel Core duo 2,0 GHZ... Helaas zit er maar 512mb aan geheugen erin. Ik wil dze maand in totaal 2GB geheugen bijkopen via Ebay. Wie heeft dit al eens gedaan? want er staan verschillende merken tussen.
- 2GB 2X1G DDR2 OPTIVAL® RAM MEMORY APPLE MACBOOK PRO 15"
Bovenstaande merk bevalt me wel. Heeft iemand hier eravring mee? Of mischien met een ander merk? Optival 2x1GB zit op de 102,14 euro (exclusief verzendkosten).
Alvast bedank!
Ik heb al een gering aantalmaanden een macbook pro.. Intel Core duo 2,0 GHZ... Helaas zit er maar 512mb aan geheugen erin. Ik wil dze maand in totaal 2GB geheugen bijkopen via Ebay. Wie heeft dit al eens gedaan? want er staan verschillende merken tussen.
- 2GB 2X1G DDR2 OPTIVAL® RAM MEMORY APPLE MACBOOK PRO 15"
Bovenstaande merk bevalt me wel. Heeft iemand hier eravring mee? Of mischien met een ander merk? Optival 2x1GB zit op de 102,14 euro (exclusief verzendkosten).
Alvast bedank!
Gisteravond is mijn mooie MBP gevallen 
Hij zat in mijn Crumpler tas die op de grond viel toen iemand me omver liep in de trein hier in Duitsland. Had mijn tas gewoon over me schouder hangen, niet zo safe natuurlijk.
Ben eerst naar huis gegaan en heb toen pas mijn tas durven openmaken. Gelukkig werkt alles nog en hopelijk is er geen beschadiging binnenin. Ik heb nu wel een klein deukje, rechts achter. Je ziet het niet wanneer het scherm openstaat maar toch is het dood en doodzonde.. Bah...
Hij zat in mijn Crumpler tas die op de grond viel toen iemand me omver liep in de trein hier in Duitsland. Had mijn tas gewoon over me schouder hangen, niet zo safe natuurlijk.
Ben eerst naar huis gegaan en heb toen pas mijn tas durven openmaken. Gelukkig werkt alles nog en hopelijk is er geen beschadiging binnenin. Ik heb nu wel een klein deukje, rechts achter. Je ziet het niet wanneer het scherm openstaat maar toch is het dood en doodzonde.. Bah...
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dat is wel minder inderdaad, maar toch.. hij werkt nog steeds..
Ik begin me te ergeren aan het feit dat m'n mbp niet meer zo easy open gaat..
Doordat de behuizing naar buiten is gebogen boven het knopje, kan het knopje niet meer zo ver worden ingedrukt waardoor het openen wat moeilijker gaat..
Misschien is dit een reden om eens te gaan zeuren @ Apple..
Ik begin me te ergeren aan het feit dat m'n mbp niet meer zo easy open gaat..
Doordat de behuizing naar buiten is gebogen boven het knopje, kan het knopje niet meer zo ver worden ingedrukt waardoor het openen wat moeilijker gaat..
Misschien is dit een reden om eens te gaan zeuren @ Apple..
Ik weet niet hoeveel werk het precies is, maar misschien zou je eens op ifixit kunnen kijken of je makkelijk bij die plek kan komen en het dan weer uitdeuken. Kameraad van me heeft dat namelijk ook een keer gehad, maar dan precies de bocht aan de voorkant en dat heeft hij kunnen uitdeuken. Hij had toch zijn Powerbook namelijk open vanwege het vervangen van de harde schijf.Eiríkr schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:30:
Gisteravond is mijn mooie MBP gevallen
Achterkant lijkt mij overigens wat moeilijker bij te komen, maar niet onmogelijk.
Ja ik zou hem best kunnen openschroeven en voorzichtig het deukje proberen uit te deuken inderdaad. Voorlopig laat ik het maar even zo, alles lijkt nog te werken dus ik ben al dolgelukkig dat er geen hardware problemen zijn nu.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Hoe vaak calibreren jullie je accu van je mbp? ik heb mijne al 3 maanden maar nog niet gecalibreerd maar ga het deze week ff doen want met coconut battery geeft hij rond 90% van de originele capaciteit aan, ik maak me er niet druk om maar calibreren moet goed voor je mbp zijn om de paar maanden toch?
van calibreren wordt denk ik niet je batterij beter, alleen de inschatting van OSX preciezer.
Beste is om je macbook gewoon aan de stroom te hangen als je kan, hoe minder 'cycles' je maakt, hoe langer ie meegaat. Na ongeveer 500 cycles kapt je batterij er gewoon mee.
Beste is om je macbook gewoon aan de stroom te hangen als je kan, hoe minder 'cycles' je maakt, hoe langer ie meegaat. Na ongeveer 500 cycles kapt je batterij er gewoon mee.
Na 500 ? Denk dat die waarde wel wat hoger ligt..
Iemand enig idee hoeveel cycles zo'n accu meegaat dan?
500 lijkt mij ook inderdaad een beetje weinig...
500 lijkt mij ook inderdaad een beetje weinig...
Ik wilde weten of het slecht is om de macbook pro aante sluiten op stroom de hele dag, dan bedoel ik dus als jullie de macbook thuis uitzetten, halen jullie de adapter ook eraf of laten jullie het erop?
Als ik thuis ben heb ik hem zoveel mogelijk aan de adapter.
Toch moet je de batterij wel een keer in de zoveel tijd helemaal gebruiken, maar dat komt op school wel goed.
M'n capacity is nog 97%, heb m'n mbp sinds December.
Toch moet je de batterij wel een keer in de zoveel tijd helemaal gebruiken, maar dat komt op school wel goed.
M'n capacity is nog 97%, heb m'n mbp sinds December.
[ Voor 14% gewijzigd door Kaspers op 12-03-2007 18:54 ]
Ik heb m 4 maanden en zit op 43 cycles. Capaciteit schommelt nogal, tussen de 94 en 98 procent. Ik heb m vaak aan de lader, Apple notebooks laden niet constant als de accu vol is, maar wachten tot het niveau iets gedaald is. Soms combineer ik internetten met TV kijken, en dan werk ik op de accu.
Hier stond achterhaalde informatie…
500 haal ik uit mijn herinnering, van iemand van een Apple winkel, dus niet heel betrouwbaar.Kaspers schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:41:
Na 500 ? Denk dat die waarde wel wat hoger ligt..
Maar kan wel kloppen denk ik. De iBook van me vriendin heeft een 2 jaar oude batterij en draait zo'n 8uur per dag af en aan met de batterij. Hij staat nu op 249 cycles.
Kan je checken met: appel-icoon->systeemvoorkeuren->meer informatie->voeding
Ik heb hem sinds november en ik zit al op 163 load cycles 
Battery Information:
Battery Installed: Yes
First low level warning: No
Full Charge Capacity (mAh): 4903
Remaining Capacity (mAh): 2087
Amperage (mA): 3027
Voltage (mV): 11873
Cycle Count: 163
[ Voor 67% gewijzigd door alienfruit op 12-03-2007 23:36 . Reden: toch wat minder dan ik dacht ]
Ik 100% health, heb 'm sinds eind juni 2006, 86 cycles.
je moet de maximum capaciteit in mAH aangeven want na een calibratie van je accu geeft het altijd 100% aan ook al is je accu vermindert in capaciteit.
Ik heb 'm nog nooit gecalibreerd. Soms staat ie op 98% soms op 96%, een enkele keer op 94%...GUZA schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:40:
je moet de maximum capaciteit in mAH aangeven want na een calibratie van je accu geeft het altijd 100% aan ook al is je accu vermindert in capaciteit.
Ik werkte zelf op de PC veel met de HOME / END en CTRL+pijltje toetsen om naar het begin van een zin te gaan en naar het einde en om woorden te skippen etc.
Deze werken alleen niet meer op de apple, nou heb ik gemerkt dat APPLE + pijltje de home en end functie heeft overgenomen, maar hoe kan je nou woorden skippen zoals met ctrl pijltje ?
Deze werken alleen niet meer op de apple, nou heb ik gemerkt dat APPLE + pijltje de home en end functie heeft overgenomen, maar hoe kan je nou woorden skippen zoals met ctrl pijltje ?
Ah super !!!!jedego schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:25:
Alt + pijltjes will do the trick
Probeer ook fn+pijltjes en appel+pijltjes voor nog meer combo's
Sind enkele dagen heb ik het probleem dat de backlight van men lcd soms wat knippert, nu gaat men backlight niet volledig uit, maar vermindert en vermeerdert dan weer, en dan niet door de lichtsensor want het is echt knipperen, meerdere keren per seconde. Zijn er nog mensen die dit probleem gehad hebben of hebben en misschien een oplossing hebben. Al vrees ik dat ik eens langs een macstore mag,
BLU3_VV
Dit probleem is al vaker voorgekomen. Ik heb er zelf ook last, al is het maar af en toe. Dat is nou juist ook net het vervelende, want zul je net zien dat als je bij een service centrum bent, het scherm gewoon goed werkt..vladje schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:51:
Sind enkele dagen heb ik het probleem dat de backlight van men lcd soms wat knippert, nu gaat men backlight niet volledig uit, maar vermindert en vermeerdert dan weer, en dan niet door de lichtsensor want het is echt knipperen, meerdere keren per seconde. Zijn er nog mensen die dit probleem gehad hebben of hebben en misschien een oplossing hebben. Al vrees ik dat ik eens langs een macstore mag,
Maar misschien toch maar eens Apple bellen.
Bij mij is het ook maar af en toe, maar zeker als het donker is, nogal storend, en het hoort gewoon niet zo, een mbp kost tenslotte meer dan genoeg. Verder lijkt het me ook dat ik minder en minder brightness heb, maar dat kan ik natuurlijk niet echt controleren zonder een andere mbp. Dus het zou een idee kunnen zijnEswip schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:02:
[...]
Dit probleem is al vaker voorgekomen. Ik heb er zelf ook last, al is het maar af en toe. Dat is nou juist ook net het vervelende, want zul je net zien dat als je bij een service centrum bent, het scherm gewoon goed werkt..
Maar misschien toch maar eens Apple bellen.
[ Voor 0% gewijzigd door vladje op 19-03-2007 11:22 . Reden: typo's ]
BLU3_VV
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten
- Voor vragen/ervaringen met levertijden kun je terecht in dit topic: Levertijden Apple producten